A Way magazinhoz képest egy könnyű sóhajjal kísért meglepetés a Mindennapi Pszichológia első száma. A kéthavonta megjelenő lap igényes nemcsak kívülről, hanem belülről is. Szerzői hozzáértéséhez és hitelességéhez kétség sem fér, ugyanakkor a cikkek korántsem olvashatatlanok a pszichológia tudományában járatlan olvasók számára.
Nemcsak azért figyelemre méltó ez a lap, mert újként jelent meg a médiapiacon, hanem azért is, mert cikket közöl kedvenc dokinkról, Doktor House-ról. Már régóta vártam egy olyan írást, ami a Hugh Laurie által megszemélyesített karakterről szól.
Lisznyai Sándor, az ELTE Pszichológiai Karának tanára cikkében humorosan ugyanakkor tudományosan támasztja alá, hogy House miért személyesíti meg minden női rajongója számára a szigorú, fellebbezhetetlen apafigurát, és miért überelhetetlenül szexi annak ellenére, hogy sánta, drogfüggő és bunkó. Lisznyai nem elég, hogy kielemezi a karaktert, még azt is bevallja férfi létére, hogy „végletesen beleszeretett”, és napokon keresztül vele álmodott. Pszichológus szemmel azonban nem hagyja ennyiben a dolgot, cikkében arra is ad tanácsot, hogyan szeressünk ki House-ból – már ha valakinek erre lenne igénye.
A 68 oldalas lapban nem ez az egyetlen olvasmányos és érdekfeszítő cikk. Nem egy írás foglalkozik például a válságnak az emberi kapcsolatokra, az elszegényedő emberekre gyakorolt pszichikai hatásaival, és még hasznos tanácsokat is ad, hogyan kerüljük el a végső összeomlást. Jó néhány cikkben olvashatunk arról, hogy milyen aktuális pszichológiai kutatások folynak a világban és Magyarországon, de képet kaphatunk a párkapcsolati játszmákról és a szaglás szerepéről a szexualitásban is.
A Mindennapi Pszichológiába nehéz belekötni, látszik rajta, hogy értelmes és elhivatott emberek hosszú időn keresztül agyaltak a logikus felépítésén, a mindenkit érdeklő és érintő témák kiválasztásán, és a nyelvezetén, mely egyaránt mentes a bulvárpszichológiai sallangoktól és a szakbarbár fordulatoktól. Nekem csak a szerkesztéssel volt néhol bajom, némely témáról sokkal bővebben olvastam volna, némelyeket viszont kissé túlírtnak találtam - de ez már csak ízlés kérdése. Ez a pszichológiai magazin valóban hiánypótló, ezért nagyon remélem, hogy a válság ellenére igény lesz rá a piacon.
Berix 2009.05.29. 10:50:41
W Joe 2009.05.29. 10:59:55
Isaura 2009.05.29. 11:33:55
Vagy naív vagyok.
rennie 2009.05.29. 12:30:25
Casus Belli 2009.05.29. 13:08:44
Szerintem elsősorban talán abban segít, hogy saját magát tegye tisztába az olvasó. Bár ahhoz nem elég egy újság. Mindenesetre érdekesnek tűnik.
Hettie · http://www.hettie.nolblog.hu 2009.05.29. 17:04:02
Jedlik 2009.05.29. 19:17:16
voice 2009.05.29. 19:18:07
Jedlik 2009.05.29. 19:22:13
krakéler 2009.05.29. 19:33:02
Jacques Ucca (törölt) 2009.05.29. 19:47:03
2009.05.29. 20:05:18
Olvastam a cikket, de nem minden részletével értek egyet. :-D
Köszi hogy belinkelted, érdekes volt!
I-brahi 2009.05.29. 21:18:43
www.petitionspot.com/petitions/tuzvonalban/
magyari 2009.05.29. 22:03:58
Mert vannak utódaink (már-akinek), a következő generáció. Hogyan néznénk a szemükbe, ha tétlenül néznénk, hogy Magyarország Bunkóországgá váljék?
Csókok, é
Stiegliz 2009.05.29. 23:10:40
rotler 2009.05.29. 23:51:15
Nápolyi maszti 2009.05.30. 01:07:26
rotler 2009.05.30. 01:35:23
kamuflazs 2009.05.30. 07:41:20
Dr_D · http://www.pallas70.hu/marketing-kepzes.php 2009.05.30. 08:33:16
(egy pszichológus hallgató - nem az eltén) :)
Kencel 2009.05.30. 11:04:06
voice 2009.05.30. 12:45:34
ez a blog - nekem úgy tűnik, hogy - főként a televízióról és a hozzá kapcsolódó sorozatokról, műsorokról szól és én emiatt olvasgatom.
bőven elég lett volna a 3. bekezdés, hogy ne tűnjön reklámszagúnak a dolog. megértem, hogy mindenhol vannak reklámok (meg kell élni valamiből), csak ez itt - nekem - zavaró (hiteltelenné teszi a blogot). viszont ugyanakkor egy díszdobozos szomszédok ("mágenhejmékkel"), vagy best of demcsák zsuzsa dvd-ről szóló reklámcikk már nem zavarna, sőt el is olvasnám és lehet, hogy meg is venném (vagy letölteném).
barb 2009.05.30. 15:07:40
zavar egy kicsit az a kommenteloi magatartas, h ha vmirol jot irunk, akkor kapasbol lepr-cikkezik. persze, ha vmirol rosszat irunk, arra is az a valasz, h a negativ reklam is reklam.
semmifele elonyom nem szarmazik abbol, h jot irtam errol a magazinrol. azert irtam, mert jonak talaltam, ennyi. a masik pszichos magazinrol (way) meg rosszat irtam, mert rossznak talaltam, ennyi.
napolyi paszti: a hitelesseg pont azert szerepelt ebben a posztban, mert a way magazint laikusok inditottak es tele van hulyesegekkel.
krakelernek meg koszi a linket:)
legocity23 2009.05.30. 19:47:39
parancs értettem! ígérem, magamba szállok és ezentúl tartózkodni fogok a bomlasztó kommentelői magatartástól.
poisonborz 2009.05.31. 17:39:32
Eddig a mondatig olvastam el a cikket. Eddig nem a Nők Lapjában dolgoztál, barb?