Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Szívok, szívsz, szívnak - elég komor lett a Trónok harca-premier

2016. április 26. 09:08 sixx 215 komment

ep51-ss09-1920.jpg

A Trónok harca hatodik évadának az lesz az egyik nagy erénye, ami egyben a legnagyobb problémája is. Nincs ugyanis könyv, aminek alapján haladni kell, és mivel az ötödik kötetből még kimaradt, fontos történetszálak közül már csak hármat kell úgy-ahogy az asztalon tartani (Arya, Vas-szigetek, Samu), a többivel tulajdonképpen azt csinálnak az írók, amit akarnak. Ez persze csak így kimondva egyszerű (és tűnik járható útnak), a valóság azonban az, hogy sorvezető nélkül ezt a rém bonyolult viszonyrendszert és kismillió olyan háttérszálat, amiről tudunk, hogy van, de explicite soha nem foglalkoztunk vele, kézben tartani az egyik legijesztőbb feladat lehet a tévés bizniszben. És akkor a rajongókról nem is beszéltem, akik olyan nyomás alatt tartják a Weiss-Benioff-párost, ami alatt nem lehet leányálom dolgozni. Spoileresek leszünk.

Őszintén remélem, és most tuti, hogy nem leszek túl népszerű a véleményemmel, hogy a hátralevő max. 3 évadra az írók képesek kritikusan szemlélni Martin néhol elképesztően terjengős, szétfolyó, felesleges leírásokkal, és ami még idegesítőbb, sehova nem vezető történetszálakkal telepakolt nagyregényeit, és okulva a hibákból, nem ragaszkodnak az olyan események részletes ábrázolásához, melyeknek semmi értelmük, vagy amikkel csak lassítanák az amúgy sem villámtempóban haladó történetet. A hatodik évad első részében erre vonatkozóan menten kapunk biztató jeleket, hiszen a Dorne-i szálat nagyon gyorsan rövidre zárták, aki a csajokra veszélyes lehet, az már nem él, haladjunk. Nincs szarakodás.

ep51-ss03-1920.jpg

Dettó jó volt nézni Sansa és Theon kalandját, a minidrámában megvolt minden, ami egy rendes történetszálban, építgette a Bűzös gúnynevet magáról szépen lehántó Greyjoy-gyerek önbecsülését, és nem húzták a rajongókat azzal, hogy két részen át rohangáltatják a szereplőket az egyébként elég faszán felépített téli díszletben. Sansa és Brienne egymás mellett, Sansa mehet sereget gründolni és harcolni a jussáért, bravó. Az erős női karakterekben egyébként sem szűkölködő sorozat a hatodik évad nyitórészében érezhetően a nőkre fókuszált, és a tétel, miszerint a Trónok harcában úgyis szívsz, még akkor is, ha esetleg úgy nézne ki, hogy nem, megint beigazodik (Arya, Margaery). Dany, a végkifejlet szempontjából legfontosabbnak tűnő női szereplő sorsa kétséges, Cersei viszont bosszút fog állni, az egyértelmű, ahogy az is, hogy ez lassú lesz, de legalább alapos és véres.

ep51-ss06-1920.jpg

A baj csak az, hogy miközben a nőkkel foglalkoztak (még van egy, akit nem emlegettünk, de fogunk), az írók valahogy elfelejtették a többi, hogy is mondjam, fontosnak tűnő szálat. Az az epizód az unos-untalan emlegetett sakktáblás részek közé tartozott, amiben felállítjuk a bábukat, de nem a kezdéshez, hanem egy feladványhoz. Tyrionra jutott 2 perc, Jorah kapott egyet, Jamie-nek maradt a nyűglődés, Bran, Ricon, Kisujj sehol, és Ramsay is csak annyit volt képernyőn, hogy egy mára kifejezetten rutinszerűnek tűnő gyökérséget eleresszen az excsajáról, bár Iwan Rheon úgy eladja a palit, hogy imádjuk gyűlölni. A sok függőben levő szál, ami eddig csak halmozódott, mostanra azzal fenyeget, hogy maga alá temeti az írókat, és ahhoz, hogy ezek közül a feleslegesektől, vagy a kifutásukat elérőktől megszabaduljunk, ölni kell.

ep51-ss01-1920.jpg

Martin, minden hibája ellenére, ezen a téren soha nem volt szívbajos, úgy hullottak a fontos szereplők a könyvekben, mint a legyek. A tévé azonban más, és ugyan Sean Beant kinyírták az első évadban, és volt Red és Purple Wedding is, de mostanra ott tartunk, hogy van 29(!!!) kiemelt, és legalább 50 kevésbé fontos, szöveges szerep, ami elképesztően sok tíz részre elosztva - el kell kezdeni kinyírni a fontosabbnak tartott szereplőket is. És nagyon remélem, hogy a tévés hagyományokkal ellentétben a halálok továbbra is számítanak majd, és nem, nem akarom, hogy Jon Snow feltámadjon, még akkor sem, ha őszintén hiszek az L+R=J tételben.

Azt várom a hátralevő, nem Martint követő évadoktól, hogy azt az elvet tartsák be, amit a The Walking Dead, és szépen járják ki maguknak saját, az alapanyagtól egyre függetlenebb útjukat, mert így legalább két Trónok harcát kapunk, egy vizuálisat és egy írottat, és ezzel mindenki jól jár.

ep51-ss07-1920.jpg

Ehhez egyébként az első járólapokat már le is tették, és az epizód utolsó jelenete, az, amiben Melisandre megmutatta valós énjét, a 400 éves öregasszonyét, nagyon fontos lehet. A vörös rébékről mindenki úgy gondolta, hogy csak Jon Snow feltámasztása miatt lényeges, de mi van, ha sokkal komolyabb, nagyobb szabású dolgoknak lesz részese? Ha jobban belegondolunk, és ha tényleg 400 éves (Weiss nyilatkozta valahol), akkor Melisandre ott volt Valyria bukásánál, látta a Targaryen hatalomátvételt, olyan dolgokat látott, hallott és tud, amik később elég fontosak lehetek a közelítő tél ellen. Persze az is lehet, hogy a kilencedik részben feltámasztja Havast, oszt kalap, ez már tényleg csak az írókon múlik, Csak el ne kúrják.

Ha valaki nem látta volna a epizódot, az HBO GO-n pótolhatja.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Altezza 2016.04.26. 09:28:36

Az honnan derül(t) ki, hogy Melisandre 400 éves?
Amúgy (ahogy azt az egyik oldalon láttam), a valós énét elfedő medál dolgot elrontották, mert volt olyan korábbi rész, ahol nem viselte, mégis egy nullával kevesebbnek látszott.

Palladrin 2016.04.26. 09:45:09

Nem hittem volna, hogy Han Solo meghal!

Hori1 2016.04.26. 09:48:31

@Altezza: Hogy pont 400, arról sehol nem volt szó, de Valyria bukása kb 400 éve volt, ha már húzol egy ilyet, hogy van egy varázslattal életben tartott, nagyon öreg szereplőd, akkor legyen inkább 400 éves, mint 150.

amorfati (törölt) 2016.04.26. 09:49:01

Azért még (szerintem) szerencsére elég sok alap van a könyvből, amire építhetnek (nem tudom itt mennyire lehet spoilerezni, szóval nem fejtem ki részletesen, de pl Greyjoy szál, Arya, Bran, Rickon, Folyóvidékes mindkét szál (még ha nem is teljesen könyvhűen, de össze lehet azért az ottani dolgokból is ollózni ezt-azt..)

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.04.26. 09:53:42

@Altezza: akár karperecként, vagy pinadíszként is viselhette épp akkor és ott. nekem is úgy rémlik, hogy pl Gendry véréért szexeléskor nem volt rajta a nyakék, viszont fiatal vesszőt foghatott vénuszdombjával, az csak fiatalon tartja arra a kis időre.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.04.26. 09:53:46

És hogy teleportáltak a Királyvár partjainál rostokoló dorne-i hajóra a homokgyíklányok, mikor az előző évadban Dorne-ban hagyták őket a kikötőn?

heimdall 2016.04.26. 09:54:09

Ha olyan lesz, mint a The Walking Dead, akkor ennek a sorozatnak is lőttek.

Sirocco06 2016.04.26. 09:55:54

Medál dolog nincs elrontva. Az csak egy szimbolikus dolog volt amikor levette hogy teljesen levetkőzte a Red Woman énjét és belefáradt a hazugságokban. Amikor szétkapcsolta nem is változott át egyből.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.04.26. 09:56:57

Greyjoy szálat már igencsak várom, ott már eddig is jócskán eltért a könyvtől (nem is baj). egy magához térő Theonnal itt később még akár ugyanúgy terjeszkedhetnek is Riverrun, majd a Lannisterek felé, mint Targaryen hatalomátvétel előtt.

FlybyWire 2016.04.26. 10:02:50

@Hüpna: ezt meg hol láttad? Végig Dorne-ban vannak az epizód alatt.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.04.26. 10:07:58

@FlybyWire: Nem lehetnek. Tristane ugye elment volna Myrcellával Királyvárba. Mycrella ugye megmurdelt rögtön kihajózás után, miközben a 3 homokgyík+anyjuk ott nézték őket a mólóról. Nomost Jamie aligha vitte vissza a srácot gyorsan (mert akkor Doran ugyan miért levélből értesülne Myrcella haláláról?), így Tristane maradt a hajón, amikor bejön a két "hűdekemény" nő (olyan kemények, hogy hátulról le tudnak szúrni egy gyereket).

KatjaM 2016.04.26. 10:13:08

Nekem nagyon tetszett az az élettel teli dothraki horda, sikerült rengeteg humort becsempészni a jeleneteikbe. Tetszettek a féltékeny feleségek is. Sansa is elindul felfelé...erre sem számítottam volna. Derült égből Ramsey-t vártam, ehelyett megérkezett Brienne. Szokatlan a GOT-tól ez a sok pozitívum.

2016.04.26. 10:16:54

@Hüpna: egyrészt nem láttam, hogy rajta lettek volna, másrészt viszont egy olyan sorozatban, ahol kék szemű zombik kaszabolnak, élve marad egy megégett nő, hülye sárkányok repkednek és teljesen értelmetlenül süketelő emberek arcokat gyűjtenek egy alagsorban, éppen ez a jelenet volt az, aminél azt mondtad, hogy na, ez már neked is hihetetlen?

cukkmukk 2016.04.26. 10:18:15

Ettől jó sorozat, hogy ennyit lehet róla dumálni! :-)

teszt123456789 2016.04.26. 10:18:23

Habár értem, hogy mire gondolsz, de léyszi, még csak viccből se mondjunk olyat, hogy a GOT legyen olyan, mint a TWD!

AttilaBeregi 2016.04.26. 10:19:11

bameg, én épp vacsoráztam az utolsó jelenet alatt :(( először még vigyorogtam, aztán már nem :D

na de komolyabban. nekem kfejezetten tetszett, hogy picit tempósabb volt a rész, gyanítom akkor ez már azért van, mert itt már nem a könyvet követték. Viszont meglepett, hogy csak 46-47 perc volt a rész, talán ez is közrejátszott.

Most akkor jól értem, hogy Stannis tényleg meghalt? ha jól rémlik, valójában nem mutattak semmit legutóbb

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.04.26. 10:22:59

@gwr: Az egy hajókabin volt, ahol leszúrták szegény herceget, mert ha egy királyvári magánlakosztály volt, még gázabb, hogy két fegyveres dorni liba begrasszál :D És igen, kiakasztó, mert ugye a meg nem égett nő, a sárkányok, a mások a világ részét képezték viszonylag kezdettől fogva, de a teleportálás -eddig- még nem :D

politologus · http://politologus.blog.hu 2016.04.26. 10:27:45

Havas Jon feltámasztása nem azért és úgy kerül elő, mint Bobbyé a Dallasban, ami csak a nézői igényre reagálna,, nagyon is benne van ez a TH világában. Meg tudják csinálni a Fény Ura papjai (a nememlékszem nevű lovagot már vagy hatszor felélesztették), a braavosiak az arccserélgetéssel, Cersei mestere frankensteineket tud csinálni stb., és a könyvben is vannak hasonló lehetőségek.

Hori1 2016.04.26. 10:27:48

Fél nap csúszással követték őket?
Problem solved.

Winter is coming 2016.04.26. 10:34:09

@Hüpna:

gondolom másik hajóval ment a herceg Myrcella után, és azon már ott voltak dorne-i csajok...

Sansa összetoborozhatja Északot, Dany meg az összes dothraki özvegyekből csinál matriarchális kommandót és egész Keletet becsicskáztatja újra :D

Jon-t meg fel kéne támasztani, csak nem azért kapja majd a gázsit, hogy egy asztalon fekszik 9-10 részen keresztül :D

Nemtom mi lesz Bran-nel, de szegény srác nagyon megcsúnyult a kamaszkoraira, nem tudom mennyire lesz kamera képes-szerethető Stark gyerek :(

2016.04.26. 10:36:01

@Hüpna: jó, akkor azon is ki lehetsz akadva, hogy tíz perccel a jeges vízi séta után már nem lógott a kiscsajon csurom vizesen a ruha, és amikor a nagydarab lovagina fogadalmat tett neki, már nem is vacogott.

oszt jónapot 2016.04.26. 10:36:35

@Winter is coming: Dany szerintem nem megy a dothraki özvegyekhez, jön majd Drogon és vagy Ser Jorah.

oszt jónapot 2016.04.26. 10:37:34

@gwr: Szerintem az kicsit kisebb logikai baki, mint az, hogy a két punci átteleportált egy tengeren. Én is meglepődtem.

FlybyWire 2016.04.26. 10:38:21

@gwr: Arról nem is beszélve, hogy hová tűntek hirtelen a vérebek, és pl. miért nem kapták szét Brienne-ent mint egy Tisza cipőt kb fél perc alatt?

Nem vagyok szőrözős típus, de ezt speciel még nekem is feltűnt... béna volt, na.

FlybyWire 2016.04.26. 10:39:06

@oszt jónapot: nem teleportált, már leírták: lehet, hogy volt 2 (!) hajójuk a dorniaknak....

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.04.26. 10:39:09

@oszt jónapot: Akkor nem csak nekem tűnt fel. Igen, egyébként Sansa jelenetében volt még egy baki (hamár) a hirtelen köddé lett vadászkutyák

oszt jónapot 2016.04.26. 10:41:08

@FlybyWire: Sok minden lehet, de az előző évad végén egy hajó indult el. Szerintem ezt simán elbaszták. Van ilyen.

oszt jónapot 2016.04.26. 10:41:58

@Hüpna: Igen, akiket gyalogok vezettek, de Brienne-ék csak lovasokat kaszaboltak.

2016.04.26. 10:44:27

@oszt jónapot: Oké, én eleve másként figyelem a sorozatot, mert a kitalált középkorosdi tetszik, a képi világ szintén, a fantasy-t viszont mindennél jobban rühellem, tehát nekem ezek egyenrangú baromságok.
A sárkányoktól meg a zombiktól hülyét kapok, nem beszélve az idióta egyszemű hollóra vadászó epilepsziás kölökről. Hol van ettől hülyeségben egy teleportáló gyilkos?

oszt jónapot 2016.04.26. 10:47:26

@gwr: Én se vagyok fantasy rajongó, de a sárkányok, meg a többi varázslás be van építve a világba. Ha mutatták volna, hogy a két csak odateleportál, akkor azt mondom ok, de így szerintem sima dramaturgiai hiba.

Bikli néni 2016.04.26. 10:49:13

Azért van itt még egy csomó szál, ami a könyvben előjött (SPOILER!), Lady Stoneheart, Griff, hogy egyebet ne említsek.

Az tuti nem fog működni, hogy a 9. részig (vagy akármeddig) várnak Jon feltámasztásával, mert ha nem égetik el gyorsan, belőle is walker lesz.

Dany tuti nem fog visszakerülni Vaes Dothrak-ba, azért az rettentő gagyi lenne már. Talán most fogja végre Drogon azt csinálni, amit anyu elvárna tőle.

A dorne-i szál amúgy nekem wtf, innentől kezdve a King's Landing vs Dorne csatájával fogják kitölteni az időt?

zizi77 2016.04.26. 10:49:53

@oszt jónapot: simán el fogja csavarni a khal fejét, szerintem. Persze a többi feleség nem fog örülni. :)

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.04.26. 10:50:02

@gwr: Az írók sem tévedhetetlenek, ezt simán elbaszták szerintem. Ha nem ragaszkodtak volna az adott karaktereknek képernyőidőt juttatáshoz simán meg lehetett volna oldani úgy, hogy a dorni hajóskapitány metszi el a srác torkát, úgy ahogy Doran herceg testőrei is csak álltak és lestek, mert átálltak. Ez a világba simán illeszkedett is volna. És a teleport vs sárkányok és jégzombik mint fantasy "hülyeség" egy dologban nem találkoznak: míg a sárkányok/jégzombik kezdettől fogva a világ részét képezik,a világ szabályszerűségeibe illeszkednek, van előzményük, van logikájuk, addig a teleportról eddig ugye nem volt szó (és most sincs), nincs felvezetése, nincs logikája...Sokkal valószínűbb az írói baki, mint az hogy a következő részben jól megmagyarázzák hogy ja amúgy a dorniak már ezer éve ismerik a teleportálás varázslatát csak eddig senkinek nem jutott eszébe használni de majd most :D

oszt jónapot 2016.04.26. 10:51:08

@zizi77: Nekem eddig az a tapasztalatom, hogy akinek eddig Dany bemutatkozott az összes nevén, az kurvára meg lett pörkölve később. :D

Bikli néni 2016.04.26. 10:52:40

Amúgy a vörös rébéknél más helyeken is mennek a találgatások, mert tényleg sokszor volt, hogy nem volt rajta a nyaklánc. De a vetkőzős jeleneténél mutattak valami üvegcsét is, amiben volt valami cucc, valószínűleg nem csak az ékszernek volt köze a 400 éves fiatalságához.

Bikli néni 2016.04.26. 10:54:59

Ja, még valami eszembe jutott. Ser Davosnak ugye a könyvben van egy titkos küldetése, de így, hogy Stannis meghalt(?), nem tudom, ki indíthatná el őt rá.

zizi77 2016.04.26. 10:56:30

@Bikli néni: Jont nem lehet az első részben feltámasztani, hiszen ezen izgul a fél világ. Főleg, hogy az első rész regisztráció nélkül nézhető, így nem akkora biznisz. Majd amikor már fizetnek érte. :)

zizi77 2016.04.26. 10:57:32

@oszt jónapot: azt nem mondtam, hogy túl is éli a fickó! :)

eszteralma 2016.04.26. 10:58:20

@Hüpna: nincs írói baki, fenti linkben meg lehet nézni a levelet, amit Jamie írt a dorniaknak

bungee 2016.04.26. 10:59:02

@oszt jónapot: szerintem zizinek lesz igaza, a szezon elotti egyik trailerben is benne van hogy Dannyt ismet megkufircolja egy csodor. Valoszinuleg noi bajait felhasznalva a maga oldalara allitja a khalt. Persze ez nem zarja ki a te felvetesedet, hogy aztan jol meg is fogja egetni

Bikli néni 2016.04.26. 11:00:03

@zizi77: Jogos, jogos. Meg kérdés, mennyi idő telik el majd az egyes részek között, órák, napok, hetek? Azért, ha nem akarják, hogy fellázadjon a nép, ezt nem szabad sokáig húzni, mert ebbe simán bele lehet kötni, hogy miért nem változott már át Jon.

Bikli néni 2016.04.26. 11:01:50

@bungee: Judit és Holofernész :D

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.04.26. 11:03:10

@eszteralma: Ahan, így érthető, csak ezt nem ártott volna a műsorban is mutatni/elmondani mert ha egy sorozat történeti lyukait a netről kell betömködni....2 mondat lett volna Jamietől, vagy egy kicsit hosszabban elidőzni a levélen Doran kezében, és senkinek szeme se rebben a jeleneten :D

oszt jónapot 2016.04.26. 11:04:46

@Hüpna: Valahogy így. Akkor már csak a kutyákat kell megtalálni. :D

FlybyWire 2016.04.26. 11:04:53

@eszteralma: Jaime.
Jamie az, akinek a csodalámpája volt...

A vérebek akkor is elteleportáltak valahová Brienne megérkeztekor :)

zizi77 2016.04.26. 11:04:58

@Bikli néni: sőt, szinte biztos, hogy a nyaklánctól független az álarca. Inkább Jaqen-hez lehet valami köze szerintem.

FlybyWire 2016.04.26. 11:06:13

Ja, hogy sixx már hatodik éve, következetesen rosszul írja le, nem csoda, hogy a hülyeség szépen el is terjedt.

J A I M E

És NEM JAMIE!!!!!

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.04.26. 11:07:17

@FlybyWire: Majd megmagyarázzák, hogy Brienne lova olyan büdi volt, hogy nem bírták, és elszeleltek :)

zizi77 2016.04.26. 11:08:07

@Bikli néni: hajnalban visszajönnek a lázadók, addig történni kell valaminek, gondolom.

FlybyWire 2016.04.26. 11:08:34

@Hüpna: vagy megijedtek a lódobogástól.
A vérebek amúgy ilyen ijedős állatok.
Ezeknek meg amúgy is spániel fejük volt, pláne.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.04.26. 11:12:00

@FlybyWire: És ha már megindultak, rántották magukkal a gyalogokat is...mint a rajzfilmben (ha már a dothraki Khal is kapott egy sitcom jelenetet)

FlybyWire 2016.04.26. 11:14:55

@Hüpna: főleg azért vicces ez, mert elvileg ugyanezek a vérebek anno sikeresen megfutamították (küzdelem nélkül) a Theon nővére által vezetett Vas-szigeteki elit-osztagot is, pusztán a vicsorgásukkal.

Fene se érti ezt, mi történhetett velük azóta. Kiégés?

Amorphis 2016.04.26. 11:18:36

Megnéztem az 5. évad végét. Tristane elvileg szintén a Királyvárba megy, de nem látszik ahogy beszáll a hajóba Myrcelláékkal együtt, és nem is mutatják utazás közben sem., Tehát simán lehet, hogy egy másik hajóval megy később Jamie-ék után, amin már ott vannak a homokpicsák is.

Stannis a Boltonok közti beszélgetés alapján egyértelműen meghalt.

A vörös rébék WTF. Ebből még bármi lehet... Vmi kurva nagy varázslat és a teljes feladás is. Mindenesetre azért a végéig csak nem húzzák el.

Danyért az előzetesek alapján jön a "kisfia", lehet Tyrion a másik kettőt is utána küldi majd. Jorah-nak érik szerintem egy hősi, feloldozó halál, már csak az állapota miatt is...

N.Zoli 2016.04.26. 11:19:34

@gwr: Meg eltuntek a kutyak.Mielott megjott Brienn ket kutya vicsorgott Sansa arcaba. Amint az emberek elkezdtek kardozni a kutyak eltuntek az elso kardcsapasnal.

malocz 2016.04.26. 11:22:15

@Hüpna: Hová lettek az emberszézszaggató kopók Sansa orra elől az összecsapásban? Kínzó kérdések ezek.

zizi77 2016.04.26. 11:24:27

@Amorphis: elvileg ugyanaz a hajó, most megnéztem gyorsan. A kissrác egyedül van a hajón, a csajok meg jöhettek másikkal is, mert sok kereskedelmi hajó mászkál oda-vissza. Odaúsznak, aztán teszik a dolgukat, ennyi.

FlybyWire 2016.04.26. 11:24:38

Úgy látom, ez a semmibe teleportáló véreb-dolog mindenkinek feltűnt.

Kivéve Sixx-t, akinek pedig a munkája lenne, hogy figyelje ;)

Amorphis 2016.04.26. 11:25:29

A vérebek pórázon vezetett, betanított, parancsra cselekvő fegyelmező eszközök. Ha a gazdit legyakják akkor nem mennek át maguktól támadó üzemmódba. Nem vérfarkasok na..

jog-ász 2016.04.26. 11:27:03

de akár ki lehetne hagyni két évet, addig kicsit pihen mindenki, és utána be lehet harangozni a trónok harca visszatért..második évad óta nem történik semmi.

N.Zoli 2016.04.26. 11:27:23

@Amorphis: Tristane ugy tunt, mintha a temetesre utazna, eppen azt a szemfedot festette, amiben az elozo eved vegen Charles Dance volt a legviccesebb. A kerdes inkabb az, hogy honnan ertesult a halalhirrol, ha az apjat meg a futart is kinyirtak. Az apja halalhirerol is ertesult vajon?

FlybyWire 2016.04.26. 11:27:29

@zizi77: Miért nem olvastok? Ott van a levélben.

Gyengék kedvéért:
Jaime hazaküldte a herceget, és ezen a hajón volt a levél is, amiben leírta hogy Myrcellát megmérgezték.
Amikor ezt a dorne-i mozgássérült elolvasta, le is szúrja a homoknéni azonnal (nem is tehetne mást, mivel kiderült a turpisság).
Ezzel majdnem egyidőben a már dorne-i kikötőben levő herceget (azon a hajón van amivel a fenti levél is jött) kinyiffantja a homoknéni palacsintasütőarcú kislánya.

oszt jónapot 2016.04.26. 11:27:50

@Amorphis: De azok a gyalogok is eltűntek, akik vezették őket. A harcban csak lovasok vettek részt.

FlybyWire 2016.04.26. 11:28:44

@Amorphis: pont nem a gazdiját csapták le, hanem csak lovasokat.
Gazdi bőven rá tudta volna ereszteni Briennékre a kutyusokat.

Csak sajnos ő is elteleportált.

zizi77 2016.04.26. 11:29:24

@malocz: elrángatták a gyalogok, akik elmenekültek. Ezt ugyan nem mutatják, de Ramsay értesülni fog, hogy a nők egymásra találtak. Brienne is kihúzta már a gyufát pár gengszternél!

Mister Gumpy 2016.04.26. 11:30:19

@Hüpna: Meg lehet éppen oldani úgy, hogy nem basztak el semmit. Három lány van, ebből egy (a "legszebb, akit Jamie haverja valaha látott") ott volt a dorne-i hatalomátvételkor, a másik kettő meg ott van, ahol a herceg, ami lehet éppen egy hajó, ami később indult el Westerosba. Arra nem volt semmi jel az előző évad végén, hogy amikor Marcella meghalt, ott lett volna a herceg. Mondjuk a wikipedia szerint is "Trystane Martell (Toby Sebastian) is murdered aboard the ship that Jaime brought back from Dorne". Szóval tudja a franc, de a teleportálás nekem se tetszene.

Amorphis 2016.04.26. 11:30:31

@zizi77: Egy hajó fut ki az kikötőből, de arra nem mutatják, hogy Tristane felszállt volna. A többi körülmény is arra utal, hogy egy külön hajón ment később, amin már ott voltak a gyilkosok is. Legalábbis ez a leglogikusabb magyarázat. Nem hiszem, hogy valami teleportban vagy ilyesmiben kéne keresni a megoldást. Vagy csak simán elbaszták, de az csak akkor lett volna durva, ha Tristane egyértelműen felszáll az első hajóra.

FlybyWire 2016.04.26. 11:32:30

@Mister Gumpy: @Amorphis: könyörgöm olvassátok már el, amit fentebb írtam.... összevissza kombináltok miközben már rég be volt linkelve Jaime levele is eredetiben...

Mister Gumpy 2016.04.26. 11:32:37

@FlybyWire: Ja, kösz, ennek már tényleg van értelme. De akkor a wikipedia mondat jobb lenne úgy, hogy "the ship that Jamie sent back to Dorne".

zizi77 2016.04.26. 11:33:06

@FlybyWire: viszont mutatják a hajót, és baromira ugyanott van, mint ahol Jamie kiszállt a nővéréhez. Nem véletlenül festegeti a kissrác a kavicsokat, amit a halott szemére kell rakni. Nyilván azért, mert ott van, ahol a halott. Azért maradt a hajón, hogy nehogy Cersei rögtön kinyírassa, mielőtt megtudja mi is történt.

FlybyWire 2016.04.26. 11:34:26

@zizi77: nagyon okos gyalogok, ahelyett hogy kb. hanyattdőlve és fütyörészve széttépetnék a 2 bohócot (Brienne és Podrick) a kutyákkal, "elmenekülnek". Haha, realizmus -végtelen :D

Elég rossz kezdés a filmes csapattól.... az öreg (Martin) perverz és szadista, de azért az ilyenekre odafigyelt...

FlybyWire 2016.04.26. 11:36:15

@zizi77: Persze. Ki mondta, hogy azon a hajón van a herceg? A levélben le van írva, hogy VISSZAKÜLDTE Jaime. A levéllel együtt
Nyilván egy másik hajón.... ehhez nem kell sok ész, hogy 1 hajó 1 időben nem lehet 2 helyen...

A 2 homoksuna dorne-ban van, ennyi. No teleport.

sixx · http://comment.blog.hu 2016.04.26. 11:37:04

@FlybyWire: ez nem nitpicking kritika, baszki, majd a hogyvoltban vesézek. és ha szerinted nekem az a dolgom, hogy kontinuitási hibákat elemezgessek, akkor kibaszottul el vagy tévedve.

FlybyWire 2016.04.26. 11:37:34

@zizi77: @Mister Gumpy: így van, ez pontatlan fogalmazás angolul.

FlybyWire 2016.04.26. 11:38:51

@sixx: nem tudom, hogy feladatod-e, nem olvastam a szerződésed, de azt tudom, hogy szoktad :)
Ez most orbitális volt, mert én alapból bamba vagyok ezekhez, de ez ott élőben kiverte a szemem kb.

Szerinted hol van a két homokribék? :)

Thomas Dantes 2016.04.26. 11:39:46

@FlybyWire: Ezek nem harcikutyák hanem nyomkövetők, vérebek. A véreb nem attól az ,hogy vérengző, hanem mert nyomot követ, ami alapesetben a meglőtt vad vérének a szaga.
A vadászkutyák, nyomkövetők kimondottan nem harcias kutyák.

Amorphis 2016.04.26. 11:40:39

A két kutyás gyalogos egy darabig még tényleg ott áll Sansa előtt, aztán egyszer csak eltűnnek, amikor már a 4 lovas nagyrészt ki lett nyírva. Elmenekültek simán szerintem...

FlybyWire 2016.04.26. 11:41:00

@Thomas Dantes: tényleg? Theon egész másról mesél Sansának, amikor átkelnek a jeges vízen.... az a rész neked kimaradt? :)

Olyan cukik vagytok ahogy véditek ezt a gigászi bakit... :)

FlybyWire 2016.04.26. 11:42:12

@Thomas Dantes: egészen konkrétan azzal győzi meg Sansát az úszás szükségességéről, hogy amit ezek a kutyák az emberrel csinálnak, ahhoz képest a fulladásos halál kész orgazmus.

De biztosan nem harciasak :)

Hori1 2016.04.26. 11:43:45

Szerintem volt is vágás a Királyvárban horgonyzó hajóról, amin a két csaj megölte Trystanet, mielőtt a szemfestegést mutatták volna.
Arra ugyan nem emlékszem, hogy Trystane velük indult volna el, vagy sem, de a két csaj nyilván nem, őket a tengerbe dobta volna Jaime.
Ellaria Trystane után küldte a két csajt, azok Királyvárban kinyírták, rá lehet fogni Dorneban, hogy Lannister bosszú, remekül szolgálja a háborús célokat.
Ha Jaime levele visszaért Dorneba, a két csaj is kényelmesen odautazhatott Királyvárba.

Mindennek onscreen kell történnie, tényleg?

FlybyWire 2016.04.26. 11:44:41

Egyébként pedig egy kisméretű, amúgy nem túl harcias kutya is le tud kötni egy (pláne lóról éppen leesett, fetrengő) embert, hogy közben azt másvalaki simán leszúrja, mint a pengős malacot.
Ekkora dögök meg a lóról is leszedik, ha nem figyel oda eléggé.

FlybyWire 2016.04.26. 11:45:53

@Hori1: 28.szor is: Jaime a levéllel EGYÜTT küldte VISSZA a herceget Dorne-ba.
Ott ölték meg.
Mi nem tiszta még mindig?

oszt jónapot 2016.04.26. 11:47:29

@Hori1: "Mindennek onscreen kell történnie, tényleg?"
Nem, de azért nem árt, ha legalább utalnak rá.

oszt jónapot 2016.04.26. 11:48:14

@FlybyWire: Amúgy azt a levelet mutatták közelről a filmben is? Nekem nem rémlik.

zizi77 2016.04.26. 11:48:40

@FlybyWire: nem tökéletes az angolom, de azt hol írja, hogy a levéllel együtt? Tényleg érdekel, mert annyit fejtettem meg, hogy nem maradhat a srác valahol/pecséttől nem látom/, és hogy visszaküldi egy másik hajóval. De ha együtt ment a levél a gyerekkel, akkor miért nem Ő adta oda, és jelent meg a papa előtt?

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.04.26. 11:50:13

@oszt jónapot: Nem mutatják :( Sőt a herceg sem olvassa fel hangosan

Hori1 2016.04.26. 11:52:07

A levél annyit ír, hogy vissza FOGJA küldeni. Nyilván a temetés utánra gondolt Jaime.
Amúgy nekem se rémlik, hogy mutatták volna a levél szövegét.

zizi77 2016.04.26. 11:52:26

@Hori1: igen mutatják, hogy ott van a hajó.

Amorphis 2016.04.26. 11:56:44

@FlybyWire: A többség abból indul ki amit a filmen látott, te meg egyéb helyről származó háttérinfókat is hozzáteszel.

Jut még eszembe. Lehet már ki lett vesézve, de a Sansa-Bolton frigy nem érvénytelen? Csak mert Bolton papa nagyon alapoz rá Észak miatt, de Sansa még egyenlőre hivatalosan Tyrion felesége, amely házasságra a Lannisterek is éppen így alapoznak. Bolton be is ismeri, hogy elárulta ezzel a Királyvárat, de attól még tök érvénytelen az egész.

oszt jónapot 2016.04.26. 11:58:25

@Amorphis: Szerintem ők nem tudják, hogy él a törpe.

Phil Necro 2016.04.26. 11:59:24

Tetszett az elso resz.
Remelem havas jani marad jegen,mert engem mindig is irritalt.

vege durva volt,bar kemenyebb lett volna,ha bemegy a snow-gyilkos kiscsavo,es utana egy tizperces agyjelenet a red womannel :D

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.04.26. 11:59:50

@Amorphis: Akkor lehet a Sansa-Bolton frigy érvényes ha Boltonék bizonyítják hogy Tyrion nem hálta el a nászt Sansával, amit Sansa is hangoztatott. A középkorban ehhez elég lehetett az új úrnak bemutatni egy véres lepedőt, azt meg Ramsaynak nem truváj bemutatni O.o

konrada 2016.04.26. 12:00:52

@FlybyWire:
Az embernyúzók párbeszédében benne volt, mennyire fontos nekik Sansa élve.
Valószínűleg ezzel indította el a keresőkutyásokat is.
...azok meg több esélyt adtak maguknak azzal, hogy inkább visszavonultak, és vezetik az újabb keresőcsapatot, mintha vittek volna kostolót Sansa maradékaiból...

Amorphis 2016.04.26. 12:04:01

@Hüpna: Ja mondjuk ennyi erővel a Tyrion féle házasság is érvénytelen az igaz.

Na mindegy, a logika elég sokszor picsán van rúgva máskor is a sztoriban, de hát nem ezért szeretjük..

Thomas Dantes 2016.04.26. 12:10:16

@FlybyWire: Olvass kicsit utána a kutyáknak...ennyi.

gumirocker 2016.04.26. 12:10:58

@zizi77: hát sztem megy majd vissza a lovas néppen Mereenbe és lesz jaj a mestereknek. Legalábbis én nagyon remélem hogy lesz jaj nekik és a Hárpiáknak.

zizi77 2016.04.26. 12:11:03

@Amorphis: ez akkor probléma csak, ha Tyrion előkerül. Viszont Cersei holtan akarja látni, így nem nagyon fognak ezzel érvelni gondolom.

zizi77 2016.04.26. 12:12:36

@gumirocker: Igen, ez elég valószínű! Viszont építhetik újra a hajóflottát.

Tassil Aaltaiz 2016.04.26. 12:28:29

Az bezzeg senkit nem zavar, hogy a kis csöcs mutagatós "világlegszebbnője" homokkígyónak pár nap alatt majd' tíz centit nőtt a haja... :P

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.04.26. 12:31:28

@Tassil Aaltaiz: Cerseinek meg ugyanennyi idő alatt semmit! :D

FlybyWire 2016.04.26. 12:34:46

@Thomas Dantes: Mi köze bármilyen kutyás szakkönyvnek egy fantasyhoz? LOL egyre gyengébb a szöveg :D

@konrada: és Brienne-t ettől miért ne nyírathatták volna ki a kutyákkal? Nem látom az összefüggést.

@Hori1: nem, a levél ennyit ír: "I am sending him back". Ez barátok között is lehet bőven jelenidő, sőt - a levél írásával egy időben történő cselekedet.

FlybyWire 2016.04.26. 12:35:26

@oszt jónapot: mutatták, de nem lehetett elolvasni.

FlybyWire 2016.04.26. 12:38:12

Hmm. Most hogy újra elolvastam, a félig eltakart részen azt írja, hogy nem maradhat King's Landingben a kisherceg. Akkor viszont tényleg jó eséllyel ott ölték meg, és így tényleg az nem tiszta, hogy került oda a két irritáló ribancoid.

Ruadhnait 2016.04.26. 12:39:51

De ha a gyalogosok maradtak volna a kutyakkal es Brienne lemeszarolta volna az ebeket, akkor azon lenne a nyavalygas, hogy szegeny allatok... Miert baj az, hogy az irok ugy dontottek, hogy ezt inkabb nem mutatjak? A lenyeg ugyanaz, Brienne legyakja mindet vagy majdnem mindet, hogy a maradek jelenthessen Ramsay-nek.
Az nem tudom miert elkepzelhetetlen, hogy a ket homokkigyo csaj felult egy masik hajora ket oraval kesobb, hogy Kings Landing-be utazzanak...

FlybyWire 2016.04.26. 12:40:59

@Ruadhnait: akkor Brienne nem kicsit turbó, anno Theon nővéréék még gyalogosok és lovasok nélkül, többen, zárt térben is inkább megszaladtak a kutyák elől... hááát azért.,...

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.04.26. 12:42:47

@FlybyWire: kellett nekik a képernyőidő na :D Igen, haragszom erre a dorni szálra, mert még ha a könyvet el is felejtjük - nehéz- akkor is borzasztóan izzadtságszagú és erőltetett. Főleg hogy az egésszel a ribancok ugye a testvérét sirató Oberyn emlékét akarják megtisztelni akinél alap volt hogy 1: gyereket nem ölünk, 2: családtagot nem ölünk...De hajrá, tiszteljük meg Oberyn emlékét azzal hogy ártatlan kölyköket ölünk és leöljük a testvérét meg annak a gyerekét, mindezt "erős nők vagyunk" mantrázással :D Ahogy a Véreb mondaná: Fuck the logic!

Ruadhnait 2016.04.26. 12:44:04

@FlybyWire: Szerintem akkor tobb kutya volt, Yara-ekon nem volt pancel es zart terben en jobban felek kutyaktol mint nyilt terepen. Es nem mindenki annyira hardcore, mint Brienne :D

igazi hős 2016.04.26. 12:45:12

@oszt jónapot: De megy, fent van a részlet, ahogy Dany csapzottan és gyalog megérkezik Vaes Dothrakba: www.youtube.com/watch?v=XlCFXpbX6eU

Hori1 2016.04.26. 12:45:23

Ez már nem Oberynről szól, csak vérgőzös bosszúról.

igazi hős 2016.04.26. 12:56:00

@FlybyWire: Kivéve, ha valamelyik kutyát megölik, mert akkor Ramsay minden bizonnyal megnyúzza a kutyás embert és ezt ő is tudja. Tehát nem kockáztatja Ramsay kedvenceit, hanem elhúz a csatából, aztán ha Bolton katonák győznek, akkor visszajön, ha nem, akkor csak hírt visz haza Sansa helyett.

Gunsmoke 2016.04.26. 12:57:47

Sixx írásaival alapvetően egyet szoktam érteni, most viszont úgy tűnik, hogy teljesen más felfogásban néztük az évadpremiert. Még ha a „plot hole”-okkal nem is foglalkozom (miért hagyták ott Jon Snow-t a gyilkosai, ha később simán bevallják mit tettek?, hogyan úszta meg Sansa és Greyjoy egy karcolás nélkül a zuhanást?, mi történt Cersei-el a szégyenmenet óta?...), akkor is bele tudok kötni egy csomó más dologba is, amihez eddig nem voltam hozzászokva. Nem értem például, hogy Sansa megmentésén és a spontán meztelenkedésbe fulladó epizód végi fordulaton kívül (amin egyébként Martin valószínűleg sírva röhögött olyan béna volt az egész), miben látta Sixx a történet előrehaladását, de azt ugye eddig is tudtuk, hogy
- Jon Snow meghalt
- Arya megvakult
- Ramsay egy gyökér, akit csak az apja tud kordában tartani
- Daenerys-t elfogták a dothrakiak, aki mostanra a végtelenre duzzasztott nevével próbál tekintély szerezni magának
- Jorah-ék Danii után eredtek
- Jorah továbbra is egy furcsa bőrbetegséggel küzd
- Jamie hazaviszi halott lányukat, amitől Cersei nem lesz elragadtatva
- Ellaria és bandája még sok galibát fognak okozni
- Tyrion és Varys egymással poénkodva lopják a napot

Szóval ezek az évadzáróban is benne voltak, legfeljebb pár díszlettel arrébb.

Sajnos még a színészi játékot sem tudom dicsérni (Cersei-én kívül), mert sok esetben érthetetlen módon az is nevetségbe fulladt. Szóval én egyenlőre aggódom, és ha valóban olyanná válik, mint a The Walking Dead, akkor búcsút intek ennek a sorozatnak is.

zizi77 2016.04.26. 12:58:33

@Hüpna: simán csak át akarják venni a hatalmat. Mondja is, hogy faszi itt többet nem fog uralkodni, mert puhányok!

FlybyWire 2016.04.26. 13:00:58

@igazi hős: mert a kutya elvesztése nagyobb gond Ramsaynek, mint Sansáé.

Okos.

oszt jónapot 2016.04.26. 13:02:56

@FlybyWire: Arról nem beszélve, hogy amekkora fasz, nem nagyon lehet kiszámítani, hogy kit, mikor, miért fog megnyúzni.

FlybyWire 2016.04.26. 13:04:57

@oszt jónapot: Á, kit érdekel Sansa meg a másik 4 lovas katona elvesztése, ha a kutyáknak semmi baja.
Bissztosan ez lesz. :P

Lukács Németh 2016.04.26. 13:05:22

Egyetertek, kinyirtak a kutyakat, csak mar a farkasok lenyilazasatol is parasztlazadas lett anno, ugyh utolag kivagtak. Mar kezdenek becsicskulni a rajongoknak. Varom h mikor fognak a CGI sarkanyok jogaiert fellepni, ne legyenek mar a pincebe lancolva a sotetben.

Jah, amugy arrol volt mar szo, h amiket a hoban talatak, azok nem obszidian torok, hanem nyilhegyek, oriasnyilvesszohoz, es hogy Bran meg anno mielott lebenult nagyon jol nyilazott, es majd megszallva egy oriast tud projectile attackot kuldeni a Masokra? Emlekszik meg vki milyen elgondolkodva nezegette az orais a tort mikor kolcsonkerte Sam tol?

Gyula_80 2016.04.26. 13:05:37

Én tudom, hogy a Night's Watch miért nem égeti el az első adandó alkalommal Jon Snow testét. De ők vajon honnan tudják?

scsaba1 2016.04.26. 13:05:43

@FlybyWire:

Brienne (aki egyébként a kedvenc karakterem) viszont kezd egy kicsit kijönni a formájából. Annak idején úgy nyomott le 3 nőerőszakoló-nőakasztó északit, hogy még csak a kardját sem húzta ki. Most meg a meglepetés erejével és másod-harmad magával alig tudott lenyomni egy tucat Bolton zsoldost. Azért ki ne írják, nagyon bírom...

Raven1975 2016.04.26. 13:07:29

És az HBO megint jófej, az új évad első részét meg lehet nézni az HBO GO-n mindenféle regisztráció nélkül nem előfizetőknek is: ad.adverticum.net/C/3797295/3797290/381993800
Egyébként nagyon húzós lett :)

zizi77 2016.04.26. 13:09:44

@FlybyWire: mondjuk a szerelmét is megetette a dögökkel, szóval bármi kitellik tőle!

oszt jónapot 2016.04.26. 13:13:05

@zizi77: Nyilván, de gondolom az sem életbiztosítás, ha hazamennek, hogy "Már majdnem elkaptuk őket, de jött egy csaj, meg egy gyerek, úgyhogy inkább elfutottunk". :D

Hori1 2016.04.26. 13:18:04

Sikertelen Bolton katonaként nem hiszem, hogy hazamennék. :D Roose-hoz se, de Ramsayhez nagyon nem. :D

Ruadhnait 2016.04.26. 13:19:51

@Gunsmoke:
Szerintem azert elegge haladt a tortenet elore.
- Jon Snow meg mindig halott, de orzik a testet valamiert es meg nem valtozott zombiva.
- Arya nem csak kicsit vakult meg, hanem nagyon, veglegesen. Es bar nem alhat a tobbi faceless men-nel a kikepzese folytatodik.
- Ramsay nem gyaszolja a csajat, hanem megeteti a kutyakkal
- Daenerys-en nem megy vegig a dothraki horda.
- Jorah es Daario megtudta, hogy a dothraki vitte el Dany-t.
- Cersei megpuhult, Jaime megkemenyedett a halott kislanytol.
- A dorne-i szalnak sajnos meg nincs vege, es rokonokat olnek a csajok.
- Felgyujtottak a hajokat.

Gyula_80 2016.04.26. 13:23:13

@Ruadhnait: - Jorah es Daario megtudta, hogy a dothraki vitte el Dany-t.:

Ezt máshol úgy mondják, hogy Lórien levelei nem hullnak hiába...

Phil Necro 2016.04.26. 13:23:49

Ha mar a logikai bukfencekre ramegyunk, akkor a kovetkezo erdekes dolog az volt, hogy Sansanak a fekete varig kellett volna setalnia csuromvizesen.
Nem tudom, mennyire lehet gyalog, de neki max. 30-60 perce volt,mielott belehal a kihulesbe.

why i stay (törölt) 2016.04.26. 13:26:35

A feminista szál felpörgetésével szépen idomul a sorozat az USA trendjeihez.

FlybyWire 2016.04.26. 13:29:10

@why i stay: Ja, tinédzsert lehet premier plánban hátulról tarkón szúrni hogy az arca az agyával együtt fröccsenjen a kamerába, de nehogymár egy CGI kutyának a haja szála meggörbüljön a képernyőn, URISTEN Uristen!!!!

Phil Necro 2016.04.26. 13:32:24

@Ruadhnait:
" Es bar nem alhat a tobbi faceless men-nel a kikepzese folytatodik."
Szerintem nincsen tobbi.
Csak amikor a rosszabbik arcat mutatja ,akkor noi alakban jelenik meg,de az egy "szemely", es hamarosan Arya is integralodik.

FlybyWire 2016.04.26. 13:32:43

@why i stay: Ja, tinédzsert lehet premier plánban hátulról tarkón szúrni hogy az arca az agyával együtt fröccsenjen a kamerába, de nehogymár egy CGI kutyának a haja szála meggörbüljön a képernyőn, URISTEN Uristen!!!!

Phil Necro 2016.04.26. 13:34:51

@FlybyWire:
Ez olyan ,hogy az rtl klubon este tizkor meg a baszd megeket is kivagjak a 18-as karikas filmbol.
Az nem baj,hogy a natgeon szombat delben egy allatot ugy fogyasztanak el a ragadozok,hogy mar akkor elkezdik csocsalni a beleit,amikor meg mozog.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.04.26. 13:37:03

@Phil Necro: Ez de jó ötlet :) Nincsen többi, Senki van (de szép ilyenkor a magyar nyelv, mert itt Senki sincs)

capacete 2016.04.26. 13:42:11

"És nagyon remélem, hogy a tévés hagyományokkal ellentétben a halálok továbbra is számítanak majd, és nem, nem akarom, hogy Jon Snow feltámadjon, még akkor sem, ha őszintén hiszek az L+R=J tételben."

Hát pedig de, feltámad, anélkül az L+R=J-nek se lenne semmi értelme, ráadásul pont ebben a részben mondta Melisandre, hogy a látomásában látta harcolni Winterfell alatt. Márpedig ebben a szezonban lesz egy nagy csata Winterfellnél...

DjBowden 2016.04.26. 13:48:57

@Raven1975: Amerikai premierrel egyidőben lehetet már nézni.

zolij 2016.04.26. 14:09:37

@Ruadhnait:
"- Cersei megpuhult, Jaime megkemenyedett a halott kislanytol."
azért ez így leírva, khm :D

reKorrekt 2016.04.26. 14:11:33

Akinek esetleg még nem lenne meg (a legrészletesebb és legnagyobb felbontású térkép - legalábbis amit találtam):
i.imgur.com/L7lRmtm.jpg

Tassil Aaltaiz 2016.04.26. 14:21:17

@Phil Necro: De hisz nem sokkal a pancsizás után már száraz volt a ruhájuk... :D

igazságos. 2016.04.26. 14:57:07

@Thomas Dantes: én ezt nem tettem össze hogy mit parázott a dögöktől ha azok nyomkövetők voltak

na meg hiába volt a folyó rögtón raleltek sansára

ők nem voltak vizesek ha átkeltek a folyon

plusz erős volt a sodrás a lovaknak kerülniük kellett volna

eh nem értettem a kutyás parát

Bikli néni 2016.04.26. 14:59:35

@Gunsmoke: "Jorah továbbra is egy furcsa bőrbetegséggel küzd"
Úgy hívják, szürkehám. Halálos. (Shireen-nek is ez volt amúgy, de ő túlélte.)

igazságos. 2016.04.26. 15:04:17

ha john snow kimult mit őrizgetik a tetemét siman el kellene égetni egyből ha mar kimúlt

ezt se vágtam annyira h mit mutogatják a testet ha még célzás sincs

há nem tudom feltámasztani vkit esetleg csak ha meg nem törtêntté teszik az esetet

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.04.26. 15:05:33

@Ruadhnait: "Arya nem csak kicsit vakult meg, hanem nagyon, véglegesen"

Speciel az Arya-szál az, ahol még nem érték utol a könyveket. Szóval csak annyit mondok: ne vonj le következtetéseket elhamarkodottan.

Phil Necro 2016.04.26. 15:06:20

@Fedor:
en meg annyit mondok,hogyha el akarom olvasni a konyveket,akkor megteszem,es nem a vegerol szeretnem kezdeni.

igazságos. 2016.04.26. 15:06:37

esetleg nem valós esemenyeket látunk hanem vkinek a látomasait? Aryáét? az meg klisé

ez bevett szokás par évad utan illene egy kitöltő feeling addig amíg nincs könyv

igazságos. 2016.04.26. 15:08:43

@Fedor: így van megvakították vis lehet ellenszere az ûvegcse tartalmának

elvileg azért lenne h végre így senkivé váljon ha nem tud bosszut állni

hiszen akkor most se kellene ha lemondtak volna róla vis célok vannak vele a sokarcú istennek

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.04.26. 15:18:24

@poszt: "sorvezető nélkül ezt a rém bonyolult viszonyrendszert és kismillió olyan háttérszálat, amiről tudunk, hogy van, de explicite soha nem foglalkoztunk vele, kézben tartani az egyik legijesztőbb feladat lehet a tévés bizniszben."

Nem értem én ezt a parát, hogy ennek az évadnak nincs már köze Martinhoz, jaj, mi lesz. Dehogy nincs! Egyrészt van pár szál a már megjelent könyvekben, amelyeket még fel fognak dolgozni ebben az évadban a hírek szerint (az Aryá-st láthattuk is), másrészt meg nem az van, hogy Martin egy sort sem írt még le a hatodik kötetből. Készül az, évek óta, nagy vonalakban megvan, csak a részletek kidolgozásában maradt a mester, de ettől még konzultált továbbra is forgatókönyvírókkal, akik a tervezett sztori ismeretében készítették el a maguk verzióját (ami amúgy már az ötödik évadban is jelentősen eltért a könyvtől, pedig akkor még elvileg a megjelent regényből dolgoztak).

"Martin, minden hibája ellenére, ezen a téren soha nem volt szívbajos, úgy hullottak a fontos szereplők a könyvekben, mint a legyek. A tévé azonban más, és ugyan Sean Beant kinyírták az első évadban, és volt Red és Purple Wedding is, de mostanra ott tartunk, hogy van 29(!!!) kiemelt, és legalább 50 kevésbé fontos, szöveges szerep"

És ez még mindig kevesebb, mint ami a regényben szerepel az ötödik kötet végén, mert egy csomó olyan középszereplőt kinyírtak a sorozatban, aki a könyvben még él.

Melisandráról meg csak ennyit: www.facebook.com/ASongOfWalkersAndThrones/photos/a.329198523872222.1073741830.327469587378449/888823487909720/?type=3&theater

:-)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.04.26. 15:20:12

@igazságos.: Én nem azt írtam, hogy nem vakították meg. Én csak a véglegessel vitatkoztam.

Hori1 2016.04.26. 15:20:56

@Bikli néni: túlélte egy darabig..
Stannist amúgy nem pont úgy láttuk utoljára, hogy Ramsay vészesen közel volt hozzá?

Rég volt az 5. évad.

Hüpna · http://almosblog.blog.hu/ 2016.04.26. 15:24:09

@Hori1: Stannsit úgy láttuk utoljára, hogy Brienne suhint a nyaka felé a kardjával, miután kimondta rá a halálos ítéletét :)

Hori1 2016.04.26. 15:28:59

@Hüpna: Thx, ez nagyon nincs már meg.

Scagnetti 2016.04.26. 15:36:33

Nem volt rossz rész, évadnyitónak megfelelő. Egyben rá is mutatott a sorozat legnagyobb problémájára is. Ennyi szálat bemutatni ennyi idő alatt lehetetlen. Pár perc jut csak egyre-egyre, és még így is volt, aki kimaradt. Leginkább Melisandre jeleneténél akadt a torkomon a meglepetéstől a rántott csirke. Már értem, miért mondta állandóan, hogy az éj sötét és tele iszonyattal.

Ruadhnait 2016.04.26. 15:36:47

@Fedor: A legkevesbe sem erdekel, hogy mi van a konyvben. E resz utan ugy nez ki, hogy hosszu tavu a lataskarosodasa. Ha meg spoilerezni akarsz, akkor otthon, a csaladnak, ne itt.

Phil Necro 2016.04.26. 15:43:30

@Scagnetti:
Inkabb ez,mint a star wars vii, ahol 2 ora alatt sikerulet osszesen egy robotnak felepiteni a karakteret,mindenki mas csak log a levegoben,es megy a kibaszott idegesito operazene 0-24ben.

Nagyzee 2016.04.26. 15:44:29

@FlybyWire: Westeroson hollók segítségével leveleznek. A dorne-i hajó, amivel Jaime-ék érkeztek, még Királyvárnál volt a kikötőben, amikor Trystane-t megölték. Utóbbi épp Myrcella szemfedőjét festette a kabinjában.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.04.26. 15:49:50

@Ruadhnait: 1. Úgy általában eléggé baj, ha nem érdekelnek a könyvek.
2. Nem hinném, hogy spoiler lenne egy olyan regényre utalni, amit milliók olvastak már, és magyarul is bestseller évek óta.
3. Mint írtam fentebb, már eddig is eléggé eltértek a forgatókönyvírók a már megjelent könyvektől, szóval az, hogy mi volt a könyvben, nem biztos, hogy spoiler arra nézve, hogy mi lesz a sorozatban. Utóbbiról max. Obama tudna mesélni, mert az alkotókon kívül eddig egyedül ő láthatta az új évadot végig.

Ruadhnait 2016.04.26. 15:56:05

@Fedor: Igenis spoiler azt mondani, hogy jajaj, vard csak ki a veget, a konyvben nem vakul meg veglegesen. Koszi. Es nem, nem erdekelnek a konyvek, es nem erdekel az sem, ha szerinted ez baj. Viszlat!

oszt jónapot 2016.04.26. 16:32:10

@Fedor:
1. Az, hogy valaki ezt a könyvet nem akarja elolvasni, nem jelenti azt, hogy egyáltalán nem olvas.
2. De, kurva nagy taplóság, mert a sorozatot olyanok is nézik, akik nem olvasták a könyveket.

kalbász 2016.04.26. 16:57:37

Fedor ezt nem fogja megérteni, mert hétpróbás liberális a lelkem.

Minden úgy jó ahogy ő gondolja és kész!

Ezt a skilljét alkalmazza most is.

Dekatlon 2016.04.26. 17:05:49

Hogy került a dorni ifjú herceg és a két vipera egy légtérbe?
Nem úgy volt, hogy a herceg megy a hajóval meg a csajával, a viperák meg nézik a partról?

Scagnetti 2016.04.26. 17:08:01

@Phil Necro: Valahol a kettő között lenne ideális, de ez reménytelen. Már így is rengeteg karaktert kihagytak vagy összevontak másokkal, ennél jobban már nem ritkítják meg őket. Pedig pl. Dorne nekem abszolút érdektelen, nem hiányozna, ha nem lenne. De nyilván másoknak meg tetszik.

perszepolisz 2016.04.26. 17:30:19

@Hüpna: Biztos írtak már rá valamit de ez valóban nem kerek.

Phil Necro 2016.04.26. 17:58:46

@Scagnetti:
Nekem Oberyn az egyik kedvenc karakterem volt.Kevesebb lenne Dorne nelkul a sorozat.

Mondjuk en akkor fogom abbahagyni,ha meghal Ramsay.
A szerep es a szinesz is egeszen zsenialis.
Szerintem Kevin Bacon vagy Joaquin Phoenix se tudna jobban eljatszani.

perszepolisz 2016.04.26. 18:03:35

Én azt hittem Mel ezzel lépéssel végleg letette a lantot. Olyan búval bélelt volt az egész részben: nincs kit követni, feltámasztania meg még senkit se tudott. Egyébként ha mondjuk 400 éves akkor a Mhyri Thoros - aki már hatszor hozott vissza valakit - mennyi, 4000?

csika7 2016.04.26. 18:14:02

@Hüpna: Egyetértek, meg se lepett már a felesleges brutalitás. Azért nekem ott is recsegett a story amikor Danynek megmondják, hogy el kell mennie a Khal özvegyek templomába vagy helyére...... MMIIIIIIIIII? Ha cikkíró Walking Dead-et említett, akkor ez a húzás nagyon olyan. Amikor Khal Drogo meghalt, egy rabszolga , egy barát és alatvaló se mondta neki, hogy khalesinek zárdába kell vonulnia, most meg bután bámul, hogy ez meg mi, előtte még kéri is, hogy vigyék vissza. Azért velük élt jódarabaig és végigszenvedte a férje halálát, és semmit nem tud a nép gyász és temetkezési szokásiról. Meg a lovasok is... érdekes vezető politikus, azaz khal az aki a vallást többre tartja a pénznél, én olyat egyet se láttam még, de rendben, legyen, viszont akkor teljesen értelmetlen volt a mágjás rész, amikor a sárkányok születnek, hiszen ott a Dhotraki-akat is igencsak odak.rta az a húzás, és a Khal nem is hallott Danyről.... LOL

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.04.26. 18:24:03

@kalbász: @Ruadhnait: @oszt jónapot: A hétpróbás liberálist vállalom, de ettől még nem hiszem azt, hogy nálam van a bölcsek köve. Amit írtam, azt komolyan gondoltam (és külön felhívnám a figyelmet a harmadik pontra), de ha ennyire zavaró számotokra, hogy utaltam egy sokak által ismert tényre, akkor elnézést kérek szívesen, nem esik le a nemlétező gyűrű az ujjamról ettől még.

Ruadhnait 2016.04.26. 18:25:55

@perszepolisz: Szerintem nem buval belelt volt, hanem ossze van zavarodva es csalodott. Azon agyal, hogy ezt hogy? Egesz eddig a rossz fickorol hitte, hogy o a kivalasztott. Ossze-vissza vannak latomasai, pl Jon harcol Winterfell-ben, erre tessek, tiszta halott. Szerintem egy kiados alvas utan rajon majd hogy mi a teendo. Nem hiszem, hogy leteszi lantot pont most, hogy vegre tobbet kezdtunk megtudni rola. Azt meg nem tudjuk, hogy probalt-e valaha feleleszteni barkit... Vagy igen?

Scagnetti 2016.04.26. 18:33:59

@Phil Necro: Oberynt én is bírtam, de a többi katasztrófa. És ezt a szálat a könyvben sem szerettem.

Azért én még várom, hogy a Boltonok égjenek. :) Akkor is, ha amúgy a fickó tényleg nagyon el van találva.

perszepolisz 2016.04.26. 18:34:07

Újranéztem az ominózus kutyatámadást: 4 lovas és két gyalogos volt ott két kutyával. Briennék legyaktak 4 lovast, majd még egy rájuk támadt - akit Theon szúrt le - szóval a két kutyás gyalogos a harc közben megbeszélte, hogy akkor most az egyikük hazamegy Ramsay-hez a jó hírrel.

Veder1 2016.04.26. 18:55:01

@Ruadhnait: szerintem is elvesztette a hitet. Stannis akit kiralynak hitt elbukott, Jon latta harcolni Deresnel, erre halott. De nem baj, Mhyri Thoros is igy volt mielott eloszor feltamasztott, akkor jott vissza a hite.

odamondó 2016.04.26. 19:06:02

Ez a sorozat amúgy valami feminista ömlengés? Pinán kívül itt másnak már fingnyi hatalma annyi se.

Nbl 2016.04.26. 19:14:04

Üdv,

nemvagyok képben ezzel a sorozattal, sem a HBO műsorstruktúrájával, jól tudom, h eddig csak feliratosban adták? És ha igen, szinkronosan mikor lesz?

nota19 2016.04.26. 19:44:59

A kutyák felszívódása tényleg fura volt, de lehet, hogy kapunk rá magyarázatot. Vagy nem. Én viszont úgy érzem, hogy Roose most írta alá a saját halálos ítéletét. Ramsay szerintem is fantasztikus, de ez inkább a színész miatt van, zseniális. Megérdemli, hogy megnyúzzák, de sokkal szürkébb lesz nélküle a sorozat.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.04.26. 20:12:54

@Nbl: Csak erre a részre a gondolsz, vagy az összesre? A korábbiak megvannak szinkronosan, ez még nem.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.04.26. 20:14:28

@odamondó: Egyszerűen csak a mostani sorozatokban helyiértékükön kezelik a nőket, ezért van nagyobb szerepük. Ami inkább feminista sorozatnak mondható, az az Egyszer volt..., ott aztán tényleg szinte az összes főszereplő nő.

igi001 2016.04.26. 20:17:22

@Nbl: egen azért adják feliratosan mert a világ minden táján a bemutatóval egyidőben adják a sorozatot, feiratosan

asszem

nálunk pl hétfőn hajnali háromkor volt a rész ami kint este 8-nak számít kb.

később lesz szinkronosan is

igi001 2016.04.26. 20:19:54

@csika7: na meg ez is, ezt előbb is elmondhatták volna neki hogy húzza el a csíkot

pláne azt furcsálltam engedték neki eltetmettetni a férjét

Nbl 2016.04.26. 20:24:59

@Fedor: Csak ez az egy, valakinek le kellene töltsem... a korábbiakat látta már vagy 4szer :)

Phil Necro 2016.04.26. 20:32:58

@Ruadhnait:
Szerintem meg ez teljesen szandekos a GoT-ban.
Van tobb karakter is,akinek a szandekai teljesen kodosek.
Varys,Bailey mellett a voros picsa is ilyen.

igazi hős 2016.04.26. 21:36:52

@FlybyWire: Ramsay szociopata, tehát egyértelműen igen. Őt egyáltalán nem érdekelte a házasság, csak az idősebb Bolton erőltette. Ahogy ebben az epizódban is látszott Ramsay döbbenete, amikor apuci a szemébe mondta, hogy ő nem "az örökös", hanem "a Stark örökös apja" és ha nincs Stark örökös, akkor Ramsay is megy a levesbe. (Remek páros a két Bolton, remélhetőleg Martin nélkül is jók maradnak.)

igazi hős 2016.04.26. 21:53:45

@Scagnetti: Az öreg Bolton szerintem elhúzza végjátékig. Tywin halálával rá maradt az "öreg rohadék sakkjátékos" szerep és tökéletes benne.

Scagnetti 2016.04.26. 22:02:20

@igazi hős: Azért most bevállalt némi kockázatot. Sansa nélkül nem sok esélye van, hogy uralni tudja Északot, és az ott élők rühellik alapból is, pláne azért, ahogy elintézte a Starkokat. A Lannisterekkel is lesz még baja, igaz, alighanem azoknak is a déliekkel, szóval azt még megúszhatja. Esetleg a Greyjoyok is megharagudhatnak rá Theon miatt. És talán a tél is megérkezik már, a sok-sok zombival. Szóval a fene se tudja, nagy összeget azért nem tennék rá.

Vitathatatlan erénye a sorozatnak, hogy itt tényleg nem lehet tudni, mikor jön el a vég egy karakternek.

Veder1 2016.04.26. 22:06:57

@nota19: ha birod Ivan Rheont (Ramsay) es meg nem lattad akkor ajanlom a Misfits sorozatot ott mas karaktert jatszik. No meg van klippje is:

m.youtube.com/watch?v=Rv_nBEgwCaw

Freia_ella 2016.04.26. 22:33:49

Ejnye, mindenki a kutyákat keresi, hát azok hazamentek "kiváló húst" vacsizni :D

politologus · http://politologus.blog.hu 2016.04.26. 22:45:34

Nem spoiler jön, mert ilyet a könyvekben sem olvastam, de van egy rossz előérzetem: a vörös asszony süllyedése már egy ideje tart, és sugallhatja, hogy a látomásai a lehető legrosszabbat jelentik. Ő ugyanis látta a lángokban Deresnél harcolni Stannist is, Havas Jont is - és talán így is lesz, hiszen halott testüket szépen felébresztik a mások, és beépítik őket zombiseregükbe...

Nbl 2016.04.26. 22:56:21

@igi001: Köszi, most május 8-at olvastam vhol..

Espada Rodelero 2016.04.27. 00:04:23

Az a helyzet, hogy Jon Snow visszatér majd, de a Walking Deadbe, ahol Negan kinyírja Glennt,a kit a GoT-ban fog feléleszteni a vörös asszony.
Ő lesz az első koreai a vastrónon, de csak napokat fog uralkodni.

csika7 2016.04.27. 06:09:13

@Fedor: Nem szeretek régen úgy vitatkozni, hogy nincs alapja. Megnéztem ugyanis a 01s 10e és a 02s 01 e -okat, és sem Drogo mágjájánál se előtte, se már amikor vonulnak a második szezonban nem hangzik el, hogy amúgy özvegyi zárdába kéne menie, sőtt az ottaradt hűséges emberei simán fogadják a parancsát, és nem mondják, hogy mit kockáztat. Most hangzott el először és Dany meglepettnek tűnt, h valamit nem tudott, és ráb...tt. Nekem ez tűnt olyannak, mintha a könyv nem készült volna el, és addig kell egy mellékszál, hogy kitöltsék az évadot és ne tűnjön el Dany. Nem olvastam a könyvet. De az sem érdekel, ha kapok spoilt. Viszont a sárkányok születése miatt az egész halottimágjának kiemelt szerepe volt, ezért lepett meg engem jobban az, hogy a dotraki nem megerőszakolja, vagy elfogadja a felajánlott jussot Mereen királynőjétől és bután egy zárdába küldik az özvegyet, mint a dorni szál. Azért a nagy MMMIIIVVAAAAANNNN???? Mert egy kvázi barbár népről beszélünk. Szerintem ezt a Honest trailerben is felhozzák majd, szeretik az ilyen logikátlanságokat XD Egyértelmű időhúzásnak tűnik.

Phil Necro 2016.04.27. 06:53:06

@igazi hős:
Az a jelenet inkabb azt mutatta meg,amikor egy "fonok" lefele onti a szart,felfele meg pincsikutya.
Meg se fordult a fejeben,hogy abban a pillanatban kitorje az oreg Bolton nyakat,pedig 100bol 99 emberre ez a sors vart volna,ha olyan hangnemben szol hozza.

cs¤cs€ssz 2016.04.27. 07:10:34

A kutyák elmenekültek a lovak elől
Tristan még Királyvárban volt(festi a kavicsokat Myrcella szemére) és utána hajózott a két lány
Jön Snow máglyán lesz elégetve, ahol aztán újjászületik mint Azor Ahai (a Baratheon hercegnő elégetésénél felszabadult energiák által - füst és só)
Daenerys pedig végül egyesíti a dothraki népet "egy hatalmas khalasarban"

cs¤cs€ssz 2016.04.27. 07:12:35

@csika7: könyvben több utalás is van a khaleesi khal halála utáni teendőjére, a sorozatban csak most említették még, ennyi.

cs¤cs€ssz 2016.04.27. 07:15:30

@nota19: még néhàny ilyen kis szösszenet Roose-tól és kiderül, hogy az előzetesben kit égetnek megnyúzva a mezőn a Bolton sereg szeme làttàra

igi001 2016.04.27. 08:50:42

@Nbl: akkor lesz kb a fele vagy egy kis szünet szokott lenni ilyenkor

amcsiba májusba vannak az évadzárók

szokott lenni szünet is

a szinkron meg késik hiszen pár részt meg kell varni

FlybyWire 2016.04.27. 09:00:25

@igazi hős: szociopata, de nem hülye - pont ők tudnak a legjobban sakkozni, és egyértelmű, hogy a Stark lány visszahozása lett volna a fontosabb neki.

Szóval ez még mindig gyenge szerecsenmosdatás.
A kutyák eltűnése hatalmas bénázás a dramaturgiában. Teljesen irreális.

FlybyWire 2016.04.27. 09:02:18

@cs¤cs€ssz: persze, a vérebek pont a lovaktól félnek.
Azoktól miért nem féltek, akikkel együtt jöttek? LOL

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2016.04.27. 09:11:26

Tipikus első rész volt.
Mindenki egy kicsit szerepelt, de nem történt semmi.

igazi hős 2016.04.27. 09:39:48

@Scagnetti: Az öreg Bolton úgy tervezte, hogy két oldalról biztosítja magát, Királyvár felől, mint Észak Őrzője és észak felől, mint az egyetlen Stark leszármazott nagyapja (és Ramsay esetleges halála esetén ki más lehetne a gyámja). Remek terv, apró hiba, hogy Sansa pillanatnyilag nincs meg, de amíg nem kap egy erős pártfogót, addig nincs igazi baj. Stannis már nem fogja Sansát felkarolni (hacsak nem tesznek valami durva csavart a sztoriba), más nagy játékos nincs a környéken (kivéve talán Theont, de ebben nem hiszek). De majd meglátjuk.

zizi77 2016.04.27. 09:43:49

@csika7: gondolom azért tartja magát egyenlőre a khal a törvényekhez, mert neki is vannak feleségei, akikhez kötődik valamennyire. Ha Ő ezt csinálná egy másik khal özvegyével, nem sok ó számíthatnának a feleségei sem.

igazi hős 2016.04.27. 09:45:52

@Phil Necro: Ramsay mindenkit lenéz, aki fél tőle, ezt elég nyíltan kimondja, amikor a szerelmét búcsúztatja, elég logikus következtetés, hogy ő is csak azt tiszteli, akitől fél: Roose Boltont. Ergo nem fogja megtámadni semmilyen módon. Másrészt ő nem stratéga, mint az öreg, hanem egy sérült lelkű parasztgyerek és valahol tudja, hogy jelenleg az apja az ő életbiztosítása.

igazi hős 2016.04.27. 09:48:16

@FlybyWire: Ramsay nem stratéga, hanem egy parasztgyerek. Nyers erőszak megy neki, azzal eddig mindent elért, de hol tanult volna finom cseleket?

nota19 2016.04.27. 09:59:08

@igazi hős: én nem vennék arra mérget, hogy Ramsay nem támadja meg az öreget. Teljesen nyilvánvaló, hogy nem szereti az apját (ahogy mást sem) és az sem őt. Az öregnek szüksége volt Ramsayre, nem lévén örököse, meg persze azért is, mert megtette, amit elvárt tőle. De egyre nyilvánvalóbb a számára is, hogy egyre kevésbé tudja megfékezni, hogy és, hogy veszélyes az őrültsége, ezt a tudomására is hozta. Ramsaynek szüksége volt az apjára amikor még fattyú volt, és később is az általa kötött szövetségek és támogatók miatt. Azt viszont nem fogja hagyni, hogy félreállítsa, szerintem ez teljesen biztos. Nem tudom hogyan csinálja - ha sor kerül rá - de ha Roose félre akarja állítani az új gyerek miatt, akkor neki meszeltek. Egyetlen más lehetőség, ha ő öli meg előbb a fiát.

mortullus 2016.04.27. 10:07:30

@nota19: Egyszerűbb lenne, ha az öreg Bolton csinálna gyereket Sansának, és akkor megszabadulhatna végre a nyomorult fattyától.

zizi77 2016.04.27. 10:09:56

@nota19: amíg Sansának nem születik tőle gyereke, addig szükség van Ramsay-re. Viszont Roose is kell, nehogy a Frey-ek elpártoljanak. Ettől függetlenül szerintem Ramsay-nél fog előbb elszakadni a cérna, mert nem annyira hidegfejű, mint a fater. Ráadásul Ő élvezi is a kínzást, míg Apuka csak eszköznek tekinti.

zizi77 2016.04.27. 10:12:04

@mortullus: csakhogy akkor össze kéne veszni a Frey-ekkel.

cs¤cs€ssz 2016.04.27. 10:16:15

@FlybyWire: lehet hogy mentek a lovak után, miután nem fogta őketpórázzal senki? Whatever, állatokról beszélünk...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.04.27. 10:25:06

@csika7: A könyvben ez a szokás szépen be van mutatva,, Dhrogo halála után pont ezért nem hajlandó követni a kalasar nagy része Danyt. Én úgy emlékeztem, hogy ezt azért a sorozatban is megemlítik, de lehet, hogy keveredik bennem a kettő.

nota19 2016.04.27. 10:26:01

@zizi77: pontosan, Roose nem kegyetlen, csak teljességgel érzéketlen és lelketlen. Nem élvezi a gyilkolást és nyúzást, ez számára eszköz és hagyomány. Ramsay viszont..... A lelke mélyéből fakadóan degenerált szadista, és a fegyelmezést sem jól tűri. Meg lehet figyelni az arckifejezését, amikor Roose oltja. Ha pedig Sansát nem sikerül megtalálniuk, akkor Roose számára új terv kell, nem várhat a végtelenségig arra, hogy majd csak előkerül, hogy a fia gyereket csináljon neki. Ezt világosan el is mondta: ha nincs Sansa, nincs örökös, nincs szükség Ramsayre. Roose pedig kellőképpen taktikus és hidegfejű, és magasan tesz másokra, nem fog habozni, hogy félreállítsa. Csakhogy szerintem a fia elmebajával nincs teljesen tisztában, legalábbis abban a vonatkozásban, hogy egyáltalán nem tart tőle. Én bizony még ha Roose Bolton lennék is félnék tőle.

knikk 2016.04.27. 12:15:09

@Fedor: Szerintem is megemlítik, úgy emlékszem Ser Jorah mondta neki h ez a téma ha Drogo meghal.

Raven1975 2016.04.27. 13:03:04

@DjBowden: Tudom Cimbora, de nem ez volt a hozzászólásom lényege :)
süti beállítások módosítása