Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Már csak a mazochisták nézik a Hacktiont

Meghekkelték az MTV-t

2012. február 20. 15:00 barb 75 komment

Miután elég felháborító módon az első évad utolsó részére sem derült ki semmi a Coriolanus nevű világméretű összeesküvésről és még a black boxot is összetörték, a Hacktionről lemondott a jónép. Pedig addig sem szaggatta szét az AGB nézettségmérőit.

Ahogy azt már megírtuk, a fehérgalléros hackerekről szóló, Fonyódi Tibor által írt sorozat a harmadik epizódjával érte el a legnagyobb közönséget, akkor a teljes népesség körében 7,3, a 18-49-ben 5 százalék nézte. A sorozat aztán mélyrepülést vett, a 15. részt már csak 4,1, ill. 3,5 százalék követte, és jóval alulmúlta a csatorna hétfői esti átlagát is, ami azon a héten 5,7 százalékkal büszkélkedhetett.

Ennek ellenére a köztévé berendelte a folytatást, sőt kérdésünkre azt válaszolták, hogy a második évadtól már jóval nagyobb eredményeket várnak: szeretnének elérni egy kb. 10-12 százalékos növekedést. Hát, ez nagyon nem jött be. A második évad első részére minden eddiginél kevesebben, a teljes népesség 3,2 százaléka (148 ezer néző), a reklámozóknak legfontosabb korosztály 2,5 százaléka (48 ezer néző) volt kíváncsi. És nem kell hozzá nagy tehetség, hogy megjósoljuk, innen már csak lefelé visz az út.

Persze - ahogy az már a köztévénél szokás - a Hacktion esetében sem jár a nézettségi mélyrepülés következményekkel, a sorozat legújabb 14 részét berendelték és legyártatták Kálomista Gábor Megafilm Kft. nevű cégével, darabját 22 millió forintért (összesen 308 milla). Na ez a hacking, nem pedig az, amit az Infrastruktúra-védelmi Osztag művel.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sydius 2012.02.20. 15:10:20

Valaki, aki kicsit járatosabb a témában, el tudná nekem magyarázni, hogy -elméletileg- mi kerül 22 millió forintba egy ilyen... á, nincs jobb szó, szaron?
Előre is kössz.

fran7 2012.02.20. 15:20:58

@Sydius: Szerintem a színészek fizuja. 22 millió HUF az kb. 100 ezer dollár. Ha jól emlékszem a HIMYM-ből Neil Patrick Harris még az elején ennél kevesebbet kapott egy részért.
Az én kérdésem, mennyi egy random Mentalista, Döglött akták rész vetítési ár, mert azzal érdemes lenne összehasonlítani.

Leadfoot 2012.02.20. 15:30:40

@Sydius: Gondolom elég sok tételből tevődik ki egy-egy sorozatepizód legyártása. Fizetések, helyszínek biztosítása, technikai eszközök, stb-stb. No meg aztán biztos van rajta némi nyereség is.

Ez a 22millió nem is lenne olyan sok, ha egyrészt jó lenne, másrészt nézné valaki, de ha már nem nézi senki, legalább ne pumpálnának bele még több lóvét.

spontan · http://erdekessegek.info 2012.02.20. 15:35:45

Ezt hogyan gondolják vajon, hogy nincsenek nézettségi elvárások a műsorokkal szemben? Mert addig érthető, amíg valamilyen kulturális műsorról van szó, de ilyeneknél, még Fábrynál, amik a kereskedelmi TV-kkel akarnak versenyezni gondolom, csak kellene valami nézettség elvárás.

Persze csak akkor, ha nem a pénz zsebre tétele az elsődleges cél.

fran7 2012.02.20. 15:39:15

@spontan: Fábrynál van nézettségi elvárás, a második évadtól a Marslakóknál is van nézettségi elvárás, általában a csatorna átlag felett kell hozni egy kiemelt műsornak. Illetve a másik mérési eszköz, hogy a teljes lakosságos nézettség számít vagy csak a kereskedelmi célcsoportnál nézik. Ha visszakeresel volt ilyesmiről szó már a c:c-on is.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2012.02.20. 15:39:50

Hogyan lopjunk közpénzt?
Gyártsunk senki által nem nézett gagyi sorozatokat!

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.02.20. 15:40:35

@spontan: A sorozattal szemben nem nézettségi elvárások vannak, hanem kifizetési elvárások, azokat pedig hozza. Ezért rendelik be az újabb részeket. Van még kérdés?

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2012.02.20. 15:58:04

@Leadfoot: Erről van szó!

Az részeket a producer gyártja (legyen az az összeg bármennyi), de a csatornának kell berendelnie.
Meg kellene kérdezni Philipet, hogyha kereskedelminél lenne programigazgató, berendelte-e volna az újabb részeket.

@fran7: Magyarországon nem hiszem, hogy a színész fizetése miatt lenne magas a sorozatok gyártása, USA-ban persze más a helyzet.

Xlendon 2012.02.20. 15:59:17

Én most kezdtem el nézni az új évaddal!

fran7 2012.02.20. 16:03:56

@kis_kiraly: De gondolom kapnak fizetést, elvégre nem nb1-es focisták, ahol meg lehet úszni ezt.

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2012.02.20. 16:04:29

Itt a bizonyíték arra, hogy óriási nagy hülyeség volt berendelni a 2. évadot. Ez a nézettség már az m1-en is ciki.

hacktionlike 2012.02.20. 16:10:48

Mi nézzük minden részét, és nagyon tetszik is. Jók benne az Apple cuccok és a hackelések. Nagyon izgalmas, és a következő részt is nagyon várjuk.

tejfölösbableves 2012.02.20. 16:10:58

Kövezzetek meg, de én spéci nézem és időnként egész jól szórakozok rajta :-). De én már csak ilyen igénytelen vagyok :-).

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2012.02.20. 16:11:31

@fran7:

origóról:

Árakról a magyar tévések nem beszélnek, de az [origo] információi szerint egy "free tv"-re, országosan sugárzó magyar csatornára egy 40 perces epizód nagyjából 10 és 14 ezer dollár közt van. Ilyenek például a krimik, mint A mentalista, az NCIS, a Dr. Csont, ezek jól is hoznak itthon, és tervezhető velük akár egymillió néző is. Egy szitkom azonban 20-22 perces, és mivel kisebb kábeltévére kerül, egy rész három-négy ezer dollárt kóstál - emlékezett egy tévéipari forrásunk. Ezek nem horribilis összegek, különösen nem a saját gyártáshoz képest.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.02.20. 16:16:22

Egy rész felét sikerült végigszenvednem, sztem egy műveltségi műsorral olcsóbban/jobban jártak volna.

Vagy az a Stólos rendőrös, jobban hihetőbb volt.

otapi 2012.02.20. 16:19:37

A nézettség nem áll feltétlenül egyenes arányban a minőséggel: lásd a szappanoperák meg a VV nézettségeit.
Ezzel együtt Fónyodi Tibor összekaphatná már magát, tud(ott) ennél jobbat is.

Jó Estét 2012.02.20. 16:22:20

tehat egy Mentalista 2-3 milla reszenkent, egy jobaratok meg mondjuk 7-800ezer? Konkretan akkor egy egesz evad majdnem kijon egy resznek az arabol. A hulyenek is megeri...

buherator · http://buhera.blog.hu 2012.02.20. 16:25:28

Szerintem rendkívül szórakoztató sorozat a Hacktion :)

fran7 2012.02.20. 16:26:30

@kis_kiraly: Köszi.

Én is ilyen számokra emlékeztem. Tehát tizedébe kerül egy átlagos NCIS rész, ami a Hacktionhoz képest négyszeres nézettséget hoz. Gondolom annyival több reklámbevétellel. Ez az oka annak, hogy nincs magyar sorozat, csak ha valaki ismeretlen okból önti bele a pénzt. Ez nagyon szomorú, de ilyen a világ. Pedig egy-két svéd sorozat sikere mutatja, hogy nem teljesen lehetetlen eladhatót készíteni sorozatokból, az USÁ-n kívül.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2012.02.20. 16:32:59

@fran7: jaja, kell az exkluzív tartalom. Eddig erre Magyarországon csak az HBO jött rá.

zolika78 2012.02.20. 16:41:09

Valség azért nem nagyon nézik az emberek, mert:
- aki jártas a számítástechnikában, az csak fogja a fejét, hogyan lehet ekkora bődületes marhaságokat ilyen komoly pofával előadni, vagy csak röhög az egészen
- aki nem jártas a számítástechnikában annak kínai az egész

chico 2012.02.20. 16:47:00

amúgy meg, mivel a nézettségi/hallgatottsági statisztikákból minimum kettő készül az MTVA-nál, egy belsős, vezetőségi, egy belsős, dolgozói, és egy, a nagyközönségnek szóló verzió, nem nehéz meghaladni a csatorna átlagot az M1-en se...

Gumi 2012.02.20. 17:04:55

Nagy bátorság volt ezt a témát filmre vinni. Volt a Linda sorozatban egy epizód, amiben egy cég Commodore 64-re fejlesztett játékprogramokat, és a cégből a gyilkos modemes kapcsolaton külföldre juttatta a programokat. Nos abba szakmailag sokkal kevésbé lehetett belekötni, mint a mai Hactionba. A különbség az, hogy az akkori Linda-epizódon legfeljebb az elmúlt 20 év informatikai fejlődése miatt röhöghetünk, a Hactionon meg már ma is lehet röhögni. Sőt, még sírni is.

nemjogasz 2012.02.20. 17:05:31

Mikor zárják már be az egész mtvt a francba, mikor? Milliárdokat dobunk ki a tévénézők 5%-ának szórakoztatására?
Persze tudom, soha nem szüntetik meg, kiváló melegedő a rokonoknak és kifizetőhely a pártkasszába...

tom wave 2012.02.20. 17:08:03

Má megint ez a Kálomista, valaki számolja már össze mennyi pénzt vitt ki a Magyar Mozgókép Közalapítványból - amit most fikáz - az MTVA-tól... úgy látom ott valakivel nagyon jó a kapcsolata.

daito 2012.02.20. 17:17:19

@Dr.Wan_mikrohullámú_sütőtök?: A Tűzvonalban 2x jobb volt. Mondjuk abból csak az első kettő vagy három évadot láttam; és még odáig sosem volt olyan, hogy magyar sorozatot vagy filmet töltöttem volna magamnak a netről.
Ebbe is belenéztem, de nem bírtam.

Sztori, színészek, ízlések és pofonok.

buherator · http://buhera.blog.hu 2012.02.20. 17:22:19

@chipanddale74: Tévedés, a szövegek is nagyon súlyosak! :D

2012.02.20. 17:28:51

Az utolsó magyar sorozat amit megnéztem a 10. részig a Privátkopó volt. Mivel 12 rész készült belőle az utolsó kettőt már nem volt gyomrom végigszenvedni.

Viszont azt kell mondjam abban legalább voltak jó részek, meg laza színészek akik nem akarták magukat véresen komolyan venni - kivétel Kern András. (pl. az a rész amiben Esztergályos Cecília játszott az még elég nézhető volt)

Szóval, azóta inkább visszasírom az Ötvös Csöpi meg a Jávor Pál - Tolnay Klári filmeket.
A Hacktionból 3 résztől elment az életkedvem, hogy mennyire képtelenek a mai magyar filmgyártás egy valamire való sorozatot gyártani.
Szomszédokkal, Barátok közttel, Jóban-Rosszbannal operálunk és szemétre való mind. Könyörgöm, nem lehet az ezekre szánt pénzt valami értelmesebbre elkölteni?
Kezdjék újra a játék határok nélkült mit bánom én...felőlem lehetne játék megyehatárok (vagy társadalmi határok) nélkül is.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2012.02.20. 17:50:40

Kezdetben jó volt, néztem. Jó volt a stílus, viszonylag értékelhető akciók voltak.

Aztán valahogy követhetetlenné vált.
Tipikus túlspilázott kémtörténet, amikor már nem lehet tudni, hogy ki van kivel, továbbá ismétlődő helyszínek, szituációk végig.

"Én is ilyen számokra emlékeztem. Tehát tizedébe kerül egy átlagos NCIS rész, ami a Hacktionhoz képest négyszeres nézettséget hoz. "

ja igen, egyidőben adják az NCIS (ismétlés) részeivel, és egy másik csatornán a 24-et adták párhuzamosan. Nehéz vetélkedni.

badgirls 2012.02.20. 17:56:36

Nem tudom feltűnt-e, hogy ez közszolgálati TV nem éppen reklámokból nézettségből élnek.
Nyilván ezért is megy le reklám nélkül egy rész.
Helyette persze nyilván többen néznének egy olyan sorozatot ami az ebihalak fejlődéséről szól.
Magyar kereskedelmi TV-ken megint színvonalas izgalmas sorozatok mennek, barátok közt jóban rosszan azok aztán tényleg izgalmasak meg sok minden történik bennük. Ja hogy az nem lényeg, mert sokan nézik akkor az már nem szar? Értem.
Én inkább maradok mazochista... és ha már nézettség, webes streamet nézem, gondolom az nincs benne a statba. :) ja igen lehet fikázni MTV-t de ők legalább online nézhetők egész nap :)

kenguru99 2012.02.20. 18:19:11

@vágtázó halottkém: Mond már hol láttad a privát kopó tizedik részét? Mikor összesen 6 készült belőle.

tojas99 2012.02.20. 18:20:55

Magyar filmre egy forintot se!
A színész és filmes brigádnál dörgölőzőbb, seggnyalóbb mentalitású tehetségtelen emberek csak az újságírásban vannak.

Gabi megmondja a tutit... 2012.02.20. 18:31:32

Amíg a gyártó cég mögött a Simicska-féle cégbirodalom áll, addig ne csodálkozzunk semmin!

NPeete 2012.02.20. 18:33:32

Az első évad végét már én is csak azért néztem, hogy röhögjek rajta, pedig még az elviselhetetlen Szonja hiányzott is :D
Viszont! Szerintem a második évad első része kivételesen élvezhető volt, alig 1-2 apróbb logikai bukfenc volt csak benne (nem úgy, mint mondjuk végig az első évad során...), és még a történetből is kisülhet valami érdekes dolog :) Biztos hogy fogom még ezután is folytatni, ha másért nem, hogy jókat mosolyogjak.

ugatjukeztis 2012.02.20. 18:34:41

1 epizód:
10 színész gázsi!
Színész mondjuk nincs köztük.
De 5 napot forgatja napi 100eFt-ért , de szerintem jó ha a felét kapják.
Szóval 5M már el is ment.
Technika 1M max+ világítás is ennyi. Ez már 7M.
Stáb 2 M
Vágás 1 M ez még mindig csak 10M és nagyon bőkezű voltam.
Frenetikus forgatókönyv és egyéb költségek , mondjuk még 1 M.
Szóval pont a fele megmerad.
Remek!
még jó, hogy mindenhol kapnak meleg ebédet a gyerekek.

djhambi 2012.02.20. 18:46:25

Kiváló lehetőség közpénzek elszivárogtatására. Volt már tavaly hasonló eset: a Duna TV, mely az MTV alá tartozik, több száz millió forint értékben vásárolt olyan filmeket, melyeket korábban az MTV már megvásárolt, és ezért volt vetítési joga.

Zebugatta 2012.02.20. 19:02:19

Démon kapott 40 milliót az egyik részben a többieket nem tudom mennyit kaptak.

Tréfát félre téve. Az utolsó két részt megelőzően még kedveltem. Annyira szar volt, hogy végig röhögtem. Bizalom köre, vasládában a pendrive latin idézettel, stb., de a forint sortolása betett.

Szerintem Fónyódi végi olvassa a különböző hírportálokat (index, origo, hvg, stb.) és azokból írja a következő részt.

Mi kerül 22 milkába epizódonként. Nagy a Kálomista család. Asszonyka megrendelte a férjétől. El kell tartani a rokonságot, a pártot, rákász filippínót.

no mail, no problem 2012.02.20. 19:04:45

@zolika78: erre csak egy klasszikust tudok neked idézni: "no shit, honey. what do you think this is? real life?"

én kocka vagyok, de számomra mindegy, hogy egy filmben mekkora szakmai ökörségek, vagy tudományos ismereteinkkel nem összeegyeztethető vidámságok vannak. ha jó a film, a sorozat, akkor pont leszarom, hogy mekkora blődségek vannak benne, nem érdekel, mert leköt a sztori. ha nem jó, akkor egyáltalán nem nézem, és akkor azért mindegy.

de összeségében azt gondolom, hogy ha valaki ezeken fennakad, úgy csak akkor nézze, hogy ha hogyvótót kell belőle írnia.

@Gumi: azt a részt megtámogatta az egyik akkori számtech nagymenő, a néhai comporgan rendszerház, rajta is vannak a stáblistán. sőt, talán az epizódban itt-ott látszik a logójuk is. rájuk már csak olyan találatok jönnek ki, h szerepel valakinek a webes c.v.-jében, vagy milyen szabadalmakat jegyeztettek be. mint tudjuk, régen minden sokkal jobb volt, a szar is krémesebb volt, ezért esetleg szakérthettek is egy kicsit a forgatókönyvön. így könnyű, érted.

Kedves Szomszéd 2012.02.20. 19:21:28

Én nézem, az elején még tetszett is, bár Informatikai biztonságtechnikával foglalkozó szakemberként a hajam állt égnek, de fikciónak jó ez, a kisember meg úgyse érti, ha igaz, ha nem... viszont egyre kevésbé kezd nekem is tetszeni... csak mostmár kíváncsi vagyok, hogy mi lesz belőle...

Kedves Szomszéd 2012.02.20. 19:22:25

Persze a TV-ben nézze meg akinek két anyja van... inkább letöltöm... az vajon hogyan befolyásolja a nézettséget? :D

ssjani 2012.02.20. 19:33:04

Most akarom pótolni az előző részt aztán megnézni a mait.

no mail, no problem 2012.02.20. 19:33:56

@kis_kiraly: @fran7:

teljesen rossz következtetés a lehet, hogy jó számokból.

ezeknek az amcsi sorozatoknak a pár ezer dolláros ára a sokadik bőr az ilyen-olyan másodlagos jogok sokadik eladásakor, a régieket valszeg eleve csomagban árulják gombokért, ha jól emlékszem sixx ezirányú ismeretterjesztésére. ha a sorozat nem dőlt be, akkor ára rég megterült az első sugárzásból.

a 22 guriga/részt meg pont a sorozat első (és lehet, hogy utolsó) eladása, ezt talán azzal kellene összehasonlítani, hogy mennyiért rendelte be sorozat epizódokat az usa csatorna az első sugárzásra a gyártótól.

ne értsétek félre, nem védeni akarom a köztévét, nincs miért, sőt, éppen ellenkezőleg. de ha egyszer nekiáll az ember gyalázni, akkor azt korrekten kell, mert ez így akkor is védhető, ha stikli van kálomista biznisze mögött.

nem a pár ezer dódós, tavalyi sorozat epizód sokadlagos sugárzási díjával kell összehasonlítani, hanem hitelt érdemlően meg kell mutatni, hogy egy epizód piaci viszonyok között mennyiért gyártható le, és mely gyártási tételekért fizettek, fizettettek a megindokolhatónál többet. és milyen jogokat is kapott meg az mtva(?) a köz pénzéért, és az arányban áll-e a kifizetett összeggel. és van olyan további tétel a 22 millión/epizódon felül, amelynek a kifizetése a hacktion gyártásához köthető, csak az mtva máshova könyvelte, valami más, de nem feltétlen totál kamu címmel úgy, hogy a gyanútlan júzereknek ez ne tűnjön fel.

ez $10.000 vs 22 milla csak szájkarate, bocs.

Lovastengerész 2012.02.20. 19:50:06

igen, és vegyük észre, a jó Kálomista az, aki a HírTv egyik heti beszélgetős műsorában ücsörög a sok feketeöves jobber társaságában, és mondja, mondja, mondja...az elmúltnyócév és mindentelloptak... :) bazári

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2012.02.20. 19:57:57

@no mail, no problem: de abban szerintem egyetértünk hogy egy epizód vásárlása midig is olcsóbb lesz mint egy magyar epizód gyártása.

Ha már Hacktion:
Az index cikke alapján a múlt héten a 148ezres Hacktion-t 622 ezres Kékfényt vezette fel.
Vagyis a Hacktion a Kékfény nézőinek kb. 24 százalékát(!) tartja meg. És ez még csak az évadpremier volt.

fran7 2012.02.20. 20:00:30

@no mail, no problem: Szerintem kicsit félreértettél bennünket. A magyar tévék választhatnak beleölnek 22 millió ft-ot egy rész elkészítésébe, amiből 10-ből 1 lesz sikeres. Az Usában is ez az arány. Vagy másik lehetőségként megvesz néhány ezer dollárért egy jó és 80%-ban sikeres sorozatrészért, akkor egy pénzügyi válság közepette nem nehéz a döntés. Mi, sorozatrajongók szeretnénk jó magyar sorozatokat vagy legalább közepeseket. De ilyen közegben lehetetlen.

ssjani 2012.02.20. 20:03:26

Öt és fél megám van és mégis akadozik az MTV videotár. Így élvezhetetlen.

ssjani 2012.02.20. 20:22:55

Ilyen szaggatottan tényleg csak a mazochisték nézik.

2012.02.20. 20:42:55

Én többször is belenéztem, hát egyszerűen siralmas. Nem istudom, miféle pozitívumot lehetne róla mondani. A színészek rosszak, a díszlet szar, a párbeszédek ócskák, ordít róla a szegényszag, tele van belső felvételekkel, röhejes úgy, ahogy van. Az egyik részben, amit láttam, egy asztal körül ültek, és találgatták, hogy ki a besúgó, vagy mi. Tíz percig rágták a szart és közben olyan volt az egész, mintha valami gimis paródiaszkeccs lett volna valami kémfilmről. Már maga a témaválasztás is katasztrófa, ha már köztévé, akkor egy nyugdíjasok életét bemutató sorozat is jobb lett volna, ott lenne 3 millió potenciális néző, és nem kéne szórakozni kamu hájtek cuccokkal sem.

2012.02.20. 20:54:30

@vágtázó halottkém: A Barátok közt egy teljesen vállalható napi sorozat, semmivel se rosszabb, mint a vonatkozó külföldi sorozatok. Nem azt mondom, hogy a tévézés csúcsa, de nézhető, az átlag ember esti agyürítéséhez passzol. A sokat szidott SZomszédok meg nekem nagy kedvenc, évente végigtolom egyszer, ráadásul a Szomszédok egy teljesen egyedülálló koncepció, nem tudok más sorozatról, ami a napi aktualitásokra reflektált volna folyamatosan, gyakorlatilag egy Fókusz-híradó hibrid volt fikciós környezetbe ágyazva. Így mára hiteles és szórakoztató kordokumentum.

Megdobbent 2012.02.20. 21:11:16

Csaladi nyomasra megneztem az elso reszt. Infohoz picit ertokent errol a vonulatrol nem is beszelnek (dobbenetes), hanem ami rogton az elso 10-15 percben elokerult: az a hulyepicsa eppen ment haza, az ajtaja nyitva, erre eloveszi a pisztolyat, csore tolti... Toltene, mert tar/loszer nem volt benne, igy a szan hatracsuszott, rogzult allapotban ott is maradt, de ez nem zavarta a lanykat, 20-30 masodpercet osonkodott ezzel a fegyverrel, vagas utan mar a szan a helyen volt. Pfff, szineszi munkarol, dramaturgiarol, egyaltalan barmirol beszelni felesleges szocseples. Orulok, hogy erre megy az adoforint, elvegre mi a fasznak orvos, tanar vagy mukodo intezmeny, akarmi ebbe az orszagba?

Palkovicsné 2012.02.20. 21:22:57

Tornacsizma térdzoknival...

Roppantó 2012.02.20. 21:39:41

22 milla egy rész ebből, viszont vehetnének részenként 2 milláért külföldön már befutott sorozatokat. Oké, ez végül is egy legitim érvelés, hiszen válság van, és egyebek...

Viszont, fogadni mernék, a másik esetben, ha már az állami tv is amcsi sorozatokkal töltené meg magát, akkor meg hirtelen felzúdulnának a tömegek, hogy "Miazhogymár közpénzből vesszük az amerikai szemetet, és nem büszke hazafias magyar sorozatokat gyártunk???!!!"

Bloodscalp 2012.02.20. 22:04:34

@Roppantó: ki zudulna fel?:) az agymosott békemenetelők? még ők sem nézik...

p4r4j35u5 2012.02.20. 22:25:12

@Gumi: Hú arra a Linda részre emlékszem, abban üldözték a gyilkost egy zsiga ezerkettő szolgálatival: "Főnök megadta magát a technika az Istenhegyin" :)

no mail, no problem 2012.02.20. 22:47:36

@kis_kiraly: erről úgy vélem, hogy ez így önmagában, ahogy leírtad, ebben a formában teljesen téves következtetés. értem, hogy a 148k az 622k-nak a 23,79%-a, csak ebből nem következik, az a 148 ezer néző mind látta a kékfényt. én egyelőre csak annyit tudok kijelenteni, hogy a kékfény nézőinek minimum 0, maximum 24%-a látta a hactiont.

nagyon bátor vagy azzal a 24%-kal, hol a bizonyíték? szerinted mekkora a valószínűsége, hogy igazad van, és minden hacktion néző látta kékfényt?

eöeöe 2012.02.20. 22:51:50

Én nézem, szerintem nagyon informatív sorozat, jól átgondolt sorozat.
Külön felhívnám a figyelmet a műsor fészbúkos aktivitására is, mert az még az epizódoknál is sokkal sokkal...

winerprince 2012.02.20. 23:00:10

Hacktion..Stolh féle zsarus sorozat...ezek a rendszerváltozás utáni,már u.n. fejlett nyugathoz tartozó magyar filmgyártás remekei.No, ezért van az hogy amikor valamelyik adó elővesz egy 30-40 évvel ezelőtti filmet,sorozatot,akkor mindenki nézi.Pedig már mindenki látta,a párbeszédeket mindenki kívülről fújja,de mégis megnézi.A helyzet az,hogy a régi idők filmjeinek nagy része nézhető(még mai szemmel is)kisebbik része meg kibaszott jó.Olyan ez a színvonal, amilyet a mai filmgyártás szereplői és "színészóriásai" készíteni képtelenek.Maradnak az agyon foltozott,régi tekercsek ha valaki minőségi magyar filmet akar.

no mail, no problem 2012.02.20. 23:26:27

@fran7:

nem azt vitatom, hogy nem választhatnak. azt se, h nem egészen ugyanazt mondjuk. azt vitatom, hogy a két ár összehasonlításának lenne értelme, levonhatók azok a következtetések amelyekre jutottatak (néző/forint), majd mindezt lájtosan felhánytorgatni, h ez felesleges pénzszórás, az egy hibás érvelési útvonal. annak ellenére az, hogy önmagában mindegyik állítás lehet igaz: olcsóbb a tavalyi amcsi epizód, több néző érhető el vele, és az mtva meg egy közpénzherdáló, átláthatatlan pártkassza. a ti számaitok egymás mellé tehetők, de legfeljebb azt bizonyítják, h a kertévé ezzel a modellel olcsóbban ér el egy nézőt. na, és akkor mi van?

én csak annyit próbáltam mondani, hogy ha 22 millás epizódköltségtől el szeretnénk jutni a közpénzt pazarló pártkasszához, akkor mi tűnik egy nagyjából követhető útnak. olyan útnak, amelyen megállnak a következtetések, bajosan cáfolható, és van a végén egy bizonyítottnak tekinthető állítás.

no mail, no problem 2012.02.20. 23:34:22

@winerprince: ööö, konkrét címet, de még inkább címeket, ha szabadna. és neveket.

KékFény6 2012.02.21. 00:04:14

@shitgun: Komolyan, vagy csak viccelsz? A Szomszédokból 300 valahány rész készült, az maga 150 óra. Minden évben erre szánsz ennyi időt, közel egy hetet? Nem irigyellek... :)

fran7 2012.02.21. 00:06:29

@no mail, no problem: Nekem nincs problémám a Hacktion 22 millás részeivel. Ugyanis kell befektetni, pénzt költeni, hogy pénzt lehessen keresni. Erről kevés szó esik. Mennyi bevételt hoz egy Hacktion rész vagy egy Maradj talpon rész? Erről még nem olvastam sehol. Az amerikai sorozatoknál van sejtésünk, hogy igazán sok pénzt 100 rész felett lehet keresni. Abból pedig nagyon kevés van. Minek kellene teljesülnie, hogy egy magyar sorozat megérje és visszahozza a pénzt, amit beletettek?

Megdobbent 2012.02.21. 00:10:42

@Tesztelo.hu: Siman en is megnezem evente-ketevente, duplareszekkel masnaponta-naponta. Rendesen jo, plane a 97-98 derekan tolt reszei, na ott latni am egy csomo mindent, amit az okosak 2010-re mar tudtak elore ;) Taki bacsiek rendesen toltak a napi nepi reflexiot ;>

2012.02.21. 00:26:53

@Tesztelo.hu: 331 pontosan. csalok, mert altalaban melo kozben hallgatom (neha odapillantok), forgalmas irodaban nyomom,mindig szol valami a fulembe, szomszedok,varatlan utazas, filmek,zene,radio. a komplett szomszedok lemegy ket honap alatt,es marad tiz honap, hogy elfelejtsem:)

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2012.02.21. 08:15:29

@no mail, no problem: A számok a bizonyítékok. A sorozatot egy nézett műsor vezeti fel, aminek a nézettségét, nem tudja megtartani vagy legalábbis nagy százalékát. Az átlag néző nem célirányosan néz tv-t, hanem megnézi mit adnak a műsor után.A nézőközönsége nem feltétlenül egyezik meg, de az intő jel hogy elkapcsolnak egy műsor után, vagy a következő műsor alatt.

Lásd Barátok köztöt követő Casino, vagy Hal a tortán-t követő egy adást megért XXL.

manes 2012.02.21. 08:56:50

Nem baj,majd jön a Marslakó oszt az még szarabb lesz. Na,meg még drágább.

djlacee · http://www.ikvahir.eu/ 2012.02.21. 16:26:52

kövezzetek meg, de én nézem, és szeretem is

Johnfive 2012.02.21. 20:26:57

Pár hete betáraztam az első részt az m1-hu-ról.
(Az azért igénytelenség, hogy kb.1 óra kutatás után lett meg, subpar minőségben.)
ELkezdtem nézni most, gondoltam jól lefikázom. Biztosra vettem, hogy közpénz talicskázásra szolgál.
De úgy tűnik, hogy erre azért szántak energiát (legalábbis technikailag):
- manapság divatos effektek, tilt.shift, az into-ban
- profi(nak tűnően) van színezve.
+ jó pont: egészen értékelhető a háttérzene/effektek (ok, olyan 90-es évek végi akciójáték feeling, de rosszabra számítottam.)

Az akciók/it meg a szokásos elnagyoltság (pl. bármelyik amerikai sorozat is hasonlóan veszi komolyan.
Szóval, annyira nem gáz, mint amire számítottam.
Más kérdés, hogy 22m/rész közpénzt nem aqdnék érte.
Ha sikerül HD-ben leszednem valahonnan, akkor talán nézni is fogom.

Johnfive 2012.02.21. 20:32:01

ja, és O.Sz.-nek jobban áll a "drámai" szerep, mint a szokásos idétlen vígjátékok. :)

2012.02.23. 18:19:05

@kenguru99: Hát nem számoltam meg az tény. vagy 10 rész...nem ezt írtam volna...? Nem.

akkor bocs. Nyilván tévedtem a számot illetőleg.

de most akkor szőrszálat hasogatunk? Pont nem ez volt a lényeg a hozzászólásomban.

@shitgun:
A Barátok közt egy vállalhatatlan sorozat, a Szomszédok szintén. Borzalmas.
Minek a nagy magyar valóságot nézni, mikor abban élsz minden nap?
Nem értem.
Minek a Barátok közt-öt meg Jóban Rosszban-t nézni, mikor annyira döbbenetesen ellentmondásosak a sztorik mintha epizódról epizódra cserélnék az írókat? Logikátlan, követhetetlen, ostoba elnagyolt, eltúlzott karakterek akikkel lehetetlen azonosulni, inkább csak az undor fog el és inkább elkapcsolok. Következetlenségek egymásra halmozása a sztoriban, teljesen kidolgozatlan eseménysorok, elvész a részletekben az egész sorozat. Azt hiszik, hogy látványos, eltúlzott (színpadra való) gesztikulációval hiteles lesz a karakter reagálása. Sajnos számomra nem.
Rosszabb mint egy dél-amerikai romantikus sorozat. Bár azok aztán a sorozatkészítés legalja.

Nekem jobban bejött az Alfa Holdbázis, a Star Trek összes (értsd, a Voyager, Deep Space Nine, Next Generation) na és persze az örökbecsű: Dallas a világ legjobb és legszórakoztatóbb sorozata.

A TV kamera előtt nem kell semmit túlozni. Apróságok sokkal nagyobb jelentőséggel bírnak, mint a teátrális színjátszás ahogy a magyarok előadják. Ezért volt jó anno Tolnay és Jávor. Ők tudták, hogy a kamera előtt elég a színjátéknak a fele is.

2012.02.23. 19:09:51

@vágtázó halottkém: Amiről beszélünk, az ízlés kérdése. Ami a BK-t illeti, én se azt mondtam, hogy nézem (nem is, max háttérzajnak pl. netezéshez), de tény, összemérhető bármely külföldi napi szappanoperával, ettől persze még jó nem lesz, de a nagy átlagot hozza. Ha magával a műfajjal van bajod az más, szíved joga, én se tartom sokra ezeket a napi sorozatokat. A JR meg tényleg gyakorlatilag nézhetetlen, ahhoz képest a BK egy Grammy-díjas darab. A SZomszédok megint más tészta, ha neked hányinger, az tök oké, de ott is tény, hogy világviszonylatban egyedülálló a koncepció, ahogy egybefűzték a fikciót a napi valósággal. 32 éves vagyok, nekem izgalmas a Szomszédok, mert a fiatalkorom történéseit nézhetem vissza. A tv-s színjátszás problémájában is igazad van, abból fakad, hogy az USA-val (meg ezer más országgal) ellentétben Mo.-on nincs és soha nem is volt filmszínészet, a két műfaj meg nagyon eltér, leginkább pont abban, amit említesz, a színházban éles gesztikuláció, nagy hang szükséges a hely jellege miatt, a kamera azonban más, az közel megy, fókuszál, mozog, ezt viszont a mai napig nem követik a honi színészek. Régen meg egyszerűen jobbak voltak a színészek, talán jobban alkalmazkodtak a film jellegzetességeihez, míg a maiak nem érzik a különbséget.

2012.02.23. 19:12:55

@vágtázó halottkém: hogy folytassam, mert szájmenésem van, felesleges összehasonlítani a Star Treket meg a BK-t, Szomszédokat, mert kategóriakülnbség van köztük, kb mintha a Suzuki Swiftet hasonlítanád a Hummerhez. Más célok, más közönség, más büdzsé. A Dallas meg például nekem gyenge, én azt nem tudtam élvezni, mindig úgy éreztem, hogy egy végtelenített szarrágás, hogy épp melyik család baszik ki a másikkal.

2012.02.24. 19:22:17

@shitgun:

Bocsi, de ha a Dallas neked a végtelenített szarrágás, akkor a Barátok Közt mégis micsoda? Ott mindenki mindenkivel ki és meg baszik. A BK-ra meg a JB-ra nem vonatkozik ugyanez a jelző?

Ok, azért nem vagyok annyira elfogult, a Dallas utolsó évadát már nem néztem, mert már bosszantott a sok sületlenség és a csökkentett költségvetés miatt a gyatra szűrő, oktondi operatőr, borzalmas vágások, kritikán aluli új színészek. Szóval azért ott is voltak problémák. Zuhant is a nézettség, végül befejezték.

Lehet hogy te imádtad a Szomszédokot, de én is abban éltem minden nap; akarta a fene azt nézni még a tévében is.
Ha már szórakozás, akkor valami egészen mást mint amiben alapból élek.
Nehogymár még az legyen a szórakozás is amit mindennap látok....na neee már, abban mi a érdekes?! Semmi.

Amit még nagyon kedvelek az a Poirot (ami ugye angol sorozat) és a Csengetett Milord?, plusz ugyanúgy bejött a Columbo is.

Én csak azért vagyok elkeseredett, mert lehetne tanulni azoktól akik jobban csinálják. De nem tesszük.

A német, dél-amerikai romantikus marhaságok koncepcióit vesszük át és az egész egy nyálba fulladó baromság. Lefáraszt két perc alatt.

Volt színészet Magyarországon. Feleki Kamil, Honty Hanna, Karády Katalin, Latabár testvérek és még sorolhatnám. A színpadról indult a dolog. Tudtak énekelni, táncolni, tudtak valamit amit a mai színészek nem nagyon. Kapcsolatot tudtak teremteni a közönséggel és ez átjött a filmből is, bármilyen karaktert játszottak.
A mostaniak nem akarnak semmilyen kapcsolatot. Csak iparosok, lenyomják amit kell és annyi. Ezért nem működik.

A közönség nem tud olyanért rajongani, aki csak úgy magának elszavalgatja a szöveget és üvegfalat képzel saját maga és a közönsége közé.

Honty Hanna volt ebben zseniális és Feleki Kamil. Nem vették annyira komolyan magukat, bevonták a közönséget is. Jó ok, ez a színpad volt.

Mondok egy teljesen más példát. Ott van az örökös kedvenc 2 magyar film, ami nálam mindent visz, bármikor végignézem. Az egyik az Aranyember, a másik a Fekete Gyémántok.

Olyan színészek mint Huszti Péter, Sunyovszki Szilvia, Bujtor István, Páger Antal, Tordy Géza.
Egyszerűen gyönyörű az egész ahogy van. Csodálatos maga a regény, fantasztikus a filmre vitele.
Ők tudtak valamit.

Dyra-Papa 2012.05.19. 17:40:46

Nagyon jó sorozat! Szeretem nézni! Jó a történet és a szereplők is. Csak így tovább.
süti beállítások módosítása