Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Betegsége miatt tűnt el Havas Henrik

2013. január 27. 10:22 barb 68 komment

Havas Henrik hetekig hiányzott az ATV Tabu és a Civil a pályán műsoraiból és a Klubrádióban is helyettesítették, ám az okokról eddig nem lehetett tudni semmit.

A Tanár úr szombaton a Klubrádió Klubdélelőtt című műsorában nyilatkozott először arról, hogy miért kellett nélkülözniük a nézőknek. Mint mondta, december közepén vastagbélrákkal operálták meg. Az orvosok olyan vastagbélbetegséget diagnosztizáltak nála, amit évekig nem kezeltek, így veszélyes gyulladást eredményezett a szervezetében. Első tünetei már három évvel ezelőtt jelentkeztek, szakszerű kezelést mégsem kapott, holott állandóan jelentkező, olykor elviselhetetlenül fájdalmas alhasi görcsei miatt rendszeresen járt orvosához. Mindennek egy komplikált műtét lett a vége, aminek a zárójelentésében vastagbélrákot neveztek meg az orvosok - olvasható a BorsOnline-on.

A lap szerint Havas ijesztően lesoványodott, de mégsem hajlandó elfogadni, hogy beteg, ezért még rettentő fájdalmaira sem kért gyógyszert.

havashenrik.jpg

Fotó: Szécsi István, Velvet

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

babérlevél 2013.01.27. 11:02:35

Én bírom, jobbulást neki! Gyógyuljon, erősödjön! Hajrá !

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.01.27. 11:07:49

Én egyáltalán nem bírom, de kitartást és jobbulást kívánok én is! Fiatal még.

Rémbódess 2013.01.27. 11:11:17

Jobbulást kívánok neki!

Styxx 2013.01.27. 11:37:46

Jobbulást. Ellentmondásos egyéniség, akinek azért voltak nagy pillanatai, a rendszerváltáskor ő és Forró Tamás pedig megkerülhetetlenek voltak a politikai újságírásban.

VoluntartistA 2013.01.27. 11:38:13

Ő is ezt mondaná: "Nézze, Ön dönt; él vagy eltávozik."
Azt előre sejthettük, hogy nehezen kezelhető betegként is. :-)
Ettől függetlenül jobbulást neki!

Wásztákhurwáh (törölt) 2013.01.27. 11:59:43

Érdekes a műsorvezetői stílusa, de sajnálom, hogy rákos lett.
Akinek a környezetében már volt vastagbélrákos beteg, az tudja, hogy mi jön ezután: áttétek a nyirokcsomókban, májban, sorozatos műtétek, kemoterápia, majd a vég...
Sajnos a túlélési esélyek minimálisak ilyen daganat esetében.

A magyar orvosok ismét bebizonyították, hogy nem értenek a szakmájukhoz, legyintenek a panaszokra, megvárják, míg kialakul a sokadik stádiumú rák, aztán szétteszik a kezüket.
Havas is évek óta járt orvoshoz és semmibe vették, nem kezelték, ugyan, csak gyomorrontás...
Külföldön ezért az orvost lecsuknák, de legalábbis örökre eltiltanák a szakma gyakorlásától.
Isteneknek képzelik magukat.

Havas sok közdelem elé néz. Kitartást.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.01.27. 12:04:29

Vasárnapi cikk a cc-n?
Henrik, te nagy ember vagy még mindig, ilyesmi világvége idején se történt.
Most már tényleg meg kell gyógyulnod.

Ronald 2013.01.27. 12:08:25

Bár a tegnap a Klubrádióban nagyon visszafogottan és hímezve-hámozva fogalmazott, de az üzenet lényege mégis az volt, hogy "AZ ORVOSOK ELBASZTÁK!".

Gondolom jobban bejött nekik egy 3 évig vastagon tejelő Henrik - mint egy seperc alatt megoperált, ezután soha vissza nem térő, vastag páciens.

Egyébként nem csak Henriket baszták el - hanem Norbit is.
Lehet szépítgetni a dolgot - a lényeg, hogy az első, nem túl drámai operációját úgy elkúrták fertőzés-ügyileg - hogy utána már úgymond "jogosan" villoghattak azzal, hogy emberfeletti erőfeszítéssel hozták vissza "a másik oldalról".
.

tilcsakbea 2013.01.27. 12:15:20

uhbazz, a borsos képen 10 évvel idősebbnek néz ki...
nagyon gec egy betegség ez, a legjobbakat kívánom neki. van ismerős, aki évekkel ezelőtt esett át hasonló műtéten, él és virul, van remény.

egyúttal el vagyok hűlve, hogy évekig diagnosztizálatlanul maradt a betegsége, pedig ha valaki ilyen ismertséggel rendelkezik, azt gondolnánk, mindent megkap.
gyógyuljon meg!!!

Kalamona 2013.01.27. 12:28:36

Mielőbbi gyógyulást Tanár úr! és sok erőt, kitartást.

Ezt kéne kitenni a "Praxis blog" -ra. Ott állandóan neki esnek az eü-sök a panaszkodó betegeknek. Nemtom, hogy reagálnák le az ottani dokik, hogy hiába járt évek óta orvoshoz.....

cosette 2013.01.27. 12:30:49

@Wásztákhurwáh:
ezért ez még nem a vég, van akinek igen, de vannak gyógyult esetek is. Az, hogy vele mi lesz, csak a jóisten tudná megmondani. Nem látom ennyiből, milyen vizsgálatok történtek és nem történtek meg időben, de ötvenes rokonunknak az első hasi görcse után ("biztos epegörcs")ultrahangra, kolonoszkópiára és ct-re kellett mennie (uez lett a diagnózis), senki se mondott mást, csak azt, hogy vizsgálatok jönnek. Ebben a korban az embernek már sokkal jobban oda kell figyelnie magára, nem csak az orvosak felelősek, ha valami gyanús, el kell menni máshoz is, többször is.

soproni1 2013.01.27. 12:32:34

Láttam decemberben a Vörösmarty téren beszélgetni. Egyáltalán nem volt sovány. Mégcsak szomorú sem. Ha nincs betegségtudata ( és megváltoztatja az addigi életét ) akkor nincs probléma. Jobbulást.

soproni1 2013.01.27. 12:34:52

@Kalamona: nem hiába járt orvoshoz, mert legalább az felírt egy csomó felesleges gyógyszert, amiért wellnes hétvégét kapott a doki. Ahogy Hofi mondta: csak egészség legyen, meg sok beteg!

ivrilider 2013.01.27. 12:44:50

barb! ezúttal kivételesen csalódott vagyok, a máskor magasan a legszuperebb cikkeidhez képest, itt pontatlanul fogalmaztál: Havas nem hiányzott a Klubrádióból, onnan már két-három hónapja "kirúgták", ahogy ő fogalmazta meg - lehet, hogy a Bors is téveszt, de ilyenkor utána kell járni egy minőségi újságírónak (meg persze a háttérinfók ismerete). Belinkeltem volna a rádióadást is: www.klubradio.hu/klubmp3/klub20130126-112858.mp3 (itt 5 perc 15 másodperctől)...

@Wásztákhurwáh: ő már gyógyul...

@tilcsakbea: de ez magyarország!!

@cosette: nagyjából ez volt az adás következtetése is.

Kalamona 2013.01.27. 12:45:32

@cosette: vastagbélrákkal hova máshova?? van két-három doki az országban (ugyan úgy, mint epés)aki felkereshető. Gondolom Ő mindent megtett azért, hogy gyógyuljon. Nagyon családszerető, nem hiszem el, hogy olyan embertelen körülmények közt akarja itt hagyni szeretteit, ami ezzel a betegséggel jár.

ivrilider 2013.01.27. 12:48:00

@ivrilider: bocs, nem is, legalább fél éve, azóta vezeti a Para-Kovács Imre a műsort helyette.

2013.01.27. 12:59:20

Tanár úr !
Mielőbbi gyógyulást kivánok Önnek !

Wásztákhurwáh (törölt) 2013.01.27. 13:00:17

@soproni1: látom nem volt még vastagbél rákos a családodban, kívánom, hogy ne is legyen, de nem sokat tudsze erről a betegségről
ez a daganat szórja az áttéteket, nyirokcsomók, máj és onnan már nincs visszaút

beletelik 2-3 évbe, míg elviszi az embert, de minimális az esélye a gyógyulásnak, sajnos közeli tapasztalatból tudom

az orvosok nem csinálnak semmit, akkor is tömik a zsebeiket az emberek, minek dolgozna meg a kizsarolt hálapénzért, ha teljesítmény nélkül is megkapja, visszakövetelni meg nem lehet
legyintenek: csak egy gyomorrontás, epegörcs... ezért kár 6+x évet orvosnak tanulni, ennyit a kuruzsló is tud mondani

ennyi a magyar orvosok "tudása", persze gondolom sok százezret legomboltak Havasról is, de semmit nem csináltak valójában, csak ment a jópofizás, sumákolás

magyar orvosok = halálkufárok
tömegével mennek gyógyszergyárak pénzén Thaiföldre kurvázni, karibi hajóutakra, Ausztráliába kamu konferenciákra, meg hatalmas luxusautókkal járnak, közben sírnak, hogy nincs pénzük
tudom miről beszélek, egyetemi klinikán sajnos sokat jártam beteg rokon miatt, 50000 forint alatt szóba se állnak senkivel a magyar halálkufár orvosok

nagyon nem szeretem Kende Pétert, de az orvosbűnözőkről szóló könyveit mindenkinek kötelezővé tenném, kötelező olvasmánynak adnám gimnáziumokban, hogy lássák a gyerekek, hogy ha felnőnek, semmi jóra nem számíthatnak

Havasnak kitartást, jól használja ki a hátralévő időt

Wásztákhurwáh (törölt) 2013.01.27. 13:08:08

@Kalamona: a praxis blog az egy tipikus metszete a magyar halálgyár egészségügynek

minden poszt alatt megjelennek ugyanazok az orvosok, ugyanazokkal a nicknevekkel, aztán lehazugozzák a posztolót, meg hogy ilyen nem történhetett, sőt még ő a hibás

orvossal szemben földi halandó nem nyerhet vitát, pert, mert összetartanak, igazi maffiaként működnek, senki nem köphet közülük, mert akkor a többi elvágja a torkát

Magyarországon a beteget csak fejik az orvosok, szégyen és még ők zsarolják az országot

@ivrilider: látom nem ismered a vastagbélrákot közelről... közel sincs még a gyógyuláshoz, sőt...
a műtét csak az első lépés, majd jön még sugárterápia és kemo, majd áttétek, újabb műtétek, és a végén a hospice ellátás
egy műtét még semmi, ez a rák nem a vastagbél daganattal öl, hanem az áttétekkel, amik már fejlődnek, amikor az orvos méltóztatik komolyan venni a beteg panaszait

időben kellene felfedezni, de ehhez elkötelezett, tisztességes, szaktudásukat nem csak pénzharácsolásra felhasználó orvosokra lenne szükség, ilyenek pedig Magyarországon nincsenek

ivrilider 2013.01.27. 13:15:24

@Wásztákhurwáh: öreg, hallgasd meg a műsort, az előző hozzászólásomban belinkeltem, abban mondja, hogy nem lesz kemoterápia, nincs áttét. üdv!

szempontcsuzli 2013.01.27. 13:17:38

Jobbalast es kitartast kivanok!

Túrós Rudi 2013.01.27. 13:22:41

@Ronald: Nekem is ez jutott az eszembe. Ha már a híresebb celebeknek is ilyen orvosok jutnak, akkkor mi mire számíthatunk ebben az istenverte országban?

A szomszéd tehene is 2013.01.27. 13:26:14

@soproni1: dec. 14-én műtötték, és 24-re már hazaengedték. Lehet hogy a hónap elején láttad? Most tényleg nagyon sovány a korábbi önmagához képest.

ivrilider 2013.01.27. 13:28:13

@Túrós Rudi: ez részben épp az osztályegyenlőséget is mutathatja...

kasu 2013.01.27. 13:29:19

@Túrós Rudi: a gazdagnak ugyanolyan szar az ellátása. A tisztességet, becsületet nem tudod megfizetni, vagy jelen van, vagy nincs, legyen orvos, kőműves, benzinkutas...Szóval van! tisztességes orvos is, de kicsi az esélye ebben a közegben, hogy tényleg az is maradhasson. Többnyire a jók is kénytelenek csak kitárni a kezüket: ez van.
Az orvos vezetők amerikában vizsgáltatják - műttetik magukat, a beosztottak Németo.ban v. Ausztriában. Ők igazán tudják, miért.

Ronald 2013.01.27. 13:31:35

@Túrós Rudi:

Egy normális országban egy ilyen ügy miatt a szart is kiperelték volna a kórházból/kezelőorvosból.

Henrik is, meg Norbi is szarrá-perelhette volna az orvosokat - mert nyilvánvalóan ők voltak a hunyók mindkét esetben.

Más kérdés, hogy (szintén egy normális országban) a kártérítést egyrészt nem állami pénzből fizetik (még az állami kórház sem)... másrészt meg nem attól függ, hogy pont van-e pénze kártérítésre a hülye orvosnak, vagy pont nincs.

Ugyanis létezik (sőt kötelező) a "mal-praxis" biztosítás - pont ilyen elbaszott esetek kártalanítására.
És az nem ám piskóta-összegekről szól - hanem kemény euró-milliókról.

Na, ez a nem-mindegy!
.

Wásztákhurwáh (törölt) 2013.01.27. 13:41:49

@ivrilider: "öreg" - kicsit többet tudok a vastagbélrák túlélési esélyeiről, mint te, akármit is mond, hogy most nincs áttét, az áttét nem olyan, hogy rögtön jelentkezik, majd fél-egy év múlva lesz neki egy PET-CT és szépen mutatja az áttéteket nyirokcsomókban, májban.
Ez egy ilyen rák, áttéteket nagyon agresszíven dob szerteszét a testben.
A műtét után könnyű optimistának lenni, egy műtét még csak a kezdet. Ha most nem kap rendes kezelést (márpedig láthatólag nem kap), akkor az áttétei elviszik 2-3 éven belül. Persze ez az olcsóbb megoldás az államnak, az orvosnak egyaránt.
Sajnos közeli hozzátartozó miatt tudom, hogy a vastagbélrák az nem annyi, hogy egy műtét és vége. Amikot a dilettáns orvosok felfedezik, akkor már régen késő. Itt is évekig hazudoztak Havas szemébe, alibiztek, eltették a borítékokat.
Most még örül, hogy nincs kemo, sugárterápia, egy év múlva meg már a fél máját kiveszik, onnan meg nincs visszaút.

Hangsúlyozom, senki ne higgye, hogy a vastagbélrák az egy műtéttel kezelhető. A has tele van nyirokerekkel, nyirokcsomókkal, vérerekkel, a rákos sejtek ekkorra már szétszóródtak mindenfelé. Kívánom, hogy ne legyen igazam, de sajnos tudom, hogy igazam van...

Wásztákhurwáh (törölt) 2013.01.27. 13:45:59

@Ronald: sajnos magyariszténban a politikusbűnözők olyan jogszabályokat alkottak, hogy a diagnosztikai tévedés (értsd: 3-4 év alatt nem csinálnak semmit, ezért nem fedezik fel a vastagbélrákot) miatt nincs helye felelősségre vonásnak, kártérítésnek...

innentől kezdve minden orvosi műhibát próbálnak beállítani diagnosztikai tévedésnek és szépen kisétálnak a tárgyalóteremből az orvosbűnözők, beülnek a BMW luxusterepjáróikba és mennek a Bahamákra telelni a gyógyszergyárak vesztegetési pénzeiből
ennyi!

Petya22 2013.01.27. 13:46:06

Havasnak van egy flegma, okádék stílusa, ami miatt rühellem őt. Ettől függetlenül kívánok neki mielőbbi, teljes gyógyulást!

Pippike 2013.01.27. 13:55:18

Jobbulást.....és reményt.

szempontcsuzli 2013.01.27. 13:58:06

Azert erdemes vegighallgatni a musort es a not, aki vezeti. Folyamatosan provokalja kollegajat,elvtarsat h mondja ki RAKOS VAGYOK, amit havas szandekosan kerul, arrol nem is beszelve h a folyamatos provokacio miatt arra sem figyel amit a havas mondd...es ez a tetu index a cc-vel egyutt h szenzaciot keltsenek azt irjak rakkal mutottek, ami nem igaz havas szerint, ha igaz akkor is tiszteletben kell tartani a havas szavait ed nem hazudni h a tobb kattintasert tobbet lehessen a szamlatombre irni! Hanyinger, ez a liberalis oldal! Undorito

Pippike 2013.01.27. 13:59:22

@Wásztákhurwáh: Én ezzel csak annyiban nem értek egyet, hogy ha én beteg vagyok, nekem fáj, elmegyek orvoshoz, az magyaráz, elmondja, hogy ez a bajom és az a bajom. Ad rá gyógyszert.
De nekem továbbra is fáj, akkor talán más orvoshoz megyek, vagy nem hagyom magam lerázni sokadszorra is, ha fáj visszamegyek és kivizsgálást kérek.
Lehet, hogy naiv pipi vagyok...de én ezt tenném. Soha nem voltam és nem is akarok hasonló helyzetben lenni, azt sem akarom, hogy hozzátartozóm bőrén kelljen megtapasztalnom.
De ez nem így működik?

szűkebb pátriárka 2013.01.27. 14:08:31

@szempontcsuzli: végre valaki! A műsor elején mondja, hogy diverticulum gyulladása volt, amit nem kezeltek, begyulladt és már kezdett rákosodni. Valószínűleg egy jóindulatú daganata keletkezett. Ehhez képest sokan már itt temetik.

Cobs 2013.01.27. 14:14:26

VAstagbél gyulladása volt vélhetőleg....Sajnos ez tömeg betegség és kicsivel tényleg nagyon kicsivel növeli a vastag bélrák kialakulásának kockázatát ha a betegség több mint 10 éve áll fenn...
Nem tudom pontosan milyen áttétektől kell félni egy vastag bél rákos embernek erről még nem olvastam. Az önmagában nem egy jó dolog ha a vastag belet műteni kell mert félő hogy ki kell szedni belőle egy kis darabot.
Az orvosok meg hagyjuk.
Vannak nagyon rednes orvosok. De inkább a mai orvosok a pénzre esküdtek fel. Nem a gyógyításra. Persze vannak jó dokik, illetve becsületeses, mert a legtöbbnek a képessége meg tudása szerintem magabiztos.

De annélkül hogy ne tejelnél nem lehet értelmes ellátást kapni. Csak akkor meg kérem vissza a TB-met.
Én inkább azt vallom mindenki ismerje meg a saját baját, a saját testét. Ez sokat segíthet. Az internet tele van információkkal mindenről.
Egy kis analitikus gondolkodás és érdeklődés kérdése hogy tudjuk merre induljunk el, plusz még ritkán a dokik is segíthetnek kis informácikkal.
Persze eg vastagbél tükrözést nem tudunk mi otthon megcsinálni, de az orvos nem fog helyettünk gondolkodni ezt ne is várjuk el, bármennyit adunk neki.
Sajna ez van.

zrx_xzr 2013.01.27. 14:21:08

szerintem a pereskedes erdekli az embert ilyenkor legkevesbe, attol nem gyogyul meg, ha nyer x milliot ,, jobbulast ^^

szempontcsuzli 2013.01.27. 14:23:14

@szűkebb pátriárka: csak tudod ebben az a legszornyubb h a sajat csapattarsai teszik ezt vele. Semmi egyutterzes, szimpatia, csak hasznaljak, kihasznaljak a hirforrast es meg tekernek is egyet rajta... Mert ha ezt a jobbik talaja igy meg megertem, bar azt is elitelem, de hogy a sajatjai is igy bannak vele, azert ez sok mindent elarul, foleg h tobbszorr hangsulyozza ez nem rak, es ha igy van, ha nem akkor is tiszteletben kell tartani.

Cobs 2013.01.27. 14:47:57

Meghallgattam. Szerintem neki nem vastagbélrákja volt. Csak gyulladása volt amit nem kezeltek. És igaza is van, mert ha kiműtik akkor megszabadult a gyulladt szakasztól...
Ez ilyen...Van aki évekig él ezzel a betegséggel együtt csak gyógyszert szed.

2013.01.27. 14:53:46

@szűkebb pátriárka: persze, mert Wásztákhurwáh biztos a morphológiai lelet birtokában nyilatkozik ekkora magabiztossággal! Látott egyet, gondolja ismeri az összeset.

Jobbulást Havas úrnak egyébként, itt sokan írták, hogy nem bírják a stílusát, pedig neki legalább van. Olyan, amilyen, de valamilyen. Tele vannak a TV-ék szép, sima stílusú, se íze, se bűze, megjegyezhetetlen emberekkel, nekem hiányzik, még ha olykor tapló is tudott lenni.

ivrilider 2013.01.27. 15:04:39

@Wásztákhurwáh: csak nem tudom, hogy bírod jó szívvel riogatni őt és a neki szurkolókat, hogy úgyis ez következik be? együttérzésem a rokonodért, de mégsem illenék ilyen helyzetben vészmadárkodni... másrészt mégiscsak mindenki a maga dolgában a legilletékesebb, ezt engedjük már meg.

2013.01.27. 15:18:34

@Ronald: "Ugyanis létezik (sőt kötelező) a "mal-praxis" biztosítás - pont ilyen elbaszott esetek kártalanítására."

Gratulálok! Feltaláltad a kötelező szakmai felelősségbiztosítást, ami igen, Magyarországon is létezik. 1989. óta.

Wásztákhurwáh (törölt) 2013.01.27. 15:41:29

@ivrilider: baromarcúkám, nem riogattam, hanem elmondtam, hogy ha rosszindulatú a daganat, akkor kezeltesse és ne hagyja lerázni magát egy műtét után
mert a rák az nem múlik el egy műtéttől
ez nem vészmadárkodás te gyökér, pont hogy életet menthet, ha időben kap kemoterápiát, sugarat

a neki szurkolók meg nem tudják mit beszélnek, amikor azt hiszik, hogy a rák egy műtéttel gyógyítható és a vastagbélrák szerintük a helyén marad és nem ad áttéteket

ha meg nem rák, akkor is érdemes lesz odafigyelni rá, mert ki tudja mikor lesz az

a vastagbélrákból általában nem épülnek fel az emberek
hogy Havasnak az van-e, azt nem tudhatjuk

én csak tapazstalatból, jóindulatúan tanácsot adtam, hogy mire figyeljen, pláne, hogy az orvosbűnözők ne csak lenyúlják, hanem méltóztassanak kezelni is, ha már az elmúlt 3-4 évben leszarták a problémáját

Ronald 2013.01.27. 15:51:50

@beebeer:
Ha '89 óta létezik ilyen biztosítás Magyarországon, akkor mi a faszért rinyál a kórházigazgató a TV-ben, hogy "A felperes által igényelt kártérítés ellehetetlenítené a kórház további működését"?

Nem fizet a biztosító, vagy mi van?

Vagy nem is kötöttek biztosítást, mert leszarják - hisz hol az a magyar bíróság, aki az elbaszott betegnek adna igazat?

Hogy van ez akkor?
.

eszterencs 2013.01.27. 15:52:17

A vastagbéltumor öt éves túlélése Magyarországon 30 százalék körül van.

Egy 4,5 órás bélműtét az nagyon nagy műtét. Sok volt a teendője a sebésznek.

Ebben a fázisban egy nagyon jó dietetikus sokat tudna segiteni Havas Henriknek, személyre szabott étrenddel, ásványi anyagok pótlása, fehérjedús, könnyen felszivódó táplálék, stb., az egész táplálkozását, étrendjét, életrendjét újra kell gondolnia, épitenie, ez elősegitheti a teljes gyógyulást.
Az,hogy nincs betegségtudata ebben sz esetben nem jó, mert bizony beteg, és mindent meg kell tennie azért, hogy a szervezete újraépitse önmagát.
Egyébként közismertek az adatok, mennyi ember küzd emésztési problémákkal, elképesztő mennyiségű műanyagot, élelmiszerhulladékot, vackot eszünk meg, ami nem jó a bélrendszernek. Aki rendes ételt eszik, természetes anyagokból,főzve sütve, nyersen,annak jobb állapotban marad a bélrendszere. Egészen fiatal emberek küzdenek hasi panaszokkal.
A McDonalds negyvenegynehány évesen meghalt vezérigazgatójáról, aki büszkén hirdette, hogy egész életében csak mekis kaján élt nemigen irnak. Emésztőszervi rákban halt meg...

Azt hiszem Havas Henriknek a következő könyvét az élelmiszeriparról kellene irnia... ami egy virsligyárban folyik, na... szóval ilyesmikről.

2013.01.27. 15:59:27

@Ronald: pedig a kórházaknak is van felelősségbiztosításuk. Talán itt is van önrész, vagy a biztosítás nem terjedt ki az adott hibára, nem tudom.
De ami igaz, az igaz, manapság a kórházak működését még a megfelelő mennyiségű injekciós tűk beszerzése is felboríthatja.

Ronald 2013.01.27. 16:35:35

@beebeer:

Na most az is biztos, hogy ha egy ilyen "biztosított" egy év alatt betol a biztosítónak 3-4 darab, sokmilliós kártérítést - onnantól a jövő évben tuti nem annyi lesz a díja, mint alapállásban volt.

Pl. egy németországi fogorvos alapból cirka 1 millió euró határig köteles "mal-praxis"-t kötni.
Eddig ez szép és jó is - csak ne adja az Isten, hogy ezt ki is használja, mert a következő évben a gatyája is rámegy az emelt díjra.

És nem ér ám biztosítót váltani - mert úgy viszi magával a korábban elbaszott dolgait, mint a húzat.

- Jaaa és még valami: a biztosító NEM VÁLLALJA ÁT a szakmai felelősséget - ezért továbbra is az orvos felel.
- A biztosító kizárólag csak az anyagi vonzatát vállalja át - tehát a biztosító árnyékában nem garázdálkodhat ám kénye-kedvére a "dottore" - mert rossz esetben a börtönkórházban folytatja a praxisát (ha közben nem tiltották el, persze).
.

Állásrafal 2013.01.27. 16:40:56

Jobbulást kívánok neki. Engem 2001-ben műtöttek. Eltávolították a vastagbelem egy részét. Műtét közben kaptam egy fertőzést, ami miatt a hasfalamon a varratot egy részen felnyitották, fél év után zárult, de sérvem maradt. Visszamentem dolgozni, mert olyan kevés nyugdíjat kaptam volna, hogy nem tudtam volna megélni. Több mint 6 évet kihúztam, de utána rásegítettek, hogy megszabaduljanak tőlem. Még mindig reménykedtem, hogy kapok munkát, de már reményem sincs. Most 0 Ft-ot kapok a nagy dolgozni akarásommal. Akkor,2002-ben 67%-ot állapítottak meg, de nem vettem igénybe. Most adtam be a kérelmemet komplex vizsgálatra. Reagálás erre, "ne élje bele magát." Felháborító, 36 évem van, plusz a táppénzek, ami nincs beleszámolva. Semmi esélyem a 40 év elérésére, ami a nőknek jár, mert ha orvosi vizsgálatra kell mennem, a hasi sérvem, stb. miatt fel se vesznek sehová. Arról nem én tehetek, hogy sajnos hiába jártam hasi fájdalmakkal orvoshoz, nem tudták diagnosztizálni a bajt csak akkor, mikor édesanyámnál nagytakarítás közben megerőltettem magam, és hatalmas hasi fájdalmam lett, amivel orvoshoz mentem és perforált vakbélgyulladást megállapítva küldtek a sebészetre. A sebészeten ultrahang után a diagnózis - két orvos nézte a leletet - szintén erre a megállapításra jutott. Műtét közben derült ki, hogy rosszindulatú daganatom van. Arról végképp nem tehetek, hogy műtét közben fertőzést kaptam, ami miatt a hasfalon a mütéti varratot fel kellett bontani, ezen keresztül tisztítottak. Óriási akarattal - mert 12 kemoterápia és a fertőzés miatt - 1 év táppénz után sem voltam jól, de visszamentem dolgozni. Megköszönték. A "dolgozni akarók" elintéztek, most egyesek úgy nyilatkoznak felém, mintha én lennék a csaló, holott én reménytelen jövőt látok, holott mindig úgy gondoltam, hogy tisztességes munkával biztos jövőm lesz. Ma reménytelenséget látok.
Erőt, kitartást kívánok.

2013.01.27. 16:48:05

@Ronald: a szakmai felelősséget nem várja senki, hogy egy biztosító vállalja, hogy is tehetné.
Nyilván összezár az orvostársadalom, nyilván akadnak végtelenül felháborító esetek is, de általánosságban "orvosbűnözőkről" beszélni, mint ahogy fentebb egy nagytudású képes volt leírni, talán túlzás.
Ez is egy szakma, nyilván akadnak kóklerek is. Ebben az esetben viszont ne praktizáljon.

Mitzimackó 2013.01.27. 16:53:05

@Ronald: azért én elképzelhetőnek tartom, hogy nem az orvosok b@szták el, ők valószínűleg időben mondták, hogy mit kéne tenni, de mind Schobert, mind Havas mindig mindent jobban tud, és amíg végleg halaszthatatlanná nem vált a műtét, addig okoskodtak. nem tudom, de feltételezem róluk, az egész stílusuk erre utal.

Ronald 2013.01.27. 17:19:29

@Mitzimackó:

Henrikért nem teszem tűzbe a kezem - nem egy hipochonder fajta - amíg mozogni tud, nem hiszi el, hogy beteg. Most se hiszi, egyébként.

Viszont Schóbertet frankón az orvosok kúrták el - mert az csak bla-bla, hogy nem pihent rendesen a műtét után (bár az is igaz lehet).
Viszont a nagy-baja nem ebből lett - hanem egy ocsmány, operációval összefüggő, belső fertőzésből.

Ez viszont az orvosok sara - de vastagon ám - ezért nagyon össze is kapták magukat, hogy visszahozzák - mielőtt még sötét-öltönyös, aranykeretes-szemüvegű urak keresnék fel őket - mindenféle vastag dossziékkal a hónuk alatt.
.

tóth andrea 2013.01.27. 17:45:15

Nagyon jó egészséget kívánok,12 éve engem is ezzel műtöttek és élek,virulok.

hot-spot (törölt) 2013.01.27. 17:54:26

@Ronald: Nem az orvos tehet arról,ha az eszközök nincsenek kellőképpen kisterilizálva.
Az orvos műt,azzal,amit a kezébe adnak.

Cseber Lajos 2013.01.27. 18:10:52

Nekem két olyan ismerősöm is van, akiknek vastagbél rákja volt. Mindketten élnek, pedig azóta már hat-hét év is eltelt. A rák nem egyenlő a halállal, egyre inkább nem.

czjanos 2013.01.27. 19:37:55

@Wásztákhurwáh: Rendesen megvigasztaltad Havast!

mandro 2013.01.27. 19:44:11

T. Havas úr!

Mielőbbi teljes gyógyulást kívánok!

Wásztákhurwáh (törölt) 2013.01.27. 20:26:19

@czjanos: Nem a kamu vigasztalás volt a célom, hanem a saját tapasztalataim és a valós statisztikák, orvosi háttér ismeretében egy reális képet adni, hogy mi következhet most.

Lehet álságosan vállat veregetni, meg legyinteni, hogy ugyan, rendben lesz... éppen ez a teszetosza, lófaszjóska hozzáállás vezet ahhoz, hogy csak harmadik, negyedik stádiumban fedeznek fel daganatokat. Igen, az orvosok a hibásak ebben, amikor legyintenek, vigasztalnak a cselekvés, szakmai munka helyett.

Aki csak vigasztal, az halálra ítél, aki meg alternatívát javasol, tapasztalatot oszt meg, reálisan tájékoztat, az életet menthet.

A vastagbélrák túlélési esélye kicsi. Áttéteket ad: nyirok, máj, agy... a vége könnyen kitalálható.
Remélem Havasnak nem rákja van, csak valami jóindulatú daganat. Ennyi.

soproni1 2013.01.27. 20:31:07

@Wásztákhurwáh: nálunk a családBan olyanoknál alakult ki ilyen rák, akik elveszítették valamelyik szerettüket, akihez kötődtek. Havasnál nem tudjuk, hogy volt-e ilyen esemény. A stressz alattomos tud lenni.

párnalárva 2013.01.28. 06:51:37

Remélem hogy ha a közéletbe soha nem tér vissza már.
Ezzel együtt azért jobbulást kívánok neki!

kersyl 2013.01.28. 08:39:42

Jobbulást, kitartást, Tanár Úr!

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2013.01.28. 09:30:07

"Első tünetei már három évvel ezelőtt jelentkeztek, szakszerű kezelést mégsem kapott, holott állandóan jelentkező, olykor elviselhetetlenül fájdalmas alhasi görcsei miatt rendszeresen járt orvosához. "

Ezt nem értem... Anno apámnak is hasonló fájdalmai voltak, de őt már 2 hét után elküldte egy átfogó vizsgálatra a doki (rákszűréssel együtt). Kiderült hogy semmi komoly szerencsére... De ha valakinek már 1 éve fáj valamije az lenne a legkevesebb, hogy hasonló kivizsgálásra küldik. Nemhogy 3...

grgrgr 2013.01.28. 10:34:31

Anno nagyon régen a haldokló Déri János képét tette a cimlapra egy akkori képeslap, máig kisért a látványa.
Kedves Henrik!
Remélem meggyógyul, és majd utána nyilatkozzon, ha már összeszedte magát újra. Most nagyon betegnek néz ki. Pihennie, ennie kéne, nem a médiában szerepelni, menjen el a lányához Spanyolországba, ott jó meleg van, senki se ismeri, senki se zaklatja, meglátja jót tesz. Mit vár Hajdu Pétertől egy komoly riporter?

Dooka88 2013.01.28. 12:38:35

Sziasztok.édesapámat 2 éve vastagbél rákkal diagnosztizálták.Műtét lett belőle,kivezették a vastagbelét a hasfalán.kemo,meg hasonló,majdközölték vele áttétes a rák max 6hónapja van.Mája nem bírta,leállt és a 6 hónapból 5 hónap lett.mai napig nem tudom feldolgozni,mert akkor szültem és nagyon távol voltam...Alattomos egy betegség az biztos:-(

Super aGyuri 2013.01.28. 15:59:21

Az egyik volt szomszédunkat 70 éves korában operálták vastagbélrákkal és 85 évesen halt meg. Van ilyen eset is és olyan is. Közel nem tartozik a legagresszívabb rákfajták közé. Ami inkább aggaszt, hogy a hasnyálmirigy egy részét is ki kellett venni. Reméljük, ez csak a kötelező elővigyázatosság, esetleg a daganat elhelyezkedése miatti műtéti praktika.
Mindenesetre nem tartom ízléses dolognak évekre előre temetni, még ha többeknek rossz tapasztalataik is voltak a családban. Lehet, hogy öt évet él még, lehet, hogy huszat, lehet, hogy pár hónapot. A remény mindenesetre neki is megjár. Húsz év múlva pedig nyolcvan fölött lesz, akkor már bármi történhet. Nagymamám úgy halt meg nyolcvannyolc és fél évesen hólyagrákban, hogy élete első nyolcvannyolc évében egy diétával karbantartható enyhe cukorbetegség kivételével soha semmi baja nem volt.
Úgyhogy Tanár Úr, fel a fejjel!!! Amúgy meg az orvostudomány is fejlődik. Ki tudja, lehet, hogy öt év múlva már simán gyógyítható lesz, amitől ma még rettegünk.
Aki ismeri a zenét, tudja miről beszélek: amibe Mel Appleby (Mel&Kim) belehalt, azt Kylie Minogue pár éve lazán túlélte!

afazekas 2013.01.28. 20:59:26

@Wásztákhurwáh: A praxis blog borzasztó és kb így működik.
Leugatás!
Én is jöttem egyszer a félrekezelt nagymamámmal, akit májrák helyett sárgasággal műtöttek, (tudom h valószínűleg meghalt volna, de lehet h pár évvel később) de ott is csak azt hozták ki h nem az orvos hibája.

gerberus 2013.01.30. 10:48:00

Lám-lám, az alázat és az elfogadás mégsem szerepel a szótárában, most is csak játssza az eszét! Aki hülye, szenvedjen!
süti beállítások módosítása