Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A Nagy Testvér figyel

Az egész világ egy nagy valóságshow

2007. augusztus 01. 13:39 sixx 12 komment

Reklámszünet. Kovácsné kissé izgult, amikor felállt a Barátok közt 23876. epizódja közben. "Mi lesz ebből?" kérdezte magában, miközben kislisszant a konyhába a pacalpörkölt maradékáért, de még a hűtőig sem jutott el, amikor megszólat egy hang a tévéből. "Julika, húsz másodperce van, hogy visszaüljön a készülék elé!" Kovácsné bűnbánóan nézett maga elé, majd engedelmesen visszatipegett a szobába, és leült a tévé elé. "Kurva Microsoft", gondolta, de kimondani már nem merte, mert nem akarta, hogy baja legyen.

Elég rémisztően hangzik, igaz? Nos, ha a Microsoft minap bejelentett tervei valóra válnak, akkor annyira nem is lehetetlen, hogy a jövőben a tévénk visszapofázzon. Bill Gates cége ugyanis egy olyan szolgáltatást kíván bevezetni, mely első blikkre a tévéműsorok közben reklámozó cégeknek nyújt majd segítséget a valós adatok mérésében, azaz abban, hogy ténylegesen hányan nézik a mosóporreklámokat, de mi ennél kissé szkeptikusabbak vagyunk.

A Microsoft ugyanis az amerikai szabadalmi hivatalhoz benyújtott egy olyan találmányt, ami biometrikus szenzorokkal és kamerákkal figyelné, hogy valójában ki is ül a tévé  előtt egy adott pillanatban, és mit néz. Mivel a jövő háztartását már eleve úgy képzeli el indenki, hogy a tévé lesz a középpontjában, azon keresztül intézzük a bevásárlást, levelezést, böngészést (sőt, ez már ma is megvalósítható), a célzott reklámok sugárzása sem elképzelhetetlen: ahogy anyu felpattan a tévé elől, és Pistike jön Transformerst nézni, máris reagálhat a csatorna is, és jöhetnek a Hasbro reklámok a Persil helyett.

A kérdés persze az, hogy vajh mi lesz a személyiségi jogok védelmével, az leszívott adatokkal vajon mit kezd majd a cég, és persze az, hogy van-e olyan barom, aki önként képes Big Brother házzá alakítani a lakását csak azért, mert Bill Gates ezt akarja?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

n0b4d11 2007.08.01. 14:00:46

Istenem... Ha ezt Orwell megérhette volna...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.08.01. 14:36:56

Az a jó scifi, ami megvalósul :-(

OnixTitan 2007.08.01. 15:01:29

Kurvaélet ez kell nekünk... :( legalább nem kell hüvelygomba reklámot néznem....

asztrov 2007.08.01. 15:03:30

egészen más a helyzet,ha a hirdetők egyszercsak úgy gondolják, hogy mostantól kezdve igenis konkrét adatokat kérnek, mire fizetik ki azt a nemtomhányszáz milliárd dollárnyi hirdetési díjat, globálisan. mivel egyszercsakra már úgy elterjed a még mindig illegális féjlcsereberélés, hogy már tényleg komoly bevételkiesést jelent a médiumoknak, azok mindent, értsd MINDENT el fognak követni a hirdetni szándékozók megtartására, hiszen ez létérdekük, így egyszercsak valóra is válhat ez az egész. (akkor jön el az ideje a nagy kikapcsolásnak, de ez már egy másik scifi-történet.)

Toymao 2007.08.01. 15:49:39

Szerintem meg a product placementé a jövő (jelen). Azt tuti megnézik. Lásd DH: az első évad Mike Nissnajának nem volt emblémája (meg a nem tom ki Beamerjének se), második évadban meg hiphop visszakerült a baszott nagy Nissan jel a pickup orrára, és rendszeresen úgy szállt ki belőle (ugye a jóképű, jószívű férfiember), hogy pont a fókuszba tolták bele az emblémát. Vagy a Heroes, ahol még nyilvánvalóbb a Nissan nyomulás - Hiro konkrétan meg is nevezi az autójukat sokszor. És ez csak két példa.

Szerintem nem kell ettől félni, Bill ezt az elmúlt 10 évben párszor már elővette, lásd intelligens ház, ahol még retyó is netre van kötve, hogy számolni tudja a kábelfektetésben elfogyó papírt és újat rendeljen, aztán mégis csak neki van ilyenje. Kinek érné meg egy 50x annyiba kerülő retyó, azt az életben nem spórolod meg a papíron? Arról nem is beszélve, ha elromlik, vagy kék halál van sajtózás közben. A fajansszal ilyen probléma nincs.

royaljerry · http://royaljerry.wordpress.com/ 2007.08.01. 16:47:58

Szerintem meg az egész hóbelebancot ki lehet dobni, mert jön a Google, és pár év múlva megeszi az MS-t reggelire.

Faby 2007.08.01. 16:56:38

Azért az a (tervezett/szabadalmaztatni akart) megoldás is szánalmas, ami megakadályozná, hogy a reklámok alatt elkapcsoljon a derék néző, nehogy már apu a xxxx szappanopera egyik szünetében vessen egy pillantást a meccsre, és ezalatt anyu lemaradjon a hiper-szuper betét/gombaölő/mosópor/pelenka stb hírdetésről, és így bevételkiesést generáljon a nagyszerű hírdetőnek.

Nem vicc, valahol olvastam, hogy a Philips dolgozik ezen a megoldáson.

Itt is van:
www.index.hu/tech/mp3/adblokk06041/

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2007.08.01. 20:23:03

Idézet a cikkből: "Philips Electronics azt szeretné elérni, hogy a digitális tévéken ne lehessen átkapcsolni a reklámblokk közben,"

Na ezért kell tartani a házban a biztonság kedvéért egy jó öreg Videoton, vagy Junoszty készüléket! :)))

wachaz · http://tvmusor.tv 2007.08.02. 10:56:02

Az elkapcsolás még csak-csak, de az igazi az lenne, ha a reklámblokk előtt 5 másodperccel a fotelből kijönne egy 5 pontos 10 centi széles szíjrendszer és a fotelbeszorítást akkor hagyná abba, mikor már 10 másodperce folytatódik a műsor. A Premium verzió óránként egy reklámnál kienged pisilni.

báró Csekonics 2007.08.02. 13:51:10

Faby 2007.08.01. 16:56:38
- és ahogy ez kijön,
1. Philips tönkremegy, mert senki nem fog ilyen TV-t venni,
2. ha netán mégis, külön kis iparág fog épülni a korlátozás 'kiütésére'
(Lásd SIM unlock telefonoknál, vagy épp konzolok feltörése a másolt játékokat futtatandó, stb. stb.)

wachaz 2007.08.02. 10:56:02 - tudok jobbat: a távirányító feltölt valami kis kondenzátort belül, és ha reklámblokk közben (+ / - 10 mp) hozzányúlsz, akkor megráz...

Amúgy azt gondolom észrevettétek már, hogy a reklámokat hangosabban és szebben adják, mint magát a műsort: még ha éppen sz@r is egy adó képe valamiért, reklám közben nem csak hangosabb, hanem tisztább is lesz.
A hangosodás ellen persze a legtöbb TV-ben van limiter funkció.

moli 2007.08.02. 14:24:50

azt, hogy nem tudsz elkapcsolni, nem fogjak tudni bevezetni. senki se meri, mert senki se fogja venni azt a termeket, attol a cegtol barmilyen termeket.

viszont. ha bekerul 3-5 plusz apro, eszrevehetetlen erzekelo a teve szegelyebe, az marhara senkinek se tunik fel. es mivel az egesz megfigyelosdi teljesen lathatatlan es transzparens lesz, igy mindenkinek kulon orom, hogy legalabb olyan reklamot lat, ami erdekli (ha nem kapcsolod el, erdekel, ha elkapcsolod, nem erdekel, fel kell jegyezni adatbazisba, mint a pandora.com-nal). igy en pl nem latok tobbet beszaros, bepisilos, elverzos, vinnyogo fattyas reklamot, ellenben szep autoreklamokat, gps navigaciot, szamitogepeket igen. es ti se fogtok ez ellen panaszkodni.

pedig en aztan kemenyen paranoias vagyok, es gyulolom az adatgyujtest (google cookie le van tiltva), de tudom, hogy a tobbseg nem, es ezert ez be fog futni.
süti beállítások módosítása