Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A dédelgetett álmok nem hoznak boldogságot

Trónok Harca kibeszélő hatodik évad tizedik rész

2016. június 28. 18:30 Fega 221 komment

 02_game_of_thrones_610_03.jpg

Véget ért az HBO-n a Trónok Harca hatodik évada. Idén utoljára jelentkezünk spoileres kibeszélővel.

A hatodik évad fináléjában nagyon sokat megkaptak azt, amire vágytak. Cersei ott ül a Vastrónon, Dany egy hatalmas flottával meg három sárkánnyal indult meg Westeros felé, a Martell és a Tyrell ház összefogott a Lannisterek ellen, hogy elégtételt vegyenek, Arya megölte Walder Freyt, ezzel bosszút állva a Vörös nászért, Bran végre megtudta az igazat Havas Jon származásáról, Sam pedig bebocsátást nyert az ismert világ legnagyobb könyvtárába. Sem Martin sem a sorozat készítői (D.B. Weiss és David Benioff) nem kívánságteljesítő gyárként működtették ezt a világot, ezért szinte sokkoló ennyi pozitív fejlemény egy epizódon belül. Persze a tragédia így sem marad ki teljesen a fináléból, gondoljunk csak Királyvárra, de azért rég volt, hogy ilyen sok különböző szálon szolgálta volna ki kiéhezett rajongóit Trónok Harca.

A sorozat Martin alapjaira támaszkodva különösen sokat épített olyan rejtélyekre, történetekre, amikre hosszú-hosszú éveket kell várni, mielőtt beteljesülnek. Ez egyszerre előny és hátrány, bár az elsődleges rajongói reakciókból én úgy tapasztaltam, hogy nagy lelkesedés fogadta az epizódot. Nekem hasonló érzéseim vannak, mint akkor, mikor a készítők Martin előtt értek el egy régóta hőn áhított pillanathoz, találkozáshoz (Dany és Tyrion mondjuk) és nem tudták átadni azt az érzelmi hatást, ami elvárható lett volna. Hodorral néhány epizóddal ezelőtt ezt sikeresen abszolválták, nálam az is marad az évad érzelmi csúcspontja, bármennyire is komoly tűzijátékot rittyentettek az utolsó két epizódba.

04_game_of_thrones_610_10.jpg

Az évadot meghatározó témáit a 10 részen belül egészen ügyesen osztották szét, az új világrend, élükön néhány kitartó és harcias nővel végre elkezdi megmutatni magát. Cersei, Sansa és Dany sorsa összekapcsolódik és a régóta dédelgetett álmok itt is megjelennek. Cersei nagyon-nagyon régen szeretett volna felkerülni a Vastrónra, nyilvánvaló volt, hogy nem fogja ezt feladni és fel sem merült benne a menekülés gondolata, amit én olyan tuti tippként többször is megírtam. Azt viszont továbbra is tartom, hogy azzal lehetősége lett volna egy hosszabb normálisabb életre. Persze csak akkor ha sikerül visszaverni a másokat, de az nem igazán az ő hatásköre. Mindenesetre ő úgy van vele, hogy jobban szeretne gyorsan és látványosan kiégni, mint lassan elenyészni.

Ehhez tökéletes a terve, de ezzel végképp átvette a vezetést a drámai hősök versenyében, ahol korábban is volt már első helyen, de a saját lányát élve elégető Stannis mostanáig még tartotta az előnyét vele szemben. A hatodik évad végére viszont mindent, de tényleg mindent feláldozott annak érdekében, hogy megszerezze a Vastrónt, ami önmagában semmit nem jelent. Az anyaság és Jaime iránt táplált érzései voltak azok, amik még emberivé tették őt a szemünkben. Eddig anyatigrisként védelmezte a gyerekeit, de mostanra már Tommen sem számít igazán. Annyira persze igen, hogy ne robbanjon fel ő is Margaery meg a Főveréb mellett, de azt már nem vállalta be, hogy esetleg beavassa a terveibe, vagy ne hagyja magára mikor szembesülnie kell az anyja tetteivel. Azzal, hogy a Hegy nem engedte ki a szobájából gondolom világossá vált számára, hogy ez az egész az anyja műve, abban a pillanatban pedig tényleg értelmét vesztette a létezése. Tommen viszont annyira súlytalan volt és már hetek óta arról cikkezik az internet, hogy ki lesz a trónörökös, ha a király meghal, hogy ez az egész egy nagyon jól használható gifen kívül mást nem igazán adott hozzá az epizódhoz.

tumblr_o9ggcougl71smipnlo1_r1_500.gif

Azt meg kell hagyni, hogy Cersei tervének kibontakozása végtelenül elegáns, ebben pedig jó nagy szerepe van a zenének, ez nem fordul elő sajnos olyan gyakran, most viszont remekül érezhető volt milyen sokat hozzá tud adni a hangulathoz. A feszültségkeltés első pillanattól kezdve megvolt, itt valami nagyon rossz fog történni, Cersei korábban annyit ismételgette, hogy ha kell felgyújtja az egész várost, hogy végül tartotta is ehhez magát. Margaery halálán őszintén meglepődtem , azt gondoltam volna, hogy vele hosszabb távon számol a sorozat. Így viszont világos, hogy ugyan a Baratheon-ház leépítése kezdődött meg a leggyorsabban és leglátványosabban, de valójában mindegyik házra elég rossz idők járnak. Ők jelképezik a régi rendet, de ezt jelenleg minden irányból támadások érik. A téllel együtt az a bizonyos új kor is itt van már a láthatáron.

Közben pedig sorra hullanak az ártatlan életek, mert a fontos pozícióban emberi lények vannak, akik hibáznak. Vagy csak elvakítja őket a becsvágy. Igazából a végeredmény szempontjából teljesen mindegy, hogy miért hozzák a pusztítást a világra. Melisandre meg Sansa elnézést kér a korábbi tetteiért, Cersei valószínűleg nem fog ide eljutni. Az ő nagy monológjában megkínozza a Septont, aki az ötödik évados bebörtönzése során őt nyomasztotta. Ezzel visszaadja a kölcsönt, de elmondja azt is, hogy ő nem egy jó uralkodó, mert mindent azért csinál, mert örömét leli benne, egy fikarcnyira sem érdeklik a rábízott életek. Azok csak bábuk a sakktáblán, kötelező kellékek, de csak húsként néz rájuk.

Mikor Sansa nem beszélt a Völgy lovagjairól Jonnak, akkor rengeteg életet sodort ő közvetlenül veszélybe, a gyengesége miatt. Azzal, hogy bűnbánást tanúsít jó uralkodóként viselkedik, viszont később a sorozat sokat tesz azért, hogy kétségbe vonjuk tényleg felnőtt-e és még nem mindig a vágyaival foglalkozik és nem azzal, amilye jelenleg van. Kisujjal folytatott beszélgetésük a varsafa árnyékában nagy jelentőséggel bír Jon koronázásának fényében. Itt nagyon apró rezdülésekből látjuk csak, hogyan változik meg Sansa arca, miközben Lady Mormont beszél. Először nyilván arra gondol, hogy az érvelés mellette szól, de csalódnia kell, mikor végül fattyú testvérére fut ki a mondandó. Kisujj szintén elég savanyú képet vág a sarokban, ezek alapján könnyen lehet arra gondolni, hogy egy Jon és Sansa közötti feszültséget kezdenek el építeni a készítők.

1-l4gifz6s24z-zgc2abykrg.jpeg

Ez mindenképpen meglepő húzás lenne, pláne, hogy egyre fogynak a gonosztevők és szinte már csak a lényeg, az Éjkirály marad. Úgy érzem a párhuzamok megvoltak Jaime és Cersei, illetve Jon és Sansa esetében. Már csak abból a szempontból is, hogy Nikolaj Coster Waldau szintén csak apró rezdülésekkel jelzi: Jaime bizony egyáltalán nem örül a fejleményeknek és Cersei valójában egyedül maradt. Ezzel persze mindkettőjük tragédiája nagyobb, hiszen Jaime néhány epizóddal ezelőtt még úgy beszélt az ikertestvéréről, mintha még mindig ugyanolya tűzben égne miatta, mint a sorozat kezdetén. A karakterívek fényében nekem ezt furcsa volt feldolgozni, így pedig hogy most újra zuhanórepülésbe kezdenek, azt hiszem túl van húzva kettőjük kapcsolata.

Előfordulhat, hogy Jaime még egyszer királyölő lesz és megölje Cerseit is?

Nehéz viszont belőni, hogy egy szálat mikor elég csak egy-egy jelenettel kielégítően lezárni. Arya például kezdettől fogva az egyik legjobb karakter egy ideje viszont megkopott a fénye, hiszen gyilkológép tréningje egy idő után erőszak pornóvá redukálódott. Csodás körülmények között teljesítette az utolsó vizsgát és tett szert az arcváltás képességére, hogy aztán egyik legfontosabb cselekedetet minket nézőket is ugyanolyan sokként érjen, mint az áldozatát. Azt hiszem elsősorban azért döntöttek amellett, hogy Walder Frey halálát az ő és nem a Stark lány szemszögéből nézhetjük végig, mert nem igazán jutott rá idő, hogy az előkészületeket bemutassák. Ezt viszont nagyon bánom, mert ez a becserkészés sokkal inkább megérdemelte volna az értékes perceket, mint az, hogy hányszor verik őt egy bottal össze.

1-clm3hryzhstpcqbbj61bca.jpeg

Az epizód legnagyobb és egyben legkevésbé váratlan leleplezésével is az volt a gondom, hogy ebben a formában nem sikerült azt az érzelmi hatást kiváltani, amit az ember várna tőle. Lehet azok után, hogy már szinte évek óta tényként kezelik az emberek Jon valódi származását, ezt nem is lehet úgy bemutatni, hogy igazán üssön. Mégis Lyanna és Ned utolsó találkozása képtelen volt felnőni a saját jelentőségéhez. Lehet nem is kellett volna és csak Martin lassú tempója az egyetlen, ami miatt ennyire túlnőtt saját magán ez az egész jelenség. Hasonló gondolataim támadtak a tengeren dothrakiakkal hajózó Dany láttán is. A sorozat első évada óta várunk erre a pillanatra most mikor végre megtörténik nem tud már akkorát csapni, hogy igazán lázba hozzon. Persze a fogaskerekek mozgása sokkal ígéretesebb. Például megtörtént az egész évadban alig szereplő Melisandre elszámoltatása, akinek így távoznia kellett Deresből és azt hiszem rövid úton Dany mellett fog kikötni, ő ugyanis elég népes vörös papi, papnői támogatással rendelkezik. Ha így lesz, akkor nálam az egy újabb érv arra, hogy a sárkányok a "vesztes oldalon" harcolnak majd. Ezt jelenleg nehéz elképzelni, de a sorozat még egészen biztosan tartogat meglepetéseket, ráadásul mint valami jó bűvész ezeket úgy tartja az orrunk előtt, hogy fogalmunk sincs róla.

A Trónok Harca minden bosszantó tulajdonsága ellenére méltó arra az őrületre, ami körülveszi, most már csak az a kérdés, hogy mi a helyzet a lezárással. Kevesebb, mint 20 epizód van hátra a készítők szerint, viszont még mindig nem sikerült megegyezniük az HBO-val, ahol valószínűleg rettegnek a gondolattól, hogy be kell jelenteni a dátumot mikor meghal az aranytojást tojó tyúk. De előbb-utóbb mennie kell, úgy pedig hogy Martin könyvei a kanyarban sincsenek, nincs ami elvegye a spekulálók szórakozását és biztosan semmi nem lopja el a sorozatos teóriáktól a reflektorfényt. Kérdés, hogy érzelmileg sikerül-e az olyan észrevétlenül felépített csodák mellé felnőni, mint a Hodor.

Egyéb felfedezések:

  • Annyi minden történt az utolsó epizódban, hogy képtelenség minden apróságra kitérni. Mindenesetre a legdurvább információ a vadakkal kapcsolatban az volt, hogy a falon nem tudnak átjönni. Ez talán elhangzott már korábban is, de most emlékeztettek minket, hogy az igazi buli nem indulhat el, míg a fal a helyén van.
  • Sam utazásának legnagyobb tanulsága, hogy a hely, aminek a legprogresszívabbnak kellene lennie, valójában a legvaskalaposabb és a nőknek semmi közük nem lehet a történelemhez, meg a tudományokhoz. Pedig látjuk, hogy nem kell leírni őket egyáltalán.
  • Vajon a Sárkány-öbölből mennyit fogunk látni azok után, hogy Dany eljött onnan? Daario nem az a szintű karakter, aki megérne egy külön szálat, ugye?
  • Szegény Olennának mindent el kellett veszíteni, hogy beálljon ő is a sorba és rájöjjön, hogy az ellenségem ellensége valójában a barátom. Az is nagyon kellett, hogy ilyen szépen leoltsa a három homokkígyót.
  • Ha már unokák, igazán kár érte, hogy Lorast ilyen szinten leépítették a karakterét a robbanás előtt. Sikerült annyira megtörni, hogy mindent eláruljon, ami korábban fontos volt neki. Ő egész biztosan komolyan gondolta azt, amit a testvére csak kamuzott.
  • Tyrion és Dany lelkizése a nagy út előtt igazán remek volt és csak még jobban rávilágít, hogy mennyire hiányzott az Ördögfióka az évadból.
  • Az, hogy a dothrakiakból egy szempillantás alatt ilyen király tengerész lett valahol olyan, mint mikor az Armageddonban az olajfúró tornyon dolgozó lúzerekből csináltak űrhajóst.
  • Igen persze, Varys megtanult teleportálni, de azt hiszem, hogy mostanra illik hozzászokni, hogy az idő fogalmát furcsán kezeli a sorozat.
  • A futótűznek amúgy nem kellett volna az egész városban villámgyorsan terjednie? Mert így a magyar neve egy kicsit megtévesztő.
  • A készítők szépen lassan teljesen elengedték Szellemet. Vagy annyira elment minden pénz a robbanásokra, hogy a CGI farkast már oda az asztal alá sem tudják betenni. Kár.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Duke Silver 2016.06.28. 18:46:10

THEKINGINTHENORTH!

Lehet nagyon máshogy vagyunk kalibrálva, de Jon megválasztása engem nagyon magával ragadott, és bár hiába tudtam a R+L=J-ról, az, hogy Ned Stark így élte le az életét egy a testvérének tett ígéret miatt, az letaglózott.

Cersei szerintem megfeledkezett Tommenről... ő már annyira elveszítette a kapcsolatát az emberséggel, hogy meg se fordult a fejében,h talán vigasztalásra, magyarázatra szorulna a kisfia.

Jaime arca, mikor az öreg Frey megjegyzi,h az apja büszke lenne rá... na, az is óriási volt. Mit szólna a családhoz Tywin, te jó ég :D :D :D

Jasinka Ádám 2016.06.28. 18:46:37

Nem a vadak, hanem az élő halottak nem tudnak átkelni a falon. Benjen mondta, hogy mágiával "építették", és ami halott, az nem tud átmenni rajta, vagy valami ilyesmi. Ez viszont újabb kérdést felvet, akkor Jon sem tud a faltól északra menni?

Androido 2016.06.28. 18:55:24

@Duke Silver-rel egyet tudok érteni abban, hogy Cersei egyszerűen nem foglalkozott Tommennel. Egyszerűen már elengedte, mert teljesen belepörgött a Maggy the Frog jóslatba. Neki az volt a lényeg, hogy letakarítsa az ellenségeit. És valljuk be, elég hatásos volt. Imádtam (és a ruhája állati jó volt!). Tommenen én meglepődtem egyébként, azt gondoltam, hogy ő is ott lesz a Sept-ben. Szerintem Cersei sosem ment konkrétan a Vastrónra. Ő olyan akart lenni, mint egy Lannister fiú, akiről az apja álmodhatott. Erős, kemény, taktikus, manipulátor, de mégis szemtől szemben is tökös. Annyira nem sikerült.
Jaime is nagyon jó volt. Szerintem teljesen oké, hogy két résszel ezelőtt még úgy oda volt a nővéréért, mert Cersei-el szemben ő naív és idealista. Hiszi, hogy a nő még úgy szereti, mint régen. Aztán szembesült vele, hogy a királynő már elvesztette a kapcsolatot a világgal.

Azt valaki elárulja nekem, hogy a nagy szuperszkeptikuscinikus Tyrion hirtelen mitől kezdett hinni Danyben? A karizmája nulla. Van 3 sárkánya, rendben. De szerintem, aki látott már VEZETŐ vezetőt (pl. Tyrion látta az apját, aki elég ambíciózus rohadék volt, de volt egy presence-e), az nem esik hanyatt egy picsogó kislánytól meg 3 gyíktól. Szerintem Tyriont kicsit kiherélték ebben az évadban.

perszepolisz 2016.06.28. 18:55:31

Nagyon jó rész volt és valószínűleg a zene miatt. Annak ellenére volt jó rész, hogy már minden jelenetről tudtuk, hogy meg fog történni, talán csak az Olenna Dorne-ban jelenet kivételével.
Amúgy annyira beparáztatott már a sorozat a 6 év alatt, hogy komolyan azt hittem Sam-et kinyírják ott benn abban a könyvtárban.

Felmerült azért bennem, hogy Havas Jon származása miért is fontos? Úgy értem ki fogja ezt elmondani akárkinek és ki fogja azt elhinni? Vagy csak a sárkányok miatt kellett?

juansolo 2016.06.28. 18:57:32

Nekem egy kérdésem van csak. Ha Bran átkel a falon a jellel a karján, az nem azt jelenti, hogy onnantól kezdve mit sem ér?

perszepolisz 2016.06.28. 18:58:29

@juansolo: Én azt se tudom elképzelni, hogy Brant elvonszolják a falig. Benjen azért elvihette volna közvetlenül a falig. :D

Janos Mohacsi 2016.06.28. 19:00:26

Szellemet is kinyirjak,mert sokban kerul.
1, Az Arya resz egy nagy kalap sz.r volt!! Legalabb ket-harom reszen keresztul kellett volna a Freyeknek hullania(mint a konyvben meg pl. megvadolhattak volna Jaime-t vagy Bronn-t stb.-legyen egy kis sz.rkavaras. De ezert a 3 percert felesleges volt vegignezni 2 evadon keresztul a szerencsetlenkedeseit Bravoosban.
2, Jaime jol leoltotta az oreg Frey-t, a Lannisterek utolso szovetsegeset
3,Tomment abszolut kihereltek(mint korabban Ramsayt, aki pedig jol harcolt pl. Yaraval), pedig az lett volna erdekes,ha az anyja elmagyarazza, hogy Margery is egy(hozza hasonlo)kis kigyo, meg a High Sparrow sem halhatatlan,mint latod. Aztan esetleg majd megolik valami latvanyosabb modon. Latszott, hogy mar nem erdeklik a gyerekei es felszabadito lett a szamara a vege,hogy nem kell feltenie oket tobbe, es o lehet az uralkodono!(ereztem itt egy kis femnacizmust)!
4, A nagy robbanas tetszett, de kb. olyan volt,mint mikor Ramsey leszurja az apjat:
A sajat pozicioit erositette, de a csaladjaet nagyon is meggyengitette.
Szoval robbant Tyrelestul, Kevanostul, Lancelestul es High Sparrowostul egyutt az egesz koceraj!
Na de most a Lannistereknek egy szovetsegese sem lesz:A Tyrellek, Dorne es Dany ellenuk, a Freyeknek vege, a Baratheonok maradek hivei is atallnak valoszinuleg, a Volgy es Eszak "talan" semleges marad. Meg Jaime meg a maradek Lannisterek se biztos, hogy Cersei moge llnak(max. marad neki a wildfire).
5,Bran-na vegre
6, Sam-ez kit erdekelt??? Erre ment el egy rakat love? Ja amugy a konyvtar nem gyerekpelenkazo!!!
7, Arya meg Varys teleportal vagy ketto van beloluk WTF??
8,Melissandre jo volt Jont felkelteni,aztan meg baszogatjak??
9, A gyules tetszett. De:Kisujj es Jon egy k..va szot se valtanak-be sem mutatkoznak vagy valami?? Meg: kiraly lesz?? WTF??? Ugy jar majd, mint a tobbi???

Janos Mohacsi 2016.06.28. 19:08:04

@juansolo:
Akkor vegre at tudnak jutni a "masok"!!!
Ez lenne a lenyeg:a Fal sem allithatja majd meg oket.
@Jasinka Ádám:
Jont feltamasztottak!!!

Kiegeszites:
Az egesz Dany-Tyrion szal csak f...veres es idohuzas!!
Viszont: azert mar le kellene allni a sorozattal!! Hiaba aranytojast toljo,de a sok hozzatoldassal el fogjak b...ni!!
Arra kivancsi vagyok,hogy akkor Euron Cerseinek ad most hazassagi ajanlatoat?
Elment kisse feminista vonalba, lassan mindenhol csak kiralynok lesznek(akiket majd tuti szegeny Jonnak kell megtermekenyitenie).

Jasinka Ádám 2016.06.28. 19:11:11

@Janos Mohacsi: Benjent is, valamilyen szinten. Nem egy "kategória" Jonnal ez igaz, de egy fordulat akár itt is lehet a történetben.

juansolo 2016.06.28. 19:17:27

@Jasinka Ádám: Benjennnel kapcsolatban amit olvastam egy elméletet (vad találgatás, ezért óvatosan és kellő figyelemmel olvassátok), hogy nem is a háromszemű hollót szolgálja, hanem valójában a night king alattvalója és direkt Bran ellen kellett akcióba lendülnie, hogy átjuttassa a falon a jellel a kezén és megnyíljon az út nekik

mbm 2016.06.28. 19:20:22

De most tényleg, Fega "elemzései" másból sem állnak mint teljesen erőltetett hasonlatokból és a nyilvánvaló elképesztő bölcsességként történő elővezetéséből. Okoskodó álintellektüel faszverés az egész, és most még csak ki sem tért egy tényleg érdekes áthallásra, amiket ugye elvileg annyira szeret.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.06.28. 19:28:12

"és bár hiába tudtam a R+L=J-ról"
Ez most már confirmed? Merthogy ebből a részből ez nekem nem még most sem volt világos.

2016.06.28. 19:30:00

@juansolo: uh, ez mekkora, nagyon tetszik az elmelet!

perszepolisz 2016.06.28. 19:32:16

@Firestarter.18: Igen én is akartam írni, hogy ha nem olvasok el több ezer kommentet (minthogy a könyveket nem olvastam) én most nagyon bután néznék ki a fejemből. P.l Elhangzott a sorozatban, hogy ki az a Raeghar?

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.06.28. 19:33:14

"a legdurvább információ a vadakkal kapcsolatban az volt, hogy a falon nem tudnak átjönni."

Egyrészt ugye itt a Másokról van szó, mint ahogy írták is előttem, ráadásul ez a varázslatos dolog nem új infó. Az első könyvekben biztosan benne van, de szerintem a sorozat első évadaiban is említették.

Varys teleportálása pedig igazán idegesítő volt, ráadásul értelmetlen is, minek ment vissza északra ha utána úgyis Királyvárba indul az egész flotta. A flottában egyébként ha megfigyeltétek már ott voltak a Martell-hajók is, tehát ők is először északra hajóükáztak, hogy aztán visszajöjjenek.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.06.28. 19:36:32

@perszepolisz: Fogalmam sincs, lehet, hogy volt róla említés az első évadokban amikor Danny és Viserys családfáját boncolgatták. Ugye Danny egyik sárkányának is Rhaegal a neve, azt hiszem a kereszteléskor is elmondta, hogy a báttya után.

lalolib 2016.06.28. 19:39:02

Nem cifrázom, a részletek elemzésére (okoskodásra) lesz egy évünk. Amit évad zárásként láttam, az számomra minden idők legjobb filmes 70 perce volt. Zseniális rendezés, kitűnő zene, remek színészik játék. Számomra az igazi mozit az jelenti, amikor a történet, a kép, a zene, a színészek és a rendezés "angyali" összhangban van. Tegnap ezt megkaptuk, egyenlőre ennyi elég is. Köszönöm az alkotóknak, hogy ilyen maradandó élményt varázsoltak a képernyőre.

Fiona J. Jones 2016.06.28. 19:40:37

Ezért a részért érte meg az egész évad. Mert lássuk be, marha gyenge volt.
Cercei szerintem még simán van olyan jó bőrben, hogy tudna szülni. Nekem tetszett, ahogy elintézte a dolgokat. Ja igen, a nők septák, a férfiak a septonok. Ezt javítani kéne. Vajon mit csinálhat vele a Hegy? :D tegye fel a kezét, aki sajnálja azt az unott képű nőt. Én nem.
Dorne szépen keretbe foglalja az évadot, mert csak az első és az utolsó részben láthattuk.
Dany tényleg túl van tolva, gyakorlatilag sosem szenved, ez a menőzés a sárkányokkal meg a hosszú címeivel már nekem si kezd ellenszenves lenni.
Én nem számítok Sansa-Jon ellenségeskedésre, annál inkább arra, hogy Kisujj próbálja meg eltakarítani JOn-t az útból Sansa érdekeiért.

Vastrón: nos, elmondom az elméletem. Észak a Másokkal fog harcolni, Dany és sleppje a lannisterekkel (és Euron Greyjojjal). Valami oknál fogva Cercei nem adja könnyen magát, meggyengül a sárkányos sereg, és csak az északiak segítségével sikerül majd legyőzni őket (akik addigra végeznek a másokkal). dany és Cercei meghal, ahogy Yara is (ő valami hősies védekezésben, önfeláldozóan, és Theon lesz mégis a király a Vas szigeteken), Jon másodszorra is meghal, ezúttal csatában, és Sansa ül fel a vastrónra. Arya lesz a királyi testőrség parancsnoka.
Na, lehet fogadásokat kötni. :)

Bikli néni 2016.06.28. 19:44:21

Bennem más is felmerült. Oké, hogy Cercei lett az uralkodó. De hozzá nem jutnak el a hírek? Elég nagy időugrás volt a sorozatban. Tudnia kellene (és erre lehetett volna vmi minimális utalás Qyburn-től vagy bárkitől), hogy a Bolton szövetség megsemmisült, és új királya van Északnak. Tudnia kellene róla, hogy Dany úton van Westeros felé, kiba nagy seregekkel, meg úgy mellékesen a Vasflottával.
Ami nekem ezek jöttek elő, bár kis nüanszok:
- miért a gyerekek szúrták le Pycelle-t?
- mit csinált a Hegy a septával?
- mi járhatott vajon Sansa fejében? LF beletetette a bogarat a fülébe, ez kétségtelen. Lehet, már elhitte, hogy ő lesz itt a királynő. De Lady Mormont (aki az új kedvenc karakterem, egyszerűen zseniális a kiscsaj) keresztülhúzta a számításait.
- Aryának akkor már csak egyvalaki van a listáján, Cercei....
- nagyon-nagyon hiányoltam a részből a Hound-ot.

Ja, és a végére, tegnap olvastam egy kommentet, amin besírtam: Tommen új értelmet adott King's Landingnek.

candusrocks 2016.06.28. 19:48:04

Szerintem nagyon jó rész volt, végre nem kellett néznem az időt, hogy mennyi van még hátra a részből. A zene ijesztően jó lett, tegnap óta folyamatosan a nyitó szám megy a fejemben.

Ez a R+L=J dolog nekem sem lenne tiszta, ha nem olvasok kommenteket, szerintem a mezei nézőnek annyi maradt meg, hogy Jon Lyanna gyereke és Ned nem az apja.

Bikli néni 2016.06.28. 19:49:24

@Fiona J. Jones: Szerintem oka van annak, hogy Sansa egy született Stark, aki össze tudná fogni fél Westerost, Jon nélkül. Lady Mormontból kiindulva, a nőknek is van joguk házakat uralni.
Jonnak nyilván más a sorsa. Azért az az évszázad trollsága lenne, ha mindezek után Jont, akiről most mát tudható hivatalosan is, hogy Targaryen (tehát pl. lehet, tud bánni a sárkányokkal is), meg kulcsszerepe lehet az Éjkirály legyőzésében, egyszerűen egy csata kedvéért likvidálják az írók vagy Martin. Nálam Jon azon kevés szereplők egyike, aki nem halhat meg. Még Tyrion ilyen. Rajtuk kívül senki más sorsára nem mernék fogadást kötni :)

Bikli néni 2016.06.28. 19:52:46

@candusrocks: Ez mondjuk jogos. Nem hallhattuk, mit suttogott Lyanna Ned fülébe, és bárhogy próbáltam, nem sikerült a szájáról leolvasnom mondjuk egy Rhaegar nevet.
Annyi viszont tudható (a könyvekből biztosan), hogy Rhaegar elrabolta Lyannát, ha jól emlékszem (javítson valaki, marha régen olvastam), és a beszélgetésből egyértelműen kiderül, hogy a gyerek, bár elvileg az övé kellene, hogy legyen, nem Robert Baratheoné. De ha valaki nem olvasta a könyveket, meg mondjuk kommenteket se szokott, nem biztos, hogy ez így összeáll a fejében. Max annyi, hogy Jon tényleg Stark, de anyai ágon, és a fene tudja, ki lehet az apja, egy biztos: nem Robert Baratheon.

nota19 2016.06.28. 20:03:49

Nagyon jó rész volt.
Királyvár: fantasztikusan volt felépítve az egész, és a zene tényleg rengeteget adott hozzá. A futótűz szerintem nem az egész alagútrendszerbe volt telepítve, hanem elszórtan, pl. Baelor szentélye alá, a Vörös torony alá, bolhavég alá stb. Így gondolom ha csak egyet robbantanak fel, a többire nem terjed át. Más lehetőség nincs arra, hogy miért nem terjedt tovább. Tommen tényleg súlytalan volt, de hát az volt mindig is szegény, csak egy báb, én azért sajnáltam. Fogalmam sincs, hogy Cersei mit kezd most a trónnal, mert szinte már mindenki elpártolt mellőle.
Az Ikrek: nekem nem hiányzott a felvezetés, illetve annyi elég volt, mit láttunk. Nagyon jó volt, ahogy Arya ismételgeti: de itt vannak uram. És nagyon örülök, hogy a patkányszakács és a pite motívumot vették bele a gyilkossághoz, bizonyos fokig vicces volt.
King in the North hatalmas jelenet volt szintén, teljesen elérzékenyültem tőle. Lady Mormont most is cuki, és végre meg lehet nyugodni előkerült Manderly. Sansa és Kisujj vonalán tényleg lehet kavarás, de ha Sansa képes vele az előzmények után összefogni, hát akkor hülyébb, mint gondoltam. Szellemet tényleg kár volt kihagyni.
A Tower of joyt hiába vártam egyáltalán nem zavart, hogy számítani lehetett rá, és nekem bizony átjött a fontossága. Azt persze nem tudom, hogy miképpen derülhet ki Jon igazi származása és mi lesz ebből (sárkánylovaglás remélem igen).
Tyrion pedig úgy érzem, hogy belezúgott Danybe, azért ilyen hívő hirtelen. A flotta és a kihajózás pedig igazán látványos, hatásvadász egy kicsit, de nem baj.
Olenna nagyit már csak a gyíkoltás miatt is érdemes volt beletenni a részbe. Dorne-ban eddig ez volt a legjobb momentum.
A könyvtárral pedig nem értem mi volt a baj, ha az a szabály, hogy nő nem mehet be, hát akkor az a szabály.
Könyörgöm hagyjuk már ezt a feminista dumát, mert iszonyú irritáló. Egyik női karakterre sem úgy gondolok, hogy lám ő az erős nő azért nyert. Nem azért nyert (már ha nyert) mert nő és a férfiaknál ügyesebb, okosabb, stb. Ugyan már, ez csak belemagyarázás. Nekem fel sem tűnt, amíg Fega nem kezdett el ezen lovagolni.
A teleport pedig nem érdekel, ott voltak és kész. Nem fárasztom magam azzal, hogy ezen agyalok.

2016.06.28. 20:06:04

@Janos Mohacsi: szerintem a 'Sam a könyvtárban' szál azokat érdekli akik.. hogyismondjam.. hobbiból néha olvasnak. Például ilyen jó vastag, színes borítós fantasy könyveket :)

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2016.06.28. 20:08:54

@Bikli néni: ha a kommenteket nem olvasgató néző figyelt a korábbi részek alatt, akkor lathatta, hogy a Tower of Joy (ami eleve elég beszédes név) előtt a Királyi Testőrség lovagjai álltak őrt. Mivel itt ugye a fiatal Robert még csak lázad, és csak később lesz király, szerintem nem nehéz összerakni, hogy melyik kiralyi familia tagjátnak szeretőjét őrizhetik fehérköpenyes lovagok. ;)
Szerintem ráadásul itt nem is erőszakos lányszöktetés volt, hanem igaz szerelem Rhaegar részéről, mivel ár a Harrenhali lovagi tornán is Lyannanak bókolt a sajat feleyege helyett (aki ugye dorne-i, vagyis jo esellyel csak erdekhazassag volt Rhaegar reszerol, hogy a sarkanylang elol mindig elbujo, gerillaharcos Martellek terulete is a Het Kiralysaghoz legyen csatolva). A nezo/olvaso persze csak a jo PR-os Robert verziojat ismeri a tortentekrol: megölte "a gonosz leányrabló Targaryen herceget" a Három folyónál, a barátai es a szovetsegesei elinteztek a Targaryeneket, o meg kiraly lett, de sosem heverte ki, hogy Lyanna helyett Cersei-t kellett elvennie, maskulonben a Lannisterek nem jutattjak a Vastronra.

nota19 2016.06.28. 20:13:14

@perszepolisz: többször is elhangzott, az első évadban kiderült Ned és Robert beszélgetéséből, hogy Lyannát Rhaegar rabolta (?) el. Az ötödikben Barristan beszél róla Danynek, és a deresi kriptában Kisujj Sansának. Ott még a Harrenhali tornát is megemlíti, ahol Rhaegar Lyannának adta a szépség és a szerelem királynőjének koszorúját. És ebben az évadban Bran említi a Hollónak.
@Firestarter.18: Varys miért ment volna északra? A közelében sem járt, Dorne délen van.

nota19 2016.06.28. 20:16:01

@-Szűcs Gyula-: annyit tennék hozzá, hogy Robert akkor már megnyerte a háborút és király lett, amikorra Ned a toronyhoz ért. És szerintem a szerelem kölcsönös volt.
Lyanna pedig vagy ezt súghatta, esetleg még azt is, hogy össze is házasodtak. Elég döbbent fejet vágott a bátyja.

Smile64 2016.06.28. 20:31:07

@-Szűcs Gyula-: Rhaegar nem azért kapcsolta le Lyannát, mert érdekházasságot kötött. Addigra Dorne már régen a Hét Királyság része volt, nem ez volt az első Targaryen-Martell házasság. Az volt a problémája, hogy Eliától csak két gyereke volt, ráadásul már a második is épphogy megmaradt, és megmondták a mesterek Eliának, hogy ha még egyszer teherbe esik, azt sem ő, sem a gyerek nem fogja túlélni. Ő is hallotta viszont a régi próféciát, miszerint a sárkánynak három feje van, és valami okból azt hitte, hogy rá vonatkozik. Ezért egy harmadik gyereket akart. Ehhez kellett valaki, mert a felesége nem volt alkalmas. Lyannát választotta, a birodalom nagy bánatára.

namnam 2016.06.28. 20:47:15

Nos, nő vagyok, még feministának is mondanám magam, de tegnap két büdös nagy pofont azért kiosztottam volna. A nagyobbat Cersei-nek, remélem Jaime tényleg megvilágosodott vele kapcsolatban és meg is adja neki. A másikat meg a kis féltékeny Sansa-nak. Remélem, ő pedig Jontól kapja majd meg. Egyre idegesítőbb ez a kiscsaj.
Ja, és Dany-t se bírom túlságosan, de őt Tyrion miatt egyelőre elviselem.
Bevallom, semmilyen formában nem támogatom, hogy végén nő legyen az uralkodó.

perszepolisz 2016.06.28. 20:55:07

@nota19: Igen most már emlékszem, volt erről sz többször is. Ettől függetlenül nem tudom mennyire egyértelmű ez a történet, egyáltalán ez túlságosan is az előzményekhez tartozik. Azt egyébként el tudom képzelni, hogy a készítők simán beleszámolják, hogy ezt a sorozatot nem csak a képernyők előtt nézzük.
Egyébként meg: Danny Blue.:D

Hizdahr zo Loraq 2016.06.28. 20:59:25

"Tommen viszont annyira súlytalan volt..."
Az 5x01 óta tökéletesen biztosan tudjuk, hogy Tommen meg fog halni. A kérdés csak az volt, hogyan.

Hizdahr zo Loraq 2016.06.28. 21:08:33

@perszepolisz: Első évad, Ned és Robert beszélgetése a vadászaton

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.06.28. 21:09:20

@nota19: Itt Danny-éket értettem észak alatt, minek ment oda vissza ha úgyis lemennek Királyvárba?

Hizdahr zo Loraq 2016.06.28. 21:12:38

@Fiona J. Jones: Jon fog a vastrónra ülni. Mindenki más feláldozható.

nota19 2016.06.28. 21:14:44

@Firestarter.18: ez mondjuk igaz, teljesen felesleges az egész Martell flottával elhajózni Meereenbe, és vissza. Olvastam olyan véleményt, hogy a záró képsorok már az ábrázolták, amikor Dorne-ból indultak el, a Martellekkel együtt. Nekem viszony úgy jött le, hogy ez a Meereenből történő indulás volt.

nota19 2016.06.28. 21:15:29

@Hizdahr zo Loraq: feltéve, hogy lesz még mire ülni. Azért én Tyriont sem áldoznám fel.

Hizdahr zo Loraq 2016.06.28. 21:17:23

@Firestarter.18: Úgy érted kelet? Mereen keleten van. :P
A dorne-i hajók meg azért mentek el keletre, hogy utána visszamenjenek, mert kurva menőn néz ki egy százezres flotta ahogy vonul. Művészi ábrázolásnak hívják, de van, akinek minden probléma. Könyvben ez úgy nézne ki, hogy egy fejezetet annak szánnak, hogy leírják, Dorne hogyan szedi össze a flottáját, és csatlakozik Dany mellé. Filmen ez úgy néz ki, hogy a lobogóik ott vannak Dany mögött, a hajóik pedig mellette úsznak. Filmes szakmának hívják, de van, aki semmit nem tud élvezni.

Engem rohadtul behúzott az epizód, és most lett értelme az egész évados "időhúzásoknak" is, így már sokkal jobbak azok a részek is (bár eddig sem voltak szarok) mert tudom, hogy a lassú, türelmes építkezés évada volt, a végén lesúlytó pöröllyel. :)

Amorphis 2016.06.28. 21:17:43

Méltó évadzáró volt, többnyire kiszámítható fordulatokkal, 1-2 kisebb meglepetéssel. A jövőre nézve fontos lehet:
Az északon kialakult pillanatnyi erőviszonyok alapján Sansát kellett volna Észak királynőjének kikiáltani: Stark vér, mögötte áll a legerősebb hadsereg (Völgy). Kisujjnak ez szerintem kötelező ziccer lett volna, utána szerintem Sansa is beadta volna a derekát... De Jon lett az, ami meg abból szempontból lehet érdekes, hogy Dany - Tyrion tanácsára - elsősorban egy esetleges hasznos politikai házasság miatt dobta Daario-t. Jelenleg meg Jon az egyetlen jelentős férfi uralkodó Westeroson, és Tyrion is kedveli, nameg Targaryen, ami ugye ebben a familiában plusz előny....
Samnak szerintem a valíriai acél,sárkányüveg újrafelfedezésében lesz szerepe, ami jól jön ugye a Mások ellen. Van személyes tapasztalata, ehhez jön a könyvtár tudása, plusz a fater kardja....
A Fal szerintem nem Bran révén lesz átjárható, mivel megvan az eszköz amivel ledönthető, és a könyvek szerint egy jelenleg pofára ejtett, őrült karakternél van aki szerintem használni is fogja...
Cersei uralma nem lesz hosszú, Jaime és Arya felkészül.
Amúgy ha összeáll a Dany vezette koalíciós kompánia, ehhez esetleg jönnek Jonék (ők nem hiszem, hogy egymás ellen fognak harcolni, még akkor se ha nem lesz esküvő) akkor a gyakorlatilga egyedül álló Lannisterek legyőzése nem tűnik nagy feladatnak. Ebbe bekavarhat persze Euron és a Fal északi fele....

kabuki09 2016.06.28. 21:20:46

A Sansa-Jon kérdéskörhöz lenne észrevételem:
Elsőre nekem is az jött le, mint a többségnek, vagyis hogy Sansa féltékeny Jonra, de másodszori nézésre a kép ennél szerintem árnyaltabb, illetve pont hogy nem ezt támasztja alá. Érvek:
1. Sansa a várfalon azt mondja Jonnak, hogy az ő szemében ő Stark.
2. A varsafa ligetben Kisujj elmondja Sansának, hogy ő akar a Vastrónon ülni úgy, hogy Sansa a királynője. Ehhez nyilván Sansára azért van szükség, mert Starkként ő Deres úrnője, kvázi Észak királynője, ha mögötte sorakoznak fel a házak, elvégre Kisujj magában nem képvisel akkora politikai és hadi erőt, hogy a Vastrón közelébe jusson.Ezért kardoskodik amellett, hogy a házaknak Sansa mögött kell felsorakozni, illetve így is fognak tenni. Sansa azzal hárít, hogy Kisujj sosem tett semmit mások érdekében, mire Kisujj azt mondja, hogy ezek az idők már elmúltak. Sansán látszik, hogy ezt nem veszi be.
3. Mikor Jon kikiáltják Észak királyának feláll, majd lenéz Sansára, aki mosolyog, majd mosolyogva és elégedetten néz végig a hurrázó nemeseken. A mosolya akkor fagy le, amikor Kisujjra néz, akin egyértelműen látszik, hogy majd agyfaszt kap az események ilyetén fordulatán.
Szerintem ebből az jön le, hogy Sansának rögvest leesett, hogy Kisujj nem fogja ezt ennyiben hagyni, neki nem Jon kell Észak királyaként, hanem Sansa királynőnek és ha valaki, akkor ő aztán tudja, hogy Kisujj mi mindenre képes azért, hogy megkapja amit akar.

Hizdahr zo Loraq 2016.06.28. 21:22:48

@nota19: Kurvajó, hogy túlkombináljátok ezeket, elmondom: Varys azért volt ott Dany mögött, és a Dorne-i flotta azért hajózott mellette, mert filmes eszközzel ez volt az egyetlen megoldás, hogy 20 másodperces snittel meséljék el, hogy Dorne végül egyértelműen, és nyilvánvalóan Dany mögé állt.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.06.28. 21:25:06

@Hizdahr zo Loraq: Dorne-hoz képest azért eléggé észak :P Ha már a filmes szakmánál tartunk akkor ezt lazy writingnak hívják, amikor a nézőnek úgy kell kisakkoznia meg kitalálnia, hogy ki miért van ott ahol, minek ment oda, hogyan került oda, és mit csinál ott.
Jó jelenet volt, nincs vele bajom, csak érdekelt, mire gondolt a költő.

Hizdahr zo Loraq 2016.06.28. 21:27:10

@nota19: Ja, egyébként Dany látomása a boszorkánymestereknél a lerombolt és behavazott trónteremmel, és az üres trónnal, ami mellett elsétál, hogy Drogohoz érkezzen: annak még biztos lesz jelentősége!

zgeneracio 2016.06.28. 21:27:43

És az megvolt, hogy a könyvtárban ahová Sam megérkezett, a lámpák olyan formájúak, mint az intróban a Nap?
Szerintem szép gondolat, hogy minden amit látunk, egy könyvtár fényes, vagy félhomályos pergamenszagú lapjairól származik. :)

hüjeliba 2016.06.28. 21:29:44

A dráma ott van Dany álmában,( talán a 4 vagy 5 évadban is álmodott King's landing-ről ahogy ott jár, de csak üszkös, szürke rom az egész.)
Igen, látványos ,hogy átkel a tengeren , beteljesítve Varys és mások álmát, megbünteti azokat akik ellenük vétkeztek, de végül is, minek ? Neki azon túl, hogy kis gyerekként kimentették onnan, mi köze van ehhez a nyugati világhoz ? Ő keleten lett az, aki. Nagyobb és gazdagabb úrnője ő keletnek mint nyugatnak bármikor lehet. Semmit sem nyer vele, és erre rá fog majd jönni, ott a felégett fedél nélküli trónteremben, hogy ez nem okoz boldogságot, sem semmi mást, csak a szomorúságot és honvágyat Sárkány öböl iránt.

Hizdahr zo Loraq 2016.06.28. 21:30:55

@Firestarter.18: Fire and blood! Erre gondolt. ;)
Nem érzem úgy, hogy a Trónok harca lenne az a sorozat, amitől elvárnám, hogy "Xena" szerűen a számba rágja, hogy most akkor ki a gonosz, és ki a jó, és ki miért megy fel a hegyre. Tökéletesen érthető volt az egész, nem értem, mi a gond. Varys azt mondja: szétbasznak a Lannisterek között tűzzel és vérrel, majd a következő jelenetben ott áll Dany mögött. Ennél több egyszerűen felesleges lett volna, mert akkor meg pont az lenne a baj, hogy a GoT lenézi a közönségét, mert mindent a szájába rág... :(

perszepolisz 2016.06.28. 21:33:42

@Hizdahr zo Loraq: Még jó hogy nem volt ott a hajón Olenna nagyi is. :D

Egyébként az utolsó jelentek között nyilvánvaan eltelt egy csomó idő. Jaime hazaért, Olenna nagyi megtudta, hogy az családja meghalt és már el is utazott Dorne-ba tárgyalni, vagy éppen Cersei koronázásához is kellett gondolom jó pár nap. Bár az kétségtelen zavaró volt, hogy ugyanabban a ruhában volt, mint a robbanáskor.

Hizdahr zo Loraq 2016.06.28. 21:34:27

@Amorphis: Nem feltétlenül a Völgy a legerősebb, a csatába jönni vonakodó nemeseknek még mindig van hadseregük, akiknél a Völgy lovagjai simán kevesebben vannak.

Hizdahr zo Loraq 2016.06.28. 21:36:35

@namnam: Sansa és Kisujj összenézése a végén: ezek mégis csak készülnek valamire.

namnam 2016.06.28. 21:46:32

@Hizdahr zo Loraq: Igen, számomra is azt jelentette az az összenézés, hogy Jonnak lesz még baja velük.

nota19 2016.06.28. 21:54:28

@Hizdahr zo Loraq: dehát én nem is kombinálom túl. Említettem is, hogy nem érdekel a teleport mániások nyígása. Csak leírtam, amit olvastam, nem mondtam, hogy egyet is értek vele. Nagyon hatásos volt a látvány.

beetee 2016.06.28. 21:56:27

Ááá túlkombináljátok, mint mindig.
A végén meghal minden főszereplő és anarcho-szindikalista közösség alakul.
:D

Steve the Great 2016.06.28. 22:04:06

@Hizdahr zo Loraq: Vagy esetleg ez a jelenet nem a flotta indulását mutatja be, hanem már a Dorne-ból való kihajózás utáni állapotot. Hm?

nota19 2016.06.28. 22:05:16

@Hizdahr zo Loraq: csak viccnek szántam. Egyébként lehet, hogy mire véget ér a háború a Másokkal a Vastrón már nem lesz annyira fontos.

Lawliet- Ryuuzaki 2016.06.28. 22:28:59

@Lawliet- Ryuuzaki: De viccet félretéve, lesz még Sansa szarban, ha a hugi bekattan. Márpedig sanszos, hogy kiderül a szerepe egy-két dologban, és sosem szerette túlzottan.

Jon nem vágyik a vastrónra, ahogy Észak királya se akart lenni, meg parancsnok sem. Sansa mondta neki, hogy Ő Stark (csak épp nem úgy, ahogy gondolja).

Bran szerepe jó kérddés. Lehet ő a harmadik lovas egy kis vargolással.

Danny, mehh... Talán végre tényleg elkezdett felnőni. Az utóbbi időben sértett tiniként viselkesett. Talán, és ez erős talán, Tyrion tud rá tényleg hatni. Ha nem, akkor hulljon el.

Cerseinél már elmentek egy ideje otthonról, de most nyilvánvaló. Ahogy a másik két gyermekét még siratta, most kb teljesen hidegen hagyta a király öngyilkossága.

Lannistereknek, akárhogy is nézzük, befellegzett. Baratheon ház túlképp kihalt, Dorne-ban van még némi potenciál. Targaryeneket Danny képviseli már csak trónkövetelő szinten. Perpill a Starkok vannak a legtöbben, de ott talán Sansa az egyetlen, aki a vastrónt akarja...

Kisujj ha nem forgatja jól a lapjait, még ki is végzik, ha más nem, Arya, ahogy göngyöliíti fel a szálakat.

zsoltvarga 2016.06.28. 22:30:00

(amilye? nemá. ellnézést.)

AltonDevir 2016.06.28. 22:30:55

Na ez volt a legjobb rész az egész évadban! Es emiatt a rész miatt mondom azt hogy ebben az évadban rengeteg felesleges időhúzós jelenet volt. Ebben a részben annyi minden történt mint 3-4 részben szokott. De nagyon élveztem. Szerintem Sansa és Jon nem fognak egymással vetekedni. Sansa támogatni fogja Jont. Végre Dany elindult a Vastrónért. Nagyon kíváncsi leszek hogy Dany és a sárkányaival mi lesz a végére? Túlélik e, vagy sem. Én remélem hogy igen.Jonban biztos vagyok hogy túléli, hisz az lenne a legnagyobb marhaság ha most visszahozták majd megint megölnék. De van egy olyan érzésem hogy Dany és Jon közül valamelyik meg fog halni. Nagyon szomorú lennék ha meghalna a Sárkányok anyja, és a sárkányai.Viszont ugye a falon mágia van ami miatt a MÁSOK nem tudnak átmenni(és nem a vadak, ezt javítsátok majd), viszont Bren tuti hogy el fogja b*szni ezt is. Hiszen megérintették, tehát félig más(vagy mi). És ha ő átmegy akkor lesz már Más? a túloldalon tehát át tudnak majd azok is jönni. És akkor elszabadul a pokol, vagyis a tél. :) Kíváncsi leszek hogy Dany meg tudja e szerezni a trónt, és ha igen akkor a mások érkezése előtt ő lesz az uralkodó vagy előbb érkeznek a mások és csak utána, lesz uralkodó? Illetve hogy ő fel tud e készüli rájuk? Találkozik e Jonnal még a háború elött? Illetve Jon most mit akar csinálni hogy öve észak(már azon kívül hogy készül a háborúra a mások ellen(mondjuk nem tudom hogy lehet felkészülni ellenük, de mindegy is)).

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.28. 22:47:00

Septa Unella és nem Septon, élőholtak és nem vadak, valamint ragozás.
amúgy egész használható vázlat egy sajnos meg nem született remek ajánlóhoz.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.28. 22:51:53

@nota19: nagyon jó gondolat! ugyan most nehezen tudom elképzelni, de a 3-4 nagyobb királyságból álló Westeros valószínűleg tényleg működőképesebb lenne (pl Dorne és Észak merőben más marad)

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.28. 22:57:08

@Hizdahr zo Loraq: nekem inkább úgy tűnt, Sansa tart Kisujj ármányaitól és jogosan, mivel ismeri már.
amúgy Jonnal egészen más pályán játszanak, valamint a trónigénylést Dany sárkányai és hadserege rövidre zárja. Sansa számára fontosabb most Winterfell és a Stark család újjáépítése.

killercsiga 2016.06.28. 23:01:52

@Bikli néni:
de jont például átkonvertálhatja az éjkirály valami remek módon, hogy ő vezesse a másokat, letarolva westeros nagyobb részét. ehhez mit szólnál?

nodekornél 2016.06.28. 23:08:39

Szerintem Dany északra kell menjen, a sárkányok tüze egyértelműen a Másokért kiált. Meg ő olyan kis kötelességtudó, népet védő, ha.megtudja, hogy jönnek a Mások, biztos tesz ellenük.

PtY · https://www.westeros.hu 2016.06.28. 23:11:32

Tommen súlytalan volt? Ne már! Lehet, hogy ő is ezt hitte, amikor kilépett az ablakon?
Azért annyira mégsem lehetett az, mert a gravitáció azért erre csöppet rácáfolt.

Janos Mohacsi 2016.06.28. 23:40:23

@Hizdahr zo Loraq:
Behavazott tronterem-elmeletileg az mar a whitewalkerek tamadasa utan kell legyen...

Janos Mohacsi 2016.06.28. 23:51:03

@perszepolisz:
 P.l Elhangzott a sorozatban, hogy ki az a Raeghar?"
youtu.be/DcutIN37F1c
Tobbszor is!!! Robert allandoan dicsekedett,hogy leverte, Baristan Selmy es Omberyn Martell is allandoan emlegette. Meg neha Jaime is.

jürgen baromartz 2016.06.29. 00:07:03

@mbm:

Addig a "szóig" olvastam a bejegyzést, hogy "amilye". Tovább egy betűvel sem.

Aki ezt képes leírni így, annak álljon görcsbe a keze öt évre, ha íróeszközhöz vagy billentyűzethez ér.

Jemi 2016.06.29. 00:10:34

Szerintem meg a Margery túléli a robbanást.

Janos Mohacsi 2016.06.29. 00:12:05

Amugy nem tudom, hogy Kisujj mire fel vagyna a Vastronra? Attol, hogy a Lannistereket utalja mindenki,meg ot sem szeretik. Meg egy nagy nemesi familiat sem lenne kepes alapitani,nemhogy kirallya lenni!!(A Volgyben is utaljak a hulyegyerek Roberten kivul). Mareszt egyedul Varys latott at rajta mindig is("Littlefinger a legveszelyesebb ember a kiralysagban" mondta valakinek-illetve kolcsonosen atlattak egymason).
Altalaban a delieket nem erdekli az Eszak,amig azok nem jonnek le onnan.
Ha valaki ra akar keresni a karakterekre stb(tudni kell angolul).
awoiaf.westeros.org/index.php/Rhaegar_Targaryen
Szoval azert csinalta Jon-t mert mar o is sejtette a Whitewalkerek altali veszedelmet.

Jemi 2016.06.29. 06:38:27

@Janos Mohacsi: nem tudom..egyrészt túl sok lehetőséget rejt a karakter másrészt már régebben olvastam hogy tárgyalnak a 7.évadbeli gázsijáról..

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2016.06.29. 07:47:12

@Jasinka Ádám: Jon nem halott, de nem is élőholt zombi, őt feltámasztották. Nem úgy, mint Benjen-t.

mate2003 2016.06.29. 08:06:03

Ez az egész már ott tart, hogy 42 hét találgatás, várakozás, reménykedés,, tippelés, 7-8 hét fikázás, 1-2 hét ömlengés (attól függően, hogy sikerülnek a részek) :)
Mi lesz, ha véget ér a sorozat? Remélem beindulnak a spin off-ok, (mint minden rendes filmnél ;). Már a címeket is látom: "Az ifjú (tetszőleges karakter) kalandjai"; "(tetszőleges karakter): kezdetek" stb. stb.

odamondó 2016.06.29. 08:09:58

@Hizdahr zo Loraq: talán nem kellett volna 20 másodperces snitt ha az egész évadban nem kuki vakarás megy hanem fejlődik a történet, de persze ennyi ez a sorozat. Igazából 9 rész totálisan fölösleges volt az évadban. Ennél az is jobb lenne ha évenként kijönnének 1 darab 3 órás filmmel aztán viszlát.

Hizdahr zo Loraq 2016.06.29. 08:29:58

@odamondó: Tehát te arra vágysz, hogy a Trónok harca leereszkedjen a te szintedre, és szádba rágjon mindent. Értem.

Hizdahr zo Loraq 2016.06.29. 08:31:43

@mate2003: Az HBO, és Benioff többször, és egyértelműen kijelentette, hogy hallani sem akarnak spin offokról.

Hizdahr zo Loraq 2016.06.29. 08:33:21

@Janos Mohacsi: Az egy szimbólum. Egyértelműen magukra a white walkerekre utal. Konkrétan ilyen üres, behavazott trónterem nem lesz. Csak szólok, mert tuti, hogy kinéz neked még pár komoly csalódás.

tjunior 2016.06.29. 08:53:37

Az évad finálé olyan volt végig mint a rajongók legnedvesebb álma. A keresztapás leszámolás királyvárban, John Targaryen KingoftheNorth, Cerseidartvader, Arya kinyírja Freyt és persze Dany megindul westeros felé, mindez egy részben.:)
Az meg nettó baromság, hogy a dotrakiakból tengerészek lettek, ezzel az erővel a makulátlanok is azok lettek. Ott van a vasflotta meg Dorne-i, plusz gondolom a mesterek flottáját sem tengerészek nélkül kapták. Az utasok mióta tengerészek?

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.29. 08:56:47

@Lawliet- Ryuuzaki: "Dorne-ban van még némi potenciál" - pontosan ki(k)re gondolsz?
házakat tekintve tényleg elég rosszul áll mindegyik, ellenben az első évadban szétesett Starkokkal. egyenként:
- Baratheon: egyenes örökös nélkül kihalt. Gendry talán már nem evez tovább, hanem valahol fegyverkovács
- Martell: egyenes örökös nélkül kihalt. csak Ellaria és a három nőci maradt, mint fattyak, ám jogilag csak a Sand nevet viselhetik
- Tyrell: egyenes örökös nélkül kihalt. igen, a könyvben van még karakter, aki élhet, de a sorozatban az Olenna-Ellaria párbeszéd után nyilvánvaló, nincs örökösük.
- Arryn: egyedül a félkegyelmű Robyn maradt ebből a családból, szóval a Vale is csehül áll.
- Tully/Frey: Edmure Tully ugyan fogságban, de még él és Roselyn Frey, kedves felesége épp gyermeket vár. minden további Tully meghalt, Freyek közül bőven van még, aki él, Walder üzekedett egész életében. ugyanakkor a Frey-családra nem tennék, szerintem Arya tette után mások is kést ragadnak múltbeli sérelmeikért és ahogy Jaime is jelezte, nincs szükségük a Frey-házra.
- Lannister: Jaime és Cersei gyermekei meghaltak ugyan, de Jaime és Tyrion is nemzőképes, simán lehet még örökösük. viszont Kevan és Lancel elhullt, azaz a család második ágának vége.
- Greyjoy: Yara és Theon csatlakozott Danyhez, ám Theonnak nem lehet gyermeke. Euron is él, ám tudomásunk szerint nincs törvényes gyermeke.
- Stark: Jon és Sansa Winterfellben, Arya a Twinsnél, Bran a Falnál (Castle Blackkel szemközt), Benjen élőholtként a Faltól északra. egyáltalán nem rossz a többiekhez képest.
- Targaryen: Daenerys, akiről számomra nem tiszta, lehet-e még gyermeke egyáltalán Mirri Maaz Dur bűbája és vetélése miatt, de hátha. és ugye Jon, akinek két szülőjére is illik az ice and fire szlogen.
szóval bárki is kerül trónra a végén, számos nagy házzal nem kell már számolnia, illetve felemelhet másokat az eddigiek helyére. csak emlékeztetőül: a Targaryenek partraszállása előtt a Greyjoyok voltak a legerősebb ház, nem léteztek Baratheonok, valamint a Gardener-ház uralta a mai Tyrell vidéket. nincsenek kőbe vésett pozíciók.

Janos Mohacsi 2016.06.29. 08:56:54

@tjunior: Majd ugy jarnak mint Stannis flottaja ha rossz helyen szallnak partra....

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.29. 08:59:54

@Hizdahr zo Loraq: +1 pontosan.
átvitt értelemben jelentheti a királyság és a királyi pozíció lerombolását is, aminek Cersei láttán szemtanúi voltunk.

Hizdahr zo Loraq 2016.06.29. 09:04:12

@adamskij: Danynek még simán lehet gyereke. Ha a nap nyugaton kel, és keleten nyugszik. ;)
Nos azt már Martintól tudjuk, hogy a több évig tartó tél-nyár az mágia műve. Szóval...

Janos Mohacsi 2016.06.29. 09:04:57

Erdekes cikk:
A Trónok harca hatodik évada a nőkről szólt

Fordult a kocka, a férfiak harcába beleszóltak a nők, és sokkal erősebb karaktereket kaptak, mint az első öt évadban. Az HBO 100 millió dolláros sorozata a feminizmus tévés élharcosa lett"
index.hu/kultur/media/2016/06/28/a_tronok_harca_hatodik_evada_a_nokrol_szolt/
"

Janos Mohacsi 2016.06.29. 09:20:53

@adamskij:
Majd Sam-papa atveszi a Tyrellek helyet
:-DDD
Dorne-ban fattyak es nok is uralkodhatnak. Bronn majd elkapja a legkisebb kiscsajt(akiben maradt nemi noiesseg)es csinaljak az utodokat.
Robyn tenyleg hulyegyerek, es Kisujj lenne az utod ha meghalna(amugy is gyengecske) HA az ottani nemesseg nem utalna, mint a sz.rt. Szerintem ezert is kellene neki Sansa, leven Robyn unokatestvere is anyai agon(sot a Volgy lovagjainak be is meselhette Kisujj,hogy Robyn mennyasszonya, akit elraboltak a Boltonok tole).
A Baratheonok kihaltak most mar hivatalosan is Tommennel(nem hivatalosan mar Stanissal), de kerdeses hogy a kisebb nemesek atallnak-e.
A Tullyknak vege,Freybol van eleg es katonailag azert meg erosek, csak a vezeto Freyek hulyek voltak de ki tuggy?? AZ a kerdes Arya hany Frey-t nyir ki. Mind a 30-ferfitagot?
A Lannisterek megvannak valahogy, de Cersei mar nem akar gyereket,Jaime nem csinal fel mas not, meg Tyrion sem arrol hires(a regenyben egy rakas Lannister maradt meg pl. Lannisportbol is. Meg a sorozatban is hazakuldott egyet Tywin a hulyesege miatt).
A Starkoknal Brann uralkodasra alkalmatlan a labai miatt(is-csak egeszseges, fizikailag is eros vezert kovetnenek az eszakiak), Sansat mindenki felesegnek akarna,Arya tul ferfias ahhoz,hogy gyerekei legyenek, Jon orok agglegeny nehany szexualis kalanddal.
Daenery meg nem akar tobb kolket(ezert is feminista a sorozat:a no ne szuljon,hanem oljon meg ahrcoljon a hatalomert!!).
A Gendry szalat szerintem nem veszik elo ujra.

Janos Mohacsi 2016.06.29. 09:21:45

@jasszgeri: Elmeletileg szerdankent 11 ora utan.

savanyu_bableves 2016.06.29. 09:25:05

Semmikepp sem akarlak leszolni, vagy trollkodni, de mindenki jobban jarna, ha 2x megnezned a reszt, mielott kritikat irsz rola. Jo munkahoz ido kell!

Nekem nagyon atjott a resz, valoban brillians volt a zene, igy egyutt nagyot ütött!!

Eldoron 2016.06.29. 09:25:50

Azt nem értem, hogy miért térnek ennyire el olyan dolgokban amik azért benne voltak a könyvben az előző évad után is. Pl a királyság kezd a normalitás felé menni úgy hogy (a még mindig nagyon fiatal) Tommen felett a nagybátyja veszi át a gyámságot, és de facto ő uralkodik. Ez viszont keresztülhúzza Varys terveit, akinek az kell hogy a Hét Királyság minél reménytelenebb helyzetben várja Dany-t, szóval megöli a Lannister nagybácsit (a nevére most nincs kedvem ráguglizni, sorry). Vajon ifjú Griffet a következő évadban hozzák be vagy teljesen kihagyják? Kicsit megcsúfolása lenne azoknak akik nem olvasták a könyveket, csak a sorozatot látták... vagy "így jártak" és kész? Nem hozták be azt a kürtöt sem ami a Greyjoy birtokában van és elvileg irányítani tud vele sárkányokat. Jaime még mindig imádja Cersei-t, pedig a könyvekben már rég nem. Stb stb

Legalább a 2 nagy csatát megkaptuk (a fattyúk csatája és a rabszolga-öböl csatája), a könyv pont ezek előtt ért véget

cukkmukk 2016.06.29. 09:36:57

Na ezért az egyik legjobb sorozat ez. Mert ennyit lehet róla beszélgetni! :-)

Janos Mohacsi 2016.06.29. 09:41:07

@Eldoron: Ezeket kivagtak. Pyrcellt es Kevant is Varys lovi le szamszerijjal.
Es valami ilyesmit is mond Kevannak: "Az az ostoba kiralyno olyan szepen tonkretett mindent, te meg elkezdted helyrehozni!!" De ott Tommen csak 8 eves, abszolut kiszolgaltatott masok intrikaira.
Mas:
Sixx cikke: "Tyrion ebben az évadban csak biodíszlet volt, Kisujj jó, ha öt percet szerepelt összesen, a többiek meg annyira nem voltak érdekesek az egy Ramsayt kivéve, akiből viszont sajnos karikatúrát írtak Weissék, sokkal jobban kellett volna árnyalni a faszit - például azzal, hogy az ötödik évados nemi erőszakot egyszerűen kihagyják a sztoriból - akkorra már túl voltunk Theon kasztrálásán, azaz mindenki tudta, hogy Ramsay egy szadista állat, nem? "
A nemi eroszak nagyon is a helyen volt!!! Eppen e kulonbozteti meg a gagyi sz.roktol, ahol sohasem sikerul(vagy ugye Myrcella bucsuztatasanal, ahol utso pillanatban jon a Sandor Cleagene es leszedi Sansarol a kanos pornepeket). Az a gagyi ha a foszereplok "vedett szemelyek", holott barkivel megtortenhet barmi!!
Ramsayt nem ezzel b..tak el, hanem a vegere egy gyava fickot csinaltak belole,holott pl. Yara ellen elegge kemenyen kiallt-a no meg is futott.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2016.06.29. 09:48:45

@tjunior: Nagy, tohonya, lófarlas dothrakiak húzták a köteleker a fináléban: a legalul haladó hajónak teljesen be lehetett latni a fedélzetét. :) azért ez elég furcsa egy olyan lovasnéptől, akik eddig ugy rettegtek a víztől, hogy sosem keltek át fosztogatni a Keskeny-tengeren. ;)

jasszgeri 2016.06.29. 10:06:36

@Janos Mohacsi: kosz azt tudom, h szerdan(ma) van, csak olyan 7-9 kozott mar be szokta elesiteni a cikket. mindegy, akkor majd delutan visszanezek. koszi :)

jasszgeri 2016.06.29. 10:09:27

az evadrol egy kicsit. en a kovetkezoben jamie es cersei viszonyara leszek kivancsi. van egy olyan erzesem, h a kiralyolo rohadtul nem nezi jo szemmel, amit az ujdonsult kiralyne lemuvelt, amig o tavol volt. foleg tommen ongyilkossagba hajszolasat. az en tippem az, h el fognak hidegulni egymastol, talan brienne-nel keres vigaszt es a vegen o fogja (jamie) megolni cersei-t.

Jasongg 2016.06.29. 10:14:21

Ez végre rohadt jó rész volt, de ettől a feminista szarságtól már hányingerem van.

semmiextra 2016.06.29. 10:20:03

@Androido:
Konkrétan azért lett királygyilkos, hogy megakadályozza azt amit Cercei megtett végül. Nem hiszem, hogy ezt meg fogja bocsátani a húgának.

bigél 2016.06.29. 10:33:20

"Tommen viszont annyira súlytalan volt és már hetek óta arról cikkezik az internet, hogy ki lesz a trónörökös, ha a király meghal, hogy ez az egész egy nagyon jól használható gifen kívül mást nem igazán adott hozzá az epizódhoz."

Szerintem nemcsak ennyit adott. Az a rövid jelenet a maga egyszerűségében és dísztelenségében igencsak tragikus jelenet volt, igen frappánsan foglalta össze azt a hihetetlen törést, amit az események ennek a jószándékú, kedves, ámde naiv és könnyen manipulálható (kis)fiú lelkében okoztak. Csak ebbe nyilván bele kell gondolni, kicsit meg kell próbálni beleélni magunkat a helyzetébe.

ovits 2016.06.29. 10:33:44

Az utolsó részben túl sok minden történt, legalábbis Tyrion korábbi kínos viccelődései helyett inkább ezek részletesebb kibontását néztem volna meg.

Szerintem a dorne-iak az első adandó alkalommal hátba fogják támadni Danyt.

bigél 2016.06.29. 10:39:12

@Androido:

Pont amiatt hisz benne, mert nem a megszokott vezető típus, nem olyan, mint Tywin.
Nem hibátlan persze (sőt!), vannak hülye ötletei, de azért többé-kevésbé meggyőzhető, viszont nagyjából tiszta játékot játszik.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 10:40:15

@Bikli néni: Hogy-hogy mit csinált a hegy? Természetesen megerőszakolta. Szerintem nyilvánvaló volt a póz, illetve Cersei kijelentése, hogy nem ma fog meghalni:)

Egyébként nagyon jó évadzáró volt, kétszer is megnéztem. Csak az a bajom, hogy már alig maradt izgalom, illetve alig maradt tényleg gonosz karakter. Cersei kinevezése meg igazából kínos, hiszen konkrétan mi felett uralkodik? A hét királyságból max. három területe van. Továbbá bosszantó, hogy az egész évadban Királyvár egy vákuumban élt, semmi hír nem érkezett hozzájuk a külvilágból, hogy:

1. A Boltonok elbuktak Északon, és a Völgy ellenük fordult
2. Egy rohadt nagy Greyjoy flotta hagyta el Westerost
3. Essoson van egy Targaryen utód, aki királynőnek mondja magát és van 3 rohadt nagy sárkánya.

A királynő felkenése meg nem tudom mennyire legitim, hiszen a koronát a fejére egy olyan ember rakta, aki se nem septon, se nem mester.

Az meg oké, hogy kiderült Jon származása, de nem érzem ennek a dramaturgiai súlyát. Mi szerepe lesz ennek a későbbiekben? Sixx a cikkében pedig téved, amikor őt kiáltja ki törvényes örökösnek, hiszen Jon így is egy fattyú, nincs az a septon, aki összedta volt a párt, révén, hogy Rhaegar még nős volt. De ha mégis megtörtént, akkor sem nevezhető törvényes örökösnek, hiszen a Vastrón azé, aki megszerzi. Robert sem azért öldösött le minden Targaryent, mert féltette a pozícióját, hanem mert egyszerűen gyűlölte őket. Maga Joran is elmagyarázta Dany-nek, hogy a nép leszarja, hogy ki az uralkodó, addig, amíg az egy jó uralkodó. (Szóval Cerseit akár egy parasztfelkelés is elsodorhatja, az lenne ám az irónia.)

Valaki pedig már fentebb kifejtette, hogy igen, a nagy házak eltűntek, de ott van rengeteg kicsi, akik át vehetik az irányítást. Pl. Sam apjából kinézem, hogy a Töviskirálynő halálával benyújtsa igényét Égikertre. Sőt, Viharvégen (Baratheon terület), már időszerű lenne új uralkodót választania a kis házaknak. Bár katonai potenciájuk nem sok, és kérdéses hogy kinek az oldalára állnának.

tjunior 2016.06.29. 10:43:38

@-Szűcs Gyula-: a kötélhúzás nem hajó specifikus, szárazföldön is meg lehet tanulni, gondolom nem ők navigálnak meg hasonlók ami az igazi hajózás hanem max csinálják a kulimunkát

bigél 2016.06.29. 10:43:52

@purga: miután az ajtó becsukása után közvetlenül hallatszott az első igazán fájdalma sikoly, valószínűleg első lépésként megvakította (azt gyorsan le lehet tudni, az erőszakhoz több idő kell), így valóra válhatott, hogy Cersei arcát látta utoljára. Aztán persze jöhet a többi "finomság" ...

tjunior 2016.06.29. 10:44:59

@Janos Mohacsi: Varys és Tyrionnal a soraikban? Kötve hiszem

Kövééé 2016.06.29. 10:46:41

Jó sok a hiba a cikkben, bár mintha már mindeniket említették az előttem kommentelők, azért érdemes lenne átolvasni publikálás előtt... és egyáltalán nem az "amilye"-re gondolok.
Egyébként nagyon jó rész, elvarrt szálakkal, epikus jelenetekkel, stb. Nyilván utólag mindig kerülnek elkényeztetett nézők, akik rögtön nekifognak okoskodni, hogy de még jobban fel lehetett volna pimpelni, meg núb a rendező. Ezek közül a cikk irónak kb. annyiban merül ki az éleslátása, hogy Szellemről meg lett feledkezve, bár az is inkább a 9ik részre igaz, mert itt nem igazán lehetett volna sok mondanivalója a nagy északi meetingen.
Számomra Cersei tronra csücsülése volt a leghatásosabb pillanat, ez nő badassebb mint Dany összes legsárkányosabb pillanatában volt vagy lesz. Az Aryas rész is nagyon oké volt, pont ettől, hogy nem vezették fel a becserkészést, hanem csak betopppant a semmiből mint egy vérprofi nindzsa és tette a dolgát.
Valaki itt írt egy ilyen péniszséget, hogy Sana lenne képes összefogni Westerost, ezért ő kene vezessen... gondolom átaludta a részt amikor a teljes északi elit hatalmas lelkesedéssel hódolt be Jonnak és eközben csak Kisújj báttya hitt abban, hogy lefogják szarni és csak Sansa lehet itt a befutó. Faszt. Azt sem hinném, hogy Sansa irigyli Jontól a dicsőséget, szerintem pont hogy büszke rá és annak örvend hatezerrel, hogy Kisújj beszopta.
Najó, sok a duma, kezicsokoli.

tjunior 2016.06.29. 10:50:14

Cersei cselekedeteiben nem kell keresni a logikát. Eddig is sokszor az érzelmei irányították nem az esze, most hogy meghalt mind a három gyereke és Jamievel való kapcsolata már kapufa, pont leszar mindent és mindenkit. Az őrült király után lesz egy őrült királynője is westerosnak.

bigél 2016.06.29. 10:50:31

@purga:
"Továbbá bosszantó, hogy az egész évadban Királyvár egy vákuumban élt, semmi hír nem érkezett hozzájuk a külvilágból, hogy:"

Nem biztos, hogy nem jutott, inkább arról van szó, hogy a főbb, az események irányításában részt vevő szereplőket teljesen lekötötte a saját pecsenyéjük sütögetése: a Főveréb a hatalmat akarta még jobban megszilárdítani, Cersei a tárgyaláson majd a bosszún törte a fejét, Margery ki akart jutni és a testvérét is meg akarta menteni ...

A másik dolog pedig az, hogy a híreket ugye leginkább Quiburn adhatta tovább, hisz ő a mester, a hollókat is ő menedzseli. Nem biztos, hogy átadott mindent, előfordulhat, hogy ő is a másik oldalon áll, a célja Cersi segítésével King's Landing meggyengítése.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.06.29. 10:55:29

@bigél: Szerintem is inkább erről van szó, mint "súlytalanságról". Tommen egy végtelenül naiv, butuska, de jó kölyök volt...és itt a hangsúly hogy KÖLYÖK volt még, aki tudott hinni a kedves szavakban és tényleg elhitte, hogy a veréb az Anyja, Maregry mindenki csak jót akar és minden rendben lesz.... Igazából akármekkora butaságokat csinált, nem lehetett úgy utálni, mint Joffreyt. Báb volt, igen, gyenge volt, igen, vak volt, igen, de nem gonosz vagy ütnivaló. Aztán szembesülnie kellett azzal, hogy az anyja kinyírta a nőt akit szeret és minden kártyavárként omlott a fejére. Nagyon elegáns "kilépője" volt, az a fajta csendes megtörés ami híján van hisztinek, csapkodásnak, melodrámának. Ez a csendes, higgadt kiáll-leugrik sokkal tragikusabb volt, mint egy függönybe kapaszkodós operai nagyhalál....

Az meg hogy a cikk írója ki van akadva azon, hogy a mesterek nem estek egyből hanyatt Szegfűtől, és nem elég progresszívek....teszi mindezt azután hogy ebben az évadban fullra volt tolva a feminizmus....teszi mindezt úgy, hogy a vadakat összekeveri a másokkal és ly-vel írja hogy mije...a septonokat összekeveri a spetákkal.... Nos, egyetlen mesternő sem volt még, ugyanis ez ott Westeroson férfi hivatás, ugyanúgy ahogy a septonok és a septák is különválnak (mint a szerzetesek és az apácák), jééé milyen meglepő, helló a kvázi középkorban vagyunk hellóóóó... De persze nyilván az elég progresszív lett volna ha Szegfű, az éppen csak olvasni megtanult vad lány besétál, egyből leiskoláz mindenkit, hanyatt esnek tőle és megválasztják főmesternőnek -.-.

Arya pitéjétől pedig Hannibal Lecter elmorzsolt egy férfias könnycseppet. De tök pszicho jelenet volt, ahogy a Patkánykirály meséjéhez nyúl vissza a kislány, és így leckézteti meg az öreg Freyt

Pomogács 2016.06.29. 11:02:48

@nota19: "Azt persze nem tudom, hogy miképpen derülhet ki Jon igazi származása és mi lesz ebből (sárkánylovaglás remélem igen"
Ez egy módon derülhet ki, úgy hogy Meera Reed apja, Howland Reed előkerül és elmondja az igazságot a megfelelő pillanatban. Hiszen ő ott volt Neddel a Tower of Joynál, és túlélte a harcot. Ő tudja az igazságot, és mint tudjuk ő volt mindig is Ned Stark legjobb/leghűségesebb barátja.

bigél 2016.06.29. 11:09:20

@Pomogács:
Bran is hozzájárulhat valahogy a titok kitudósásához (egyfajta katalizátorként), ha nem is személyesen mondja el, de ugye neki egyéb képességei is vannak. Elég, ha valamilyen módon sugallja (akár egy álmon keresztül), beleülteti a bogarat pl. Jon fülébe, hogy nem biztos az az igazság, amit eddig annak hitt.

bigél 2016.06.29. 11:13:57

@Hüpna:
"a mesterek nem estek egyből hanyatt Szegfűtől, és nem elég progresszívek"

Nekem irtóra tetszett egyébként Sam viselkedése ebben a helyzetben, ahogy sajnálkozva Szekfűre néz (bocsi, ez van :)) de közben már alig várja, hogy belépjen a "csodák birodalmába" vagy ha úgy tetszik, a földi mennyországba. Hisze számára az óvárosi könyvtár feltétlenül az. (Egyébként is bírom a karaktert.)

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.06.29. 11:18:15

@bigél: és milyen szép volt a könyvtár. Tényleg sikerült lélegzetelállítóra megcsinálni :) Mondjuk a könyvek ismeretében én még nagyon szívesen megnéztem volna Sam beszélgetését a Főmesterrel (vagykivel) de kell valami a következő évadra is, amivel lehet időt húzni XD

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 11:20:12

@Pomogács: Ja, egy öreg mocsárlakó szavára mindenki hallgatna:) A másik pedig, szerintem ha ezt meglépné, és el is hinnék neki, akkor meg menne a hőzöngés, hogy akkor nem is igazi Stark, és így nem az Észak királya. A békétlenség meg pont nem Reed érdeke.

@bigél: Vagy a kiscsaj megy haza és beszámol mindenről. Bár akkor meg Jon képtelen lenne a seggén maradni és csak azért is északra menne, hogy megkeresse öccsét.

Amúgy Bran holléte nem érdekel senkit Északon? Sansa tudja, hogy ő sem halott, mégsem küldenek nyomkeresőket, vagy valami. Egyébként az senkit nem zavar, hogy Jon esküszegő, amiért otthagyta a Falat? Vagy mindenkinek szépen elmesélték, hogy meghalt, de feltámadt és ez így tök oké?

Pomogács 2016.06.29. 11:20:36

@adamskij: Kérdés mi lesz, ha Bran átvergődik a Fekete Várba, onnan megy a hír Deresbe, hogy nicsak Bran Stark él és virul (leszámítva persze a lábait). Hiszen abban a pillanatban ő lesz Ned Stark törvényes örököse nem Jon és/vagy Sansa.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 11:24:37

@bigél: Hááát, az a baj, hogy Cersei bukásakor ő volt az egyetlen, aki hű maradt hozzá, szóval kétlem. Viszont valóban elég túlélőtípusnak tűnik.
De tévedsz, haláláig Pyrcell volt a nagymester, neki kellett volna foglalkoznia a hírekkel. (Kevan, mint gyám visszarakta a helyére.)

Blooredo 2016.06.29. 11:25:07

Nem értem ezt a Lady Mormont rajongást. Szerintem kifejezetten hiteltelen, ahogy egy óvodai felső-csoportos korú gyerek szájába ilyen monológokat adnak.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 11:26:13

@Pomogács: Nem hiszem, hogy haza akarna menni. Deresben csak egy nyomorék kiskirály lenne, északon viszont egy időutazó látnok warg, ami azért elég menő. Meg ő ezt élvezi. Már csak azért is, mert látomásaiban ismét tud járni.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.06.29. 11:27:52

@purga: Sansát az se érdekli hogy Aryát megkerestesse, hiszen Brienne elmondta neki hogy élve látta utoljára a lányt. És Sansa eddig se róla se Branról nem beszélt Jonnak.

Engem egyébként az izgat, hogy ha Brant átviszik a falon, akkor nem lehet, hogy a jel, amit az Éjkirály rakott rá képessé teszi a másokat arra, hogy átjussanak a mágikus védelmen? Mert eddig a falbontó kürt sehol nem jelent meg, se Mance-nál nem volt, se Euronnál akinél még esetleg lehetett volna.

bigél 2016.06.29. 11:28:16

@purga: Szerintem Branról lehet már lemondtak. Tekintve az állapotát, gondolhatnak arra is, hogy ő már korábban kiesett a játékból, egyedül Rickon maradt meg. Ugye Theon csak annyit tudott, hogy elszöktek, de arról neki sem volt tudomása, hogy később szétváltak és más irányba vezetett az útjuk. Az, hogy az Umberekhez csak Rickon jutott el, jelentheti azt is, hogy Bran nem bírta az út viszontagságait. Azt nem tudom, hogy Rickonék anno az Umbereknek elmondták-e, hogy Bran us él csak másfelé tart, lehet nem, mert Osha ennél óvatosabb volt. Ha esetleg igen, akkor viszont Umber nagyúr ezt az infót valószínűleg magával vitte a sírba.

Pomogács 2016.06.29. 11:34:16

@bigél: Hozzájárulhat, de kérdés, hogy ki hiszi el egy gyerek látomásait, egy szemtanú mégiscsak szavahihetőbb.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.29. 11:34:44

@Pomogács: igazad van ;) és bizony, elő fog állni ez a helyzet és kérdés a 7.évadban.
viszont mindkét karakter másképp éli ezt meg: Jon nem kérte ezt a kinevezést, de jobb híján rá került a választás - Branről ekkor senki sem tud - valamint Bran most a záró részben is egyértelművé tette, greenseer pályán akar haladni. ki is mondta szó szerint.
megj: Brannek volt már tapasztalata Maester Luwin segítségével bátyjai helyett Winterfellen uralkodni, tehát tisztán dönthetett.

Jon amúgy is hamarosan más pályán játszik és nyilvánvalóan nem Sansa, nem Bran fogja vezetni az élőholtak elleni támadást. ezért sem gondolom, hogy Sansának érdekében állna Jon ellen tenni, pláne nem Kisujjal közösen.

zolij 2016.06.29. 11:35:43

szerintem Sansa egyáltalán nem Jon ellen van, a várfalon kvázi elismerte, hogy Jon igazi Stark és ő Winterfell és Észak örököse. Pont azért vág a végén olyan képet, mert ránéz Kisujjra és rájön hogy ezt Kisujj nem fogja hagyni.

Androido 2016.06.29. 11:37:06

@semmiextra: Persze, ez tuti. És szerintem neki is kellene megölnie Cerseit, remélem ő is fogja. Olvastam valami interjút Lena Heady-vel, és azt mondta, hogy szerinte Arya vagy Tyrion fogja. Remélem nem lesz igaza. Itt abszolút tragédiát várok a végére, és ezt Jaime tudná a legjobban hozni.

bigél 2016.06.29. 11:37:45

@purga:

A könyv alapján gondolom, hogy akár őt is beszervezhették. Valaki fentebb már írta, hogy miért és hogyan történik a könyvben Pyrcelle és Kevan Lannister halála. A filmben mások az események, de itt is igaz, hogy egy Tommen típusú uralkodó esetén nagyobb az esély arra, hogy konszolidáltabb hellyé váljon Királyvár. Ok, hogy ebben a vallási fanatikusok irányítják, de a saját elveik mentén ők is a helyzet megszilárdítására törekszenek. Az ő elképzeléseik nyilván nem tetszenek mindenkinek, de mégis adnak egyfajta biztonságot, nem a káoszteremtés a céljuk. Ezzel szemben Cersei egészen más: az ő hatalomra kerülésével Királyvár egészen más irányba halad, az ő destruktív magatartása megágyazhat Dany céljaihoz.

Pomogács 2016.06.29. 11:37:48

@purga: Lehet. De Deresben van család, kaja, biztonság, plusz az istenerdejükben ott áll a saját varsafájuk, ahonnan ugyan úgy tudna utazgatni.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.29. 11:37:55

@Hüpna: nagyon jó észrevétel!
bizony a mágikusan védett children of the forest rejtekhely elesése alapján borítékolható, hogy ha Bran, kezén a jellel, ismét a fal déli oldalára kerül, akkor a Nightking (és a többi más? vagy a zombik is?) követni tudja majd.

Androido 2016.06.29. 11:37:59

@bigél: Értem az érvelésed, el is fogadom, de engem akkor sem győz meg :) Sem Tyrion meggyőződése Dany által, sem maga Dany. :)

bigél 2016.06.29. 11:39:40

@Pomogács: ahogy írtam, nem feltétlenül úgy gondolom, hogy ő mondja el, hanem a képességei folytán segíthet valahogy.

zolij 2016.06.29. 11:39:59

@Hüpna: egyrészt nem tudhatod, hogy képernyőn kívül miről beszélt Sansa Jonnak és miről nem. Másrészt pedig arról, hogy Bran életben van, Jon is tud (a sorozatban).

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.29. 11:40:38

@zolij: ugyanígy látom +1
Sansának azzal az összenézéssel esik le, hogy Kisujj át fog gázolni Jonon és a pártoló északi családokon is csak azért, hogy a Vastrónra törjön. márpedig pihent és komoly tartalékokkal rendelkező serege csak a Vale-nek maradt - Danyék érkezéséig.

bigél 2016.06.29. 11:41:32

@zolij: erről (mármint arról, hogy Jon tud Branról) el is feledkeztem. Nincs mese, újra kell nézni.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 11:42:28

@Hüpna: Ezt is felejtettem. De gáz :D

Euronnál még mindig ott lehet a kürt, csak gondolom királyválasztáskor nem akarta kiteregetni minden kártyáját, mert nem is volt rá szükség. Mindenesetre kell, hogy legyen még valami fontos szerepe, mert különben miért hozzák volna be? Bár lehet, hogy ő majd Cersei-el fog szövetséget kötni, aki cserébe boldogan lemond az amúgy is érdektelen Vas-szigetekről cserébe.

Igen, ez így van, nem hiába volt rá utalás, hogy a Fal mágia is egyben. De már fentebb írtam, hogy Bran önszántából biztos nem fog átmenni, és igazán nincs olyan, aki átvinné. Hacsak nem lesz valami durva látomása, amit mindenképp el kell mondani a többieknek. A kiscsaj lehetne futár, de ki hinne neki? Igazából őt sajnálom a legjobban, mert szerencsétlen arra van ítélve, hogy élete végéig egy halluzás-függő nyomorékot pesztráljon.

Pomogács 2016.06.29. 11:46:30

@purga: Öreg mocsárlakó, de mégiscsak egy Lord, és mindenki tudja (mármint aki még él, és emlékszik), hogy ő ott volt akkor Neddel a toronynál. És ha az emberek átgondolják, amit Ned becsületességéről, feddhetetlen jelleméről gondoltak - amibe egy fattyú nem fért bele - és hozzáteszik azt, hogy Ned sosem beszélt Jon anyjáról, így utólag könnyebben összeállhat és hihetőbbé válhat a sztori.
Szerintem amúgy ez nem is a Stark-vonal miatt lehet érdekes, hanem amikor majd felmerül a kérdés, hogy ki üljön Dannyvel sárkányhátra. :)

Kövééé 2016.06.29. 11:47:40

@Blooredo: van ebben valami kontraszt, de egyáltalán nem mondható hiteltelennek. Sőt! Ahogy a kiscsaj előadja, azt amit, teljesen hatásos, meg őszinte. Sansa szájábol pl sokkal gyerekesebbnek hangzott volna, a zsimbes beszédstílúsa miatt. Pont emiatt a rajongás, hogy meglepően hatásosan csinálja.

Pomogács 2016.06.29. 11:50:26

@zolij: Igen, szerintem is Sansa pont attól tart, hogy mit tesz majd Kisujj, másfelől megfordulhatott a fejében, hogy a Völgyet mégiscsak jó lenne szövetségesnek tudni, ami Kisujj nélkül jelenleg nem elképzelhető.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.29. 11:50:26

@Pomogács: Howland Reedhez:
ő ugye volt annyira hű Nedhez, hogy megszegve minden esküt segített neki megölni Ser Arthur Dayne-t. igen, tudja ő is Jon származásának titkát, de ő sem akar ellenszegülni és megtörni Ned feladatának: most, a 6. rész végén felfedni, hogy Jon Targaryen, ráadásul a néhai Rhaegar fia, kész gyilkosság.
ha mégis bevezetnék a történetbe Howland Reed karakterét - erre bevallom, nem látok esélyt - akkor talán a 7. évad legvégén vagy a záró, 8. elején lenne alkalmas az idő leleplezni ezt a titkot, amikor Dany már visszaszerezte a Vastrónt (tehát újra Targaryen hatalom van Westeroson).

Pomogács 2016.06.29. 11:52:52

@zolij: Honnan tud, erre nem emlékszem?

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.06.29. 11:53:32

@bigél: Mea culpa, én meg összekevertem a könyvvel, ott nem tud róla hoyg Bran él és a Falon túl van
Jaime kérdése érdekes, szép volt az a csalódás amit a trónoló (nemúgy!) Cersei láttán kiült az arcára, hiszen ő éppen ezért lett Királyölő, hogy ilyesmi ne következhessen be. Szerintem most esik le neki szép súlyosan, hogy semmi nem marad a szeretett és csodált anyatigrisből, maradt helyette egy megkeseredett, hatalommániás őrült nőszemély...
Cersei ruhája egyébként csak engem emlékeztetett erősen Tywin ruházatára?
Szegény Margeryt sajnáltam, hogy ennyivel elintézték, reméltem hogy azok után hogy kitaktikázta magát a Veréb átnevelő tömlöcéből, nagyobb szerepe lesz....de nem :(
Olenna nagyi oltása a homokribikkel nagyon ott volt, végre végre! :D
Cersei meg....a szándék megvolt benne, hogy megmentse a fiát, hiszen azért küldte oda FrankenHegyet őrizni, hogy ne essen baja...az viszont a teljes anyai és emberi csődjét mutatja hogy fontosabb volt lemennie a pincébe szadizi a septát, mint hogy a fia mellett legyen, vigaszt nyújtson neki...Valószínű már annyira elvakította a gyűlölete és a nyerni akarása, hogy eszébe sem jutott hogy attól hogy neki orgazmust okozott Margery és a többiek halála, az még Tommennek fájhat....(eddig se nagyon érdekelte hogy a pici fia mit érez...Cersei az a típusú anyós, aki a kicsi fia mellől az élete szerelmét is elmarná ha nem tetszik NEKI)

zolij 2016.06.29. 11:54:41

@Pomogács: Sam találkozott Bran-nel és Sam elspoilerezte Jon-nak, hogy találkozott Bran-nel (csak a sorozatban, a könyvben meg lett neki mondva, hogy ne tegye).

Pomogács 2016.06.29. 11:58:10

@adamskij: Én is nagyjából így gondolom, minden esetre érdekes kérdés. Véleményem szerint valamikor ki fog derülni Jon valódi származása, már csak dramaturgiai szempontból sem hagyhatják ki az alkotók.

Pomogács 2016.06.29. 11:59:45

@Hüpna: Ki vagy te, Barbaro? :) nagyon nagy volt!

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.06.29. 12:03:09

@Pomogács: "Akkor hagyjátok a felnőtt nőket beszélgetni" :D Gyász és a teljes családja elvesztése ide vagy oda Olenna nagyi nagy arc :D

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.06.29. 12:05:28

Most, hogy kiderult kik Jon szulei, akar ossze is johetne Sansaval, elvegre csak unokatesok :) Dannyre azert kivancsi lennek mit szolna ha bejelentenek neki, hogy van meg egy Targaryen, raadasul fiu. Legyakja Kiralyvarat, majd elindul leszamolni Jonnal, de kozben odaernek a masok, kozos erovel leverik oket, es csinalnak par gyereket jo Targaryen-szokas szerint. :) Egyebkent volt valami joslat Dannyvel kapcsolatban, hogy haromszor aruljak el, asszem egy (a szerelem) meg hatra van. Nehogy a Meerenben hagyott faszi legyen az, elvegre zsoldos., es elegge pofara lett ejtve.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 12:06:11

@Pomogács: Ahogyan láthattunk Meerenben, nem biztos, hogy Dany keres újabb lovasokat, kis kedvencei anélkül is követik őt. Ráadásul a vérvonal nem számít sokat, Vyserisről is elég könnyen kiderült, hogy nincs benne sárkányvér, pedig echte Targaryen volt.

Egyébként meg sokan ábrándoznak a három fejű sárkány dolog miatt erről, de egyszerűen nem tudom elképzelni azt a helyzetet, hogy "gyere öcsi, pattanj fel a sárkánykámra". Elhiszem, hogy majd a távoli jövőben szövetségre lépnek a mások ellen, de azt már nehezen, hogy Jon megtanul valyriaiul és úgy parancsolgat a sárkányának.

Sokkal esélyesbbnek látom a plusz lovasoknak - már ha tényleg - Tyriont és Aryát, mivel a sorozatban és a könyvekben is ők a két legnagyobb rajongói ezeknek a lényeknek. (Joffrey is az volt, de ugye...) Arya pedig vélhetően a Freyek után Cerseit akarja majd becserkészni, szóval a találkozási pont is megvan.

bigél 2016.06.29. 12:07:53

@Hüpna: Néha úgy érzem, hogy Cersei számára gyakorlatilag csak egy ember létezik: Cersei. A többiek, beleértve a gyerekeit is, csupán kellékek, hogy az ő életének kiteljesedéséhez hozzájáruljanak. Aki ezt akadályozza, mehet a levesbe.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.06.29. 12:08:23

@Pomogács: biztosan ki fog derülni, nem véletlenül kezdték el fokozni ezt a Tower of Joy jelenetekkel.
ha választani lehetne közönségként, akkor részemről valamelyik sárkányra tenném a felfedés menetét: persze akkor, amikor már kiderül, hogy csak Targaryen származásút fogadnak el hátukon. és Jon szintén rendelkezik warg-szerű képességgel, többször látott már Ghost szemével - szerintem meg kell éreznie a sárkányoknak, hogy nem csak Targaryen vér, de warg is. legyen mondjuk Rhaegon ;), aki lehajol Jonnak.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.06.29. 12:11:07

@purga: Az amúgy érdekes, hogy Dany ugye azért láncolta le Rhaegalt és Viseriont mert nem tudott bánni velük, kicsúsztak az irányítása alól. De ehhez képest most mintha az egész bebörtönzés meg se történt volna O.o A Tyrion leveszi a láncot a sárkányokról jelenettől én többet vártam volna, a sok unalmas, időhúzó "Tyrion viccet meséltet Missandeiel és SzürkeFéreggel" jelenet helyett én hatásosabbnak éreztem volna, hogy egy biztos fedezékből kaját dobálgat a sárkányoknak, és beszél hozzájuk.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 12:11:46

@Firestarter.18: pedig én pont ezt jósoltam korábban :) Daario nem az a típus, akinek a seggenülés és uralkodás a való. Esélyes, hogy hátbatámadja majd Danyt, főleg, ha az közben talál magának vőlegényt.

@Pomogács: Dehogynem elképzelhető. Sansa érdekházasságot köt a kis Robynnal, aztán szegénnyel történik majd valami baleset... :) Így Joné Észak, Sansáé a Völgy. Kecske és káposzta. Kisujj meg majd pityereg a sarokban, főleg ha meghallja, hogy riválisa, Varys milyen bandát grundolt össze.

zizi77 2016.06.29. 12:11:51

@Hizdahr zo Loraq: "a nap nyugaton kel, keleten nyugszik" arra is vonatkozhat, hogy nyugaton kel fel Danynek a nap, tehát nyer Westeroson, de keletet elveszti. Persze szerintem inkább meg fog halni.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 12:13:59

@Hüpna: Na igen. Nem haragtartó lények. Vagy csak élvezték a szabadságot, meg hogy gyilkolhatnak :D Tyrion meg szerintem csak parázott visszamenni a lánc nélküli sárkányok közé. Apropó, ezek után hogy nézhetett ki egy etetés? Ajtó kinyit, gyorsan bedobnak pár birkát, majd becsuk? :D

Pomogács 2016.06.29. 12:14:11

@purga: OK. Tyrion, mint sárkánylovas abszolút elképzelhető szerintem, de Arya úgy gondolom nagyon messze áll ettől. Tudom persze, hogy a GOT-ban, szinte minden lehetséges. :)

Lunara 2016.06.29. 12:16:41

@bigél: Azt, Hogy Bran él (vagy legalábbis hogy élt 2 évaddal ezelőtt), Jon tudja Samtől. Sam találkozott Bran bandájával akkor, amikor átkeltek a Fal alatt, és később beszélt róla Jonnak.

Pomogács 2016.06.29. 12:18:27

@purga: Elméletileg igen, de szerintem Sansával már túl sok érdekházasságot köttettek meg, mint hogy ebbe belemenjen. Még a végén ribancnak nézi majd mindenki. :)

bigél 2016.06.29. 12:19:12

@Lunara: Igen, köszi. Már más is írta. Sajnos én totál elfelejtettem.

reKorrekt 2016.06.29. 12:22:00

Most akkor Jon kije Dany-nek? :D

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 12:22:13

@Pomogács: de gondolj bele: Jonnak ott van a királysága, míg Aryát már csak a bosszú élteti. Ráadásul hiányzik belőle a nőiesség, ő a harc útján választotta, soha nem lesz belőle valamilyen lord felesége. Családja közül egyedül Jont szereti, de mit csinálna Északon? Nem egy otthonülő típus. Még azt is kinézem belőle, hogy Dany új testőrségének a tagja lesz.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.06.29. 12:23:31

@purga: Valószínű pontosan így történt :D Vagy ütöttek egy lyukat a tetőre és bedobálták.
Dany sztorija ebben az évadban nekem kissé lyukas, hiányos, úgy érzem valami kimaradt belőle. Korábban pont azért szerettem, mert az árulásokból, fájdalmakból, csalódásokból, szenvedésekből rengeteget tudott tanulni, újra és újra felépítette magát, vagy legalább is igyekezett. Az hogy újra kvázi ágyasjelöltként bandukol a dothraki pusztaságban lehetett volna egy katartikus tanulság neki, hogy lám hiába küzdötte fel magát a királynőségig, a hangzatos címek nem védik meg, ha beüt a szar akkor nagyon gyorsan dobják vissza a stratmezőre, eszén kell lennie. Itt meg ugyanúgy tolja végig az egész évadot, egy helyen láttam rajta hogy valamire rádöbben, amikor a volt khaleesiket először megfenyegeti a szokásos felgyújtós dumával, aztán lezizzen neki hogy mindnek egyéni tragédiája van, jéé emberek. De ezen kívül.... Meg itt a végén ez a Daarioval való szakítás...Itt mondjuk nekem bezavar a könyv mert ott tényleg szerelmes Daarioba, meg azt is értem hogy fel kell vezetni a kötelező leszbikus szálat Yarával, de ez, hogy "szakítottam a pasimmal és nem éreztem semmit" olyan...izé, semmilyen.

Lunara 2016.06.29. 12:24:10

@bigél: Sorry, csak utána láttam, hogy már más is írta (nem frissítettem) :)

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.06.29. 12:24:34

@reKorrekt: Unokaöccse :) Dany bátyjának a fia

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 12:29:07

@Hüpna: Daariótól meg kellett szabadulni, a könyvben elvégre úgy tűnik, hogy halott. Meg szerintem az csak egy felvillanás volt. Az igazi szerelme szerintem haláláig Drogó lesz. És hozzá hasonló pasi Westeroson max. Véreb, vagy Tormund. Mindkettővel megnézném :D Bár Verébbel vicces lenne, mivel ő ugye fél a tűztől :D

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.06.29. 12:34:38

@purga: Jó is hogy mondod a Vérebet, igazán érdekel, hogy őt miért hozták vissza, mi lesz vele a cél. (Neki még ráadásul úgymond lezártnak is tekinthettük volna a szálát) Lehet hogy ővele fogják kinyíratni Kisujjat Sansa kedvéért? Úgyis bele van zúgva a csajba, és ő nem gondolkozna azon hogy kinyírja Baelisht "hátha jó lesz még a segítsége később" alapon :D
Amúgy nekem vicces volt Baelish vallomása :D Ez a pasi hosszú hosszú idő óta először volt őszinte, nem hazudott és rá is fázott. Hiába no, nagy manipulátor de a női szívekhez úgy látszik nem ért :D Ha megcserélte volna a fontossági sorrendet, és a trón helyett először Sansához intézi a nagy romantikus fellángolást, talán még nyerhetett is volna a kislánynál. De nem, most őszinte volt, trón előbb, szép, csinos, anyukára emlékeztető biodíszlet utána :D

Pomogács 2016.06.29. 12:48:20

@purga: Igen, biztos, hogy nem fog otthon ülni, a "halállistája" meg már elég rövid: Cersei, meg a Hegy ha minden igaz.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 12:58:16

@Pomogács: Nana, Véreb feltámadt :) Meg szerintem Jaime-t is felteszi a listára "ő is Lannister" alapon.

@Hüpna: Én se értem, hogy dramaturgiailag mi a jelentősége, főleg a Testvériségnek a Lady nélkül. Szerintem nem szerelmes belé, inkább olyan apai szeretet van benne. Mindenesetre neki nem kell kétszer mondani, hogy nyírjon ki valakit. Mondjuk fasza zombi-zúzó lenne belőle. Amúgy az a baj, hogy Kisujj ebből azt a következtetést vonja le, hogy tényleg nem éri meg őszintének lenni. Egyébként ja, nem túl jó leánykérő szöveg, hogy "enyém lesz a vastrón te meg szépen ott csücsülsz majd mellette, mint engedelmes feleség." A fickóból még azt is kinézném, hogy az Éjkirállyal szövetkezik :D

Pomogács 2016.06.29. 13:13:17

Véreb szerintem már lekerült a listáról. :)

Pomogács 2016.06.29. 13:32:17

@bigél: Ja igen, mi van Ser Ilyn Payne-nel? Nem emlékszem vele mi történt.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.06.29. 13:40:35

@Pomogács: Hogy vele mi történt az a sorozatból nem derült ki, a könyvben Bronn helyett ő kalandozik Jaimevel, de a sorozatban már sajnos nemigen fogjuk látni, hacsak más színésszel nem, mert az eredeti színész sajnos halálos beteg lett :(

nota19 2016.06.29. 13:52:32

@Hüpna: legutóbb azt olvastam, hogy felépült. Ettől függetlenül szerintem sem fogjuk látni.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 14:00:17

@nota19: @Hüpna: A sorozatban bármelyik színész lecserélhető, erre volt már nem egy példa. Szerepelnie kell, hiszen Arya listáján van. Majd biztos lesz valami kivégzés Királyvárban, ahol újra előkerül.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.06.29. 14:02:22

@purga: Igen, végtére is a Hegyet is hárman (?) játszották eddig. De igazából rég hallottuk Arya listáját, kéne egy rész ahol újra elmondja, persze update-elve.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 14:09:36

@Hüpna: a Hegy hagyján, mert többnyire sisakban volt, na de Darrio! Az azért látványos csere volt. Plusz a Lannister gyerekek.
Szerintem majd egy most is látott "ez történt korábban"-szerű visszaemlékezésben fogjuk hallani.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.06.29. 14:19:09

@Hüpna: A Verebnek szerintem meg le kell gyoznie a Hegyet, az szep lezaras lenne. Es ha tippelnem kellene az egyik sarkanyt a Hegy fogja likvidalni.
De a Lady visszahozasa akkora ziccer volt, hogy nem is ertem hogyn hagyhattak ki. En vegif biztam benne, hogy a 10.reszben o fog feltunni a Freyek kozott. Persze a kovetkezo evadban meg megjelenhet.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 14:25:51

@Firestarter.18: A Testvériség nélkül kizárt. Látnunk kellett volna őt a táborban. Egyébként úgy hallottam, hogy a sorozatkészítők már elmondták, hogy nem lesz benne. Meg már nincs is nagyon értelme, néhány Frey halála kit érdekelne?

dr. pretender 2016.06.29. 14:29:16

@Firestarter.18: konkrétan a legelső évad legelső részeitől építik ezt a szálat és elég sokszor feljön több évadban is. kicsit lemaradtatok, nem baj :D

svonk 2016.06.29. 14:31:05

@purga: Ha Lady Stoneheart kimarad a sorozatbol, akkor Arya nagyon szepen beillik a helyere, mert o is Red Wedding tulelo es erosen csak a bosszura van fixalva. A Vereb pedig kivalo osszekoto szal kozte es a Brotherhood kozott. Es a legutobbi allas szerint nincsenek is nagyon messze egymastol.

Pomogács 2016.06.29. 14:32:56

@purga: Egyetértek, sőt szerintem a sorozat történetvezetése szempontjából már kifejezetten káros lenne szerepeltetni.

zizi77 2016.06.29. 14:39:51

Arya szála azért sem volt felesleges szerintem, mert mostantól nézői szemmel, bármelyik nem annyira fontos személy lehet Arya Cersei közelében, és soha nem tudhatjuk, hogy éppen mikor jön el az ideje.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 14:46:22

@svonk: Amúgy Dondarion nincs Aryan listáján, amiért a barátját, Gendryt egy marék apróért eladták a vörös papnőnek? :D Nem hiszem, hogy beállna a csapatba, eléggé magányos farkasnak (értiteeeeek) tűnik.

zizi77 2016.06.29. 14:53:12

@purga: tényleg! Arya farkasa élhet még? Már nem emlékszem, hogy lett-e vele valami.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 14:59:02

@zizi77: Elvileg él valahol az erdőben. A könyvben igazi fenevad lett, ami falkát alapított és rettegésben tartja a környéket.

zizi77 2016.06.29. 15:15:52

@purga: akkor még elő is kerülhet. :)

Castle Black 2016.06.29. 15:25:37

Mivel romantikus alkat vagyok én simán el tudok képzelni egy szerelmi szálat Jon és Dany között. Együtt uralják Westerost, miután mindenkivel elbántak. A Targaryen famíliában amúgy is jellemzők voltak a bennfentes házasságok. :)

Pomogács 2016.06.29. 15:35:16

@zizi77: A könyvben él, sőt ott egy hatalmas és rettegett farkasfalkát grundolt maga köré, amely terrorban tartja a folyóvidéket.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.06.29. 15:46:38

@Pomogács: és a sorozatban már csak Szellem és Nymeria él a rémfarkasok közül :(

Aragorn831109 2016.06.29. 15:51:55

Varys nem teleportálgatott sehová. Itt egy cikk az ügy kapcsán. De aki, csak egy kicsit is utánagondolt az magától is rájöhetett a dologra.

wikiofthrones.com/2458/heres-daenerys-already-reached-westeros-close/

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 16:10:31

@Aragorn831109: Igen, ez logikus, csak akkor is hülyén nézett ki. Mindenesetre akkor a készítőknek következeteseknek kell lenniük és a következő évad első részében már látniuk kellene Királyvárból a flottát. Ja és ezek szerint Euron végképp hoppon maradt. Max. egy hátbatámadás telhet ki belőle.

Lángharcos 2016.06.29. 16:14:29

@purga: Attól még, hogy harcias és férfias, simán el tudok képzelni mellé egy párt. Most lefoglalja a bosszúja és a túlélés, de idővel, miért ne?

Pomogács 2016.06.29. 16:16:53

@Aragorn831109: Mondjuk azt kötve hiszem, hogy az átlag néző, aki egyszer megnézte a részt a tv-ben, az egyrészt látta, hogy melyik hajón milyen zászló lobog, másrészt, hogy az a zászló melyik családhoz tartozik, és az földrajzilag hol helyezkedik el. Szóval érthető a sok értetlenkedés.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 16:19:37

@Lángharcos: Igazából meg is halhat közben. Valljuk be, azért nem egy nélkülözhetetlen karakter, főleg most, hogy visszatért Westerosra. Martin keserédes bevejezésről beszélt, ez bőven belefér. (ahogy az is, hogy Dany vagy Jon is meghal a végén).

lalolib 2016.06.29. 16:22:10

A cikk írója nagyon fáradt lehetett. Ha csak annyit szűrt le az évzáróból amit leírt, akkor kár volt "tollat" ragadni.

Pan Modry 2016.06.29. 16:28:37

@Pomogács:

Ertheto a sok ertetlenkedes, ugyanis ha valaki egy kicsit is ismeri a known world terkepet es az IQ-ja nem kevesebb mint 80 az siman rajon.

Ugyanez igaz picsogtak a korabbi reszekben a teleportalasra, ok csupan annyira hulyek hogy azt hiszik hogy ami egy reszben tortenik az parhuzamosan van, nehany napon belul. Javaslom nekik a duck tv-t, esetleg a kisvakondot.

Aragorn831109 2016.06.29. 16:50:04

@Pomogács: Kissujj jeleneteinek is az volt a megfejtése, hogy időközben elteltek hetek, akár hónapok. Igaz, talán annyival valóban segíthettek volna a nézőknek, hogy kiírják x idővel később. Legalábbis az ő esetében, mert nála volt a legszembetűnőbb.

De egyébként már korábban lenyilatkozták az alkotók, hogy elég szabadon kezelik idő múlását. A történetet illetően a lényeg nem az volt, mennyi idő telik el két esemény között és hogy ezt minél pontosabban tudatosítsák a nézőkben, hanem hogy dramaturgiailag megfelelően egymás mögé passzoljanak az érintett jelenetek.

Tegyük azt is hozzá, hogy egyszeri néző nem is agyal ennyit a történéseken, nem úgy, mint a rajongók. :)

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.06.29. 18:19:58

@dr. pretender: Mondjuk ez pont az a sorozat ahol elég sok dolgot felépítettek már, hogy aztán egy tollvonással kukázzák az egészet...

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.06.29. 18:26:36

@Pomogács: Az egészet ráadásul megoldhatták volna egy 3mp-es snittel, amiben Danny és a Martell-Tyrell flotta éppen találkozik, és együtt megy tovább, Danny és Varys külön hajóról kacsint egymásra. Minden egyértelmű lett volna mindenkinek, tudnánk éppen hol jár a flotta, és még jól is nézett volna ki.

Castle Black 2016.06.29. 19:21:16

Azt valaki meg tudja mondani miért a gyerekek ölték meg Pycellet meg a Lannister kölyköt? Ez nekem nem jött át...

Janos Mohacsi 2016.06.29. 21:12:33

@Castle Black: Nekem se. A konyvben Varys oli meg Pycellt kessel es Kevant ijpuskaval. Gondolom be kellett mutatni,kinek dolgoznak a kolkek. Lancelt csak labon szurta egy kiskolok
Quilburn lassan beeri Varyst es Littlefingert!!.
Azt viszont nem tudom, hogyan raboltak el a Septat.... Be se tudtak volna oda menni.....k

Janos Mohacsi 2016.06.29. 21:19:33

@purga: Ugy tudom azt irta,hogy csak par "halhatatlan" lesz a vegere: Jon, Dany, Bran, Arya es Tyrion.
comment.blog.hu/2015/02/07/ez_a_tronok_harca_nem_olyan_amilyennek_martin_megalmodta

Aragorn831109 2016.06.29. 21:21:14

@Janos Mohacsi: Nekem az vese tájéki szúrásnak tűnt, de mit értek én az anatómiához. :D

Locassen 2016.06.29. 21:28:48

@Castle Black: Tippre valószínűleg Qyburn kérte el magának Pycelle-t Cerseitől, a régen fennálló szakmai rivalizálást egyszer s mindenkorra lezárandó. Es mivel ő egy alapvetően csendes és udvarias fickó, gondolom derogált neki a sublót mögül előugorva egy mángorlóval agyonverni az öreget, hanem szépen rábízta az ügyet a Mókus őrsre, akiknek beígért a feladat elvégzéséért egy plusz jelvényt, fél nap szabadságot meg fejenként két tábla csokit.

purga · http://horrormirror.blog.hu 2016.06.29. 23:24:51

@Janos Mohacsi: ezek csak a korai tervek, ráadásul a sorozat készítőinek eléggé szabadak már a kezeik, szóval akárkit kinyirhatnak.

Janos Mohacsi 2016.06.30. 02:35:54

@Locassen:
Nana!!! Meg elhiznak es elszemtelenednek!!!
Csak en lattam rosszul vagy a kifizetetlen prosti is ott volt a keselok kozott???

nota19 2016.06.30. 07:50:52

@Janos Mohacsi: szerintem nem kellett Unellát elrabolni, ott volt a Vörös Toronyban Maergary mellett. Onnan könnyebb volt elvinni.

Pomogács 2016.06.30. 11:56:05

@Aragorn831109: az bizony vesére ment, de legalábbis az oldalába. :)

dr. pretender 2016.06.30. 13:49:38

@Firestarter.18: valóban, de ez épp nem olyan.

Eruka 2016.06.30. 14:47:29

Biztos nem nekem tűnik ez fel először: " legdurvább információ a vadakkal kapcsolatban az volt, hogy a falon nem tudnak átjönni".... kb 2000 VAD van a Fal túloldalán Jon Snow mellett... A MÁSOK (halottak, mint Benjen) nem tudnak átjönni a Falon... nem?

Lángharcos 2016.07.01. 13:16:24

@purga: Keserédes sokminden lehet. A változás mindig pusztulással és fájdalommal jár. Mindenkit értek vereségek. Még akkor se lenne teljes a szereplők öröme, ha célba érnének. Elvesztettek szülőt, barátokat, szerelmet, végtagokat, és a naiv gyermeki ártatlanságukat.

Emellett könnyen megeshet, hogy a végén egy bizonyos kimenetelért valamelyik kedvelt főhős feláldozza magát. Vagy többen is.

Billy Hill 2016.07.02. 01:28:53

Nem tudom, írta-e már valaki, de Tommen kiugrása az ablakon teljesen olyan volt, mint Mr. Reynholm öngyilkossága az IT Crowd c. sorozatban...

www.youtube.com/watch?v=UxVivkXUfdU
süti beállítások módosítása