Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A magányra nem lehet felkészülni - interjú Ed Stafforddal, az Önkéntes számkivetett főszereplőjével

2013. október 10. 18:00 Chat Géza 32 komment

edstafford.jpgEgy újabb túlélőműsornak ad otthont a Discovery Channel, de ennek most semmi köze nincs az embertelen körülmények között (kis csalással) simán túlélő Bear Gryllshez. Neki is lesz két új műsora, de ez most teljesen más. Ed Stafford vállalta magára az önkéntes számkivetett szerepét, hogy hatvan napig, ruha és minden segédeszköz nélkül túléljen egy lakatlan szigeten. Nem először van szerencséje ilyen embert próbáló feladathoz, hisz korábban a brit hadsereg kapitányaként szolgált és világrekorderként, elsőnek gyalogolt végig az Amazonas mentén, két és fél év alatt, 6000 kilométert megtéve. Az új küldetésével kapcsolatban kérdeztük Ed Staffordot. 

Miért a Fidzsi-szigeteket választotta a hatvannapos kihívás helyszínéül?

Lényegében azért, mert nem volt más. Nagyon nehéz volt olyan lakatlan szigetet találni, amin van víz, de élet egy szál se. Hónapokon át kutattunk, hogy megtaláljuk a tökéletes helyszínt. A dolgunkat az is nehezítette, hogy a legtöbb sziget, amin víz is van, azt egyben emberek is lakják. Végül rátaláltunk a Fidzsi-szigetekre. Számomra tökéletes volt, mert volt esőerdő és tengerparti rész is. De igazából bárhol lehetett volna, nem direkt Fidzsire terveztük a túlélést.

Miért pont hatvan napról szól ez a számkivetettség?

Eredetileg némi bibliai utalással negyven nap és negyven éjszaka lett volna a cél, de egy brit műsorban, az Alone in the Wildban Ed Wardle ötvennapos kanadai túlélése volt képernyőn. Mondjuk neki volt élelme, ruhája és több szerszáma is a kaland során.  Akkor úgy gondoltam: „Rendben, ha tényleg meg akarom ezt csinálni (meg akartam csinálni, de rendesen), akkor nem viszek magammal se ételt, se eszközt, sőt, tovább fogom csinálni, mint előttem bárki.” Igen, ez az időintervallum tudatosan volt ilyen hosszú, hogy sehogy se legyek képes élelem nélkül túlélni. Nem akartam, hogy úgy tűnjön 21 napig – amíg az emberi szervezet evés nélkül bírja – éhezem, majd lefogyva, de viszonylag jó állapotban elhagyom a szigetet és haza megyek. Ellenben, ha hatvan napig nem találok semmit, amit meg tudnék enni, akkor biztosan nem élem túl. Szükségszerűen hosszú időt kellett választanunk, hogy megmutathassuk milyen képességekre, jártasságokra van szükségem ahhoz, hogy túléljek egy ilyen helyzetet, plusz a hatvan nap elég hosszú idő volt ahhoz, hogy némi egyedfejlődésen is átessek. A nulláról kellett indulnom és tudtam, hogy nehéz lesz, de kellett a plusz idő, hogy valóban megmutathassam: ilyen körülmények között, hosszútávon is életképes környezetet tudnék teremteni magam körül.

Melyik volt a nehezebb, az amazonasi kaland vagy ez?

Szerintem fair, ha azt mondom, hogy az Amazonas nehezebb volt. Az két és fél évig tartott, ami nem kis idő, pláne úgy, hogy minden nap csak gyalogoltam és gyalogoltam, tehát még ez a monotonitás is rátett egy lapáttal. Ugyanakkor az Önkéntes számkivetett dolog is sokkal nagyobb kihívás elé állított, mint ahogy azt gondoltam. A magány volt a legrosszabb, hogy nem számíthattam senki segítségére, senkivel sem tudtam megosztani egy viccet. Erre az egyedüllétre nem lehet szellemileg felkészülni. Emiatt is mondom azt, hogy majdnem olyan nehéz volt, mint az Amazon menti gyalogtúrám, de csak majdnem.

Mennyivel nehezebb a vadonban ruha és felszerelés nélkül? Honnan jött az ötlet, hogy ezt a kihívást, küldetést egy szál semmiben vigye véghez?

Eredetileg nem volt fő szempont, hogy meztelenül vágjak neki, csak az volt biztos, hogy nem viszek magammal semmit. Ehhez kellett egy látványos szemléltetés. Közben eszembe jutott, hogy ha bakancsban, nadrágban és kabátban érkeznék meg a szigetre, akkor nagyon hamar megoldhatnám a felmerülő kisebb-nagyobb problémákat, és mindent az irányításom alatt tarthatnék. Ezért is volt furcsa, amikor azt mondtam magamnak, hogy „Ideje levetkőzni.” Jól átgondoltam én ezt? – gondoltam magamban. Akkor már mindegy volt, levetkőztem és ott álltam a vízben, anyaszült meztelenül. Tiszta röhej volt az egész, kellemetlenül is éreztem magam. Az első pár nap a szigeten ezért is volt nagyon nehéz. Egyszerűen nem tudtam csak körberohanni és összegyűjteni pár dolgot. Persze az is korlátozott az gyűjtögetésben, hogy minden éles, szúrós és bökős volt a szigeten, és még hülyén is éreztem magam pucéran. Készítettem magamnak egy fűszoknyát, ami bőven elhanyagolható volt a túlélés szempontjából, de pszichológiailag óriási szükségem volt rá. Továbbá mindent le kellett filmeznem, így jobb volt eltakarni a lágyékomat. Az ösztönöm azt súgta, hogy valahogy öltözzek fel, így amint túlestem ezen a problémám, máris sokkal jobban éreztem magam. Alapjaiban a meztelenséggel akartuk megmutatni a nézőknek, hogy tényleg nem volt nálam semmi, de ez egyben az egész túlélés élményét egy jobb, hihetőbb, életszerűbb irányba is elvitte. És persze nehezebbé is tette a dolgokat számomra.

Volt olyan vészhelyzet, hogy a hatvan nap alatt segítséget kellett kérned?

Igen, valamikor az ötvenedik nap környékén kegyetlen alhasi fájdalmaim voltak, de nem tudtam mitől. Akkor belegondoltam, hogy ez csak egy tévéműsor, nem fogok feleslegesen szenvedni, amikor van a közelben segítség. Fogtam a műholdas telefont, beszéltem egy brit doktorral, aki kórházi kezelést, alapos vérvizsgálatot javasolt, de mivel erre nem volt mód ezért az elmondott tünetek alapján három antibiotikumot javasolt, amit másnapra egy nővér el is hozott nekem, amiktől meg is gyógyultam, így folytathattam a küldetést. Igen, kaptam segítséget, és utáltam is magam ezért, de bármi megtörténhetett volna, ha nem ejtem meg azt a telefonhívást.

Mi volt a legveszélyesebb szituáció?

A sziget maga nem volt túl veszélyes. Nem voltak mérges kígyók, nem volt semmilyen életveszélyes állat, persze a vízben voltak tigris- és bikacápák meg hasonlók. Egyszer volt, hogy a partra sodort palackokból, bambuszokból készítettem egy kis tutajt, hogy halat foghassak a szigettől kicsit távolabb eső részen. Azt hozzá kell tennem, hogy borzalmas, de tényleg, botrányosan rossz úszó vagyok, így a tutaj irányítása még nehezebb volt, mint amúgy, erre tett rá az erős szél, de a hullámok se könnyítették meg a dolgomat. Ott voltam az óceán közepén, cápák úszkáltak körülöttem, és ettől rohadtul nem voltam boldog. Pedig még csak nem is voltak nagy cápák.

9686315082_7e37aafe57_z.jpg

Szerinted Bear Grylls is túlélné ezt a hatvan napot?

Ismerem Beart, szerintem igen. Ő is eszméletlen dolgokat vitt véghez. De én megfogadtam magamban, hogy ha valaha túlélős tévéműsort fogok csinálni, akkor az nem lehet ugyanolyan, mint Bearé. Egy újabb szintre kellett emelni a tévés túlélést. Nem mintha Bear erre a hatvannapos kihívásra nem lenne képes, csak mégis, ez egy teljesen más formátum. Kimentünk, megcsináltuk és lefilmeztük a puszta valóságot. Nem volt stáb, tényleg egyedül voltam és egyedül is kellett túlélnem. Biztos vagyok benne, hogy Bear is meg tudta volna csinálni, de örülök, hogy én tehettem meg.

Tervezel még hasonló kihívásokat? Lehet ezt még überelni? Elvégre, ha ezt a hatvan napot túlélted, akkor szinte bármit túlélsz, nem?

Nem. Nem tudok mindent túlélni, de elég sok mindenre fel vagyok készülve. Épp egy sorozat közepén járunk a Discoveryvel, ami szintén túlélőműsor lesz, több helyszínnel. Nem mondhatok sokat róla, azt azonban elárulhatom, hogy elképesztő élményekkel lesz teli. Még csak a filmezés felénél járunk, ami idő alatt is óriási kihívásokban volt részem, ugyanakkor hálás is vagyok, hogy megkaptam ezt a lehetőséget, hogy ilyen hihetetlen helyekre juthattam el, és elképesztő kalandokban lehetett részem.  Valami készül, legyen elég ennyi.

Az Önkéntes számkivetett premierjét október 10-én, 23:00-kor lehet megtekinteni a Discovery Channel műsorán.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jet set 2013.10.10. 22:11:07

Elég sok lakatlan horvát sziget van, ahol van víz.

áasdklfjáasn 2013.10.10. 22:59:01

Milyen anyaszült meztelen az, akin van fűszoknya?

Vagy az anyja fűszoknyával együtt szülte?

fda 2013.10.10. 23:42:04

@áasdklfjáasn: Nem vitt magával ruhát, hanem a füvet is a szigeten tépte. Érted!

Hogy egyes emberek mire ráérnek, elcsesz két és fél évet gyaloglással, most két hónapot bogyóevéssel...

GERI87 2013.10.11. 00:21:56

Hát nem tudom, a nézettséghez kell valami, de ha egyedül van, se vadállat, se semmi, csak egy gyomorbaj, akkor mi lesz benne a pláne?
3 adásig még érdekes a puszta ottléte (bejárja a szigetet saját készítésű kis kalapjában...keres vizet, hány egy kicsit a bogyóktól, eszik rákot stb) de aztán kéne egy kecske, egy Péntek, meg tutaj, puska, kalózok...

@fda:

Ez a munkája, ha csak az időn múlna én 120 napot is bevállalnék.

"éhezem, majd lefogyva, de viszonylag jó állapotban elhagyom a szigetet és haza megyek. Ellenben, ha hatvan napig nem találok semmit, amit meg tudnék enni, akkor biztosan nem élem túl."

Ehhez képest, a hascsikarásra is antibiotikum meg nővérke lett hívva...
szóval....szóval ez egy műsor.

(amúgy ha csak nem szerzett magának egy házi négert, kétlem hogy 60 napig ténylegesen ott volt)

DrSzoke 2013.10.11. 01:10:45

@fda: Meg ez a 60 nap ok,de 2 es fel ev???? No es whiskey nelkul....Na az a valami.

párnalárva 2013.10.11. 01:22:35

60 nap magányosan kihívás? rengetegen évtizedekig nyomják így.

Első mohikán 2013.10.11. 01:44:09

"Kimentünk, megcsináltuk és lefilmeztük a puszta valóságot. Nem volt stáb, tényleg egyedül voltam"
Na most akkor kimentek, lefilmezték vagy egyedül volt? Az nem egyedüllét, hogy két méterre ott az operatőr!

áasdklfjáasn 2013.10.11. 01:55:10

@taxi33:
Mondjuk ez jelezheti a cikkíró angoltudásának és fordítási képességeinek szintjét is.

Mark Bolt 2013.10.11. 06:32:27

@GERI87: Azért 60 nap hogy csinálni is kelljen valamit. Aztán ha nem sikerül akkor legfeljebb kimentik. De nem az életét tette fel a műsorra szóval nem arról szól hogy az ő privát kihívása és inkább megdöglik ha nem sikerül. Csak csináltak egy műsort minden eddiginél nehezebb kihívásokkal. Bevállalt bizonyos kockázatmennyiséget de a hascsikarás 50 ilyen nap után nem tréfadolog. Akármilyen fertőzést összeszedhet, ez nem valami hétköznapi hasfájás amire elég a nospa. Vérhasszerű dologba lazán belehalhat.

kisQtya 2013.10.11. 06:56:09

Ilyet én is szívesen csinálnék.
Úgy könnyű túlélni, hogy nincs állam, kormány, mutyi, korrupció, adó, vám, illeték, járulék, hozzájárulás, bírság, nem jelent fel a szomszéd, nem bántanak a bűnözők, nem jönnek a közüzemi számlák, nem basztat a hülye főnök és nem emelgetik a nyugdíjkorhatárt, stb.

Chat Géza · http://chatgeza.tumblr.com/ 2013.10.11. 07:36:21

@taxi33: @áasdklfjáasn:
A szigeten egyedül volt, de volt nála egy műholdas telefon meg egy vészjelző kis kütyü is, ha esetleg valami gáz lenne, akkor a legközelebbi szigeten tanyázó stáb egy órán belül ott lehessen és segíthetsen neki. Plusz ugye a kamerában is cserelgetni kellett az aksit, mert egy se bírja hatvan napig. Ezt úgy oldották meg, hogy a megbeszélt időben a faszi, Ed nem volt az aksis láda közelében, így pacsizás nélkül letudhatták a dolgot és mehettek is a vérbe, nem zavartak bele a magányba. Szóval egyedül volt, de azért nem hagytak magára megdögleni a semmi közepén. Ahogy a Discovery se hagyta a hogy a befektetése a semmi martalékává legyen. @GERI87: három részből áll ez a sorozat

exec 2013.10.11. 08:38:54

tisztelem hogy bevallotta "hogy ez csak egy tévéműsor, nem fogok feleslegesen szenvedni, amikor van a közelben segítség."

Leonard Zelig 2013.10.11. 08:39:58

Ennek mi értelme? Éakatlan sziget? Hascsikarásra háromféle antibiotikum? Amikor unatkozik, akkor meg Iphone7? WTF?

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2013.10.11. 09:17:01

Ez az a szituáció, amikor egy perforált vakbél elég rosszkor jön. Pl. emiatt is jó, hogy ott volt a stáb egy másik szigeten.

Tinman 2013.10.11. 09:39:54

@Yooha: Tehát nem bírta ki 60 napig.

☉ ☾ 2013.10.11. 09:41:22

Nem szánalmas ez?

Egy dél-Indiai falu halásza zokszó nélkül lehúz egy 30 napos hasonló túrát és nem is tartja ezt különleges élethelyzetnek.

goodsector 2013.10.11. 09:44:43

"Ed Stafford vállalta magára az önkéntes számkivetett szerepét, hogy hatvan napig, ruha és minden segédeszköz nélkül túléljen egy lakatlan szigeten."
Akkor most volt nála segédeszköz(telefon, vészjelző) vagy nem?
Tehát mégsem sikerült a nagy küldetés, sőt amire az egész műsor koncepcióját építették dugába dőlt, hiszen az 50.napon segítséget kellett kérnie.
Az egész egy kicsi megint parasztvakítás, mert lássuk be, egy valódi hajótöröttnek, aki éppen partot ér, inkább lenne ruhája (legalább inge és gatyája), mint műholdas telefonja.
Ezért ez a műsor sem lehet már hiteles, hiszen végig ott volt egy pszichológiai mankó, hogy ha baj van segítséget tud hívni.
Mondjuk ettől eltekintve még jó lehet a műsor.

protézisesh 2013.10.11. 09:50:32

Tom Neale: Egyszemélyes sziget. A csóka 6 ÉVET húzott le a Suwarrow-atollon, igaz abből "csak" könyvet írt, nem diszkovericsenelt, óránként 35 perc reklámmal...

Chat Géza · http://chatgeza.tumblr.com/ 2013.10.11. 09:52:01

@goodsector: Így is nézhetjük. Nem akarom védeni Ed Staffordot, mert nem a haverom, de nem azért volt az a telefon, hogy kaját rendeljen, ha már megunta a kókuszdiót.

Boomshanka 2013.10.11. 10:17:18

Mennyi beszűkült kommentelő, istenem. Mert az már nem elég a nézőnek, ha valaki a show kedvéért egy összetákolt tutajon úszik ki a cápák közé, nem, neki az kell, hogy vért köpve szenvedjen ki a főszereplő, elvégre azért fizetik... Gondolom ugyanezek az emberek értetlenkednek a wipeout műsorok alatt, hogy a gumiszivacs helyett miért nem szögesdrót van.

csokiájsz 2013.10.11. 10:34:53

az mi az a wipeout műsor?

GERI87 2013.10.11. 10:44:02

@Chat Géza:

3? hát akkor érthető, összetömörítik a 60 nap eseményeit aztán lesz mit leadni.

Hentes pékné módra 2013.10.11. 11:12:08

Ahogy én vettem le, volt neki pöcse amit pörgethetett, napelemek amikkel tölthette a kamera akkuját és egy műholdas telefonja.
50 napra módosítanám a műsorban az időt. Ugyanakkor nem sajnálom, mert gondolom felmérték a szigetet, megállapították, hogy itt 2 hónapra elég bogyó van a bokrokon, süt a nap lehet nyaralni.

Netuddki. 2013.10.11. 11:18:36

Nem vitt magával semmit. Ja. Csak kamerát, műholdas telefont...

Netuddki. 2013.10.11. 11:21:25

"Ember a természet ellen"

Hehe! Ki mondja még, hogy a fidesz nem a bulvármédia által bevett nagyképű szlogenekkel kampányol? Ember a természet ellen, ember a rezsidémon ellen. Közben meg a természet is és a rezsidémon is nagy ívben leszarja az ellene harcolókat...

É2I 2013.10.11. 11:26:16

Én csak azért vagyok bosszús, mert este 11-re teszik.
Ugyanakkor a reklámja megy már két hónapja és ötpercenként lemegy ugyan az a montázs :S

Kova2013 2013.11.03. 08:18:37

Nekem tetszett! Miért nem lehet csak úgy nézni?
De persze vannak kötekedő kérdéseim:
- mit iszik a sok kecske? Azoknak sós víz is jó?
- tenyésztett kecskéknek látszottak, nem voltak elvadulva
- hogy akadt fel magától a fára, öngyilkos akart lenni Ed kedvéért?
- piszkosabbnak és sérültebbnek kellene lennie Ed- nek
- a fogkefe és a papucsok nem annyira tudnak úszni

kovacsegy 2016.10.19. 18:40:22

@fda: @kisQtya:
Nem hiszem el, hogy vannak ilyen kretének, akik itt is csak politizálnak.

kovacsegy 2016.10.19. 18:45:50

@taxi33: Talán azt is jelentheti ez a fejedelmi többes, hogy a Discovery Channel segítségével és kamerájával készült felvételből, a Discovery Channel stúdiójában készítettek, a Tv-ben is leadható filmet.
Tehát közösen alkották.
süti beállítások módosítása