Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Megrendelte a köztévé Usztics sorozatát?

2013. december 05. 14:30 barb 21 komment

A Sorozatwiki szerint a közmédia már megrendelte Usztics Mátyás fiatal rendőrökről szóló, Végzős kezdők című sorozatát, aminek első két része már eddig is 60 millió forint közpénzbe fájt.

Az oldalnak Fonyódi Tibor forgatókönyvíró (Tűzvonalban, Géniusz, az alkimista) nyilatkozott arról, hogy ő lett a Végzős kezdők vezető írója, Usztics Mátyás társzerzője, és jelenleg az utolsó hat epizódon dolgozik. "Az első évad 12 epizódos lesz, eddig az első kettő forgott le. A munkálatok tavasszal folytatódnak, ekkor lesz felvéve a szezon maradék része. A Végzős kezdők várhatóan 2014 őszén kerülhet adásba az m1-en" - mondta Fonyódi.

Megkerestük az MTVA sajtófőnökét, hogy erősítse vagy cáfolja meg a megrendelés hírét. Lencsó Rita kérdésünkre ezt válaszolta: "az MTVA két pilot adás gyártását rendelte meg a produkciós cégtől, valamint ezzel párhuzamosan 12 rész forgatókönyvének elkészítését. A pilotok sorsáról fókuszcsoportos vizsgálatokat követően döntünk, ha megfelelnek az elvárásainknak, akkor további 10 rész elkészítését rendelheti meg a közmédia, így Fonyódi úr állításait határozottan cáfolnom kell”.

A nyilatkozathoz azt érdemes hozzátenni, hogy normális tévécsatornáknál eleve egy pilotot szoktak rendelni (nem kettőt), és ha az tetszik a megrendelőnek, akkor kérik a további forgatókönyvek megírását. Vagy eleve nem kérnek pilotot, mert a forgatókönyv annyira meggyőző, hogy azonnal berendelik az első évadot. Ilyen hibrid megoldás nem nagyon létezik a szakmában.

vegzos kezdok.jpg

Usztics - aki a Végzős kezdőknek nemcsak rendezője, forgatókönyvírója, producere, hanem főszereplője is lenne - korábban azt nyilatkozta, hogy a 130 szereplős sorozatról, hogy annak története "fiatal, pályakezdő rendőrökről szól, akik végzősök a rendőrtiszti főiskolán, de a hivatásukban, a tiszti pályán és az életben még kezdők. Ebben a bűnügyi sorozatban látható lesz az ezzel az állapottal járó minden nyűg, küzdelem, kudarc és siker, miközben rengeteg kérdésfelvetéssel szembesülünk. Ilyen például az, hogy manapság egy fiatal miért választja a divatosnak egyáltalán nem nevezhető és számos nehézséget magában hordó rendőrtiszti pályát?"

Mint mondta, "mi nem akarunk a puritán, sablonos amerikai akciófilmek nyomába eredni. A Végzős kezdőkben a karaktereknek mélysége, súlya van, a szereplők esendőek, olykor hibáznak, egyszóval emberiek. Az embert, az emberi viszonyokat állítjuk a középpontba. Filmtörténelmi jellegű ez a vállalkozás, ugyanis a magyar filmgyártás történetében nem volt rá példa, hogy egy televíziós filmsorozatban öt ország, köztük ilyen országok és ilyen kultúrák vegyenek részt (Horvátország, Ukrajna, Lettország, illetve Azerbajdzsán)".

A Magyar Gárdát alapító színész korábban azt mondta, hogy a sorozatot támogatja a Belügyminisztérium és az ORFK is, mert "fontosnak tartják a rendőri testület 2006-ban megtépázott önbecsülésének javítását".

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr Smittpálelnökúr 2013.12.05. 15:06:59

Khm... Ez a fószer rákkantant az egyenruhára 20 éve.

bioLarzen 2013.12.05. 15:19:57

@dr Smittpálelnökúr: ... viszont szerintem jól játszik katonát. Persze, a katasztrofális (Gát György... milyem más lenne?) Angyalbőrben végletekig túlkarakírozott/parodizált őrmestere után a szintén nem jobb minőségű, de legaléább komoly Kisvárosban szerine egész jól lehozta a határőrt.

Én azt remélem, hogy - ha méár akaratunk ellenére ennyi pénzt adunk bele mi, adózók - legalább egy jó sorozatot kapunk cserébe. A forgatókönyvíró alapján nem tudom, mit gondoljak, mert míg a Tűzvonalban nekem - szégyen-gyalázat - igencsak bejött, a Géniusz az alkimista valami elemien gagyi Da vinci kód-nyúlás volt, ráadásul akkor, ikor a leginkább trendi volt a dolog. (Meg is lepett most, hogy ezt a két dolgot ugyanaz az író jegyzi...)

Remélem, ez az új sorozat inkább a Tűzvonalban-vonulatot erősíti majd.

No, és persze azt is - bár féálek, hogy ez inkább már naivitás - hogy Usztics nem propagandának használja fel. Mert, miközben Uszticsot, a színészt elismerem és szeretem, Uszticcsal a "politikussal" és mélymagyarral gyakorlatilag egyáltalán nem tudok azonosulni.

bio

bioLarzen 2013.12.05. 15:21:09

(Hmmm.. .ebbe bizony csúszott pár gépelési hiba... szerine -> szerintem pölö, illetve pár felesleges é-t is elhintettem...)

stoppos76 2013.12.05. 15:43:41

Valami baj lehet velem, a megfelel az elvárásainknak helyett megfelel az elvtársaknak-ot olvastam. :)

Kicsit fázok a magyar gyártású sorozatoktól, általában megrekednek a 80-as évek szintjén mind fényképezésben, mind dramaturgiában. Remélem tévedek és ez jó lesz.

shawshank 2013.12.05. 16:05:26

@bioLarzen: Faszom beléd már.
Megértetted, hogy miről szól a cikk? Akkor most túl lehetne lépni már ezenaz elüt ési problémmmán???

Sun9us 2013.12.05. 16:19:19

Ne már srácok, a Trónok harca is sok pénzbe került, mégis kaszáltak. Ez is lehet jó.... ;)

szita szita péntek 2013.12.05. 16:36:47

@Sun9us: Elvileg persze lehet. Csak olyan izé.. Pölö szerintem a Trónok harca nem közpénzből készült, volt nyomás, hogy jó is legyen. A közmédiának meg egészen más értékelési mechanizmusai vannak - félek tőle a minőség nem szerepel az első 5 helyen. Majd meglássuk.

titok84 2013.12.05. 16:39:57

Elnézve az elmúlt napok c:c-s anyagait úgy látom, szóltak a pártközpontból, hogy neki kellene menni a köztévének. Amire persze adnak is alapot, de ez így undorító. Nem vagytok jobbak náluk -- sajnos.
A választások utánig ezt az oldalt is elfelejthetem. Kár, nem gondoltam volna, hogy a politika ezt is elszúrja.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.12.05. 16:59:08

Az legalább egy jó pont, hogy Fonyódi a forgatókönyv-író...

serra 2013.12.05. 17:46:20

Nekem Fonyódi annak idején istenkirály volt a Katedrális és Brett Shaw könyveivel. Talán többet érne, ha azokat folytatná.

symor 2013.12.05. 18:53:31

Tibi valamit már tudhat, vagy legalábbis nem szokott tévedni, amikor úgy adja el a ganét mint a cukrot. Lesz ebből is 3-4 évad bízzatok benne!

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.12.05. 19:48:13

@bioLarzen: Szinte teljesen kizárt, hogy Usztics rendőrségi propagandafilmet készítene. Először is, se az Angyalbőrben, se a Kisváros nem volt HM/BM-propagandafilm. Teljesen valósághűen festették le a kiskatonák életét: bulik, csöcsök, vadregény, tanúsíthatom, hogy így ment ez. Másodszor látható, hogy a megújult demokratikus államrendőrségünk kezét-lábát töri az új gazdáinál, hogy lemossa 2006 gyalázatát, és megtiszteltetésnek veszi, ha támogathat egy olyan sorozatot, amiben a nézők szembesülhetnek a kérdésfelvetéssel, hogy manapság egy fiatal miért választja a divatosnak egyáltalán nem nevezhető és számos nehézséget magában hordó rendőrtiszti pályát? Talán mert klassz érzés töltött fegyverrel hadonászni a Ferenciek terén?

reccs 2013.12.05. 20:00:26

@bioLarzen: Sztem a Géniusznak az volt a legnagyobb baja, hogy 3 részes volt, a sztori meg, ha a Tűzvonalban stílusában csinálják meg, 10-12 óra biztos lett volna. Pedig az se volt lassú.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2013.12.05. 22:02:36

@Fedor: Nekem nem.

Kb olyan szinten van nálam mint Litkai a filmvígjátékokkal.
Biztos, hogy jól tudnak írni, de ez a nagyvásznon/TV képernyőn nem látszik.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2013.12.05. 22:10:03

Amúgy csak nekem van tele a **** a sok magyar rendőrsorozattal, amit az elmúlt több mint két évtizedben leadtak? Nem tudunk esetleg más témákat is feldolgozni?

Gondolom nézettségre hajtanak. Egy majd 60 éves köztelevízió és az egyik legnézettebb műsora a Kékfény. Ez mindet elmond a csatornáról.

2013.12.06. 09:25:10

@bioLarzen: Egyetértek. Amíg nem tudtam a hülyeségeiről, egész jól tudtam szórakozni a '80-as, '90-es években készült ismertebb munkáin. Emellett sokat szinkronizált akkoriban, a Ford Fairlane-szinkronja például (Johnny Crunch) a mai napig a fülemben cseng. Egyébként szomorú, hogy lassan mindenkiről (na jó, a többségről) kiderül vén korára/idősebb fejjel, hogy hülye, vagy elmeroggyant nézeteket vall. Komolyan, nemcsak színészek, a zenészektől kezdve a sportolókon át hosszan lehetne sorolni: kamuzott, csalt, szarember, elmeroggyant stb.

www.youtube.com/watch?v=muBiNHDkRks

www.youtube.com/watch?v=fVEpm2Mtdpw

bioLarzen 2013.12.06. 10:58:38

@shawshank: Öööö... az ugye leesett, hogy a saját, előző kommentemben vétett gépelési hibáimról írtam, nem az esetleg a cikkben találhatókról?

bio

bioLarzen 2013.12.06. 11:10:24

@queensryche: Igen, az azért nem kicsit sajnálatos, amikor az ember művészeket olyan dolgok alapján értékel - művészként - aminek semmi köze ahhoz. Nekem például Major Tamás, Sinkovics Imre, Páger Antal, Gobbi Hilda, Bodrogi Gyula, Darvas Iván, Rudolf Péter vagy Trokán Péter - urambocsá, Alföldi Róbert - mind-mind kiváló színészek (némelyikük esetében sajna már csak a múlt idő érvényes...) - holott szinte a teljes politikai palettát lefedik, és sokuk politikai nézeteivel egyáltalán nem tudok azonosulni, sőt! Ákos zenei munkásságát rendkívül nagyra becsülöm - pedig nagyon nem egy "oldalon" állunk. Csurkát, mint politikus nagyon nem kedveltem - viszont nem egy műve zseniális. És olyan színészt is tudnék mondani, akivel hasonló nézeteket vallunk - ettől függetlenül ripacsnak tartom.

Persze, merőben más a ehlyzet azokkal a művészekkel, akik aktívan, lelkesen "politizálnak". Usztics is ilyenné vált, és tudatosan nyomta magát a színészet helyett a "mélymagyar" - elnézést, "mélymagor" vágányon, ne csodálkozzon hát, ha vele kapcsolatban az embernek ez jut eszébe először... És például Dörnert is sajnálom, mert színészként nagyon bírtam - de ő nagyon nem színészként akart a hírekbe kerülni...

Na mindegy, reméljük jó lesz a sorozat.

bio

dibidabadibidib 2013.12.06. 12:25:51

buzimagyaroknak buzimagyar kultúra

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.12.06. 16:35:45

@Kettes: "Először is, se az Angyalbőrben, se a Kisváros nem volt HM/BM-propagandafilm."

Hát, ennek azért nézz utána :-)
süti beállítások módosítása