Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Izraelbarát verzió is készült az Attraction árnyjátékából

2013. június 17. 09:00 -Szűcs Gyula- 35 komment

Nemcsak a brit közvéleményt, de a magyarokat is megosztja az Attraction árnyszínház Britain's Got Talent-győzelme. Egyesek imádják minden mozdulatukat, mások szerint viszont a brit zászlós-Erzsébet királynős előadásukkal "csontig benyaltak a brit tehetségkutató tanulatlan, nacionalista, korlátolt célközönségének", és a csikóbőrös kulacsos-Hortobágyos performanszuk is "tömény, szirupos, nemzetieskedő" vagy épp "ordenáré módon hatásvadász és ötlettelen, random jelképek egymásutánja".

Egyik szalonsoviniszta kommentelőnk szerint "az Index csak azt fikázza, ami magyar. Mindenki szép és jó, csak a magyar csúnya és rossz. Jön egy siker, aztán megjelenik egy libsi, és odakuláz az asztal közepére. nehogymá' örüljetek itt magyarok". Neki és a többi turbómagyarnak küldjük szeretettel az Attraction Shadow Theatre egyik újabb, nemzeti jelképekkel turbózott giccsparádéját, ami külön a zsidó pészah-ünnepre készült, így brit oroszlán és magyar szürkemarha helyett értelemszerűen tevéket, pásztorbotot, Frigyládát és Dávid-csillagot villant.

Az Attraction ebben a videóban klezmermuzsikára adja elő a jól ismert bibliai sztorit: Mózest és a népét kizavarják Egyiptomból, de ő kettéválasztja a Vörös-tengert és elvezet mindenkit Kánaánba. A találatért köszönet SillyKohn nevű kommentelőnknek, aki szerint "ez a zsidóskodó változat (ha már magyarkodó lehet), ez persze a kurucoknál csapta ki a biztosítékot".

Mi mindenesetre izgatottan várjuk a szlovák, a román, az új-zélandi és a dubai verziót is.

Címkék: izrael attraction

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

falomb 2013.06.17. 10:54:14

Azért tegyük hozzá, hogy ez nem friss darab, kb. 2 éve készült a Youtube-os eredeti dátuma alapján. Mindenesetre érdekes lesz, hogy ezt hogyan reagálják majd le a kurucos kommentelők.

kate7 2013.06.17. 11:08:55

Most komolyan abból lett beszédtéma, hogy egy előadó különböző alkalmakra más - más odaillő produkciókat készít?

rockjano 2013.06.17. 11:09:16

Szerintem teljesen jó ez is mint mindegyik, teljesen mindegy hogy melyik népcsoportról van szó.

A másik amelyik fent van a YT-on a Pilobolus az kicsit művészibb alternatívabb, nagyszabásúbb.

De ha ez a kicsit hatásvadász működik nekem különösebb gondom nincs vele.

Csak ezen majd túl kell lépni valamikor...

hamucipő 2013.06.17. 11:12:31

Szerintem tök fölösleges rajtuk a mély mondanivalót számon kérni. A műfaji sajátosságokból adódóan ez inkább egy jó bűvészmutatvány kategóriájába tartozik, és az a megkapó benne, hogy mennyire találékonyan képesek a testüket különböző dolgok, tárgyak, jelképek megformázására használni. Ha azt akarják, hogy a lehető legtöbben élvezzék a mutatványt, szinte törvényszerűen giccsbe fordul a dolog,

Petykabá 2013.06.17. 11:12:55

Ez az egész poszt egy akkora öngól. Turbómagyarok, meg ilyenek. Miről beszéltek, magatok bizonyítjátok a saját hülyeségeteket, amikor ugyanazt a performanszt "magyarkodónak" nevezitek ("Magyarkodó verzió is volt a nyertes árnyjátékból"), amit izraeli verzióban "izraelbarátnak". Akkor most nem a turbómagyaroknak van teljes mértékben igaza? Ha mondjuk az irjátok, hogy izraelkedő, neadjisten cionista, akkor azt mondom, hogy feleslegesen agitáljátok a népnemzeti érzelmeket mindenfelé.

De ez így szánalmas. Szánalmasak vagytok. Nem kellene a "magyarkodást" használni, és akkor minden rendben lett volna, de mit lehet mondani az olyan emberre, aki minden nemzetet tiszteletben tud tartani csak a sajátját nem? Nem is tudom: talán a legjobb szó a szánalmas világtalpnyaló a legjobb szókapcsolat.

És mielőtt valaki hozzákezdene az antiszemita szólamokhoz, teljesen egyetértek vele, hogy izraelbarát verzió is készült, (és az izraelbarát szó jó szó erre) nekik is, másnak is joguk van a kultúrájuk szirupos megéléséhez, van akit ez jó érzéssel tölt el, akkor ezt minek fikázni?

falomb 2013.06.17. 11:15:25

@rockjano: a kopasz vezető azt nyilatkozta, hogy egy másfél órás előadást akarnak összeállítani. Kétlem, hogy ez ilyen hosszúságban működne. Az újdonság varázsa 5-10 percig tart, ennyit lehet ebből kihozni,utána már inkább fárasztó lehet az árnyékokat nézni. Nem tudom mit visznek Vegasba, de ebből a néhány perces előadások működnek leginkább.

falomb 2013.06.17. 11:18:09

@Petykabá: ne felejtsd el, hogy az index ugyanazt csinálja, amit a bulvárlapokon számon kér, vagyis hogy minden napra adagol valami "botrányt", hogy kattintsanak az emberek.

A címadás, a turbómagyar, magyarkodó, stb. szavak használata mind csak arra szolgál, hogy tüzeljék a népet, és osszák meg többen és kommenteljenek. Így működik a bulvármédia, ezért nem kell igazából komolyan venni a tartalmat. A kattintásvonzás az elsődleges cél.

VAN MASIK 2013.06.17. 11:37:21

Nem tudom kik ezek, nem tudom mit es miert csinalnak, de rohadt zsidok.

Kelletteznekem? 2013.06.17. 11:40:11

@falomb: "@Petykabá: ne felejtsd el, hogy az index ugyanazt csinálja, amit a bulvárlapokon számon kér, vagyis hogy minden napra adagol valami "botrányt", hogy kattintsanak az emberek.

A címadás, a turbómagyar, magyarkodó, stb. szavak használata mind csak arra szolgál, hogy tüzeljék a népet, és osszák meg többen és kommenteljenek. Így működik a bulvármédia, ezért nem kell igazából komolyan venni a tartalmat. A kattintásvonzás az elsődleges cél."

HÁT MOST ELSZÁMOLTÁK MAGUKAT!!!
Engem nem tudtak megtéveszteni, ide se jöttem, meg se néztem miről szól az egész.

meg amugyis szarul van megírva a cikk!! csak a sok hülye idekattint a hívószavakra, szerencsére engem nem tudtak átverni....

Tájfájter 2013.06.17. 11:47:21

Londonban az első előadásukban a történet megható volta miatt nyerték meg a nézőket.
a másodiknak is volt története a szerelemmel és a családdal kapcsolatban.
És még a brites, döntős előadásuk is adott valami pluszt a történelmi vonatkozással, még ha az angol királynős rész giccses is volt.

Ugyanakkor a magyar performanszuk tényleg csak pár hungarikum véletlenszerű felsorolása volt, amivel nem vitték át a lécet a CSSZ zsűrinél.

Las Vegasba megint valamit katonáskodós, háborús, hazafias cuccot kell vinniük szerintem, vagy ugyanúgy a családos-szerelmes műsorukat.

Kelletteznekem? 2013.06.17. 11:50:38

amugy meg b.... meg mindenki, aki állandóan fikázza a magyar sikereket. komolyan, olyan ez a BGT sikerünk is, mint amikor a fél világ csodálta Gyurta Dánielt, aki megnyerte az aranyat, csak néhány magyar fikázta, hogy ha pár méterrel hosszabb az uszoda nem is nyer, meghát még szerencséje volt hogy nem volt hosszabb az uszoda, meghát nem is örülünk meg minden. NORMÁLISSS???
Ha a British Got Talent-re szavazó elfogult turbómagyar nacionalista brit állampolgárok rájuk szavaztak, akkor miért kell rögtön magyr embereknek fikázni??? Igen, a mai magyar szakértő >>elit<< szerint ez a produkciószart sem ér (de ezt már tudjuk, mióta be se kerületek a magyar élő műsorba), ahogy a magyar űszó is véletlenül nyer csak. Még szerencse, hogy Simon Cowell, meg a nemzetközi olimipai bizottság nem a magyar "elit"-re hallgat, és a saját hülye szabályaik szerint dől el ki a legjobb a világon egy adott területen.

Faszább lenne ha a népszabi döntené el ezt is, tudom, hehehe.
De szerencsére a turbómagyarok mindenütt ott vannak a világon, a Németország is mieenk, ezért szavaztak a legtöbben ByAlexra, Nagy Britániában is ott vagyunk, sőt, a világ sportszövetségesei is mind mind a liberális sajtó elleni világösszeesküvés részei, bizonyám...

Kulminaator 2013.06.17. 11:51:53

@neménvagyok: Ja, szét röhögtem az agyam. Klemzer... lol

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2013.06.17. 11:53:22

@Kelletteznekem?: "liberális sajtó elleni világösszeesküvés"?
El vagy tévedve! Pont a liberális sajtó a nagy világösszeesküvő, népnyúzó, magyarellenes háttérhatalom! :)

-Lizzy- 2013.06.17. 11:58:11

@Tájfájter: "Ugyanakkor a magyar performanszuk tényleg csak pár hungarikum véletlenszerű felsorolása volt, amivel nem vitték át a lécet a CSSZ zsűrinél."

Annyira nem vitték át a lécet, hogy nem is azzal indultak a CSSZ-ben hanem egy sötétben táncoló világító végtagshowal

Kelletteznekem? 2013.06.17. 12:02:36

amugy meg az egész magyar sajtó saját magához is képest kezd vércikivé válni. Emiatt van, hogy egy ordítpzó, eddig csak egy tízezres réteg kedvence Puzsér népszerű tud lenni, mert már ennyire átlátszó, hogy az ún. "sajtó" mennyire nem képes már véleményt, tényeket, ésszerű dolgokat a közönségnek prezentálni....

Az Attraction-t nem kötelező imádni, de könyörgöm, ennyi???
Az utóbbi évtizedek legnagyobb (bizonyos értelemben túlszárnyalhatatlan) sikerét éri el valaki. Nem is akármilyen múfajban. Hol vannak a cikkek, az elemzések, a méltatás??
Ki ír arról, hogy amikor már a 6 éves gyerek csak a videófilmek világágban él, amikor nincs már rajzfilm, csak számítógépes szétanimált filmnek álcázott videojáték, ahol az absztrakciónak, képzeletnek, vizuális gondolkodásnak semmi tér nem marad, mert azzal kábítják az ovist, hogy jegesmedve 15000 szőrszál külön rezeg-lobog, hogy egy ilyen világban egy árnyjátékot, egy zenei alapra felépítettt árny-bábozással lehet az emberekből érzelmeket kiváltani. Miért nem erről szólnak a cikkek??? És hogy ezzel egy magyar csapat futott be, nem is akárhogy, nagyon szépen ötövve a táncos elemeket, a színeket, a hatásos zenét, és a hatásos érzelemre ható sztori felépítést. Igenis sokkal faszábban megcsinálták mint a youtubeon található többi csapat.

Miért nem szól erről semmi??? örülni sincs idő, hogy egy magyar nyert, már jön a fikaáradat. Szánalmas, ennyui a magyar sajtó, hogy 2 hét után rájön, hogy más is csinált már árnyjátékot.
Miután a 6 éves gyerekem a youtube-on AZNAP megnézte már az összes hasonló produkciót, a kutyafejest, az ukrán cuccost, az amerikai sok gyerekes árnyjátékot, de azt mondta, mégis a magyar a legjobb... és ez 2 hétbe telt, hogy JÉÉÉÉ emberek, más is csinált ilyet, bortáááány... ez a magyar újságíró teljesítménye... tényleg bortányos. Ez a ciki, nem ByAlex meg az Attractiom, őket elismerik világszerte, és szarnak rá hogy a magyar önjelölt szakértők mit hordanak össze, mert nem érteneke hozzá, rosszindulatúak, és szarok. Nemzetközi összevetésben a mgyar média és sajtó ötlettelen, szagtalan, felületes, rosszindulatú, és egydimenziós, nicsnnenk vélemények, színek, nézőpontok.

Na ha most puzsér lennék, 6 hónapig engem fikáznának, hogy köver vagyok, meg kiabálok, meg mihez értek...

KiHaÉnNem? 2013.06.17. 12:31:18

Ez már tényleg nevetséges. Szánalom ami a "magyar" sajtóban megy. Izraelbarát verzió? Nem azt akartátok írni, hogy turbózsidó verzió? Nevetséges, hogy minden kis nemzeti önérzetet ki akarnak irtani belőlünk. Meg aki egy kicsit is szereti a hazáját az már tanulatlan nacionalista. Egyetemet végzett villamosmérnök vagyok, jelesre diplomáztam, de mivel a hazaszeretetre nevelt apám és anyám ezért csak egy tanulatlan nacionalista lehetek. Hogy is szólt az első zsidó törvény?

szombuda 2013.06.17. 12:36:49

Ez a hulyeseg honnan jott, hogy megoszto az attraction kedves postolo? Ha jol tudom megnyertek az angol emberek nagy tobbsegenek szavazatat es megnyertek azt a k... BGT-et!!! Nem pedig egy nyomi hazai xfaktort.Zambo krisztian meg az index.hu...na az megoszto nem az attraction.

Max csak szeretnetek ha az lenne, de par trollon kivul akik itt frocsognek a nagy tobbseg buszke a magyar sikerre. Tudom nehez ezt feldolgozni :)

Errol a videorol meg annyit h sztem latszik a fejlodes sokkal jobban fel vannak epitve a frisebb produkciok.

KiHaÉnNem? 2013.06.17. 12:38:09

Amúgy meg nem vagyok sem rasszista, sem pedig antiszemita, de még kuruczos sem. Viszont magyar vagyok, és elvárom, hogy Magyarországon ne kelljen ezt szégyenli. Hogy is mondta Gyurcsány? Akinek nem tetszik az hová is menjen?

KiHaÉnNem? 2013.06.17. 12:43:03

De azt még magyarázzátok el nekem, lassan, hogy megértsem, miért nincs ma magyarországon demokrácia, és miért nincs sajtószabadság? Mert mostanában csak ezt hallom. Tényleg tudni akarom.

szombuda 2013.06.17. 12:52:22

@KiHaÉnNem?: lassan mondom :)

Van!
Van bizony mindketto ne engedd hogy becsapjanak. Tegnap en is majdnem megijedtem amikor errol hallottam de aztan lattam par index cikket es megnyugodtam ;))

tengertigrise 2013.06.17. 12:57:30

@Petykabá: Egyetértek, jól megfogalmaztad.

Kelletteznekem? 2013.06.17. 13:16:40

"Amúgy meg nem vagyok sem rasszista, sem pedig antiszemita, de még kuruczos sem. Viszont magyar vagyok, és elvárom, hogy Magyarországon ne kelljen ezt szégyenli. "
ezt én is gondolom. meg még pármillióan (sajnos nem 10millióan, ami kb csak magyarországon van, máshol ez szükségszerű konszenzus, innentől indulhat a vita oldalak között, hogy ki tud erre az alapra építve jobbat tenni az országnak. de hogy szégyelni kellene hogy amerikai, francai, német, román valaki USAba, FR.ban, Romániában. ezt nem is értenék. a németek talán, de már kezdenek rájönni, hogy nem nekik kell szégyelni, hogy vannak sokkal lustább nemzetek náluk, hehe)

Baloldali érték 2013.06.17. 13:19:05

Nanemá, ez csak "izraelbarát", amíg "magyarkodó" verzió van a "turbómagyaroknak?"

Ez miért nem zsidóskodó verzió a turbózsidóknak?

kitiltott kennimekkormikk 2013.06.17. 13:50:15

A magyarországi ( != magyar ) újságírók mind rongyok, mondta egyszer apám. Pedig akkor még nem is voltak annyira ostobák, mint most. Talpnyaló, csúsztató, terelő, ferdítő, szenzációhajhász, hazug, gyáva, pitiáner alakok, de a legfeltűnőbb tulajdonságuk a mérhetetlen ostobaság. Amikor a TV-ben azt mondja a barom, hogy "legoptimálisabb", "kijavították a hibát" nem tudom sírjak, vagy nevessek. Amikor a sportújságíró azt írja, hogy a sakkmeccsen a világos választotta ki a megnyitást, akkor csak mosolygok...
Ez a zindexes példány már mocskolódni sem tud, pedig azt minden újságírónak zsigerből vágni kéne...

Petykabá 2013.06.17. 14:37:44

Kézikönyv Magyarországra érkező antropológusok számára:

XXIII. fejezet

A haladó gondolkodású magyar ember igen büszke arra, hogy milyen mértékben undorítónak tartja saját fajtáját. Míg külföldiekkel beszélgetésbe keveredve kedvenc alaptémái: Budapest mindennél szebb, a magyar nők a legszebbek és hogy a rubikkocka magyar találmány, amelyek jól jelzik nemzeti identitástudatukban mutatkozó kisebbrendűségi érzéseiket, otthon úgy próbálnak kisebbrendűségű érzésüktől szabadulni, hogy egy nem létező magyar elithez tartozóként kívánnak feltűnni, akik azon versengenek ki mennyire tudja saját nemzetét minél több ember előtt minél szánalomra méltóbbnak beállítani, minél jobban megalázni. Így látszólag kiemelkednek a negatívnak tekintett identitástudatukból, anélkül, hogy annak árnyoldalaival megküzdenének és pozitív oldalaival azonosulni tudnának.

Bármennyire is sajnálatos, amikor egy ilyen csoportba próbálunk beilleszkedni, ne engedjünk a kísértésnek, hogy antropológusként segíteni próbáljunk a pozitív magyar identitásérzet kialakulásában ezzel ugyanis az önmagukat "liberálisnak" érző személyekből az "antiszemita vagy", "rasszista vagy", esetleg az enyhébb "ostoba nacionalista vagy" bánásmódot váltjuk ki, amelynek során az identitástudatuk negatív oldalától való félrecsúszott megküzdés során kialakult projekciót alkalmazzák.

Olyan más nyelveken analóg-ismeretlen fogalmakkal ismerkedhetünk meg mint a "magyarkodó" (akinek központi vezér identitástudata a magyar és nem valami "magasabb" eszme), illetve "turbómagyar", (aki túlzó mértékben és témakörökben igyekszik pozitív identitástöredékeket megosztani, illetve ennek befogadására agitálni).

Mindeközben ezen csoportból egyesek, akik esetlegesen rendelkeznek más identitás vezértudattal, a magyar identitásukat megvetik, olykor publikusan megalázzák, azzal szemben rasszista kijelentésekre ragadtatják magukat, miközben önmagukat liberálisnak tekintik. Megint mások, akiknek nem áll rendelkezésükre más identitástudat, objektív tényeket keresnek, hogy igazolják a negatív identitástudatot, miközben az identitástudathoz pozitívabban kapcsolódó eseményeket is vagy negatív valenciájúvá, vagy jelentéktelenné degradálják. Mindeközben önmagukról továbbra is úgy nyilatkoznak, hogy "ők magyar identitásúak", amelyet paradox módon igaznak kell tekintenünk, tekintettel a negatív azonosulásra.

Ez az agitációs kényszerénél fogva nagyon meghatározó, de viszonylag kisszámú személyekből álló "elit", a Magyarország területén élő kiegyensúlyozottan gondolkodók körében úgy befolyásolja a véleményalkotást, hogy számukra kockázatossá teszi a pozitív azonosulást, így azokat, csak nagyon határozott körülmények között nagyon visszafogottan kinyilvánítani minősül "kultúráltnak". Magyarországon "ciki" nemzeti ünnepen magyar zászlót, kokárdát, vagy a magyarságtudatra utaló jelet viselni, mivel az ilyen személyt azonnal a "turbómagyar" kategóriába sorolják és kiközösítik a "haladó" gondolkozásmódúak.

Amennyiben egy ilyen csoportba kívánunk beilleszkedni tudományos tanulmányozás céljából, kerüljük a helyi kultúra méltatását, és koncentráljunk a számukra pozitív nyugat-európai (különösen angol, német és francia), transzatlanti (különösen USA) illetve zsidó (tehát elsősorban izraeli) értékrendszerek hangsúlyozására, illetve, ha onnan származunk származásunkat, mint státusszimbólumot is felhasználhatjuk, mivel ezek az ilyen személyek szemében azonnali feltétel nélküli pozitív odafordulást eredményeznek.

Amennyiben az átlagos pozitív, de zavart identitástudattal rendelkező átlagembert próbáljuk megismerni, sok időt kell töltenünk annak előzetes biztosításával, hogy pozitív identitástudatuk megélése miatt nem lesz részük megaláztatásban részünkről, ez ugyanis számukra nem magától értetődő.

Általános negatív attitűdjük nem csak az identitástudatukat, hanem az őket körülvevő világ "jóságára" is kivetül, minden eseményt hajlamosak egyesek az "elit"-ből negatívan értelmezni.

Amennyiben ideológiai fenyegetést, vagy politikai térvesztést éreznek (pl. rávilágítanak negatív identitástudatuk visszásságaira) heves védekezésbe kezdenek, melynek vezérfogalmai: jön a fasizmus, megszűnik a demokrácia, nincs szólásszabadság.

Paradox módon ez az elit is nagyra tartja az olyan írókat, költőket, akik maguk nagyrészt pozitív identitástudattal (is) rendelkeztek.

KiHaÉnNem? 2013.06.17. 16:09:01

@Petykabá: Nagyon rá érsz, mondjuk én is ha végigolvasom :) Nagyon jó!!! :D

Irorszagi Balazs 2013.06.17. 20:40:40

Nem ertem. Ott volt a klaviatura elotted.Gondolkodtal(gondolom)es....ezt irtad: ''magyarkodo'', ''giccs'', ''szirupos'', ''nemzeti'', ''izraelbarat''....
Mi volt a cel?
Nna ma szerzek nehany szavazatot a jobbiknak?!
Tenyleg nem ertem...

sírjatok 2013.06.18. 11:40:06

a "jobbereknek" meg a "turbómagyaroknak" egyáltalán nem hiszem, hogy bármi gondjuk lett volna azzal, hogy Angliában az angoloknak szólt a műsor. A "jobberek" ugyanis szeretik a nemzetek, nemzetállamok gondolatát úgy alapvetően, örülnek a magyarok sikereinek (különösen más nemzetek fiaival szemben, idegenben), az angolokkal meg eleve nincs semmi bajuk.

A "jobberek" azt kifogásolják, hogy amíg a "ballerek" el vannak ájulva az efféle nyugat-imádattól, addig ha ugyanez az attraction egy magyar tehetségkutatón magyar jelképeket, turult, hun harcost, Szentkoronát, ötvenhatot stb használt volna, akkor ezek a "ballerek" most vejmárt meg fasizmust kiabálnának egymást túlharsogva, jobb esetben keseregnének az áporodott, meghaladott, ósdi magyarkodáson.

Ugyanis aki tényleg internacionalista, nemzetek közti felvilágosult világpolgár, mint pl. aminek a tótavé hazudja magát hogy messzire ne menjek, annak az angolkodás sem tetszhet, nem csak a magyarkodás.

Ha valakinek az angolkodás/zsidóskodás/németeskedés tetszik, a magyarkodás meg nem, az egyszerűen csak magyargyűlölő, ennyi.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2013.06.18. 17:05:50

@sírjatok: ezzel az okfejtéssel csak annyi a baj, hogy a "liberálbolsevik, magyargyűlölő cikkíró" (=én) szerint bár az Attraction Britain's Got Talentes megérdemelt győzelme egy percig sem volt elvitatva (nézd csak meg az élő Index-közvetítést), de ettől még a csapat magyarkodó, zsidóskodó és angolkodó tánca is botrányosan giccses.

gzeevi 2013.06.18. 23:02:51

Hát mindenki megbolondult itt? Kedves kommentelők, vihart kavartok egy pohár vízben, avagy szart kavartok feleslegesen! Az itt közölt videó NEM az Attraction magyar csoport izraelbarát verziója, hanem az árnyjáték EREDETI megalkotója, az IZRAELI Pilobolus előadása. Tessék utánanézni, mielőtt egy nemlétező feltételről vitatkozunk! Lehet, hogy szirupos, giccses, eredeti, fantasztikus, hülye - mindegy. Aki nem szereti, ne nézze, aki megőrül érte, az meg nézze napestig. Izraeli csoport adja elő, az ötlet szülői - milyen barát legyen? Szittya?
Nézzünk már más téma után, ez uncsi....

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2013.06.19. 18:59:50

@gzeevi:
Ha ez nem az Attraction videója, akkor szerinted mit keres a csapat hivatalos videói között?
www.youtube.com/attractionrealaction
süti beállítások módosítása