A Kreatív utánajárt annak, hogy most akkor a Vodafone titkos reklámkampánya a telekommunikációs cég reklámjai alapján apokalipszist ígérő videó, vagy egy unatkozó reklámszakember viccelt, esetleg egy névtelen összeesküvés-hívő rémálma csak a Youtube-on tizenegy, végtelen hosszúságú részben elérhető film. Vagy tényleg mobil-szélessávon terjed a gonosz.
A válasz az, hogy ki tudja. A reklámipari szakportál által megkérdezett szakértők szerint is gyanúsan profi munka a videó, amely szerint Sebestyén Balázsra a Sátán szerepét osztotta a Vodafone. Ráadásul a készítőnek elég sok belső információja volt, többek közt megszerezte a reklám nagy felbontású változatát és a werkfilmet is.
"Nem vegytiszta összeesküvés-elmélet – egyrészt végig érezni az iróniát, másrészt hiányolom az egységes világmagyarázatot" - nyllatkozta a Kreatívnak Jankó Bálint, az LWP Kommunikáció stratégiai igazgatója, aki szerint a legvalószínűbb, hogy a videó Vodafone anyagain dolgozó valamelyik csapat szellemi mellékterméke, egy vicc, de Jankó szerint ez esetben is nehéz elképzelni, hogy céges felhatalmazás nélkül nyilvánosságot kaphatott volna.
Nagy Bálint, az IBS marketingtanszék-vezetője szerint Vodafone ártatlan a dologban, mert egy ilyen film normális esetben semmiféle jóváhagyási procedúrán nem tudna átmenni.
"Ilyet még a legnárcisztikusabb kreatív vagy marketinges sem vállalhat fel, mondjuk tíz perc cannes-i tündöklésért" - véli Nagy, aki ezek szerint elképzelhetetlennek tartja, hogy egy ügynökségi munkatárs készítette a videót.
Az én összeesküvés-elméletem az, hogy a Vodafone ebben a történetben mindenképpen nyakig benne van” – szögezte le viszont a Kreatív Online-nak Sas István reklámszakember. „Ha előre tudott erről a szándékosan betervezett gerillkampányról, akkor azért, ha pedig ártatlanul megetették vele ezt az egyébként se füle-se farka zavaros történetet, akkor pedig azért. Ilyen filmet nem lehet úgy csinálni, hogy utólag derüljenek ki mindezek a turpisságok, túl sok az apró árulkodó jel ahhoz, hogy utólagos belemagyarázásról lehessen beszélni”.
A Kreatívnak egyébként a Vodafone nem akart nyilatkozni, szerintük marhaság az egész. Válaszolt viszont az emailes megkeresésre a videó készítője, igaz abból nem sok minden derült ki.
„Egy hétköznapi ember vagyok, semmi közöm nincs a Vodafone-hoz, csak az igazságot keresem. Ami a filmben van, az mind a zord valóság. A világot 13 család irányítja. Mind praktizáló sátánisták. Kezükben az egész főáramú média, ezért nem hallasz róluk semmit. Tudtad, hogy minden hírügynökség a Reuterstől és az AP-től kapja a híreket, és ezek 100% Rothschild-tulajdon? Az Új Világrend egy sátánista világrend lesz, de előtte megpróbálják elpusztítani az emberiség 90%-át. Én örülnék, ha nem sikerülne nekik. Te nem? A folytatásban más reklámokkal is fogunk foglalkozni, ez nem a Vodafone-ról szól, az csak egy jó példa.”
Az utolsó 100 komment: