Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Kiakadtak az amerikai nézők a Trónok harcán

2011. június 15. 10:30 sixx 62 komment

Az HBO idei egyik nagy dobása (a másik a Luck lesz, ha bemutatják még idén) a Trónok harca, amivel ugyan nem döntöttek nézettségi csúcsokat, de stabilan a képernyő elé ültetnek hetente kétmillió nézőt (átlagosan) és az egyes epizódok nézettsége is egyre nőtt (a nyolcadik rész 2,7 milliót hozott az első, kilencórás vetítésen, ami 11 százalékos növekedés a hetedikhez képest, a bemutatóhoz viszonyítva pedig 22 százalék az arány), a nézők tehát szépen rákaptak a sztorira. Éppen ezért akadtak ki meglehetősen a kilencedik epizód végén, amiről csak az ugrás után írunk, de cserébe spoileresen.

Szóval amikor Ser Ilyn pallosa lecsapott Lord Eddard Stak nyakára, hárommillió amerikai szisszent fel, illetve azok, akik a regényt nem olvasták. A sorozatban kvázi főszereplőnek beállított Stark halála pedig valahol várható volt, nem sokat titkolták a készítők, hogy Sean Bean ezt a melóját sem ússza meg élve (mint ahogy szerepei 85 százalékát nem szokta, de erről majd bővebben az Indexen írunk). A sorozatvilág azonban kicsivel másabb, mint a filmeké, ahol elfogadhatóbb hogy a másfélórás időtartam végére hulla lesz pár főszereplőből, itt amiatt akadtak ki a tévénézők (lásd a fiatalembert a beágyazott videóban), hogy kilenc óra alatt szépen hozzájuk nőtt a karakter, érzelmeket invesztáltak bele, erre tessék, csak úgy kinyírják.

 

A fenti videó egyik kommentelője egyenesen a legnagyobb trollnak nevezi a regényt jegyző és a sorozat mellett executive producerként tevékenykedő George R.R. Martint, mások a különböző netes felületeken (Facebook, Twitter) éelték ki dühüket, és azzal fenyegették meg az adót, hogy Ned Stark karakterének halála után egyszerűen nem fogják nézni a sorozatot többé. "Gratulálok HBO, irány a Showtime, pöcsök!" írta egy kommentelő, de akadtak olyanok, akik nála sokkal karakteresebben fogalmaztak.

David Benioff, a sorozat egyik készítője azt nyilatkozta, őt is sokkolta a regény végén olvasható lenyakazás, és amikor az adaptáción gondolkodott, ezt látta az egyik legnagyobb problémának: "Mindennek ellentmond, amit az ember megszokott, amit tanult az írásról, egyszerűen zseniális. Az egész jelenet felépítése, az, hogy addig, míg le nem sújt a bárd, fogalma sincs az olvasónak vagy a nézőnek, hogy mi fog történni, Arya felront-e a vesztőhelyre, Cersei nem tud-e hatni a fiára, és így tovább. Amikor elmondtuk az HBO-nak, hogy a főszereplő az utolsó előtti epizódban meghal, imádták. A nézők is megbékélnek majd ezzel a jelenettel."

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

antiszociálisCDtok 2011.06.15. 10:36:07

Spenótok ezek az amik, valamikor a filozófia tanárom magyarázott arról, hogy mennyire nem bírják a rosszul végződő filmeket ezért van majdnem minden filmnek nyálas hű de boldog vége, amelyiknek meg nincs az jól megbukik.

Swacsa 2011.06.15. 10:41:30

Jó lesz ez...ahogy vége a vizsgáknak már szerzem is be a könyveket!

Leadfoot 2011.06.15. 10:44:58

Szerintem épp ez a hülyegyerek a legnagyobb troll. Legközelebb min fognak kiakadni? Hogy a szemetek ellopták Nyilas Misi pakkját? (Na jó, Amerikában ezen nem, de értitek a példát...)

Leadfoot 2011.06.15. 10:46:38

De az is lehet, hogy a Dallas mintájára megcsinálják, hogy csak Cat álmodta az egészet. :-D

Is 2011.06.15. 10:49:53

Na, ezeket a világból ki lehetne kergetni valami francia filmmel... :D

Llew 2011.06.15. 11:02:11

Kretének. Mondjuk az igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy a HBO szépen átbaszta a népet a palánkon ezzel a Ned Stark a központi karakter jellegű reklámkampánnyal.

Kosinva 2011.06.15. 11:09:01

A Trónok harcában nem jó főszereplőnek lenni, de nagyon jók a karakterfejlődésben negatív vagy pozitív irányba, mert itt nem csak a gonoszból lesz jó(vagy csak jobb), hanem lesz a pozitív karakterből is gonosz. :D
Már ezért is megéri nézni.

Leadfoot 2011.06.15. 11:10:16

@Llew: Hát, egy reklámkampány még nem garancia arra, hogy a szereplőt nem nyírják ki. Aki meg nézte a sorozatot az elejétől, már tudhatta, hogy nincs központi karakter.

Amúgy aki ezen hőzöng, annak azt ajánlom, hogy a Szomszédoknál sose lásson fordulatosabb sorozatot. De most komolyan: azon hőzöngeni, hogy egy műsorban izgalmas, váratlan fordulatok vannak? Tiszta dedó.

Leadfoot 2011.06.15. 11:10:54

@Leadfoot: Illetve azt kívánom, na.

Gyurma Pappa 2011.06.15. 11:11:57

Annyira szép lesz, amikor a második-harmadik évad fordulatai jönnek majd :D :D :D most olvasom a 3. könyvet, és leraktam egyszer két hétre, mert olyan van benne, hogy utána kellett egy kis idő, hogy megemésszem :D lehet a tv-s rajongók meg is ölik Martint :D

chrisred 2011.06.15. 11:12:27

Hát, ha Ned lefejezését sem bírták az amerikai nézők, akkor nem lesz ebből sok évad. A Red Wedding még nekem is betett olvasás közben.

▲ ▲ ▲ 2011.06.15. 11:20:43

Részemre Sean Bean egyik legfájdalmasabb távozasa a Roninban volt, pedig meg sem kellett halnia :) Ez pedig várható volt, habár én véletlenül spoilert olvastam pár hete :(

Nagyon karizmatikus jelenség ez a színész...

Llew 2011.06.15. 11:25:55

@Gyurma Pappa: @chrisred: na igen, volt pár esemény, ami kapcsán én is úgy voltam vele, hogy kell ez nekem, mikor senkivel semmi jó nem történik

Swacsa 2011.06.15. 11:35:50

@chrisred: Egy széria amúgy nem egy könyvet ölel át? Tehát ha 4 könyv van akkor elvileg nem 4 széria van tervben?

WonderCsabo 2011.06.15. 11:38:57

Egyelőre csak a második van berendelve.

mojoking77 2011.06.15. 11:40:24

"Can't believe they killed ma nigga Ned.

FUCK!"

Sirtam a rohogestol.. Es tenyleg. Hihetetlenek a sracok.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.15. 11:47:47

hát igen, az amcsik nem olvasnak, nem tudnak...

Valandil 2011.06.15. 11:49:55

@Gyurma Pappa: A 3. kötet sok embernél repült a falhoz...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.15. 11:53:22

@mojoking77: annyi van tervezve, és reméljük az író megéli, hogy megírja mindet...

pesharpe 2011.06.15. 11:55:54

Szerintem nem volt tényleg olyan ember, aki nem nyomott egy WTF arcot. Én is azonnal hívtam a többi havert, aki szintén nézi, hogy: LÁTTAD B*MEG?!

Persze, hogy mindenki hüledezett - én is -, de visszagondolva legalább meglépték azt, amit senki nem várt.
Szerintem ez emel ki egy sorozatot a tucatból. Sok közük nincs egymáshoz, de így volt ez a 24 esetében is. Azért tetszett, mert olyanokat is megléptek, amit a mainstream soha...

mojoking77 2011.06.15. 12:00:20

@doggfather: Haat, ha Stephen King be tudta fejezni a Dark Towers-t, akkor remeljuk Mr. Martin is le tudja tenni a segget es megirja a maradek 2 es felet...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.15. 12:00:57

@pesharpe:

LEHET SPOILER_ES!!!!!

persze, hogy mindenki meglepődik, de azért ha belegondolsz egy árulót (legalábbis a király szerint) tömlöcbe vetnek ebből egyenesen következik a lenyakazás. Főleg az első rész után, mikor Ned ugyanezt tette a dezertőrrel, nem??
Ő se kérdezett, nem adott kegyelmet.

Johnny27 2011.06.15. 12:07:17

Regény filmes adaptációját célszerű általában előbb elolvasni, már csak azért is, mert egy kezemen meg tudom számolni azokat a filmeket, amelyek jobbak lettek, mint az eredeti könyv.

A mennyire szimpatikus, meg mennyire főszereplő kérdésekre meg nálam egyértelműen nem a válasz mindkettőre.

Az is elég egyértelmű, hogy egy Sean Bean kaliberű színész nem maradhat végig a sorozatban, mert bedöntené a költségvetést, amin erősen látszik, hogy szűkre van szabva, mert Tyrion csatajelenetét is egy szimpla fejbevágással elintézték...

Amerikaiak meg gyökerek, hogy ezen kiakadnak, pont ettől kiemelkedően jó a könyv/film/történet.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.15. 12:14:05

@Johnny27: totál igazad van, max egy kézen meg lehet számolni azokat amik jobbak, amik hűek azok is két kézen megszámolhatóak.

Nem szimpatikus Ned?!?!

BaLee 2011.06.15. 12:15:54

Kicsit gázra sikerült, hogy szegény Ned megalázkodik, benyal a királynak, elismeri árulását, majd cserébe lefejezik. :)

Persze ez tipikus olyan befejezés amire senki nem számít. Ettől jó. Én is nagyon meglepődtem...

Leadfoot 2011.06.15. 12:19:54

@BaLee: "gázra sikerült, hogy szegény Ned megalázkodik, benyal a királynak, elismeri árulását, majd cserébe lefejezik"

Hát, az élet bizony igazságtalan. A valóságban meg a fikcióban is. :-))

▲ ▲ ▲ 2011.06.15. 12:27:02

Annyira azért nem gáz, mert megmentette a lányait. Erről volt szó a falon is (Aemon és Jon Snow beszélgetése).

Llew 2011.06.15. 12:43:00

@BaLee: nem arra ment, hogy faszán jöjjön ki belőle, hanem hogy megmentse a lányai életét, akármi is lesz vele
Azért is akarta őket haza küldeni, hogy minél kevésbé tudják megfogni. A saját sorsát feltett a döntésre - bármilyennek is ítéljük meg azt -, de a lányaiét nem akarta.

tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2011.06.15. 12:45:13

Martin ilyen, pont ettől jó a könyv. Aki emiatt vinnyog, az bzi. De majd megbékél. Remélem ilyen hülyeségek miatt, mint néhány balf*sz a neten, nem fogják elvágni a sorozatot. Szép lenne ha együtt jutnának el a 7. részig.

retinax 2011.06.15. 13:06:11

Szabadítsuk ki Isaurát, hej!
Érzelmeket invesztált bele, haha. Gondolom, az anyját meg tizenöt éve nem látta.

Llew 2011.06.15. 13:33:17

@tetra: majd jól feltámasztják, mint Sárát a PB-ben. Szépen visszavarrják a fejét, aztán kész, mehet a Falra.

DrBala 2011.06.15. 13:37:24

Ned annyira gyökér, gizda nemkirálynakvaló, hogy nem is értettem, hogy hogyan fognak királyt csinálni belőle. Totál gáz. Persze szép nagy szíve van meg minden, nah de könyörgöm. Egy vaniliafantasybe még jó is lett volna királynak, de itt még az utolsó fegyverhordozó is nagyobb sz.rkavaró, mint szegény, megboldogult Ned.
Haverral folyton megbeszéljük a történteket és tőle is kérdeztem, hogy "Ebből minek királyt csinálni?" Jobb ez így neki. Szegény lelke nem ebbe a világba való volt. Az első részben látható önnön kezű nyakazásán kívül semmi nem utalt arra, hogy ő egy keménykezű, tökös király. Ráadásul a 9 részben ha össz-vissz talán egy fél órát láttuk a képernyőn?

Llew 2011.06.15. 13:45:49

@DrBala: ezt honnan szedted, hogy Nedből bárki is királyt akart volna csinálni? Ő maga sem akart az lenni, még csak Segítő sem.

SPOILER?

(bár mintha Jaime utalt volna erre a sorozatban is)

Ha király akart volna lenni, akkor arra már régen meg volt az alkalma, és akkor nem Robert ült volna a trónon 15 éve.

koschwarz 2011.06.15. 14:32:17

csak annyit mondok, hogy IMÁDOM, HOGY EBBEN A SOROZATBAN SEMMI NEM ÚGY TÖRTÉNIK, MINT MÁS SOROZATOKBAN.

egyébként leesett állal ültem a tv előtt még vagy 2 percig, még a feleségem lábát is elfelejtettem masszírozni :DDDD
persze, ned stark szimpatikus karakter (volt), viszont ebben a világban sajnos nem volt "életképes".

az első könyvet már megvettem, de most már megvárom az utolsó részt. a következő posztban lévő előzetes meg nem vagyok hajlandó megnézni :DDD

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2011.06.15. 14:32:20

@doggfather: A kettő nem ugyanaz. Akárki akármit tett, kegyelmet kaphat, ha felölti a feketét. Ha az Éjjeli Őrség tagja leszel és dezertálsz, akkor ott már nincs kegyelem, hisz még egyszer nem küldhetik el a falra. Ned esetében meg ugye felségárulás, konspiráció volt a vád, ami beismerő vallomás esetén jelenthette a Falat. A koncepciós pereknek ez a lényege, tudod az ítéletet előre. Ned(Sansa,Cersei és a többiek) azt hitték, tudják. Joffrey közbe szólt

koschwarz 2011.06.15. 14:34:18

ja, mellesleg meg ha a könyv így lett megírva, akkor a filmsorozat is így lett megírva, és g. r. r. martin meg látá, hogy ez így jó.

neménvagyok 2011.06.15. 14:44:27

Na, de MI LETT TONY SOPRANOVAL?

DrBala 2011.06.15. 14:44:58

@Llew: Teljesen igazad van. Tényleg nem akart király lenni. Még segítő sem. Bocsi.
Csak ha már belecsöppent és azért van rutinja, hiszen maga is uralkodó vagy mi a szösz, akkor hogyhogy ilyen könnyen átverte szinte mindneki? Annyira gyenge, intrika érzékeny volt, hogy csoda, hogy eddig húzta. Gondolom azért, met teljesen idegen terepen mozgott, minden féle kapcsolatok révén. Azt sem tudta, hogy kiben bízzon meg. El is vesztette a fejét a sürgésforgásban.

Llew 2011.06.15. 14:49:33

@DrBala: hiába volt uralkodó, más kultúrkörből származott. Északon egyenes népek laknak, akik adnak a szavukra. Délen meg ilyen kis intrikus köcsögök, vérfertőzők, meleg lovagok, stb. Más környék, más szokások. :D

Andal 2011.06.15. 15:29:22

@Llew: Mondjuk Martin egyik gyengesége azért itt is előjön, ugyanis Ned végigharcolta a lázadást a régi király ellen, ahol ugyanezeket a sztorikat (árulás, intrika, esküszegés, hatalomvágy, nemesi házak ellentétei stb.) egyszer már átélte, így szvsz kissé logikátlan a becsület és naivitás szeplőtlen lovagjának beállítani. Ha valóban irtózik az intrikától, akkor meg az alap lett volna számára, hogy pár száz pár ezer harcossal veszi magát körbe és "északi módon" rendezi le a konfliktusokat.

Llew 2011.06.15. 15:40:31

@Andal: a lázadás alatt mi volt az intrika? Rhaegar Targaryen elrabolta a hugát, Aerys meg ezután elég csúnyán megölette a faterját meg a bátyját. Robert lázadást indított Lyanna kapcsán, amiben Neddel karöltve lenyomták őket. Némi megcsúszott és kétes értékű Lannister segítséggel, aminek Ned nem is örült. Utána meg haza ment északra. Nem nagyon vett részt intrikában.
Az őrsége megvolt, de egyszerűen több Lannister ember volt a városban. Amikor délre ment semmi oka nem volt rá, hogy a fél Stark sereget magával vigye házőrzőnek.

Andal 2011.06.15. 15:52:43

@Llew: Azért a visszaemlékezésekből kiderül a könyvben is, hogy a lázadás nem két nap alatt győzött, sok nemesi ház ide-oda ingadozott a háború pillanatnyi állásától függően. A lázadóknak, és így Nednek is sok nemest kellett így vagy úgy "meggyőznie", hogy a lázadók mellé álljanak, illetve a győzelmük után is több kisebb-nagyobb lázadást kellett leverniük. Továbbá sokan, így Ned is biztos volt abban, hogy több színleg behódoló család fellázadna az első adandó alkalommal Roberték ellen.
Persze, Ned ki nem állhatta az alakoskodást, intrikát, szópárbajokat, de szvsz az igen erős túlzás, hogy semmilyen tapasztalata ne lett volna ezen a téren.

Llew 2011.06.15. 15:56:46

@Andal: 15 év alatt elfelejtette, vagy elszokott tőle :D

Andal 2011.06.15. 15:57:14

@Llew: + Segítőként meg a kutya nem szólhatott volna rá, ha felbérel pár száz zsoldost, összetrombitál szövetséges nemeseket, ha már nem az intrikában, hanem a becsületben és az erőben hisz. Számomra ez a "100emberemet is szétosztogatom hat felé mert nagylelkű vagyok" viselkedés hiteltelen volt.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.15. 16:53:07

@Thaddeus Griffin: okés, én akkor is sejtettem, hogy meghal mikor tömlöcbe vetették, sőt azt hittem már hamarabb elvágják a nyakát.
(mondjuk, mikor a trón előtt állt)

qwertzu 2011.06.16. 09:30:58

Szerintem, aki ezt nem bírja, az jobb ha tényleg abbahagyja a sorozat nézését, mert az író csak most kezd bele igazán a darálásba. Mondjuk a 4. könyvben már tényleg voltak olyan részek, ahol azt éreztem, hogy ez már tényleg túlzás.

*azta* 2011.06.16. 11:50:31

nekem meg azt mondta valaki, hogy a hatodik könyvben vannak az igazi hentelések és hogy ott már több a törpe mint... de ez aztán már tényleg nagyon durva lenne... a lényeg, hogy a nyolcadik kötetre már rá sem ismertek majd, olyan nagy darálások lesznek benne!

;)

Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2011.06.16. 12:24:26

remélhetőleg a következő részben nem sunyizák el a csatajeleneteket

bgp 2011.06.16. 12:58:27

@chrisred: Igen, a vörös esküvő a legdurvább. Azt hinné az ember hogy Joffrei+Cersei a leggecibb és erre már nem lehet rátenni. De akkor jön a ... és a ...

bgp 2011.06.16. 13:03:44

@qwertzu: a 4. könyv szerintem erősen belassult. Csak a végére lett érdekes. Szerintem kihagyható.
Az 5. könyvben várom a nagy durranást.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2011.06.16. 13:56:46

Azért farkasos CGI-t csinálhattak volna. a Whispering Woods-i csatában állítólag egymaga ölt meg tucatnyi lovat és négy lovagot Robb Stark kölyökfarkasa.

@DrBala:

SPOLIERVESZÉLY:Ned Starknak még az istenei is mások, mint a többi háznak vagy akár a feleségének. Ned Starkot a legbecsületesebb embernek ismerik Westerosban az elvei és cselekedetei miatt. Egyedül Jon Snow róható fel neki mint dishonor (ezt Cersei is megemlíti neki), de itt is várható valami csavar, ugyanis ha jól értem az egész balhé úgy kezdődött, hogy Rhaegar (a trónörökös) egy tornán (Harrenhal) meglátta Lyanát és bár már volt felesége és gyereke, odaadta neki a koronát és le is foglalta örökös használatra. Sőt állítólag használta is rendesen. Lyana Robertnek volt ígérve. Miután Stark papa és idősebb fia furcsa balesetet szenvedtek reklamálás közepette, Robert és Ned felkeltek. Ők ketten országos haverok voltak, mert együtt apródoskodtak John Arrynál (a magas hegyi építményben, ahol az Impet is fogva tartották).
Na most John Snow olyan idős lehet, mint Robb Stark, s mivel Ned Stark ott volt Lyana halálos ágyánál, tehát a faterék reklamálása után jóval még élt a nő, akár még Targaryan is lehet.
Erre célozhat Hoster Tully is, amikor már a végét járva a lányának, Catelyn Starknak olyanokat hadovál, hogy az utód törvényes.

Amikor nem ült fel a trónra az úgy történt, hogy a Mad King beengedte a Lannister sereget King's Landingba, akik annak rendje és módja szerint Jaime vezérletével lemészárolták a királyi családot gyerekestül. Ekkor Jaime ült a trónon poénból, de igazából az apjának gondolta a trónt. Viszont Ned Stark ért oda a leggyorsabban, ő meg nem ült fel rá, hanem elzavarta a picsába Jaime-t és fenntartotta Robertnek. Tywin Lannister tuti felült volna rá, ha ő ér hamarabb oda.

vargatom 2011.06.16. 22:48:18

Egyrészt kiírhatnád hogy SPOILER

Az öreg Tully sokat ugyan nem tudhatott Lyanna Stark esetéről... valami másra vontatkoztak a szavai.
A tornyot a királyi testőrök három legjobbja őrizte, hiába mentek Nedék heten, egyedül egy bizonyos Howland Reed maradt rajta kívül életben, tehát neki lehet még tudomása arról, hogy mi is történt még azon a napon. Reed egyébként az északot a kontinens többi részétől elválasztó mocsarak népének az ura, és nem sűrűn kerül elő onnan, konkrétan senki se látta 15 éve ha minden igaz.

vargatom 2011.06.16. 22:49:36

Ja bocs, most látom kiírtad ;)

Felagund 2011.06.18. 18:05:26

@Andal: Nem Ned volt az, aki a diplomáciázást intézte, hanem Robert, akinek fiatal korában megvolt az a képessége, hogy akkora karizm(áj)a volt, hogy még az ellenségeit is maga mellé tudta állítani. (Elnézést a rossz poénért :D)
Ned ehhez képest hadat vezetett, csatázott, nyilván a csaták eredményei valahol befolyásolták a diplomáciai műveleteket is, de az a helyzet, amibe a fővárosban került, totál idegen volt számára...

méregzsák 2011.06.18. 21:20:28

Valaki néhány napja azt írta, hogy Ned karakterének zsenialitását pont az általa kiváltott "viták" bizonyítják. Egyetértek. Martin tud valamit... Élvezet olvasni Benneteket is.

Moan 2011.06.19. 14:48:31

A film kitűnő, és a legjobb, hogy életszerű teljesen. Olvassatok kicsit "regényesebb" szemmel történelemkönyveket. Lehet magyar is... De pl. az angol történelem bővelkedik a teljesen hasonló sztorikban. Családtagok, gyerekek, rokonok, feleségek lemészárlása mindenféle mondvacsinált indokkal átölelte az egész középkort. :) Ennél még szörnyűbb dolgokra is képesek voltak. Pl. István kiirtotta a fél országot, Mátyást meg a saját felesége mérgezte meg a hatalomért. :)

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2011.06.19. 16:01:33

Nem tudom eldönteni, hogy a GoT egy jobb, kiemelkedőbb sorozat a többivel összehasonlítva, vagy Star Wars-szerű jelentőségű-e a mű.
Sok újítás nincs benne, ha csak az nem - és ez rendkívül tetszik, mert én még az Egri Csillagokon és a Tenkes kapitányán nőttem fel - hogy nincs agyonbaszva CGI-vel, hanem - igaz, kényzerűségből - visszatértek a párbeszédek fontosságához, amihez persze kellett az is, h 1. jól megírt karaktereket személyesíthessenek meg a 2. qvajól kiválasztott színészek.
süti beállítások módosítása