Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A köztévében nem volt államcsőd

A hír szent

2010. június 07. 14:36 barb 82 komment

Az ember elutazik egy hosszú, tévémentes miniszünidőre, és mire hazajön, kiderül, hogy államcsőd-közeli helyzetben van az ország, illetve, hogy nem is, de azért a tőzsde összeomlott, a forint meggyengült, az unió, Amerika és Oroszország megorrolt ránk. Bekapcsolja a tévét, hogy megnézze A szólás szabadságában, mégis mi a helyzet valójában, de kiderül, hogy ez az egész nem is fontos, az árvíz, a foci vb és persze Trianon témája mellett nem fért be a köztévé legfontosabb közéleti műsorába a Fidesz balféksége.

Egy kis kutatás után viszont az is felmerül, hogy ez nem véletlen baleset, hanem akár szándékosnak is mondható, ugyanis a Kósa-bejelentés csak egy félperces hír volt a csütörtöki Híradóban, sem az aznapi, sem a pénteki Az Estében nem dolgozták fel, sőt, a szombati Varga-nyilatkozatról is csak egy hírt lehet találni a köztévé videótárában. Egyetlen alig hétperces "elemzés" történt csak, a mai Ma reggelben Betlen János Csaba László közgazdásszal beszélgetett az ügyről. Az elmúlt napok legfontosabb gazdasági-politikai eseményének meglehetősen slendrián kezeléséről megkérdeztük az MTV-t is, de ez ideig nem érkezett válasz.

Csak remélhetjük, hogy ennek az egésznek semmi köze ahhoz, hogy az MTV-ben május közepén lecserélték a hírigazgatót. Bednárik Imre helyére Medveczky Balázs ügyvezető alelnök Élő Gábort nevezte ki, aki korábban az Echo Tv hírigazgatója, majd a Lánchíd Rádió főszerkesztője volt.

Update: megérkezett az MTV válasza, miszerint a csütörtöki Az Estében foglalkoztak az üggyel. Nos, hát tényleg, de jól elrejtették Orbán Viktor külföldi útjairól szóló összeállításban, a műsor rövid ajánlójából nem derült ki, hogy a vendég Szijjártó Péter lesz, aki a következőket bírta kinyögni mintegy két percben az ügyről: badarság azt gondolni, hogy egyes nyilatkozatokra tőzsdeindexek mozdulnak meg radikálisan. Ezt azért nem nevezném sem elemzésnek, sem pedig elfogulatlan tájékoztatásnak.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2010.06.07. 14:54:22

Apa kezdődik! Elképesztő torzítások jelentek meg egész hétvégén a kormánypárthoz közeli sajtóban. Az EchoTV-s Korrektúra (sic!) és Kibeszélő vitta a prímet vitán felül. MTV-n és RTL Klubon is ugyanerre a félretájékoztatásra számíthatunk?

Megfigyelo 2010.06.07. 14:57:08

Gleichschaltoltak a TV-t.

Rokker 2010.06.07. 14:59:24

Reménykedni lehet, csak nem érdemes. Az összes fideszközeli médium (HírTV, Echo TV, MNO, Magyar Hírlap stb.) "elfelejtette" elemezni a kialakult helyzet okait. Legfeljebb a tények említéséig jutottak, a nyilatkozatok és a tőzsde reagálása közti ok-okozati viszonyt már nem sikerült feltárni.

Ez a Fidesz propagandistáitól egyáltalán nem meglepő, még a mindenkori kormányhoz hű kir. tévétől sem. A mérsékeltebb, önmagukat nem a Fidesz házisajtósainak mondó jobbos hírforrások (pl. az Inforádió vagy a Heti Válasz) hallgatása nekem jobban fáj.

Der Beste 2010.06.07. 15:14:29

Remélem, ez csak egyszeri tévedés volt, s nem egy trend kezdete.

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.06.07. 15:14:35

A tv2-Napló tegnapi témái:

1. Követték Orbán Viktor első napjait amit kormányfőként töltött.
Megtudtuk, hogy szegénynek még ebédelésre sincs ideje, a pihenőszobát sosem fogja használni, ám a piacra továbbra is ki fog járni vásárolni.
Nyalás magas fokon.

2. Ki a felelős az m6-os autópálya építési hiányosságaiért?

3. Csányi Sándor (közismert fideszes) hobbija az adományozás.
Most éppen szegény gyerekek számára jótékonykodik.
Erről készítettek anyagot.

Volt még egy negyedik is, de arra már nem emlékszem.

És ugye a két országos kereskedelmi TV közül nem a tv2-ben van a Fidesznek 31%-os tulajdonrésze...

A Kubatov-beszédről is csak az ATV számolt be aznap este.
A tv2-n és az RTL Klubon nem volt hír...

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2010.06.07. 15:22:47

@bakura-kun: Jövőre jár le a két országos ker. adó sugárzási mandátuma? Mert így már minden érthető...
A vicc az, hogy Bayer Zsoltiék szánalmas műsorában mással sem foglalkoznak, mint a baloldali médiumok, újságírók, politikusok kifigurázásával. Nem vita tárgya az ATV pártállása, ám ott mégsem érzem azt a fajta pártmegfelelést, mint az Echotv-n. Kálmán Olgától lenne mit tanulniuk, Kósa és polgártársai messziről elkerülik az utóbbi időben.:D

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2010.06.07. 15:23:28

Nekem is feltünt pénteken, kivételesen megnéztem TV2+RTLKLUB hiradót, mit adnak, hát húsz percig csak árvizet.. Na ekkor már tudtam mi a helyzet... :-(
Szép új világ, nem mondja senki hogy nem..

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2010.06.07. 15:25:16

Azért, internet egyre elterjedtebb, és ha a TVk nem is adnak/mernek hírt, a szájról szájra terjedő hírek is megvannak még... :-)

karbalán 2010.06.07. 15:38:14

A Kossuth Rádióban elég korrektül beszélnek ezekről a dolgokról.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.06.07. 15:41:20

@Dave985: Hát, ja. Én még sosem mertem nézni az ATV-t, mert a tojásfejűektől már régen is kivert a hideg verejték, de kénytelen leszek előbbre tolni őket, mert lassan minden jobbra borul. Míg mindent el nem önt a szar.

fran7 2010.06.07. 15:49:51

Nem jól csinálta az MTV, de az igazság a két tálalás között van. Ha egy országot, s most már az ázsiai piacokat is "be tudta dönteni", akkor ott nagyon nagy baj van, amit nem Kósa Laller, és Szíjjártó Pistike okozott.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.06.07. 15:57:02

"Csak remélhetjük, hogy ennek az egésznek semmi köze ahhoz, hogy az MTV-ben május közepén lecserélték a hírigazgatót."

A kis optimista :-)

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.06.07. 15:57:08

@Dave985: "Jövőre jár le a két országos ker. adó sugárzási mandátuma? Mert így már minden érthető..."

Szerintem ennek semmi jelentősége.
Ez nem olyan mint a rádiós frekik, amik száma véges, és reménytelen volt hogy máshol folytassák a tavalyi vesztesek.

Egyrészt jön a digitalizáció, így nem lesz fontos kié az országos földfelszíni sugárzási jog. (Nagyban hozzájárult ez ahhoz, hogy 5 éve hosszabbítottak velük.)

Másrészt pillanatok alatt venne új adókat a tv2 és az RTL. Átnevezik őket, és adják tovább a műsoraikat.
A műsorszolgáltatók meg nem tehetik meg hogy nem továbbítják ezeket a lakosságnak.

A hozzászólásod többi részével maximálisan egyetértek. :)
Az ATV szerintem is sokkal korrektebb a Hír TV-nél és az Echo-nál.

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.06.07. 16:03:50

@fran7: Görögország sem egy nagy piac, sőt. Mégis látjuk hogy mit okozott az ottani helyzet. Az egész világon!
Globalizmus van, ez a helyzet...

Amati 2010.06.07. 16:41:23

a hörr tv-n hallgatnak a véresszájúak, micsoda undorító dolog ez, gerinc nélkül élni...

papas 2010.06.07. 16:48:08

Egyrészt, már a kubatov beszédről sem igazán tájékoztatták a zembereket, másrészt azt kellene megnézni, hogy a görög válságról, mennyit és milyen terjedelemben beszélt mondjuk a királyi tv, na akkor látszódna csak igazán az új-régi figyeszes trend.

Ami az internetes kompenzációt illeti, azért az esti híradókat még mindig milliós nagyságú néző követi és fogadja el hiteles tájékoztatásnak (sic!), sőt, szinte másból nem is tájékozódnak. Előre, csak a 2/3!

Billog · http://billog.blog.hu 2010.06.07. 16:48:11

@bakura-kun: Az ATV "korekktebbségével" én is egyetértek. Ez például érdekes volt: atv.hu/videotar/20100604_gazdasagi_ongyilkossag

A többi adónak meg jár a Sün. Még akkor is, ha az egy másik blog.

Samott 2010.06.07. 16:50:38

Az rtl rendesen beszamolt a dologrol, volt abra a csutortok reggeltol pentek estig forint valtozasrol (273->288) es mintha egy olyan is elhangzott volna, hogy az elbaltazott fideszes nyilatkozatoknak koszonhetik a devizahitelesek a megemelkedett torlesztoreszleteket.

fallen 2010.06.07. 16:53:53

A hírtv honlapján péntek este a Viktor tekintetével verte vissza az árvizet, valamiért szapulták Gyurcsányt, erről annyi volt: gyengélkedik a forint.

vincere 2010.06.07. 16:54:36

örülök, h. nemcsak nekem tűnt fel ez. csütörtök óta direkt néztem az összes esti híradót és Estét, mégcsak szót sem ejtettek róla, miközben az egész világra kiterjedt a hatása...
én nem vagyok olyan optimista, mint a posztíró. most már biztos, h. van köze. már akkor sejtettem, h. itt változások lesznek, mikor még a kampány alatt simán lement a Híradóban egy olyan interjú, amiben már fogalmam sincs, hogy ki, de arról beszélt, h. x téma eddig méltatlanul mellőzve volt az MTV-ben, de már csak pár hetet kell várni, és akkor végre újra lehet beszélni erről is.

és ez az idő el is kezdődött, Pálfy G. óta nem emlékszem ilyenre. sajnálom, h. olyan profi újságírók, mint Krizsó Szilvia, Mészáros Antónia és Süveges Gergő asszisztálnak ehhez.
azt is sajnálom, h. új híradó, új tévécsatorna után kell néznem, amióta nincs a Napkelte, egész megszerettem a reggeli műsorukat is, híradót pedig mindig az MTV-n néztem.
mit nézzek, ATV-t? ezt most - sajnos - komolyan kérdezem

Az igazi Trebics 2010.06.07. 16:56:01

Az RTL híradóiban péntektől hír volt valamennyi politikusi nyilatkozat és azok pénzpiaci hatásai.

herbert 2010.06.07. 16:59:21

Nyilván megpróbálják monopolizálni a hírszolgáltatást, a kertévéknek is be kell majd feküdni. A netről lehet majd nem narancsszínű infokat beszerezni. Mo. kicsi piac, itt könnyű befenyíteni a nem kézileg irányított médiát is, egyébként sem nagy kérés, h a hírszerkesztő fejébe ültessenek egy barát-ellenség felismerő rendszert.

@bakura-kun: az antenna hungária már miért ne tehetné meg, h nem szerződik a műsorszolgáltatóval? Kb. 20-30 országos műsor sugárzására van technikai lehetőség (az én szegényes frekvencia-gazdálkodásra vonatkozó ismereteim szerint), ebbe az fér bele akit az állami tulajdonú AH akar.

Kábelre átvegetálhat aki akar, de aki belefér a digitális földfelszínibe, az néhány éven belül komoly versenyelőnyben lesz.

Invictus 2010.06.07. 17:09:32

@Az igazi Trebics: Nem néztem, de azt láttam hogy még a Magyar Nemzet is a címoldalon (igaz az alján) hozta, hogy Kósa és Szíjjártó nyilatkozatai miatt áll a bál és esik a forint.

gabor.voros 2010.06.07. 17:10:44

mint ahogyan az is kimaradt hogy Obama levélben gratulált Bajnainak a válságkezeléséhez, és követendő példaként emelte ki.

rockjano_ 2010.06.07. 17:21:35

A HÍR TV-n többször is említették csak persze elemző műsor nem készült róla.

De egyértelmű, pláne hogy az ellenzéke ilyen gyenge a Fidesz viszi ezeket a médiumokat, pontosabban mennek maguktól.

Nálunk a gyors behódolásnak nagy hagyományai vannak.

fromme 2010.06.07. 17:22:20

Obama a lányomnak mondom, hogy a menyem is értse módon írt Bajnai Gordonnak. Ez volt a legnagyobb maflás, amit Orbán Viktor az elmúlt időben kapott közvetlen az után, amiért egyenesen helybe ment Barrosohoz.

Obama Orbánnak üzent, nem számíthat a nyugati világ politikusainak a szoldidarítására. Maradjon nyugton, álljon be a sorba, amikor minden nyugati állam- és kormányfőnek egyensúlyteremtéssel, megszorításokkal, és ezekkel együtt népszerűségvesztéssel kell szembenézni, addig ne akarja Orbán Viktor a német és más adófizetők pénzéből teljesíteni felelőtlenül tett igéreteit.

fromme

Hümüzhümümüz 2010.06.07. 17:44:00

Mi a szösz?????? Egy komcsizó komment sincs. :) Ebben valahogy most mindenki egyetért. VÉGRE!

Egyébként az alap, hogy a HÍR, Echo, MTV kombó nem számol be róla, hiszen ismerik a mondást: nem bántom azt a kezet, mely enni ad!!! Macskámnak is szajkózom, mert feszt megkarmol.

Szóval ennyi! ATV-t hamarosan felszámolják, Kálmán Olgát Izraelbe küldik továbbtanulni, Bolgárt nyugdíjazzák, Heti Hetes meg ősszel nem fog visszatérni a nyári pihiről, kuruc.info szervereit pedig leállítják, és ömlik majd a médiából, hogy mennyire jó nekünk, jobban élünk, mint a németek, angolok és Orbán kolbásza a legfinomabb...... :D

papas 2010.06.07. 17:54:38

@gabor.voros: tényleg, ez eddig kimaradt a felsorolásból, így megy ez

Flat Eric / sta press (törölt) 2010.06.07. 18:08:11

@gabor.voros:

Kinek hír ez?
A Bajnai nevet még csak ismerjük, de vajon ki is az az Obama...? :)

namnam 2010.06.07. 18:11:25

Nagyon reménykedtem benne, hogy nem lesz ennyire durva a behódolás, de tegnap éppen belenéztem a Naplóba és a Szólás szabadságába is és döbbentem tapasztaltam, hogy sehol sincs ez a téma.

Most komolyan ez jön??? Bár igazából nem lepődtem meg. Várható volt... csak reménykedtem...

Gemajel 2010.06.07. 18:11:43

József Attila: Hazám
...
"Fortélyos félelem igazgat"
...
Na ebben különbözik a "királyi" MTV a BBC-től. Tegyük hozzá sajnos.

bloggerman77 2010.06.07. 18:24:23

Az RTL-en részletesen foglalkoztak a Kósa-Szíjjártó duó okozta világpiaci problémákkal, különösen a vasárnapi Híradókban. A tv2-n csak kétperces hírecske volt.

A Napló meg... eljutni erre a szintre, hogy gyakorlatilag a személyi kultusz szintjén foglalkozzanak a kormányfővel... Ehh..

Mondjuk a tv2 Interaktiv szerkesztősége már az őszödi beszéd után a tv ostromot követően még kormánypárti volt de egy héttel később nyíltan kormányellenes volt (Mokkában a legdurvább stilusú SMS-ek leadása, Kossuth-téri "forradalmárok" rendszeres szakártőként meghívása, az Aktívban élménybeszámoló a Kossuth téri majális hangulatról, politikus vendégként szinte kizárólag jobboldaliak meghívása még olyan ügyben is, mint karácsony (!!) stb.)

A köznép, akinek csak a földi sugárzású tv-i vannak, azokból tájékozódik, mert, és ezt az itteni netezők nehezen fogják fel, a 40 feletti korosztály számára maga a számítógép teljesen idegen, nemhogy internetről tájékozódjék.

Ezért fontos a földi sugárzású adók párthű kézben tartáasa.

pepin_nymburk 2010.06.07. 18:30:29

Én a HírTV-t, Retekklubot, TV2-t is néztem, mindegyik beszámolt róla, de a kertévék az árvízre nyomulnak, ezt tudomásul kell venni, politikáról, gazdaságról nem onnan kell tájékozodni, és kész

brazileiro 2010.06.07. 19:00:08

Az RTL is meg a TV2 is naponta foglalkozott vele, pénteken már biztosan. A "kétperces" egy híradóban nem hírecske, hanem hosszú tudósítás.

Az árvíz meg itt van, az államcsőddel meg csak riogat a Fidesz (mivel nincs államcsőd, ezért lett "csak" 290 az euró és nem 320). Így tök normális, hogy ez a sorrend. A nem normális, ha nem beszélnek róla.

kamarti 2010.06.07. 19:04:41

@fran7: hogy messzebbre ne menjünk: pillangó hatás? mond valamit?

egyébként én is azt tapasztalom, hogy lehetz, hogy az rtl-ben van részesedése a fideszhez közelállóknak, de a tv2 már a kampányban is igyekezett lekörözni őket seggnyalásban - gondoljunk csak a második forduló előtti estére, amikor ugyan kampányzáró címén az rtl 10 perces összeállításában csak a fidesszel foglalkozott, de a tv2-n meg azurák csaba kérdezgette OV-t 35 percben, 23.55-ig.

és itt a lényeg tényleg az, hogy sok helyen a két kertévé meg az m1 van választéknak és hogy az emberek többsége nem tud arról, ami csak a neten elérhető hír. a dolog nem lep meg, mondhatni ezt vártam a blikk-formátumú fideszes kampányújságok és story online-os locsolkodás óta, bár azt hittem, a kétharmaddal végül is megelégszenek. de úgy látszik, nem. a dologban az a szép, hogy közben a hívők harsogják, hogy ez egy agymosott ország lett az elmúlt nyolc évben, pedig talán még emlékszünk, kik küldtek először (és eleddig szerencsére utoljára) rendszeresen személyre szólóan megcímzett ingyenes országimázs újságokat a népeknek. lehet, hogy ez az olcsóbb és biztosabb megoldás

Lepényhal 2010.06.07. 19:06:40

Magyarország intézte el a világ tőzsdéit? Ezek szerint nagyhatalom lettünk?

bloggerman77 2010.06.07. 19:42:06

@Lepényhal:

Pillangó-effektusról ugye nem hallottál?

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.06.07. 19:58:30

@herbert: "@bakura-kun: az antenna hungária már miért ne tehetné meg, h nem szerződik a műsorszolgáltatóval? Kb. 20-30 országos műsor sugárzására van technikai lehetőség (az én szegényes frekvencia-gazdálkodásra vonatkozó ismereteim szerint), ebbe az fér bele akit az állami tulajdonú AH akar."

Persze a Digi, a UPC, a T-csoport, az AH és a többi szolgáltató is azokat a csatornákat adja az előfizetőinek, amelyiket akarja. (A földieket most MÉG tudtommal kötelező adni, de lehet hogy ebben tévedek.)

Szerinted van szolgáltató MO-n amely meg meri tenni, hogy az embereknek ne vigye el az RTL-t és a tv2-t?!
Szerintem még hosszú évekig senki sem meri pl. BK és JR nélkül hagyni az embereket.
Megnézném azt a levelet, amelyben a UPC közli, hogy januártól nincs nála RTL Klub. :)

kamasuka 2010.06.07. 20:15:17

@Lepényhal:
Pedig ezek szerint sokan komolyan beszopták a szociánista lakájmédia legutolsó rohamát. :)

A srácok futottak még egy kört, mielőtt megszűnik a Népszava, a sok nyomi meg meg csaholt a nyomukban.

Már rossz, és qurva béna válságkezelés kellett ahhoz, hogy kén nevesincs politikus szavaira - LOL - bedöl a forint, a Wall Street, esik az ájró, és nemzetközi pénzügyi csőd közeleg. A világért sem azért történt a dolog, mert jelenleg minden piac ingadozik. :)

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.06.07. 20:15:54

Az meg ne legyen érdem ha PÉNTEKEN valaki beszámol hogy egy CSÜTÖRTÖKI eseményről.
Vagy még később.

Mikor már tényleg mindenki erről beszél.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2010.06.07. 20:18:24

Ezért nem érdemes felháborodni, ez várható volt (most tökmindegy kik vannak a kormányzatban)

Azonban hogy továbbra se lesznek szórakoztató és nézett műsorok, sorozatok (legyen az akár magyar vagy amerikai) ez valahol tragikus. Ne legyen igazam.

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.06.07. 20:21:59

@kamasuka: Csütörtökön szárnyalt a tőzsde, amíg meg nem szólalt a debreceni polgármester.
Azután meg zuhant. (Pénteken a sajtótájékoztató kapcsán ugyanez a szitu.)

Az összefüggés is minden szakember (jobboldaliak számára is) sőt politikus számára is egyértelmű...

Aki elad az megmondja, hogy miért teszi ha megkérdezik. :)
Nincs itt titok.

szerella 2010.06.07. 20:37:06

@bloggerman77: hogy a 40 feletti korosztály számára a számitógép vagy a net idegen? Ezt ugye csak viccnek szántad?

dtk74 2010.06.07. 20:37:11

Halkan megjegyzem, hogy az elmúlt 8 év "diktatúrájában" egész estés élőadásokat láthattunk a sokat szidott balosnak meg libsinek titulált adókon is, például az elkúrtukat követő zavargásokról. Még halkabban kérdezem, hogy ha akkor elnyomás meg diktatúra volt, és most a kisebbik rosszat választottuk, akkor mi van, mi lesz itt most kérem szépen?

dtk74 2010.06.07. 20:42:19

@kamasuka: Az EU egyik tagállamának vezetése csődöt vizionál, miközben a csőd szélén ingadozik egy másik bevallottan, és pár további akik neki hiteleztek, plusz dominóelven gyakorlatilag az egész EU, pláne Euró övezet, aminek tagállamait ki kellene húzni a szarból, de nem biztos hogy képes rá.
Itt nem a debreceni vezér szavának a súlyát kell mérlegelned, hanem egy EU tagország vezetésének az üzenetét, ami a láncreakciónak köszönhetően az egész EU-s befektetések értékét kérdőjelezi meg. Természetesen ezt nekem a szakmámból kifolyólag látnom, tudnom kell, miközben tőled vagy az átlagpolgártól ez nem várható el, ezért megértem álláspontodat. Kósáét nem. Neki az a szakmája, hogy ezt tudja.

morbiczer 2010.06.07. 20:50:08

Ti csodálkoztok? Volt, aki másra számított?

op tomi 2010.06.07. 21:10:16

Kormánytévé... még nem párttévé, emléxem még a Papp Endre-féle Híradókra 1998 után, nna, az lesz most is, semmi meglepi:)

synthesizer 2010.06.07. 21:11:50

Most komolyan, ezt honnan vettétek? Néztek híradót egyáltalán?? Volt az m1 híradóban is, meg a kertévékben is.

Egyébként meg az átlag tévénézőt nem nagyon érdekli, nem is ért az egészből semmit. Az árvízre többen figyeltek. Feltehetőleg ha vidéken élnék, akkor engem is jobban érdekelne az időjárás, mint a gazdaság.

javier (törölt) 2010.06.07. 21:17:42

Ahogy így elnézem a kommenteket hamar "összehozza" az eddig egymásra mutogató népet a narancsos bagázs.Ne feledjétek a nézhetetlen közszolgálati híradót a korábbi "fiús" periódus idején.(Asszem a bájgúnár Papp Endrével.)Egyébként ott hagyták abba anno, h kiköltöztetik az OSZK-t és ott regnálnak:)

fran7 2010.06.07. 21:24:16

@kamarti: Csak ugye végig azzal kampányoltak, hogy azért jó a globalizáció, mert az ilyen rezgéseket ki tudjuk védeni. Nem tudunk emlékezik még valaki arra, hogy az EU-ba azért kellet belépni, mert ellenőriz és megvéd az államcsődtől, de azt nem gondolhattuk, hogy tényleg az államcsődtől véd meg az IMF kölcsöne. S ott nemcsak szerencsétlen kifejezés volt az államcsőd lehetősége.

brazileiro 2010.06.07. 21:25:13

@javier:

Hú, vazze, télleg, Papp Endre...

Ne, ez szép lesz, megint, ha ott folytatódik.

Gitche 2010.06.07. 21:31:04

ma (hétfő este) bemondták Híradóban. Előzménnyel (!)

gondolom, ma már lehetett..

futyfurutty 2010.06.07. 21:37:36

@morbiczer: Mi is volt 2002-ben? A toleráns cuclib kitakarított mindenkit a köztévéből, és az évek során olyan "fideszes" nagyságok kerültek a köztévébe, mint Kert Attila és Luigits Tamás... Hol is vannak ők most?

futyfurutty 2010.06.07. 21:39:48

@Gitche: Tegnap is bemondták, tegnap előtt is, pénteken is, ti mit néztetek, vakegerek, Kálmán Olgát, mi? :) De szép idők voltak azok, amikor Kálmán Olga volt még a köztévében meg Forró Tamás, ugye?

futyfurutty 2010.06.07. 21:41:55

@javier: Ábrándozás az élet megrontója... :D

futyfurutty 2010.06.07. 21:48:31

Szeretném halkan felhívni a blogíró figyelmét, hogy ezzel a meggondolatlan blogbejegyzésével durván rombolja azt a jól kiötlött összeesküvés-elméletet, mely szerint a Fidesz shortolta a piacokat, azért mondatta el a Kósával az államcsőd dumát... Mekkmesterházy már vizsgálóbizottságot követelt ma. Kedves, okos, jóindulatú blogíró, ha a Fidesz shortolni akarta a piacokat, akkor miért is kussoltatta ilyen durván az állítólag általa irányított médiát, holott éppen az lett volna az érdeke, hogy minél hangosabban zengjenek azok a médiák Kósa mondataitól, hogy shortolni tudjanak, de erősen? Ideológiai és logikai zavar súlyos tüneteit látni a cuclib szurkolótáborban... :D

lopici gáspár 2010.06.07. 21:52:48

szoval az a baj ,hogy amikor a hirek elmaradását szová probáltam tenni a lánchid radioban leb@szták a telefont szép újjjjj világ

eml 2010.06.07. 21:55:00

Németországban, és környékén, meg onnan nyugatabbra is, azok a tévék, amik a híradóban valamit elhallgatnak, tönkremennek.

És ott még a közszolgálati is önfenntartó.

eml 2010.06.07. 21:56:45

@futyfurutty:
Csak csendben, csak halkan, hogy senki meg ne hallja.

Ne culibozzál, mert én se penészes narancsnak hívlak. Próbálj ésszel érvelni, hidd el nem fáj!

Prophet of the Fools 2010.06.07. 22:07:20

Sajnos igen csak meglátszik a pártosodás az mtv hírszerkesztésében. Eddig csak és kizárólag őket néztem, mert nekem úgy tűnt viszonylag pártatlanok és bekérdeznek bátran jobbra-balra. De csütörtökön ezen is igen kibuktam. Vártam a hiteles tájékoztatást, de semmi. Félmondatos böfögések, hogy gyengélkedik a forint. De hogy miért? miért ennyire?, várhatóan meddig?, mit okoz ez a pórnépnek?, milyen lépések várhatók?, semmi, de semmi ezekről. A retektől + tv2-től nem várok semmit, de a köztévétől...! És igen, Krizsó, Süveges, D. Tóth + Antónia asszisztálnak ehhez. Hiteltelenné válnak, mint P. alkesz István.
És az a baj, hogy lehet itt internetről meg netes médiáról zagyválni, de azt a képzettebb réteg fogyasztja. Tvnéző Marinéniknek be lehet adni továbbra is, hogy nem kell megszorítás, sőt adót csökkentünk.
Csak a nyugdíjkasszámhoz ne nyúljanak!

lúdasmatyi 2010.06.07. 22:18:14

Az MTV jobbra tolódásának nyilvánvaló jele, hogy Az Este című műsorban három hete, Élő Gábor kinevezése óta csak fideszes politikus volt benn, ellenzéki egyetlen egyszer sem. Az ellenzék nem kapott lehetőséget, hogy az Estében kifejthesse véleményét a kormányprogramról, a kormány szerkezetéről és az államcsőddel való riogatásról.

futyfurutty 2010.06.07. 22:47:55

@eml: Bocsánat, nem tudtam, hogy ennyire komoly a helyzet! :) Na, összekapom magam, hogy felemelkedhessek eme blog magasságába: 1. piciny ténybeli tévedés/ferdítés, hogy nem foglalkoztak a közszolgálati médiában Kósa kijelentésével 2. attól zengett ma a parlament is, az MSZP jóvoltából, hogy valamiféle fideszes összeesküvés történt, hogy pénzt keressenek Kósa kijelentésevel
3. akkor most shortolni akartak, és zenegett a fideszes média, vagy nem zengett a fideszes média, merthogy a fideszes média tényleg nem zengett eme fontos hírtől...

Nem ártana eldönteni végre, hogy mi is a koncepció, mit is kellene ráfogni a Fideszre egészen pontosan, tisztelt baloldali kartársak! :)

futyfurutty 2010.06.07. 22:53:05

@Prophet of the Fools: A bal széltől a közép is erősen jobbra helyezkedik el... :)

futyfurutty 2010.06.07. 22:55:31

@lopici gáspár: Micsoda világ, már nem az MSZP mondhatja meg minden rádiónak és tévének, hogy mi a hír és mi nem? Borzasztó! :)

vincere 2010.06.07. 22:57:55

@Gitche: igen, futólag említették,de rögtön hozzá is tették, h. nemtudomhányszáz milliárd forintos hiányt talált a kormány a költségvetésben.
most viszont mindjárt lesz Az Estében beszélegetés a témában

futyfurutty 2010.06.07. 22:59:53

@bakura-kun: Most vagy rátaláltál arra a tutinyerő kereskedési szisztémára, amit befektetők milliói keresnek évek óta, vagy nem. :) Próbáld ki magad, hogy működik-e... :) Elvégre a saját kárán tanul az ember - vagy azon se. :)

futyfurutty 2010.06.07. 23:00:55

@vincere: Micsoda világ, bemondták a hiányt is, aszta, micsoda ármány! :)

eml 2010.06.07. 23:02:17

@futyfurutty:
Csak csendben, csak halkan, hogy senki meg ne hallja.

Esetleg ha shortoltak, akkor azért volt róla kuss, hogy ne legyen feltűnő?

Esetleg azért volt kuss (short nélkül), mert meglepte őket a baromságuk (esés) és nem volt kikészítve szalag, amit el kell mondani?

Egyik lehetőség sem bizalomgerjesztő.

---
Végre jön egy normális vitapartner, aki a Fideszben hisz, bízik stb., sokkal jobb anyázás és cuclibozás nélkül, érvelve vitázni. Komolyan mondom!

HírTV-ben, Echo-ban volt szó a Kósa beszédéről, vagy az árfolyamesés mellett a Kósa nyilatkozatát is elhallgatták?

futyfurutty 2010.06.07. 23:14:47

@eml: Te láttad Szíjjártó arcát ma? Hidd el az arcnak, amit látsz rajta! :) Annyira olybá tűnt, hogy megviselték az elmúlt napok, hogy én ama kézenfekvő és nyilvánvaló magyarázatot fogadnám el a helyedben, hogy Kósa mondott egy nagyot, monthatni retorikailag bombasztikusan eltúlozva a helyzetet, nem gondolván arra, hogy Görögországgal egy napon említeni Magyarországot az nem éppen szerencsés, amikor a világ pénzpiaci pánikhangulatba kerülnek bármilyen ijesztő hír okán. A baloldali sajtó pedig azért csapott le őrült erővel Kósára, mert ők meg azt akarják mindenáron bizonyítani, hogy jó állapotban van a költségvetés. Aztán olyan hangoskodás támadt Kósa kijelentése körül, hogy elhallatszott a Marsig is, ahol csak a görög szó hallatán még a marslakók is bepánikoltak, és ész nélkül dobálták a placcra a részvényeiket... Ma már meg máma van má', és minden csoda három napig tart. :) A baloldal láthatóan saját sikereként élte meg ezt a pár napot, hát hadd rúgozzanak még egy kicsit, oszt jónapot. :)

futyfurutty 2010.06.07. 23:17:44

@eml: Nem nagyon néztem egyik tévét sem, de az Indexen csak a Subbából nem Kósa szövege folyt... :) Nekem ez is bőven elég volt - ki hogy van vele, ugye? :)

Ted Striker 2010.06.07. 23:25:01

@eml:

A következő matinécímeket olvasom a HirTV honlapjának gazdasági rovatában:

"Rosszkedvűen búcsúzott a forint"
"Szerénykedik a BUX és a forint"
"Tovább gyengélkedik a forint"
"Ingadozik a forint"
"Szomorú nap lesz a szerda: Négy forinttal nő a benzin és a gázolaj ára"

Persze az okokat jótékony homály fedi: Kósa, Szijjártó beszédekről, pláne külföldi reakciókról egy árva szó sincs

Ez gyakorlatilag a beismerése annak, hogy elqurták nem kicsit, nagyon!

eml 2010.06.07. 23:26:53

@futyfurutty:
Ma mosogép csere volt, és emiatt lemaradtam a híradókról, nem láttam az arcát.

"A baloldal láthatóan saját sikereként élte meg ezt a pár napot, hát hadd rúgozzanak még egy kicsit, oszt jónapot." - Ennél nagyobb sikerük egy darabig ne legyen!

A híradások egyébként nagyon nagy teret szenteltek az árvíznek, és a többi hír valahogy elsikkadt. Mire vasárnap az árvizes blokk lement, már az egész család a látott vízözönt elemezte, és ezért nem nagyon figyeltünk oda a többi hírre. Tehát ha mondták volna is lehet nem halljuk meg.

Tidal Wave 2010.06.07. 23:28:00

Hát, először is tegyük szépen mérlegre, hogy hány embert érint az árvíz, az ebből fakadó károk, és a helyreállítás költsége (nagyjából mindenkit, aki csak él és mozog, mert erre bizony több tíz milliárdnyi adóforintra lesz szükség.

És akkor most tegyük mellé, hogy hány embert érint ez az egész tőzsdeügy. Főleg azokat, kik tőzsdéznek. A forintgyengülés természetesen sokmindekit érint, de kérdés, hogy mennyire lesz tartós. Nekem speciel erős a gyanúm, hogy egy pár hónap múlva erre az egész sztorira a kutya sem fog már emlékezni.

Az, meg hogy változik a média beállítottsága, valahol természetes. '98-ban is emlékezzünk vissza, az akkori ballib többségű média az egekig pumpálta a tőzsdei zuhanást, holott az átlagemberre annak vajmi kevés hatása volt. DE akkor is lehetett vartyogni a "befeketői bizalomról", stb. Különben az egészet a külföldi tőzsediportálok úgy tálalták, hogy a magyar államadósság ügye csak hozzájárult az amerikai tőzsde eséséhez, a fő kiváltó ok a gyatra munkaerőpiaci adat volt, ezt csak a hazai médi fújta fel, hogy miattunk esik Amerika. És azt sem igazán értem, hogy "megorrolt ránk Amerika meg Oroszország", hiszen ottani sajtótermékek cikkeiről van szó ebben a posztban is, nem pedig hivatalos kormányközleményekről. Ez már megint a tipikus, jobboldali kormányok alatt divatos hozzáállás a "külföldi rosszallásról".

De,ha mégis igaz lenne, amitől itt sokan tartanak, hogy "szép új világ jön", akkor azt mondom, jöjjön csak, az elmúlt húsz évnyi baloldali médiatöbbség után jár húsz év a jobboldalnak is, aztán majd meglátjuk...

eml 2010.06.07. 23:41:59

@Ted Striker:
Kösz.

A német híradókat szoktam még nézni, de ott Orbánt nem nagyon emlegetik, mivel inkább megtűrik mint szeretik. A választások előtt egy elemző műsorban antidemokratának ábrázolták, és sajnos konkrét bizonyítékokkal (többes szám!) támasztotta alá az újságíró minden állítását.
Aznap megnéztem a HírTV-t, ahol éppen arról beszélt az egyik kisfőnök, hogy a Nagyfőnököt az Unióban mennyire imádják.

Ez az egész helyzet arra emlékeztet, amikor régen NDK-ban fogható volt az NSZK tévé is, ezért az NDK tévéadón volt egy műsor, ahol azt magyarázták el a polgároknak (szigorúan szocialista megközelítésből), hogy mit látnak a nyugati csatornákon.
Így lett a Nyugat-Berlin Kreuzberg városrészbeli május 1.-i (szokásosan bal- és jobbszél közötti erőszakba torkolló) tüntetés feloszlatásáról szóló hírből: "Az NSZK imperialista elnyomó antidemokratikus rezsimje nem engedi meg a munkásoknak, hogy ünnepeljék Május elsejét!"
A címe "Der schwarze Kanal" - ha valakit jobban érdekel esetleg. Főcím: www.youtube.com/watch?v=uZrYQBg2iEo

A hétvégére visszatérve, szánalmas, hogy egyes médiumok képtelenek elveszíteni a hitelességüket egy olyan apróság miatt, mint a konkurrencia figyelmen kívül hagyása.

Aki viszont csak azt nézi, az esetleg el is hiszi, hogy a szocialisták hátrahagyott csontvázai miatt emelkedik a törlesztője (ismét).

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.06.07. 23:46:03

Arra egy szavunk sem lehet, hogy a Hír Tv, Echo Tv, Heti Válasz nem kezelte értékén a történteket. Maszek cégek, nálunk az obejktivitás - ha van - extra szolgáltatás.

Az már viszont ciki, hogy az MTV is így tett. Egy közpénzből fentartott médiumnak kötelessége lenne az objektív tájékoztatás.

Kezdem azt érezni, hogy megint abba a csapdába fut bele a jobboldal, mint 1992-94 táján és 1998 után...

eml 2010.06.07. 23:47:19

@Tidal Wave:
Két dolog miatt nem adok neked igazat.

1 A forint gyengülés mind a tízmillió magyart érinti, mert a forint gyengülése kihat mindenre. (Szerda: Benzin plusz négy forint)

2 Nem szeretem, ha a médiát valamelyik oldalhoz lehet kötni. A média akkor jó média, ha tényeket közöl, elemez.
Elemezni szigorúan az összefüggések megmutatásával, esetleg az összefüggések keresésével szabad.

A média akkor jó, ha független.

Pistie 2010.06.07. 23:52:56

@eml: Valóban úgy van ahogy észrevetted, OV-t (és az egész jobboldaliságot) az EU-ban inkább csak megtűrik, mint sem szeretik.

A HírTv nem hiteles forrás. Sosem volt az. Amin én meglepődtem az az, hogy a szélsőjobbos netes portálok jóformán meg sem említik ezt az egészet.

Pedig nem én találtam ki, hogy 350 mrd-os veszteséget okozott a devizásoknak ez a nyilatkozat. Ehhez képest 2 hetes keresgéléssel sikerült ~200 mrd-os lyukat találni a Bajnai ktsgvetésben. Majdnem a dupláját sikerült reprodukálni 2 délután alatt.

@Tidal Wave: Szerintem jóval több embert érint a megemelkedett törlesztőrészlet, mint az árvíz. Mert 4000 embert telepítettek ki, mondjuk maximum (!) 100.000 ember akit közvetlenül érinthet, vagy kijár dolgozni. Ehhez képest milliók azok, akiknek devizahitelük van.

Szumma: én arra várok, hogy a Fidesz erkölcsi kötelességének érezze kiállni az emberek elé (konkrétan Szijjártó, akivel valószínűleg még sokat fogunk találkozni az elkövetkező években) és ismerje be, hogy röhögcsélve hazudott az emberek arcába azzal, hogy kijelentette: a politikusok nyilatkozatai nem befolyásolják a tőzsdét.

eml 2010.06.08. 00:00:20

@Pistie:
"Valóban úgy van ahogy észrevetted, OV-t (és az egész jobboldaliságot) az EU-ban inkább csak megtűrik, mint sem szeretik."

Tegyük hozzá, hogy itt én a tekintélyelvű, vezérszemléletű jobboldaliságra gondolok.

Kuruc néha (sokszor) objektívebb, mint a HírTV. Illetve a kedvenc médiatörténeti annomáliám, amikor Lendvai Ildi a kurucról idézett.

combo 2010.06.08. 02:27:34

A mai MTV-híradóban már meg volt említve a história a parlamenti összefoglaló blokkban. (De az ellenzék részéről csak Mesterházyt idézték.) De a lóláb ma is kilógott, ugyanis a benzináremelés okairól nagy kuss volt, még annyit sem mondtak, hogy a forintgyengülés miatt.

maholnap · http://koklerbroker.blog.hu/ 2010.07.03. 20:53:14

OV-t az iskolákba, önkormányzatokba, kórházakba, BKV-pénztárakba, rendőrörsökbe!

Kdnp-s média-"szakártőket" minden média élére, különösen az internet élére tegyenek biztos-kezű, internet-ellenőröket!

Lesznek blog-ellenőrök, és email-engedélyező ügyosztály is.

A zenét is ellenőrizni fogják, mint a hatvanas-hetvenes-nyolcvanas években.

Kérem szépen! Kétharmad azt jelenti, hogy azt csinálhatnak, amit akarnak, és ezt még hangoztatják is!

(Nálunk otthon az asszony már hetek óta kérdezi naponta, hogy csomagoljon-e valami hosszú-hosszú külföldi kiküldetésre... Mondom neki, hogy nem nyertem kiküldetést, nem megyünk sehová. Mire ő: akkor pályázz, írjál minden nyelven önéletrajzokat, menjünk!!)
süti beállítások módosítása