Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Az MTVA megint kozmetikázza a nézettségi adatokat

2014. január 07. 09:00 sixx 61 komment

A világon sehol nem divat négy csatorna nézettségélt egy kalap alá söpörni, csak nálunk, ahol az MTVA rendszeresen félrevezető közleményekkel idegesíti azokat, akiket még érdekel, hányan nézik a kormány szócsövét. Tegnapi közleményük például így kezdődik:

Szilveszterkor több idősávban is a közmédia tévécsatornái érték el a legnagyobb nézettséget - közölte a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) hétfőn az MTI-vel. A Himnuszt a négy közszolgálati csatornán együtt 1,8 millióan, Áder János köztársasági elnök újévi köszöntőjét pedig 1,65 millióan követték.

Ez így persze még igaz is, de senkit nem érdekel. A nézettségmérés ugyanis nem így működik. Az RTL sem az RTL Klub, az RTL II, a Film+ és a Cool közös nézettségét publikálja, ahogy a TV2 sem csapja hozzá a számokhoz a Super TV2, a FEM3 vagy a PRO4 adatait. Mert nem így szokás. Az MTVA viszont már nem először közöl így nézettséget, szóval nem elírásról, elbaszásról vagy félreértésről van szó, hanem a számok szándékos tupírozásáról.

Aminek ráadásul most aztán tényleg kurvára nem volt semmi értelme, mert a Himnusz-Áder vegyesváltó tényleg szépen hozott, a teljes lakosság körében 1,2 milliós nézettsége volt, igaz 18-49-ben már csak 372 000, amivel még így is nyerte az estét. Akkor meg minek hozzárakni azt a félmilliót még?     

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Allium sativa 2014.01.07. 10:21:41

Tévedsz:
"Az RTL sem az RTL Klub, az RTL II, a Film+ és a Cool közös nézettségét publikálja" De igen (majdnem: "Az r-time 2012. őszén egy új értékesítési modellt dolgozott ki, mely az RTL3 fantázianevet kapta. A RTL3 nem más, minthogy a médiakereskedőház 2013. január 1-től a portfólió három legnagyobb kábelcsatornáját, a Cool, a Film+ és az RTL II reklámidejét együttesen értékesíti, még hozzá úgy, hogy ezeken a kábelcsatornákon tükörblokkot alkalmaz." (Forrás: r-time.hu/megoldasaink/spot/szpot/rtl3)

És: a 18-49 bontásodnak és az ezen való röhigcsélésnek itt semmi értelme, mert a szilveszteri/ujévi köszöntő nem a kereskedelmileg legaktívabbnak tartott célcsoportbnak szól.

Amúgy meg politikailag erősen elcsúszott ez az anyag... Ha nem szereted a kormányt és az MTVA-t az a Te dolgod; de ettől még el kellene fogadnod, hogy szakmailag itt különösen értelmezhető a csatornák nézőszámának összeadása, hiszen ennyi egyedi tévékészüléken nézték a két műsort...

Silverado 2014.01.07. 10:22:25

Csak a rend kedvéért... A mindenkori Köztársasági Elnöknek "kötelező" az újévi (tévés-rádiós) köszöntő, mintahogy a közszolgálati csatorná(k)nak is KÖTELEZŐ azt műsorba adni. Innentől kezdve, tök mindegy milyen nézettséggel megy, kell és kész.
Nehogy má' azt gondoljuk (tisztelt MTVA), hogy a Köztársasági Elnök tévés megjelenéseinek nézettsége valamilyen spontán népszerűségi közvéleménykutatások is egyben. Magyarán, azért nézik/nézték annyian, ahányan, mert ilyen kedvelt. Bezzeg a másik/korábbiakat csak X-Y ember nézte? Ezt akarták üzenni?

Az MTVA egyre lejjebb ...

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.01.07. 10:43:29

Peeeeersze 1,65 millió ember azért maradt fenn éjfélig, hogy megnézze káderjánost... peeeeersze.....

És nem "úgy maradt" a tévé, miután lement a himnusz, s az emberek nyakalták a pezsgőt, összecsókolóztak stb. stb. hanem HALLGATTÁK káderjánost!!!!

"A Himnuszt a négy közszolgálati csatornán együtt 1,8 millióan, Áder János köztársasági elnök újévi köszöntőjét pedig 1,65 millióan követték."

A himnusz után ennyi ember elkapcsolt??? Na ezeket levadászni azonnal!!!!!

dik_ 2014.01.07. 10:55:29

@Allium sativa:
a reklámidő értékesítési modell ugyanaz mint a nézettségi adatok? ;)

falomb 2014.01.07. 11:02:54

@Hoppácska: itt az igazság. Bekapcsolták a Himnuszt, utána meg koccintottak, rakétáztak, hívták a rokonokat, stb, nem pedig Jani szavain csüggtek.

Vagyis ez a valódi torzítás MTVA szövegében, hogy a népek nem Janót választották, hanem csak bekapcsolva maradt a TV, és senkit sem érdekelt, hogy mit szövegel.

Intruder71 2014.01.07. 11:22:53

@Allium sativa: Ne keverd ide a reklámértékesítést, mert a Cool, Film+ és RTL II nézettségi adatait a nézettségi versenyben sosem számolják együtt! Úgy elég durva 15-20%-os, sokszor pedig 20% fölötti nézettség jönne ki.

BélaBácsiTudja 2014.01.07. 11:25:26

@dik_: jelen esetben igen.
RTL3-nál is összesítve mutatják hogy hány emberke látja a reklámot, hisz mindegyik csatornán ugyanakkor megy a reklám, ahogy itt is reálisan mutatja hogy hány emberke látta a himnuszt/áderjánost, hisz mind a 4 csatornán ugyanaz ment.

Ezen akkor lehetne kiakadni, ha nem lett volna azonos a műsorfolyam a 4 adón...minden más csak politikai hangulatkeltés. Ami sixxtől nem szokatlan az MTVA kapcsán...ami sajnálatos tény.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.01.07. 11:28:27

@Allium sativa: "De igen (majdnem: "Az r-time 2012. őszén egy új értékesítési modellt dolgozott ki, mely az RTL3 fantázianevet kapta. A RTL3 nem más, minthogy a médiakereskedőház 2013. január 1-től a portfólió három legnagyobb kábelcsatornáját, a Cool, a Film+ és az RTL II reklámidejét együttesen értékesíti, még hozzá úgy, hogy ezeken a kábelcsatornákon tükörblokkot alkalmaz.""

Csak hogy itt ennek van értelme is, mert ezeken a csatornákon egyidőben van reklám (ezért van annyi mondat közepén reklámmal félbevágott fim ezeken a csatornákon), és ugyanazokat a reklámokat adják, tehát reklámozás szempontjából tényleg egy csatornaként működnek, így releváns infó a közös nézettség.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.01.07. 11:29:24

@Fedor: Na, mialatt megírtam, mások is megtették ugyanezt, úgy látom :-)

Tyrion25 2014.01.07. 11:37:51

Na ez mekkora baromság. Még én is az M1-n nézem a Himnuszt pedig egész évben oda se kapcsolok. Mekkora eredmény a négy csatorna egy évben egyszer 20 percre ennyi embert vonz... SZÁNALOM! Most akkor lehet megint haveri cégektől erre hiovatkozással újabb milliárdos műsorokat rendelni, hogy ne nézze senki. Ezzel max azt érik el jövőre már ezt sem az m1-n nézem.

Allium sativa 2014.01.07. 11:56:30

@Fedor: Igen ez így van az RTL3 esetében; és pontosan ezen az alapon van értelme a csatornák nézettségét - ebben, és szigorúan csak ebben az esetben - összevonni: hiszen azonos műsor ment a csatornákon.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.01.07. 12:00:41

@Allium sativa:
Tehát akárhova kapcsolt az ember, mindenütt ugyanazt látta... (MÉG arrébb kellett volna kapcsolnia ahhoz, hogy MÁST lásson)... úgyhogy miközben itt a pezsgőt nem szarakodott a tévé többszöri kapcsolgatásával...

Szóval mitől mentség, hogy mind a négy fityesztévén ugyanaz ment?

Intruder71 2014.01.07. 12:27:16

@BélaBácsiTudja: Csak a reklámozóknak mutatják együtt az RTL3-at. A nézettségi felmérésben külön számolják!

Intruder71 2014.01.07. 12:29:01

Az MTVA-nak bőven elég lenne 2 csatornát fenntartani erre. Vagy ugyanazt mutatják mindenhol, vagy ismétlik a másik csatorna adását.

Allium sativa 2014.01.07. 12:51:35

@Intruder71: Persze, mert az egyes csatornákon külön-külön műsor megy. A hirdetések viszont egy pillanatban azonosak - ezért kell egyben számolni. Mint ahogy a Himnuszt, és a köszöntőt is.

@Hoppácska: Vedd már észre, hogy én szakmai - néző számolási - kérdésről beszélek, te meg politizálsz feleslegesen...

Mad Mind 2014.01.07. 13:07:20

@Allium sativa:
De a köztévé nem a hirdetésekre megy. 70 milliárdot vágtak hozzájuk az adófizetők pénzéből. Mondjuk eleve pofátlanság ezért a reklámblokk náluk.

Izo 2014.01.07. 13:13:22

És akkor most minden nap Himnusz, és Áder lesz a műsor, mert hogy ez a legsikeresebb?

sas70 2014.01.07. 13:27:43

Világsiker!!! Az MTV legnézettebb műsora a szilveszter éjféli himnusz!
Tudod mi a mértékegysége?
-Megakurvaanyád

React 2014.01.07. 13:39:13

Vagy csak egyszerűen a műsor nézettségét adták közre (ezért összevonva), és persze a rtl két különböző műsort (mivel más megy a csatornáin) nem egybe számol.

Tehát a csúsztatás / féligazság sixx-re is igaz :)

sixx · http://comment.blog.hu 2014.01.07. 13:45:43

@React: értsd már meg, hogy ilyen nincsen. ezen az alapon akkor a Jóbarátok 125. részének a nézettségébe beleszámít AZ ÖSSZES VETÍTÉS???

React 2014.01.07. 13:54:20

@sixx: Értem én amit mondani akarsz, de itt egy időben ment ugyanaz - és nem az éves nézettséget veszi. De én csak azt mondtam, hogy akár éppen ezért az egyedi felállásért még érthető is lenne - és nekem ez nem annyira éri el az ingerküszöbömet, hogy háborogjak. És csak az hiányzott, hogy korrektül a közlemény további részét is beleírod, ahol mér nincs semmi összevonva (ergo Nem szép összevonni - de csak spec esetben tették).

sixx · http://comment.blog.hu 2014.01.07. 13:55:35

@React: nincs speciális eset. nincs összevonás. ez van.

React 2014.01.07. 13:58:22

@sixx: Attól még csak te látod bele a rosszindulatot, a közlemény minden része igaz, csak külön kiemelték az összesítettet is. Ennyi.

Intruder71 2014.01.07. 14:07:16

@Allium sativa: Nem érted! A hírdetők felé számolják egybe az RTL3 reklámblokkok lefedettségét. Erre van a keresztbrék! A nézők felé a nézettséget nem számolják össze, sem a műsorok, sem a reklámok alatt! Minden csatornára külön számolnak!

semmiselesz 2014.01.07. 14:15:47

Ezt nem értem az 1,65 millióhoz viszonyítva "a teljes lakosság körében 1,2 milliós nézettsége volt, igaz 18-49-ben már csak 372 000, amivel még így is nyerte az estét. Akkor meg minek hozzárakni azt a félmilliót még?"
Egyébként ki a bánat nézi a tv-t pláne a köztévét?
Marhák

Phteven 2014.01.07. 14:23:40

Tényleg van olyan hülye, aki ezt bullshitet végighallgatta?

Allium sativa 2014.01.07. 15:04:57

@Intruder71: Tévedsz, a csatornák nézettségét is símán összadják pl az RTL-nél: "Az RTL Csoport portfóliójába tartozó RTL Klub, Cool, Film+, RTLII, Prizma, Muzsika TV, Sorozat+ és Film+2 az első félévben egész napot vizsgálva a 18-49-es célcsoporton 30,3%-os (a TV2 Csoport 16,4%-os) közönségarányt ért el, a főműsoridőben (19:00 és 23:00 között) pedig 37,2%-osat (a TV2 Csoport 19,8%-osat)."

forrás: rtlklub.hu/musorok/nezettseg/cikk/535109

Kardozhatsz még, de a politikai elfogultságod és a szakmai tájékozatlanságod akkor is kilóg...

Allium sativa 2014.01.07. 15:07:13

@sixx: Gondolom a fenti link alapján már írod is a "Az RTL klub megint kozmetikázza a nézettségi adatokat" című anyagot, vagy - mivel már korábban megírtad -, most belinkeled...

Várom.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.01.07. 15:08:59

@Allium sativa:
"Vedd már észre, hogy én szakmai - néző számolási - kérdésről beszélek, te meg politizálsz feleslegesen... "

Feleslegesen???? Elég baj, hogy ez a kurva politika ennyire itt van az életünkben...

De te meg vedd észre, hogy teljesen mindegy, hogy mennyien nézték a négy fityesztévén a himnuszt, meg kádert - erre miért lehet büszkének lenni??????? Erről kiadni egy közleményt, hogy a háromperces himnuszt, meg az öt(?)perces beszédet, miiiiiilyen ku*va sokan nézték???????

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2014.01.07. 15:15:00

ezt a balfasz bagázst!
senkinek nem jutott még eszébe a MTVA-nál loopolni akkor egész évbem a himnuszt? lehet hogy több lenne a nézettség, mint máskor, és 1 db technikust kellene fizetni...

semmiselesz 2014.01.07. 15:19:01

@Hoppácska: 5 fityesz tv van + hirtv alter echo, ja kozgép tv2
Milyen szoci média van túlsúlyban egyébként?

sixx · http://comment.blog.hu 2014.01.07. 15:22:32

@Allium sativa: nem, nem írom, mert 1) ezt az RTL a reklámozóknak külön kialakított RTL3 modell miatt tette össze, 2) ez az éves összesítésük volt, amiben csatornacsoportokat hasonlítottak össze. Nem egyes műsorszámokat. Van még valami?

Intruder71 2014.01.07. 15:51:55

@Allium sativa: Jesszusom! Te beteg vagy!
Találtál egy féléves összehasonlító értékelést, ami a konkurens ÖSSZESÍTETT kábelcsatorna adatait hasonlítja össze az RTL Kábel csatornáinak ÖSSZESÍTÉSÉVEL! Ezt idekeverni több, mint csúsztatás! Bízzunk benne, hogy csak butaságból, vagy szövegértelezési hibából tetted!
Ezzel bizonyítod a szakmai hozzáértésedet? Szánalom! Sajnállak!
Milyen politikai elfogultságom van, ember???? Nincs neked pöti üldözési mániád? :-)

Allium sativa 2014.01.07. 16:19:41

@Intruder71: Nem hinném, hogy üldözési mániám van, csak pontosan olvasok.

Sixx ezt írta: "Az RTL sem az RTL Klub, az RTL II, a Film+ és a Cool közös nézettségét publikálja, ahogy a TV2 sem csapja hozzá a számokhoz a Super TV2, a FEM3 vagy a PRO4 adatait. Mert nem így szokás."
Én meg 2 perc Google aktivitással összeszedtem, hogy de igen, összeadják. Ebben semmi csúsztatás nincs. Az általad kifogásolt, és irrelevánsnak minősített RTL közleményben meg símán összeadják a filmeket a valóságsóval és a reklámblokkal, meg a teleshopppal aztán átlagolják.

@sixx:

Csúsztatások, csúsztatások. A második megjegyzésedhez: ha kiadnak egy könyvet papír és keménykötésben annak is összeadják a példányszámát. (Ez egy analógia, ha nem értenéd, szívesen elmagyarázom, miért...) És ez egy valós adat lesz. Ha meg a kiadók összes eladott példányszámát adják össze az is egy valós adat lesz.

Az az erős (egyébként szintén politikailag átszínezett) felütés pedig, hogy "A világon sehol nem divat négy csatorna nézettségélt egy kalap alá söpörni, csak nálunk, " sajnos szintén nem igaz.
"...Discovery Channel (DSC), with a weekly reach of more than 58 million, beat all other competitor international factual and news channels combined in January and February 2011 [1], leading by 22% among all Cable Viewers and among Cable Adults 25-54, 21% among PMEBs, and 18% among Affluent Adults [2] as shown by Peoplemeter data.

forrás: corporate.discovery.com/discovery-news/discovery-channels-viewership-beats-all-internatio/

sixx · http://comment.blog.hu 2014.01.07. 16:26:17

@Allium sativa: csúsztatsz, te szerencsétlen, elmagyarázom, miért. A NÉZETTSÉGMÉRÉSBEN, tehát ott, ahol a Nielsen az úr, és az ő adatai alapján osztanak ki súlyos milliárdokat, NINCS összesített eredmény, NEM AZ SZÁMÍT. Szakmai szempontból tehát a közlemény ÉRTÉKTELEN. A Discovery corporate öntömjénezése pontosan olyan értéktelen pr-fogás, mint amikor a TV2 18-49 heéyett 18-59-ben gondolkodik, NEM SZÁMÍT SEMMIT. De nekem tényleg tökmindegy, nem fogok veled leállni vitatkozni, mert értelmetlen és felesleges. Más véleményen vagy, ehhez minden jogod megvan, hogy aztán emiatt hülyének is néznek, az meg legyen a te bajod. Részemről befejeztem.

Aram Hacsakúgynem 2014.01.07. 16:37:47

[én a SAT1-en a német himnuszt néztem, majd átkapcsoltam a szerb elnök újévi köszöntőjére. nem lényeges, csak mondom.]

Allium sativa 2014.01.07. 16:38:14

Miután az érvek nem hatnak, oda nyúlsz, ahová nem kellene: személyeskedsz és vagdalkozol - én a saját blogomon biztos nem engedném meg magamnak, hogy a vitapartneremet minősítsem, és szerencsétlennek nevezzem. De nyilván nem ugyanabba a tánciskolába jártunk...

Egyébként a Nielsen is összesít - ebben is tévedtél. Például: www.agbnielsen.com/Uploads/Hungary/res_20060426_orszaggyulesi_valasztasok_2006_I.pdf

Ezzel pedig én is befejeztem.

sixx · http://comment.blog.hu 2014.01.07. 16:40:05

@Allium sativa: kifejezetten idegesítő seggfej vagy, aki nem képes értelmezni a saját szavait és az olvasott szöveget sem, de sebaj. Szevasz, nem fogsz hiányozni.

Intruder71 2014.01.07. 16:40:45

@Allium sativa: Az a baj, hogy fogalmad sincs az egészről, és nem érted az eredeti problémát sem. Viszont googlizva találsz ide nem illő kimutatásokat, amik szintén nem adnak neked igazat, de vért izzadva próbálsz csúsztatni velük. Nem vagy te politikus?

Intruder71 2014.01.07. 16:44:41

@Allium sativa: HA nem kapnám meg minden nap a nézettségi adatokat, és abban nem csatornánkénti leosztásban szerepelnének az adatok, és HA felületes olvasó lennék, akkor még hihetném is, hogy (részben) igazad van. Szerencsére nincs így van.
Lehet, hogy jobban járnál, ha nem másznál bele jobban, mert véglegesen hülyét csinálsz magadból! Szakmaiság, mi? Ez kész!!!! :DDDD

Intruder71 2014.01.07. 16:57:47

@Allium sativa: "én a saját blogomon biztos nem engedném meg magamnak, hogy a vitapartneremet minősítsem, és szerencsétlennek nevezzem. De nyilván nem ugyanabba a tánciskolába jártunk..."
Abban a tánciskolában csak csúsztatásokra alapozva szakmaiatlannak és politikailag elfogultnak titulálni tanítják a parkett ördögeit? :D

Sherlock20 2014.01.07. 17:37:47

Az idézet szöveg egyáltalán nem tűnik öntömjénezésnek, közli a tényeket, az RTL meg a tv2 is szokta dicsőíteni a nézettségét a remek műsoraiknak.
Azt meg nem értem mért gond ha a csatornák nézettségét - amin ugyan az ment, ergó lényegtelen hogy épp a Dunán vagy az m1-es nézte János bácsi és Éva néni - összevonják. Főleg, ha összevonás nélkül is a legnézettebb műsor volt. Lehet, hogy korrektebb külön feltüntetni az m1-Duna stb. nézettségét, de ez nem tűnik akkora drámának, mint aminek be lett állítva.
Ki is van hangsúlyozva, hogy a 4 csatornán együtt nézték ennyien az adott műsor(oka)t... Tényleg szőrszálhasogatás...

mirigy187 2014.01.07. 18:03:45

@Hoppácska: Így van. mi is megnéztük a haverokkal a himnuszt aztán jancsira már egyikünk sem volt kíváncsi mindegyikünk nyakalta a piát :) Mondjuk józanul nem is lehetne ezeket elviselni :)

React 2014.01.07. 18:30:02

@Intruder71: Nem @Allium sativa csúsztatott, hiszen a MTVA közleményében sem ennyi volt hogy éjfélkor kurva menők voltunk, hanem a négy csatornán ennyien nézték a két műsort (ok ezt nem biztos hogy szép volt - bár érthető hiszen mivel az összes adójukról szólt a közlemény így egyszerűbb), majd ezt követően az egyes csatornák egyes adatai voltak kiemelve, csak a közlemény ezen részét @sixx nem rakta be, mert akkor már nem lett volna ennyire hangulatkeltő az írás :) Tehát összességében a csúsztatást ő is annyira elkövette, mint @Allium sativa.

De azért bemásolom a közlemény további részét:
A következő! vetélkedő adása alatt - 603 ezres nézettségével a felnőttek körében - az M1 volt a legnézettebb csatorna. Az ezt követő két órában a két kabaréműsor alatt az M1 a második lett a televíziók versenyében: a Századszor is bejön népszerűségét a Szálka extra fokozta, e műsorra már több mint 600 ezer ember volt kíváncsi - derül ki az MTVA közleményéből, amely a Nielsen Közönségmérés adatait ismertette.
Az éjfél utáni adatok szerint a Buli hajnalig 683 ezer fős nézettségével, 23,4 százalékos közönségarányával az M1 ismét az élre tört.
A Dunát választó felnőtt nézők körében a Monte Cristo grófja című film volt a legnépszerűbb, mintegy félmillióan nézték végig, az elért nézők száma pedig az egymilliót is meghaladta.
Ígéretesen indult a közmédia legújabb csatornája, az M3 - közölte az MTVA. A Táncdalfesztivál összeállításra több mint 400 ezer néző volt kíváncsi, így a nosztalgiaműsor a népesség mintegy öt százalékát érte el.

sixx · http://comment.blog.hu 2014.01.07. 18:31:53

@React: tehát a sajtóközleményben volt egy csúsztatás, én azt kiemeltem, hiszen a csúsztatásról írtam. és hát ezért a kurvaanyám. na, szakadj le rólam, de hirtelen.

2014.01.07. 18:58:36

Előre is elnézést a trollkodásnak tűnő kérdésért, de egyáltalán nézi még normális ember a köztévét?

Kámasuka 2014.01.07. 19:26:48

Én nagyon élvezem a közTV-t, mióta a liberókat kitakarították az épületből. Nem is nézek reteket meg csigatv-t.

steaksauce 2014.01.07. 20:27:30

Hát komolyan mindjárt hozok popcorn-t, mert nagyon mulatságos olvasni, ahogy sixx szenved az "igazáért". :D és amikor az észérvek már elfogytak, jön a személyeskedés

Mindfield 2014.01.07. 20:39:44

A hír igaz, de nem osztogatnak, hanem fosztogatnak.

fritoz222 2014.01.07. 21:50:51

Amúgy mi értelme 4 közszolgálati csatornának? Már 1 is sok.

Peterpapo 2014.01.07. 23:11:30

Mi is meghallgattuk a Himnuszt éjfélkor, aztán néztem a Janó mellett álló Weisz Fannit! Annyira szép az a lány!!! :)

BélaBácsiTudja 2014.01.08. 00:57:36

Grrr. Remélem az TV2 és a TV2HD adatait se adjuk össze! Hiszen más csatornalogója! Csuhuuuuj!

Kb. ennyi értelme van a dolognak. Egyértelmű hogy ez az adott műsor egyidőben ennyi embert ért el. Ennyien nézték. Követték. Pont.

Ahogy az RTL3-ban reklámidőt vásárló egyszeri reklámozót is csak az érdekli hány emberhez ér el a reklámja az adott pillanatban, az mtva-t is csak az érdekli, hogy az adott műsorát hány ember nézte egy időben. S egész konkrétan ez a szám 1,8 millió. Mivel mindenhol ugyanaz ment, piszkosul irreleváns (mindenféle módon) hogy ez hogy oszlik meg...

Hír igaz, a többi csak hangulatkeltés. Persze valóban könnyebb úgy dolgozni, hogy ejjj, írok valami politikától áthatott baromságot, és majd jól jönnek a kattintások, s mindenki elégedett!

(Megjegyzem egyébként, hogy a brit BARB például heti nézettségi jelentését 8 nap múlva korrigálja azokat azon nézőkkel, akik a műsort felvették és 7 napon belül megtekintették. Szóval ennyit az "aranystandardról" [s pontosan ezért sikeres üzletileg az RTL3 modellje jobban, mint a superTV2+Fem3+Pro4])

Willy 2014.01.08. 06:40:05

Ez csak jelenléti reklám, lámcsak-lám, van értelme 10 milliárdokat (78milliárd) költeni, hisz teljesítve van a feladat. Ilyenkor meg jól jön ha úgy mondok majdnem igazat, hogy arra csak erőltetve lehet mondani, hogy nem igaz.
Ebbe semmi politika nincs, az asztal csinál magának munkát, veregetni kell a vállat.
Szakmailag bukó a dolog, mert mindenki tudja, kilóg a lóláb, de ugye ha csak ez lenne a baj szakmailag a köztévével, akkor mindenki örömtáncot lejtene.
BTW: pár ember fejtegetésében (Allium sativa, Fedor) megjelenik a reklámblokkokkal történő összehasonlítás, akkor most a himnusz, meg Áder János beszéde reklám volt? :)

Danubius 2014.01.08. 07:00:20

Mondjuk én azt sem hiszem el hogy "szenvedélyünk a szórakoztatás"

mergo 2014.01.08. 07:45:18

Van kis hazugság, van nagy hazugság és van a statisztika...

citrix 2014.01.08. 09:06:54

Hofi Géza:ellik a malac. Az "elvárt" 14 helyett csak 10-et (elfelejtettek a Párt emberei a malaccal konzultálni),de sebaj.Segít a statisztika kozmetikázása (ha már malacot nem tudunk csinálni),mire a legfelsőbb vezetőkhöz ért a dolog:14 lett a 10-ből.Volt is csupa öröm,bódogság szerte a szocialista hazában :-)2014-ben ismét itt tartunk,hurrá NERtársak.

xclusiv 2014.01.09. 00:33:36

@Fedor: ""A RTL3 nem más, minthogy a médiakereskedőház 2013. január 1-től a portfólió három legnagyobb kábelcsatornáját, a Cool, a Film+ és az RTL II reklámidejét együttesen értékesíti, még hozzá úgy, hogy ezeken a kábelcsatornákon tükörblokkot alkalmaz.""

"Csak hogy itt ennek van értelme is, mert ezeken a csatornákon egyidőben van reklám (ezért van annyi mondat közepén reklámmal félbevágott fim ezeken a csatornákon)"

Akkor ezért basztam ki a cool-t a nézett csatornák közül. Értem már,
süti beállítások módosítása