Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Az indiai 24-nél pofátlanabb nyúlás nincs

Más tolla

2010. április 10. 12:30 sixx 46 komment

Amikor a kínai Szökés-nyúlást megláttam, azt hittem, ennél lejjebb már nem lehet süllyedni, aztán tovább túrtam a net sötét bugyrait, és rátaláltam az indiai 24-re. A Bollywoodnak csúfolt indiai filmipar Time Bomb 9/11 címre keresztelt terméke a Legpofátlanabb Nyúlás Evör, ennél arcátlanabbul csak úgy lehetett volna az amerikai sorozatot átültetni, ha a főszereplőt is Jack Bauernek hívják.

A történet középpontjában egy ACT nevű terrorelhárító ügynökség Varun nevű szuperügynöke áll, aki Új-Delhiben megtudja, hogy merényletet terveznek az indiai miniszterelnök ellen. Varun Bauer (képünkön) felhívja Aniruddha Palmert, hogy aznapra ne tervezzen már programot, hanem maradjon otthon, de a politikus hajthatatlan. Ehhez jön még egy másik szál, amiben kiderül, hogy egy terrorista a 9/11 évfordulóját egy még nagyobb szabású robbantással akarja megünnepelni: atombombákat robbant Washingtonban, Tel-Avivban, Londonban és Új-Delhiben. Varun főellensége az idő: 24 órája van elhárítani a veszélyt.

Eddig is nehéz volt kibírni röhögés nélkül, de a java csak most jön: a Fox hivatalosan is panaszt tett a sorozatot készítő cég ellen, mivel az epizódokban az osztott képernyő, a visszaszámláló óra, a real-time formátum (24 részben!) és a hanghatások mind a 24-re hajaztak, erre azt a választ kapták, hogy lófaszt a seggükbe, a terrorizmust és az arról szóló történeteket nehogymár monopolizálni akarják. Egy helyi bíróság is az indiaiaknak adott igazat, véleményük szerint a Time Bomb egy eredeti formátum, semmilyen hasonlóságot nem mutat az amerikai sorozattal. Ez a videókból nyilvánvalóan ki is derül.

 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2010.04.10. 12:40:37

Myilvánvaló, hogy véletlen egybeesés..

Avatár János · http://kurvaszar.blog.hu 2010.04.10. 12:48:56

És vannak benne a szokásos indiai zenés-táncos jelenetek is?

Rot 2010.04.10. 12:53:43

ááá, ez megaLOL

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.04.10. 13:22:17

Bordás Őrnagy ehhez képest egy zseniális önálló alkotás, bazz, ez tényleg hihetetlen.

smidgen 2010.04.10. 13:29:07

lassan már levegőt venni sem lehet, mert lenyúlom vki levédett mozdulatsorát

ElPadre 2010.04.10. 13:29:19

ki tudja, lehet, hogy érdekesebb, mint az eredeti mostanság... a kínai szökésre meg duplán is áll a dolog. :)

Neocon 2010.04.10. 14:14:08

@smidgen: na ne mar, errol ordit, hogy koppintas, a szerzoi jogvedelemnek is megvan a jogosultsaga, persze nem ugy, ahogy Magyarorszagon csinaljak...

izellajos 2010.04.10. 14:25:20

ez kemény. remélem a sorozat+ megveszi.

Tonohaver 2010.04.10. 14:28:16

Nyúlás? Igen!
Konkurencia? Nem!

Vetítik egy időben valahol a 24-el? Főleg az USA-ban egy ellenfél csatornán?
Sajna az eredetinek úgy tűnik vége,így aztán tényleg nem fájhat senkinek. Kit érdekel, ha Indiában, Kínában lekoppintják a Szabó családot? Hú, de borzasztó licenc sértés lenne!
Érdekes verzió lehet a szokásos énekléssel tánccal... Úgy olyan színvonalú lesz, mint Limonádé Joe westernnek.
Nem hinném, hogy sokan letöltik majd Indián kívül. A Fox vezetőinek a helyében a vállamat sem rándítottam volna meg.

sanyix 2010.04.10. 14:31:12

golimár golimár már már már :D

buncow 2010.04.10. 14:35:01

kit érdekel a 24 meg a koppintása, tőlem akár az Indul a bakterházat is lekoppinthatnák egy az egyben, úgyse fogom megnézni soha..

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2010.04.10. 15:14:54

@Tonohaver: Na, az nem úgy van. Ez biznisz öreg. Lenyúlták, tessék fizetni érte. Ennyi.

Képzeld el, hogy te találod fel a bűvös kockát, beleversz egy zsák pénzt mire levéded, legyártod és eladod, majd kapsz egy infót, hogy Kínában árulják ugyanazt, csak más szinűek az oldalai. Mindjár buktál egy zsák pénzt, mert nagy a kínai piac. Szerintem mindjárt nem lennél ilyen engedékeny.
Az indiai piac is óriási, ezek rengeteget keresnek az indiai 24-en.

pasa 2010.04.10. 16:01:30

En szertnem levedetni azt a szenialis algoritmust hogy belegzes utan kilegzes jojjon, utana ujabb belegzes ez ezt ismetelni. Aztan beperelni minden bitorlot.

Nagyon ideje lenne mar a "szerzoi jogvedelem" kore epulo maffiabirodalmat felrobbantani a piocak hadseregevel. Persze az eddig osszecsencselt milliardokbol lazan megveszik kilora a torvenyhozokat es a csatolt eroszakszervezeteket.

sixx · http://comment.blog.hu 2010.04.10. 16:09:22

@pasa: bazdmeg, ha te nem látod ebben a nyúlást, akkor hülye vagy.

gareet 2010.04.10. 16:35:24

ehh, a legkomolyabb nyúlást a fehéroroszok csinálták a The Big Bang Theory kapcsán, ott még a színészeket is úgy válogatták, hogy hasonlítsanak az eredeti szereplőkhöz. A rész végén lévő szösszenetben elég szépen leírta a tényállást Lorre.

sixx · http://comment.blog.hu 2010.04.10. 16:39:22

@gareet: jaja, arról is megemlékeztünk.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2010.04.10. 16:47:50

Hát van az is, hogy egyes sikeres nem ameriaki filmeket amerikaisítanak. Igaz, hogy ilyen esetben talán megveszik rá a licencet, de azért az Amerikai taxi a leggázabb/legismertebb eset.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2010.04.10. 16:48:57

@Avatár János: na ez engem is érdekelne :)
Esküvő monszun idején, meg Dévdász.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.04.10. 17:16:47

@HalivudEstevez: Azok nem nyúlások, remake-ek. Nem egyszer az eredeti film forgatókönyvírója, porducere jegyzi az amerikai verziót is. Rengeteg ilyen volt, mert a hülye amerikaiak nem szeretnek szinkronizált fimet nézni (feliratosat meg pláne nem). Két tűz között (Titkolt tikosügynök), Magas barna férfi, felemás cipőben (Magas szőke...), Reszkess, Amerika (Jöttünk, láttunk, visszamennénk), stb. Utóbbi azért is vicces, mert még a két főszereplőt is ugyanazok játszák.

gareet 2010.04.10. 17:22:27

hát itt ugye nem is az a probléma, hogy átvették, hanem hogy nem fizetnek érte ami valljuk be nem kis érvágás a gyártónak, hiszen egy Inda méretű ország esetében a licenc díjak a csillagos égbe nyúlnak, még akkor is ha csak a story jogát veszik meg, nem a legyártott terméket.
A másik meg, amin Lorre is kiakadt, hogy gyakorlatilag lehetetlen jogi úton tisztázni az ügyet mivel vagy el sem ismerik a kereset jogosságát, vagy szimplán nem foglalkoznak a dologgal, mint a TBBT esetében, hiszen annyira um. szeparáltak a "külvilággal" szemben, hogy nem lehet őket itélkezésre bírni, semmilyen nemzetközi döntőbíroságot nem ismernek el, rendelkezéseiket nem veszik figyelembe.

augustus 2010.04.10. 17:38:05

Majd Jack odamegy és rendet csinál! De az is lehet h szól Gyulabának és Tomeknek , esetleg a Kisnováknak Tokodon és együttesen tesznek rendet!

Mitya Ivanov 2010.04.10. 18:40:02

na ácsi, ez nem a 24 lenyúlása, hanem a south Park egyik részéé!!

en-gé · http://aapp.blog.hu 2010.04.10. 22:53:05

Szánalmasan röhejes... :D

szepi79 2010.04.10. 23:02:20

@Tonohaver: azt felejted el, hogy indiában ezután mer nem fogják megvenni a TV adók a 24et eredeti formájában (márpedig igény lenne rá, különben nem csinálták volna meg), szóval az eredeti sorozat készitőit nagyon valóságos kár érte. a te példád ott sántit a szabó családdal, hogy azt a kutya nem hallgatná kinában még ingyen se.

Tomekkowal 2010.04.10. 23:07:05

@augustus:
Pontosan,ahogy írod. Nekem az előbb telefonált,hogy készüljek,mert megyünk a Kisnovakért.

2010.04.11. 00:31:33

Bollywoodnak csúfolt? Te viccelsz? Az amolyan nemhivatalos neve, nincs semmi csúfolkodás benne. Hollywoodhoz hasonló mérető a bombayi filmipar. Nem csak indiában népszerű hanem sok más országban.
A másolás lehet meglepő annak, aki először látja, de kb mióta léteznek csinálják. Az eredeti amerikai filmek annyira nem népszerűek indiában, ők átdolgozzák sírós éneklős saját stílusra. Nem ez az első sem az utolsó amivel megcsinálták... sok nagy, sikeres hollywoodi filmnek van indiai változata, tudtommal pl Matrix vagy Terminator :)

2010.04.11. 00:41:20

Na krestem egy példát.
www.youtube.com/watch?v=f5Pjo0WjBcs&feature=fvw
Ismerős? Kicsit elkéstél az elképedéssel :)
vagy akár ez
www.youtube.com/watch?v=59afzXs_q0Y
ez unalmas mert 1 az 1 ben lemásolt jelenet de azért a Superman rész szerintem ütős :D

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2010.04.11. 00:52:05

@orly: Olyan dolgokat mondasz, amiről még sose hallottunk! Mesélj még, nagy tanító!

Ez itt konkrétan lopás, tök mindegy minek hívjuk. (Másolás, nyúlás fasztuggya...)

Holnap felkelek oszt lemásolom az Zeppelintől a Stairway to Heaven-t, rakok bele 3 másik akkordot, meg az introt zongorán játszom, és akkor már az én számom lesz? Kereshetek vele milliókat?

Megdobbent 2010.04.11. 01:23:44

@smidgen: Mar lenyultad. Sot egyszer en is tettem egy Bruce Lee-s mozdulatot, de vegul elestem, igy nem lett per :)

Najo, telleg csunya dolog lopni!

amado 2010.04.11. 05:02:31

Nálam ez tökéletesen az a kategória, mint a Hét szamurájból megcsinálni a Hét meterlövészt, vagy a Nikitából a Bérgyilkosnőt, sorolták fentebb is az amerikai lenyúlásokat. Értem én, hogy szerzői jogok, meg bevételkiesés, de Kína és India is elmaradott ország, az amcsik pedig amúgyis imádják eljátszani a világ jótevőjét, ennyivel igazán támogathatják a filmiparukat. A békát pedig nyeljék le, ámen.

különvélemény 2010.04.11. 05:09:13

Erről szól a 24?
Na most már ezt is tudom...

A médiában mindenki lop, csak ha az amcsik teszik, akkor nem hallasz róla, mert betömik lóvéval a szájakat, és/vagy eltipornak az ügyvédeikkel.

csarango 2010.04.11. 08:20:13

Az nagy baj, hogy lopnak!
De ennél sokkal nagyobb baj, hogy már Ök is átveszik a kulturális szennyet :)

sixx · http://comment.blog.hu 2010.04.11. 08:25:51

@csarango: szenny? elképzelem, ahogy te otthon népmeséket olvasol fel a gyerekeidnek napi 24 órában, és még véletlenül sem teszed ki magad a nyugati vilég mételyének. képmutatás, oh, faszom már beléd.

cstm 2010.04.11. 08:43:18

@sixx: gratulálok, újságíróhoz méltó riposztot olvashattunk. (teljesen függetlenül attól, hogy igazad van-e)

sixx · http://comment.blog.hu 2010.04.11. 08:45:14

@cstm: ez egy blog, ha nem vetted volna észre. a stílusomat meg szokni kell.

pasa 2010.04.11. 09:13:45

@sixx: nem neztem meg, elhiszem -- a lenyeg hogy ez erdektelen. Ezekre a dolgokra nem lehet erdemben hivatkozni. Kepzeld el hogy megjelenik egy csoka hogy fizess a lakasod utan jogdijat, teglalap alaku, vannak benne falak, szobak, ablakok, a radiatorok az abla alatt, a saroklampa a sarokban, stb. Abszurd.

A baszos filmek is nyomjak egymast plagiumert? Nem mindegyikben ugyanaz van, nyalas, szopas, baszas, kombinalva? Csak a szereplok masok?
Vagy a szappanoperak? Karatezos filmek? Itt miben mas a palya? Van egy alaptema, aztan irnak ra "uj" szkriptet meg eljatsszak sajat szereplogardaval. Hogy lelestek a masik taktikajat? Le. Na es?

Valaki itt megfogta a lenyeget, ha meg konkurrens helyzetben lenne a dolog lehetne okot talalni a rugozasra, amugy meg hadd csinaljak. Azt hittem ez kizarolag az ugyved-piocaknak okozna lelki torest.

Tonohaver 2010.04.11. 09:28:38

@Bruti/szepi79:

Persze, az egyértelmű, hogy üzlet, de ezzel a két néppel ilyen ügyekben amúgy is nehéz bármit tenni.
Ha valóban e miatt nem veszik meg az eredeti 24-et (???), akkor visszavonok mindent!

sixx · http://comment.blog.hu 2010.04.11. 09:33:59

@pasa: addig míg egy egyértelműen egyedi szellemi alkotás jellegzetességei és négy fal között vonsz párhuzamot, nincs miről vitatkoznunk.

chabba (törölt) 2010.04.11. 12:19:52

A szerzői jogvédelem territoriális. Innentől kezdve simán lehetséges az is, hogy a 24-et nem illeti meg szerzői jogi védelem Indiában.

Az ötleteket meg egyébként sem védi a szerzői jog (legalábbis nálunk, meg az általam ismert jogrendszerekben.)

chabba (törölt) 2010.04.11. 12:24:51

@sixx: dehogynincs. Szjtv. 18. § (2) bek. utolsó mondat: Az építészeti alkotások esetében többszörözés a tervben rögzített alkotás kivitelezése és utánépítése is.

optimus maximus 2010.04.11. 14:21:11

az eredetinél azért ez jobb...

Q-in-Law 2010.04.11. 15:09:22

Ez 5 éve ment Indiában, ha jól tudom.

Novi bácsi 2010.04.11. 16:15:13

Ez a jövő gyerekek. Easy!

Mi aztán kurvára ne ugassunk, akik az eredeti 24-et Jim bácsinak köszönhetően almost real time nézzük! :)))

Úgyhogy aki itt nekem jogvédelemről pampog, arra ráküldöm a szoftverrendőrséget :)))

Az lenne jó BTW, ha a Tűzvonalban egyik szériája arról szólna, hogy csúnya filmkalózok taktikai atomot helyeztek el az ARTISJUS székházában és SIKERÜL nekik azt felrobbantani.

Faszom a jogvédelembe.
süti beállítások módosítása