Persze nem abból, amiben Peter Capaldi szerepel majd, hanem a novemberi nagy David Tennant-Matt Smith crossoverből. Három videót adott ki hétvégén a BBC, egy nagyon rövidet, egy kicsit hosszabbat és egy egész hosszút. Vannak ismétlődő részek, de mindegyikben van valami új is. És úgy tűnik, bőven jutott pénz a CGI-re, csalogatásképp itt egy képkocka.
A három videó a tovább mögött. November 23, már csak tizenhármat kell aludni.
A kedvenc egysorosom:
Tennant (az új Tardisban): You've redecorated. I don't like it.
farfadet 2013.11.10. 21:22:32
tryclops 2013.11.10. 21:57:55
Lyllyan2 2013.11.10. 22:23:42
(Habár még valahol az agyam azon részében, ami még hisz a Jézuskában, remélem, hogy folyt itt a háttérben valami iszonyatos összedolgozás és titoktartás, és egy The End of Time típusú leköszönést és meghajlást kap Eleven, meg az elmúlt ötven év is, de na, mennyi ennek a valószínűsége?)
Meg akkor ugye azzal együtt, hogy Moffat keze alatt a sorozat fokozatosan elvesztette önmagát, és hogy egy olyan évadzáró nem volt még az ő igazgatása alatt, amit ha az ember kicsit jobban átgondolt, ne tudott volna az első mádoperctől az utolsóig darabokra szedni, mert annyira tele volt logikai lyukakkal, elég nehéz izgatottnak lenni :(
AlexWolf 2013.11.11. 09:13:57
Lyllyan2 2013.11.11. 11:05:49
wezeeqq 2013.11.11. 15:11:47
Mellesleg Moffat írja a legjobb részeket szinte, kb még az ereiben is Doctor Who folyik.
Szerintem nem is kellenének a régi dokik bele. Ahhoz legalább 3 órásnak kellene a résznek lenni, hogy mindenki kapjon szerepet plusz a rajongók 90% -nak fogalma nem lenne, hogy épp melyik Doktort látnák. Plusz a régi doktorok mát 30-40éve nem játszották ezt a szerepet. Nem hiszem, hogy újra tudnák hozni a régi formájukat.
Szvsz az évfordulós rész tele lesz utalásokkal a régi évadokra. Ez sokkal jobb mintha előhoznák az összes régit. Például az utalás a 2. -ra is kedves gesztus. Magáért beszél a trailer minden egyes jelenete.
És végül: mindenki önszántából nézi a sorozatot és nincs kényszerítve. Ha valaki úgy érzi unalmas vagy nem tetszik akkor NE nézze mert csak felesleges kritizálásokba megy át. Van még sorozat lehet válogatni.
Kampec 2013.11.11. 15:29:52
farfadet 2013.11.11. 17:11:17
Lyllyan2 2013.11.11. 20:51:01
Mostmár lassan két órája körmölöm erre a választ, de közben azért válaszolnék a többire. Sosem mondtam, hogy unalmas. Inkább zavaros, és igen, tele van logikai bakikkal (nem fér bele egy üzenetbe, de készül a válasz :D) A kritizálás pedig nem felesleges. Csak azért, mert szeretem, nem fogom elutasítani a hibáit. És nem akarok más sorozatot nézni, nekem a Doctor Who kell, és nézni is fogom mindig, annak reményében, hogy egyszer még lesz olyan jó, mint Moffat előtt.
Colin Baker mondta, hogy őket senki meg sem kérdezte, hogy szeretnének-e szerepelni, vagy hogy akármi. Könyörgöm, Clarát bele tudták photoshoppolni a régi jelenetekbe, nem is annyira rosszul, Peter Davison is simán játszotta még 2007-ben a Doktort, nem is akárhogy :')
Szóval erről lehet vitatkozni, de nem is érdemes (erről nem, a logikai bakikről igenis fogok). Amit akartam mondani az volt, hogy nem vagyok én abban biztos, hogy annyira jó lesz ez a rész. És valamilyen szinten mérges is vagyok, mert a sok fanboj meg fangörl el lesz vakítva a Ten/Eleven nerd-off által, és nem fogják látni a hibákat. Mert lesznek. Arra majd visszatérünk. (De azért kívánom, hogy ne legyen, őszintén.)
Ja, és egy három órás rész ~téééényleg eszméletlen túlzás lenne... ötven év után.
Lyllyan2 2013.11.11. 22:08:32
1) Moffat nem volt hajlandó egy tehetséges színészt választani Amy Pondnak, mert aki jó lett volna "apró volt, és duci", Karen Gillan úgy kapta meg a szerepet, hogy Moffat meglátta a folyosón, és tetszettek neki a lábai.
2) Twelve szerepe nem is volt meghirdetve, Moffat csakis Capaldinak szánta a szerepet. Jól van, legyen, nincs azzal semmi gond, Capaldi egy kíváló színész és alig várom, hogy lássam Doktorként. A bejelentése előtt azonban Moffat kinevette azokat, akik női Doktort akarnak (mármint... egy földönkívüli élőlény, aki bármilyen formát fel tudna venni... miért is lenne nő? Vagy fehér férfin kívül akárki más? Mit is gondoltam?), valamint ahhoz hasonlította az ötletet, mintha az angol királynő lenne férfi.
3) Igen, logikai bakik. A Szabadság-szobor mint Weeping Angel rohadtjó ötlet volt, de miazisten volt az a rész? Először is, a szobor rézből van, az angyalok kőből, nembaj, ássa alá a saját maga által írt szabályokat, miért is ne, megteheti, ő teremtette a Weeping Angelöket is, hát legyen. Na de azzal indokolta azt, hogy New Yorkban jöhetett létre a hotel Amy és Rory utolsó részében, hogy mert az a város, ami sosem alszik. Nem pont ezért lenne nehéz ott élnie az angyaloknak? Mert valaki mindig nézne rájuk? És nekem ne próbálja meg senki bemagyarázni, hogy a Szabiszobor csak úgy átsétálhatott a városon, és volt olyan pillanat, amikor senki nem nézett rá. A VÁROSBAN, AMI SOSEM ALSZIK. Legalábbis valahol az ötvenhetedik és a Bedford sakán valaki csak felnézett, és látta, hogy elsétált a csaj, nem?
4) Ha Oswin Dalek volt az Asylum of the Daleksben, hogyan tudott a saját hangján beszélni?
5) Ugyanebben a részben, Skaro hogyan jött vissza? Miért nem hallottuk még a Predator nevet a Doktorra, ha az már állítólag annyira régóta megvan neki?
6) Különben is, meg van említve egyáltalán hogy miért robbant felt a TARDIS az ötödik évad fináléban? Oké, a Silence csinálta, de miért is?
7) Miért nem tudott a Doktor üzenni Amy-nek és Rory-nak, hogy utazzanake el valahova egy év, vagy két év múlva, miután New Yorkban ragadtak, ugye mivel ő már nem tudott értük visszamenni, hogy találkozzanak valahol, felszedi őket, aztán mehetnek haza. Elvégre a Blinkben csinált valami hasonlót, és ott is Martha (és saját maga) "hazajutása" volt a cél.
8) Moffat és a ~női karakterek. River ígéretes karakter volt, még szeretem is, komolyan. De az egész létezése a Doktor köré épül fel. Kiskorától arra nevelték, hogy ölje meg a Doktort, aztán amikor nem tette, akkor is börtönre ítélték, amiért ~megölte (ugye, hatodik évad finálé). Aztán Professzor lesz belőle, ismét találkozik a Doktorral, és őt megmentve meghal. Még ő is mondta, "I live for the days when I see him". Sokoldalú.
9) Amy. A színész, hogy mennyire jó, mindenki maga dönti el, engem borzasztóan idegesít, személyes problémám. De. The Girl Who Waited, szintén ígéretes. Mert ő tényleg mást sem csinál. csak. vár. A doktorra, egy megmentőre, akárkire. Az egyetlen rész, ahol nő valamennyit a karaktere, az a Girl Who Waited, de akkor is hamar elveszik ezt tőle. Mikor megvan az egész terhességes ügylet is és Melody-t elveszik tőle, az mennyire rázza meg egészen pontosan? Semennyire. Még a saját értékét is lekicsinyíti azzal, hogy szakít Rory-val, mikor nem tud neki gyereket szülni. ????? Egy nő annál többre is jó ám! Ja, és a bemutatása is tök király volt. Elvégre miért is ne lenne egyértelmű, hogy Amy csak egy kissogram abból, hogy leveszi a kalapját, és előkerül a hosszú vörös haj. Mert egy rendőr nem lehet csinos? Mert...? Meeeeeert... ööömmm...
10) Clara végülis Amy 2.0, a személyiségükben nincs túl sok különbség, mindkettő cuki, alacsony és ~quirky, sok a gyors, pattogós dialógus a nagy semmiről. Ja, és mindhármójukkal gyerekként találkozik a Doktor (meet them when they’re young, come back when they’re hot and legal ;)), kettőjük gyerekkorát jól tönkre is teszi. Meg az életüket is.
10/b) Girl in the Fireplace-ben is, Reinette is élete végéig a Doktorra vár.
Lyllyan2 2013.11.11. 22:09:14
11/b) És még Claráról, a nagy tehetsége, ami az Asylumban is előjön, hogy ugye ő számítógépes zseni, az sem azért van, mert sokat tanult, vagy mert ő ilyen okos, hanem csak mert véletlenül megkapta ezt a tehetséget, mikor megpróbálták letölteni. És miért is bizonyította a Twitteres kommentje a Bells of Saint Johnban azt, hogy ő hirtelen zseni lett?
12) Két olyan női karaktere is van, aki azzal házasodik össze, aki követi őt az akarata ellenére. Az anya a The Doctor, the Widow and the Wardrobe-ból, meg Sally barátnője a Blinkből. Meg persze a Bells of Saint Johnban mikor az elején a Doktor felveszi a telefont, az ördögnél is rosszabbnak jelenti ki azt, hogy egy nő van a vonal másik végén. Nincs rendben.
13) Megszégyeníti az örökséget. Meg ám! Mit mond Nine az első évadban, mikor úgy van, hogy meghal? Az egyik kedvenc monológom. "Let the TARDIS die. Just let this old box gather dust. No one can open it, no one will even notice it. Let it become a strange little thing standing on a street corner. And over the years, the world will move on, and the box will be buried." Ehelyett mi történik a The Name of the Doctorban? Valami hülyeség arról, hogy kifolyik a TARDIS szíve, vagy akármi és akkor ott a hatalmas TARDIS ajtó a horizonton. Moffat, hozzam a vonalzót vagy...?
14) Újraírja a szabályokat. Mikor Rose megváltoztatta az időt azzal, hogy megmentette az apját az első évadban, jöttek azok a szörnyek, időzárba lett lakatolva a jelenet. De Amelia meg Amy azok nyomhatják ám együtt, Doktor Doktornak spoilerezheti a világvégét, időszálak össze-vissza keverednek, nembaj. Tényleg. Egy ember életét is oké átírni a Christmas Carolban. Rendben van, mert Moffat illlllyenfaszacsávó.
15) Újraírja azt, amit már újraírt. Eleven csavarhúzója még csak messziről sem néz ki úgy, mint az, amit Rivernek adott a könyvtáras részben. Ja, és már mondták is, hogy River elsője a Doktor utolsója és fordítva. Mikor adja oda neki a csavarhúzót? És mikor mondja el neki a nevét? Nem a hatodik évadzáróban, mert ott arra kéri, nézzen a szemébe. Nem a Let's Kill Hitlerben, mert Ten azt mondta, csak egy esetben mondaná el bárkinek is a nevét, és már többször is haldokolt előtte, és addig nem mondta el éppen annak, aki ott volt (és különösképpen nem annak, aki megölte!).
16) RTD sem volt tökéletes, korántsem, nem azt mondom. De ő annyira jobb volt a plot twistekben. Bad Wolf, Face of Boe, a szerencsétlen méhek a negyedik évadban. Mindegyiknek nagy jelentősége volt, de nem tolták bele a képünkbe, ahogy Moffat csinálta - mindennel. MINDENNEL. És mégis, a mai napig emlékszem arra, hogy majdnem eldobtam a laptopom, mikor Jack megszólalt, hogy "The Face of Boe, they used to call me", vagy Ten, mikor a fejéhez kapott, hogy mert a méhek eltűntek. Vagy Torchwood, éppenséggel. EZ okos, EZ szép, EZ rendesen fel van építve. Moffat évadai inkább olyanok, mintha a pasi fogott volna egy zsírkrétát és körbevéste volna a részeket azzal, hogy "NÉZD! EZ FONTOS! EZ FONTOS LESZ! ÉS NAGYON OKOS! OKOS VAGYOK, OKOS VAGYOK!" Az, hogy Clara a "Pond" szót mondta a Snowmenben nevetséges. Elsőre szívbekapott, és elmorzsoltam egy könnycseppet, akármennyire nem szerettem a Pondékat, de aztán rájöttem, hogy mi van? Miért pont azt mondta, hogy pond? Semmi köze nincs semmihez, monthatta volna azt is, hogy MURDER, kit érdekel egy rohadt tó, de nem, azt kellett mondania, hogy pond, mert attól majd sírnak a rajongók
És nekem ne mondja senki, hogy nem vagyok elég okos, hogy megértsem.
17) A Wedding of River Song végén látjuk, hogy River meglátogatja Amy-t, aki abban a hiszemben van, hogy a Doktor meghalt. De hogyan? Hiszen őt utoljára a God Complexben láttuk. Láttuk a pocket univerzumban is, na de ő onnan hová ment? És hogyan került oda? Ő ott volt otthon Rory-val, akkor csak úgy hirtelen megkapta az emlékeket, ahogy Kazran a Christmas Carolban? De akkor az az Amy, aki ott ült a parton és végignézte a Doktor halálát, miért nem kapta meg ezeket az emlékeket?
Lyllyan2 2013.11.11. 22:10:14
19) Moffat jelleméről is beszélhetnénk, ha ennyi nem lett volna elég. Az aszexuálisokat unalmasnak nevezte, a nőket "needy"-nek, a Doktort pedig okosnak, amiért az akaratos barátnőjét (Rose-t) otthagyta egy párhuzamos univerzumban önmaga egy másik verziójával. Persze, mert Rose története csak erről szólt. És a Doktor tényleg nem szerette, csak meg akart tőle szabadulni. De ez a szexualitás dolog is fura. Miért kellett a biszexualitást degradálni Oswin "phase" kommentjével az Asylumban?
20) De nem kell személyeskedni. Csak esetleg jó évadokat írni? Ez visszahajlik a tizenhatos pontra asszem valamennyire. Ki vannak téve a neonfények, hogy valami rohadtfontos van készülőben, aztán nem történik semmi, és az is ugyanazon a részen belül.
*Amy-nek gyereke van, ez mindent megváltoztat - de jaj, el is rabolták és különben is, a gyerek egy karakter, akit már ismerünk, szóval Amy és Rory létezhetnek továbbra is gyerektelen állapotban.
** Pondéknak van egy legjobb életreszóló barátjuk, akiről még eddig nem hallottunk - aha, ő River és már tudjuk is, ki ő, ja, és el is tűnt hirtelen.
*** két epizód között annyira, dE ANNYIRA megromlott Amy és Rory házassága, hogy el fognak válni, ezzel vajon hogyan birkóznak meg? - ne is törődjünk vele, egy rész alatt megoldódott, vissza minden a régibe
**** Most, hogy Pondék eltűntek, a Doktor magányos lett, komor, egy kicsit olyan harmadik évados megint, és most megint nem segít senkinek, és csak a saját nyomora érdekli - de nem, mert egy kicsit érdekli valami, és most ismét olyan, mint megannyi évvel ezelőtt volt, ömm, az eLŐZŐ RÉSZBEN!
Ten nyomora legalább öt részig tartott (az már majdnem egy fél évad), és sosem, SOSEM hagyta abba a Rose utáni vágyódást (ahogy Marthával bánt, az nem volt szép, meg sem érdemelte, hogy őszinte legyek, de a Martha-esszém az sokkal hosszabb).
21) Akkor most a Doktorról, mint karakterről. Hogyan van az, hogy a Doktor (Eleven, ahogy Moffat megírta) elrendelte egy egész faj legyilkolását, csak azért, mert... ~léteztek. Nine idejében volt egy olyan rész, ahol azzal a döntéssel kellett szembesülnie, hogy vagy megöli, vagy elengedi az utolsó élő Daleket. A megoldás, ahogy arra Rose, a barátja (és nem a kísérője), rávezette, az volt, hogy nem szabad magának is Dalekké válnia, és inkább hagyta menni. Jobb ember lett.
Mi lett hát a Doktorral? Mikor Ten találkozott Davrosszal, és Davros azt mondta, hogy ő a barátait fegyverekké változtatta megrázta, sokkolta, és valamilyen szinten igazat is adott neki. De nem ölte meg Davrost, hanem helyet ajánlott neki a TARDIS-ban (ahogy a Mesterrel is tette), mert egyszerűen nem tudta megölni.
Eleven az egész emberi fajt gyilkosokká képezte ki, és még csak a szeme semrebbent. Elevent összefoglalni nem nehéz. Lődözés, lődözés, szexi poénok, River okos, Amy és Rory szeretik egymást, még több lődözés, River szexi.
Oké, karakterfejlődés, de hova? Nem tudom tisztelni így Elevent, szeretni is csak nehezen. Elrendelte egy ártatlan faj lemészárlását - egy ártatlan faj által. (Oké, a Silence meg akarta a Doktort ölni, na de ez volt az első és egyetlen megoldás? Senki mással nem csináltak ők semmit, csak építtettek egy szkafandert az emberekkel. Különben is, azt is miért velük csináltatták??)
A Doktor gyilkossá vált gyáva helyett. (Emlékszünk még? Nine egyik legszívszorongatóbb reakciója. "Prove yourself, Doctor. What are you - coward or killer?" és felnéz és mondja, hogy "Coward. Any day.")
21/b) És az, hogy hirtelen szociális analfabéta lett, amint regenerálódott Tenből? Ahogy Craiggel viselkedik, az egyenesen szánalmas. Vicces, de csak a comic reliefért. Meg miért van az, hogy egyszer csak úgy flörtöl minden második karakterrel, aztán két perccel később úgy viselkedik, mint aki még sosem szexelt?
Lyllyan2 2013.11.11. 22:10:49
Milyen karakter az ilyen? Ez nem a Doktor.
22) Az, hogy semmi súlya a karakterek halálának, rémlik? Moffat még nem írt olyan MC-t, aki meghalt, és úgyis maradt. Oké, "just this once, everybody lives!" az gyönyörű is volt az Doctor Dances-ben, de aztán így is maradt. Kathy Nightingale leéli az életét, River továbbéli az életét egy számítógépben, a Doktor sem halt még meg, az Angels Take Manhattanben Rory még viccet is csinál belőle, hogy hányszor halt már meg. Claráról meg ne is beszéljünk.
23) Moffat jól csinál egyvalamit. Mert tényleg okos. Tökéletes részeket ír egészen addig a pontig, ahol mINDEN HIRTELEN VESZÉLYBEN FOROG, NYOMÁS VAN, ÉS DRÁMA, és olyan szituáció, amiből szinte lEHETETLEN kimászni, az ember alig tud lélegezni a súlya alatt, érzi, hogy ennek katartikus lesz a vége! és egy másodpillanatra az is, és gyönyörű, és minden nerd legyezgeti kipirult arcát, majd újranézi a részt, és ha nem teljesen vak, és gondolkodik egy kicsit, rájön, hogy ez nem volt egészen rendben. Nem tudjuk, hogy sírjunk, vagy nevessünk. És újranézzük, és már nem meglepő. Üres, és valamennyire nevetséges is. Nincs üzenet, vagy karakter, aki különösképpen megmozgatna, vagy tétje, vagy súlya a részeknek. RTD ebben (is) volt sokkal jobb mint Moffat.
És ami a legtragikusabb, hogy Moffat részei RTD ~uralma alatt tényleg nagyon jók voltak.
(24) Túl. Sok. Catchphrase.)
25) Moffat kommentje az ötvenedik évfordulóról: "It is important you don’t turn it into a fanfest. We can’t make this all about looking backwards." Erről nincs mit mondanom. Igaza van. És nincs.
Gyerekek, még mondhatnám tovább hosszú, hosszú paragrafusokba szedve, és őszintén sajnálom, hogy ilyen hosszú lett és ilyen inkoherens, kicsapongó és összefüggéstelen. Fejből jött, az meg ilyen. Ha valahol mellényúltam, akkor szkúzi.
De én legalább nem állítom, hogy jó író vagyok ;)
(És tényleg, ne értsen senki félre, Elevennek is vannak csodás pillanatai, a Vincent and the Doctor azon jelenetét, ahol Van Gogh a múzeumban van, tanítani kéne mindenkinek (mondjuk ahem, azt nem Moffat írta), de pont azért, mert annyit jelent nekem ez a sorozat, sem abbahagyni nem tudom, sem elfordulni a hibáitól.)
P.S.: A békesség kedvéért: ez az én véleményem. Mondjuk, hogy nem állítok semmit tényszerűen, sajnálom, hogyha valahol bakiztam és nincs igazam, én csak örülök neki.
Lyllyan2 2013.11.11. 22:11:36
Szindbad 2013.11.12. 00:15:22
nautilus64 2013.11.12. 09:46:14
MarkKau 2013.11.24. 20:17:51
2) Moffat írta a Night of the Doctort is, és abban bent van, hogy simán lehet nő is a Doctorból. A lehetőség ott van. Más kérdés, hogy nagyon sokan ellenzik a rajongók közül, mert egyszerűen nem lenne ugyanaz a sorozat. A még élő régi Doctorok közül is többen mondták (ha jól tudom, pl. Davison is). A királynős hasonlata tényleg esetlen volt, mert persze lehet király is a trónon, de egy királyNŐ nem lehet férfi. Ugyanígy a Doctornál is elég éles váltás lenne, ha hirtelen nővé regenerálódna. Egyébként Moffat egy nem túl régi interjújában mondta, hogy talán Capaldi után nőt fog választani, de most nem érezte helyénvalónak.
4) Oswin nagyon jól értett a számítógépekhez, ahogy te is írtad, valahogy felül tudta írni szerintem a rendszert. Eleven is csak akkor hallotta meg a valódi hangját, amikor egy helyiségben volt vele. Szerintem pont amiatt lehetett, mert maradt még benne annyi "emberség" (az emberi tudatát is megtartotta elvégre).
6) Az a plotline még nincs ejtve, a mostani Christmas specialt úgy reklámozták be, hogy Silence will fall... szerintem többet is meg fogunk még tudni róla.
9) A God Complexben maga a Doctor mondja neki, hogy nem szabad ennyire feltétlenül hinnie benne, és a végén ez menti meg őket. Szerintem Amy karakterfejlődése ebben rejlik, és hogy a végén Roryt választotta a "Doctor life" helyett.
13) Az a hatalmas TARDIS csak a Doctor sírja volt Trenzalore-on, és pont azért volt ekkora, mert "the higher the rank, the bigger the grave". Ha nem Trenzaloreon halt volna meg, az "igazi" TARDIS-szal az történt volna, amit Nine is mondott.
15) Riverrel azért több időt is töltött a Doctor. A Night and the Doctor (ami nem azonos a mostani Paul McGannos miniepizóddal) valamelyik részében volt utalás arra, hogy mennyi mindent csináltak együtt, amiket nem láthattunk részekben. Pl. amikor a Doctor tudta, hogy utoljára fogja őt látni, mert River arról beszélt, hogy elviszi őt az Éneklő Tornyokhoz. Egy ilyen alkalommal simán odaadhatta neki és a nevét is elmondhatta.
16) A Pond nekem nagyon is tetszett. Meg volt magyarázva benne, Clara csak egyetlen szóval magyarázhatta meg, hogy miért olyan fontos, hogy segítsen neki a Doctor. Ha simán azt mondja, hogy murder, abban nincs benne az, hogy mindenhol elolvadt már a hó és a jég, kivéve a befagyott tóban. Clara erre figyelt fel.
17) A God Complex végén a Doctor elbúcsúzott Amytől. Nem mondta ki, de érezhető volt, hogy a halálára készül. Ráadásul Amy abban a hitben volt, hogy ezután történnek meg a tóparti események, ahol az idősebb Doctort lelőtte az űrhajós. A testet (direkt nem azt mondom, hogy a testÉt) elégették, szóval ő abban a hitben volt, hogy az most fog megtörténni (számára a múltban ugyan, de a Doctornak az a jövője).
18) Szerintem ott csak az ötödik évad eseményei nem történtek meg, hiszen akkor jelentek meg a repedések a valóság szövetén. Ezért is lehettek Amynek ott a szülei, akik előtte nem is léteztek.
19) Írtad, hogy Moffat női karakterei teljesen a Doctortól függenek, de ez sem teljesen igaz. Riverrel kapcsolatban egyetértek, de ahogy már írtam, Amynek pont az a karakterfejlődése, hogy ő egy idő után ezt feladja a normális életért cserébe. Ott volt előtte a választási lehetőség. Rose ezzel szemben nem tudta elviselni, hogy esetleg elveszítheti a Doctort, sokat hisztizett, nem is volt nekem szimpatikus. Vastra és Jenny pedig Moffat karakterei, és ők nyíltan leszbikusok.
*** Nekem úgy tűnt, hogy a Doctor nélkül végre volt idejük bizonyos dolgokon gondolkodni, Amyben akkor tudatosult, hogy nem lehet gyereke, azt gondolta, hogy ez elriasztja Roryt -> hirtelen felindulásból szakított vele. Amikor rájött, hogy hibázott, kész volt ugyanott folytatni, ahol előtte. Nekem ez a hirtelenség jött át a Pond Lifeból.
21) A Silence pont amiatt volt iszonyú félelmetes, hogy észrevétlenül manipulálhattak bárkit. Szerintem ezért volt ilyen kemény Eleven bosszúja. A szkafander pedig azért kellett, mert abban River nem mozdulhatott szinte, nem is ellenkezhetett, egyedül gyilkolni tudott benne.
23) Nekem RTD évadzárói voltak súlytalanok. Szinte mindig arról volt szó, hogy MOST AZTÁN VÉGE LESZ A FÖLDNEK. NEM IS, MERT MOST TÉNYLEG ITT A VILÁGVÉGE. JAJ, DE EGY ÉVADDAL KÉSŐBB AZ UNIVERZUM VAN VESZÉLYBEN!! Nem tudtam komolyan venni.
25) A Day of the Doctor után csak azt tudom mondani, Rule one, Moffat lies. :) Tom Baker és Paul McGann is azt mondták, hogy semmi közük az 50. évfordulóhoz, ehhez képest... Szerintem fantasztikus rész lett, nagyon szépen tisztelgett az elmúlt 50 év előtt. Az a sok kis utalás, úúú...!
A többiben többé-kevésbé egyetértek veled. Moffat sem tökéletes, de én korántsem látom őt ennyire sötéten. Nekem egyenesen nagy felüdülés volt (és még mindig az) RTD után.