Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Újabb Széf, újabb baki

Ingyen megmondjuk

2010. január 13. 10:30 sixx 92 komment

Lassan indíthatnánk egy rovatot az RTL nagysikerű (a műsor elején büszkén harsogják, hogy az ország legnépszerűbb vetélkedője, pedig az most éppen a BKV-totó lesz szerintem) vetélkedőjének, a Széfnek, mert ismét sikerült elnézniük egy első ránézésre triviálisnak tűnő kérdést és választ: ki készítette az első pezsgőt?

A választ, miszerint Dom Perignon, mi is rávágtuk menten a kérdésre, ki mást mondtuk volna? Ha Törley József lett volna, akkor az ő pezsgőit adnák aranyárban ugye. Mi is tévedtünk, a játékosok is és a feladványkészítők is, jegyzi meg Hód fedőnevű olvasónk, aki egy kis guglizásra biztatott minket s láss csodát, igaza van: a jó öreg Dom valóban sokat tett a pezsgőért, kitalálta például drótkosarat, ami lefogja a dugót, és így tovább, de az első pezsgőt nem ő készítette.

A kérdés eleve hülyeség, ki csiholt először tüzet, ki fedezte fel a kereket, kérdezhetnénk még ilyeneket ezret, de minek. Az első (?) pezsgő készítéséről is csak annyi maradt fent, hogy 1531-ben Benedek-rendbe tartozó szerzetesek nagyon unták magukat, és mivel a kollégák még nem találták fel a trappista sajtot, más luxuscikk után néztek, és ez volt a buborékok és a bor megfelelő arányú keverése.

Azt, hogy a második erjesztést, és így magát a pezsgőt melyik szerzetes ötölte ki, nem ismert, de ha mindenképpen nevet kellene aggatni a dologra, akkor miért nem inkább Christopher Merret neve volt a megoldás, aki már 1662-ben említést tett az italról, 6 évvel Perignon előtt?

A fenti poszt 2 perc guglizás után készült, felhasznált irodalom: The History of Champagne, The History of "le" Champagne, Dom Perignon, és Champagne. 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

báró Csekonics 2010.01.13. 10:55:56

Vajon hányszor lehet ugyanabba a kutyagumiba belegyalogolni, mielőtt az ember elkezd a lába elé nézni? ...

RTLklub = teszkógazdaságos televízió

Ori Iro 2010.01.13. 10:56:22

Sztem az olimpiai válasz is pontatlan volt Balázs magyarázatában. Szerintük 3x volt az USA-ban olimpia, 2x Németországban. A Wikipedia szerint 4 és 3 alkalom. (1904, St Louis, 1932 és 1984 Los Angeles, 1996 Atlanta valamint 1916 és 1936 Berlin, 1972 München)

perrymason 2010.01.13. 10:59:54

Ez nekem is gyanús volt. Úgy tudtam, hogy szerzetesek, de konkrétan tényleg nem lehet tudni.

perrymason 2010.01.13. 11:02:13

@Ori Iro: USÁ-ban 4-szer volt: 2-szer St. Louisban, 1-szer Los Angelesben és Atlantában.

koboldka 2010.01.13. 11:18:59

Mondjuk szerintem a zoknis kérdés (melyik együttes szokott egyszál zokniban fellépni) is megtévesztő volt, mert több jó válasz is van?

Vajon ha a játékosok a Rednexre gondolnak, akkor elfogadták volna-e a választ????

Az Olimpiás tuti rossz volt, 4:3= USA: No.

Samott 2010.01.13. 11:20:22

Hihetetlen, hogy van ember aki komolyan veszi ezeket a "vetelkedoket"... kepes nekiallni keresgelni, meg hirverest csinalni korulotte. Hat nem teljesen mindegy, hogy mi a kerdes es mi a valasz, ugyse errol szol az egesz... hanem hogy kello szamu reklamot le lehesen adni elotte meg utana. Es persze legyen eleg birka aki megnezi. Ne vegyetek mar ezt ennyire komolyan...

Steven Great 2010.01.13. 11:35:09

@Ori Iro: a németeknél 1916-ban nem volt olimpia, mert az első világháború miatt elmaradt.:)

Bonfire 2010.01.13. 12:21:54

Én is azt találtam, hogy dom. Pierre Perignon készítette az első pezsgőt, aki a Szent Benedek-rendi apátság pincevezetője volt. lásd Badyboy linkjét, és Wikipédia...de ennek ellenére igaz, hogy a szerzetesek műve:D
Kivételesen nem értek egyet, hogy rossz lett volna a válasz. Samott meg egy pöcs..."Hihetetlen, hogy van ember aki komolyan veszi ezeket a "vetelkedoket"... kepes nekiallni keresgelni, meg hirverest csinalni korulotte." Az értelmes emberek utánaolvasnak dolgoknak, bővítik a tudásukat, akár kiváncsiságból, akár, mert nem érzik helyesnek a választ:)

Kukori és Kotkoda 2010.01.13. 12:23:47

@Samott:

Hihetetlen, hogy van ember, aki egy tv-s blogban azon értetlenkedik, hogy a "kritikusok" miért foglalkoznak egy sokak által nézett ilyen-olyan műsorral ill. annak szinvonalával.
És persze a birka billentyűzetet ragad, és gyorsan hangot is ad az értetlenségének.
Ne vedd már magad ennyire komolyan.

serpentin (törölt) · http://www.bridzs.hu/ 2010.01.13. 12:25:40

remélem szétizguljátok magatok ezeken a 'vetélkedőkön', igényes szórakozás, igényes embereknek

fszom, nincs jobb dolgotok mint ezeket a szemeteket nézni????

sixx · http://comment.blog.hu 2010.01.13. 12:25:50

én meg hármat linkeltem be, amin nem ezt állítják.

Zorgo 2010.01.13. 12:27:20

Én is a szerzeteseket mondtam az este,utána pedig nagyot néztem,hogy nem az a megfejtés.Ezek szerint mégsem én vagyok a hülye :)

Samott 2010.01.13. 12:29:34

@Kukori és Kotkoda: csak az a gondom, hogy ez a sokadik ilyen bejegyzes, konyveljuk mar el, hogy ez egy ilyen musor, szarnak bele hogy van-e ertelme a kerdesnek, felesleges ezen ennyit szenvedni. Igen, egyszer ra lehet csodalkozni hogy elcseszik a kerdeseket, de ez legalabb a harmadik ilyen racsodalkozas. :)

Bonfre: te meg bekaphatod amit emlegettel... :)

egri Fehér 2010.01.13. 12:30:58

második erjesztés, nem második érlelés. így kerülnek bele a bubik a borba

X14NZ 2010.01.13. 12:31:57

A kérdéseknél szerintem lényegesen érdekesebb volt a másik párosból a csajnak a melle.

gabest1 2010.01.13. 12:32:26

Ha nincs ez a hüje vetélkedő, nem kattintok ide és sose tudom meg ki nem csinálta az első pezsgőt, szerintem jó hogy vannak ilyen vetélkedők.

szipka 2010.01.13. 12:33:42

a csöcsöst meg dugnam

tomcs!** 2010.01.13. 12:37:03

azért tényleg nem ártana, ha legalább nem hülyítenék tovább az embereket! van, aki nem a köcsög balázs miatt nézi ezt a műsort, hanem azért, hogy esetleg érdekességeket tanuljon belőle!
és jó hogy van, aki rákeres és felhívja a figyelmet, hogy az Rtlklub egy rakás szar tv a többivel együtt!

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.01.13. 12:38:36

Pedig ezt még a "Szikla" c. filmben is kifejti Nicolas Cage. Pont a múlt héten ment valamelyik adón.

szergej-szergejevics 2010.01.13. 12:39:44

Ez is olyan, mint hogy a libafiut gácsernek hivják. Mikor ezt elfogadták jó válasznak, majdnem elaléltam. Kaptak is érte sokat.

Yoda$ 2010.01.13. 12:40:11

@Ori Iro: A wikipediat is csak olyan hülyék szerkesztik, mint a széfet.1916-ban nehézkes lett volna olimpiát rendezni, pláne németországban.Szóval csak kétszer volt.

@perrymason: 4szer volt az USA-ban, de St.Louisban egyszer és Los Angeles-ben kétszer és nem fordítva.Meg ugye Atlanta.

szergej-szergejevics 2010.01.13. 12:41:28

Ez is hasonló, mint a liba fiú neve, gácsér. Balázs ezt fogadta el jó válasznak és nem gúnárt.

szergej-szergejevics 2010.01.13. 12:42:12

Na elnézést az ismétlését, de véletlen volt.

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2010.01.13. 12:45:36

@perrymason:

akkor még egyszer:
1904 St. Louis,
1932 Los Angeles,
1984 Los Angeles,
1996 Atlanta.

lidi400 2010.01.13. 12:48:12

Szerintem a leggyakoribb angol uralkodó név kérdése is sántított, mert Edwardból és Henrikből is 8 volt. De lehet, hogy nekik a VIII. Edward nem számít, mert lemondott. Ha volt IX. Henrik, én kérek elnézést.

ladislaus 2010.01.13. 12:51:33

USAban 4 teli olimpia volt amugy, es ugye 4 nyari...
Feltetelezem a kerdes nem tert ki hogy melyik olimpiai jatekok... Nyari v. Teli?

tapia 2010.01.13. 12:53:32

@X14NZ: hát a melle még nem elég kifejlett, ám akik sunáznák a csajt, azokkal értek egyet. Egy üveg dom Perignon mellett, melyet leszarom ki csinált előszőr, de jól tette! Éljenek a szerzetesek!

ladislaus 2010.01.13. 12:54:07

@koboldka: Tehat 8:3 USA-nak ha a telieket is nezzuk...

Madg 2010.01.13. 12:54:52

A Széf szerint a Földről látható legfényesebb csillag a Szíriusz... Pedig a másik válasz (a rossz) a Nap volt.
Ezek után ennyire kell értékelni, mint "tudásforrást".

stevetheking23 2010.01.13. 12:55:13

és azt már csak halkan csendben jegyezném meg hogy volt még egy nagy hiba.....
Balázs azt mondta hogy az USA-ban 3-szor volt nyári olimpiai játék holott:
1904 St Louis-ban
1932 Los Angeles
1984 Los Angeles
1996 Atlanta
Tehát 4-szer volt
ezt sem tartott volna 2 percnél tovább ellenőrizni...

Gregie 2010.01.13. 12:56:32

hasogassunk szőrszálat...

Terézágyú 2010.01.13. 12:58:48

@stevetheking23:
"Balázs azt mondta hogy az USA-ban 3-szor volt nyári olimpiai játék holott: ....
Tehát 4-szer volt
ezt sem tartott volna 2 percnél tovább ellenőrizni... "

És átfutni a korábbi kommenteket meddig tartott volna???

ladislaus 2010.01.13. 13:01:13

nem lépnétek ezeknek a "celebeknek" az arcába mikor qrva okosnak mutatja magat??? Oszinte valaszt várok :)

Lilibeth 2010.01.13. 13:02:30

@sünbögyörő: Nem volt IX. Henrik, VIII. Henrik után már Jakabok, Károlyok, Györgyök, Vilmosok jöttek többségében meg a női uralkodók.

Shopping 2010.01.13. 13:07:20

Jó volt a piros kiscsaj...

Shopping 2010.01.13. 13:09:00

ÉN most beperelem az RTL-t megtévesztésért, és lelki trauma okozásért.

Az USA-ban ezzel dollár milliókat keresnék.

zsiguli001 2010.01.13. 13:10:55

Nyári:
1904 St. Louis,
1932 Los Angeles,
1984 Los Angeles,
1996 Atlanta
Téli:
1932 Lake Placid
1960 Squaw Valley
1980 Lake Placid
2002 Salt Lake City
Az ugye nyóc olimpia. Még akkor is, ha téli+nyári

sunázósün 2010.01.13. 13:11:14

csak keményen sixx, korbáccsal....másból úgysem értenek.

bucek 2010.01.13. 13:11:58

@Ori Iro: szerintem az 1916 Berlin nem valószínű tekintettel,hogy épp az I.vh.kicsit bezavart a képbe.Úgy tudom Berlin akkor csak kijelölt helyszín lett és végül ez az Olimpia elmaradt.

Shopping 2010.01.13. 13:12:48

@GRANDI:

überszar, melírozott, nyugdíjas "rockerek".

sunázósün 2010.01.13. 13:12:59

@zsiguli001: ülj át egy Lambóba, kicsit lemaradtál...

X14NZ 2010.01.13. 13:14:59

@tapia: "hát a melle még nem elég kifejlett"

A másik (nem a képen lévő) párosból a csajé nem volt elég kifejlett? A görögdinnye ijedten kér elnézést, akkora csöcse volt.

Pierr Kardán 2010.01.13. 13:19:35

1984-ben mi nem voltunk ott a Los Angeles-i olimpián, tehát az csak felet ér :-)

Garison 2010.01.13. 13:25:53

@bucek: A Pekingi volt a XXIX. nyári olimpiai játékok tehát azt is számolják, amit a háború miatt nem rendeztek meg. Igazából ez elvi kérdés, de ezen a szálon maradva háromszor rendeztek a németek nyári olimpiát.

Amúgy az RTL és a Tesco összehasonlítása jó példa. Könnyen elérhető szinte mindenkinek, tömeggyártás sok hibával. Én nem is várom el ezektől a "legjobbat".

ladislaus 2010.01.13. 13:27:55

@Garison: Nem! Sorszamozzak, de megrendezesre nem kerult! Tehat nemetek 2x rendeztek NYARI Olimpiat!

perrymason 2010.01.13. 13:31:29

Bocs rosszul tudtam, tényleg Los Angelesben volt 2x. Igazatok van!

A pezsgős kérdésnél azért megnéztem volna a 2. lehetőséget.

Secnir 2010.01.13. 13:36:04

@sünbögyörő:
igen, Henrikből és Edwardből is 8-8 volt.
Viszont. Ámde. Azaz.
volt England (Anglia), és van az Egyesült Királyság (United Kingdom), vagy másképp Nagy-Britannia. a UK 1707 óta van.
Angliában volt király mind a nyolc Henrik, és az Edwardok közül az első hat. VII. és VIII. Edward már Nagy-Britannia (nem Anglia) királya volt.
Tehát több Henrik volt Anglia királya 8/6 arányban...

Cpt. Flint 2010.01.13. 13:36:53

@Madg: "A Széf szerint a Földről látható legfényesebb csillag a Szíriusz... Pedig a másik válasz (a rossz) a Nap volt.
Ezek után ennyire kell értékelni, mint "tudásforrást"."

Attól függ, hogy relatív v. abszolút fényességre gondoltak-e.

Blade_x 2010.01.13. 13:40:32

Ha jól tudom a másik "cicis csaj" színésznő Győrben. Állítólag nem is rossz.
www.pilisvorosvar.hu/vorosvariujsag/2008/augusztus/images/vorosvariujsag_53.jpg

borovi 2010.01.13. 13:41:17

@szipka: elég rossz ízlésed van akkor.

stemo · https://berelj-marketingest.hu/ 2010.01.13. 13:43:18

Biztos a feladványszerkesztő is a másik pár hölgy tagjára koncentrált, nem csak az adásrendező. Soha ennyit nem mutatták a másik párt, mint ebben az adásban. 100 (talán 120) feletti mellbőség és egy E kosárméret... :D Balázs is inkább oda koncentrált. :D

hegyilany 2010.01.13. 13:47:29

@X14NZ: Az uram is ezt mondta. :)

zala 2010.01.13. 13:51:07

@Cpt. Flint:

nem a Szíriusz a Földről látható legnagyobb abszolút fényességű csillag, tehát akkor sem jó az rtlválasz ha abszolút fényességre gondoltak

Mon3 2010.01.13. 13:57:53

Feltehetnék a kérdést, hogy hol van a szürke marha hazája?

Válasz: Az EU szerint Ausztria....

Jedlik_ 2010.01.13. 13:59:44

Ej Sixx, bárcsak a comment.com-on néha-néha megjelenő blődségeknek is utánaguglizna valaki 2 percet.

Cpt. Flint 2010.01.13. 13:59:56

@zala: hát melyik? amúgy meg a választhatók közül, értelmezhetjük így is.
különben biztos egy csillagászati lexikont vehettek elő, mert abban a fényesség (magnitúdó) magyarázatánál többnyire az van, hogy a Földről látható legfényesebb égitest a Nap, aztán jön a Hold meg egyes bolygók, aztán a "legfényesebb csillag" a Szíriusz (ami ráadásul kettőscsillag).

GD 2010.01.13. 14:01:18

@Ori Iro: 1916-ban csak oda tervezték az olimpiát, a VH miatt elmaradt!

Canis Lupus Libertas (törölt) 2010.01.13. 14:17:00

Hát ezt érdemes volt végigolvasni! A bejegyzés 3. bekezdése mindentvivő! :)

mthrfckr 2010.01.13. 14:34:08

btw ki a fasz nézi ezt a szart? :)
de komolyan!

prometheus_X 2010.01.13. 14:36:10

Na, akkor mégsem mi voltunk hülyék az asszonnyal :)

Füredi 2.0 (törölt) 2010.01.13. 14:53:57

@Secnir: Az egyesült királyság egyebek mellett Angliából is áll. VII. és VIII. Eduárd Anglia királyi IS volt.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2010.01.13. 15:02:00

@Bonfre: > lásd Badyboy linkjét, és Wikipédia...

Elkövetted azt a hibát, hogy a magyar nyelvű szócikket nézted és nem az angolt. Márpedig az általában szinte használhatatlan. Tudom, hogy sok munka van vele, tisztelem is a keszitoket, de ettol a teny meg teny. Az angol valtozatot nagysagrendekkel tobben szerkesztik, ebbol kovetkezoen szinte minden temaban pontosabb, naprakeszebb es reszletesebb.

Szoval az angol szocikkben a tortenetlen egyertelmuen leirjak, hogy az elterjedt legendaval ellentetben egyertelmuen nem Dom Perignon talalta fel a pezsgot (sparkling wine). Es persze a magyar szocikkben is az szerepel, hogy az o talalmanya a parafadugo es a drotkosar volt, de a szocikk iroja szerint ezzel tette pezsgove az addig is ismert szensavas bort. Ezt mondjuk 5 perc kibogaraszni. Ha a kerdes irojanak nem jut ennyi ideje egy-egy kerdesre, akkor csunyan alulfizetik.

Deszkás 2010.01.13. 15:15:35

@Bonfre: Jaj hagyjuk már a Wikipediát, mikor azt az szerkeszti, aki akarja!

Skj Joe 2010.01.13. 15:33:28

Jelenleg a legtöbben azt hiszik, - mert ezt hitették el velük - hogy Dom Perignon az első pezsgőkészítő.
Ez részben igaz is. (Jó a PR-ja és a marketingje :D )
Miután az ő vezetésével tökéletesítették a habzó bort champagne-é.
Ami a területről kapta a nevét és nem azonos a magyar pezsgóvel, mert náluk a szokás az, hogy a termőterületek szerint nevezik el a borokat.
Azt már kevesebben tudják, hogy a habzó bor úgy alakult ki, hogy a középkorban a borokhoz más alkoholt, például rumot, párlatokat, pálinka féléket stb. töltöttek az angol hajósok. ( a legtöbb bort ők vásárolták fel a kontinensen)
Tették mindezt azért, mert a hosszú hajóutakon megpimpósodott volna a bor és így tovább elállt.
A másik ok pedig a silány borok erősebbé tétele volt.
Csakhogy ezek a borok elkezdtek utóerjedni a plusz alkoholtól.
Ennek lett az utóterméke a habzó bor. (mivel co2 szabadul fel, az eljárást nem részletezem)
Na ezt tökéletesítették a szerzetesek, mert a náluk termelt alapbor az egyik legrosszabb minőségű volt egész Franciaországban. Eladni meg el szerették volna a gyenge minőséget, így kezdtek el kísérletezni a champagne ősével.
És egyszer csak megszületett.
És Dom Perignon-hoz kezdték el kötni.
Ma meg már csak annyi maradt fent, hogy ő csinálta az elsőt.

Skj Joe 2010.01.13. 15:38:47

Úgyhogy döntsetek, igaz,vagy sem?

Mondjuk egy ilyen vetélkedőben én tuti bejelöltem volna, hogy igaz.
Mégpedig azért, mert tudom, hogy az általános infókra kíváncsiak. Nem várják, hogy ott lediplomázz egy egyszerű válasz helyett.

krj 2010.01.13. 15:46:06

szilveszter este volt egy műsor a tvpaprikán a pezsgőről. nem mintha abszolút autentikus információ-forrás volna, de ott is dom. Perignont említették az első pezsgő készítőjeként. mondjuk a kérdés tényleg hülyeség, mert nehéz megállapítani. mint az, hogy ki találta fel a kereket. állítólag a sumérok, de szerintem Góliát volt a képregényből, mert ő ősemberkisfiú, tuti korábban élt, mint a sumérok. ráadásul a képregénysorozat elején sikerült nekije. :-)

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2010.01.13. 15:55:01

@Ori Iro:
Plusz Salt Lake (téli), meg amire még/már nem emlékszem.

Vincenzo90 2010.01.13. 15:59:10

@Secnir: Te hülye vagy, aki Nagy-Britannia királya, az Anglia királya is, mert az külön jogcím, de együtt jár az előzővel...

2010.01.13. 16:00:55

Szerintem itt nem is az aktuláis válasz helyessége a problémás, hanem az, hogy miért kell egyátalán olyan kérdést feltenni ami nem teljesen egyértelmű ? Hiszen többnyire milliókról van szó...

chuck_norris 2010.01.13. 16:11:41

Pont azert, mert milliokrol van szo... Szerintem tuti alairatnak vmit a jatekosokkal, hogy utolag nem reklamalhatnak.

Dallas 2010.01.13. 16:38:04

Aki Sebestyén Balázst nézni vagy hallgatni tudja 2 percnél tovább, sikeres ember nem lehet.

elkinsoto 2010.01.13. 17:28:45

Tisztán látás végett...
Angol Királyság alatt:
Henry I. - Henry VIII. valamint Edward I. - Edward VI.
Egyesült Királyság alatt(1707-):
Edward VII - Edward VIII
Tehát ha egyben vesszük akkor valóban 8-8 de ha csak az Angol Királyságot nézzük, akkor Henry-ék többen voltak.
ÉS A LÉNYEG:
Henry II-nek volt egy fia Henry the Young KING(!!) akit nem vesznek bele a soroslásba(tehát nincs száma), de meg volt koronázva és korán elhunyt.
Henry-ék 9-8-ra verték Edward-ékat így az a kérdés nem volt hibás.
(amúgy utálom a médiát úgy, ahogy van!)

NightWalker 2010.01.13. 18:14:06

A pontosság kedvéért:

Németország csak egy nyári olimpiát rendezett: 1936 Berlin

Az 1972-es müncheni olimpiát az NSZK rendezte, mely ország csak 1990. október 3-a után, az NDK-val történő egyesülést követően viselhette újra a Németország nevet.

baba jaga 2010.01.13. 18:21:54

ha jől láttam,a szerkesztő vadon jános.
ezek együtt csinálják a reggeli rádiós műsort is.
ennyit a kultúra színvonaláról....

Ervinusz 2010.01.13. 19:03:20

Az 1936-os berlini olimpiát meg a III. birodalom rendezte:)
Egyébként a műsorban emlékeim szerint a nyári olimpiákat kérezték

Kisjakab 2010.01.13. 19:36:24

Kár volt fikázni, mert nem volt rossz a válasz. Nézzétek meg a Wikipédián a "pezsgő" címszó alatt.
hu.wikipedia.org/wiki/Pezsg%C5%91

sixx · http://comment.blog.hu 2010.01.13. 19:43:22

@Kisjakab: a gyengébbek kedvéért (igen, te) megjegyezném, hogy van itt fent pár komment, tessen átbogarászni VAGY elolvasni a posztot ALAPOSAN inklúzíve az utolsó bekezdést, majd klikkolni bőszen. a következő wikis link törlődik.

zoli vagyok · http://zolivagyok.freeblog.hu 2010.01.13. 20:36:04

sixx, ha ezzel a misszióval végre kinyírod a széfet, jövök neked egy pezsgővel.

Blogger Géza 2010.01.14. 02:34:09

@NightWalker: Ez marhaság, Németország neve egyáltalán nem változott 1990-ben, ugyanúgy Bundesrepublik Deutschland volt előtte és utána is. Ha megkérdeztél egy hamburgit, ugyanúgy azt mondta, hogy Németországban él 1936-ban és 1972-ben is. Mint ahogy ma is. Ezeket az olimpiai érmeknél is összegzik, függetlenül az államformától.

Robit42 2010.01.14. 12:10:44

Igénytelen, szar csatorna, magát nagyon műveltnek mutató kis senki sztárocskával. Mégis mit várhatnánk?

SumQuiSum 2010.01.14. 18:00:27

A csöcsös csaj Rádler Judit, a Győri színház Művésznője.
Az alábbi kép a Művésznő Rettenetes Dudáiról, illetve a Művésznőről és egy untitled rajongóról az iwiwes rajongói klubjában volt: img199.imageshack.us/img199/9918/user1185649612007312973.jpg

zolee65 2010.01.15. 05:00:13

"Melyik országban rendezték meg eddig legtöbbször az újkori NYÁRI olimpiai játékokat?"
Tehát a téli olimpiákat nem kell számolni.

Mellesleg amit a balettos csajtól elvett a természet, azt a színésznő kapta meg;)

zala 2010.01.16. 21:03:54

@Cpt. Flint:
a "választhatók közül"? :DD
ha ilyen van, akkor javaslom széfkérdésnek:
Milyen messze van a Hold a Földtől - a választhatók közül?
a) 3 km
b) 3 fényév
c) 4 perc
d) nincs is messze

ja és a kérdésedben abszolút fényességre kérdezel, de az utána írt példában már relatív fényességről írsz.
süti beállítások módosítása