Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Fejjel a Búrának

2013. szeptember 13. 11:00 Chat Géza 61 komment

A TV2 végre lerázta magáról a szerda esti kötelező Doktor House-ismétléseket és bedobta a nyár legsikeresebb sorozatát, A Búra alattot. Amerikában is kisebb rácsodálkozás volt a sorozat iránti nagy érdeklődésre, már csak azért is, hogy a nyári holtszezonban aratott osztatlan sikert. Ezzel a húzással a sorozat anyacsatornája, nemhogy stabilan többmilliós közönséget ültetett le hétről hétre, de egyfajta divatot is teremtett a nyári sorozatozáshoz. A sikerhullám a TV2-t is elérte: szerda este bemutatta A Búra alatt című Stephen King-könyv tévés adaptációját. De mitől működik ez a sorozat, amikor a láthatatlan búrát leszámítva futószalagon jönnek a sablontörténések, nem beszélve arról, hogy a könyv rajongói a hajukat téphetik, amiért a készítők nem ragaszkodtak annyira hűen az eredeti műhöz?

underthedome.jpg

A könyv rajongóinak ez olyan se veled, se nélküled érzés lehet, mert őket az a fajta kíváncsiság hajthatja, hogy megtudják, mit lehet ezen a történeten változtatni, amikor a grafomán Stephen King egyszer már olyan tökéletesen leírta. De a dühből tévézés másik oldala, hogy maga az író, Stephen King közölte, hogy érdemes lesz nézni a sorozatot. A készítők tehát mértékkel, tisztességgel és logikusan változtattak bizonyos dolgokon, hogy a tévé képernyőjén keresztül is működjön a kémia. Én nem ismerem az eredetit, de a sorozat maga, pazar.

underthedome1.jpg

A történet szerint egy láthatatlan búra kerül egy Chester’s Mill nevű kisvárosba és így 976 ember reked ebben a kínos szituációban, hogy se ki, se be, se tévé, se internet, se telefon, se semmi, csak a CB rádiók működnek, meg a rádióállomás, hogy a helyi Lenny Kravitz fejű disc jockey kedvére pakolgathassa a slágereket. Ez mind kiderült már az első két részben, és az is látszik, hogy van, aki kimondottan örül ennek az instant jött elszigeteltségnek, és átveszi majd az uralmat, és ő lesz itt a Jani. Vagy nem. Ami ilyen krízishelyzetekben szokás - már amit a hollywoodi filmekből tudunk - , az most is rendre be fog következni. Aki nagyon nagy spoilerfób, az most ne higgye el nekem, hogy a város népe majd fosztogatni fog.

underthedome2.jpg

A szokásos kliséken túl mégis jó ez a sorozat, mert A Búra alatt nem akar egy tipikus posztapokaliptikus, szájbarágósan megmondós történetet elmesélni. Egy teljesen fiktív, de valahol azért elképzelhető A Búra alatt sztorija, mert ha kicsit kitágítjuk elménket és egy karanténba képzeljük magunkat, máris mindegy, hogy a sorozatban és a könyvben megjelenített búra természetfeletti-e vagy sem. Az egyik fő szál a búra körüli misztikum, a másik pedig a búrán belül rekedt emberek világában mozog, mindezt teljes összhangban, képzavarok és idő előtti kavarodások nélkül.  A néző maximálisan megkapja, amit akar, az emberi és a természetfeletti oldalát is egy ilyen szituációnak, így nyugodt szívvel megbocsájtunk, hogy a magára maradt rendőrnő a legidegesítőbb és legéletképtelenebb alak a vidéken. Pláne, hogy az ő jellegtelenségét bőven kompenzálja Nagy Jim (Dean Norris) legkisebb mimikája, a szép felvételek, a gondosan kialakított történetvezetés, a hangulat, meg minden más, amit Sixx is megénekelt már korábban. Érdemes lesz maradni, mert jó kis sorozat ez, nem mondjuk el többször.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. Aullah 2013.09.13. 11:17:09

Én kb 3 rész után elkaszáltam... talán majd végignézem, ha kijön az összes rész szinkronosan.

Leadfoot 2013.09.13. 11:36:29

Nyáron nagyon nem volt mit nézni, most meg már kíváncsi vagyok, mi lesz a lezárás, szóval az évad végéig maradok. De aztán majdnem biztos, hogy hagyom a búsba.

Nagyon nem jó sorozat. Egy jó, néhány középszerű színész, a sztori pedig színtiszta sablon és kiszámíthatóság. A poszt-apok (ide számítom a Búra alattot) sorozatok (filmek, könyvek, stb.) esetében számomra nagyon fontos, hogy legyen logikusan végiggondolva, a túlélők (oké, bent ragadtak) mikor, mit és hogy csinálnának, milyen veszélyek leselkednének rájuk, és így tovább. Tudom képzavar, de: legyen a megjelenített szituáció realisztikus.

Pl. a Falling Skies-t is ezért rühelltem. Na jó, ezért is. A Búra alatt viszont még rosszabb. Egyszerűen csöpög-csurog az ilyen hülyeségektől.

AttilaBeregi 2013.09.13. 11:38:28

hát én nem tudom, ezek szerint én egy másik sorozatot nézek... a záróepizódot még persze menézem, de aztán kalap kabát részemről.
Eleje még jól indult, Sixx cikke is akkor íródott. KJíváncsi leszek, mit fog mondani a végén.
Ebben több lehetett volna, mert az alapsztori elég jó. Csak nem network tévére kellett volna kerülnie.

saks 2013.09.13. 11:50:17

Én inkább azt nem értem, hogy hová akarnak ebből újabb évado(ka)t csinálni?? Abban mi lesz? Újabb búra? Az már kit fog érdekelni? De ha emiatt nem zárják le ezt az évadot, és az utolsó rész nem old meg semmit, nagyon dühös leszek, mert azért, hogy maga miatt nézzem, nem jó sorozat.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2013.09.13. 11:58:32

Egy évados sorozatnak ez nagyon jó lenne, de ha elkezdenék ilyen Lost szerűen évadokon át húzni a rejtélyt, akkor azonnal megy a kukába.

Az a baj, hogy ha valami sikeres nem akarják befejezni, hanem húzzák-húzzák még akkor is ha már rég elfogyott az alkotók ötlete.

Pl. a Prison Break sokkal nagyobbat ütött volna ha egy évados sorozatot csinálnak belőle. De lehetne még sorolni...

runner78 2013.09.13. 12:18:21

Másik hírportálon írta egy hozzászóló, hogy a bura az nem hosszú ú.
Igaza van, mindenhol rosszul van írva, a TV2 is mindenhol rosszul, hosszú ú-val írta a címet.

Bura

Búra hajlik - na ez hosszú ú.

Azért elég gáz, hogy nem néztek utána.

papugaja 2013.09.13. 12:21:10

Már annyi rejtélyes fost öntenek a nyakunkba, hogy az sok. Több ilyen van már, mint kórházsorozat, meg helyszínelős/profilozós együttvéve, pedig az sem kevés.

laci06040506 2013.09.13. 12:22:37

@dr. Aullah: Semmiképp ne várj a szinkronra, mert rettenetesen rossz.

zzzzzzzz 2013.09.13. 12:23:13

Pazar? Gondosan kialakított történetvezetés? LOL. Úgy látom, hogy te maximum az első részt láttad eddig...

Lebowski 2013.09.13. 12:23:32

@runner78: Sajna már az eredeti könyvcím is hosszú ú-val jött ki, úgyhogy ez most nem a TV2 sara, hanem a könyvkiadóé.

runner78 2013.09.13. 12:24:44

@Lebowski: Az durva! Könyvet helyesírási hibás címmel kiadni.
Ezt nem tudtam.

Chat Géza · http://chatgeza.tumblr.com/ 2013.09.13. 12:25:30

@runner78: Erről írni fogok egy komolyabb értekező cikket, hogy mégis hogyan kellene, és ennek ellenére mégis miért nem úgy írjuk a búrát, hogy bura. DE! A TV2 honlapján, az összes programújságban mindenhol így van írva nagy "A"-val és kapaszkodj meg nagy "B"-vel, amire már csak plusz hab, hogy hosszú "ú"-val is írták. Mivel én a sorozatról írtam és nem a nyelvtani helyességről, hogy ki baszott el mi és hogyan, ezért következetesen ragaszkodtam a TV2 által használt címhez, hogy a Tvr-hétből felpillantva ide tévedők is értsék.

thegoddamnbatman 2013.09.13. 12:27:11

Én ezt már a második résznél kaszáltam. Szerintem uncsi, sablonos, lebutított.

runner78 2013.09.13. 12:29:11

@Chat Géza: Nem neked szólt a dolog, és igazad van.
De most néztem, tényleg "búra" van írva a könyveken is.
Más kérdés, hogy én sem tudtam volna, na de egy könyvkiadónál ez elég gáz.
A TV2 akkor meg valószínűleg átvette...

saks 2013.09.13. 12:38:36

@runner78: Grétsy tanár úr személyesen?
Hát nem mennyivel egyszerűbb lett volna, ha kupola alatt-nak fordítják, mi?

papugaja 2013.09.13. 12:57:52

@Chat Géza: Akkor az úgy (A) Tiszabura!
Egyébként ha hosszúval mondjuk, akkor minek legyen rövid?

Porcelán az elefántboltban 2013.09.13. 12:58:45

Én még sosem hallottam, hogy valaki rövid u-val mondta volna a burát. Mindenki hosszúval ejti, akkor miért nem lehet hosszúval írni. Grrrr.

A Zakadémia azonnal monnyon le!!!!!

Porcelán az elefántboltban 2013.09.13. 12:59:51

@papugaja: amikor két ember egyszerre gondol ugyanarra, akkor kívánhatnak valamit. :)

Chat Géza · http://chatgeza.tumblr.com/ 2013.09.13. 13:04:07

@zzzzzzzz: nem csak az első részt láttam. Szerintem jó, engem leköt, szar sorozatokat nem szoktam nézni. Ez pedig messze jobb, mint amire számítottam. Ízlések és pofonok.

_ng_ 2013.09.13. 13:11:48

@runner78: Majd ne felejtsd el ellenőrizni a Magyar helyesírási szótár következő kiadásában. Vagy az azt követőben.
A nyelv folyamatosan változik -- bár nem tudom elképzelni hogy az emberek valaha is burát kértek volna a lámpaboltban.
Pár éve nekem még kijavította a kiadó a "stoppos" szót "stopos"-ra. Ugye, milyen hülyén mutat? Pedig így kell(ett volna) írni. Szerencsére ma már a "stoppos" az elfogadott.
De ott van pl. a "frissesség" szó. A "bölcsesség" mintájára ennek a helyesírását is az általános kiejtéshez igazították, pedig ugye nem arról van szó, hogy a dolog "frisses", hanem hogy "friss", és ehhez jön a "ség" képző: "frisseség" -- én mindig is így mondtam. A bölcsességet viszont sosem mondtam bölcseségnek, pedig az lenne a logikus.
Szóval igenis "búra".

búbánatos aszottmajom 2013.09.13. 13:16:44

nem olvastam a könyvet, de el tudom képzelni mennyire le van butítva az egész.
12 rész alatt tán 2 jelenet volt amire azt mondtam h érdekes és érdemes végigszenvedni az évadot, de ha csak nem jön egy "we have to go back kate" szintű évadzáró akkor részemről ennyi.

saks 2013.09.13. 13:23:38

@Chat Géza:
From Markos-Nádas:
"- Azt a ..., azt a kupoláját!
- Az meg micsoda?
- Hát a terem búrája."

golyóálló 2013.09.13. 13:29:15

Nekem a könyv jobban tetszett, a filmen bealudtam. Sajnos az egyedi és nagyon élő karaktereket olyan unalmas sablonokra cserélték le benne, mint az összes egy kaptafára gyártott tévésorozatokban, ahol mindenki szép, fiatal stb. Ráadásul eddig értelme sincs a változtatásoknak. Csalódás volt.

2013.09.13. 13:30:06

Kérem szépen itten a kommentkomon már réges-rég szó volt róla, hogy eredetileg egyévadosnak szánták a sorozatot az alkotók. Én is azért kezdtem el. És azért fejezem be a 13. résszel, mert nem akarok több Lost-ot. Pedig ha lesz tényleg második évad, fasz se fog kiderülni a Búráról. Hosszú úval. Egyébként most látom, hogy a Becstelen brigantyk és rosszul van írva. Szégyen.

ggaborx 2013.09.13. 13:40:25

Ahogy elnézem ezeket az újszerű apokaliptikus, scifi és egyéb sorozatokat (revolution, walking dead, falling skies, under the dome stb.) egyre világosabb, hogy létezik valahol "A FORGATÓKÖNYV", így csupa nagy betűvel. Ebben le van írva, hogy kell egy rakás ember, akik közül néhányan barátok, néhányan ellenségek, néhányan szerelmesek, néhányan meg féltékenyek. Ehhez hozzá kell csapni a szokásos kedvességet, gonoszságot, hősiességet, hazugságokat, intrikát és egyéb klisét. A sorozat ezzel kész is van, már csak körítést kell választani, de csupán csak díszletként, a történéseknek semmi köze nem kell,hogy legyen a témához.

Így aztán tucatjával kapjuk az egyforma sorozatokat, csak közben a háttérben egyszer egy prehisztorikus esőerdő, máskor zombi hadak, megint máskor egy búra, vagy különféle űrhajók, bolygók, egyebek vannak. A 2-3 résztől kezdve kíváló díszlethez méltón ezek szépen háttérbe szorulnak és tucatnyi részen keresztül izgulhatunk ismét azért, hogy az aktuális eszmeralda éppen kivel kavar, vagy melyik főgonosz kinek akar keresztbe tenni és ezt melyik hatalmas hős miként fogja megakadályozni.

Az pl. senkit sem érdekel már, hogy a búra tojás mifene, vagy mit hablatyolnak önkívületben a főhösök.

sweeney todd 2013.09.13. 14:07:36

a könyv jó, de a King rajongó ismerőseim szerint a sorozat egy rakás fos. a szereplők sablonosak, míg a könyvben jól kidolgozottak és kb minden más, mint a regényben.

Terror Dzsoni 2013.09.13. 15:05:59

Csókoltatom a cenzor anyukáját... :D

dzsedi 2013.09.13. 15:14:52

nekem bejött az első két rész.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2013.09.13. 16:26:26

A könyvet nem bírtam végigolvasni, mert nekem egy kicsit túlírt. Na jó, nagyon.
Gondoltam, megnézem az első két részt, hátha így emészthetőbb és azzal nem is volt bajom, nincs túlbeszélve az egész, csak épp eléggé sablonos-unalmasra sikerült. A vége miatt érdekelne a folytatás, de ha ezt is addig pörgetik, míg ki nem hal az összes néző, akkor inkább már most feladom.

Llew 2013.09.13. 17:13:32

A pilot jó volt, de onnan olyan szinten zuhant, hogy pár rész után kukáztam. Buta, unalmas, érdektelen.

agika88 2013.09.13. 17:16:52

Nem volt olyan vészes az első 2 rész. Egyelőre maradok, mert szórakozom még rajta, h milyen idióta megoldások vannak benne. Csak hogy a legdurvább példát említsem:hogyan is zuhant bele a búrába az a nyamvadt repülő, ha egyszer minden más nekiütközik, ahogy a repcsi is megtette...? báhhh, tudom. El kell fogadni h ez egy ilyen sorozat. Csak ne csodálkozzanak már akkor h gondolkodva sorozatot néző emberek háborognak rajta :D

BotloB 2013.09.13. 17:27:30

Uborkaszezonra egynek elmegy. Régen megtanultam már, hogy az ilyenben logikát nem szabad keresni, mert haját tépi tőle az ember a második rész után. Még jó, hogy a könyvet nem olvastam, a sorozatból meg "megszokásból" meg fogom nézni a második évadot is, hátha jutnak valamire a koncepcióval.

@agika88: a repülő belülről ütközött neki, aztán még belül le is zuhant a roncs, ezt mondjuk pont nem rontották el

Kerekerdei Dömdödöm 2013.09.13. 17:42:31

Még nem láttam a sorozat egyetlen jelenetét se, de a leírtak alapján egy kicsit Robert Merle: Malevil című könyve utánérzésem van...

Lucretia/My Reflection 2013.09.13. 17:42:47

A "burázóknak": a kiadó direkt írta hosszú ú-val, mert ez nem egy akármilyen bura, hanem egy nagyon különleges "Búra".

A sorozat szerintem pont az a kategória, amit ugyan le nem töltenék, de tévében heti egyszer meg lehet nézni. Hazai kertévékhez (főleg a tv2-höz) mérten szerintem nem rossz.

sweeney todd 2013.09.13. 18:05:05

épp most nézem, nagyon nem jön be, hogy így átírták a sztorit és vontatott is.

Az úriember 2013.09.13. 18:53:15

Chat Géza !
Mi az hogy "képzavarok és idő előtti kavarodások nélkül" ?

silu 2013.09.13. 20:27:53

Ez egy jo sorozat a Boardwalk Empire meg bukjon a comment szerint? Jézusom

Chat Géza · http://chatgeza.tumblr.com/ 2013.09.13. 21:37:43

@Az úriember: az, hogy például a gyerekeken kívül a zsaru vagy a többiek nem kezdtek el agyalni, hogy mi lehet a bura/búrával.
@silu: a kettő nem említhető egy lapon. A Gengszterkorzótól sokat vártam, de aztán keveset adott. Az Under the dome viszont nem nagyon izgatott, aztán ahhoz képest kurva jó lett.

Nézőke 2013.09.13. 23:36:41

Nagyon gyenge sorozat lett ez, sokkal több volt benne. De elrontották a kliséhegyek és az idióta, megmagyarázhatatlan viselkedések, amit pl. a hadsereg részéről sem értek. Engem érdekelne a kinti reagálás is,ezekből nem mutatnak semmit. Meg persze emberek bukkannak fel,akik eleddig kitudja hol voltak..és persze mindig van egy tucat erősjani,aki képviseli a "védelmet". De a legfőbb bajom az,ami a a Once Uponban is. A 900-ból mindig csak 50-en vannak jelen,amikor gyűlés van,és dönteni kell...

indapass5555 2013.09.14. 01:23:48

Külön megérne egy sorozatot, hogy ki hogyan reagál arra, ha egy kiadó egyszer helyesírási hibával ad ki egy címet. A TV2 ostobán átveszi. Sixx gondolkodás nélkül átveszi és beszól mindenkinek, aki figyelmezteti. Chat Géza már gyanakszik és középre igyekszik evezni, biztos, ami biztos. Megideologizálja az elbaszást. Közben néhány ostoba állat még erősködik, hogy ez akkor is hosszú ú, van, aki bizonyítékot fabrikál abból, hogy hiszen hosszúval mondjuk, mintha a biztost bisztosnak kellene írni csak azért, mert úgy mondjuk. Izgi sorozat lenne. Azt viszont nézném. Az lehetne a címe, hogy Intelligenciateszt a mai magyar médiában.

Brekicc 2013.09.14. 08:00:02

@indapass5555: & minden részben feltűnne Cameozni egy Grammarnáci Balfasz ugye? :D

sweeney todd 2013.09.14. 08:25:14

vicces, mikor a 6. rész elején pl fújj a szél. mégis honnan?

dm996 (törölt) 2013.09.14. 09:19:29

Nekem nagyon úgy tűnik, hogy jómagam meg a cikk írója ugyanazon címmel két különböző sorozatot láttunk. Ekkora ripacs, átgondolatlan, összefüggéstelen, közhelyes, sablonos, érdektelen, értelmetlen szarrakást én már régen láttam. Azt a 6 részt amit láttam is azért néztem csak meg, mert alapvetően szeretem az ilyen scifi/katasztrófa jellegű storykat, és reméltem, hogy hátha lesz vmi belőle. Na meg Dean Norris legalább színjátszani is tud, ha már a többieknek nem is megy túlzottan.

2013.09.14. 10:52:41

@indapass5555: édesapám, Sixx nem átveszi, hanem betűhíven írja a címet, ha rosszul írta a kiadó a borítón, akkor rosszul. Maradva Tarantinónál: írjunk brigantit a kritikában?
De jó, hogy te vagy, legalább helyreteszed az ostoba állatokat.
@sweeney todd: Meg amikor a kinti katonák le akarják bombázni a bÚrát, egy merő fekete, szenes puszta lesz körülötte minden, két részre rá meg kész arborétum a környéke. na, ezt így hogy?

sweeney todd 2013.09.14. 11:00:29

@Spamet nem küldünk rá: a könyv ezerszer logikusabb, néha csak pislogok, hogy King mester hogy adhatta ehhez a szarhoz a nevét.

sweeney todd 2013.09.14. 11:05:16

továbbá nem értem, hogy miért kellett átírni a karaktereket sablonosra és a sztorit is. az eredetiből, könyvhűen 4-5 korrekt részt ki lehetett volna hozni.

dm996 (törölt) 2013.09.14. 11:58:51

@Spamet nem küldünk rá: nem értek a fegyverekhez egyáltalán, de azért ez a búra elég nagy. Nem lehetséges, hogy az egyik oldala a külső környezetének lepusztult, de később másik részt mutattak?

Ha nem, akkor tényleg ordas nagy baromság. Amúgy ez nekem is feltűnt, csak azzal a magyarázattal intéztem el, amit fentebb írtam, de hangsúlyozom újra, hogy rohadtul nem értek a hadászathoz meg a modern fegyverekhez.

_ng_ 2013.09.14. 13:22:50

@indapass5555: Próbáld meg még egyszer (néhányszor) elolvasni, amit írtam, hátha sikerül megértened is. Az utolsó mondatodban említett műsort meg nézhetnéd napestig -- annyit érne, mint fejszének az úszásoktatás.

Bacchusz 2013.09.14. 14:08:07

Őszintén szólva meglepett ez a nagy mértékű ellenérzés a sorozat iránt - mind itt, mind nemzetközi szinten (IMDB). Az első két rész alapján én hasonló véleménnyel vagyok a sorozat iránt, mint Chat Géza is. Nem azt mondom, hogy hibátlan sorozat, meg még én is kétkedve fogadtam egynéhány változtatást (olvastam a könyvet, s eléggé szeretem is King műveit), de azt kell mondjam eddig egy egész korrekt sorozatot tettek össze, főleg, hogy az eddigi King-minisorozatok nem igazán jól sikerült alkotások lettek.
Jelenleg nekem a színészekkel sincsenek gondjaim, Dean Norris megfelelő Big Jim-et játszik - annak ellenére, hogy én mindig John Goodman-t tudtam volna elképzelni erre a szerepre- , noha azért a diktatórikus hajlamai kiütközhetnének már, meg ugyanígy Junior (az "Ifi"-n mondjuk erősen megütköztem) is jóval betegebb alak a könyvben, mint itt.
Persze előfordulhat, hogy a későbbiekben a változtatások már engem is jobban fognak zavarni, de addig igyekszek elvonatkoztatni a könyvtől amennyire lehet és élvezni, amikor lesz majd időm belenézni.

2013.09.14. 19:03:32

@dm996: mondjuk ez lehet, mármint a bÚra mérete. De mondjak még? Hol vannak a bÚra mellől a bentiek rokonai, akik papírra írva legalább beszélgetni tudnának velük? Hol vannak a katonák? Hová tűnt a rendőr csaj kinti férje? Nem hiányzik anyu? (Ja, régóta nem csípom Kinget, nem olvastam ezt a könyvet.)

Chat Géza · http://chatgeza.tumblr.com/ 2013.09.14. 19:19:29

@sweeney todd: A CBS direkt leírta, hogy az ő változatukban a következő szabályok érvényesek.
- a bura első érintésre megráz, de aztán lehet bőszen taperolni
- a burán áthatol a víz - érthetetlen módon
- a burának saját mikroklímája van
- ezért van felhő és szél
- a Föld klímaváltozásai nincsenek hatással a burára
- és a legnagyobb szopó, hogy nincs tévé, internet telefon.

indapass5555 2013.09.14. 20:21:44

@Spamet nem küldünk rá: Édesapám, akkor nem elbaszta, hanem kontroll nélkül átvette a szart. Mint te. Pedig Google a barátunk. Nem baj, van, aki az agyával tűnik ki a tömegből, van, aki a szagával.
@Brekicc: Feltűnne biza, de a bunkók egyből lenyomnák. Az lenne a rész címe, hogy "Te tudsz írni, de én hegyeset köpök."

2013.09.14. 21:47:12

@indapass5555: Okos vagy. Csinálj még pár nicket, hogy több is legyen belőled. Ráfér erre az ostoba világra.

colonel Tigh 2013.09.15. 16:04:36

Még egy rész van hátra, most már kíváncsi vagyok hogy végződik(?), aztán hagyom a picsába

De hogy Junior - Ifi? ÁÁÁÁÁÁÁÁÁ.... szétkarmolom magam.

dm996 (törölt) 2013.09.15. 17:27:06

@Spamet nem küldünk rá: ó, abban én egyetértek, hogy tele van logikátlanságokkal az egész, csak konkrétan a rakétás ügynél merült fel bennem, hogy az talán nem az. De ehhez persze figyelni kellett volna (már ha volt erre vonatkozó infó), hogy a búra melyik részét lőtték meg, és hogy azután mutatták -e azt a részt újra...

Jimbo75 2013.09.16. 08:28:51

Big Jimen kívül egy épkézláb karakter nincs ebben a sorozatban, nem tudom a könyvben mi a helyzet...

- Rendi - 2013.09.16. 09:37:51

"se ki, se be, se tévé, se internet, se telefon"
És áram?
(Nem olvastam, nem néztem :])

colonel Tigh 2013.09.16. 15:59:54

@- Rendi -: Generátorról, aggregátorról... amíg van hozzá nafta, addig lesz áram is, márpedig földgázzal be vannak spájzolva Big Jim ügyelmeinek köszönhetően.

LHedvig 2013.09.17. 15:07:25

@Kerekerdei Dömdödöm:
Hogy hasonlít a Malevilre? Csak szeretne...:-) Ha zongorázni tudnám a különbséget közöttük, én lennék a Jehudy Menuhin (tudom, régi a vicc, de minden újszülöttnek..., stb.)
süti beállítások módosítása