Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Idén utoljára még egyszer lefékezett a Trónok harca

Trónok harca kibeszélő, 7. évad 5. rész

2017. augusztus 15. 07:06 Fega 139 komment

06_game_of_thrones_705_07.jpg

A hetedik évad ötödik epizódjával folytatódott az HBO-n a Trónok harca. Posztunkban spoileresen tárgyaljuk az epizód főbb eseményeit.

Tudtuk, hogy jönnie kell egy csendesebb résznek, de az utolsó előtti évadban ott tart a sorozat, hogy egy ilyen részt is fel tud dobni. Elsősorban azzal, hogy egy csomó dolog nem úgy történik, mint ahogy eddig megszoktuk. Eddig főleg a háborúzás, a bosszú és a felelőtlen döntések domináltak, most viszont előtérbe került a diplomácia mint hatékonyan alkalmazható eszköz.

Mondjuk, ha az ember csak a csatákért nézi a sorozatot, vagy mostanra már csak azok tudják igazán lekötni, akkor lehet, hogy ez a rész a szokásosnál lassabban telt el. Tele volt olyan jelenettel, ahol emberek egy szobában beszélgettek és próbálták érvekkel meggyőzni a másikat a saját igazukról. A showrunner páros lepasszolta a rész forgatókönyvének megírását Dave Hillnek, aki tudott néhány vicces beszólást is belecsempészni az epizódba (Azt hittem, még mindig evezel!), aminek igen rövid idő alatt kellett elég sok mindent irányba állítani, hiszen mindjárt véget ér az évad.

Vagyis a legjobb dolog az epizódban, hogy nagyon nehéz dolga volt, de ahhoz képest egészen ügyesen sikerült lemenedzselnie.

02_game_of_thrones_705_03.jpg

Az epizód első tíz percében elevenen elégették Dickon és Randyl Tarlyt, ami után ismét el lehetett merengeni azon, hogy Dany vajon mennyire ugyanolyan, mint az apja. Varys és Tyrion ezzel kapcsolatos beszélgetése volt az egyik csúcspontja, ahol kicsit hallhattunk arról, hogy mi járt a pók fejében, mikor még az előző Targaryen királyt szolgálta. A sorozat általában annyira a saját cselekményével van elfoglalva, hogy a szereplőknek ritkán van lehetőségük az érzéseikről beszélni. Vagy ha igen, akkor az is általában szerelmi szálat jelent, Missandei és Szürke Féreg estében.

Varys beszélgetése inkább azt juttatta eszembe, mikor Jaime öntötte ki a lelkét Briennenek egy forró fürdő közepette, szintén Dany apjával kapcsolatban. Ezek nagyon hatásosak tudnak lenni, és mivel általában nem ilyen monológok vannak a sorozatban, ezért jobban ki is tudnak emelkedni. Az évadban szintén valami hasonló volt, mikor a Véreb visszatért eltemetni azt a családot, akit még a negyedik évadban hagyott magára. Fontos, hogy a vérfürdők közepette is megmaradjon a lelke a sorozatnak, illetve karaktereinek.

A mostani résznek nagyon sok mindent kellett előkészítenie, mert az utolsó két epizód hiába lesz jó hosszú, mindenre így sem jut majd idő. Úgyhogy még most kell mindenkit emlékeztetni, hogy éppen merre haladnak a mások, illetve hogy Bran/Háromszemű Holló azért csak nem vonja ki magát teljesen az eseményekből, mondjuk levele mérsékelt sikereket ért el. De talán csak az volt a lényeg, hogy mozgásba lendüljenek a különböző fogaskerekek. Talán Sam már megtalálta az összes könyvet, ami minden fontosat leír a hosszú éjjelről, Szegfű pedig teljesen véletlenül kiszúrta, hogy Rhaegar pont időben elvált Elia Martelltől, ami után könnyen elképzelhető, hogy Lyannával meg összeházasodtak, vagyis Jon maximálisan törvényes gyerek, és ő az igazi trónörökös, nem pedig Dany. Ezért kell nekik Óvárosba menni, most, hogy megvan, dobbanthatnak, és igazán kíváncsi vagyok, hogy hova mennek és mennyi idő kell nekik, hogy odaérjenek.

03_game_of_thrones_705_04.jpg

Hiába a hetedik évad, van, ami nem változik. Például továbbra is azon megy a feszülés, hogy a fenyegetés egyáltalán valós-e, és újra eszembe jutott, hogy a mások tényleg a globális felmelegedés metaforájaként szolgálnak, és roppant mód idegesítő, mikor valakik tamáskodnak. Ehhez kell egy terv, hogy kézzelfogható bizonyítékot tegyenek le Cersei elé, akit a sárkányos rajtaütés most kicsit visszavetett, így van lehetőség egy olyan pillanatban elkapni, amikor a túlélés érdekében hajlandó egy fokkal józanabb döntést hozni, mint eddig. 

Kérdés, hogy ez az állapot meddig tart, de egyébként maga az ötlet, hogy lopjunk el egy élőhalottat vagy mást, és szállítsuk keresztül az egész kontinensen, elsőre elég furcsán hangzik. Aztán beugrik, hogy volt már ilyen terv korábban is, de akkor csak egy kezet próbáltak Királyvárba vinni, csak mire odaért, addigra már nem mozgott. Most igyekeznek okosabban állni az egészhez. Mellesleg az, hogy ilyen sebességgel állt össze egy ilyen szupercsapat, megint csak a változó időket jelzi, korábban ilyenek egyszerűen elképzelhetetlenek lettek volna a sorozatban, pláne azért, mert szét- és nem összetartottak a szálak. De egyébként sem volt túl sok tipikus filmes elem, ami után a közönségnek jobban kellene éreznie magát. Amikor viszont menő harcosok egyesítik az erejüket, az ilyen.

A sorozat az utolsó előtti évadban átalakul, és egyre több ilyen zsánerfilmes megoldást alkalmaz. Ebből a szempontból érdekes volt a királyvári kiruccanás is. Az esetleges teleportálást most csak mellékesen említem, ezzel nem tudok már mit kezdeni. Viszont a helyzetet eléggé filmesen bontották ki a szemünk előtt. Ugyebár Davosnak kell becsempésznie a fővárosba Tyriont, hogy beszéljen Jaime-vel, aki talán meg tudja győzni Cerseit arról, hogy menjen bele egy találkozóba, ahol bebizonyítják neki: a holtak serege tényleg létezik.

01_game_of_thrones_705_02.jpg

Önmagában a zombi megtalálása, biztonságos elfogása, majd szállítása elég nyakatekerten hangzik, miközben abban a hitben voltam, hogy jelenleg azzal kellene foglalkozni, hogy az emberek sárkányüveggel gazdagon felszerelve és harcra készen álljanak, mikor eljön értük a holtak serege. Ehhez képest Jon inkább bevállal egy különösen veszélyes küldetést, ami persze nagyon fontos, mert elméletileg nemcsak Cerseit, hanem Danyt is meg kell győzni, ami igazán nevetségesen hat a számomra. De vicces, hogy így nem hangzik el egyértelműen Sárkánykőn, de azért mindenki tudja, hogy nem csak Cersei meggyőzéséről van szó valójában. Illetve még mindig ott vagyunk, hogy most akkor a büszkeség, vagy a túlélés a fontosabb...

A szupercsapat összeállása hiába volt olyan, mint amit heist filmekben sokszor láttunk már, itt viszont egy rakás olyan karakterről van szó, akik ha csak keveset is voltak képernyőn (Berric vagy éppen Gendry), de akkor is a szívünkhöz nőttek, ismerjük a hátterüket, a motivációjukat, amitől az egész sokkal kielégítőbb és érdekesebb. Elhangzik az ezen a ponton legfontosabb üzenet is, hogy akik lélegeznek, azok egy oldalon állnak. Ők pedig pont olyanok, akiknek elég sok indokuk lenne megölni a másikat, ezzel illusztrálva, hogy ha nekik megy, akkor másoknak is kellene. Ez továbbra is egyfajta diplomácia, ahol egy időre félreteszik a korábbi ellentéteket. Régen ez nehezen lett volna elképzelhető.

Kíváncsi vagyok, hogy azért valamilyen extra csavart tesznek-e még a dologba, hiszen itt ahhoz vagyunk szokva, hogy az emberek önző és gyarló döntéseket hoznak, ezzel másokat veszélybe sodorva. Ez a helyzet egy újszerű helyzetet hozott be itt az évad vége előtt, ami még akkor is kedvelhető, ha a küldetés célja és kivitelezése elég körülményes, és nem is kellene, hogy ennyi idő legyen még azelőtt, hogy beüt a baj.

04_game_of_thrones_705_05.jpg 

De ahhoz, hogy ez az egész egyáltalán elkezdődhessen, Tyrionnak és Davosnak meg kellett járnia Királyvárat, amit sikerült több finom utalással megtámogatni. Rögtön az elején mondja Davos, hogy Tyrionnak elég veszélyes csak úgy járkálnia a fővárosban, hiszen mindenki felismeri, és mivel ő csak egy csempész, ezért nem fogja tudni megvédeni. Ekkor még nem tudjuk, de hogy ne legyen olyan egyszerű a helyzet, még Gendryt is magával hozza, akinél kisebb a lebukás veszélye, de azért benne van.

Nem is hagyja ki ezt a ziccert a sorozat, mondjuk az eszembe jutott, hogy a sorozat már nem először nyúl a viagra evilági megfelelőihez, ha valamit alibiből kell árulni vagy csempészni. Később, mikor azt hisszük, hogy a sorozat meglepett minket, és mégsem lesz vérontás, akkor megérkezik Tyrion, hogy aztán minden pontosan úgy történjen, ahogy arra számítottunk. Ez egész jó hasonlat a sorozat jelenlegi állapotára, amikor egyszerre próbál szembemenni az elvárásokkal, illetve megadni a nézőknek azokat a pillanatokat, amiket régóta várnak.

Ezzel egyébként nincsen sok baj, viszont ezt a kettős játékot túl sokáig nem lehet játszani. Szintén hasonló volt, hogy mikor azt hittük, túljártak Cersei meg Kisujj eszén, akkor a sorozat gyorsan megmutatta, hogy dehogy, pontosan tudják, hogy kik és hogyan próbálják meg átverni őket. Itt is két kapura játszik a sorozat: legyen kiszámítható, de meglepő is. Mondjuk Kisujj, Sansa és Arya kis harca annyira nem tűnik érdekesnek, mert hiába van jó kémiája két Stark lánynak, és érdekes, hogy konfliktusban állnak egymással, azért sejthető, hogy túl komolyan nem fordulnak egymás ellen, és igazán megszívni csak Petyr Baelish fogja, valószínűleg jó hamar.

Egyéb felfedezések:

  • Pont úgy nézett ki, mint egy filmes díszlet, ettől még fontos volt megmutatni, hogy Tyrion sétál a hamuban, és szintén elgondolkodik azon, hogy milyen felelőssége van a pusztításban, és hogy helyesen cselekszik-e.
  • Gondolom, Cersei és Qyburn a gyerek miatt találkozgattak titokban, mindenesetre ez is egy olyan szál, ami szerintem csak a sorozat készítőinek jutott eszébe. Annak idején a Vörös nászt is feldobták egy plusz terhességgel, szóval nem lenne példa nélküli.
  • Cersei egyébként azt mondta, hogy náluk van a Tyrellek aranya, ami fura, ha azt pont ki tudták menekíteni Dany elől, nem? Meg neki is ugyanúgy kellene a pénz.
  • Dany és Jon románca épül, vagyis azt gondolnám, hogy a csajnak azzal lehet leginkább imponálni, ha megmutatod, hogy nem félsz a gyerekétől. Jon pedig ezt tette, az meg csak titok, hogy valójában a vére és nem a tökössége miatt hagyta békén a sárkány.
  • Azért minden nem alakult meseszerűen. Jon halálból való visszatérése valamiért tabu. Talán azért, hogy legyen min összeveszni, vagy egymás ellen fordulni?
  • Tetszett, hogy Gendry egyből barátkozni kezdett Jonnal, és úgy állt a helyzethez, hogy ha a faterjaink jól kijöttek, akkor tuti mi is bírni fogjuk a másikat. Maximálisan rámentek arra, hogy ő az apja mása, ezért használ kard helyett pörölyt, ahogy tette Robert is.
  • Randyl Tarly dicstelen halála egyébként illik abba a sorba, amit Martin a nagy harcosoknak szánt. Robert Baratheon, Ser Barristan Selmy és most Randyl Tarly is a korábbi tetteikhez méltatlan halált hal. 
  • Az az egyetlen kérdésem van, hogy a zombik mit csinálnak éjszaka. Látnak a sötétben? Mert ha igen, akkor megállás nélkül tudnak menni, vagyis tényleg semmi indokuk nincs arra, hogy ilyen lassan haladjanak.

A következő epizód tartalmából:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2017.08.15. 07:25:16

Átmentek spórba, meghúzták a gatyamadzagot, a harc sokba kerül, a beszélgetés kevésbé.

Nemzeti Dohányos 2017.08.15. 07:42:42

"Cersei egyébként azt mondta, hogy náluk van a Tyrellek aranya, ami fura, ha azt pont ki tudták menekíteni Dany elől, nem? Meg neki is ugyanúgy kellene a pénz."

Talán nézni kéne a sorozatot, amiről írsz. Előző részben világosan el volt mondva: amikor az arany már úton volt, akkor csatlakozott be Bronn a Tarly családhoz parasztokat beléptetni a kolhozba. Gyengébbek kedvéért a csata előtt még külön mondták is, hogy az arany biztonságban beért Királyvárba, ők már csak a kaját vitték.

"Az az egyetlen kérdésem van, hogy a zombik mit csinálnak éjszaka. Látnak a sötétben? Mert ha igen, akkor megállás nélkül tudnak menni, vagyis tényleg semmi indokuk nincs arra, hogy ilyen lassan haladjanak."

Szerintem itt nem az a probléma, hogy milyen gyorsan halad a sereg, hanem hogy honnét van a sereg. Nem arra ment el hét évad, hogy elérjék a falat, hanem arra, hogy megöljenek annyi embert, amiből értékelhető mennyiségű élőhalottat tudnak összeszedni. Nem egy milliós nagyvárosból indultak ugyanis, hanem a gyéren lakott falon túlról. Őszintén szólva én még így is túlzásnak tartom, hogy akkora seregük van, mint amit Bran látott.

A teleportálós baromságot meg felejtsük el végre. Ha tíz epizód lenne és abból három arról szólna, hogy utazás közben beszélnek, akkor az lenne a probléma. Volt különösebb egyidejűségi gond abból, hogy nem láttuk az utazást? Nem. Akkor meg?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2017.08.15. 07:48:22

@Nemzeti Dohányos: az időtényező annyiban gond, hogy ez egy kvázi-középkori világ, annak megfelelő utazási lehetőségekkel és sebességekkel. Nem az a gond, hogy mondjuk Királyvárba érni, elhozni a kis Pörölyfejet és vissza érni mondjuk 6 hét, hanem az, hogy azalatt nincs harci cselekmény? nem történik a világban semmi? A mások, a mesterek, a fal népe, Észak és Dél, mindenki malmozik és nem csinál semmit?

chrisred 2017.08.15. 07:49:25

Randall Tarly hűséget esküdött a három Baratheon testvérnek egymás után, majd Joffreynak, Tommennek, végül a három királynő/királyné közül kettőnek (Margaery, Cersei). Teljesen hiteltelen volt a mostani makacsága.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2017.08.15. 07:49:32

@szociál: ezzel nem értek egyet: a sorozat erénye mindig is az volt, hogy a hatalmi játszmák valódi természetét mutatja be, és az pontosan így zajlik: hősök halnak dicstelen halált, és emberek pofáznak sötét szobákban, terveik mögött újabb tervekkel.

Duke Silver 2017.08.15. 07:52:20

a Gendry és Jon beszélgetés az sorozat első részében látható Robert és Ned beszélgetés tükörképe volt. Csak ott Robert kövérezte le Nedet, akinek csak a szeme villant.

Nemzeti Dohányos 2017.08.15. 07:58:12

@vészmadár (pica pica): hat hétig nincs harci cselekmény? A 2. világháborúban is hónapokig készítettek elő egy-egy offenzívát, a sivatagi vihar talán öt hónap volt, és mint írod itt a középkorról beszélünk. Nem volt ritka olyan háború, ahol akár egy évig nem történt semmi. Nem mellékesen az a fél, amelyiknél ott a kedzeményezés lehetősége épp egy béketártyaláson dolgozik.

chrisred 2017.08.15. 08:16:40

@vészmadár (pica pica): Ja, csak ennek apropóján értelmetlen azon lamentálni, hogy Dany a III. Aerys, amikor a napnál is világosabb, hogy Cersei az. Az öreg Tarlyt a felsoroltak közül bármelyik kivégeztette volna (na jó, Tommen talán önmagától nem), ha nem hódolt volna be neki.

Netuddki. 2017.08.15. 08:17:20

Ez a "fogjunk egy zombit", elég tré dolog. A többi 10ezer majd tétlenül fogja nézni?
Sajnos ezt az előzetes igazolja is. Lehet tippelni, hogy ki marad meg a fogócska után.

joskapista27 2017.08.15. 08:18:32

Kérlek, ne hivatkozz az utolsó előtti bekezdésben GRRM-re. Sem Barristan Selmy, sem Randyll Tarly halálnemét nem ő találta ki.

Netuddki. 2017.08.15. 08:19:42

@Netuddki.: Illetve, úgy néz ki, van valami kapcsolat a főzombik és a parasztzombik közt, hasonlóan mint Bran és a kányák közt. Ha elcipelnek egyet királyvárba, akkor a főzombik is körül tudnak majd ott nézni.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2017.08.15. 08:20:46

@vészmadár (pica pica):

Beszélgessenek, de történjen más is.
Az meg a másik véglet lenne ha csak Qrnának és kardoznának, lásd a Spartacusos sorit, legyen valami egyensúly, hogy ne sikkadjon unalomba.

Netuddki. 2017.08.15. 08:21:09

@joskapista27: Csodálkoztam is, hogy sárkányszar helyett hamu lett belőlük. Micsoda pazarlás! Hát a sárkány mit eszik?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2017.08.15. 08:31:17

@Netuddki.: engem eddig messze ez zavar a legjobban, ez a sárkánycsata: EGYETLEN alkalommal került végre elő a hadtáp kérdése, de az is csak addig tartott, míg el nem kezdődött a csata, mert aztán a sárkánnyal a főeszetok királykisasszony felégette az egész ellátmányt.

atisatis 2017.08.15. 08:32:34

A legnagyobb logikai baki a Jon északi utazása. Minek oda menni, elég ha egy halottat nem égetnek el, és az másnapra felkel. Az első évadban már láttuk ezt.

chrisred 2017.08.15. 08:55:17

@joskapista27: Amúgy Tarly nem is illik ebbe a sorba, semmilyen egyéni harci tett nem fűződik a nevéhez, annyit tudni, hogy szigorú és kegyetlen parancsnok volt.

chrisred 2017.08.15. 08:56:33

@Netuddki.: Lehet, hogy később megette őket.

gogosb 2017.08.15. 08:59:03

Lefékezett? Én az ilyen részekért szeretem ezt a sorozatot. Nem mondom, hogy nem volt menő a CGI orgia, de aki ilyet akar látni menjen moziba és nézzen Marvel filmeket. Nagyon durva dolgok derültek ki ebben a részben. Daenerys célja, hogy ne a hatalmi játszmák hanem az alattvalók jóléte szerint uralkodjon: össze akarja törni a kereket. De mit csinál? Hatalmi érdekből megéget két embert - nem is tehet mást, mert sodródik az eseményekkel. Jon Snow pedig képes összerántani hat esküdt ellenségeket egy mondattal - pedig ő még csak nem is akar király lenni. Akkor törik össze az a kerék, ha az uralkodó képes lemondani a hatalomról a közjó érdekében. Jon Snow ilyen király lenne lenne, ha Daenerys kitart az elvei mellet, akkor le kell mondania a trónigényről mert ráadásul kiderült, hogy Jon a törvényes trónörökös. Csak ennyi történt ebben a részben nem több.

Baazi 2017.08.15. 09:03:16

Miért nem küldik el az egyik sárkányt hogy hozzon egy zombit?

Neil_Blender 2017.08.15. 09:06:19

Nekem rohadtul tetszett ez a rész. Egyrészről Varys beszélgetései az egész sorozatban kiemelkedőek, a hanglejtés, a szavak, nekem nagyon bejön a kopasz töketlen, borzalmasan hiányzott már a merengő, félrészeg Tyrion is, szerintem csúcspontja volt a sorozatnak már az elején az ő beszélgetésük.

Amiben szerintem a rész még különleges volt, hogy a sokak által leírtakat visszatette a térképre: LF-nek már mindenki harangozott, ő pedig a különlegesen tehetséges "arctalan" Arya-t vezette meg elég rendesen. Ha nem lett volna Sansa és Arya szócsatája (ami minden volt csak súlytalan nem), akkor még el is tudnám hinni, hogy igazából Arya veri át LF-t, de itt van az a karakterbe illő csavar LF részéről amit sokan (én is) hiányoltak. Eddig én is azt mondtam, hogy vége mint a botnak, de most szerintem nagyon visszajött a játékba, nem mellesleg ha Sansát jól ítéli meg Arya, akkor még nem is esélytelen.

A másik aki visszajött kicsit az elmúlt részhez képest az Cersei, aki félrerakta a gőgös királynőt és átment ravasz rókába. Egyrészt engedélyezte a Tyrion - Jamie randevút, másrészről végérvényesen magához láncolta Jamiet a gyerekkel, nem mellesleg fondorlaton munkálkodik Dany ellen. Cerseit nagyon hullámoztatják a sorozatban, egyszer fent, egyszer lent van, de most a megsemmisítő sárkányvereség után újra térképen van.

Egy WW elfogása szerintem is egy kicsit túl merész showelem, pláne Mormonttal kiegészülve, Cersei nem fogja magát összecsinálni és fókuszt váltani még akkor sem, ha elé viszik az Éjkirályt, akkor sem. Ez a szál nem tetszik.

Viszont szerintem ez a rész azoknak volt való, akik végignézték a 6 évadot, elolvasták a könyveket, mert "finom" rész volt, nem pedig a "csatafreak"ek kedvence. Iszonyatosan sok szálat elindított, sokat össze is kötött, szerintem az egyik legjobb volt az évadban.

gogosb 2017.08.15. 09:07:13

@chrisred: Tarly az egyik legnagyobb stratéga volt Westeroson, az egyetlen aki legyőzte Robert Baratheont. Daenerysnek nem megégetni kellett volna, hanem maga mellé állítani. Értem, hogy miért nem tette, de maga sétált bele a helyzetbe. Sodródott az eseményekkel.

Neil_Blender 2017.08.15. 09:08:46

@chrisred: Ő volt az egyetlen, aki megverte Robert Baratheont csatában. Jamie 2 résszel ezelőtt mondja, külön kiemelve, az mekkora tett volt... Ennyit arról, hogy nem volt jó parancsnok...

Mr. Cobb 2017.08.15. 09:12:20

Mivel eredeti nyelven nézem a sorozatot, nagyon bántja a szemem. Miért kell lefordítani a személyneveket??? Ha a Jon és Cersei maradhat, akkor a Gilly-t miért kell lefordítani Szegfűre? Nevetséges! Erről mindig az a történet jut eszembe, mikor a Harry Potter könyvek fordítója utólag bánkódott, hogy a Dumbledore-t nem fordította le Lódarázsnak... Mi értelme ennek?

Laczka 2017.08.15. 09:20:57

@atisatis: Ez nem teljesen igaz. A falon túlról hozták vissza a halottakat.

@chrisred: Ő volt az egyetlen, aki meg tudta állítani Robertet a három folyónál, ezt el is mondják az első 1-2 részben (Félkezű)

Nemzeti Dohányos 2017.08.15. 09:22:00

@gogosb: Jon bármely más fantasyben jó király lenne. De ebben a sorozatban nem, mert ugyan úgy járna mint Robert és Tommen: a háttérben mások mozgatnák a szálakat. Három ember van a sorozatban, akikről hihető, hogy a nép érdekét szolgálná, és nem lenne bábként mozgatva:

1. Tyrion.
2. Varys. A mai rész megmutatta, hogy tényleg a birodalom/nép sorsa érdekli. Szintén nagy manipulátor, kémfőnök. Nagy hátránya, hogy nem lehet gyereke, ezért gyakorlatilag ki is esett.
3. Nagyon lemaradva, de Sansa. A legjobbaktól tanult, bár nem egyértelmű, hogy mennyit. Naív, de jószívű.

Külön érdekessé teszi a dolgot, hogy bár mindenki arról beszél, hogy melyik Targaryen épp hol áll az öröklési sorrendben, arról nem esik szó, hogy a jelenlegi status quo esetén mi történne Cersei halála után. Gyereke még nincs, Jamie kiesett bármiféle öröklésből, amikor belépett a testőrségbe, így jelenleg Tyrion a trónörökös.

Nem mellékesen Sansa férje, utóbbi észak jog szerinti ura, mellete a Vale, és jó eséllyel komoly jogot formálhatna Riverlandra is attól függően, hogy mi van Edmure-al. Gyakorlatilag a hét királyság + Riverland fele a személyes tulajdonuk vagy befolyásuk alatt lenne rokoni kapcsolatok révén. Emellett még Varys-al is puszipajtások, tökéletes Hand lenne, good luck bármit csinálni ennek a hármasnak a háta mögött, főleg ha Arya a kémfőnök. Utóbbi nem mellékesen egy legitimalizált Gendry-vel kötött házasság útján Stromlandet is behúzhatná a családi bizniszbe.

Jelenleg túl nyilvánvalónak tűnik valamelyik Targaryen trónra kerülése, hogy tényleg meg is történjen...

Hizdahr zo Loraq 2017.08.15. 09:22:52

"Cersei egyébként azt mondta, hogy náluk van a Tyrellek aranya, ami fura"
Mert nem figyelsz. A sárkánytámadás előtt Randyll Tarly mondta Jaimenek, hogy az arany már a várban van, de a többi cuccal azért illene szedni a lábukat. Jaime erre mondta neki, hogy, nosza, te jó vagy ebben, siettesd őket.

chrisred 2017.08.15. 09:23:06

@gogosb: Erről van szó. Robert Baratheon legyőzte Rhaegar Targaryent párviadalban, Selmy Barristan meg gyakorlatilag mindenkit, aki szemben állt vele. Hogy kerül melléjük Randall Tarly neves harcosként, aki mást sem csinált, csak az embereit irányítgatta.?

Aszusz 2017.08.15. 09:24:11

@atisatis: Mármint a délen nem elégetett halott felkel? Mégis mitől?

Amúgy a Falon túl is csak azok válnak zombivá, akiket a Night King konkrétan feltámaszt. Nem tudjuk, mekkora a hatósugara. Meg lehetne tenni azt, hogy kivisznek a kapun túlra valami random bűnözőt, és ott megölik, majd várnak, amíg megzombul. Csak jó eséllyel addigra a nyakukon lenne az egész sereg.

A könyvben elvileg azok is automatikusan zombivá válnak, akiket a Walkerek fegyvere öl meg, ilyen volt az a kettő, akiket az első évadban találtak. De ők is északabbra haltak meg, csak zombiként vándoroltak a Fal felé. Azért nem mozogtak, amikor megtalálták őket, mert akkor nappal volt, és a zombik (meg a Walkerek is) csak éjjel jönnek elő - többek között ezért szívás a Hosszú Éjszaka. A sorozatban ez kivitelezhetetlen volt (nem lehetne semmit sem látni), szóval itt éjjel-nappal mennek.

@chrisred: Mármint a hamut, ami maradt belőlük?

Rozsgyi 2017.08.15. 09:28:32

Baazi, hogy magyarázod el neki ,hogy hozzon el egy előholtat, kézjelekkel elmutogatod, meg az orra alá dugsz egy térképet? :D

Ez, hogy egy zombi, majd biztos meggyőzi Szörszit, ezért menjünk el a világ másik végére meg vissza, rettentő nagy ökörség, gondolom nem GRRM találta ki. Szerintem rohadtul leszarná. De tényleg, mennyiben változtat ez az ő helyzetén? Egy ilyen ötletért más sorozat már cápát ugrott volna...

Couch Club Szunyi · http://couchclub.blog.hu 2017.08.15. 09:28:43

hát, lehet a holtak seregét értelmezni a globális felmelegedés jelképeként, de szerintem a népvándorlás is egy teljesen működő analógia. amúgy nekem az ilyen részek sokkal jobban tetszenek, mint a CGI-tűzokádás. A Greyjoy-féle tengeri csata még tetszett, de az előző részben lévő csata igencsak hatásvadász volt, és emiatt "olcsó" is.

Neil_Blender 2017.08.15. 09:41:51

@chrisred: Tehát mindenki szar, aki "csak" parancsol, csak az a zorall, aki maga is nagy harcos? WTF?

Bicepsz Elek 2017.08.15. 09:49:38

"Rhaegar pont időben elvált Elia Martelltől, ami után könnyen elképzelhető, hogy Lyannával meg összeházasodtak, vagyis Jon maximálisan törvényes gyerek, és ő az igazi trónörökös, nem pedig Dany. "

Mitol lenne torvenyesebb? Robert legyozte Rhegart es a kiralyt es elvette a tront. Aki megszerzi az lesz torvenyes!!!

Amugy sajnos ossze lett csapva ez az evad is. Meg a sok balf.szkodas: ha valaki nem terdel le Dany elott es ezt hagyna megszunne kiralynonek lenni!!!
Tyrion, Jon stb balf.sznak valoak es nem tudjak mi a kiralysag( jo vagy rossz mas kerdes) lenyege.
A banda is csak osszeallt, minth csak kozosen mentek volna pialni egy kocsmaba.
A sarkanysimogatas is inkabb nevetseges, mintsem erdekes volt.
Gondolom keves volt az ido es ossze kellet csapni. Egyedul Cersei jatszott jol.

Bicepsz Elek 2017.08.15. 09:52:02

@chrisred: Stannisnak nem.
De a Boltonok es Freyek sorsara jutott meltan

Nerevaryne 2017.08.15. 09:54:29

Jó volt a rész, kell ez is. Amit nem értek, hogy hogy lehet hogy Tyrion nem említi meg csak úgy mellékesen, hogy akár a night kinget is Királyvárba vihetnék, Cercei akkor se menne északra harcolni, vagy ha igen akkor csak azért, hogy a csata kezdetekor visszavonuljon és elfoglaljon mindent délen.

Teljesen feleslegesen északra ment Jon, a kvázi legfontosabb karakter az egész történetben, hogy elhozzon egy előhalottat ami minden bizonnyal félúton egyszerűen meghalna. Azt értem, hogy a sorozatban ez amúgy nem tart fél évig mint ahogy tartania kéne, de akkor is bődületes ökörség. Mit várnak a Lannisterektől? Ha megverik a night kinget északon, Cercei akkor is veszít délen, csak kicsit később komolyan elhiszik hogy ebből bármi is lesz?

Bicepsz Elek 2017.08.15. 09:58:21

@atisatis: Nem halottat hoznanak hanem whitewalkert ami egy masfajta leny. A zombi csak addig el amig az Ejkiraly kozeleben van(mondjuk a Fan tul is hathat eszerint???)l

Szerda Úr · http://vendeghanyas.blog.hu 2017.08.15. 10:00:37

A teleportáláshoz annyit szólnék hozzá, hogy Sárkánykő és Királyvár között maximum két nap hajóút van (a könyves utalások alapján) és ha megnézzük a térképet akkor Deres és a Fekete Vár közötti út sem sokkal hosszabb (távra), bár nyilván hajón ugye gyorsabb az út.

caralhovoador02 2017.08.15. 10:02:59

Ez a fogjunk egy zombit, hátha az meggyőzi Cersei-t(!!!) - akinek ráadásul sajátja is van - a legnagyobb idióta baromság talán, amit a sorozat eddig kitermelt. Képzeljük el például, mit szólnak majd Jon kis kalandjához az amúgy is minden szaron hőbörgő északi urak. Ez a "szupercsapat összeáll valami értelmetlen öngyilkosságra, mert most már zombikkal bunyózást is lássanak a parasztok" nagyon halivúd-ízű, kíváncsi vagyok, Martinnak mennyi köze van hozzá.

Amúgy remek rész volt, végre megint kiváló dialógusokkal, de a történetvezetés... Nincsenek jó érzéseim, de majd meglátjuk. Valóban nagyon átlátszónak tűnik Jon zombimivoltának rejtegetése - romkomi "összejövünk, hepiség van, de jaj, csalódnom kell, hazudtál nekem" "fordulatot" sejtet, remélem, nem így lesz.
Samu "véletlenül" a kissrác kezébe nyomta a Jon trónigényét igazoló könyvet, ami majd egy fontos dramaturgiai pillanatban pont előkerül stb-stb.
Az viszont jó, hogy Kisujj újra kavarja, bár az esélyeit illetően nekem is vannak kétségeim.

Anyukád egyik barátja vagyok. 2017.08.15. 10:04:16

@Nemzeti Dohányos: Jamiet kirakták a testőrségből, Tyrion az apagyilkosággal minden címét és jogát elvesztette. A Sansával kötött házassága érvénytelen mert nem lett elhálva jelenleg papíron Ramsay Bolton özvegye észak Brané (papíron), a Völgyben a kis retard gyerek az úr Kisujj a gyámja bármikor pattinthatja a lovagokat. Cersei meg eleve nem lehetne királynő, mert Westeroson csak Dorneban van női uralkodónak legitimációja. A régi status quo gyakorlatilag megszűnt a Baratheon kakukkfiókák halálával a kistanácsnak kellene vezetni a királyságot, és slusszpoénként pont, hogy valószínűleg Daeneryst kellene visszahívniuk akinek gyorsan férjhez kéne menni, hogy a férjet trónra ültethessék. De a sorozat alaposan lebutította a házakat, mert a mostani felállásban Cerseinek kellett volna férjhez menni pl a mozgássérült Tyrell öcsihez akit jótékonyan kihagytak.

Egyébként sajnos egyre csökkenő színvonalat érzek a sorozatban, lassan már az egész arról fog szólni, hogy Sam kirabol mindenkit, aztán másnap hajnalban szekérre pattan a nőjével és következmények nélkül elhajt. És itt csökkenés alatt nem a gigacsaták meg a cgi orgia hiányát értem, hanem a cselekmény meg a fordulatok kezdenek egy közepesebb faék bonyolultsága felé tendálni.

Neil_Blender 2017.08.15. 10:07:25

@chrisred: Volt egy kis értelmezési gondom, rájöttem, hogy mire gondolsz. Mondjuk egyet nem értek, de már világos mire írtad, hogy Tarly nem volt nagy harcos. :)

dr. pretender 2017.08.15. 10:14:50

A Trónok harca sosem a csatajelenetekről szólt, hagyjuk már ezt a baromságot, hogy ha nincs csata, akkor "nem történik semmi". Eddig a legjobb rész volt az évadban, üresjáratok nélkül.

Limaden 2017.08.15. 10:15:19

Ahányan vagyunk annyiféleképpen láttuk ezt a részt (is), de ez így van jól. :) Én egymás után kétszer is megnéztem, annyira tetszett, és mert annyi volt benne az eldobált morzsa, odaszólás, meg egy jó adag fan service. A sztori pörgött, nem voltak üresjáratok, de ezen a pontos ez már nem is lehet, de egy jól megírt, okos rész volt.

A legnagyobb wtf az a 2. legnépszerűbb rajongói elmélet beigazolódása volt (Rhaegar és Lyanna törvényes házassága), mert ezzel eléggé bele lehet köpni a levesbe: így Jon trónigénye lett a legerősebb, meg a Gendry-Jon parolázgatás is máshogy néz ki, hogy az előbbi ölte meg az utóbbi apját. :)

Netuddki. 2017.08.15. 10:16:59

Sixx! Mijafszé nem tudok kommentelni a hogyvolton?

Neil_Blender 2017.08.15. 10:18:01

@Anyukád egyik barátja vagyok.: Annyit én sem értek, hogy miért kell a 2 évadot 14 részre osztani, hogy amúgy az utolsó 6 hosszát a másfélszeresére nyújtani. Mivel nem volt már könyvi alapja, simán elhúzhatták volna még 3 évadra, sima 10 részesekre a dolgot és akkor szépen varrhattak volna el minden szálat, nem kapkodva.

Az egyik legmenőbb sorozat, anyagilag ziher, hogy megéri és akkor nem kellene kapkodni, teleportálni, halottakat vonultatni 6 részen keresztül, hogy időben érjenek oda... Szerintem a színvonal nem csökken, a faéket is erősen túlzásnak tartom, főleg a legutóbbi rész fényében, de az való igaz, hogy iszonyatos sebességgel kell összerántaniuk a cselekményt, hogy ne essen szét a kevés hátralévő rész miatt.

gogosb 2017.08.15. 10:18:45

@Nemzeti Dohányos:
Én azt gondolom, hogy ez a sorozat (is) a változásról szól. Daenerys tudta ezt Essoson. Tudott olyat lépni, hogy nem a származása és a seregei miatt lett uralkodó, hanem azért mert a népe érdekét képviselte - felszabadította a rabszolgákat. Nos ez nem igazán megy neki Westeroson, helyette Jon ismeri fel a valós ellenséget. Persze lehet, hogy igazad lesz, de szerintem laposabb és szimplább vége lenne a történetnek: Westeroson nem változott semmi.
Ha a történet dramaturgiáját nézem akkor inkább tennék Gendry & Sansa illetve Arya & Pordick párosokra, de a sztori pont attól jó, hogy nem klisés, szóval ki tudja...

Duke Silver 2017.08.15. 10:25:15

@caralhovoador02: elvileg Samu azt a könyvet rakta a gyerek elé, amit ő körmölt. Szegfűnél maradt a másik. (aztán lehet ne mfigyeltem)

blogozdki 2017.08.15. 10:26:12

értem én, hogy milyen kúl, pátoszos a "fattyak" egymásra találása, de értelmesebb lett volna Gendry-t az obszidián kardok készítésébe és úgy útra kelni, mint ilyen "piszkos tizenkettő" módjára a fal mögött kalandozni. plusz olyasmi rémlik, hogy a Mások nem nagyon bírják a meleget (gondolom a bomlás miatt), ezért kíváncsi vagyok, hogy a 'mission impossible'-nek a zsákmánya kibírja e Királyvárig.
LF most nagyon örül magának, hogy átcseszte Arya-t.

Bicepsz Elek 2017.08.15. 10:31:07

Rhaegar pont időben elvált Elia Martelltől, ami után könnyen elképzelhető, hogy Lyannával meg összeházasodtak, vagyis Jon maximálisan törvényes gyerek, és ő az igazi trónörökös, nem pedig Dany. "

Mitol lenne torvenyesebb? Robert legyozte Rhegart es a kiralyt es elvette a tront. Aki megszerzi az lesz torvenyes!!!

Amugy sajnos ossze lett csapva ez az evad is. Meg a sok balf.szkodas: ha valaki nem terdel le Dany elott es ezt hagyna megszunne kiralynonek lenni!!!
Tyrion, Jon stb balf.sznak valoak es nem tudjak mi a kiralysag( jo vagy rossz mas kerdes) lenyege.
A banda is csak osszeallt, minth csak kozosen mentek volna pialni egy kocsmaba.
A sarkanysimogatas is inkabb nevetseges, mintsem erdekes volt.
Gondolom keves volt az ido es ossze kellet csapni. Egyedul Cersei jatszott jol.

caralhovoador02 2017.08.15. 10:45:01

@Duke Silver: Valóban, ezt elnéztem, három könyv volt köztük az asztalon, és a középsőt adta a gyereknek, nem a Gilly előtt lévőt. Akkor meg nem tudom, mi volt a mozdulat jelentősége, mert nagyon mutatták.

Amúgy nem lennék meglepve, ha a terhességgel nem stimmelne valami, netán légből kapott lenne - elég kézen fekvő húzás Jaime magához láncolására.

Costanza 2017.08.15. 10:51:53

@Nemzeti Dohányos: Sansa-Tyrion hazassag nem volt elhalva, emiatt elevult. Nezd vissza

horee6 2017.08.15. 10:52:44

@gogosb: Dany pont, hogy a származása és a seregei miatt lett átmenetileg tényező Essoson. A származása miatt adták feleségül Drogohoz, kapta meg a sárkánytojásokat, és később a nomád hordát. A származása miatt csatlakoztak hozzá az első tanácsadói/szövetségesei. Amikor csellel megszerezte a Töketleneket, már komoly serege volt, amivel elfoglalt egy-két várost. De hol nem volt katonai ereje, ott rögtön fellázadtak ellene. Aztán ahogy nőttek a sárkányok, olyan taktikai előnyre tett szert a többi hatalommal szemben, hogy nem volt értelme ellene harcolni. (Nagyjából ez van Westeroson is, mert a sárkányok nélkül a dothraki horda nem igazán ütőképes szervezett sereg ellen.) Megváltoztatni hosszú távon semmit nem tudott Essoson.Ahogy kitette a lábát, tuti jöttek a régi rabszolgakereskedő urak, és visszaállították a status quo-t.

NAR 2017.08.15. 10:59:21

Azért Cersei várandóssága eléggé durva húzás volt az alkotóktól. Eddig mindenki szívesen látta volna sárkánytűzben elégni, de most egy ártatlan magzat is képben van...

GépBalta 2017.08.15. 11:01:49

@Mr. Cobb: Gilly azért Szegfű, mert neki az a neve, hogy Szegfű. Mármint olyan értelemben, hogy nincs neki rendes neve, mint a civilizált embereknek, hanem a helyben beszélt nyelven (ami a sorozatban angol), annyi hogy Gilly, ezért amikor lefordítod a nyelvet, fordul vele a név is. Ezzel érzékeltetik, hogy ő nem abból a déli civilizált környezetből érkezett, ahol az embernek rendes vezeték és keresztneveket adnak, mint Dannynek, aki westerosiul (angolul) is Danny, dothrakiul is Danny, meg magyarul is az.

FlybyWire 2017.08.15. 11:33:02

@GépBalta: A Gilly nem szekfű, az a Gillyflower.

A Pepper-t se fordítod Borsmentának.

beetee 2017.08.15. 11:36:57

@blogozdki: Azért arra ne végy mérget, hogy LF joggal örül... Plusz ugye ott van Bran is, akinek olvasókönyve van a múltban elkövetett dolgokról.

blogozdki 2017.08.15. 11:43:43

@beetee:
nem is gondoltam, hogy jogosan, de úgy állították be, mintha Ned-et árulta volna el újra. szóval nem nagy drámát próbáltak felnagyítani, nekem úgy jött át. plusz egy ilyen zseniális assasin mint Arya nem veszi észre, hogy LF ott gubbaszt a sarokban...

jó az arab gyerekeknek mert homokozhatnak 2017.08.15. 12:03:14

Amúgy nem nagyon értem ezt a "vigyünk Cerceinek bizonyítékot hátha segít" akciót. A fenét kellene annak az őrült nőszemélynek kuncsorogni sem Jonnak, sem Danynek!

Odamenni szépen a 3 sárkánnyal és elmagyarázni a szitut. Na idefigyelj, most Északra vezényled az összes katonádat, ha nem teszed, választhatsz a sárkánykői cella vagy a sárkánytűz között. Oszt jó napot!

Komolyan fantasyban ez így működne, itt meg 7+5 ember elindul a biztos halálba.

Amúgy is ha kiderülne, hogy ez az egész WW és zombi történet a globális felmelegedést szimbolizálja, akkor kiderülne, hogy a GOT a legrosszabb fantasy, amit valaha írtak. :)

VRRRT 2017.08.15. 12:03:19

Bakker, a múlt héten elmondták, hogy az arany beért Királyvárba. A Vasbank-felé való törlesztés volt a legfontosabb, és csak azután következett a termés begyűjtése. Amíg a banda egyik fele elvitte az aranyat, a másik a kaját kezdte gyűjteni.

blogozdki 2017.08.15. 12:37:22

@jó az arab gyerekeknek mert homokozhatnak:
nem számoltam meg de köszi, akkor tényleg ráhibáztam, hogy 'dirty dozen'

stormtrooper 2017.08.15. 12:38:04

@jó az arab gyerekeknek mert homokozhatnak:

Azt gondolod, hogy egyedül Cersei meggyőzésére lenne szükség? Ahogy láthattuk is Óvárosban is, egész Westeroson légből kapottnak gondolják a WW támadást. Hitelt kell szerezniük minden westerosi úr előtt.
Királyvárat lerohanni sárkányokkal pedig a legitim hatalom megdöntésére irányuló idegen támadás lenne, Dany-nek ez a mániája, de Essoson sem igazán működött emlékeim szerint a hódítás részét leszámítva, az új világrenddel, megtartással már gondok voltak, nem kicsit.
Szerencsétlen Jon meg soha nem akar uralkodni, még a halál sem segített neki megúszni a dolgokat, sőt még nagyobb pozícióba emelték utána, sőt már előre van vetítve a vastrón is neki. Nem gondolom, hogy erőltetni kellene olyan dolgokat számára, amiket nem akar / láthatóan nem megy neki? Most komolyan É királya mit keres egy ilyen lidércvadászaton? Bármit, csak uralkodni ne kelljen.
Dany meg a születési jogával jön folyton, ami egy hámozott lufi, az ő dinasztiája már megbukott, akárhogy is nézzük Cersei a legitim uralkodó. És nem sokkal több szemétséget vitt véghez, mint bármelyik más karakter, azért hogy védje a gyerekeit/ magát. Csak ő olyanokat bánt akiket a közönség szeret (mindegy mit csinálnak), és ezért lett beállítva Disney főgonosznak.

CollectiveMadness 2017.08.15. 12:39:02

Vegyes érzésekkel álltam fel ezután a rész után. Nem azért, mert nem volt akciódús, vagy mert nem voltak jó részek. A csavar, hogy lehet hogy Cersei túléli az évadot nagyon érdekes. Sokkal izgalmasabb lenne a végső csata ha nem mindenki a legnagyobb egyetértésben menne bele. Tetszett az öngyilkos osztag is, ennyi jó karakter egy helyen, ráadásul nem is akármilyen harcosok: következő tuti király rész lesz. A Dany Jon románc meglepően bejön annak ellenére, hogy egyik karaktert se bírom. A két kedvenc sztoriszálam - LF újra alcióban és Dany megőrül - nagyot haladt előre.

De hiába haladtak előre, nyilván egyikből sem lesz semmi, pedig ha Arya megölné Sansát aztán LF-t elég sokkoló lenne. Hasonlóan egy paranoiás Dany aki egyesével égeti el a leghűségesebb embereit. Picit kiszámítható lett a sorozat, fel is gyorsultak az események, kicsit túl sok a fan service és egyszerűen nincs azon a szinten a sztori mint amíg volt könyv alapnak. Kicsit olyan érzésem van mintha túl akarnának lenni rajta. Simán elmenne két 10 részes évad befejezésnek, hogy elvarrhassanak minden szálat, de a hármat se tartanám túlzásnak. Egy példa: az utolsó 10 percben mindenki eljutott a falig, egy mondatokban letudták h mennyire utálják egymást majd elindultak: király üzenet, félreteszik az ellentéteket és a közös a célért harcolnak. De amennyire el volt sietve, egyszerűen komikusan hatott. Ja és remélem Gendry meg Jorah visszatérnek a Falon túlról, mert ha nem elég szomorú lenne ha az epizódban amiben visszatérnek, rögtön öngyilkosok is lesznek.

Továbbra sem rossz a sorozat, de valahogy nem ugyanaz.

CollectiveMadness 2017.08.15. 12:45:20

@stormtrooper: Cersei nem sokkal rosszabb mint Dany. Mindketten követtek el iszonyatos dolgokat. Dany egyik sárkánya továbbra is megevett egy kislányt, keresztre feszített ártatlanokat (is), embereket égetett el (bárki bármit mond, még az akasztás is jobb). Mereen, Astapor és Yunkai nem lett jobb hely miután felszabadította őket, kicsit olyan amcsi felszabadítás beütése volt a dolognak.
Cersei és Jaime (nagy részben) a gyerekeik miatt tette amit tett. Nem lesz kevésbé rossz amit tettek, de egy picit jobb mint Daenerys "engem illet a trón" Targaryen.

CollectiveMadness 2017.08.15. 12:45:21

@stormtrooper: Cersei nem sokkal rosszabb mint Dany. Mindketten követtek el iszonyatos dolgokat. Dany egyik sárkánya továbbra is megevett egy kislányt, keresztre feszített ártatlanokat (is), embereket égetett el (bárki bármit mond, még az akasztás is jobb). Mereen, Astapor és Yunkai nem lett jobb hely miután felszabadította őket, kicsit olyan amcsi felszabadítás beütése volt a dolognak.
Cersei és Jaime (nagy részben) a gyerekeik miatt tette amit tett. Nem lesz kevésbé rossz amit tettek, de egy picit jobb mint Daenerys "engem illet a trón" Targaryen.

CyberPunK 2017.08.15. 12:46:01

Igazából egy bődületesen nagy baromság volt a részben, Arya settenkedése. Se álruha/álarc se LF észrevétele? Nab+.

CollectiveMadness 2017.08.15. 12:46:54

Bocs, biztos kétszer kattintottam.

stormtrooper 2017.08.15. 12:51:49

@CollectiveMadness: Na végre valaki, aki nem ugyanazt a követ fújja mint a netezők 99%-a, hogy Dany a jó, aki megmenti a társadalmat, Cersei meg a gonosz, fúj fúj pusztuljon. :D Itt senki sem ártatlan nyilván, de ez az "ők a jók, ők meg a rosszak" lesztás ennél a sztorinál nagyon sántít.

nevetőharmadik 2017.08.15. 12:52:24

@Bicepsz Elek: Jon Aerys törvényes örököse, és mint ilyen, a trónigénye legitim (és Dany-énél erősebb). A trónkövetelés legitimitását a trónfosztás nem semmisíti meg - ezért szokás kinyírni a trónfosztott uralkodó teljes pereputtyát.

jó az arab gyerekeknek mert homokozhatnak 2017.08.15. 12:55:36

@stormtrooper: Cersei, mint legitim uralkodó? Ez elég nehezen védhető. Özvegyekből nem nagyon szoktak királynőt csinálni. A Baratheon-ház kihalt, az ál-Baratheon utódok mind halottak.

chrisred 2017.08.15. 12:57:15

@CollectiveMadness: Érdekes, hogy Dany felelős azért, hogy a sárkány a tudta nélkül felfal egy gyereket, de Jaime és Cersei számára egy gyerek ledobása a várfalról is megbocsátható, ha a gyerekeikért teszik.

chrisred 2017.08.15. 12:59:12

@stormtrooper: Dany soha nem mondta magáról, hogy jó, csak hogy igazságot tesz. Cerseit pedig egyedül a hatalom érdekli.

CollectiveMadness 2017.08.15. 13:02:26

@stormtrooper: nagyon közel kerültünk az abszolút jó és rossz karakterekhez, amikor a sorozat legnagyobb erőssége a "szürke" - se jó, se rossz karakterek voltak.
De valahol megértem a nézőket: Danynek van 3 sárkánya. Ennél királyabb nem nagyon lesz.

vau · http://www.holdkomp.hu 2017.08.15. 13:04:00

Lefékezett?!?

Őrjöngő Benny Hill showt csináltak belőle, több dolog történt, mint egy átlagos évadban. Az egész egy kurvanagy gagyifeszt lett és akkorának mutatja Westerost, mint a hetedik kerület.

A hisztim a témában: holdkomp.hu/tronok-harca-ugyemegmondtam/

kalbász 2017.08.15. 13:05:53

@Neil_Blender: Mivel részenként vannak fizetve a sztárok és a salary/kopf igen magasra ugrott. A költségvetés konkrét felét viszik el csak a sztárok fizetése.

kalbász 2017.08.15. 13:06:56

Iiiiiigen, a zombik a globális felmelegedés, iiiiigennn.

omg, amikor vlaaki mindig azt látja midnenbe ami a kiss világában foglalkoztatja.

Trump, globális felmelegedés, gender.

CollectiveMadness 2017.08.15. 13:09:11

@chrisred: Nem, nem, nem ezt mondtam. Dany sárkánya olyan mint amikot a pitbullom széttép egy gyereket.
A ledobást ki bocsátja meg? Azt mondtam ugyanolyanok nem azt, hogy Cersei/Jaime angyalok. Feudális uralkodóként nem nagyon lehet elkerülni jó pár ember megölését.

horee6 2017.08.15. 13:09:37

@CollectiveMadness: LF nekiugrasztja Arya-t Sansa-nak, Sansa meghal, de Arya utólag rájön, hogy átverték, LF is meghal -> újra káosz északon. Ez nekem is eszembe jutott. Dany beleőrül a hatalomba (genetikai örökség) -> szintén tetszene. Elég sok komolyabb bábu lekerül az asztalról. Ráadásul nem úgy, ahogy a közönség várná.

stormtrooper 2017.08.15. 13:09:40

@jó az arab gyerekeknek mert homokozhatnak: Mivel, ahogy te is említetted a Baratheon-ház kihalt, Tommennek nem volt örököse, a trón pedig ott maradt aki kapja, marja alapon kb., Cerseinek van a legtöbb kötődése, mint a korábbi király özvegye, az egyik (egyetlen megmaradt) uralkodó család tagja, aki eddig is régenskirálynő volt.

@chrisred: Mert Dany-t nem a hatalom érdekli? Nekem eléggé úgy tűnik, hogy csak a hódítás és a hatalom motiválja.
Az nem baj, ha igazságot akar, de az már baj, hogy általában leszarja, hogy a többieknek kell-e az ő igazsága, ráerölteti mindenkire. Egyébként is szar uralkodó volt Mereenben, de ez nem baj, mert szép és menők a sárkányai, és akiket kedvel (ez közös halmaz azokkal akiket a nézők is kedvelnek) azokkal korrekt, amivel megveszi kilóra a rajongókat. Cerseinek is voltak megbocsáthatatlan dolgai, de nem is erőlteti magára a megváltó szerepét, és nem álszenteskedik, kimondja amit gondol és viszonozza az ellene elkövetett tetteket. A legnagyobb bűne, hogy olyanokkal van összetűzése, akiket a nézők szeretnek (starkok, tyrion, dany, tyrellek, stb).

horee6 2017.08.15. 13:12:18

@CollectiveMadness: nekem egyebek mellett pont emiatt antipatikus Dany. 3 sárkánnyal könnyű legyalulni Westerost, még ha egy hisztis kislány is.

CollectiveMadness 2017.08.15. 13:14:12

@horee6: Szinte zéró esély van mindkettőre sajnos. Arya is, Dany is "jó" karakter, csak nem fognak gonosz dolgokat elkövetni! A fan base-t nem merik felhergelni. Jönnek a spin-offok, azokat is el kell majd adni.

CollectiveMadness 2017.08.15. 13:22:22

@horee6: Hasonlóan érzek én is. Annyira örültem mikor vesztésre, főleg a nevetséges "bend the knee"-zés után. Remélem nem ejti ki többet a száján.
Bónusznak egy sárkány végre megmurdálhatna. Nagyon bírom őket, de azért eléggé más szinten vannak mint a show többi része ("overpowered").

horee6 2017.08.15. 13:30:28

@CollectiveMadness: Pl ezért is lett volna jó, ha az Öreg befejezi a könyveket, mire sorozat lesz belőlük. Ott nem kell fan service, meg happy end. Aki megmurdál, az megmurdál, aztán lehet utólag sírni, hogy meghótt a kedvenc. Így meg tele lehet sírni a netet, meg lehet cirkuszolni, ha valami nem tetszik a fan base-nek.

fátum 2017.08.15. 13:33:07

A holtak serege a falon túl menetel. Máshol nem igazán tud, mert, gondolom, a falat védő varázslattal egyelőre nem tudnak mit kezdeni. Vagy a télnek, vagy az Éjkirálynak erősödnie kell hozzá, hogy legyőzzék a fal mágiáját, vagy más X dolog, amiről talán lesz még szó. Addig is felkutatnak minden élőt a falon túl és beolvasztják a seregbe. "Minden ellenállás hasztalan." :-)

fátum 2017.08.15. 13:37:52

Egyébként, amilyen gyorsan tudnak ide-oda eljutni, Danynek semeddig sem tartana sárkányon elröppenni a falon túlra szétnézni, kivéve, ha a sárkány nem bírja a hideget. :-)
Jon feltámadásával kapcsolatban; Dany a holtak seregéről szóló sztorit is kétkedve hallgatta, most mit szólna egy olyanhoz, hogy "egyébként engem is szíven szúrtak, de feltámadtam..." :-O
Esetleg közbekérdezne, hogy "akkor te is élőholt vagy"? :-)

mate2003 2017.08.15. 13:39:52

Kíváncsi lennék, hogy a kommentelők, fanyalgók, kritizálók stb. hány százaléka nézi a sorozatot legális forrásból....

horee6 2017.08.15. 13:53:40

A könyveket megvettem. A szomszéd édzsbíóját lopom. Szóval legális? :)

Neil_Blender 2017.08.15. 13:58:31

@mate2003: Mivel az HBO adja le legkorábban és először felirattal, nagyon meglepne ha ez a szám magas lenne...

De ez miért is releváns?

capacete 2017.08.15. 13:59:24

@joskapista27: Nem tudjuk, hogy GRRM mit talált ki a sorozatban történtek közül, még az is lehet, hogy az ő elképzelését követik a sorozat alkotói.

BloodBruce 2017.08.15. 14:22:22

@horee6: Jó eszmefuttatás lenne, ha az első könyv kb első 200 oldalán nem mondaná el Jorah, hogy a dotrakik szárazföldön verhetetlennek, mi több még Robert is így gondolta, ezért akarta megyilkoltatni Dany-t, ahogy az teherbe esett Drogotól és még sehol sem volt a 3 sárkány, szóval az a horda nagyot b@sz nyugi, nem beszélve arról, hogy Drogonak összesen 40 ezer harcosa volt Dany-nek most 100 ezer.

BloodBruce 2017.08.15. 14:27:24

Aki védi Samu fatert, az gondolja már végig.... 1: az a f@szi mindenkinek lefeküldt aki hatalomra került kivéve Danyt. 2: simán kinyirta volna Samut a saját fiát, ha az nem megy a falra (könyv szerint), szóval rohadtul megérdemelte amit kapott. Nagy hős a f@szt, egy égetni való barom a kisebbik fiával együtt.

zizi77 2017.08.15. 14:31:21

@fátum: előző résznél kitárgyaltuk, hogy Bran átjutásával könnyen lehet, hogy a falat már nem védi varázslat.

CyberPunK 2017.08.15. 14:35:32

@mate2003: definiáld a legális forrást... Törvény szerint letölteni is az hazánkban.

zizi77 2017.08.15. 14:36:24

@mate2003: hbo go-n nézem előfizuval. Azért voltak többen, akik letöltötték már előre a feltört verziót. Hős voltam, és kibírtam.
Viszont a kiszivárgott infókat olvasva, mosolygok egy-két kommenten. Fega következtetéseiről is ordít, hogy olvasta Ő is. :)

zizi77 2017.08.15. 14:38:43

@BloodBruce: Ráadásul most Samu az örökös. Jó nagy rohadék volt a fater, nekem ez az öröm az egészben.

BloodBruce 2017.08.15. 14:39:12

Aki meg azon fanyalog, hogy 3 sárkánnyal könnyű elfoglalni Westerost annak ajánlom figyemlébe Hódító Aegon történetét, melyet követően kiépült ez csodálatos fostalicska Westeros, amiben minden egyéb szereplő hempereg és tetszik is nekik a régi szar világ, egyetlen ember akarja csak megreformálni Dany (najó talán Tyrion és a Pók is) akire most köpködtök, mert OP.

CollectiveMadness 2017.08.15. 14:41:26

@BloodBruce: Na a 100 000 dothraki már csak hab a tortán. A sárkányokat legalább "elnyerte", a dothrakiakat csak hozzávágta a történet, mert nem volt elég erős, nyilván 3 sárkány nem elég. Most akkor az ő rabszolgatartásuk nem baj? Az hogy mjndenkit lemészárolnak és megerőszakolnak és kirabolnak az már nem baj? Az első évadban elég nagy konfliktus volt belőle.

(Off: És könyörgöm mondja már meg valaki hol rejtőzik a 100 000 dothraki meg a 200 000 lovuk? És min élnek, algán? Nevetségesebbek mint Euron hajói)

zizi77 2017.08.15. 14:42:28

Fent írták többen, minek Cerseinek zombit vinni bizonyítéknak. Az egész buli azért kell, hogy Dany menjen küzdeni északra. Addig Ő nem fog, amig Cersei garázdálkodhat délen. Arról már nem is beszélve, hogy feleslegesen hal meg csomó katona, akik a zombik ellen is mehetnének. Hogy gyakorlatban hogyan fogják ezt kivitelezni, majd kiderül.

BloodBruce 2017.08.15. 14:49:46

@CollectiveMadness: Igazad van részben, de ha jól tudom, Dany-nél nincs rabszolgatartás, biztos hisztizik pár lóúr, de ezek a reformok ilyen komisz dolgok majd beleszoknak szépen lassan az új rendbe vagy Dracarys ( és igen mindent és mindenkit fel lehet égetni az egész 7 királyságot így elég a 3 sárkány ha egyedűl akar uralkodni a semmin), de ha nagy képernyőre tesszük a storyt nem akkora baj, hogy itt vannak tekintettel arra, hogy nem hiszem, hogy westeros népe elég lenne a NK és a zombik ellen.

zizi77 2017.08.15. 14:50:04

@CollectiveMadness: a tüzes balhé után hódoltak be Danynek, aki parancsol azóta nekik. Ugyan külön nem emelték ki, de valószínű új törvények uralkodnak a hordában.
A lovak nyílván legelnek, fű az van. Az emberek ellátása már gázabb, miután Dany felégette amit a többiek már összeszedtek. Megesznek pár lovat. :)

fátum 2017.08.15. 14:51:26

@CollectiveMadness: Nekem a Királyvárbeli Tyrion-Jamie találka és csatolt részei hatottak elkapkodottnak. Gondolom, időszűke miatt ennyi fért bele. :-(

BloodBruce 2017.08.15. 14:52:29

@CollectiveMadness: Az offra is reagálva, mikor Jon partra szállt és kérdezte Dany, láttad a hordát? Jon pedig erre: nehéz nem észrevvenni.... na ezen a mondaton sz@rrá röhögtem magam... és mégis hol vannak??? a domb mögött egy picsányi szigeten :D , de ez legyen a sorozat hibája

CollectiveMadness 2017.08.15. 14:52:56

@zizi77: Emlékszem hogyan hódoltak be. Ezért írtam, hogy csak úgy hozzácsapták őket Danyhez. Nagyon fájt volna egy jelenet ahol elismerik, hogy ezek nem azok a dothrakiak akiket megismertünk S1? Csak egy elejtett megjegyzés, vagy valami.

_sélli 2017.08.15. 14:54:38

Dannyt itt fikazza mindenki hogy megegeti az elfogott katonakat ha nem hodolnak be de arra senki nem huzza fel a szemoldoket hogy Cersei felrobbantotta fel Westerost az emberekkel egyutt (ugyanugy elve elegette oket csak nem sarkannyal hanem zold trutyival - helo)

Ja, vicces hogy a bolcs tanacs jokat rohog a zombikon de nem a mult reszben mondta az oreg csoka hogy ez idorol idore visszatero problema es valahogy mindig megoldodott hiszen nem jottek at a falon - ergo tudja hogy vannak zombik!

Nem ertem ezt a Jon vezette helyi backstreet boyst - elindulnak 8-an egy hordanyi zombie ellen amit az Ej Kiraly vezet?! Hogy elfogjanaka EGYET es elvigyek Cerseinek?! Hogy?! Az elso sarokig nem jutnak.... Sztem Dany kuldi majd a felmentosereget egy sarkany formajaban vagy valami csoda kell hogy tuleljek mert ez igy eselytelen.

BloodBruce 2017.08.15. 15:00:22

@zizi77: a dotrakik amúgy is azt esznek so no para, letelepednek majd a westerosi kiskunságon és szevasz, lesz egy új birtok mondjuk a Freyek földjén.

zizi77 2017.08.15. 15:34:37

@CollectiveMadness: sok elejtett megjegyzés hiányzik, szerintem. Úgy gondolom, hogy annak aki olvasta a könyveket és annak aki nem, kicsit más ez a sorozat.

zizi77 2017.08.15. 15:36:32

@BloodBruce: csak sz@r lesz majd futni, ha felzabálják a járműveket. :)

CollectiveMadness 2017.08.15. 15:50:27

@zizi77: Nyilván nem azt akarom, hogy az első tíz perc minden epizódban azzal teljen, hogy mindenkit megmutatnak a térképen, majd mutatnak egy timeline-t, aztán pedig egy kedves maester elmagyarázza kinek mennyi búzája maradt még. (Na jó egy kicsit) Csak valamit... akármit ezek helyett a nevetséges plot hole-ok helyett. Tényleg csak apróságok kellenének, hogy egy kicsit hihetőbb legyen, de mintha nem is akarnának próbálkozni. Csak legyen már vége.

Nem tudom milyen lehet a könyvek nélkül nézni, de gondolom aki nem olvasta, nem zavarja annyira, hogy mennyi mindent kihagytak és csak élvezik a sorozatot.

dgabesz 2017.08.15. 16:07:22

Cersei leendő gyerekéről pár gondolat:
Aki tényleg Trónok harca fan, az tudja ez a gyerek nem fog megszületni. Korábban ugyanis egy orákulum (boszorkány) megjósolta Cersei-nek, hogy csak három gyereke lesz (valamint egy fiatalabb királynő megfosztja a hatalmától, végül pedig egy valonqar, azaz fiatalabb fiútestvére megöli), Joffrey, Tommen és Myrcella viszont már mind halottak.
Cersei fiatalabb fiútestvére pedig jól tudjuk hogy kicsoda, igaz? :)

jog-ász 2017.08.15. 16:15:46

@CollectiveMadness: főleg ha már tényleg semmi köze nem lesz a sorozatnak a könyvekhez.

Nerevaryne 2017.08.15. 16:16:50

@FlybyWire: A misi meg nem Mihály, az Misi

odamondó 2017.08.15. 16:22:38

Na sikerült egy prison breakeset húznia a trónok harcának is.

"körbevettek minket a rendőrök neeee most mi lesz????....-vágás, következő rész-.....huh ez meleg helyzet volt! Jajaja!"

Rofl

A rész többi 59 perce meg egy újabb 3. epizód. blablabla.

zizi77 2017.08.15. 16:33:28

@CollectiveMadness: csak szerintem csomó dolog érthetetlen lehet úgy. de az is lehet, hogy észre se veszik, nem tűnik fel. Természetesen nem akarom bántani a csak sorozat fanokat. Nekem is volt olyan, amit csak tv-én láttam, és tök jó volt.

Androido 2017.08.15. 17:06:04

@dgabesz: arrol nem vagyom meggyozodve, hogy ki volt kotve, hogy a sajat occse oli meg. En abba is benne lennek, hogy egy torpevel fogant (lassuk be, nagyon kozeli rokonok), es a szulesbe/szuletesbe halnak bele. Mint az anyja. Es akkor kozvetve Jaime olte meg, aki a sajat occse, kozvetlenul meg a halott gyerekei occse.
Raadasul pont abba hal bele, ami ellen egesz eleteben kuzdott: a no(i)segebe. Meg hat torpe. Tudjuk, hogy all ehhez.

perszepolisz 2017.08.15. 17:06:57

Ha Jonék áthoznának egy Mást, akkor a Fal már nem lenne meg. Szóval akkor még bajok lesznek.
Remélem továbbá, hogy adott minden társának egy kis obszodiánt legalább, bár sajnos nem volt róla szó.

Androido 2017.08.15. 17:34:49

@FlybyWire: Szerintem ez ül. Márpedig pont azért, amit az előttem szólók is mondtak, mert nem nemesi név, hanem beszélő név. Érzékeltetik vele, hogy "csak egy parasztlány", nincs vérvonala, nincs semmije, senkije és még csak nem is szép (mert hát a szegfű nem a legszebb virág, lássuk be), hanem egy kvázi "egyszerű kóró" (szemben pl. a Tyrell-rózsával, a rózsa egy nemesebb virág).
A fordítónak ilyen esetekben nem kell pontosan ragaszkodnia, sőt, a szó szerint betartás az ilyen szövegeknek sok esetben árt is. És ez itt nincs jelentésvesztés/-torzulás. (Amúgy a gillyflower is simán lehetne árvácska vagy viola is, azt hiszem hasonló jelentése is van, de a szegfű jobban illik rá szerintem.)
Azt gázabbnak érzem, hogy a Casterly Rockból Kaszter-hegy lett. Pont azon az alapon, hogy a Casterly egy nemesi család volt, és az ő nevüket nem kellett volna fordítani. Pont úgy, ahogy a Vale of Arryn is Arryn völgye lett.
De ezeken nagyon sokáig el lehet filozofálni, és szerintem ez nagyon érdekes téma.

EzTutiNemFoglalt 2017.08.15. 17:45:26

Amikor Sam elhóz Óvárosból és felnéz, a citadella tornya mintha égne...
Ő gyújtotta fel, mert elege van a fafejő mesterekből?

2017.08.15. 18:26:01

@EzTutiNemFoglalt: ezen én is gondolkodtam. mikor Sam összelomizott pár könyvet és tekercset a könyvtárból, még felnéz a plafonon található vasszerkezetre, ami szerepel a főcímben is, csak ott viszont már életre kelve pörögve-forogva-lángolva, lehet hogy most indult be a szerkezet. tuti van vmi jelentése, jelentősége.

blogozdki 2017.08.15. 18:34:33

@EzTutiNemFoglalt:
az nem a tudás lángja?
amikor odaértek akkor is égett már:
www.youtube.com/watch?v=Pdgm1JClpYE

szepi79 2017.08.15. 19:04:55

Azért kell titkolni, hogy Jon megmurdelt és feltámasztották, mert éppen a járkáló halott emberek ellen toboroz sereget. Miközben valahol ő is az. És aki még nem látott zombit...

nota19 2017.08.15. 19:30:44

Szerintem Jon nem járkáló halott. Őt visszahozták a halálból, tehát újra élő ember, mint Dondarrion is. A zombik nem élnek, nincs tudatuk, ugyanúgy rothadnak, mintha a föld alatt lennének. Ők afféle járkáló halottak, akiket egy felsőbb hatalom irányít, rángat, az Éjkirály. Azért szerintem ez nagy különbség.

dgabesz 2017.08.15. 19:35:04

@Androido: Ebben igazad van, én nem vonatkoztattam el. Így már nem ennyire egyértelmű, h ki lesz az a valonqar.

2017.08.15. 19:46:05

@nota19: ...és lélegzik is. ettől függetlenül a helyében én sem reklámoznám, h feltámasztottak.

Androido 2017.08.15. 21:06:09

@dgabesz: nem azt mondom, hogy így lesz, de szerintem ez tök beteg, és olyan martinian ironikus lenne :D

szepi79 2017.08.15. 22:28:45

@nota19: igen, SZERINTED nagy különbség, mert te már 6 évaddal ezelőtt is láttál zombit. De a Dany féle szövetség még nem. Ők honnan tudnák, hogy mit tud és mit nem egy mozgó hulla? Maximum Jontól, akinek a titka kiderülése után mélyponton lesz a szavahihetősége zombi témákban.

jürgen baromartz 2017.08.15. 22:38:36

Azokkal értek egyet, akik szerint kisebb-nagyobb hullámzással ereszkedik a színvonal. Látszik, hogy Martin bácsi levette a kezét a sorozatról, már kevés olyan kurva jól megírt dialógus van, mint az első 3-4 évadban. Gyakran pátoszos, szirupos, ömlengős monológokban kommunikálnak egymással a karakterek, hogy a retardok is megértsék, mi miért történik.

De még így is az egyik legjobb sorozat, amit valaha tévében látni lehetett.

horee6 2017.08.16. 11:21:10

@BloodBruce: ha nézted a Lannisterek vs dothrakiak csatát, a sárkány megjelenéséig nem igazán dominálták a harcmezőt. Pedig ez nem is egy hadrendbe felállított sereg volt, hanem az utóvédet trombitálták össze sebtiben. Ser Friendzone állítása, hogy a dothrakiakat nem lehet legyőzni nyílt csatamezőn nyilván csak adott feltételek mellett igaz. Lovas sereggel a sík területeket lehet dominálni. Ezt is tették Essosban, meg megsarcoltak egy csomó várost. Erdős, dimbes-dombos vidékeken nem használható ki olyan jól a lovas harcmodor. Egy okos hadvezér simán talál Westeroson is olyan harcmezőt, ahol fölényben lehet a lovas sereggel szemben. Akkor még nem is beszéltünk arról, hogy vannak olyan fegyverek, amiket pont a lovasrohamok megtörésére fejlesztettek ki. Egy frankó lándzsafalnak nem fog nekimenni a lovas. Lovasíjászokat meg nem nagyon láttam a dothrkiak között, inkább hadonásznak az arakh-kal. Ráadásul nincs komolyabb vértjük sem, szóval az íjászokkal szemben is védtelenek.

Valószínűleg Essoson nyílt vidéken verhetetlenek, de Westeroson mások a körülmények, más a hadi kultúra is.

Bárváz 2017.08.16. 12:14:46

A 4. Részben elhangzott, hogy az arany már Királyvárban van...

fátum 2017.08.16. 13:41:44

@zizi77: Azt nem olvastam. Hogy őszinte legyek az ilyen általában minden alapot nélkülöző ötletelések nem is nagyon érdekelnek. :-) Pláne, úgy hogy lehet, hogy esetleg talán nem védi. Ha nem védené, már rég átjöttek volna,.

zizi77 2017.08.16. 13:56:37

@fátum: még nem értek oda. Rohadt lassan haladnak szerencsére.
Azért lehet benne valami. Amikor a 3 szemű hollónál voltak, akkor védte a barlangot a varázslat. Amikor Branhez ért az Éjkirály, megszünt a barlangot védő varázslat. Könnyen lehet, hogy Bran szétcseszte a Falat védő varázslatokat is.
Nekem az is kérdés, hogy hogyan lesz így Bran az Építő. Mi lesz így a tér-idő kontinuummal?

fátum 2017.08.16. 15:33:10

@zizi77: Ha csak azon múlna, hogy Bran odaért, akkor a falon is már régen átjött volna, hiszen előtte Bran a falnak ezen az oldalán volt. Miért lenne Bran az Építő? Valaki már azon pörgött itt, hogy Bran és az Éjkirály ugyanaz. Hagyjuk már ezeket a marhaságokat!

zizi77 2017.08.16. 15:48:38

@fátum: csak akkor még nem volt 3 szemű holló.
Persze ez majd az utsó évadból fog kiderülni, de nem véletlenül mutatták, hogy Brannek van ráhatása a múltra. Ebből jön a Bran építőmester elmélet. A Bran-Éjkirály azonosság valóban marhaság szerintem is.
Hogy Jon Targ, arra is csak homályos utalások voltak, sokáig csak spekuláció volt, aztán mégis. :)

zizi77 2017.08.16. 15:54:56

Amúgy meg mindenkinek van egy kép a fejében, hogy mi lesz a vége, neked ez, másnak az. Még az is lehet, hogy igen keveseknek lesz igaza.:)

fátum 2017.08.16. 16:03:24

@zizi77: Hát, remélem, hogy nem az lesz, mert az ilyen időhurok baromságokból már kurvára elegem van. Pl. Looper - A jövő gyilkosa, Időhurok (2014) stb.

fátum 2017.08.16. 16:09:33

@zizi77: Nincs a fejemben kép a végéről. Előzeteseket sem nézek elvből. Minek elrontani az élvezetet? Belegondoltam már néhány verzióba, ahogy véget érhet a történhet, de egyiket sem preferálom.
süti beállítások módosítása