Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Nevessen a magyar kilátástalanságon minden csütörtök este

A mi kis falunk (RTL Klub)

2017. február 02. 07:00 Fega 79 komment

_mg_8202.jpg

A mi kis falunk elkészültét kitörő örömmel fogadhatja mindenki, aki szeretné, hogy magasabb fokozatba kapcsoljon a hazai sorozatgyártás, illetve ne csak drámasorozatok készüljenek. A mi kis falunkat ugyanis a Content Lab Factory készítette, akik teljesen új szemlélettel igyekeznek bekapcsolódni gyártói oldalról a hazai tévés gyártásba. Saját csapattal fejlesztenek sorozatterveket és forgatókönyveket, amikből aztán leforgatják az első epizódot, és ezeket igyekeznek értékesíteni a piac szereplőinek. Arról, hogy mi ez az egész, és hogyan működik, az Indexen írtunk hosszabban.

Ennek első gyümölcsét csütörtök esténként a Válótársak helyén láthatjuk az RTL Klubon. Ezt egy vígjáték sorozatnak szánják. A műfajba évek óta mindig beletört a bicskája a hazai tévéknek, még akkor is ha nem lőtték le őket olyan hamar, mint a Rém rendes család magyar remake-jét. Azt jól ismerték fel, hogy előbb utóbb muszáj lesz kiszabadulni Budapestről, ami új karakterekkel és helyzetekkel is jár.

A Mi kis falunk alkotói között ott van Kapitány Iván, aki az Üvegtigrissel megmutatta, hogy tud olyan helyzeteket, figurákat és poénokat hozni, amiket kedvel a közönség. Íróként részt vesz még A mi kis falunk készítésében Kormos Anett is, a showrunneri feladatokat pedig Hámori Barbarára bízták. Az első két rész alapján az látható, hogy az RTL bizony költött sorozatra és úgy tűnik, hogy első számú szempont jelenleg, hogy a sorozat a lehető legprofibban nézzen ki. Ezt sikerült is megvalósítani és Pilisszentlélek teljesen hitelesen alakítja a világvégi zsákfalut. (Összehasonlításképp itt van a szlovák eredeti első epizódja.)

_mg_8675.jpg

A falu lakóit csupa jól ismert színész kelti életre, még a kisebb szerepekben is szinte mindenki ismerős lesz a közönség számára. Úgy tűnik nincsenek kiemelt főszereplők, hanem mindenki megkapja a saját kis 15 percét a csillogásra. Nézzük sorban kiket is mutat be nekünk a sorozat:

  • Pajkaszeg önző polgármesterét, Károlyt, Csuja Imre alakítja, ami azért meglepő, mert ez egyáltalán nem egy jóságos szerepről van szó. A polgármester kifejezetten önzően viselkedik és személyesen sem tudunk meg róla semmi olyat, ami miatt szimpatikussá válhatna. Ez egy érdekes kreatív döntés, bár nem tudom mennyire szándékos, lehet csak simán karikatúrának szánták és nem kellene automatikusan elítélni.
  • Udvaros Dorottya alakítja a falu tanítóját, aki eddig sajnos túl sok mindent nem tett hozzá a történethez és ha jól figyeltem akkor még a keresztneve sem derül ki.
  • Van egy unokaöccsük, Laci, akit Bánki Gergely alakít. Ő áll talán legközelebb a klasszikus főszereplőhöz, de legtöbbször csak sodródik az eseményekkel.
  • Lengyel Tamás nélkül nincsen magyar sorozat, itt épp a gyökér, gyerekekkel feleslegesen üvöltöző testnevelőtanár karikatúráját osztották rá. Gyuri párja Erika, akit Lovas Rozi alakít. Ő polgármester mindenese, vagy ahogyan ők fogalmaznak a kultúr izéje.
  • Bata Éva a kocsmárost, Tecát alakítja és a sorozat rá is játszik arra, hogy egy ilyen kis faluban milyen nagy hatalom összpontosul a kocsmáros kezében.
  • Reviczky Gábor, mint egy olyan állatorvos tűnik fel, akit senki sem kér arra, hogy állatokat gyógyítson, embereket viszont annál inkább.
  • Schmied Zoltán játssza a helyi papot, aki már menekülne innen, mert itt még rendes templom sincs.
  • Szabó Győző lett Stoki a rendőr, akinek autó helyett csak kerékpár jutott. Illetve az első két epizód legkínosabb pillanatai is.

_mg_8872.jpg

Ahogy ebből is kivehető a sorozat nagyon komolyan veszi ennek a keserédes világnak a bemutatását, aminek az is a része, hogy természetesnek veszi a kilátástalanságot, a korrupciót vagy az alkoholizmust. Nem lehet azt érezni, hogy igazán viccet csinálna belőle vagy úgy gúnyolná ki, hogy közben érezzük a sorozat értékítélete valójában a helyén a van.

Ettől pedig kicsit nyomasztó is tud lenni, ami leginkább a második részben jelenik meg először. A bemutató epizód ugyanis nagyon helyesen és jó ütemérzékkel azzal foglalkozik, hogy megmutassa a falut és a szereplőket és megismerjük, hogyan megy az élet Pajkaszegen. A másodikban viszont feltűnik egy török kamion, ami azzal hogy lerobban a főúton, felforgatja a falu teljes életét. Ez egy sitcomokban gyakran alkalmazott elem, valamilyen idegen dolog kerül a rendszerbe, amivel mindenki a saját módján próbál megbirkózni.

Itt viszont világossá válik, hogy milyen nehéz felépíteni az epizódot, megtalálni az egyensúlyt a különböző karakterek között, illetve olyan helyzeteket teremteni, amiben a legtöbben tényleg viccesek tudnak lenni. Emellett az sem segített, hogy a poénkodás olyan szinten ment, hogy a török kamionos ha azt mondja, hogy plomba akkor azt mindenki rögtön bombának érti. (Arról nem is beszélve, hogy egy fék nélkül száguldó Scania képe pontosan milyen emlékeket is hoz elő az emberekben.)

_mg_7887.jpg

Lovas Rozi karakterében elég sok lehetőség lenne, de vele kapcsolatban valamiért a legtöbb minden pont a házassággal kapcsolatos, ráadásul Lengyel Tamás karaktere annyira eltúlzottan bunkó, hogy rossz nézni az egész vergődést és az ember azt is megkérdőjelezi, hogy ez a két ember hogyan lehet kapcsolatban egymással. Ha a pasija csak simán tökkelütött lenne, aki nem meri rászánni magát a dologra, talán jobban több nevetés jönne ki az egészből. A hátralévő epizódokban még van lehetőség jobb irányba vinni a történetet és remélhetőleg kevésbé arra lesz kihegyezve az egész, hogy egy nőnek Magyarországon semmirekellőnek kell éreznie magát, ha nem megy időben férjhez és szül gyerekeket valami félnótásnak.

A kocsmáros szintén jó és fontos karakter és az is, hogy elhangzanak olyan mondatok, hogy ki szavazna itt egy nőre, vagy az, hogy az embereknek nem tudásszomjuk van, hanem csak Teca sörére szomjaznak. Az alkoholizmus ráadásul az első epizód választási kampányban játszódó történetében is előkerül, viszont itt is inkább volt kellemetlen azt nézni, hogy milyen birkán viselkednek a sorozat szereplői, és nem azt éreztem, hogy most sikerült rávilágítani a magyar valóságra.

_mg_0304.jpg

Remélhetőleg sikerül majd az utóbbi irányba eljutnia a sorozatnak, ami az első részben még eléggé tartotta magát a szlovák eredetihez, de bármennyire is közeli a kultúrájuk, jó lenne ha a készítők a saját sorozatukat készítenék, amiben sokkal dominánsabbak a magyaros helyzetek. Nagyon jó, hogy sikerül beemelni a történetbe olyanokat, mint a teljesen értelmetlenül elköltött EU-s vagy egyéb támogatások, viszont egyáltalán nem könnyű ezeket úgy bemutatni, hogy tényleg hahotázás legyen a vége. Pedig elméletileg az lenne A mi kis falunk első számú feladata, nem igaz?

Az biztos, hogy jól időzít ezzel az RTL Klub és érzésem szerint komoly igény van arra, hogy csütörtök esténként egy ilyen, a magyar vidéken játszódó elsősorban vicceskedő sorozat fusson a piacvezető kereskedelmi tévé műsorán. Persze a komédia rázós műfaj, de a mozikban soha nem volt vele az embereknek gondja így nem félnék attól, hogy esélyt sem kap majd a nézőktől. Az pedig ha a Content Lab módszerei bejönnek az hosszú távon remélhetőleg az egész sorozatiparnak jót tesznek majd, A mi kis falunk pedig az első, kicsit tétova első lépés egy szebb jövő felé.

Vetítik: RTL Klub csütörtök esténként 21:30, ismétlés vasárnap 15:10

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sandman_ 2017.02.02. 08:07:34

nem rossz, nem rossz...de, ha rajtam múlt volna, én ebből csináltam volna sorozatot: tarda.blog.hu/

Babosi György · http://nyiregyhaza2019.blog.hu 2017.02.02. 08:15:28

Biztosan meg fogom nézni, de már egy kicsit unalmas, hogy a városiak azon röhögnek, hogy vidéken mindenki idióta. Közel sincs így, de ezzel is csak a már bevált sablont polírozgatjuk, tutira kellett menni. Ezért unom Bödőcsöt is az utóbbi időkben. Egyszer vicces, hogy isznak az emberek falun, de szerintem nem többet, mint a budai villákban. Csak szarabb piát és nem titokban. Ma este ezt megnézem, mert a 80-as évekbeli csehszlovák filmek jutnak eszembe róla.

kgabor89 2017.02.02. 08:22:31

Várom a sorozatot, mindig is tetszettek az Üvegtigris féle magyar vígjátékok, szerintem ebben nagyon jó volt akkoriban a magyar filmgyártás, ezt a műfajt nagyon érezték. Kár, hogy kikoptak ezek, és mostanában a drámákkal meg thrillerekkel erőlködünk.

FEGA, ebben a kritikában rengeteg az ott felejtett szó és elírás. Nem szoktam ilyeneken fennakadni, de ebben már túl sok volt. Egy többezres látogatottságú blogon feltöltés előtt érdemes lenne legalább egyszer átolvasni a megjelenő bejegyzéseket. De ezek a hibák olyan szembeötlőek, hogy nagyon látszik, nem vetted erre a fáradtságot. Pedig a blog összességében igényes szokott lenni, szeretem.

KapitányG 2017.02.02. 08:36:43

Sajnos, nemcsak elírások és ottfelejtett szavak, hanem slampos, olykor nyögvenyelős, döcögős fogalmazás, rémes központozással ( csak egyetlen példa: "Az ő fia Schmeid Zoltán játssza a helyi papot"). Kár érte.
Az Udvaros Dorottya által alakított "egy" tanítónő a sorozattal foglalkozó más cikkek szerint nem felesége, hanem testvére a polgármesternek, és a keresztneve Kati.

bencelovescars 2017.02.02. 09:24:40

@Babosi György: vidéki vagyok, és de sajnos amit Bödőcs bemutat, az úgy is van. De Bödőcs nemcsak az alkoholizmusra világít rá, hanem (ez a sorozat nem tudjuk hogy rávilágít majd) az iskolázatlanságra is. És ha egy budai villában részegre isszák magukat, azért nem ugyanaz, mint amikor egy tiszazalaszabolcskunbasznádon a falusi kocsmában már reggel 10-kor mindenki megitta a 3. sört meg a 2. rövidet. És igen, erre rá kell világítani. De az a baj, hogy akiknek fel kéne kelni ebből a nihilből, azok nem néznek ilyeneket

GiaMarie 2017.02.02. 09:25:10

Pilisszentlélek nem jól alakítja a világvégi zsákfalut, hanem az! :D Bár én nem ezt választottam volna helyszínnek, mert egyáltalán nem klasszikus. Az életed nem egy nyomorult kilátástalan sz*r, ha oda születsz. Sokkal inkább hajaz a Dunakanyar településeire, mint a reménytelen végekre. Anno, mikor felfedeztem és beleszerettem, megnéztem az ingatlan árakat. Maradjunk annyiban, hogy a négyzetméter árak verték a budapestit - persze nem is érdemtelenül. Választhatták volna mondjuk inkább Tésát, ha a realizmus a cél egy reménytelen zsákfalu bemutatása kapcsán :D. Ott már akkor szerencséd van, ha a leendő házastársad "csak" másodunkatestvér, és nem közelebbi

RTB 2017.02.02. 09:28:59

@sandman_: úristen, a tarda. Teljesen elfelejtettem

olvasóink írták · http://mediaszerencsetlenseg.blog.hu/ 2017.02.02. 09:29:58

A bemutató epizód ugyanis nagyon helyesen és jó ütemérzékkel azzal foglalkozik, hogy megmutassa a várost és a szereplőket és megismerjük, hogyan megy az élet Pajkaszegen. A másodikban viszont érkezik egy török kamion a faluba, ami lerobban a főúton és ezzel felforgatja a falu teljes életét.

város vs falu

GiaMarie 2017.02.02. 09:30:43

A takaros suli előtt a legfrisebb divat szerint öltözött pedagógus sem éppen tipikus, még városon sem. Ami a nőn rajta van, az még a fast fashionből is minimum 1 heti pedagógus fizetés. Be kell ballagni a KIK-be, és onnan öltöztetni a nőket a realitás jegyében egy ilyen filmben.

Babosi György · http://nyiregyhaza2019.blog.hu 2017.02.02. 09:30:53

@bencelovescars: Értem, amit írsz és tényleg így van. A bajom az egésszel az, hogy ezen röhögünk, ez a tréfa alapja. Inkább siralmas és elkeserítő. Nyíregyházán élek és a kocsmák nyitása itt is a 6 órási munkakezdéshez igazodik.

BotloB 2017.02.02. 09:38:53

Nagyon remélem, hogy nem fog ez a hatalmas magyar komédiázás a vidékkel kapcsolatos sztereotípiahalmaz kifigurázásába átcsapni. Szerintem már régen nem a poénkodás magasiskolája azon röhögni, hogy vidéken a kocsma a kulturális élet központja és általában mindenki tapló, részeg vagy csekély szellemi képességű.

Szerintem sokkal érdekesebb, magyarabb és aktuálisabb lenne egy olyan vidéki települést bemutatni, ahol a lakosság fele "sztereotipikus" vidéki, de egyre több a közeli városban dolgozó, de vidéken élő "középosztálybeli", akiknek már mást jelent a vidéki élet, és más igényeik is vannak azzal kapcsolatban.

Szerintem ez a kettősség sokkal használhatóbb alapszituációt eredményezne.

Tristee 2017.02.02. 09:56:07

"magyar vidéken játszódó elsősorban vicceskedő sorozat fusson "

Idióta sorozat, ostoba szerzővel-rendezővel és félkegyelműeket alakító színészekkel.

Eleve aberrált és botrányos ötlet a vidéki, kilakoltatásokkal, munkanélküliséggel, megfagyással, tűzifa-lopásokkal, fiatalok menekülésével, elöregedéssel terhes falusi létet ilyen vicceskedő módon elhazudni.

Vészmadár · http://foxhole.blog.hu 2017.02.02. 10:08:51

@Tristee: nyugi van, az megvan, hogy ez nem dokumentumfilm? Mi a jó francért nem lehet egy sima fiktív vígjátékot normálisan a helyén kezelni?
Az Angyalbőrben idején is tudható volt, hogy az nem mindenben az igazi honvédség, a Linda sem doku volt a rendőrség működéséről, a CSI/Dr. Csont sem a valós képet adja - erre jön, hogy dehát a vidék nem is ilyen igazából! Tök lényegtelen a valóság, ez egy fiktív vígjáték - amire szerintem piszok nagy szükség van...
( megjegyzés: szerintem az egyetlen valós sorozat az a Supernatural, csak hogy legyen mibe belekötnöd....XD)

Kicknick 2017.02.02. 10:23:24

@Tristee: az. botrányos. ki is dobom a tévémet. ja nem.

2017.02.02. 10:37:22

Tuti csalódni fogok, mert olyanra számítok, mint Menzel filmjei. Mindegy, Lovas Roziért adok nekik egy esélyt.

BotloB 2017.02.02. 10:37:26

@Vészmadár:

Valahol egyetértek veled, hogy helyén kell kezelni, hogy ez komédia, csak azt nem értem, hogy miért tartunk még mindig ott, hogy a vidéki élet kihívását és egyben a szituációs komédia szituációját a részegség, a tanulatlanság meg a kulturálatlanság adja. Írtam már egy korábbi kommentben javaslatot egy szerintem működő vidéki szitkom koncepcióra, de akár csinálhatnánk szitkomot városba költöző vidéki egyetemistákról vagy városi panelproliról is. Még akár ihatnak is, lehetnek tanulatlanok is, csak ne ez legyen a komikus helyzeteket adó szituáció alapja meg a poén csattanója.

2017.02.02. 10:43:12

Tök mindegy miről szól, a hogyan-on van a hangsúly. Egy tehetséges, alázatos és szorgalmas társaság bármilyen témában képes szórakoztató, egyedi dolgot összerakni. Ha a tehetség, az alázat és a szorgalom nincs meg, akkor meg szar lesz, még ha megcukrozzák és behintik csillámporral is. Nézd meg pl. Fekete Istvánt, leírja mondjuk a nyári alkonyt úgy, hogy tátott szájjal, könnyekkel a szemedben seggre ülsz. Aztán kevésbé tehetséges valakik meg erőlködhetnek, semmi nem jön össze.

mások nem látják 2017.02.02. 10:48:55

Megnéztem az ötperces előzetest. Csuda vicces, azóta is hahotázok.

flamer 2017.02.02. 11:04:04

@Vészmadár: Engem azért zavar egy kicsit, hogy ezek a sorozatok a valóságra egyáltalán nem tudnak reflektálni. Olyan, mint ha valaki soha nem járt volna egy magyar faluban, csak kapott egy másfél mondatos briefet arról, hogy az nagyjából milyen (benne a legótvarabb sztereotípiákkal) és ez alapján talált volna ki valamit.

2017.02.02. 11:07:20

A magyar kommersz filmeknek már nagyon rég nem áll jól a sztereotípiák túltolása és az erőltetett poénok.

A prolinak ez kell, jó szórakozást!

moonshadow 2017.02.02. 11:23:21

Ugyan minek néznék tévében magyar rögvalóságot, amikor egész nap azt látom?

cucmuc 2017.02.02. 11:24:07

A képen nem süt a nap, a színész mégis a szeme elé teszi a kezét.
Ezért olyan hiteltelenek a magyar filmes jelenetek, nemcsak a párbeszédek esetlenége miatt, hanem a százéves színészi berögzülések miatt is.

cukkmukk 2017.02.02. 11:45:19

Hát én várom. Valami kell a válótársak helyére.

kelemen12 2017.02.02. 11:48:37

@cucmuc: " A képen nem süt a nap, a színész mégis a szeme elé teszi a kezét. "

te komolyan akkor szoktad ezt csinálni, ha süt a nap? MUHAHAHAHA!

arról nem is beszélve, hogy a falusi ember bírja a napot, és így szokta a távolba nézését imitálni.

Karipapa01 2017.02.02. 11:50:13

Azért a magyar filmvígjáték gyártásnak is vannak hagyományai, például A veréb is madár, Rátóti legényanya, Indul a bakterház, Üvegtigris... és még hosszan sorolhatnám. Jó, hogy ezek nem sorozatok, de akár lehettek is volna. És mindegyik erős túllövéssel "reflektált a valóságra", hiszen ez benne a humor. Az, hogy a kocsmáros a legnagyobb úr a faluban, lehet tragikus és lehet humoros is attól függően, hogy honnan vizsgáljuk. Aki pedig nem akar jókat röhögni, az nézze a Bánk Bánt.

Mirrmurr 2017.02.02. 12:02:48

Mi az a showrunner? Ez a cikkből nem derül ki, és ha a Google meg is mondja, azért nem ártana egyértelműsíteni, Fega.

Billy Pilgrim 2017.02.02. 12:14:22

Szóval némi ráncfelvarrással a színpadról átemelték a tv-be a Portugált?

Jasinka Ádám 2017.02.02. 12:14:36

@KapitányG: Én is láttam az első két részt, és nem emlékszem arra, hogy mondanák, Udvaros játszaná a feleségét. Sőt, szerintem említés szintjén sem jelenik meg, hogy a felesége lenne. Persze nincs kizárva. Az viszont biztos, hogy Laci (Bánki Gergely) a polgármester (Csuja Imre) unokaöccse.

A másik, ha már elírások. Nem Schmeid, hanem Schmied Zoltán.

Thomas Dantes 2017.02.02. 12:17:37

Tehát vacak lett és szar, ahol az a poén hogy hé vidéken lusta és piás emberek vannak meg belelépnek a szarba höhöhöhhö. Oszt ülnek egész nap a kocsmába hahahahaha.

Még egy gyesznóvágásos jelenet kellene bele és kész is.

Mondom ezt vidékiként, kisvárosban élve. Ez nem vicces már , az alapötlet sem. Ha pedig az alapötlet nem jó abból mit lehet kihozni? Itt, ahol Magyarországon azt hiszik az írók az lesz poénos ha fárasztó szóvicceket pakolunk valamibe? Ha a színészek úgy mozognak a vásznon mint a színpadon, ami így pocsék lesz? Pedig remek színészekről van szó, és akár filmben is tudnak jól szerepelni.

BotloB 2017.02.02. 12:59:27

@Karipapa01:

Az a baj, hogy a Bakterház 1979-ben készült, most meg 2017-et írunk. Az barátok között is 40 év, aztán mégis úgy néz ki, hogy csak annyi változott az alaphelyzeten, hogy modernebb ruhákba öltöztetik a hasonlóan prosztó sztereotipikus "vidékieket".

Attila Zsiga 2017.02.02. 13:05:23

Szerintem ebben a nagyvárosi kirándulásról is lehetne egy olyan részt csinálni, hogy mennyire rohadtul személytelenek. Nem a vidéket kéne fikázni, hanem inkább becsülni, mert nagyon sok erő rejlik benne!

Szartranszplantáció 2017.02.02. 13:08:49

Új szemlélettel, naja. Ez már majdnem egy poén! VASTAGON SZEDETT plomba-bomba elmesélés-megjelenítésen viszont kiröhintettem magam kínomban, a produkción úgy sem lehet majd. Az összes klisét lehet előre tudni. A szoksásos tű fokán át nem jutás itt is: olyan széles rétegekre kell kalibrálni a remekművet, hogy eladható legyen, de legalábbis ne legyen ultrabrutál veszteséges, de egyediségnek látszó üreslufi-elemeket is illene bele vinni, amiből nem lesz semmi, lásd 1. pont. Ami egyben a színvonalat is erősen behatárolja. Lásd még: tyúkocska vagy tojásocska, a tévé változtasson vagy a befogadó közeg? Kinek a felelőssége, hogy ugyanabban a szellemi nihilben toporgunk? Kinek illene elmozdulni egy vállalhatóbb irányba? Legyen ez Fókusz, sorozat vagy film, ugyanazok az akadályok, fennforgások.
@BotloB: hátpedig a pesti Proli és Proliné erősen célközönség, megnyugodhatsz.

Punetti kapitány 2017.02.02. 13:11:10

És miért nem volt elég szinkronizálni a szlovák verziót? Vagy lesz ahhoz képest különbség?

Szartranszplantáció 2017.02.02. 13:12:43

@Babosi György: vágom ezt a cseh párhuzamot, azoknak különleges hangulatuk volt. De szerintem csalódni fogsz, ha ettől azt várod.

BotloB 2017.02.02. 13:15:27

@Szartranszplantáció:

Valószínűleg célközönség, de ugyanez a célközönség megnézi az Így jártam anyátokkalt is, ami ugyanúgy kispolgári, mondhatni proli, viszont nem ennyire prosztó.

innovation 2017.02.02. 13:16:05

Azért várom már, hogy ne mindenhol ugyanazok a színészek legyenek.
Abban is egyetértek, hogy igaz, vígjáték, de jó lenne, ha az igényesebbek közé tartozzék.

Fidesz Bérenc (törölt) 2017.02.02. 13:34:01

A vidék szart sem ér, már bocs. Hiába jöttök a mezőgazdasággal basszátok meg, az csak arra jó, h a madarakat lehúzzátok a túlárazott szarokkal. Kézműves barack, egyenesen a termelőtől, csak 5000ft kilója...meg hasonlók. Közben az íze meg egy kalap szar, és még a 300 forintos spanyol szutyok is lenyomja minőségben. Aztán meg sírnak a vidékiek, h az áruikra senki nem kíváncsi. Hát nem is, termeljetek csak magatoknak, azt szeva, mi meg itt a fővárosban majd rendelünk külföldről, mert még úgy is olcsóbb annál, mint ahogy ti próbáljátok ránk sózni a vidéki szarjaitokat azzal a felkiáltással, h a pestieknek jó lesz az. Nem, nem lesz jó, szal nyugodtan feldughatjátok magatoknak az egész veteményest.

Jottó 2017.02.02. 13:45:46

nem lehetne hogy egyszer az életbe ne ugyanaz az 5 ember játsszon valamiben? nem hiszem el hogy ne lenne kismillió színész, színésznövendék, vagy akár lelkes/tehetséges amatőr, akikre rá lehetne bízni dolgokat.. hihetetlen hogy amennyire már nagy "nyugati" produkciókban is megy az h tök ismeretlen emberekre rá mernek bízni komoly szerepeket, addig itthon még mindig "A falu lakóit csupa jól ismert színész kelti életre, még a kisebb szerepekben is szinte mindenki ismerős lesz a közönség számára" ..kurvára unalmas

mihály nyilas 2017.02.02. 13:53:07

40 éves fővárosi születésű vagyok, azóta is itt lakom, még katona is itt voltam. Végre megtudhatom ebből a remek kis sorozatból, hogy milyenek is a falusiak akik a BP. vége tábla után laknak.

Buchhalter 2017.02.02. 13:55:07

@Tristee: kicsit nem reagáltad túl? Vidéken kit is lakoltatnak ki?Talán az illegális roma házfoglalót aki lopja az áramot is? És meg is érdemli amikor elhajtják .

mihály nyilas 2017.02.02. 13:58:28

@Fidesz Bérenc:
Veled vagyok Tesó! Jajj de jó, hogy vannak még ilyen tökös, keményf@szú pesti gyerekek. Tökre igazad van, még a Klauzál téren is jobb teremne mindenből mint ott falun a Bp. tábla vége után... Búzát meg amiből a kenyerünk van, termesztünk majd a 8.ba ahol laksz, majd a koherók learatják... Pestipower...

Buchhalter 2017.02.02. 13:58:44

@Fidesz Bérenc: Sajnos egyet értek veled. Csepelen is a helyi piacon árulja a sok kapzsi kofa a cuccait drágábban ! mint a mellette lévő Spar és társai.Ami sokszor olcsóbb és minőségibb,mint az ő "kézműves" árujuk.Saját tapasztalat,hogy számlát nem adnak és sokan azt is elfelejtik,hogy őstermelőként évi 4 milláig adómentesek.Beránt papíron még két nyugger szülőt és jó kis adómentes biznisz.

Netuddki. 2017.02.02. 14:01:16

@bencelovescars: "És ha egy budai villában részegre isszák magukat, azért nem ugyanaz, mint amikor egy tiszazalaszabolcskunbasznádon a falusi kocsmában már reggel 10-kor mindenki megitta a 3. sört meg a 2. rövidet."

Kötsög butapesti! "Falun" nincs nyitva a kocsma délelőtt. Csak szólok.

Szartranszplantáció 2017.02.02. 14:02:28

@BotloB: elhiszem neked, annyira taszít az átlag sitcom, hogy ilyen távolságból nem látom át az eltéréseket. Visszatérve, valahogy sosem ment ez a magyar életreplika, de mivel kell valami visszacsatolás a sajátéletről, mulatni magunkon/vidéki parasztokon, így, mivel nincs más ami közelebb lenne egy bizonyos sikere mindig lesz az ilyennek, akármennyire is harmatos. Magáénak érzi az ember, ha a betonvillanykaró az itthon megszokott látványt nyújtja, ha a kisbolt felirata is az, ezek a hangulatok dominálnak, nem az, hogy meg van jelenítve mondjuk a pálinkavedelés és hogy az akár lehet gáz is, nem ezzel törődik a néző.

Attól félek én is, hogy a vidék árnyalása helyett kizárólag falusi attitűdökkel bíró lakosságú, tehénszarszagú, nagy masszaként ég be mégjobban tízezrek fejébe, megerősítve az eddigieket, mint "a hely, ami körülvesz". Holott jóval heterogénebb ez. Volt már tapasztalatom pár homogén tudattal.
@Jottó: ugyanez szinkronhangokkal. Na AZ az unalmas. Lásd 1. pontom: kell a bebiztosított siker. Valahonnan kerítenek pézt az uncsi egysíkúságra időről időre. Ne gondold, hogy egyértelműen élvezhetőbb a produksön, ha nem csak nagyok a nevek. Fekete Bojtár is gyilkos, pedig az már hozza az általad elvártakat. Csak hát szar.

prukker 2017.02.02. 15:43:14

Ahogy Szabó Győző a fenti képen tolja ki a bringát a susnyásból előrevetíti, hogy maximum sasjózsi szintű idétlen, túljátszott "poénok" lesznek benne.
Remélem nem így van és csak SZGY hozza a megszokott ripacs stílusát.

Sir Gombóc 2017.02.02. 16:03:42

@Babosi György:
Mint ahogy mindenhol, így Budapesten is. Semmi különbség.

gmihaly621 2017.02.02. 16:04:34

Újabban a médiamunkások és az intellektulkok egy része azt szajkózza, hogy "kilátástalanság". Tartok tőle, hogy mások emiatt még jobban megutálják őket. Hogy lehet ilyesmit kijelenteni, okostojások ?

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2017.02.02. 16:26:27

Az óvatos optimisták az első rész után ezzel a mondattal kelnek fel a fotelből : - Ettől féltem!
A pesszimisták meg : - Mi mást vártunk ezektől ?
Sanszos hogy ez nem lesz valami jó, annyira érzem hogy egy poénon nem fogok nevetni, az meg hogy szabó Győző is szerepel benne szinte bukásra van ítélve.
Ezt külföldön ki veszi meg ?
Kína esetleg, mert az euban ilyenért egy kanyit nem fizetnek.

reqcka 2017.02.02. 16:33:46

Az előzetest nézve a karakterek erőltetettsége és a színészek ripacs.. izé.. túljátszása olyan mértékben fájó, hogy akaratlanul felvettem a "facepalm" pozíciót...

_-_-_ 2017.02.02. 16:46:57

Jó lába van a telefonáló nőnek, az ülőnek meg jó cicije.

Infamous 2017.02.02. 17:04:20

Szerintem ez annyira 90-es évek.

Endre bá 2017.02.02. 17:04:52

Már a Válótársak is elég gyenguszka volt...
Kormos Anett? Pffff
Úgy néz ki, hogy itt csak az HBO tud minőséget produkálni.

zsocskmid 2017.02.02. 20:20:22

@Fidesz Bérenc: költözz vidékre, termelj valamit aztán add el jó drágán valamelyik büdös pesti köcsögnek, hátha attól jobb lesz a hangulatod.

Slevin8 2017.02.02. 20:42:18

@Endre bá: Lattam mar masik post-nal is, ahogy osztod az eszt a TV-musorokrol, pedig a nick-ed alapjan eloszor azt gondoltam, ertesz hozza, de aztan eleg gyorsan kiderult, milyen fogalmatlan vagy.

Tibor Suveg 2017.02.02. 22:28:24

Most lett vége,megnéztem.Kár volt.Nagyon rossz lett.Sajnálom.

2017.02.02. 23:08:21

@Fidesz Bérenc: haha... látszik, hogy fogyi vagy :) az ilyen őstermelők fele a "kína" piacról szerzi be a legolcsóbb ipari szemetet, és azt próbálja eladni neked pestfalván. Aki rendesen termel üzemszerüen, és jó minőségű az áruja, az külföldre adja el. Ha ettél volna már rendes paradicsomot, akkor éreznéd a különbséget az ipari és a házi közt, de azt nem hiszem, hogy csepelen kapod meg télvíz idején :)

Occam beretvája 2017.02.02. 23:08:33

Parasztember nem itat a lóval pálinkát!Még a cigány sem!
Ez csak egy metszett faszú degenerált kazárnak juthat eszébe.
LOL

RandyMarsh 2017.02.02. 23:09:25

megint egy őrült gyenge bebaszós/szaros poénokkal operáló sorozat, ugyanazokkal a szereplőkkel, akiket már megszokhattunk.

gesztesi karcsi hogyhogy nem szerepel benne?

stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2017.02.02. 23:16:42

nem volt ez olyan rossz mint amilyennek be lett harangozva.

laci_52 2017.02.02. 23:25:49

Nem volt rossz és igazi profi színészek játszottak benne: Csuja Imre, Reviczky Gábor, Udvaros Dorottya, Szabó Győző stb.

SZaSZ 2017.02.03. 00:13:15

Én ma este megnéztem. Még nem tértem magamhoz.... ekkora szart már nagyon régen láttam. Erőltetett poénok, ócska, olcsó színészi játék, szavakat nehéz rá találni....

cukkmukk 2017.02.03. 08:05:22

Annyira szar, hogy már majdnem jó, de átfordult vissza nagyon szarba.

RTB 2017.02.03. 08:15:53

megnéztem. Voltak benne jó poénok is, de összességében túl sok a karikatúraszerű szereplő, mint pl a közmunkások, a debil rendőr, a tornatanár és polgármester jelölt. Az viszont jó, hogy aktuális jelenségekre reflektál és van benne egy Teca, meg egy Teca és megint Teca.

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2017.02.03. 09:40:03

Nincsenek rá szavak mennyire gyenge lett.
Az asztmás susogós edző karaktere tetszett csak, hozta a szintet, a többi statisztált.
Azt hittem a Válótársaknál nincs lejjebb, de van.

2017.02.03. 10:45:56

annyira rossz, hogy fizikai fájdalmat éreztem, elkeserítő, hogy egy KIBASZOTT nézhető vígjátékot nem bírnak leforgatni
ripacs színászek, értelmetlen, előre látható, óvodás, kicsit sem vicces poénok, izzadságszagú erőlködés, mintha éva vermuttól berúgott gimis építőtábori produkció lenne, egyszerűen nem hiszem el, hogy valaki ezért pénzt kap, ahelyett, hogy illegalitásba vonulna

Szartranszplantáció 2017.02.03. 10:51:01

@laci_52: hm. Igazán nem a magaskuttúra fogadatlan prókátoraként, de mint könnyen elérhető lehetőség: az M5-ön időről időre vannak felirattal nézhető filmek, na, ott előfordulnak már _színészi_ pillanatok. Szükséged van az összevetésre, mert őket/ezt profinak nevezni több, mint erős. Nyiss a világra és jobb lesz az életminőséged.

Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz!!! (törölt) · http://www.szar.hu/ 2017.02.03. 11:14:38

és hol a "fal"?

Mné T Ildi 2017.02.04. 02:58:34

Miért nem tudnak már egy Szomszédokhoz hasonló sorozatot gyártaniiii a középosztálynak és az idősebbeknek?? (5-6 család, napi élete.)

inebhedj - szerintem 2017.02.04. 13:13:46

@2147. számú Bartók Béla Úttörőcsapat:

Csak a trailert láttam, de az a gyanúm, hogy végre egy jó magyar trailert.

A főcím (a pocsék zenét leszámítva) kiváló, világszínvonalú, le a kalappal!

A többi pedig remek ízelítőt ad egy szokásos, erőltetett, izzadtságszagú, harmatgyenge fércműről, hiteltelen alakításokkal, életszerűtlen (van ilyen szó?) dialógusokkal, humort még hírből sem ismerő helyzetekkel. Az írókat, forgatókönyvírókat, film/tv-színészeket mindenképpen nélkülözni kellett a forgatás során, ez egyértelműnek tűnik, ha netán valami okból oda is keveredett színész (Udvaros Dorottya), a trailer alapján esélye nem volt a forgatókönyvvel, dramaturggal, dialógusokkal, és társaikkal szemben.

Szóval nem nézem meg, mert a trailer hitelesnek tűnik, így ez a sorozat nem nekem való. Maximum megvárom, míg valaki pár perces youtube videóban (és valóban humorosan) bemutatja.

tetvesköcsög (törölt) 2017.02.05. 17:51:36

tecát dugnám, a de a film qrvagagyi!!4

tetvesköcsög (törölt) 2017.02.05. 17:59:42

@BotloB: "barátok közt"
süti beállítások módosítása