Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

VV Esztert vizsgálja az ügyvédi kamara

2011. október 28. 15:00 sixx 91 komment

Van annak valami gyermeki bája, amikor egy szervezet rácsodálkozik, hogy a tagjai hús-vér emberek, akiknek szabad akaratuk meg hasonló faszságaik vannak, és ha teszem azt, ügyvéd létükre szeretnének kőművesdekoltázst villantva hülyét csinálni magukból egy tévéműsorban, akkor megtehetik. A Budapesti Ügyvédi Kamara legutóbbi hírlevelében azonban alaposan befenyítik az egyik renitens tagot, a Való világ 5. kiadásában szereplő Eszter nevű játékost, aki történetesen ügyvéd:

A Kamara elnöke, mint a fegyelmi jogkör gyakorlója, ügyvédhez méltatlannak tartja a valóságshow-ban való szereplést. Az ügyvéd a házba való belépést megelőzőleg szünteltette ügyvédi tevékenységét. A Kamara szerveinek most azt kell eldönteniük, hogy az ügyvédjogon kívül helyezheti-e valaki magát a szünetelés ténye által, különösen, ha szereplése során folyamatosan nem gyakorolt hivatásával hozza magát kapcsolatba. A Kamara az eljárás lezáródásáig nem kíván az ügyben további nyilatkozatokat, információkat kiadni.

Ha a fentieket jól értelmezem, a Kamara elnöke éppen azt szeretné elérni, hogy az ügyvédi tevékenységét szüneteltető VV Esztert (bentről nehéz lenne tárgyalásokra kijárni, bár egy spinoff ötletével én azért elkacérkodnék) ki lehet-e zárni a Kamarából azért, mert odabent megemlítette, hogy ügyvéd, és nem tette hozzá, hogy "de jelenleg ügyvédi tevékenységet nem végzek". És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy egy kanalat nyalogatva elcsábította Cristofelt, nahát.   

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

myname 2011.10.28. 15:33:40

Kiv vagyok, ki él majd a nyilvánosság lehetőségeivel, és majd elvállalja Eszter ügyét a Kamarával szemben :))

ui: az elcsábítás ténye nem valósult meg, de az igaz, h még sírni is mert többször a játékban, ezzel gondolom rossz irányba sodorva az ügyvédek megítélését :))

Hajrá Eszter! Csak a frufrudat néha fésüld el! ;)

Civis Scarbantia · http://scarbantia.blog.hu/ 2011.10.28. 15:36:50

Hipokrita banda.. "Ügyvédhez méltó" viselkedésükre ne csak akkor ügyeljenek ha valóságshow miatt kerül valaki a figyelem középpontjába, hanem akkor is ha nemügyvédemberekkel állnak szóba, nemügyvédi ügyekben... Mert ügyvédek tudnak ugyanolyan trágár bunkók lenni ők is, sőt...

AttilaBeregi 2011.10.28. 15:38:22

És az milyen elegáns már, hogy így a háta mögött teszik... Legalább várnák meg, míg kijön.

Zsákos ember 2011.10.28. 15:49:00

Szegény Esztit mindenhonnan kiakarják szavazni. :D

Zoan11 2011.10.28. 15:56:09

Én azt nem értettem, eddig ezt miért nem vizsgálták? Sajnos (vagy nem), ha valaki ügyvéd lesz, arra nagyon komoly etikai szabályok vonatkoznak. Egy valóságsóban való szereplésért simán kizárhatnak a kamarából, itt Szegeden ennél sokkal kisebb súlyú dologért is zártak már ki ügyvédet. Az meg teljesen mindegy, hogy most szünetelteti-e a tevékenységét, vagy sem, a viselkedés nem ügyvédhez méltó.

Takika 2011.10.28. 16:11:19

Dr. Dajcstomi twitter szarjait nem vizsgaljak? O is az AJTK-n vegzett, A dr-bol gyanus, hogy jogasz.

SomethingWild 2011.10.28. 16:15:24

Ebből is az látszik, hogy manapság bizony a jogászképzésre nem azok mennek csak, akik elhivatott ügyvédek/ügyészek akarnak lenni, hanem divatszakmává vált. Esetleg el lehetne gondolkodni a képzés átszervezésén is.

dupi 2011.10.28. 17:06:20

@Takika: a jogász még mindig nem egyenlő ügyvéd :P

Turambar 2011.10.28. 17:10:55

@Zoan11: És azt, hogy nem ügyvédhez méltó, ki fogja megítélni? Te? :D
Az alkoholizmus, a többmilliós csalásokban lévő részvételek nyilván ügyvédhez méltó dolgok.

histar007 2011.10.28. 18:20:46

Ha valaki már nem egy felfuvalkodott bunkósutyerák, akkor már nem is méltó az ügyvédi pályára?

Blogger Géza 2011.10.28. 18:35:21

Szegény még jól meg is hízott... Amúgy nem értem, mi volt itt a méltatlan? Az, hogy le akart feküdni egy 18 éves sík hülye fiúval? Miért, egy ügyvéd csak ügyvédet kívánhat meg, vagy mi van? Ezt a szemforgatást...

Billy a kölyök 2011.10.28. 19:11:29

Én sem vagyok büszke a kolleginára, de kizárni nem kéne. Elég büntetés lesz neki hogy a történtek után szerintem senki sem fogja ügyvédként komolyan venni.

insomniásalvóügynök 2011.10.28. 19:13:58

Majd Ruttner bácsi mint a szarba került celebek jótevője a kollegina segítségére siet.
A számlatömb már kikészítve.

pink ninja 2011.10.28. 19:15:07

istenem, de jót röhögtem, köszönöm :)

mennyire képmutató banda... :))
(engem ugyanis eddig mindig meglepett, hogy dreszter mennyire halvérű az én ügyvéd barátaimhoz képest, akikkel minden buli vége a vállalhatatlanság határát súrolja :P)

insomniásalvóügynök 2011.10.28. 19:18:16

@Billy a kölyök: A senkit ugye a szakmára érted kizárólag?
Mert az ügyfélköre (legalábbis kezdetben) bővülni fog, sajnos. Ilye ez a világ.

Fashionistas 2011.10.28. 19:31:48

Szerintem a Tisztelt kamara csak féltékeny :)
Eszternek több ügyfele lesz 1 hónap alatt mint Bárándy ügyvédúrnak 1 év alatt.
De ha jól hallottam az RTL Klub fogja alkalmazni a celeb-perekben mint védőügyvéd...
Mondjuk lehet én is vele alapítok majd céget. miért ne... Ahogy az aludni nem tudó alvó ügynök is megmondta " Ez egy ilyen világ "

Styxx 2011.10.28. 19:38:46

@Billy a kölyök:
Szerintem is.
Engem viszont érdekelne, hogy a Kamara mit tett meg annak érdekében, a fiatal (mentálisan pláne) édesapját nemrég elvesztő kollegina ügyvédi státusának megóvása érdekében mit tettek?
Kérdésem csak látszólag naiv és együgyű. Kötelező kamarai tagság van. 8Course kötelező kamarai tagdíjjal) Orrbaszájba- hatpofára a szolgáltatói kamarát hirdetik. Megpróbálták felvenni a kapcsolatot a TV-vel. Preventíve üzenni Eszternek? Avagy még mielőtt bement volna, szólni neki: Esztikém, b+, lehet, hogy kizárás lesz a vége kiszavazás helyett.
Álszent, álelitista, arisztokratikus bagázs.
Ezerszer inkább egy kevés önkritikával rendelkező, gyermeteg husit tartanék meg ügyvédként (aztán a kliensek majd eldöntik), mint kaszinótjásokkal hivatalban dobálózó, idős nőt komoly forráskutatás nélkül, nagy nyilvánosság előtt lekurvázó, és ami a legdurvább, szaktörténészi figyelmeztetés ellenére is álláspontját fenntartó, pöffeszkedő futóbolondot. Félreértés ne essék, az illető politikai meggyőződése hidegen hagy. Történetesen ha a másik oldalon handabandázni, akkor is ezt mondanám.

GrenAbla 2011.10.28. 19:38:59

@Zoan11: ügyvédek és etika egy mondatban. Ez a lol, nem a kis dundi ügyvédgádzsi. :)

USB DTmini 16GB 2011.10.28. 19:45:14

A kaszinótojásos antineninista Dániel Péter ügyvéd ténykedését, aki a gyurcsányista DKP előretol arca és mindenféle mocskolódásokat terjeszt, lekurváz 56-os elítélteket, hülyébbnél hülyébb ügyekkel reklámozza önmagát és pártját, azt miért nem vizsgálja a kamara?

Az miért nem zavarja a Zelnökurat?

Az ügyvédi kamara elnöke is gyurcsányista talán, a tömegbelövető pártján áll? Nahát ... !!!

tamáskaresz 2011.10.28. 19:47:38

Én a mai napig bezárólag kamunak hittem, hogy ez az ostobaság bármilyen főiskolát elvégzett. Konfliktuskezelés, szókincs, jó értelemben vett egó zéró. Nihil. Aztán betoltam a kugliba, hogy dr. dadi eszter, és nem hittem a szememnek. Aztán mégiscsak, mert az összes előfordulás (honlap, különböző megszólásai, vadiúj iwiw- profil) alátámasztotta: tényleg a végletekig ostoba, divatügyvéd, -nem mellesleg Ördögnóra személyes ismerőse- semmi köze a hivatáshoz, elkötelezettséghez. Viszont igaz, nem az ügyvédi szakma szégyene. Nem. Az egész felsőoktatás szégyene. Ha én ezt a mintát látnám fiatalon magam előtt, végképp nem érteném, mi értelme van annyit járni mindenféle iskolákba.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.10.28. 19:56:45

Az ügyvédek megítélésen nem oszt nem szoroz VV Eszter.

Kan Kalin 2011.10.28. 20:10:51

Eszternek jogában áll hallgatni :D
surl.hu/cgJAci

tamáskaresz 2011.10.28. 20:21:51

zero: Szerintem pedig de, ugyanis ezek után bárkiről elhihetnők. És ez viszont baj. Összedőlt egy kép, ami nem feltétlenül egyszerűen egy sztereotípia. Egy ennyire labilis, kiforratlan, ostoba emberre nem bíznám a titkaimat, pláne az életemet, ha neadj'isten orvos- doktor lenne. A villában nem egy esetben bizonyította, hogy mennyire impotens, ha bármilyen véleményt képviselni kell, akár saját maga tetteit is. Kapott ő már idevonatkozó szerepet a műsorban, annyira dilettáns volt, hogy az fájt. Van egy haverom, aki molylepke, az is meggyőzőbb, és sokkal inkább lényeglátó lett volna.

Chocho86 2011.10.28. 20:35:23

@tamáskaresz:

Miért, eddig nem volt hihető, hogy egy ügyvéd így él? Miért élne másként? Ő is csak ember.

Az meg, hogy a műsorban milyen a szókincse, egy dolog. A szakmai nyelv egy másik.

morgo1229 2011.10.28. 20:37:43

@tamáskaresz: "Én a mai napig bezárólag kamunak hittem, hogy ez az ostobaság bármilyen főiskolát elvégzett. "

Tokeletesen egyetertek. En is igy gondoltam.
Odaall acsarkodni, rosszul fogalmaz, osszekever kifejezeseket. Semmi bolcsessege, urinosege, visszafogottsaga, nyugodtsaga, se humora, se gyors reagalasa. Valszeg a segge megvolt, hogy benyalja az anyagot az egggyetemen.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.28. 20:38:42

Ezt most nem értem! Dr. Grespik ámokfutását a 9* csavarodó DNS-sel nem vizsgálta senki! Ezt most miért??? MAGYARÁZZA MEG VALAKIIII!!!!

tamáskaresz 2011.10.28. 20:49:23

@Chocho86: Hogy- hogy " így él"??? Ezt hogy érted? Miért, hogyan él? Szóba sem került ilyesmi. Másik: a szókincsemet nem válogatom meg én sem annak függvényében, hogy az Operába készülök a traktoros haverommal, vagy mondjuk egy kocsmában aljasodom éppen a szocmunkás haverommal. Minden helyzetben az vagyok, aki.

Virág et. 2011.10.28. 20:50:16

Amikor az ember ügyvéd lesz és belép a kamarába, akkor elfogad egy csomó játékszabályt. Ezek egyike az etikai szabályzat, ami szépen leírja, hogy az ügyvédnek hogyan kell viselkednie - civilben és munkája során is. Ez nem szimpátia kérdése, a kamarának valahol feladata az is, hogy próbálja megőrizni az ügyvédi szakma tekintélyét. Hogy ez mennyire sikerül és mennyire nem, azt mindenki döntse el maga, de az tény, hogy próbálkozni ettől még kell.

Ahogy mások is leírták már: ennél jóval kevesebbért is zártak már ki tagot. Csak az nem volt a tévében, ezért nem tűnt fel senkinek.

2011.10.28. 20:53:25

Az ügyvéd eleve olyan patkány fajta, hogy nem lehet ilyen módon lejáratni, azon már rég túl van a szakma. Sőt, inkább jót tesz a tisztelt doktor társaságnak, ha a nagy nyilvánosság előtt egy középgyenge ribizli csaj promotálja őket.

*azta* 2011.10.28. 20:55:29

Na! Milyen erkölcsös banda ez az ügyvédtársaság :D
Bár szerintem csak hiányolták a bekéredzkedős castingot a szereposztó dívánnyal....

dr. v.b.1990 2011.10.28. 20:55:51

@USB DTmini 16GB:
nekem ez jutott eszembe a hír hallatán

Virág et. 2011.10.28. 20:59:40

@USB DTmini 16GB: @bojlergyulabá: @v.b.1990: Ki kéne nyitni a szemet okoskodás mellett és észrevenni, hogy Dániel Péter ellen épp most van folyamatban egy etikai vizsgálat, pontosan a Wittneres történet miatt. A tájékozatlanság nem erény, bárki bármit is mond.

@zero: Ezt azért derelyének ne mondd. :)

*azta* 2011.10.28. 21:00:44

”Ez nem szimpátia kérdése, a
kamarának valahol feladata az is, hogy próbálja megőrizni az ügyvédi szakma
tekintélyét.”

ühümm! ...

bigBB 2011.10.28. 21:06:02

@Zoan11: Dániel Pétert miért nem zárja ki a kamara? Amit ő tett, az még annyira se méltó az ügyvédi hivatáshoz, mint egy valóságsóban való szereplés.

Chocho86 2011.10.28. 21:06:19

@tamáskaresz: Ezt úgy mondtad, mintha a szocmunkás haver lejjebb lenne, mint az operás haver...

tamáskaresz 2011.10.28. 21:08:31

Félreértés ne essék, nem az ügyvédtársadalom presztízsét látom veszélyben eszterke kapcsán. Örültem volna, ha főiskolai végzettséggel valaki tényleg egy egészséges értékrendet, személyiséget képviselve kerül be abba a szutyok környezetbe, és közvetít valamit. Lehet, demagógia, amit mondok, de jó példát mutatva, erkölcsileg, intellektuálisan felül emelkedve krisztofeleken, meg ilyesmiken. Attól még simán lehet valaki laza, jó fej, hogy van agya. A két dolog nem zárja ki egymást. Sőt... Ennyit akartam mondani. Hogy csalódtam.

tamáskaresz 2011.10.28. 21:13:38

@Chocho86: Nem, nem úgy mondtam. Egy szóval sem állítottam, hogy traktorossal nem járok kocsmába, vagy szocmunkással Operába. Nem vagy te véletlenül szintén ügyvéd?

bigBB 2011.10.28. 21:18:14

@Virág et.: Igazad van.
De: Nem emléxem, hogy Helmeczyt kizárták volna a HírTV drog / baráti kutya ügy miatt.

Várúr 2011.10.28. 21:22:22

Röhej.. A rágalmazó idióta/exhibicionista Dániel Péter lehet ügyvéd, a jóasszony egy tévésorozat miatt nem... Végül Péter ellen nagy nehezen eljárást indítanak, Esztert a semmiért, szimpla magánügyéért vegzálják... Vicc.

tamáskaresz 2011.10.28. 21:35:35

Csak még ennyit, utoljára.
dadi.hu/
Nem akarok a fényképtől kezdve(kompozíció, funkcionalitás, stb...) mindenbe belekötni.
Azonban. Milyen képviseletet várjak el valakitől, aki a saját honlapját, bemutatását nem tudja helyesen előadni? Semmi bemutatkozás, bevezetés, rögtön a dicsekvő rész, öntömjénezés... Semmi alázat, csak az eredményeim, a nagyszerűségem... Egy ilyen bemutatkozó levélre már általánosban sem kaptam volna hármasnál jobbat. Nehogy már egy ilyen a nevemben bármilyen formában képviseletet adjon!!! Na.

hollario 2011.10.28. 21:38:42

@Várúr: Ahol Wittner lehet 56-os médiahős és főleg! országgyűlési képviselő, ott Dániel Péter is lehet jó ügyvéd. Az elmeállapotuk és az erkölcsi szintjük kb. ugyanolyan.

Virág et. 2011.10.28. 21:42:05

@Várúr: A "nagy nehezen" az egészen pontosan a KÖVETKEZŐ napon volt, ahogy megjelent a facebookon az írása.

Szegény tündibündi Eszterkével szemben pedig még csak VIZSGÁLJÁK a lehetőségét, hogy olyan taggal, aki szünetelteti a tagságát, azzal szemben el lehet-e járni egyáltalán.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.10.28. 21:42:09

@tamáskaresz:

De ügyvédből van tízezer. Van köztük jó-rossz, köcsög-rendes, felkészült-kettessel átbukdácsolt.

Mit számít VV Eszter? Egy a sok közül. Te komolyan VV Eszterből általánosítasz az ÖSSZES ügyvédre?

insomniásalvóügynök 2011.10.28. 21:43:23

@bigBB: Helmeczyt miért kellett volna kizárni?
A bíróságon minden perét megnyerte az idézett üggyel kapcsolatban.

tamáskaresz 2011.10.28. 21:43:52

@Várúr: Egyrészt az ügyvédnő alkalomadtán hónapokig lesz nap mint nap, főműsoridőben órák hosszat képernyőn, mint diplomás. És nem maga a szereplés ténye a gáz. Hanem az, hogy nem látszik egyetlen gesztusán sem az a jópár, jó környezetben töltött év. Ha építészmérnök lenne, azt is szégyellném, mint szódás a lovát. Másrészt, ennyi.

Virág et. 2011.10.28. 21:44:16

@zero: Ha hiszed, ha nem, van olyan, aki igen. De ez teljesen mellékes. Aki belépett a kamarába, az elfogadta a klub játékszabályait. Amikor bevonult a bohócvillába hülyét csinálni magából, minden ügyvéd barátom egészen biztos volt, hogy ennek etikai lesz a vége - ugyanígy neki is tudnia kellett.

Ez van, ez a "hírnév" átka.

Virág et. 2011.10.28. 21:47:03

Ennél sokkal jobban sajnálom azt a kollégát, aki megszorul, késik a tagdíjjal vagy a biztosítással és ezért kerül kizárásra.

Azokért persze nem lesz sírós poszt sehol.

tamáskaresz 2011.10.28. 21:52:13

@zero: Olvasni tudol? Dolgokat megérteni tudol?Ha igen, légyszi olvasd ezeket tőlem: 20:21:51., illetve 21:08:31. Többet elmondani nem tudok.

a Nanga Parbat rabjai 2011.10.28. 21:55:50

Aki összekeni a nyilatkozatot, meg az alkotmányos asztalt, azzal nincs semmi baja a kamarának?

jogaszlany 2011.10.28. 22:41:29

Mindenhol felmerül ez, hogy persze VVEszterrel szemben eljár a kamara, x-el és z-vel szemben miért nem. Ti honnan veszitek, hogy velük szemben nem? mert nem hallottatok róla?

A Budapest Ügyvédi Kamara fegyelmi tanácsában 25 tanácstag + 1 elnök + 14 jegyző + 5 fegyelmi megbízott + adminisztratív személyzet tevékenykedik (ezt azért mondom így, mert az adminokon és a fegyelmi megbízottakon kívül a többiek fizetés nélkül, a kamara érdekében), heti két tárgyalási napot tartva, havonta vagy 100 ügyet tárgyalva. kivizsgálnak minden panaszt, ami csak beérkezik, soha egy sem kerül elutasításra érdemi vizsgálat nélkül, és eljárnak minden esetben akkor is, ha hivatalból szereznek tudomást arról, hogy esetleg fegyelmi vétséget követett el egy kamarai tag.

Azért, mert ez nem nyilvános, nem jelenik meg sehol, még nem azt jelenti, hogy ne lenne vveszteren kívül mással szemben eljárás.

Pizzu 2011.10.28. 22:42:03

Én ezt nem értem...

az ügyvédi etikett még a napi orgazmusok számát is meghatározza?

mi ez valami vicc?

antisystem 2011.10.28. 22:43:23

Hát, ami azt illeti, én mindigis az intézményesült nagyarcuság és zsebvédelem intézményeinek tartottam az un. szakmai kamarákat, és ez a hír egy újabb strigula a véleményem mellé...

Érdekes módon Celeb vagyok, ments ki innen Horváth Ágnes miniszterasszonyt senki sem akarta sehonnan kizárni, mert celebkedett kicsit...

Szóval ébredjenek már fel, egy szakmai kamara teljesen jogosan állapítana meg méltatlan magatartást, ha mondjuk súlyos, erőszakos vagy nagy kárt okozó bűntettet követne el a tagja. De hogy a magánéletében úgy csináljon hülyét magából, ahogy akar, ahhoz semmi köze az efféle - sajnos hatalmat kapott - csipet csapatoknak... Legközelebb mi jön? Kizárják aki elválik? Kizárják aki abortuszra megy? Kizárják, aki nem vesz részt az éjfélii misén?

Legyen már ébresztő. Semmi joguk semmiféle extra elvárásokat megfogalmazni...

Apropos, egy utolsó kérdés... nem tudja valaki véletlenül, a BVM ellen az LB által megsemmisített törvénytelen és súlyosan jóerkölcsbe ütköző ítéletet meghozó 3 választottbírát kiqrták már? Vagy ők lehetnek tagok? Az nem gáz?

Úviusz 2011.10.28. 22:48:37

vajon zimánylinda méltó tagja lesz ennek a nagy presztízsű kamarának?

penelope garcia 2011.10.28. 22:48:46

Eddig is mindenki rühellte az ügyvédeket, de úgy nézem, az ügyvédi kamara nem igyekszik teperni a népnek. Ők nem afféle panelprolik, de nem ám.

Zoan11 2011.10.28. 23:14:51

@antisystem: Az ügyvédi tevékenység egy igen érdekes kategória, mikor leteszed a szakvizsgát és egyéni ügyvéd leszel kötelezően be kell lépned a kamarába. Ekkor el kell fogadnod a rád vonatkozó etikai szabályzatot, és ezt minden kamara nagyon szigorúan veszi. Mikor belépsz ezt tudomásul kell venned, ha nem tetszik nem kell ügyvédnek lenni. Magyarországon több ezer ügyvéd tevékenykedik, abból csak néhány közismert, mondhatjuk "celeb" ügyvédeknek, sajnos az emberek az ő tevékenységük alapján ítélik meg ezt a szakmát. Pedig hidd el rengeteg becsületes, az ügyfelek érdekeit maximálisan szem előtt tartó kolléga is van, akik nem az emberek átveréséből élnek. Ha valaki ügyvédként praktizál, még azt sem teheti meg, hogy más jellegű munkát is végezzen mellékesként(hiába van pl. közgáz végzettsége is), az szintén azonnali kizárással jár kamarából, ami véleményem szerint messze nem annyira kifogásolható dolog, mint amikor hülyét csinál magából valaki egy ValóVilágan.

kalamáris (törölt) 2011.10.28. 23:42:35

Zárják ki! Dániel Péterrel együtt!

antisystem 2011.10.28. 23:43:46

@Zoan11: Nézd, nem az a gond, hogy ne lennék nagyjából tisztában azzal, hogy ma hogy is van ez a kamarásdi. Én azt mondom, hogy ez így baromi rosszul van, tekintélyelvű, hierarchikus, feudális maradványtünetek. (nem kiemelten az ügyvédi kamara, hanem SZVSZ az összes hasonló szakmai kamara. Sőt, kiterjesztem a kört, az, amit itt elmondtál, kisértetiesen hasonlít arra, amikor egy középiskolában azt zagyválta némely tanerő egy-egy konfliktus normális kezelése helyett, hogy "akinek nem tetszik, nem kötelező ide járni". Tudod, világ életemben hánytam az elitizmustól...)

Abban semmi kétségem nincs hogy az ügyvédek között akadnak tisztességes, jó akaratú emberek, sőt magam is ismerek ilyen embereket. Nem általában az ügyvédek a kritikám tárgyai, sőt még nem is kifejezetten az ügyvédi kamara. Hanem mindaz a szellemiség, amit manapság ezek a szakmai kamarák általában képviselnek... az, hogy van egy magát elitnek felkenő kisebbsége minden hivatásnak, amelyiknek hatalma van, és normát, elvárásokat mer szabni. (ilyenkor szoktam mondani - utalva Szondi két alapművére - hogy bocs, de én a Káinnal vagyok, a normákat megszabni merő mózesek sokkal több kárt tettek eddig a világban, mint a káin-féle normaszegők)

Apropos, nem tudod véletlenül, mi lett a BVM-es választott bírákkal? Szurok-toll megvolt?

TMM 2011.10.29. 01:04:25

Egyszerűen nem tudom megállni, hogy ne reagáljak egy-két hozzászólásra.

Igazából @Virág et. szavai adták a végső löketet. Régi név, sok blogon, értelmes - vagy legalábbis általam annak tartott - kommentekkel, melyekkel általában egyet is értettem.
Ezt csak a kötelező tiszteletkörök miatt.

De egyszerűen nem tudom megérteni, hogy jogban jártas emberek, szakemberek, hogy képesek elfogadni ilyen hülye játékszabályokat?

Kit védenek ezek az etikai megkötések?

- Az ügyfeleket?
Az az ember, aki pénzt ad ki egy szolgáltatásra, ügyvédhez fordul, csak el tudja dönteni, hogy megbízik-e az adott személyben, tudásában, hitelében, stb., vagy sem. Ezek mellett pedig vállalja, hogy amennyiben a társadalom nagy része nem így viszonyul az általa választott ügyvédhez, ezért - egyébként elítélendő módon - hátrányos megkülönböztetésben, elbírálásban részesül.

- A jogász társadalmat védik?
Konkrét esetekben megvannak a konkrét szankciók? Igen. Ha tiszteletlenül beszél, viselkedik a bíróságon, akkor megvan a hivatalos út, eljárás, ami alapján megütheti a bokáját, elvesztheti az ügyét, ezáltal az ügyfeleit, a munkáját, így tovább.
Miért nem lehet a piacra bízni, hogy eldöntse, kire van igény, és kire nincs?

Vagy arról van szó, ahogyan azt persze mindenki tudja, hogy az ügyvédek öltönyben alszanak, és szigorúan eltartott kisujjal isszák az ötórai teájukat, és ebbe a már kialakult képbe csúnyán belerondított a kishölgy?
Hagyjuk már ezt az álszent dolgot..

Miért kell ez a hamis kép?
Miért akarjátok istennek láttatni magatokat? Mindenkinél felsőbbrendűnek?
Ki mondta nektek, hogy azok vagytok? Mitől lennétek? Nem vagytok.

Amennyiben még mindig úgy gondoljátok, hogy de, azok vagytok, és ez a lány mindenképp kizárandó, úgy épp most harap a farkába a kígyó, és bizonyítja, hogy márpedig nem vagytok!

Miért nem vagytok büszkék a szakmátokra, foglalkozásotokra, hivatásotokra, hogy szellemi munkásként, jó esetben önállóan, önálló praxist vezetve, szabad akaratotok szerint dolgozhattok és élhettek?
Nem vagytok rákényszerítve, hogy márpedig a péntek "vicces nyakkendő nap", vagy 40 fokban is 100 denes harisnyában kell ülnötök (nőként), ha a fene fenét eszik is, mert a svéd anyánál is ez a policy.

A generációs szakadékokra, ebben a körben nem térnék ki, mert sosem érek a végére, de pl az udvarlási szokásokban bekövetkező változásokon talán érdemes elgondolkozni. És itt hangsúlyosan a normális kapcsolatokra gondolok, nem az ordenáré diszkós menetekre.
Szóval nem feltétlen jó az, ha az ember lányát a közel 100 éves nagypapa ítéli meg - az áthallás itt és most megengedett.

Szóval összefoglalva, szerintem az embernek jár a tisztelet, és nem az iskoláinak, végzettségének. És ezt semelyik etikai kódex nem képes felülírni.

Mindenkinek joga van ahhoz, hogy saját magából hülyét csináljon, és szakmailag ellehetetlenítse magát. Kivívhatja a kollégái ellenszenvét, utálatát, de ettől még a bíróságon elvileg csak az ügy van, meg Justitia bekötött szeme.

Elvileg. A valóság nyilván más. Nem jobb, csak más.

Állami intézmény alkalmazottjaként valóban más megítélés alá esik a dolog. Ügyészként, bíróként, vagy akár kirendelt ügyvédként joga van megkötni a munkáltatónak, hogy kit, milyen feltételekkel alkalmaz. És ez nagyon helyes. Ne rontsa már az államról kialakult képet mindenféle paprikajancsi.

De ha nem az államtól érkezik a fizetés, akkor ilyen jellegű ügyekben hadd ítélkezzen már a megbízó.

Zárszóként:
Semmilyen kapcsolatban nem állok VV Eszterrel, a műsorban tett megnyilvánulásait nem ismerem, csak annyira, amennyire a híradóban és a neten látni, olvasni lehetett.
Szeretem mindennek megadni a módját; sosem jelentkeznék ilyen műsorba - sem.

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2011.10.29. 01:07:20

Ügyvédek baz...
Nekem mondjuk az is gyanús, hogy csak úgy ott hagy, egy működő ügyvédi irodát, egy ilyen faszság miatt. Addig ki viszi az ügyeket?? Valami itt kurvára nem stimmel.
Másrészről elképzelem, ahogy a szakácsok szövetsége kizárja "Dubaigergőt", mert a VV-ben szerepel. Ostobák.

Vincenzo90 2011.10.29. 01:50:44

Erről van szó. Kicsit tegyük már helyükre a dolgokat!

dr. v.b.1990 2011.10.29. 02:43:25

@Virág et.:
Nem Fideszesként azt mondom,hogy ezt már korábban kiérdemelte volna.

Virág et. 2011.10.29. 07:23:04

@v.b.1990: Volt vizsgálat a kaszinótojásos akció után is, de ott az volt az eredmény, hogy még belefér a véleménynyilvánítás szabadságába.

@TMM: Amit leírsz, az a picit liberálisabb kamara-felfogás, az létező dolog, csak nem Magyarországon. Mi megragadtunk a múlt században, amikor a kamaráról és annak etikai szabályairól van szó. Valaki szerint ez jó, mert a hagyományok, mások szerint a kor ezt már meghaladta. Én nem vagyok konzervatív ember, de ha ez sem lenne, az ügyvédség megítélése még rosszabb lenne szerintem.

Egyébként nagyon jó helyen kapirgáltál, amikor az állami alkalmazottakat írtad példaként. Ebben a tekintetben ugyanaz a kategória egy rendőrtiszt vagy egy ügyész, esetleg köztisztviselő, mint az ügyvéd. Az, hogy a pénz honnan jön, az nem számít. (Egyébként a kirendelt védő is szimpla ügyvéd, csak - elméletben - az állam fizet neki a kirendelés idejére. Gyakorlatban az állam el van maradva ezekkel a fizetésekkel nagyon.)

majkanni 2011.10.29. 07:28:34

minden ügyvéd számító, képmutató. Nem az igazság érdekli őket, csak a győzelem és a pénz. Már régen lejáratták magukat. Akkor mi a bajuk ezzel a lánnyal?

jog-ász 2011.10.29. 08:08:15

az a bajuk ezzel a lánnyal hogy igy nem lehet a képmutató rendszert fenntartani ha kamerák kereszttüzében kiderül egy ügyvédről hogy amugy nem robot.

Lotyóbridzsida 2011.10.29. 08:48:44

Az ügyvédi kamarának csak úgy lehet tagja az ember, ha aláírja előtte, hogy nem lehet ÖNÁLLÓ AKARATA ÉS MAGÁNÉLETE???
Sejtettem, hogy álszent, prűd banda, de hogy ennyire, azt álmomban sem gondoltam volna.

2011.10.29. 09:29:08

az az ügyvédi etika eléggé sajátos, kicsorbult dolog lehet, hisz a játék a lényeg (győzni vagy veszteni), meg a fejőstehenek megfejése... aztán van akinek a személyiségéhez jobban passzol, máséhoz kevésbé...
én azt gondolom ez az általános megítélés

liberaliskonzervativ 2011.10.29. 09:47:35

egy munkatársam mondta és tök igaz. vhol mókás, h olyan emberek szólnak le pénzért magát eladó embert, akik pénzért adják el magukat gyilkosoknak.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2011.10.29. 10:29:25

@TMM: "Miért nem lehet a piacra bízni, hogy eldöntse, kire van igény, és kire nincs?"

Végül is a piacra van bízva. Csak tudomásul kell venni, hogy ha minden este egy wc kefét mutogatnak a tévében, "dr. Akárki, ügyvéd" felirattal akkor a nézőközönség nagyobb részének ő lesz Az Ügyvéd és még megbízásokat is fog kapni.
Ez van. A rendszeres médiaszereplés bárkit képes hitelesíteni a szakmájában és most tök mindegy, hogy ügyvédről, orvosról, cukrászról vagy faesztergályosról beszélünk. A nézettség hitelesíti (a többség szemében) és tök mindegy, hogy az illető ért-e ahhoz, amit csinál.
Hogy ez így jól van-e, azon persze lehet vitatkozni.

Különben meg azt gondolom, hogy az ügyvédi kamara az ügyvédek érdekvédelmi közössége, ha nekik nem tetszik ez a rendszer, változtathatnak rajta.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.29. 10:56:23

@Nelson M: "Végül is a piacra van bízva."
Igen, és pont ezért éri meg ennek a nőnek beállni és hülyét csinálni magából. Ismert lesz a neve és majd könnyebben szerez ügyfelet. :)

bucbuc 2011.10.29. 10:58:06

@TMM: "- Az ügyfeleket?
Az az ember, aki pénzt ad ki egy szolgáltatásra, ügyvédhez fordul, csak el tudja dönteni, hogy megbízik-e az adott személyben, tudásában, hitelében, stb., vagy sem. Ezek mellett pedig vállalja, hogy amennyiben a társadalom nagy része nem így viszonyul az általa választott ügyvédhez, ezért - egyébként elítélendő módon - hátrányos megkülönböztetésben, elbírálásban részesül."

Igen az ügyfeleket is.

Nem nem tudja eldönteni, egy tök ismeretlen embertől kér olyan szolgáltatást, mely a bizalmára épít.
Honnan a büdös picsából tudná ezt? ehhez egy mutató egy ilyen kamarai tagság.

goombah 2011.10.29. 11:27:18

Az ügyvéd is ember, attól hogy egy ilyen műsorban szerepel, semmilyen rossz fényt nem vet a kollégáira. Akkor ezek szerint ha egy ügyvéd focizik, és mondjuk leanyázza a foci bírót, akkor is kizárják a kamarából ? Az is egy szakma, bizalmi alapra épül, attól hogy itt szerepel max a kollégák irigységére vethet fényt, ki igy, ki úgy szerez magának "hírnevet ". Mindenki úgy érvényesül ahogy tud.

bicski 2011.10.29. 11:40:37

Ügyvédi Törvény
18. § (3) A szüneteltetés alatt az ügyvéd nem gyakorolhatja a kamarai tagságból eredő jogokat, és - a szüneteltetés alatt fizetendő tagdíj, valamint a Magyar Ügyvédek Biztosító és Segélyező Egyesületének járó tagdíj fizetése kivételével - nem terhelik az abból fakadó kötelezettségek.

Szerintem ebből az következik, hogy nem kötelezi az etikai szabályzat és az a kötelezettség, hogy a hivatás méltóságát ne sértse, viszont a vonatkozó jogokat se gyakorolhatja, tehát ügyvédnek sem nevezheti magát, ez ugyanis a kamarai tagságból eredő jog. Itt jelzem, hogy az RTL-es honlapon a hölgy "ügyvéd"-ként szerepel és a showműsorban is ezzel hirdetik, tehát teljesen jogosan fogják szívatni a drágámat. Az adekvát megjelölés ugyanis a "jogász" lenne.

jogaszlany 2011.10.29. 11:42:28

Azt azért ne felejtsük el, hogy a vv-lánnyal szemben egyelőre semmilyen szankciót nem szabott ki a kamara. sőt, még a fegyelmi vizsgálatot sem rendelték el vele szemben, most még csak előzetes vizsgálati eljárás folyik ellene, aminek az eredményétől függően rendelhetik el a fegyelmit, amiben majd eldöntik azt, hogy egyáltalán követett-e el fegyelmi vétséget, és ha igen, akkor az milyen büntetést érdemel (megrovás, pénzbírság, kizárás). nem kéne már most tényként kimondani a kizárását, messze van még ennek a vége.

Várúr 2011.10.29. 12:39:54

@hollario:
Jóember. A te "elmeállapotod és erkölcsi szinted" Dániel Péteréhez hasonlítható. Jó lenne, ha nem vennéd a szádra Wittner Mária nevét.

peti papagáj 2011.10.29. 14:41:28

ez az egész azt sugallja, mintha jogásznak lenni valamiféle erkölcsi felsőbbrendűséggel lenne egyenlő

Pizzu 2011.10.29. 14:43:57

@bicski: :)

értem ha én is azt mondom magamra , hogy ügyvéd akkor engem is ez illet meg? Nem szarhatok csak pelenkába ...

nem értem

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2011.10.29. 17:03:49

@TrueY: efelől nincsenek kétségeim. :)

@bicski: szerintem félreérted. ügyvéd a kötelező szakmai gyakorlattól és az ügyvédi szakvizsgától lesz valaki a jogi egyetem elvégzése után. más kérdés, hogy a kamarai tagság is kötelező elem, de attól hogy szünetelteti a tagságát, ilyen vagy olyan okokból, még ügyvéd marad. legfeljebb pillanatnyilag nem praktizáló ügyvéd.

Megdobbent 2011.10.29. 19:30:45

Csak aztan be ne basszon az anyuka hazanak padlasszobajaban uzemelo iroda forgalmanak a dolog, mert akkor rendkivul bonyolult, minden kepzeletet meghaladoan szovevenyes ugyek nem talalnak majd melto kepviseletre. Es a segge is orbitalis.

bicski 2011.10.29. 20:16:00

@Nelson M: Ügyvédi törvény: 13. § (1) Ügyvédi tevékenységet az végezhet, aki a kamara tagja, és az ügyvédi esküt letette.

Én nem akarom elvitatni, hogy a kolléganő "ügyvéd", azonban az ügyvédként való megjelenés a nyilvánosság előtt kamarai tagságból eredő jog, melyet a szünetelő ügyvéd a törvény értelmében nem gyakorolhat, mivel értelemszerűen ez a joga is szünetel. Tehát a kolléganőt teljesen jogosan fogják marasztalni. Csak megjegyzem, hogy kevesebbért is tettek már ki embert a kamarából.

@Pizzu: Btk - Zugírászat - 248. § (1) Aki jogosulatlanul, üzletszerűen ügyvédi, jogtanácsosi vagy közjegyzői tevékenységet végez, vétséget követ el, és két évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

GGG77 2011.10.29. 23:54:57

@Zoan11: Na, most én azt gondolom, hogy ahhoz, hogy egy ügyvéd mit csinál a munkáján kívül az baromira nem tartozik a többi ügyvédre.

Nem mintha sokat gondolnék a jogászokról...

GGG77 2011.10.30. 00:00:53

@Virág et.: "ennél jóval kevesebbért is zártak már ki tagot."

Anno voltam pár jogász buliban. Ternyébe mászóbb, nagyképűbb, tahóbb társasággal sosem találkoztam, pedig heti 2-3-4 alkalommal buliztam a budapesti éjszakában kábé 12 éven át.
Erre vagytok büszkék? Mert akkor tudok gratulálni.

Pizzu 2011.10.30. 02:16:21

@bicski: :)

nem azt mondtam GYAKORLOM! Csak ezt írom ki...
jelenleg Eszternek is emiatt van baja, hogy az adatlapján ez van kiírva...

azt hiszem ez a szitu is túl lett reagálva mint Eszteré

Uploader · http://rtlklub-letoltesek.blog.hu 2011.10.31. 01:35:34

Mondjuk ki. A kamara tagjai nem szeretik a konkurenciát, egy ilyen botrány után pedig sztárügyvéd lehet, ha nem zárják ki. Álszent társaság, de ügyvédektől nem is vár mást az ember.

pruntyike 2011.10.31. 06:56:17

Bezzeg Amerika: ott már vannak kísérletek, amelyeket patkányok helyett ügyvédeken végeznek. Hogy miért? Mert vannak dolgok, amit még a patkányok sem vállalnak el.

2011.10.31. 15:53:45

Aki az ördöggel cimborál az kínnal fizet.

Jelen esetben a cimborálás alanya az RTL Klub. (gyengébben kedvéért)

glad az egyetlen 2011.11.01. 06:33:53

Érdekes egy erkölcsi érzéke van ezeknek az ügyvéd embereknek.

Szóval egy gyilkos, rablót megmenteni a börtöntől egy jogi kiskapuval az etikus, de ha egy ügyvéd lány szerepel egy trash műsorban az már szörnyen etikátlan.

Ezt a mocskos kétszínűséget...

pizarro · http://fcbayernmunchen.hu/ 2011.11.01. 16:54:41

"Miért akarjátok istennek láttatni magatokat? Mindenkinél felsőbbrendűnek?
Ki mondta nektek, hogy azok vagytok? Mitől lennétek? Nem vagytok."

NEM, az életben megkeseredett, semmit el nem ért emberek képzelik azt, hogy istennek hiszik magukat olyan, az életben többre jutott emberek, mint például az ügyvédség.
süti beállítások módosítása