1941 július 1-jén került adásba az első tévéreklám, azaz ezen a hétvégén volt éppen 75. éve, hogy elkezdődött az apokalipszis, a szerencsétlen emberek fejének marhasággal tömése, és rábeszélésük a teljesen felesleges holmik megvásárlására, legalábbis ha a reklámokat puzséri értelemben vesszük, és a modern ember (majdnem) minden nyomorúságának előidézőinek tekintjük őket.
Én nem hinném, hogy a nyugati civilizáció bukását a tévéreklámok okozzák, de mindegy, ez a poszt nem erről szól, hanem a Bulova első révéreklámjáról, ami a kereskedelmi tévézés alapjait lerakva mutatkozott be az NBC-hez tartozó WNBT csatornán, New Yorkban. A tévében addig nem lehetett reklámokat sugározni, míg az FCC, az amerikai NMHH 1941. május 2-án nem adott kereskedelmi licencet tíz amerikai csatornának. Az engedély július 1-től engedte a reklámok sugárzását, szóval az NBC nem sokat szarakodott vele, bár aznap csak ez az egy adó adott reklámot.
A Bulova-órákat ránt tukmáló kisfilm a Brooklyn Dodgers–Philadelphia Phillies baseballmeccs előtt ment le, és 9 dollárt fizettek érte az NBC-nek (az ma 147,08 dollárt jelent). Akkoriban New Yorkban és környékén úgy 4000 tévékészülék lehetett, szóval nem volt rossz üzlet.
zsebatya 2016.07.04. 18:48:07