Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A Trónok Harca készítői tovább nyesegetik a vadhajtásokat

Kibeszélő a hatodik évad második részéről

2016. május 03. 15:00 Fega 141 komment

ep52-ss05-1920.jpg

Ez itt egy spoileres kibeszélő, ami annyit tesz, hogy az ugrás után nincs pardon, minden infó, ami a legutóbbi epizód stáblistája előtt elhangzott, szabad préda. Szóltunk, aki innentől spoilert kiált, az magára vessen. (sixx)   

George R. R. Martint lehet hibáztatni azért, mert túlírta élete főművét, de legalább nem pazarolt el teljesen feleslegesen több ezernyi oldalt és a rengeteg red herring (félrevezetés) mellé jutott a foreshadowing-ból is (előrejelzés, sejtetés) a Tűz és jég dala különböző részeibe, így fogalma sincs az olvasónak, hogy mi lesz később fontos és mi az ami zsákutca. Az epizód csúcspontja nyilvánvalóan Havas Jon újraélesztése, amit szépen elmagyarázott nekünk a könyv és a sorozat is. Az első és a harmadik évadban láttuk, hogy Berric Dondariont simán vissza tudta hozni egy vörös pap, (Thoros Myr) az életbe, hiába kaszabolta őt le mindkét Clegane testvér.

Rajta keresztül fontos infót elárultak, amit Jonnal kapcsolatban tudnunk érdemes. Minél több idő telik el a halál és a visszajövetel között, annál nagyobb a kár, amit szenved az ember, itt nem csak a fizikai tünetekre kell gondolni, hogy a sebek igazán soha nem gyógyulnak be, de az emlékek is elkezdenek megfakulni, bizonyos dolgok teljesen eltűnnek. Vagyis nem egy az egyben kapjuk vissza a főszereplőt, aki egykori csaja szerint eddig sem tudott semmit. A történet szempontjából a legfontosabb, és így az árulók, tulajdonképpen tettek neki és az egészt birodalomnak egy nagy szívességet, hogy a jó családból származó, megfelelő nevelést kapó Jont, aki pontosan tisztában van a Mások által jelentett veszedelemmel, felmentették, hogy örökké az Éjjeli őrség tagja legyen. Ugyanis a szolgálata haláláig tartott, vagyis véget ért, innentől el lehet menni és valami sokkal hasznosabbra fordítani a szabadidejét.

ep52-ss07-1920.jpg

Ezzel együtt a történet egésze is kezdi magát átszenvedni a rágós részeken és lassan jöhetnek a valódi izgalmak. Az epizód ebből adott ízelítőt, finoman elindultak a dolgok egy jobb irányba. Ha le kell egyszerűsítenem a történetet valakinek, mindig azzal szoktam kezdeni, hogy Martin eredetileg klasszikus trilógiában gondolkodott, de mint ahogy azt korábban említettem, túlírta magát, így van jelenleg tervben hét könyv, de vicces interjúkban még azt sem zárta ki, hogy további kötetek jelenjenek meg. A történet váza nem változott, eredetileg ugrott volna az időben, így a hosszabb (könyv)sorozatban azt is láthattuk olvashattuk, hogy mi történt a köztes időben, amit eredetileg átugrott volna. Ha megpróbáljuk utólag rekonstruálni, hogy hogyan is épülne fel ez az egész három kötetben, akkor elég egyértelmű, hogy valahol Jon halálával érne véget a második rész. Elértünk végre a lezáró fejezet kezdetéhez, ami igen fontos szereplőket visszalökött a lehető legmélyebbre, ahova csak kerülhetnek, hogy diadaluk még csodálatosabb lehessen.

Szerencsére a második epizód már nem érzi kötelességének, hogy a lehető legtöbb különböző történetszálra időt szánjon, inkább kiválaszt néhányat és azokra koncentrál. 7 fontosabb helyszínt járunk be, ez pontosan elég ahhoz, hogy sokkal kevésbé frusztráló élmény legyen a végeredmény. Sajnos továbbra is vannak önismétlő, meg öncélú megoldások, de ha ettől eltekintünk, akkor legalább látjuk a készítői szándékot, illetve a tétova lépéseket a végjáték felé. A legfontosabb, ahogy azt a premierről szóló kritikában is írtuk, el kell kezdeni megszabadulni egy sor fontosabbnak tartott szereplőtől is. A vadhajtásoktól vagdosása köti leginkább össze a különböző szálakat az epizódban, illetve az otthon, mint távoli, kitűzött cél, amiről a nevét is kapta a hatodik évad második része.

ep52-ss06-1920.jpg

A sorozatról az elején könnyű volt elhinni, hogy itt tényleg bárki, bármikor meghalhat, de az ötödik, hatodik évad eddigi halálozásai legtöbbször meg sem tudták közelíteni azt a sokkot, amit a korábbi, igazán emlékezetes halálok jelentettek. Nyilván azért, mert az egész sorozatot a Starkokkal kezdtünk és egy szempillantás alatt rokonszenves lett az egész banda, nem volt túl kellemes végignézni, ahogyan lemészárolják őket. Ugyanez a helyzet Oberyn esetében is, aki jól nézett ki, szellemes volt, fene se akarta, hogy a koponyája a Hegy martalékává váljék.

Ramsay legújabb húzásai nem tudnak hasonló reakciót kiváltani, az ő karaktere kezdettől fogva csak arról szól, hogy a leginkább eltúlzott gonosz legyen, akinek a hatalmon kívül semmi sem szent. A múlt héten nem működött kegyetlenkedése Myrandával, és az sem váltott ki túl heves érzelmi reakciót, hogy az apját és annak új feleségét, meg az újszülöttjét is szempillantás alatt meggyilkolja. A sorozat ezt igyekszik megtámogatni azzal, hogy lássuk, valójában van kidolgozott terve. Eddig ebből semmit sem láttunk, de az északi házak legtöbbje maximálisan támogatja az ügyét, - néhány elejtett mondat alapján azt kell gondolnunk a helyzetről, hogy a réges-rég Stark uralom alatt élő házak tagjai jelenleg annak is örülnek, hogy egy másik, sokkal gonoszabb és kiszámíthatatlanabb házat emelhetnek trónra. 

Itt teljesen felesleges belemenni abba, hogy ez mennyire passzol össze azzal, amit Martin alapján tudunk ezekről a házakról, vagy pusztán azzal, hogy Ramsey miért gyilkolhatja meg ilyen nyugodt lelkiismerettel az apját, attól egy pillanatig sem tartva, hogy bárki is gyanakodna rá azok közül, akik inkább az apjához lojálisak. El kell felejteni a részleteket, a lényeg, hogy minél több ilyen sokkoló halálesetet kapjunk, Ramsay még gonoszabb legyen, még nagyobb legyen a kártyavár, amit épít és annál is édesebb legyen a nézői elégedettség, amikor Havas Jon elégtételt vesz.

Legalábbis ez lehet a készítői cél, nem vagyok róla meggyőződve, hogy az odáig vezető út a legelegánsabb. Nem a legjobb nézni ezeket a hiábavaló küzdelmeket, amikről tudjuk, hogy kudarcra vannak ítélve, de a sorozat kezdettől tele van ilyenekkel. Ettől lesz hitelesebb a sztori. Csak ebben a részben ott van példának Dany kísérlete, hogy a Rabszolga-öblöt megtisztítsa a rabszolgaságtól, vagy a Greyjoyok szándéka, hogy megvessék a lábukat a szárazföldön. Közös bennük, hogy annak idején jó, sőt nemes ötletnek tűntek, de csúfos kudarc lett belőlük. Viszont az epizódból nem úgy tűnik, hogy bárki felismerné ezt a fajta mintát, mindig van egy újabb versenyző, aki beleáll a szélmalomharcba, hátha más lesz a végeredmény. Balon Greyjoytól például a saját testvére veszi el az életét, illetve a trónját, hogy a sorozatban látott, családon belüli gyilkosságok listája újabb elemmel bővüljön. A rejtélyes idegenről nem igazán tudunk semmit, de Balon eltakarításával még Jon feltámasztása előtt biztosítottak minket a készítők, hogy vagy nagyon nagy szerencséje van Melisanderének, vagy tényleg működtek azok a piócák annak idején.

redeye-game-of-thrones-season-6-episode-2-recap-review-jon-snow-alive-20160501.jpeg

A múlt héten Cersei, most pedig Melisandre érezte magát összenyomva a próféciák súlya alatt, amit könnyen értelmezhetünk kiszólásnak is készítői részről, ha a prófécia alatt azt a sorsot értjük, amit Martin szánt nekik a könyvekben. Jaime és Davos csak annyival tudott szolgálni, hogy bassza meg magát az összes jóslat, tessék saját kézbe venni a sorsukat, annak hátha több értelme lesz. Ezzel az értelmetlenséggel pedig minden szálon meg kell küzdeniük a karaktereknek, de az epizód szerencséjére legyen mondva, hogy az otthon témával sikerül annyira leegyszerűsíteni a motivációkat, hogy érthető legyen, miért tartanak még ki a szereplők.

A legtöbb, amit várhatnak, hogy a holnap kicsit jobb lesz, mint ma, ehhez pedig új, jobb irányba állítják a dolgaikat. Ramsay esetében ez árulást és szadista gyilkolást jelent, de valójában az apja leszúrása számára ugyanaz, mint Tyrionnak kiszabadítani a sárkányokat. Valami, amit meg kellett csinálni ahhoz, hogy az a hőn áhított cél egy kicsit közelebb kerüljön, hogy életben maradjon a remény. Arya is egy fokkal közelebb kerül, amikor nemet tud mondani a csábításnak. Tommen összeszedi magát és bocsánatot, illetve segítséget kér az anyjától, amihez szintén nagy bátorságra van szükség. Theon egy lovat kér és elindul haza, Yara pedig megfogalmazza trónigényét. Ez  kulcsfontosságú az epizód sikerének szempontjából, hiszen hiába csak egy apró lépést, de valamit legalább haladtak a szereplők. Ez pedig nagyon kellett a múlt heti rész után. A nézőkben is tartani kell a lelket, hogy megéri kitartani a sok nyomorúság mellett. A legelegánsabb mind közül Bran szálához kapcsolódik, akin keresztül majd megtudhattuk egy csomó mindent az igazán fontos kérdésekről. A legjobban mindenki Jon szüleinek fog örülni, (ha eljutunk odáig), most kezdetnek be kell érnünk Hodor igazi nevével, illetve, azzal hogy Lyanna tényleg emlékeztethet minket Aryára, ahogy azt annak idején Ned is mondta.

Ha ilyen szépen tudja építeni a kirakóst a Trónok harca, akkor sokkal inkább csillogtatja azt, amitől különleges. Attól, hogy sokan, sokféleképpen halnak meg, váratlan pillanatokban, vagy visszatérnek a halálból, meg vannak sárkányok, az egész nem lesz sokkal másabb, mint a Dallas vagy bármelyik másik klasszikus szappanopera, nyakön öntve varázslattal. Ha látjuk a történelem apró darabkáit a helyükre kerülni és érezzük, hogy az alkotók nagyon sok mindent nagyon szépen kitaláltak és előkészítettek, akkor érezhetjük azt, hogy ez a sorozat tényleg nem olyan, mint a többi.

Egyéb megfigyelések:

  • Bran szála a meta jellege miatt jó igazán. Remek volt a flashbackkel kezdeni a részt és látni, ahogy bővül a sorozat univerzuma, illetve felüdülés volt kikerülni a folyamatos szenvedésből és nyomorúságból. (De nem tarthatott túl sokáig, mert sok másik szálat kell mozgatni.) Meerán keresztül azonban az az üzenet, hogy legyünk egy kicsit türelmesek és onnantól fogva minden nagyon jó lesz. Csak még egy kis türelem.
  • Jaime karaktere számomra teljesen szétesett. Hiába tanulta meg tökéletesen Tyriontól, hogy viselje páncélként a valódi énjét, a Főverébbel szemben erősen úgy tűnt, mint aki túlságosan is elbízta magát.
  • Olson Lannister eszébe juthatott a nézőnek a részről, ahol egymás után jöttek a durva halálok. Mikor Tyrion mesélt róla a cellában, azt hittük, hogy ezzel a készítők gúnyolják Martint, de mint látjuk ők rá vannak kényszerítve, hogy még kegyetlenebbek legyenek.
  • A főveréb szála azért volt fontos, mert megmutatta, hogy a legnagyobb ereje akkor van a senkiknek, ha összefognak a közös cél érdekében. Pontosan erre lesz majd szükség a mások ellen, de egyelőre a kontinens nagy része még azzal van elfoglalva, hogy egymás ellen hadakozzon.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FlybyWire 2016.05.03. 15:48:43

Hogy volt hogy nem volt.

FlybyWire 2016.05.03. 15:51:34

De ha már lehet végre spoilerezni: Boltonnak nemcsak a szereplőjét nyírták ki, de az egész karakterét. Nagy sejtelmesen belengették 5 szezon alatt, hogy mekkora nagy sakkcsászár, ő aztán biztos tud valami nagyot, most meg simán belesétál a nyilvánvalóan egyre instabilabb pszichopata fattya késébe. Amit ráadásul láthatólag maga is segített kiprovokálni.

Szóval nem csak hullát csinált magából, de nyilvános, látványos hülyét is.
Ezért kár volt a nagy image-felépítés korábbról.

Tényleg kezd az egész olyanná válni, mintha valaki elővett volna egy k. nagy metszőollót, azt vág ahol tud.

2016.05.03. 15:57:01

@FlybyWire: na en ezen szentsegeltem, megis mit kepzelt?! azt kell mondjam, nem is sajnaltam, ha ennyire durva hibakat kovetett el, mikor tudta nagyon jol, h milyen a fia.

lilcsi manó 2016.05.03. 16:02:09

nem csak bolton volt béna, tele a sorozat balfaszokkal, sansa aki önként megy a családja gyilkosaihoz, cersei aki őrök nélkül flangál a városban aztán meglepődik ha lecsukják, királynőként min 10 testőr venne körbe állandóan és még lehetne sorolni

NAR 2016.05.03. 16:02:29

Ami kicsit érthetetlen volt számomra, hogy amikor Boltonék mestere látta, mi történik, miért nem ment el 3 Bolton-hű katonához, hogy "az az átok fattyú leszúrta uratokat, álljatok bosszút"? Mert egy pszichopata szolgálatában nem reménykedhet hosszú életben...

FlybyWire 2016.05.03. 16:05:51

@NAR: az egész szál egy kalap lepkefingot nem ér innentől.... (mondjuk eddig is idegesített, de valahol működött a Bolton-Ramsey páros.
Innentől simán érdektelen az egész, atomot nekik.

NAR 2016.05.03. 16:10:41

@FlybyWire: Na igen. Ráadásul az öreg Bolton tudja, hogy a korábbi édesgyermekét is a fattya ölte meg, szóval számíthatott erre. Ugyanaz a probléma, mint Cersei és Joffrey között: felnevelt egy szörnyeteget, majd nem tudta kezelni.

NAR 2016.05.03. 16:12:37

@lilcsi manó: Sansa Királyvárba érkezésétől a deresi szökéésig nem ment sehova sem önszántából... Cersei-nek szerintem voltak testőrei, csak a templomba nem mentek vele.

lilcsi manó 2016.05.03. 16:14:52

@NAR: sztem maradhatott volna a sasfészekben, senki nem kényszerítette hogy kisujjal menjen északra

igazságos1.. 2016.05.03. 16:36:21

Vagyis nem egy az egyben kapjuk vissza a főszereplőt, aki egykori csaja szerint eddig sem tudott semmit.

A Vörös papnő is ezt mondta, mikor nem akart vele dugni, tehát úgy általánosságban a csajok szerint se tud semmit sem, Havas Jon.

Ramsay meg inkább olyan gonosz aki dögunalmas, vagy maga is unja a szerepet.

Mintha a kínzást se élvezte volna igazán.

Jonnal azt is rebesgették, hogy a vérfoltot sokáig nézegették, mielőtt felvitték a testét, vagyis ez két dolgot jelent:

- Starkokra jellemző mintáát vette fel a hóban levő nyom (lehet, Melisandre ezért is könnyebben tudta visszahozni Jont, igaz ezt előbb is csinálhatta volna) : nem logikus volt a visszahozás

- Sárkánynyomat :D

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.05.03. 17:08:31

@FlybyWire: Láttunk már ilyen karaktergyilkosságot (nem úgy!) Stannisnál, amikor megégette a lányát. Ezen amúgy én is néztem. Hogy Bolton-papa, aki lazán leszervezte a Vörös Nászt, így hulljon el...komolyan ott ültem a film előtt és így : "Eeeeennyi?!" De tényleg, azt hittem, hogy legalább picit megnehezíti a fiacskája dolgát vagy valami...de nem. Ennyi O.o
Amúgy ezt és a dorni szálat is elnézve, nekem kezd az az érzésem lenni, hogy az írók úgy voltak vele, hogy valamikor volt csomó ötletük ezzel, aztán rájöttek, hogy nem férnek bele évadonként 10 részbe, és az istennek se fognak végezni így, ezért most kukázzák a "nem olyan fontos" szálakat.

Frederick Zoller 2016.05.03. 17:12:50

Kedvencek temetője lesz belőle...

DS90 2016.05.03. 17:13:12

Szerintem Jamie karaktere teljesen oké, a saját Lánya feküdt mellette, érthető, hogy kicsit felpakta a vizet

zizi77 2016.05.03. 17:22:52

@Hüpna: szerintem csak simán elbízta magát az öreg. Az ott lévő északi fickónak a szeme se rebbent a fater meggyilkolására. Bolton papának eszébe se jutott, hogy a fiától jobban tartanak mint tőle.

nota19 2016.05.03. 17:30:40

@zizi77: egyetértek. Nem tudom miért kell fanyalogni, ez már benne volt a levegőben, mondjuk én későbbre vártam. De az új gyerek megszületése megadta a végső lökést. A nyomorult mester meg ugyan kinek szólt volna? Honnan tudhatná, hogy kiben bízhat meg, és nem Ramsay embere?
A nagy sakkjátékos csúnya halálához meg annyit, gondolom senki nem kérdőjelezi meg, hogy Tywin Lannister nagy játékos volt, mégis kinyírta a budin a saját törpe fia. Ráadásul ezt Martin találta ki nem a "béna" sorozatosok.

ElPadre 2016.05.03. 17:36:33

na, akkor hadd öntsem itt ki a szívemet: én nagyon néztem a GoT-ot, nagyon kedvenc volt meg minden, aztán az előző szezonban stannis feláldozta a lányát, mert a vörös rébék azt mondta neki, hogy majd akkor milyen jó lesz minden.

ez volt az a pont, ahol, ha jobban keresnék, belebasztam volna a távirányítót a tévébe. most az egy dolog, hogy relatíve friss (akkor még csak hn éves) kislányos apa vagyok, így stannis karakterét nagyon bírtam, az összes hülyeségével együtt -- teljesen hihető és őszinte volt az a minden logikán meg hatalmi érdeken túlmenő szeretete a lánya felé. érezni lehetett, hogy sok, nagyon sok sötét dolgot hajlandó megtenni a hatalomért, de a lánya szent és sérthetetlen. erre csak azért, mert egy átmeneti nehéz helyzetbe kerültek, feláldozza. hát bazmeg.

nekem itt bújt ki a szög a zsákból, hogy az írók (és most a sorozat íróira gondolok, hiszen ez (még) nem történt meg GRRM-nél a könyvekben) hajlandóak beáldozni a karakterek integritását a sokk-faktor érdekében. míg az első szezonban pont az integritás tartása miatti halálok voltak a legmegrázóbbak (élükön a stark ház *fejével*, öhhö), azok még ütöttek, mert volt súlyuk -- viszont amikor a sztori kedvéért egy szereplővel félredobatják az egész jellemét, az már maximum azért sokkoló, hogy "és én ezt a hülyeséget nézem öt éve?!".

szóval akkor úgy döntöttem, hogy a GoT nekem kész, annyi. tegnap meginogtam, mert olvastam, hogy úristenmicsodaepizód legállatabbmegnézősajjaj, na, gondoltam, ránézek, mit tudnak még.

hát megintcsak bazmeg. EZ UNALMAS. szerencsétlenség-pornó. erőszak-pornó. letargia-pornó. csaksötétképekkeloperálok-pornó. szánalmas az egész. valahol olvastam, hogy ott csesződött el a GoT, hogy annyira sok helyszín lett, annyira szétágazó sztorikkal, hogy mindenkinek csak a saját kalickájában való vergődését tudják mutatni, és az interakciók hozta érdekességek teljes kivesztek. most mi van? kb. 5-10 perc egy szál, valaki csinál valamit, de legfőképpen vergődik a saját szarában, aztán váltás, hogy máshol ugyanez, pepitában. átment a legsötétebb szovjet filmeket idéző nyomor-realizmusba az egész. ez nem élvezetes, ez nem érdekes, ez egyszerűen bőgve maszturbálás, ez szenvedés a szenvedés kedvéért.

másnak nincs ez az érzése?

Bunny Munro 2016.05.03. 17:37:03

szerintem borzalmas fan fictionná kezd válni az egész - nincs karakter aki önmagával vagy a jellemével azonos lenne - Jaime pl mintha semmi nem történt volna vele a Riverruni szabadulása óta, Davos miért is hűséges Jonhoz, és miért nem vonja felelősségre Mellissandret Shireen halála (Stannis lánya) miatt? Roose Bolton nyíltan fenyegeti az új utóddal a saját maga által is veszett kutyának tartott fiát? WTF? Egyáltalán miafaszt keres Varys Meerenben, és hogya picsába lehet egy idegen törpe a büszke ősi város vezetője?
mindegy
az egészben az jó, hogy semmit nem fog elspojlerezni a könyvekből - pár fanteóriát megtámogat lehet, de kb ennyi - olyan szinten vannak másutt a főszereplők és csinálnak tök más dolgokat általában érthetetlen motivációk alapján, hogy az a pár teóriaigazolás nem számít, sőt az is meglehet, hogy csupán a saját fantáziájukat levergetik a legnépszerűbb teóriákkal - azt meg úgyis mindenki tudja hogy a könyvben is fel fog támadni Jon, már csak az a kérdés, hogy hogyan

scsaba1 2016.05.03. 17:45:48

@NAR:

Mert opportunista lakájmentalitással kisakkozta seperc, hogy folyosóig nem jutna. Látta, hogy a Karstark gyerek is benne volt, meg még ki tudja, hogy ki. (Mert jó vazallusként, ha az uramat ledöfi a fattya, azmód kardot kéne rántani és leszúrni a fattyút. )

oszt jónapot 2016.05.03. 17:49:24

Én attól voltam kész, hogy 5 percet elbasztak Havas feltámadására, gáz volt az a jelenet.

zizi77 2016.05.03. 17:54:07

@ElPadre: szerintem Stannis nem a hatalomért csinálta, hanem őszintén elhitte, hogy neki feladata uralkodni.Ezért valamennyire érthető, hogy úgy gondolta, a sors azt kívánja tőle, áldozza fel a lányát. Persze akkor is nagyon gáz, de inkább fanatikus volt, mint hatalomvágyó, szerintem.

oszt jónapot 2016.05.03. 17:54:44

@scsaba1: A Mesternek nem nagyon van kardja szerintem. Meg amennyire eddig láttam, ők nem embereket, hanem házakat szolgálnak inkább.

koschwarz 2016.05.03. 17:55:49

@ElPadre: nincs.
A sorozat baromi jó.

zizi77 2016.05.03. 17:59:37

@oszt jónapot: nem a mesternek, a Karstarknak!

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.05.03. 17:59:44

megjegyzés:
Thoros of Myr, avagy Myri Thoros: Myr az egyik essossi városállam, közel Westeroshoz.

tökéletes rész, végre Greyjoyokkal! nagyon tetszett, ezzel el is kezdődött a végjáték.

oszt jónapot 2016.05.03. 18:00:37

@zizi77: Ja, az ő arca nem volt túl meglepett, lehet, hogy le volt zsírozva előre.

oszt jónapot 2016.05.03. 18:01:18

@zizi77: Ja, az ő arca nem volt túl meglepett, lehet, hogy le volt zsírozva előre.

zizi77 2016.05.03. 18:02:34

@oszt jónapot: de legalábbis gyorsan átlátta a helyzetet.:)

nota19 2016.05.03. 18:03:38

Stannisnak annyira rögzült a fejében, hogy ő a törvényes örökös, és neki kell uralkodni, ráadásul ott volt Melisandre is az állandó látomásaival. Mellesleg a saját öccsét is feláldozta, azon senki sem háborog? Én is nagyon sajnáltam Shireent, de ahogy Stannis egyre jobban kezdte elveszíteni a hitét és egyre jobban leépült, én annyira nem csodálkoztam. És ki tudja, hogy a könyvben nem ez lesz-e?
Davos pedig nem tudja, hogy mi is történt valójában, gondolom Mel nem siet felvilágosítani.

nota19 2016.05.03. 18:09:22

@oszt jónapot: én Arya szálát tartom gáznak. A negyedik évad végéig nagy kedvenc volt, de azóta többnyire dögunalom, ráadásul érthetetlen is. Hála istennek úgy látszik legalább az utcai verések véget érnek és talán itt is haladunk.

perszepolisz 2016.05.03. 18:19:06

Én megint feldobnám a Tristane megölésének helyszínének kérdését.
Thommen kérdi az apját, hogy ki ölte meg Tristane-t? Olyan volt mintha ez a gyilkosság Királyvárban történt volna.
Az utolsó pár perc meg maga volt az izgalom. Én pl valóban nem tudtam, hogy most akkor feltámad, vagy egyszerűen vége lesz a kurva epizódnak. Simán megcsinálhatták volna, hogy a 3. epizódban támad fel.
Ramsay már sajnos hihetetlenül gonosz, kicsit most túllőttek ezzel szerintem. Tyrion jó volt, végig azon gondolkodtam, hogy az a vacak lánc, hogy nem eset le eddig a sárkányokról :D.
Balon halála viszont nem tetszett. Mi ez már, hogy egyszercsak valaki megjelenik, oszt lehajítja a királyt a függőhídról. Olyan igazságtalan.
Még arra kéne valami varázslat, hogy Bran mitől nőtt meg. Meg Olly is.:D

exterminador 2016.05.03. 18:27:33

@nota19: a könyvben nehezen. Ha jól emlékszem, a lánya nincs is Stannis-szel.

vilagpolgar 2016.05.03. 18:36:41

@ElPadre: Én nem így látom. Már kb. két évada azért szurkolok, hogy a Mások foglalják el Westerost, és vágjanak le mindenkit. Szerintem nagyon jó konklúziója lenne: mindenki a kicsinyes szarságaival törődik, és mindenki bukik.

nota19 2016.05.03. 18:40:09

@exterminador: amikor befejeződik tényleg nincs, és nem azt mondom hogy pontosan úgy kell, hogy történjen. Már többektől hallottam, hogy ezzel kapcsolatban Martin súgott Beniofféknak, tehát valami hasonló csak lesz.

mbm 2016.05.03. 18:50:12

@perszepolisz:
Mert bennük volt az a csap vagy mi, amit Tyrion húzott ki a bilincsből, miféle hülye kérdés ez?
Az a csávó Balon öccse volt, eddig a sorozatban nem történt rá utalás sem, de a párbeszédből kiderülhetett, hogy eddig távol volt és kalózkodott, őrült, és azért öli meg Balont, mert uralkodni akar.
A gyerekszínészek felnövése meg szopó, a sorozat készítői úgy döntöttek, hogy nem csinálnak semmit ezzel, nem magyarázzák meg, szerintem ez még a legjobb megoldás.

zizi77 2016.05.03. 18:53:05

@perszepolisz: igen, királyvárnál ölték meg.
A sárkányos résznél végig azon izgultam, nehogy valamelyik gyík leharapja Tyrion fejét, ha már kiszámíthatatlan ugye minden. :)

mbm 2016.05.03. 18:53:45

@zizi77: A jelenet elején szépen felállították a csoportokat nagyon gyorsan: a Karstark és Ramsey le akarja gyilkolni Jont (mellesleg az őrséget, ha kell), Roose meg nem akarja mert nem bosszúszomjas/beteg. A Karstarkok nyilván benne voltak a buliban, mert a papájuk fejetlensége után csak azt nézik hogy rámenjenek minden megmaradt Starkra.

ElPadre 2016.05.03. 18:56:28

@vilagpolgar: hát de tessék, akkor neked meg bosszúpornó. :) te se azért nézed, mert hogy milyen lenyűgözően jó a sztori, hanem azért, hogy legyen már vége.

@zizi77: tudod, van az az "i would do anything for love, but i won't do that"-dolog, csak itt persze a love helyett az uralkodói küldetés, és a that persze az, hogy mindenét, de MINDENÉT feláldozza érte. sőt, elég sokat sulykolták a fejünkbe, hogy neki shireen szent és sérthetetlen. utólag persze, azért, hogy nagyobbat üssön, de az ilyen húzások épphogy visszaütnek: ha felépítesz egy szereplőt, logikusan, mélyen, úgy, hogy a jelleme legyen A, és akkor egyszer csak egy relatíve indokolatlan húzással csinálsz belőle B-t, akkor azzal nem sokkoltál, hanem szembeköpted a nézőt, és eljátszottad a hitelességedet.

@nota19: renlyt nem sokra tartotta, ezt eléggé egyértelművé tették. hogy most azért, mert meleg volt, vagy azért, mert stannis értékrendje szerint egy puhány ficsúr, az ebből a szempontból mindegy is. a (valódi) történelem tele van testvérviszályokkal, főleg utódlási szinten (és ebből a szempontból ramsay tette a középkori európában pl. egészen elfogadott lett volna, persze az egész fattyú-dolgot leszámítva), de az, hogy valaki a saját gyermekét ölje meg (főleg úgy, hogy egyrészt rajongásig szerette, másrészt hogy a gyerek nem is támadt ellene/soha nem kérdőjelezte meg a hatalmát), az mindig is extremitásnak számított.

zizi77 2016.05.03. 18:56:50

@mbm: Bran nem szerepelt az 5. évadban, így nála igazolt, hogy nőtt a fa alatt némileg. A másik kissrác már necces, mert ott ugyanott folytadódik a story, mint ahol abbahagyták az 5.-ben.

mbm 2016.05.03. 18:59:34

@ElPadre: Teljesen, annyit hozzátennék, hogy minden ilyen rossz szájízű húzás kizárólag a sorozatban van meg, Martin a könyveiben (a hülye tévhittel ellentétben) kínosan ügyel arra, hogy minden gyilkosság logikus legyen, az adott karakter gyengeségéből következzen, és hogy a világában ne legyenek ellentmondások. Legalábbis ne akkorák, hogy Westeros legnagyobb konspirálói közül kettőt a semmiből szúrnak le, vagy hogy Stannis megégetteti a lányát, vagy hogy Tyrion ilyen gyorsan túlteszi magát egy apagyilkosságon. A könyvek nélkül el vannak tévedve a producerek.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.05.03. 19:02:04

@nota19: hiszen ez nyílt info: már az 5.évadot úgy forgatták, hogy Martinnal közösen megbeszélték a végét. ezért sincs kibontva Dorne, nincs Griff-szál, Greyjoyok és a Fal környéke egyszerűbb, ahogy Tyrion és Sansa sem ott vannak, ahol a könyvekben.
szerintem ez mind-mind a sorozat előnyére vált és válik, Martin a 4.könyvnél elvesztette a korábbi egységességét, túl terjengőssé vált.

Charlie100 2016.05.03. 19:05:03

Boltonok: mivel Ramsay megölte Walda-t is és a fiát is, vége Frey szövetségnek. A Freyeknek nincs miért Ramsay mellett harcolniuk, még akkor se ha nem tudják, hogy Ramsay tette.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.05.03. 19:05:24

@mbm: pont ellenkezőleg, végre halad a történet.

perszepolisz 2016.05.03. 19:08:19

@mbm: Olyan fura volt az a bilincs, mintha, ha a sárkányok egyszerűen csak felfelé tartották volna a fejüket, simán kieshetett volna. De a tisztánlátás kedvéért, ez csak ostoba kekeckedés részemről.

A Tristane gyilkosság meg tök zavaros: Oké hogy visszaküldték a gyereket, ezért tudták megölni őt a homokgyíkok, de akkor Thommenék miért a Tristane haláláról elmélkednek (ha már tudnak róla), miért nem a dorne-i hatalomátvételről? Arról nem tudnak? De ez is csak kekeckedés.

zizi77 2016.05.03. 19:08:42

@ElPadre: szerintem meg belefér, hogy eljutott Stannis egy olyan szintre, ahol már semmi sem szent. Arról már nem is beszélve, hogy túl jó sors amúgy sem várt volna a kislányra ott a vadak és exgyilkosok közt. Még akkor sem, ha már rég meg kellett volna halnia a betegsége miatt. Ne értsd félre, nagyon sajnálom szegényt, de én elhiszem, hogy Stannis ennyire meghülyült már, ezért nem volt annyira meglepő a feláldozás. Nem iis várom, hogy előkerüljön, mert csak egy roncs lenne.

mbm 2016.05.03. 19:09:40

@zizi77: De mondom, ez nincs megmagyarázva, a szereplők külsőre sokkal többet öregedtek mint amennyi a történet szerint eltelt, pont.

nota19 2016.05.03. 19:12:34

@ElPadre: szerette a lányát az igaz, de az nekem nem jött le, hogy rajongásig. Nyilvánvaló, hogy Renlyt nem tartotta sokra, de szerintem azért ölette meg mert nem ismerte el, hogy ő a jogos örökös. Mert csak ezt tartotta szem előtt, ő a jogos örökös, ezért kötelessége a trónra ülni. Nem azért mert csak a hatalom kell neki, hanem mert kötelessége. Ezt is is mondta egyszer úgy emlékszem.

zizi77 2016.05.03. 19:13:02

@perszepolisz: csak vissza akarták küldeni, de addigra megdöglend.

zizi77 2016.05.03. 19:14:43

@mbm: Brannél szerintem belefér, de Ollynál nyilván nem. :)

kalbász 2016.05.03. 19:16:00

@Biriksz_Krokiksz!: Ugyan már, a fia egy senki, neki meg nincs egy embere se aki gyanakodna?
Csak így el lehet intézni egy ilyen embert? :)

Nevetséges az egész, ha a forgatókönyv úgy kívánja bárkit kinyírnak, minden logika nélkül. Vagy ha martin megunta korábban és már nem tudott mit kezdeni vele.

Kartontigris 2016.05.03. 19:18:48

@ElPadre:
Adom amit írsz!
Bár én még nézem, de szinte pontosan hasonlóan ezt éreztem amikor tegnap (hajnal 3-kor!!! :D ) megnéztem ezt a részt!

nota19 2016.05.03. 19:24:17

@Liberátor Béla: na most megnéztem, ugyanott álla hajó akkor mikor Cersei lerohan a partra, és akkor is mielőtt Trystane-t és a két ribit mutatják. Tehát Királyvárban ölték meg.

Liberátor Béla 2016.05.03. 19:25:52

@zizi77: Nem, már Dorneban ölték meg, egyértelmű a fentebb linkelt képből. De azt én sem értem, hogy miért kérdezi Tommen, hogy "elkaptuk a gyilkosait?" Vagy ezek szerint Lannister kíséretet is küldtek vele vissza?

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.05.03. 19:26:38

@Charlie100: de jó, hogy említed ezt! az előző rész kommentjeinek végén épp arról elmélkedtünk, kik fognak összecsapni északon a mások érkezése (és a fal leomlása) előtt: egyből adott volt a Frey-Bolton tengely: ennek biztos vége. inkább az a kérdés, jönnek-e a Freyek is a Ramsay-Karstark páros ellen, illetve hogyan reagálnak a Stark-hű seregek, ha felbukkannak a Freyek is.
mindezt persze Kisujj ölbe tett kézzel nézi a Vale hadrakész seregeivel.

Liberátor Béla 2016.05.03. 19:28:40

@nota19: Baszki, tényleg. Csak mert ugyanez a vár Dorne-ként szerepel más netes képen.

zizi77 2016.05.03. 19:32:22

@Liberátor Béla: Az ott királyvár. Elsőnél kiszáll Jaime a lányával, Cersei várja a parton. Amivel érkeznek hajón marad a kissrác, amin a homokgyíkok kinyírják, akik nyilván utána mentek valami kereskedőhajón. Ezt már múlthéten letisztáztuk. ;)

Liberátor Béla 2016.05.03. 19:32:23

Oké, ez Dubrovnik, az meg Királyvár helyszíne, szóval igazatok van, Királyvárban ölték meg.

zizi77 2016.05.03. 19:33:36

@Liberátor Béla: ja , szóval nota leírta. :)

Bunny Munro 2016.05.03. 19:34:56

@Charlie100: hát eleve a Lannisterszövetségnek is vége, mivel Sansat joffrey megöléséért keresik a Lannisterek - ez szintén a film fassága, Roose sosem tenne így keresztbe magának a könyvben

nota19 2016.05.03. 19:35:47

@kalbász: simán meg lehet ölni, már előtte is sok nemes és még király is halt meg gyanús körülmények között amikor suttogták is, hogy az örökös siettetni akarta a halálát. De bizonyíték az nem volt rá.
Ramsay pedig már egyáltalán nem senki, ő is Bolton, ráadásul az örökös. A hadseregnek is ő állt az élén, és valószínűleg sokan félnek tőle. A gyilkosságnak ráadásul csak két szemtanúja volt, a Karstrak srác úgy tűnt egyetért vele, az öreg mester pedig úgy be volt csinálva, hogy esze ágában sem volt beszélni. Lord Boltont megmérgezték az ellenségei. Még ha suttognak is róla, nem hiszem, hogy bárki is fel merne lépni Ramsay ellen.

2016.05.03. 19:38:35

@kalbász: nem volt ott senki sajat embere, megfelemlitesben meg rams nagyon a topon van.
----
a vasszigetes sztorikat vegigasitottam anno a konyvben, nem is bantam volna, ha kihagyjak a soribol, de ha mar megis lesznek, akkor viritsanak meglepcsiket, legyenek kedvesek.

nota19 2016.05.03. 19:41:57

@Bunny Munro: a Lannister szövetség addig ért valamit, amíg Tywin élt, de azóta Cersei elszabadult, Roose kapott leveleket Királyvárból úgy emlékszem az előző évadból, valami sejtése lehetett a dologról. Ő északot akarta mindenáron, ehhez kellett Sansa (a könyvben az ál Arya).

ElPadre 2016.05.03. 19:46:40

@nota19: a rajongásig való szeretetre ott volt az a példa, ahogy meggyógyíttatta a lányát, mikor mindenki lemondott róla. az ilyen szeretetnek nem kell nagy, teátrális dolgokban megnyilvánulnia, főleg az olyan, az érzéseit eléggé jól mélyre temető embereknél, mint amilyen stannis karaktere is volt. és a vörös rébék már sok ideje nyaggatta, hogy királyi vért kell feláldozni, egyértelműen a lányára utalva, és stannis ilyenkor mindig elküldte a picsába.

plusz ott van az is, hogy stannisban a kötelesség érzése, pont, ahogy írod -- hogy úgy érezte, neki kötelessége lett volna a trónra ülni -- erősebb volt a saját hatalombirtoklási kényszerénél is. az ilyen emberek belső motivációja mindig kétrétű: egyrészt a kötelesség neki azt jelenti, hogy jobbá tegye az emberek életét, és ha gyermeke van, főleg azért is, hogy a gyermeke egy jobb világot örököljön tőle; másrészt ez egy erős önigazolási ösztön is, hogy érezze, megteszi a kötelességét, hogy emiatt jó és szükséges ember legyen, ez viszont mindig azzal jár, hogy a a legfontosabb szerettei miatt, azok biztonságáért tegye ezt. ha belegondolsz, tywin lannister is pont egy ilyen, kötelesség + családszeretet figura volt, még az általa leginkább gyűlölt utódját is sokáig védte a maga módján.

pont emiatt nagyon jól volt felépítve stannis karaktere, hiteles volt, és el is hihettük róla, hogy ha ő kerülne a trónra, a maga módján nagyon is jó király lett volna. és ezt a hitelességet, ezt az integritást zúzták darabokra csak azért, hogy melisandre így a hatodik szezonba érve jól megsemmisüljön lelkileg.

minden történet halála az, amikor a szereplőket aláveted a sztori igényeinek, és a sztori nem organikusan, a szereplők jelleméből, motivációjából fakadóan bomlik ki. akkor talán kapsz egy jó sztorit, de az érzelmi bevonódásod megszűnik. hogy eklatáns példát hozzak: anakin a sith-ek bosszúja vége felé. a sztori érthető volt, valahol logikus, de anakin annyira papírmasé figura lett a végén, annyira a történetnek alárendelt, hogy már csak röhögni lehetett az egészen, akármit is akart volna lucas elérni az egésszel.

nota19 2016.05.03. 19:55:52

@ElPadre: én nem így láttam Stannis figuráját, sem könyvben sem a sorozatban. Az, hogy meggyógyíttatta a lányát a kötelessége volt. A trónt elfoglalni kötelessége volt. Megvívni a csatákat kötelessége volt. Mint ahogy Nednek a becsület volt a mindene, úgy Stannisnek a kötelesség. Lehet, hogy jó király lett volna, mert sem becstelen, sem kegyetlen nem volt, és a kötelességtudat miatt igyekezett volna. De az hogy jobb életet akart a népnek, vagy, hogy a lányára jobb világot akart hagyni? Nem hiszem, hogy ez a szempont felmerült benne.
(Huh de sok kötelességet írtam, elnézést)
Persze nem baj, hogy nem értünk egyet, pont az a jó benne, hogy ilyen jókat lehet vitatkozni róla.

nota19 2016.05.03. 19:55:52

@ElPadre: én nem így láttam Stannis figuráját, sem könyvben sem a sorozatban. Az, hogy meggyógyíttatta a lányát a kötelessége volt. A trónt elfoglalni kötelessége volt. Megvívni a csatákat kötelessége volt. Mint ahogy Nednek a becsület volt a mindene, úgy Stannisnek a kötelesség. Lehet, hogy jó király lett volna, mert sem becstelen, sem kegyetlen nem volt, és a kötelességtudat miatt igyekezett volna. De az hogy jobb életet akart a népnek, vagy, hogy a lányára jobb világot akart hagyni? Nem hiszem, hogy ez a szempont felmerült benne.
(Huh de sok kötelességet írtam, elnézést)
Persze nem baj, hogy nem értünk egyet, pont az a jó benne, hogy ilyen jókat lehet vitatkozni róla.

nota19 2016.05.03. 19:57:57

A duplázásért is elnézést, nem volt szándékos.

2016.05.03. 20:05:14

a kotelesseg zaszlaja alatt is lehet ordas nagy fasssagokat elkovetni, ugye.

Bran viszont nagyon felcsigazott, legjobban a multidezos dolgait varom innentol.
Meg h mi lesz jonnal-bol ;)

capacete 2016.05.03. 20:06:34

@exterminador: A falon van, ott is fel lehet áldozni, de akkor nem Stannis a hunyó.

GépBalta 2016.05.03. 20:12:13

@ElPadre: Valóban meggyógyíttatta, viszont szerintem a sorozatban végig éreztetve volt, hogy szégyenli a lányát a betegsége miatt. Annak ellenére, hogy láthatóan nem fertőzött, elzárta a világtól, de még önmagától is. Ez azért közel sem a feltétlen apai szeretet megnyilvánulása.
Másrészről ott abban a pillanatban amikor meghozta a döntését, eléggé kiszolgáltatott helyzetben volt. Gyakorlatilag semmi más választása nem volt, mint folytatni a hadjáratot Deres felé, különben halálra fagy, vagy éhen hal a serege. Stannis jó katonaként szerintem nem hagyhatta veszni a seregét, és szentül hitt a vörös banyának, hogy azáltal, hogy feláldozza a lányát, talán sikerül megmenekülniük. Ellenkező esetben valamelyik ellenségük, (akadt belőle bőven) úgyis megölette volna őket előbb, vagy utóbb.

ElPadre 2016.05.03. 20:13:49

oké, megértem, hogy mindenkinek másként jött le. de végül is ez a stannis-os balhé csak arra magyarázat, hogy spec én miért szálltam ki öt szezon invesztált nézése után az egészből.

arra jó egyébként, hogy így már kívülről tudom nézni a GoT-ot, ha valamikor ránézek. és érzelmi bevonódás nélkül ez a sorozat egy hihetetlen látványvilágú, nagyléptékű UNALOMFESZTIVÁL.

egyszerűen már tényleg túl sok helyszín van, amit követni kéne, és semmire nem marad elég idő. így tét nélkülivé, felszínessé, unalmassá válik a dolog.

nem tudom, ismeritek-e a context switching problémáját -- ez főleg munkában jön elő. én fejlesztőként tapasztalom meg azt, hogy bizony ez gond -- ha belemerülök egy probléma megoldásába, először is a belemerülés is időbe kerül -- kvázi amíg a kontextust felépítem magamban, és "rápörgök" a megoldandó feladatra, ahol gyakran nagyon sok tényt, adatot kell tányérzsonglőrként a levegőben tartanom --, és bármi, ami kivet a kontextusból (egy telefonhívás, egy "lécci oldd már meg ezt", akár egy idegesítő hang is elég), az ezt azonnal lerombolja, és kezdhetem előről az egészet. miközben meg ha benne tudok maradni a kontextusban, akkor jön a flow-élmény, sokkal gyorsabban haladok, stb. gyakran ezért szeretünk mi, fejlesztők éjszaka dolgozni, egyszerűen kevesebb a lehetőség arra, hogy valami megzavarjon minket.

na, a GoT futásideje és sok-sok helyszíne miatt annyi ilyen context switching pillanat van, hogy gyakran képtelenség az érzelmi, érdeklődő bevonódás fenntartása. ezt csak úgy lehetne megoldani, hogy ha fele ennyi rész lenne, kétszer ilyen hosszú részekkel. akkor megoldható lenne, hogy ne aprózódjon fel annyira a történet, mint ahogy most teszi.

ElPadre 2016.05.03. 20:18:29

azért voltak jó pillanatok is az epizódban, mondjuk az eleje bran-nel meg kedvenc svéd filmszinészünkkel, meg tyrion, de hát én bármikor visszajönnék a GoT-hoz, ha az csak tyrionról meg a kopasz eunuchról, és az ő kalandjaikról szólna.

a többi viszont... áááuhhhh.

nota19 2016.05.03. 20:24:05

@ElPadre: tényleg sok a helyszín és a megkezdett történet. De kétszer annyi lenne, ha hűen követnék a könyveket és nem vonnának össze dolgokat. Így eshet meg, hogy sokan csalódottak, mert az általuk szeretett figurákat és helyszíneket nem láthatjuk. Lady S, Aegon, Arianne, stb. Én a vasembereket sem szeretem különösebben, de ha leegyszerűsítik kicsit, és Euron is ütős lesz benne, akkor jól is elsülhet.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.05.03. 20:30:04

@ElPadre: a context switchinggel akaratlanul is leleplezted magad: igen, ez a fogalom igaz és így működik, viszont azok a fejlesztők, akik elérhetetlenek és órákkal később/korábban kezdenek el dolgozni egyszerűen kerékkötői lesznek bármely projektnek. a velük való kapcsolattartás fél-teljes napokat vesz igénybe és akkor sem biztos, hogy azt kapod vissza, amit gondoltál.

got-analógia: az Iron Bank helyzete Stannis-szel
egyrészt várnak, hogy végre lesz itt megoldás, másrészt lófaszt.

szóval a második erős hasonlattal Stannis-szel együtt a te karakteredet is kiírták a sorozatból. megértem, hogy fáj, de ettől függetlenül a sorozat nem lesz rosszabb (sőt, sokkal jobb).

Steve the Great 2016.05.03. 20:47:10

@ElPadre: "ha az csak tyrionról meg a kopasz eunuchról, és az ő kalandjaikról szólna."

- Ő törpés vicceket mond, én eunuch vicceket.
- Én nem is mesélek törpés vicceket!
- De gondolsz rájuk!

ElPadre 2016.05.03. 20:56:36

@adamskij: cöcö, nem azt mondtam, hogy kikapcsolom a telefonomat. csak azt, hogy szar, amikor kizökkentenek. egyébként nem stannis volt a kedvencem, bírtam, de tyrionhoz és varyshez semmi sem fogható. na jó, tyrion, bronn és varys. azért rage quit-eltem, mert nekem az a pont volt az, amikor a sorozat írói elvesztették a hitelességüket a szememben, és a sokk-mindenek-felett dologra mentek rá. egy ilyen sorozat meg nem érdekel. más sorozatot is hagytam már abba ilyen ok miatt.

@Steve the Great: exactiment, ahogy poirot mondaná.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.05.03. 20:59:46

@ElPadre: a hármasban nagyon igazad van, bár ők akár egy szomszédok epizódot is jócskán feldobnának, pláne, ha leállnak Lenke nénivel beszélni a párizsik áremelkedéséről.
Bronnt szeretném még képernyőn látni, ő a sorozat gyermeke!

Veder1 2016.05.03. 21:18:28

@ElPadre: Ábrahám és Izsák története? Szerintem Stannis esetében tényleg saját messianisztikus szrepében való hit és a mindent átható kötelességtudata ami magyarázza tettét. A lánya feláldozása egyfajta önpusztítás és vezeklés is részéről. Persze nem normális, de Stannisban mindig volt egy ilyen őrület. Olyan mint Ned hajlíthatatlansága ezerszeresére turbózva.

Persze lehetett volna jobban megalapozni, vagy másképp előadni azt nem vitatom, de én látok koncepciót a megvalósítás mögött.

PtY · https://www.westeros.hu 2016.05.03. 23:02:31

FYI: Beric DondaRRion ill. Thoros of Myr, vagy Myr-i Thoros (Azaz: a Myr-ből származó Thoros).
Mint ahogy Melissandre Asshai-ból (varázslók és boszorkányok szülőhazája), úgy Thoros Myr-ből származik, ami éppúgy Essos része, ahol a helyi menő vallás épp R'hllor imádata.
Azaz nem Thoros Myr a neve. Ha jól rémlik a könyvben sem említenek más nevet, mint ahogy Melisandre is csak Melisandre - mintha egy nevük lenne csak.
További infó: www.youtube.com/watch?v=3qemnDHo4hY

PtY · https://www.westeros.hu 2016.05.03. 23:04:00

És persze - Melisandre 1 s-sel van, ezt én baktam el :) de háromból csak egyszer :)

Veder1 2016.05.03. 23:45:20

@ElPadre: ez a context switching tetszik, a flowról olvastam már, erről még nem. Az utóbbi években ez egyre nagyobb probléma egyébként mindenféle szellemi munkában, és ennek a mobilok, okostelefonok, azonnal elérhető emailek az okai szvsz.

Bikli néni 2016.05.03. 23:59:41

@zizi77: Tyrion halálát nem merik meglépni. Erre elég sokat rá mernék tenni. Ha D&D vagy Martin megtenné, abból kiba nagy exodus lenne.

rockjano 2016.05.04. 03:05:50

Szerintem az egész úgy jó ahogy van. Persze vannak néha gyengébb pillanatok is de ha megnézem mik mennek a mozikban...

A magam részéről szívesen látnék még jópár évfolyamot ebből...

chrisred 2016.05.04. 05:40:05

Nem tudom, mi volt abban nemes cselekedet, hogy Balon Greyjoy lerohanta Északot. Egyszerű rablóhadjárat volt, kihasználva azt, hogy az ottaniak nem tudnak védekezni, mert a hadrafogható emberek délre mentek. Még azt sem lehet mondani, hogy a korona iránti hűségből cselekedett, mert egyúttal ő is megkoronázta magát, vagyis Robbhoz hasonlóan lázadó lett.

chrisred 2016.05.04. 05:53:49

@nota19: A kettő messze nem ugyanaz. Tywinnak eszébe nem jutott kettesben találkozni Tyrionnal azután, hogy perbe fogta Joffrey meggyilkolása miatt. A lakosztályát is őriztette a Vörös Toronyban, más kérdés, hogy a titkos járatról nem tudott. A "nagy kombinátor" Boltonnak csak annyit kellett volna tennie, hogy utasítja a mestert, hogy lehetőleg ne a pszichopata fia jelenlétében számoljon be neki a szülésről.

A másik, amiről már szó esett, hogy a regénybeli Roose Bolton folyamatosan arra az ütőkártyára épített a többi északi nemessel szemben, hogy ő az uralkodói hatalom képviselője, ha őt bántják, akkor a Lannisterekkel kerülnek szembe. Na, a sorozatban ez megfordult, lényegében azzal szerezhettek jó pontot, ha kinyírják.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.05.04. 06:45:58

@chrisred: pedig ez kiderül a Yara-Balon párbeszédből, pont Euron megjelenése előtt. Balon azért gondolja jónak a fosztogatást, mert több száz éve is bevált (a Targaryenek színrelépése előtt sárkányostul, ugye Harrenhal a példa, mi történt Westeroson).
Yara meg szembesíteni akarja a valódi erőviszonyokkal, vagyis koncentráljanak arra a területre, ahol eleve erősek.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.05.04. 06:53:22

@chrisred: sajnos Roose az első epizódban elejtett, örökösre utaló mondatával - amit sixx kihagyott a hogyvoltból, pedig! - belelépett Ramsay érdekkörébe; Ramsay pedig patkány módjára kirágta magát a csapdából.
a 3.évad környékén legalább 5-6 rész telt volna el, míg lép, most már a következő jelenetben meghal valaki (pl Doran Martell).
Roose-nak nem maradt sok esélye Sansa szökése után és ezzel is tisztában volt. Ramsaynek még kevesebb, csak őt ez nem fogja vissza.

xlngx 2016.05.04. 07:07:02

En egy kicsit orulok ennek a nagy meszarlasnak, mert az elozo evadok baja az volt hogy annyira sok karakter es helyszin volt hogy minden resz utan olvasnom kellet hogy akkor most ki hol van. Most ugye kicsit szukul a kep. Es ugye Bran peldaul atavaly nem is szerepelt. Ellenben felepitettek par olyan karakter akiket egy kes szurassal, kulonosebb indok nelkul megoltek, amit mar megtehettek volna korabban is.

Theon ugye pont akkor megy vissza akkor pont megolik a kiralyt, ugyhogy ott is lesz ez stark fan kiraly. Gondolom Sansa lesz az uj stark uralkodo, Jon meg kitudja kinek a a fia. Es persze ott van meg Robert fattya is, o is eletben van meg. Mondjuk hogy fogunk ezalatt a par resz alatt odaig elerni hogy westeros osszeall es legyozik a masokat is azt nem tudom. De innentol ez olyan lesz mint a Breaking Bad utolso evada, minden reszben kell tortennie valami fontosnak, nem lesz ido nagy monologokra.

Egyebkent ha az irok nagyot akartak volna huzni, akkor Jon nem kel fel, es Tyrion kette haraptak volna a sarkanyok, akokr lett volna letargia:)

oszt jónapot 2016.05.04. 07:50:24

@nota19: Addig volt jó, amíg a Hounddal osztották egymást. Legjobb páros voltak.

nota19 2016.05.04. 07:51:21

@chrisred: Roose sem kettesben találkozott Ramsayvel. Ott volt Harald Karstrak. Eszébe sem juthatott, hogy a fia seperc alatt ledöfi az egyik fő szövetségese előtt. De már az örömhír előtt is oltotta rendesen, egyetértek azokkal akik azt mondják, hogy valójában nem mérte fel a fia őrültségét teljes valójában.

Cnere 2016.05.04. 08:04:03

Gyorsabban kéne írnia Martinnak, mert láthatóan a filmkészítőknek elgurult a gyógyszerük és ha nem áll rendelkezésre a könyv, akkor meglódul a fantázia a nem jó értelemben.

Még abban sem vagyok biztos, hogy elolvasták az eddig megjelent könyveket vagy valakivel készíttettek egy pár oldalas vázlatot és azt nézték át, mert az is elég alapon.

Netuddki. 2016.05.04. 08:12:53

9. rész mi? Muhaha!

Azon meg nem értem mit fanyalognak sokan, hogy nem egyezik az elképzeléseikkel a történet. Elnézve csak a magyarországi állapotokat, számomra teljesen valósághűen alakulnak a filmbeli szálak.

Netuddki. 2016.05.04. 08:14:45

@Tibi !: A fidesz saga-n, amik nap mint nap kiderülnek, én nagyobbakat pislogok mint a GOT-on.

2016.05.04. 08:28:59

Minden egyes Trónok harca kibeszélő poszt egyre jobban meggyőz arról, hogy ez a sorozat egy virtuális orgia perverz elmebetegeknek. Normális biztos nem lehet aki ezeket a durvulásokat végignézi.

xlngx 2016.05.04. 08:36:04

@Lady Scarlett:
Azert ennyire nem durva, en egyetlen reszt tekertem at amikor Stannis maglyara kuldte a lanyat, na az mar nalam is kiutotte a biztit.

2016.05.04. 08:43:18

@perszepolisz: Nekem is ez tűnt fel. Mondjuk Trystane volt a trónörökös, és a könyvnek megfelelően el kellett vágni a szálát, mert nagyon nem vezetett sehova.
Mondjuk pont miatta zabszem volt a seggemben, mikorTyrion lement a sárkányokhoz .P

E28 524TD 2016.05.04. 08:43:28

@sixx: 08:43 és a beígért poszt még sehol, ne szopasd a szegény proletárokat

Gyula_80 2016.05.04. 08:57:21

@E28 524TD: 20 perc csúszás kisgyerek mellett nem a világ vége... :)

chrisred 2016.05.04. 09:31:48

@adamskij: Továbbmegyek, már akkor veszélybe sodorta magát, amikor belement Kisujj játszmájába Sansa és Ramsay házasságával. Onnantól mellőzhető figurává vált.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.05.04. 09:39:16

@chrisred: teljesen igazad van! most, hogy mondod, már amikor Ramsay "törvényessé" tételét kérte Tywin Lannisteren keresztül a Koronától, szóval már az elkalapálta magát. ez eddig nem is esett le eddig, de nagyon igaz: Roose igazából saját magát írta ki a folytatásból. ettől függetlenül még lehetett volna használni, ha a Bolton-ház Stark-ház lenne, csak hát nagyon nem az a nyúzott címereikkel.

kacsa1991 2016.05.04. 09:46:07

@sixx: már elmúlt :) Késik a hogyvolt vagy csak én nem találom?

kacsa1991 2016.05.04. 09:47:54

@sixx: megvan, bocsi! :)

Lukács Németh 2016.05.04. 10:00:46

Sztem mikor Martin azt modnta, h nem tudnak mar oda kifutni a tortenet vegevel ahova o a konyvvel, mert egy fontos karakterrt megoltek, akkor Shereen re gondolt. Az egesz sztoriban arrol lehet felismerni a fontos karaktereket, hogy megnyomroitjak oket. Csonkitassal, betegseggel, balesettel, szuletesetol fogva, lenyeg h attol vagy fontos, h volt eselyed meghalni, de "csak" megnyomorodtal.

FlybyWire 2016.05.04. 10:03:09

@kacsa1991: Mi van meg? Mert én nem látok semmit továbbra sem a hogyvolton...

FlybyWire 2016.05.04. 10:08:44

@kacsa1991: De ez vajon miért nem látszik a hogyvolt.blog.hu nyitóoldalon...?
Na mindegy, köszi a linket.

kacsa1991 2016.05.04. 10:22:58

@FlybyWire: fogalmam sincs, először én is ott kerestem, de nem találtam. Ezután írtam ide. Utólag jöttem rá, hogy nem a saját gépemnél ülök és be kéne itt is lépni blog.hu-ra, ott meg már jött is az értesítés, hogy fent van.. De a nyitó oldalon még mindig nincs kint..

Charlie100 2016.05.04. 13:23:20

@adamskij: Most nagyon úgy néz ki, hogy Bolton-Karstark a Vadak+ Éjjeli Őrség + kisebb északi házak ellen. Az számomra régóta egyértelmű, hogy a két Boltonból az egyiknek meg kell ölnie a másikat, így utólag egyértelmű, hogy Roose-nak kellett meghalnia, ő nem nagyon vétett hibákat, óvatos és jó stratéga volt. Ramsay rohanhat bele bármibe gondolkodás nélkül.

Charlie100 2016.05.04. 13:26:02

@Bunny Munro: Igen, de a könyvben is csak szűk kör tudta, hogy nem az igazi Sansát veszi el Ramsay, a Lannisterek ott is az igazi Sansának tudták.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.05.04. 13:30:27

@Charlie100: nekem erős a gyanúm, hogy a Frey-ház is megjelenik Ramsay ellen (okuk egyből három is van rá) és Kisujj sem hagyna ki egy ilyen kínálkozó lehetőséget újabb címet (Warden of the North szépen mutatna a Paramount Lord of Riverrun és a Lord of the Vale mellett) szerezni.
Ramsay meg is nevezte a közeli fontos szövetséges házakat, ezeke közül Karstark már ott volt, az Umberek meg a harmadik rész trailerében hoznak Ramsaynek valakit. könyv alapján ismert a Manderly-ház véleménye a Boltonokról, kérdés, kapnak-e szerepet egyáltalán a sorozatban (annyira nem hangsúlyos).

mbm 2016.05.04. 14:53:40

@Charlie100: Arya volt hivatalosan a könyvben, csak Sansa egyik udvarhölgye vagy kije volt.

ElPadre 2016.05.04. 16:17:17

tényleg, kisujj még bármennyire is a képben van?

azért tényleg szomorú, hogy ilyen búvalbaszott lett az egész:
- királyvár: szopnak a lannisterek és gyászolnak
- essos: dany szopik a masterekkel, és elbújdosott, tyrion & co szopik azzal, hogy hiába mentek oda
- deres: ramsay-n kívül mindenki szopik, és egy pszichopata az uruk
- a falnál: az őrség szopik, mert a teljes felső vezetés szétcseszve, a wildlingok szopnak, mert egyelőre se előre, se hátra, melisandre szopik, mert egy semmirekellő vén csoroszlyának tartja magát
- braavos: arya szopik a vaksággal
- vasszigetek: mindenki szopik a vereséggel és az interregnummal
- sansa & co: ők a hideggel meg a céltalansággal szopnak
- dorne: ...hát ők fognak még szopni, előreláthatólag a nagyon közeli jövőben

kihagytam valakit? :D

nota19 2016.05.04. 18:13:45

@ElPadre: a Tyrelleket, de ők is szopnak :)

Krisi 2016.05.04. 19:33:31

klasszikussal élve: vajon Ramsay az évad végére mennyire lesz halott egy 1-től Ned Stark-ig terjedő skálán?

amúgymeg az egész sorozat legnagyobb szerencsétlensége az Brienne, én őt tényleg sajnálom. lehet hogy kihagyok valamit, de vegyük már végig, hogy miért ő a legrosszabb munkavállaló az egész GOT univerzumban:
1: megvédeni a homár királyt, Stannis öccsét, már nem emlékszek a nevére: FAIL
2: megvédeni Mrs. Stark-ot: FAIL
3: elintézni Jaime-t: FAIL, inkább beleszerelmesedett helyette
4: megvédeni Arya-t: FAIL, a kiscsaj inkább azt mondta hogy fakoff van
5: megölni Stannis-t: szerintem ez is FAIL, mert nem láttuk a kivégzést, csak hallottuk hogy lesújt egy kard. és ez ugye nem az a sorozat, ahol nem mutatják a véres részeket, szóval ha tényleg kivégzés lett volna akkor elfolyt volna minimum annyi művér mint egy random Tarantino mozi előzetesében.
5: megvédeni Sansa-t: FAIL, Ramsay nagy örömére és egyben a rajongók nagy bánatára. másodjára reméljük több sikerrel jár, de én a szereplők helyében tényleg semmit/senkit nem bíznék rá :)

Bgs 2016.05.04. 19:56:51

Én Karstarkot nem értettem. Ha, amikor Ramsay leszúrja az apját, közbelép és hátulról átszúrja a kardjával, akkor:

- Az újszülött lesz az örökös.
- Ő hivatalosan megbosszúlta az urát.
- EZT a mester is tanúsította volna.
- A hasznavehetetlen anya mellett és mint a legkerősebb szövetséges lazán felléphetett volna, mint régens.
- Olyan Stark bosszút csinál, amilyet akar. Ráadásul neki családi háttere van és kevésbé néznék rosszallóan az északi házak.
- Lett volna pár éve arra, hogy véglegesítse a Karstark hatalmat.

Ehelyett szolgál valakit, aki pillanatnyi hangulati hullám alapján halálrakínozhatja és látványosan nem ért a politikához. Ergo, hosszú távon nem marad.

Bgs 2016.05.04. 20:00:33

Kieg.: Ráadásul a Karstakoknak nincs közvetlen egyezménye a fővárossal (akárki és uralkodik ott). Az aktuális vezető kiszállt a Starkok mögül, így szépen nulláról dönthetne, hogy önálló Északot akar-e vagy visszaáll a Hét Királyságba és mindenki szemszögéből felkent északi vezető lesz belőle.

mortullus 2016.05.04. 20:01:12

Nem tudja valaki, a Vikingek 4. évad azért lett kettévágva és azért szünetel most, mert jött a GOT 6. évad?

nota19 2016.05.04. 20:18:37

@Bgs: Lehet, hogy ő sem ért a politikához. Az öreg Karstark sem értett hozzá, amikor legyilkolta a két szerencsétlen Lannister gyereket a börtönben. Egyébként úgy vettem észre, hogy általában az északiakban nem teng túl az ész és a diplomáciai érzék. Kivéve talán Roose Boltont. Inkább az essünk nekik, álljunk bosszút, erősek, vagyunk, északiak vagyunk mentalitás uralkodik náluk.

PtY · https://www.westeros.hu 2016.05.05. 13:43:07

@Charlie100: A könyvben Ramsey Arya-t veszi el, nem Sansa-t. De persze a "hamis" Arya-t, aki Jeyne Poole valójában (lehet, h. nem jól írtam a nevét), és ő Sansa barátnője volt.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.05.05. 14:45:35

@nota19: Na most pont ez a szál az, amit nem a sorozatírók találtak ki, hanem még az eredeti könyvekben is benne volt, csak a sorozatban át lett tolva erre az évadra :-)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.05.05. 14:48:49

Nekem ott ugrott össze a gyomrom, amikor Ramsay elkérte a kisöcsit, hogy ölbe venné. Azt hittem, megcsinálja az anya szem láttára ugyanazt, mint amit az óriás csinált a Fekete várban az őt megnyilazó éjjeli őrrel, vagy amit ZombiHegy csinált a hugyozó nagyszájúval.

nota19 2016.05.05. 15:28:18

@Fedor: mire gondolsz, kicsit elvesztettem a fonalat? A Greyjoyokra? Igen őket tényleg csak most vették elő. A Boltonokra? Már az előző évad is túlhaladt a könyvön, vagy teljesen más irányba tartanak. A Stannis és szövetségesei, illetve a Boltonok és szövetségesei pedig innen is, onnan is vannak.

chrisred 2016.05.06. 05:09:27

@nota19: Szerintem az Arya szálra, más kérdés, hogy azért a könyvekben jóval ingergazdagabban volt leírva, mint ahogy itt bemutatták.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.05.06. 17:24:15

@nota19: Erre reagáltam: "én Arya szálát tartom gáznak." Ott link a hozzászólásodhoz a válaszom elején.

nota19 2016.05.06. 17:59:14

@Fedor: igazad van, ne haragudj. De ez már régebben volt, és azóta annyi mindenről beszéltünk, hogy nem tudtam beazonosítani. Egyébként igazad van, de én akkor sem kedvelem ezt a szálat.

nota19 2016.05.06. 18:03:02

Még csak annyit, hogy én ilyen linket nem láttam, de elismerem, hogy béna vagyok. Nálam csak annyi jelenik meg, hogy valamelyik hozzászólásomhoz válaszoltak. De amint mondtam is, eléggé béna vagyok ilyen dolgokban.

nota19 2016.05.07. 19:16:43

@Fedor: hát erre csak azt tudom mondani, hogy iszonyatos nagy szerencsétlen barom vagyok. De végülis mindenből tanul az ember. Még egyszer: ne haragudj, a hülyeségemért,

2016.05.11. 08:43:04

@xlng: a csecsemő gyilkolászás és a halott melletti ravatalozós nemi erőszak testvérek között, nem ütötte meg a szintet?

2016.05.11. 08:45:01

@xlngx: a csecsemő gyilkolászás és a halott melletti ravatalozós nemi erőszak testvérek között, nem ütötte meg a szintet?

REadmin 2016.05.24. 21:06:23

De hová lett Bronn???
süti beállítások módosítása