Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A dédelgetett álmok nem hoznak boldogságot

Trónok Harca kibeszélő hatodik évad tizedik rész

2016. június 28. 18:30 Fega 221 komment

 02_game_of_thrones_610_03.jpg

Véget ért az HBO-n a Trónok Harca hatodik évada. Idén utoljára jelentkezünk spoileres kibeszélővel.

A hatodik évad fináléjában nagyon sokat megkaptak azt, amire vágytak. Cersei ott ül a Vastrónon, Dany egy hatalmas flottával meg három sárkánnyal indult meg Westeros felé, a Martell és a Tyrell ház összefogott a Lannisterek ellen, hogy elégtételt vegyenek, Arya megölte Walder Freyt, ezzel bosszút állva a Vörös nászért, Bran végre megtudta az igazat Havas Jon származásáról, Sam pedig bebocsátást nyert az ismert világ legnagyobb könyvtárába. Sem Martin sem a sorozat készítői (D.B. Weiss és David Benioff) nem kívánságteljesítő gyárként működtették ezt a világot, ezért szinte sokkoló ennyi pozitív fejlemény egy epizódon belül. Persze a tragédia így sem marad ki teljesen a fináléból, gondoljunk csak Királyvárra, de azért rég volt, hogy ilyen sok különböző szálon szolgálta volna ki kiéhezett rajongóit Trónok Harca.

A sorozat Martin alapjaira támaszkodva különösen sokat épített olyan rejtélyekre, történetekre, amikre hosszú-hosszú éveket kell várni, mielőtt beteljesülnek. Ez egyszerre előny és hátrány, bár az elsődleges rajongói reakciókból én úgy tapasztaltam, hogy nagy lelkesedés fogadta az epizódot. Nekem hasonló érzéseim vannak, mint akkor, mikor a készítők Martin előtt értek el egy régóta hőn áhított pillanathoz, találkozáshoz (Dany és Tyrion mondjuk) és nem tudták átadni azt az érzelmi hatást, ami elvárható lett volna. Hodorral néhány epizóddal ezelőtt ezt sikeresen abszolválták, nálam az is marad az évad érzelmi csúcspontja, bármennyire is komoly tűzijátékot rittyentettek az utolsó két epizódba.

04_game_of_thrones_610_10.jpg

Az évadot meghatározó témáit a 10 részen belül egészen ügyesen osztották szét, az új világrend, élükön néhány kitartó és harcias nővel végre elkezdi megmutatni magát. Cersei, Sansa és Dany sorsa összekapcsolódik és a régóta dédelgetett álmok itt is megjelennek. Cersei nagyon-nagyon régen szeretett volna felkerülni a Vastrónra, nyilvánvaló volt, hogy nem fogja ezt feladni és fel sem merült benne a menekülés gondolata, amit én olyan tuti tippként többször is megírtam. Azt viszont továbbra is tartom, hogy azzal lehetősége lett volna egy hosszabb normálisabb életre. Persze csak akkor ha sikerül visszaverni a másokat, de az nem igazán az ő hatásköre. Mindenesetre ő úgy van vele, hogy jobban szeretne gyorsan és látványosan kiégni, mint lassan elenyészni.

Ehhez tökéletes a terve, de ezzel végképp átvette a vezetést a drámai hősök versenyében, ahol korábban is volt már első helyen, de a saját lányát élve elégető Stannis mostanáig még tartotta az előnyét vele szemben. A hatodik évad végére viszont mindent, de tényleg mindent feláldozott annak érdekében, hogy megszerezze a Vastrónt, ami önmagában semmit nem jelent. Az anyaság és Jaime iránt táplált érzései voltak azok, amik még emberivé tették őt a szemünkben. Eddig anyatigrisként védelmezte a gyerekeit, de mostanra már Tommen sem számít igazán. Annyira persze igen, hogy ne robbanjon fel ő is Margaery meg a Főveréb mellett, de azt már nem vállalta be, hogy esetleg beavassa a terveibe, vagy ne hagyja magára mikor szembesülnie kell az anyja tetteivel. Azzal, hogy a Hegy nem engedte ki a szobájából gondolom világossá vált számára, hogy ez az egész az anyja műve, abban a pillanatban pedig tényleg értelmét vesztette a létezése. Tommen viszont annyira súlytalan volt és már hetek óta arról cikkezik az internet, hogy ki lesz a trónörökös, ha a király meghal, hogy ez az egész egy nagyon jól használható gifen kívül mást nem igazán adott hozzá az epizódhoz.

tumblr_o9ggcougl71smipnlo1_r1_500.gif

Azt meg kell hagyni, hogy Cersei tervének kibontakozása végtelenül elegáns, ebben pedig jó nagy szerepe van a zenének, ez nem fordul elő sajnos olyan gyakran, most viszont remekül érezhető volt milyen sokat hozzá tud adni a hangulathoz. A feszültségkeltés első pillanattól kezdve megvolt, itt valami nagyon rossz fog történni, Cersei korábban annyit ismételgette, hogy ha kell felgyújtja az egész várost, hogy végül tartotta is ehhez magát. Margaery halálán őszintén meglepődtem , azt gondoltam volna, hogy vele hosszabb távon számol a sorozat. Így viszont világos, hogy ugyan a Baratheon-ház leépítése kezdődött meg a leggyorsabban és leglátványosabban, de valójában mindegyik házra elég rossz idők járnak. Ők jelképezik a régi rendet, de ezt jelenleg minden irányból támadások érik. A téllel együtt az a bizonyos új kor is itt van már a láthatáron.

Közben pedig sorra hullanak az ártatlan életek, mert a fontos pozícióban emberi lények vannak, akik hibáznak. Vagy csak elvakítja őket a becsvágy. Igazából a végeredmény szempontjából teljesen mindegy, hogy miért hozzák a pusztítást a világra. Melisandre meg Sansa elnézést kér a korábbi tetteiért, Cersei valószínűleg nem fog ide eljutni. Az ő nagy monológjában megkínozza a Septont, aki az ötödik évados bebörtönzése során őt nyomasztotta. Ezzel visszaadja a kölcsönt, de elmondja azt is, hogy ő nem egy jó uralkodó, mert mindent azért csinál, mert örömét leli benne, egy fikarcnyira sem érdeklik a rábízott életek. Azok csak bábuk a sakktáblán, kötelező kellékek, de csak húsként néz rájuk.

Mikor Sansa nem beszélt a Völgy lovagjairól Jonnak, akkor rengeteg életet sodort ő közvetlenül veszélybe, a gyengesége miatt. Azzal, hogy bűnbánást tanúsít jó uralkodóként viselkedik, viszont később a sorozat sokat tesz azért, hogy kétségbe vonjuk tényleg felnőtt-e és még nem mindig a vágyaival foglalkozik és nem azzal, amilye jelenleg van. Kisujjal folytatott beszélgetésük a varsafa árnyékában nagy jelentőséggel bír Jon koronázásának fényében. Itt nagyon apró rezdülésekből látjuk csak, hogyan változik meg Sansa arca, miközben Lady Mormont beszél. Először nyilván arra gondol, hogy az érvelés mellette szól, de csalódnia kell, mikor végül fattyú testvérére fut ki a mondandó. Kisujj szintén elég savanyú képet vág a sarokban, ezek alapján könnyen lehet arra gondolni, hogy egy Jon és Sansa közötti feszültséget kezdenek el építeni a készítők.

1-l4gifz6s24z-zgc2abykrg.jpeg

Ez mindenképpen meglepő húzás lenne, pláne, hogy egyre fogynak a gonosztevők és szinte már csak a lényeg, az Éjkirály marad. Úgy érzem a párhuzamok megvoltak Jaime és Cersei, illetve Jon és Sansa esetében. Már csak abból a szempontból is, hogy Nikolaj Coster Waldau szintén csak apró rezdülésekkel jelzi: Jaime bizony egyáltalán nem örül a fejleményeknek és Cersei valójában egyedül maradt. Ezzel persze mindkettőjük tragédiája nagyobb, hiszen Jaime néhány epizóddal ezelőtt még úgy beszélt az ikertestvéréről, mintha még mindig ugyanolya tűzben égne miatta, mint a sorozat kezdetén. A karakterívek fényében nekem ezt furcsa volt feldolgozni, így pedig hogy most újra zuhanórepülésbe kezdenek, azt hiszem túl van húzva kettőjük kapcsolata.

Előfordulhat, hogy Jaime még egyszer királyölő lesz és megölje Cerseit is?

Nehéz viszont belőni, hogy egy szálat mikor elég csak egy-egy jelenettel kielégítően lezárni. Arya például kezdettől fogva az egyik legjobb karakter egy ideje viszont megkopott a fénye, hiszen gyilkológép tréningje egy idő után erőszak pornóvá redukálódott. Csodás körülmények között teljesítette az utolsó vizsgát és tett szert az arcváltás képességére, hogy aztán egyik legfontosabb cselekedetet minket nézőket is ugyanolyan sokként érjen, mint az áldozatát. Azt hiszem elsősorban azért döntöttek amellett, hogy Walder Frey halálát az ő és nem a Stark lány szemszögéből nézhetjük végig, mert nem igazán jutott rá idő, hogy az előkészületeket bemutassák. Ezt viszont nagyon bánom, mert ez a becserkészés sokkal inkább megérdemelte volna az értékes perceket, mint az, hogy hányszor verik őt egy bottal össze.

1-clm3hryzhstpcqbbj61bca.jpeg

Az epizód legnagyobb és egyben legkevésbé váratlan leleplezésével is az volt a gondom, hogy ebben a formában nem sikerült azt az érzelmi hatást kiváltani, amit az ember várna tőle. Lehet azok után, hogy már szinte évek óta tényként kezelik az emberek Jon valódi származását, ezt nem is lehet úgy bemutatni, hogy igazán üssön. Mégis Lyanna és Ned utolsó találkozása képtelen volt felnőni a saját jelentőségéhez. Lehet nem is kellett volna és csak Martin lassú tempója az egyetlen, ami miatt ennyire túlnőtt saját magán ez az egész jelenség. Hasonló gondolataim támadtak a tengeren dothrakiakkal hajózó Dany láttán is. A sorozat első évada óta várunk erre a pillanatra most mikor végre megtörténik nem tud már akkorát csapni, hogy igazán lázba hozzon. Persze a fogaskerekek mozgása sokkal ígéretesebb. Például megtörtént az egész évadban alig szereplő Melisandre elszámoltatása, akinek így távoznia kellett Deresből és azt hiszem rövid úton Dany mellett fog kikötni, ő ugyanis elég népes vörös papi, papnői támogatással rendelkezik. Ha így lesz, akkor nálam az egy újabb érv arra, hogy a sárkányok a "vesztes oldalon" harcolnak majd. Ezt jelenleg nehéz elképzelni, de a sorozat még egészen biztosan tartogat meglepetéseket, ráadásul mint valami jó bűvész ezeket úgy tartja az orrunk előtt, hogy fogalmunk sincs róla.

A Trónok Harca minden bosszantó tulajdonsága ellenére méltó arra az őrületre, ami körülveszi, most már csak az a kérdés, hogy mi a helyzet a lezárással. Kevesebb, mint 20 epizód van hátra a készítők szerint, viszont még mindig nem sikerült megegyezniük az HBO-val, ahol valószínűleg rettegnek a gondolattól, hogy be kell jelenteni a dátumot mikor meghal az aranytojást tojó tyúk. De előbb-utóbb mennie kell, úgy pedig hogy Martin könyvei a kanyarban sincsenek, nincs ami elvegye a spekulálók szórakozását és biztosan semmi nem lopja el a sorozatos teóriáktól a reflektorfényt. Kérdés, hogy érzelmileg sikerül-e az olyan észrevétlenül felépített csodák mellé felnőni, mint a Hodor.

Egyéb felfedezések:

  • Annyi minden történt az utolsó epizódban, hogy képtelenség minden apróságra kitérni. Mindenesetre a legdurvább információ a vadakkal kapcsolatban az volt, hogy a falon nem tudnak átjönni. Ez talán elhangzott már korábban is, de most emlékeztettek minket, hogy az igazi buli nem indulhat el, míg a fal a helyén van.
  • Sam utazásának legnagyobb tanulsága, hogy a hely, aminek a legprogresszívabbnak kellene lennie, valójában a legvaskalaposabb és a nőknek semmi közük nem lehet a történelemhez, meg a tudományokhoz. Pedig látjuk, hogy nem kell leírni őket egyáltalán.
  • Vajon a Sárkány-öbölből mennyit fogunk látni azok után, hogy Dany eljött onnan? Daario nem az a szintű karakter, aki megérne egy külön szálat, ugye?
  • Szegény Olennának mindent el kellett veszíteni, hogy beálljon ő is a sorba és rájöjjön, hogy az ellenségem ellensége valójában a barátom. Az is nagyon kellett, hogy ilyen szépen leoltsa a három homokkígyót.
  • Ha már unokák, igazán kár érte, hogy Lorast ilyen szinten leépítették a karakterét a robbanás előtt. Sikerült annyira megtörni, hogy mindent eláruljon, ami korábban fontos volt neki. Ő egész biztosan komolyan gondolta azt, amit a testvére csak kamuzott.
  • Tyrion és Dany lelkizése a nagy út előtt igazán remek volt és csak még jobban rávilágít, hogy mennyire hiányzott az Ördögfióka az évadból.
  • Az, hogy a dothrakiakból egy szempillantás alatt ilyen király tengerész lett valahol olyan, mint mikor az Armageddonban az olajfúró tornyon dolgozó lúzerekből csináltak űrhajóst.
  • Igen persze, Varys megtanult teleportálni, de azt hiszem, hogy mostanra illik hozzászokni, hogy az idő fogalmát furcsán kezeli a sorozat.
  • A futótűznek amúgy nem kellett volna az egész városban villámgyorsan terjednie? Mert így a magyar neve egy kicsit megtévesztő.
  • A készítők szépen lassan teljesen elengedték Szellemet. Vagy annyira elment minden pénz a robbanásokra, hogy a CGI farkast már oda az asztal alá sem tudják betenni. Kár.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pomogács 2016.06.29. 11:34:16

@bigél: Hozzájárulhat, de kérdés, hogy ki hiszi el egy gyerek látomásait, egy szemtanú mégiscsak szavahihetőbb.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.29. 11:34:44

@Pomogács: igazad van ;) és bizony, elő fog állni ez a helyzet és kérdés a 7.évadban.
viszont mindkét karakter másképp éli ezt meg: Jon nem kérte ezt a kinevezést, de jobb híján rá került a választás - Branről ekkor senki sem tud - valamint Bran most a záró részben is egyértelművé tette, greenseer pályán akar haladni. ki is mondta szó szerint.
megj: Brannek volt már tapasztalata Maester Luwin segítségével bátyjai helyett Winterfellen uralkodni, tehát tisztán dönthetett.

Jon amúgy is hamarosan más pályán játszik és nyilvánvalóan nem Sansa, nem Bran fogja vezetni az élőholtak elleni támadást. ezért sem gondolom, hogy Sansának érdekében állna Jon ellen tenni, pláne nem Kisujjal közösen.

zolij 2016.06.29. 11:35:43

szerintem Sansa egyáltalán nem Jon ellen van, a várfalon kvázi elismerte, hogy Jon igazi Stark és ő Winterfell és Észak örököse. Pont azért vág a végén olyan képet, mert ránéz Kisujjra és rájön hogy ezt Kisujj nem fogja hagyni.

Androido 2016.06.29. 11:37:06

@semmiextra: Persze, ez tuti. És szerintem neki is kellene megölnie Cerseit, remélem ő is fogja. Olvastam valami interjút Lena Heady-vel, és azt mondta, hogy szerinte Arya vagy Tyrion fogja. Remélem nem lesz igaza. Itt abszolút tragédiát várok a végére, és ezt Jaime tudná a legjobban hozni.

bigél 2016.06.29. 11:37:45

@purga:

A könyv alapján gondolom, hogy akár őt is beszervezhették. Valaki fentebb már írta, hogy miért és hogyan történik a könyvben Pyrcelle és Kevan Lannister halála. A filmben mások az események, de itt is igaz, hogy egy Tommen típusú uralkodó esetén nagyobb az esély arra, hogy konszolidáltabb hellyé váljon Királyvár. Ok, hogy ebben a vallási fanatikusok irányítják, de a saját elveik mentén ők is a helyzet megszilárdítására törekszenek. Az ő elképzeléseik nyilván nem tetszenek mindenkinek, de mégis adnak egyfajta biztonságot, nem a káoszteremtés a céljuk. Ezzel szemben Cersei egészen más: az ő hatalomra kerülésével Királyvár egészen más irányba halad, az ő destruktív magatartása megágyazhat Dany céljaihoz.

Pomogács 2016.06.29. 11:37:48

@purga: Lehet. De Deresben van család, kaja, biztonság, plusz az istenerdejükben ott áll a saját varsafájuk, ahonnan ugyan úgy tudna utazgatni.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.29. 11:37:55

@Hüpna: nagyon jó észrevétel!
bizony a mágikusan védett children of the forest rejtekhely elesése alapján borítékolható, hogy ha Bran, kezén a jellel, ismét a fal déli oldalára kerül, akkor a Nightking (és a többi más? vagy a zombik is?) követni tudja majd.

Androido 2016.06.29. 11:37:59

@bigél: Értem az érvelésed, el is fogadom, de engem akkor sem győz meg :) Sem Tyrion meggyőződése Dany által, sem maga Dany. :)

bigél 2016.06.29. 11:39:40

@Pomogács: ahogy írtam, nem feltétlenül úgy gondolom, hogy ő mondja el, hanem a képességei folytán segíthet valahogy.

zolij 2016.06.29. 11:39:59

@Hüpna: egyrészt nem tudhatod, hogy képernyőn kívül miről beszélt Sansa Jonnak és miről nem. Másrészt pedig arról, hogy Bran életben van, Jon is tud (a sorozatban).

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.29. 11:40:38

@zolij: ugyanígy látom +1
Sansának azzal az összenézéssel esik le, hogy Kisujj át fog gázolni Jonon és a pártoló északi családokon is csak azért, hogy a Vastrónra törjön. márpedig pihent és komoly tartalékokkal rendelkező serege csak a Vale-nek maradt - Danyék érkezéséig.

bigél 2016.06.29. 11:41:32

@zolij: erről (mármint arról, hogy Jon tud Branról) el is feledkeztem. Nincs mese, újra kell nézni.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 11:42:28

@Hüpna: Ezt is felejtettem. De gáz :D

Euronnál még mindig ott lehet a kürt, csak gondolom királyválasztáskor nem akarta kiteregetni minden kártyáját, mert nem is volt rá szükség. Mindenesetre kell, hogy legyen még valami fontos szerepe, mert különben miért hozzák volna be? Bár lehet, hogy ő majd Cersei-el fog szövetséget kötni, aki cserébe boldogan lemond az amúgy is érdektelen Vas-szigetekről cserébe.

Igen, ez így van, nem hiába volt rá utalás, hogy a Fal mágia is egyben. De már fentebb írtam, hogy Bran önszántából biztos nem fog átmenni, és igazán nincs olyan, aki átvinné. Hacsak nem lesz valami durva látomása, amit mindenképp el kell mondani a többieknek. A kiscsaj lehetne futár, de ki hinne neki? Igazából őt sajnálom a legjobban, mert szerencsétlen arra van ítélve, hogy élete végéig egy halluzás-függő nyomorékot pesztráljon.

Pomogács 2016.06.29. 11:46:30

@purga: Öreg mocsárlakó, de mégiscsak egy Lord, és mindenki tudja (mármint aki még él, és emlékszik), hogy ő ott volt akkor Neddel a toronynál. És ha az emberek átgondolják, amit Ned becsületességéről, feddhetetlen jelleméről gondoltak - amibe egy fattyú nem fért bele - és hozzáteszik azt, hogy Ned sosem beszélt Jon anyjáról, így utólag könnyebben összeállhat és hihetőbbé válhat a sztori.
Szerintem amúgy ez nem is a Stark-vonal miatt lehet érdekes, hanem amikor majd felmerül a kérdés, hogy ki üljön Dannyvel sárkányhátra. :)

Kövééé 2016.06.29. 11:47:40

@Blooredo: van ebben valami kontraszt, de egyáltalán nem mondható hiteltelennek. Sőt! Ahogy a kiscsaj előadja, azt amit, teljesen hatásos, meg őszinte. Sansa szájábol pl sokkal gyerekesebbnek hangzott volna, a zsimbes beszédstílúsa miatt. Pont emiatt a rajongás, hogy meglepően hatásosan csinálja.

Pomogács 2016.06.29. 11:50:26

@zolij: Igen, szerintem is Sansa pont attól tart, hogy mit tesz majd Kisujj, másfelől megfordulhatott a fejében, hogy a Völgyet mégiscsak jó lenne szövetségesnek tudni, ami Kisujj nélkül jelenleg nem elképzelhető.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.29. 11:50:26

@Pomogács: Howland Reedhez:
ő ugye volt annyira hű Nedhez, hogy megszegve minden esküt segített neki megölni Ser Arthur Dayne-t. igen, tudja ő is Jon származásának titkát, de ő sem akar ellenszegülni és megtörni Ned feladatának: most, a 6. rész végén felfedni, hogy Jon Targaryen, ráadásul a néhai Rhaegar fia, kész gyilkosság.
ha mégis bevezetnék a történetbe Howland Reed karakterét - erre bevallom, nem látok esélyt - akkor talán a 7. évad legvégén vagy a záró, 8. elején lenne alkalmas az idő leleplezni ezt a titkot, amikor Dany már visszaszerezte a Vastrónt (tehát újra Targaryen hatalom van Westeroson).

Pomogács 2016.06.29. 11:52:52

@zolij: Honnan tud, erre nem emlékszem?

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.06.29. 11:53:32

@bigél: Mea culpa, én meg összekevertem a könyvvel, ott nem tud róla hoyg Bran él és a Falon túl van
Jaime kérdése érdekes, szép volt az a csalódás amit a trónoló (nemúgy!) Cersei láttán kiült az arcára, hiszen ő éppen ezért lett Királyölő, hogy ilyesmi ne következhessen be. Szerintem most esik le neki szép súlyosan, hogy semmi nem marad a szeretett és csodált anyatigrisből, maradt helyette egy megkeseredett, hatalommániás őrült nőszemély...
Cersei ruhája egyébként csak engem emlékeztetett erősen Tywin ruházatára?
Szegény Margeryt sajnáltam, hogy ennyivel elintézték, reméltem hogy azok után hogy kitaktikázta magát a Veréb átnevelő tömlöcéből, nagyobb szerepe lesz....de nem :(
Olenna nagyi oltása a homokribikkel nagyon ott volt, végre végre! :D
Cersei meg....a szándék megvolt benne, hogy megmentse a fiát, hiszen azért küldte oda FrankenHegyet őrizni, hogy ne essen baja...az viszont a teljes anyai és emberi csődjét mutatja hogy fontosabb volt lemennie a pincébe szadizi a septát, mint hogy a fia mellett legyen, vigaszt nyújtson neki...Valószínű már annyira elvakította a gyűlölete és a nyerni akarása, hogy eszébe sem jutott hogy attól hogy neki orgazmust okozott Margery és a többiek halála, az még Tommennek fájhat....(eddig se nagyon érdekelte hogy a pici fia mit érez...Cersei az a típusú anyós, aki a kicsi fia mellől az élete szerelmét is elmarná ha nem tetszik NEKI)

zolij 2016.06.29. 11:54:41

@Pomogács: Sam találkozott Bran-nel és Sam elspoilerezte Jon-nak, hogy találkozott Bran-nel (csak a sorozatban, a könyvben meg lett neki mondva, hogy ne tegye).

Pomogács 2016.06.29. 11:58:10

@adamskij: Én is nagyjából így gondolom, minden esetre érdekes kérdés. Véleményem szerint valamikor ki fog derülni Jon valódi származása, már csak dramaturgiai szempontból sem hagyhatják ki az alkotók.

Pomogács 2016.06.29. 11:59:45

@Hüpna: Ki vagy te, Barbaro? :) nagyon nagy volt!

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.06.29. 12:03:09

@Pomogács: "Akkor hagyjátok a felnőtt nőket beszélgetni" :D Gyász és a teljes családja elvesztése ide vagy oda Olenna nagyi nagy arc :D

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.06.29. 12:05:28

Most, hogy kiderult kik Jon szulei, akar ossze is johetne Sansaval, elvegre csak unokatesok :) Dannyre azert kivancsi lennek mit szolna ha bejelentenek neki, hogy van meg egy Targaryen, raadasul fiu. Legyakja Kiralyvarat, majd elindul leszamolni Jonnal, de kozben odaernek a masok, kozos erovel leverik oket, es csinalnak par gyereket jo Targaryen-szokas szerint. :) Egyebkent volt valami joslat Dannyvel kapcsolatban, hogy haromszor aruljak el, asszem egy (a szerelem) meg hatra van. Nehogy a Meerenben hagyott faszi legyen az, elvegre zsoldos., es elegge pofara lett ejtve.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 12:06:11

@Pomogács: Ahogyan láthattunk Meerenben, nem biztos, hogy Dany keres újabb lovasokat, kis kedvencei anélkül is követik őt. Ráadásul a vérvonal nem számít sokat, Vyserisről is elég könnyen kiderült, hogy nincs benne sárkányvér, pedig echte Targaryen volt.

Egyébként meg sokan ábrándoznak a három fejű sárkány dolog miatt erről, de egyszerűen nem tudom elképzelni azt a helyzetet, hogy "gyere öcsi, pattanj fel a sárkánykámra". Elhiszem, hogy majd a távoli jövőben szövetségre lépnek a mások ellen, de azt már nehezen, hogy Jon megtanul valyriaiul és úgy parancsolgat a sárkányának.

Sokkal esélyesbbnek látom a plusz lovasoknak - már ha tényleg - Tyriont és Aryát, mivel a sorozatban és a könyvekben is ők a két legnagyobb rajongói ezeknek a lényeknek. (Joffrey is az volt, de ugye...) Arya pedig vélhetően a Freyek után Cerseit akarja majd becserkészni, szóval a találkozási pont is megvan.

bigél 2016.06.29. 12:07:53

@Hüpna: Néha úgy érzem, hogy Cersei számára gyakorlatilag csak egy ember létezik: Cersei. A többiek, beleértve a gyerekeit is, csupán kellékek, hogy az ő életének kiteljesedéséhez hozzájáruljanak. Aki ezt akadályozza, mehet a levesbe.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.29. 12:08:23

@Pomogács: biztosan ki fog derülni, nem véletlenül kezdték el fokozni ezt a Tower of Joy jelenetekkel.
ha választani lehetne közönségként, akkor részemről valamelyik sárkányra tenném a felfedés menetét: persze akkor, amikor már kiderül, hogy csak Targaryen származásút fogadnak el hátukon. és Jon szintén rendelkezik warg-szerű képességgel, többször látott már Ghost szemével - szerintem meg kell éreznie a sárkányoknak, hogy nem csak Targaryen vér, de warg is. legyen mondjuk Rhaegon ;), aki lehajol Jonnak.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.06.29. 12:11:07

@purga: Az amúgy érdekes, hogy Dany ugye azért láncolta le Rhaegalt és Viseriont mert nem tudott bánni velük, kicsúsztak az irányítása alól. De ehhez képest most mintha az egész bebörtönzés meg se történt volna O.o A Tyrion leveszi a láncot a sárkányokról jelenettől én többet vártam volna, a sok unalmas, időhúzó "Tyrion viccet meséltet Missandeiel és SzürkeFéreggel" jelenet helyett én hatásosabbnak éreztem volna, hogy egy biztos fedezékből kaját dobálgat a sárkányoknak, és beszél hozzájuk.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 12:11:46

@Firestarter.18: pedig én pont ezt jósoltam korábban :) Daario nem az a típus, akinek a seggenülés és uralkodás a való. Esélyes, hogy hátbatámadja majd Danyt, főleg, ha az közben talál magának vőlegényt.

@Pomogács: Dehogynem elképzelhető. Sansa érdekházasságot köt a kis Robynnal, aztán szegénnyel történik majd valami baleset... :) Így Joné Észak, Sansáé a Völgy. Kecske és káposzta. Kisujj meg majd pityereg a sarokban, főleg ha meghallja, hogy riválisa, Varys milyen bandát grundolt össze.

zizi77 2016.06.29. 12:11:51

@Hizdahr zo Loraq: "a nap nyugaton kel, keleten nyugszik" arra is vonatkozhat, hogy nyugaton kel fel Danynek a nap, tehát nyer Westeroson, de keletet elveszti. Persze szerintem inkább meg fog halni.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 12:13:59

@Hüpna: Na igen. Nem haragtartó lények. Vagy csak élvezték a szabadságot, meg hogy gyilkolhatnak :D Tyrion meg szerintem csak parázott visszamenni a lánc nélküli sárkányok közé. Apropó, ezek után hogy nézhetett ki egy etetés? Ajtó kinyit, gyorsan bedobnak pár birkát, majd becsuk? :D

Pomogács 2016.06.29. 12:14:11

@purga: OK. Tyrion, mint sárkánylovas abszolút elképzelhető szerintem, de Arya úgy gondolom nagyon messze áll ettől. Tudom persze, hogy a GOT-ban, szinte minden lehetséges. :)

Lunara 2016.06.29. 12:16:41

@bigél: Azt, Hogy Bran él (vagy legalábbis hogy élt 2 évaddal ezelőtt), Jon tudja Samtől. Sam találkozott Bran bandájával akkor, amikor átkeltek a Fal alatt, és később beszélt róla Jonnak.

Pomogács 2016.06.29. 12:18:27

@purga: Elméletileg igen, de szerintem Sansával már túl sok érdekházasságot köttettek meg, mint hogy ebbe belemenjen. Még a végén ribancnak nézi majd mindenki. :)

bigél 2016.06.29. 12:19:12

@Lunara: Igen, köszi. Már más is írta. Sajnos én totál elfelejtettem.

reKorrekt 2016.06.29. 12:22:00

Most akkor Jon kije Dany-nek? :D

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 12:22:13

@Pomogács: de gondolj bele: Jonnak ott van a királysága, míg Aryát már csak a bosszú élteti. Ráadásul hiányzik belőle a nőiesség, ő a harc útján választotta, soha nem lesz belőle valamilyen lord felesége. Családja közül egyedül Jont szereti, de mit csinálna Északon? Nem egy otthonülő típus. Még azt is kinézem belőle, hogy Dany új testőrségének a tagja lesz.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.06.29. 12:23:31

@purga: Valószínű pontosan így történt :D Vagy ütöttek egy lyukat a tetőre és bedobálták.
Dany sztorija ebben az évadban nekem kissé lyukas, hiányos, úgy érzem valami kimaradt belőle. Korábban pont azért szerettem, mert az árulásokból, fájdalmakból, csalódásokból, szenvedésekből rengeteget tudott tanulni, újra és újra felépítette magát, vagy legalább is igyekezett. Az hogy újra kvázi ágyasjelöltként bandukol a dothraki pusztaságban lehetett volna egy katartikus tanulság neki, hogy lám hiába küzdötte fel magát a királynőségig, a hangzatos címek nem védik meg, ha beüt a szar akkor nagyon gyorsan dobják vissza a stratmezőre, eszén kell lennie. Itt meg ugyanúgy tolja végig az egész évadot, egy helyen láttam rajta hogy valamire rádöbben, amikor a volt khaleesiket először megfenyegeti a szokásos felgyújtós dumával, aztán lezizzen neki hogy mindnek egyéni tragédiája van, jéé emberek. De ezen kívül.... Meg itt a végén ez a Daarioval való szakítás...Itt mondjuk nekem bezavar a könyv mert ott tényleg szerelmes Daarioba, meg azt is értem hogy fel kell vezetni a kötelező leszbikus szálat Yarával, de ez, hogy "szakítottam a pasimmal és nem éreztem semmit" olyan...izé, semmilyen.

Lunara 2016.06.29. 12:24:10

@bigél: Sorry, csak utána láttam, hogy már más is írta (nem frissítettem) :)

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.06.29. 12:24:34

@reKorrekt: Unokaöccse :) Dany bátyjának a fia

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 12:29:07

@Hüpna: Daariótól meg kellett szabadulni, a könyvben elvégre úgy tűnik, hogy halott. Meg szerintem az csak egy felvillanás volt. Az igazi szerelme szerintem haláláig Drogó lesz. És hozzá hasonló pasi Westeroson max. Véreb, vagy Tormund. Mindkettővel megnézném :D Bár Verébbel vicces lenne, mivel ő ugye fél a tűztől :D

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.06.29. 12:34:38

@purga: Jó is hogy mondod a Vérebet, igazán érdekel, hogy őt miért hozták vissza, mi lesz vele a cél. (Neki még ráadásul úgymond lezártnak is tekinthettük volna a szálát) Lehet hogy ővele fogják kinyíratni Kisujjat Sansa kedvéért? Úgyis bele van zúgva a csajba, és ő nem gondolkozna azon hogy kinyírja Baelisht "hátha jó lesz még a segítsége később" alapon :D
Amúgy nekem vicces volt Baelish vallomása :D Ez a pasi hosszú hosszú idő óta először volt őszinte, nem hazudott és rá is fázott. Hiába no, nagy manipulátor de a női szívekhez úgy látszik nem ért :D Ha megcserélte volna a fontossági sorrendet, és a trón helyett először Sansához intézi a nagy romantikus fellángolást, talán még nyerhetett is volna a kislánynál. De nem, most őszinte volt, trón előbb, szép, csinos, anyukára emlékeztető biodíszlet utána :D

Pomogács 2016.06.29. 12:48:20

@purga: Igen, biztos, hogy nem fog otthon ülni, a "halállistája" meg már elég rövid: Cersei, meg a Hegy ha minden igaz.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 12:58:16

@Pomogács: Nana, Véreb feltámadt :) Meg szerintem Jaime-t is felteszi a listára "ő is Lannister" alapon.

@Hüpna: Én se értem, hogy dramaturgiailag mi a jelentősége, főleg a Testvériségnek a Lady nélkül. Szerintem nem szerelmes belé, inkább olyan apai szeretet van benne. Mindenesetre neki nem kell kétszer mondani, hogy nyírjon ki valakit. Mondjuk fasza zombi-zúzó lenne belőle. Amúgy az a baj, hogy Kisujj ebből azt a következtetést vonja le, hogy tényleg nem éri meg őszintének lenni. Egyébként ja, nem túl jó leánykérő szöveg, hogy "enyém lesz a vastrón te meg szépen ott csücsülsz majd mellette, mint engedelmes feleség." A fickóból még azt is kinézném, hogy az Éjkirállyal szövetkezik :D

Pomogács 2016.06.29. 13:13:17

Véreb szerintem már lekerült a listáról. :)

Pomogács 2016.06.29. 13:32:17

@bigél: Ja igen, mi van Ser Ilyn Payne-nel? Nem emlékszem vele mi történt.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.06.29. 13:40:35

@Pomogács: Hogy vele mi történt az a sorozatból nem derült ki, a könyvben Bronn helyett ő kalandozik Jaimevel, de a sorozatban már sajnos nemigen fogjuk látni, hacsak más színésszel nem, mert az eredeti színész sajnos halálos beteg lett :(

nota19 2016.06.29. 13:52:32

@Hüpna: legutóbb azt olvastam, hogy felépült. Ettől függetlenül szerintem sem fogjuk látni.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 14:00:17

@nota19: @Hüpna: A sorozatban bármelyik színész lecserélhető, erre volt már nem egy példa. Szerepelnie kell, hiszen Arya listáján van. Majd biztos lesz valami kivégzés Királyvárban, ahol újra előkerül.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.06.29. 14:02:22

@purga: Igen, végtére is a Hegyet is hárman (?) játszották eddig. De igazából rég hallottuk Arya listáját, kéne egy rész ahol újra elmondja, persze update-elve.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 14:09:36

@Hüpna: a Hegy hagyján, mert többnyire sisakban volt, na de Darrio! Az azért látványos csere volt. Plusz a Lannister gyerekek.
Szerintem majd egy most is látott "ez történt korábban"-szerű visszaemlékezésben fogjuk hallani.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.06.29. 14:19:09

@Hüpna: A Verebnek szerintem meg le kell gyoznie a Hegyet, az szep lezaras lenne. Es ha tippelnem kellene az egyik sarkanyt a Hegy fogja likvidalni.
De a Lady visszahozasa akkora ziccer volt, hogy nem is ertem hogyn hagyhattak ki. En vegif biztam benne, hogy a 10.reszben o fog feltunni a Freyek kozott. Persze a kovetkezo evadban meg megjelenhet.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 14:25:51

@Firestarter.18: A Testvériség nélkül kizárt. Látnunk kellett volna őt a táborban. Egyébként úgy hallottam, hogy a sorozatkészítők már elmondták, hogy nem lesz benne. Meg már nincs is nagyon értelme, néhány Frey halála kit érdekelne?

dr. pretender 2016.06.29. 14:29:16

@Firestarter.18: konkrétan a legelső évad legelső részeitől építik ezt a szálat és elég sokszor feljön több évadban is. kicsit lemaradtatok, nem baj :D

svonk 2016.06.29. 14:31:05

@purga: Ha Lady Stoneheart kimarad a sorozatbol, akkor Arya nagyon szepen beillik a helyere, mert o is Red Wedding tulelo es erosen csak a bosszura van fixalva. A Vereb pedig kivalo osszekoto szal kozte es a Brotherhood kozott. Es a legutobbi allas szerint nincsenek is nagyon messze egymastol.

Pomogács 2016.06.29. 14:32:56

@purga: Egyetértek, sőt szerintem a sorozat történetvezetése szempontjából már kifejezetten káros lenne szerepeltetni.

zizi77 2016.06.29. 14:39:51

Arya szála azért sem volt felesleges szerintem, mert mostantól nézői szemmel, bármelyik nem annyira fontos személy lehet Arya Cersei közelében, és soha nem tudhatjuk, hogy éppen mikor jön el az ideje.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 14:46:22

@svonk: Amúgy Dondarion nincs Aryan listáján, amiért a barátját, Gendryt egy marék apróért eladták a vörös papnőnek? :D Nem hiszem, hogy beállna a csapatba, eléggé magányos farkasnak (értiteeeeek) tűnik.

zizi77 2016.06.29. 14:53:12

@purga: tényleg! Arya farkasa élhet még? Már nem emlékszem, hogy lett-e vele valami.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 14:59:02

@zizi77: Elvileg él valahol az erdőben. A könyvben igazi fenevad lett, ami falkát alapított és rettegésben tartja a környéket.

zizi77 2016.06.29. 15:15:52

@purga: akkor még elő is kerülhet. :)

Castle Black 2016.06.29. 15:25:37

Mivel romantikus alkat vagyok én simán el tudok képzelni egy szerelmi szálat Jon és Dany között. Együtt uralják Westerost, miután mindenkivel elbántak. A Targaryen famíliában amúgy is jellemzők voltak a bennfentes házasságok. :)

Pomogács 2016.06.29. 15:35:16

@zizi77: A könyvben él, sőt ott egy hatalmas és rettegett farkasfalkát grundolt maga köré, amely terrorban tartja a folyóvidéket.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.06.29. 15:46:38

@Pomogács: és a sorozatban már csak Szellem és Nymeria él a rémfarkasok közül :(

Aragorn831109 2016.06.29. 15:51:55

Varys nem teleportálgatott sehová. Itt egy cikk az ügy kapcsán. De aki, csak egy kicsit is utánagondolt az magától is rájöhetett a dologra.

wikiofthrones.com/2458/heres-daenerys-already-reached-westeros-close/

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 16:10:31

@Aragorn831109: Igen, ez logikus, csak akkor is hülyén nézett ki. Mindenesetre akkor a készítőknek következeteseknek kell lenniük és a következő évad első részében már látniuk kellene Királyvárból a flottát. Ja és ezek szerint Euron végképp hoppon maradt. Max. egy hátbatámadás telhet ki belőle.

Lángharcos 2016.06.29. 16:14:29

@purga: Attól még, hogy harcias és férfias, simán el tudok képzelni mellé egy párt. Most lefoglalja a bosszúja és a túlélés, de idővel, miért ne?

Pomogács 2016.06.29. 16:16:53

@Aragorn831109: Mondjuk azt kötve hiszem, hogy az átlag néző, aki egyszer megnézte a részt a tv-ben, az egyrészt látta, hogy melyik hajón milyen zászló lobog, másrészt, hogy az a zászló melyik családhoz tartozik, és az földrajzilag hol helyezkedik el. Szóval érthető a sok értetlenkedés.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 16:19:37

@Lángharcos: Igazából meg is halhat közben. Valljuk be, azért nem egy nélkülözhetetlen karakter, főleg most, hogy visszatért Westerosra. Martin keserédes bevejezésről beszélt, ez bőven belefér. (ahogy az is, hogy Dany vagy Jon is meghal a végén).

lalolib 2016.06.29. 16:22:10

A cikk írója nagyon fáradt lehetett. Ha csak annyit szűrt le az évzáróból amit leírt, akkor kár volt "tollat" ragadni.

Pan Modry 2016.06.29. 16:28:37

@Pomogács:

Ertheto a sok ertetlenkedes, ugyanis ha valaki egy kicsit is ismeri a known world terkepet es az IQ-ja nem kevesebb mint 80 az siman rajon.

Ugyanez igaz picsogtak a korabbi reszekben a teleportalasra, ok csupan annyira hulyek hogy azt hiszik hogy ami egy reszben tortenik az parhuzamosan van, nehany napon belul. Javaslom nekik a duck tv-t, esetleg a kisvakondot.

Aragorn831109 2016.06.29. 16:50:04

@Pomogács: Kissujj jeleneteinek is az volt a megfejtése, hogy időközben elteltek hetek, akár hónapok. Igaz, talán annyival valóban segíthettek volna a nézőknek, hogy kiírják x idővel később. Legalábbis az ő esetében, mert nála volt a legszembetűnőbb.

De egyébként már korábban lenyilatkozták az alkotók, hogy elég szabadon kezelik idő múlását. A történetet illetően a lényeg nem az volt, mennyi idő telik el két esemény között és hogy ezt minél pontosabban tudatosítsák a nézőkben, hanem hogy dramaturgiailag megfelelően egymás mögé passzoljanak az érintett jelenetek.

Tegyük azt is hozzá, hogy egyszeri néző nem is agyal ennyit a történéseken, nem úgy, mint a rajongók. :)

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.06.29. 18:19:58

@dr. pretender: Mondjuk ez pont az a sorozat ahol elég sok dolgot felépítettek már, hogy aztán egy tollvonással kukázzák az egészet...

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.06.29. 18:26:36

@Pomogács: Az egészet ráadásul megoldhatták volna egy 3mp-es snittel, amiben Danny és a Martell-Tyrell flotta éppen találkozik, és együtt megy tovább, Danny és Varys külön hajóról kacsint egymásra. Minden egyértelmű lett volna mindenkinek, tudnánk éppen hol jár a flotta, és még jól is nézett volna ki.

Castle Black 2016.06.29. 19:21:16

Azt valaki meg tudja mondani miért a gyerekek ölték meg Pycellet meg a Lannister kölyköt? Ez nekem nem jött át...

Janos Mohacsi 2016.06.29. 21:12:33

@Castle Black: Nekem se. A konyvben Varys oli meg Pycellt kessel es Kevant ijpuskaval. Gondolom be kellett mutatni,kinek dolgoznak a kolkek. Lancelt csak labon szurta egy kiskolok
Quilburn lassan beeri Varyst es Littlefingert!!.
Azt viszont nem tudom, hogyan raboltak el a Septat.... Be se tudtak volna oda menni.....k

Janos Mohacsi 2016.06.29. 21:19:33

@purga: Ugy tudom azt irta,hogy csak par "halhatatlan" lesz a vegere: Jon, Dany, Bran, Arya es Tyrion.
comment.blog.hu/2015/02/07/ez_a_tronok_harca_nem_olyan_amilyennek_martin_megalmodta

Aragorn831109 2016.06.29. 21:21:14

@Janos Mohacsi: Nekem az vese tájéki szúrásnak tűnt, de mit értek én az anatómiához. :D

Locassen 2016.06.29. 21:28:48

@Castle Black: Tippre valószínűleg Qyburn kérte el magának Pycelle-t Cerseitől, a régen fennálló szakmai rivalizálást egyszer s mindenkorra lezárandó. Es mivel ő egy alapvetően csendes és udvarias fickó, gondolom derogált neki a sublót mögül előugorva egy mángorlóval agyonverni az öreget, hanem szépen rábízta az ügyet a Mókus őrsre, akiknek beígért a feladat elvégzéséért egy plusz jelvényt, fél nap szabadságot meg fejenként két tábla csokit.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 23:24:51

@Janos Mohacsi: ezek csak a korai tervek, ráadásul a sorozat készítőinek eléggé szabadak már a kezeik, szóval akárkit kinyirhatnak.

Janos Mohacsi 2016.06.30. 02:35:54

@Locassen:
Nana!!! Meg elhiznak es elszemtelenednek!!!
Csak en lattam rosszul vagy a kifizetetlen prosti is ott volt a keselok kozott???

nota19 2016.06.30. 07:50:52

@Janos Mohacsi: szerintem nem kellett Unellát elrabolni, ott volt a Vörös Toronyban Maergary mellett. Onnan könnyebb volt elvinni.

Pomogács 2016.06.30. 11:56:05

@Aragorn831109: az bizony vesére ment, de legalábbis az oldalába. :)

dr. pretender 2016.06.30. 13:49:38

@Firestarter.18: valóban, de ez épp nem olyan.

Eruka 2016.06.30. 14:47:29

Biztos nem nekem tűnik ez fel először: " legdurvább információ a vadakkal kapcsolatban az volt, hogy a falon nem tudnak átjönni".... kb 2000 VAD van a Fal túloldalán Jon Snow mellett... A MÁSOK (halottak, mint Benjen) nem tudnak átjönni a Falon... nem?

Lángharcos 2016.07.01. 13:16:24

@purga: Keserédes sokminden lehet. A változás mindig pusztulással és fájdalommal jár. Mindenkit értek vereségek. Még akkor se lenne teljes a szereplők öröme, ha célba érnének. Elvesztettek szülőt, barátokat, szerelmet, végtagokat, és a naiv gyermeki ártatlanságukat.

Emellett könnyen megeshet, hogy a végén egy bizonyos kimenetelért valamelyik kedvelt főhős feláldozza magát. Vagy többen is.

Billy Hill 2016.07.02. 01:28:53

Nem tudom, írta-e már valaki, de Tommen kiugrása az ablakon teljesen olyan volt, mint Mr. Reynholm öngyilkossága az IT Crowd c. sorozatban...

www.youtube.com/watch?v=UxVivkXUfdU
süti beállítások módosítása