Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A tévétörténet legjobb cliffhangerei

Na, így kell befejezni egy évadot!

2008. március 07. 01:26 sixx 86 komment

"Vissza kell mennünk!" - mondta a szakállas főszereplő kedden este a Lost harmadik évadának zárójelenetében, és a tátott szájjal bámuló tévénézővel megfordult az Ikeás ülőgarnitúra menten, kiömlött a sör, szőnyegen a popkorn. Ilyen egy jó cliffhanger, azaz meglepő/sokkoló fordulattal befejeződő történet, lehet majd róla jókat beszélgetni a személyzetis Marikával, most akkor a doki nem is a múltban volt, hanem a jövőben? És megmenekülnek a szigetről? Mikor lesz már folytatás?

Bármennyire is triviálisnak tűnhet ez az eszköz, istenigazából csak a fenti Dallas epizód óta számít bejáratott kelléknek. Történt ugyanis, hogy 1980 március 21-én, a sorozat második évadának befejező epizódjában egy ismeretlen személy jól meglőtte Jockey (született J.R.) Ewing olajmágnást, és a nézőknek a hamadik évad első részéig kellett várniuk a megoldásra. A színészek akkori sztrájkja, és a Hagmannal folytatott bérvita miatt csak november 21-én derült ki, hogy ki lőtt rá a sorozat rezidens geciemberére. Az epizód szenzációs nézettséget hozott: mintegy 83 millió néző ült le a tévék elé (ez a Nielsen szerint az USA-ban akkor éppen bekapcsolt készülékek 76%-át jelentette), és megszületett az eszköz, amivel garantálni lehet, hogy a sorozatrajongók évadról évadra visszatérjenek.

Előre szólunk, hogy a lista spoileres, de a magyar tévékben jelenleg futó sorozatok még nem bemutatott részeit tekintve nem, tehát azok, akik mondjuk még nem látták a Star Trek: The Next Generation harmadik évadát 1990-ből, NE klikkoljanak, viszont a Született feleségeket a TV2 adásán élvező olvasók nyugodtan, mert nem lövünk le egy poént sem.

A korántsem rangsornak szánt listát kezdjük rögtön egy sci-fi-vel: a Star Trek-franchise The Next Generation alcímét viselő sorozatának 1990-es harmadik évada úgy ért véget, hogy az Enterprise űrhajó rettenthetetlen kapitányát elfogta a Borg nevű kollektív gépember-tudat, és átalakította kiborggá. A cliffhangernek a drámai hatás mellett sokkal prózaibb oka is volt: a kapitányt alakító Patrick Stewart szerződése lejárt, és csak nyáron tárgyalták újra. Ha nem írta volna alá, akkor a történet azzal folytatódott volna, hogy a kapitányt elvitte a Borg, oszt jónapot.

Másodiknak nézzük meg a keddi Lost évadzáró utolsó jelenetét, amiben a feje tetejére állítottak mindent, amit az eddig a pillanatig visszaemlékezésekkel operáló sorozat rajongói készpénznek vettek. A másfél órás évadzárót ugyanis olyan zseniálisan oldották meg, hogy a legeslegutolsó jelenetig a néző nem is sejtette, hogy nem a  szereplők múltjába, hanem a jövőjébe tekint bele, elképedés, hülledezés a köbön. A készítők az emlékezetes pillanat után siettek közölni a sorozat rajongóival, hogy amit láttak, az korántsem a sorozat végső megoldása, sőt.

A cliffhangerekre közösen jellemző, hogy feloldásukhoz kell egy kis jóindulat a néző részéről, le kell nyelnünk bizonyos dolgokat, hogy a bombasztikus évadfinálék folytatását élvezhessük (a Dynasty egyik ilyen jelenetében egy hatvanfős esküvőre gépfegyveresek lőttek vagy két percig, a következő évad elején mégis csupán két mellékszereplőt vesztettünk). Ezek közé tartozik a Szökés első évada is, amikor is a börtönből kiszabaduló rabok egy mezőn rohannak kétségbeesetten, látótávolságban a rendőrök, fejük fölött helikopter - a második évad elején mégis egérutat nyernek.

Ami az általunk nagyon kedvelt Alias második évadát illeti, itt a készítők az oly közkedvelt amnézia/halálból visszatérés motívumával éltek, amikor a főszereplő egy kiadós verés után egy másik kontinensen tér magához, a hasán egy vágással, és semmilyen emlékkel az elmúlt évekről. Ennél hatásvadászabb csak a negyedik évad végén elsütött poén volt, de mivel ezt most sugározza az RTL Klub, nem vágjuk be, pedig beférne.

A politikai témájú sorozatokban is lehet cliffhangerekkel élni, sőt: az Elnök emberei első évadának végén egy lövöldözés után maradunk kétségek között (ki éli túl?), majd jött a negyedik szezon, és az utolsó előtti epizód zárójelenete, amiben elrabolják az elnök lányát, mindezt a Massive Attack szenzációs zenéjére (a szám címe: Angel), megspékelve az azóta elhunyt John Spencer káprázatos alakításával és olyan vágással, amit minden sorozatban kötelezővé tennénk. Nekünk ez az egyik személyes kedvencünk.

A lista korántsem teljes, sőt, nem is lehet az, hiszen szinte minden sorozat, minden évadának a végét be lehetne linkelni. Amit viszont nagyon szeretnénk összehozni, az a legjobb magyar vonatkozású cliffhangerlista, ehhez a kedves kommentelők segítségét kérjük: tessék jelezni, hogy az elmúlt 25 év magyar sorozataiban melyek voltak a legjobb évadzárások! Videólinkekért ajándékot adunk. Még valami: a kommentekben ne rontsuk el a sorozatokat a magyar adókon követő olvasótársaink szórakozását, és csak olyan cliffhangereket lőjünk le, amik már régen ismertek mindenki számára. Luke, én vagyok az apád.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EasyFriend 2008.03.07. 07:39:38

Micsoda összeállítás! Köszi, sixx, ezek valóban toplistás darabok. Az elnök embereinek ez a része tényleg nagyon ott volt.
A Csillagkapu is szokott igen erőteljes cliffeket alkalmazni. Általában a scifiknél sűrűbben lát az ember ütős megoldásokat, ennek két okát látom, egyrészt itt nagyobb az alkotók mozgástere, ami a hihetőséget illeti, a másik, hogy a scifik általában elég szorongatott helyzetben vannak, mindig megy a pletyka, hogy cancel-e vagy nem, összébb kell húzni a nadrágszíjat, stb., úgyhogy az írók itt jobban rá vannak kényszerítve, hogy valami izgalmas megoldással kikényszerítsék a rajongók felzúdulását arra az esetre, ha a cancelt lebegtetnék.

Rocko- 2008.03.07. 07:42:38

elsőről lemaradt, h Dallas.
sajnos kimaradt (bár nem tudom hol tart a [TV|2]) a House 2. évad szezonzáró.
és jó kis összeállítás!

EasyFriend 2008.03.07. 07:56:42

Anyám, most meg is néztem ezt a west wing darabot... Ez odabasz. Aki nézi a sorozatot, az tudja, hogy Leo (John Spencer) nem az a futkorászós típus, és a végén a szokásoshoz képest inverz (fehér alapon fekete) felirat, ez magában hordoz mindent érzelmileg. És hát az egész vágás.

linduc (törölt) 2008.03.07. 08:11:30

Tudom, hogy nem magyar, de azért a Jericho első évad záró epizódja is beállhat a sorba. :)

cromer 2008.03.07. 08:22:19

Barátok Közt - Miki lelövése is nagyizgalmakba hozta a nézőket...

Itt egy videó, bár nem a részből van kivágva, hanem a Reflektor egyik témája.. De a semminél több. :)

cromer 2008.03.07. 08:22:50

Lemaradt a link: video.xfree.hu/?n=siposrita82|905766967942e32cb591fcbabe60b232

Dark Wolf 2008.03.07. 08:27:13

Wow, kösz a postot.

Ha eldobomazagyamatyaúristen cliffhangerről van szó, mindig a Lost 3x23 jut eszembe először, de azt hiszem, az Alias 2x22 MÉG annál is jobb. Ez a kettő magasan kiemelkedik minden közül.

kommunista wombat 2008.03.07. 08:37:35

Emlékezzünk meg itt a Weeds első évadának zárójelenetéről, ami olyan zseniálisan van odarakva, hogy azonnal elindította a nyálelválasztásomat. Aztán ide kívánkozik még a Six Feet Under második évada, amire viszont minden idők egyik legzseniálisabb évadnyitója a válasz a harmadik évadban. És hogyan is feledkezhetnénk meg a Nip/Tuck nemtomhányadik évadának (2., 3. ??) zárójelenetéről ahol a késes gyilkos találkozik az egyik a főszereplővel.

anyahajókabinajtóhajtogató 2008.03.07. 08:47:03

A harmadik műszak egyik évada ér véget úgy, hogy bemennek valahova és egymásra fogják a fegyvert! Na az egy nagy genyóság volt! Akarom mondani zseniális:-) A kemény zsaruk majd minden második részében volt ilyen nyitva hagyott dolog de a jericho-ra is jellemzó ez! Vagy ott a Dexter első évad befejező része: Dextert figyeli a gyanakvó kollega... A Dexter amúgyis szinte mindíg ilyen volt. A legnagyobb akkor is a LOST ebben a műfajban! Sokminden volt benne évad közben is de ekkora húzást mint ez a jövőbe flahbackezés még nem láttam!

TCM 2008.03.07. 08:47:38

Fú, a szomszédokban mekkora kliffhenger volt, mikor úgy ért véget az epizód, hogy Lenke néni áll a közértben egy kiflivel a kezében és 2 hétig kellett rá várni, hogy megette-e vagy sem!

titok84 2008.03.07. 08:48:35

Lost, Lost, Lost!
Nálam minden idők egyik legjobbja az említett epizód, amikor a flashbackekről kiderül, hogy flashforwardok. Azt nagyon kitalálták!

sixx · http://comment.blog.hu 2008.03.07. 08:49:20

1. a jelenleg a magyar tévékben látható sorozatokat illető cliffhangereket (pl. House) tessen mellőzni.
2. egy bekezdés eltűnt a posztból reggelre, már pótolva.

kompi · http://filmtrailer.hu 2008.03.07. 08:52:25

A legújabb, amivel találkoztam a The Sarah Connor Chronicles. kapjákbe, tudják hogy kell abbahagyni, hogy alig győzze kivárni az ember a folytatást.

Sikamlós Jim DiGriz 2008.03.07. 08:53:10

Ugyan nagyjából sejteni lehetett, hogy hogy folytatódik, azért szerintem az Odaát S1 vége baromi hatásos lett.

youtube.com/watch?v=P8G474t5PXQ

johevi 2008.03.07. 08:54:22

És van olyan sorozat, amelyik cliffhangerrel fejeződik be, de véglegesen! Nincs magyarázat, nincs végkifejlet, gondolkozz vaze! Pl Maffiózók. Ezer variációt gondoltak a nézők és találgatnak, stáb meg mosolyog...

2008.03.07. 08:59:14

Én a "Szökés"-t a 2. évad első része miatt hagytam abba. Annyira hülyének néztek, hogy az rosszul esett. Azt hittem, azért lett úgy vége az 1. évadnak, hogy majd valami zseniális megoldással folytatódjon. Aztán kiderült, hogy SEMMI sem jutott a készítők eszébe, egyszerűen egy hipertérugrással kiszabadították a szereplőket az egérfogóból. Ez egy erős hitelvesztés volt, és én többé nem tudtam komolyan venni a "Szökést"-t.

sixx · http://comment.blog.hu 2008.03.07. 09:01:23

johevi: nem szedem ki, de ne basszunk már ki azokkal, akik az rtl-en nézik a sopranost.

bakter123 2008.03.07. 09:03:23

Holden,

Abszolut igaz.
A szökés első éved baromi jól indult, de ugyanabba a csapdába esett mint a LOST, hihetetlen, abszurd, gagyi amerikai kamuhalom lett belőle, amin még röhögni sem lehet, mert tudod, hogy komolyan gondolták.

Dark Wolf 2008.03.07. 09:04:33

Ó, tényleg, a Harmadik műszak 4x22. Az egyik legsokkolóbb epizód, nem is a befejezés miatt, bár az is kurvajó volt, hanem pl. ami a mentős csajjal történt... Jájj. És utána az 5. évad elején nem egy olyan gagyi feloldás következett, h "ja, nem is sérült meg senki".

Dark Wolf 2008.03.07. 09:07:19

sixx, azokkal se legyen már kibaszva, akik az Aliast nézik az RTL-en (Sloane 2008.03.07. 08:31:06)

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.03.07. 09:15:17

nekem a Lost legelső évadjának a vége tetszett a heccsel. fél évadon át szendvednek, hogy kinyissák azt a kurva ajtót, és mi van alatta? hát egy marha hosszú létra. annyira logikus volt, és most így utólag annyira megelőlegzi az egészet.

ja és a Twin Peaks, amikor lelövik Cooper ügynököt. és az egész sorozat vége is ugye. "Hogy van Annie?"

bakter123 2008.03.07. 09:16:25

Juppiii!!
Életem második indexes hozzászólása máris törölve lett:)
Akkor már a spoileres hozzászólást is töröld lécci, mert olyan hülyén néz ki szegényke előzmény nélkül:)

Charlie Drop 2008.03.07. 09:22:06

Lehet egy kérdésem? Az elnök embereiben mi a címe annak a Massive Attack számnak? Tényleg nagyon jó, kösz :) (mellesleg, egész jó ez a Massive Attack, ők csinálták a House zenéjét is, nem?:) )

efai 2008.03.07. 09:24:30

Én annyira nem értem a Lost utolsó jelentét. Magyarázza el már valaki nekem

johevi 2008.03.07. 09:25:03

sixx: konkrét dolgot nem írtam, de ha gondolod nyugodtan kiszedheted.

bate · http://bateman.hu 2008.03.07. 09:39:32

Baszki sixxx, betolod ide ezt a West Winget, és korán reggel kinő, majd feláll a hátamon a szőr. El is felejtettem, hogy milyen lehengerlő ez az utolsó öt perc. Annyira jól esett most ez, hogy még azon is túltettem magam, hogy előtted a Lost harmadik évadának a végét (én a dobozos verzióra várok) - persze tudom, sikeres ember nem lehet, aki nem tudja abbahagyni az olvasást. :)

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2008.03.07. 09:49:37

Én sose néztem az Eltűnteket és nem is fogom, ezért összefoglalná nekem valaki hogy mi benne a lényeg?

Hattory Hanzo 2008.03.07. 09:51:53

Kedves sixx!

Miközben tökéletesen egyetértek Veled, a West Wing minden idők egyik ( ha nem A ) legjobb sorozata, de az Általad említett rész nem a negyedik évad befejező része, hanem csak a 22.-ik. A 23.-ik a Hatalomátadás ( eredeti cím: Twenty Five ), benne John Goodman-nel, a Házelnökkel. Tehát az évad úgy ér véget, hogy a demokrata Bartlet lemond, és a republikánus Walken lesz az elnök.

ash 2008.03.07. 09:52:19

Hm, azert nem a sorozatirok talaltak fel a cliffhangert. :) Pl. Dickens regenyei szinte egytol egyig folytatasokban jelentek meg, ezert van, hogy annyi a varatlan, koromleragosan izgalmas esemeny -- a cliffhanger hozta az olvasot, tehat a vasarlot a kovetkezo szamhoz. (Okoskodjak meg?) A szo egyebkent egy Hardy-regenybol van, ahol a hos konkretan egy sziklan logva maradt a fejezet vegen.

Jo kis gyujtes! Nekem az orok filmes kedvencem a temaban a Before Sunset vege. Egyszeruen tokeletes..

eziskamu 2008.03.07. 09:59:25

Külügyi ügyek, ha jól emléxem a címére: Volt benne AIDS-es barátnő, a halálból visszatért, őserdőben dúrvát látó (nem tudtuk meg mi az)nagykövet, mástól terhes maffiózó feleség, ármány és szerelem. Az útolsó részben meg egy bazi nagy parti a fő karakterekkel, és egy bomba az asztal alatt, aminek a visszaszámlálását mutatják a végén a stáblista alatt, és olyan 2-3 másodpercnél vége is az egésznek.

Sloane (törölt) 2008.03.07. 10:08:06

Oops, engem is cenzoráltak :-D
Bocs érte, de remélem nem nagy spoilerezés az, hogy az összes Alias vége nagyon nagy cliffhanger.

sixx · http://comment.blog.hu 2008.03.07. 10:09:58

Hanzonak igaza van, mindjá javítom

Hurkabácsi 2008.03.07. 10:11:10

A John Doe-nak is érdekes vége lett. A folytatás meg sehol! Pedig kiváncsi lettem volna rá! Bár voltak benne furcsa dolgok, azért elég jó kis sorozat volt.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.03.07. 10:14:19

Ha már kérdésként felmerültek a magyar sorozatok: Már régen láttam, de pl. a Fekete Városban meg az Abigélben mintha Zsurzs Éva már használta volta ezt az eszközt, pedig mind a kettő korábban készült, mint a Dallas... Jó, persze az ott történtek csak azoknak okoztak meglepetést, akik nem olvasták előtte az eredeti regényeket.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.03.07. 10:19:08

Ja és vissza az USA-ba: az NCIS-nek asszem a második évada ért véget úgy, hogy csak néztünk magunk elé meredten: lelőtték az egyik főszereplőt, és ugye Jockey óta minden lehetséges, tehát tűkön ülve vártuk a folytatást, de nem lett belőle túlélés, lecserélték az ügynöknőt. És persze a 24 szinte összes része ilyen...

szirk one 2008.03.07. 10:19:25

Charlie Drop, a massive attack szam az angel volt ha jol emlekszem. Ja, a House-ban meg a teardrops szol :-)

Tschöppy · http://elsomaratonom.blog.hu 2008.03.07. 10:19:33

Nem tudom, hogy írták-e már (nem láttam), de nem az volt az utolsó rész, amiben elrabolták Zoey-t, az Elnök emberei negyedik évadában. Az utolsó rész (és a cliffhanger) a hatalom átadása volt (a magyar dvd kiadáson legalábbis ez az utolsó rész).

Egyébként az miért van, hoyg az új évad első részében általában megoldják a cliffhangert, és mennek tovább? Nem volna jobb tovább húzni, ezáltal fenntartani az érdeklődést és a nézőszámot?

sélli_ 2008.03.07. 10:22:22

Reméltem, hogy az Alias nálad is bekerül a top 3-ba :) Az mekkora volt...! Höjj!

Ja, és azért ne feledjük a 24-et sem. Ott is volt egy pár olyan nap (nem az összes, persze) ami igen emlékezetesen nyitvamaradt. Palmer mackipofa ugye...!!!

J. McClane 2008.03.07. 10:28:57

Nekem a Battlestar Galactica 3. évadának vége is bejövős volt.

sélli_ 2008.03.07. 10:31:15

Dark, csak 1 rövid: a retkek-klubbon is már a 4. évad megy... sixx meg a 2. végéről beszélt, szal nem kliffhenger! :)

Charlie Drop 2008.03.07. 10:33:14

nyomasek_bobo · sopron.e-cafe.hu 2008.03.07. 10:19:37

1000 hála :)

sélli_ 2008.03.07. 10:34:23

Oopsz, nem szóltam!!! Szorresz!

Nano 2008.03.07. 10:47:00

a Narancsvidék (The O.C) tinidrámához képest az első évad vége elég húzósra sikeredett story+zene nagyon összeállt, de aztán ott is olyan hipp hopp meg lett oldva minden hogy csak lestem. Második évad már gyenge is lett

Halvány Görény 2008.03.07. 10:49:53

a wikipedia szerint a vakáción a mézga család 78-as sorozat, és biztosan nem tudom, de úgy emlékszem, hogy ott már elég sok rész végén volt klifhenger. Az eredeti mézga és az aladáros sorozatoknál nem, mert ott minden rész egy kerek kis történet volt, csak a vakációsban volt az egész évad egy hosszú történet.

nagymester birs 2008.03.07. 10:53:03

Hurkabácsi: igazad van, a John Doe-nak végülis nem is lett vége :)

Tschöppy: van ilyen! az x-akták 4x22 (évadzáró rész) azzal ér véget, hogy szkálli azt mondja bizottságnak, hogy mulder meghalt. és vége. aztán jön az 5x01 aminek semmi köze nincs a 4x22, ez az epizód a múltban játszódik. és csak az 5x02-ben derül ki, hogy mi is történt mulderrel.

burzmali 2008.03.07. 10:53:56

Azért a Battlestar Galacticában nem egy durva ccliffhanger volt.
SPOILERES!
Rögtön az első szezon végén, amikor lenyomták a cylonokat, aztán jött Sheron, és lelőtte Adamát. Aztán a 2. szezon felénél a téli szünetnél szerintem a Pegazus megjelenése, és a végén, amikor éppen összeugrott a két Battlestar, az még nagyobbat ütött.
Aztán a 2. szezon végén, amikor leköltöztek a bolygóra, és jöttek a cylonok. Na, meg a 3. szezon vége.

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2008.03.07. 10:54:06

A Kémeri c. magyar sorozat vége vajon nem-folytatott cliffhanger? Ugye az utolsó rész valahogy úgy végződik, hogy Kémerit (Székhelyi József) lelövik, eltemetik, és ahogy jönnek ki a temetőből, ott ül egy koldus, akit Székhelyi József játszik, és aki kéregetés közben kuncogva fel-felkiált, miszerint "feltámadunk!". Persze ez tizensok éves emlék, a mostani újrajátszást nem figyeltem, lehet, hogy csak álmodtam az egészet :)

Hadzsy 2008.03.07. 11:01:21

Na azért az Sg1-t sem lenne szabad kifelejteni, amikor az Oráj látszólag kiírtott mindenkit.
No és említhetném még a BSG-t amikor a bolygóra letelepedve odavágtak nekik..
Aztán ott van a Jericho, amiból lett is felháborodás és szerencsére folytatás is.
Vagy a Supernatural teherautós, lezúzós szezonvége.

Nagyon rákaptak erre a megoldásra, aztán meg rághatjuk a körmünket hónapokig :)

antigonosz 2008.03.07. 11:23:39

Pont a Dallas-t előzte meg nézettségben a Dinasztia azzal az évadzárással, amikor a sorozat szereplőinek nagy része Moldáviába utazott egy esküvőre, ahol fegyveresek tüzet nyitottak rájuk.
Mindenki várta az új évadot, hogy ki élte túl.

nemo576 2008.03.07. 11:31:20

nemtom, a lost s3e23ban nem lepődtem meg a végén. vagyis asszem én is azt mondam volna:D
de a s4 nagyon kemény kezd lenni. csak nézem és asztakurvaeznagyonfaszamertmáralábamislerágtam:D

Sanyi Manyi 2008.03.07. 11:38:48

Jóbarátok! Amikor Ross az esküvőjén lerécsölözi az emilit. Asztakurva!

no mail, no problem 2008.03.07. 11:44:43

számomra a huff első évad vége is teljesen hajmeresztő, igaz abban konzekvensen, percről percre zuhan szét minden, ami valaha egyben volt. volt?

Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke 2008.03.07. 11:45:50

A legjobb Cliffhanger a Cliffhanger c. fil volt, nem? :)


Nekem a hatodik érzék "coming out'-ja volt hasonlóan nagy feeling, ezt azóta csak a Tökéletes trükk c. film "kiderülése" tudta überelni. De ezek nem klifhengerek...

sixx · http://comment.blog.hu 2008.03.07. 11:51:46

Azt halkan megjegyezném, hogy nem azt írtam a posztban, hogy a Dallas találta fel a kliffhengört, hanem azt, hogy ez volt az az 1980-as epizód, amitől fogva bedurvultak a sorozatok kliffhengörileg.

ElPadre 2008.03.07. 11:56:24

méltatlanul elfeledett jó kis scifi-sorozat, az első, ami, nem szappanoperaként, de szerializált történetet tudhatott a magáénak: babylon 5. a valaha volt egyik legjobb cliffhanger és szezonzáró a 3. szezon vége volt, azóta bármikor látom, borsódzik tőle a hátam, a zene, a beállítások, a vágások, egyszerűen tökéletes minden. (na jó, a sikoly kicsit hammy, de akkor is.)

a legvége nélkül: www.youtube.com/watch?v=-E0PoL4Tpq4 . (sajna a legvége, ahol kiderül, mi lett a hátrahagyott babylon 5-el, nincs rajta. és nincs benne az a szép g'kar féle monológ.)

némi előzmény, sajnos borzasztó tekknózenébe oltva: www.youtube.com/watch?v=scD441b3sPA&feature=related .

és nem igazán cliffhanger, de így kell lezárni egy sorozatot: www.youtube.com/watch?v=znNciln7qwY&feature=related .

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.03.07. 12:21:59

Az Aliasnál pont akkor akartam tartani egy kis szünetet mikor megtörtént ez az eset, aztán még csak meg kellett nézni vagy 2-3 részt:)

A Dallas szerintem meg átverés volt, nem si tudom, hogy nem lázadtak fel a nézők.Ja sejtem, mert már mindegyik agyzombi volt

smidgen 2008.03.07. 12:31:32

"Lost, Lost, Lost!
Nálam minden idők egyik legjobbja az említett epizód, amikor a flashbackekről kiderül, hogy flashforwardok. Azt nagyon kitalálták!"
Ez mennyi ideig tartott nálad, talán csak nem egészen a 2. percig ahol korábban egymásnak ismeretlen főszereplők régi ismerősként üdvözlik egymást?

pocsolya 2008.03.07. 12:33:09

Eddig a legjobb cliffhanger amit valaha láttam, az a Battlestar Galactica 3. évadjának befejező része. 2007. márciusától várom már a 4. évadot, és szerencsére áprilisban jönnek az új részek, de a több mint egy év alatt nem volt olyan hét, hogy ne jutott volna eszembe a sorozat.

KernelGuy 2008.03.07. 12:42:52

Es az megvan, amikor a Dallasban meghalt Bobby, aztan X resz mulva kideult hogy csak alom volt? Szerintem ennel nagyobb kibaszast nehezen lehet kitalalni.

jeanny 2008.03.07. 13:03:44

Quantum Leap, mikor egy villámlás kisérte ugrás után a 2 szereplő "egymás bőrében" tér magához, Al lett a múltban, és Sam a hologram. Na ez 1 wtf-hűbazmeg pillanat, és ez volt az utsó rész, amit a tv2 leadott, azóta se semmit. :( Dupla kiszúrás.

Back Jauer 2008.03.07. 13:18:07

Sztem a ER 12. évad vége is jó kliffhenger volt, a kórházi lövöldözéssel, az izomzsibbasztótól fuldolkló Kovac-csal, meg a megsérült terhes Abbyvel.

A BSG 3. évad kliffhengere nekem kicsit összecsapott volt (nem ütött olyan nagyot), mint ahogy az egész 3. évad (különösen a második fele).

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.03.07. 13:25:48

Traveler sorozatzáró jelenet nagyon durva, bár ott legalább az alkotók leírták, mi lett volna a következő 4 szezon tartalma :)

Amit még nagyon sajnálok az a Carnivale. Na annak a cliffhangere talán még a Lost S03-at is veri.

cse978 2008.03.07. 13:53:09

WW mindent visz, a mai napig libabőr ha látom. A zene, Leo futása, a vágás, mindent visz! :)

Llew 2008.03.07. 14:08:50

Az ER-nek több nagyon jó évadzárója volt. Nem a legkiemelkedőbbek, de rendesen felbasszák a nézőt.

kamasuka 2008.03.07. 14:24:23

Cc. Mint lezárás a Sopranos (Maffiózók), legeslegeslegeslegutolóbbnál is utolsóbb része mint sorozat lezárás nagyon ott van. :)

De a Róma mindkét szériájának vége is elég jól sikerült.

Viszont a témához kapcsolódva pl. a Terminator: The Sarah Connor Chronicles S1EP9 is jó volt nagyon (szépsége a dolognak, hogy fog sincs lesz-e folytatás).

Fega 2008.03.07. 14:26:07

Tudom, hogy ki leszek röhögve, de szerintem a GA harmadik évadvége egészen ütős volt.

krxx 2008.03.07. 14:42:42

Mi az a GA?
Olyasmi mint az ET?
Vagy EKG?

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.03.07. 15:00:04

nabazdmeg! én csak az első két évadot néztem a losból, és ha tényleg az van, hogY a flashbackok a jövőt mutatják/mutatták, akkor nem sajnálom a kaszát. ekkora baromságot!! amikre én emlékszem, az első évadokból, mint visszaemlékezés, egyszerüen nem lehet beilleszteni logikailag a jövőbe. ezzel hülyének nézik a nézőket, mert azt gondolják, úgysem emlékeznek minden flashbackra. az biztos, hogy nem fog úgy összeállni mint mondjuk a hatodoik érzék.
elnézést a lost rajongóktól...:)

ElPadre 2008.03.07. 11:56:24
a babylon5-nek a legvége is egy baromi nagy cliffhanger.

sixx · http://comment.blog.hu 2008.03.07. 15:14:35

Toma, látszik, hogy csak az első két évadot nézted, és nem is olvastad el rendesen a posztot: a flashforward (jövőben játszódó jelenetek) csak a 3x22-ben és a 3x23-ban voltak. ha lelőtted, hát lelőtted, te bajod.

mentalitaultras 2008.03.07. 16:04:49

CSI 7x24.

A nyári szünet előtti utolsó Barátok köztökbe n is volt pár emlékezetes befejezés. (pl. Miki a jég alatt...:D)

Nephin 2008.03.07. 16:05:10

Annak idején ez a TNG-szezonvég nagyot ütött, hujj.:) A Babylon 5 tényleg hemzseg a cliffhangerektől. Lost ugye alap, BSG meg...még 28 nap, még 28 naaaaaaaaap...:D

Nephin 2008.03.07. 16:06:10

Kihagytam a ReGenesis 2. és 3. évadzáróját. Nem volt rossz egyik sem. Magyar sorozatot sajnos nem nézek.:)

mókus 2008.03.07. 16:09:53

GA = Gray's Anatomy

mókus 2008.03.07. 16:11:28

is Grey's.. mindig keverem, dehát ez volt a készítők célja is, hiszen a híres anatómia könyvet és a szereplő nevét cserélték fel a címben

mr lebowski (törölt) · http://nearlydark.blog.hu/ 2008.03.07. 16:54:52

évadnyitó jutott eszembe, nagyon nagy volt az er valamelyik évada, mikor a rögbisek összeverekednek és csak úgy röpköd a forgács :)

Dark Wolf 2008.03.07. 17:51:30

Bombadil Toma: imádom, amikor valaki nem tud semmit a dologról, és felháborodva valami félelmetes hülyeséget ír. Grat.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.03.07. 17:52:27

sixx · comment.blog hu 2008.03.07. 15:14:35
jaaa! így már mindjárt más:)
lelőttem mert, mert sok más sorozat, akkor jobban tetszett, és a nap csak 24 óra. talán egyszer ledarálom...

LouiS 2008.03.07. 22:50:57

Drága barátom, könyörgöm, ne használjuk a szezon kifejezést az évadra (szezon a Balatonon van :) ).

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2008.03.07. 23:34:00

BSG 3. évad vége tényleg érdekes volt, ha az utolsó 5 percet veszem, beszarós, de maga a záró rész szerintem sem a legjobb. Azért az All along the watchtower-t dúdolgatom április 4-ig...

Valamint a Razor vége is csavart egyet rajta (Starbuck végzete). Így kell egy cliffhangerből kettőt csinálni.

sixx · http://comment.blog.hu 2008.03.08. 07:17:41

Lajos, kedves barátom, kénytelen vagyok,mert a szóismétléstől jobban rettegek, mint attól, hogy egyszer Szekeres Imre mellett ébredek díszmagyarban.

sixx · http://comment.blog.hu 2008.03.08. 13:17:05

hayo, lehet nem volt világos a "ne spoilerezzünk" figyelmeztetés a poszt végén, hát akkor most töröllek, mert spoilereztél ennek ellenére.

LouiS 2008.03.08. 16:21:03

évad, új részek, új évfolyam, etap, felvonás (ok, ez a kettő kicsit sántít).

Lásd: campaign - kampány, WTF? :)

sixx · http://comment.blog.hu 2008.03.08. 16:47:14

Lajos, nézzük szépen, mondjuk a "következő" és "hatodik" szavakkal: következő új részek, hatodik új részek, érted már? az etapot használtam, a hatodik felvonás nem egyértelmű, szóval szakadjunk már le erről. a campaign pedig akkor is kampány, ha a fejedre állsz, és forogsz.

kutyacica 2008.03.09. 15:06:44

jóbarátok, ross rachel nevét mondja az oltárnál.
süti beállítások módosítása