Ahogy arra számítani lehetett, az RTL Klub X-Faktor című műsora továbbra is a magyar televíziózás Halálcsillagjaként zúzza le az ellent, és zsinórban negyedjére lett az év legnézettebb tévéműsora a 18-49-es kereskedelmi célcsoportban. Tudjuk, még hol van az év vége, de nemigen lesz olyan műsor, ami lenyomja az X-Faktort. Az RTL ennek megfelelően büszke és lelkes hangú sajtóközleményben méltatja a műsort, az ugrás után mutatunk belőle pár passzust.
A szeptember 7-én indult show már az első adással 2,047,989 embert ültetett le a tévék elé a teljes lakosságot alapul véve, ami a 18-49 éves korosztály körében 50.9%-os SHR-t jelentetett. A legnézettebb a szeptember 22-i adás volt 51,8%-os közönségaránnyal a 18-49 évesek körében, ami 2,391,000 nézőt jelentett. A legkevésbé nézett adás (a december 7-i) is 1.609.000 embert ültetett le az X-Faktor elé a teljes lakosságból. A két napos X-Faktor 28 adásából 3 hozott 50% fölötti közönségarányt a 18-49 éves korosztály körében, 9 adás közönségaránya volt 40% fölött, 15 adásé pedig 30% fölötti ugyanezen korosztály körében.
Alapvetően nagy nézettségi különbségek nem voltak a vasárnapi és szombati adások között, általában elmondható, hogy nagyon hasonló nézőszámokat hoztak a teljes lakosságot véve alapul, 10 esetben a vasárnapi adások nézőszáma kevéssel meg is haladta a szombati show-ét.
Az utolsó X-Faktor hétvége nézettsége is magasan minden más műsor előtt teljesített. A szombati adást 1.808.000-an nézték a teljes lakosság körében, a 18-49-évesek körében 39 % volt a közönségarány, míg Danics Dóra győzelmét 1.852.000-en követték az RTL Klubon a teljes lakosságból. Szombaton a TV2 X-Faktorral szembeállított vígjátéka (A Stepfordi feleségek) 9%-os közönségarányt, míg A Tökéletes védelem című akciófilm 6%-os közönségarányt hozott. De vasárnap A Varázsdada is csak 14,7%-os közönségarányt ért el a TV2-n szemben az X-Faktor döntőjének 37,9%-os közönségarányával. (18-49 éves korosztály).
És ha ez nem lenne elég, az össznézettségi versenyben a Cool és a Film+ is vitézkedett, tessék csak nézni:
Az RTL Klub és a tv2 mögött a Film+, valamint Cool áll a harmadik, illetve a negyedik helyen a csatornák sorrendjében, ezzel a két legnézettebb kábelcsatorna Magyarországon. (Egész napra vonatkozó SHR %, 18-49-es korcsoport, 2013.január 1-december 16). A két kábelcsatornája fej-fej mellett teljesít, főműsoridőben (19-23 óra) néhány század százalékkal a Cool hoz jobb közönségarányt a Film+-nál. (5,51 illetve 5,49 SHR %, 18-49, december 16-ig). A kereskedelmileg fontos, 18-49-es korcsoportot tekintve mindkét csatorna megelőzi közönségarányban például az m1-et, az ATV-t és a Viasat 3-t (2013. január 1. -december 16.).
A Film+-on az idei évben (december 16-ig) a legmagasabb nézettséget az április elsején vetített Die Hard 4 - Legdrágább az életed című akciófilm érte el: 17,6 % SHR a 18-49-es korcsoportban. A filmet a teljes lakosság körében 626 398-an látták. A Cool idei, eddigi legnagyobb nézettséget hozó programja a május 20-án sugárzott Angyalok és démonok volt, mely 11.57 SHR-t teljesített a 18-49-es korcsoportban.
Filter Ákos 2013.12.18. 19:05:57
2013.12.18. 19:23:27
clior 2013.12.18. 20:36:12
Tormas Torontal 2013.12.18. 20:42:13
ezmester 2013.12.18. 20:56:49
mruniverzum 2013.12.18. 22:06:00
zzzzzzzz 2013.12.19. 08:26:42
Eddig azt hittem, hogy az RTL Klub egy TV csatorna, erre most kiderül, hogy egy tévéműsor?
sixx · http://comment.blog.hu 2013.12.19. 08:40:05
Mr.Brown 2013.12.19. 10:29:48