Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Newsroom: liberális ideológia, zseniális dialógusokkal

2012. július 03. 10:30 sixx 28 komment

Ha van ember, akitől eltűröm, hogy ugyanazt a liberális maszlagot (na jó, üzenetet) akarja egy Népszava-kalapáccsal az agyamba verni, amit az elmúlt közel húsz évben, az Aaron Sorkin. A tévében vannak szent emberek, akik ha valamibe belefognak, azt nézni kell, ilyen David Milch (Deadwood, Befutó), JJ Abrams (Lost, Alias), David Simon (Homicide, Drót, Treme) vagy David Chase (Maffiózók), és ebbe a körbe tartozik Aaron Sorkin is, akinek eddig a Sports Night című sitcomot, az Elnök embereit és a Színfalak mögött (Studio60) című sorozatot is köszönhetjük. No meg a járkálásos dialógusokat. Spoileres kritika jön.

Screen Shot 2012-07-02 at 2.26.21 PM.png

Sorkin sorozataival és úgy amúgy az egész munkásságával szemben elfogult vagyok, igen, valóban azt gondolom, hogy ő szarja a spanyolviaszt, mert ha valaki úgy tud valóban izgalmas sorozatot készíteni, hogy abban tulajdonképpen nem történik semmi (a mászkálás és a gondterhelt ábrázat vágása nem az), csak beszélnek benne a karakterek (de hogy, kérem szépen, mégis hogy), az felőlem a tiranai telefonkönyvet is adaptálhatja a tévére, azt is megnézném. A Sports Nightban egy sportműsor, a Studio60-ben egy varietéműsor kulisszái mögé látogattunk el, az Elnök embereiben megtudtuk, hogyan készül a politika, a Newsroom pedig a tévés újságírásról pontosabban a hírszerkesztésről tart majd nekünk hegyibeszédet, már ha olyan lesz, mint a pilot.

Screen Shot 2012-07-02 at 2.25.45 PM.png

A Newsroom egy olyan hírtévéről szól, illetve annak egy műsoráról, ahol a főszerkesztő besokallt attól, hogy a hírek manapság már nem olyanok, mint a régi szép időkben, amikor valóban oknyomozás és a mélységek, okok boncolgatása volt a lényeg, no meg a hír, a nagybetűs Információ, és nem a vélemény. Mert manapság a híreket mindenki úgy tálalja, ahogy neki tetszik, torzul az infó és ezen keresztül a lényeg. A tévé vezető hírműsorának arca egy arrogáns faszi, aki nagyon beleunt műr abba, amit csinál, a szar lapátolásába, és frusztrációját a munkatársain vezeti le, akik egyszerre gyűlölik és néznek fel rá. Ez az ambivalens viszony aztán egy szép nap véget ér, mert a stábja otthagyja a csávót, ő meg megkapja a volt csaját producernek, aki ugyan nagyon fáradt (Afganisztánból jön haza 3 éves kiküldetésből), de lelkes, és idealista, és Sorkin elsősorban az ő száján keresztül osztja az eszét a nézőnek. Mindehhez jön egy csavar, az hogy a sorozat a 2010-es év nagy eseményeivel foglalkozik majd, a pilotban menten a mexikói-öbölben történt olajkatasztrófával.

Screen Shot 2012-07-02 at 2.26.46 PM.png

A pilotnak pont az az egyharmada a legerősebb, amikor az események felgyorsulnak, és látjuk, ahogy a szerkesztőség összerakja az infót, ahogy utánamegy a szakértőknek, ahogy nyilatkozatra bírja a vonakodókat és így tovább - ez legalább olyan izgalmas, mint egy hagyományos krimiben az a rész, amikor a bombát keresik és az utolsó pillanatban elvágják a piros drótot - és ezt Sorkin ismét csak a dialógusokon keresztül éri el. A szereposztás jól sikerült, Jeff Daniels nagyon jó az arrogáns műsorvezető szerepében, Emily Mortimer pedig egyelőre jól hozza az idealista producernőt, a többiek (főleg ismeretlenebb színészek, bár Sam Waterston vagy Dev Patel azért ismerős arc lehet) egyelőre nem lógnak ki egyik irányba sem, de hosszú még az évad.

Screen Shot 2012-07-02 at 2.25.58 PM.png

A történet közepesen erős, az elejére utólag leforgatott összeomlást a Studio60 első perceiben már láttuk, és néhol a vágó is lehetett volna kicsivel szőrösebb szívű - arról nem is beszélve, hogy amikor kiderült, hogy a Nagyon Rendes Új Kolléga testvére és egyetemi szobatársa is érdekelt az olajügyben, sőt, olyan infóik vannak, mint senki másnak, akkor az agyam dobott egy kisebb hátast. Ez a sorozat, legalábbis a pilot alapján nem lesz olyan korszakalkotó, mint az Elnök emberei, aminek minden epizódja (legalábbis az első négy évadban) pont olyan volt, mint egy kis mozifilm, csúcsra járatott dialógusokkal a magukból a maximumot kihozó színészekkel és megragadó történettel.

A Newsroomból is lehet még ilyen sorozat, de ehhez egy fokkal kevesebb maszlag kellene, és sokkal több valós, oknyomozó melót bemutató, feszült jelenet. Mint az Elnök emberei filmváltozatában. Értékelés: 4/5

A sorozat nálunk egyelőre az HBO On Demand és GO szolgáltatásában érhető el feliratos verzióban (az új részek egy nappal az amerikai bemutató után érkeznek), a pilot például a GO-n ingyen. A rendes vagy inkább hagyományos HBO-ra július 30-án érkezik majd a szinkronos változat.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dave.holden 2012.07.03. 10:44:05

"akkor az agyam dobott egy kisebb hátast."
azért annak az esélyét, hogy én is dobjak egy hátast sikerült jól szétszpojlerezned.

Próbanyúl 2012.07.03. 10:49:28

@vincentfreeman: mégis mivel? nem árult el semmi konkrétat.

sixx · http://comment.blog.hu 2012.07.03. 10:50:22

@vincentfreeman: nehéz úgy kritikát írni, hogy nincs benne spoiler, de igazad van, jeleznem kellett volna.

almdudler 2012.07.03. 10:50:45

Ha van ember, akitől eltűröm, hogy ugyanazt a liberális maszlagot (na jó, üzenetet) akarja egy Népszava-kalapáccsal az agyamba verni, amit az elmúlt közel húsz évben, az Aaron Sorkin.

Teljesen egyetértek, ugyanez jutott eszembe nekem is. A maszlaggal együtt két rész alapján várós sorozat.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2012.07.03. 10:58:13

Nagyon jó volt az első rész, hiányzott már Sorkin.

Az első rész megnézhető magyar felirattal online itt:
www.hbogo.hu/fb/-73174

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2012.07.03. 11:03:14

Vajon nálunk is így készül egy kereskedelmi híradó?

(mu-ha-ha ....)

gregaba 2012.07.03. 11:21:36

Sam Waterston-t azért kicsit erős "ismeretlenebb színésznek" titulálni, Jeff Daniels még sehol sem volt, amikor ő már filmekben nyomult.:)
Amúgy intelligens, jó kritika.

AttilaBeregi 2012.07.03. 11:31:58

az a kifakadás az elején baromi jó volt, engem ott megvett a sorozat :)
Mondjuk azt nem teljesen értem, hogy akkor most innentől kezdve két év "csúszásban" lesznek a sztorikat illetően?

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2012.07.03. 11:38:19

Sixx: Nyáron nem várható új Tévézni rakendroll! videó a youtube-on?

e1200026 2012.07.03. 11:39:27

Nekem inkább giccsesnek és modorosnak tűnt. A bájosan romantikus karaktereket (főleg a csokornyakkendős főnököt) meg kifejezetten bugyutának találtam.

Nem értem miért olyan nagy arc ez a Sorkin, elég gyenge klisének tűnt ez az egész.

lakzi 2012.07.03. 11:39:30

Én hatalmas Sorkin rajongó vagyok, de szerintem ez nagyon gyenge volt. Olyan az egész, mintha vm színdarabot vettek volna fel, feszengek folyamatosan. jeff daniels-t nem értem, ebben a kategóriában ezerszer jobb színészek vannak nála. A történet meg valahogy egyáltalán nem fogott meg, mindamellett, hogy nagyon érdekel ez az egész közeg. A 2. rész még nagyobb csalódás volt. Sajnálom vagyok:(

pblue · http://www.savingprivateblue.net 2012.07.03. 11:42:52

sajnos nem a hegyibeszed es a szajbaragas a legrosszabb ebben a sorozatban, hanem pont hogy a rettenetesen gagyi dialogusok es a pocsek szineszi jatek. meg kellett volna nezni az eheti reszt is a kritika elott, mert ott mutatta ki a foga feherjet az az elkepeszto szinvonaltalansag ami valojaban jellemzi a newsroomot. mivel sorkin nem tud igazi szeretheto karaktereket letrehozni (legalabbis ebben a sorozatban), ezert ertelmetlen ripacskodassal es hasraesos poenokkal probalja oket ugymond esendove, emberive tenni, akikkel barmelyikunk tud azonosulni. ezert a sztori hangsulya is az egyeni dramakon van, kurvara nem a hiradokeszitesen. azt hiszem, hogy a newsroom a legrosszabb tevesorozat amit valaha lattam, egyszeruen nem jutott eszembe semmise, legyen barmennyire is b-kategorias, szinvonaltalan, gagyerak, ami ne verne ezt meg.

ez a szent tehenezes meg tok hulyeseg. jj abrams peldaul azert tunik szent tehennek, mert megcsinalta a kultta lett lostot, de a lost hatodik evadanak fenyeben erdemes ot ertekelni, ahol viszont teljesen vilagosan kiderult, hogy a csavo egy kamu, egy phony. erte rajongani olyan, mint akos zenejeert. a sorozatai olyanok, mint annak a zenesznek a szamai, aki csak arra figyel hogy a sorok vegei rimeljenek. elsore tetszetosnek tunik, de aztan kiderul hogy gecire ertelmetlen az egesz. a lostot se a zsenialis sztori tette kultta, hanem az 5 evadon keresztuli remeny es bizalom, hogy az ertelmetlenseg majd ossze fog egyszer allni egy egyseges, koherens zsenialis egessze. szerintem sorkintol is hulyeseg hasraesni, azert mert volt egy ket jo sorozata is.

Dr. Túra 2012.07.03. 11:50:22

Sorkin nekem is nagy kedvencem, s épp azért, mert műveiben nem "liberális ideológiát" nyomat, hanem konszenzusra biztat. A West Wing is azért volt fantasztikus, mert bemutatta, miként kéne működnie nagyjából az USA politikai gépezetének. Ahogyan nem működik a valóságban, sajnos. Ugyanez a helyzet ezzel a sorozattal is. Az valóban kérdéses, jó döntés volt-e valós és 2010-es híreket használni alapanyagként (érzésem szerint a fiktív de jelen idejű jobb lenne), mindenesetre itt a tálalás a lényeg, hogy miként mutatja be a média az egyes történéseket.

Jeff Daniels karakterét én nem jellemezném arrogánsnak, legalábbis annál színesebb a karakter. Egyelőre az ő legnagyobb baja az, hogy "ratings whore", teljesen hozzászokott, hogy mindenkinek meg akar felelni. Ez viszont azt eredményezte, hogy szakmailag kiüresedett, a véleményét eltemette magában, talán ennek is köszönhető a pilotban látható, elsöprő erejű kitörése. Véleményem szerint, a sorozat sikere nagyban azon múlik, a főszereplő fel tud-e nőni a Bartlet-i szintre, hogy karizmája elviszi hátán a sorozatot...

2012.07.03. 11:51:28

@vincentfreeman: Első bekezdés (ami a címlapon is látható) vége: "Spoileres kritika jön"
Innentől kezdve ha tovább olvasod, az a Te döntésed.

sixx · http://comment.blog.hu 2012.07.03. 11:57:12

@pblue: abramsnek annyi köze volt a lost hatodik évadához (na jó, az elsőn kívül bármelyikhez, ha már itt tartunk), mint neked a harangöntéshez, csak mondom.

sixx · http://comment.blog.hu 2012.07.03. 11:57:50

@Dogla: utólag tettem bele, igaza volt.

fran7 2012.07.03. 12:03:23

@Dr. Túra: Ha konszenzus nálad azt jelenti, hogy meggyőzöm a másikat, hogy igazam van, akkor a WEST Wing valóban a konszenzusos politikára mutatott példát. Mondjuk ez már több, mint amit valaha látni fogunk magyar politikustól.
Én azonban kicsit mást gondolok erről. Mondjuk azért hagytam abba az Elnök emberei nézését, mert volt benne összesen két jogos republikánus kritika a demokraták felé. Mondjuk az megmagyarázott mindent. De ha az a politika, hogy saját súlyommal meggyőzöm a másikat az igazamról, akkor elég nagy bajban vagyunk. Ugyanis a másiknak is lehet igaza, én meg tévedhetek. De ugye ilyet politikus nem ismerhet be. Újságíró meg csak pár soros helyreigazításban tehet.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2012.07.03. 12:04:40

"szerintem sorkintol is hulyeseg hasraesni, azert mert volt egy ket jo sorozata is."

Meg egy-két jó mozifilmje is:

Egy becsületbeli ügy (saját színdarabjából írta)
Szerelem a Fehér Házban
Charlie Wilson háborúja
The Social Network - A közösségi háló
Moneyball

pblue · http://www.savingprivateblue.net 2012.07.03. 12:04:51

@sixx: ja de en nem kifejezetten a hatodik evadrol beszeltem, hanem hogy a hatodikban derult ki, hogy igazabol az osszes korabbi is szar volt, csak nem tunt fel, mert belelattuk a josagot

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2012.07.03. 12:10:56

@kis_kiraly: De nyilván nem mindenkinek jöhet be az egyedi stílusa (lásd még Amy Palladino vagy éppen Josh Whedon - bár ő már átnyergelt a mozira)

Dr. Túra 2012.07.03. 12:24:10

@fran7: Nos, konszenzus alatt leginkább azt szeretném érteni, hogy a felek érdemben meghallgatják egymást, ha kell, képesek együttműködni a nemzet érdekében. Persze, a sorozat teljes egészét értékelem, s ha így vesszük, nem Sorkin érdeme, hogy kerek és egész lett, s így meg kell említenünk Thomas Shlamme és John Wells személyét is. Ők sem kispályások a szakmában. A hetedik évad önmagában is brilliáns, abban biztos, hogy kettőnél több esetben van engedmény vagy előnykártya a republikánus térfélen, Jimmy Smith és Alan Alda egyaránt becsülhető és szerethető karaktert kapott, mely szerepekben igazán brillíroznak. De igazad van, a valós élet politikájában lehetetlenségnek tetszik, hogy a legyőzött ellenfelet felemeli magához a győztes, a versengésben tisztelettel bánnak egymással, képesek megállni (legalább a kampány elején), hogy karaktergyilkossággal próbálkozzanak, és így tovább. Sajnos.

Ami ezen sorozatot illeti, két rész után én is osztom azt a véleményt, hogy bár a szándék nemes, Sorkin nem találta el a ritmust, sem a karakterek, sem a koncepciót illetően.

jucmok 2012.07.03. 12:42:01

Valóban, nekem is kissé összecsapottnak tűnik a dolog, és nem egyenletes a ritmus. A második rész gyengébb volt az elsőnél.
Ha a feszültséget több helyen fenn tudná tartani, kevesebb lenne a pitiáner magánéleti vekengés (karakterépítéshez kevés), és feszesebb lenne a történetmesélés, élvezhetőbb lenne számomra.

saks 2012.07.03. 13:39:32

Én is szeretem sorkint, amit eddig csinált, az mind tetszett. DE ez a Newsroom - a pilot alapján - egy bukott sorozat. Nem a sztori, hanem a rettentő módon elbaszott casting miatt. Dev Patelen kívül az összes szereplő mehet a levesbe, még Jeff D. is, ez a szerep nagyon nem áll jól neki. A feszültségkeltő veszekedések, kiabálások nagyon erőltetettek, sokszor feleslegesek is. Érzésem szerint olyan mint a befutó: jónak kellene lennie, de mégsem az.

állítolagmárvillamostisláttam 2012.07.03. 14:50:12

hát a második rész sztem sem lett túl jó, de én is AS-hívő vagyok, szóval addig nézem, amíg csak lesz. mert még mindig jobb egy béna AS-sorozat, mint egy tucat másik ;)
és sztem kell egy kis idő, h. a karakterek kibontódhassanak. szóval jó lesz ez, remélem a jövő hétre! ;)

osborne 2012.07.03. 15:43:45

@saks: Második rész után is kínosan középszerű.

Van benne pár jó Sorkinos fordulat de ez kevés. A West Wing ehhez képest egy bomba sorozat volt.

Biztos ami biztos, rendelt még 1 évadot az HBO :)

jucmok 2012.07.03. 15:47:03

@osborne: azért a WW nem csak ehhez képest volt bomba sorozat, nem?

۝merta-X 2012.07.04. 08:07:00

Csak mondom, sixx, hogy emiatt a "liberális maszlag"-ozás miatt kapni fogsz előbb utóbb az indextől, jogosan. Sajnálnálak amúgy, nem igazán akarnám a kedvencekből lecserélni a comment:com-ot, úgyhogy vigyázz már a hülye pofádra jobban.

mildi 2012.07.04. 08:42:02

nem estem hanyatt. valahogy nem szerethető. modoros, szájbarágós, erőltetett. AS megmondja a tutit. megint. ez a WW-ben működött, itt valahogy nem.
láttam a WW, akkor ezt már szerintem nyugodtan kihagyhatnám* (aka, ha láttad a Pretty Womant, akkor láttál minden amcsi romkomot :).
*persze ettől függetlenül még lesem egy darabig, hátha jobban kiforr.
süti beállítások módosítása