Volt 2000-ben egy Frequency című fim, ami itthon Fehér zaj is azonos címen ment a mozikban, és arról szólt, hogy egy New York-i detektív 30 évvel apja halála után arra ébred, hogy a fater egykori rövidhullámú rádiója megszólal a sufniban, és a tűzoltó apuka szól bele. A Frequency című 2016-os tévésorozat pilotjában egy csaj (a kiváló Peyton List), aki egyébként nyomozó a New York-i rendőrségnél, 20 évvel apja halála után arra ébred, hogy a fater egykori rövidhullámú rádiójába villám csapott, amitől az működni kezd a sufniban, és a halott, dettó nyomozó fater (Riley Smith) szól bele.
A The CW-re egyáltalán nem, vagy csak kicsit jellemző sorozat (nyomozósakat nem nagyon szoktak bevállalni, a Beauty and the Beast volt a kivétel) pilotja az egyik legjobb az idei újoncfelhozatalból, mert nagyon jó a szereposztása, és mert hatalmas szíve van. A csatornára általában az jellemző, hogy fiatalokra céloznak, és a sorozataikban több a szép ember, mint a milánói divathéten, erre itt van ez a sorozat, amiben a rájuk jellemző szereplőkből van a legkevesebb (List és az anyját alakító Devin Kelley mellett senki), a téma pedig (bizonyos értelemben) időutazásos és nyomozós. Semmi gimi, szerelem, csajozás, szappan. Spoilerek is jönnek.
Az időutazásos, vagy inkább a múltba belenyúlós sorozatoknak megvan az a rákfenéje, hogy a nagyfater paradoxon miatt (nem mehetek vissza a múltba megölni a nagyfatert, mert akkor meg sem születnék, és nem mehetnék vissza a múltba megölni a nagyfatert) ha a múltat baszkuráljuk, annak a jelenben vannak következményei, és mivel a Timeless című NBC-sorozathoz hasonlóan a Frequency sem foglalkozik azzal, hogy ezt jobban elmagyarázza, meg kell elégednünk azzal, hogy ha valamin változtatunk akkor, az ma felborogathatja a kis életünket. És persze mivel a csaj megmenti a fater életét, így megváltoztatja a múltat, a jelen is átalakul (az anyját megöli egy sorozatgyilkos, a faszija nem is ismeri, és a fater is meghal időközben, szóval nettó szopó) - közben villanásszerű képekben megmutatják azokat az emlékeket, amikkel az új idővonalban a lány már bír.
És itt kezdtem el egy kicsit aggódni. A központi téma ugyan nem az időbeli manipulálás, hanem egy nyomozás egy 20 éve aktív, aztán a fater halála után leálló sorozatgyilkos után (aki az új idővonalban természetesen aktív maradt), akit apu 20 évvel ezelőtt, a lány meg most igyekszik majd elkapni, ami megint csak felvet egy rakás kérdést, de oké, nem teszem fel őket, a Lostot is végignéztem, és csak kicsit voltam ideges. Azt viszont nem tudom nem pedzegetni, hogy akkor most minden részben lesz majd valami újdonság? Mert a fater, aki életben maradt, ugye, az elkezd a múltban nyomozni a sorozatgyilkos után, és ezzel óhatatlanul változtat majd azon a jelenen, amiből a csaj rádiózik neki vissza, mert a sorozat univerzumában szemmel láthatóan csak a csaj az, aki mindkét idővonallal tisztában van. NEM FOG BELEHÜLYÜNI A HATODIK RÉSZRE???
Ettől még maradni fogok a sorozat mellett, mert a baromságfaktor nem nyomja el a színészek tehetségét, és az apa-lánya távkapcsolatot (höhö), amit nagyon jól eladtak nekem, de tényleg. Remélem lesz majd egy olyan jelenet a második részben, hogy a csaj szól a faternek, hogy semmit ne változtasson meg (nem bírom ki, HONNAN TUDNÁ, MIVEL VÁLTOZTAT???), és akkor az idővonal érintetlen marad vagy mi, mert a nyomozás kifejezetten érdekelne. Értékelés: 4/5.
Hamarosan jön a Cool műsorára.
2016.10.07. 22:52:18
Before · http://azbeszt.blog.hu 2016.10.08. 04:50:39
Wolf Claw 2016.10.10. 14:58:54