A Weinstein-botrány hullámai elérték Magyarországot is, Sárosdi Lilla színésznő vallott nemrég arról, hogy a Vígszínház korábbi igazgatója, Marton László szexuálisan zaklatta, amit a férfi később rágalomnak nevezett. Az ügynek még lesznek fejleményei, mindenesetre az ATV-nél ez a téma lett A nap híre. Ez azt jelenti, hogy az ATV egy szavazásban próbálja kideríteni azt, amit valószínűleg a rendőrségnek is nehéz lesz. A szavazás végeredményét Simon András ismertette az ATV-n később.
Nyilvánvalóan egy súlyos témáról van szó, amit érdemes empátiával kezelni, hiszen a szexuális zaklatás sokakban egész életre szóló lelki sebeket ejthet. Éppen ezért talán részletezni sem kell, hogy miért ennyire ízléstelen az ATV szavazása. Totál idegen emberek mégis honnan tudhatnák, hogy kinek hihetnek? Mégis miért kell arról megkérdezni az átlag embert, hogy egy szexuális zaklatással kapcsolatos ügyben kinek hisznek? Mi alapján tudhatná az átlag magyar, hogy kinek van igaza? Mártonnak, mert férfi? Sárosdinak, mert nő? Számtalanszor kiderült már, hogy az áldozathibáztatás nagyon súlyos problémát okoz Magyarországon, ezért különösen kényes a téma, és garantáltan nem a hétköznapi ember fog igazságot adni. Basszus, a TV2-es Naplóban még arra voltak kíváncsiak, hogy "Ön optimista?"
Ettől függetlenül a poszt írásának idején a szavazók 77 százaléka hisz Sárosdinak, és 23 százaléka Martonnak, na, nem mintha ennek bármi értelme is lenne az ég egy adta világon.
Intimitás Gourmet · http://intimitasgourmet.blog.hu/ 2017.10.19. 19:23:02
Guszty 2017.10.19. 20:39:16
tnsnames.ora 2017.10.19. 20:45:10
A poszt veleje meg rendkívül érdekes kérdés abból a szempontból, hogy mi a potenciális igazság illetve mi az effektív bünügyi/jogi megítélés (időben hogyan alakul). Ugyanis attól, hogy nem lesz büntetés (vagy enyhébb esetben következmény), attól még felfedhető/kibogozható igazság kikristályosodhat a nagy globális social mediában. Elég lehet csak belegondolni Kiss László nemi erőszak ügyébe honnan jutott el hová (annak függvényében, hogy él-e tényleg az áldozat).
Harvey Weinsteint illetően is konszenzus van (korábbi visszataszító cselekedetei kapcsán), a frontok már inkább csak értékelést illetően vannak. Szó nincs arról, hogy csomó színésznő összeesküvés után igaztalan össztüzet zúdított rá. Már Marton Lászlónál is derült ki analóg sztori (pedig Magyarország sokkal-sokkal kisebb méretre), és bizony ez le tud képződni hitelességi százalékokba és nem biztos, hogy helytelenül (valósággal szembemenve). Amikor sok független esemény mutat ugyanabba az irányba, ott egyre nehezebb a védekező poziciót fenntartani (hálózatelméleti megközelítésben).
Ebben a kontextusban az ATV csak fontoskodva és taszító módon ugyan, de pillanatképet adott egy sokakat foglalkoztató státuszbitről.
histar007 2017.10.19. 20:52:37
Amúgy Martonnak rögtön felfüggesztésből kell indítani. Ártatlnság vélelme? Vagy ez egy nehezen bizonyítható eseteknél nem játszik?
232323 2017.10.19. 21:02:09
Ha egy pali rákérdez, hogy akkor leszopol-e mert akkor kapsz pozit, az már nem okés.
Ha egy nő állít valamit, akkor az meg rögtön igaz. :)
Engem meg ez a Lia vagy Lilla vagy ki a faszom abúzált. Ellette-kellette magát előttem és teljesen összeroppantam ettől. Megfogta a saját mellét is és csábosan rám nézett... azóta nem tudok aludni!!44
böf :)
poliJoker 2017.10.19. 21:18:24
postakocsi 2017.10.19. 21:22:24
Persze csak óvatosan elítélni, mert kell a kattintásszám...
De legalább megy hozzá az átnevezett "the walking dead comment:com " :D
mh1973 2017.10.19. 21:30:32
foggy day 2017.10.19. 21:33:24
MIx 2017.10.19. 21:58:12
A mai bulvármédia kukkol, leskelődik, Való Világokat csinál, s a hír, hogy a lepedő alatt megtörtént -e VV senki és VV akárki között a "dolog"!
A nézettségért mindent!
Ilyen romlott erkölcsű sosem volt még a közélet!
Beleértve a pártokat, médiumokat, az embereket, a tanárokat, a papokat, s mindenkit!
Ma nem kifizetődő erkölcsösnek lenni, mert a kurváknak, prostituáltaknak áll a világ.
NAR 2017.10.19. 22:04:37
a Nanga Parbat rabjai 2017.10.19. 22:21:20
Zola_ 2017.10.19. 22:27:09
Pont egy újságíró akad ki ezen?
Ugyan már... ez olyan álszent dolog.
laci_52 2017.10.19. 22:35:19
gergerg 2017.10.19. 22:36:11
Ez alapján azért látszik, hogy az átlag magyar igenis támogatja a szexuális erőszakon átesett nőket.
Bár ez tényleg undorító és vérforraló kérdés.
Tzp 2017.10.19. 22:58:37
morph on deer 2017.10.19. 23:48:43
Milyen előnye származhatna belőle, de komolyan?
Dolgozzatok! 2017.10.20. 00:05:44
Természetesen vagyok annyira átlagon aluli IQ-val rendelkező lény, hogy bemondásra bármit elhiszek, mert csak. Mindezt úgy, hogy eddig nem is ismertem ezt a nő, ami csak azt jelentheti, hogy szakmájában valami emberfeletti teljesítményt produkált...ja mégsem.
Most, hogy utánanéztem ki is ő, hát ő: youtu.be/wDJbrZL4axM?t=26m57s és ezt a férje rendezte, picit azért betegnek érzem a szitut. Nem tudom rávenném-e az asszonyt, hogy előttem smároljon egy csávóval, miközben kettőnek meg veri a farkát.
Empátiát szeretnél Sajó? Tőlem az kapja, aki az állításait alá is tudja támasztani valamivel, és nem egy ködös, 20 éves sztorit ránt elő, amit lehetetlen lesz tisztázni. Mivel a spiné a vádló, neki kell bizonyítania az állításait, amíg ez nem valósul meg, addig csak rágalmaz, azért meg nem jár empátia, senkinek.
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2017.10.20. 00:06:23
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2017.10.20. 00:08:33
Ez a megítélési mód az emberek nagyobb részében így működik.
Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.20. 00:10:00
Ha esetleg az derül ki, hogy Marton ártatlan, akkor ezt hogyan gondolják jóvátenni? Ja, hogy úgyis ráfért már egy kis meghurcolás?
@morph on deer:
Pl. bosszút akar állni, amiért nem kapott meg egy szerepet.
De ez csak egy lehetséges magyarázat, természetesen a két érintetten kívül senki nem ismerheti az igazságot. Bizonyítani pedig abszolút lehetetlen, ezért a nő el fogja veszíteni az ellene indított rágalmazási pert.
@Mate12345:
"minden előismeret nélkül az átlagember 78 százaléka ilyen esetben automatikusan a nő mellett foglal állást."
Talán azért, mert egy rendezőnek vagy producernek valóban igen nagy hatalma van, a színésznő meg ki van szolgáltatva. Nálunk, ahol a filmes világ eléggé belterjes, még jobban, mint pl. az USA-ban.
glad az egyetlen 2017.10.20. 00:46:45
Két lehetőség van:
Egy: Marton László az áldozat. Nem lesz más aki ellene vall. Ez esetben nem lesz más vádló és jól tette, hogy rágalmazásért perel.
Kettő: Sárosdi Lilla az áldozat. Jó eséllyel más is jelentkezni fog és ha 4-5 vádló van azt nem lehet lesöpörni az asztalról. A Weinstein-botránynak is pont ez volt a lényege. Az már érdekes kérdés, hogy az utóbbi változat esetén a Marton a számára legelőnyösebb húzás az ha szintén perrel fenyeget, mert ez talán elriaszt másokat, hogy jelentkezzenek.
Persze ez még csak fikció és esély latolgatás, de lényeg az, hogy igen, kiderülhet.
glad az egyetlen 2017.10.20. 00:51:27
lola31 2017.10.20. 00:52:03
strangers in the night 2017.10.20. 01:08:45
2017.10.20. 01:19:46
Szerintük kérdezni, nyomozni, kételkedni felér az áldozathibáztatás halálos bűnével. Ha egy nő megvádol valakit, azt bűnösnek kell tekinteni.
A szereposztó dívány úgy működik, hogy arra hajlandó színésznők lefekszenek rendezőkkel, producerekkel, majd cserébe kapnak szerepeket, jól fizetett állást, akármit. Ez prostitúció, aminek szerintem legálisnak kellene lenni.
Az más kérdés, hogy ha erőszakot alkalmaznak, az megengedhetetlen. Vagy ha bedrogozzák, öntudatlanra itatják a nőt. Bár italra is szabad nemet mondani.
De ha egy felnőtt nő kap egy szexuális ajánlatot, akkor el tudja dönteni, hogy neki az megéri-e. Van aki egy koktélért és egy luxusétteremben elköltött vacsoráért lefekszik valakivel. Másik ezt házassághoz, vagyonközösséghez kötik. Megint mások filmszerepet, színházi szerepet várnak el cserébe.
Hogy ki kinek hisz, az egyéni megítélés kérdése. Ez tipikus "he said, she said" szituáció. Egy nő szava egy férfi szava ellen.
Abban amúgy nem látok semmi rosszat, ha egy férfi megkérdezi a nőt, hogy lepippantaná-e. Erre a nő nemet mond, a férfi nem alkalmaz erőszakot. Elválnak útjaik. Ez nem zaklatás, nem erőszak, csak egy nagyon bunkó csajozási kísérlet.
Dolgozzatok! 2017.10.20. 01:30:36
2017.10.20. 01:34:49
Miért? Ezer oka lehet.
Most nem Sárosdiról írnék, hanem egy fiatal lányról, akit ismertem. Ő például azért találta ki, hogy bedrogozták, leitatták egy buliban és amikir öntudatlan volt, akkor megerőszakolták, mert megcsalta a barátját, lebukott és pillanatnyilag jó ötletnek tűnt számára áldozatot játszani. Elhárítani a felelősséget.
Aztán a megvádolt srác mutatott az őt számonkérő rokonoknak szerelmes, szexuális tárgyú sms-eket, amiket a lánytól kapott... Így tisztázta magát.
Nem zárom ki, hogy valami volt Marton és Sárosdi közt, valami félrecsúszott bepróbálkozás, leszopnál-e szöveggel. Ahogy egy vacsora végén is megkérdezi egy férfi, hogy a nő felmenne-e hozzá egy kis lepedőgyűrésre, erre a nő mondhat örömmel igent vagy felháborodhat és mondhat nemet és elkezdheti terjeszteni, hogy őt megalázta, szexuálisan zaklatta a férfi, hisz megkérdezte, hogy szexelne-e vele.
Én abban hiszek, hogy a felnőtt nők tudnak nemet mondani illetve mérlegelni, hogy ez megéri-e nekik. Minden kapcsolatban ezt teszik, mérlegelnek.
Dolgozzatok! 2017.10.20. 01:45:30
2017.10.20. 01:46:03
Ez a megítélési mód az emberek nagyobb részében így működik."
Nem, az emberek legnagyobb hányada azt kérdezné, hogy ezt bemondásra el kellene hinni? Azt kérdeznék, hogy ha engem így megvádol egy nő, akkor neki is hisznek csak azért, mert egy nő vádolt meg egy férfit. Ártatlanság vélelme?
Nem azt mondom, hogy nem hiszek Sárosdinak, hanem azt, hogy ezt ennyi információ alapján, ilyen hosszú idő után nem tudom megítélni.
Amúgy Sárosdi annyit állított, hogy megkérte Marton, hogy pippantsa le, erre ő nem volt hajlandó. Nem volt erőszak, se semmi. Elváltak útjaik. Ennyi. Ez egy nagyon rossz szájízű csajozási kísérlet, amit egy vidéki diszkó parkolójában tudtam volna elképzelni a 90-es években. BMW-ben (Ladában) ül a menő csávó és megkéri a mellette ülő csajt, hogy szopja le. Volt már ilyen a történelemben.
Harvey Weinstein. 2017.10.20. 01:58:31
morph on deer 2017.10.20. 02:00:19
Az nem lehet, hogy a szímiiskolásoknak is vannak már tapasztalataik és azért fogtak össze?
2017.10.20. 02:02:20
Te azért nem menjél el büntetőbírónak ilyen logikátlan gondolkodással.
Az, hogy más "áldozatok" is jelentkeznek vádakkal, az nem jelenti, hogy az adott esetben, azon a rezedaillatú estén ott a BMW-ben valóban az törtent, amit Sárosdi állít.
Azt se jelenti, hogy nem az és nem úgy történt a dolog, ahogy Sárosdi állítja.
Amit te feltételezel, hogy ha más is megvádolja Martont más ügyekben, akkor az a vád (ami mondjuk vagy bizonyított vagy nem) ebben az ügyben bizonyíték lehetne.
Láttad a Gyalog galoppot?
- Engem gyíkká változtatott!
- Gyíkká?
- ...már elmúlt.
Kb. ilyen a te érvelésed.
glad az egyetlen 2017.10.20. 03:55:56
Fogalmad nincs erről a témáról.
Igazából van egy gyakorlat ebben és az nem mindig követi a józan paraszti eszet vagy "vaslogikát".
Ha emlékszel a közelmúltban volt egy balhés ügy, amikor egy fiatalkorúak nevelő intézetében volt sorozatos molesztálások. Amíg egy valaki jelentkezett (hosszú évekkel később), addig lesöpörték a dolgot, de amint más is felvállalta (szintén hosszú évek után), mindjárt elítélték az igazgatót, pedig nem volt kézzelfogható bizonyíték csak a tanúvallomások.
A birói gyakorlatban (itthon és külföldön egyaránt) létezik az a kategória, hogy ha x számú tanú vallomás szól valaki ellen, akkor a vádolt személyen van a bizonyítási kényszer és ha nem tudja kétséget kizáróan bizonyítani, hogy akkor ott ő nem is lehetett ott, akkor bizony elítélik. Erre számtalan példa van és az "X" az ráadásul elég képlékeny.
Arthur Bloch 2017.10.20. 05:11:34
Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.10.20. 07:14:26
szalmakazal 2017.10.20. 07:36:50
Európai téridő 2017.10.20. 07:49:37
szociál · szociesatjukol.blog.hu 2017.10.20. 07:51:36
#metoo
apro_marosan_petergabor 2017.10.20. 07:54:56
Az ilyen ügyeket hagyományosan a bíróság kezeli, s maradjunk is meg ennél a módszernél.
postumus mumus 2017.10.20. 08:11:31
Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.20. 08:11:35
"Az nem lehet, hogy a szímiiskolásoknak is vannak már tapasztalataik és azért fogtak össze?"
Mind a 100+ aláírót zaklatta?
Kétlem. Ha most tanuló színiiskolásokat zaklatott, akkor friss esetekről van szó, amikor is nem aláírást kell gyűjteni, hanem feljelentést kell tenni - ha már nem tett azonnal, amikor zaklatták. Ez így erősen egy erkölcsi lincselésnek tűnik.
Itt mutatkozik meg az áldozat felelőssége - na nem abban hibáztatható, hogy zaklatták, hanem abban, hogy nem tett azonnal feljelentést. Ráadásul ma már mindenkinél van hang- és képfelvevő eszköz (okostelefon), lehet bizonyítékot készíteni.
Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.20. 08:13:18
"ennek a nőnek annyi esze van mint egy éticsigának."
Neked meg annyi sincs, mint egy amőbának. De legalább nőgyűlölő köcsög buzeráns vagy.
postumus mumus 2017.10.20. 08:13:36
postumus mumus 2017.10.20. 08:16:32
postumus mumus 2017.10.20. 08:22:16
ideasz 2017.10.20. 08:28:48
postumus mumus 2017.10.20. 08:30:41
postumus mumus 2017.10.20. 08:36:34
Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.20. 08:46:35
Az a gond, hogy akkor örökre elvágta volna magát mint színésznő - bár amúgy sem lett híres, én legalábbis most olvastam először a nevét.
Sajnos ezek olyan dolgok, amelyeket szinte lehetetlen bizonyítani, viszont a bizonyíték nélküli vád lehet alaptalan, rosszindulatú is. Súlyos dilemma, mert ilyenkor bűnösök is megúszhatják, na de amikor jogállam lettünk, akkor vállaltuk azt, hogy inkább ússza meg száz bűnös, mintsem egy ember is ártatlanul bűnhődjék.
Te tudsz erre normális megoldást? Én nem.
postumus mumus 2017.10.20. 08:46:49
postumus mumus 2017.10.20. 08:48:40
Hizdahr zo Loraq 2017.10.20. 08:49:42
Az erőszak erőszak.
A nem az nem.
GyMasa 2017.10.20. 08:51:53
...Az nem lehet, hogy a szímiiskolásoknak is vannak már tapasztalataik és azért fogtak össze?...
Az lehet, hogy vannak tapasztalataik "ugy altalaban", sot, akar lehetnek tapasztalataik egeszen konkretan is. A baj ezzel "csak" annyi, hogy a jogrendszer viszont nem igy mukodik.
Van neki egy alapvetese, az artatlansag velelme.
Egy ilyen felfuggesztessel is az a baj, hogy serti ezt az alapelvet.
Es, most tevedes ne essek, en nem allok senkinek a partjan, nem gondolom, hogy a no hazudna, sot, gyanitom, hogy igazat mond, de az semmit nem szamit, jhogy en mit gondolok.
Raadasul, ha most felfuggesztik, es perre kerul sor, es nem sikerul bizonyitani az eroszakot, amire kb. 99% esely van, de jol felfuggesztik, akkor meg az egyetem is bajba kerul, mert oket is lehet perelni mindenfele karokozasokert.
Igazabol ez a legnagyobb baj a mostani progressziv csupasziv ideologiaval.
Mivel a megalapozott konzisztencia hianyzik az ervrendszer mogul, es ad-hoc valtozik az ertekrend idovel, elobb-utobb ezek az ellentmondasok szepen osszeadodnak, es a ritka kivetelek jo kis kognitiv disszonanciakat okoznak.
Hizdahr zo Loraq 2017.10.20. 08:51:59
postumus mumus 2017.10.20. 09:00:35
maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.10.20. 09:04:30
furo80 2017.10.20. 09:07:17
Pilotax 2017.10.20. 09:08:03
savanyu_bableves 2017.10.20. 09:11:30
postumus mumus 2017.10.20. 09:12:17
Ha a rendező nem indít azonnal pert rágalmazásért, akár még igaz is lehet. Engem ha igaztalanul vádolnának meg, ezt tenném. Hányszor láttuk már orbánék esetében is, hogy őket lopással vádolták meg, de mivel orrbán nem ellenkezett, nem tett feljelentést rágalmazásért, minden bizonnyal igaz a történet. Bizonyítékok hiányában így lehet megtudni, hogy igaz- e vagy sem a történet. A rágalmazott reakciójából.
Dr.Traktor 2017.10.20. 09:19:06
Ja nem...
Képmutató szerencsétlenek...
cso zsi 2017.10.20. 09:19:51
A "szereposztó dívány" az vagy 200 léve léteziik.
Mégis, ha az amerikai (és pár tíz éve a hazai) filmipart és popszakmát) megnézzük, akkor faji/vallási, valamint nemi identitási alapon keletkeznek a "sztárok".
A maradék meg szimplán ribanc. Utóbbiak csak akkor fedik fel a "titkot", ha senkik maradtak.
rovid 2017.10.20. 09:24:15
commentes nikk 2017.10.20. 09:25:01
Janos Vegetary 2017.10.20. 09:32:31
postumus mumus 2017.10.20. 09:34:57
www.vivianna.hu/80-erenyov
Ravasz Figyelmeztetés 2017.10.20. 09:42:47
Így igaz. Továbbmegyek, mi alapján tudhatná egy szarházi index-blogger, hogy kinek van igaza? Persze ez nem gátolja abban, hogy rögtön eldöntse, hogy Sárosdi Lillának, mikor a következő mondatban már áldozathibáztatást emleget. Utolsó senkiházi hulladék vagy, egy képmutató, szakmai nulla, nem jobb, mint az ATV, amiről klikkvadász műfelháborodó cikket írsz, te álszent kis korcs.
GyMasa 2017.10.20. 10:09:30
..."Mi alapján tudhatná az átlag magyar, hogy kinek van igaza?"...
Hat, elolvassa a cikket az ujsagban a per jogeros lezaras utan az ujsagban.
:-)
to:rppapa 2017.10.20. 10:12:57
Igen, ha egy nő önként ajánlkozik az rendben van. És persze a férfinek sem kell feltétlenül elfogadnia az ajánlkozást. Sőt létezik férfi elleni erőszak is!
Weinstein ügyében már kiderült - Martonról eddig nem, de ez nem jelenti, hogy nem is derülhet ki hasonló -, hogy aki nem volt hajlandó eleget tenni a nyomulásának, vagy korábban bepanaszolta, azt tönkre is tette. Vagyis igen, akinek elég erős ambíciója volt arra, hogy a szinészi pályán kamatoztassa meglévő vagy képzelt tehetségét, az kénytelen volt eltűrni az erőszakot akkor is, ha közben tisztában volt azzal, hogy ő most erőszak áldozata.
neménvagyok 2017.10.20. 10:20:25
Ebben az esetben irigylésre méltó állapotban van még most is, 74 évesen... :)
to:rppapa 2017.10.20. 10:20:50
killercsiga 2017.10.20. 10:27:34
azért ez nem csak csajozási kísérlet. egyrészt arról van szó hogy ott elő lett kapva egy fasz, ami már jogilag is jelent valamit. másrészt a fickó hatalmi szituációban volt, ez így nem sima bunkóság.
Janos Vegetary 2017.10.20. 10:27:55
Shadow#9 2017.10.20. 10:32:20
Az csak közhangulatfelmérés, aminek nem kellene legyen, de lesz véleményformáló ereje.
Az igazi szereplőknek, akárhonnan nézed, egy életre elég lesz, ami ezután jön majd. Nem irigylem egyiket sem, nem lennék a helyükben, de maguknak akarták a balhét, oldják meg egymás között, engem hagyjanak ki belőle...
Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.20. 10:38:03
Azért valahol az sem normális, ha egy nőnek testkamerát kell viselnie. Persze ez esetben a férfinak sem árt, nehogy őt vádolják meg hamisan.
Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.20. 10:39:30
"Az ilyen férfinak büntetésül, a nőnek pedig az ilyenek ellen védekezésül ezt javaslom:
http://www.vivianna.hu/80-erenyov"
Ez a szopásra kényszerítés ellen is jó? :O
morph on deer 2017.10.20. 10:43:10
Ha hiszed, ha nem, azért kérdeztem.
Valahol nehéz elképzelni, hogy minden alap nélküli esetben ez lenne a legjobb módszer “csak” megfúrni Martont.
Hát, vagy megtudjuk, vagy nem.
cselaxi 2017.10.20. 10:47:49
postumus mumus 2017.10.20. 10:55:35
Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.20. 11:00:07
"Ebben az esetben irigylésre méltó állapotban van még most is, 74 évesen... :)"
A legszebb férfikor.
postumus mumus 2017.10.20. 11:02:00
Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.20. 11:04:34
"És itt lép be az, hogy ha többen tesznek hasonló jellegű, eltérő időben és/vagy helyen történő erőszakról bejelentést, akkor már erősen valószínűsíthető, hogy a vád megalapozott."
De még ez sem kétséget kizáró bizonyíték. És ezzel nem Martont védem, mert szerintem is valószínű, hogy a nő igazat mond, hanem a jogállamot.
Pár éve volt, hogy Julian Assange-t vádolta meg két CIA-s nő erőszakkal. Milyen véletlen, mi?
postumus mumus 2017.10.20. 11:07:03
Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.20. 11:08:01
"Valahol nehéz elképzelni, hogy minden alap nélküli esetben ez lenne a legjobb módszer “csak” megfúrni Martont. "
Pedig de. Ma ez a legjobb módszer. Bizonyíték sem kell. Még ha bíróság előtt nem áll is meg a vád, a közvélemény előtt Marton le lett nullázva. Lásd a színiiskolások követelését a felfüggesztésre. Gondolod, hogy egy felfüggesztésből egy "bizonyítottság hiányában" történt felmentés után jól lehet kijönni?
Shadow#9 2017.10.20. 11:09:23
Édesanyád igen okos asszony, gratulálok neki ezúton is.
Shadow#9 2017.10.20. 11:13:54
balfa 2017.10.20. 11:16:15
Shadow#9 2017.10.20. 11:18:10
Shadow#9 2017.10.20. 11:39:01
Bele Bizerga 2017.10.20. 11:43:13
Szerintem azért egy ilyen eset több egy egyszerű (bunkó) bepróbálkozásnál, mert egy szakmai előremenetelt befolyásoló khmm. mentor/mentorált viszony kialakulásához vezethetett volna.
Valószínűleg sok-sok ilyen eset volt eddig is, a célja ennek inkább az lehet a mostani "feltárásnak", hogy ez a "szereposztó dívány" dolog, amiről valószínűleg mindenki hallott már így-úgy, az szűnjön meg egyszer s mindenkorra.
A másik, hogy hajlamos a társadalmunk (én is) átesni a ló túlsó oldalára. Ha minden megjegyzés, nézés...stb. mögött zaklatást látunk, akkor jobb lesz, ha előbb utóbb csukott szemmel némán kihalunk...mert különben pellengérre kerülhetünk.
Janos Vegetary 2017.10.20. 11:46:13
Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.20. 11:56:09
"Ha minden megjegyzés, nézés...stb. mögött zaklatást látunk, akkor jobb lesz, ha előbb utóbb csukott szemmel némán kihalunk...mert különben pellengérre kerülhetünk."
Elképzelem, hogy egy katasztrófa nyomán az emberiségből csak egy emberpár maradt: Ádám és - nem, nem Béla, hanem - Éva. Aztán Éva lépten-nyomon erőszakot kiált, később meg elveteti a magzatát, mert hogy az ő teste...
Bele Bizerga 2017.10.20. 12:01:49
De Ádám és Éva újrakezdhetnék, csak minek...
Pilotax 2017.10.20. 12:34:04
Shadow#9 2017.10.20. 12:41:52
Pilotax 2017.10.20. 12:42:06
Kiss L. esete egészen más, hiszen ott jogerős ítélet volt, letöltött büntetéssel.
"És itt lép be az, hogy ha többen tesznek hasonló jellegű, eltérő időben és/vagy helyen történő erőszakról bejelentést, akkor már erősen valószínűsíthető, hogy a vád megalapozott."
Miért is igazolja az egyik eset a másikat? Elítélni szerintem bizonyíték alapján lehet nem pedig valószínűségek alapján. Mert három egymással összebeszélő k..a megvádol erőszakkal akkor az igaz is? Bár a magyar jogalkalmazás ismeretében már bármit el tudok képzelni.
Pilotax 2017.10.20. 12:43:01
Shadow#9 2017.10.20. 12:46:18
emmersson 2017.10.20. 14:05:12
Most ezt megkérdezte egy TV csatorna, hogy egy általános képet adjon a témában. Mi is ezzel a baj, miért tapintatlanság?
Mert ha az, akkor az még inkább az, hogy véleményt írtok róla :(
glad az egyetlen 2017.10.21. 19:17:01
index.hu/gazdasag/2017/10/20/marton_laszlot_ujabb_ket_no_vadolja_zaklatassal/
glad az egyetlen 2017.10.21. 19:25:37
Volt ugye az a nevelőintézeti molesztálások. Egy ember nem volt szavahihető, de végül 17-en jelentkeztek. Ez elég volt már a letartoztatáshoz és a vádemeléshez. X számú tanú egybehangzó nyilatkozata (esetleg szakértőkkel vizsgálják őket, hogy életszerű-e a vallomás) már elégséges.
"... Bár a magyar jogalkalmazás ismeretében már bármit el tudok képzelni. ..."
Nem csak magyarban van ez így hanem más országoknál is. Ott van pont az kiindulópontnak tekinthető Weinstein-botrány. Közvetlen bizonyíték nincs csak sok tanúvallomás. Weinstein mint producer komoly jogi háttérrel és tudással rendelkezik most még sincs esélye.
glad az egyetlen 2017.10.21. 19:30:13
Másnap is eszébe jutott, de kérdés, hogy másnap mered-e feszegetni, hogy a főnököd és karrieredet biztosító személy fenékbe rúgott. Vannak dolgok, amikről csak évek múlva tud beszélni az ember.
Billy Hill 2017.10.24. 00:37:26
Shadow#9 2017.10.27. 12:41:14
index.hu/kultur/2017/10/26/marton_laszlo_bocsanatot_kert/
Előbbi esetben ez egy elég nagy pofára esés, azoknak is, akik Marton mellett nagy hangon kiálltak, utóbbiban még mindig nem tudni, ki mond igazat, nagy általánosságban én is bocsánatot kérhetek az őseim vétkeiért, de attól még nem leszek tettes azokban a bűnökben...