Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A szemünknek és nem a szívünknek szólt

Trónok harca kibeszélő, 7. évad 6. rész

2017. augusztus 22. 10:11 Fega 275 komment

00_game_of_thrones_706_01.jpg

Utolsó előtti epizódjához érkezett a Trónok harca utolsó előtti évada. Az HBO-n hivatalosan hétfőn este debütált a hatodik epizód, aminek eseményeit ebben a posztban spoileresen tárgyaljuk.

Mindjárt véget ér az évad, Martin kezét már rég elengedték a készítők, mégis, azt hiszem, vele kell kezdeni, mert mégiscsak az ő fejéből pattant ki, hogy az Éjkirály egy könnyed mozdulattal ledobja Dany egyik sárkányát, hogy saját céljaira hasznosítsa szerencsétlen teremtményt. Ez biztos, hogy az egyik kedvenc fordulat volt a tarsolyában, és roppant kellemetlen lehet a tévés változatot látni először, ami nagyjából csak találgat azt illetően, hogy hogyan és miért kellene ennek az egésznek történnie.

Martinnal ellentétben a készítőknek nincs idejük túl sokat agyalni ezen, pár éve megkapták a "legfontosabb koordinátákat", minden mást viszont rájuk bíztak. Nem egyszerű dolog viszont tévés keretek között, szűkös határidőkkel, összehozni valami olyat, ami azokat is kielégíti, akik akkor kezdtek ennek a könyvnek az olvasásába, amikor Bill Clinton volt az amerikai elnök. Ezzel együtt az évadban fellelhető hibák egy részét én arra fogom, hogy annak idején Martinnak nem volt egy olyan szerkesztője, aki a nyakára lépett volna, és annyit lenyeseget a történet középső részéből, hogy a végjáték érdemi része ne érződjön egyetlen hatalmas rohanásnak, aminek ájulás a vége.

Az sem mellékes, hogy Martin mindig mondhatja azt, hogy egy (két?) könyvvel többet ír, és ezek után nehezen is tartom elképzelhetőnek, hogy két könyvvel el is tud jutni a kívánt befejezésig, de lassan elengedem ezt a vonalat. Mindenesetre, ha azt keressük, hogy miért érződik néhol már elkapkodottnak a történet, akkor mindenképpen itt kell kezdeni. A készítőknek abból kell főzniük, ami van, ugyanakkor ez a tempó sokkal jobban illik egy tévésorozathoz. Egy átlag széria random epizódjánál egyáltalán nem hat furának, hogy egyetlen rész leforgása alatt kitalálnak egy tervet (szerezzünk bizonyítékot!), és a megvalósítását is rögtön elkezdik. Ez a Trónok harcában viszont a körülmények, a narratív struktúra és a távolságok miatt nehezen valósítható meg hitelesen.

Ezért idegennek érződött, plusz a korábbi évadokban még beszélhettünk realitásérzetről, idén leginkább csak a hiányáról. Tudom, előző években sem volt minden hibátlan, és volt, hogy kilógott a lóláb, de az idei évad minden korábbi példán túllép. Viszont ha be akarják fejezni a sorozatot, illetve érinteni minden főbb pontot, amit Martin kitalált, akkor nincs más választásuk. És nem is tudom őket hibáztatni, a nézők nagy része szerintem a látványos megoldásokat és ütközeteket örömmel beáldozza az életszerűség oltárán.

Az HBO nagyon profi abban, hogy kulisszák mögötti tartalommal lássa el az előfizetőit, az Inside the episode videókat általában kötelező megnézni, mert néha egészen találó dolgokat mondanak egy-egy kreatív döntés hátteréről. A mostani epizódban például elhangzik, hogy eleve onnan indultak, hogy találjanak egy olyan helyszínt az ütközethez, ahonnan hitelesen ki tudnak keveredni élve. Ez azért is fontos, mert úgy csinálnak, mintha bármennyit is törődnének vele, de egyre inkább olyan az érzésem, mintha csak azt akarnák elkerülni, hogy a Sharknadoval egy lapon emlegessék őket, ami a valósághűséget illeti. Ehhez képest, megengedték maguknak azt, hogy a korábbi epizódokban Jon azért ment Sárkánykőre, hogy sárkányüveget bányásszon, de végül a küldetésre nem is vittek magukkal külön, mert minek? Nem jött volna jól, ha úgyis olyan sok van belőle?

A látványra nem lehet panasz, viszont azt pont nem hiszem el, hogy innen ki lehet keveredni élve. De ami ennél is bosszantóbb, hogy ha a Trónok harca kikerüli az ilyen helyzeteket a tömegszórakoztatás érdekében, akkor olyan érdekes morális dilemmákat tud felvetni, amiket a presztízs dráma sorozatok is megirigyelhetnek. Ezért sajnálom, hogy azzal kell foglalkozni, hogy mennyire filmes megoldás volt a medvetámadás, hogy csak a segítőket kapták el, akár a zombik, akár a Mások, vagy hogy az Éjkirály miért töketlenkedett annyit a dárdával, mikor ott volt a földön Dany, illetve ha annyira jól céloz, akkor a szigeten csillezgető főhőseink felé miért nem dobott egy dárdát. Kikerülni elég nehéz lett volna.

Ennél is nagyobb probléma, hogy a csipetcsapat számára világossá vált, hogyha lezúzod a Mást, akkor azzal együtt legyőzted a holtakból álló seregét is, egyetlen "gombnyomással". Az egyetlen mozdulattal legyőzhető sereg pedig az egyik legkellemetlenebb filmes/sci-fis/fantasys húzás, amit csak el tudok képzelni, és sajnálom, hogy itt is megadják erre a lehetőséget. Valószínűleg ezt is örökölték Martintól, és kicsit félek, hogy tényleg igazzá válik az a rajongói teória, miszerint Sam fogja leszúrni az Éjkirályt, ezzel véget vetve a háborúnak.

Alan Taylor rendezte az epizódot, és a legjobb pillanatokat akkor tudta szállítani, mikor a vállvetve küzdő hősöket lehetett mutatni. Az egész medvetámadásra szerintem csak azért volt szükség, hogy előkészítsék: az Éjkirály nemcsak embereket, de állatokat is visszahoz a halálból és akkor kék a szemük.

Ennek ellenére én ezen szórakoztam a legjobban, mert meglepő volt, elég nagy volt a tét, mégsem érződött túlzásnak, és úgy jött le, hogy tényleg egy ilyen csoportos effort lenne a zombi-medve legyőzése. Közben a Visszatérő legendás jelenetét is megidézték, ami szintén pluszpont. Később a kősziklán is jó volt a közös harc, de sokkal kevésbé volt már meglepő, illetve egy pillanatig felmerült bennem, hogy ki merik nyírni Tormundot azelőtt, hogy találkozna Brienne-nel, de végül nem merték meglépni. Pedig valami ilyen drasztikus dologra lett volna szükség. Joraah is leeshetett volna a sárkányról menekülés közben. Valami kellett volna.

Mert a nyomorult sárkánynak, aki meghal az epizódban, sem hangzik el a neve egyszer sem, pedig ennyit azért még a Walking Dead áldozati bárány szereplőinek is kijár. Eskü alatt én nem merném vállalni, mert egyébként is elég keveset foglalkoztunk a másik két sárkánnyal, amelyik nem Drogon, mindenesetre az interneten az a konszenzus alakult ki, hogy Viserionból lett az Éjkirály hátasa. (Meg ha van egy sárkány, ami Jon feltételezett édesapjáról van elnevezve, talán nem őt fogják lelőni.) Ennek ellenére szörnyen para, hogy a készítők tudták, hogy ez a dolog jönni fog, és az egyik legmeghatározóbb momentum lesz a sorozat történetében, de nem tettek túl sokat azért, hogy mikor elérkezik, akkor tényleg kirázzon minket a hideg.

Ennél is rosszabb, hogy egyetlen színész arcára sem sikerült kiülnie annak a zsigeri döbbenetnek, amivel normál esetben ennek az egésznek járnia kellene. Az emberiség 99 százaléka a sárkányokat eleve mesének hiszi, még rosszabb a helyzet zombik és a Mások tekintetében, de azt, hogy ez a kihipózott Darth Maul még le is tud dobni egy sárkányt, minimális lendület, rákészülés nélkül, annak tényleg megrázónak kell lennie. Lehet nem volt idő, hogy újra felvegyék a jelenetet, de Emilia Clarke-tól elkezdve tényleg mindenki nagyon bambán néz, miközben valami olyasmi történik, amit elmagyarázni is nehéz.

Viserion halálának kellene minket földhöz csapnia, Thoros Myr nem túl nagy veszteség, Benjen pedig azért maradt életben, hogy Brant meg aztán Jont is egy ismerős figura mentse majd meg mikor a semmiből szükség lesz rá. Plusz elhiszem, hogy neki tényleg megváltás a halál, úgyhogy ha stílusosak a készítők, őt zombiként még viszontlátjuk, harmadszor is.

De visszatérve a halálesetekre, hányszor lehet még eljátszani, hogy jaj, majdnem meghal egy fontos szereplő, de aztán mégsem? Alapvetően nem baj, mert az átlagos sorozatoknak lételemeik az ehhez hasonló megoldások, nem baj, hogy a Trónok harca alkalmazza őket, de elméletileg azért nőtt ekkorára, mert sokszor kikerülte őket. Most meg úgy viselkedik, mint az az egyszerű srác, aki udvarlás közben eljátssza az úriembert, de miután összejött a dolog, már nem is tartja olyan furának felrakni a sáros bakancsát az asztalra.

Viszont ja, önmagában a halál sem hatja meg a nézőt, ha csak tudja, hogy ennek most megrázónak kellene lennie, de nem érzi. Ebből a csapdából nehéz lesz kikászálódni. Amellett sem szabad elrohanni szó nélkül, hogy a sorozat azért mutatott egy kicsit abból, amiért annyira szeretem, és amiért azt tudom tanácsolni mindenkinek, hogy akkor is nézze újra az elejétől, ha úgy érzi, mindenre emlékszik a történtekből.

04_game_of_thrones_706_08.jpg

Tyrion és Dany beszélgetése arról, hogy mi lesz halála után a trónnal, az epizód legérdekesebb része volt. Először a legjobb jutott eszembe, de ennek a jelentnek szerintem ártott, hogy ebbe az epizódba rakták, mert minden, ami nem a falon túl történt, az hangulatilag kilógott. Megint csak sok múlt azon, hogy mindkét félnek igaza volt, tényleg felesleges addig agyalni rajta, míg meg sincs a trón, viszont Tyrion is jól érzi, hogy ha meg is lesz a trón, erre a kérdésre Danynek nem igazán lesz jó válasza. Ezzel a következő rész, illetve évad egyik érdekes konfliktusának is megágyaznak. A Rabszolga-öbölben is láttuk, hogy egy dolog megszerezni a hatalmat, egy másik meg is tartani meg garantálni, hogy úgy is maradjanak, de Szent István meg Szent László országában ezt senkinek nem kell magyarázni, ugye?

Ehhez képest Arya és Sansa csatája már kevésbé volt felüdülés, illetve azt éreztem, hogy Maisie Williamst nem sikerült megfelelően instruálni a jelenetben. (Persze, ha feltételezzük, hogy tényleg Aryát látjuk, és nem azt kommunikálja már egy ideje a sorozat, hogy ő nem is Arya valójában? Mert akkor helyén volt, de úgy sem áll össze nekem teljesen.) Viszont amennyire nehézségeik szoktak támadni a párbeszédekkel a készítőknek, itt annyira jól sikerült érzékeltetniük, hogy a két lány mennyire elbeszél egymás mellett, és hogy a történtek mennyire megnyomorították őket. Persze lehet úgy is nézni, hogy az egymással vetélkedő Starkok az egyik utolsó fontos csavar a happy endre ácsingózó olvasóknak és nézőknek, de ez közben egész egyenesen következik azokból az ellentétekből, amik már akkor megvoltak, mikor felhőtlen és boldog gyerekkoruk volt.

Kisujj ebbe pisil még bele, ami igazán remélem, hogy a véget is elhozza a számára, mindenesetre jó volt látni, ahogy próbálnak valahogyan elszámolni a múltjukkal. Illetve a korábbi posztban feszegetett kérdés is előkerül, miszerint a becsület vagy a túlélés-e a fontosabb. Aryának is el kellett árulnia a családját, hogy aztán azokat árulja el, akik kiképezték, szóval árnyaltabb a dolog, mint elsőre tűnik. Talán kicsit szájbarágósan adták a tudtunkra, hogy látod, Sansa, csak arra vártál, hogy hozzámenj egy jóképű királyhoz/trónörököshöz, aztán kettőhöz is sikerült, de mindkettő pszichopata volt. A harmadik (sorrendben második) házasság meg egy alkoholista törpével volt, aki ráadásul másodszülött. Ezeket elő kellett venni, és jó, hogy a Stark lányok nem lettek puszipajtások csak azért, mert egy szenvedés volt az életük, de vigyázni kell a készítőknek is, nemcsak Kisujjnak azzal, hogy mennyit játszanak ezzel.

Miután lement az ütközet, és mindenki megmenekült, fel lehetett kicsit lélegezni, és így talán beszélhetünk az utolsó rázós döntésről, miszerint az egész epizód tanulsága az volt, hogy a külön töltött idő alatt Dany és Jon is ráébredt, hogy nem kéne a másik nélkül élni. Persze Tyrion szerint Jon első látásra belezúgott Danybe, de ez igazából mindegy is. A lényeg, hogy a két főszereplő kapcsolatának elmélyülésére sem jutott idő, azt sem lehetett megcsinálni, mert annyira sok plottal kell mellesleg foglalkozni, hogy a romantikázás nem fér bele, pedig az ő esetükben tulajdonképpen az is a plot része. De úgy tűnik, azt kémiával könnyebb megmagyarázni, és tényleg az a szerencséje a készítőknek, hogy Kit Harrington meg Emilia Clarke tényleg úgy néznek ki egymás mellett, mint akik rokonok összeillenek, úgyhogy emiatt kevésbé csapja ki a biztosítékot, de így is elég nagy baj, hogy a hiperűrsebesség miatt egyre inkább csak a szemünknek, mintsem az agyunknak, illetve a szívünknek szól a sorozat.

 36.gif

Egyéb felfedezések:

  • Nem sikerült életszerűre szabni azt, ahogy a menetelés közbeni csevegések kialakulnak, de így sem túl nagy baj, mert a legtöbb így is nagyszerű volt. Legjobb, mikor a Véreb és Tormund megbeszélik, hogy mindketten ismerik Brienne-t. A második egyértelműen Berric Dondarion megjegyzése, miszerint Jon egyáltalán nem hasonlít az apjára! Ez azért vicces, mert tényleg inkább az anyjára, Lyannára ütött, mintsem Rhaegalra. Harmadik helyre meg odafér, mikor Tormund szívatja kicsit Gendryt.
  • Apropó Gendry. Hát ez a futásos, elájulós megoldás szintén a kevésbé kreatívak, illetve hihetőek közé tartozott.
  • Az AV Club egyik kommentelője összeszedte, hogy Havas Jont többször mentették már meg, mint az amerikai autóipart. Egészen pontosan hatszor. Jon védelmében annyit lehet elmondani, hogy a túlélés is elég nagy művészet volt ezekben a helyzetekben.
  • Meg tényleg, szerintem az ilyenekbe már kár belekötni, de nagyrészt a szereplőknek nem látszódott a leheletük, pedig elég hidegnek kellene lennie ott, ahol vannak, nem?
  • A spoilerek annyira kikerülhetetlenek, hogy a rész után néhány órával az amerikai olimpiai csapat az Éjkirályt osztja Twitteren. Aki mellesleg instant mémmé vált, legalábbis sporttal kapcsolatosan elég sokan elsütötték.
  • Ja, Martin és a jégsárkányok. Az öregnek eléggé be vannak akadva ezek a jószágok, egyik korai regényét, még a Tűz és jég dala előtt konkrétan The Ice Dragon néven írta, és egyébként gyerekeknek szól, és simán reklámozza is Facebookon.

A finálé előzetese:

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mbm 2017.08.22. 19:19:54

@Zacskóstej: az éjjeli őrséget nem a fal építésekor alapították?

Atiati 2017.08.22. 19:27:51

@Zacskóstej: 13. parancsnoka volt Wiki szerint

Zacskóstej 2017.08.22. 19:45:00

@Atiati: Jogos. Rosszul emlékeztem. :)

Zacskóstej 2017.08.22. 19:45:45

@blogozdki: Akkor elég jól sikerült,de persze az is lehet.

CollectiveMadness 2017.08.22. 19:55:06

@atisr: Láttam pár helyen itt is, máshol is van aki hasonlóan gondolja. Nem azért kritizálom a sorozatot mert "hater" vagyok, vagy mert menő utálni, vagy mert rossz napom van. Hanem mert imádom a sorozatot/könyveket.

@blogozdki: Ezt már sose mosom le magamról. Nyilván annyit ér a szavam mint a nick amit kreáltam, de a leakekkel egy hete találkoztam először, akkor is csak a 4/5. részét olvastam el, hogy hitelesek-e. Amit akkor írtam, puszta spekuláció volt.

CollectiveMadness 2017.08.22. 20:01:00

@larry: Ez ezerszer és még egyszer. GRRM, és az egész Song of Ice and Fire zsenialitása az, hogy összehozza a fantasyt és a realizmust. Nem fehér és fekete karakterek harcolnak egymás ellen, és a szerencse sem mindig a hősnek kedvez. Szürke karakterek (jellemben, nem érdekesség tekintetében) harcolnak egy kegyetlen világban a túlélésért. A gyenge írást azzal magyarázni, hogy "dehát ez fantasy" szembemegy azzal, ami nagyszerű tette a sorozatot/könyveket.

blogozdki 2017.08.22. 20:04:49

@CollectiveMadness: oké. nem rád akadtam ki elsősorban, Te csak az utolsó csepp voltál a pohárban. ;)

blogozdki 2017.08.22. 20:13:53

@Zacskóstej:
végig pörgettem a vanity fair és entertainment promó képeit, de csak a zárójelenethez kötődő képet találtam, de abból még nem jöttem volna rá mi lesz Viserion sorsa. viszont a promó képek eddig meséltek a záró epizódból nem közöltek képet. de a Night king szemében kikockázták a fal sorsát a fanok.

CollectiveMadness 2017.08.22. 20:14:57

@blogozdki: Valamit kifelejtettem: szerintem a jégsárkányt volt a legkönnyebb kitalálni, kb csak az volt a kérdés h mikor jön. A sorozat, főleg itt a hetedik évadban egyre inkább a fan-service és a minél "menőbb" dolgok felé mozdult el: Jon tuti sárkányon fog lovagolni, Arya azzal a valyriai acél tőrrel fog white walkereket gyilkolni. Mégis mi lenne menőbb, nagyobb, hihetetlenebb, fantasztikusabb (nem tudom milyen szó van még) mint egy zombi sárkány? Nem tetszett a rész, de mint egy kislány felsikítottam mikor kinyílt a sárkány szeme. Ez a legnagyobb ziccer az egész sorozatban, el se tudom képzelni, hogy kihagyták volna. Na persze, valahol igazad van. Biztos, hogy sokan voltak akik beleolvastak a leakekbe és elkezdték a saját ötletükként előadni, hogy jégsárkány meg satöbbi. De talán az előreláthatóbb csavarok közt van, szerintem.

chrisred 2017.08.22. 20:18:16

@CollectiveMadness: Szerintem komoly hiba keverni a könyveket és a sorozatot. A tévében pont az nem működik, ami Martin elképzelésében a lényeg, a folyamatos POV staféta, ez teszi a szereplők helyzetét, motivációját és érzelmeit "szürkévé", esendővé amúgy egy epikus fantasy történetben. Ezért nem érdemes ugyanazt várni a sorozattól is.

Zacskóstej 2017.08.22. 20:25:29

@blogozdki: Az is lehet hogy igazad van. Én kb 4-5 hónapja láttam a képet. Csodaszépen megcsinálva, HBO felirattal stb. Nem jártam utána a hitelességének :)

atisr 2017.08.22. 20:25:41

@CollectiveMadness: basszus, Én nem szarkazmusnak szántam.
Tényleg egyetértettem a mondanivalóddal.

CollectiveMadness 2017.08.22. 20:30:16

@chrisred: Nem azt várom ami a könyvekben volt. Azt sose, talán még 20 rész/könyvvel se tudnák visszahozni. De az első négy évad minőségét elvárni azt hiszem jogos. Vagy legalább próbálkozzanak. Szerintem működött tévében is a szürkítés: Tywin, Tyrion, Stannis, sőt Cersei. Komplex, összetett, midegyikben volt valami ami miatt azt mondtad, valahol igaza van. Most itt van Jon: még csak egy gyengeségét se tudok mondani, ő A HŐS, nem is értem hogyan nem ölte meg még a Night Kinget az egyik kezével, miközben a másik kezével békét hoz Westeroson, a lábai pedig eközben rabszolgákat szabadítanak fel Essoson. Vagy Cersei, aki eddig a gyerekeiért tett mindent, most meg csak gyilkológéppé változott, nulla szerethető vonással. Vagy egy még jobb példa Euron, aki leginkább a prérifarkasra hasonlít a Kengyelfutó Gyalogkakukkból: egy gyerekmese főgonosza.

Zacskóstej 2017.08.22. 20:37:13

@chrisred: Ez is igaz. Én pl kifejezetten szerettem a könyvekben azt ami másokat untatott. Hogy hosszú..helyenként vontatott stb. Nagyon élveztem benne hogy sok oldalon keresztül fejti ki a karakterek személyiségét ami a sorozatban elsikkad.

Pl: A könyvekben Euron-nak elég fontos szerepe van...főleg hogy a sárkánykürtöt a filmből teljesen kihagyták. De Benjen Stark is....bár a könyvekben még épphogy csak elkezdték felépíteni. A sorozatban egyszerűen csak van aki feltűnik és ment, de nem fejtik ki hogy miért is él? Legalábbis félig. Mert a könyvben "coldhand" a neve ugyebár.....Szóval ha a sorozatban most szimplán "meghalt" akkor azt GM biztos nem így akarta lezárni. De ott van pl Jaqen H'ghar, vagy Sirio Forell.....tuti nem ennyi szerepet szánt nekik GM. (Az én teóriám szerint ők egy és ugyanaz a személy és ezt ki is tudom fejteni) Sirio halálát nem láttuk pl és halála előtt mondta is hogy "Not Today" De ezernyi ilyen apróság van még elrejtve a könyvekben amit a sorozat "gyors" lezárása okán szimplán átlépnek. GM a gyökér hogy nem fejezi be a sorozatot. Mert szerintem soha nem fogja már befejezni.

mollyhooper 2017.08.22. 20:42:00

@Drednaught: Felnyerítettem a fókás hozzászólásodon. Király vagy!

CollectiveMadness 2017.08.22. 20:42:44

@atisr: Ja én meg meg örültem, hogy egyetértettél :D, bocs hogy nem ez jött le, kimaradt pár mondat. Örülök, hogy van aki nem csak nyáladzik a CGI-sárkányok láttán, hanem megnézi, hogy van-e tartalom is mögötte. Jó pár komment végignyálazása után tegnap arra jutottam, hogy a legtöbb embert nem is érdekli a történet, az írás, a karakterek, a logika, csak pár nagy csatát akar látni ("legjobb epizód valaha'", "aztamindenit zombisárkány woooow", "imádom kit haringtont" és hasonlók). Én is imádom a nagy csatajeleneteket: de nem ettől lesz egy sorozat jó. Ne adjuk már lejjebb a mércét.

cs¤cs€ssz 2017.08.22. 20:52:26

@doggfather: nem egyszerűség kérdése szerintem. Azt kell elfogadni hogy
1: a sorozat hajnalán volt ármány és cselszövés, földhözragadtabb perspektíva meg részeken átívelő utazások(ahol karakterépítés folyhatott)
2: a végjáték inkább fantasy mint politikai játszma(hiszen azt a vonalat már felépítették és ki is pörgették korrektül), ami nyilván a valóságtól jóval inkább elrugaszkodik. Nem hiszem hogy a logikátlanságok nagyítóval való keresése fokozza az élményt
3: nem a készítők hibája hogy Martin képtelen befejezni a művét, ők viszont nem akarnak rétestésztát csinálni belőle.

Nemzeti Dohányos 2017.08.22. 20:55:11

@Atiati: Épp most tartok az újranézéssel ott, hogy megtámadják a falat. Ők nagyon rá voltak parázva arra, hogy százezren fognak támadni. A hullákat meg kell keresni, ki kell ásni, és feltámasztani. Nem kis munka. Lásd mint a sárkányt. Apropó sárkány. Kíváncsi leszek, tud-e tüzet okádni. Úgy tűnt, azt a szervet találta el, ami a tűzokádásért "felel", ezért is okozott ekkora sebet. Eddig látott élőhalottakon a sebek megmaradtak, így érdekes lenne, ha ez a funkció megmaradt volna.

kalbász 2017.08.22. 20:59:28

Az egész ostobaság azért volt, hogy mondvacsinált okokkal adjanak egy sárkányt az éjkirálynak a kedves forgatókönyvírók.

Az egész rettenet izzadtságszagú, logikátlan baromság, az időbeli és térbeli abszolút baromságok is ezért vannak.

kalbász 2017.08.22. 21:02:02

@raczsandor: Nem, a zombivadász akció csak akkor kap értelmet, ha tudod, hogy a forgatókönyvírók nem tudtak mit kitalálni, hogyan adjanak egy sárkányt az ellenfélnek.

kalbász 2017.08.22. 21:03:46

@zizi77: A rendező maga mondta hogy egyetlen éjszaka telt el.

Atiati 2017.08.22. 21:09:24

@Nemzeti Dohányos: ha tüzet nem is tud okádni, jeges lehelete több mint valószínű hogy lesz.

Atiati 2017.08.22. 21:15:36

@Nemzeti Dohányos: Valamièrt már ez a 100k fő elkezdett menekülni a fal felè. Ki tudja mennyien voltak előtte. Meg hát ha nincs sárkány üveg vagy valíriai acèl akkor meg senki tudják sebezni a Másokat. És NW valódi kèpessègeit mèg alig láttuk. Tud gerelyt hajítani, a tűz nem igazán fogja (gyanítom a sárkánytűz sem) ès pillanatok alatt feltámaszt több ezer embert vagy akár állatot.

kalbász 2017.08.22. 21:18:02

@Neil_Blender: A trip azért volt, hogy legyen jégsárkány a fővámpírnak. Ennyi.
Ezzel el is értük a harry potter színvonalát.

Ha így kezeled, érthető lesz minden.

atisr 2017.08.22. 21:33:19

@CollectiveMadness: Ne igzulj, van még remény! Rajongói munkatársaim között 5:2 arányba azok "győztek" akik szerint ez a rész a Trónok Harca szégyene (hiába a CGI csoda)!

Szilárd vélemény 2017.08.22. 21:41:55

Arról senki nem írt, hogy van egy nagyon fontos dolog a könyvekben, amit Dany helyett Cerseire hegyeztek ki. Most Cersei terhes, de a könyvekben, amikor Drogon kimenti Danyt az arenabol ahol megtámadják, akkor ujra menstruál ami utan a romok között felébred. Vagyis ujra lehet gyereke. Innentől mar ez egy masik sztori.

Fiona J. Jones 2017.08.22. 21:54:47

Esetleg kiszivároghatna már a 7. rész is,aztán idénre fejezzük ezt be. Jövő héten nem érek rá, nyaralni megyünk. Csak ennyi a hozzáfűznivalóm, annyira csapnivaló volt.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2017.08.22. 21:55:12

nekem tetszett ez a rész is, de tudomásul kell venni hozzá, hogy itt most a sorozat fantasy része kerül előtérbe. kereshetünk logikai bukfenceket, bőven van is - pl Gendry futása, miért pont a legnehezebb célponttal kezd dárdát vetni a NK - viszont végre volt egy remek Tyrion-dialógus és a hetek párbeszédei is remekbe szabottak voltak.
sajnos a Stark-lányok nem tudtak akkora feszültséget kelteni, mint amire szükség lenne; viszont Little Finger nem éli túl az évadot, ez biztos. az utolsó évad viszont legfeljebb egy bő részben foglalkozik majd a megmaradt intrikákkal, Cersei bukásával, a jelentős része szerintem a mostani részhez hasonló erős fantasy vonalat viszi tovább.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2017.08.22. 22:03:31

+és ezzel befellegzett egy elég népszerű fan-theorynak:
a harmadik sárkánylovas nem Targaryen lesz.

perszepolisz 2017.08.22. 22:05:28

Érdekesség, hogy a második évadban Sam még a Falon túlról is hazaküld egy csomó hollót a Fekete Várba, szóval akár vihettek is volna magukkal párat és akkor Gendrynek nem kellett volna ultrafutó vb-t nyernie.
Nekem az Éjkirály figurája nem tetszik: az eddigi viselkedéséből az tűnik ki, hogy a végzete az lesz, hogy egyszerűen addig bandukol merev arccal délre, míg egyszer csak leesik Dorne-nál. Totál érinthetetlen.

Dr.Démonmac1 2017.08.22. 22:34:50

Éjkirály miért töketlenkedett annyit a dárdával, mikor ott volt a földön Dany,
- Azért mert az éjkirály nem hülye, egy zombisárkánnyal, könnyen megkerüli a falat/ vagy éppen lebontja, míg egy dany zombival csak egyel több csoszogó agyhalott szarja van.

Exploiter 2017.08.22. 22:43:31

Ez volt a legrosszabb rész valaha.
Ennyi.
Tényleg változott az irány, nagyon rossz irányba. :( szomorú.

Dr.Démonmac1 2017.08.22. 22:47:03

Szerintem totál debil módon volt megcsinálva, ahogy Havas dzsó és kicsiny csapata, lovak nélkül nekivág a pusztának, hogy zombit fogjanak.
És pont jön egy magányos őrjárat amit el lehet kapni (A vezető "Más" kiiktatásával meg összeomlanak a csicskái, de egy, hogy- hogynem pont egészbenmarad..(Miért?) és Bansheekat- megszégyenítően nekiáll visítani. - mire a nyakukba szakad a többi 5 millió:)
Havas J később megfürdik egy fagyott tóban, és amikor kikászálódik, nem fagy meredtre 5 perc múltán, hanem van ereje ellovagolni :) Mellesleg jó nehéz lesz leszedni azt a mássá változatott zombi Wyvernt..

Dr.Démonmac1 2017.08.22. 22:51:55

Tényleg, honnan volt a zombicsodrának annyi vaslánca?:)

Elnök Úr 2017.08.23. 00:52:07

@cs¤cs€ssz:
"2: a végjáték inkább fantasy mint politikai játszma(hiszen azt a vonalat már felépítették és ki is pörgették korrektül), ami nyilván a valóságtól jóval inkább elrugaszkodik. Nem hiszem hogy a logikátlanságok nagyítóval való keresése fokozza az élményt"
Én meg nem hiszem, hogy az jelentené a fantasyt és/vagy a hibák nagyítóval keresését, amikor totálisan hülyének van nézve a néző. Nem attól fantasy a fantasy, hogy a szereplői a legostobább Júlia regényt alulmúló motivációkkal és észjárással járnak-kelnek a világban, mint vmi papírmaséfigurák, melyeknek egyetlen céljuk, hogy a történetet abba az irányba mozgassák, ahogy azt vmi félrészeg hbo munkatárs megálmodta Martin főcsapásának nyomán.
Nehogy már nagyítóval való hibakeresés legyen az, hogy a kibaszott sárkányok úgy égetnek fel zombikat TŰZZEL, hogy közben a befagyott tó NEM OLVAD FEL. Nehogy már még én érezzem magam kellemetlenül, amikor méltóztatik feltűnni, hogy a sztori úgy van megírva, hogy a szupercsapat, melynek létezése és egész küldetése nettó faszság (nem, ez sem fantasy elem, ez szarul trash elem) csak úgy tud megmenekülni, ha a kovács bolt kezdősebességét folyamatosan tartva fut le 5 maraton távolságot, majd utána a madarak és a sárkányok, meggörbítve a téridőt egy feketelyukat nyitnak az univerzumban, hogy a megfelelő pillanatban odaérjenek, ahová kell. Máshogy ugyanis NEM lehetséges.
Nehogy már jó szájízzel tapsikolni kelljen, hogy Jont akkora bullshittel mentik ki ezzel a nagybácsis húzással, amilyen írói húzás utoljára a dallasban samantha felébredése volt. Vagy esetleg az lenne a nagyítóval hibakeresés, hogy Ben bácsi azért döglik meg, mert szerinte NINCS IDŐ FELSZÁLLNI A KIBASZOTT LÓRA?
De fel lehetne hozni az északi lányok teljesen légbőlkapott konfliktusát vagy az, hogy az írók semmit sem tudnak kezdeni Baelish-sel, mert elbaszták az egész figura sorsát akkor, amikor Sansával kikosaraztatták, ezzel megszakítva köztük mindenféle érzelmi-bizalmi-érdek viszonyt.
Szóval összegezzünk: nem, ezek nem a fantasy szükséges elemei és nem ezek észrevétele nem kukacoskodás. A felsorolás egyébként pusztán ezen egy rész kapcsán még oldalakon keresztül folytatható lenne...
Nagyjából az látszik, hogy az írók látványosan nem tudnak semmit sem kezdeni az egész sztorival ott, ahol Martinnak még nincs rá teljesen megírt regénye. És ez igazából nem Martin kritikája, hanem az hbo-é, mert nyilvánvaló, hogy pocsék, tehetségtelen írókat sikerült összeverbuválni, akiknek nem Martin és a Trónok Harca, hanem Michael Bay, esetleg a Jóban Rosszban a nívójuk.

- duplagondol 2017.08.23. 06:13:28

"Kicsit félek, hogy tényleg igazzá válik az a rajongói teória, miszerint Sam fogja leszúrni az Éjkirályt, ezzel véget vetve a háborúnak."

Persze, mert a T. szerző elfogult a molett alkatúakkal szemben. Ugyammá'...:-)

2017.08.23. 06:30:22

@Elnök Úr: frappánsan összefoglaltad, ami bennem is megfogalmazódott, így már nekem nem is kell, köszi, max kevésbé sarkosan fejeztem volna ki a nemtetszésemet, de a lényege ez lett volna.

Mókuscic 2017.08.23. 06:37:05

Azt majd derítse ki valaki okos, kinek az arca volt Arya-nál. Szépen megmutatták, szerintem még fontos lesz...

Amorphis 2017.08.23. 08:27:04

@Mókuscic: Az egyik biztosan az öreg Frey arca volt, a másik nem volt ismerős. Nem hiszem, hogy lenne még jelentőségük, mert az arc beszerzése együtt jár korábbi tulajdonosának halálával. Szerintem a Frey család kimúlása már köztudomású. Nem is értem minek tartotta meg Arya. Ez is egy logikai bukfenc többek között.

A sorozat meg azért lett olyan amilyen, mert szerintem a fináléig még normál esetben kellett volna minimum 3 teljes évad, hogy normálisabban, érthetőbben és logikusabban elvarják a szálakat, de készítők kaptak 13 részt, hogy fejezzék be és kész. Ezért a kapkodás és a sok időbeli és dramaturgiai baki. Ugyanakkor nekem már tele volt a tököm a sok teljesen felesleges történetszállal és időhúzással, mindenki tudta úgyis, hogy az lesz a vége, hogy jönnek végre a Mások, lesz valamilyen érdekszövetség a felek között, meghalnak egy csomóan és keserédes lesz a vége. Szóval én nem bánom, ha kicsit kapkodósan is, de végre pontot tesznek a sorozat végére. Szerintem ugyanúgy idegesítő lenne, ha olyan dolgokra, amelyeket most elintéznek egy jelenettel, vagy szóbeli utalással, elbasznának egy teljes részt.

raczsandor · http://raczsandor.blog.hu/ 2017.08.23. 08:28:45

@Elnök Úr:
Az előző évad ötödik részében (ha nem csal az emlékezetem). Volt egy színházi jelenet. Ebben az "írók" tökéletesen kifejezték a nézőkről alkotott véleményüket. Azzal amikor a képünkbe lógattak egy ernyedt pöcsöt.

Hizdahr zo Loraq 2017.08.23. 08:43:10

@Elnök Úr: Vicces lesz majd olvasni az őrjöngéseket interneten, amikor jobban elnyújtva ugyan, de ugyanezeket a fordulatokat fogják viszontlátni a rajongók a winds of winterben. :)

Chiro71 2017.08.23. 08:50:48

@Elnök Úr: Múltkor már kifejtettem, hogy meg lehetett volna ezt nagyon jól is csinálni. Azzal kellett volna kezdeni az egész évadot, hogy Sam rájön, hogy az Éjkirály megölésével el lehet pusztítani a Másokat, amit megüzen Jonnak, aki már az első részben elindul északnak a szupercsapattal megölni (nem pedig mintavétel céljából). Ezzel egyidejűleg Davos és Melisandre elmegy Sárkánykőre, meggyőzi Dannyt, hogy segítsen a szupercsapatnak, aki elindul, és az akár több részes távolléte alatt le lehetett volna játszani a Vastrónért való harcot, amit Tyrion és Varys vezényel le, ez a dramaturgia az essosi lázadások alatt is bejött. Ráadásul mekkora lett volna szemtől-szemben a csatamezőn Jamie és Tyrion És miközben délen billegnek Danny pozíciói, északon egy katartikus mentőexpedíció Vyserion elvesztésével. És nincs ez az egynapos rohangálás. Oké, ki kellett volna dolgozni normálisan, több részen át az északi portyát, de nem lett volna nehéz, volt benne bőven potenciál. De ha kihagyják a tök felesleges Danny-Jon románcot, Gendry-szálat, illetve az Euron-vonalat nem húzzák túl (egy új Ramsay-t felesleges felépíteni), bőven lett volna idő és kapacitás ezt végigvinni. És akkor egy tök jó, pörgős évad lett volna úgy, hogy a fő vonalak nem sérülnek.

Chiro71 2017.08.23. 09:11:52

@raczsandor: Az a rész nagyon jó volt, az egyik kedvencem. Hogy a nép mekkora hülye, mennyire nincs köze a valóságnak ahhoz, ami a színdarabban lemegy.

chrisred 2017.08.23. 09:33:03

@CollectiveMadness: Hát, nem tudom, nekem ez a szürkítés nagyon nem tűnt fel, mindenkit beleillesztettek a szokásos klisékbe. Vegyük például Bronnt, neki volt a párbeszéde a Királyok csatájában Tyrionnal.

- Ha azt akarnám, hogy tépj le egy csecsemőt az anyja melléről és öld meg, kérdés nélkül megtennéd?
- Kérdés nélkül? Dehogyis. Megkérdezném, mennyit fizetsz érte.

Na, ebből a Bronnból igazi filmes buddy figura lett, jópofa beszólásokkal.

atisr 2017.08.23. 09:40:10

@Chiro71: Az a szomorú, hogy tényleg mennyivel jobb lett volna, és sokkal katartikusabb lett volna Dany és Jon első találkozása is.

Spazz Maticus 2017.08.23. 10:08:47

Nem igazán kedvelem a sorozatokat. Keveset is néztem eddig életemben, és még kevesebbet végig.Talán ez volt az egy, meg a Twin Peaks ahol elhittem hogy nem fullad a történet ostoba, és nevetséges kliséhalomba vagy szánalmasan kiizzadt "túlmagyarázásba". Nem szeretnék hisztisnek tűnni, mert végül is ez csak egy sorozat, ami néhány éve nyaranta felhőtlen, de minőségi szórakozást nyújtott egy - egy órára, mégis most úgy érzem mintha a rendező képen hugyozott volna a monitoromon keresztül.
Ez a rész egy nevetséges szarhalom volt.
Főleg a "felvezetés" fényében.
A többit Elnök úr leírta. Tökéletesen egyetértek vele.
És ezek után mit várjak ? A záróévad befejező részében Adam Sandler előmászik meztelenül egy kupac sárkányszarból, és a farkára kötött lufiállattal nekiszalad az éjkirálynak és kipukkasztja ?

Chiro71 2017.08.23. 10:41:27

@Spazz Maticus: Valszeg Drogon fogja egy hegy mögül Dannyvel a hátán felemelkedve megpörkölni, ami nagyjából ugyanaz.

filmdroid 2017.08.23. 15:51:06

@vau: A hivatalos Trónok harca térkép szerint a fal 480 km hosszú. Ehhez viszonyítva sárkánykő távolságát cirka 3300km jön ki a fal és sárkánykő távolságára.

Castle Black 2017.08.23. 16:03:44

Miből gondoljátok, hogy csak 1 éjszakát töltöttek el a szigeten? Nekem nem rémlik erre utaló rész, pedig megnéztem már párszor. Szerintem az Éjkirály nem arra várt, hogy befagyjon a nyamvadt tó, hanem hogy megjöjjenek a sárkányok és levadászhasson egyet.
Amúgy Benjen nem azért nem ugrott fel a lóra, mert nem volt rá 2 másodperce, hanem mert dupla teherrel sokkal lassabban tudtak volna menekülni, az a szerencsétlen ló nem bírta volna.
A legjobb rész most szerintem messze Tormund és a Véreb beszélgetése volt. :-)

DominoFX 2017.08.23. 16:25:38

Úgy érzem, hogy a logikátlanságoknak nevezett dolgok nagy része esetében arról van szó, hogy nincs a sorozatrész mellett a könyv, amiben részletesen meg van magyarázva, hogy mi miért történt úgy, ahogy. Vagy egyszerűen csak nem gondol bele eléggé az, aki írta a hozzászólást.

Hogy Bran miért nem veszi át egy vadállat irányítását, és ejt el egy zombit úgy? Jonék nem is tudják, hogy Bran képes erre. Vagy mert Bran csak a közelében levőket tudja irányatni, és nem szeretne átgurulni a falon, hogy ha szerencsés akkor találjon egy megfelelő jegesmedvét.
Bran talán nem is tudja , hogy zombira van szükségük, hiszen ő Deresben van, és nem a Keleti Őrségben, ahonnan Jonék elindultak a portyára.

Hogy mikért nem Dany egyik sárkányáról hálóznak össze egy zombit? Dany nem is akart árepülni a Falon addig, amíg Jon nem volt közvetlen életveszélyben. Tyrion még akkor is megpróbálta lebeszélni. Egy szimpla zombi miatt egyszerűen nem akartak ekkorát kockáztatni.

Hogy miért nem égette el Dany az Éjkirályt, hogy befejeződjön az egész háború? Mert akkor még csak Jonék tudhatták, hogy egy WW megölése esetén több zombi is elpusztul. Dany ezt akkor még nem tudhatta. Ráadásul lehet, hogy nem is vette észre az Éjkirályt a levegőből. És az sem biztos, hogy az Éjkirály megölésével minden zombi elpusztul. Lehet, hogy csak a közelében levők. Vagy csak azok, akiket közvetlenül ő zombiasított el.

Hogy miért nem volt felderítés? Lehet, hogy volt, csak a sorozatban időhiány miatt nem mutatták, mi történt velük. A valós történelemben is számtalanszor leptek meg egész seregeket. A polgárháború idején a lovasság volt a hadsereg "szeme és füle". Lee tábornok azért került egyszer nagyon nehéz helyzetbe, mert a lovassága a felderítés helyett nekiállt portyázni, és nem figyelmeztették időben Leet arra, hogy egy nagyobb uniós seregtest közelít. Vagy lehet, hogy a dothrakiak elfogták Jaime lovas felderítőit - elvégre ők a lovas nemzet, gyorsabb lovaik lehetnek, azoknak meg nem volt távírójuk, hogy gyorsan visszaszóljanak a táborba.

"A való életben nem hagyta volna senki, hogy pár száz fegyverfogásra alkalmatlan csuhás terrorizáljon egy egész országot két évadon keresztül." Tekintsünk el attól, hogy a való életben nem évadokban mérik az időt. Martin - saját bevallása szerint - a verebeket a protestánsokról mintázta. A korrupt katolikus egyházi vezetőkre volt a válasz a protestantizmus, ami végül elvezetett a rendkívül pusztító 30 éves háborúhoz. Sokkal nagyobb hatása volt tehát egyetlen embernek, Luther Mártonnak, mint a Főverébnek... Lásd még ezen kívül Savonarola, az inkvizíció és a jezsuiták témáját. Vagy Mohamedét, ha már itt tartunk.

Hogy túl hamar eljutott Gendry a falhoz? A holtak a Keleti Őrséghez meneteltek. Valószínűleg nem voltak már onnan messze. És ki mondta, hogy csak 1 éjszakát vártak a tó közepén Jonék? A végén már mutatták, hogy teljesen deres-fagyott volt a szakálluk. Nyilván vittek magukkal több heti élelmiszert is az útra.

Hogy honnan volt akkora zombisereg? Jont azért szúrták le korábban, mert el akart menni az Őrség hajóival a vadak tömegeiért, hogy ne legyenek azokból is zombik. A vadak nagy létszámban éltek a Faltól északra,.

Hogy honnan voltak láncaik a zombiknak? Az értelmesnek tűnő Mások is kovácsolhattak láncokat a zombik irányításával. Meg fegyvereket és páncélokat is maguknak. Vagy lehet, hogy a láncokat a Vadak csinálták az Őrség hajói ellen, mint ahogy Tyrion is csinált ilyen láncot, hogy megakadályozza Stannis hajóinak az elmenekülését a futótűz elől. És az Éjkirály csak felhasználta azt a sárkányhoz.

Hogy egyetlen zombival akarták meggyőzni Cerseit, az először nekem is idétlenségnek tűnt. Viszont el tudom képzelni, hogy nem is Cerseit, hanem Jaime-t meg az értelmesebb Kings Landingi elitet akarják meggyőzni arról, hogy Dany meg a sárkányai az egyetlen esélyük az Éjkirály serege ellen, és ha Cerseit támogatják, akkor mind elvesznek.

atisr 2017.08.23. 16:34:56

@Castle Black: ha arra várt, hogy jöjjön a sárkány, akkor mikor rájöttek, hogy befagyott a tó, miért keztek el támadni?!

Egy lónak plusz 70kg nem nagyon kottyan meg (mármint azért látszott, hogy nincs leterhelve).
Benjen meg ahhoz képest, hogy több évig túlélt a falon túl, most 4-5 zombi simán maga alá gyürte.

DominoFX 2017.08.23. 16:50:01

Amúgy Danynek igenis lehet gyereke :) “When the sun rises in the west and sets in the east, when the seas go dry and mountains blow in the wind like leaves."

DominoFX 2017.08.23. 16:53:58

@atisr: próbáltál már lovagolni?
És úgy, hogy ketten ültetek a lovon?

Nem azt mondta Benjen hogy nem lehet felülnie, hanem hogy nincs idő. Mert a ló lassabb lenne ővele, és hamarabb kimerülne. Ne kötekedjünk már olyannal, ami teljesen logikusan megmagyarázható egy kis gondolkodással. Ha minden ilyet megmagyaráztak volna, akkor ez egy több órás epizód lett volna, tele unalmas magyarázatokkal.

atisr 2017.08.23. 17:10:55

@DominoFX: a másikra kérdésemre miért nem válaszoltál? :( Jó, Benjent ki kellett írni, és ha csak ez a lovas dolog lett volna akkor nem lenne ez a kifakadás, olyan rajongóktól mint Én.
Lehet tolni a belemagyazázást, de amit láttunk az egy kapkodva felépített epizód, tele logikai bukfencekkel.

cs¤cs€ssz 2017.08.23. 17:47:56

@DominoFX: Nagyon szép, és még a végtelenségig lehetne sorolni.

Castle Black 2017.08.23. 18:22:07

@atisr: Azért az a 4-5 zombi inkább 20-30 volt ahogy én néztem.
Nekem amúgy baromira tetszett ez a rész is, de én totál függő vagyok.

TrashFan 2017.08.23. 18:29:22

Régóta gondolkodom, hogy leírom mit gondolok erről az évadról eddig, de mivel volt ég rész, elnapoltam. De most, hogy számomra a sorozat az igazi mélypontjához érkezett ezzel a résszel, nem várok tovább.
Azt hiszem, ha annak idején ilyen színvonalon indul ez a sorozat, elkaszálják a nézők az ordító logikátlanságok, ostoba karakterek, és a semmitmondó, debil párbeszédek miatt, amik főleg ebben a részben voltak nagyon erősen jelen. Mára persze eljutott olyan szintre ez a sorozat, hogy szinte már tilos a hibáit észrevenni, a meredeken zuhanó színvonalat számon kérni, a logikátlanságokat szóvá tenni.
Én nagyon szeretem a könyveket, sosem felejtem el, mikor annó találomra megvettem egy ismeretlen író epikus művének első kötetét, és mennyire oda voltam érte. Miért? Mert egy koherensen működő világot írt le benne, zseniális karakterekkel, elképesztően jó párbeszédekkel, intrikákkal, jellemfejlődésekkel, stb. Mindez szerencsére átjött a sorozatba is, legalábbis, míg volt regény, ami alapján tudták az írók csinálni. Aztán a sorozat lehagyta a könyveket, és ahogy egyre távolabb került a regényektől, annál jobban esett a színvonal. Hol vannak már a zseniális párbeszédek? Ebben az évadban talán ha 1 volt, amire azt mondom, igen, jól sikerült. Hol vannak a régi szép karakterábrázolások, fejlődések? Hőseink egyre ostobábban viselkednek, a régi személyiségük kb eltűnt, egyre laposabb mindegyik. Igen, a fő probléma ott van, hogy a zseni Martin helyett már középszerű tollnokok írják a sztorit, és ez érződik, de nagyon.
A fantasy nem attól fantasy, mert bármilyen baromság és logikátlanság belefér. Nem, a jó fantasy világ alapja az az, hogy a világ a maga keretein belül koherensen működik. De hol van ez ebben az epizódban? Persze, lehet megmagyarázni teljesen logikátllan módon a láncok kovácsolását (miből raktak tüzet a a hó és a fagy és a kövek között? Honnan volt annyi fém náluk, amiből kovácsolták? Kíváncsi lennék, a darabos mozgású, koordinálatlanul vonagló zombik közül kik voltak a rohadt ügyes kovácsok, akik megcsinálták? A WW-k meg ugyan honnan tudnának kovácsolni, mikor a fegyvereik nem fémből vannak?) Na ugye itt jön elő az, hogy világnak a fantasyban is koherensen kellene működnie, nem pedig ad hoc módon minden marhaságot beletenni, mondván, ez fantasy. Igen, csak a rossz, gagyi fantasy, amivé ez az évad kezd silányodni. Akkor ez még csak egy logikátlanság a rengetegből, az idő, a tér, az utazás figyelmen kívül hagyása. Arról nem is beszélek, hogy a hős futó vajon mennyit futott, mennyi idő alatt ért a varjú a 3300 mérföldre lévő Sárkánykőre, és és onnan vissza a hősnő? Oké, nem egy éjszaka vannak a szigeten, bár erre minimális utalás sincs. Mit esznek? Mert, hogy ha megnézitek, a fegyverükön kívül lószart nem vittek magukkal, ami tök logikus. Főleg, hogy tudja Jon, ha valaki meghal a Falon Túl, és nem égetik el a tetemét, akkor zombi lesz belőle hamarosan. Miért nem visznek egy elítéltet oda, vagy miért nem viszik vissza zombimedve (hahaha) áldozatát? Neki már úgy is mindegy. Nem, egy szál fegyverrel és kulaccsal elindulnak. Aztán jön a csoda, hogy pont egy zombi nem csuklik össze a WW halálakor, micsoda mázli igaz?
Az a legnagyobb baj, hogy mióta nem Martin regényéből dolgoznak, az ilyen logikátlan baromságok egyre gyakrabban jönnek elő. A régi évadokban mindig volt kis utalás, párbeszéd, levél, stb arról, ami történik. Nem egyszer csak a nagy büdös semmiből rittyentünk valami ordas nagy marhaságot, hogy "há ez belefér, fantasy". Pl John megmenekülése. A legszánalmasabb volt eddig mind közül. Az még hagyján, hogy kimászik a kb 1 okos vízből, és nem fagy szarrá átázva kb 2 perc alatt, de hogy Benjen is épp megjelenik, és még a lovacskára sem ül fel, hogy Jon elmeneküljön, ő meg valami fura öngyilkosságot kövessen el, hát...A legalja. Mondjuk az is logikus, hogy a NightKing nem a legnagyobb, legerősebb sárkányt dobja meg, aki kb egy helyben áll, könnyebb célpont is, hanem a manőverező, messzebb lévő, kisebbet. Ja, logikus, én is ezt tenném.
Martin regénye pont ezzel emelkedett ki a rengeteg tucat fantasyből, hogy logikus, koherens volt a zseniális karakterek mellett. Ja, arról már szót sem ejtek, hogy Kisujj, Arya, Sansa háromszög is tök felesleges így. Tyrion kb nagy nulla lett, a legszimpatikusabb, legokosabb karaktert egy évad alatt sikerült lenullázni. Ugyan ez Varyssal is sikerült.
Tudom, hogy Martin adott nekik támpontokat a sztori irányáról, de azért megkérdezném, hogy ő vajon így gondolta ezeket ki? Ilyen logikátlan, ostoba módon fogja ezeket megírni. Biztos vagyok benne, hogy nem.
Ez egy zseniális sorozat volt, ami a 7. évad vége felé nálam elérte azt, hogy az 5. évad utánra egy tucat, egyszer megnézhetővé silányult. Ékes példája annak, hogy a nagy siker, a sok lóvé és a rajongók hada mire nem tudja kényszeríteni a filmipart. A zseniális alapozás után már a fos is simán belefér, mert az első 4-5 évad olyan szintű rajongást hozott, és olyan sikert.
"Kár érte, kiváló ügynök volt"

paráznabillegető 2017.08.23. 19:34:46

jó volt ez, na. különben is tudjuk már, hogy a következő évad után kasza, szóval felesleges a minőségen rugózni.
mindenki fókuszáljon a látványra. például ahogy a sárkány vért okádva lezuhan, az a cgi diadala. epic. vagy ahogy a toptáp kalandozók rárontanak a jégmedvére, az is mekkora főhajtás már minden fantasy rpg előtt. beleértve a starwars jedijeit.
éstaöbbi.
welcome to xxi century.

kalbász 2017.08.23. 19:46:19

@Castle Black: Maga a rendező nyilatkozta, hogyhát bocsi 1 éjszaka volt az. Tekintsetek el ettől legyetek szívesek.

"Tisztában vagyunk vele, hogy kissé ködös a sorozat idővonala. Gendry éppen visszafelé szalad, hollók repülnek bizonyos távolságokra, ahonnan sárkányok repülnek vissza... Jon és a csapat lényegében egyetlen éjszakát töltenek a kis szigeten, legalábbis a sztori szempontjából mindenképpen.

Próbáltuk egy kicsit nyújtani a dolgot a lemenő Nap fényével, nem teljesen egyértelművé tenni, hogy mennyi idő is telt el. Volt, akinél ez bejött, volt, akinél nem. Úgy látom, az embereket nagyon érdekli, hogy milyen gyorsan repül egy holló, de van egy dolog, amit úgy hívnak, 'hihető képtelenség', ezt próbáltuk elérni a 'képtelen hitelesség' helyett.

Szóval lehet, hogy egy kicsit elszámoltuk a hitelességet, de remélem, hogy a sztori lendülete feledteti ezt."

atisr 2017.08.23. 19:58:21

@Castle Black: itt a screenshot, az elesése pillanataról (lehet kicsit sarkítottam), de ez akkor is max 10 zombi:
kephost.com/image/B9Jm
Persze ha neked tetszett, örülök neki! Nem szándékozom elvenni az örömödet.
Sajnos nekem, ez már messze nem ugorja meg azt a magas színvonalat amit az korábbi évadok (főleg 1-3) felállított.

Castle Black 2017.08.23. 21:21:33

@TrashFan: Mindegyiken volt hátizsák, meg még húztak egy szánt is egy darabig magukkal, szóval nem gondolom, hogy kaja nélkül indultak volna útnak.

Castle Black 2017.08.23. 21:26:46

@atisr: no de hányan jöttek még.

TrashFan 2017.08.23. 21:27:45

@Castle Black: Hogy a szigeten nem volt náluk, az tuti. Főleg, mivel oda menekültek, és semmit sem húztak, a vonagló zombin kívül. De ez legyen a legnagyobb baj.

nota19 2017.08.23. 21:29:54

Először is egyetértek azokkal, akik szerint ez nem volt egy túl izmos rész, finoman fogalmazva. Voltak benne jó pillanatok, de egyébként gyenge volt.
Másrészt annyira unom már a nyígást, hogy látszik nem Martin alapanyagából dolgoznak. Pedig abból. Én is szeretem a regényeket, de lássuk be, hogy csak az első három kötet volt igazán jó. Nekem ezekből is a Kardok vihara a kedvencem. A 4. és 5. kötetre határozottan visszaesett a színvonal. Látszik, hogy Martin egyszerűen beleszeretett a történetébe és egyes karakterekbe, és csak nyújtja a storyt, mint a rétes. Már csak két kötet van hátra (ha valaha elkészül) de a szálak még mindig csak szanaszét futnak, nyoma sincs annak, hogy ebből valaha valami megoldás kikerekedik.
Az a panaszkodás pedig, hogy nem látjuk a karakterek fejlődését, nem bontják ki a konfliktusokat, erre időt kellene hagyni - egyrészt akár igaz is lehet, de a másik csapat azon rinyál, hogy már megint nem történt semmi, haladni kellene, jajj milyen unalmas, hogy csak beszélgetnek.
Mindenkinek nem lehet a kedvére tenni.
"Ez már nem az a GoT, mint ami az elején volt". Nem hát, hiszen a Sárkányok tánca sem olyan, mint az első kötet.
Ennek ellenére nem akarom védeni ezt a részt, tényleg az évad leggyengébb része volt

TrashFan 2017.08.23. 21:30:46

@paráznabillegető: Na pont ez a fajta hozzáállás okozza azt, hogy tucatjával készülnek a szarabbnál szarabb filmek. Minek fárasztanák magukat a filmesek, ha sok ember úgy is fizet, rajong, ha szart kap, nem minőséget.
Bocsáss meg nekem, hogy én nem tudok eltekinteni attól, hogy milyen volt ez a sorozat, és hová korcsosult el. Tucatfantasy szintű kliséhegy. Martin regnyei nélkül kár volt folytatni.

Steve the Great 2017.08.23. 21:33:43

@kalbász: "Szóval lehet, hogy egy kicsit elszámoltuk a hitelességet"
Rég olvastam ekkora bullshit-et. Nem teljesen értem, miért gondolták, hogy bárki is hitelesnek érzi, hogy a csapat ott álldogál a szigeten millió ácsorgó zombival körülvéve, amíg Gendry elkocog, holló elrepül, sárkányok visszarepülnek. Ott pont annak a történetszálnak a lendülete állt bele a talajba, tökmindegy, mennyivel repülnek a hollók.

Castle Black 2017.08.23. 21:35:53

@TrashFan: hát ha tényleg csak 1 éjszakát voltak ott azt kaja nélkül is kibírják.

TrashFan 2017.08.23. 21:39:26

@nota19: Nézd, az tény, hogy a regények is hullámzó teljesítmények voltak, aláírom. De a világ, a karakterek, egyebek, ami miatt ez a sorozat is működött, azon alapul. A sztori is. Sokszor sokan leírták, hogy elég megnézni a párbeszédeket, mióta nem a regényekből veszik, hanem saját kútfőből, mennyivel szarabbak. Igaz.
Ez már nem Martin alapanyaga. Abban az értelemben nem, ahogy az elő 5 évad volt. Vannak támpontjaik, merre fogja majd vinni, de ennyi. Ne mondd nekem, hogy Te nem érzed a különbséget az első 4-5 évad, meg mondjuk a 7. között minőségben, párbeszédekben, karakterekben, egyebekben.
Egyébként eddig sem azt vártam, hogy egy z egyben a regényt hozza, mert azt nem lehetne filmre vinni, annyira ezer felé fut.
Ami az unalmat illeti...mennyi olyan rész volt az első 5 évadban, ahol szinte csak duma volt? Sok. Unalmasak voltak? Nem. Miért? Mert kurva jól voltak megírva, emlékezetes karakterekkel. Most kurva unalmasak a párbeszédek, semmi nincs bennük.

TrashFan 2017.08.23. 21:40:54

@Castle Black: Aham, csak akkor hogy a rákba kerül oda 3300 mérföldről egy holló által hozott üzenet után a Sárkányok Anyja?

TrashFan 2017.08.23. 21:45:37

@kalbász: Mekkora duma. Nem elszámolták, hanem igénytelen szarul írták meg. És nem először. Euron semmiből feltűnő flottája is kb ez a szint, meg a seregek egyik percről máshová masírozása.
Simán meg lehetne oldani, ha érdekelnék a részletek őket. De tojnak rá, megy az üzlet, a rajongóknak meg van sárkánytűz dögivel, az a lényeg.

nota19 2017.08.23. 21:49:24

@TrashFan: nekem aztán nem volt unalmas az első 5 évadban egyik rész sem. Viszont sokan voltak, akik szerint igen. Erre céloztam. Akkor is olvastam a hsz-eket, és bizony jó páran voltak akik arra panaszkodtak, hogy minek ennyi párbeszéd, stb.
Igazad van abban, hogy a Martin által írt párbeszédek jobbak voltak általában. Az öreg nagyon jól ír, élvezetes a stílusa, ilyen szintre a forgatókönyvírók nem tudnak elérni.
Abban viszont teljesen egyetértek FEGA-val, hogy a rettenetesen túlbonyolított történettel, a kismillió karakterrel, a szanaszét tartó cselekményekkel nem nagyon lehet mit kezdeni, ha időben le akarják zárni a sorozatot. Így aztán sajnos történnek ilyen bakik, mint ez a rész is volt.

Steve the Great 2017.08.23. 22:18:42

@TrashFan: Nekem speciel eddig semmi bajom nem volt a "teleportáló" seregekkel, untam is kicsit már az efölötti nyavalygást. Ugyanis majdnem bármennyi idő eltelhetett két jelenet között, elhihettük, hogy itt x csapat 1 napos utazását nem láttuk, ott y-ék 2 hétig meneteltek.
Itt viszont nagyon gáz volt: Az eddigi évadokból az az életérzés jött le mindenhonnan, hogy Észak eleve rohadt messze van a déliek számára, a Fal és a mögöttes részek még attól is messzebb, tán nem is igaz, hogy léteznek, a Mások és a zombik meg biztos hogy nem. Tehát messze. Így viszont a zombifogó kommandónak vagy sokat kell álldogálni a szigeten, ami hiteltelen, vagy a holló+sárkányok repülnek extrém gyorsan, ami hiteltelen.

TrashFan 2017.08.23. 22:54:01

@nota19: Persze, hogy nem lehet mit kezdeni vele. De mégis megoldották, hiszen a regényekben sok dolog tök másképpen van, mint a sorozatban. De mégis, valahogy visszaadta a karaktereket, a hangulatot, stb.
Na most, mióta lehagyták a regényt, nincs már olyan szilárd alap, mint azok voltak. Kapkodás van, átgondolatlanság.

atisr 2017.08.23. 22:54:53

@Castle Black: Naja, nem volt kérdés, hogy megölik, csak ahhoz képes, hogy Ő egy nagy falon fúli túlélő, eléggé könnyen kinyirták. Nekem már akkor is elfogadhatóbb lett volna, ha nem látjuk, hogy elbukik, hanem csak azt, hogy harcol egy kilátástalan sereggel szemben.

A kérdésed pedig simán jogos, de szerintem arra se kapunk majd utólagosan sem választ :(
Ezek a logikai buktatók ölik meg számomra ezt az évadot.

TrashFan 2017.08.23. 22:56:11

@Steve the Great: Szerintem eddig is ugyan olyan gáz volt, csak talán sokaknak eddig nem tűnt fel, hogy ezzel gondok vannak. Most tényleg annyira elszarták, hogy többeknek feltűnt.

Cateran 2017.08.24. 00:15:18

@Свобода: Szerintem olyan nagyon ne torjon bele.."közel ötször keményebb, mint a legjobb minőségű acél"..ez az obszidian....

Elnök Úr 2017.08.24. 00:19:30

@nota19: "nekem aztán nem volt unalmas az első 5 évadban egyik rész sem. Viszont sokan voltak, akik szerint igen."
Ha olyan sokan lettek volna, akkor a sorozatot kaszálják a 2. évad után. Ehelyett kultikus lett, többmillió rajongóval, rekordokat döntögető nézettséggel. Na most akkor tegyük fel a kérdést, mi járult hozzá a sikerhez, az első öt évad vagy az utolsó kettő?:)

Cateran 2017.08.24. 00:59:12

@Castle Black: Tenyleg? A hozzavetolegesen sarki hidegben? Also hangon 5-6000 kaloria naponta, csak, hogy ne faggyon szet a segged..(es ez a mi vilagunk modern ruhaival es felszerelesevel).ha ne adj isten aktivabbnak kell lenni (harc pl) akkor jo lesz 10-12000-nek is....

Castle Black 2017.08.24. 08:01:13

@Cateran: Addig csak a medvével harcoltak (ami után simán bekajálhattak a hátukon hozott zsákból), meg pár zombival nettó fél percet amíg Jon le nem győzte a ww-t. Nehogy már ezek után 1 éjszakát ne bírjanak ki. Jon északi, hozzá van szokva a hideghez, nyilván tudja hogy kell felöltözni a falon túlra. :-)

paráznabillegető 2017.08.24. 08:06:46

@TrashFan: tépheted a szádat, a világ akkor is ebbe az irányba halad. a sorozat korcsosulása meg... hát azt ebben az esetben köszönd meg martinnak. nem véletlenül nem készültek az utolsó kötetek, de ezt alaposan kivesézték már mások is.
de több más papír alapú sorozat is villámgyorsan megdöglik a tévében. hmmm, igazából nem is tudnék erre ellenpéldát mondani erre az állításomra... akkor MINDEN papír alapú sorozat megdöglik a tévében! :D
ah, de kit érdekel mindez. zombik, sárkánytűz meg jedik. zsír. de jó, hogy most élek.

WhyCantITouchIt? 2017.08.24. 11:56:27

Ez a rész borzalmas volt, de ez elmondható az egész évadról, a színvonal nagyot esett.
Persze a látvány, a CGI kiváló, de minden más, ami kiemelte a Game of Thrones-t a többi fantasy közül, vagy úgy általában a sorozatok közül, ott erős gyengülés tapasztalható.
A komplex karakterek, a dialógusok, a szövevényes történet, az intrika, le lett butítva az egész.
Kétdimenziós karakterek kínos, erőltetett párbeszéde, amit megszakít egy-egy látványosabb harcjelenet, vagy CGI orgia, feledtetve ezzel a borzalmas párbeszédeket a nézőben.

Chiro71 2017.08.24. 12:50:41

@Cateran: Ez semmi a kiindulási alaphoz képest. Mekkora marhaság már könyörgöm, hogy hoznak magukkal egy mintát, hogy ezzel győzzék meg a hatalmasságokat?

paráznabillegető 2017.08.24. 14:38:12

@Chiro71: persze, hogy marhaság.
gondolom, összeült a banda az asztal körül, jártak körbe a szeszesüvegek és ötleteltek, ugyan hogyan győzhetnék meg a hatalmasságokat együttműködésre? gyerünk, gyerekek, gondolkodjunk. de ugye nyilván egy ilyen helyzetben, hogy total war, sehogy, és ezen az alkohol sem segít, de a végtelen hurkot/mítinget csak megtöri, mert amikor már mindenki seggrészeg, akkor elfogadható ez a mintás hülyeség.

TrashFan 2017.08.24. 20:47:58

@paráznabillegető: Nem tudtam, hogy egy vélemény leírása szájtépés.

Chiro71 2017.08.25. 09:11:25

@paráznabillegető: Nem akármilyen kémhálózatot működtet Qyburn, szóval egy sokadvalahányadik kém, aki az Éjjeli őrségnél teljesít szolgálatot, küld egy üzit, hogy ezek a Mások elég rémisztőek, és máris tud róla személyesen a nagy Cersei is. Második verzió: az Éjjeli őrség parancsnoka, Bánatos Edd, aki történetesen a rideghoni csatában is részt vett, küld egy varjat Királyvárba, hogy córesz van a Másokkal. És ha nagyon bizalmatlan Cersei, akkor is le tudja ellenőriztetni az infót a kémhálózatával. Ha Cersei fontosnak tartja, akkor megszerzi az infókat, ha meg nem, egy krákogó zombi nem változtat a hozzáállásán.

Drednaught 2017.08.25. 10:59:33

@DominoFX: Nem akartam nagyon visszajönni, de erre muszáj vagyok felelni, mert nekem szóltak a soraid.

1. "
Hogy Bran miért nem veszi át egy vadállat irányítását, és ejt el egy zombit úgy? Jonék nem is tudják, hogy Bran képes erre. Vagy mert Bran csak a közelében levőket tudja irányatni"
Épp kb 1 résszel korábban mutatták, ahogy Bran valami madársereget vezetve sasolja a holtak közeledő seregét, ergo
- tud a falon túlra is vezetni állatokat
- már használta is
- a levélben, amiben informálta Jon-t, gondolom meg kellett magyaráznia, hogy honnan is van ez az isti-bizti információ, vagyis Jon tudja már egy ideje, hogy mire képes, csak gondolkodni nem tud, hogy hogyan kéne a legveszélytelenebb módon megoldani valamit.

2."Bran talán nem is tudja , hogy zombira van szükségük".
És ez kinek a sara? Jon, aki naiv, hülye, még csak össze se áll a fejében, hogy mi mindnet kéne kihasználni.
Neki szokása, hogy indulatból lefejeli a kőfalat és valakinek meg kell halnia, hogy ő ne dögöljön me gidő előtt, vagy ha már mégis megdöglött, kell valami varázslat, hogy újraélesszék. Szánalmas...

3. "Hogy mikért nem Dany egyik sárkányáról hálóznak össze egy zombit? Dany nem is akart árepülni a Falon addig, amíg Jon nem volt közvetlen életveszélyben."
Szóval nem replök át, veszélyes, hideg van és még ahajam is töredezni fog.
Jon átmegy, természetesen hülye baromságot követ el és meg kell menteni, hirtelen már nem is olyan veszélyes átrepülni és rögtönözve mentegetni, akit látsz. Ja, nem is, kurvára veszélyesebb és ez be is bizonyosodott.
De hagyjuk ezt, beszéljünk inkább arról, hogy ha Dany elvesztette minden szövetségesét, illene rohadtul féltenie az egyedüli potenciális szövetségesét, Jon-boyt. Nem, ő átküldi szépen a fagyba, kockáztatva ezzel a halálát és a szövetség elvesztését.

4. " Egy szimpla zombi miatt egyszerűen nem akartak ekkorát kockáztatni."
:D
Hát... őő... nem sikerült nekik.

5. "Hogy miért nem égette el Dany az Éjkirályt, hogy befejeződjön az egész háború? Mert akkor még csak Jonék tudhatták, hogy egy WW megölése esetén több zombi is elpusztul."
Akkor ezt a szövegkönyvet figyeld:
(Jon és társain sünben harcolnak épp a jégtorlasz tetején, berepül Dany 3 sárkánya és elkezdenek aprítani. Drogon leszáll melléjük)
- Gyertek gyorsan!
(Jon odamegy hozzá)
- Te, Dany, két dolog: Egyrészt jó lett a sminked, imádom a szopós szádat, de erre még majd térjünk vissza hazafelé, másrészt figyuka, van ott az a tüsifrizurás majom a fagyott-rocker sleppjével, ott a hegy lábánál, látod?
Na, össze tudnád zúzni a kicsi testét valamelyik kölköd által? Nagyon hálásak volnánk. Addig itt megvárunk téged, okszika?
- Oké, miért ne! ... és ne tudd meg, vagy fél órát sminkelt Missandei, mire kinéztem valahogy. Először vagyok a falon túl, fontos az első benyomás a barátaid miatt is...
(Drogo repül, aprít, Éjkirály sikoltozik, serege szétesik és egy egész évadnyi pénzt spórolnak a producerek)

6. "Hogy miért nem volt felderítés? Lehet, hogy volt, csak a sorozatban időhiány miatt nem mutatták, mi történt velük. A valós történelemben is számtalanszor leptek meg egész seregeket. A polgárháború idején a lovasság volt a hadsereg "szeme és füle".
Tehát mivel mások már elkövették a hibát a történelemben, mi is nyugodtan elkövethetjük?
Baszki, amiről beszéltem, hogy egyáltalán nincs sehol felderítés, de konkrétan csak ez az egy dolog okozta az összes eddigi csatában a hatalmas fordulatokat.
Azon röhögtem magamban a Fattyak-csatájában, hogy akár úgy is kinézhetett volna az egész, hogy 10percenként megjelenik egy váááááratlan segédcsapat a dombon túlról, mire az egyik tanácsadó beszólna:
-Te, főnök, felküldhetnénk valami örszemfélét a dombtetőre, elég sokan jönnek onnan újabban a mai napon. Nem ott van mögötte az autópálya, baszki?!

Drednaught 2017.08.25. 11:00:19

@DominoFX:

7. "Vagy lehet, hogy a dothrakiak elfogták Jaime lovas felderítőit - elvégre ők a lovas nemzet, "
Erre azt tudom mondni, amit a nők hajtogatnak az internetes társkeresés etikettjét illetően: Ugye tudod, hogy a nemválasz is válasz?
Vagyis ha kiküldesz x iránybe egy felderítőt és nem jön vissza, kurvára nem arra fogsz következtetni, hogy talált egy kikapós menyecskét és épp egy fa alatt szopatja, hanem hogy elkapta az ellenség, nemde?

8. ""A való életben nem hagyta volna senki, hogy pár száz fegyverfogásra alkalmatlan csuhás terrorizáljon egy egész országot két évadon keresztül.""
Nem adtál választ rá, észrevetted? :)

9. "Hogy túl hamar eljutott Gendry a falhoz? A holtak a Keleti Őrséghez meneteltek. Valószínűleg nem voltak már onnan messze. És ki mondta, hogy csak 1 éjszakát vártak a tó közepén Jonék?"
Just made my day! :)

10. "Hogy honnan voltak láncaik a zombiknak? Az értelmesnek tűnő Mások is kovácsolhattak láncokat a zombik irányításával. Meg fegyvereket és páncélokat is maguknak"
Konkrétan mostanra már szétestem :DD
Szerintem az értelmesnek tűnő mások inkább V2 rakítát kellett volna, hogy építsenek, de ha már ötletelünk, a seregük haladási sebességéből kiindulva minimum egy mozgójárdát kellene. De mindegy, nekem így is tetszik az ötlet, hogy elindulnak dél felé pusztítani, lesz ott egy nagy fal, kurvára jól fog jönni 4db kilóméteres vaslánc, biztos ami biztos, vigyük magunkkkal.
Zombidzsó, te meg hozd a bikakábelt és a púdert, az is kellhet, a fasz se tudhassa...

11."Hogy egyetlen zombival akarták meggyőzni Cerseit, az először nekem is idétlenségnek tűnt. Viszont el tudom képzelni, hogy nem is Cerseit, hanem Jaime-t meg az értelmesebb Kings Landingi elitet akarják meggyőzni arról, hogy Dany meg a sárkányai az egyetlen esélyük az Éjkirály serege ellen, és ha Cerseit támogatják, akkor mind elvesznek."
Viszont akkor már jobb lett volna egy színészt felbérelni, aki zombiskodik egy kicsit Cercei előtt. Cercei vajon tényleg annyira összeszarja magát a látványtól, hogy fegyverszünetet akar? komolyan?
Te ezt tennéd a helyében?
Én biztos hogy ekkor támadnám meg Dany-t a legnagyobb vehemenciával, mert végre esély mutatkozik a győzelemre a túlerejével szemben. Ha viszont belelemgy, két dolog lehtséges:
1. Dany győz és újra ugyanott van.
2. Dany veszít, vagyis a veszedelem így is, úgy is kinyír minket.
(2*) Össze lehet feküdni az Éjkirállyal is, kb. olyan kölkeik lennének, mint Lisa Simpson.
Dany eleve kijelentette, hogy ő már a neofeminizmus híve, ne turkáljanak a méhében...

DominoFX 2017.08.25. 12:57:58

@Drednaught: a hsz-omban arra próbáltam rávilágítani, hogy a logikátlannak nevezett események nagy része megmagyarázható logikusan is. Származhatnak emberi hibákból vagy másból. Egyáltalán nem állt szándékomban meggyőzni senkit arról, hogy Jon vagy Dany mennyire zseniálisan cselekedtek. Mert gyakran nem jó döntéseket hoztak.

Méltányolom hogy ennyit írtál, sajnos a stílusa nekem nem nagyon fekszik, így a magam részéről ennyike :)

Drednaught 2017.08.25. 13:09:26

@DominoFX: Rendben, semmi probléma, de egy pontra azért reagálnál, mert engem személy szerint érdekelne a mögöttes elméleted:

8. ""A való életben nem hagyta volna senki, hogy pár száz fegyverfogásra alkalmatlan csuhás terrorizáljon egy egész országot két évadon keresztül.""
Nem adtál választ rá, észrevetted? :)

cs¤cs€ssz 2017.08.25. 16:13:42

@Drednaught: Ebben annyi volt hogy a főveréb látszólag maga mellé állította a "népet", így könnyen polgárháborúba fordulhatott volna a dolog. Plusz náluk volt Margery, aztán mire őt kiengedték a veréb beszippantotta a toronyugró királyt.

Drednaught 2017.08.25. 16:33:09

@cs¤cs€ssz: Hmm, elgondolkodtató.
Tehát azt mondod, hogy tartottak volna attól, hogy a főveréb elpiusztítása, esetleg a kedvelt Margery elvesztése haragot kelt a népben?
Még szerencse, hogy így nem történt meg egyik sem. Vagy várjunk csak...

Mellesleg az ilyesmit a való életben sokkal kifinomultabban csinálják(már csak azért is, mert egy-egy ilyen rendezvényen nem szokott együtt parádézni egy teljes vezérkar védelmi megfontolásokból, másrészt ilyenkor azért bizotsítják a helyszínt, hogy pl ne legyen megpakolva a környék rengeteg robbanóanyagggal - ceterum censeo felderítés) és egyszerűen palotaforradalmat provokálnak az ilyen szektán belül, vagyis keresnek egy nagyravágyó magasrangú tisztet, akit megpénzelnek, hogy az puccsal magához ragadja a hatalmat és aki majd jobban együtt fog működni a világi hatalommal.
Na, én az ilyen nagyon durván obvious megoldások rendszerszintű ignorálását utálom ebben a sorozatban.

Mint a Gyűrük úrában, ahol simán felszállhatott volna Frodó egy olyan baszott sasra, bedobja róla a gyűrűt a vulkánba és hazarepül...
Megannyi életet mentett volna meg, de nem, ő vándorolni akart a leghosszabb úton.
Én meg kifizettem három mozijegyet és majdnem szétrepedt a hólyagom...

cs¤cs€ssz 2017.08.25. 16:50:28

@Drednaught: Azért lett úgy ahogy mert 1: ki akarták váltani Cersei a könyvbéli Vörös torony gyújtogatását
2: dramaturgiailag nagyobbat ütött plusz egy csomó szereplőt kiírhattak. De tök kiszámítható egyébként, az évad során kb minden részben elhangzott a futótűz és lám, utolsó részben jött is. Ugyanez lesz a Fallal. Már mindenki elnondta hogy nincs para amíg áll a Fal, ebből lehet tudni hogy mi lesz a cliffhanger a fináléban.

Drednaught 2017.08.25. 18:01:35

@cs¤cs€ssz: Rendben, megértettem, csak hát zavar.
Túlzottan pragmatikus vagyok egy ilyen bugyinedvesítésre szánt fanatasy-sorozathoz...

Mellesleg van egy olyan vad tippem, hogy Dany meg fog halni a következő évadban.
Természetesen csupasz keblekkel(ami igencsak jól áll neki).

sans paraben 2017.08.27. 12:28:40

@Drednaught: neked van csajod? csak mert beled szerettem. :)

Drednaught 2017.08.27. 14:57:21

@sans paraben: igen, van barátnőm és nagyon szeretem

pereces 2017.09.06. 15:20:05

Visszatérve még egy kicsit ahhoz a kérdéskörhöz, hogy honnan is voltak láncaik a zombiknak, még felmerült bennem az is, hogy ha még ezeket talán valahogy össze is gyűjtötték, valahonnan mondjuk Mance Rayder és a vadak egykori táborhelyéről, még akkor is, ki volt az az ügyes kezű zombi ill. élőhalott, aki lemerült a fagyos tóba, és ráakasztotta azt a pár tonnás láncot a sárkányra oly szakszerűen, hogy utána azt simán kivontatták? Hogyan nem fagyott/fagytak meg mondjuk úgy, mint előtte jó pár száz társa? Vagy maga az Éjkirály búvárkodott egyet, miután vállra vette azt a pár szál vontatóláncot? Számomra ez is egy logikai bukfenc, ami tökre elakasztott a cselekmény sodrában.

chrisred 2017.09.07. 05:25:49

@pereces: Én arra gondoltam, hogy a Rideghonnál maradt hajók horgonyláncai lehetnek. Persze attól még mindig ott a kérdés, hogy minek cipelték magukkal, milyen célra. Tudták, hogy döglött sárkányt kell majd kiemelniük egy tóból?

pereces 2017.09.07. 15:59:33

@chrisred: Lehet nem cipelték magukkal, hanem visszamentek érte. Az idő-tér viszony alakulása ebben az évadban úgysem mérvadó. de még mindig izgat, hogy tették rá a víz alatt?
süti beállítások módosítása