Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Minek ide többpártrendszer?

Függelmi viszony

2011. április 06. 12:30 barb 32 komment

Elképesztően pökhendi módon reagált Frank La Rue, az ENSZ szólás- és véleményszabadságért felelős jelentéstevőjének kritikáira Kovács Zoltán kormányzati kommunikációért felelős államtitkár a Duna Televízió Közbeszéd című műsorában kedd este. A beszélgetés (ami a Duna TV videótárában nézhető meg, a 11. percnél kezdődiki) több szempontból nagyon tanulságos volt, kiderült például, hogy a Fidesz szerint a többpárti médiahatóság működésképtelen, és a kormány nem szólhat bele a csak fideszes tagokból álló Médiatanács munkájába.

Kovács Zoltán: - A magyar kormánynak a médiaszabályozással nincs mit tennie, mivel ez ugyan egy állami feladat, de egy olyan független szervezet – a Médiatanács – jött létre, amelynek a munkájába, illetve a függelmi viszonyaiba a magyar kormánynak nincs beleszólása. A parlament hozta létre a Médiatanácsot, illetve a ma működő médiastruktúrát.

Műsorvezető: A médiatörvény bírálói – nem csak Frank La Rue – rendre elmondják, hogy a bár a kormányzat függetlennek tekinti a Médiatanács tagjait, de mégsem lehet igazán függetlennek nevezni őket, mert közülük sokan valamilyen módon köthetők a kormányzó Fideszhez. Nem elfogadható a bírálóknak az az érve, hogy jó lenne, ha Médiatanácsban az ellenzéket képviselők is helyet foglalnának?

Kovács Zoltán: - A médiaszabályozásnak ez a típusú modellje Magyarországon próbált működni tizennégy éven keresztül. Gyakorlatilag csődbe vitte a közszolgálati médiumokat, olyan rendszerek jöttek létre, amelyben tévéelnököt nem sikerült választani, tehát a működésképtelenség határán működött például a közszolgálati televízió – ezzel szakítani kellett. A magyar kormány bevallottan egy másik modellt választott. Létezik ez a modell, amelyben szakmai szervezetek, civil szervezetek lennének hivatottak arra, hogy felügyeljék a médiát. Mi egy másik modellt választottunk, ami Európában szintén létezik. Ahol olyan szakembereket választott a parlament a Médiatanácsba, hogy a tanácsnak adott mandátum, az adott keretek, illetve feltételek és biztosítékok szolgálnak arra, hogy a mindenkitől való függetlenség adott legyen. Természetesen a Médiatanács feladata, hogy a kapott mandátummal élni is tudjon. Majd július elseje után derül ki - amikor elkezd működni a médiatörvény a gyakorlatban -, hogy ezek a feltételek fennállnak-e.

(Az idézetet a Duna TV által küldött összefoglalóból vettük.)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Steppenwolf 2011.04.06. 12:38:11

Ebből levezetve gondolom Franciaországban sem szabad a sajtó és nincs többpártrendszer sem, mert ott még csak nem is a parlamenti többség, hanem maga az aktuális elnök, most éppen Sárközy nevezi ki a médiahatóság tagjait, sőt, a közmédiumok vezetőit is.
Amúgy meg csókoltatom a rettegőket.

Csaba121 2011.04.06. 12:43:46

@Steppenwolf: De a francia médiahatóság csak a közmédiumokat ellenőrzi, a többinél a cenzúra a korhatárbesorolásra terjed ki, semmi másra...

travis 2011.04.06. 13:16:47

Drága barb,

Ha összekevered a médiatanács összetételét az Országgyűlés összetételével, akkor egyszerű vagy, mint a barlangrajz.

fonó 2011.04.06. 13:20:41

Pökhendi pitiáner bosszuálló kormányunk van, bugris mucsaiak sajnos, jók a totális területfoglalásban, nullák a gazdaságban. Elég a harcból, háborúból, megnyerték a választást, tessék kormányozni, tárgyalni, egyeztetni kompromisszumokat kötni.

travis 2011.04.06. 13:31:38

@fonó: "Ha le akarjuk csapolni a mocsarat, nem a békákkal tárgyalunk."
Nem ismerős?

puddlepuddle 2011.04.06. 13:46:45

Akkor lenne értelme ellenzéket is bevonni, ha értelmesen hozzájárulnának a dolgokhoz. Itthon (és közel mindenhol) viszont egyszerűen felesleges. Tökéletesen mindegy, mit mond, tesz, vagy javasol a kormány, úgyis ellene kívánnak tenni anélkül, hogy végiggondolnák jó-e vagy sem.
Minek legyen ellenzéki helyfoglalás, ha csak széthúzásra kellene?

blackhat 2011.04.06. 14:06:23

Cikkírás alapfokon: "A cikkünk címe legyen figyelemfelkelő! Úgysem érdekel senkit, ha köze sincs a cikk témájához."

blackhat 2011.04.06. 14:20:25

természetesen ez egy baromság, de legalább követi a formát a cikk... :D

simon says: 2011.04.06. 14:21:07

nem ertem a felhaborodast, a faszinak teljesen igaza van. amugy lattam eloben a musort es egy picit elmosolyodtam, mikor az emberunk a "fuggetlen" szolt hasznalta, azert van azokon az arcokon bor vastagon, de igazabol nem is kene magyarazkodni. az elozo szar nem mukodott, remelem soha nem felejtjuk el az elmult 8 ev mindenre kiterjedo dilettanizmusat es az elmult 20 ev szarsagait, a lenyeg, hogy mashogy kell a dolgokat mukodtetni, mert ugy, ahogy eddig mentek, ugy egyszeruen nem mehet tovabb.

ketroot 2011.04.06. 15:50:51

@travis:

Ha az egyik brigád suta volt, azért a másiknak sem kötelező annak lenni.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.04.06. 15:56:25

@Steppenwolf: "Amúgy meg csókoltatom a rettegőket."

A Párt és a Kormány köszöni a csókjaidat.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.04.06. 15:57:22

@puddlepuddle: "Minek legyen ellenzéki helyfoglalás, ha csak széthúzásra kellene?"

egyetértek: minek egyáltalán ellenzék?

puddlepuddle 2011.04.06. 16:03:37

@idelle: A jelenlegi formájában, igen, minek?

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.04.06. 16:04:43

@puddlepuddle: "A jelenlegi formájában, igen, minek?"

melyik formájában tartanád fontosnak, hogy legyen?

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.04.06. 16:06:33

@simon says: "remelem soha nem felejtjuk el az elmult 8 ev mindenre kiterjedo dilettanizmusat es az elmult 20 ev szarsagait, a lenyeg, hogy mashogy kell a dolgokat mukodtetni, mert ugy, ahogy eddig mentek, ugy egyszeruen nem mehet tovabb."

és ezért úgy kell csinálni, ahogy az elmúlt húsz év előtti cca. harminc évben. értem.

puddlepuddle 2011.04.06. 16:06:40

@idelle: Fent már említve lett: amelyikben nem vakon történne az ellenzés.

borisz 2011.04.06. 17:39:33

@travis: mint ahogy ketroot is megjegyezte fentebb, az nem érv, hogy "de a másikok is ezt csinálták". nem pont azért akartátok őket leváltani, mert ilyeneket tettek/mondtak?

titok84 2011.04.06. 20:04:45

Örülök, hogy végre újra téma a törvény, így leírhatom: "köszönet" a szociknak a tv. eddig módosításáért. Elképesztő ökörségek kerültek bele, kétségtelenül rosszabb lett. Miért is nem írnak arról, hogy a cigányozás-zsidózás tiltását sikerült kivetetni? Az meg alighanem több törvényt is sért, hogy a Viasat mutogathat olyat este nyolckor, amit mondjuk az RTL nem. Mert Londonból ad. Grat.

nemecsek ernő áruló 2011.04.06. 20:40:51

@puddlepuddle: Ez a szöveg ismerős... Csak nem a '40-es évekből, a keleti blokkból? (DE!)

karnak 2011.04.06. 23:36:18

@puddlepuddle: ahogy az elmult 20 evben.
tenyleg miert nem valasztunk kiraly a duna jegen?

karnak 2011.04.06. 23:52:34

@travis: Te pedig ha az allitolag "fuggetlen" mediatanacsot ezzel az ervrendszerrel veded meg...

mthrfckr 2011.04.07. 07:30:59

ez a legjobb: "olyan rendszerek jöttek létre, amelyben tévéelnököt nem sikerült választani, tehát a működésképtelenség határán működött például a közszolgálati televízió"
há mér nem sikerült választani?
sajnos ilyen a demokrácia, nem a 2/3 az általános, de lesz ez még másképp is. :)

/Spam 2011.04.07. 10:14:43

A megkésett rettegés - amit Frank La Rue a Médiatanács összetételével kapcsolatban bemutatott - nem trendi.

travis 2011.04.07. 11:19:16

@karnak: Eszemben sincs megvédeni, az a szervezet nem független. De ettől még ne sikítsunk egypártrendszert.

digitime 2011.04.07. 11:30:49

Mégaszongya, az előző megoldás nem működött. Nem bazzeg, mert megvétóztatok mindent, amit tudtatok, még azt is, amit elvileg nem lehetett volna. (lásd szoc.népszavazás - költségvetési kérdés/nem költségvetési kérdés). Na szóval, elmentünk fülkeforradalmat csinálni, nem a szavazófülkébe, hanem a guillotine-ba dugtuk a fejünket, a penge tartóját meg most reszelgetik elfele.

Pretoryan 2011.04.11. 09:39:03

@puddlepuddle:
"Akkor lenne értelme ellenzéket is bevonni, ha értelmesen hozzájárulnának a dolgokhoz. Itthon (és közel mindenhol) viszont egyszerűen felesleges. Tökéletesen mindegy, mit mond, tesz, vagy javasol a kormány, úgyis ellene kívánnak tenni anélkül, hogy végiggondolnák jó-e vagy sem."

Ebben nincs igazad, működő demokráciákban főleg tőlünk nyugatabbra egyáltalán nem elképzelhetetlen hogy az ellenzék javasol valamit és a kormány megszavazza, vagy a kormány javasol valamit (és most nem képviselői fizetésemelésről beszélünk) és az ellenzék egyetért. Főleg Magyarországon (meg kelet illetve dél irányában) hogy az ellenzék sértett ovis módjára viselkedik. Amúgy főleg ez az egyik legnagyobb bűne az elmúlt 20 évnek.

@fonó: " tessék kormányozni, tárgyalni, egyeztetni kompromisszumokat kötni."

Őőő... Orbán Viktorról és a sleppjéről beszélsz, egy példát mondj amikor bárkit is megkérdeztek/bevontak volna bármilyen döntési folyamatba. (nem, nem az alkotmányozási "értékesítés" jellegű kérdőívre gondolok, mert annak nincs reprezentatív jellege, és nem is annak szánták)

Peripetia 2011.04.15. 08:43:29

A fideszt és az ő vezérét már csak forradalom távolíthatja el a hatalomból, ezért erre kellene készülni minden normális magyarnak. Lehet, hogy 20-30 év múltán, de ezt a harcot nem lehet elkerülni. Készüljetek!

Spawn85 2011.04.15. 10:10:00

@Peripetia: Ezzel csak az az apró bökkenő, hogy semmi nem garantálja, hogy egy esetleges forradalom után bármi is jobb lenne.

_atti 2012.03.21. 12:39:58

@puddlepuddle: Azért mert az előző ellenzék (Fidesz) mindent zsigerből elutasított, az nem jelenti azt, hogy a jelenlegi is ezt tenné!

Spawn85 2012.03.21. 17:05:29

@_atti: Rosszabb mindig lehet.
(Bár engem ez már igazából nem nagyon érint, mivel nem Magyarországon élek. És őszintén szólva nem is érdekel a politika. Az előző kommentemet is majdnem egy éve írtam ebben a témában.)

_atti 2012.03.21. 22:26:42

@Spawn85: Nem garantálja semmi , hogy bármi is jobb lenne, de azt sem, hogy rosszabb sem lehet.
Így gondoltam.
süti beállítások módosítása