Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

740 millió forintból forgat sorozatot Rudolf Péter

2013. július 12. 10:30 sixx 44 komment

Tegnap a szentendrei Skanzenben tartották meg a Kossuthkifli című tévésorozat (szigorúan véve, minisorozat) első sajtótájékoztatóját, amin volt finom pozsonyi kifli, pátoszos-remegő hangú önfelszopás és egy busznyi újságíró. Azért a Skanzenben mutatták be a sajtónak a film stábjának egy részét (100-nál is több színész dolgozik a sorozaton, nincs az a pajta, ahová mind beférnek), mert itt forgatják Fehér Béla 1848-49-es szabadságharc alatt játszódó pikareszk regényéből készülő minisorozatot, amit viszont nemcsak Rudolf Péter rendező-forgatókönyvíró-producer, hanem a színészek is nem egyszer filmként aposztrofáltak. 

4507350_db960865092c44a1575451e4f3307006_o.jpg

Ez az egyik legnagyobb baja a magyar sorozatiparnak (jó, vicceltünk, manufaktúra), mármint az, hogy nem tévés produkciót, hanem filmet akarnak csinálni az alkotók, márpedig a két műfaj nem egyforma, sőt. Nem akarunk sokat írni jóelőre, mert nagyon nagy szükség lenne végre egy stabil lábakon álló magyar sorozatgyárra, amiben nemcsak az HBO tevékenykedik, hanem más gyártók is (és nem, a Barátok közt vagy az Éjjel-nappal Budapest, de a Hacktion nem tartozik ide). A Kossuthkiflire 740 millió forintot szánnak a szponzorok, köztük a 480 millió forintot adó MTVA és az egyik gyógyszergyár, aminek zavarba ejtően túlméretezett plakátjai között ülve mutatkozott be a sorozat.

A Kossuthkifli hat nap története, ha jól értettük, az alapsztorija az, hogy "Swappach Amadé, Kossuth seregének őrnagya és frissen megszöktetett szerelme, Estilla egy delizsánszon Pozsonyból útnak indulnak egy kotnyeles grófnővel, egy kocsihajtóval és egy láda bejglivel Debrecenbe, hogy végére járjanak az őrnagy által feltételezett hazaárulásnak. Nem sejtik, hogy üldözőbe veszi őket egy halottaskocsi, amelyen Swappach apja, a császári kémszervezet egyik vezetője, Estilla apja, a cukrász Vödric Demeter és a besúgó, Dalfalvi is utazik." Klikk a képre, galéria nyílik, istenbizony.

AG 20130711 028

A szereplők vicces kalandokba keverednek és találkoznak majd János vitézzel is, amit nem értünk, de nem olvastuk a regényt, biztos lesz rá valami megnyugtató magyarázat, mint mondjuk a Lost jegesmedvéjére. Rudolf Péter elmondta, hogy nagyszerű stábbal dolgozik együtt, a több mint 100 fős színészgárdában olyan nevek szerepelnek, mint Lengyel Tamás, Nagy-Kálózy Eszter, Trokán Nóra, Kálloy Molnár Péter, Reviczky Gábor, Haumann Péter és Kőszegi Ákos, de kisebb mellékszerepben Törőcsik Mari, Básti Juli, Kéri Kitty, Lukáts Andor, Szacsvay László, Nagy Ervin, Fenyő Iván és természetesen Szabó Győző is feltűnik, Gesztesi Károly nevét nem hallottuk, de tuti szerepelni fog ő is.

Rudolf Péter szerint „A regény végtelen szabadságát, „szemtelenségét", sokrétegűségét kell visszaadnunk a film nyelvén, a legmodernebb filmes megoldások teljes tárházát felvonultatva. Van egy több szálon futó kalandfilmünk. Egy XIX. századi „road movie"-nk, megspékelve a magyar mesevilág mítoszaival, „gyalog galoppos" játékossággal. Ennek az eklektikának a felvállalása, és persze túlzásoktól mentes kibontása lehetőséget teremt egy új, egyedi formanyelv megteremtésére. A KOSSUTHKIFLIben minden romantikus fordulat, ármány, dörrenő lövés és misztikum, nyelvi lelemény rólunk szól, magyarokról. A 48-as forradalom által egyszerre felemelt és sújtott, hősies és szánalmas, megosztott és összekapaszkodó magyarokról. Szeretettel. Öniróniával." Ezt nem is lehetett volna szebben megfogalmazni.

4507354_5fb94cce9d432cdff49da739c0c8ce1d_o.jpg

A forgatás 72 napig tart majd, 107 helyszínen, ami meglehetősen sok, sőt, nagyon sok, de a Skanzen adottságai miatt nem kell a díszletépítéssel annyit bajlódni. Ez jó hír, hiszen így a 6x52 perces minisorozat egyes epizódjaira leegyszerűsítve 123 millió forint jut, amiből tisztességesen össze lehet majd rakni a produkciót. A gyártó az Omnibus Film, amiről nem sokat tudni, csak azt, hogy ez a székhelyük, és Rudolf Péter családi vállalkozása. A költségvetését tekintve ez lesz a köztévé legdrágább sorozata, hogy aztán a 2014 októberi premier beváltja-e a hozzá fűzött reményeket, azt egyelőre nem tudjuk.       

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2013.07.12. 11:28:39

A köbyvet én sem olvastam, majd meglássuk ! Csak túl ne ripacskodják-keseregjék, mert az Üvegtigris 3 már nagyon olyan volt.

Amit nem értek, miért 2104 októbere a premier? Mi tart ennyi ideig, ha 72 nap a forgatás, (bár nem írják mikortól) utómunkák sem lehetnek többek, idén későősz-télen is jöhetne nem?

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2013.07.12. 11:38:33

@Sigismundus: 2104 a premier?! banyek, akkor én ezt már nem fogom látni! talán majd az unokám...
:-)))

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2013.07.12. 11:46:56

@Bogoj: hehehe, télleg :-) Én még azért vigyázok magamra, és megírom a hogyvoltját :-)

Kan Csóka 2013.07.12. 11:53:26

Ízirájder öcsééém ! :D

fran7 2013.07.12. 12:04:37

Én azt nem értem, hogy miért nem lehet egy normális témát feldolgozni, amiben nincs abszurd, groteszk és mágikus elemek. Illetve, hogy miért dolgoznak fel kosztümös dolgokat, mikor színészeinken a korhű ruhák úgy állnak mint tehénen a gatya, illetve totálisan alkalmatlanok egy dzsentri és arisztokrata normális megjelenítésére. Lásd Rokonok Csányival. Az egész magyar színészi gárda szerepelt le, mint a magyar dzsentri bemutatói.
Ráadásul Rudolf bár jó színész, de ő a legvidámabb jelenetnek is ad egy komor világfajdalommal teli töltetet.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2013.07.12. 12:07:21

Vegyes érzések vannak bennem. Örülök, hogy készítenek sorozatokat, hogy adaptációt készítenek(legyen az színdarab, remake, vagy éppen itt könyv alapján), de lehet hogy nem nagy költségvetésű kosztümös sorozattal kellett volna kezdeni.

Ha nem fogja hozni min a 9% SHR-t (csatorna átlag SHR-jét),akkor valahol jogosan a támadások keresztüzébe kerül a sorozat.
A blogomon ezt fejtegetem: hiába került a Géniusz 250 millióba, még 300e néző se nézte meg az egyes epizódokat (hozott vagy 2,5%-3% SHR-ket esténként). Valamint elkövették ugyanazt a hibákat mint a korábbi esetekben (elfogyott a pénz, nagyon gyorsan kell forgatni, nincs megfelelő kellék a forgatáson(!),...)

Tudom hogy rossz összehasonlítás (USA és fizetős csatornák), de amíg HBO epizódonként 10 millióért legyártotta a Rómát, addig a Showtime ezt jóval kevesebből megoldotta a Tudors esetében és szerintem volt olyan jó, mint az HBO-s sorozat.

Sajna a "köztévé" és a "költséghatékonyság" szavakat egy mondaton belül nem lehet leírni

newnt55 2013.07.12. 12:13:43

újabb bukta sorozat

2013.07.12. 12:23:11

Marslakók kettő. Jáksó már megkapta a maga jussát, most Rudolf jön.

Olyan érzésem van a magyar filmeknél - egy két kivételtől eltekintve - az utóbbi időben, hogy a szereplők maguknak csinálják őket. Színészeset játszanak, elbohóckodnak az amúgy értékelhetetlen sz*r filmekben.

kispufi 2013.07.12. 12:26:18

attól még, mert előre fikázzátok, nyugodtan lehet az egész egy határ szar is, de azért a könyvvel eléggé tele voltak a mainstream irodalmi felületek és a pultok-polcok is, így aztán akár olyat is lehetett volna küldeni a sajtájra, aki esetleg olvasta és így aztán tudja is, hogy miről beszélnek az ottlévők.

fran7 2013.07.12. 12:36:22

@kispufi: Most nyugtattál meg, hogy ez a sorozat nem lehet jó. Ha a mainstream irodalomnak tetszett, akkor az olyan hogy a kutya megeszi és megvész tőle. S abból nem is lehet olyat csinálni, amit az átlagember szívesen megnéz...

herpa 2013.07.12. 12:46:40

Csak ne legyen gagyi (a kosztümösök mostanában mind azok) meg túljátszott.
A köztévé legdrágább sorozata nem a Marslakók volt? Vagy időben megfogták?

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.07.12. 12:55:27

Én már reklámot sem nézek a köztévén, de erre majd odakapcsolok. Ha megérem. Addig részemről csitt.

kispufi 2013.07.12. 12:55:50

@fran7: olvasd el, én azt mondom, utánas megmondhatod, bejjöt-é vagy sem. Fehér varázsol, már aki engedi magát. Engem tudott, nemcsak ettől a könyvétől vagyok oda. Nyilván megosztó ezért. De ugyebár az ízlés nem vita tárgya. Én a megérteni se vágyó fenti szösszenettől buktam ki.

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2013.07.12. 12:57:26

"Ez az egyik legnagyobb baja a magyar sorozatiparnak (jó, vicceltünk, manufaktúra)"

Nem kötekedésből, de a manufaktúra is ipar.

Ez egy olyan sorozat lesz, amit jobban várok, mint a legtöbb amerikai újoncot. Nagyon kíváncsi leszek rá, addig pedig elolvasom a könyvet.

koschwarz 2013.07.12. 13:02:26

Csinálnának inkább a Bán Mór-féle Hunyadi könyvekből sorozatot. Na abból egy igazi "magyaros", de egyben nagyon is mai, modern sorozatot lehetne készíteni, ami ráadásul nagyon is teli van áthallásokkal a mai magyarországi viszonyokra.

De leginkább ilyen HBO-knak kellene hozzányúlni, mert egyébként ilyen Trónok harca/Tudorok/Spartacus szinten kellene/lehetne megcsinálni a sorozatot, ugyanis a teli van a könyve egyébként erőszakkal és szexszel.

koschwarz 2013.07.12. 13:03:28

@koschwarz: Döbbenetesen pocsék lett az utolsó mondat, előre is elnézést kérek mindenkitől. :D

sixx · http://comment.blog.hu 2013.07.12. 13:14:20

@kispufi: mert nem olvasta senki. te írtad, pufi, hogy ennyire felbasztad magad?

sixx · http://comment.blog.hu 2013.07.12. 13:17:53

@sixx: mellesleg meg faszom, egy sorozatról ha lehet, úgy tartsanak már sajtótájékoztatót, hogy az is megértse, aki nem olvasta az irodalmi alapot - érdekes lett volna a Trónok harca press junket, ha csak White Walkerekről szólt volna, meg a Fény Istenéről. Azt írtam le, amit hallottam (nem volt egyszerű, mert pocsék hangosítás mellett, a szájukat a mikrofontól a lehető legmesszebb tartó színészek mondandóját kellett dekódolni), minden egyéb meg idézet a sajtóanyagból. azt meg nem án írtam., hanem az mtva, tessen ott panaszkodni.

saks 2013.07.12. 13:19:52

De m'ér' kossuthkifli?? Mi a f@sz a kifli szerepe?? Ezért a címért kijárna a faszkorbács!

champion76 2013.07.12. 13:26:13

miért csak 6rész vagy enyire gyenge a magyar film ipar há pár részes sorozaot forgat valaki nagy a hüho körülte inkab 20 részes kalandfilmet csinálnak ha teszik népnek akor töbi évad

A Manci, akiben nincs szilikon, se hyaluron 2013.07.12. 13:43:37

öregem, hát hova tűnt a CsányiSándor? nélküle az elmúlt tíz évben nem készült magyar film.

az irodalmi alapról meg lóf..t nem hallottam, pedig úgy általában képben vagyok.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2013.07.12. 13:47:03

@herpa: Magyar színészek ne legyenek túljátszottak! Aha, az óceán meg ne legyen nedves, igaz?

kispufi 2013.07.12. 13:55:21

@sixx: nem találtad el ezt se, még csak azt se, hogy felbasztam volna magam, viszont azért amit összehordtál feljebb meg ebben az egy mondatodban is, azért remélem, tudod, passzátszélfújókám, hogy nem engem minősít.

brazso 2013.07.12. 13:59:09

Miért Kossuthkifli a címe? Az egyik szereplő, egy pozsonyi cukrász nevezte át a városáról elnevezett "kiflit" ideiglenesen kossuthkiflire, hogy az jobban fogyjon a boltjából.

Kíváncsian várom a filmes adaptációt. A regény, tele van német és régies magyar szavakkal. Olvasás közben kiszótároztam a legtöbb szót, de hogy filmen hogy lesz emészthető mindez, azt nem tudom. Egyébként érdekes a történet, de a misztikus jeleneteknél elszakadt nálam a fonál. Végigolvastam, de közel voltam ahhoz hogy félbehagyjam...

sweeney todd 2013.07.12. 14:57:36

ez akár még jó is lehet! attól függetlenül, hogy R. Peti az egyik legjobb színész, én az általa rendezett ripacs filmektől idegrángást kapok, pedig színházban, vagy más által rendezett, kigondolt produkcióban remek.

dusomoja 2013.07.12. 15:32:06

@kispufi: Pontosan. Illett volna elolvasnia sixx firkásznak. Amúgy szerintem az évtized regénye, mindenkinek ajánlom. Zseniális, és egyben haláloan vicces, nekem potyogtak a könnyeim, legtöbbször a nevetéstől, néha a sírástól, és a 12 éves lányomnak esténként felolvastam, neki is tetszett. Sorozatot csinálni belőle nem lesz könnyű, de hátha sikerül... Az ellenszurkolás meg jellemző.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2013.07.12. 15:32:59

@herpa: Az szappanopera, ez heti sorozat.

A sorozatok közül biztos ez a legdrágább nem csak köztv hanem a magyar tévés szinten is. Géniusz 250 volt (3 részes mini),a Régimódi történet pedig kb 320 millió volt (6 részes).

sixx · http://comment.blog.hu 2013.07.12. 15:38:39

@dusomoja: ha mindent elolvasnék, amiből filmet/tévésorozatot gyártanak, (mielőtt a produktumról írnék), valószínűleg éhen halnék és csak olvasnék reggeltől estig. azt nem kéne elfelejteni, dusomoja anyuka, hogy nem a könyvről fogok beszámolni, nem is arról szólt a sajttáj, hanem egy sorozatról. és hogy mi illik, azt tessen szépen a 12 éves kislánynak elmagyarázni.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2013.07.12. 15:57:15

@saks: Amúgy ja lehetne más a sorozat címe, mert a cím nem annyira közönségcsalogató, attól eltekintve hogy finom :)

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2013.07.12. 17:34:07

@koschwarz: Abból film készül kanadai-magyar koprodukcióban, bár a filmalap nem adott támogatást a forgatókönyvre, de elvileg van rá 25M dollár.

lobster thermidor 2013.07.12. 18:05:34

Az még elment, hogy Rudolf Péter magántőkéből rendezett néhány humorosnak mondott filmet. Nézte aki nézte, szellemesnek tartotta az, akinek ilyen a minőségi szórakoztatás.
De az már azért mégis erős túlzás, hogy állami pénzből, például a kormányzati tartalékalapból nyomnak ebbe a nyilván nagyon nélkülözhetetlen minisorozatnak nevezett micsodába több 100 milliárdot.
Az viszont teljesen nyilvánvaló, hogy az egyébként tehetséges színésznek, Rudolf Péternek búsásan megtérül, hogy nem rejti véka alá a foci iránt érzett rajongását.

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2013.07.12. 18:37:19

"több 100 milliárdot."

Aha. Szövegértés?

symor 2013.07.12. 18:58:09

Már nem azért, de jó könyvből is nagyon szimplán lehet egy elbaszott feldolgozást készíteni.

Ez már mintha megesett volna pár más a feladatnak igen nagy svunggal nekifeszülő magyar produkcióval is :P

DE MAJD EZ? HÁTHA!

Másrészről én előre vacogok a dologtól.
Egy olyan sorozat-szkript, mely úgy hangzik, mintha David Lynch akarná leforgatni (de csak egy olyan kiváló színész és középszerű rendező jut rá nekünk, mint a mi Rudolfunk) és 740 milliót kóstál egy csöppet nagy lélegzetű dolognak tűnik. Egy olyannak, aminél ez a nagy levegő bennrekedhet, felfúvódhat és valami olyan eredményt hallathat és éreztethet majd a végeredményében, ami valóban, már-már fellengzősen gatyaszaggató sikerként robbanhat.

Adja az Ég, hogy mégis valami emészthetőbb sikerüljön ebből!

Vera2000 2013.07.12. 20:05:18

@sixx: Minthogy egy másik postnál "közismert troll"-nak neveztél, csak félve merek hozzászólni a vitához, amely arról szól, hogy Neked el kell-e olvasni egy könyvet, amely alapján készül egy sorozat, amelyről Te kritikai blogot írsz, mint kulturális újságíró. Úgy gondolom, Neked igazad van. Ma Magyarországon az az újságírás, amit a Blikk művel: odamegy egy ember, aki akkor kelt, le sem tojja a témát, amelyről ott, a sajtótájékoztatón beszélnek, úgy gondolja, hogy "győzzé' meg, vagy haljá' meg", mindent a saját műveletlenségéből származtat, mondván, az olvasói is ilyenek. Ez így is van. Igazad van. Az olvasók is ilyenek. Legfeljebb akkor kell többet tudnia náluk az újságírónak, ha komolyan veszi azt a magaslatot, amelyről körbeharsogja véleményét. Ha ugyanis Te pont annyit tudsz, mint azok, akik olvasnak, akkor miért Te írsz és ők olvasnak Téged, miért nem fordítva? De természetesen lehet így is kulturális blogot írni, hogy nem olvasod el egy sorozat alapanyagát és így nem tudsz véleményt alkotni arról, hogy jó lehet-e az a sorozat, amely abból készül. Csak minek. Azért harcolni pedig, hogy Neked jogod van nem olvasni egy könyvet, szintén lehet, de minek. Ha nem akarod, ne olvasd el. De az ilyesmit titkolni szokták, nem büszkén hirdetni.

sixx · http://comment.blog.hu 2013.07.12. 20:17:35

@Vera2000: eszem megall, komolyan. ezt teljesen komolyan gondolod? minden film, sorozat, szindarab eredetijet el kell olvasni (ha eredeti otlet, akkor a forgatokonyvet) mielott megnezem, es velemenyt alkotok? eszeteknel vagytok? te amikor elmegy egy etterembe enni, elotte elolvasod egy szakacskonyvben, hogyan keszul a jo marhaszegy? mert csak akkor lehet velemenyt alkotni? hogy a tokomben lehetsz ennyire ostoba? hogy miert en irok, es nem te? gondolom azert, mert en meg nem a te mukadat vegzem. mert abban te vagy a jo, bar a fentiek alapjan ezt kisse felve irom le. es nem buszken hirdettem, a konyvet elolvasta az, akinek az a dolga, en meg megnezem, mert nekem meg az a dolgom. ezen mit nem lehet felfogni?

Vera2000 2013.07.12. 20:25:44

@sixx: Igazad van, étterembe menetel előtt nem tanulom meg az ételek elkészítését. Csak akkor, ha gasztroblogot írok. Értem, hogy úgy határozod meg a munkádat, hogy tévét nézel és írod, amit gondolsz arról, amit látsz, de ezt sokan talán nem tartják kulturális újságírásnak. Mások, szintén sokan, talán igen. Talán épp ebből robbant ki ez a vita, amelyet nem én kezdtem. Talán ők, akik felvetették, hogy elolvashatnád ezt a könyvet, szintén azt gondolják, hogy tévét nézni és erről írni bárki tud. Összefüggéseket meglátni, utánaolvasni, megalapozott véleményt alkotni kevesebben. Talán ezt az utóbbit olvasnák ők szívesebben. Nem tudom. Csak találgatok. Talán ők azt képzelik, hogy ennyi erővel valaki azt is kitalálhatná, hogy az a munkája, hogy saját tüdeje segítségével a levegőt teszteli. Sajnálom, hogy ilyen ostoba vagyok, köszönöm, hogy rendszeresen a helyemre küldesz. Hidd el: nekem nem igényem, hogy Te olvass. Ezek a hülyék erőltetik itt.

sixx · http://comment.blog.hu 2013.07.12. 20:37:45

@Vera2000: igazan meghato, ahogy aggodsz ertem, illetve szellemi epulesemert, olvasok en eleget, nyugodj meg. olyasmit, ami erdekel. ismetlem: ahhoz, hogy velemnyt alkossak egy sorozatrol, nem kell elolvasnom a konyvet, ami alapjan keszult, hiszen a ket mufaj nem ugyanaz. akkor meg plane nem, amikor a sorozat forgatasarol szolo sajtotajekoztatora megyek, amirol egy hete ertesitettek. ugy meg vegkepp nem, hogy nem is tudtam a konyv letezeserol. mert sajnos a mai kortars magyar irodalmat nem kovetem. ettol meg tudok velemenyt alkotni egy muveszi alkotasrol, mint ahogy te is siman meg tudod allapitani egy batman-filmrol, hogy szar-e vagy nem, anelkul,mhogy olvastad a kepregenyeket. az osszeset. mutass nekem egy kulturalis ujsagirot (en nem vagyok az, csak egy blogger) aki ugy mukodik, ahogy te felvazoltad.

Vera2000 2013.07.12. 21:12:12

@sixx: Ez mind igaz lenne, ha ez a sorozat már képernyőn lenne. De nincs. Így lényegében leírtál egy sajtótájékoztatót. Ráadásul én tényleg nem gondolom, hogy az baj lenne, hogy nem olvastad. De az sem lenne baj, ha olvastad volna. De értem, amit írsz. Köszönöm, hogy időt szakítottál rám.

csikarcsi 2013.07.14. 16:12:45

Ennyi rosszindulatú ember! Még nem láttak belőle semmit, de már fikázzák. Ez a divat?

profilo 2013.07.15. 12:43:32

@csikarcsi:

Igen.
Minden filmes és televíziós blogon találkozhatsz ezzel a jelenséggel.
süti beállítások módosítása