Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Aczél Endre újságíróiskolája

Nap-kelte, Orosz József

2007. január 29. 17:15 kiricsizoltan 59 komment

Kicsit késlekedtem ezzel a bejegyzéssel. Először megnéztem a ma reggeli Nap-kelte interjút, aztán vártam egy picit, megint végignéztem, mert nem hittem el, hogy tényleg. Aztán kajáltam egyet, mert ettől az egésztől leesett a vércukrom, közben nyugtatóként megtekintettem a cuki kínai csaj vetkőzését a videobombon, aztán visszatértem a Nap-keltéhez, de még mindig ugyanolyan különös volt, mint elsőre.

Arról van szó, hogy minden jel szerint Aczél Endre újságíróiskolát nyitott, és Orosz József serényen bejár az órákra, vagy megbeszélték a napkeltések, hogy minden héten más cseszik ki a meghívott vendégekkel, mindenesetre Orosz József elkövette ugyanazt a hibát, mint a múltkor Aczél Endre. Persze hülyeségeket beszélek, ha valamit rendszeresen így megcsinálnak egy tévéműsorban, azt már nem hibának hívjuk, hanem bevett gyakorlatnak. Szóval behívni négy embert, abból kettővel beszélgetni, majd a végén közölni a másik kettővel, hogy bocsika, veletek majd máskor. És ez is csak azért hangzik el, mert az egyik interjúalany figyelmezteti a műsorvezetőt, hogy még ül itt két fickó, akik arra várnak, hogy Orosz úr észrevegye őket.

Több magyarázat lehetséges. Elképzelhető, hogy Orosz József feleslegesnek tartotta, hogy a két megvert tüntetővel foglalkozzon, mert úgy gondolta, hogy Grespik és Gonda László fontosabb, de akkor minek négy embert behívni? Merthogy elég vicces hetenként egyszer eljátszani ezt a "bocs, kifutottunk az időből, majd máskor" című bakiparádét. Vagy a szerkesztő behívogat fűt-fát az utcáról, a műsorvezetők meg dacból nem beszélgetnek velük, mert így tiltakoznak a szerkesztői brutalitás ellen? De az is lehet, hogy Grespik hozta magával őket, és a stúdióban meglepetésszerűen előszedte egy aktatáskából és kempingpumpával fölfújta a két fószert, és mire Orosz Józsi tiltakozhatott volna, már négyen ücsörögtek vele szemben élő adásban. Én ezt az utóbbit tartom valószínűbbnek, mert Orosz Józsi, meg a Nap-kelte szerkesztői vérprofik, mint Havas, meg Aczél.

(Az Orosz-show megtekinthető itt, felülről a harmadik.)

Címkék: tv interjú napkelte

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

N.Zoli 2007.01.29. 17:33:05

A két arcot csak kiállították szégyenszemre, rossz példának. Őket nem beszélgetni hívták. Ezt viszont nem mondhatják nekik, mikor meghívják őket.

molaris 2007.01.29. 18:22:17

Hát kérem-szépen,mint látható a magyar média villámeszű fenegyereke bemutatta mily közel is van az emberi jogok védelme a petanquehoz.Már csak a szabályismertetése közben döbbent rá,hogy ezzel is magát húzta csőbe.Ráadásul híresen gyors felfogó és beszélőképessége sem volt"topon".Ráadásul egy híresen rafinált és improvizatív ügyvéddel szemben akart nagyot alakítani.Siralmas!Ki kellene küldeni valamely háborús konfliktussal terhelt országba,ahonnan vígan küldhetné egyidejű frontjelentéseit-a szállodából.

fromme 2007.01.29. 18:34:03

Orosz Józsefnek meg kellett volna kérdeznie a hajdanán magát főispánnak nevező úrtól, aki jogos szerződéseket nyilvánított érvénytelennek, vajon ő hány napig engedélyezte volna a mai napon már kempingezésnek nevezett Kossuth téri tüntetést, és a megjelentek közül - Gonda urat is beleértve - hánynak az ügyét tartotta volna az ő magas tisztségviselése alatt felkarolhatónak?

Egyébként az előzetes szerint Grespikkel folyt volna a beszélgetés, nyilván az ügyvéd úr meglepetésszerűen megjelent három kisérővel. Ezek közül Gonda úr továbbképzést tartott a kempingezéshez használatos eszközökről, a másik két fél hallgatott ugyan, de ők tendenciózusan csak a "rendőri brutalitásról" lettek volna hajlandók beszélni. A demokratikus közéletet túszul ejtők az áldozat szerepében kívántak tetszelegni. A nyilvánossághoz kötődő elvek nyilván a megszólalásukat támogatják, csak éppen lehetett tudni mit akarnak mondani. Mindenféle észérv lepergett volna róluk.

Holnap ha jól látom újabb szamársággyűjteményre van kilátás.

fromme

molaris 2007.01.29. 18:47:02

"fromme",ugyanazt néztük,de mint érzékelem nem ugyanaz láttuk.Nekem ez a Sváby-Orbán interjút juttatta eszembe.Különben a független magyar bíróság meg mintha nem osztaná a véleményed,bár az ítélet még nem jogerős.
Üdv:mollaris

derelyegrádi szellem 2007.01.29. 18:57:55

Hagyjad molarisha joerős lenne az sem érdekelné. A rendőrséget sem érdeklik a jogerős bírósági ítéletek sem miért pont fromme tulajdonítana jelentőséget neki.

Azoknak meg egyébként is kuss akik "tendenciózusan" rendőri brutalitásról akarnak beszélni. Persze kicsit más volt a helyzet amikor Orbán felesége által használt terepjárót akarta egy csávó fegyverrel (!) elrabolni, és egy rendőrnő (testőr) lelőtte. Akkor orosz(szovjet)józsiék arról cikkeztek, hogy rendőrség (meg persze Orbán) kérjen bocsánatot a rablótól,mert egy hibás rendőri intézkedésbe majdnem belehalt. Na, ezek után van valami kétséged a vonatkozásban, hogy fromméékkel soha nem ugyanazt fogod látni?

czuwaj 2007.01.29. 19:12:25

Mit vártok ettől a Szovjet Józsitól? Ő már Iraki veterán, remélem többre nem viszi és eltünik a süllyesztőbe.

Endiman 2007.01.29. 19:15:42

jakérem, a komcsi lakálymédiának nem volt illemszobája :)

lelkesz g 2007.01.29. 19:30:27

En nem tudom.
Komolyan en nem rinyalok es nem is rinyaltam soha a nap TV miatt.
Ki akar minosegi hirkozlest? Ki akar profi ujsagirokat es komoly riportokat amikor nap mint nap elvezhetjuk egy csomo idejet mult, exkomcsi, tehetsegtelen, faarcu amator barom bakizasat, benaskodasat, seggnyalasat, mindezt egy vegtelenszar diszlet elott..
Nekem a TV a szorakoztatasrol szol, es a NapTV szorakoztato!
Szerintem remek, ugy jo ahogy van. ha egy kis profizmus betenne a labat a narancssarga diszletek koze, azonnal bucsut inthetnenk ennek az oromforrasnak..

czuwaj 2007.01.29. 19:47:10

Ott Gyárfás Tomi aki csak arra vár, hogy megvegyék ezt a kuprerájt, és akkor ő kaparjon a szemétdombon. Lehet sütkérezni azon, hogy én mit csináltam.

fülike 2007.01.29. 19:48:36


GOD! inkabb dobjanak fejbe egy PETANKKÖ golyoval, minthogy vegignezzem az interjut!

dejavubazz 2007.01.29. 20:12:05

Az Orosz Joskat nem szidni! Ilyen bohem rozsehez bizony mentalis hobortossag is dukal. Mar-mar szexepil!

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2007.01.29. 20:15:11

Brutál!
Egyébként már a Stumpf is rászólt előtte, a politológusi vitában,
mert állandóan belekukorékolt a mondandójába
Egyébként mit vársz "ettől"?
Talán valaki emlékszik még a HírTV-ben lebuktatott
Kökényesi Gábor rendőrspiclire?
Orosz J. haverja az IWIW szerint. Tök véletlen nem?
Egyértelmű hálózati munka.

danni 2007.01.29. 20:18:46

Nono tekis hamis! NEKED TECCIK a józsi akinek nyilván a fejére borult a fekete tintásüveg,no ritka egy gusztustalan fráter!

z 2007.01.29. 21:12:39

orosz a vérprofi...
a profi úgy kérdez, hogy nem magát égeti, hanem a riportalanyt izzasztja
ez az "ésésésés a petank meg a gázmaszk az a kempingezéshez, mi, a kempingezéshez?!"-duma elég gyenge
valószínűleg a királyok megorvgyilkolására volt az ott, mi másért

Carnivora (törölt) 2007.01.29. 21:20:10

Ki az a hülye, aki a Pártkeltét nézi az MSZP megmaradták bázisán kívül? :-)))

swen 2007.01.29. 21:22:22

Miért,mit vártatok Orosztól? Nem láttátok azt a Napkeltét január 2-án, amikor Gesztesivel együtt vezették a műsort és Tóta W.Árpád volt a vendég?? Öcsém, behánytam. Ennyi néző előtt így benyalni valakinek...ultragáz volt.

Ylmor 2007.01.29. 21:41:41

re: Ez a Kökényesi tényleg egy ritka ultragusztustalan féreg, Orosz Jozefin nemkülönben. Ismerem a Kökényesit játszott a Barátok közöttben is egy lovászfiút. Mikor gratuláltam nagy tehetséget igénylő szerepéhez sértődötten jegyezte meg, hogy "lovardatulajdonos vállalkozó" volt a szerepe. Hülye segg.

hhh. 2007.01.29. 22:25:40

inkább a kínai csajt linkelted volna be...

záptojás 2007.01.29. 22:35:34

Kerek szemekkel nézem a képernyőt, és lassan valami varangyos íz gyűlik a számban, amit szeretnék kiköpni, de egyre nagyobb gombóccá nő. Keresem a szavakat, de csak olyanok jutnak eszembe, hogy tahó, bunkó, paraszt... de nem akarok én is varangyossá válni. Kicsit lecsillapodva az érett véleményemet három pontban tudnám összefoglalni:

1. %§&+*#!?**!!!?:=/%!

2. Abcug Orosz.

3. Ruszkik, haza!

adamvok 2007.01.29. 23:04:52

Megdöbbenve látom, hogy itt a riporterek még mindíg veszekednek az interjúalanyokkal, persze csak az ellenzékkel :-). Ez egyszerűen nevetséges.

Mitha vmi párt tv lenne :-).
A HírTV-n is kötözködnek a szocikkal, márha bemennek, mert ugye érzékeny a lelkük, de 100-szor elegánsabban.
Talán itt kezdődnek a különbségek...

flombi 2007.01.30. 02:13:08

"A HírTV-n is kötözködnek a szocikkal, márha bemennek, mert ugye érzékeny a lelkük, de 100-szor elegánsabban."

BRUHAHAAHA!

No és Csintalan műsorát láttad-e már? Csak úgy példának okáért. HírTV aztán híres az eszement eleganciájáról.

dankopesta 2007.01.30. 02:28:32

Hát sok mindent megértem már én, de ez majdnem mindent überelt gusztustalanságban. Sosem volt szimpi se Gonda, se Grespik (sőt), de ez az oroszjózsi valami kegyetlen volt. Ez is Moszkvában tanulta a jómodort. Körülbelül olyan érzete volt az egésznek, mint amikor az egyetemi professzor behívja a diákot, akiről már rég eldöntötte, hogy ki akarja vágni. Mondhat az bármit, csak hülye marad. Közben fölényes modorban alázza meg, hogy érezze is a hülye, hogy hülye, és tényektől függetlenül bevési neki az elégtelent. Oroszjózsi is így lehetett: "Lássuk csak, jön ide kettő, azaz négy darab fasz. Ezek itten tüntettek, biztos szar alakok. Ha nem mocskolom őket eléggé, meg nem kötekszem, még a végén megbúbolnak az agitpropos elvtársak. Meg különben is, hát a a szocialista erkölcs. Ezért még az objektivitást és a józan eszet is feláldozom, hiszen nem kérdés melyik a fontosabb."

Oszt ez is történt. Józsikám kötekedett mint a maláj anyatigris, ha vízbefojtják a kölykeit, a tüntető urak meg furán néztek. Kicsit megalázta Gondát ("álljon már föl, mutassa meg!" - ámbár ez kissé félreérthető, még szerencse, hogy a stúdióban máshogy történt), kicsit nem volt pártatlan, kicsit eljátszotta az úri taplót. A gond az, hogy műsort és beszélgetést szerettem volna nézni, nem rosszul előadott magánszámot. De oroszjózsi úgy tűnik szerkesztőstül szarik a nézőre, mer' fontosabb annál a zsigeri politizálás meg a népnevelés.

Mindentől (tüntetés, konvergencia) függetlenül mondom: szégyen, hogy ilyenek dolgoznak a magyar (félig-meddig) köztévében. Oroszjózsi bassza meg. Keményen. És nézze vissza magát harmincszor. Akkor is, ha nem szeretné, akkor is, ha élvezi. Csak rájön, hogy unalmas...

derelyegrádi szellem 2007.01.30. 10:01:30

flombi

Nem kívánok veled Csintalan vonatkozásban vitáb szállni, ennek egyik és legfontosabb oka, az hogy magam sem szimpatizálok vele.

De:

Csintalan egy KERESKEDELMI televizióban szerepel, nem tetszik át-, kikapcsolod, nem fizetsz rá elő stb...

szovjetjózsiék mindezt a KÖZSZOLGÁLATI Tv.-ben, amiért ha tetszik ha nem, ha nézem, ha nem MILLIÁRDOKAt fizetek én is, és mindenki. Tudod ez olyan lényeges különbség amit illik szem előtt tartani.

És tudod a napkelte legénységére még maga a néhai türkménbasi is csettintene, Lukasenko meg már küldi is az embereit, hogy hol lehet ilyen (ide most durvaságokat írtam, de öncenzúra, kitöröltem) nyaloncokat beszerezni. Kitöltetné ő is a műsoridőt.

toi 2007.01.30. 10:25:10

kiricsizoltan: "megtekintettem a cuki kínai csaj vetkőzését a videobombon"

hol is van az a link?
:)

lajala 2007.01.30. 11:26:58

Egy tökre lealázó NapTV kritika látható itt.
murmurandi.nolblog.hu//?post_id=20757

abuhasz 2007.01.30. 12:13:04

Ettol en mar nagyon elszoktam.
De ez egyszeruen mulattato. Es ami igazan megnyugtat, hogy olvasom a velemenyeteket, es latom, hogy azert sokan vannak, akik legalabb tisztan latnak.
Hat igen ez hianyzott az eletembol, de most hogy ramutattatok a felviragzo szocializmus TV-jenek linkjere, ejjel nappal ezen fogok csungeni. De gondolom hogy ez is csak a letoltesszam-novelesre volt jo... en vallalom az aldozatot.
HIHHHHHETETLEN!!!
Ti ezt szoktatok eloben is nezni? (Sajna en nem tudom, mert kulfoldon vagyok)

Szegeny Grespikkel meg szerintem nincs semmi gond, csak akkora az utalat media propaganda ellene, hogy nehezen tudna az ellenkezojet bizonyitani. Gondoljatok csak a helyebe magatokat... Kuzdelem a hetihetes ellen, akik vagy 5-6 even at baszogattak, meg idiotaztak. Raadasul nincs egy D.Hasselhof feje. Mindenesetre en latom, hogy legalabb mas ember igazsagaert kuzd!!!
Udv Mindenkinek

molaris 2007.01.30. 13:46:58

Meg nyeri a pereket zsinórban.

fromme 2007.01.30. 14:59:16

Tévedtem a keddi előrejelzéssel, az ügyvéd úr teljesen normális volt.

Gondolom, ketté kell választani a műsorral kapcsolatos felvetések megítélését.

Orosz József esetében, mint sajnos más riportereknél is ez előfordul, rendkívül zavaró, amikor a riporthelyzetet arra használja fel, hogy a saját véleményét elmondja a felvetett kérdésről. Általában egy riportban a megkérdezettre vagyok kiváncsi, a riporter felelőssége, hogy olyan embert válasszon ki, akinek saját magát illetően érvényes, hiteles mondanivalója van, feladata pedig arra szorítkozik, hogy a rendelkezésre álló műsoridőben ezt a mondanivalót ki is hozza belőle, ne vesszen bele a riportalany bonyolult körmondatokba, oda nem illő fejtegetésekbe és ne térjen el a témától, amire a nagy többség a mikrofon előtt hajlamossá válik.

Érdekes a szituáció is, bejönnek olyan emberek, akik halállistát gyártanak és terjesztenek, de legalábbis semmit nem tesznek azért, hogy egyesek ne állítsanak fel úgy nevezett "szégyenfalat" a Kossuth téren, kihangsúlyozva az érintettek származását, mintha ennek bármilyen jelentősége is lenne. Orosz József az egyike volt a megnevezetteknek. Lehet róla bárkinek negatív véleménye, de ez a "szégyenfal" azok szégyene, akik ezt létrehozták, akik ezt tűrték, sőt, jót nevetgéltek azon, mit is gondolhatnak most az érintettek.
Ha valakit érdekel, leírom kiknek a szokása volt ilyen kvázi "halállistákat gyártani. De ezt ugyis mindenki tudja, csak azt hiszi egy kis cinkos röhögcséléssel meg lehet úszni további radikalizálódás nélkül.

Egyébként nem tudom, mit gondol a riporter, amikor az interjúalany a saját forradalminak nevezett tüntetésüket egyszercsak vidám és tartós kempingezésnek nevezi. Amikor egyszercsak megpróbál mindent visszamenőleg átértékelni, bagatellizálni a saját tevékenységét és ezzel még jobban dramatizálni a hatóság fellépését. Tudja, hogy a riportalany vitára, észérvekre nem szokott hallgatni, minden körülmények között csak mondja tovább a maga kis mondókáját. Neki meg van hat-nyolc perce, hogy ebből valamit kihozzon.

Noh dacu, a Napkelte elleni bojkott - ami normális sajtóviszonyok között nem fordulhatna elő, legalábbis nem úgy hogy ezért egyik médium sem emeli fel a szavát -, nos Semjén Zsolt nagy ötletének egyik ihletőjeként is ő van megnevezve.

Ajánlom azért a hozzászólások újraolvasását is. Érthetetlen számomra ez a stílus és ez az indulat.

fromme

abuhasz 2007.01.30. 15:33:00

Szerintem meg egy olyan tarsadalomban amely nincs felreinformalva, nincs velemeny-iranyitva, nem az egyenloseg egysegrombolo illuziojat pumpaltak a 10 eves fejebe, tehat egy ilyen normalisnak nevezett tarsadalomban 73+17 ev utan, az embereknek a puszta kezukkel kellett volna a parlamentet homokszemcsekke kaparnia!!!
Velemenyem szerint ez lett volna a varhato reakcio, mindazzal a visszafogottsaggal, hogy a benne helyetfoglalo politikusokat nem apritjak a homokszemcsek koze, hanem az adofizetok penzebol finanszirozott minimalkoszton elhetnenek tovabb a cellajukban.
Radikalizalodas???
Kimondani a hazugra hogy hazug, es elvarni hogy mindezert megkapja a bunteteset???
Mire ez a visszafogottsag, es indulatmentesseg?
Nincstelenne tett embereken eloskodni, meg vigyorogni lehet? Olyan embereken, akik munkaja arra eleg, hogy minden szamlat kifizessen adossag neven? A kozepkorban nem volt annyi ado, mint amennyi most; az lehetett csak a bekes szep ido!
Es meg az a legnagyobb gond, hogy mit keres egy demonstracion valami bizbasz golyo?

fromme 2007.01.30. 16:03:20

Kár lett volna érte, mivel Steindl Imre pompás Országháza a historizáló eklektika műremekei közé tartozik.

Külsejének stílusa az 1830-as évek Angliájában kibontakozó Gothic Revival (gótikus újjászületés) irányzatához kötődik, - ebben a felfogásban született Ch. Barry és A. W. Pugin remekműve, a londoni Parlament is. Steindl, az ő nyomukba lépve, nem félt merészen újítani ott, ahol az épület funkciója megkövetelte: a gótikában jószerével ismeretlen formaelemet, kupolát helyezett monumentális alkotása középpontjába. Éppígy alkalmazta az épület belső tereinek szervezésekor is a reneszánsz és a barokk elveit. Legnagyszerűbb példája ennek a kupolához vezető díszlépcső. "Én az új Országháznál új stílust nem akartam teremteni - vallotta akadémiai székfoglalójában -, mert ilyen, századokra szóló monumentális épületet ephemer részletekkel nem kezelhettem, hanem igenis arra törekedtem, hogy a középkor e remek stílusába szerény módon, óvatosan, mint azt a művészet mindenkoron okvetlenül megkívánja, nemzeti és egyéni szellemet hozzak be." 1885. október 12-én vágott bele az első kapa a Lipótvároshoz tartozó rakparti Tömő-tér laza talajába, és tizenhét éven át, átlag ezer ember dolgozott a mű elkészültén. A kor leghatalmasabb beruházása volt ez, s mivel lehetőség szerint minden részletét magyar anyagból, magyar technikával, magyar mesterekkel akarták elkészíttetni, egész iparágakat lendített fel (pl. a márványbányászatot, izzó gyártást) a gigantikus összegbe - a tervezett 9 millió forint (18,5 millió korona) helyett 38 millió aranykoronába - kerülő vállalkozás. Mintegy 176 000 köbméter földtömeget mozgattak meg, 40 millió téglát húztak fel, fél milliónál több díszkövet faragtak a falak díszítésére. (A puha sóskúti mészkövet sajnos hamar kikezdte az idő s az időjárás; folyamatosan cserélik ki a jóval keményebb süttőire.) A 268 méter hosszú, középen 123 méter széles, a kupola tornyával 96 méter magasra emelkedő épület közel 18 000 m2-t foglal el és 473 000 köbméter térfogatú.

Az épület egy három és fél hónapon át készült, átlagosan 2-5 méter vastag, hatalmas betontányéron áll. 90 külső és 152 belső szobor magasodik a falakon, emellett kívül megyei és városi címerek, belül a hazai flóra virágmotívumainak sorai dekorálják a falakat.
(bővebben lásd: www.parlament.hu)

Egyébként érdekes megfigyelni abuhasz írásában a politikai dislexia megjelenését:

"Kimondani a hazugra hogy hazug, es elvarni hogy mindezert megkapja a bunteteset???"

Ha valaki kimondja, hogy elege van abból a hazudozásból, ami politika címen Magyarországon kialakult és bár maga is részt vett ebben a hazudozásban, de a továbbiakban nem kívánja ezt tenni, arra rá kell égetni a "hazug" bélyeget, ezzel a többiek igaznak tűnnek és nyugodtan folytathatják az addig megszokott hazudozást.
Nem, azt kellett volna mondani, nem akarsz tovább hazudozni? Rendben van, szavadon fogunk, de akkor másnak sem szabad hazudni.
Nézzünk végre őszintén szembe közös dolgainkkal.

Mit is mondott erről a kérdésről József Attila: "s a hozzáértő dolgozó nép okos gyülekezetében hányni-vetni meg száz bajunk".

Hogy Adynak milyen véleménye volt a választások körüli bundás indulatokról, talán most ne is részletezzük.

fromme

abuhasz 2007.01.30. 16:31:03

Ha mar igy megszolitottal...
Arra kivantam utalni a parlament porra zuzasaval, hogy a neptol mindez szerintem termeszetes lett volna, es nem lenne megkerdojelezheto az agresszio barmifele megjelenese mindezek utan (nemhogy egy balta jelenlete a tuntetesen). A bennelevo emberek szelekcio nelkuli elitelesere is utaltam, mivel a szememben ott egyikuk sem kepvisel valodi igazsagot. Ebbol a szempontbol a hazugsagrol irt velemenyeddel egyet is ertek, ugyanis nem mondottam en egy szoval sem hogy az egyik oldal mondjon igazsagot a masikrol... szamomra ez jelen demokraciankban ugyanis keptelensegnek tunik. (Volt mar nem is egy ilyen jelenetsorozat a parlamenti vitak soran: Hazudsz,... nem Tehazudsz stb.

Termeszetesen mindennek semmi ertelme sincs, ha az embertomeget semmifele iranyelv nem vezeti. Mindaddig ugyanis csak barbar rongalas, es embertelen zulles lesz jellemzo. Valodi ertelmiseg (vagy arisztokracia) nelkul pedig ez elkerulhetetlen.
Tovabba kosz a parlamentrol leirtakat is, igerem visszafogom magamat...
...s csak a villanykorteket csavarom ki, de azt kemenyen!

madárka 2007.01.30. 17:09:55

Érdekesnek találtam a vitátok egy nézhetetlenül rossz, de legfőképpen fölösleges műsor ürügyén. Mérhetetlen sajnálattal figyelem, ahogy elhülyültök a csonka magyar honban.

záptojás 2007.01.30. 17:19:45

"Ajánlom azért a hozzászólások újraolvasását is. Érthetetlen számomra ez a stílus és ez az indulat."

Kedves fromme!

Megpróbálom összefoglalni, hogy szerintem mi volt a baj Orosz József műsorvezetésével, és miért lett ettől a hozzászólók többsége ideges.

1. Orosz Józsefet egy pillanatig nem érdekelte, hogy szeptember-októberben több mint 200 embert jogtalanul megvertek Budapest utcáin. Nem csak Grespik-féle "szélsőségeseket", hanem válogatás nélkül bárkit. Aki erről nem tud, az Orosz József-hívő és kizárólag Orosz József-produkciókat néz. Orosz Józsefet a malacka-játék és a faszén érdekelte. Illetve látványos undorából következtetve az sem.

2. Orosz József kizárólagos célja az volt, hogy megalázza riportalanyait. Áradt belőle a felsőbbrendűség és a megvetés. Nem vendégei voltak, hanem piszoárjai. Ez a köztévé riportereként problematikus, nem?

3. Orosz József egyszerűen bunkón viselkedett. Ez az a stílus, amit még egy tágabb tűrést megengedő hétköznapi kontextusban sem fogadunk el egymástól. Egyszerű élethelyzetben legtöbben egy "Hát ez hülye" legyintéssel faképnél hagynánk. De ismétlem, Orosz egy köszolgálati műsorban volt hülye.

4. Orosz József nem először volt bunkó. Az indulat valószínűleg amiatt van, mert az ember nem bír huzamosabb ideig varangyízű gombócot szopogatni a szájában. Ki így, ki úgy próbálja kiköpni. Jobb lenne kulturáltan, de ez nem mindig sikerül.

Ezek a szempontok talán segítenek a többség megértésében.

barátsággal:
faszenes malacka


madárka 2007.01.30. 17:23:59

faszenes malacka: több mint 200 embert jogtalanul megvertek Budapest utcáin.

Én a zsaruknak szurkoltam!

záptojás 2007.01.30. 17:28:15

Nézd, madarka, ezt téged mindősít.

madárka 2007.01.30. 17:37:29

faszenes malacka: Nézd, madarka, ezt téged mindősít.

Igen, tudom. Pozitívan.

derelyegrádi szellem 2007.01.30. 17:40:14

fromme

"Ha valaki kimondja, hogy elege van abból a hazudozásból, ami politika címen Magyarországon kialakult és bár maga is részt vett ebben a hazudozásban, de a továbbiakban nem kívánja ezt tenni, arra rá kell égetni a "hazug" bélyeget, ezzel a többiek igaznak tűnnek és nyugodtan folytathatják az addig megszokott hazudozást."

Ezt, amit ideírtál úgy hívják csúsztatás. (nem csinálod egyébként ügyetlenül)

Előfordult-e a 2002-es válazstások előtt hogy az akkor pénzügyminiszter megtiltotta a PM -nak, hogy az állmaháztarás adatit érintő szokásos elemzéseket elvégezzék?

Előfordult-e olyan, hogy az akkori pénzügyminiszter megtiltotta választások első fordulója előtt az aktuális makrogazdasági mutatók nyilvánosságra hozatalát, és még csak nem is titkolta, hogy ennek politikai okai voltak?

Előfordult-e olyan 1998-ban, hogy adócsökkentést igért a nyertes formáció, majd a választások után minden adót és járulékot megemelt?

Ki állította azt, még a választások második fordulója előtt is, hogy semmi szükség megszorításokra, gazdaság köszöni szépen jól van?

És mindezek után ilyen oroszjózsiék azzal mosdatták őket, hogy aki akarta tudhatta a sorok közül olvasva, hogy milyen a gazdaság helyzete tehát senki nincs becsapva, ergo nem is hazudott senki. Még azok után is, hogy GY.F. nyíltan megmondta hogy hazudtak nappal délben meg este. Ja és szovjetjózsiék (ez gyűjtőnév most, de leginkább Balóra gondolok itt meg ő is nyomta ezt dumát)azért kapják a nem csekély fizetésüket a köszolgálatin, hogy pontosan kiegyensúlyozottan TÁJÉKOZTASSON. Ha mindeki tudhatta, ő pláne, ha tudta, köteles lett volna erről az embereket téjékoztatni.

Nem érted az indulatot. Szerintem ha mindez Orbánékkal történt volna akkor értenéd, még talán kevesellnéd is. Mondok egy példát. Orbánnak kormányfőként minden köszolgálati nem köszolgálati médiaszereplését gyakorlatilag hatalmi túlkapásnak értékelte a balliberális média. Persze ez Gyurcsány esetében nincs így, az maga a LAKOSSÁG FONTOS TÁJÉKOZTATÁSA (lásd sorozat egy hétig ATV-n).

Továbbaikban nem kívánja ezt tenni. Mármint Gyurcsány? A következő nap ott folytatta ahol abba sem hagyta.

Utolsó kérdésem: Te tudod mi különbésg valamit bevallani és a lebukni között? Mert ha jól emlékszem a hazudósbeszéd nem az ország nyilvánossága előtt történt hanem a sokat látott, kipróbált, és megbízhatónak bizonyult tettestársak előtt. Kivéve peersze Juhászt, aki saját előadása szerint az ország valós gazdasági helyzetéről a választások éjszakáján (nyilván azzal foglalkoztak aznap éjjel, hogy neki megvilágítsák a helyzetet...) értesült. Kormánytagként! Még a megyei MSZP elnökök is kiröhögték.

Eddig négy évig nem csináltunk semmit, ennek nyomainak eltüntetése céljából mindent meghamisítottunk, letagadtunk, de holnaptól jó fiúk leszünk. Ez már egy óvodában is hiteltelen. Ezt már szinte csak te hiszed el fromme. Írásod stílusa alapján ételmes, olvasott emberek tűnsz, úgyhogy nem értem.


derelyegrádi szellem 2007.01.30. 17:46:06

Madárka

Ha majd téged a földön fekve négy-öt magából kivetkőzött pribék ütlegel és rugdos, én is nekik fogok szurkolni. De ahogy az ilyen arcokat ismerem, ha veled történne meg, akkor rohannál fűhöz-fához, sírnál mint a laza erkölcsű uszodai alkalmazott, hogy finom legyek.

abuhasz 2007.01.30. 17:46:50

Madarka viccesnek szant mondanivalojaval azert nem ertek egyet, mert szamomra a legkevesbe sem vicces, tovabba mert valoszinuleg egy lazongo tinedzser aki rohadtul nem ertett es nem ert semmit, csak annyit lat mindebbol, hogy a tomegvelemenytol szabadulni probal valami egyeni velemenyforma fele, amelyet ilyen ellenszegulessel tud csak elerni.
Ha pedig nem tinedzser, es ez a letisztult, felnott-kori velemenye a dologrol, akkor szanalmas.

jazzbubu 2007.01.30. 17:54:00

Kedves nézőink,önök egy filmhíradó részletet
láttak az 50-es évek egyik koncepciós peré-
ből.A vádlottak padjára Dr.Grespik és társai
a szocialista állam megdöntésére irányuló
szervezkedés miatt kerültek.Az ügyet Dr.Orosz
József bíró tárgyalta,aki a vádlottakra el-
rettentő ítéletet kért.A vádlottak az utolsó
szó jogán elmondták volna,de lejárt az idő.

madárka 2007.01.30. 18:07:25

derelyegrádi szellem: Ha majd téged a földön fekve négy-öt magából kivetkőzött pribék ütlegel ...

Okuk volt rá! Ott voltál.

abuhasz: madárka viccesnek szant mondanivalojaval ...

Bocs, de én komolyan gondoltam!

abuhasz: ... valoszinuleg egy lazongo tinedzser aki rohadtul nem ertett es nem ert semmit, ...

Ha nem üt el a villamos, idén 50 éves leszek. Így aztán csak egyszerűen csak szánalmas vagyok. Szánalmas, mert a rendőrökre köveket dobáló csőcseléket nem heroizálom? Mert egy szarházi, izgága szegediben nem látom meg a forradalmárt? Ennek a jómódú senkinek sikerült a Kossuth téri kempingezőkkel az MTV-nél milliós korákat okozni és megúszta. Nemrégen volt egy kis szabad ideje, és itt agitált a szerbek ellen kicsit, "... hiszen a déli végeken sajnos olyan kevesen maradtunk" Pedig nem közénk való, nem ht magyar, tipikus izgága csonak magyar.

fromme 2007.01.30. 18:09:29

Nem lehet azt mondani, hogy teljesen értelmetlenek ezek a viták. Lám, az Országgyűlés honlapjáról beidézett szövegben ordító hiba található:

"Az épület egy három és fél hónapon át készült, átlagosan 2-5 méter vastag, hatalmas betontányéron áll."

szerintem, helyesen:

"Az épület egy év és három és fél hónapon át készült, átlagosan 2-5 méter vastag, hatalmas betontányéron áll."

Már tettünk valamit az emberiségért, és azért hogy a világ rendje helyreálljon.

Kedves abuhasz!

Az általad összefoglaltakban egyetértünk, talán más részletekben is, de ez most nem derült ki.

Az egyik fő problémát emelted ki, a politikai elit, a véleményformáló értelmiség és a dolgos tömegek kettéválasztását. Ezt annak idején még Torgyán József vezette be, azóta nagy divattá vált a megvalósítható programokat, számonkérhető választási igéreteket mellőző felelőtlen politizálás, a szavazatmaximalizálásra való állandó kacsingatás. A politikusok helyeit ellepték a politikai szereplők, -primadonnák, megmondóemberek és véleménydiktátorok.
Ennek kellene a helyére rázódnia, hiteles politikusokkal és reális, megvalósítható programokkal, ja és a belénkszuggerált hamis illúziók feladásával. Egy-egy közös, vagy legalábbis azonosítható értékrendet képviselő politikai tömeg kialakulásával.

Azt sem bánnám, ha a politika nem akarna naponta történelmet írni, mert ezzel a nagy akarattal csak összemaszatolja a lapokat. És azt sem, ha megszűnne a politika minden szinten megnyilvánuló elsődlegességre, kizárólagosságra való törekvése. Egy vitorláshajón a kormány végezze a maga dolgát, ne akarjon hol dagadó vitorla, hol a biztonságot jelentő tőkesúly lenni, de ne gondolja azt sem, hogy egyedűl ő lehet a zászló, vagy az árbocrúd, ha éppen úgy akarja ("kormány" alatt ebben a hasonlatban nem a közjogi értelemben vett kormányt értem, hanem magát a politikát).

A kezeddel meg vigyázz, a körték igencsak törékenyek tudnak lenni.

Üdvözlettel

fromme

záptojás 2007.01.30. 18:24:44

Madarka!
(Korából következően Madar úr?)

Gondolom a békés többség nevében szólalt fel. Az én gondom az (és még elég sokunké), hogy nem csak egy békés többséget látunk. Volt például egy többszázezres békés többség október 23-án is. Nem a barikádépítőkre gondolok (bár közülük is sokan békések voltak a rendőattakkig), hanem azokra a nénikre, bácsikra, orvosokra, tanárokra, földművesekre, székelyekre, akiknek fontos volt, hogy az 56-os forradalom Önnek "sajnálatos események"?) 50. évfordulóján ünnepeljenek. Meg egy kicsit tiltakozzanak is. Na őket is nagyon megverték.

Ők úgy élték meg az ön által most helyeselt rendőrattakkot, mintha az ön házába rontottak volna be rendőrruhába öltözött grespiklászlók, a cuccait az utcára szórták volna, önt péppé verve a földön hagyták volna, majd tévés barátaikkal az egészet úgy állították volna be, hogy igazából ön támadt rájuk.

Hát, ezért helytelenítem, amit leírt. Kissé barátságtalannak érzem.

Amúgy én is nagyon sajnáltam a tévészékháznál magára hagyott rendőröket. Ők is áldozatok voltak. Még nem tudjuk, pontosan kiéi is.

Tisztelettel:
faszenes malacka

fromme 2007.01.30. 19:19:27

Tisztelt derelyegrádi szellem!

Az idézett szöveget nem érzem csúsztatásnak, bár elismerem nem a teljes helyzet komplex értékelése, csak annak egy bizonyos kiragadott részének értelmezése. Ebbe a véleményrovatba körülbelül ennyi illett, ezzel gondoltam reagálni a korábban elhangzottakra.

A mondatban kifejtett gondolatnak önmagában igaza van, még akkor is ha ezt véletlenül én írtam. Ugyanis nem megoldás, ha a politika szereplői számára nincs kiút a maguk által is rossznak ítélt politizálási gyakorlatból. Volt olyan politikai szereplő, aki azóta büszkén kijelentette kétszer is, hogy ő sohasem hazudott. Nyilván amit mondott, azt mindig éppen komolyan is gondolta, csak azzal nem számolt, hogy emlékszünk a korábbi elveire, tetteire, javaslataira.

Meg lett volna a lehetőség kiszabadulni a hazugságspirálból, a hazugságcsapdából. Félelmetes látni azokat az indulatokat, amelyek a szellem vissza zárását akarják elérni. Nincs persze illúzióm, ha ma mindenki kinyilvánítaná a politikai hazudozás megszüntetését, akkor is a hazugság- és igéretspirál újra indulna, csak alacsonyabb szintről. De mi már ezzel is nyertünk valamit.

A pénzügyminiszter említett "csintalanságai" - majdnem Csíntalanságait írtam - engem is felháborítottak, szerintem ezek közül egy is elegendő lett volna ahhoz, hogy leváltsák, de legalább az új kormányban ne kapjon ezek miatt szerepet.

Az 1998-as nyertes formáció huncutságait, igéreteinek betartását, illetve be nem tartását már éppen elegen tárgyalták, talán most ne menjünk ebbe bele. Ez is indokolja, hogy ettől a politizálási gyakorlattól, amennyire lehet szabadulni kellene.

Vannak országok, ahol azért nem szavaznak az emberek az igérgetős pártokra, mert tudják az másszóval adóemelést jelent. Nálunk még sokan hisznek az "állambácsi" feneketlen zsákjában.

Van egy kis félreértés abban amit írtál, ha gondolod nem nevezem csúsztatásnak. A gazdaság tényleg jól van. Nem ez volt a probléma. A költségvetés hiánya nagyon magas. A probléma, e hiány csökkentésének a módja és annak elkerülése, hogy ez ne zuhanjon rá a gazdaságra, ami kis mértékben mégis megvalósult.

A reformok megvitatását nagyon fontosnak tartom, a kormányzat ezt nagyon rosszul kommunikálja. Nem valószínű, hogy ezt is a kormányfőnek kell személyesen elvégeznie, sőt!

Orbánnál nem az volt a fő probléma, hogy megszólalt a médiában, hanem az hogy nem volt érvényes mondanivalója. Javaslom egyes újkori beszédeinek meghallgatását és próbáld meg kihámozni belőle mit is akart mondani. - A sokat szidott MTV-nél volt akkoriban keddenként egy műsor "Önök kérték" volt a címe, rögtön utána következett az Orbán Viktor interjú.

Fontos problémára utalsz, meg kell teremteni a közszolgálati médiumok politikai függetlenségét. De ezt a függetlenséget én úgy gondolom, hogy mindegyik politikai szereplőtől függetlennek kell lenniük.

"A következő nap ott folytatta" - ezért mondtam, szaván kellett volna fogni.

A nyilvánosságra került első 58 másodpercnyi hanganyagot, amikor meghallottam, ezt mondtam magamban: Gyurcsány szembetalálkozott a frakcióval és látja rajtuk az elégedett mosolyt megúsztuk, mindent lehet ugyanúgy csinálni mint az elmúlt években. A mutyizást, az üzletelést, a politikai befolyás érvényesítését, az üres lózungok hangoztatását, az igéretspirál csavarását, a kijáró képviselőség általánossá tételét. Erre mondta azt, hogy ebből sem kér többet, fel akarta rázni a társaságot, rá akarta ébreszteni őket, ez így nem megy tovább. Amikor meghallgattam a teljes beszédet a véleményem nem változott.

Komolyan gondolta-e Gyurcsány, hogy abba akarja hagyni a hazudozás politikáját? Mi közünk hozzá? Azon kellett volna lenni, hogy hagyja abba, ő is, Orbán Viktor is és a többiek is. "Mutassatok egy fix pontot és kifordítom helyéből a világot"- mondta Arkimédesz. Itt ajánlották fel a fix pontot. Okos reagálás volt, azonnal ki kellett ütni a kezéből, bravó! Nehogy lebukjon valaki, hiszen Te is hazudtál, mindent, csak meg nem szegni az omerta (a hallgatás) parancsát!

A legnagyobb hibának - egyébként - azt tartom, hogy miután Gyurcsány az országgyűlési választásokon legyőzte Orbánt, hagyta hogy az MSZP legyőzze őt, ez számomra egyértelművé vált a kormánynévsorral.

Tisztelt derelyegrádi szellem!

Egyébként, kicsit keserűen jegyzem meg, mint utolsó elhívő, én nem azt hittem el, hogy a rossz fiúk - balról és jobbról - hirtelen jó fiúk lesznek, csak úgy maguktól, bemondásra, hirtelen megvilágosodásra. Én azt hiszem el, hogy jó fiúknak kell lenniük, akár tetszik ez nekik, akár nem, ha erre szorítjuk őket, ha nem hagyunk a mi kis ügyeletes kedvencünknek sem apró kis kibúvókat és kézbeadott mentségeket.

Üdvözlettel

fromme

madárka 2007.01.30. 19:35:05

faszenes malacka: Gondolom a békés többség nevében szólalt fel.

Nem. Nem vagyok szócső. Saját vélemény.

faszenes malacka: ... a nénikre, bácsikra, orvosokra, tanárokra, földművesekre, székelyekre, akiknek fontos volt, hogy az 56-os forradalom 50. évfordulóján ünnepeljenek.

Hát, bocsás meg, de ez a mondatod elég demagógra sikerült. Legfőképpen a székelyek tetszik a felsorolásban.

derelyegrádi szellem 2007.01.30. 19:39:07

Fromme azt hiszem itt ezt veled fogom először normális körülmények között megvitatni. De nem ma, mert már nem érek rá. Előljáróban annyit, nem értek veled egyet, de ezt szerintem sejtetted. És az annak titulált rész most is csúsztatásnak tartom.

fromme 2007.01.30. 19:56:33

Tisztelt faszenes malacka!

Orosz József megítélésénél erősen közrejátszik a Kossuth téri úgy nevezett "szégyenfalra" való felkerülése és a Semjén Zsolt által meghirdetett MTV-s sajtóbojkott indoklásában előadott kiemelt jelentősége. A "szégyenfal" önmagában szégyen, mindannyiunk szégyene hogy ilyet a XXI. században a Kossuth téren fel lehet állítani.

A fentiek nehézzé teszik objektív megítélését, hiszen a krtikával hamar egy eléggé különös társaságban találja magát az ember. A leírtakat én is tapasztaltam, sajnos tényleg nem megfelelő felkészültségre vallanak (önteltség kimutatása, saját vélemény és fontosság túlhangsúlyozása, de nem vagyok kibékülve a "csavarosnak" ítélt kérdéseivel sem).

Ez a megoldás? A sértegetés, a minősíthetetlen leminősítés? Mit is írt erről a kérdésről József Attila: "Világosítsd fel gyermeked!"

Talán az a baj Orosz Józseffel, hogy kicsit túlértékeli saját személyiségét, emiatt ezt a torzult képet mutatja magáról, nem hiszek abban, hogy reménytelen a megváltozása.

Egy másik hozzászólásoddal kapcsolatban: nem látom sem értelmét, sem jelentőségét a számmisztikának. A Rákóczi úton az Astoriától a Blaha Lujza térig sem fér el többszázezer ember, pár ezer, vagy pár tízezer viszont igen. Azt írod "őket is nagyon megverték". Nekem meg azt, 200 embert vertek meg jogtalanul. Nem akarom bagatellizálni, egy ember jogtalan megverése is több mint sok. Meg kell mondjam, még a "jogos" verésnek sem vagyok rajongója. Csak azért írtam, hogy nincs értelme a túldimenzionálásnak, ami egynek, kettőszáznak is sok, az nem szorul rá a fokozásra.

Nem voltam jelen a helyszínen, fogadjuk el, hogy volt 200 ember akit jogtalanul megvertek, ez az egyik része a történteknek.

Érdeklődök, mit csinálnál mint egyszerű közrendőr, ha folyamatos szidalmazásod, utcakővel való dobáltatásod után meglátsz egy feléd induló tankot, egy ágyút, amit szorgos kezek éppen megpróbálnak feléd fordítani. Te is arra gondolsz, milyen viccesek ezek a pesti srácok, biztos csak 50 méterre elegendő benzinjük van, biztos nincs náluk töltet, de jót nevetünk majd együtt a pesti srácokkal az egészen?

Beszélni kell tehát nemcsak az ártatlanul megvert civilekről, hanem a tudatos bajkeverőkről is. Egyébként egy fejlettebb polgári demokráciában felismeri a polgár, hogy egyesek csak provokálni akarják a rendőröket és nem megy oda a béke hírnökeként, mert tudja hamarosan dolguk lesz a rendőröknek. Ahogy a FIDESZ november 4-én már elválasztotta magától a szélsőségeseket.

Üdvözlettel

fromme

záptojás 2007.01.30. 20:34:06

Kedves Fromme!

Sok dologban igazat adok neked, de összességében nem látod az október 23-án történt események lényegét.

Magyarország rendőrsége megtámadott békés ünneplőket (nagyon sokan voltak, de felesleges a számokon vitatkozni), akiket meg kellett volna védenie. Többek között a balhéra készülőktől. Ha ez büntetlenül megtörténhet, akkor ott vége a demokráciának. Sok jel arra mutat, hogy ez nem a pillanatnyi düh és a beinduló tank következménye volt. Én ezt az érvelést érzem demagógnak, hiszen Gyurcsány folyamatosan egyeztetett a rendőri vezetőkkel. A brutalitás általános és elképesztő volt. Az azonosítók tendenciózusan "lepotyogtak".

Ha ennek töredéke az Orbán-kormány alatt történt volna meg, attól tartok, ma te is egészen máshogy látnád a dolgokat. Orosz József tombolna.

Ez nem jobbos szöveg. Tamás Gáspár Miklóst vagy Schiffer Andrást nehéz lenne jobbos elkötelezettséggel vádolni, de az ő felháborodásuk nem kisebb az enyémnél.

Orosz József gondolom azért került fel arra a szégyenfalra, mert régóta elviselhetetlenül elfogult, és ő is részese volt annak a hazugsággépezetnek, melyről az öszödi beszéd szólt. De a köztévé egyetlen műsora sem lehet személyes bosszú eszköze. Márpedig a műsorban Orosz bosszút állt.

csefi 2007.01.31. 09:35:52

kedves fromme te egy fizetett ügynök vagy..

ursus 2007.01.31. 10:15:52

Sziasztok!
Abban egyetértenek a világnézetileg eltérő értékeket valló fiatal újságírók is, hogy Acél Endre nagyon gáz! Abban is egyet lehet érteni, hogy Matúzné ( a szocializmusban 1957-től a 80-as évek végéig a HIRADÓ főszerkesztője és egyben az MSZMP nagyon megbízható kommiszárja) miért adta át a stafétabotot Acél Endrének. Azért, mert Acél is igen megbítható volt pekingi és londoni tudósítóként is! Vagyis jó elvtárs, biztos kezű titkosügynök. Acél intelligens és művelt, de mégis csak a volt szocialista diktatúra igen fontos háttérszereplője. A baj az, hogy most is a közvéleményt akarja formálni! Persze, hogy egy őskövület, de hazánkban ez fontos szempont!

derelyegrádi szellem 2007.01.31. 11:03:17

Kedves Záptojás

"Ha ennek töredéke az Orbán-kormány alatt történt volna meg, attól tartok, ma te is egészen máshogy látnád a dolgokat. Orosz József tombolna."

De úgy ám.

Képzelt riport 1990-ből.

A törvénytelen taxisblokádokat mik az egész ország éltetét napokra megbénította a rendőrség felszólítás után elkezdte gumilövedékek és könnygáz bevetésével feloszlatni. A feloszlatás közben több tucat taxist és ott tartózkodó nézelődőt, családtagot, köztük külföldieket félhotra vertek, illetve többet megvakítottak kámzsát igen, viszont azonosító jelet nem viselő rendőrök. A barrikádokon tartózkodó Pető Ivánt a rendőrség tömmegoszlató alakulatai - nyolc napon túl gyógyuló súlyos sérüléseket okozva neki - megverték, annak ellenére, hogy mentelmi jogát igazolványával igazolta. Közben az arcába köpdöstek "mocsok szadeszes" szitkok közepette. Végül a rendőrség az utzárakat hókotrókkal takarította el az utcákról, mivel taxis - és hozzájuk csapódott - csőcselék nem hagyta el területet.
Az intézkedéssorozatot irányítő Barna Péter rendőrparancsnokot Demszky Gábor polgármester kitüntette. Az újságok vezércikkeikben (Acél, Avar, Bolgár, R. Székely, Andrassew,)egyhangúlag üdvözölték a rendőrség hathatós, határozott és törvényes fellépését a szélsőséges elemekből álló csűrhével szemben. Az ügyben összehívott európai és tengerentúli vizsgálóbizottságokat a hazai sajtó (Népszabadság, Népszava) egyöntetűen jelentéktelennek, és ezzel együtt az azt kezdeményező Magyarországnak szándékosan és alattomosan ártani akarók sikertelen aknamunkájának tartja.

A DEMISZ elnökeként Gyurcsány Ferenc örömét fejezte ki hogy rend felülkerekedett a rendetlenségen, és egyben kifejtette az ügynek semmilyen politikai összefüggése nem lehet, hisz a miniszterelnök nem irányíthatja rendőrséget, aki egyébként is a feladatát végezte.

A történtek után a rendőrség nagyarányú beszerzéseket tervez tömegoszlató eszközökből, amit a fősodratú sajtó (uganazok) hevesen helyesel, hisz lám szükség van rájuk.

abuhasz 2007.01.31. 11:57:05

Kedves fromme!

Erdekes amit irsz, mert helyenkent egy felsobb (fuggetlennek latszo?) igazsagot probalsz meg kepviselni. De bevallom, hogy en innen a jobb oldalrol latom, hogy hova huz a szived.
Szerintem te csiped a oroszjozsit... na de nem viccelem el.
Azonban ami teny, hogy a tiszteletre melto miniszterlenokunket allati igenyeken felulkerekedo emberkent jellemzed. Pedig gyakorolhatnal nemi onkritikat ezzel kapcsolatban. Azert Ferenc testverrol valahogy nem hiszem el, hogy igazsagos szeretne vegre lenni, es csak a parttagok kenyszeritik bele a hazugsagba. Sokkal inkabb azert kellett kifakadnia, mivel a tenyeket mar nem lehetett tovabbi hazugsagokkal leplezni, mivel mindez mar nevetsegesse es hulyeve tette oket!
Ha en valodi baloldali lennek biztos hogy nem szimpatizalnek a kormanyparttal, mivel ezek egyaltalan nem szocialisak es baloldaliak.
Persze en a baloldalisag minden formajat elutasitom, mert szerintem alapjaiban veve rossz es hibas. Ezert sem szimpatizalok a jelenlevo partok osszessegevel, mivel mindegyik mutat magabol baloldali jellegeket. Nem kevesbe ertek egyet a demokracia formajaval, amely egyenertekuve teszi a oroszjozsi szavazatat az en szavazatommal (talan ennel nem kell sarkalatosabb peldaval illusztralnom). No de mindez hosszabb kifejtes erdemelne...

Santit mind a ketto, de a legfontosabb, hogy ne az legyen a kerdeses, hogy ki ad tobb csokoladet a gyereknek, hanem hogy mi lesz az ember alapveto erkolcsi ertekrendje? Mi lesz a vezerfonal? Mivel a demokraciankban csak egyetlen fo kerdes van, hogy mennyi csokit kapunk. Tovabba az nekem nem alternativa, hogy jovanna szavazzatok ram es kaptok csokit...

Visszaterve Ferenchez... Azert milliardos vagyont hazugsag nelkul nehez lehet osszehozni, igy hat feltetelezem hogy a hazugsagba nem csupan belecsoppent, de mar ifju koraban is elkezdte. Most hogy kezd megerni, es a vagyoni gyarapodas mar annyira nem koti le, probalja az eletet konnyiteni es hazudozasmentesse tenni, vagy csak mar unja? Ezert most nezzem el neki, es bocsassak meg?
De valahogy ez a leiras szerintem nem stimmel ra, mivel meg tovabbra is eteti az embereket, es fontosabb a narcizmusa mint az onnon igazsaga. A legmelyebb bugyornal is van melyebb, es sullyedni azt a vegtelensegig lehet! A felkapaszkodashoz pedig iszonyatos ero kell, es ezt a szentseget nem latom Igazsagoszto Ferencben.
Udvozlettel

abuhasz 2007.01.31. 12:27:38

Tisztelt madarka!
A mai jobboldal legnagyobb hibaja, hogy a tomegvelemenyre van raszorulva, mivel az emberek 96% idiota. Eppen ezert olyan eszkozokre van raszorulva, amelyeket te demagognak minositesz, es a ballib oldal rendszeresen hangoztat is. Namost mindezt azert hangoztatja, mivel ez a jobboldali szavazokat elriasztja. Ugyanez forditva nem mondhato el, mivel a baloldali szavazok egyik reszenek az hogy demagogia nem jelent semmit, csak legyen occso a sor, mig a masik resze meg ugyis tudja hogy a jobboldal a demagog, es az olyan duplacsavart mar nehezen hiszi el hogy a baloldal azert mondja, hogy nehogy ra is mondjak... Azonban olykor a tenyek mindezt sajnos igazoljak, leginkabb amikor a postaladaba van bedobva, es a postan kell befizetni.
Akkor van a nagy hiba, amikor egy igaz politikai csoportosulasnak nyitnia kell a tomegek fele, mert akkor kenytelen szembenezni az elaljasodassal. Eppen ezert kell toluk ennyit es nem tobbet elvarni, es lenyelni amikor valami ostobasagot mondanak, latva, hogy ez nem nekem szolt.

Ja igen, elfelejtettem, hogy ezt most kinek is irom...Tehat Madarka, termeszetesen lattam, hogy nem vagy tinedzser az irasodbol, es a nevedbol, de azt nem gondoltam, hogy ezzel még alazod is magadat.

madarka:"Szánalmas, mert a rendőrökre köveket dobáló csőcseléket nem heroizálom? Mert egy szarházi, izgága szegediben nem látom meg a forradalmárt?"

Az hogy kibol lesz forradalmar a gyoztesen mulik...Lehet csocselekbol, mint a francia forradalom senkihazijaibol, mint a 48-as ifjakbol, lehet csegevarabol, lehet kommunista gyilkosokbol (mint Sagvary), es valoszinu, hogy a jelen kormany szemeben ez es a tovabbi tiltakozasok nem forradalom, inkabb csak ellenforradalom. Az hogy a tortenelemkonyvekben mit tanitanak, az korantsem jelenti, hogy az egy fuggetlen allaspont, inkabb, csak hogy kik gyoztek es hogy kik irtak mindezt le.
A szemedben ezek az emberek csak csocselek, akiket megregulaztak a rendorok.
Jo kommunista vagy, kapsz majd kivalo dolgozo kituntetest. Remelem varod mar a nyugdijas korodat, amikor tiszteltremelto anyagi tamogatasban reszesulsz, es jokat adozol majd, hogy a kedvenc reggeli musorodban tovabbra is megmondja a frankot a szelsoseges nacionalista náci fasisztak ellen a kedvenc musorvezetod!

derelyegrádi szellem 2007.01.31. 15:00:39

abuhasz

komoly igazságaid vannak. Talán G. Orwell látta legjobban ezt az egészet. Az Állatfarm című művében a "szocialista embert" a disznóval személyesítette meg. Telitalálat volt.

maybach 2007.01.31. 15:19:24

Orwellé OK. Abuhasz konklúziója, hát..?

abuhasz 2007.01.31. 15:28:26

En meg nem vontam le semmilyen konkluziot...
csak a villanykortekicsavarast a parlamentben, de ahhoz elobb jelentkezem parlamenti technikusnak.

maybach 2007.01.31. 15:31:25

"Jo kommunista vagy, kapsz majd kivalo dolgozo kituntetest......"

abuhasz 2007.01.31. 15:39:32

Bocs, elragadott az indulat. De hat nem birtam megallni...

maybach 2007.01.31. 15:43:28

Nem gond. Mindenki a véleményét írja meg, csak tiltakoztál a kinyilatkoztatás ellen, majd kicsivel később Te is.
Ezzel együtt jó pár dologban egyet értek, persze jó párban meg nem.
süti beállítások módosítása