Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A Fókusz olyan full kretént tolt, amilyet még a TV2 sem mer

2017. augusztus 04. 11:51 sixx 315 komment

Az, aki a Laposföld Társasággal érdemben foglalkozik, az egy kretén. Sajnálom, de nincs rá más szó, esetleg a barom, na jó, a tudatlan, ostoba véglény is, de itt tényleg kimerült a szókincs, oké, ha minden kötél szakad, a faszt még ki lehet mérni rá, határeset, ugye. Az RTL Fókusz című műsora soha nem tartozott azok közé a tévés tartalmak közé, amit komolyabban lehetne venni, mint a madarasteszkó reklámújságját, illetve még annyira sem, mert onnan legalább kiderül, hogy a mackósajt akciós, és ez máris előrébb viszi az emberiséget, mint Király Viktor legújabb, szerintem a közmondásos majmok segítségével szerzett nótájáról szóló kis színes. (Király Viktor neve helyére bármelyik random magyar énekest be lehet helyettesíteni.) 

Hogy mi vette rá az RTL-t, hogy teret adjon egy olyan elméletnek, aminek alapja Terry Pratchett Korongvilág-ciklusa, nem tudom. Ebben a Föld lapos, és négy elefánt tartja a hátán, amik meg egy bazinagy teknős páncélján egyensúlyoznak. Az egyébként rendben van, hogy Sándornak, aki egy feltaláló volt, de valahol eltört benne valami, meghasonult, és minden pénzét  és energiáját abba öli, hogy bizonyítékokat szerezzen mániája igazolására, szóval hogy Sándornak vannak ilyen elméletei meg hite, mert ki vagyok én, hogy ezért bántsam, ha eben akar hinni, hát tegye.

screen_shot_2017-08-04_at_11_18_01.png

Az nincsen rendben, hogy Sándort és futóbolond haverjait egy 5-600 000 nézőt érdeklő műsorban tudósnak titulálják, és az agymenéseiket nem kiröhögik, már ha foglalkoznak velük, hanem valós, komolyan vehető alternatívaként tálalják, sőt, megkérdezik a közönséget arról, hogy annak az elméletnek, ami szerint a Déli-sark nem is létezik, hanem egy bazinagy jégfal KÖRBEN A LAPOS FÖLD SZÉLÉN, mint a zombikat visszatartó Fal a Trónok harcában mennyi valóságtartalma van. És ha levesszük a 35% igenből a nyilvánvalóan trollkódó 34%-ot, akkor van egy százaléknyi RTL-néző, aki 2017-ben tényleg elhiszi, hogy a Föld lapos. A releváns Fókusz-adás itt nézhető meg.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2017.08.04. 11:59:28

Valamivel válaszolni kellett a TV2 sztorijára (miszerint nyugodtan lehet napozni ilyenkor is, és inkább a naptej a rákkeltő).

Serrin 2017.08.04. 12:03:22

Amikor a chemtrail közbeszéd tárgya lesz, akkor ne csodálkozzunk semmin sem...

Darth Revan 2017.08.04. 12:12:44

35% trollkodik. senki sem hiszi el, hogy a fold lapos.
a riport alanya is csak heccelte a mediat es nem gondolja komolyan, hogy a fold lapos.

Is 2017.08.04. 12:15:57

De legalább Pratchett regényei jók és viccesek.

dívamacska 2017.08.04. 12:16:04

Pedig Sándor nincs egyedül, én már tíz év belefutottam ebbe a díszes társaságba: hu.wikipedia.org/wiki/Flat_Earth_Society

commentes nikk 2017.08.04. 12:18:01

@Darth Revan: nem, ő sajnos elmebeteg, valamibe belerokkant, és ebbe a dologba menekült, ezzel fedi el azt a valóságot, amit nem tud feldolgozni, klasszikus mániás eset. Az meg elmondhatatlan szégyen, hogy egy amúgy is olyan időben, amikor az áltudományok sajnos virágoznak, egy országos tévé kifejezetten nézett műsora le mer adni egy ilyen teljesen elmebeteg dolgot. Én nem azt mondom, hogy a Fókusz Hawking elméleteket magyarázzon, simán elég nekik a háromlábú csirke meg a celebsegg témának, de ilyenbe nem szabad belemászni, ez nagyon-nagyon gáz.

Hihhetetlen 2017.08.04. 12:26:35

Én vagyok az egyetlen aki nem bízik eléggé abban, hogy a 35% trollkodik?

ComLo 2017.08.04. 12:26:46

@Darth Revan: Van FB csoportjuk. A fent említett uriember, és pár hasonszörű, egyértelműen troll, matematikai modelleket forgatnak ki, és kicsit bonyolultabb fizikával megmagyarázható anomáliákat keresnek.

De van a csoportnak egy pár tucat fős magja, akik nem kamuk. Arccal, névvel, vállalják a dolgot, és keményen beleálnak a vitába. Ők szerényebb képességeik miatt, érveket nem tudnak felhozni, csak szidják a fel nem ébredt "gömbösöket". Szürreális. Persze ezen eberek adják a Chamtrail hívők, és egyéb örültek magját is.

ati27 2017.08.04. 12:35:41

@ComLo:
Szerintem nincs itt semmi probléma. Ha valaki az zrtl klubb müsöra miatt lesz "laposföld" hívö, az meg is érdemli. Ha ezt nem, akkor vmi màs hülyeséget fog beszopni... Csak idö kérdése.

Hizdahr zo Loraq 2017.08.04. 12:58:26

Nem vagyok ilyen optimista. Max 1-2% lehet a troll. Simán elhiszem, hogy 30% tényleg elhiszi, hogy lapos a föld. Ezek között olyanok is vannak, akik a büdös életben nem mentek el a szomszéd faluig sem.

2017.08.04. 13:03:58

Ugyan nem láttam a műsort de egy valami ebben a cikkben (is) nagyon idegesítő.
Ha valaki vagy valakik más véleményen vannak egy dologról legyen az bármi akkor az őrült bolond hülye, stb.
Legyen az Chemtrail, lapos föld elmélet, Hosszú Katinka, jégkorszak, Darwin elmélet, Isten hit.
A társadalomba év századok alatt beletuszkolt eszmék tudományos van annak vélt bizonyítékok sulykolása megtette a hatását. Mennyi de mennyi minden változott az elmúlt ötven évben. Korábban egészségesnek kikiáltott ételekről derült ki hogy káros, A tudomány is másképp lát sok mindent és évtizedek alatt derülnek ki addig elfogadott álláspontról hogy téves.
Ezek után ne tituláljunk senkit őrültnek, hanem hagyjuk a saját véleményét kifejteni, ha a politikusoknak megengedett a félrebeszélés akkor mindenki másnak.

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2017.08.04. 13:04:50

@Hihhetetlen: Nem. Én is ismerek olyan embert, aki mindenféle vad elméletben hisz, és nem lehet meggyőzni az ellenkezőjéről, mert a tudósok hazudnak.

zuhanorepulesss 2017.08.04. 13:06:44

Nem is lapos. Ha kinézek az ablakon, látom a hegyeket.
:D

inebhedj - szerintem 2017.08.04. 13:12:37

Ő...

amennyiben a világegyetem hologram, akkor valójában két dimenziós, ergo a Föld lapos:

index.hu/tudomany/2013/12/12/szimulaciok_szerint_a_vilagegyetem_egy_hologram/

ComLo 2017.08.04. 13:13:47

@senkiszerelme: Kételkedni hasznos és jó.
Abban hinni, hogy MINDENKI hazudik körülötted, a kormányok, a légitársaságok, a média, az iskolák, MINDENKI megvezet, és csak te tudod az igazat, már sajnos konkrét, mentálhigéniás gondokra utal.
És ez nem chamtrail, ami szintén baromság, ez egy olyan dolog, amit mindenki letesztelhet, ha van elég pénze délen körbeutazni a földet.
Ez nem elmélet ez szín tiszta paranoia.
A másik kérdés, hogy mennyire erkölcsös, beteg embereket mutogatni, csak azért, hogy röhöghessenek rajta mások?

bloggerman77 2017.08.04. 13:15:19

1. uborkaszezon van, a kertv-ken minden marhaságot előszednek, és ezek a laposföld-hívők nem olyan veszélyesek, mint az az idióta agyonsztárolt Szendi, aki szerint az emberek menjenek ki a tűző napra naptej nélkül, mert nem kapnak bőrrákot
2. Barabás Évi is majd elröhögte magát a szavazás végeredményén

Kb. ennyire kell komolyan venni

Svegacomp 2017.08.04. 13:22:16

Egyszerű polgár kinézett az ablakon: lapos, nem vitás.
Egyébként el nem tudnánk hinni, mennyire buták az emberek. Hogy semmi alaptudásuk nincs, pl. Petőfi mai kortárs. A nép 90%-a nem tudja, hogy mennyi idő alatt kerüli meg a föld a napot. Viccből elmeséltem ezt egy érettségizett barátomnak, és csak nézett ki a fejéből. Nem az volt a baj, hogy nem tudta, hanem az, hogy eddigi életében el sem gondolkozott ezen. Na ezért hat a politika a napi agymosás a kretén választókra.

Antilles 2017.08.04. 13:24:09

A Föld valóban lapos volt. De aztán Ar-Pharazôn Númenor utolsó királya megpróbálta elfoglani Valinort. Ez felbosszantotta Eru-t. Númenort elsüllyeszette, és megváltoztatta a föld arculatát. Ar-Pharazôn-t és seregét az Elfeledettek Barlangjába zárta, Valinort pedig kiragadta a való világból.
Most komolyan tanuljatok már egy kis történelmet! :-)

dollarpapa (törölt) 2017.08.04. 13:38:56

@senkiszerelme: Azért az, hogy a Föld egy kibaszott bolygó eléggé belátható és igenis bolond, aki erre képtelen.

bagolyleső 2017.08.04. 13:42:36

Hát vazze, ha a "klímatudósok" és a "genderkutatók" tudósnak minősülnek, akkor bizony a laposföldes elmélkedők is azok.

vénkujon 2017.08.04. 13:46:59

habony meg finki simán le tudná hengerelni a fiditábort ezzel az elmélettel...2 hónapot adnék rá

Indriq 2017.08.04. 13:47:35

ez kb ugyanaz, mint istenben hinni.... ha nem árt vele, hóbortnak okés, majd ha szektát alapít és kihasználja a hívőket (hopp.... nem ez az egyházak definíciója? :) ), akkor lehet más megvilágításba kerül.

Amúgy ez mindig csak az adott emberek szintjétől függ. Akinek a napi kenyér a max szint, el fog csodálkozni hogy létezik kalács is.
A XX. század elejéig ökörnek tartották aki azt mondta, hogy volt Nagy Bumm, ma már elég elfogadott, a jövőben lehet hogy a holografikus világ vagy a multi univerzum elmélet cáfolja valamelyest. Vagy kérdezzünk meg itt embereket a kvantumelméletről, nem biztos, hogy mindenki felfogná hogy egyszerre mindenhol lehet egy részecske :)

bizonytalan  2017.08.04. 13:48:56

én miután láttam egy videót az egyik fő-lapos-hívővel, kimentem a Balcsira túloldalt fotózni. ő állítja hogy látja a pecásokat, tehát lapos. én szerencsére a hajótesteket már nem láttam, csak az árbócokat, tehát nem lapos (huh....) nade, szerintük ha mégsem látom az azért van mert mindenféle szarság miat a fény elhajlik.... ki érti ezt. youtube tele van ilyen látom is meg nem is a hajót videókkal. a kommentek alattuk nagyon tanulságosak.

bgp 2017.08.04. 13:52:05

@Hihhetetlen: Elég ránézni a fidesz választási eredményére.

Netuddki. 2017.08.04. 13:52:08

"És ha levesszük a 35% igenből"

Nem kell abból levenni, pont ennyi a "mérések" szerint a fidesz támogatottsága.

2017.08.04. 13:55:17

Az, aki ítéletet alkot olyan dologról, aminek nem nézett utána, az nem újságíró. De blogot még vezethet.

2017.08.04. 13:57:38

Lapos Föld elmélet

Elméletben lehet lapos!

- Te ki vagy?
- A gépen játszom. Te ki vagy?
- A saját világomban ülök.
- Az hol van?
- Hát a világ. Körülöttem.
- Érdekes. Mintha a játékból szólnál ki, amivel játszom.
- Mivel játszol?
- Egy civilizációsépítős játékkal. Neked milyen a világod?
- Épül egy civilizáció, amiben élek.
- Lehet, hogy te egy karakter vagy, aki kibeszél. Programhiba?
- Nekem nyílt egy különleges csatornám istenhez. Ezért ülök, mert meditálok.
- Milyen a világod?
- Egy nagyon szép bolygón élek. Vannak hűholdjaink is. Miért? Te hogyan látod a világomat?
- Térben látom, de valójában a világod lapos.

- Mi a véleményed a Földgömb elméletről?
- Itt a 2.dimenzióban abszolút kitalácónak tekintünk minden hivatalostól eltérő álláspontot. Mindenki tudja, hogy a Föld lapos. Még a gyerekek is tudják.
- De hogyan kommentáljátok azokat, akik nem ezt mondják? Időnként híres emberek is kifejtik ezt a döbbenetes véleményt, miszerint a Föld valójában gömbalakú.
- Ez baromság. A második dimenzióban nincs tér. Különben se nagyon tudjuk elképzelni, hogy gömb lenne. Akkor leesnének a túloldalán.
- A tudósaitok mit mondanak?
- Vannak matematikusaink, akik képesek modellezni a harmadik dimenziót, de ez nagyon távol áll a realitástól. A hétköznapi emberek nem nagyon tudnak mit kezdeni az elméleti fizikával sem. Szóval ameddig valaki be nem bizonyítja, hogy a Föld gömb, addig lapos!

- Mitől függ, hogy a Föld gömb vagy lapos?
- Az érzékelés vetületétől.
- Szerinted?
- Az én érzékelésemben gömb, már ami a külvilágot illeti. De a hétköznapi ember általános világértelmezése két dimenziós, mert nem tudunk repülni. Ha a látóhatárt nézem, van benne egy enyhe görbület, de ez olyan enyhe, hogy mindenki laposnak érzi, még az is, aki a bolygó túloldalán él. Tudjuk, hogy gömb.
- Milyen érzékelési vetületek vannak még?
- Nos meditációban bármi előfordulhat. Lehet, hogy a gömbön és a síkon kívül is vannak még.
- Mi lehet ezeken kívül?
- Például egy pont. Aki abban él, annak még az is meredek, ha megkockáztatod neki, hogy lapos. A lapos föld elmélet híveinek ezt is ajánlom, hogy keressék a kapcsolatot az 1. dimenzióval és egy nagyon fura helyzetben találják magukat!

Fábió Kapáló 2017.08.04. 14:03:32

@senkiszerelme: Mi az hogy "más véleményen van"????
Ez TUDOMÁNY, drágám! Valaki megold egy másodfokú egyenletet, a végeredmény stimmel, de jön valaki, aki majd "más véleményen lesz"? Vagy hogyan? Esetleg 2x2=19, mert te más véleményen vagy? Atya. Szent. Fasz.
A Föld (mint bolygó) alakja, nem VÉLEMÉNY kérdése, ember! Miről beszélsz?
Nagyon megtalált téged ez a cikk, ugye.... :) Szegénykém....

2017.08.04. 14:04:00

@senkiszerelme: Ott a pont! Észre sem veszik, úgy változnak olyanná, mint akikkel szemben állnak.

Buday András · http://polgarda.blog.hu 2017.08.04. 14:04:56

"Az, aki a Laposföld Társasággal érdemben foglalkozik, az egy kretén. Sajnálom, de nincs rá más szó, esetleg a barom, na jó, a tudatlan, ostoba véglény is, de itt tényleg kimerült a szókincs, oké, ha minden kötél szakad, a faszt még ki lehet mérni rá, határeset, ugye. "

Nos, itt mégis foglalkoztok velük.

Másfelől minősítgetés helyett igenis érdemes elgondolkodni rajta, hogy hátha mégis lapos. Kepler, Kopernikusz meg a többi körzős szemfényvesztésének vagyunk az áldozatai már lassan fél évezrede. Esetleg érdemes lenne kibontatkoztatni egy tudományos vitát, és nem Vágó István módjára vagdalkozni.

Persze akik a holdraszállást is elhiszik, azoknak mindegy...

Fábió Kapáló 2017.08.04. 14:05:01

@Korunk egyik legnagyobb gondolkodója: Ez valami Nemere István-szösszenet 1991-ből? Nagyon kis ügyefogyott.

Fábió Kapáló 2017.08.04. 14:05:45

Na, látom, megjöttek a pszichiátriai esetek. Hagyjuk őket kibontakozni.

2017.08.04. 14:06:15

@Fábió Kapáló: Köszönöm erről beszéltem ha nem értesz egyet velem rendben, de hogy lesajnálsz és gúnyolódsz csak mert nem a te agyműködésed szerint gondolkodom ezzel be is mutatkoztál. szégyen

2017.08.04. 14:08:07

@Fábió Kapáló: Egy síma bejegyzésen háborogsz és szapulsz embereket és azt mondod megjöttek a pszichiátriai esetek. érdekes a hozzáállás

Fábió Kapáló 2017.08.04. 14:10:29

Jól van, jó van, bocsánat, ne haragudj. Tényleg lapos. Igazad van.

2017.08.04. 14:11:34

@Fábió Kapáló: "Ez valami Nemere István-szösszenet 1991-ből? Nagyon kis ügyefogyott."

Nem, ezt én írtam valósidőben olyan 43 másodperc alatt. Ügyefogyottságában még így is messze a legelgondolkodtatóbb dolog lehet, amivel az utóbbi időkben találkozhattál. Ez is volt a célja.

ComLo 2017.08.04. 14:12:33

@Korunk egyik legnagyobb gondolkodója: huhh haver, ez valami über brutál cucc lehet, én is kérnék belőle ....

2017.08.04. 14:13:18

@Korunk egyik legnagyobb gondolkodója: nagyon jó iromány tetszik, csak sajnos itt nem mindenki érti. Vannak akik mindenben a belekötés lehetőségét keresik, leszóló háborgó Kapáló emberek

shilling4shillings 2017.08.04. 14:17:21

@Fábió Kapáló: Ez a hozzáállás nagyon egy ilyen naiv pop science szinten van. Persze a lapos föld baromság, de ha a tudományhoz úgy általában így állsz hozzá az nem túl szerencsés.

Indriq 2017.08.04. 14:21:32

@Fábió Kapáló: nem kell felkapni a vizet, ha már tudománynál tartunk, akkor belemehetünk kezdjük el kikötni a dolgokat, adott algebrai testen igazak a műveletek, de máshol (saját műveletek definiálása) nem biztos. 2*2 mondjuk a 3as számrendszerben nem 4 :)

ComLo 2017.08.04. 14:22:48

@senkiszerelme: Van aminek a tényekkel szemben való hite, bizonyos mentálhigéniás problémákat feltételez.

Az hogy a tényekkel szemben valaki abban hisz, hogy a föld lapos, és rajta kívül mindenki megtévesztett, az összes kormány, légitársaság, iskola, média stb stb összesküszik, és csak Ő tudja az üdvözítő igazságot ... nos ez elég súlyos paranoid tüneteket mutat.

Ez nem egy olyan összesküvés elmélet aminek lenne értelme. Látod a látóhatáron New York-ot? Déli félgömbön ugyanannyi időbe tellik körbe utazni mint az északin? Minden földmérő, földrajztudós, geológus, repülésben dolgozó be van avatva?

Ebben, a troll vezetőkön kívül, beteg elesett emberek hisznek. Őket sajnálom a legjobban, mert az egésznek az a vége hogy rajtuk röhög mindenki. Pedig nekik segítség kellene.

Világít a torony 2017.08.04. 14:26:14

@Buday András: "Másfelől minősítgetés helyett igenis érdemes elgondolkodni rajta, hogy hátha mégis lapos. Kepler, Kopernikusz meg a többi körzős szemfényvesztésének vagyunk az áldozatai már lassan fél évezrede"....mit nyomsz? Nekem is kell belőle, ütős egy szer lehet.

Laciii 2017.08.04. 14:26:40

@senkiszerelme: "Mennyi de mennyi minden változott az elmúlt ötven évben. Korábban egészségesnek kikiáltott ételekről derült ki hogy káros, A tudomány is másképp lát sok mindent és évtizedek alatt derülnek ki addig elfogadott álláspontról hogy téves."
Legalább jól írtad, a kikiáltott ételekről derült ki, nem a ciánról ami bizonyítottan káros. Meg az elfogadott álláspontok dőlnek meg, amikre nem volt bizonyíték, csak az akkori ismeretek szerint az volt a legvalószínűbb.

2017.08.04. 14:27:11

@ComLo: Csak azt hiszem el amit megtapasztaltam. ez lehet hogy szűklátókörűség, de ez biztosít igazságot és részben tudatlanságot is számomra. Ha asztronauta lennék és látnám az űrből a földet akkor tudnám igazolni bármely elméletet. Az pedig hogy a média a kormány és egyéb intézmények mennyire tévesztenek meg, nem kell messzire menni. mit tanultak a magyar iskolákban a gyerekek történelem órákon 70 éve 20 éve és most, biztos hogy vannak benne tényszerű eltérések tehát akkor most melyik is az igaz.

NYJetsTD 2017.08.04. 14:28:58

Valójában csak annyi történt, hogy a tudomány elszaladt az emberiség mellett.
Már egy átlagember is képtelen befogadni azt az információ mennyiséget, ami ránk zúdul nap mint nap. Emiatt páran bekattannak és elkezdenek hülyeségeket beszélni. De mint ahogy a vallási baromságokkal, úgy ezekkel sem érdemes foglalkozni. Hülyék, paraziták, élősködők, agyi rokkantak és káposztás tésztára cukrot szórók mindig voltak, lesznek és mindig többen, mint az értelmes emberek. Az evolúció kibaszott az emberiséggel, szokjuk meg.

2017.08.04. 14:29:13

@Laciii: Ahogy írod az akkori ismeretek azonosak a mai ismeretek akkoriságával 50 év múlva. Ki tudja a jövőben mit cáfol meg a mai tudományos elméletekből maga a tudományos fejlődés. lehet hogy semmit lehet hogy eddig sziklaszilárdnak hitt elméleteket.

zetevar 2017.08.04. 14:30:52

@Leadfoot: szóval, meg fogsz lepődni, de az igen jó nevű bőrgyógyászom szerint is rákkeltő a naptej. Ő a bőr fokozatos naphoz szoktatását preferálja, ami után nem szükséges a naptej.
Na jó, a déli napozást ő sem javasolja...de a naptej használatán mindenképp elgondolkoznék (egyébként tv2-s riportot nem láttam, minthogy soha nem nézem az említett csatornát).

shilling4shillings 2017.08.04. 14:31:42

@senkiszerelme: "Csak azt hiszem el amit megtapasztaltam." Bhutánban voltál már? :)

ComLo 2017.08.04. 14:35:51

@senkiszerelme: Szerinted nem létezik New York mert még nem láttad? Nem létezik északi fény, Békéscsaba, Thai ladyboy-ok, Don Perignon, Lady Gaga, Észak Kórea, Obama bal heréje, nagy fehér cápa, részeg ausztrál tinik, mert te még nem láttad?
Van amire vannak azért bizonyítékok. Nézd meg a repülők adatait a déli féltekén pl. A ráktérítőn is pont olyan sebességgel érnek körbe, mint a baktérítőn. Ez a lapos földön nem lehetésges.

2017.08.04. 14:36:28

@shilling4shillings: nem voltam és azt is leírtam hogy ez biztosít számomra igazságot és részbeni tudatlanságot is számomra. szerintem ebben leírtam mindent, élem a magam életét ebben a világban a lehetőségekhez képest

Crystah Mastah (törölt) 2017.08.04. 14:40:02

Egyébként csak érdekesség szintén, a laposföldhívők nem kretének. (Pár kört "vitatkoztam" már velük...) Cherry picking módszerrel választanak ki olyan jól megfigyelhető dolgokat a matematikából/fizikából amelyek a köznapi tapasztalatoknak erősen ellentmondanak. Ezt természetesen a matematikai/fizikai apparátussal meg lehet cáfolni (nem is nehéz), de ezt ők a "tudomány démonának" és "manipulációnak" és egyebeknek veszik, és általában kiröhögik az embert.

Nem, ők nem kretének, sokkal inkább félrecsúszott emberek (akiket lehet sajnálni is), vagy esetleg rosszindulatú kártevők. (akik szándékosan trollkodnak)

ComLo 2017.08.04. 14:41:44

@NYJetsTD: Az első komment amit szívből tudok gyülölni ...

De csak azért mert imádom a káposztás tésztát cukorral, és mivel elszakadtam kis hazámból, itt lehetetlen ilyet találni ... mocsok kaja honvágy ... :-(

FlybyWire 2017.08.04. 14:53:18

"És ha levesszük a 35% igenből a nyilvánvalóan trollkódó 34%-ot,"

Ennyi optimizmust életedben nem fejeztél még ki soha... Vagy csak nem jársz emberek között.
Maunika.

Fábió Kapáló 2017.08.04. 14:53:44

Hagyjátok őket, van elég bajuk. A Föld lapos, és ez TUDOMÁNY, punktum. Az én "tudományhoz való hozzáállásomat" pedig az demonstrálja, hogy nem "hiszem el", hogy a Föld lapos. Mert a "hit" az újabban egyenlő a tudománnyal. Világos.
Akkor viszont kérem ELHINNI, hogy a víz 10 Celsius fokon fagy meg, és 120 fokon forr. Mert én így HISZEM. Hiába bizonyÍtották tudósok (elég csak egy hőmérő, ugye, de NEM, AZ HAZUGSÁG!), hiába minden: én máshogy HISZEM. És ettől tudós vagyok.
Ellenérvet, vagy tudományos bizonyítékot a Föld laposságára egyikük sem tudott felhozni, csak egy emberként rontottak rám :) (megjegyzem, vicces volt). Az, hogy körbe lehet repülni a Földet (mer'hogy az egy bolygó), teljesen hidegen hagyja őket, és nem hajlandók reagálni rá.
Összeadva és aláhúzva: a Föld igenis lapos, mer' ez a tudomány, és mindenki más köcsög, aki esetleg a _valódi_ tudományra alapoz.
Ne feledjük: a víz forráspontja 120 C fokon van, fagypontja 10 C fok. Mert én így HISZEM. Aki nem, az bunkó, és "háborog".

KukuxuBucsu 2017.08.04. 14:54:18

@Korunk egyik legnagyobb gondolkodója: Nem semmi teljesítmény, és csak 43 másodperc kellett? 42 kicsit elegánsabb lett volna, de hát hamar munka ritkán jó. Ez a rész "De a hétköznapi ember általános világértelmezése két dimenziós, mert nem tudunk repülni" valami olyan szinten odabasz, hogy ezt egy kicsit bővebben is kifejthetnéd. Kik nem tudnak repülni, pl ezen merengek egy ideje, meg hogy van-e fedél a fejed felett mióta megszűnt Lipót? Ha segítség kell szólj, megteszem, amit tudok

Fábió Kapáló 2017.08.04. 14:55:47

@ComLo: Hiába, nem fog rá érdemben reagálni.

Fábió Kapáló 2017.08.04. 14:57:38

@Indriq: Teljesen rossz analógia, de ne aggódj miatta.

Fábió Kapáló 2017.08.04. 15:00:21

@shilling4shillings: "pop science"? Hú, most jól kiosztottál. Tudományos tényekről beszéltem, nyilvánvalóan végletekig leegyszerűsítve. Ha nem jött át, tudom sajnálni.

2017.08.04. 15:02:56

@KukuxuBucsu: Olvasd el még kétszer, hátha megérted. Megnyugtatásodra közlöm, nem te és a hasonló emberkék a szándékom célcsoportja, ám ti is olvashatjátok és ki sem bírjátopk, hogy ne fikázzátok le a nálatok sokkal többre érdemesebbeket. Hajrá polgárok!

FlybyWire 2017.08.04. 15:03:13

@senkiszerelme: "Csak azt hiszem el amit megtapasztaltam. ez lehet hogy szűklátókörűség, de ez biztosít igazságot és részben tudatlanságot is számomra. Ha asztronauta lennék és látnám az űrből a földet akkor tudnám igazolni bármely elméletet"

Akkor milyen alapon veszed be a gyógyszereket? Hiszen a vírusok olyan kicsik, hogy sosem fogod a saját szemeddel látni őket! Ergo nem léteznek.
Kérlek, ne is vegyél be több gyógyszert semmire.
Köszönöm az összes épeszű ember nevében :)

2017.08.04. 15:04:02

@ComLo: Nem tudom láttad e a 13. emelet című filmet. Érdemes megnézni. Vagy az Összeesküvés elmélet Mel Gibsonnal.
Obama bal heréje ez jó :-)
Adatokat bárki bármikor írhat dokumentálhat mint a hieroglifák az ősi Egyiptomból azokat is megfejtették, vagy csak azt hiszik én nem hiszem én nem tudom és nem is akarok olyannal foglalkozni amit nem tudok. Azzal akarok foglalkozni ami érdekel. Ez a lapos föld téma sem érdekel csak nem tetszett Sixx leszóló stílusa egy cikkíró kreténezik?

FlybyWire 2017.08.04. 15:04:37

@NYJetsTD: A káposztás tésztával bakot lőttél, de a többi OK :)
Én sem bírom elképzelni, hogy emberek képesek megenni a cukros paradicsomlevest, oszt' mégis.

vénkujon 2017.08.04. 15:05:51

@Buday András: legközelebb meg majd azzal jössz, hogy a magyar válogatottnak jól megy a fodbal:D

FlybyWire 2017.08.04. 15:06:36

@senkiszerelme: "élem a magam életét ebben a világban a lehetőségekhez képest"

Lótúrót. Baromi képmutató vagy, mert ami előnyös neked (elektromosság, gyógyászat, stb.) azt szépen elfogadod, használod, előnyödre.
Ha nem lennél képmutató, egy barlangban laknál és gyökereket meg gombákat ennél szépen, a sötétben.

2017.08.04. 15:07:15

@FlybyWire: Én minősítettelek? nem Te minősítettél? igen. Milyen alapon ? Mert másképp látok pár dolgot. olyan jó hogy az egész emberiség össze tud fogni mások sértegetésére leszólására. Egyébként a vírusokat tényleg nem látom, mert amikor te mondjuk influenzás vagy akkor látod a bacikat és az alapján veszed be a gyógyszereidet. ha igen akkor ne tedd:

FlybyWire 2017.08.04. 15:08:23

@KukuxuBucsu: ""De a hétköznapi ember általános világértelmezése két dimenziós,"

Most komolyan leállsz egy gyengeelméjűvel? Mit nem értesz azon, hogy nincs magasságunk, csak hosszunk és szélességünk? Minden ember egy paca egy síkon, ahogy minden más is :D

ComLo 2017.08.04. 15:09:26

@senkiszerelme:
?????

Teljesen nyilvános repülési adatok. Naponta közlekedő gépekről. Amiken hetente több ezer ember utazik. MIND beépített. Én is is mert én is használtam egyiket másikat.

Az nem tudományos gondolkodás, hogy tényeket hagysz figyelmen kívül, "mert nem érdekel".

FlybyWire 2017.08.04. 15:09:32

@senkiszerelme: Az influenza vírus, te kretén.

Magadat minősíted az egészen elképeszően műveletlen, ostoba idiótaságaiddal.
Eddig lvl 14 kretén szinten tartasz, de van ez még lejjebb is szerintem :)

2017.08.04. 15:12:22

@FlybyWire: Jó ha te így akkor legyen.
Olvasni tanulj meg! Azt írtam hogy amit tapasztaltam azt elhiszem szerinted az elektromosság és a gyógyászat nem a szemeim előtt zajlik nem látom és tudom végigkövetni az áram útját vagy egy gyógyulási folyamatot. ha belém akarsz kötni bazdmeg akkor gyere az áramot az agyadba vezetem akkor pofázzál

FlybyWire 2017.08.04. 15:13:04

@senkiszerelme: Az influenza vírus, nem baci.
Az előbb kifejtetted, hogy amit nem láttal, abban nem hiszel.
Ha ez igaz lenne, akkor nem vennél be gyógyszert sem, hiszen a kórokozókat sem láttad még soha.

Mit nem értesz ezen? 3 komment alatt bezsákoltad magad a saját végtelen butaságod okozta zsákutcába, innen már hiába pislogsz meg kommentelsz kifelé...
4 osztály általános műveltséggel meg 80 alatti IQ-val ne kommentelgess ilyen helyekre, szerintem.

senkiszerelme (törölt) 2017.08.04. 15:15:42

@ComLo: nem is mondtam hogy tudományosan gondolkodom :-) egyszerű emberként gondolkodom a saját meglátásaimmal, és ezt sajnos sokan nem tudják elfogadni ami csak akkor kezd el zavarni ha belém kötnek mint például @FlybyWire kolléga

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2017.08.04. 15:16:03

" mint a zombikat visszatartó Fal a Trónok harcában mennyi valóságtartalma van."

A Trónok Harca nem egy ismereterjesztő féldokumentumfilm? :)

FlybyWire 2017.08.04. 15:16:46

@ComLo: Amikor USA-ba repültem, az órámon 22 óra volt, a nap ennek ellenére fent volt tök magasan az égen.

Ezek szerint a kretének szerint akkor valaki most a) arrébb vitte a napot b) megállította a napot és a korongot rángatták a repülő alatt c)valójában a nap érzékelése is szubjektív, a "saját" napomat látom, ahogy mindenki más is d)valójában 2 dimenziós vagyok, és sem repülés, sem maga a nap nem léteznek, hiszen mind pacák vagyunk egy síkon,

Mit össze fogok ezen éjjel forgolódni, már látom....

FlybyWire 2017.08.04. 15:18:13

@senkiszerelme: miért fogadná el bárki a kreténségeidet? Nem igazán értem.
Egyszerűnek egyszerű, de pár csimpánz kikérné magának, hogy az ő szintjükön gondolkodsz. Nemhogy emberén :D

FlybyWire 2017.08.04. 15:21:23

Na jó, kicsit olyan érzésem van, mintha féllábúak hívtak volna ki futóversenyre, minden csak nem dicsőség nyomingerek felett szellemi "győzelmet aratni."

Én kérek elnézést, szégyellem amiért beteg emberek hülyeségét kezdtem kifigurázni.
Mondjuk ettől függetlenül jó lenne, ha valaki figyelné, hogy ne jusson bárki internethez.

senkiszerelme (törölt) 2017.08.04. 15:21:48

@FlybyWire: Tudod a gyógyszert nem magától kezdi el szedni az ember az orvos adja már csecsemő és gyerek korban is lehet hogy te már karonülőként is magadnak adagoltad de sokak nem, márpedig a gyógyító hatását tapasztalom tehát elhiszem. A zsákutca meg nálad van mert minden hozzászólásomban ugyanazt írom és hangsúlyozom de vannak ilyen nagyeszű lények mint te akik ezt nem tudják feldolgozni. Az egód az egekben és csak leszólni tudsz mindenkit aki másként néz a világra mint te. Az iskolai végzettségemet is örülök hogy ilyen pontosan ismered, mert te mindent tudsz látsz hallasz és értesz, miért is nem szólítalak úgy hogy istenem ja mert folytatnom kellene istenem miért engedtél a világra egy ilyen f*szt mint flybywire

ComLo 2017.08.04. 15:27:50

@FlybyWire:
Magyarországon is simán 8-10 körül megy le a nap nyáron. a Többi rész meg:
e.) a repülő nem a földön ment, ez nem kicsi perspektíva beli torzítást eredményez. Nekem volt már számtalanszor, hogy tök sötétben szálltam fel este, fentről pedig megnéztem mégegyszer a naplementét.
f.) Gyakorlatilag 1000%-ig biztos vagyok benne, hogy nem az épp aktuálisan alattad lévő területi óráját nézted.

Ha te ebből azt vontad le, hogy a föld lapos ... háááát ....

ComLo 2017.08.04. 15:29:48

@FlybyWire: Bocsi, bocsi, ne haragudj utólag láttam hogy csak irónia volt, és nem nekem szólt ...

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2017.08.04. 15:34:13

Hülyeség, hogy lapos a Föld! Szerintem inkább ívben meghajlott és göcsörtös.

glad az egyetlen 2017.08.04. 15:39:57

Én is ledöbbentem, hogy egyrészt ilyet leadtak, másrészt arra nem voltak képesek, hogy egy csillagászt megszólítsanak a témáról. Soros után egyesek bármit hajlandóak elhinni ha megfelelő a körítés.
Viszont eddig megvoltam győződve róla (néhány hete hallottam először a társaságról), hogy ezek az emberek viccelnek. Hát nem. Rákerestem a neten és nagyon komoly, hogy egyesek mekkora energiát fektetnek ennek a marhaságnak a kutatására. Volt egy HVG-s cikk erről, hogy lényegében nem örültek ezek az emberek, csak instabilak és így próbálnak stabil kapaszkodót találni az életben, hogy birtokosai egy szűk tudásnak, amire tehetségük szerint nem lenne lehetőségük.
Kíváncsi leszek, ha 10 éven belül beindul a tömeges űrturizmus, akkor a sok laikus beszámolóját hogy tudják kimagyarázni. Félni nem kell megoldják valahogy. :)

ComLo 2017.08.04. 15:43:09

@senkiszerelme: Nem te nem rendes emberként gondlkodsz. Egy rendes embernek, ha elmondanak valamit, bebizonyítják, rendszert építenek rá, az elfogadja megtanulja, alkalmazza.

Ezzel szemben téged ért valami trauma, és alkottál magad körül egy világot. Amibe csak azokat a tényeket engeded be amik neked megfelelnek. Már magában ez is súlyos pszihozis, és kezelésre szorulna, de ez akkor mérgesedik el, ha szociális térbe kerül.

Akkor elkezdesz vitatkozni, hogy "de ezt te így gondolod és ezt fogadják el". Kb mint az a bolond aki álítja hogy ő Jézus Krisztus, és ezt fogadjuk el. A vita pedig csak erőszakot, és súlyosbodó pszihozist eredményez. Arról már nem is szólva, hogy a szegény hívő, akarata ellenére, rengeteg ember céltáblája lesz, akik rajta fognak röhögni.

A másik változat, hogy egy szimpla troll vagy, aki azt élvezi hogy másokat felidegel.

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2017.08.04. 15:43:26

@senkiszerelme: "csak azt hiszem el, amit megtapasztaltam" - okké, műholdas navigációt használtál már egyszer is, vagy láttál mást használni? Vajon azért működik, mert a gömbölyű Föld körül egyfolytában keringő GPS/Glonass/Galileo műholdak alapján meg tudja mondani a telefonod, hol vagy a Földön, vagy _mindenki_, tudósok, mérnökök, rakétások, műholdasok, telefonosok, amerikaiak, oroszok, európaiak, ők _mind_ részei az összeesküvésnek? Nem kell válaszolni, elég, ha kicsit gondolkodsz rajta.

Bobby Newmark 2017.08.04. 15:46:46

@bagolyleső: Azt leszámítva, hogy az éghajlat kutatása és a szociológia is tudományágak, amiknek ezek alkategóriái, és hogy használják a tudományos módszert.

Más különbség tényleg nincs.

Az, hogy neked nem TETSZIK, az kurvára nem szempont, csak szólok.

ComLo 2017.08.04. 15:47:57

@lacalaca: Segítek, erre az szokott lenni a válasz, hogy müholdak nincsenek, a GPS jelet, mobil adótornyokról kapják a készülékek.

De te ne kövesd el azt a hibát amit én, ezt a LF-esek mondják nem én :-P

Bobby Newmark 2017.08.04. 15:49:56

@Korunk egyik legnagyobb gondolkodója: Nem, faszbarom. Tényekről nem vitatkozunk, akurvaéletbe! A tény az egy olyan dolog, amit bárki ellenőrizhet. Nem vita tárgya, és főleg nem véleményé.
Aki meg tényeket tagad, az szándéktól és témától függően hazug, idióta vagy elmebeteg.

dívamacska 2017.08.04. 15:50:17

@Indriq: Azért hangyányit bonyolultabb dolog a részecskefizika, mint azt belátni a rendelkezésre álló tudományos bizonyítékok alapján, hogy a Föld nem lapos, bármennyire is annak tűnik a hálószoba ablakából.

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2017.08.04. 15:51:51

@ComLo: De... akkor.... miért működik olyan helyen, ahol amúgy nincs mobilhálózat, pl repülőn ülve, vagy kinn a pusztában... vagy miért nem adnak akkor már mellé mobilhálózatot is, érted... #argh

ComLo 2017.08.04. 15:54:30

@lacalaca: Igen általában itt szoktak eltünni a LF-el érvelők is :-)

DE!! Egyszer még erre is kaptam választ: a GPS jel sokkal "egyszerübb", mint a GSM jel, ezért "messzebbre elér". Nah erre varj gombot ...

Bobby Newmark 2017.08.04. 15:54:46

@Buday András: Ennyi ésszel, ami neked van, hogy a picsában vagy még életben?

senkiszerelme (törölt) 2017.08.04. 15:55:20

@ComLo: az alapfeltevés hogy nem tetszett Sixx megnyilvánulása a cikkben. Erre írtam a saját véleményem. Akinek nem tetszik elmehet mellette szó nélkül aki nem ért vele egyet az is de reagálhat is. Amikor ez átmegy sértegetésbe akkor elgurul a gyógyszer. Azt hiszem el amit átéltem megtapasztaltam én sajàt magam. Amíg nem vették ki a vakbelem nem zavart hogy van amikor begyulladt ki vették megtapasztaltam milyen a műtét utáni lábadozás, ha valaki mást megkerdezel biztos nem ugyanúgy élte át mert nincs két egyforma ember és nincs két egyforma hozzáállás ezert mondom hogy bármit el lehet fogadni ha akarja az ember de csak azt hiszem el amiről van tapasztalatom. Amit nem ismerek arról nem alkotok véleményt. Pl azt sem mondtam hogy lapos föld hívő vagyok mert nem vagyok de azt sem állítom hogy gömbölyű föld hívő vagyok mert az sem vagyok. Vagyok aki vagyok ha ez valakinek nem tetszik hagyja rám vagy reagáljon de nem lesz más a véleményem az eddigieknél. Ha valaki trollkodik az pedig csak flybywire lehet mert érezhetően élvezi hogy beleköthet bármibe ahogy más topikban lévő kommentjei is mutatják

dívamacska 2017.08.04. 15:55:35

@senkiszerelme: A saját tapasztalásainknak hinni elég ingoványos talaj. Ugyanarról a balesetről három szemtanú háromfélét fog neked mondani, még az sem biztos, hogy az autók színe egyezni fog. Az érzékszerveink rohadtul megbízhatatlanok, az agyunk meg igencsak hajlamos a maga megszokott keretei közé hajlítgatni az úgynevezett tényeket.

ComLo 2017.08.04. 16:00:05

@senkiszerelme: Aha.
Csak a saját tapasztalásnak hiszel.
Tehát te belenyúlsz a tüzbe, leugrasz a ház tetejéről, meztelenül mész ki télen, ízzó vasat dugsz a p*csödbe, mert még nem tapasztaltad hogy ez rosz-e?
És te tényleg azt hiszed hogy ez egy értelmes hozzáállás a világhoz? Nem hiszed el hogy gömböjű a föld, mert még nem láttad? A tények nem érdekelnek, csak amit te tapasztalsz? nem vagy kicsit rosszul összerkva?

Bobby Newmark 2017.08.04. 16:01:43

@NYJetsTD: Ez mind rendben is lenne, ha az idióták nem lennének hatással az életemre. De demokrácia van, és hatással vannak. Az általános választójog a világ legnagyobb faszsága volt, azért tartunk most itt.

pokesz70 2017.08.04. 16:02:34

Ezt a kérdést egész egyszerűen el lehetne intézni. Fogni kell az összes laposföld-hívőt rátenni őket valamilyen szélességi körre és azt mondani. Itt egy iránytű, egyenesen kelet felé, megállás nélkül tessék a világ végéig utazni. Ha egy idő után visszatérnek oda, ahonnan elindultak, akkor a Föld bizony gömb. Ha nem, akkor egyszercsak le fognak esni a Fóld széléről. Persze akkor meg jönne a nagy iránytű konteó meg a henger alakú Föld elmélet.

Bobby Newmark 2017.08.04. 16:07:07

@senkiszerelme: "én nem hiszem én nem tudom és nem is akarok olyannal foglalkozni amit nem tudok. "

Na EZÉRT érdemled meg az összes leszólást, megvetést, hülyézést, kreténeztést. Mert egy hülye kretén vagy, aki nem is HAJLANDÓ tanulni. A létező legalja az emberiségnek. Szégyen. Sőt, én szégyellem magam helyetted is, hogy egy fajba tartozunk. Itt van ez a csodálatos szervünk, az agyunk, a legfejlettebb az állatvilágban, és nem vagy hajlandó hasznáni.

Nem érdemled meg, hogy Homo sapiensnek nevezzenek.

Sandor Szekely 2017.08.04. 16:08:50

@senkiszerelme: Köszönöm, igazad van!
a véleményszabadság lényege, hogy bármiről úgy gondolkozok ahogy akarok, amíg ez nem sérti más emberek személyét. Én nem kritizáltam és sértegettem senkit, mint az itt kommentelők döntő többsége.
Aki pedig elhiszi a főáramú tudománynak hogy a Balaton 465 métert görbül a teljes hosszán az magára vessen :)

BobAlice 2017.08.04. 16:09:47

Nem trollok, a fides támogatottsága is kb. 35%. Tessék csak megkérdezni Németh Szilárdot, hogy mit gondol a kérdésről.

Buday András · http://polgarda.blog.hu 2017.08.04. 16:10:09

@Bobby Newmark: személyeskedés helyett bizonyítékot szeretnék.

Na, ugye.

Bobby Newmark 2017.08.04. 16:15:25

@senkiszerelme: Ez nem "másként nézel a világra", hanem egyszerűen "hülye vagy". Hiányoznak a 21. században az átlagembertől elvárható ismereteid a világról ÉS képtelen vagy logikusan gondolkozni. Ha ez betegség miatt van, akkor sajnálom és elnézést, de majdnem teljsen biztos vagyok benne, hogy inkább csak kizárólag a te hibád, főleg, hogy még ki is jelentetted, hogy nem vagy hajlandó új ismereteket szerezni.

Ennél tényleg nincs lejjebb emberileg. Ez a legalja.

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2017.08.04. 16:17:28

@senkiszerelme: de hát ha mindenki így gondolta volna, akkor még mindig a kőkorszakban élnénk, mert kb minden, annál összetettebb tudás a _közösség_ összegyűjtött tapasztalatain és a közös tudáson alapul. Amit te _elvileg_ elvetsz, de közben az interneten keresztül kommunikálsz velünk, arra pedig nagyobb összegben mernék fogadni, hogy nincs elsőkézből származó tapasztalatod, hogyan is jut el hozzánk az, amit te bepötyögsz,. Hanem a jelek szerint egyszerűen elfogadod, hogy működik, ergo a mögötte lévő tudás helyes, köztük olyan, emberek számára érzékelhetetlen dolgokkal együtt is, mint a wifit vivő rádióhullámok. Tényleg, azokat elhiszed, hogy léteznek?

2017.08.04. 16:19:13

szépen látszik a célközönség , a fideszes szavazóbázisa :)
Azért aki egy ilyen kérdésre igennel válaszol, nyugodt szívvel meg lehetne vonni tőle a szavazójogot.

ComLo 2017.08.04. 16:20:26

@Buday András: Oké itt van egy csak neked:
A baktéritőn és ráktéritőn is ugyanannyi idő végigrepülni. Mindkettőn simán végig tudsz menni menetrendszerinti járatokkal, naponta repülnek, az adatok nyilvánosak, te is ellenörizheted a neten.

Sandor Szekely 2017.08.04. 16:22:16

@Buday András:
ott a pont :)

@senkiszerelme: Köszönöm, igazad van!
a véleményszabadság lényege, hogy bármiről úgy gondolkozok ahogy akarok, amíg ez nem sérti más emberek személyét. Én nem kritizáltam és sértegettem senkit, mint az itt kommentelők döntő többsége.
Aki pedig elhiszi a főáramú tudománynak hogy a Balaton 465 métert görbül a teljes hosszán az magára vessen :)

BobAlice 2017.08.04. 16:23:27

@senkiszerelme: Nyugtass meg, hogy azért a földönkívüliekben hiszel.

Buday András · http://polgarda.blog.hu 2017.08.04. 16:25:18

@ComLo: még senki nem repülte körbe a baktérítőt.

ComLo 2017.08.04. 16:27:45

@Buday András: Neeeeee ... Tényleg???? Úristen ezt én nem is tudtam ...

Ahogy az a rohadt sok ember sem, akik naponta közlekednek Ausztrália - Dél Afriak - Dél Amerika útvonalon ...

Nyilvánvaló dolgokról miért kell hazudni???

2017.08.04. 16:33:19

@senkiszerelme:

"Ha valaki vagy valakik más véleményen vannak egy dologról legyen az bármi akkor az őrült bolond hülye, stb."

Nem! Az a hülye, bolond, stb., az akinek olyan dologról van véleménye, amiről nem lehetne. Mert az adott szituáció nem vélemény (vagy hit!!!) kérdése.
Ha eléd tesznek egy fehér papírt és a melletted levő azt mondja rá, hogy kék, miközben meg se nézi, hogy milyen színű, de az a véleménye, hogy biztosan kék, hát te is le fogod hülyézni, ugye? Vagy talán évedek? ;)
Na hát ez szépen igaz a lapos föld hívőkre is. Ugyanis semmi más dolguk nincsen, csak annyi, hogy kimenjenek valameklyik nagy tavunkra, lehet mondjuk a Balaton és szépen kimérik, hogy a föld nem lapos vagy lapos.

@Sandor Szekely:

"Aki pedig elhiszi a főáramú tudománynak hogy a Balaton 465 métert görbül a teljes hosszán az magára vessen :)"

Ez nem hit kérdése! De az aztán tényleg magára vessen, aki úgy gondolja, hogy ez mégis az!

2017.08.04. 16:35:35

@Buday András:

"Esetleg érdemes lenne kibontatkoztatni egy tudományos vitát, és nem Vágó István módjára vagdalkozni."

Kimész a Balatonra és mérsz egyet!
Szerintem képes vagy erre a "nagyon bonyolult" feladatra...

Bobby Newmark 2017.08.04. 16:42:28

@MikeBoy: Erősen túlbecsülöd az értelmi képességeit, ha szerinted képes lenne végrehajtani ezt a mérést.

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2017.08.04. 16:45:10

@Buday András: és nyilván a Magellán-felhőket vagy a Dél keresztjét sem látja onnan senki, hanem mind tömeghallucináció áldozatai voltunk. Ausztráliában is, meg Dél-Amerikában is. Hiszen ha a Föld felszíne nem görbült, mindenhol ugyanaz a csillagos égbolt kéne, hogy látszódjon éjjel. Egyszerű geometria. Míg ha gömbölyű, más-más része van a horizont alatt a, északi meg a déli féltekéről nézve. Pont, ahogy az el akarják hitetni velünk a gömbölyűföld-összeesküvők!

Infamous 2017.08.04. 16:45:42

Fejlett országok kormányai mindent megtesznek, az ún. faszsagokat terjesztőkkel vagy a faszságoknak teret adó orgánumokkal szemben, hogy ne tudják a faszságokat terjeszteni. Nem röstellik megbaszni a google t v bárkit.
Na de nálunk nem így van, mert itt "csőrepedés van ömlik a szar".

2017.08.04. 16:46:04

komolyan hihetetlen... és jönnek a fogyatékosok a laposföldel :) és meg is magyarázzák... epic

2017.08.04. 16:47:32

@Sandor Szekely:

"a véleményszabadság lényege, hogy bármiről úgy gondolkozok ahogy akarok, amíg ez nem sérti más emberek személyét. Én nem kritizáltam és sértegettem senkit, mint az itt kommentelők döntő többsége."

Ha te azt mondod nekem, hogy a lakás vagy ház amiben laksz három szobás, én pedig erre azt mondom neked, hogy az a vélemyényem, hogy te egy hétszobás lakásban laksz valójában., akkor te ugye erre teljesen jogosan komplett idiótának fogsz tartani engem.
De! Azért a vélemény szabadsága, na az-az enyém lesz remélem!? :D

Buday András · http://polgarda.blog.hu 2017.08.04. 16:49:17

@lacalaca: Rossz logika.

Azért látsz onnan mást, mert nagyon messze van. Tehát az égbolt (bura, firmanent) másik oldalát fogod látni.

Anna King 2017.08.04. 16:50:57

Ahol ennyi ember szavaz a fideszre ott a 35% is hiheto, sot

2017.08.04. 16:51:13

@MikeBoy: és a szomorú az, hogy az ilyenek, tudósok ezreit gyilkolták le, mert őket aztán holmi tények nem zavarhatják össze :(

DaveEr 2017.08.04. 16:57:31

Hátravinni agyonlőni!

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2017.08.04. 17:01:07

@Buday András: látszik, hogy még nem jártál ott. Nem más szög alatt látod, mint ahogy az a lapos föld + búra geometriából jönne. MÁST látsz. Alternatív módon, légyszi, mondd már meg, Magyarországról hol is kéne látnom a Dél keresztjét - elvégre, ha a föld tényleg lapos és véges, valahol a horizont felett kéne lennie. Ahogy a Magellán-felhőknek is.

dr nmate 2017.08.04. 17:02:34

Én is akartam egy igent küldeni, de aztán rájöttem ez a trollkodás nekem nem ér meg 19 forintot! :)
Amúgy meg egy pilóta vagyok, aki tudja igazságot... olyan uncsi egyenesen repülni a lapos föld felett... ja ezt nem mondhatom el...

Buday András · http://polgarda.blog.hu 2017.08.04. 17:05:56

@lacalaca: teljesen mindegy, mert úgyis szimulációban élünk. Csak hitted, hogy láttad.

ComLo 2017.08.04. 17:06:00

@Buday András:

@ComLo:

Nekem már nem is válaszolsz? belehazudsz a képembe, és mikor ezzel szembesítelek, egyszerüen lelépsz? Hát ezt érdemlem ???? :-D

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2017.08.04. 17:09:00

@Buday András: #facepalm... ebbe jól belefutottál, mi, hogy jobbat nem tudsz rá felelni... De hát majdnem bejött a tippem az ultimate érvre, csak tömeghipnózis helyett szimulációt választottál.

Buday András · http://polgarda.blog.hu 2017.08.04. 17:11:29

@ComLo: az ún. déli féltekén nincs körjárat, de közvetlen járatok se nagyon.

FlybyWire 2017.08.04. 17:18:30

@Sandor Szekely: Jézusom, az összes elmebeteg gép elé került ma?

Thomas Dantes 2017.08.04. 17:20:05

@Buday András: Azt magyarázd el nekem ha a Föld lapos, akkor hogy van az ,hogy ha leszúrok egy méter hosszú pálcát a földbe, megmérem adott időben az árnyékát, majd leutazok pár száz km-re délre, ott ugyanezt a pálcát ugyanebben az időpontban leszúrom ismét megmérem az árnyékát, és más eredményt kapok.
Ez hogy lehetséges?

BobAlice 2017.08.04. 17:21:55

@Buday András: Ha szimulációban élünk, akkor minek ez a nagy felbontás? Feleslegesen sok erőforrást igényel a jelenlegi szubatomi részletesség, jóval kevesebb poligonnal is boldogulnánk.

WoodrowWilson 2017.08.04. 17:22:12

@senkiszerelme: "Csak azt hiszem el amit megtapasztaltam"

Javaslom továbbgondolni a dolgot. Descartes már 400 évvel ezelőtt rájött arra, hogy azon kívül, hogy mi magunk létezünk (mármint nem feltétlenül emberként, hanem valami izé, aminek vannak gondolatai), semmi más 100%-ig biztosat nem tudunk mondani a minket körülvevő világról. A Föld gömbölyűségéről sem mondja a tudomány, hogy 100%. Csak 99 egész néhány millió további kilences.

Buday András · http://polgarda.blog.hu 2017.08.04. 17:25:27

@Thomas Dantes: Azért, mert a Nap más szögből fogja megvilágítani.

A Nap kering a Föld körül, ez nem bizonyít semmit.

Buday András · http://polgarda.blog.hu 2017.08.04. 17:26:45

@FlybyWire: Ilyet bárki tud rajzolni.

Ha lehet, mellőzzük a személyeskedést, köszönöm.

Buday András · http://polgarda.blog.hu 2017.08.04. 17:27:18

@Tronald Dump: Nem tudom. Isten útjai kifürkészhetetlenek.

Thomas Dantes 2017.08.04. 17:27:20

@Buday András: Ugyanabban az időpontban. Pontosan ugyanakkor.Ugyanabban az időpontban a szög azonos lenne, tehát?

FlybyWire 2017.08.04. 17:28:14

@Buday András: A krumpli az krumpli, te meg egy ostoba kretén vagy.

BobAlice 2017.08.04. 17:31:07

@Thomas Dantes: Hogy dugod le a pálcát ugyanabban az időpontban? Időutazol? Megállítod az időt? Az árnyékhossz ráadásul napról napra változik. Ráadásul a lapos Földön is változna az árnyékhossz, hiszen más szögben vagy a naphoz képest.

BobAlice 2017.08.04. 17:33:32

@Buday András: De az ezek szerint pont kifürkészhető, hogy szimulációt futtat.

Thomas Dantes 2017.08.04. 17:33:36

@Buday András: Na és hogyha a Föld körül kering a Nap, azaz a a lapos Föld mozdulatlan, akkor mi a magyarázat a Focault inga működésére?

_carlos_ 2017.08.04. 17:34:21

Ez is mutatja, hogy milyen mennyiségű álhír ömlik ránk a médiából. Jogos a felvetés azok után, amiket komoly médiumok, komoly hírként tálaltak, hogy az egyszeri ember megkérdőjelezi a föld gömb mivoltát.

shilling4shillings 2017.08.04. 17:34:32

@Sandor Szekely: Amúgy a holdfogyatkozást hogyan magyarázzátok?

Laciii 2017.08.04. 17:35:35

Na itt a hozzászólók hány százaléka troll? :)

2017.08.04. 17:35:58

@Laciii:

Ez egyébként jó kérdés. :)

FlybyWire 2017.08.04. 17:36:48

@Laciii: Tökmindegy, a trollok a legnagyobb kretének :)

Bobby Newmark 2017.08.04. 17:37:46

@_carlos_: Nem, nem az. Ugyanaz az általános műveltség segítene egyébként kiszűrni az álhíreket, ami az ilyen hülyeségeket is könnyen beazonosíthatóvá teszi.
Az a tény, hogy egy rakás ember ehhez hülye gyökér, az nem menti fel őket.

Buday András · http://polgarda.blog.hu 2017.08.04. 17:38:16

@shilling4shillings: Isten szeretne üzenni valamit, csak még nem sikerült megfejtenünk pontosan, hogy mit.

BobAlice 2017.08.04. 17:38:58

@Thomas Dantes: Berezeg, ahogy lép az óriásteknős.

_carlos_ 2017.08.04. 17:39:51

@Bobby Newmark: nem véletlen, hogy ez az eszme mostanában kezdett elterjedni. Eddig kiröhögték volna, mostanában viszont van egy olyan érzése az embernek, hogy a jóég tudja mi igaz és mi nem. Keményen rádolgoztak a kinti médiumok és persze itthon ugyanez van teljes gőzzel.

Thomas Dantes 2017.08.04. 17:39:55

@Buday András: Nem tudod? Nahát. Az inga lengési síkja elmozdul, de a Föld különböző pontjain ez változik, hogy lehet ha a Föld lapos és nem forog? A mozdulatlan lapos korongon az inga minden pontban ugyanúgy mozogna mindig,.
Nos? Nem tudod?

FlybyWire 2017.08.04. 17:41:51

@_carlos_: Inflálódik az információ, virágozhat lassan minden kretén virág, mióta bárki bárhová leírhat az interneten, átszakadt a gát az elmebeteg előtt.
Reméljük, nem veszik át egyszer az uralmat.
Bár, gender studies már van...

shilling4shillings 2017.08.04. 17:42:23

@Buday András: Ez azért elég gyenge trollkodás.

2017.08.04. 17:43:02

@Buday András:

Szerintem összedobunk neked egy vagy kettő távcsőre.
Kimész a csajoddal -ha létezik - a Balatonra és bebizonyítjátok, hogy ez a szerencsétlen sárbolygó lapos-e vagy sem.
Végülis ebben a kánikulában a Balaton ideális hely.....

Buday András · http://polgarda.blog.hu 2017.08.04. 17:43:04

@Thomas Dantes: Nem, de te se tudod, csak valami tudományhívő szöveget idézgetsz.

BobAlice 2017.08.04. 17:43:15

@Thomas Dantes: Akkor ezért lehet megtalálni ingával az energiacsakrákat.

2017.08.04. 17:44:54

@shilling4shillings:

Szerintem nem troll, inkább tuk lesz.

2017.08.04. 17:46:36

@Thomas Dantes:

Te sem vagy kerek, ha ezzel akarsz meggyőzni egy laposföld hívőt! :D

Thomas Dantes 2017.08.04. 17:46:36

@Buday András: De tudom. A Föld gömb alakú és van egy keringési ideje. Ez a magyarázat rá. Az inga a bizonyíték. Tessék cáfold meg ha a Föld lapos. Ha hogy nem tudod...nahát.

BobAlice 2017.08.04. 17:47:21

@Buday András: Istennek eléggé alacsony a sávszélessége ahhoz képest, hogy olyan izmos grafikus kártyával rendelkezik.

Thomas Dantes 2017.08.04. 17:47:43

@MikeBoy: Akarja a fene megygőzni kíváncsi vagyok mire mit reagál.

ComLo 2017.08.04. 17:48:09

@Buday András: Ööööö ... de ... van ...

Ausztráliából van járat Dél Amerikába, és Délafrikába is. Dél afrikából van Dél amerikába. Dél Amerikából pedig megint Ausztráliába.

Teessék egy kör majdnem a baktérítőn: Sydney - Auckland - Buenos Aires - Sau Paulo - Johannesburg - Sydney. Az össz menetidő 39:55 perc.

Majdnem pont ezen a szélességen, csak északon van, Los Angeles - Dubai - Hongkong útvonal ami 37:20 perc. A 6%os eltérés simán abból fakad, hogy nem pont egyvonalban vannak a városok. De ha lapos lenne a föld az eltérésnek >400%-osnak kellene lennie.

valahol nem stimmel valami ....

2017.08.04. 17:49:15

@Thomas Dantes:

Erre nem fog semmit.
Igazából másra se.....

Buday András · http://polgarda.blog.hu 2017.08.04. 17:51:44

@Thomas Dantes: Engem jobban meggyőzne egy igazi fénykép valahonnan felülről. Nem GoPro persze! Az inga az keplerista sarlatánság.

@ComLo: És ez a járat frankón egyben körbemegy 39 óra alatt? Esetleg több járatról beszélünk netán?

miltii01 2017.08.04. 17:54:06

Ejj, ha nem lapos, nem lehetne birkavesével földrengést megelőzni !
Csak gondoljátok végig !

shilling4shillings 2017.08.04. 17:54:27

@Buday András: "keplerista sarlatánság" Hát ez odacsap, nagy vagy haver :D

ComLo 2017.08.04. 17:57:47

@Buday András: igen, természetesen ez több járat összeadva. Név szerint: QF 63, QF 149, NZ 30, Gol 9249, SA 223.
Mindegyikkel több száz ember utazik naponta.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 18:01:00

@Hizdahr zo Loraq:

Én meg még 1%-ot sem adok a laposföld-hívőknek. A 35%-ból max. 1 fő hiheti komolyan.

@senkiszerelme:

"A tudomány is másképp lát sok mindent és évtizedek alatt derülnek ki addig elfogadott álláspontról hogy téves."

Baromira félreértesz valamit. A természettudományos elméletekről ritkán derül ki, hogy tévesek. Többnyire az derül ki róluk, hogy egy szélesebb körű elmélet speciális esetének tekinthetők. Einstein sem cáfolta meg Newtont, hanem "csak" kiterjesztette azt - de ettől még a mindennapi életünkben tökéletesen elvagyunk Newtonnal.

Spekulatív elméletekről persze kiderülhet, hogy tévesek, de a tudományosan komolyan vehető elméletek mindig falszifikálhatók. Vagyis előre megjósolják egy eddig még el nem végzett kísérlet vagy megfigyelés eredményét, és ha hibásan jósoltak, akkor az elmélet kuka.

Thomas Dantes 2017.08.04. 18:02:26

@Buday András: Ja értem. Sarlatánság. Ennyi. Remek magyarázat.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 18:04:32

@ComLo:

"ha van elég pénze délen körbeutazni a földet."

Magad cáfolod meg magadat. A Déli-sarkon nins is semmiféle sarok, totálisan lapos. Ergo az egész Föld is lapos. Q.E.D.

exterminador 2017.08.04. 18:07:26

@Buday András: melyik elmeosztályról írogatsz?
Ha nem ott vagy, jobb lenne, ha jelentkeznél a körzeti orvosnál.
Benedek István Aranyketrecében nálad kevésbé súlyos esetek éldegéltek.

oldalas 2017.08.04. 18:10:53

mennyi gyalázkodó komment, de a riportban látott méréseket valahogy senki nem akarja cáfolni...

2017.08.04. 18:15:53

@oldalas:

Nem lehet cáfolni egy mérést.
Annyit tudsz tenni, hogy mérsz magad is.

ComLo 2017.08.04. 18:16:47

@Buday András: Melött felmerülne ... ezek a nettó repülési idők összeadva, tehát csak a levegőben töltött ídő van számítva (amit akárki ellenörzihet a repülési adatbázisok nyilvánosak).

Azaz az összeg majdnem pont ugyanaz, mintha ezt egyben repülte volna le valaki (pár százalék az eltérés a földön gurulgatás miatt, de még akkor is rohadt messze van az említett 400 % aminek ki kellene jönnie !! ).

taga20 2017.08.04. 18:17:15

@oldalas: mennyire igazad van, de azé kapaszkoggyá ha a szélére érsz, nehogy lees!:))

shilling4shillings 2017.08.04. 18:17:52

@oldalas: Jó csali haver, nyolcból nyolcra értékelem. Nincs mit cáfolni, ahhoz konkrét eredmények és jól bemutatott metódus kéne.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 18:18:39

Üzenetedben olyan kifejezést vagy linket használtál, ami tiltott. Fogalmazd át és küldd el újra!

Basszátok már meg a blogmotort. Beidézek egy már megjelent kommentet - CSAK a kommentet -, erre a fenti faszságot írja ki.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 18:20:32

@bagolyleső:

"ha a "klímatudósok" és a "genderkutatók" tudósnak minősülnek, akkor bizony a laposföldes elmélkedők is azok."

A klímakutatókat azért kihagynám. Attól, hogy számítási kapacitás és kellően pontos modellek híján még elég pontatlanok az előrejelzéseik, még nem vonnám meg tőlük a tudós minősítést.

Orbán Hazaáruló Viktor 2017.08.04. 18:20:47

Akik elhiszi a Soros összeesküvést, azoknak ez már nem olyan nagy dolog.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 18:22:40

@lacalaca:

A műholdas navigáció a műhold és a navi közötti távolságot méri. Ebből a távolságból lapos Föld esetén is meghatározható a helyzeted.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 18:25:01

@ComLo:

"Segítek, erre az szokott lenni a válasz, hogy müholdak nincsenek, a GPS jelet, mobil adótornyokról kapják a készülékek."

Itt @Kovacs Nocraft Jozsefne: Leírtam, hogy miért tévedsz. A Föld ettől még lehet lapos.

2017.08.04. 18:26:08

@oldalas:

Tudod, hány flatearth videó van a youtube-on?
Dunát rekeszthetsz vele. Mind "bizonyító" erejű. Egyszer poénból megnéztem egyet.
A készítője két hibát vétett. És kérdés, hogy megtaláltam-e mindet??
- Olyan képlettel számolt, ahol a nézőpont nulla magasságban van a víz szintjéhez képest, miközben a kamerája a parton volt kb. fél egy méterrel a víz felett
- Egy több mint 10 kilóméteres pontra nézett át. Aztán átment gyalog is, hogy lássuk, mi is van a túloldlon. Csakhogy a kettő között több óra telt el. A kis huncut játszott az apály dagály vízszint különbségekkel. Ez a két hiba pontosan elég volt arra, hogy egy laikusban erős kétely ébredjen.

Na ezért nem kell illetve lehet mérést cáfolni, hanem az embernek magának mérnie, különben egy logikai feladványba megy bele, hogy hibát keressen..
Az-az érdeke, hogy én öregem olyan laposföld hívőt még nem láttam, aki vette volna a fáradtságot és önmaga kiment volna egy elég nagy vízhez és mért volna egyet.
Tudod, a hívők nem szeretnek csalódni abban, amiben hisznek....

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 18:28:24

@lacalaca:

Aért, mert csak a hülyék hiszik, hogy a GPS mobilhálózati jelekkel működik. A GPS lapos Föld esetén is a sok műholdról érkező jelek futási ideje alapján határozza meg a helyzetedet.

Csak az a helyzet, hogy a műholdakat a firmamentumról lelógatott kábelek tartják, nem keringenek a Föld körül, mivel egy lapos Föld körül nem lehet keringeni.

ComLo 2017.08.04. 18:31:15

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Jajj nem érted te ezt (egy darabig sokat olvgattam a LF-es facebook csoportot )... :-P Szóval ezek az általánosan elfogadott LF-es tények:

NINCSENEK müholdak. A LF-et egy Búra veszi körbe ami áthatolhatatlan. A búrán kívül, egyesek szerint a menyország, mások szerint víz van. Ezen belül van a nap és a hold. A műholdak, és a teljes ürkutatás CGI, és csak trükkfelvétel, illetve megtévesztés.

Ugyanitt: nincs olyan hogy gravitáció, a tárgyak a sürüségük miatt esnek lefelé.

Mielött te is beleesnél mint én: nem ezek nem az én véleményeim, ezek azok az érvek amiket a LF hívők hangoztatnak a megfelelő csatornákon.

Tom Taylor 2017.08.04. 18:31:57

Oké, a Föld egy lapos korong. Akkor a Hold is az? Nyilván a Nap is korong alakú, ugye? Azért arra kíváncsi vagyok, hogy a Hold fényváltozásait mivel magyarázzák a "Laposok"?

taga20 2017.08.04. 18:32:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: józsinéni, tessék még mesélni a lapos földről!

ez kábé olyan, mint a gerinces fityeszes, vagy a jófej németszilárd. a geciről má ne is beszéljünk!:)))

BobAlice 2017.08.04. 18:36:29

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Kommentenergiát kellett volna kérned az ezotv-n, úgy nem blokkol.

Zoxo 2017.08.04. 18:38:11

Ki kell lőni az űrbe, hogy saját szemével győződjön meg, hogy igaza van-e!
Visszahozni már nem kéne!

2017.08.04. 18:39:10

@Buday András: az ilyen fogyatékosok miatt , mint te nem haladt előre a tudomány 1000 évig.. aztán szerencsére győzött a józan ész.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 18:39:43

@ComLo:

"A baktéritőn és ráktéritőn is ugyanannyi idő végigrepülni."

De az Egyenlítőn már nem. Ez hasonló effektus lehet, mint Einsteinnél a méterrudak rövidülése, még alapos tudományos kutatást igényel. Ettől még lehet a Föld lapos.

Van már vagy tizenöt éve is, mert kb. annyi ideje nincs tévém, hogy valamelyik keradón egy olyan tudományos hírt harangoztak be, hogy a kozmológusok bebizonyították, hogy az univerzum lapos. Mutattak is hozzá egy kilapított csillagtérképszerűséget.

Persze valójában csak arról volt szó, hogy a "the universe is flat" mondatban a flat szót nem síknak, hanem laposnak fordította a marhája.

shilling4shillings 2017.08.04. 18:41:20

@okostojas007: Az hogy a középkor alatt nem haladt a tudomány egy urban legend. Az is hogy azt hitték akkoriban hogy lapos a Föld.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 18:42:52

@ComLo:

Csodállak! Nekem nincs türelmem végigolvasni a hülyeségeiket. Én itt most saját kútfőből trollkodok a lapos Föld mellett. :D

Komolyan, időnként szórakoztató beállni a másik oldalra és megpróbálni többé-kevésbé elfogadható természettudományos érveléssel - persze a tudomány kellő kifacsarásával - bizonygatni a hülyeséget.

ComLo 2017.08.04. 18:43:30

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ezt most elsőre nem vágom ... ha a baktárítőn és a ráktérítőn ugyanannyi idő végigrepülni, akkor márcsak max henger alakú lehet a föld. Ha ehhez hozzávesszük, hogy más szélességi körön rövidebb, pl az egyenlítőn meg hosszabb ennél, akkor kijön hogy gömb. Szerintem ez döntő bizonyíték.

BobAlice 2017.08.04. 18:44:08

@Tom Taylor: A Föld gömbölyű, de a Hold lapos. A holdlakók egy része kételkedik ebben, de ezzel lehet legjobban megmagyarázni a földfogyatkozást.

taga20 2017.08.04. 18:45:35

@okostojas007: hallod bakker, az ilyen elmaradott barmoknak atomot kéne adni, abból értenének:)))

taga20 2017.08.04. 18:46:12

@shilling4shillings: dzsordánobruno pusziltat!:))

ComLo 2017.08.04. 18:47:46

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nekem pont ez a bajom egyébként: a LF hívők "vezetői" (pl a fenti videóban lévő úriember), egy sima troll, és a te technikáddal, a tudományt kiforgatva érvel a LF mellett. Nagyon ügyesen vitáznak, profin kerülik a kényes kérdéseket.

Viszont van egy kis csoport, akik tényleg hisznek benne, és öszintén felnéznek ezekre az emberekre, és elméleteikre. És ezek jellemzően beteg, sérült emberek, akiket kinevetni olyan, mint a bénán röhögni ... Nekik segítség kellene, nem 15 perc hírnév a neten bohocsapkában, úgy hogy a "tömeg" elhiteti vele, hogy meghallgatják, valójában kinevetik.

2017.08.04. 18:47:55

@shilling4shillings: khm.. na nehogy azt mond, hogy robogott előre :) kezdjük ott, hogy az írott tudomány 99%-ához hozzá se lehetett férni. A másik, hogy akinek az ötlete ütközött a mesekönyvel, azt záros határidőn belül kicsinálták.

BobAlice 2017.08.04. 18:48:34

@ComLo: Minél délebbre megyünk az egyenlítőtől, annál gyorsabban lehet haladni a szélességi tengelyek mentén, ezért tűnik úgy, hogy rövidülnek a távolságok. Ez ilyen téridő dolog, ami az ördög műve, arra van a pokol is valahol.

2017.08.04. 18:49:16

@taga20: nem, én nem vagyok ennyire aggresszív, éldegéljenek nyugodtan, egy bolodnot úgy se tudsz meggyőzni semmiről se, nem ez a gond, hanem hogy az ilyen emberek terjesztik a hülyeséget, és szavazati joguk van, tehát az én sorsomról is döntenek.

2017.08.04. 18:51:36

@Kovacs Nocraft Jozsefne: pedig annyira profin magyarázod, de azt még mindig nem értem, most hogy lógatják fel a műholdakat? felhúzzák csörővel, vagy üvegoszlopokra teszik, amiket nem látunk? :)

ComLo 2017.08.04. 18:52:05

@Tronald Dump: ja igen így már vágom, csak az egyetlen amit nem értek benne, hogy miért hazudják azt hogy a világ leggyorsabb repülője a Balckbird volt, a maga szerény 3500 km/h sebességével, mikor az általam említett útvonalon a sima 777-es is 4000 felett átlagol ...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 18:54:58

@Tom Taylor:

"Oké, a Föld egy lapos korong. Akkor a Hold is az? Nyilván a Nap is korong alakú, ugye? Azért arra kíváncsi vagyok, hogy a Hold fényváltozásait mivel magyarázzák a "Laposok"?"

A Hold egy a firmamentumra kivetített projekció, akár a csillagok. Ezt az is bizonyítja, hogy nem elég fényes, mert egy projekciónak nagy a fényvesztesége a fényszórása miatt. Továbbá az is bizonyítja projekció voltát, hogy a Föld minden pontjáról azonos fázisban (fogyó, növekvő vagy telihold) látható. A Nap már más, de ebbe nem megyek bele, mert csak a Holdról kérdeztél.

BobAlice 2017.08.04. 18:59:15

@okostojas007: Láttál már műholdat? Egy pont az égen. Laser pointerrel vetítik oda. Ennyi.

Zoxo 2017.08.04. 19:03:11

@Buday András: "Kepler, Kopernikusz meg a többi körzős szemfényvesztésének vagyunk az áldozatai már lassan fél évezrede. Esetleg érdemes lenne kibontatkoztatni egy tudományos vitát, és nem Vágó István módjára vagdalkozni."

Van egy jó internetes oldal, a "flightradar24.com".
Ezen lehet követni az egyes repülőgépek útvonalát. Egy időben rendszeresen néztem merre repülnek a "Dubai-Los Angeles", "Dubai- San Francisco", "Dubai-Seattle" járatok. (Reggel 7-98 körül indulnak Dubaiból és este 8-10 körül érkeznek a célállomásra (közép-európai idő szerint). Vajon ezek a gépek miért nem kelet felé repülnek (Dubai: északi szélesség 25 fok, Los Angeles: északi szélesség 33 fok), hanem északnak repülnek Szibéria felett, a Jeges tenger felett "eltünnek" (arra, mondhatni, kevés a transzponderek jelét fogó készülék), aztán 5-6 órával később egyszerre megjelennek Kanada felett déli irányba repülnek.
Pazarolnak az üzemanyaggal?
Vagy valamiért mégis arra a legrövidebb?
Vajon miért?

Zoxo 2017.08.04. 19:06:42

@Zoxo: Kiegészítés, hogy könnyebb legyen keresni, vagy a korábbi napok útvonalát végigkövetni:
EK215 (vagy UAE215): Dubai - Los Angeles

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 19:07:29

@ComLo:

Dehogy. :) A Föld egy lapos korong, a korong középpontja a Déli-sark, a másik oldalán pedig a középpontban van az Északi-sark. A két térítő is a korong két ellentétes oldalán van. Az Egyenlítő pedig a korong széle mentén.

A gravitáció a korong élénél sokkal erősebb, hiszen nagyobb tömeg van alattad, ezért nagyobb a fény gravitációs elhajlása. Ez a komoly fényelhajlás a korong élén okozza azt, hogy aí Egyenlítőn állva egyszerre látod mindkét "féltekét", azaz korongsíkot, ezért nem veszed észre, hogy továbbhaladva átkerültél a korong másik oldalára.

Nemrég valaki hullakomolyan magyarázta nekem, hogy a Föld gravitációs ereje oly mértékben meghajlítja a fényt, hogy az követi a Föld felületének ívét.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 19:12:22

@okostojas007:

"felhúzzák csörővel, vagy üvegoszlopokra teszik, amiket nem látunk? :)"

Nanocsöves kábelről lelógatják őket. Maga a műhold nem nehéz, mégis a nanocső azért kell, hogy olyan vékony legyen a kábel, hogy még távcsővel se vehesd észre. Üvegoszlop nem jöhet szóba, mert a megfelelő vékony üvegoszlop nem lenne elég stabil, meghajlana.

shilling4shillings 2017.08.04. 19:13:52

@taga20: Az már nem középkor ;) Nem kellett volna arianistának lenni, kérem szépen.

@okostojas007: Tessék kinyitni egy történelemkönyvet. Természetesen ha el is fogadnánk a téveszmét hogy a kereszténység hátráltatta a tudomány fejlődését, akkor is baromság lenne azt mondani hogy 1000 évig állt a fejlődés. Kína meg a Középkelet is létezett.

blogs.nature.com/soapboxscience/2011/05/18/science-owes-much-to-both-christianity-and-the-middle-ages

en.wikipedia.org/wiki/Medieval_technology

Tom Taylor 2017.08.04. 19:16:15

@Kovacs Nocraft Jozsefne: És ki kezeli a projektort? Én is vennék ilyet.
Amúgy mi van a korong másik oldalán? Ott is élnek emberek?
És mi van Magellánnal, a portugál hajóssal? Annyira hülye volt, hogy nem vette észre, hogy körbe-körbe vitorlázik?
Szegény Fa Nándor! Őt is jól rászedték, ugye?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 19:17:14

@Tronald Dump:

"Minél délebbre megyünk az egyenlítőtől, annál gyorsabban lehet haladni a szélességi tengelyek mentén, ezért tűnik úgy, hogy rövidülnek a távolságok."

Ez a másik elmélet a dolog magyarázatára, erre én is utaltam korábban, amikor az einsteni méterrudak rövidüléséhez hasonló effektust említettem. Még nincs készen az elmélet, de már alakulóban van.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 19:20:00

@Tom Taylor:

"Amúgy mi van a korong másik oldalán? Ott is élnek emberek?"

Persze ott van az, amit a Földet tévesen gömbölyűnek hívők a déli féltekének hívnak.

Tom Taylor 2017.08.04. 19:23:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nos, ezzel nem lehet vitatkozni.
Már csak az nem világos, hogy miért Einstein kapott Nobel-díjat, s miért nem Te?

Zoxo 2017.08.04. 19:29:30

Az UAE215 most "jelent meg" Kanada North West Territories felett és (ki hitte volna) déli irányba repül.
Északi szélesség 64, nyugati hosszúság 120 (most, 19:30-kor)

Tom Taylor 2017.08.04. 19:35:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A világ összes hivatásos és amatőr csillagásza, az összes űrhajós jól át van verve. Szegények, nézik a Napot, azt hiszik gömb alakú. S kiderül, hogy nem. Vagy az igen? Akkor a Föld miért nem? Kilapította valaki? Vagy kidurrant? Miért lapos, miért?

tehervonat 2017.08.04. 19:39:45

De hiszen már rég bebizonyították, hogy a föld banán alakú.

Tom Taylor 2017.08.04. 19:40:57

@Tom Taylor: A Jupiter biztos gömb alakú, szemmel látható, ahogy forog. S nem úgy ám, mint a megpörgetett pénzérme. A Szaturnusz is gömb alakú, még ha kicsit lapultabb is, ezt is lehet távcsővel már percek alatt látni. De a Föld lapos, az hétszentség.
Most biztos az jön: Projekció!
Kitaláltam?

2017.08.04. 19:41:07

Szent Ágoston megmondta, hogy a Föld lapos, minden más ellenkezne a Teremtéssel. Aki az "ellenlábasokban" hisz, elkárhozik. Egyeseknek elég ennyi. Csak nem tudom, miért öltenek hozzá tudományos mázt? Nem tán gyarló haszonlesésből?

tehervonat 2017.08.04. 19:45:07

És még valami: Sose vitatkozz hülyékkel, mert pillanatok alatt lerántanak a saját színvonalukra, és ott legyőznek a rutinjukkal.

registerz 2017.08.04. 19:49:54

@FlybyWire: Vírusellenes szer nincs, csak ellenanyag. Kivétel a herpeszvírus elleni szerek ((Zovirax és társai) 27-31 éves info, azóta lehet, hogy lett némi változás a tudományban, ugye a Föld is lapos...).

registerz 2017.08.04. 19:51:01

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A káoszelmélet mond valamit? A klímatudósok barmok.

registerz 2017.08.04. 19:55:45

@senkiszerelme: Az influenza nem baci, hanem vírus.

Bloodmagexxx 2017.08.04. 19:58:22

Miert csodalkoztok ezen? A GMO ellenesekkel, oltasellenesekkel, atomeromu ellenesekkel eppen igy foglalkoznak, pedig azok sem kisebb hulyesegek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 20:06:10

@Tom Taylor:

"Már csak az nem világos, hogy miért Einstein kapott Nobel-díjat, s miért nem Te?"

Ezen már én is sokat gondolkodtam. Talán azért, mert akkor még nem is éltem? 1927-ben születtem, Einstein meg 1922-ben kapta meg a díjat.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 20:14:03

@registerz:

"A káoszelmélet mond valamit? A klímatudósok barmok."

Igen, mond. Pl. azt, hogy a káosz is kutatható, megvannak a törvényszerűségei. Ha nem így lenne, nem lehetne több napra előre viszonylag pontos időjárás-előrejelzést készíteni.

kalbász 2017.08.04. 20:14:07

TÖMEGDEMOKRÁCIA! :)

34%! Döntsetek mindenről! :DDD

vassci 2017.08.04. 20:20:11

Kedves blogíró!
Ez a cikk enyhén szólva is jó parasztra sikerült ezzel a túlspilázott faszozós, buzizós, Király Viktorozós suttyó szöveggel! Ez az elmélet, amivel egyébként én sem azonosulok, már elég nagy adagot merít a netezők halmazából világszerte. Ezt az igazolja, hogy a hozzászólóid nagyrésze elkezdett érdemben, tudományosan vitatkozni! Ráadásul a Fókusz nevű álszenzációhajhász szarömleny, amivel te azonosulsz a hűmekkora nézettséges dumáddal, pont az ilyen hírek hintésére való! Szánalmak legalja!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 20:20:56

@Tom Taylor:

Így igaz. Nem véletlen, hogy a Napunk kivételével az összes csillag mind csak pontszerű fényforrásként jelenik meg a távcsövekben. Mindennek nem az az oka, hogy nagyon távol vannak, hiszen mind csak projekciók a firmamentumon, hanem az, hogy így sokkal könnyebb és egyszerűbb a projekció.

És igen, a Jupiter is projekció, akár a Szaturnusz. Sokkal egyszerűbb kivetíteni egy képet a firmamentumra, mint elhelyezni egy valódi bolygót a fene nagy messzeségben.

taga20 2017.08.04. 20:21:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne: apádfasza született 27-ben józsinéni!:)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 20:28:27

@ComLo:

"Viszont van egy kis csoport, akik tényleg hisznek benne, és öszintén felnéznek ezekre az emberekre, és elméleteikre. És ezek jellemzően beteg, sérült emberek, akiket kinevetni olyan, mint a bénán röhögni"

És ez még az ártalmatlanabb fajta, inkább csak ízléstelen. Mint a Holdra szállást tagadók, jól meg lehet élnie belőle pár emberkének, de túl nagy kárt nem okoz.

A homeopátia és egyéb baromságok sajnos sokkal károsabbak. Vagy az oltásellenesség, ahogy valaki fentebb említette is. Ezek már emberéleteket oltanak ki.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 20:30:21

@taga20:

"apádfasza született 27-ben józsinéni!:)"

Jó, lebuktattál. Bevallom, 1924-ben születtem, csak fiatalítottam magam egy kicsit. Már ez is bűn?

miltii01 2017.08.04. 20:30:46

@ComLo:

Az egyenlítő azért hosszabb a baktérítőnél, mert a lapos föld két csúcsa ott van szemben egymással. Ha felfelé illetve lefelé mozogsz ettől a - nevezzük egyenlítői - vonaltól akkor természetesen a távolság rövidül. A másik 2 csúcs az északi csúcs és a déli csúcs, következésképp a föld lapos is lehet.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2017.08.04. 20:31:45

@Darth Revan: Nézd meg az ezzel foglalkozó fosbook csoportokat.
Létezik a jelenség. A TV meg nem mondhat véleményt, még a bulvár sem.

De tényleg gáz, hogy ez ebben a formában lement... Viszont mit várunk egy RTL-től? De tényleg? Ez a színvonal, és az a legszörnyűbb, hogy ez a leghitelesebb TV ma itthon.

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Öhm, nagyobb távcsőbe néztél már? Mert azokon át már nagyon nem pontszerűek még a csillagok sem. Csak szólok.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 20:35:29

@miltii01:

Tévedsz. A lapos Földnek nincsenek csúcsai, végig sík, persze kivéve a domborzati objektumokat.

Hizdahr zo Loraq 2017.08.04. 20:36:45

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Maradjunk annyiban, hogy irigylem az optimizmusod. A kommentszekció itt mindenesetre engem igazol. :(

dr. mesterséges színezék 2017.08.04. 20:58:57

@Korunk egyik legnagyobb gondolkodója: Most azzal próbálod magyarázni, hogy a laposföldhívő nem... túlhaladott, hogy a léptéktől függ a tapasztalat? Ki a búbánatos tiltja meg nekik, hogy túllépjeneg az egységsugarú léptéken?
Amúgy szórakoztató társaság egy ideig, csak sokáig tart, amíg tudomásul veszi a jutyúb, hogy az ember már kiröhögte magát a témán, nem kér többet, és nem ilyet válogat neki össze százszámra..

dr. mesterséges színezék 2017.08.04. 21:03:53

@Hizdahr zo Loraq: "Maradjunk annyiban, hogy irigylem az optimizmusod"

Gyerekkori cimborámmal együtt zabáltuk az IPM-et és a kistesóját, az Alfát, na meg a sci-fiket és az azok mögötti sci-alapot.
Ezzel PÁRHUZAMOSAN számára lapos volt a Föld (és kétlem, hogy azóta ez változott volna), és az indokai majdnem szó szerint ugyanazok voltak harmincpáréve, mint most a jutyúbon az usák protestáns félhülyék által citáltak.

Tom Taylor 2017.08.04. 21:11:30

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Projekció! Az!
Tudod mit? Vetítgessen neked az, akinek 2 anyja van!
"Ha meghaltál, te nem tudod, hogy halott vagy, de a környezetedben élőknek azért elég szar. Na, ugyan ez a helyzet akkor is, ha hülye vagy!"

2017.08.04. 21:15:25

@dr. mesterséges színezék: Azt gondolom az ember akkor is vitába szállhat valakivel, ha egyetért, mert kíváncsi annak érvrendszerére. Az nekem nem érvrendszer, hogy ezt tanultam, azt olvastam. Pláne úgy nem, ami a kommentelő társadalomban divat, hogy úgy aláznak meg embereket, hogy fingjuk sincs a témáról, a másiknak meg igen. Egyszerűen lehangoló az az alacsony színvonal, amivel egyre sűrűbben találkozom.

A lapos Föld elmélet első hallásra egy akkora baromság, hogy itt a gondolkodó ember nem alkot azonnali ítéletet, hanem kivár. Az átlagembereknél mindent elnyom a külvilág, a belső hangot jobban halló viszont értetlenül áll előtte, hisz vannak a bolygóról készült képek, még az ISS-ről is megy valósidejű stream. Azaz egy értelmes ember nem mondhatja, hogy a Föld lapos, hisz TUDJUK, hogy nem az.

Igen ám, de a spiritualitásban eltöltött idő arra int, ne ítélkezzünk elhamarkodottan. Ha hipnózisban megég a kezd azért, mert a pénzérmét izzó fémnek hiszel, az ellentmomnd a tudomány mai állásának. Figyelem, a mainak! Bár ez sem igaz, mert azóta rájöttek, hogy a világ holografikus (linkeltem följebb az index cikket). Ha hipnózisban megég a kezed, az arra enged következtetni, hogy a minket körbevevő világ nem valódi, amit mi annak érzékelünk.

Ez után ha valaki előáll azzal, hogy a Föld lapos, nem arra gondolok elsőre, hogy ez egy idióta, hanem arra, hogy megtaláljam azt a látószöget, ahonnan igaz lehet a megállapítás. Ez a három kis novella följkebb, amit idemásoltam is erről szól, hogy biztosan van az az értelmezési környezet, amiben így is van és mindjárt három is. A konstruktív vitában benne vagyok, de azokat az embereket lassan nehezen viselem, akik üres fejjel, nulla ésszel itt játsszák a nagymenőt.

dr. mesterséges színezék 2017.08.04. 21:19:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Talán azért, mert akkor még nem is éltem? 1927-ben születtem, Einstein meg 1922-ben kapta meg a díjat."

Lássuk be, ez elég gyenge érv. A kísérleti fizikusok (nem csak ők), két irányból pályáznak a tíz misire: Einstein elméleteit alátámasztva vagy megdöntve (éz ez így van jól).
Szóval nyitott pálya.

dr. mesterséges színezék 2017.08.04. 21:24:43

@Korunk egyik legnagyobb gondolkodója: A sci-fi nem vita és nem érv (bár lehet érdekes), a fantasy pedig még kevésbé az.
Mint ahogyan Occam-borotvája sem ultima ratio, de a rendszeres használata elég messzire segített minket - bárki spirituális megfontolásától függetlenül, vagy éppen ellenére.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 21:29:17

@ColT:

"Öhm, nagyobb távcsőbe néztél már?"

Csak amatőr tükrös távcsövekbe, még amikor gimnáziumban jártam csillagász szakkörbe.

"Mert azokon át már nagyon nem pontszerűek még a csillagok sem. Csak szólok."

Ez csak az optika tökéletlensége miatt van (diffúzió az optikában és a retinádban ill. fénykép esetén az emulzióban vagy a szenzorban). Minél nagyobb a csillag látszó fényessége, annál nagyobbnak látod.

Számold csak ki, hány fokos szög alatt látjuk a hozzánk közeli csillagokat is, mondjuk az Alfa Centaurit, amely kicsit nagyobb a Napunknál, de 4.3 fényévre van tőlünk:

Távolsága kb. 41 Pm, azaz 40*10^12 km. Átmérője kb. 1.7*10^6 km. Tehát kb. 2.43*10^-6 fokos szög alatt látjuk.

Ez a 2.43*10^-6 fok sokkal kisebb, mint egy csillagászati távcső felbontása (valamivel egy ívmásodperc alatt), és még kisebb a szemünk felbontásánál, ami kb. 0.02 fok. Tehát fizikai képtelenség, hogy egy távcső valódi korongként mutasson egy csillagot, még inkább képtelenség, hogy a szemünkkel valódi korongként lássuk.

(Itt most nincs szükség EL-re, mert fényes csillagokról beszélünk.)

Optikai interferometriás távcsővel elérhető sokkal jobb felbontás, de a szemed ettől még nem lesz jobb. :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 21:31:18

@Hizdahr zo Loraq:

Szomorú lenne, ha neked lenne igazad. De lehet, tényleg túl optimista vagyok.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 21:34:42

@Tom Taylor:

""Ha meghaltál, te nem tudod, hogy halott vagy, de a környezetedben élőknek azért elég szar. Na, ugyan ez a helyzet akkor is, ha hülye vagy!""

Gratulálok, egy poénkodásnak szánt beszélgetés során is csak kibukott belőled a személyeskedés.

Buday András · http://polgarda.blog.hu 2017.08.04. 21:35:37

@okostojas007: igen, most már tudnak tudományosan csinálni animált CGI-t a gömbföldről, bravó!

Kubrick is szépet rendezett.

Buday András · http://polgarda.blog.hu 2017.08.04. 21:39:56

@Zoxo: amit furcsállsz, arra pont egy lapos földes térkép a magyarázat. Úgy már tökegyenes a vonal.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 21:56:03

@dr. mesterséges színezék:

Kva jó a végén a Bob Dole ill. Clinton keresztrejtvény.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.04. 22:00:20

@ColT:

A fenti magyarázatomhoz még egy kis kiegészítés:

A nagyobb csillagászati távcsöveket nemcsak a nagyobb felbontás, hanem a nagyobb fényerő elérésére is tervezik. Egy nagyobb távcsőben ugyanazt a csillagot fényesebbnek fogod látni, tehát erősebb lesz a fényszórás a retinádban. A távcső optikájától függetlenül ez is lehet az oka annak, hogy korongként látod a fényesebb csillagokat.

dr. mesterséges színezék 2017.08.04. 22:02:58

@Zoxo: Itten meg pont nincs sapka.
A jelek szerint nem lehet egyszerű egy világösszeesküvő élete sem.

azzi 2017.08.04. 22:18:21

@miltii01: következésképp a lány boszorkány.
Ki vagy te Uram ki ilyen jártas vagy a tudományokban ;)))

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2017.08.04. 22:32:49

A Föld p*na alakú, ezt mindenki tudhassa .

2017.08.04. 22:41:25

@Buday András: ahogy mondottam, szíved joga hülyének lenni :) Az már inkább szomorú, hogy terjeszted. tudjuk, az első űrfotót a CGI előtt meg pistike festegette :)

vénkujon 2017.08.04. 23:35:40

engem a fűtési rendszer zavar amúgy...most is. később kezdődnek a meccsek az nb1 ben a kibaszott meleg miatt. persze most közelebb repülhetett a nap.

vénkujon 2017.08.04. 23:36:49

@szociál: ...és épp ezér' faszalakúak a templomtornyok. imígyen hágjuk földanyát:-)

Wannabeactor 2017.08.05. 00:01:39

@Kovacs Nocraft Jozsefne: És ezek a kivetítések hány éve léteznek? Mi volt pár ezer évvel ezelőtt amikor sem kivetítő, sem technológia, sem elektromos áram, sem energia termelés nem létezett. Akkor mit láttak elődeink amikor az égre néztek? Hogyan volt üvegbúra, amikor az üveg mint anyag elérhetetlen volt az emberiség számára? Ha a Föld egy lapos korong, akkor milyen vastag? Sohasem fúrnak át a túloldalra, amikor; főleg tudományos célból; fúrásokat végeznek több kilométeres mélységig? A vulkánok alatt mi van, honnan indul be a láva? Hol tárolják, és mi nyomja a felszínre? Az óceánok több kilométeres mélysége csak egy kényszerképzet? A mélytengeri állatoknak is elmondták ezt? És ezt a végtelenségig lehetne folytatni.......

kalbász 2017.08.05. 01:01:26

Ezt nézzétek meg bocikáim.

www.youtube.com/watch?v=GoW8Tf7hTGA

Nagyon szívesen.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2017.08.05. 02:04:34

@bagolyleső: hm.. Klíma létezik, gender létezik. Ezeket lehet kutatni. A lapos föld létezik? Lehet kutatni a semmit?

ComLo 2017.08.05. 04:16:32

@Buday András: Olyan gonosz vagy ... Kikeresem a déli félgömbön járó repülőket, összeszedem az időket kiszámítom, te meg válaszra sem méltatod? Hát ezt érdemli az ember a kemény munkáért? Hát comlo elvtárs már szart sem ér????

ComLo 2017.08.05. 05:55:08

@miltii01: Eddig ez viszi nálam a prímet ... ha szándékos volt, gratula, de ez olyan tömény lett, hogy nem sikerült dekodolni ... a te sík LF-eden, van négy csúcs, ebből kettő az egyenlítőn, a másik kető nem derül ki hogy hol van de "felfelé és lefelé" kell haladni hozzá. Tényleg nincs elöttem hogy mit képzeltél el, pedig már kijózanodtam ...

Buday András · http://polgarda.blog.hu 2017.08.05. 06:19:38

@ComLo: Igazad van, tényleg meggyőző. De ahogy Rodolfó is meggyőzően csalt, úgy nem térít ki a hitemből 1-2 állítólagos járat.

ComLo 2017.08.05. 06:30:41

@Buday András: ... Amin emberek százai utaznak naponta. Többet én is használtam. Akár te is megtehetnéd.
De nem, te hiszel. Fényes, és pontos képet festve, többek között politikai meggyözödésed csoportjáról is. A tények nem érdekelnek, csak ami neked tetszik. Mellesleg, a valóség ilyen torz látása elég komoly pszohológiai tünet, és komoly betegségre utalhat, viccen kívül keress fel egy szakembert.

Zoxo 2017.08.05. 06:51:11

@Buday András: "amit furcsállsz, arra pont egy lapos földes térkép a magyarázat. Úgy már tökegyenes a vonal. "

Persze! MEGFELELŐ TÁVOLSÁGTARTÓ VETÜLET esetén! Körzővel, szögmérővel vonalzóval készítve! Mint Kepler és Kopernikusz! :-)

Buday András · http://polgarda.blog.hu 2017.08.05. 06:53:23

@ComLo: személyeskedj nyugodtan.

A repülőjáratok léte még nem bizonyít semmit.

ComLo 2017.08.05. 06:58:45

@Buday András: Nem nem barátom, most tévedsz.
Ha azt mondom hogy csúnya vagy, vagy nem törödsz az idősekkel, az személyeskedés.

Ha paranoid pszihés tüneteket produkálsz, elutasítod a valóságot, és alternatív univerzumot gyártasz, akkor a te érdekedben hívom fel a figyelmed, hogy amit csinálsz, az orvosi eset, és jobb lenne szakemberhez fordulni vele. Én nem lenézlek, és megalázni akarlak, hanem segíteni.

És igen, ezen repülőjáratok létezése, útvonala, menetideje, EGY konrét bizonyíték. Egy olyan amit te is leelenőrizhetsz. A kismillió másik mellett.

berne 2017.08.05. 07:00:36

Pedig ez a csodálatos, igazmondó, forradalmár demokrata szeretett rtl - etek.

slamovics bea 2017.08.05. 07:17:48

@kiskutyauto: ez pont nem a vajnatv-ben volt..

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2017.08.05. 08:45:49

@Korunk egyik legnagyobb gondolkodója: a spiritualitásban eltöltött idő arra int hogy a lapos föld elmélet kapcsán várj egy kicsit? Engem arra , hogy túl rövid az élet ahhoz, hogy mások nyilvánvalóan téves hiedelmein akárcsak tiszteletből merengjek. Céljaim és dolgom van, ha a legalapvetőbb fundamentumokat, hiedelmeket kérdőjelezném meg rendszeresen mások miatt, nem jutna időm az általam fontosnak, értékesnek tartott gondolatokra, teendőkre.

Circus 2017.08.05. 10:36:28

@FlybyWire:
"Amikor USA-ba repültem, az órámon 22 óra volt, a nap ennek ellenére fent volt tök magasan az égen"
Nem kell ahhoz repülni, elég párszáz km-t autózni valamelyik irányba, hogy lásd, a Nap nem ugyanakkor kel fel és megy le, mint otthon. Á, ez túl egyszerű, hogy igaz legyen, és kis gondolkodással ki lehessen sakkozni a gömb alakot, szóval tuti, hogy ártverés.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.05. 12:55:33

@mnandy:

"HA tényleg az lenne, a macskák már mindent lelöktek volna a széléről
:D"

Ez komoly érv, kezd megrendülni a bizalmam a lapos Föld elméletében.

Vannak ui. macskáim és tudom, tényleg mindent levernek az asztal széléről. Ami meg nincs ott, azt odatolják és szintúgy leverik.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.05. 13:06:09

@Wannabeactor:

Ez nem fair tőled. Én minden erőmet megfeszítve próbálom magyarázni, közben alkalmasint fejleszteni a lapos Föld elméletet, te meg olyan kérdéseket zúdítasz rám, amelyekre csak több évtizedes kutatás után tudnék (talán) válaszolni.

Az emberiségnek sok-sok évszázadába vagy akár évezredébe került kitalálni azt a téveszmét, hogy a Föld gömbölyű. További évezredek, lényegében már a görögök (Eratoszthenész) óta folyik az elmélet bizonygatása. egyre cifrább hazugságok és tévedések által. S te most azt várod el tőlem, hogy percek vagy órák alatt megcáfoljam több évezred hazugságait, tévedéseit?

Kutatásaink folynak, de időt igényelnek. Ne türelmetlenkedj, megkapod a válaszokat, de lehet, csak pár évtized múlva.

Rögös utakon halad a tudomány, gyakran tévutakon. Ilyen tévút volt a gömbölyű Föld elmélete. De előbb-utóbb diadalmaskodik a Tudomány, vagyis a lapos Föld - nem is elmélete, hanem - TÉNYE.

Addig is további hasznos infókat találhatsz a lapos Földdel kapcsolatos kutatásainkról a www.ir.ony/flat-Earth.html oldalon.

Thomas Dantes 2017.08.05. 16:08:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Te ügye csak trollkodsz? Na jó. foucault inga? Hogy működhet így ha a Föld lapos, és nem forog?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.05. 17:32:05

@Thomas Dantes:

"Te ügye csak trollkodsz?"

Ugyan dehogy, halálkomolyan gondolok mindent. :P

Egy lapos Föld is foroghat a középpontja körül, nem?

KukuxuBucsu 2017.08.05. 17:44:40

@Korunk egyik legnagyobb gondolkodója: bazeg te nem szűklátokörű vagy és magabaiztos, hanem értelmi Anton-Babinski szindrómás, tkp jó lehet neked

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.05. 18:11:36

A középpontja körül forgó laőos Föld egyben magyarázatot ad arra is, miért nem lép fel az az effektis, amit a @dr. mesterséges színezék: által belinkelt videó ábrázol. A kifelé növekvő centrifugális erő ui. megfelelő arányok esetén kb. kioltja az egyre ferdébben ható és egyre erősebb gravitációs erőt.

dr. mesterséges színezék 2017.08.05. 18:53:36

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Igaz, továbbá megfelelő paraméterek elfogadása esetén a Mikulás igenis meg tudja csinálni az éjszakás műszakját.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.05. 19:18:07

@dr. mesterséges színezék:

Erre a Mikulás minden körülmények között képes.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.05. 19:19:34

@Zoxo:

Fekete cicák imádói, közben meg egy cirmos löki le a poharat?

2017.08.05. 20:40:05

@KukuxuBucsu: Tudod hány önjelölt doktor állapított már meg nálam mindenféléket? Egynek se jutott eszébe az, hátha egy Tükörnek mondja. Amúgy kétségem sincs affelől, hogy nem vagyok normális, ám ha normális lennék, egy elvált apuka lennék, aki itt élné ki minden frusztrációját a többieken. Pláne olyan embereken, akiken érezni, hogy nincs olyan szándéka, hogy másokat szapuljon/minősítsen/ítélkezzen fölöttük. Azaz látszólag könnyű célpontokon. De a látszat időnként komolyan csal!

NYJetsTD 2017.08.07. 20:56:56

@ComLo: basszus, esküszöm, megsajnáltalak. De a faszért költözöl az Antarktiszra, minden más helyen be lehet szerezni káposztát, tésztát, és fúj, fúj cukrot...

@Bobby Newmark: "Az általános választójog a világ legnagyobb faszsága volt, azért tartunk most itt"
Egyetértünk. Valószínűleg már a görögök is egy szinthez kötötték, azután eljutottunk oda, hogy akár két kiló krumpli plusz tíz májkrém is elég egy szavazat demokrácia mentesítéséhez és akkor még "legyen táncról" nem is beszéltem....

@FlybyWire: Jól van, tudtam, hogy többen rácuppannak, mondd, hova küldjem a mea culpát cukrosan... :-)

Gery87 2017.08.07. 21:04:29

"Az, aki a Laposföld Társasággal érdemben foglalkozik, az egy kretén. Sajnálom, de nincs rá más szó, esetleg a barom, na jó, a tudatlan, ostoba véglény is, de itt tényleg kimerült a szókincs, oké, ha minden kötél szakad, a faszt még ki lehet mérni rá, határeset, ugye."

Mondja ezt a szintén nem épp magasröptű index, senkiházi pornós kurvákkal, drogos meg faszbukos gyökerek meg nagyseggű butaszar repper celeb fogyatékokkal foglalkozó oldal "újságírója"...:)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.08. 08:03:52

@Gery87:

Van valami abban, amit mondasz, de vannak esetek, amikor nem az számít, ki mondja, hanem az, mint mond.

Bobby Newmark 2017.08.08. 11:16:04

@Gery87: Az a különbség, hogy azok pénzért hülyék és egy csomó átlag hülye kíváncsi rájuk, a laposföldesek meg hobbiból, és a kutyát nem érdekelnek.

cradbox 2017.08.08. 13:42:31

Jól emlékszem, hogy Kotroczó hírigazgató úr a minőségi híradózás képviselője?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.08.08. 14:34:15

@cradbox:

Nem tudom, de attól még lehet a Föld lapos, nem?

Gery87 2017.08.08. 17:09:14

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Viszont hiteltelen....ami nem lényegtelen szempont.

@Bobby Newmark:

Á...nem pénzért hülyék, hidd el. És ha igen? az mitől jobb? Mitől jobb pénzért hülyékről írni?

Bobby Newmark 2017.08.09. 12:55:52

@Gery87: A hangsúly a második mondatrészeken volt, hogy azokra kíváncsiak az emberek. Azt ne kérdezd, hogy miért, mert én is teljesen értetlenül állok a faszceleb-kultusz előtt, de feltételezem, hogy léteznek emberek, akiknek annyira üres, szar és unalmas az életük, hogy ez szórakoztató. Illetve még az is elképzelhető, hogy vannak olyan szerencsétlen hülyék is, akik ezekre a gyökerekre is felfelé tudnak nézni. (Mondjuk ez valahol érthető, végülis egy seggidióta egy gazdag és híres seggidiótára fel tud nézni, az utóbbi legalább pénzt csinált az ostobaságából... valahogy)
Mindkettő lehetőség elég szomorú dolog, de úgy tűnik százmilliós nagyságrendben vannak ilyenek világszerte mindenhol.

vadbarmok 2017.08.17. 14:27:07

Itt vannak a vadbarmok, vitatkoznak vadbarmok, nem tudjátok s látjátok ti vagytok a vadbarmok

jarluska 2017.10.20. 09:53:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne: firmamentum.. aha.. ami pontosan..őőő firmamentum def pont kettőspont? :V :V

Moti 2017.10.20. 13:13:13

@Korunk egyik legnagyobb gondolkodója:
A hipnózisban égető érme nem áll meg, ugyanis az emberi szervezet egyes tudatállapotokban képes előidézni tüneteket. Pl. akár az égésé, mert az agy ELHISZI ,hogy megtörtént, és reagál fájdalommal és bőrpírral. De említhetném a sportolók által használt edzés közbeni vizualizációra, ami szintén tudományosan bizonyítottan jó hatással van a teljesítmény fejlődésére. Az emberi elme csodálatos. Főleg ha használják. :)

zoli_ 2018.01.11. 22:51:43

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Te troll vagy, vagy ennyire ostoba? Nem szokott fájni?
Kiégnek az agysejteim, hogy lehet valaki ennyire buta?

zoli_ 2018.01.11. 22:57:42

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Minimálisan sem vagy tisztában alapfigalmakkal, szögsebesség, centripetális erő, de mivel tanulatlan ostoba seggfej vagy, a butaságodat pedig azt hiszed kendőzni tudod, a seggfejségeddel. És akkor nagyon finoman fejeztem ki magam.
Párasáv a jó kurva anyád, az. 3000 éve vetít a soros mi? Te ostoba agyhalott. Baszd meg a műholdon keresztűl nézel tévét, telefonálsz, internetezel, amin tagadod ezeknek a létezését te idióta barom
süti beállítások módosítása