Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Új vezérigazgatóval próbálkozna a Tv2

Három év alatt nem győzték le

2010. június 04. 11:29 szabóZ 86 komment

Két hónap híján három éve vette át a Tv2 vezetését Várdy Zoltán, és az első sajtónyilatkozataiban azt ígérte, hogy a csatorna három éven belül legyőzi az RTL Klubot. A Tv2 az igyekezet ellenére sem tudta megszorongatni a konkurenciát, és nem csak azért mert Várdy első döntéseinek egyikeként egy olyan programigazgatót nevezett ki, aki inkább színes szélesvásznú közönségfilmjét forgatta, minthogy felépítse a Tv2 megtépázott programstruktúráját.

Ugyan amióta a gazdasági válság által kikényszerített leépítések és átszervezések után Kiss Péter vette át a csatorna programtervezését, javultak valamelyest a csatorna pozíciói, mégis, több független forrásból is megerősített információnk szerint a ProSiebenSat1-csoport már nem bízik Várdyban: új vezérigazgató keresnek a Tv2 élére.

Mindez nem meglepő, hiszen a Tv2 nézettsége nem javult Várdy vezetése alatt, például 2007 decemberében 22,9 százalékos volt a csatorna közönségaránya a kereskedelmi célcsoportban, a múlt héten csak 19,9, de ennél is többet mond, hogy a fontos őszi és tavaszi szezonban a Tv2 az átlagnézettséget tekintve nem tudja megverni, sőt megszorongatni sem a konkurens RTL Klubot.

Persze a tulajdonosokat nem érdekli a nézettség, csak a bevétel, és bár iparági pletykák szerint a vezérigazgató intézkedéseivel véget vetett a Tv2-nél folyó pazarlásoknak, és 2008-ban rekordbevételt könyvelhetett el a csatorna, sokak szerint nincs megfelelő stratégiája arra, hogyan vezesse át a Tv2-t a digitális átállás megrázkódtatásain. Mert a jövő év végén megszűnik a Tv2 és az RTL Klub előnye, a két csatorna egy platformra kerül a kábeltévékkel, és meg kell küzdenie a gazdasági válság miatt egyre gyorsuló piaci változásokkal is, amelyek az országos tévéktől a tematikus adókra, illetve az internetre fújják a hirdetési pénzeket.

Várhatóan augusztus elején adja át Várdy a vezérigazgatói széket, persze nem azért, mert akkor jár le az önként vállalt három év az RTL Klub legyőzésére, hanem, éppen fordítva: Várdy azért adott magának három évet a győzelemre, mert három évre szól a szerződése.

Az új vezérigazgatót már keresi az Egon Zehnder International vezetői tanácsadói és fejvadász cég, a legráteremettebb kiválasztásakor a gazdasági vezetői tapasztalatok mellett persze előny a médiaiparban szerzett gyakorlat is.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Thresher 2010.06.04. 11:48:29

Nem csili-vili megoldások kellenek ide a nézőszám növelésre, hanem olyan apró lépsek, amik nem a torrent irányába nevelik az emberek...lásd a sorozatok össze-vissza tologatása.

quantas 2010.06.04. 11:54:06

Az emberek nem a vezérigazgatók, hanem a műsorok szerint néznek egy csatornát. Szerintem

Vandores 2010.06.04. 11:55:10

Egyetértek Thresherrel.

Tenoce · http://www.deezer.com 2010.06.04. 11:58:04

@quantas: ami velhetoleg sok esetben kozvetett modon a vezerigazgato fuggvenye.

Franciska18 2010.06.04. 11:58:07

Új szelek fújdogálnak.... mindenhol.

txabee 2010.06.04. 12:17:19

szerintem Tilla lesz.. Esetleg Joshi Bharat!! :D

Lafayette 2010.06.04. 12:17:27

Itt nem a vezérrel, vagy a programigazgatóval van a gond! A felmérésekkel! Nem hiszem, hogy az RTL ugyanolyan fos műsorát többen nézik! Nagyon szubjektív, ha 500 család tévénézési kultúrája alapján vonnak átlagot!

Szerintem senki sem tudja, hogy pontosan mennyien nézik a két csatornát! Max. az RTL több pénzt költ arra, hogy az adatok pozitívak legyenek!

Der Beste 2010.06.04. 12:18:29

A tv2-nél el kell dönteni, hogy pénzt akarnak keresni, vagy tv-t akarnak csinálni,s mellé egy kis pénzt is keresni.

Der Beste 2010.06.04. 12:20:01

@Lafayette: Vazze, mit lovagolsz a nézettségen, amikor a bevétel számít ( a cikk szerint).

Lafayette 2010.06.04. 12:21:34

@Der Beste: Jaja, számít a bevétel, de a reklámozó a nézettség alapján dönti el, hogy hol hirdet! Ezért lovagolok rajta vazze!

malocz 2010.06.04. 12:24:16

"a jövő év végén megszűnik a Tv2 és az RTL Klub előnye, a két csatorna egy platformra kerül a kábeltévékkel" Ez mit jelent?

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.06.04. 12:27:00

@malocz: hogy nem lesz orszagos analog adas, ami alapjan a ket ado sokkal tobb helyen erheto el, mint a tobbi.

igenigen 2010.06.04. 12:31:34

Szerintem a Vízvárdi Bence lesz az új ker igazagató....

Lafayette 2010.06.04. 12:31:56

@szabóZ: És? Értitek a lényeget? Akkor pontosabban fogjuk tudni a nézettségi adatokat??? :-))) NEM!!! Nagy manipuláció az egész, s mivel az ember olyan, mint a birka, arra megy amerre a többiek... ha azt hallja, hogy az RTL-t nézik többen, akkor azt akarja nézni. Ezt használja ki az RTL. Más magyarázat nincs, hisz ugyanazokat a műsorokat készítik!!!

Samott 2010.06.04. 12:37:37

@szabóZ: mondjuk ez ma mar (80% kozeli kabeles/muholdas lefedettseg mellett) nem kulonosebben szamit. Azok, akik a reklamozoknak szamitanak mar kabelen/muholdrol kapjak az adast, raadasul a foldi digitalisra sem nagyon kivankozik mas kereskedelmi ado se. Sot, a foldi digitalis sugarzas joval olcsobb mint a jelenlegi foldi analog, szoval a valtas jelentos megtakaritast fog hozni a ket nagy kereskedelminek.

GGG77 2010.06.04. 12:47:37

@Lafayette: de van magyarázat. az RTL kb 10 éve egy sokkal tudatosabb műsorpolitikát folytat, mint a tv2. a tv2 kapkod, mind a műsorok, mind a személyi kérdések tekintetében.

Perillustris 2010.06.04. 12:48:35

Az "utódát" rendben van? Nekem hülyén hangzik.

Terézágyú 2010.06.04. 12:48:59

@Lafayette:
Butaságokat beszélsz.
VAN különbség a két adó műsorai között. És a nézők ezt látják.

GGG77 2010.06.04. 12:49:24

@Samott: és az a 20% piaci rés smafu? hát, eléggé nagyvonalú üzletember lennél...:)

Terézágyú 2010.06.04. 12:51:24

@Samott:
"mondjuk ez ma mar (80% kozeli kabeles/muholdas lefedettseg mellett) nem kulonosebben szamit."

De valóban a tévénézők 80%-a kábelről/műholdról néz tévét?

szarfej 2010.06.04. 12:58:18

@Lafayette: ez egy baromság. 1000 családot vizsgálnak. amerikában ahol kicsivel többen élnek és nagyon léről van szó ott is csak 2000 családot vizsgálnak.

pfr1234 2010.06.04. 13:14:16

a yabe.hu -n adnak majd fel tendert új vezig.-re :D

lemonkeyface (törölt) 2010.06.04. 13:20:35

@Lafayette: ez egyébként egy tudományos alapokon nyugvó elfogadott modell. és igen tényleg van különbség a csatornák között.

Der Beste 2010.06.04. 13:22:40

@Lafayette: A hirdetők s a tv-k hitelt érdemlőnek tartják a nézettségi adatokat, s ezek alapján hoznak döntéseket, sok-sok pént megmozgató döntéseket.
Te, aki kibic vagy megengedheted magadnak, hogy ne higgy a nézettségi adatoknak, mert neked ez nem kerül semmibe :)

Samott 2010.06.04. 13:24:25

@GGG77: az a 20%, aki nem kepes megfinanszirozni egy minimalcsomagot sem, az nem szamit a hirdetoknek, nem oszt nem szoroz hogy neznek-e tevet.

@Terézágyú: 800e nez foldi analogot a 4 millio haztartasbbol.

allnitelong 2010.06.04. 13:26:26

Szóval Havas Henrik visszatér a TV2 képernyőjére?

Terézágyú 2010.06.04. 13:34:02

@Samott:
"800e nez foldi analogot a 4 millio haztartasbbol. "

Aha. Négymillió háztartás, vagy négymillió tévénéző háztartás?

Terézágyú 2010.06.04. 13:35:19

@Samott:
"800e nez foldi analogot a 4 millio haztartasbbol. "

Aha. Négymillió háztartás, vagy négymillió tévénéző háztartás?

Netszamuráj 2010.06.04. 13:36:45

"Várdy ISTEN2.0 Zoltán", "az elegáns öltönybe bújtatott kisstílű PowerPoint manager"... :)

"A vezetői felelősség része az érdekek ütköztetése, a kellemes és kellemetlen döntések meghozatala, sőt a következmények vállalása. A hatalommal rendelkező pozíció alapból nem teszi az embert Istenné, azaz tévedhetetlenné. Ha valaki gyenge képességű embereket világmegváltóknak hisz, akkor ne lepődjön meg, ha a világ fellázad ellene. Tudom, eddig Magyarország a következmények nélküli tettek országa volt. Tegyünk ellene! Mert el lehet bújni az RTL zsenialitása és erőfölénye mögé, de amikor Várdy meghirdette a piacvezetői pozíció megszerzését, akkor azt hitte, majd az RTL önszántából kivonul a piacról és beszünteti működését. Mi ez, ha nem dilettantizmus!"

Forrás: HH - hharhciv.blogspot.com/

Terézágyú 2010.06.04. 13:41:42

""800e nez foldi analogot a 4 millio haztartasbbol."

Tehát 3,2 M háztartásban már régen átálltak másra, leszerelték az antennákat stb. Akkor a antennásdigitális csak ezt a 0,8 M-t tudja megszólítani? :)))

Másrészt, ha ilyen kevesen néznek CSAK antennásanalógot - akkor azért mégiscsak elgondolkodtató, hogy mégis két antennásanalóg tv áll mindig a nézettségi listák élén...
Tehát mégis ezek az emberek döntenek? Ők a mérleg nyelve?... :)

Terézágyú 2010.06.04. 13:43:37

@Terézágyú:
"Másrészt, ha ilyen kevesen néznek CSAK antennásanalógot"

...ami valószínűleg nem igaz, mert nagyon sok embernek lehet antennásanalóg+műholdasanalóg vétele... de alighanem ezek is jellemzően a három földit nézik...

good looking 2010.06.04. 13:48:55

A pornó segítene a nézettségen...

sunázósün 2010.06.04. 13:49:27

@Terézágyú: a többi antennásanalóg meg a szarba sincs, ebből is látszik, hogy nincs ilyen összefüggés.
Mérleg nyelveDD

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.06.04. 13:53:42

@Lafayette: figyelj, attol, mert te meg nem erted, hogy mi a nezettsegmeres, meg nem muszak ilyen kurva hangosan uvolteni. Olvass utana, gyere vissza, nezd meg, hogy mik azok a piaci standardok, amik alapjan az egesz vilagon mukodik egy tobbszazmilliard dollaros biznisz, aztan kommentelj. A nezettseg nem telefonos megkerdezes, ahol szamit, hogy a nyerteshez huz mindenki pl. De komolyan, olvass:
www.index.hu/kultur/media/agbhun

Terézágyú 2010.06.04. 13:54:59

@sunázósün:
"a többi antennásanalóg meg a szarba sincs, ebből is látszik, hogy nincs ilyen összefüggés."

???

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.06.04. 13:58:55

Számomra unszimpatikusak a tv2 vezetői, így nem sajnálom őket. Főleg mert már megszedték magukat.

A tv2 legnagyobb baja, hogy RTL Klub 2 lett. Már az azonos műsoraikat is ugyanakkor adják... (Aktív és Fókusz, JR és BK)
Aki erre vágyik, az eredetit választja, főleg hogy már megszokta.
Aki meg másra vágyik, választ egy harmadikat.

Vagy beleölnek a jövőben is egy halom pénzt és kockáztatnak, talán meglesz az 1. hely; vagy megelégednek egy stabil 2. pozícióval és csökkentik a költségeiket.
Én ez utóbbit javaslom.

Azon is elgondolkozhatnak, hogy a 18-49 réteg nem túl tág-e.
Németországban a két fő adójuk a pro7 a 14-29 -ben erős (őket célozzák meg), a sat1 meg a 30-49-ben próbálja felvenni a versenyt az ottani RTL-lel.

harvardboy2 2010.06.04. 14:00:45

Bátrabbnak kéne lenni! Kis péter és interaktivos csapata eddig semmi újat nem hozott, minden szar "húzóműsort" (hal, mega, mr. és mrs., alku) és a strukit is örökölték és csak várdynak bólogatnak. A gyöngyösi/árpa féle brigádnak legalább volt önálló véleménye - nem is birta várdy őket sokáig..

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.06.04. 14:01:44

Azt se feledjük, hogy a választások óta egy Fideszes cég birtokolja az RTL Klub 31%-át!

Fideszes: RTL, MTV, Duna, Hír TV, Echo TV, TV2
MSZP-s: ATV

A TV2-t legalább középre nem ártana visszahúzni...

csabagy 2010.06.04. 14:02:03

Kinek milyen problémái vannak, bazmeg...

csabagy 2010.06.04. 14:03:15

Tényleg ez a fontos ma, hogy leGyőzi-e az rtl-t...

Samott 2010.06.04. 14:03:16

@Terézágyú: a haztartasok 1,4%-a nem tevezik. Igen, a Mindigtv alapvetoen azt a 800 ezret tudja jelenleg megszolitani, de remenykednek benne, hogy sokan atmennek a kabelesek, muholdasok kozul is hozzajuk. Ott bukik a logikad, hogy azt hiszed a foldi vetel miatt vezet a ket nagy kereskedelmi... pedig kabelen, muholdon is ok a legnezettebbek. Es meg egy raadas: a lehetoseg megvan, megse indit senki ingyen foghato kereskedelmi csatornat a foldi digitalis rendszeren, pedig masfel ev mulva egyenlo eselyekkel indulhatna a ket nagy kereskedelmi ellen (marmint elmeletben, elerheto nezok szamaban).

Egesz egyszeruen elkestunk a foldi digitalis atallassal, mindenki aki szamit ma mar kabelen/muholdon van, ezek a szolgaltatok lefoloztek a piacot. A foldi digitalis gyakorlatilag egy eladhatatlan, a piacrol finanszirozhatatlan szocialis csomag lesz... amit adoforintokbol tartanak el. Hiszen gyakorlatilag a 4 kozszolgalati ado kolt csak erre, a ket kereskedelmi szvsz legalabb annyi hirdetesi penzt kap az AH-tol mint amit ok koltenek erre a szolgalatatasra, a fizetos csatornaknak meg fizet az AH is.

caixa 2010.06.04. 14:05:00

miért nem nézik meg, hogy máshol mi a jó és értékes? az miért nem érdekli őket, hogy egy diplomás, vásárlóerővel bíró rétegnek mi kell? miért csak a nyugdíjasokat meg a háziasszonyokat és a vidéki vállalkozókat akarják kiszolgálni?

én Larry Kinget, Oprah-t és késő este filmeket néznék. nem gagyi vetélkedőt Dopemannel meg Karda Beával. engem az sem zavarna, ha felnőtt filmek lennének éjjel.

Tegee 2010.06.04. 14:21:01

@caixa:
"az miért nem érdekli őket, hogy diplomás, vásárlóerővel bíró rétegneknek mi kell?"

Mert sokkal kevesebben vagyunk...
És mert velünk nehezebb elhitetni, hogy a műsorok között sugárzott reklámokban valódi értéket próbálnak eladni.

sertésmájkrém 2010.06.04. 14:22:43

@szabóZ: Ez ám az indok. :)

CSak meg ne kelljen mérni pontosan, mert midnen amiben egy érdekcsoportnak sok pénze forog az a legjobb és legpontosabb ám. :)

Ha kicsit beleásod magad, láthatod hogyan lehet manipulálni a mért alanyok által is ezt az értéket.

Ráadásul mindenki jól érzi így magát, a mérést végző és a mértek is, hát miért kéne változtatni. Attól viszont ez kb annyira pontos mint bármelyik közvéleménykutatás.

fran7 2010.06.04. 14:29:52

@caixa: Mondjuk én Oprahra nem túlzottan vágyok, de ezerszer inkább Oprah, mint Mónika, Joshi, Jakupcsek stb. De Obamát se szeretném elnöknek, de elcserélném gondolom az MSZP-sek is Mesterházi Attilára.
A baj az, hogy az értelmiség sem vágyik értelmiségi műsorra, csak nagyon ritkán. Arra meg nem építhet stratégiát egy adó, hogy valaki félévente hajlandó a TV elé ülni és esetleg 20 percig nézni egy valóban komoly műsort.

caixa 2010.06.04. 14:32:23

Tegee: igen, nyilván. de pl. felőlem rogyásig csinálhatnak Story TV-t meg FEM3-t, még arra sem fogom venni a fáradtságot, hogy az automata behangolás emiatt újrakezdjem a tv-n.

Franciska18 2010.06.04. 14:34:37

@bakura-kun: Hun veszed ezt, hogy a rtl jobbos lett, meg a MTV is.... A TV2 sem különb mint az ATV...

Angry citizen 2010.06.04. 14:35:53

Volt egyszer egy ember aki azt mondta, hogy nevezzék őt ki egy fogkrémgyártó cég vezérigazgatójává s megduplázza az eladásokat.
Kinevezték.
Első intézkedése az volt, hogy a fogkérm tubusának nyílását 30%al megnagyobbítatta. Az eladások dupláljára nőttek.
Ésszel sokra megy az ember, csak az kéne, hogy legyen.

caixa 2010.06.04. 14:36:52

én kedveltem Oprah-t. jó, minden nap kissé tömény gumicukor.

ő is a középréteghez szól, nem über értelmiségiekhez, de mégis 1 milliószor jobb, mint amiket itthon lehetett nézni. mert anyás lenni, mer gazdag és adakozó lenni, mer kérdezni.
úgy tud pénzt izzadni magából, hogy nem reklámszagú és alárendelt minden egyes szava, mint amikor Jakupcsek vigyáz, nehogy megsértődjön a joghurtcég és levegye a reklámról.

Bambano 2010.06.04. 14:42:24

@malocz: azt, hogy azokkal az adókkal is versenyeznie kell ezentúl, akiket eddig csak kábeltv-n láthattál.

kíváncsi lennék, egy ilyen főnök egy ilyen bukta után mihez kezd magával?

Tegee 2010.06.04. 14:45:28

@Bambano:
"ilyen főnök egy ilyen bukta után mihez kezd"

BKV, MÁV, MALÉV, MVM Rt.
Ötleteljek még?

Bambano 2010.06.04. 14:52:06

@Tegee: aki mostanában bukik, annak biztosan nem volt narancsos támogatása, úgyhogy nem lesz csókos állása...

CPL 2010.06.04. 14:52:13

@Der Beste:
Csak pontosításként; hogy a bevételnek sok köze van a nézettséghez, mivel a nagy hirdetők (a bevételek 80%+ onnan jön szerintem, ha nem több) technikailag nézettséget vásárolnak a csatornáktól. Azaz, ha csökken a nézettsége egy csatornának, akkor kevesebb értékesíthető áruja van...
De ugyanez van az RTL Klubon is, csak még mindíg vezet a TV2 előtt; a kábelek szívják el a nézőket apránként; a magyar lakosság TV-nézési idejének kb. 45%-a már kábelTV.

Terézágyú 2010.06.04. 13:41:42
ugyanúgy mérik a kábelTV-s nézettséget is egy rendszerben az nem függ attól, hogy milyen formában jut el hozzá az adást, csak hogy mit néz; az inkább technikai kérdés, hogy ki mit néz; azok a háztartások akik még mindíg antennával néznek TV-t csak a királyit és az RTL-t, TV2-t tudják nézni. Ez egy versenyelőnyük ezeknek a csatornáknak a digitalizációig, hogy egy Viasaton vásárolt hirdetést azok nem fognak látni.

És ez a rész nem biztos, hogy olyan alacsony státuszú, hogy nem tudja megvenni az alapcsomagot; hanem olyan vidéken élő ahol még nincsen kiépített kábelhálózat és még nem vett valamilyen tányéros megoldást

caixa 2010.06.04. 14:05:00
miért nem nézik meg, hogy máshol mi a jó és értékes? az miért nem érdekli őket, hogy egy diplomás, vásárlóerővel bíró rétegnek mi kell? miért csak a nyugdíjasokat meg a háziasszonyokat és a vidéki vállalkozókat akarják kiszolgálni?

Megpróbálták, csak nem mindíg működik:
Leggyengébb Láncszem: külföldön egy rakat helyen tarolt, sok évadokat megért vetélkedő, mifelénk ment a levesbe, pedig pont ugyanazt csinálták. Áll az Alku; küzdött Gundi, amíg át nem alakították a "mediterrán" verzióra; pedig senki meg nem mondta, hogy a magyar nép ezt kajálná; meg is verte Vágót anno...

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2010.06.04. 14:55:01

Azt hiszem Kereszty anno egy origo-s interjúban elmondta, hogy mikor az új tulajdonos jött (a ProSiebenSat1) az volt a szemlélet, hogy pénzügyi szakembert nevezzenek ki, hogy tegye gazdaságosabbá céget. Kivácsi vagyok, hogy továbbra is ebbe az irányba fognak elmenni vagy most már egy médiás szakember kerül az élre.

caixa 2010.06.04. 14:56:51

jó, nyilván van, ami bukta

pl. az USA-ban a Legyen Ön is milliomos délelőtt ment, unatkozó háziasszonyoknak

caixa 2010.06.04. 14:57:52

CPL: amúgy meg miért gondolják, hogy érdekel, hogy más pénzt nyer/nem nyer? mit kell erőltetni a vetélkedőt.

CPL 2010.06.04. 15:03:15

@Samott:
teljesen igazad van. Miért van rá egyáltalán szükség az IP-TV korában. Egy rendszerrel régebbit kell bevezetnünk, mint a most elérhető legfrissebb.
Tudtommal csak 3 köszolgálati TV van aki felmegy (M1, M2, Duna) az Autonómia nem megy fel.

Az országos kereskedelmiek pénzt nem kapnak az AH-tól hirdetésre, mert nem nagyon akarják reklámozni és ha jól tudom, csak az közszolgálatiakon fut AH-s hirdetés.
Nekik az egy kényszer, hogy fel kell menniük (alacsonyabb lefedettségű a rendszer, mint az analóg szórás volt egy picivel)

sertésmájkrém 2010.06.04. 15:03:43

@caixa: "miért csak a nyugdíjasokat meg a háziasszonyokat és a vidéki vállalkozókat akarják kiszolgálni?"

Mert néluk a lé, sokan vannak és ezért az adódból (és hitelből, amit szintán rádvernek majd) igen jól tarták ezt a tömeget és költhetnek, így ráadásul dupla szívással még téged is leszarnak a magyar ker. csatornák.

Ez egy ilyen rendszer itt nálunk, minden téren.

CPL 2010.06.04. 15:07:09

@caixa:
szerintem egy jó vetélkedő az nagyon is életképes dolog lehet. Gondolj bele abba, anno mennyien nézték az M1-en Vágót, vagy az RTL-en fénykorában. Egy jó vetélkedőben nem a nyeremény a lényeg, az csak mellékes jó a szereplőnek.
Csak változnak az igények; amíg 10-15 éve az volt az érdekes, hogy milyen kérdések vannak, tudsz-e válaszolni rá akár Te is, sok érdekeset tanulhattál, addig ma a reality-k hatására csak a dráma lett az érdekes.

És talán a legfontosabb: a vetélkedő az egyik legolcsóbb TV-s műfaj; talán csak a DunaTV akváriumba kerül kevesebb pénzbe.

Samott 2010.06.04. 15:09:34

@CPL: fent van az Autonomia is, igaz az csak SD (a masik harom kozszolgalati csatorna HD!), de igy is nagyobb savszelt vesznek hozza, mint amit az rtl/tv2 vett (2,3 mbit vs. 1,6 mbit).

A hirdetesek tobbsege a ket nagy kereskedelmin fut (osszegben mindenkepp) a kozszolgalati vezetese pont ezt kifogasolta, hogy ok sokkal tobbet koltenek a digitalis atallasra, megis kevesebb reklamot kapnak mint a kereskedelmiek.

caixa 2010.06.04. 15:12:15

krimiken (Helyszínelők, Döglött akták stb.) kívül nem tudok mit nézni a tv-ben, pedig mondjuk a párizsi Mooulin Rouge táncrevüjét is megnézném este vagy musicalt (és szerintem ezek nem elrugaszkodott dolgok, hanem olyan, amit a hentes bácsi is megnézne)

azt mellesleg meg tudná nekem mondani vki, hogy mióta lett ilyen divat a póker? állandóan azt hirdetik, lehetne közvetítést nézni, meg neten játszani. ki a fenét érdekel ez ennyire?

caixa 2010.06.04. 15:15:18

@CPL: az akvárium remek volt! van még? azalatt jöttem össze egy exemmel :) nagyon is erotikus műsor!

belga6 2010.06.04. 15:16:24

@Lafayette: Tökéletsen egyet értek, ez mondom már én is mióta. 500 család szokásaiból nem lehet 10 millió ember szokásaira következtetni. Azt sem hiszem el, hogy egy-egy RTL-es műsort 2-2,5 millió ember nézi. Ha összeadjuk a "hivatalos" adatokat, akkor esténként 4-5 millió ember ül a tévé előtt, beleértve minden csatornát. Ez pedig lehetetlen.

sofalwy 2010.06.04. 15:26:16

A TV2 legfőbb baja az, hogy rendkívül gyenge szakmai szempontból. Egyetlen kivétel van, akinek esze van ahhoz, hogy nem amortizálja jó imázsát, ő Tilla.
Emlékezzünk vissza, pár nappal ezelőtt jót hülyéztük a Kárász nevű nímandot, aki égett Moldova Györgynél, de említhetem a folyékony állagú Klaudia nevű celebjüket, aki még a gyászból is üzletet tud fakasztani. Mi meg - ha egyáltalán valaki még kattint egy klaudiás hírre - okádunk tőle. Azt hiszem, jó ízlésű embernek József barát sem tud szimpatikus lenni tolakodó tudálékosságával, gusztustalan mindenek fölé tülekedésével. Mind primitív ócska figurák, az egyetlen Tilla kivételével tartalmatlan, érdektelen senkik.
Egy ilyen lúzercsapat élére bárkit neveznek ki, az eredmény ugyanez lesz. A helyzet hasonlatos ahhoz, mint amikor a szovjet sztriptízbár sikertelenségén agyalt a párt és rájöttek, hogy talán az 50 éve párttag primadonna nem a legvonzóbb teremtés.

Valahol egészen máshol kellene keresni a megoldást. Attól még nem lesz jobb a csatorna, hogy másik alpakkaöltönyös barom fog pöffeszkedni a jobb napokat is megélt filmgyár udvarán.

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.06.04. 15:26:32

@sertésmájkrém: ezt altalaban azok mondjak, akik utaltal a statisztikat. szerinted, ha te a nike lennel, beszopnad csak ugy a nezettsegi adatokat, es ekloltenem felmilliard dollart evente reklamra? vagy ok hulyebbek mind mint te?

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.06.04. 15:29:07

@belga6: ok, visszahozzuk a szabalyt, hogy aki alapveto statisztikai ismeretek nelkul baszogatja a nezettsegmerest, azt bannolom. Nem hibatlan ez a rendszer, de baszki, aki azt allitja, hogy 500 haztartas alapjan nem lehet lemerni egy tizmilliops orszagot, annak fogalma sincs a statisztikai valoszinusegrol. Raadasul a Nielsen 1200 haztartast mer, több mint 2000 embert.

CPL 2010.06.04. 15:35:17

@caixa:
őszintén szólva lövésem sincs, van-e még akvárium...

De a legjobb storym erről, hogy pár éve karácsonykor egy "kicsi" new yorki kábelTV kandalót adott egész este; és szarrávert nézettségben minden csatornát :)

CPL 2010.06.04. 16:19:56

@Samott:
hogy aza, igazad van; most checkoltam és tényleg volt AH szpot a két kereskedelmin. Nekem teljesen kimaradt ez a dolog...

andrejfej 2010.06.04. 16:30:29

Egyébként tényleg nyomibb a TV2-es műsor. Az albinkban nem volt kábeltévé, felszíni antennával működtünk, jóformán csak hétfő este néztük a TV2-t, azt is csak a SHOWDER-Klub kezdetéig...

Fiskális 2010.06.04. 17:37:04

Két dolog van szerintem: 1) A TV2 nem tud önálló valamit felmutatni, valami arcélt vagy karaktert, hanem ostobán egy RTL klón akart lenni, s abban csak második lehet. Ki kellene találni egy arculatot, amit lehet nevelgetni, s műsorral feltölteni. 2) Amúgy meg a reklámban meghatározó fizetőképes kereslet, a 20-49 korosztály, s annak is a médiára visszaható véleményformáló része kezd leválni az "adásfolyam" típusú tv-ről, helyett a video on demand típust favorizálja, amiben egyre nagyobb szerepe van a tematikus csatornáknak és persze a letöltött, vásárolt, kölcsönzött anyagoknak is.
Nos szerintem a TV2 új elnökének erre kell valahogy gombot varrni, mert ezek a jövő kérdései, hogy mit kezdjen magával. Félre értés persze ne legyen, ebbe fog megrokkanni az RTL is, ha nem csinál valamit... ez a tv, ami most megy, ez a full csatorna, mindenevőknek, ez 5-10 év alatt el is tűnik szerintem, teljesen más lesz a televíziózás. Az nyer, aki jó jósnőhöz iratkozott be! :)

keptelenseg 2010.06.04. 18:24:35

Az RTL Klubbot nehéz úgy túlszárnyalni, ha rendszeresen öncsonkító döntésekkel vágom magam alatt a fát.
Ehhez persze kell a tulajdonos is, aki közben asszisztál.

Soha az életben nem fog a tv2 a mai primitív celebhegyekkel és a velük egy szinten mozgó műsorokkal egy bizonyos szint fölé jutni, mert lehet, hogy stabilan hoz, mondjuk, 30%-t, de közben ugyanezek a primitív emberek zsigerből taszítják maguktól a potenciális nézők, mondjuk 20%-át.

A FIDESZ ezért sem nyert 4 évvel ezelőtt - ebből tanultak: ezért - is - nyertek most. Lehet tanulni.

ja, és egyébként teljesen felesleges Magyarországon 2 darab országos kereskedelmi csatorna, mint az RTL és a TV2.

Viszont legyenek, a digitállis korszakban, válasaztható nyelvek és feliratok: kötelezően.

És ne lehessen összevissza módosítani a filmcímeken, és nelehessen ahogy esik úgy puffan alapon vágni a filmekből - gyalázatos minőségű eredménnyel szintén lehet a közönséggel megutáltatni magam.

keptelenseg 2010.06.04. 18:26:02

Az RTL Klubbot nehéz úgy túlszárnyalni, ha rendszeresen öncsonkító döntésekkel vágom magam alatt a fát.
Ehhez persze kell a tulajdonos is, aki közben asszisztál.

Soha az életben nem fog a tv2 a mai primitív celebhegyekkel és a velük egy szinten mozgó műsorokkal egy bizonyos szint fölé jutni, mert lehet, hogy stabilan hoz, mondjuk, 30%-t, de közben ugyanezek a primitív emberek zsigerből taszítják maguktól a potenciális nézők, mondjuk 20%-át.

A FIDESZ ezért sem nyert 4 évvel ezelőtt - ebből tanultak: ezért - is - nyertek most. Lehet tanulni.

ja, és egyébként teljesen felesleges Magyarországon 2 darab országos kereskedelmi csatorna, mint az RTL és a TV2.

Viszont legyenek, a digitállis korszakban, válasaztható nyelvek és feliratok: kötelezően.

És ne lehessen összevissza módosítani a filmcímeken, és nelehessen ahogy esik úgy puffan alapon vágni a filmekből - gyalázatos minőségű eredménnyel szintén lehet a közönséggel megutáltatni magam.

keptelenseg 2010.06.04. 18:44:02

SzabóZ:

"ok, visszahozzuk a szabalyt, hogy aki alapveto statisztikai ismeretek nelkul baszogatja a nezettsegmerest, azt bannolom."

Te, aki annyira értesz hozzá, akkor légy szíves, most magyarázd el, hogy a nézettségmérés hogyan kezeli a "megy a tévében az X csatorna", de a kutya sem nézi a lakásban, kvázi aláfestésszerűen, háttértévézés gyanánt. Talán abban egyetértünk, hogy az ilyen nézők nem tekinthetők valóságos reklámfogyasztóknak.

Hová sorolja őket, mondjuk a Nielsen? Ők akkor most tv-t néznek vagy nem. És hogyan történik a mérésük?

keptelenseg 2010.06.04. 18:48:47

Ja, és akkor a te stílusodat imitálva, most akkor baszogattam a nézettségmérést vagy sem?

Perillustris 2010.06.04. 19:00:53

@keptelenseg: "s ne lehessen összevissza módosítani a filmcímeken, és nelehessen ahogy esik úgy puffan alapon vágni a filmekből"

Ezzel teljesen egyetértek.

toi 2010.06.04. 20:17:18

szerintem meg liptai lesz. olyan ő a tv2-nek, mint draskovics az mszp kormánynak.

EgészségPláza · http://egeszsegplaza.ax4.info/epb5511/blg/prf1 2010.06.04. 20:47:22

Egyik fej után hullik le a másik :-)

Majd csak lesz itt egy tv.

Mi lenne ha beerősíteni egy új Digitális adó, az új MindigTv-n.

Bluesmen · http://bluesmen-worldmusic.blogspot.com/ 2010.06.05. 03:58:31

A nézettségmérésről egy elgondolkodtató idézet:

"No de Mónika? 850 háztartás?
Az első és legfontosabb, amit tudnunk kell a modern televíziózással kapcsolatban, az a bizonyos, a műsorigazgatók által párásodó szemüveggel és remegő ajkakkal szent grálként emlegetett, a kereskedelmi tévék folyosójának falára kifüggesztett, AGB nézettségmérés. Ennek alapján szokták ők mondani, hogy ezt vagy azt a műsort „csütörtökön 2 345 688-an nézték"…

A televíziók által emlegetett számok azonban gyakorlatilag nem léteznek. A csatornáknak és a produkciókat gyártó stúdióknak ugyanis gyakorlatilag halvány lila gőzük sincs arról, mennyien néznek egy-egy műsort vagy műsorsávot. Miért is?

Nos, az interneten a nézettség konkrét és megfogható: ha erre a cikkre X ezer ember kattint, akkor azt mi lemérjük, és biztosak lehetünk benne, hogy ez X ezer különböző ember (de legalábbis ugyanannyi különböző gép/IP cím) volt. Ha senki nem kattint, akkor biztosak lehetünk benne, hogy a cikk bukás. Egyszerű. Világos. Tévedhetetlen.

A hagyományos (nem digitális) műsorszórás esetében ez nem működik. Az egyetlen visszajelzés az AGB „célcsoportjától” jön, amely célcsoport egészen pontosan 850 háztartást jelent – ők kaptak egy speciális távkapcsolót, s amit ők néznek azt az AGB leméri. Most akkor mennyi az annyi?

Amikor tehát azt látjuk, hogy a Mónika-show-t már megint az ország lakosságának egyharmada nézte, akkor valójában 850, különféle szempontok alapján kiválasztott háztartásban élő ember egyharmada nézte a szóban forgó műsort (ha egyáltalán nézte, és közben nem nintendózott a másik szobában). És ebből a televíziók „tippelnek” – ha 850 harmada „mónikasót” néz, akkor biztos az egész ország egyharmada így van vele, hajrá, sugározzunk tehát továbbra is fogatlan, veszekedő embereket! (Mellesleg az internetes szakmában, ha több millió emberből kb. 1000 ember alapján akar valaki konkrét statisztikát készíteni, akkor azt „hasra ütésnek” hívják és azonnal javasolják az illetőnek, hogy keressen másik állást… De hát a tévé és az internet nem ugyanaz…)"

Amúgy az egész cikk nagyon érdekes...
Lásd itt:
techline.hu/szubjektiv/20081023_10_ok_amivel_az_internet_tonkreteszi_a_te.aspx

Bluesmen · http://bluesmen-worldmusic.blogspot.com/ 2010.06.05. 03:59:19

A nézettségmérésről egy elgondolkodtató idézet:

"No de Mónika? 850 háztartás?
Az első és legfontosabb, amit tudnunk kell a modern televíziózással kapcsolatban, az a bizonyos, a műsorigazgatók által párásodó szemüveggel és remegő ajkakkal szent grálként emlegetett, a kereskedelmi tévék folyosójának falára kifüggesztett, AGB nézettségmérés. Ennek alapján szokták ők mondani, hogy ezt vagy azt a műsort „csütörtökön 2 345 688-an nézték"…

A televíziók által emlegetett számok azonban gyakorlatilag nem léteznek. A csatornáknak és a produkciókat gyártó stúdióknak ugyanis gyakorlatilag halvány lila gőzük sincs arról, mennyien néznek egy-egy műsort vagy műsorsávot. Miért is?

Nos, az interneten a nézettség konkrét és megfogható: ha erre a cikkre X ezer ember kattint, akkor azt mi lemérjük, és biztosak lehetünk benne, hogy ez X ezer különböző ember (de legalábbis ugyanannyi különböző gép/IP cím) volt. Ha senki nem kattint, akkor biztosak lehetünk benne, hogy a cikk bukás. Egyszerű. Világos. Tévedhetetlen.

A hagyományos (nem digitális) műsorszórás esetében ez nem működik. Az egyetlen visszajelzés az AGB „célcsoportjától” jön, amely célcsoport egészen pontosan 850 háztartást jelent – ők kaptak egy speciális távkapcsolót, s amit ők néznek azt az AGB leméri. Most akkor mennyi az annyi?

Amikor tehát azt látjuk, hogy a Mónika-show-t már megint az ország lakosságának egyharmada nézte, akkor valójában 850, különféle szempontok alapján kiválasztott háztartásban élő ember egyharmada nézte a szóban forgó műsort (ha egyáltalán nézte, és közben nem nintendózott a másik szobában). És ebből a televíziók „tippelnek” – ha 850 harmada „mónikasót” néz, akkor biztos az egész ország egyharmada így van vele, hajrá, sugározzunk tehát továbbra is fogatlan, veszekedő embereket! (Mellesleg az internetes szakmában, ha több millió emberből kb. 1000 ember alapján akar valaki konkrét statisztikát készíteni, akkor azt „hasra ütésnek” hívják és azonnal javasolják az illetőnek, hogy keressen másik állást… De hát a tévé és az internet nem ugyanaz…)"

Amúgy az egész cikk nagyon érdekes...
Lásd itt:
techline.hu/szubjektiv/20081023_10_ok_amivel_az_internet_tonkreteszi_a_te.aspx

Bluesmen · http://bluesmen-worldmusic.blogspot.com/ 2010.06.05. 03:59:45

A nézettségmérésről egy elgondolkodtató idézet:

"No de Mónika? 850 háztartás?
Az első és legfontosabb, amit tudnunk kell a modern televíziózással kapcsolatban, az a bizonyos, a műsorigazgatók által párásodó szemüveggel és remegő ajkakkal szent grálként emlegetett, a kereskedelmi tévék folyosójának falára kifüggesztett, AGB nézettségmérés. Ennek alapján szokták ők mondani, hogy ezt vagy azt a műsort „csütörtökön 2 345 688-an nézték"…

A televíziók által emlegetett számok azonban gyakorlatilag nem léteznek. A csatornáknak és a produkciókat gyártó stúdióknak ugyanis gyakorlatilag halvány lila gőzük sincs arról, mennyien néznek egy-egy műsort vagy műsorsávot. Miért is?

Nos, az interneten a nézettség konkrét és megfogható: ha erre a cikkre X ezer ember kattint, akkor azt mi lemérjük, és biztosak lehetünk benne, hogy ez X ezer különböző ember (de legalábbis ugyanannyi különböző gép/IP cím) volt. Ha senki nem kattint, akkor biztosak lehetünk benne, hogy a cikk bukás. Egyszerű. Világos. Tévedhetetlen.

A hagyományos (nem digitális) műsorszórás esetében ez nem működik. Az egyetlen visszajelzés az AGB „célcsoportjától” jön, amely célcsoport egészen pontosan 850 háztartást jelent – ők kaptak egy speciális távkapcsolót, s amit ők néznek azt az AGB leméri. Most akkor mennyi az annyi?

Amikor tehát azt látjuk, hogy a Mónika-show-t már megint az ország lakosságának egyharmada nézte, akkor valójában 850, különféle szempontok alapján kiválasztott háztartásban élő ember egyharmada nézte a szóban forgó műsort (ha egyáltalán nézte, és közben nem nintendózott a másik szobában). És ebből a televíziók „tippelnek” – ha 850 harmada „mónikasót” néz, akkor biztos az egész ország egyharmada így van vele, hajrá, sugározzunk tehát továbbra is fogatlan, veszekedő embereket! (Mellesleg az internetes szakmában, ha több millió emberből kb. 1000 ember alapján akar valaki konkrét statisztikát készíteni, akkor azt „hasra ütésnek” hívják és azonnal javasolják az illetőnek, hogy keressen másik állást… De hát a tévé és az internet nem ugyanaz…)"

Amúgy az egész cikk nagyon érdekes...
Lásd itt:
techline.hu/szubjektiv/20081023_10_ok_amivel_az_internet_tonkreteszi_a_te.aspx

k6 2010.07.01. 13:58:37

Vizvardy Bence for president!!!
süti beállítások módosítása