Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1957) ajánló (1699) amazon (110) amc (900) animációs (109) atv (214) axn (528) baki (261) barátok közt (143) baromság (130) bbc (404) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (123) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (994) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (514) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (245) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (168) dvd (302) előzetes (119) emmy (189) f/x (450) film (596) filmmúzeum (902) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2047) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2964) HBO (106) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (124) hírek (288) hírtv (124) history channel (116) homeland (123) horror (146) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (537) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (228) kép (798) köztévé (138) kritika (617) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (140) mtv (1149) mtva (259) nbc (2134) netflix (370) nézettség (1353) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (309) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1926) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (621) rtl ii (144) rtl klub (2204) sajtóközlemény (116) sci-fi (154) scifi (207) sci fi (533) showtime (791) simpsons (115) sitcom (881) snl (275) soa (189) sorozat (11604) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (113) spoiler (343) sport (319) sport1 (147) starz (214) survivor (219) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (385) tbbt (233) tehetségkutató (227) tények (118) tévé (135) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (181) trónok harca (756) true blood (215) tv (16420) tv2 (3178) tv6 (103) tv paprika (142) twd (303) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (296) viasat (550) viasat3 (644) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (183) x faktor (110) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Aranyélet: történet helyett fordulatok

2018. október 30. 04:45 Fega 15 komment

02_ser_5963.jpg

Folytatódik az Aranyélet utolsó évadát kibeszélő sorozatunk, ezúttal a harmadik és negyedik részéről lesz szó, spoileresen.

Az évad felénél világos, hogy az Aranyélet nem lesz soha ugyanaz a sorozat, ami az első évadban volt. A történet elég nagy sebességgel megy előre, az akciók meg a fordulatok miatt egyre gyakoribbak a logikátlanságok, vagy az életszerűtlen helyzetek. Mostanra úgy állunk, hogy a történet díszletei ugyan 2018 Magyarországáról köszönnek vissza, de a teljes képet nézve nem érzem azt, hogy kommentálná azt, hogy miért is olyan ez az ország, amilyen.

Önmagában nincsen semmi gond egy olyan sorozattal, amivé az Aranyélet lett, nem is könnyű műfaj egymás után dobálni a fordulatokat és a leleplezéseket, ha pedig jól csinálják, akkor a végeredmény elég szórakoztató tud lenni. Csak én még mindig azt hittem, hogy az Aranyélet olyan sorozat, ami odafigyel a karaktereire és nem áldozza be őket az aktuális fordulat oltárán. A második évadban előjött néhány rossz példa, és a harmadik évadban is akad néhány.

01_ser_4080.jpg

Biztosan vannak még, akik emlékeznek a Szökés című sorozatra, aminek első évada sem volt mentes a túlzásoktól és a pofátlan filmes húzásoktól, de a későbbi évadhoz képest még sikerült a józan ész határain belül tartani az eseményeket. Mátyás Pisti börtönből szöktetése miatt ugrott be a párhuzam, ez az egész szál olyan irányba vitte a cselekményt, amiben én már nyomokban sem találom a valóságot. Lehetne sorolni a problémás részeket, nekem nem sikerült azon túllendülni, hogy ha lezárták a határt, akkor a kerítést őrző határőröknek hogyhogy fogalma sincs róla, hogyan néz ki a börtönből szökött rab, aki miatt az egész van.

Nem ez az egyetlen kiugró hülyeség a harmadik vagy negyedik részben, de olyan szépen találkozik 2018 Magyarországa és az Aranyélet világa, hogy itt fájt igazán, amiért feláldozták a hihetőséget a fordulatok kedvéért. Nem kellett volna mindenáron bevenni a kerítést a történetbe, de ha már igen, akkor sajnálom, hogy csak egy rossz rendőrviccre futotta.

03_ser_6068.jpg

Megint egy olyan helyzet, mint az első rész végén: a főszereplők olyan súlyos szituációba kerülnek, amiből nem lenne szabad csak úgy kikerülniük. Talán pont a meglepetésfaktor miatt döntöttek egy másik irány mellett a készítők, csak így meg kicsit hülyének tekintik nézőt, aki elvárna valamilyen hihetőséget a sorozat világán belül. Kicsit ezt éreztem Janka vérzésénél is, hogy szándékosan mennek szembe a nézői elvárásokkal, ráadásul olyan tempóval égetik a történetet, mintha 20 részre elegendő sztorijuk lett volna, de csak 8 részük maradt, hogy mindent elmeséljenek.

Továbbra is Márk és Míra görgetik előre a cselekményt, de döntéseik mögött egyre nehezebb megtalálni a logikát. A fiú a saját szakállára akar kicseszni a szüleivel, ami végül visszafelé sül el, de az apja örömmel segít neki eltakarítani a romokat. A lány szintén a szülei ellen fordul,  és megpróbálta börtönbe juttatni őket, de aztán láttuk, hogy  simán visszaszaladt az édesanyja karjaiba, amikor úgy tűnt, hogy valami tragédia van.

00_e04-key_ser_3051.jpg

Az ilyen helyzetek elveszik a súlyát a személyes drámáknak. Az érzéseik csak annyira erősek, hogy 2-3  mondattal simán az ellenkezőjére fordíthatóak. Így nehéz azonosulni a történetükkel, vagy esetleg szurkolni nekik. Mondjuk sokaknak ez már az elején is nehezen ment, de biztosan maradtak még a harmadik évadra is olyanok, akik azért szurkolnak a Miklósi famíliának, vagy legalább egy-két tagjának.

Nem tudom, hogy Márkban vagy Mírában mi maradt mostanra, amitől érdekes főszereplők tudnak maradni. Nem gondolkodnak előre, azt sem lehet mondani, hogy a meggyőződésükben maximálisan hisznek és képesek azért a falig is elmenni. Míra igen sokat kockáztatva megpróbálta lebuktatni a családi szálloda üzletet, de kudarcot vallott. Nem próbálkozott tovább, hanem keresett új célpontot: Jakab Erika tulajdonképpen régi ellenség, hiszen öngyilkosságba kergette a barátnőjét/szerelmét, de nehéz ennyi mindent egyszerre fejben tartani. De Jakab Erikától is elég néhány kedves mondat, hogy megváltozzon róla a véleménye.

00_e03-key_ser_4989.jpg

A Szökés mellett az Empire című sorozat jutott eszembe a harmadik évadról, mert minden egyes epizódban annyi minden történik, ami máshol egy fél évadra is elég volna, a főszereplő család tagjai egyszer imádják, máskor gyűlölik egymást, ahogyan azt az újabb csavar megkívánja. Ott a zeneipar szolgál díszletként, itt meg Magyarország korrupt mindennapjai, de hiába, ha az egész csak körítés, valójában simán lecserélhető lenne bármi másra. 

Jó, hogy magyar színészekkel, ritkán látott helyszíneken készül egy ilyen sorozat, aminek mindig van a tarsolyában egy újabb, előre nem látott fordulat, de én azt hittem, hogy az Aranyéletet nem ennek szánták.

02_ser_4740.jpg

Pedig ugye ez az, ami páratlan igényességgel készül, a színészek, a díszletek, mind felveszik a versenyt a hazai filmek legjobbjaival. De közben sajnos a belbecs egyre kevesebb figyelmet kap, így könnyen elfogy az ember lelkesedése. Ráadásul a problémák sok esetben ugyanarra vezethetőek vissza: a konfliktusok nem egyenes irányban haladnak, hogy aztán a megfelelő előkészítés után robbanjanak az arcunkba, hanem azonnal, hogy nagyobb legyen a sokk faktor. Erre volt példa már az előző évadban is Míra kapcsolata a főügyésszel: a kapcsolatuknak nem volt túl sok alapja és hogy pontosan miért működne ez a kapcsolat, az már nem volt fontos a készítőknek.

Legalább ekkora kérdőjel az utolsó évadban behozott újságírónő karaktere. Először még azt gondoltuk, hogy neki kellene aztán igazán dühösnek lennie Miklósiékra, aki a munkahelye ellehetetlenítse után még agresszívabban küzd majd azért, hogy kiderüljön az igazság róluk. Plán, ha unja már a cuki állatokról szóló tudósításokat. Ehhez képest mi történik? Összeáll Attilával és méhészkedni kezd, amiről tudjuk, hogy eddig különösebb fogalma nem volt. Az első találkozásuktól kezdve nyilvánvaló volt, hogy az írók viszonyt építenek kettőjük között, de fogalmunk sincs, hogy ezek az emberek mégis mit akarnának egymástól. Persze még kiderülhet, hogy valójában így akar újabb infókat szerezni, hogy még nagyobb leleplezést hozzon össze, de az is csak egy újabb fordulat lenne, nem egy rendesen elmesélt történet.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virgil Starkwell 2018.10.30. 07:12:15

Túl sokat akartak az alkotók. kevesebb béna akció és komolyabb színészi teljesítmény jobb lett volna...

sunblind 2018.10.30. 07:47:52

Én az első évadot abbahagytam a kétharmadánál. Körülöttem mindenki imádta, de számomra egyetlen hiteles képkockája sem volt és egy, de maximum két használható színészt láttam összesen addig. Azt éreztem, hogy óriási csinnadratta, költségvetés, tüzijáték, de nekem a forgatókönyv olyannak tűnt, mint egy lottót nyert Kisváros, amit megkúrt egy Születettfeleségek. Pont a napokban gondoltam, hogy megnézem a harmadik évad első epizódját, de akkor inkább megnézem még egyszer a Sharp Objects utolsót.

lilcsi manó 2018.10.30. 08:53:11

Mindez mar az elso evadon is latszott, csak az nezte tovabb 2-3 resz utan aki nagyon remenykedett abban h lat vegre egy jo magyar sorozatot, de arra sajnos meg mindig varni kell

Söntésarcú Csömör 2018.10.30. 08:54:14

@sunblind: Hát pedig, ha van valami, amiben a magyar sorozat semmiben sem rosszabb a széthájpolt amerikaiaknál, az a színészet. Persze, sznobja válogatja.

rives 2018.10.30. 09:08:39

teljesen egyet kell értsek a cikkel.
Az első két évad -az apróbb hibák ellenére- kiemelkedő volt.
Az apróbb hibák, amik engem zavartak:
1. évad: Mira és Márk. A történetszáluk és az alakítások is...
2. évad: Márk egész jól összekapta magát (színészetileg), de a HÖK-ös történetszál az nagyon félrement. Miránál semmi változás, se történetben, se alakításban.

Ezek ellenére nekem mindkét évad emlékezetes volt, és sokat vártam a harmadiktól. Aminek a hibáit inkább el sem kezdem sorolni. A cikk még csak az évad felénél jár, de hasonlóan gondolom én is.... és lesz ez ennél még durvább is sajnos :(

sunblind 2018.10.30. 09:38:00

@Söntésarcú Csömör: Mármint a magyar sorozat úgy általában? Hát én az egyik legnagyobb Terápia rajongó sznob vagyok például.

Rich.mond 2018.10.30. 10:18:26

@lilcsi manó: Pedig az első évad egyáltalán nem rossz és távolról sem hihetetlen (max annak, aki nem olvasott újságot és nem sétált az utcán) - és magyar szinten kiemelkedőek a színészi alakítások is.

DugóBoss 2018.10.30. 10:41:17

Az index már megint vért hugyozik, hogy elhitesse: a patásról és a korrupt Fideszről mintázták a történetet. És persze meg van sértődve, hogy nem szidják benne eléggé a rendszert. Olyan, mint Móricka: mindenről ugyanaz jut az eszébe. "A történet díszletei 2018 Magyarországáról köszönnek vissza." Hát ja. Mintha a retkes kommancs-szadesz ámokfutás idején nem ugyanígy adták-vették volna a földeket és a pozíciókat.

prukker 2018.10.30. 10:49:16

Elképesztően ótvar szar alakítások vannak benne és azt nem értem, a rendező miért nem mondja nekik, hogy még egyszer, még egyszer, miért elégszik meg ezzel a minősíthetetlen munkával?
Ha összeszedek 10 véletlenszerű járókelőt a Blaháról, ők hitelesebben lesznek képesek alakítani egy szerepet, mint ónodi vagy döbrösi vagy olasz.
Ez az egész (a történetszálig nem jutottam el) már szinte egy bűntett az emberek és a magyar filmesek ellen.

kelemen12 2018.10.30. 11:16:38

" kapcsolatuknak nem volt túl sok alapja és hogy pontosan miért működne ez a kapcsolat, az már nem volt fontos a készítőknek."

hogyhogy miért? szeretik egymást. fizikailag vagy lelkileg, tök mindegy. miért ne működne, ha van szerelem?

" Az első találkozásuktól kezdve nyilvánvaló volt, hogy az írók viszonyt építenek kettőjük között, de fogalmunk sincs, hogy ezek az emberek mégis mit akarnának egymástól."

már hogyne lenne? szexet. létezik ilyen is. rögtön látszott, hogy egy a hullámhossz, előtte meg tipikusan ovis módon húzgálta attila a kislány haját, mert tetszett neki.

beta wilson 2018.10.30. 12:40:01

@DugóBoss:

Igaz. Pont az első szociszadi kormány alatt mentek a legdurvább alvilági csetepaték, leszámolások. Azok, az egykor kistílű bűnözők jutottak akkor egyre magasabbra, jutottak el kormányzati körökhöz, lett médiabirodalmuk, jól privatizált dolgaik, "olajozottan" mentek a dolgok, legalábbis egy ideig.
A filmben ábrázolt kapcsolatok, történések arra az időszakra hajaznak. Ha már párhuzamokat akarunk keresni.

városi fiú 2018.10.30. 15:11:38

@prukker: Erről van szó. Hogy miről mesélnének történetet, az már mindegy is, ha az ember nem képes ezeket a selejtes szereplőket nézni, ahogy kínosan szarul fölolvassák a szövegüket, mint az amatőrök legalja. A szokásos magyar tehetségtelenség a szokásos magyar kongó pincehanggal.

agika88 2018.10.30. 20:58:47

@prukker: az Ónodis résszel nagyon nem értek egyet. Én imádtam az egész játékát úgy ahogy volt.

newnt55 2018.11.02. 16:40:51

Erőltetett valami lett, kár volt ezért a 3. évadért.
Nem értettem a striciknél kurválkodós részt sem hogy mégis mit várt Míra, hogy elengedik?
A rendőrnő karaktere tök felesleges, nem is tudom aztán végülis mi lett vele.
Gáll Feri állandó morcos nézése és modoros beszédje egy idő után rohadtul unlmassá teszi a karakterét.
Rengeteg gyenge vagy közepes színészi alakítás, Míra és az újságírónő színészi játéka csapnivaló, Mikó István meg nem oda való. Azt miért kellett megölni?
Egyértelműen bukás ez az utolsó évad.

pannonfunk 2018.11.08. 17:24:14

Szerintem meg jobb lett a harmadik évad, mint a második. A karakterek végig örlődnek, ugrálnak egyik döntésükről a másikra. Labilisak, kiszámíthatatlanok. Akinek ez nem tetszik, az mondjuk ne nézze meg Az oroszlán télen-t, mert hülyét kap.Pedig az mondjuk 8.1-en áll IMDB-n és 92%-on a Rotten Tomatoes-nál (a port.hu-n meg 9.2-n).