Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1957) ajánló (1699) amazon (109) amc (896) animációs (109) atv (213) axn (528) baki (261) barátok közt (143) baromság (130) bbc (404) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (266) botrány (319) breaking (123) breaking bad (232) brit (512) bsg (258) bulvár (994) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (513) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (244) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (168) dvd (302) előzetes (114) emmy (189) f/x (450) film (595) filmmúzeum (902) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2047) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2959) HBO (100) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2036) híradó (124) hírek (288) hírtv (124) history channel (116) homeland (123) horror (146) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (537) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (228) kép (798) köztévé (138) kritika (610) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (140) mtv (1149) mtva (259) nbc (2134) netflix (362) nézettség (1351) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (309) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1925) reklám (322) remake (225) retró (287) rtl (615) rtl ii (142) rtl klub (2204) sajtóközlemény (116) sci-fi (154) scifi (207) sci fi (533) showtime (790) simpsons (115) sitcom (881) snl (275) soa (189) sorozat (11579) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (167) spinoff (113) spoiler (339) sport (319) sport1 (147) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (383) tbbt (233) tehetségkutató (227) tények (118) tévé (135) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (178) trónok harca (755) true blood (215) tv (16394) tv2 (3165) tv6 (103) tv paprika (142) twd (302) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (296) viasat (549) viasat3 (643) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (181) x faktor (110) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Egy béna ostrom sem rontotta el a Westworld legújabb részét

Westworld-kibeszélő, 2. évad 3. rész

2018. május 09. 13:18 Fega 12 komment

 1_bhnrlwprh7njc50xyxghba.jpeg

Harmadik epizódjához érkezett a Westworld második évada az HBO-n. Posztunkban spoileresen tárgyaljuk az epizód legfontosabb eseményeit.

Nekem továbbra is a Westworld legelső része a kedvencem a sorozatból, mert az egy elsőrangú pilot volt, ami remekül megmutatta a sorozatban lakozó potenciált. Ugyanakkor egy csomó minden, ami miatt igazán tetszett az epizód, olyasmi, amihez a sorozat nem tud majd visszatérni. Vagyis azt gondolnám, hogy hosszú távon "a nyugiba" nem térhet vissza. Mégis, a teljesen ismeretlen, indiai világban játszódó teaser azt juttatta eszembe, hogy rengeteg érdekes történetet lehetne elmesélni egy olyan parkban, ahol többé-kevésbé probléma nélkül mennek a dolgok.

A teaser is viszonylag hamar eljutott oda, hogy lakók gyilkolnak embereket, de az, hogy két vendég próbálja kideríteni egymásról, hogy valóban azok-e, akiknek mondják magukat, egyszerre hozott valami újat a sorozatba, úgy, hogy valójában továbbra is az egyik legtöbbet ismételt kérdésével foglalkozott. Ha pedig sok évadot szeretnének a sorozatból, akkor pár ehhez hasonló dobásra még szükség lesz a jövőben.

1_913_nt3zawnc5atpdflvkw.jpeg

De azért kezdtem a kibeszélőt azzal, hogy mi a kedvenc Westworld-részem, mert a mostani epizód volt az első, amin azt éreztem, hogy végre kezdenek rátalálni arra az elegyre, ami hosszú távon jól állhat a sorozatnak és nagyrészt nem érinti azokat az elemeket, amik miatt az első rész jól sikerült. Az eddigi két epizódban szerintem eléggé nehézkesen tudták összefűzni a szálakat, most viszont a váltások sokkal logikusabbnak érződtek.

Az egyik meghatározó téma, amihez továbbra is ragaszkodnak: egy álomban járunk. Az változó, hogy épp kinek az álmában, de amit az Eredetből megtudtunk az álmok természetéről, az jól passzol a Westworldhöz is. Általában fogalmunk sincs, hogy hol vagyunk és hogyan kerültünk oda. Ez sokszor a jelenetek szereplőire is igaz, de a nézőkre szinte mindig. Például a már emlegetett nyitójelenetben is percekig keressük a kapaszkodót. Ehhez passzolnak a néha összefüggéstelen ugrások, hogy a nézőnek még annyi fogalma sem legyen, hogy térben, vagy időben hol tart a történet.

Ezt legerősebben Bernardon keresztül látjuk, az ő szemén keresztül láttuk az évad eddigi legkomolyabb cliffhangerét, amikor bevallotta, hogy az összes lakót ő tette el láb alól. Nem tudjuk mi minden történik még velünk addig, de az sem lehet véletlen, hogy ezt a szálát úgy indították el, hogy a tengerparton arccal a homokban ébredt, amiről szintén az Eredet juthat az eszünkbe. Ehhez képest nem volt annyira áll-leejtős, mégis pont jól működött, hogy Miss Hale arról beszél, hogy Abernathy folyton kicsúszik a kezünkből, majd megmutatnak egy alkalmat, amikor tényleg kicsúszott a kezükből. Ez pedig időben pont Dolores szálához köt minket. Összességében az erőd ostroma annyira nem volt érdekes vagy izgalmas.

1_q_e3pqlmjrjfkx56xrzqoa.jpeg

Ezt közösen hozták össze az epizód írói, illetve rendezője. Az ostrom taktikailag egy katasztrófa, fogalmam sincs, hogy milyen logika mentén gondolták, hogy jó ötlet fényes nappal percekig lassan sétálni az erőd felé, miközben csípőből tüzelnek. Ezt pedig Richard J. Lewisnak sikerült teljesen fantáziátlanul felvennie. Tévés keretek között nehéz megváltani a világot, de az ostromot mutató képek olyan érzést keltettek, mintha az egyetlen cél az lett volna, hogy vegyük fel a körülményekhez képest legegyszerűbben és legolcsóbban. Persze itt az HBO egyik zászlóshajóról van szó, így önmagában ez is elég jól néz ki, de egy Michelle MacLaren vagy az előző epizódot dirigáló Vincenzo Natali (vagy még tucatnyi más tévés rendező) szerintem többet ki tudott volna ebből hozni.

Szintén nem értékeltem túl nagyra az áthallásokat Dolores és Daenerys között, hogy itt van egy ultrakemény szőke csaj, akiből persze az átlag bandita semmit sem néz ki, a nőnek viszont szüksége van a seregeire, amihez olyat mutat, amilyet a másik félnótás még sehol sem látott. Azt viszont el kell ismerni, hogy az epizódot sem ez, sem a rendezés nem lőtte lábon. Végre ugyanis azt érezzük: minden egyes epizóddal épül a momentum, valami érdekes felé haladunk, ami sokkal egészségesebb évadfelépítés, mint amit az első etap során tapasztaltunk.

A Dolores és a Maeve közötti párhuzam nagyon jól működött még akkor is, ha mindkettőjükkel az történik, hogy csak bizonyos szabályokon tudnak felülemelkedni. Bizonyos tekintetben szabadok, viszont a családi köteléket a sokszoros ismétléssel sikerült beléjük égetni, amit így már a sajátjukként élnek meg, nem felülről kiosztott utasításként. Ez pedig kapcsolódik a másik sokszor ismételt kérdéshez, hogy mitől lesz valami, például egy érzés, valódi. Remélhetőleg ezt azért még így is kikezdik a jövőben, mert hiába volt valami furán megható abban, ahogy két robot nosztalgiázik, amíg a fura érzést nem vetkőzik le az ilyen jelenetek, addig nem lesz az igazi. Ilyen pillanatokban a sorozat hidegnek érződik, amikor lehet értékelni a furcsa, csavaros helyzetet, amit eljátszanak előttünk, de a sorozatok akkor működnek, ha valami zsigeribb érzelmet is elő tudnak hozni a puszta megbecsülésen túl.

1_s9gzsst-ndjjvpfpxdp3ya.jpeg

Bernarddal kapcsolatban most azt éreztem, hogy sikerült ezen túllépni, maga a kódfejtés elég bénán volt megoldva, ezzel együtt működtek a jelenetei. Akkor is amikor megpróbálta becserkészni Abernathyt, a legfontosabb beszélő USB-t a történelemben, meg akkor is, amikor teljesen kikészülve próbált elmenekülni az erődből. Jeffrey Wright igazán csillog, és ezzel sikerült azt is tompítani, hogy ne legyen annyira átlátszó, mikor Dolores levezeti neki, hogy hogyan ébredt öntudatra. Ezt még az első évadban ismertük meg, ott Ford mondta el Bernardnak, most pedig Dolores már a konkrét tapasztalatairól is tudott mesélni, nem csak a száraz elméletet adta le. Ilyenkor is elsősorban az agyunk értékeli igazán a megoldást, ami nem vált ki túl heves érzelmeket, de azzal, hogy Bernardot sikeresebben tudták közel hozni a nézőkhöz, mint Dolorest vagy Maeve-et, már ez a jelenet is jobban működik. Pedig valójában elég tipikus ez az egész, olyasmi, amit a második rész kapcsán is említettem, hogy okosabbnak akar tűnni annál, mint amilyen valójában.

Ugyanakkor azt is figyelembe veszem, hogy mennyire a szerepcserékre épít a második évad, amit többféleképpen lehet értelmezni. Az egyfajta szerepcsere, mikor Dolores és nem Teddy játssza a főnököt, és kéri meg a confederádókat, hogy legyenek szívesek feláldozni magukat az ő önző céljai érdekében. Szerepcsere, a lehető legegyértelműbb, mikor az író kezéből kicsúszik a narratíva, és a lakóktól függ az, hogy él-e vagy hal-e. De az igazán furmányos jelenet az, amiről az előbb írtam, amikor az Arnoldról mintázott robotnak mondja el a másik robot, akin olyan sokat dolgozott, hogy milyen volt azt megélni, hogy már nem egy hangnak engedelmeskedik, hanem saját magát hallja a fejében.

De önmagukban a csavaros helyzetek és jelenetek még nem fognak egy olyan sorozatot eredményezni, aminek a világába minden héten vissza akarunk térni. Ahhoz kellenek ezek a személyes kapcsolatok. Viszont ezek palástolására meg jók az ilyen tét nélküli, de látványos jelenetek, amik nem dolgoztatják az agyat, nem kell azon gondolkozni, hogy ki a lakó és ki az ember, vagy most időben hol tartunk, csak élvezzük a látványt és az akciót. Ennek megfelelő egyensúlyozása lesz a Westworld második évadának nagy feladata, de a harmadik epizód után én bizakodó lettem.

Egyéb felfedezések:

  • A szamurájvilág felvezetése jó, hogy egy ilyen cliffhangerrel történt, viszont nem tetszik, hogy egyszer csak a semmiben tűntek fel, ezzel is maradva az álomszerűségnél, amikor nem tudjuk, hogyan kerülünk oda, ahol épp vagyunk. A teaserben jó volt látni, hogy fizikailag hol ér össze a két park.
  • Szintén az Eredet jutott eszembe arról, hogy a lakók úgy vannak programozva, hogy gátolják a vendégek közötti interakciót. Az előző epizód óta tudjuk, hogy ez azért is van, mert ha nem lakókkal dugnak, akkor például nem tudják megszerezni olyan könnyen a DNS-üket. Az Eredetben pedig a tudatalatti igyekezett küzdeni a behatolók ellen, a saját kis lakóin keresztül.
  • Másik vesszőparipám a sok Trónok harca áthallás, mikor megjelent a szőke nő, aki embereket gyújt fel, akkor szintén eszembe jutott.
  • A sorozat túlságosan ráment a gyilkolásra a fellázadó lakókkal kapcsolatban, de itt egy jelenetben utaltak rá, hogy valójában ha rabszolgát csinál az emberekből az még rosszabb, mert az összességében nagyobb szenvedéssel jár. Néha tök jó lenne, ha nem csak egyetlen veszélyes dolgot tudnának elképzelni a lakókkal kapcsolatban.
  • Nekem magamtól nem jutott eszembe, de az interneten népszerű teória, hogy a Katja Herbers által játszott új karakter lehet a fekete ruhás ember lánya, Emily, akit a múlthéten flashbackben láttunk.
  • Ha már itt tartunk, tudjátok ki nem hiányzott egy kicsit sem az epizódból? William. 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Index.hu.hazudik 2018.05.09. 15:10:01

hello :) mennyit csenget az HBO ?

mildi 2018.05.09. 16:02:52

@Index.hu.hazudik: hello. tévés blogon vagy, te nagyonhülye

SZPIITII 2018.05.09. 17:41:34

Az nem "ostrom" volt, hanem vicc...
Eddig a második évad alapján nem is értem, hogy hogyan rendelték be a 3. évadot. Eddig elég közepes a sorozat, az első évad közelében sincs és valszeg nem is lesz.

Phxmike 2018.05.09. 19:41:26

Az elso eved is elegge katyvasz volt de ennek aztan vegkepp semmi ertelme. Szerintem az erod ostrom majd elviszi a legrosszabb ostrom cimet a valaha forgatott filmeknel sorozatoknal. Nem is erdemes ra szavakat pazarolni annyira nevetseges volt. Szerintem meg serto is hogy a nezok ele ilyen moslekot dobtak. Minek neznek minket? A fekete parduc hasonloan gagyi zero tortenetu szar de a marvel legalabb effekteket tud gyartani. Ettol fuggetlenul kikapcsoltam a felenel.
Ez a westworld egy szutyok. Minek ez a sok idegtepo csavar meg alom meg titkolozas benne. Az ember ha sorozatot nez akkor egy ora kikapcsolodasra vagyik es nem feltetlenul ugy hogy minden egyes masodpercere emlekezni akar az elozo resznek. Az Agymenok szerintem azert mukodott sokaig mert eleg jol csinalta ezt a szorakoztatast lazan kotodo epizodokkal.
Az eredeti Westwold film nagyon izgalmas lehetosegeket teremtett egy hatalmas szep uj vilagot rengeteg kalanddal es ehelyett a sorozat egy viszonylag szuk sotet es foleg ostoba terben jatszodik meglehetosen egysiku modon. Ossze vissza ugralva. Sztori az nincs benne de a hulye ugralasokat en mar unom azt hiszem ennyinel ki is szallok a dologbol. Ennel vannak sokkal jobb sorozatok amik szorakoztatni akarnak.
Erdekelne hogy a keszitok szerint az mennyire izgatja a nezot hogy lenyegeben sose tudjuk egyetlen epizodban sem hogy hol vagyunk mikor vagyunk kivel vagyunk. Hogy lehet igy azonosulni joval vagy rosszal? Egyaltalan ki a jo es ki a rossz? Ezt szepen lassan linearisan is fel lehetett volna vezetni hogy van egy ilyen park megerkeznek az elso vendegek es rajtuk keresztul latjuk hogy mi hogy tortenik a parkban aztan jonnek a belso problemak stb. Pont mint a filmben. Az elso evad elso egy ket resze valami ilyesminek indult amikor a ket srac megerkezik a vonattal de hogy ebbol ilyen baromsag fog elojonni es hogy ehhez meg Anthony Hopkins is adta a nevet az eleg szegyen.
Ez a legutobbi epizod konkretan mirol szolt? Mit adott hozza a tortenethez azon kivul hogy ujabb 50 perc valtozatos hulyesegekkel tuzdelt es oncelu eroszakot lattunk valtogatva unalmas es semmitmondo beszelgetesekkel. Raadasul teljesen kovetkezetlen karakterekkel.
A tabornok miutan megkapta az uj fegyvert miert nem lotte szitava Dolorest ezzel hogy behodolt neki az emberei szemeben gyenge lett. Az ornagyot le kellett lonie es felelesztenie hogy higgyen benne most meg csak besetal par rongyossal es atvesz egy erodot. Persze. Ha elvileg seregre van szuksege minek meszaroltatja le a delieket? Miert zarjak be a kaput es aztan mi az az ujabb nevetseges jelenet mikor kijonnek a 'tuleloket' szuronnyal ledofkodni ahol meg az is latszik hogy a szurony is cgi ahogy beledofi valakibe. Az ossze vissza teljesen koncepciotlanul gyalogolo futo setalo vagy nem is tudom piknikezni keszulo es fenyes nappal ostromlo kommandosok meg mi a fene akart lenni? Igy kb egy csapat hulye turista ostromolna akiknek elosor adtak a kezebe fegyvert. Meg ha tudtak merrol jonnek miert kellett egeszen az erod kozelebe jonniuk hogy felrobbantsak oket. Miert nem tettek a robbanoszert eleve a fak vonalahoz? Hogy jutottak be a kommandosok a csajszival az erod hatso reszenel hogy elvigyek Abernathyt? Ott nem volt or?. Vagy az a ket szerencsetlen akit ott lelottek az csak ugy allt ott mintha szinten piknik lenne es nem full time ostrom kb 100 meterrel arrebb a fokapunal. Ez olyan tipikus amcsi haborus film hogy a nemet orok mindig hulyek es mindig hattal allnak hogy le lehessen szurni oket.
Es meg lehetne folytatni de minek. Gagyi szar az egesz a nezok az hbo es ugy altalaban a tevezes megcsufolasa ez az egesz.
En ertem amugy az elso posztolo kerdeset...

Meg gyanusan keves is a komment. Csak nincs cenzura? Ciki hogy mindenki szerint szar az HBO uj 'zaszloshajoja'?

vargatom 2018.05.09. 20:11:53

Számomra is az az egyik nagyon zavaró elem, hogy az öntudatra ébredt robotok még mindig a beléjük programozott "érzelmekhez" ragaszkodnak.

Ebben semmi logika nincs, bár magát a hibát a szerzők már az első évad végén elkövették Maeve "lányával". Csak erre most rátett egy lapáttal az, hogy Doloresen(!) is kiütött ez, meg utána a latin gengszteren; és aztán még egy lapáttal az, hogy a fő Westworldös szerző még idézi is a szövegét, és aztán ennek mégsincs semmi érdemi következménye.

Már ez is egy elég nagy bakugrás és nagyon megnehezíti, hogy tényleg komoly scifinek vegyük a sorozatot, báááár azért el lehet képzelni még valami magyarázatot rá.

A másik viszont, amitől falnak megyek, az a halottat tettető robotok.
Dolores sereget akar, tehát megkeresi a rakás déli katonát, jól lelövik őket, aztán feltámasztják őket és ezzel hű követői lesznek - oké. De utána amikor elege van belőlük, akkor büntetésből újra lelövik őket??? És utána azok megint halottnak tettetik magukat... Ráadásul ezek a robotok kb. ugyanannyira megállíthatatlanok kéne legyenek, mint maga Dolores, ehhez képest a biztonságiakkal vívott tűzharcban is engedelmesen hullanak jobbra-balra.

Persze, nyilván lehet nekik olyan sérülést okozni, amitől működésképtelenné válnak, elvész a memóriájuk tartalma stb. - de ezek a sima testre leadott lövések teljesen hatástalanok kéne hogy legyenek...

Sieg 2018.05.10. 00:42:26

A második évad eddig egy nagy nulla. Az első jól megcsinált, sok helyen gondolkoztató és jó ritmusú volt. Ez eddig egy nagy, ötlettelen katyvasz, amit a szokásos olcsó lakossági szórakoztatás (izé, ahogy mondtad "látványos", tét nélküli) elemekkel próbálnak elfedni, a cikkből láthatóan a nézők egy részénél sikerrel.

Az flashback-ek voltak az egyetlen (bár erőltetettnek ható) értékelhető részei, ami sokat elmond a koncepciótlanságáról. Még nem mondtam róla le teljesen, de azért remélem, hogy nem az lesz a következő nagy fordulat, hogy van mondjuk egy római kori világ is. Hell yeah.

"Sérti a fülemet ez a hitetlen beszéd" 2018.05.10. 08:54:24

Bennem alapvető kérdések merültek fel, de lehet, hogy csak nem voltam elég figyelmes:
-milyen energiával működnek a lakók?
-néha vérszerű folyadék folyik ki belőlük sérülés esetén, néha meg fehér cucc.
-esznek egyátalán? Anyagcseréjük van? Ha nincs, akkor nem tűnt fel nekik, hogy sosem kell szarniuk?
Egyre trágyább a sorozat.

ZMO 2018.05.10. 09:29:16

1) Végre egy bejegyzés, amiben egyetértek Sixx-szel. Ja várj, ezt Fega írta. Sixxnek hogy tetszett ez a rész?

2) A második évad egyértelműen legerősebb része volt ez, rengeteg jó pillanattal. Az első évad még mindig magasan veri ezt, de azért ez már alakul.

3) Szerintem a 3. évad kifejezetten jó lesz, ha az évad végén a helyes következtetéseket tudják levonni. Pl. hogy az első évad értékeit nem kellene ennyire mostohán kezelni.

M_Runcájsz 2018.05.17. 11:51:11

A fenti kommentek, miszerint 'ötlettelen', 'logikátlan', 'semmi értelme' arról árulkodnak, hogy sokan nem látják át ezt a sorozatot. Konkrétan magas nekik. Lehet nem az ő hibájuk vagy csak egyszerűen nem nekik találták ki ezt a sorozatot. De legalábbis a második évadot.
Maga a mesterséges intelligencia, mint tudomány, ezt boncolgatja az egész sorozat. Hogy egy robot mitől más, hogyan fejlődik, vagy mik a határai. Egyáltalán, létezhetnek-e azok a dolgok majd bármikor is, amit a filmben pedzegetnek. Jó példa az egyik rész elején, mikor bemutatatót tartanak egy 'új projektről' a cég vezetőjének iszákos fiának. És mondja elképedve, hogy 'még nem tartunk itt'. Mármint a technológia. Kíváncsi lennék, ha a kommentelők belekerülnének egy ilyen szituációba, ahol hirtelen megáll körülöttük minden és mindenki, milyen reakciójuk lenne. Na, ezt az élményt kell élvezni és átérezni ebben a sorozatban. Mert hát igen, már most léteznek neuronok által vezérelt számítógépek, és ezekről már cikkeznek. Mi lehet már, amikről még nem cikkeznek, de létezik?!

M_Runcájsz 2018.05.17. 12:42:59

@"Sérti a fülemet ez a hitetlen beszéd": szerintem tök egyértelmű: a piros vérszerű dolog, az a díszlet része bennük a hitelesség végett. A fehér bizbasz az, ami hajtja őket. A szarás témában pedig, amíg nem voltak tudatuknál, addig nem érdekelte őket. Miután már tudják magukról, hogy robotok, utána már azért nem érdekli őket...

vargatom 2018.05.29. 15:51:01

@M_Runcájsz: "Mert hát igen, már most léteznek neuronok által vezérelt számítógépek, és ezekről már cikkeznek. Mi lehet már, amikről még nem cikkeznek, de létezik?!"

Olyan típusú algoritmus (vagyis szoftver) létezik, hogy neurális háló, aminél a működési elv átvesz elemeket a természetből, pontosabban abból ahogy a jelenlegi ismereteink szerint a neuronok meg idegrendszer meg agy meg ilyen dolgok felépülnek és működnek.
Hardverben meg továbbra is szilícium alapú integrált áramkörök vannak csak, mint az elmúlt jó 50 évben, bár a miniatürizálás mértéke és a gyártástechnológia is borzasztó sokat fejlődött.

Mindenesetre erre nagyon nem mondanék olyat, hogy "neuronok által vezérelt számítógép".

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2018.06.18. 08:58:46

" Ha pedig sok évadot szeretnének a sorozatból, akkor pár ehhez hasonló dobásra még szükség lesz a jövőben."

Én nem sok évadot alkarok hanem egy tisztességesen végigvitt jól lezárt történetet. Sok sorozatnak (kh hmm... Walking Dead) az a baja hogy nem akarják befejezni ezért nincs íve , hanem csak újabb és újabb évadokat írnak hozzá a színvonal meg szép lassan a béka segge alá süllyed.

Eddig még egy 5 évadnál hosszabb sorozatot sem láttam aminél is ne jött volna be. Szóval vigyék végig szépen de aztán FEJEZZÉK BE a sorozatot.