Most akkor tényleg hazudnak, vagy az csak Románia, nálunk meg őszinte tesztek vannak, kritikus hozzáállás és hiteles tájékoztatás? Megnéztük a négy legnagyobb csatornán futó autós műsort, pedig fogalmunk sincs se a nyomatékról, se a hengerűrtartalomról. (Egyáltalán van olyan?) Csak annyit tudunk, hogy tökéletes autó nincs, még ha a prospektusok ezt is üvöltik a pofánkba. A műsoroknak csupán egyetlen adását néztük meg, így is szenvedtünk, tehát mindez akár lehet a véletlen műve is.
Autómánia, RTL Klub
A Skoda-gyár dicsőséges múltjának bemutatásával indul a műsor, szó sincs zörgő szocialista kocsikról, KGST-minőségről, csak a szépre emlékeznek. Aztán viszont a Skoda Suberb kap egy keveset, például, hogy ízléstelen a belső tere, meg hogy lusta a váltó. Kemény szavak, de szerencsére a műsorvezető rögtön finomít, hogy inkább elegáns, nyugodt kényelmes. Pedig lassú lesz az.
A műsor a Mercedes E320 cdi tartóstesztjével folytatódott (értsd: hónapokra kaptak egy autót), de 9000 kilométer után csak annyit tudtak mondani, hogy hát semmi baja. Se kopás, se típushiba. De ha már ott volt az az autó, hát elmesélték mi is az a Firmatic-hajtás, amit még most sem értünk, de az biztos, hogy nagyon jó dolog és a Mercedes gyártja.
Ja, és a műsorban tesztelt összes autó extrákkal telepakolt változat volt, olyan, amilyenből valószínűleg nagyon keveset adnak el a forgalmazók.
Totalcar
Az új formátum első adásában a Mercedesről volt szó, úgy általában. Lehet hogy reklám, de azért nem biztos hogy a forgalmazó őrült, hogy ki mondták, amit mindenki tud: Mercedest egy ideje már csak zöldségesek és fukszos, kopasz maffiózók vesznek.
Autóvízió, MTV
Hát ebből a műsorról tényleg nem sok derül ki egy autóról. Felolvassák a prospektust, készítenek pár képet, és már kész is. Persze vannak benne parkolási trükkök, de azért tényleg kérdés, hogy nem a szubjektív kritikától lesz-e egy autós műsor más mint azok az autós klippek, amiket a reklámblokkban szokás adni. Merthogy azokban is vannak szép képek, meg szó esik a lóerőkről.
Start Autósmagazin, Viasat3
A készítők egy teljes adást szenteltek a Jeepnek, rögtön két modellt is teszteltek, egy 13,5 milliót érőt és egy húsz milás kocsit is bemutattak. Az első kocsira, a Commanderre csupán annyi rosszat tudnak mondani, hogy a csomagtartóból előrángatható ülések kényelmetlenek, de hát az már a hatodik és hetedik hely, tehát ez csak egy kosárlabdázók által alapított nagycsaládot riasztana el a vásárlástól.
A második autót rögtön, csípőből legengszterkocsizzák, ami lehet, hogy kritika, de valószínűleg inkább csak poén. De ezután csak álmélkodás van, meg a leeső állak zörgése, na jó sokat fogyaszt, de kit érdekel.
Virág et. 2007.05.02. 12:57:40
buffalo soldier 2007.05.02. 12:58:04
Kucsma 2007.05.02. 13:05:18
Gliderpilot 2007.05.02. 13:10:32
A téma kitűnő, de így, egy házban a Totalcarral...
LouCyber 2007.05.02. 13:12:38
Igen, az ég kék, de nem minden sajtómunkás csapja be elvtelenül, tapló módon az olvasóit. A takonymédia benyalhat, olvassa az, akinek hét anyukája van. Hosszú távon kifizetődő a "becsületesség", a kívülről csillogó kalapról is - előbb-utóbb - kiderül, hogy a szag belülről árad.
Na...
Altezza 2007.05.02. 13:20:56
rosencrantzhu 2007.05.02. 13:26:03
hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2007.05.02. 13:27:23
Ok, tök igaz minden, csak a tulajdonosi kapcsolat miatt senki sem mossa le ilyenkor a cikkről, hogy önreklám.
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.02. 13:28:14
SzabóZ: Milyen kritikákat szeretnél? Egy autóról alkotott vélemény kurvára szubjektív tud lenni. Aki 1 hónap alatt vezet 10-15 más-más típusú autót az könnyebben mondja ki az XY típusú kocsi váltójára,hogy szar mint az aki évekig hajtja. A Totalcarnak sokan felrónak valamit,(mondjuk van is benne igazság),hogy a rizsrakétákat(japán verda) mindennél jobban szeretik. Ott van Winkler esete amikor valami rosszat mondott az egyik Harley-ról aztán meg akarták gyepálni a motorosok valami WC-ben. Persze csak haveri alapon:) Én maradok a Totalcarnál,nekem még mindig ez a leghitelesebb magyar autósműsor. Nem tudom mennyiben határozza meg egy-egy műsor az autó eladásokat de tény,hogy az utóbbi időben voltak gyárak akik képtelenek voltak rendes autóval előállni,és ha ez így van akkor azt igenis meg kell mondani a nézőknek...
Charlie Drop 2007.05.02. 13:29:53
Az egyes márkákról:
Azt hiszem máig emlékezetes lehet mikor a Saabot leopelozták :D No meg, hogy a Suzuki egyetlen tesztautót sem adott. Érdekes.
Mondjuk az szent, hogy nagyon nyomjuk a TC-t szagú a cikk, bár passzolok. Végül is nem írtam volna ilyen részletesen, ha mások véleménye is benne van.
Virág et. 2007.05.02. 13:30:29
dobákpeti · http://dobakpeti.blog.hu 2007.05.02. 13:34:52
Ami most beugrik, a Nissan Navarrát konferálta fel úgy a tesztelő, hogy: "Megszületett a terepjárók új királya" A vicc, hogy a következő tesztalanyt is hasonlóan fogja felvezetni... Nem írom melyik műsor volt, mert ez tényleg mind egykutya!
Egyébként a Totalcarral szerintem is óvatosabban kellett volna bánni ítt az indexen. Kicsit visszás így a cikk, pedig tényleg létező problémáról van szó.
*** Krisztián főnöke 2007.05.02. 13:37:37
Bibliaszól 2007.05.02. 13:41:54
szabóZ · http://comment.blog.hu 2007.05.02. 14:12:02
rosencrantzhu: ez egy kiegeszito poszt egy kurva hosszu, reszletes tenyfeltarashoz, az osszkepet nezd, es akkor mondd, hogy elfogultak vagyunk. Ja, es nem hiaba irtunk ilyen keevset a Totalcarrol.
LouCyber 2007.05.02. 14:17:30
Nyilván "a Winkler" és tsai arca elbírja, hogy basztassátok itten a TC-t, demivana többi nyalógéppel?
Na...
MiKeyRuLeS 2007.05.02. 14:18:18
Aztán hasonlítsuk össze az autósok népítéleteit a Totalcar tesztjeivel, és élesen látszik, hogy ezek a fiúk vagy nem értenek az autókhoz, vagy le vannak fizetve.
zzuzda 2007.05.02. 14:19:13
Ha autót akarok venni, végigkérdezem az ismerőseimet, azok ismerőseit, na és ráragadok az idevonatkozó fórumokra. Szerintem ez ad EGY KICSIT reális képet.
Sziasztok,
haopepe 2007.05.02. 14:24:03
igazi pártatlan, cikkírásos
szabóZ · http://comment.blog.hu 2007.05.02. 14:27:50
Penelope 2007.05.02. 14:43:20
"Arról nem is beszélve, hogy ilyenkor a kereskedésekben kapható autóknál gondosabban összeszerelt, töbször átnézett tesztjárműveket adhatnak a tesztmagazinok munkatársainak." Ezt ti sem gondoljátok komolyan....
2007.05.02. 14:52:44
szabóZ · http://comment.blog.hu 2007.05.02. 14:53:08
joskafiser 2007.05.02. 15:02:34
"Az eg kek?"
A cikk olvasasa kozben azon gondolkoztam, hogy lehetne ezt megfogalmazni. Aztan kattinottam es lattam hogy ennel tomorebben, szebben jobban senki nem fogja ezt eloadni.
AZ EG KEK ???
Mert nem attol kavarodik fel a gyomrom , hogy totalcar meg tobbiek, hanem attol, hogy egy 20 eves dolgot talalsz(tok) naiv kisgyerek modjara. Nahaaaaat ilyen van ?? Nyilvanvaloan az _OSSZES_ papir ujsag ahol tesztelnek akarmit ugyanigy mukodik. Ha rosszat irnak az adott dologrol, akkor a forgalmazo legkozelebb nem ad. Ha az ujsag ebbol el ,akkor megszivta. Barmi hardver, informatika, jarmu, akarmi.
(Elvileg) ujsagiro vagy. Te tudod a legjobban. Komolyan nem ertem miert hir ez. Kezdtek igazan blikk szinvonalra sullyedni.
Nagy magyar mutyirol meg aztan folosleges irni. Mindenhol mindenkor az van. Szukebb platformotokon (internet) meg plane. Online marketing reszen meg planeplane. Mit soroljam. Benne vagy. Latod.
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.02. 15:04:47
Virág et. 2007.05.02. 15:11:29
Meg vannak újszülöttek és naív emberek is. Szóval van ebben közszolgálatiság is.
A TC-ben meg pont az a jó, hogy nem komoly és tele van marhulással. A többivel meg pont az a baj, hogy szörnyen komolyan akarja venni magát.
baa0 2007.05.02. 15:17:08
rosencrantzhu 2007.05.02. 15:23:38
még azt is simán elhiszem hogy a Totalcar jobb, becsületesebb mint a többi. és végül is miért ne Ti verjétek el a port a többin. csak ez "körbenéztem kicsit a tv-ben"-típusú kiegészítő semmitmondás az alapcikkhez nem ad hozzá semmit, sőt.
na jó, megígérem, legközelebb akkor szólok, ha tetszik valami, abból több szokott lenni, de ez most kikívánkozott.
tamtam 2007.05.02. 15:42:36
brandi 2007.05.02. 15:54:57
Ha már reklám, akkor legalább legyen szórakoztató. Az a legtöbb amit várhatunk. De hát ami van az a taplóság + izzadtságszag meg a dögunalom. "Itt kiabálok és ugrálok a viláág legjobb autója mellett, a haver meg rángatja a kézikamerát..."
eh... Addig volt izgi a totalcar is, amig lelkesedésből csinálták nem zsozsoéert - érdeklődéssel, és nem mindenkit leszarva média sztárként - és nem értettek még hozzá és nem unták már piszkosul, mint most. Ezért dögunalom az egész. Mindenkinek.
victor vacendak 2007.05.02. 16:13:21
Azt, hogy egy műsor mennyire hiteles mi sosem fogjuk megtudni, de egy valami biztos: én is szívesebben nézem a könnyed, spontánul is vicces TC bemutatókat (rajtuk kívül még a VIASAT-os Kőváry BArna féle műsor tetszik igazából), mint a konkurrens adók nagyon száraz, erőltetten választákos, de semmitmondó, és olyan laikus naplopók által prezentál teszteket, mint pl Répa Kata.
Csak így tovább TC!
temy 2007.05.02. 16:24:29
2. A magyar autós műsorok és magazinok többségének igénytelensége részben a kis piacnak tudható be. Ha megnézünk egy jóval nagyobb piac autós sajtótermékeit (pl. Nagy-Britannia), akkor a minőségi ugrás szembeötlő, lásd Top Gear, Evo stb. Ezek az orgánumok nem szorulnak rá a rejtett reklámra, hiszen a hatalmas vevői bázisuk és a "legális", nem rejtett reklámok bőségesen eltartják őket. Így fordulhat elő az, hogy mondjuk egy Audit vagy Mercedest teli szájjal fikáznak, amennyiben az megérdemli, míg egy Fiat Panda 100HP-t az égbe magasztalnak. Egy másik autót pedig felrobbantanak. Jeremy Clarkson, a Top Gear atyja egészen popsztár-státuszú, a hozzá tartozó tekintélyes vagyonnal és szuperautókkal. Egy Ford GT-t vezet.
tamtam 2007.05.02. 16:53:25
massiveA 2007.05.02. 16:58:23
Az index.hu cikkében azért Bazsó kollégát megkérdeztem volna, hogy a TC-nek milyen megállapodása van pl a dácsialogennel. minden más márkát és típust tudnak fikázni, csak pont ezt az egyett nem...
písz
lama2k 2007.05.02. 17:23:02
Dr. Stein (törölt) 2007.05.02. 17:48:00
"Másik alapvető tévedés az emberismeret hiánya. A jobboldali avagy ellenzéki érzelmű polgár is ember. Szeretne egyszer már végre nevetni és szórakozni a műsorokon. Elég néhány pillantás autós magazinjukra, hogy még Loyolla Ignácz is átkapcsoljon a köztudottan sátánista Totalcarra."
gus 2007.05.02. 19:04:58
Aztán eszembe jut még Karlovitz Kristóf gyermeki ujjongása a 168 óra hasábjain, amely minden 220 km/h-nál gyorsabban repesztő, 15 liternél többet fogyasztó és 15 milliónál drágább autónak automatikusan kijárt. Na de hogy olcsó, takarékos és praktikus autókat teszteljen? Hát, ez egy magát baloldalinak nevező újságnál mégiscsak luxus lenne!
max 2007.05.02. 19:05:07
hüjehalyó: Szerintem az a "ciki", ha valaki nem a tényeket nézi, hanem minden mögött valami konspirációt vél felfedezni. Egyrészt "tök igaz minden", másrészt mégis "önreklám"?! Kár, hogy eleve azzal a tudattal olvastad a cikket, hogy a Totalcar tulajdonos oldalán jelent meg...
joskafiser: Csak jelezném, hogy a burkolt reklámokat szabályozó törvény (Grtv.) 1997. óta hatályos, tehát nem 20 éves dologról van szó. Bár tény, hogy a jelenség korábban is létezett. Én örülnék, ha sokan, sok helyen tárnának fel ilyen témákat "naiv kisgyerek módjára". De lehet, hogy a médiumok többségének nem érdeke, hogy ilyen kényes ügyekkel foglalkozzon?! Vajon az Index ezt miért vállalta be mégis, amikor az a saját érdekeltségére is visszaüthet? Ugyanis láthatóan elég sokan egy kalap alá veszik az egész szektor. Vagy ezt hívják tényfeltáró újságírásnak, ami csak elvétve van jelen nálunk!
Sokkal inkább az a kérdés, hogy az ORTT miért nem lép fel ezek ellen, miközben más műsorokban egy riport közben elhaladó autók emblémáját is kitakarják... És azt sem lehet közölni, hogy melyik hipermarket parkolójában lesz a hétvégén véradás, mert néhány okostojás szerint az is reklám.
Megsúgom, hogy a törvény szerint a lapokban közölt autótesztek is reklámnak minősülnek, mert végül is mindegyik "áru vagy árujelző megismertetését mozdítja elő". Függetlenül attól, hogy azért milyen ellenszolgáltatást kapott a kiadó vagy az újságíró...
MiKeyRuLeS 2007.05.02. 19:27:42
Az új ceed már jóval pofásabb, mint az elődök, de pont a lesajnált Toyota Corolla és Auris koppintása.
Ami a megbízhatósági listákat érinti, az ADAC 2006-os listájára csak egy KIA fért fel, a nagy Picanto, ő a kategóriájában a 25., a többi KIA termék fel sem fért a listára. Aki nem hiszi, itt a link:
www.a5.hu/cikkek/1/20524.shtml
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.02. 20:57:12
Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2007.05.03. 01:21:51
victor vacendak 2007.05.03. 12:42:43
joskafiser 2007.05.03. 14:54:50
A tutit ezuttal Temy kollega irta le a 2. pontban. ez az egesz gagyiizmus a kis piac es az amiatti penztelenseg miatt van.
Szoval megegyszer, nem kell sokhelyen feltarni a temat: MINDEN teszttel foglalkozo cegnel, ujsagnal, internetes oldalnal ez van. MINDENHOL ! (Talan a Tv ugyvedje az egyeduli kivetel ;-) )
tenyfeltaro ujsagirasrol meg annyit, hogy minden szentnek maga fele hajlik a keze. az index igencsak messze jar a tenyfeltaro ujsagirastol!
egyebkent a totalcar a kedvencem, a tobbi nezhetetlen sza.r.
dobákpeti · http://dobakpeti.blog.hu 2007.05.03. 16:18:59
"Autót végül is mindenki szabad akaratából vesz és nincs egészségromboló hatása"
Ezt ugye csak viccnek szántad?? Az asztma meg a tüdőrák meg csak hipohondria...
2007.05.09. 18:54:30
Ők töltik újra a szerkesztőségi kokós tálat (ami a Karotta szobájában van, és este mindig rázárja az ajtót). Eddig hetente kaptunk tőlük 50 grammot, de ezt egy kicsit emelnünk kell majd, főleg mert a SzabóZ is mindig rájár. Ezért is adtunk a Logan MCV-re végül 4,5 csillagot (a Csikós csak hármat adott volna, de felmerült, hogy akkor júliusig nincs hozzáférés a Tálhoz):
totalcar.hu/tesztek/loganmcv/
> Ha rosszat irnak az adott dologrol, akkor a forgalmazo legkozelebb nem ad. Ha az ujsag ebbol el ,akkor megszivta. Barmi hardver, informatika, jarmu, akarmi.
Ez akkor lenne így, ha kizárólag a forgalmazótól lehetne autót szerezni. De egyáltalán nem csak tőlük lehet. A világ tele van kedves kereskedőkkel, magánemberekkel, és fórumban lógó őrültekkel, akik elhalmozzák az embert tesztelhető autóval, és nem zargatják utána a szerzőt, ha az leírta, ha az autó fos. Az intelligensebb forgalmazók kezdik megérteni, hogy ez már nem az a világ, hogy ha a tévében elmondasz valamit, akkor az automatikusan eladásokká konvertálódik. Ha a termék hulladék, valaki előbb-utóbb megírja, a fórumon, a Népítéletben, a blogján, akárhol.
Hózentróger 2007.05.31. 14:35:11
festmenyes · http://www.aranyhidgaleria.hu 2014.06.20. 12:48:34
ami viszont gyomorforgató pl k m aki import t9ör9ött audit reklámoz kül9önlegességként. látszik h t9örve volt el9öl hátul és még a szint se találták el. az alapos gazda aki egy matuzsálemi koru asszonyka természetesen 6 éve vitte utoljára szervizbe.. a légzsákot meg 1 éve a sarki fűszeres cserélte ki mert lejárt a szavatosságuk mi.. persze szervizk9önyv van, csak még keresik.. 2 misiért.. hát ilyenek vannak a winklerék mellett a szakmában..
www.autonavigator.hu/hasznaltauto/audi_a6_2_4_v6_1997_-_hasznaltteszt-10752