Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Itt csak a köpönyegforgatók maradnak életben

Trónok harca kibeszélő, 7. évad 2. rész

2017. július 25. 07:00 Fega 135 komment

1-lo2nmot3wwme1ry3ugfbog.jpeg

Újabb epizóddal folytatódott az HBO-n a Trónok harca, a tovább után pedig spoileresen tárgyaljuk az epizód eseményeit.

Ahogy Nymeria alig akarja megismerni egykori gazdáját az erdőben, úgy a hetedik évadra a sorozatra is alig lehet ráismerni. Van, ami nem változik, például az első részek továbbra is a torokköszörülésről meg a farokvakarásról szólnak, de közben van néhány gyökeres változás az eddig megszokotthoz képest. Eddig természetes volt, hogy rengeteg szálon fut a történet, alig-alig tudjuk megjegyezni az új szereplők nevét, mert epizódonként alig pár perc jut nekik. Szépen lassan összeértek a szálak, amitől megváltozott az epizódok felépítése és maga a Trónok harca is. A végeredmény egy egészen más sorozat lesz – a hetedik évad erről az átmenetről szól.

Az epizódban összegyűlt a sárkánykői terepasztal körül Dany, Tyrion, Varys, Olenna, Theon, Yara, Ellaria (meg a dorne-i tini nindzsa teknőcök), és a végére befutott Melisandre is. Korábban két-három epizód kellett ahhoz, ha mindenkiről akartunk tudni valamit, most meg egyetlen szobában ennyien kavarják a szart. Egyrészről remek érzés őket végre együtt látni, másrészt viszont, ahogy Dany is hiányolja a hazatérés örömét Sárkánykőn, úgy nekem is hiányérzetem volt, ahogy az utolsó hajrájára fordul a sorozat.

Még mindig túl sok fogaskereket kell a megfelelő irányba állítani ahhoz, hogy elindulhasson az az igazi fejvesztett futam, amit olyan sokan vártak a hetedik évadtól, és ha nincs az utolsó tíz perc, akkor sokan a mostani epizód után is úgy álltak volna fel, hogy a sok beszélgetésen kívül már megint nem történt túl sok érdemleges. Bryan Cogman ráadásul kicsit túlírta a párbeszédeket, de azért bízom benne, hogy ilyen közel a végéhez a készítőknek könnyebb a lényegre koncentrálni.

1-05jmcksnm1dliwxs-o--ig.jpeg

Leszámítva a szexjeleneteket. Mert azt is tudják, hogy egyre kevesebb lehetőségük lesz fedetlen melleket mutogatni, ezért minden alkalmat meg kell ragadniuk. A negyedik-ötödik évad környékén még elfért Szürke Féreg és Missandei nyelvleckéje meg az ebből kibontakozó szerelmi szál, de itt a hetedik évadban nem biztos, hogy pont az hiányzott a maximális elégedettséghez, hogy lássuk ezt a kapcsolatot oda kifutni, ahova mindenki várta. Szintén hasonló a helyzet Yara meg Homok Ellaria smárolgatásával is, ami a semmiből jött, de azt legalább időben elvágták.

Az viszont nem lehet véletlen, hogy Varys előételét most olvasta a kopasz homlokára a Sárkányok anyja. A köpönyegforgatás végigkíséri a sorozatot, de most a szokásosnál többet foglalkoztak ennek a lelki hátterével, illetve a következményeivel. Óvárosban látjuk, hogy kik azok, akik a történelemkönyveket írják, akik olyan nagy hatalommal bírnak a westerosiak felett. Ezek a fehér népek a címerükkel és jelmondatukkal, általában minden döntésüket annak fényében hozzák meg, hogy illeszkedjenek a szüleik szokásaihoz, erényeihez, hogy aztán a történelem lapjain jót írjanak róluk. A sorozat viszont tök jól megmutatja, mennyire béna is tud ez lenni, és többször kiderült már, hogy azok a nyerők, akik rugalmasan kezelik a szokásokat, és nem hagyják, hogy azok korlátozzák őket.

Theon Greyjoy bárhova ment, megalázták. A Starkok nem zárták tömlöcbe, de folyamatosan éreztették vele, hogy valójában csak egy túsz. Mikor hazatért, az apja rá sem bírt nézni, undorodott a fiától, aki meghajlott, és magára szedte az északi népek szokásait. Mondjuk az öreg Balon csípős megjegyzései egészen kellemesek voltak ahhoz képest, ami később várt rá. Ramsey megfosztotta a gőgjétől, ami fájdalmas volt, de ha  még mindig az a felfuvalkodott kis herceg lenne, aki a történet elején volt, már rég meghalt volna. Ezzel vissza is jutottunk a dilemmához, hogy mi a fontosabb: hosszú és kompromisszumoktól mentes életét élni, vagy dicsőségesen, a családi hagyományokhoz hűen meghalni és felkerülni a történelem lapjaira? (Lásd még a témában: Eddard Stark)

1-rxnaclorwcqzfxggmpalew.jpeg

Varys és Dany beszélgetése is erről szól, de közel sem a töketlen kopasz az egyetlen, aki a saját túlélése érdekében oldalt váltott vagy esküt szegett. Jamie ezekkel a helyzetekkel még a sorozat története előtt szembenézett, és annak idején, egy jó kardforgató kézzel még úgy döntött: nem annyira fontos, hogy mit írnak majd róla. Ezért is volt olyan erős, mikor korábban (drága kisfia), Joffrey vetette a szemére, hogy milyen üres a róla szóló oldal a királyi testőrségről szóló históriás könyvben. A címet is adó játékban pont azok a karakterek a legsikeresebbek, akik a semmiből jönnek, mint Kisujj és Varys. Ők a porban kezdték, és cím nélkül ennél magasabbra már nem törhetnek, ahol jelenleg vannak, de folyamatos és ügyes köpönyegforgatás nélkül esélyük sem lett volna idekerülni. Úgy tűnik, hogy ez a sikerhez alapvető, viszont néha van olyan fájdalmas, mint mikor a megkövesedett húst fejtik le az emberről.

Viszont a hagyomány egy dolog, a családban öröklődő természet meg egy másik. Danyt soha nem nevelte az apja, mégis látjuk, hogy így is mennyire hasonlít rá. Most pedig, ahogy Cersei a déli uraknak szépen felsorolja az eddigi tetteit, egyre nyilvánvalóbb, hogy milyen sok tekintetben ütött az apjára. Úgy viselkednek vele az emberek, hogy „ja, itt van ez a lány a sárkányokkal, aki az őrült király lánya, és egész sokszor viselkedik úgy, mint az apja, de neki mégis elnézzük, mert néha képes visszafogni magát és egyébként is milyen cuki". Az ő személyes narratívája a becsvágyról szól, a szokásos bosszú mellett, neki jár a trón, ezért tűnik kevésbé alkalmasnak arra, hogy betöltse azt a próféciát, amit nem lehet rendesen a közös nyelvre fordítani.

Ezzel szemben Jon megint elmondja, hogy neki ez az egész nem hiányzott, nem vágyott soha arra, hogy ő legyen a megváltó. Azok után, hogy mennyire hangsúlyozták Tyrion és Jon barátságát, az sem lenne meglepő, ha a törpe dobbantana a sárkányoktól a rémfarkasokhoz. Azok után, hogy ennyi szó esett a múltbéli árulásokról, meglepő lenne, ha nem várna ránk még néhány. Eléggé adja magát, hogy a testvérek is egymás ellen fordulnak, bár ha minden igaz, akkor Sansa és Jon unokatestvérnek számít, de ezt ők egyelőre nem tudják. Ezenkívül Cersei és Jamie konfliktusával az előző epizód foglalkozott, de az is könnyen előfordulhat, hogy a Királyölőből egy napon még Királynőölő is legyen.

1-susjvhmdqlizgvqmqktzag.jpeg

Ennél konkrétabb egymás ellen fordulás most a Greyjoyoknál történt, akik az utolsó tíz percben egymást gyilkolták halomra. Ezt sikerült még felturbózni azzal, hogy Theon újra elárulta Yarát. Bár ha nagyon belemagyarázós kedvünkben vagyunk, akkor lehet azt mondani, hogy szerencsétlen Theon a „nagyobb képet” nézte, és választhatott a fentebb mér említett dicső halál és a dicstelen élet között és mivel már úgyis mindegy neki, az utóbbit választotta. Így legalább lesz valaki, aki leadja a drótot Danynek.

Maga a csata egyébként ügyes volt annak ellenére, hogy látszott: igyekeztek minél kevesebből kihozni, de a hetedik évadban ez már egészen mást jelent, mint korábban. A vágások miatt túl sok mindent nem lehetett látni, de fogjuk rá, hogy ezzel a káoszt akarta átadni Mark Mylod rendező és csapata. Az adrenalinfröccsre szükségük volt a nézőknek, akik arra számítottak, hogy nem lesz már több tökölés. Csakhogy az a bizonyos tökölés eddig kódolva volt a sorozatba. Eddig volt egy túlírt szappanopera, mellekkel és sárkányokkal, hogy egy klasszikust idézzek. Ehhez csak díszítés volt az évadonkénti egy-egy komolyabb csata meg sárkány. Ezek lassan átveszik az irányítást, de az már egy másik sorozat lesz, mint amit addig néztünk.

Egyéb megfigyelések:

  • Kedvencem volt, hogy mindenki lehidalt attól, hogy Tyrion a saját (családjának) otthona ellen küldené Dany seregeit. Mi viszont tudjuk, hogy a saját apja legyilkolása után már nem olyan nagy ugrás ez, illetve hogy a Casterly-hegy közel sem olyan fontos már, mint régen volt, így az egész csak jelképes. De legalább azt is bizonyítja, hogy annyira azért nem fél attól, hogy emberek haljanak meg. Ráadásul ennek a tervnek nagyjából ott vége is, hogy Yara hajóinak nem sikerül eljutniuk Napdárdába.
  • Viszonylag rég futott bele ilyenbe a sorozat, de a Nymeria és a falkája olyasmi, ami a könyvben világos volt, de a sorozatban csak elvétett utalásokat kaptunk róla, semmi többet.
  • Misandei és Szürke Féreg jelenete abból a szempontból legalább érdekes volt, hogy a sorozatban folyamatosan búcsúznak egymástól a karakterek, Jamie és Brienne ebben a csúcstartó, de Jon és Eddard búcsúja is legendás.
  • Azért sem lehet ráismerni már a sorozatra, mert ilyen jutalom falatok vannak benne, mint a múlt héten a jóságos Lannister-katonák és Ed Sheeran, akik nem támadják meg az egyedül lovagló lányt, vagy most épp a mindent és mindenkit túlélő Meleg Pite.
  • Ezek után az lenne a szép, ha Sam megkapná a szürkehámot, és nem tudná Jorah-t meggyógyítani, de tudjuk, hogy az ellenkezője fog megtörténni.
  • Melisandre vajon szándékosan nem ejtett szót arról, hogy csak miatta van egyáltalán életben Havas Jon?

A következő rész tartalmából:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zacskóstej 2017.07.25. 11:03:02

@zizi77: Meg az se jó ha odakulázik egy ilyen tótkalap méretűt a folyosóra :)

Scagnetti 2017.07.25. 11:05:33

Ez az Euron szál nekem nagyon erőltetett. Úgy tűnik, a készítőknek hirtelen kellett találni egy plusz erőt Westeroson, aki segít Cerseinek eljutni a következő évadig. (Neki kb. vége volt a hatodik évad végén. Westeros minden számottevő hatalma ellene volt, plusz jött Daenerys is.) Ezért tűnt fel a semmiből Euron, aki egy "sziklával és madárszarral borított szigeten" pár hét alatt felhúzott egy kurva nagy flottát, és szopat szét mindenkit.
Plusz kellett egy elmebeteg is, ha már Joffrey és Ramsay is halott. Ez utóbbival még nem is lenne bajom, a karakter és főleg a színész nagyon rendben van. Az is jópont, hogy ritkítja a homokkígyókat, akik messze a legidegesítőbb karakterek voltak a sorozatban.
Csak az a flotta...

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2017.07.25. 11:13:27

@Scagnetti: "Csak az a flotta..." igen, ez nekem is nagy gond, hogy eddig a Vas-szigeteiknek az volt a problémája hogy nincs elég hajójuk, mert nicns fa, nem tudnak elég nagy armadát összerakni egy tisztességes hadjárathoz.....erre most kiderül, hogy csak kellett egy tökös csávó, aki azt mondja nekik, hogy "kezdjetek el hajót építeni" és lőn óriáshajós flotta....Értem én, hogy a vas-szigetiek nem észkombájnok de nah....ez kissé túl FAék megoldás....(Mondjuk olyan lyuk a történetben, mint az hogy a tengerparton búcsúzkodó homokribik hogy úsztak a Lannister hajó után észrevétlenül, meg még egy csomó más ilyen is van...) Más felől meg örülök hogy nem húztak el egy egész évadot azzal, hogy átladikoznak valami erdős részre fát vágni....

Limaden 2017.07.25. 11:14:40

@A nép fia: Ó, az csak egy poén, én legalábbis csak a legmeredekebb fan theory-kat gyűjtő cikkekben olvastam róla. Mert hogy Varys szoknyája alatt nem lábak vannak, hanem egy uszony vagy sellőfarok. Rengeteg minden bejött már eddig is ezekből az elméletekből (pl. ugye a R+L=J), de ezt azért kicsit erősnek érzem. :D

Gukker 2017.07.25. 11:17:33

Csak halkan írom, hogy Jaime, nem Jamie.

The reaper 2017.07.25. 11:20:11

@Scagnetti: A könyv szerint Euronnak ez a flottája már régóta megvan, ő a királyválasztás előtt hosszú ideje csak a Keskeny, illetve a nyugati tengert fosztogatta, innen van egy számottevő flottája.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2017.07.25. 11:21:58

@The reaper: na igen, csak a sorozatban ugye pont az volt, hogy amíg Euront királlyá áztatták a tengerben, addig Yara és Theon megléptek a legfaszább hajóival...

Mókuscic 2017.07.25. 11:23:43

Ezek szerint csak nekem szúrt piszkosul szemet Sam beszélgetése a mesterével. Az, hogy éppen ír egy sztorit, de a címe nem tetszett Samnek, valami költőibb kellene...
Meglátjátok, az lesz a vége, hogy Sam leteszi a tollat megöregedve a fellegvárban, a könyvtárban, és becsukja a könyvét, amit írt, a Tűz és jég dalát. Mert ez költői:)
Nagyon fontosak a dialógusok, mert Martin papával egyeztetve az alkotók pontosan tudják, hova fut ki a dolog, de amikor még nem értjük, jönnek a fanyalgók, hogy unalmas. De minden tettnek meg kell ágyazni, pont ez a jó benne.

Scagnetti 2017.07.25. 11:24:29

@The reaper: A sorozatban viszont Theonék elvitték a hajókat, Euron meg a királyválasztás után kezdett újakat építeni.

Boomshanka 2017.07.25. 11:26:55

Nekem kellemes csalódás volt ez a második rész az első sehová sem vezető, dögunalmas helyzetjelentései után. Szürke Féreg jelenetét tényleg vághatták volna rövidebbre (hehe), Meleg Pite felesleges volt, de elment, Nymeria jelenete szintén egy helyben toporgás, de legalább érdemben tett hozzá Arya karakteréhez (és végre elhangzott egy olyan mondat, amit azok értenek, akik figyeltek is kicsit a sorozat korábbi részeire). De ezeket leszámítva érdekes volt, Dany környezetében öröm hallgatni a párbeszédeket, és a Deresben zajló események is izgalmasak, bármennyire is rányomja a bélyegét a Jon-t alakító színész gyenge alakítása. Ha így halad tovább, talán sikerül elfeledtetniük az első részt, és egy jó kis évadot kapunk.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2017.07.25. 11:28:18

@Mókuscic: Mondjuk, ha Sam sokat emelgeti az ajkához a gumikesztyűs kezét, amivel előzőleg szürkehámot taperolt, hogy azt mondhassa hogy "pssssszt", akkor sokat nem fog írni szegény :D

Limaden 2017.07.25. 11:29:04

@Mókuscic: Ezen én is gondolkodtam már, de ez nem lenne túl "egyszerű" csavar a végén?

Az is érdekes, hogy a Fellegvár könyvtárában pont azok a fura, szférákat modellező gömbök lógnak a plafonról, mint ami a főcímben benne van, és a Samet fogadó mester is egy olyan szemüveget vesz le éppen az orráról, mint ami szintén a főcímben átsuhan párszor a képen. Az évszakokkal is a mesterek machinálnak valamit, az tuti.

Mókuscic 2017.07.25. 11:31:56

@Mókuscic: Erre utal az is, hogy a főcímben látott címer vagy mi pont ugyanaz, ami a könyvtárban a mennyezeten középen szóra a fényt. Jól látszott, mikor Sam először lépett be oda.

Scagnetti 2017.07.25. 11:32:01

@Hüpna: Persze, eddig is voltak lyukak a sztoriban, de ez most egy óriási lyuk, aminek az egyetlen célja, hogy az a Cersei, aki kb. mindenkit maga ellen fordított az ismert világegyetemben, maradhasson még a sorozatban egy darabig. Logikusan most a Lannisterek szopóágra kerülése kellett volna, hogy jöjjön, de ezek után már azon sem csodálkoznék, ha végigvernék Dornet és High Gardent is, majd a Hegy felkockázná és megenné a százezer dothrakit, és kipiszkálná a fogai közül őket a makulátlanok lándzsáival.

zizi77 2017.07.25. 11:35:13

@Hüpna: Nem a fater flottájának legjobb hajóit vitték el? Juronéból is vittek? Ez nekem fel se tűnt. :(

Mókuscic 2017.07.25. 11:35:27

@Limaden: :) még meredekebb elgondolás: Jon és Dany összejön, de a fényhozó, és Dany szívébe kell mértania a fényhozót... Lehet sejteni, hogy Dany sose lesz a hét királyság királya, inkább feláldozza magát a népért.

pocokman 2017.07.25. 11:36:25

@Petrow: Szerintem Havas Jon még köszönetet is mondana Sansának, hogy megszabadítja a királyi titulustól :D

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2017.07.25. 11:38:14

@Scagnetti: Na igen, de ugye húzni kell egy kicsit a sztorit, mert dramaturgia szempontjából az nem járja, hogy Dany jön-lát-győz az első két részben. Kellett valami plusz Cersei mellé, hogy mi, nézők IZGULJUNK... (és nekem nagyon rossz érzésem van a sárkánybaszó-nyílvető miatt is....mert még ha sorozatgyártják is a cuccot, akkor is egy ilyennel nehéz mozgó célpontra lőni, és újratölteni is nehézkes, meg felhúzni...deeeeee félek, hogy írók tuti belengetik majd hogy az eddig látványos kecsességgel, fürgeséggel repülő sárkányok majd szép lassan, egyenes vonalban repülve fognak támadni, esetleg le is szállnak, hoyg jó célpontok legyenek....pont mint a Fattyak csatájában, ahol Wun-Wun óriás "elfelejtett" fegyvert hozni magával....mondjuk a egy szálfát...vagy használhatta volna a baltát, ami rá volt szíjazva...de neeeeem)

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2017.07.25. 11:39:44

@zizi77: hát ugye Euron azt mondja, hogy Yara elvitte a legjobb hajóit, meg ugye azért is nem indult rögtön az üldözésükre azon melegében, mert az ő legjobb hajóit vitte el....ekkor adta ki a parancsot a népnek, hogy na akkor tessék átmenni Hajógyári szigetekbe!

Limaden 2017.07.25. 11:39:54

@Mókuscic: Igen, az biztos, hogy Dany és Jon közül csak egy maradhat a végén. Kérdés, hogy melyikük lesz az. :)

akárhogyisvan 2017.07.25. 11:44:13

2 dolog, amire régebben azért odafigyeltek: Szürke Féreg testén nulla darab seb vagy régi heg volt, ami őnála azért elég érdekes, főleg miután egyszer még a Sons of Harpy is olyan csúnyán elbánt vele, hogy majdnem el is vesztettük...

Másik megfigyelés: az csak most derül ki, hogy Tyrion régről ismeri Havas Jont?! Hány évad óta is lógnak együtt és figyelgetik az északi történéseket? Ejj...

Dawson 2017.07.25. 11:44:20

@zizi77: Még a fater összes hajóját sem tudták elvinni, hiszen kevesen voltak. Ha olyan sokan támogatták volna Yarát, akkor őt választották volna meg.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2017.07.25. 11:48:43

@akárhogyisvan: "2 dolog, amire régebben azért odafigyeltek: Szürke Féreg testén nulla darab seb vagy régi heg volt" vagy csak arra bazíroztak, hogy úgyis mindenki Missandeit fogja nézni :D

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2017.07.25. 11:57:11

Egyébként, ami nekem nem világos, de hátha nektek igen: Most akkor Varys "kis madarai" még mindig jelentenek neki, vagy teljesen átálltak a királyvári Hókuszpók, Quburyn oldalára némi nasiért? (mert nekem fura, hogy ennyire tud mindenki mindenről, hogy Euron is lazán rálel Yaráék flottájára, meg hasonlók)

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2017.07.25. 12:05:52

@Mókuscic: Ez nekem is feltűnt. A végén még be is jöhet. :) A Sam a nagy túlélő. :) És én még az első évadban biztos voltam benne, hogy az elsők között hal majd meg. :)

nem kéne... 2017.07.25. 12:08:14

@horee6:
a nap kommentje versenyt lezárhatjuk, minden további próbálkozás felesleges.

Scagnetti 2017.07.25. 12:15:57

@Hüpna: Már mikor először hallottam, hogy hét helyett nyolc évad lesz, gondoltam, hogy lesz bőven időhúzás. :(

Azért remélem, ebben az évadban már történik valami a Falon is, mert eddig két rész alatt kb. semmi.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2017.07.25. 12:23:41

@Scagnetti: "Azért remélem, ebben az évadban már történik valami a Falon is, mert eddig két rész alatt kb. semmi." azért az nagyon fontos, hogy Bran átjött a falon...mert ugye őt megérintette az Éjkirály, vagyis elvileg most már a mágikus védelem nem ér ellene, Benjen bá meg elmondta Brannak, hogy ő nem mehet át a falon túlra és nem azért mert annyira élvezi a félzombi létet. Az a kérdés, hogy vajon ezt: A: Bran is összerakta és van valami terve, hogy Háromszemű hollóként hogy fog kibabrálni mégis az éjkirállyal B: Bran nem rakta ezt össze és a szerepe inkább a trójai faló lesz mintsem háromszemű holló...

- duplagondol 2017.07.25. 12:46:29

@zizi77: Ha magának akarná kikaparni a gesztenyét, nem a saját katonákat küldi családjának vára, az öröksége ellen. Ettől lehet meggyőző a nők előtt.

Ámbár a testőröket megszámlálva, úgy tetszik, Jaime nem lépett vissza a gárdába, így most ő Casterly-hegy ura. A könyvben Cersei két unokatestvért emel fel, Damion Lannisterből várnagy, Daven Lannisterből pedig a Nyugat őrzője lesz. Ők nyilvánvalóan papírfigurák, az öröklés kérdését viszont Martin nem tisztázza.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2017.07.25. 12:48:41

Egyébként a "Sam a nagy túlélő" elmélet nekem is tetszik :) És öröm látni, ahogy évadról évadra egyre tökösebb lesz, miközben mégis megmarad az alapvetően helyén lévő jó szíve, és harcol a gyerekkora óta kísértő kisebbrendűségi érzésekkel. (lehet hogy nem egy asztalborogató típus, de akkor sem riad vissza attól, hogy azt tegye, amit helyesnek érez...pl ellopta az apja valíriai-acél fegyverét, ellopta a könyveket a zárt részlegből amikor rájött hogy az öregektől nem fog prémium olvasójegyet kapni, és úgy döntött hogy ha már szegény Jorahnak úgyis mindegy, miért ne próbálkozhatna meg sutyiban a tiltott gyógymóddal)

FlybyWire 2017.07.25. 12:48:53

@Gukker: Hetedik évad, és a t. szerző képtelen megjegyezni ezt... elképesztő!

Charlie100 2017.07.25. 12:51:26

Az első öt évad szerintem lement nagyobb bakik nélkül, aztán jött a tavalyi, ahol megszokhattuk a csatában fegyvertelen óriást, az egyenesen futó Stark fiút, a hosszútávfutó- sprinter hasbaszúrt Aryát, azt hogy észak mégiscsak felejt és nem állnak Havasék mellé. Az se volt kerek, hogy az Éjjeli őrségben sem voltak képesek megérteni Havast és társait a közeledő veszélyről. A homokkígyókat meg az egész dorni szálat nem is említve. A tengeri csata sajnos illeszkedik a sorba és lehet hogy tényleg egy egyszerű ballisztára tellett a királyvári mesternek. ( és erre nem jött rá senki évszázadokon keresztül??)

- duplagondol 2017.07.25. 12:57:43

@Hüpna: Tywin kérdése volt a negyedik évadban: "- A kismadaraid be tudnak jutni Meerenbe? - Minden bizonnyal, uram." Ennél többet nem tudunk arról, lehetnek -e neki hasznosítható gyerkőcei. A könyvben igen, de ott Varysnak egészen más szerep jut.

radical 2017.07.25. 13:02:41

Ezt én nem értettem, mit csinált Missandei és Féreg? Nem vágták le a csávó kukacát?

2017.07.25. 13:03:46

@Hüpna: talan vegul ezert lesz Senki.

FlybyWire 2017.07.25. 13:05:14

@radical: Néz végig a jelenetet.
Gy.k.: a nyelvét nem vágták le.

Bicepsz Elek 2017.07.25. 13:12:07

"Ráadásul ennek a tervnek nagyjából ott vége is, hogy Yara hajóinak nem sikerül eljutniuk Napdárdába."

Az csak a dorniekrol szol. Az elozetesben az usulliedek mar Castely Rockot tamadjak. A hajohadnak annyi, de Stannis ota tudjuk, hogy a szárazföldön erdemesebb szallitani a seregeket.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2017.07.25. 13:12:14

@Kishableany: lehet, ez csak az én értelmezésem volt, aztán ki tudja, mi lesz a vége...

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2017.07.25. 13:14:14

@- duplagondol: azt nem tudom, hogy az előző vagy az azt megelőző évadban volt, amikor Varys már Danynél beszélget Tiryonnal, és ott van az eunuchnak egy olyan elszólása, hogy a kismadaraiban feltétlenül bízik, sosem árulnák el. A következő snittben pedig mutatják, ahogy Quyburn a Királyvári laborjában ad nasiznivalót a kölyköknek....azóta nem hagy nyugodni, hogy akkor most mi van a gyerekekkel, kinek az oldalára játszanak

larry 2017.07.25. 13:16:59

Igen, értem miért, de az előző évadtól tényleg nagyon átalakult a sorozat, és ez azért egy kicsit zavaró. Mindenki mindenkivel véletlenül összetalálkozik, véletlenül pont ott van minden és mindenki, ahol, zsugorodik a világ, egyre több az ismerős panel és az ordítóan csak dramaturgiai elem, mert a végkifejlet húzza magához a sztorit, és nem fordítva, ezzel viszont gyűlnek a bosszantó plot hole-ok, és pont az veszik el a Trónok Harcából, amitől jó volt. A lassan, tülrelmesen építgetett, kiszámíthatatlan, de következetes építgetést, amiből akármi, de tényleg akármi lehet. De ami most van, az már inkább egy jó alapanyagból készült, jó, de egyre kiszámíthatóbb iparosmunka. Szeretetből mondom, csak közben egy kicsit szomorúan is. Nyafogás over.

Bicepsz Elek 2017.07.25. 13:23:15

@Hüpna: Gondolom olyanok, mint a kettős/tobbes ugyokok: penzert barkinek barmit megcsinalnak.
Persze csak mese: a gyerekeket csak a varosban lehet hasznalni(a konyvben Davos pl. mindig alruhaban a kikötői kocsmaban szerzi be az informaciokat a vilag hireirol(White harbour)), de ugye a hollok mennek ide-oda. Amugy meg egy nagyobb flotta mozgasat ki lehet figyelni, Cerseiek tudjak, hogy Dragonstoneban kotottek ki Danerysek, Yaraek viszont nem sejthettek, hogy Euron mar levajazta a dolgokat Cerseivel es rajuk vadaszik, hiszen csak eppen megerkeztek Dragonstoneba. Naivak voltak es ostobak, Euron varta oket es tuleroben is volt.

Bicepsz Elek 2017.07.25. 13:30:28

@larry: Nagyjabol a 4-ik sorozatig élvezhető volt. Az 5-ikben mar a hulyesegekre(pl. Arya kikepzese, Sam-ék) ment el sok ido feleslegesen, es ugy gondoltak, hogy a latvanyos csatajelenetekkel eleg kiszurni a nezok szemet. pl. Ahogy Cersei ravaszkodik majd ot zarjak be a verebek, az a konyvben zseniálisan le van vezetve, de sorozatban osszecsaptak. De pl. a Freyek kinyirasa is osszecsapott(ugy kellett volna, hogy "veletlen balesetek" tortennek es a Freyek beidegesednek) .
Ramseyt is elb.. tak a 6 evadban a sietseg miatt.

nem kéne... 2017.07.25. 13:31:26

@Hüpna: olyan opció nincs, hogy Qyburn tulajdonképpen Varysnak dolgozik?

zizi77 2017.07.25. 13:35:58

@- duplagondol: Nem is gondoltam, hogy Tyrion magának kapargatná a gesztenyét. Pont lesz@rja Casterly-hegyet, csak az tetszett, hogy a csajok azt hiszik, ott van még a rengeteg arany.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2017.07.25. 13:36:33

@nem kéne...: az se volna rossz csavar a végére, bár arra mutató jelre nem emlékszem hogy ezek ketten találkoztak volna. Minden esetre okos húzás lenne Varys részéről beszervezni egy Cersei-közeli bizalmast.

Mark Bolt 2017.07.25. 13:37:10

Az évadnyitón fanyalogtam, mert például Daenerys puskalövés nélkül foglalta el a várát, és én a lannisterek helyében ezt akadályozni próbáltam volna, vagy úgy hogy lerombolom, vagy úgy hogy megszállom és ostromot erőltetek ki.

Ez a rész azonban nálam legalábbis 10/10, főleg a stratégiai tanácskozások tetszettek, végén pedig összekakáltam magam mert hirtelen rájöttem hogy ebben a sorozatban meg is lehet ám halni, és hirtelen nem tudtam kinek vágják el a torkát. :)

nem kéne... 2017.07.25. 13:44:14

az egyébként feltűnt valakinek, hogy Missandei lóháton érkezett?
egy SZIGETRE?

- duplagondol 2017.07.25. 13:50:34

@Hüpna: Igen, erről meg is feledkeztem. Biztosan vannak kismadarai Essoson, láttunk is egyet az első évadban a Daenerys elleni merényletnél és mondom, küldött oda néhányat is, amikor hatalomban volt. Ettől függetlenül a királyváriak sorsát lezárták a Qyburn-féle jelenettel, nem hiszem, hogy újra elővennék még a témát.

- duplagondol 2017.07.25. 13:53:10

@zizi77: Dehogy szarja le, a harmadik évadban még be is jelentette rá az igényét az apjánál. Ha összetalálkoznak Jaime-vel (ez szinte biztosan be fog következni), okozhat ez még további drámai feszültséget.

nem kéne... 2017.07.25. 13:54:11

@Hüpna:
ez rossz volt, te is tudod.
:)))

kpni 2017.07.25. 13:54:50

@Mark Bolt: egyetértek és nem értem a fanyalgókat ha itt minden időhúzás és unalmas akkor miért is vártuk az évadot? persze mindenki a hosszú éjszakát várja de én örülök hogy nem csak csata van hanem egyéb jelenetek is....

zizi77 2017.07.25. 13:59:30

@- duplagondol: Szerintem ott is inkább az apja tiszteletére és elismerésére vágyott, de hiába. Szerintem Tyrionban nincs meg a hatalmi vágy, viszont az összes közül Ő lenne a legjobb uralkodó.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2017.07.25. 13:59:59

@nem kéne...: nem véletlenül kértem rögtön bocsánatot, de túl magas labda volt :)

- duplagondol 2017.07.25. 14:06:43

@zizi77: Miért is ne lenne? Ő maga mondta el a második év végén, mennyire szereti megalázni az őt lenézőket. Az örökség megszerzése pedig, úgy gondolom, messze nem a hatalomvágyról szól.

(Nem tudom, a magánteóriám -e, de volt egy olyan megérzésem, hogy a történtek végén tényleg ő lesz Westeros királya. Ennek a verziónak én biztosan tapsolnék...)

Kampec 2017.07.25. 14:08:58

@larry: pont ezt érzem én is, de te jobban leírtad, mint én egy másik blognál kommentben :)

zizi77 2017.07.25. 14:17:54

@- duplagondol: az én verziómban Tyrion is Targ, mert volt valami megerőszakolósdi az őrült kirány részéről az anyjával, bár sokan azt mondják az ikrek apja lehet inkább. Nekem azért gyanus, hogy jól kijön a sárkányokkal, és ez a mérhetetlen utálat az apja/?/ részéről. Dany rá fog jönni, hogy mivel utóda nem lesz, nincs értelme az uralkodásának, így a féltesóra Tyrionra hagyja majd a legvégén a trónt és visszamegy keletre Daariohoz rabszolgákat felszabadítani.
Én ennek örűlnék. Aztán az írók meg jól ott hagyják Cerseit, csak hogy bosszantsanak. :)

- duplagondol 2017.07.25. 14:39:48

@zizi77: Martin épp az ellenkezőjére utal. A szavak az apja meggyilkolásánál Tyrion száját hagyják el, fontos és lényeges szavak: "Azt hiszem, a te kicsinyített másod vagyok." A fejezetek lezárásának pedig szokás szerint súlya, mögöttes mondandója van, így a Varjak lakomájában is, Genna Lannister részéről:

"– Jaime – felelte a nagynénje, és megcibálta a fülét –, kedvesem, azóta ismerlek, amióta csecsemő voltál Joanna mellén. Úgy mosolyogsz, mint Gerion, úgy harcolsz, mint Tyg, és van benned valami Kevanból is, különben nem viselnéd ezt a palástot... de Tyrion Tywin fia, nem te. Ezt egyszer megmondtam az apád arcába is, és fél évig nem szólt hozzám. A férfiak olyan elképesztően bolondok! Még az a fajta is, akiből ezer évben egy ha születik."

A Tűz és Jég világában Aerys tesz egy megjegyzést az újszülött Jaime és Cersei láttán: "Úgy tűnik, nem a jó nőt vettem el." Ezután mindkét gyereknek a saját súlyát küldi aranyban, majd megkéri Tywint, küldje el őket hozzá, amikor már elég idősek lesznek hozzá - az anyjukkal együtt, "mert már jó rég mustrálhattam meg azt az orcát". Mikor ez Tyrion születése előtt be is következik, csupán annyi a megjegyzés: "Megviselte -e a szoptatás a melledet, mely oly nemes és büszke volt?"

Ezek, azt hiszem, világos jelek, egy olyan nagy jelentőségű kérdésben, amelynél a sorozat aligha térhet el a könyvtől.

albertamagyar 2017.07.25. 14:44:27

Csak engem zavar hogy az elmúlt két rész kb egyharmada Daenerysre ment el? Tudom hogy ő a sorozat készítőinek a nagy kedvence, de az kötelező történetmeseles mellett is pont a legroszabb színész kapja a legtöbb időt, engem rohadtul idegesít. (Hogy ki kinek "szurkol" az itt lényegtelen, Cersei vagy Ramsay jelenetivel pl. semmi bajom).
Amúgy nem lassú ez, készülés a vegjatekra, viszont egyre több a hiba. (Arya ilyen közel Kiralyvartol hogyan nem tudott még a Bolton ok sorsáról?)

zizi77 2017.07.25. 14:58:15

@- duplagondol: De ennyire még Tywin se lehet rohadék, hogy a saját fiával így bánjon, míg az erőszakból született gyerekeket isteníti/ a maga módján persze/. Ráadásul a sárkányos dolog is gyanus. Persze kiderül majd, ha Cersei vagy Jaime találkozik egyik gyíkkal, hogy mi történik. :)

zizi77 2017.07.25. 15:03:19

@- duplagondol: A tűz és jég világát még nem olvastam. Bepótolom!:)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2017.07.25. 15:07:09

A kalóz nagyon gyorsan kedvenc szereplő lesz ha így folytatja.

zizi77 2017.07.25. 15:12:26

@Hüpna: na most megnéztem az elhajózós jelenetet, és a vízbefolytós Gandalf mondja, hogy elvitték a legjobb hajóinkat. És valóban túl sokat nem is vihettek, olyan kevesen. Euron mondja, hogy most pedig MINDENKI hajót fog építeni. Ettől függetlenül az 1000 hajó összehozása 1/2 év alatt valóban némileg túlzás. :)

- duplagondol 2017.07.25. 15:22:21

@zizi77: Ők ketten sem igazán esélyesek. Tywin és Joanna gyermekei mind Casterly-hegyen születtek, emlékeim szerint pedig Martin nem tesz semmilyen utalást arra, hogy Aerys az ikrek születése előtt járt volna arrafelé. Túl van talán ez a téma tárgyalva...

- duplagondol 2017.07.25. 15:25:16

(Pikáns lenne persze, ha kiderülne, hogy Jaime (is) a saját apját ölte meg, Joffrey pedig nemhogy trónbitorló nem volt, de duplán is ő volt a legjogosultabb a Vastrónra. Mondom viszont, az ilyen teóriák a hülyeség kategóriájába tartoznak.)

- duplagondol 2017.07.25. 15:28:18

@zizi77: Oroszlánszívű Richárd és Fülöp Ágost a harmadik keresztes hadjáratban, amely a legnagyobbak közé tartozott a középkorban, 180 hajót és 39 gályát vitt magával, kábé tízezer emberrel. Ja, és a Trónok Harcában sárkányok is szerepelnek...:)

nem kéne... 2017.07.25. 15:30:26

@- duplagondol:
a végén még kiderül hogy mindenki, aki a trónra hajt, targaryen.
daenerys, jon, meg ezek szerint esélyes, hogy az ikrek is.
kíváncsi vagyok, ki még.
:)

zizi77 2017.07.25. 15:55:12

@- duplagondol: Joanna kb 1 évvel Tyrion születése előtt ott volt Királyvárban, viszont az ikrek előtt nem. Persze ez nem bizonyíték.És valami okyasmit olvastam, hogy a cicikre való utalás azért lehetett, mert az esküvőjükkor volt valami affér az ágybavitelnél Aerys-szel. Az biztos, hogy rá volt izgulva Joannára.

- duplagondol 2017.07.25. 16:04:56

@zizi77: Igen, utaltam rá, hogy ott volt. Ennél többet viszont nem tudunk. Joanna a királyné társalkodónője volt már Tywin kinevezése előtt, ők ketten H. u. 263-ban házasodtak össze. Jaime és Cersei H. u. 266-ban született, Tyrion pedig H. u. 273-ban.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2017.07.25. 16:13:19

@nem kéne...: olvastam olyan elméletet, ami szerint Varys is Targ származék :D (még mindig jobb, mint a sellős ötlet)

- duplagondol 2017.07.25. 16:21:05

@Hüpna: Pontosabban inkább Blackfyre.

zizi77 2017.07.25. 16:21:19

@Hüpna: Hát ha arra gondolunk, hogy a kasztrálásánál a tűzbe dobták az izékéjét, és ezt királyi vérekkel szokták csinálni...

pannonfunk 2017.07.25. 16:22:28

Az Obara melyik homokkígyó volt? Csak mert volt egy tipp, hogy kik fognak meghalni itt:
index.hu/mindekozben/poszt/2017/07/14/tudomanyos_modszerekkel_kiszamoltak_kit_fog_soros_gyorgy_megolni_a_tronok_harca_utolso_ket_evadaban_es_hat_kedves_rajongok_eleg_rossz_hirem_van/
és Obarának viszonylag kicsi volt az oddsa. Ketten ugye meghaltak, a harmadik, aki az anyját védte, az túlélte a csatát?

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2017.07.25. 16:24:51

@pannonfunk: Obara volt a dárdás baltaarcú lány. A legkisebb "világlegszebbnője" aki az anyját védte még életben volt, de őt is elhurcolták a kalózok

- duplagondol 2017.07.25. 16:25:42

@- duplagondol: (Aminek viszont a sorozatban nem volna semmi értelme. Ha az Aegon-sztori igazán jelentős volna a végkifejlet szempontjából, nem hanyagolhatták volna el, így viszont még Varys felmenőiről is kár spekulálni, a sorozat magyarázatai közé körítés híján aligha tudják beemelni.)

zizi77 2017.07.25. 16:26:45

@zizi77: ja és azért kopasz, hogy ne látszódjon az ezüstös haja. :)

- duplagondol 2017.07.25. 16:27:01

@pannonfunk: Tyene maradt életben, Obara és Nymeria kapott tüdőbajt.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2017.07.25. 16:28:30

@zizi77: a rajongók már kb mindenkiről legalább egyszer bebizonyították, hogy Targ származék :D (nem tudom mennyire volt vicc vagy se, de valahol még olyat is olvastam, hogy Hodor volt Targ) Ha meg még hozzá vesszük a kellően ködös és többértelmű jóslatokat, babonákat és látomásokat, na akkor szabadul el igazán a rajongói-fantázia (és Martin még rá is játszik erre....

zizi77 2017.07.25. 16:29:15

@- duplagondol: Jon származása is csak a 6. évadban lett kérdéses a sorozatban, vagy volt régebbi utalás is?

zizi77 2017.07.25. 16:31:49

@Hüpna: Hodor nem óriás származék?

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2017.07.25. 16:32:50

@- duplagondol: érdekes az Aegon sztori totál kihagyása, de ha azt nézem a dorne-i szálat is totál átírták, Stannis szála sem egészen így van, Sansa szála is NAGYON más a regényben, mint a sorozatban, szóval nekem már nehéz belőni ezek alapján, hogy mi lesz igazán fontos a regényben a sorozathoz képest (már ha valaha befejeződik a regény, mert tegnap épp azt olvastam, hogy Martin szerint a Winds of Winter is csak 2019-ben várható!!!)

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2017.07.25. 16:34:19

@zizi77: olyan ötlet is volt, hogy biztosan óriások vére csörgedezik az ereiben, hogy akkora darab, de ezek mind csak elméletek ugye.... :)

- duplagondol 2017.07.25. 16:37:24

@zizi77: Rhaegar és Lyanna neve már a legelső részben ismertté vált, a Blackfyre-lázadásokról viszont semmit sem tudunk, nem lehet alapozni rájuk, emiatt nem lehet egy lapon említeni a két esetet. Nem is fogunk egyébként hallani rólunk, a készítők láthatóan ódzkodnak attól, hogy tovább bonyolítsák az egyébként is bonyolult (?) cselekményszálakat. Ahogy a nézőközönség exponenciálisan növekszik, úgy lesznek egyre szájbarágósabbak, nem tudom például, az előző évadban elhelyeztek -e a főcím elé flashback-összefoglalókat, úgy, mint most.

- duplagondol 2017.07.25. 16:42:34

@Hüpna: Igen, ezek hosszas spekulációkhoz vezetnének el, engem egyébként a könyv jobban is foglalkoztat a sorozatnál. Sansa történetét a Boltonokkal D&D-ék szerintem eltalálták, a többi megoldásnál viszont Martin viszi a pálmát, ha már egyszer komplexebb a sztorija. 2019? Pfff...

odamondó 2017.07.25. 16:44:06

Még több ilyen gáz időhúzást mint a szexjelenet, a bőrműtét, a fölösleges farkasos jelenet és az újból a semmiből okoskodó dani :) ettől lesz igazán minőségi a sorozat.

Blabla az volt bőven meg random harc is ami érthetetlenül és totál logikátlanul érkezett. 5. évad óta haladunk rendesen. Főleg lefelé.

nem kéne... 2017.07.25. 16:45:07

@zizi77:

azt hittem azért, mert a tesztoszteron kinyírta.
ja várjál...
:))))

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2017.07.25. 16:49:18

@- duplagondol: igen, 2019 :( hacsak nem trollkodik (mondjuk amióta húzza...), és az még ugye nem is a befejező kötet lenne, tehát hol van az még... Egyébként már ennek az évadnak a készítésekor olvastam, hogy tulajdonképpen barátkozni kell a gondolattal, hogy 2 befejezése lesz a Tűz és Jég dalának, egy könyves és egy sorozatos a változtatások miatt.
Az a sok titok és ködösítés meg, ami a regényeiben van, mondhatni nagyon "olvasóbarát" mert mindenki érezni véli a lehetőséget, hogy némi spekulálással rájön valamire, amire talán más nem :) Aztán néha sikerül is rájönni, mint ahogy ugye a R+L=J is összerakható volt a regényből, anélkül, hogy a szánkba rágták volna. Még viccből valaki Hodor nevébe is beletrafált (no nem a konkrét szituációba, csak abba, hogy a szerencsétlen neve a "Hold the door"-ból jön)

- duplagondol 2017.07.25. 16:49:58

@Hüpna: Dorne-nak és a Vas-szigeteknek nem tudtak volna lapot osztani Ellaria és Euron nélkül a dramaturgiában (mínusz Victarion vagy Quentyn), emiatt nélkülözhetetlen szereplők. Úgy látszik, Aegon nem volt az.

- duplagondol 2017.07.25. 16:53:57

@Hüpna: Martin azt nyilatkozta, a végkifejlet a lényegi pontokon ugyanaz lesz és ebben nem is kételkedem. Néhány kisebb vagy közepesen fontos csavart minden bizonnyal megtartott magának, a rosszmájúak szerint ez látszik is a sorozat színvonalán. Ettől én még élvezem mind a kettőt.

zizi77 2017.07.25. 16:55:47

@nem kéne...: ugye-ugye? Mesterségesen kopasz. :-)

- duplagondol 2017.07.25. 17:01:59

2019-re egyébként, ahogy olvasom, a Fire and Blood előzménytörténet-gyűjteményt saccolja. Úgy látszik, minden fogadalma ellenére sem tud elszakadni attól, hogy ne csak egy dologra koncentráljon. Mondjuk, az alkotókészségre a változatosság általában frissítően hat.

grrm.livejournal.com/544709.html

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2017.07.25. 17:02:46

@- duplagondol: Hát ugye attól függ, ki mit ért lényegi pontoknak és végkifejletnek :D Pl aligha hiszem hogy ennek a sorozatnak happy endje lenne, néhány hősi halálban is biztos vagyok (elég valószínűtlen hogy Jon király és Dany királyné békésen boldogan uralkodnak majd sé hosszú unalmas élet után ágyban párnák közt halnak meg), de azért nem mindegy, hogy mégis ki hogyan keveredik el a neki rendeltetett végkifejletig és hogy változik közben a figurája a könyv-sorozat relációban. (mondjuk az is tény, h a könyvben Aegon hirtelen felbukkanása minden korábbi említés vagy lebegtetés nélkül, elég hajánál fogva előrángatott megoldás volt, meg is értem, hogy megy a vita azon, hogy a srác hamis sárkány)

- duplagondol 2017.07.25. 17:04:35

@Hüpna: Szinte biztosan hamis. Ha kiütné a nyeregből Daeneryst, minden a feje tetejére állna a sorozathoz képest.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2017.07.25. 17:04:46

@- duplagondol: ezen cikk alapján is legjobb esetben 2018-ban látunk belőle valamit :S (legjobb esetben, abban már végképp nem merek reménykedni, hogy mondjuk idén karácsonyra ezt kapjuk tőle)

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2017.07.25. 17:09:51

@- duplagondol: viszont illeszkedne a könyvben lebegtetett "a sárkánynak három feje van" képletbe, ami a sorozatban nincs hangsúlyozva. Vagyis a könyvben utalnak rá, hogy Dany mellé kell még két sárkány, az egyik ugye több mint valószínű, hogy Jon lesz,a másik...nos ehhez jönne jól Aegon. Meg ugye a könyv szerint Dany épp a dothraki fűtengerben abajgatódik, Aegon meg már partra is száll Westeroson egy sereggel, szóval lehet hogy épp az lesz ott a szerepe, hogy meglegyenek ezek az első csatározások (és a hősi halála...), amíg Dany felpakol, hogy elinduljon hazafelé. (meg ugye a dorni szál is....ott Doran Martell sokkal ügyesebb játékos, ő még okozhat meglepetéseket....jó persze a végkifejlet szempontjából lehet hogy nem lesz lényeges, ha az a végkifejlet hogy mindenki meghal,és Sam a könyvtárban becsukja az általa írt Tűz és Jég dala könyvet :) )

nota19 2017.07.25. 17:40:38

Olyan teóriát is olvastam, hogy Hodor őse Ser Duncan a Magas. Készül is északra Eggel egyetemben.
Azután azt is, hogy Ser Ducan Brienne őse. A termetük alapján lehetséges, ráadásul Brienne az apja fegyvertermében látja s zilfás pajzsot.
Mind a kettő hihető szerintem.
Aegon pedig szinte biztos, hogy Blackfyre, vagy Illyrio vagy a felesége révén.

Bicepsz Elek 2017.07.25. 17:50:03

@Hüpna: Ez lesz a vege.A 8 sorozat befejezo resz utolso jelenete.
Danery megtudja, hogy Sansa terhes Jon Snowtol:

youtu.be/M-K7yqm46NM

jó az arab gyerekeknek mert homokozhatnak 2017.07.25. 19:21:20

@- duplagondol: "...Tyrion pedig H. u. 273-ban."

A H. u. az mit jelent? Hodor után?

- duplagondol 2017.07.25. 19:40:29

@jó az arab gyerekeknek mert homokozhatnak: 'Hódítás után' - ugyebár itt Aegonra és az ő sárkányaira hivatkoznak. Az események egyébként 298-ban kezdődnek, Joffreyt az új évszázad bevezetőjének szánt esküvőn, 300-ban ölik meg, állítólag még a Sárkányok táncának eseményei is ebben az évben zajlanak.
süti beállítások módosítása