Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Évadzárók 2013: a Vikings az év kellemes csalódása

2013. május 06. 11:30 sixx 44 komment

A History Channel első "rendes" sorozata, a Vikings 40 millió dollárból olyan első évadot tett le az asztalra, amit látva az ember nem győzi kapkodni a fejét: az az ország, amiben a nagy tévék mellett még a kicsikre is ilyen pompásan összerakott sorozatok jutnak, kiváltságos helyzetben van a szórakoztatóipar terén. Jó, ezzel nem mondtunk túl nagyot, Hollywood az ipar non plus ultrája, de akkor is félelmetes, hogy milyen minőséget tudnak előállítani tulajdonképpen a semmiből. Spoileresek leszünk. 

Screen Shot 2013-05-06 at 7.36.16.png

Már a pilot berántott, a hangulat, a képi világ, az aprólékosság amivel Michael Hirst és Morgan O'Sullivan, a Tudorok készítői megközelítették a témát még azt is elfeledtették az emberrel. hogy Gabriel Byrne-nek kellett vagy három epizód, mire belejött a szerepbe, és a pilotot tulajdonképpen széttrollkodta azzal hogy beleszart a melóba, de vastagon. A történet és a többi karakter viszont simán elvitte a sorozatot helyette is. A főszereplő Ragnar Lothbrok történelmi személy volt, olyan legendás hős a skandináv népek számára, mint mondjuk Artúr király az angolszászoknál, az első viking, aki nyugatnak hajózott és vissza is tért - tulajdonképpen az első évad egyik főszála ez, mármint a felfedezés és a nyugati partok népeinek folyamatos vegzálása.

Screen Shot 2013-05-06 at 7.34.49.png

A többi szál meglepetésre sokkal érdekesebb, valahogy ráuntam arra, hogy egy történelmi sorozatot akkor kell és lehet hitelesnek tartani, ha abban epizódonként legalább hatvan embert felkoncolnak és két nőt dugnak eszméletlenre. A Vikings eleve nem így operál, de azok a kis apróságok, amiket a mindennapi életről mutatnak, a vallásukról, az emberáldozatról, a bajtársiasságról, az igazságszolgáltatásról és a társadalmi viszonyokról, messze érdekesebbek, mint bármelyik csatajelenet.  

Screen Shot 2013-05-06 at 7.35.39.png

A sztorik nagyjából követik a Lothbrok-legendák fonalát, az első nyugati parti rajtaütéstől a jarl kihívásán át a svéd hercegnő megfektetéséig, szóval ha valaki nem akarja elspoilerezni magának a második évadot, akkor ne olvasgassa a történelmi forrásokat. Legyen elég annyi, hogy van még sztori bőven, amit ki lehet aknázni, és ha az évad zárójeleneteinek hiszünk, a konfliktusok (Rollo vs. Ragnar, új asszony vs. régi, apa vs. fia) szépen felkerültek a palettára, már csak ki kell bontani őket.

Screen Shot 2013-05-06 at 7.37.01.png

A sorozat megvalósítása egyenletes, a külső, írországi felvételek csodálatosak, a norvég fjordok bevágott képei lélegzetelállítók, a jelmezek a díszletek hitelesnek tűnnek, csak a hajókat kellett volna rendesebben megcsinálni, mert az olcsó CGI lába nagyon kilóg néha. (Őszintén szólva engem ez annyira nem érdekel, de Winkler kolléga nagyon háborgott miatta.) Amiben a sorozat még rettenetesen erős, az a szereplőgárda. Travis Fimmel (Ragnar), Clive Standen (Rollo), Katheryn Winnick (Lagertha) és Gustaf Skarsgård (Floki) szinte átlényegült a forgatás alatt, és amikor képernyőn vannak, egy percig nem a színészt látjuk a kosztüm és a smink alatt, hanem a vikinget, és ez máris több, mint amit a network-sorozatok 70 százaléka elmondhat magáról.

Screen Shot 2013-05-06 at 7.36.47.png

Az, hogy a történészek szerint a sorozat tele van hibával, és nem minden pontosan úgy történt és nézett ki, mint ahogy azt a készítők láttatják, de ez engem nem nagyon érdekel, nem dokusorozatot, hanem szórakoztatást vártam és kaptam a Vikings-től, ami a Bates Motel és az Orphan Black mellett szépen felállt az év újonca verseny képzeletbeli dobogójának tetejére. Alig várom a második évadot. Értékelés: 4,5/5

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.06. 11:42:42

Nagyon jó volt tényleg, a hangulata volt a legjobb.

Az, hogy minden viking imádja a grupit mondjuk kicsit érthetetlen volt számomra, de ez legyen a legnagyobb gond. :)

G_Norton 2013.05.06. 12:16:31

Szerintem jobban sikerült, mint a Tudorok - lehet azért, mert ott a változtatások zavaróak voltak, mivel a sztorit nagy vonalakban majdnem mindenki ismeri, itt rágugliztam, ki volt Ragnar. De jó a sorozat.

Rollo viszont marhára idegesít már, Ragnar leoszthatott volna neki egy pofont. Floki a legjobb talán.:)

falomb 2013.05.06. 12:28:55

Ebben a sorozatban nem vetkőznek, mint a Spartacusban, meg a többiben? Ezt abból gondolom, hogy csak egy meztelen hátat tettél be. :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.06. 12:54:39

@G_Norton: engem floki jobban zavar.

Miért kell minden sorozatban filmben a feltalálónak gyogyósnak lennie?!

malocz 2013.05.06. 13:13:16

Floki for prezident!

۝merta-X 2013.05.06. 13:33:20

Méghogy Floki gyogyós

Semmi ilyesmit nem láttam.
A gyilkolás képessége kulturális velejáró a sorozatban,
aki nem él vele, annak kapáltak, kb.

saks 2013.05.06. 13:56:56

Szerintem is az egyik legjobb most futó sorozatok egyike, a színészek is nagyon jók, Floki pedig csak egy kicsit ütődött, de hát Ő valami hajóépítő zseni vagy mi.

2013.05.06. 14:21:11

Szeretem ezt a sorozatot. Pont kellő arányban van jelen a történet és az ismeretterjesztés. Az uppsalai epizód pl. alig vitte előre a sztorit, mégis az egyik legmegrázóbb rész volt, legalább is nekem.
Csodálom, hogy G_Norton nem említette (ő fedezte fel) hogy a 13. harcosban olyan gyönyörűségesen meghalt Buliwyf is szerepet kapott a sorozatban, kár, hogy a 4. részben pont őt nyírják ki.

Kaksi Atomerőmű 2013.05.06. 14:26:29

Gabriel Byrne-el nem tudom, mi bajod volt. Lehet nem alakított akkorát, mint a többiek, de rajtad kívül senkit se hallottam, hogy ekézte volna...

2013.05.06. 14:30:44

@Kaksi Atomerőmű: nagyon fásult játékot mutatott a pilotban (meg később is), de érthető, egy kiégett jarl volt ő. :)

۝merta-X 2013.05.06. 15:22:48

Eriket sajnálom, igen nagy forma volt!
A tengerparti csatában azért hozhatta magát.

colonel Tigh 2013.05.06. 15:28:50

Nekem Byrne kicsit olyan volt -főleg az első részben- mint ha nem tudna mit kezdeni a szereppel, ötlettelen lenne, és az járna a fejében közben, hogy mi a faszt keresek én itt? De a 2. részre (bár kiugrót nem láttunk tőle) azért javult, de legalábbis elfogadtatta a játékát.
A széria meg baromi jó tényleg, az idei év egyik meglepetése számomra, remélem a következő évad hosszabb lesz és Ragnaron túl is lesz élet, tovább is viszik a sztorit (akik ismerik a történelmi személyt tudják mire gondolok, utána pl. lehetne a fia(i) kalandozása(i)-val valami, stb)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.06. 15:42:23

@۝merta-X: komolyan nem tűnt úgy, mintha hiányozna egy kereke?!

szélesen artikulált, gesztikulált ahol kell ahol nem, ugrott mászott, kúszott, kiabált.

Ahhoz képest, hogy a többiek milyen visszafogottak ő mintha egy gyerek lenne. És ez még durvább ha tekintetbe vesszük, hogy a gyerekek is felnőttebbek voltak nála.

Lukács Attila 2013.05.06. 17:32:24

@falomb: Nem, ez családbarát adón megy, szerencsére.

cz80 2013.05.06. 17:36:14

nagyon szerettem. Jobb volt mint a Tudorok, mert abban annyi öldöklés meg csupaszkodas volt, hogy engem nőként már zavart. A Spartacusról meg nem is beszélve.

mr.guargumi 2013.05.06. 17:51:03

Az a kemény, hogy -ahogy azt a példa is mutatja- ennyi pénzből olyan sorozatot is össze lehet lapátolni, amely több országon átívelő sikert tud elkönyvelni..csak érteni kell hozzá ugye. Mennyibe is fájt a Marslakók?:)

mr.guargumi 2013.05.06. 17:53:50

Ok, ez két nagyságrenddel drágább volt, csak azt akartam mondani, hogy 1-2-3-stb milliárdból simán össze lehetne tenni egy olyan sorozatot, amely az országhatárokon belül sikeres..

G_Norton 2013.05.06. 19:22:53

@doggfather: Á, nem gyogyós ő, csak szerintem állandóan szív egy hallucinogén gombából.:D

@mr.guargumi: Elég lenne egy jó ötlet jó kivitelezése, de hát ezektől mit várunk...

mildi 2013.05.06. 19:53:16

Floki csak engem emlékeztet Beetlejuice-ra, vagy másnak is ő ugrott be azonnal, mikor meglátta? :)

colonel Tigh 2013.05.06. 20:24:18

@mildi: ő nem ugrott be, viszont a "Látó" az egy az egyben Marilyn Manson.

kamasuka 2013.05.06. 21:03:42

Jó sorozat, de nem kicsit érződik rajta az, ami a Hatfields & McCoys-on: hiába a jó színészek, egyszerűen látszódik rajta, hogy annak a csatornának amelyik készítette, annak nem ez a fő profilja.

Ennek ellenére most szerencsére meg vagyunk szórva jó kis történelmi sorozatokkal (Borgiák, Da Vinci's Demons, és én ide venném a Trónok harcát is).

A látó tényleg minta MM lenne.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2013.05.06. 21:04:23

Egy térkép azért jól jönne, pl. a városuk az Dániában, vagy Svédországban van? Meg miért akkora dolog Angliáig elhajózni? Végig a part mentén és Calais-nél jobbra, azért a La Manche csatorna nem olyan istentelenül széles!

kamasuka 2013.05.06. 21:06:38

@mr.guargumi:
Amennyibe az Űrgammák tuti fájt, csak azt nem a Fábry csinálta, mint a Marslakókat az "ősjobber" Jáksó ... ;)

kamasuka 2013.05.06. 21:13:17

@G_Norton:
Azért Rollo is jó arc, csak ő amolyan csendes háttérember, egyelőre. Ha ez a Rollo az a bizonyos Rollo, akiből I. Robert lesz, akkor van még idő a karakternek kibontakoznia. ;)

G_Norton 2013.05.06. 21:49:32

@Yooha: A sorozatban sokszor mondogatták, hogy nem tudják, van-e nyugaton föld. És nem volt még akkor borzasztóan precíz navigációs eszközük, csak az a tájolókorong, meg egyéb kis jelek, amik közeli földre utalnak.

Gyorsan rákerestem arra, hogy Kattegat hova tartozik. Hogy a királyuk I. Horik, akinek Ragnar hűségesküt tesz, felteszem hogy a dán oldalon van.

@kamasuka: Hátha csak a névrokona, mert a keresztségben megkapta a Rolf nevet, nem mintha sokat számított volna.:D Szerintem csak választottak egy nevet, ami jól hangzik, és ez lett belőle. Vagy ha folytaták a Tudorok-beli átírásokat, akkor simán ő lesz I. Robert.

colonel Tigh 2013.05.06. 21:55:12

@Yooha: Ők még azt se tudták, hogy biztos lesz ott valami föld, pletykának, mesének, legendának tartották. Maga Ragnar se tudta, csak bízott benne, hogy igaz amit hallott erről a "titokzatos" vidékről. És azért így nekiindulni... meg nem nagy táv? Ok, evezz át tucat-magaddal, garantálom élvezni fogod:) A csatorna nagyon morcos tud ám lenni, de anélkül is elsodródhatsz ha nem jól csinálod.

colonel Tigh 2013.05.06. 22:02:49

@kamasuka: Simán lehet "az a" Robert, az évszám körülbelül stimmelne.

Hunor Levente 2013.05.07. 05:00:36

Azzal a folyamatosan gyilkoltató főnökkel majdnem egy agyatlan szarsággá tették az első 3-4 részt, sztori nem nagyon volt, utána kezdett kicsit javulni a helyzet. Bár a végén az áldozatos epizód és a dögvész is elég hatásvadász.

TrollSlayer 2013.05.07. 09:33:17

@Hunor Levente: Egyetértek, a jarl szál az elején majden elrontotta az egészet. Szvsz egy jarl-nak sohasem volt ekkora hatalma, nem lehetett volna belőle egy önkényeskedő kiskirály.
Az évad végi cliffhanger nem ütött akkorát, de nekem sokkal jobban bejön, mint a GoT.

Infografika: cdn.history.com/sites/2/2013/03/vikings__infographic.png

BS44 2013.05.07. 09:53:20

Ahhoz képest, hogy History Channel történelmileg és földrajzilag teljesen hiteltelen. A dialógusok laposak, a színészi teljesítmények kimerülnek a grimaszokban, a borzalmasan idegesítő akcentus (mely inkább hangzik szlávnak, mint bármely skandináv nyelvnek) erőltetésének az eredménye pedig, hogy ugyanaz a szereplő az egyik pillanatban akcentussal beszél, a következőben pedig megfeledkezik róla és rendesen ejti ki a szavakat. A svéd/norvég/dán nevek kiejtésével is folyamatosan bajban vannak, néha helyesen ejtik ki, néha pedig nem. A sztoriban lenne potenciál, de a megvalósítás nagyon nem sikerült. Kár érte...

Jimbo75 2013.05.07. 11:06:25

Floki jó arc, Ragnarban meg csalódtam, az első jöttment hercegnőért lefalcol. Fasznak erőlteti ezt a fiú dolgot is, van már neki, akar még tízet, vagy mi?

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2013.05.07. 12:26:35

Nekem az idei kedvenc lett a Banshee mellett. Mindkettő tele van hibával, de kit érdekel...

Hunor Levente 2013.05.08. 08:07:24

@TrollSlayer: Hát igen. Gyilkosság sok filmben előfordul, de a Vikingsben azzal a jarl-lal túlzásba vitték. Sokat ölt, elég indokolatlanul. És egy idő után kezdett is unalmas lenni. A sokadik ilyen akciónál már csak legyintettem gondolatban, hogy na, megint egy ilyen gyilkosság.

Nem rossz azért a Vikings, tényleg hangulatos. (A magyarok egyelőre az ilyen színvonalasan írt és rendezett filmeknek a nyomába se tudnak érni.)
A GoT-nál, amit most hadd ne kritizáljak, szerintem is sokkal jobb.

Félő volt, hogy a Vikings átcsúszik fantasybe. A látomások, a varjak, a jós, és a végén az a magas fa a fantasy határát súrolja.
Szerencsére azért ezen a téren elég visszafogott tudott maradni.

Olyanok vannak mintha egy cselekmény, Ragnar Lothbrok esete a hercegnővel közvetlen összefüggésben lenne más, távoli eseményekkel, a dögvésszel. A nézőben kialakulhat ilyen kép, de ez nem maga a film (szüzsé), hanem annak egy értelmezése, kívül van a konkrétan mutatott filmen. De ha a későbbiekben, a folytatásban mondjuk valamelyik karakter levonja ezt a következtetést, és például emiatt vádaskodik, akkor már a filmbe kerül, és úgy is a helyén lesz, mert ezeknek a népeknek mindenféle hiedelmeik voltak.

Az infografikán ahogy látom egy "Hel" nevű helyben és istennőben is hittek. A Loki nevű alakváltó tűnik még érdekesnek, ahogy ott ki van kötözve. Ahogy látom, ő a tűz istene és a bajok okozója, egy óriás. Thor el akarta hallgattatni, fenyegette a pörölyével és Helbe küldéssel. Aztán Lokit elfogták, megkötözték és egy mérges kígyót is ráküldtek.
www.worldoftales.com/European_folktales/Scandinavian_folktale_15.html

Thomas Dantes 2013.05.08. 19:06:10

@BS44: Aha. Hiteltelen. Egyfelől ez egy sorozat, ami szórakoztatásra van, másrészt mitől olyan hiteltelen? Földrajzilag hiteltelen, miközben tudtommal skandináv helyszínen forgatták?
Történelmileg hiteltelen? Mert? A vikingekről amúgy sincs túl sok információ...nem éppen a történelem legjobban dokumentált kora...hiteltelen...áh

۝merta-X 2013.05.08. 20:33:41

@Thomas Dantes: SZar is lehet neki ilyet nézni két Big Bang Theory meg Modern Family között

Bicsak (törölt) 2013.05.09. 15:38:08

@BS44: Gondolom az megvolt, hogy ez az a History Channel aki főműsoridőben nyomja az Ancient Aliens-t.

Bicsak (törölt) 2013.05.09. 15:38:37

@Bicsak: *ami

Ütökafejedre Különbözőhelyekre 2013.06.22. 09:07:40

Jó kis sorozat,és jön a 2. évad is!!Azért az elgondolkodtató,hogy a milliárdokból elkészült honfoglalás vagy a hídember miért is tűnik gagyinak ehhez a sorozathoz képest?!Ráadásul ezen milliárdos fércművek alkotói és szereplői, ebben még statiszták sem lehetnének!!

sixx · http://comment.blog.hu 2013.06.22. 09:11:32

@Ütökafejedre Különbözőhelyekre: ezt a sorozatot nagyjából 35 millió dollárból forgatták, az egészen pontosan 8 006 600 000 forint. van még kérdés?

anyádat is! 2013.06.23. 11:53:33

@sixx: Van. Méghozzá, hogy egy jóval nagyobb terjedelmű műből, jóval nagyobb és igényesebb megvalósítással sikerült ezt kihozniuk ennyiből, mig a hídembert közel 2 milliárdból miért olyan gagyira sikerült megcsinálni?
Winkler kollégát meg ignecsak sajnálom, ha mindössze egy 2 perces félgagyi CG betét miatt sikerült dühöngenie és a saját szórakozását hazavágnia. :)

Zsuzsanna Susan Szűcs 2014.08.31. 10:32:30

Mindig is vonzottak a Vikingek.Nagyon tetszik a sorozat.
A Vikingek leszármazottjai Izlandon élnek.Száműzték őket mert pogányok voltak.
süti beállítások módosítása