Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Fizetős lett az es.hu

"Pénzükkel is szeressék a lapot"

2012. február 01. 16:00 barb 158 komment

Egy véletlennek köszönhetően vettük észre, hogy az Élet és Irodalom online verzióját már nem lehet ingyen elolvasni. Mint megtudtuk, a váltás a lap január 13-ai számától él.

Az Élet és Irodalom nyomtatott változatánál 13 forinttal drágábban olvashatják online a közéleti-irodalmi hetilap cikkeit az olvasók. Míg az újságosnál kapható hetilap egy száma 495 forintba kerül, ugyanezért online 508 forintot kérnek, melyet SMS-ben, bankkártyával vagy átutalással lehet rendezni. Az online előfizetéshez azonban az es.hu archív cikkei is hozzátartoznak.

A hosszabb idejű (egy hónapos, negyedéves, féléves, éves) online előfizetés azonban jóval kedvezőbb a print lapszámokénál, éves szinten így 4500 forintot is megspórolhatnak az olvasók (print 18 ezer Ft, online 13,5 ezer Ft), az viszont már más kérdés, hogy az ÉS-re jellemző hosszú cikkeket mennyire akarják majd inkább monitoron elolvasni az olvasók.

Mint Kovács Zoltán, az Élet és Irodalom főszerkesztője a comment:comnak elmondta, azért tették fizetőssé az es.hu-t, mivel a lap és a kiadó nem pályázik semmilyen pályázati forrásokra, kizárólag a piacról él, ez függetlenségének az alapja, ezért a lap fenntartása érdekében vagy a kiadásokat csökkentik (ezeket már nem lehet tovább) vagy a bevételeket növelik. Kovács Zoltán szerint amúgy is nonszensz az a magyar felfogás, hogy ami az interneten van az ingyenes, az online is olvasható print tartalmakért számtalan külföldi lapnál évek óta pénzt kérnek. A lap főszerkesztője úgy véli, hogy ebben a piaci helyzetben elvárható az olvasóktól, hogy "a pénzükkel is szeressék a lapot".

Arra a kérdésre, hogy az eddig ingyenesen elérhető archívumukat miért tették fizetőssé Kovács azt válaszolta, hogy azért, mert az archívum is szolgáltatás, a piacon egy kiadó azzal kereskedik, amije van. A fizetős es.hu-t ugyanakkor sikeresnek tartja, mivel az elmúlt két hétben 250-300-an fizettek elő rá, a nyomtatott lap előfizetőinek azonban az online verzióért nem kell fizetniük.

Az ÉS-t nem auditálja a MATESZ az es.hu-t pedig nem meri sem a webaudit, sem pedig a gemius, így hivatalosan nem lehet tudni, hogy hányan vásárolják, illetve olvassák online a lapot.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_Neville 2012.02.01. 16:12:58

Azért a mazochizmus nem ér annyit, hogy ezért még fizessek is.

jorgecosta 2012.02.01. 16:19:04

"hivatalosan nem lehet tudni, hogy hányan vásárolják, illetve olvassák online a lapot" - itt arra gondol nyilván a cikk írója, hogy nyilvánosan nem lehet tudni. vagy mit jelent az, hogy hivatalosan?

ivrilider 2012.02.01. 16:21:46

most kicsit jól elkésett az index... a literán ez már hetekkel ezelőtt hír volt

ivrilider 2012.02.01. 16:22:52

@jorgecosta: független piacelemző cég nem méri. hivatalosan és nyilvános is lehet tudni ugyanakkor: a szerkesztőség adataira támaszkodva (hogy hány előfizetőjük van meg mennyi példányt vásároltak meg az újságárusoknál)

Joe84 2012.02.01. 16:24:41

Ingyen sem olvasok ilyen szennylapot

Dr. Schwanzkopf Rudolf 2012.02.01. 16:29:06

Béke poraira, le lehet húzni a rolót.

spontan · http://erdekessegek.info 2012.02.01. 16:34:52

"az viszont már más kérdés, hogy az ÉS-re jellemző hosszú cikkeket mennyire akarják majd inkább monitoron elolvasni az olvasók."

A dolognak ez az érdekes része, mert a netes hírfogyasztás rászoktatja az embert a rövidebb anyagok fogyasztására, ezért kérdéses, hogy a hosszú cikkeknek úgy általában mennyire van közönsége.

A neten ezek általában elég rosszul élnek meg, de persze a Kindle és más eolvasók korában az is opció lehet, hogy az ember egy kattintással elküldi az eolvasóra, és elolvassa kényelmesen este a karosszékben.

Bambano 2012.02.01. 16:35:12

"Kovács Zoltán szerint amúgy is nonszensz az a magyar felfogás, hogy ami az interneten van az ingyenes": pedig ami eddig jó dolgot találtam a neten, az mind ingyenes volt.

"az online is olvasható print tartalmakért számtalan külföldi lapnál évek óta pénzt kérnek.": és a zöme bele is bukott ebbe.

2012.02.01. 16:44:24

Fizetős online tartalom = öngyilkosság. Akit nagyon érdekel, az megveszi papíron, gép előtt ülve viszont senki nem fizet, erre egy rakás példa volt már.

kovács pisti 2012.02.01. 16:44:54

@Joe84: Én szeretem.
A Páratlan oldalon (partinagy) Magar Meséi I. Fülkeforról ingyen elérhetők - és nagyon jók!

2012.02.01. 16:47:59

@Bambano: Hát igen, jellemző, hogy egyesek azt hiszik, hogy az internet ingyenessége ördögtől való. Micsoda maradi felfogás ez, nem képesek átlátni, hogy az interneten minden féle és fajta tartalomból egymilliárd darab van, nem lehet fizetőssé tenni, vagy csak úgy, ha egy csapásra _minden_ tartalom fizetős lesz. Különben mindig lesz ingyenes alternatíva. Vagy azt hiszi olvasók tízezrei nem tudnak majd létezni az online ÉS nélkül? Hát ez rövidtávú bukta lesz. Az ilyenformán gondolkodó ember a '80-as években él, és közelében sincs, hogy megértse, milyen folyamatok zajlanak ma.

NetSzemle - Hiteles személyes tapasztalatok 2012.02.01. 16:54:59

Ebbe belebukik az ÉS, és meg is érdemli! Az lesz a vége, hogy a mélyponton majd jön egy élelmes befektető és megveszi a nevet. Más nem kell belőle. Készít egy Facebook profilt és elindít egy brainstormingot, hogy mit kezdjünk a névvel, mindent, üzleti modellt is, nulláról végiggondolva.

Nem Penny hajója 2012.02.01. 16:57:43

Szegény ÉS-esek pár évvel le vannak maradva az aktuális trendekről. :)
Értem a problémájukat, de ezt a kérdést valahogy másként kellene megfogni. Eddig is szarul csinálták, hogy minden nyomtatott anyag egy az egyben elérhető volt neten is, de ez sem az igazi, amit most kitaláltak.
A megoldás inkább ott lehet, hogy adjanak mást a neten és mást a nyomtatott lapban.

cbc 2012.02.01. 16:59:43

Szlovákiában már bevezették a fizetős online tartalmat. Itthon is hozzá kell majd szokni, Adwords bevételekből már nem lehet komolyabb oldalakat fenntartani, a manipulált átkattintások száma egyre jobban követhető - és nincs is szükség ennyi online tartalomra, nagyon sok oldal be fogja dobni a törölközőt.

fifibá55 2012.02.01. 17:18:23

Nem az ellen van kifogásom, hogy fizetőssé teszik, hanem hogy drágább akarják adni, mint a nyomtatott változatot. A nyomtatott sajtónak számos olyan költsége van, ami az internetes kiadásnál fel sem merülhet, ez olcsóbb árat indokolna, nem hogy drágábbat. Senki sem akar többet fizetni, kevesebben fogják látogatni az oldalt és vásárolni, a főszerkesztő meg majd megmagyarázza, milyen rajtuk kívül álló okok miatt esett a "netes példányszám".

Styxx 2012.02.01. 17:21:50

@shitgun: @NetSzemle:
Például az sem olvassa el este karosszékben, aki mondjuk Kanadában él.
Vagy pedig mi vagyunk Index-Origo volnalon nagyon elkényeztetve. Egy csomó nem magyar újságnál az online tartalom csak ízelítő az offlinehez képest.

satho 2012.02.01. 17:25:41

Szerintem lehúzott roló lesz belőle. Kinek van idehaza erre pénze. A nyomtatott sajtó is haldoklik. Majd ha lesz pénz ételre, utána fogunk költeni netes újságra is.

Secnir 2012.02.01. 17:27:17

@kovács pisti:
Váncsa cikkei nekem bejönnek. Legyen szó bármiről. Én azt sajnálom, hogy elment a computerworldből, és a netről leszedték a régi, havi rendszerességgel megjelenő cikkeit is. Pedig -öregember létemre- tanultam belőle újat. amit a bootloaderekről írt, az egyszerűen zseniális volt - némi fanyar humorral fűszerezve...

juliusbond 2012.02.01. 17:27:28

Ha fizetek érte, akkor nem kell reklámot néznem? Vagy nem annyira jó a tartalom, hogy eltartson pár reklámot ?

Rachel Cohen 2012.02.01. 17:35:39

Ez volt a kedvenc oldalam. Meg a Hetek. Már ezt is elveszik a náci orbánék miatt!

zsotykai 2012.02.01. 17:36:51

Az igazán kár pl. az hogy **ingyen** megcsináltam nekik a Kindle verziót (szépen, újságformára konvertálva), és nem kérték.

Mert majd lesz dimag-os PDF az IPaden. És azt a Kindle is támogatja az informatikusuk szerint. Pedig nem annyira (olvasni lehet, de nem lehet betűméretet állítani (a Kindlen a PDFben)...

És mondjuk árulhatnák az Amazonon is, tán van néhány külföldre szakadt magyar aki Kindlen olvasná...

Én is megértem hogy miről szól az egész, fenn kell tartani a lapot. Az újságot szidóktól csak annyit kérdeznék: hányszor vették a kezükbe?

Fizetős tartalom != öngyilkosság. Például sokan vesznek SMS-ben FTP elérést :-) De komolyabb dolgokat is: pl. szakirodalmat.

földes82 2012.02.01. 17:44:26

Hiányozni fog. Azért bízom benne, hogy lesz lesz valaki a Kárpátok aszfaltján, aki továbbra is elérhetővé teszi.

rajen 2012.02.01. 17:44:43

Olvasgattam néha, de elég vacak, fapados volt az egész kivitelezés, ha azért kérnek pénzt, hát, azon is kéne javítani. Jellemzője a saját keresős portáloknak, hogy a Google-al domainre szűkítve előbb találtam meg, amit kerestem, ez az ÉS-re is igaz volt.

kvadrillio 2012.02.01. 17:45:07

..azután el kell gondolkodni azon ia, hogy miért is fizetjük az internetet ?
azért, hogy olvassunk egyes lapokat is avagy az egyes lapok még további kamatot akarnak lehúzni a zemberekről, hogy nőjön még jobban az offshore számlájuk.

...és....eddig is megvoltunk az és...és..és nélkül....:)

lashee · http://lashee.blog.hu 2012.02.01. 17:45:11

@Bambano @shitgun Szlovákiában működik egy Piano nevű rendszer – www.pianomedia.eu –, melyen online tartalmakra lehet előfizetni, egyelőre nem várt(an nagy) sikerrel. Mondjuk a sikerhez az is kellett, hogy az összes nagy játékos csatlakozzon hozzá.

Kurvaanyádat cenzorkám! 2012.02.01. 17:46:24

Egyik oldalról megértem őket: viszonylag kis példányszám, a nyomtatott verziót egyre kevesebben veszik (gondolom én), valamiből meg kell élni.
Másik oldalról: kurvára nem érdekel. Két-három évente egyszer tévedtem oda, akkor is valami linket követve. Számomra nem nagy veszteség. Érdekes egyébként, hogy szinte mindig valami jobbant, agyatlan idióta linkelte a cikkeiket. :D

+1: a http://www.es.hu-ról van szó? Mert én nem találtam rajta olyan linket, amit csak bejelentkezés után lehetett volna elolvasni.

szerella 2012.02.01. 17:49:34

Biztos olyan helyzetben voltak hogy lépni kellett.
Hogy a legjobb megoldást választották-e majd eldől.
Én kedvelem a lapot, bár nem olvasom rendszeresen.

PomberMaci 2012.02.01. 17:49:45

"a lap és a kiadó nem pályázik semmilyen pályázati forrásokra, kizárólag a piacról él"

Magyarra fordítva: eddig szívták a pénzt az állami csöcsből, de az mostanra elapadt, így tényleg kénytelenek a piacról élni, ahogy eddig cinikusan az ellenfélnek tanácsolták.

Kedves ÉS!

Üdvözöljük önöket a kapitalizmus világában, végre önöknél is elmúlt a komenizmus és a munkájukból kell megélniük. Így legalább megtudják, hogy tényleg mennyit is érnek.

Nyehehe...:-)))

hunmaster 2012.02.01. 17:53:47

A gond nem azzal van, gyerekek, hogy az ÉS maximalizálni akarja a bevételét, mert ők sem a két szép szemünkért dolgoznak ugyebár. Az igazi szemétség az, hogy, akinek előfizetése van, az is csak hosszas regisztrációs folyamat útján olvashatja az online tartalmakat. De miért is olvasná? Itt jön a vicc, ugyanis az ÉS több hosszabb cikke (pl. Nádas Péter: A dolgok állása, vagy Vásárhelyi Mária: Hírműsorok elemzése) végére odabiggyeszti az újságban, hogy az írás teljes tartalma online érhető csak el. Akkor az előfizető elkezd szórakozni a regisztrációval. Ha viszont csak megvette az újságot 495-ért, akkor baszhatja, előfizetés kéne.

Hefe 2012.02.01. 17:53:56

online nem tul sokan fognak ra elofizetni.
A fizetosse tetellel meg azt a reklambevetelt is elveszitik amit a nyajas olvaso az ingyenes cikkek olvasasa kozben osszekattintgatott.

2012.02.01. 18:02:38

@Styxx: akkor sem fog ez működni. Hiába a külföldi trendek, nem megy az, hogy fizessek a neten olyasmiért, amit két kattintással odébb ingyen is megkapok. Aki ezt nem látja be (az újság döntéshozóira gondolok), az rosszul gondolkodik. Ha meg az ÉS nem tudja magát eltartani a papíros piacon, akkor húzzák le a rolót, akkor nincs elég igény rájuk. Vagy emeljék az árat egy ezresre, kétezerre, és kiderül, van-e annyi olvasó, akinek ez megér ennyit. Ha nincs, akkor fölösleges erőlködni. Kétségbeesett kapálódzás ez, amit csinálnak, a kutya nem fog fizetni érte, hogy a neten ÉSt olvasson, de annyi biztos nem, amennyi rentábilis lenne. Én egy ősszel bedőlt nívós újságnál dolgoztam, nem ment a szekér, roló volt, nincs mit tenni, a papírpiac döglődik, a netes fizetős tartalom eleve halott ötlet, válság van, ha nincs hirdető vagy abba kell hagyni, vagy örömből csinálni online. Az ÉS-nek is lőttek szerintem.

israelite 2012.02.01. 18:02:45

jó ötlet támogatom!
a versenyképesség érdekében viszont kellene rá h.ardcore zs.idópornó vörös fanszőrzetű pun.cikkal, vagy c.igányfiú - zs.idólány gang.bang partyval, esetleg metélt farok szopó c.igánylány buk.kake video, HDben természetesen.

2012.02.01. 18:04:04

@PomberMaci: és ennyi, a támogatás elapadt, a piac leszarja őket, lehet emelt fővel kaput csukni, vagy nyígni még egy évet, és mártírkodással, röhejes módon bevégezni. Ha lenne rá igény, nem menne taccsra, ez így működik.

l.vonrichthofen 2012.02.01. 18:07:18

Közel negyven év után most búcsut veszünk egymástól.....
Ha annyira napra kész akartam volna lenni, akkor papíron olvastam volna, bár a posta is lassan jár, de mivel az internetes változat egy hetes késéssel jött, ez gondolom külföldön sokaknak megfelelt.
Bár éveim gyarapodásával már nem volt meg mindig az az érzésem, hogy egy hulláhosszon vagyunk, gyakran elolvastam, és az archivum biztosan hiányozni fog. Sajnos az egyedüli támogatás ezután részemről csak az lesz, hogy néha veszek egyet Ferihegyen.....

invader 2012.02.01. 18:07:46

drágább az online, mint az offline??? akkor ki az a barom, aki az online-ra fog előfizetni?

Bambano 2012.02.01. 18:12:27

@lashee: persze, csak:
- ott hasonló összegért nem egy tabloidra fizetsz elő, hanem a teljes, abba a fizető rendszerbe belépett minden tartalom után. kb. mintha az és-ért fizetendő 508 forint helyett elkérnének 900-at, de annyiért ést, hvg-t, meg egy halom más lapot is olvashatnál
- ott is *sokat* csökkent az olvasottság. ezt egy marginális lap már nem bírja el.

Kes 2012.02.01. 18:16:24

Inkább egy hirdetésszervezőt kellett volna felvenni, mert gyakorlatilag nincsen reklám az újságban.
Másik megoldás a print lap árának emelése, én minden héten továbbra is megvenném 6-700-ért is.
Ez az archívum miatt egyértelműen rossz megoldás! Egy-két héttel ezelőtt olvastam Bokros 2006-os és 2010-es cikkét a "kb mit kellene szerinte csinálni az országgal" témában, nagyon érdekes volt!
Van arra valakinek linkje, hogy a korábbi kormányok idején volt-e valami állami, pályázati pénze a lapnak?

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2012.02.01. 18:18:17

@PomberMaci: Félreérted, eddig se kaptak állami támogatást. És pont ez a(z egyik) kulcsa a függetlenségnek.

tojas99 2012.02.01. 18:19:22

Remélem csődbe megy az egész szar, a készítői pedig kereshetnek éjszakai melegedőt.

Ingyenélő mszp seggnyaló banda.

stopper 2012.02.01. 18:22:27

az utolsó mondatban "nem meri" vagy "nem méri"? nem mindegy :-)

Kobra6 2012.02.01. 18:22:51

Nem lehet vele kitörölni a seggem, pedig arra jó.

2012.02.01. 18:35:45

Az SZDSZ-t szemétbe dobta a realitás, itt az ideje, hogy a holdudvaruk is oda kerüljön.

kutya vacsorája 2012.02.01. 18:36:12

végre valaki rájött a magyar lapkiadók közül, hogy öngyilkosság ingyen osztogatni a "gyár" termékét. a coca cola ingyen van? pár éve még a print halálát jósolta mindenki. a print szarul van, de él (még). az onlájn ezzel szemben húsz éve nem jött föl annyira, hogy annyi profitot termeljen, amiért megéri nem csak spéder-féle kavarógépeknek a fenntartás. (a deutsche telekomnak nem kevés a zséje, de fő a feje az origó miatt, a telenor végül bele se vágott a sajátjába, pedig nem egy alföldi sufnituning-cég.)
most a normális "újságszerű" tartalmakról beszélek, nem a pornóról, efféléről. és a profi (?) szerkesztőségek által előállított, vagyis viszonylag magas költséggel üzemelőkről, nem a blogokról. látszik, hogy mindenhol megy az agyalás: az mno-hírtv-lánchíd összevonta az onlájnját, a ringier a rabszolgatartást részesíti előnyben: a népszabisoknak egyszerűen kötelező megtölteniük a nolt.
nemtom, h.ebből megél-e majd az és, de legalább mertek hozni egy unotrodoxot. meglássuk.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.02.01. 18:38:41

Tököm tudja melyik nagy Brit lapot próbáltak online fizetőssé tenni pár éve, de az első nap buktak.

A felhasználó abban a pillanatban az ingyenes konkurenciához fordult.

kispufi 2012.02.01. 18:51:57

@kovács pisti: na ilyen faszányosan függetlensemlegesek a fülkéző majmok, mint ahogy hivatkozzák. a kis piacról élők. gondolom, a nem-pályázásban is azért ilyen rutinosak, mert eddig eélkül is kaptak, nyilván semleges, független és mértékadó szolgálataikért cserébe.

336 2012.02.01. 18:54:11

iPhone tulajok tudják, hogy a Newsstand menügomb alatt egy rakat újságot lehet olvasni. Nos, egyik sincs ingyen, pedig olyanok vannak közöttük, mint a New York Times, meg a Vanity Fair. Szerintem egyikért sem kell nagyon aggódni. Az És-ért sem. Ha dolgoznának még egy kicsit azon, hogy ki is nézzen valahogy az oldaluk, már fizetem is az éves díjat.

legyekura 2012.02.01. 18:56:46

Én például azért nem vettem meg a lapot mert itt elolvastam.. hát ezután megveszem.. úgyhogy szerintem jól gondolkodtak..
A sok igényes komment írójának gratula..

2012.02.01. 19:00:10

@Kes: a világ legjobb hirdetésszervezője sem segíthetett volna, mert eleve leszállóágban van a hirdetési piac (40%-os esésről beszélnek általában), de egy politikailag elfogult sajtótermék esetében alapból minimum feleződik a potenciális hirdetők tábora. Ha hozzávesszük, hogy az ÉS tulajdonképpen egy igazi rétegorgánum, akkor világos, hogy a piacról se eddig, se ezután nem tudnak megélni. Itt jön az, hogy eddig a piacon kívülről dotálták őket, ez ugye most bedöglött. Ergo a történetnek vége, vagy átmennek fénymásol fanzinbe lelkes ingyenírókkal.

2012.02.01. 19:07:06

@336: ja, hát a NYT, a VF meg az ÉS. Nem egy kategória. Meg ugye odaát van 300 milla potenciális vásárló, plusz az angol nyelv miatt még világszerte sokmillió, az ÉS-nek meg (hasraütök) 10 ezer lelkes rajongója, egy eldugott káeurópai nyelven. A siker borítékolható.

Dr. GGG77 2012.02.01. 19:10:01

Az ÉS az ország egyik legszínvonalasabb lapja. Drukkolok nekik.

Arbet 2012.02.01. 19:10:37

Lol.. remélem hamar csődbemegy ez a komcsi szarkupac.

Vagoner pluSS 2012.02.01. 19:14:08

na ha lesz zsici pornó akkor én is befizetek egyhavi előfizetést.

leviske 2012.02.01. 19:23:22

"A lap főszerkesztője úgy véli, hogy ebben a piaci helyzetben elvárható az olvasóktól, hogy "a pénzükkel is szeressék a lapot"."

Ezzel az a baj, hogy x lapszám felett már elég borsos ára van annak, hogy az ember böngészhet a neten.
És azért valljuk be, a magyar (nem csak online) lapok többsége komoly kutató munkákat nem végez a cikkek megírásánál. Vagy totálisan szubjektív véleményt fogalmaznak meg valamiről, vagy leközölnek egy külföldi cikket magyarul. Na erre pénzt kiadni a hülye fog.

Itthon marginális azoknak az oldalaknak a száma, amik jogosan vezethetnék be azt, hogy RÉSZBEN fizetőssé váljanak.

kovács pisti 2012.02.01. 19:26:51

@kispufi: honnan veszed, hogy az ÉS függetlensemleges? Miért lenne? Ne is legyen, nem közszolgálati! Egy becsületes liberális lap volt is, maradt is. Azért szeretjük.

Walter Hartwell White 2012.02.01. 19:30:02

Gondolom, a fröcsögők gyakran olvasgatták, hogy így véleményt merészelnek formálni...

tede 2012.02.01. 19:36:27

Eddig még nem nagyon jött be a fizetős olvasgatás a neten üzleti modell. Valószinüleg egy újabb veszteségre ítélt újság van itt.
Hozzátéve a legendás magyar fizetési hajlandóságot, azt kell mondjam, hogy ebből nem fognak megélni. Próbáljanak inkább olvasókat szerezni és a reklámokból megélni, mert annak talán több esélye lenne.

fraki 2012.02.01. 19:37:33

Ennek így tényleg nincs értelme.

A fizetős online lap elveszíti a linkelhetőséget, megoszthatóságot, nem értik a net lényegét.

Dr.Betépett felhasználó 2012.02.01. 19:42:23

Szégyellem,eddig nem olvastam....ÉS....ezután sem fogom.

-JzK- 2012.02.01. 19:45:09

Újabb balliberális szar kilőve. Hulljon a férgese.
Azt nem lehet megoldani, hogy aki kiválogatja az index címlapra a blogbejegyzéseket, az ne ballib, hanem hazafias felfogást közvetítő bejegyzést tegyen ki?

dezoxiribóz 2012.02.01. 19:50:19

Én előfizettem az ÉS-re online. Szerintem megéri mert:

1. Nem kell elmenni érte az újságoshoz
2. Nem keletkezik papírszemét a lakásban (nekem nem szokásom őrizgetni az újságokat)

Egyébként pedig az egyetlen liberális újság, aminek a véleményére kíváncsi vagyok.

Nekem nem kell a mindenki számára megosztható tartalom ("a net lényege" ugye?), olyat akarok látni amit sokan nem.

dezoxiribóz 2012.02.01. 19:52:59

@-JzK-: Aki azt állítja, hogy a ballib nem hazafias felfogású a nincs tisztában a demokráció lényegével, no persze Vona is megmondta: "Nem vagyunk demokraták". Mindenesetre én úgy gondolom, hogy a ballib (nem vagyok az) és a szélsőjobb is (az sem vagyok) a nemzet része.

Fiesole 2012.02.01. 19:56:07

@bikmakk: LOL
Valahogy nem pont a függetlenség ugrik be erről a lapró.
Bár nem vagyok mérvadó, mert az mszpről sem a demokrata jut eszembe:)

Fiesole 2012.02.01. 19:56:48

@Fiesole: khm. lapról. Bocsánat

dezoxiribóz 2012.02.01. 19:57:21

@Fiesole: pedig nem annyira nem független mint gondolod.

-JzK- 2012.02.01. 19:57:52

@dezoxiribóz:
A ballib Magyarországon éppen arra épül, hogy tagad mindent, ami sajátosan magyar. Itt nem az átlagembereket zártam ki a nemzetből, akik a másik ellen szavazva, olykor megvezettetésből rájuk szavaznak, de az értelmiségük és az általuk képviselt ideológia az sajátosan nemzetellenes.

dezoxiribóz 2012.02.01. 19:59:45

@-JzK-: Ezt visszautasítom. Nemzetellenes az, aki a nemzetből próbál meg kizárni másokat csak azért mert politikai nézeteik nem egyeznek.

jorgecosta 2012.02.01. 20:01:24

@shitgun: "Hiába a külföldi trendek, nem megy az, hogy fizessek a neten olyasmiért, amit két kattintással odébb ingyen is megkapok."
Hol? Ez egy olyan rétegnek szóló, számára hiánypótló lap, amit én eddig nem találtam meg kattintás után sehol. De ha lenne, érdekelne.

Az a felfogás egyébként, hogy az "interneten" minden tartalom ingyen van, hibás. Nem lehet (és amúgy nem is feltétlenül szükséges) mindent reklámokból eltartani. Más kérdés, hogy a széleskörben elérhető minőségi újságírásnak (nem csak feltétlenül az ÉS-ről van szó) az onlájn tartalmak terjedésével gyakorlatilag befellegzett. Sajnos úgy látszik, ez az emberek többségét nem túlságosan érdekli.

-JzK- 2012.02.01. 20:05:03

@dezoxiribóz:
Nem a gonosz jobboldal rekeszti ki a baloldalt a nemzetből, a baloldal rekeszti ki önmagát, amikor megtagadja a nemzeti minimumot, és gyaláz mindent, ami nemzeti, és helyett valami kozmopolita szodomát akar felépíteni. A jobboldal csak megállapítja a tényt, nem ő hozza létre.
Ha lenne pl. nemzeti liberalizmus, olyan mint amilyet a dualizmus idején képviselt a Szabadelvű Párt, akkor azok a nemzethez tartoznának, de ezek nem.

dezoxiribóz 2012.02.01. 20:06:39

@jorgecosta: "Más kérdés, hogy a széleskörben elérhető minőségi újságírásnak (nem csak feltétlenül az ÉS-ről van szó) az onlájn tartalmak terjedésével gyakorlatilag befellegzett."

Azért az igény meg volna rá. Azzal, hogy előfizettem ezt próbáltam meg támogatni. Persze a minőségi újságírás iránti igény nyilvánvalóan nem óriási. Azzal, hogy előfizetek tagja lettem egy "zárt" klubnak. Az, hogy nem linkelgeti boldog-boldogtalan a cikkeket nem baj. Egyébként is uncsi, hogy ugyanaz a cikk ezer helyen felbukkan.

Fiesole 2012.02.01. 20:07:29

@dezoxiribóz: volt szerencsém több cikket is olvasni, ezek szerint megtéveszthettek.

dezoxiribóz 2012.02.01. 20:12:45

@-JzK-: "Nem a gonosz jobboldal rekeszti ki a baloldalt a nemzetből, a baloldal rekeszti ki önmagát, amikor megtagadja a nemzeti minimumot, és gyaláz mindent, ami nemzeti, és helyett valami kozmopolita szodomát akar felépíteni."

Ezt visszautasítom. Nem Te határozod meg, hogy ki a tagja ennek a nemzetnek. Nem Te határozod meg a "nemzeti minimum". Aki ilyet tesz az osztja meg a nemzetet és teszi magát ezáltal "nemzetellenessé".

dezoxiribóz 2012.02.01. 20:14:13

@Fiesole: "volt szerencsém több cikket is olvasni, ezek szerint megtéveszthettek."

Talán nem azonosak a politikai nézeteitek. Baj?

különvélemény 2012.02.01. 20:15:19

Ez történik, ha nem jön az "állami támogatás".

jorgecosta 2012.02.01. 20:20:09

@dezoxiribóz: arra gondolok, hogy ennek az igénynek és a fizetési hajlandóságnak egybeesése nem tart el több lapot. ne legyen igazam. de az index, origó, stb., amelyek rekordgyorsasággal és ennek következményeképp silányabb minőségben termelik ki mind az írásos, mind a(z audio)vizuális tartalmakat rengeteg kattintást és időt elvisznek az esetleg fentebb óhajtott médiumok elől. így elég nehéz helyzetben vannak. az internetes piacok jelenleg kevésbé széttagoltak, mint a hagyományos társaik, ez nem csupán az újságírás sajátja.

Fiesole 2012.02.01. 20:21:17

@dezoxiribóz: nem baj, sőt, szerintem ez lenne a normális. Nem fogod elhinni, de nem szeretném ha eltűnne, érdekesnek tartom több megközelítését is olvasni ugyanazon dolgoknak. A fizetőssé tétel nem biztos hogy nyerő egy réteglapnál.

2012.02.01. 20:28:01

@jorgecosta: Az ÉS egy szűk réteg lapja, és még szűkebb az a réteg, aki konkrétan pont ezekhez az írókhoz, stílushoz ragaszkodik. Az, hogy hiánypótló, nem jelenti azt, hogy, hogy sokan hiányolják, ha csak 5-6 ezer embernek hiányozna, az piaci szempontból, meg egyéb szempontokból is margináli. Azért mert te és még párezren fontosnak tartjátok az ÉS (ezzel semmi baj), attól még az ÉS nem egy jelentős sajtóorgánum. Ugyanezt a baloldali, liberális stílust, ugyanezeket a témákat mások is megírják, és nagyon soknak az is pont annyira elég, mint az ÉS, és bőven találni ilyet más újságban, és a neten is. Ezért nem jó akció ez a fizetőssé tétel, mert a törzsolvasóknak is csak egy része fog áttérnia fizetős onlinera, főleg, hogy ilyen módon van elintézve, hogy drágább mint a papír. Szerintem az ÉS pont nem azt a korosztályt szólítja meg, amelyik otthonosan mozog a net világában és még fizet is olyasmiért, ami eddig ingyen volt. A net sokmindent megbolygatott, ha a milliárdos tőkéjű zene és filmkiadók nem bírnak el vele, akkor egy kis újság sem fog. Ha nem megy a piaci (reklám)finanszírozás, nincs állami pénz, és az olvasók sem tudják eltartani, akkor az bizony életképtelen, és megszűnik.

Kes 2012.02.01. 20:28:37

@shitgun: Egy - szerintem - nem létező hirdetésszervezőnél sokkal jobb egy létező, még ha a piac zsugorodik is. Sőt!
Az meg, hogy az ÉS elfogult! LOL! Miért kellene egy hetilaonak, ami 500 forint elfogultnak lennie, ez nem a Blikk, vagy a MN-Népszava. Lehet, hogy Te egy 13. számtech. újságnál dolgoztál ahol minden hardwer bejelentést leközöl még rajtatok kívül 130 másik online és offline médium. Hát, a Te bajod. De, és ismét szvsz, nem olvasol máshol olyan mély és részletes elemzéseket a napi politikaáról mint ebben, mert van idő és terjedelem rá. Lehet, hogy nem tudod, de rendszeresen publikálnak az ún. magyar jobboldal eminens képviselői (akik többnyire talán a helyes fogalmak szerint konzervatív-liberálisok lennének) és külföldi jobboldaliak is.

dezoxiribóz 2012.02.01. 20:31:05

@Fiesole: "A fizetőssé tétel nem biztos hogy nyerő egy réteglapnál." Hát igen, ez kérdéses... de egy réteglap hirdetésekből sem tud megélni. Nyilvánvaló, hogy az online ÉS fizetőssé tétele egy kísérlet. Nekem bejött, mivel a neten szoktam olvasni őket, papírformában nem volt kedvem megvenni. Azzal, viszont hogy előfizettem támogatom őket.

Hajdú Peter 2012.02.01. 20:31:10

@-JzK-: "hogy aki kiválogatja az index címlapra a blogbejegyzéseket, az ne ballib, hanem hazafias felfogást közvetítő bejegyzést tegyen ki?"

Ja, idonkent kitehetne a kuruc info-t is.

NIL7 2012.02.01. 20:32:21

Nincs az az újság amiért pénzt adnék, amikor néhány hét múlva ingyen elolvashatom a kidobott példányokat, a neten pedig ezerszámra vannak mindenféle cikkek, index, bbc, cnn ... cia :-)

dadddd 2012.02.01. 20:33:10

Erről is a zorbán tehet!

jorgecosta 2012.02.01. 20:34:57

@shitgun: részben visszamondtad azt, amit én :) a másik részében nem találtam meggyőző érveket vagy esetleg konkrét példát arra a két kattintásra. akármennyire is réteg, nincs két kattintásra ilyen tartalom, vagy legalábbis annak a rétegnek a szemszögéből az a tartalom, amire gondoltál, nem ugyanaz a tartalom. az onlájnnal különben is ez részben a bajom: a hasonlóság már megalkuvóvá tesz.

dezoxiribóz 2012.02.01. 20:35:38

@shitgun:

"Azért mert te és még párezren fontosnak tartjátok az ÉS (ezzel semmi baj), attól még az ÉS nem egy jelentős sajtóorgánum."

Ez attól is függ, hogy ki az a párezer ember...

" Ezért nem jó akció ez a fizetőssé tétel, mert a törzsolvasóknak is csak egy része fog áttérnia fizetős onlinera, főleg, hogy ilyen módon van elintézve, hogy drágább mint a papír."

Az a törzsolvasó, aki nem vette meg offline és nem veszi meg online, az nem törzsolvasó. Olyan törzsolvasókra van szükség, akik fizetnek az online vagy a papír újságért.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2012.02.01. 20:36:30

@Fiesole:
A függetlenség azt jelenti, hogy senki nem csörög a piros telefonon, mert nincs olyanjuk. Ebből a szempontból az ÉS igenis független. Tény, hogy egy liberális értékrendet valló irodalmi-politikai hetilapról van szó, azonban sem az SZDSZ, sem a Szema, sem a Milla, sem pedig Cohn-Bendit vagy Janusz Palikot nem szabhatja meg, hogy mi jelenjen meg benne.

dezoxiribóz 2012.02.01. 20:36:45

@NIL7: Szemétkosárban szoktál turkálni? Kinek a szemetében lehet ÉS-t találni? :-)

dezoxiribóz 2012.02.01. 20:37:35

@Hajdú Peter: "Ja, idonkent kitehetne a kuruc info-t is."

Azt az orgánumot európai ember nem olvassa.

NIL7 2012.02.01. 20:38:18

@dezoxiribóz: Keleti PU. Még a National Geografic is csak 100Ft, és képek is vannak benne, olvasni sem kell.

dadddd 2012.02.01. 20:39:40

@dezoxiribóz: "Azt az orgánumot európai ember nem olvassa."

Inverz ÉS.

dezoxiribóz 2012.02.01. 20:40:02

@NIL7: "olvasni sem kell" ez fontos szempont! :-)

Dour ® 2012.02.01. 20:41:01

Ha fizetnek érte, talán olvasom.
Egy perc 100Ft.
Lassan, tagoltan, érthetően.
Max. napi egy óra.
Csak kp.

dezoxiribóz 2012.02.01. 20:41:29

@dadddd: Azt ÉS-t európai emberek írják és olvassák, az említett orgánumról ez nem mondható el (szerintem).

Lompos1948 2012.02.01. 20:49:58

"Keletkülföldi" nyugdíjasként nehezen tudnék ilyen árat megfizetni. Szerencsére 1998-tól bármelyik cikket elő tudom venni, nosztalgiázhatok ha kedvem tartja. Akár a szerkesztőséget is ki tudom segíteni, ha valami gond állna elő a szerverekkel.

2012.02.01. 20:51:26

@Kes: elfogult vagy, ami nem baj, csak nem látsz tőle tisztán. És az sem baj egyáltalán, hogy az ÉS nem elfogulatlan, miért is kéne neki annak lennie. Csak az elfogultság és a nyílt politikai állásfoglalás azt hozza magával, hogy csak az adott oldal szimpatizánsai veszik (szemben mondjuk a Blikkel, a Nők Lapjával vagy épp egy számtech újsággal), ami alapblól felezi-harmadolja az olvasóközönséget, emellé a hirdetők oldaláról is felezés/harmadolás van, hisz ha valaki politikai kötődésű helyen hirdet, maga is átpolitizálódik, egy autómárka, egy tisztítószermárka, egy ruhamárka ezt meg nem engedheti meg magának. Hidd el, hogy az ÉS-sel és a nézeteivel semmi bajom, csak törvényszerűen befolyásolja a helyzetét, hogy állást foglal. Ez pedig anyagi kieséssel jár, a Demokratában sem hirdetnek nagy márkák, azt se vállalják sokan.

bucbuc 2012.02.01. 20:55:06

Nálunk soha nem lesz csak fizetős minden jelentős tartalomszolgáltató.
Akkor hogyan befolyásolnának? A magyar média lényege ez.

Még bazmeg, a kartellezésben behúzató extraprofitnál is lényegesebb. Ha nem így lenne, már rég fizetős lenne az összes.

2012.02.01. 20:55:19

@dezoxiribóz: "Olyan törzsolvasókra van szükség, akik fizetnek az online vagy a papír újságért." Na ez a lényeg, ha szükség van rájuk, de nincsenek, vagy nincsenek elegendően, akkor game over, mert ha nincs ki vegye a lapot, akkor nincs kinek hirdetni, és vége. Pár ezer emberért meg nem jönnek a hirdetők, főleg politikai lapba. A Hammerworldnek megvan az a szűk, de biztos bázisa, akik veszik a lapot, és akiknek a lap témája okán megéri hirdetni, még ha nincsenek is sokan (szórakozóhelyek, hangszerforgalmazók, lemezkiadók). Az ÉS-nek nincs ilyen specifikuma, nekik ugyanazok a hirdetők kellenének, mint a Blikknek, Nők Lapjának, de azok maradnak a Blikknél, Nők Lapjánál, mert azt megveszik sok tízezren, az ÉS-t meg 4-5 ezren.

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2012.02.01. 21:00:53

@dezoxiribóz: muhaha visszautasítod, hogy valaki meghatározza a "nemzeti minimumot" me' az milyen má', de azért szerencsére jól megmondod, hogy ki az európai :) Kapaszkodj meg, hitler is európai volt.

2012.02.01. 21:01:00

@jorgecosta: én a hasonlóságnál nem arra gondolok, hogy van máshol Váncsa-szerű cikk, hanem van eszmeileg, politikailag hasonló cikk. Hidd el, sokaknak bőven elég, ha elolvashatják a dolgokat, híreket, elemzéseket hasonló szemszögből, és nem fognak ragaszkodni pont ahhoz, amit az ÉS ír, ha utóbbi fizetős lesz. A modellel van a baj, éppenhogy plusz ingyentartalmakkal kéne megtölteni a netes felületet, valami extrát vagy pluszt nyújtani, hogy több legyen az olvasó online. Én a helyükben differenciálnám a tartalmat a két médiumnál, hogy ne legyen elég az egyiknél leragadni, és akkor a papír ÉS-t megvevő olvasó az újság _mellett_ kattintana a netes verzióra, nem helyette. Így a döglődő papíralapú mellett a netes is erősen leszállóágba kerül, mert kötve hinném, hogy az eddigi ingyenes verziót olvasók akár csak harmada is fizetni fog érte. Ergo elintézték maguknak, hogy csökkenjen a látogatottságuk, mindezt pár tízezer(egy-két százezer) forintért cserébe.

dezoxiribóz 2012.02.01. 21:04:05

@shitgun: "az ÉS-t meg 4-5 ezren." Ha az a 4-5 ezer (szerintem azért több) online is hajlandó fizetni nyert ügyük van. Ha a papírért hajlandó (amit ugye kényelmesebb olvasni, de macerásabb beszerezni) valaki fizetni, akkor online miért ne tenné? Ráadásul az ÉS-nél extraként ott az online archívum is.

jorgecosta 2012.02.01. 21:06:53

@shitgun: valószínüleg nem ott dolgoznak a különféle üzleti modelleket ismerők királyai, ez kétségtelen :)
ilyen szempontból érdekes lesz az általad említett hammerworld, mert én úgy látom, azt a tartalmat is elég sok helyen el lehet érni, és talán még jobban veszélyeztetett a globális konkurencia irányából.

dezoxiribóz 2012.02.01. 21:07:05

@trolololol: A nácizmust már régen kivetette magából Európa. Vagy nem?!

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2012.02.01. 21:10:17

@dezoxiribóz: Tehát meg akarod mondani az "európai minimumot", no, csak eljutottunk idáig.

KIREKESZTŐ!!!

:p

2012.02.01. 21:10:54

@dezoxiribóz: nem kötözködni akarok, de teljességgel kizártnak tartom, hogy 5000 ember fizessen elő az online ÉS-re, úgy, hogy a papírújságot kevesebbért megkapja. Feljebb már kifejtették, és egyetértek vele, hogy a netes olvásis szokások nem támogatják a hosszú, elemző cikkeket, emellett 500 forint egyszerűen sok egy online lapszámért, még archívummal együtt is. A szlovákiai modell életképesebb, de ott kapsz egy tucat lapot nem sokkal több pénzért. Egy újságért ez sok, ráadásul nem értem, miért drágább a jóval olcsóbb netes felület, nincs papír, nincs terjesztés, akkor miért? És tegyük mellé, hogy az ÉS-t (feltételezem) zömében nem a neten lógó 20-30-as korosztály veszi, tehát a törzsolvasó inkább a régimódi papírt szereti. Viszont szívesen utánanéznék, hogy mennyi az ÉS eladott példányszáma, az sok mindent megmutatna, én tényleg max 5 ezerre tippelnék.

2012.02.01. 21:14:32

@jorgecosta: A Hammerworldnek nem sok konkurenciája van, papíralapú gyakorlatilag nincs, a neten meg persze van ezer rock/metal írás, de a HW havi adagban egybegyűjtve nyújt annyi interjút, kritikát, cikket, amit a neten egyenként kéne összecsipegetni, ráadásul a rock/metal rajongó elég bigott ahhoz, hogy ragaszkodjon a megszokott tartalomhoz, formához. Ebből a szempontból szerintem jobb célcsoport, mint a baloldali érzelmű emberek csoportja, akiknek ráaásul van még bőven papíralapú, televíziós és netes csatorna, hogy válogassanak. Metáltévé, rockrádió, és összeszedett metálos honlap meg nincs.

dezoxiribóz 2012.02.01. 21:15:20

@trolololol: Nem válaszoltál a kérdésre:

"A nácizmust már régen kivetette magából Európa. Vagy nem?!"

dezoxiribóz 2012.02.01. 21:17:35

@shitgun: Lehet. Magam sem tudom a hozzávetőleges előfizető számot. Tény: ez egy kísérlet, kíváncsi vagyok, hogy bejön-e nekik. Mindenesetre én megtettem azt, amit megtehettem...

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2012.02.01. 21:18:33

@dezoxiribóz: Nem érdekel a kérdésed, nem tudom és nem is akarom tudni, európa mit vet ki magából és mit nem.

A logikád érdekel. Nemzeti minimumot tilos megmondani, mert az kirekesztés, de az európai minimumot megmondod te nekünk, birkáknak, hogy ne kelljen ezen töprengeni.

Szittyós Feri 2012.02.01. 21:20:53

Hála az égnek, csak kimúlik végre ez a kommunista tűzfészek.

dezoxiribóz 2012.02.01. 21:24:06

@trolololol: "de az európai minimumot megmondod te nekünk, birkáknak, hogy ne kelljen ezen töprengeni."

A kérdésem arra vonatkozott, hogy ki mondja meg az "európai minimumot". Nos, ki?

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2012.02.01. 21:32:23

"Hogyan olvashatja internetes változatunkat (vele együtt archívumunkat) az, akinek van előfizetése a nyomtatott lapra?
1) regisztrál az ÉS honlapján;
2) levelet ír az online@es.hu címre, feltüntetve
- a pontos kézbesítési nevet és címet, ahová a nyomtatott lapot küldjük;
- a honlapon regisztrált nevet és a hozzá tartozó e-mail címet;
- valamint közli, hol fizetett elő - Magyar Posta vagy ÉS kiadó -; továbbá
- hogy előfizetése a nyomtatott lapra meddig érvényes.

Ennek alapján megkezdődik az előfizetői adatállományban történő beazonosítás, melynek függvényében a lehető legrövidebb időn belül aktiváljuk regisztrációját."

Na, ezt a procedúrát csinálja végig, akinek két anyja van...

Fizetős online tartalom != öngyilkosság, ha okosan csinálják. Ott van például az Android Market, meglepően sok magyar nyelvű komment olvasható fizetős appok alatt is, egyszerűen nem igaz, hogy az emberek nem hajlandóak fizetni. Az a titka, hogy egyszerűen kezelhető, két kattintás a fizetés és nincsenek elszállva az árak - 2-3 dollárt senki nem sajnál egy jó alkalmazásért.

Ellenpélda, ami hasonlít az ÉS nyakatekertségére és túlárazottságára: zenevásárlás. Vegyem meg a CD-t kurvadrágán, rippeljem, konvertáljam, ID3-taggeljem - miközben torrentről annyi idő készen és ingyen letölteni bármit, amíg felvenném a cipőmet hogy elmenjek a bótba (persze, iTunes... Ahol a fizikai adathordozó áráért kapok egy nulla előállítási költségű másolatot, ráadásul azt is konvertálni kell, hogy le tudjam játszani bármin)

dezoxiribóz 2012.02.01. 21:35:50

@Gery Greyhound (project ELE^EN): Én végigcsináltam: regisztráltam és átutaltam a pénzt (persze online). Néhány nap múlva működött.

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2012.02.01. 21:42:24

@dezoxiribóz: "A kérdésem arra vonatkozott, hogy ki mondja meg az "európai minimumot". Nos, ki? "

A te logikád alapján senki, hiszen aki ilyet tenne, "az osztja meg európát és teszi magát ezáltal "európaellenessé". " (a nemzet szót cseréltem európára szavaidban).

Te mégis ki akarod zárni a nácikat Európából, tehát saját logikád alapján te Európa-ellenes vagy.

Miután logikád tarthatatlanságát beláttad, felvázolok egy másik gondolatmenetet. A nemzeti minimum, meg európai minimum is szubjektív dolgok. Nem lehet lemérni, hogy ebben nyolc kilogramm nemzet van, de a határ tíz, szóval ez nem éri el a nemzeti minimumot.

Azonban van egy konszenzus, amit a legtöbb ember igaznak gondol ennek kapcsán. Ilyen például a nácizmus téma. Az emberek többsége valószínűleg úgy gondolja, hogy a nácik nem valók Európába manapság, ezért mondhatjuk azt, hogy európai minimum nem nácinak lenni.

Hogy a nemzeti minimum mi, az messzire vezetne, és nem is kívánok belemenni; mindenesetre egy dolgot leszögeznék, beláthatjuk, hogy van olyan, hogy nemzeti minimum, annak mintájára, ahogyan azt is beláttuk, hogy van európai minimum; és nemzeti minimummal kapcsolatos véleményünknek hangot adni csak annyiban kirekesztő, mint amennyire európai minimummal kapcsolatos véleményünknek hangot adni kirekesztő.

dezoxiribóz 2012.02.01. 21:59:48

@trolololol: Alakul!

"A nemzeti minimum, meg európai minimum is szubjektív dolgok."

Egyetértünk.

"Az emberek többsége valószínűleg úgy gondolja, hogy a nácik nem valók Európába manapság, ezért mondhatjuk azt, hogy európai minimum nem nácinak lenni."

Egyetértünk.

"Hogy a nemzeti minimum mi, az messzire vezetne, és nem is kívánok belemenni; mindenesetre egy dolgot leszögeznék, beláthatjuk, hogy van olyan, hogy nemzeti minimum, annak mintájára..."

Nem értünk egyet. Az általad használt "európai minimum", illetve "nemzeti minimum" fogalmak nem ugyanazt a lényeget takarják. Az, hogy a nácizmus elítélése európai minimum az egyértelmű ebben Európában konszenzus van. A "nemzeti minimum" a te szóhasználatodban egy szubjektív fogalom, ami a politikai ellenfél megbélyegzésére szolgál.

"...és nemzeti minimummal kapcsolatos véleményünknek hangot adni csak annyiban kirekesztő, mint amennyire európai minimummal kapcsolatos véleményünknek hangot adni kirekesztő."

Nem, pont azért nem, amit az előbb leírtam. Az európai minimum, illetve nemzeti minimum, a "minimum" értelmében sem azonos fogalmak.
Nagyon jó lenne, ha már itt tartunk, ha a "nemzeti minimum" az lenne, hogy nem rekesztünk ki senkit a nemzetből.

the cat 2012.02.01. 22:00:46

@hunmaster:

Úgy kell annak, aki Vásárhelyi Máriára kíváncsi-:)

dezoxiribóz 2012.02.01. 22:06:47

@the cat: Én sokmindenkire kívácsi vagyok, te nem? Szerintem nem szabad csak egyazon politikai oldal véleményét olvasni. Ha nem mondtam volna még: nem vagyok sem baloldali, sem pedig liberális, de ezekre a véleményekre is kíváncsi vagyok.

balambher 2012.02.01. 22:55:47

@Kes: Nem. Direkt sosem pályáztak.

balambher 2012.02.01. 22:57:47

@kispufi: Rosszul gondolod. Sosem kértek, vagy kaptak. De mégis nagy a pofád, pedig tájékozatlan vagy. A tefajtád miatt tart ott az ország, ahol tart.

balambher 2012.02.01. 23:07:12

@-JzK-: Látod, ez a jobboldal baja, csak ők - jelen esetben te - határozhatják meg, mi a nemzetellenes. A nemzet nem ti vagytok, hanem mindenki, beleértve a rablógyilkost, a cig.ány disznótolvajt, vagy éppen Csurkát, és igen, a libsiket is, meg a komcsikat is, ahogy a svábokat, örményeket, szlovákokat is, akik magyarnak vallják magukat.

sidorovich 2012.02.01. 23:10:41

Fizessen a zsidó propagandáért az, akinek két anyja van. Gyújtópapír kategória.

kitiltottakmindenhonnan 2012.02.01. 23:46:25

Ki az az őrült aki ezért a szarért még fizetni is képes???? Na az az igazi fanatikus.

Körülmetélt Rajherceg 2012.02.01. 23:56:22

ingyen sem olvasnám ezt a liberál förmedvényt...

balambher 2012.02.02. 00:02:11

@Körülmetélt Rajherceg: Honnan tudod, mi van benne, ha nem olvasod?

pruntyike 2012.02.02. 06:25:47

Annak idején (mikor pl. még Bertha Bulcsu írt bele, csak az idő belövése miatt) az ÉS-t nagyon vártam. 1 korona volt az ára, akkor 3 kiflit lehetett ezért venni. Most, ha átszámolom az árát a már nem létező koronára, a jelenlegi kifliárral számolva az ára 30 darab kifli ára itt nálunk. Persze nekem nem kell(ene) így számolni, de úgy gondolom, van egy réteg (pedagógus, stb.) akinek ez a pénz is számít. A PIANO-rendszer (fizetős tartalom) Szlovákiában és Csehországban úgy működik, hogy ha befizetsz havonta 2 eurót, akkor minden PIANO résztvevő teljes internetes tartalmához korlátlanul hozzáférsz egy hónapig, ami több tucat (cseh és szlovák) sajtótermék is lehet (15 milliós potenciális piacon).

lenoardo999 2012.02.02. 06:40:35

Világéletemben rendszeresen olvastam az És-t. Mondjuk, amióta van online verzió, csak Ferihegyen vettem meg a print változatot. Az tény, hogy amióta a szoclib kormányok szócsöve lett, vagyis rendszeresen publikált benne az összes kormánytag, és ezzel párhuzamosan egyre elfogultabbak lettek a szakértői cikkek is, én is egyre rövidebb idő alatt végeztem a lap élet részével. Bár az ÉS imázsához hozzátartozott, hogy azt hirdeti magáról, hogy nem kap állami, kormányzati támogatást, mely közvetlen formában lehet, hogy igaz volt, de a reklámokból és a szerzőkből ítélve valószínűsíthető, hogy közvetve igenis jelentős támogatásban részesülhetett. Mára ezek nyilvánvalóan megszűntek. Az online tartalom fizetőssé tétele önmagában nem ronthat az És helyzetén, hiszen eddig szinte semmilyen bevétele nem volt az online felületből, mivel az ingyenes tartalom miatti nagyobb látogatottság sem volt kihasználva. Most majd persze drasztikusan csökkenhet a látogatottság, de néhány százan talán előfizetnek az online változatra, és lesznek, akik mindkettőre, hiszen a print tartalom egyre jobban utalhat az online-ra. Veszteni tehát ezen már nem fog az ÉS. De én hasznosabbnak találnám, ha inkább jobban kihasználták volna az ingyenes tartalom miatti látogatottságot. Már ha az elért valamilyen szintet. Ezt viszont csak ők tudják. Én mindenesetre akkor így se online se offline már nem olvasom.

Magyarnaba 2012.02.02. 07:02:24

A liberális gazdaságpolitika kevés kritikával fűszerezett imádata miatt szoktam le az ÉS-ről. Most már legalább akkor sem kell elolvasnom, ha egy link odavezet.

A közéleti újságok egyik fő értéke a nyilvánosság, amelyet a közvélemény formálására képesek felhasználni. Ha a valamit fizetőssé tesznek ,akkor ez a szerep igencsak szűkül.

Többen említették a PIANO-t. A felvidéki sajtó legtöbb lényeges szereplője beleugrott a pianoba, így lehetett eredményes a bevezetése. Ha egy ÉS-hez hasonló periférikus orgánnum önállóan dönt így, akkor esélytelen a siker.

gigabursch 2012.02.02. 07:17:27

Na most aztán elválik a szar a májtól...

Kiderül, hogy még annyian se kiváncsiak rá, mint amennyinek eddig tűnt...

Valandil 2012.02.02. 08:25:23

Utoljára a nyolcvanas években volt jó az ÉS, akkor előfizető voltam. A mostanival max. begyújtanék a bogrács alá.

ABA587 2012.02.02. 08:26:31

Remélem a többi lap is követi! Nincs semmi sem ingyen!

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2012.02.02. 09:47:34

Valaki magyarázza már meg, hogy miért bukna bele egy lap abba, hogy azt, amit eddig ingyen adott, most pénzért adja, mert én nem nagyon értem a logikát.
Amúgy a lapot pl. külfölfön nem lehetett előfizetni eddig, most online lehet. Plusz bevétel, nem?
Az más kérdés, hogy kicsit okosabban is meg lehetett volna oldani ezt, szerintem pl. jobban jártak volna egy olyan rendszerrel, ahol az egyes cikkeket lehet megvenni pár tíz forintért.

Link Elek 2012.02.02. 09:51:01

idiotak.
legalabb megnezhetek volan, hogy milyen fizetos online business model sikeres.
ebbe belebuknak.
meg is erdemlik.

pucros 2012.02.02. 10:46:14

Aljosát elküldi az apja az újságoshoz, hogy hozzon két Pravdát. A gyerek nemsokára visszajön, de üres kézzel.
- Hol a Pravda?
- Az úgy volt, hogy összatalálkoztam édesanyámmal, aki azt mondta, hogy minek nekünk az a Pravda, ne költsünk újságra ezekben a nehéz időkben, amikor ott a rádió, a televízió, ahol úgyis bemondanak mindent.
- Jó, akkor menjél és hozzál csak egy Pravdát. Anyád meg törölje a rádióval a seggét!

wilson77 2012.02.02. 10:52:33

Semmi sincs ingyen.
Az ÉS -lehet itt kérem, mindenféléket mondani - számos kitűnő agy írja.
Kevés az olvasó? Igen, kevés.
Folyamatosan csökken a lapok példányszáma világszerte.
Nagyjából három kivétel van: Blikk, Bors, Metronóm (vagy mia f.) és a Helyi Téma. Az utóbbi kettő ingyenes, jobbos. A HT-t meg még házhoz is viszi a posta...

Az egykori jobbos ellen-ÉS kb. 4 hónap alatt lehúzta a rolót...

Nincsen értelmiségi lap, aminek nőne a példányszáma.

Magóg 2012.02.02. 10:53:06

Valószínűleg tipikusan az az olvasó vagyok, aki miatt meglépte ezt az ÉS. 16-20 évvel ezelőtt kezdtem olvasni, aztán néhány év múlva jócskán megdrágult, így leszoktam róla. Kb. 5 éve fedeztem fel az online ÉS-t, ami nekem sokkal jobban tetszett mint a nyomtatott újság. Minden héten végigszaladtam a cikkeken és ami érdekelt (általában 6-10 cikk) azt kinyomtattam és így kényelmesen, nekem megfelelő betűnagysággal, A/4-es méretben tudtam olvasni. (Nekem kényelmetlen a nagy lepedős újság mert többnyire kádban vagy ágyban olvasok...)
Megértem, hogy fizetőssé tették az online tartalmat, csak a módszert tartom teljesen elhibázottnak. Én egy-egy cikkért "boldogan" fizetnék pl. 50-100 Ft-ot valami egyszerű formában, de az egész online tartalomra baromira nincs szükségem, hiszen több olyan rovat is van, amit egyáltalán nem olvasok.
Szerintem cikkenként kellett volna fizetőssé tenni az online tartalmat, sokkal többet kereshetnének vele és sokkal olvasóbarátabb hozzáállás lenne.
Az meg egy vicc, hogy az online előfizetés drágább, mint a nyomtatott. Ebben a rendszerben legalább feléért kellene adniuk a netes előfizetést.
Remélem idővel változtatnak majd.

pucros 2012.02.02. 11:07:49

@Magóg: Igen, ha létezne valamilyen elterjedt micropayment protokoll, valószínűleg az lenne a legjobb.
De nincs.
Amit helyette szoktak használni, az olyasmi, hogy veszel valamekkora kreditet, cikkenként döntesz a fogyasztásáról, és mondjuk oldalt mutatná az oldal folyamatosan, hogy hány cikkre elég még.
De úgy elég kényelmetlen, ha külön árul kreditet mindenki, akinek valójában micropayment lenne az ideális.
Így ugyanúgy tényleg csak az szánná el magát, aki rendszeres, elkötelezett olvasó.

Az elkerülhetetlen, hogy az ÉS akkor így még "rétegebb" lesz, a véletlenül odatévedők többé egy betűt sem olvasnak belőle. Sőt, a vezércikkfüggők se fognak azért az egy írásért ennyit adni.

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2012.02.02. 11:22:06

@pucros: A ProZ nevű oldalon épp ilyen rendszert használnak. (Teljesen más téma, ez egy fordítóknak szóló hirdetéseket megjelenítő oldal, de a rendszer attól még ugyanaz.)
Vagy veszel egy éves előfizetést, és akkor mindent látsz, vagy nem veszel, és akkor valahányszor meg akarod nézni egy hirdetés részleteit, perkálsz egy eurót. Ehhez van egy számlád, amire annyi pént töltesz fel, amennyit akarsz. PayPallal ez három másodpercet vesz igénybe. Szerintem ugyanezt a rendszert simán lehetne használni az online médiánál. Én technikai akadályát nem nagyon látom ennek.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2012.02.02. 12:19:39

@trolololol: ügyes szándékos félreértés, kiváló politikus lennél.

Bernáth Tarján, 4914 Olcsvaapáti, Nyár utca 40. (t 2012.02.02. 12:46:01

ocsém ezt a szarkupacot, százszor inkább elolvasom a Gamestart, majd letoltom a legjobb gémet, kozben betolok 2 zacskó csipszet, plusz 1 liter kólát, és indúlhat a GTA!
...hát mi ez az ujság már, beleolvastam Ludassy Mária: Padon ulve cimu cikkébe,...na hát menjetek már a picsába, de tényleg. Nem mondom qrva izgalmas volt, tiszta qltúra meg minden!
A faszt érdekli, és ezért még pénzt is kérnek, soha nem fizettem semmiért a neten, az ujságokért sem, a filmekért sem, a játékokért sem, és ez nem lesz másképp a jovoben sem!
Lúzer banda!

Kandeláber 2012.02.02. 14:18:39

Hát ha ez a förtelem "piaci alapon" eltartható, akkor nem sok jövőt jósolok neki.
Sztem magát a lapot 100- 150 E-nél többen nem veszik, a reklámokból pedig nem tud megélni.
El fog tűnni a süllyesztőben.
De ha a felszínem marad, az sem számít, mert régen nem mérvadó, hogy mit firkálnak össze.

2012.02.02. 14:42:53

@Kandeláber: 100-150 ezer???? Ha elosztod tízzel, akkor is kissé túlzó. Nem létezik MO-on sajtótermék, ami 150-ezerben fogy, réteg-hetilapnak áldás a 7-8 ezer.

Kandeláber 2012.02.02. 16:23:31

@shitgun: Hát tényleg el vagyok tájolva. De ha 7-8 ezer, akkor miről beszél a főszerkesztő?
Valszeg eddig az állami apanázs tartotta lélegeztetőgépen, ha azt elvágják, akkor game over.

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2012.02.02. 17:02:07

@Kandeláber: Mennyi állami apanázst kapott az ÉS, tudnál erről valami bővebbet mondani?
Azért kérdezem, mert az ÉS azt állítja, hogy semmilyen apanázst nem kértek és nem is kaptak soha.

zsotykai 2012.02.02. 20:47:21

@mistinguett: gondolod hogy bármi ilyenről tud @Kandeláber? Dehogy. Csak vagdolkoznak, szakértenek, megmondanak.
Mondanám, hogy szórakoztató volt végigolvasni a kommenteket, de inkább szomorú.

Rachel Cohen 2012.02.04. 10:28:24

Szerintem magánemberek támogatták, esetleg alapítványi formában. Mint Soros Gyuri bácsi például. De nem biztos, csak tippelek.

zsotykai 2012.02.04. 22:25:35

@Rachel Cohen: szerintem meg - nem biztos, csak tippelek - a jobboldal pénzeli őket, hogy aztán tudják őket liberbolsizni, hogy eltereljék a figyelmet Simicskáról. Vagy Xenu. Vagy a konteo.blog.hu. Vagy.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2012.02.05. 10:57:44

@Rachel Cohen: kiesel a szerepből, pedig elég egyszerűre találtad ki

Rachel Cohen 2012.02.05. 11:38:42

@flugi_: miért, ön szerint kik támogatják a kiadványt?

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2012.02.05. 22:47:39

@Rachel Cohen: az olvasók és a hirdetők.

A szereped szerint is ezt kellene mondanod, csak szándékosan hiteltelen megfogalmazásban (hiszen hazugnak akarsz látszani, és szerinted ez hazugság). A 2012.02.04. 10:28:24 hozzászólásodban viszont a valódi véleményed írtad le, amihez jobban passzolna egy wassalbertes avatar.

Rachel Cohen 2012.02.10. 20:01:21

@flugi_: Nem értem minek kötözködsz. Köztudott, hogy ezeket a kiadványokat sem az olvasók, sem a reklámok nem tudják eltartani. Főleg, ha nem független a mondanivalójuk sem.
Valami szégyellni való van ebben talán?

Rachel Cohen 2012.02.10. 20:03:13

@flugi_: Neked komplexusaid vannak és üldözési mániád, erős félelmeid. Fordulj szakemberhez.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2012.02.10. 22:41:08

@Rachel Cohen: ja, "köztudott" = kedvenc médiám mindig azt mondja.

Az ÉS-re a Bayer-Bencsik-Lovas közösség akkor rágott be, amikor Lovas viselt dolgairól az ÉS-ben valaki megírt ezt-azt, hivatalos végzések másolataival (vagyis nem olyan légbőlkapott módon, ahogy Lovas szokása a vádaskodás). Ekkor a korabeli sajtóklub és a vonatkozó média (magyar nemzet, demokrata) berakta az addig jófiú ÉS-t a rosszfiú kategóriába.

Előtte azért volt jófiú az ÉS, mert randa komcsi mutyikat írtak meg 98-ig.

Azóta meg "köztudott", amiket hiszel róla :)

Rachel Cohen 2012.02.16. 23:13:48

@flugi_: Engem nem zavar, ha te becsukott szemmel jársz. De ne feledd: attól még, hogy egyén eloltott lámpással jár az emberek közt, még nem fog tovaterjedni a sötétség. Szemben az égő lámpával, hiszen az fényével felgyújtja a többiek szellemét.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2012.02.17. 17:03:43

@Rachel Cohen: :D

Az a legjobb, hogy mindig a leginkább csőlátású emberek biztatnak másokat arra, hogy "nyissák ki a szemüket". Ez valószínűleg azért van, mert a kevésbé csőlátásúaknak ún. érveik vannak, amikkel igyekeznek mások szemét felnyitni.

Hasonló ez azokhoz a tanácsokhoz, hogy "hogyan legyél sikeres", ahelyett, hogy abban adnának tanácsot, amiben az illető sikeres akar lenni. Ahhoz már ugye szakértelem is kéne.

Ez a probléma a meggyőződésen alapuló hozzáállásról. Te úgy gondolod, hogy gonoszzsidók, és próbálsz ezzel viccelődni. Azt nem tudod, hogy miért gonoszzsidók, csak egy rakás ilyen jellegű olvasmányod meg beszélgetésed volt, ahol hasonló gonoszzsidók világnézetű emberekkel tudtál nagyokat egyetérteni, általában ordenáré felületességgel.

Aztán amikor a tényekre kerül a sor, akkor már csak a költői képek meg üres jótanácsok maradnak.

Rachel Cohen 2012.02.18. 22:47:25

@flugi_: De olyan pont nincs, hogy gonoszzsidók. Gonosz emberek vannak. Nem tudom minek kell kiforgatni a másik ember szavait. Hová vezet ez a zsidóellenességed? Olyan leszel már mint a saját gyermekét gyűlölő és kitagadó apa. Minden vér hazaszáll és nem marad elég erőd a meglátásra.

Rachel Cohen 2012.02.21. 14:32:44

Istennek köszönet, személyeskedni nincs időm. Ha valakinek mentális problémái adódnak forduljon szakemberhez, és nem vagyok pszichológus.
süti beállítások módosítása