Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Mellé lőtt a Mythbusters stábja

2011. december 08. 13:30 sixx 96 komment

A Discovery Channel műsorán Állítólag... címmel látható Mythbusters egy alapvetően egyszerű, de zseniális ötletre épít: tudományos módszerekkel vizsgálnak meg mindenféle városi legendát, és beküldött sztorit, aztán majd kiderül, mennyi alapja van a biztos forrásból származó infónak. A műsor legutóbbi felvételén egy ágyút teszteltek éppen, hogy kiderüljön: az ágyúgolyón kívül mivel lehet még hatásosan leamortizálni valamit. Egy kilőtt golyó eltévesztette a célpontot majd a környéken dúlt egy kicsit.

A két műsorvezető, Adam Savage és Jamie Hyneman nem volt jelen a felvételen, csak Tory Belleci, Kari Byron és Grant Imahara nevű kollégáik, valamint helyi rendőrség (a kaliforniai Dublin melletti katonai gyakorlótéren dördült el a szerencsétlen lövés), aminek képviselője azt állítja, minden biztonsági intézkedésnek eleget tettek a kísérlet során, a baleset pedig akkor történt, amikor az egyik golyó gellert kapott az egyik biztonsági sávon, és a sánc fölött átrepülve 640 méterrel arrébb átment egy házon, megpattant egy háztetőn, majd beleállt egy mikrobuszba. 

A Discovery és a műsor készítői sűrűn elnézést kérnek és persze kártérítést fizetnek az érintett családoknak, akiket érthetően eléggé feldúlt a malőr, bár volt, aki egyszerűen átaludta a golyó becsapódását. Egyébként is a környéken élők hozzászoktak már a robbantgatáshoz, hiszen a műsor ezen a katonai gyakorlótéren már nem először forgatott. 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

titok84 2011.12.08. 14:28:55

Állítólag egy ágyúgolyó nem tud átmenni a házfalon úgy, hogy utána még egy mikrobuszba is beleálljon...

ngír · http://csakazertszolokhozzahogyreklamozzamablogom.hu 2011.12.08. 14:50:14

ja, kellene egy F5öt nyomni komment-küldés előtt :)

Llew 2011.12.08. 14:52:01

Milyen ágyúból lőtték azt ki, hogy a lőtér elhagyása után még ennyi lendület volt benne?

Az érintett család azért nem kapkodta el a feldúlt állapotba kerülést, mert állítólag átaludták az esetet.

Neretil 2011.12.08. 15:08:23

Nagyon durva. Elmondhatnak egy imát nyugodtan, amiért nem volt ember a golyó útvonalában, mert akkor nem kártérítési ügy lenne ez.

Titus Pullo Urbino 2011.12.08. 15:54:17

Gipszkarton. Szar. Téglából kell építkezni kérem. És máskor pontosabban célozni, a helyi APEH épület 50 méterre van balra :-)

magyar ember teli szájjal 2011.12.08. 15:57:46

Atombombával is kísérletezhetnének végre.

Jenő_bácsi 2011.12.08. 16:01:37

Hát ha az tényleg katonai lőtér volt, akkor valaki nagyon elszámolt valamit a lőtérengedély kiadásánál még annakidején

Bocimaster 2011.12.08. 16:02:25

@magyar ember teli szájjal: Igaz-e, hogy nem olvad meg a fegyver, ha ráfekszel, miközben a közelben atomrobbanás történik? :)

Tower13 2011.12.08. 16:03:24

@Titus Pullo Urbino: Inkább a forgassanak itt. mutatnám nekik az irányt :D

Komolyra fordítva a szót, én kedvelem a műsorukat, de azért ez durva malőr:S

úgyiselfelejtem 2011.12.08. 16:06:17

Azért fasza egy lôtér az, amirôl ennyire ki lehet lôni...
Fake az egész

titan 2011.12.08. 16:15:07

lehet olcsóbb volt így a kártérítéssel a reklám :)

É2I 2011.12.08. 16:16:34

@Bocimaster: Nem igaz, veled együtt elpárolog :P

SJobs 2011.12.08. 16:22:16

Legalább valódi a műsor :DDD

www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2011.12.08. 16:22:25

én is szoktam nézni. néha igencsak feszegetik a határokat, de ha nem tennék, a kutya sem nézné, és nem is beszélnének róluk :)

www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2011.12.08. 16:26:05

kevés az a műsor, amit a torrentekről lelehet szedni, rendesen kategorizálva, de ez az, mert érdekes a témája. ráadásul gyerekekkel is nézethető, tanulhatnak belőle.

kpetya 2011.12.08. 16:32:27

ez az a társaság akik szerint a rezonancia nem létezik?

Lescol 2011.12.08. 16:32:34

GELLERT kapott... jaj.. ez olyan mint a ravasz meg a golyó és az AK-géppisztoly.

Ha nem írod le azt hogy gurulatot kapott, akkor inkább annyi, hogy megpattant vagy bármi.

Lescol 2011.12.08. 16:34:29

@Jenő_bácsi: ez nekem is megfordult a fejemben.

Lescol 2011.12.08. 16:37:14

@kpetya: a hidas kísérletre gondolsz, amit nem voltak képesek leszaggatni?

Igen néha nagyon mellényúlnak. Egy két kísérletük olyan mintha szándékosan basznák el, hogy azt mondhassák, nem működik.. pedig aztán dehogynyem.. csak rendesen kell megcsinálni. Pl tűzoltótömlőkkel felemelni egy kocsit...

Vkat118 2011.12.08. 16:44:37

@Titus Pullo Urbino: A számszeríjam acél gyakorlóheggyel 50 centi téglát átvisz. Feltételezem az ágyú is..
De tény, hogy az észak amerikai papírházak gagyik.

valójábannemberci 2011.12.08. 16:44:50

ez az egész megfilmesítésért kiált. főleg az átalvós rész. :P

indapass90210 2011.12.08. 16:50:28

@magyar ember teli szájjal: már tudjuk, hogy azt egy hűtőszekrénybe bújva lehet túlélni.

nemjogasz 2011.12.08. 16:53:32

Mondjuk én inkább azon csodálkozok, hogy egy olyan lőtér, ahol lehet tüzérséggel játszadozni, 640 méterre van lakott területtől...
Amúgy meg a "csináljunk valami látványos robbanást" metódust nem nevezném tudományos módszernek.

kpetya 2011.12.08. 16:54:58

@Lescol:

arra.
ha jól tudom vmi filmes szakik ezek, a fizikai ismeretek nem az erősségük, de szerintem a legtöbb aminak sem.
Egyszer láttam egy filmet amikor a tűzoltók vizzel probáltak magnéziumot oltani. Sima közép iskolás kémia-fizika tanulás után lehet tudni, hogy nem fog menni, de egy tűzoltónak pláne kellene tudnia.

vernyul 2011.12.08. 16:57:25

@Lescol: a geller az nem a gurulat németesen?

szcsongor 2011.12.08. 16:59:40

@Lescol: Na én pl. életemben nem hallottam még ezt a szót, hogy "gurulat". Szerintem a "gellert kapott" kifejezésről többen tudják, hogy mit takar.

Lali_ 2011.12.08. 17:03:54

Remélem lesz róla műsor is, hogy mi közben sikerült ezt összehozni. Kari arcát megnézném, amikor látja, hogy elszáll a halálba a golyó :D. Meg amikor a B csapat kapja majd a leb*t Savage és Hyneman kollégától.

2011.12.08. 17:25:25

Az amcsi házakat a légpuska lőszer is átviszi, erről ennyit.

@Vkat118: milyen téglát visz át a szemszeríjad? Csak mert egy sima, 12-es tömör falat sem üt át, ezt egy délelőtt folyamán próbáltuk, de nem jött össze. Nem hogy 50 centit. L.O.L. A lyukacsos, hőszigetelt tégla meg nem a szilárdságáról híres, hanem a hőszigeteléséről. Amúgy 50-es tégla nincs, csak mondjuk 44-es (HS44)

domel 2011.12.08. 17:30:13

Megnéztem a videót, többször mutatták a lyukat a házfalon, és mindannyiszor valami fény vibrált a lyukban! Mi lehetett az? Csak nem egy rendőrautó állt bent a nappaliban bekapcsolt villogóval? :D

Cold Heart 2011.12.08. 17:35:44

@Lescol:

Bennem is ez fogalmazodik meg idonkent.
A tudomanyos modszer eleg eros, mert egy elbenazott kiserlet nem jelent semmit, viszont a musor szorakoztato

Wertzui 2011.12.08. 17:38:39

Kíváncsi vagyok, hogy ez az epizód mikor lesz a Discoveryn

zsotyek 2011.12.08. 17:40:37

@Cold Heart: Gratulálok, hogy milyen képzelőerőd van. Nos a villogó fény abból adódik, hogy a mennyezeten van egy csillár ventilátor. Gondolom láttál már ilyet? Villany világít és a forgó ventilátor miatt villogásnak látod a fényt, de ezt is csak azért, mert az egészet kamerával rögzítették.

Wertzui 2011.12.08. 17:42:55

Ha a házamban vagy az autómban landol az ágyúgolyójuk, bekereteztetem. Ha bennem, írják azt a síromra, hogy "BUSTED!"

zsotyek 2011.12.08. 17:43:23

No javaslom az Amcsiknak, hogy végre már építhetnének normális házakat is, mint az európai emberek. Mondjuk talán nem OSB lapból valamint üveggyapot és gipszkartonból kellene házat építeni. Ha mondjuk téglából vagy zsaluköves megoldással a házaikat a hurrikán valamint a tornádó körzetekben is akkor nem lennének olyanok, hogy husss és elrepült a papírház.

zsotyek 2011.12.08. 17:44:32

@domel: Gratulálok, hogy milyen képzelőerőd van. Nos a villogó fény abból adódik, hogy a mennyezeten van egy csillár ventilátor. Gondolom láttál már ilyet? Villany világít és a forgó ventilátor miatt villogásnak látod a fényt, de ezt is csak azért, mert az egészet kamerával rögzítették.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.12.08. 17:47:23

@Dövan: Tanulság: Tartsd a hűtőben a gépfegyvert.

GoColts 2011.12.08. 17:56:44

700 yard az alig 200 méter.. amit ők is említenek. és igen.. lószar osb meg gipszkarton az nem tégla meg beton..

bioLarzen 2011.12.08. 17:57:37

@Wertzui: "Kíváncsi vagyok, hogy ez az epizód mikor lesz a Discoveryn"

Abból a szempontból mindegy, hogy a sajtótájékoztatón azt mondták, hogy ha rajtuk múlik, maga az incidens nem lesz benne, mert nem akarnak ilyen dolgot szórakoztatási célra felhasználni.

bio

bandos 2011.12.08. 17:58:39

@zsotyek: azért nem rossz az építőiparuknak az, hogy 20 évente a teljes házállományt újraépítik. nálunk meg áll a ház 100 évig, és nem épít senki :) Nem mondom, hogy szart kell építeni, de megvan annak is az előnye.

utalokmindent · http://utalokmindent.blog.hu 2011.12.08. 18:00:50

Náci szöveg következik: figyeljétek meg, ebben a videóban több a kínai/arab mittoménmilyen népség van, mint fehér amerikai. És akkor a négerekről még nem is beszéltünk. Ez vár ránk is. Amerika már elcseszte. Én nem szeretnék ilyen országban élni!

Wertzui 2011.12.08. 18:00:56

Ha jól értettem, a Spontan által belinkelt videóban azt mondták, hogy ez nem lesz benne a műsorban.

Wertzui 2011.12.08. 18:03:28

@bioLarzen: Most látom, már te is mondtad.

Yeto 2011.12.08. 18:03:40

@GoColts: kevered a lábat meg a yardot. A yard három láb. A 700 láb 213 méter lenne.

Wertzui 2011.12.08. 18:11:27

@djlaczko: A környék, ahol lakok, már nem áll messze ettől. Sőt, sajnos itt már nagyon sok "árja" magyar is olyan bunkó hülye, hogy az hihetetlen. Vegyük hozzá az elb. magyar politikát és gazdaságot, na jó, én húzok innen.

hallari 2011.12.08. 18:12:30

@Titus Pullo Urbino: "Téglából kell építkezni kérem." ez a régi tömör téglára még igaz (golyófogó szempontból), de a mai "tégla" hivatalos neve: VÁZKERÁMIA. Nem véletlenül. Sokkal többet nem fogott volna golyón, mint a rabitzhálós fal, ami a videón látszik. Vagy ha nem hiszed, kérd meg őket, hogy itt nálunk is lődözzenek. :)

hallari 2011.12.08. 18:15:34

@Jenő_bácsi: vagy azóta a sok építkezés miatt kiterjedt a város, de a katonaság ezzel nem foglalkozott (honnan is ismerős ez a hozzáállás?).

mallac 2011.12.08. 18:24:32

Klassz az a műsor,én mindig végignézem ha odatévedek,bár a végeredmény időnként vitatható.A jenkik egyébként tényleg előszeretettel építkeznek kartonpapírból meg lécekből,nem véletlen hogy a nagy viharok úgy fújják le a házakat az alapról,ahogy.

kukatr 2011.12.08. 18:25:25

@zsotyek: A hurrikán tönkreteszi a téglaházat is, ezért (is) építenek olcsóbb könnyűszerkezetes házakat.

kukatr 2011.12.08. 18:26:34

@kukatr: Tornádó, elnézést elírtam.

rockjano 2011.12.08. 18:26:49

Az egyik leg imádnivalóbb műsor a TV-ben!!! Mindig nézem, mindig és nagyon jó.

Viszont a fiatalok most nagyon le lesznek tolva Adam és Jamie által az tuti

Lesz egy-két FUCK :-))))

mallac 2011.12.08. 18:33:31

Azt RTL híradóban már olyat mondanak hogy 'ágyúval lőttek szét egy házat...'nem ártana ha megnéznének néhány fotót Drezdáról Hamburgról,vagy mondjuk Groznijról és akkor képet kapnának róla hogy is néz ki egy szétlőtt ház.

lutria 2011.12.08. 18:54:06

Történt már máskor is hasonló baleset amikor autókat törtek össze egy tesztpályán és a kocsi teljes sebességnél elszabadult,megpattant egy több méteres sáncon,repült néhány métert,kidöntött egy fát és a kerítésen kívül egy út szélén ért földet.Ott is történhetett volna akár haláleset is,ők sem tudták mi van a sánc mögött.

Wertzui 2011.12.08. 19:12:06

@mallac: A celebtévékettőn egyáltalán nem mondtak erről semmit!

dukeekud 2011.12.08. 19:15:44

zsotyek:"No javaslom az Amcsiknak, hogy végre már építhetnének normális házakat is, mint az európai emberek. Mondjuk talán nem OSB lapból valamint üveggyapot és gipszkartonból kellene házat építeni."

Evek ota nem ertem en sem, hogy ahol fel evente letarol egy varost egy kisebb szelvihar, ott az emberek megis fa lecekbol osszetakolt hazakat epitenek maguknak es a csaladjuknak. Szerintem naluk a hajlektalanok kulonbb hazakat epitenek maguknak az erdoben szemetbol, mint ezek a hulye amerikaiak. Nalunk meg vikendhaznak sem engedelyeznek, azt amit ott lakasnak hasznalnak.

Trigon_ 2011.12.08. 19:21:25

@lutria: Aha, látom, végre előkerült egy ember, aki nézi is a sorozatot! :-)))) Hát ez a jelenet díjnyertes volt.

@kpetya: "ez az a társaság akik szerint a rezonancia nem létezik?"

Nem, ez az a társaság, amely a rezonanciát kihasználva hanggal tört össze pár borospoharat.

"ha jól tudom vmi filmes szakik ezek, a fizikai ismeretek nem az erősségük,"

Filmes szakik, "együttesen már több mint harminc év" óta, de Mr. James "The Morse" Franklin Hyneman nem hülye a mechanikához.

"Egyszer láttam egy filmet amikor a tűzoltók vizzel probáltak magnéziumot oltani."

Én többször láttam olyan filmet, amelyben a vonat széttrancsíroz egy teherautót / helikoptert / vándorcirkuszt, és lassítás nélkül továbbmegy. A nyáron megkérdeztem egy amerikai házaspárt, hogy valami biztonsági előírásra ez tényleg így van-e. Ők is kimondták azt, amit tudunk: a filmekben nem minden igaz. :-)

Hogy lőtér mellett hogy lehetnek házak, azt nem tudom. Vagy ha ezen a lőtéren kézifegyveren kívül mással nem szabad lövöldözni, akkor a külsős biztonsági szakértő már Arizonában szitálja a homokot.

Cold Heart 2011.12.08. 19:26:34

@zsotyek:

majd gyakorold a pontos célzást ;)

Cold Heart 2011.12.08. 19:27:31

@Cold Heart:

nyomi mobil, nem lett link belőle, csak kukac+név

Vkat118 2011.12.08. 19:33:10

@Piciki: Lyukacsos. (kb. 50 centi) 2db lyukacsos téglát teljesen átvisz.

Mr. Jerkow 2011.12.08. 19:33:55

@domel: Nem lehet, hogy épp Lenin szelleme volt az a világító izé?

minekez 2011.12.08. 20:36:17

@Vkat118: Melyik irányból? Mert a lyukak felől még egy vizipisztollyal is átlövök két téglát :)

W123qp 2011.12.08. 20:53:05

Én azt hallottam, hogy a Gellért hegy tetejéről, nem lehet a kupolás istállót úgy szétlőni, hogy a marhák bent vannak és közben süt a nap. Állítólag...

Ha lesz Miszbaszter Juropien túr, érdemes lenne kipróbálni, nem?

Semerreretyó 2011.12.08. 21:19:35

@Vkat118: eszed tokja gagyi. fingod sincs a technológiáról. sokkal gazdaságosabb, környezetkímélőbb, gyorsabb és praktikusabb a téglánál. a hőszigetelésről nem is beszélve.

Llew 2011.12.08. 21:34:06

@Semerreretyó: az lehet, de ágyúgolyó ellen nem véd, és itt most csak az a szempont :)

Oscee 2011.12.08. 21:42:47

@Vkat118: @Titus Pullo Urbino: @Piciki: és a többiek :)
Ugyan én csak a Floridai helyzetet ismerem közelebbről, és tudtommal Kaliforniára ez kevésbé igaz, de délen sok helyen az a helyzet, hogy nincs tégla. Az ország egyes részein elképesztő drága lenne téglából eépítkezni, ugyanis pl. hajóval kell hozni az ország másik feléről.
Az már más kérdés, hogy tényleg sokkal gazdaságosabb és egyszerűbb (gyorsabb) fából építkezni, nem is beszélve arról, hogy ha jól van megcsinálva még szebb is.
Mondjuk a hurrikán könnyeben elviszi, az is igaz, ilyen az élet...

v2peti 2011.12.08. 22:43:01

"a hidas kísérletre gondolsz, amit nem voltak képesek leszaggatni?"

Láttam én is szánalmas volt az a kísérlet a modellhiddal meg a robotkatonákkal.

Nem igaz, hogy nem volt egy valós híd, ahol lehetett volna kísérletezni. Magyarországon is van biztosan olyan híd, ahol lehetne ilyennel szórakozni. (lezárt, de még nem lebontott híd) Egy akkora nagy országban 100%, hogy van olyan.
Persze nem teljes leszakadásig kell szórakozni a kísérletben résztvevők testi épségének a megóvása miatt, de szenzorokkal már egy erősebb, de még nem életveszélyes rongálás simán meg lehetett volna mérni. Menetelés előtt és után. (esetleg 4-5 menetelés után)

Rive 2011.12.08. 22:51:07

Papírház? Lehet.

Nézzük a pozitív oldalát! Egy téglaházban bedőlt volna a fal is, talán. Ezen csak keresztülment :-)

kvp 2011.12.08. 23:40:31

Megneztem hol is van ez. Egyresz a helyszin nem loter hanem egy 'bomb disposal range' tehat itt csak robbantgatni szokott a helyi serif es a tuzszereszek, tobbnyire lefoglalt vagy talalt robbanoanyagokat, hazi bombakat. A lakohazak a tuzelesi iranyhoz kepest 90 fokkal oldalra vannak es jo messze, tehat tenyleg megpattant a golyo. A masik az, hogy amikor ezt a helyet kijeloltek meg nem voltak ott a hazak, azokat joval kesobb epitettek. A helyszin egyebkent a serifiroda hatso udvaran van, tehat a biztositast a helyi rendorok vegeztek. Ha a masik iranyba megy el a golyo, akkor meg a helyi bortont lovik szet. A varos egyebkent az elmult 10 evben lett ekkora mint most, elotte kb. negyedannyian laktak, joreszt csak ir bevandorlok leszarmazottai es indianok. Fo munkaadok: SAP, zeiss es a helyi borton.

ps: A mythbusters egy jo musor es eddig is volt mar par near miss-uk. Egyebkent nekem a kedvenc forgatasi helyem az elhagyott alamedai repter a san francisco-i obol partjan, a bay bridge-el es a varossal a hatterben. (annyit erdemes meg tudni rola, hogy innen indult anno pearl harbour utan a doolittle raid japan ellen)

Kopi3.14 2011.12.08. 23:55:33

@hallari: Miért a katonaságnak kellett volna foglalkoznia vele, ha ők akkor már ott voltak? Inkább arra vidékre építeni nem kellett volna.

erbenti 2011.12.09. 00:24:15

Olyan vicces hogy az emberek még mindig nemtudják hogy miért építkeznek az amerikaiak fából, meg gipszkaortonból. Viszont azzal én nemtudok teljesen egyetérteni hogy környezetkímélőbb. Esőerdők kivágása?

hallari 2011.12.09. 00:53:26

@Kopi3.14: ez is igaz. Azért mindenesetre ha nekem fegyver lenne a kezemben (esetleg ágyú), akkor egy idő után nyugtalankodnék, ha azt látnám, hogy a legközelebbi ház már nem 2 km-re van, hanem csak 500 méterre.

Trigon_ 2011.12.09. 01:27:51

@v2peti: "Nem igaz, hogy nem volt egy valós híd, ahol lehetett volna kísérletezni."

Nem is, mert egy jóval későbbi részben egy nagy, valódi vashídon műszerrel, méghozzá ha jól emlékszem, valami egyszerű műszerrel meg is mutatták a viszonylag kis döngetések rezonanciakeltő hatását.

De az eredeti kísérletük valóban ritka rosszra sikerült, már elméletben is. Viszont kárpótoltak bennünket a rengeteg nagy poénnal végig az egész sorozatban. Azóta sem sikerült senki másnak összehoznia egy versenyképes csapatot egy versenyképes utánzatban. Nem is kell, ez a trónus már foglalt.

teddybear01 2011.12.09. 03:05:41

Ami az érdekesen elhelyezett lőtereket illeti, nálunk is volt pár a szoci időkben. Volt olyan is, amely egy falu körül terült el, lövészetkor lezárták a bekötőutat, és senki se ki, se be.
Aztán én személyesen is jártam egy olyan lőtéren, amely itt Pest mellett volt, néhányszáz méterre a legközelebbi lakóhelytől.

De találtam olyan hírt is, hogy a budaörsi rendőrségi lőtéren gellert kapott lövedék sebesített meg egy, a kertjében kapálgató nyugdíjast....

klacus 2011.12.09. 06:15:50

@Vkat118: Ezért jó az 1,2 m-es vert vályog.

Azt biztos nem viszi át, bár az 50 cm-es tégla is kamu. Főleg hogy a max méret 44 -es...

Németh András 2011.12.09. 08:04:05

@domel: ezek szerint a tévét nem találták el :D

KXL 2011.12.09. 08:11:58

Az amerikai "átlagcsalád" nagyjából 7-11 évente költözik 30 mérföldnél messzebbre. (Költözik a munkaadója, állást vált, házasodik, stb.)
Akkor meg minek építene 100 évre baromi drága és nehezen alakítható házat?
A 20-30 évre tervezett könnyűszerkezetes ház az ottani ár- és bérviszonyok mellett olcsóbb, és rugalmasabban követhető a műszaki fejlődés és a társadalmi igények változása.

Zollye 2011.12.09. 08:36:33

Aki látott már amerikai faszerkezetes házat az tudhatja, hogy egy sima puskagolyó is jó eséllyel indul legalább két "fal" átütésének :-)

Z

1-2 2011.12.09. 09:32:55

Hibáztak. pont.
De a sok okos aki házat téglából épitünk kijelentéssel meg a buta amcsi trollkodással ismét nem hazudtolja meg magát.
Mi téglából épitkezünk de egy olyan ohelyen ahol télen 8-16 fok van ott minek tégla. Ami drága és felesleges

mallac 2011.12.09. 09:59:57

@1-2: Ez nem stimmel.A könnyűszerkezetes épületnek lényegesebben jobb a hőszigetelőképessége mint téglának.Következik ebből hogy hideg vidéken ez (lenne) a praktikusabb.Nem praktikus viszont ott ahol hurrikánok tombolnak rendszeresen,láthattunk elégszer híradófelvételeket,ahol csak a betonalap maradt,a meredező csavarokkal.Az sem magyarázat az átlagamerikai gyakran költözik hiszen téglaházból is lehet költözni.Inkább azért építkeznek így szerintem, mert gyorsan és kevés szakértelemmel is megépíthetőek ezek a házak.

Mercel 2011.12.09. 10:10:47

@djlaczko:

Ezt írtad:

"Náci szöveg következik: figyeljétek meg, ebben a videóban több a kínai/arab mittoménmilyen népség van, mint fehér amerikai. És akkor a négerekről még nem is beszéltünk. Ez vár ránk is. Amerika már elcseszte. Én nem szeretnék ilyen országban élni!"

A négereket konkrétan ők maguk (Az amerikaiak) vásárolták sok száz évvel ezelőtt.
Rabszolgának.
Aztán felszabadították, de nyomorban tartották őket.
Aztán rájöttek, hogy ebből nagy gáz lesz így, és úgy 50-60 éve nekiálltak (több kevesebb energiával - és sikerrel) normális polgárt faragni belőlük.
Ezért láthatsz náluk rengeteg négert (is) normális emberként élni.

"Frigyes"

Mercel 2011.12.09. 10:15:15

Hello!

Mondjuk ha az USA-ban lennék betörő rohadtul nem az ajtón akarnék bemenni, hanem akár mellette is úgy 40 centivel. Mondjuk simán egy csákánnyal.
5 vagy 10 perc lenne bejutnom?:))

Egyébként szoktam nézni a házépítős / átalakítós műsorokat, és egyszerűen rémületes, hogy miből és hogyan építkeznek.
Az meg, hogy mennyire nincs ízlésük egészen elképesztő.
Általában.

Viszont a konyhákban a "sziget" az egy eszméletlenül nagy "találmány".:)

"Frigyes"

mallac 2011.12.09. 10:17:36

@Mercel: Nyári mese.A USA börtönök feketékkel vannak tele,a húsz és negyven év közötti néger férfiak 11 százaléka sitten van.Ez óriási szám.

Zollye 2011.12.09. 10:23:37

@Mercel: A legtöbb esetben még 5 perc sem kéne hozzá, és elég egy nagykalapács is :-) Ami problémát okozhat az a zaj. Mivel az USA lakosságának 90%-a önkéntes 3/3-as ügynök aki hazafias kötelességének érzi, hogy minden gyanús dologról zajról, fényről, növényről, állatról azonnal telefonáljon a rendőrségre :-)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.09. 10:26:30

Vigyázzunk a szertárral is! Zsíros László Róbert is nagy robbantgatós! :)

Mercel 2011.12.09. 11:44:33

@mallac:

Ha nem kezdtek volna neki annak a folyamatnak amihez nálunk még hozzá sem kezdtek akkor ez a szám nem 11% lenne hanem mondjuk 50.

Márpedig akkor az már nem nyárimese lenne hanem polgárháborús kockázat.
A népesség mértéke miatt egyébként nem vitatom, hogy a 11% is óriási szám.

"Frigyes"

tükörfúró 2011.12.09. 11:47:57

Mecsoda szenzáció, több évad, X ezer életveszélyes dolog után egy baleset, ami ráadásul nem is igazán a stáb hanem a szakértők "sara", ugyanis azért van ott hivatalosan az FBI meg a Sheriff ..stb, hogy ők kontrollálják a körülményeket és történéseket, előírjanak és betartassanak minden olyan szabályt, ami kizárja a balesetet.

Baleset egyébként mindig lehet, néha a dolgok erlromlanak, és ha veszélyes dolgok romlanak el, akkor abbol potenciálisan sérülés vagy halál is adódhat.

1-2 2011.12.09. 15:33:27

@mallac:

Nekem könnyű szerkezetes házam van nem az a fajta amiből ott épitkeznek de hasonló és a hőszigetelő képessége lehet jobb nálam kb 50-55 ös falnak felel meg a szigetelés( ott nem hiszem hogy 20cm szigetelő anyagot használnak), de a hőtartó képessége a háznak nem sok. Nem is utaznak ilyen dolgokra szerintem mert nem érdekli őket (egyenlőre)
A szélviharban igazad van bár földrengésnél a könnyűszerkezetes ház jobb mint a tégla. No meg ugyan az a csatorna ahol a Mythbusters is megy ad egy házköltöztetős műsort. Poén nagyon hogy felkapják és viszik.

bélabú 2011.12.11. 00:18:35

A gipszkartonról annyit, hogy a riportban ez hangzik el: "the ball missed its target and went through a CONCRETE wall". A concrete betont jelent, de a képeken is látszik, hogy az a fal nem gipszkarton.

v2peti 2011.12.15. 17:43:55

"Nem is, mert egy jóval későbbi részben egy nagy, valódi vashídon műszerrel, méghozzá ha jól emlékszem, valami egyszerű műszerrel meg is mutatták a viszonylag kis döngetések rezonanciakeltő hatását.
De az eredeti kísérletük valóban ritka rosszra sikerült, már elméletben is. Viszont kárpótoltak bennünket a rengeteg nagy poénnal végig az egész sorozatban. Azóta sem sikerült senki másnak összehoznia egy versenyképes csapatot egy versenyképes utánzatban. Nem is kell, ez a trónus már foglalt. "

Na ja. Poénnak jó volt a kísérlet, bár akkor még ők komolynak gondolták, de azért ez elég érdekes műsor, az USA meg nagy így nézte azért jópár szakember is, aki jelezhette nekik, hogy fiúk, ez a kísérlet nem okés.

A többi kísérlet döntő többsége meg tényleg nagyon király!
süti beállítások módosítása