Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (404) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16484) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Könyörgöm, maradjatok már csendben!

2016. április 16. 11:20 verespalne 23 komment

Két éve annyira megkedveltem a köztévé komolyzenei tehetségkutatóját, hogy érthető örömmel ültem le újra a tévé elé péntek este, hogy megnézzem a Duna tévén a Virtuózok második évadát. Sajnos azonban két év alatt úgy tűnik sokat felejtettem, mert 2014 karácsonyára ugyan magára talált a műsor, de az elején komoly gyerekbetegségekkel küzdött, amiket most a második évadban ugyanígy ismételnek. Virtuózok, második évad, a hajtás után szpojlerekkel. 

13015520_683972555038795_8608266669530813211_n.png

Ha még emlékeznek, tavaly végigpuffogtuk mind a három elődöntőt azon, hogy nem lehet végignézni a versenyző produkcióját, mert a műsorvezetők fogalmatlan kérdéseit kell hallgatni helyette. Ezt a problémát a középdöntőkre orvosolta a formátum, úgyhogy jogosan reménykedtem abban, hogy nem veszik elő ezt a szörnyű ötletet a második évadban. Tévedtem, és ez a beledumálás nem csak engem zavar, hanem a műsor Facebook oldalán kommentelőket és a hál istennek a gyerekeket kísérő szülőket. Amikor a fuvolás Wendler Enikő anyukája egyszer lekussolta a műsorvezető Bősze Ádámot, egyszer meg a férjére szólt rá, hogy “Figyeljél már!”, akkor állva tapsoltam, hogy így kéne minden előadás közben megkérdezett szülőnek, tanárnak, barátnak visszakézből rátenyerelni a műsorvezető szájára, hogy fogják már be arra az egy percre, amíg valaki a színpadon játszik!

12998401_683983481704369_4401248955012534643_o.jpg

És nem, és nem, és nem, a Virtuózok továbbra is azzal túráztatja a közönségét, aki péntek este egy komolyzenei tehetségkutatót szeretne nézni, hogy egyik-másik fellépőből csak 10-20 másodperceket mutatnak csak, hogy még csak véletlenül se derüljön ki, hogy a zsűri értékelése helytálló-e vagy sem.


De az is elképzelhető, hogy egészen más oka volt ennek a megoldásnak. 2014-ben kétezer jelentkezőből választották ki a műsorba továbbjutókat, akik között tényleg fantasztikus tehetségeket ismerhettünk meg, én a hárfásoktól meg a zongoristáktól is teljesen oda meg vissza voltam, aggódtam is, hogy van-e még egyszer ekkora merítés ebben a lángoktól öleltben. Az aggodalom jogos volt: nincs. Érezhetően jóval gyengébb színvonalú produkciók kerültek adásba, mint tavaly, pedig mostmár határon túlról is érkeztek versenyzők, de ez sem segített, a műsor történetében először a zsűri nem talált öt azonnali továbbjutót a mezőnyben, csak négyet. Mert igen, a Virtuózokban még mindig ilyen fura szabályok vannak, kétféleképpen lehet továbbjutni: vagy rögtön kap egy hegedűt valamelyik zsűritagtól, így max. öten kerülhetnek a középdöntőbe, négyet pedig utólag választanak ki a resztliből. Az első adásban ez megfordult, négyet azonnal továbbjuttattak, ötöt meg utólag választottak ki. Szenthelyi Miklós nem tudta kiadni a hegedűjét, a gyengébb produkciókból csak egy-egy összefoglalót kapunk, de abból is érezhető volt, hogy nagyon-nagyon nem elégedett a mezőnnyel, a 9 továbbjutó közé két olyan versenyző is került, aki úgy jutott tovább, hogy a zsűri nagyjából meg is mondta neki, hogy “nem vagy olyan jó, ezt te is tudod, de adunk még egy esélyt, mert fel kell töltenünk a 9 fős keretet”.

13002414_683984988370885_5121314877112286309_o.jpg


Ez nem jelenti azt, hogy most ne láttunk volna kiemelkedő tehetségeket, Wendler Enikő fuvolajátékának nem csak a mamája pisszegése miatt vagyok rajongója, Kiss Benedek Máté könnyed furulyajátékát is szerettem, Li Canqi és Petres Lajos Tamás zongorajátékától meg nyilván letettem a hajamat, főleg amikor a kínai lány a lehengerlő fellépése után közölte: most éppen nincs zongoratanára, ezek szerint csak úgy gyakorolgatja a Liszt-darabokat. És itt bejön egy másik kérdés is, amit szintén Szenthelyi Miklós vetett fel: mennyire a tanárok és mennyire a gyerekek hibája az, ha valami nem jó a színpadon? Mennyire tanulják a rosszat a tanártól, és választanak a hibákat kidomborító, koruknak meg nem felelő darabot tanári nyomásra, azt pedig végképp nem értem meg, hogyan kerülhet a színpadra egy elhangolódott hangszer, amit az adásban kell újrahangolni és előlről kezdeni a fellépést. Ügyesen visszahozta a produkciót a kisfiú, mentette a menthetőt, de ember legyen a talpán, aki így tovább tud jutni, neki sem sikerült. A műsornak viszont jól jött a dráma, mert minden bemutatkozó film valami személyes tétre volt kihegyezve, az apai, a nagyapai hagyományokra, a második lehetőségre annál a versenyzőnél, akit legutóbb sem juttattak tovább (és szpojler: most sem). Jó műsor ez a Virtuózok, de alig várom már a középdöntőket, addig Wendler Enikő pisszegő mamája leszek minden péntek este a tévé előtt.

A tinik korcsoportjából a továbbjutók, a középdöntőben már kamarazenekarral kell játszaniuk

  • Oláh Ernő, hegedű
  • Bácsy-Schwartz Zoltán, hegedű
  • Jónás Dániel, klarinét
  • Kiss Benedek Máté, furulya
  • Kökény Tamás, nagybőgő
  • Li Canqi, zongora
  • Petres Lajos Tamás, zongora
  • Székely Anna Lilia, hegedű
  • Wendler Enikő, fuvola

Virtuózok, péntek esténként a Duna Tévén, az adás itt visszanézhető

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tnsnames.ora 2016.04.16. 19:49:19

Szerintem bőven van/lenne tehetség+tudás (ez nem x--faktor, megasztár vagy ki tudja milyen valóságshow-erölködésiszonyat tizenikszedik évfolyama). Símán lehetne ismét indulni, mondjuk egy másik darabbal, azoknak is, akik tavaly korábban kiestek, akár egy újabb korosztályban is, horribile dictu megmutatva a személyes művészi fejlődést is.
Csak hát a zsüri (a hátsó szándékú manipulálásaival, rettenetes no meg szakmaiságtól nagyon sokszor mentes értékeléseivel), plusz a bulvárhajhász - és így gyerekellenes, illetve művészetellenes - műsorkészítők lejáratták totálisan a jobb sorsra érdemes formátumot, annyira, hogy a tévében/torrentről abszolút nézhetetlen és értékelhetetlen lett, egyedül az internetes/youtube-os oldalág volt értékelhető, élvezhető. Ami jó volt az egészből a gyerekek és a zene. Semmi más.
Nehogy már a tavalyi 2000+ gyerekből (akár minusz 1.évad szereplőiből) ne jöjjön ki még egy minőségi kör! De az érzékelhetőn borzalmas 1.évad után ki fogja a gyerekét ebbe a műsorba elvinni?
Van egy fogadásom arra, hogy azon országok, akik megvették a formátumot, sokkal jobb műsort korrektebb kiválasztást fognak csinálni, mint mi magyarok ebben a poshadt, klikkes, politikával is bőven átizzadt kis világunkban.

Dezsike 2016.04.16. 20:40:41

Legalább abban javult a műsor, hogy a továbbjutók produkcióit végig adták, nem csak részletet. A belepofázás nem egyedi, sok tehetségkutatóban feltűnik és igen idegesítő, mert élveznél egy jó produkciót és egyszer csak pofáznak. Az RTL-nek ősszel meg is írtam nemtetszésem, nem válaszoltak, úgy tűnik ez az idegesítő dolog marad, bármennyire ellenezzük. A középdöntő minden bizonnyal jobb lesz, két adást remélhetőleg még kibírok - hacsak nem vágják újra.

Józsi01 2016.04.16. 20:50:29

Na a degenerált liberált posvány fanyalog, mert nem a jewismeeting farmját nézi a büdösföldtúrómagyarkodóántisémitaretkesköcsögmagyar.

Chazz Reinhold 2016.04.16. 21:10:53

@tnsnames.ora: Volt pl. olyan két éve jól szereplő fiatal, aki csak azért nem indult újból, mert a versenyszabályok alapján - bár csak négy hónappal a verseny vége után, október közepén töltené be a 18. évét - már a legidősebb korcsoporthoz sorolták
(a szabály szerint aki 2016-ban - akár december végén is - betölti a 18. évét, az bár még csak 17 évesen versenyez, de már a 18-23 évesek között kell helytálljon).
Na erre mondta a srác, hogy ne kelljen már 11-es zenei szakközepesként ad absurdum zeneakadémiát végzett ijfú ill. felnőtt zeneművészekkel versenyezzen...

2016.04.16. 21:39:45

Ezt kivételesen láttam, hát szerintem ezek mind belefértek, a többi "tehetségkutató" felhozatalához viszonyítva, legalábbis azok után amit az ember a médiából olvas. A belepofázás tényleg idegesítő volt, kicsit röhögtem is mennyire ciki, hogy a szülő kell szóljon, hogy pofa be. Azt a perc tiszteletet megérdemelték mindannyian.

tnsnames.ora 2016.04.16. 21:56:55

@Chazz Reinhold: Nyilván vannak akik életkor miatt kiöregednek, de nyilván vannak újak is, azaz a 2000+, "csúszó üzemmódban" fenn tud maradni, tovább növelve a minőségi kör esélyét.

A dolog másik fele (korosztály-intervallum alsó vagy felső vége) az nagyon problémás téma valóban. A felső végén lévőnek lesznek objektíven a legjobb esélyei, hiszen esélyesen ő gyakorolt legtöbbet abszolút értékben (évekkel) fiatalabb kollégájával szemben. Egy ilyen "kimatekozható" sorrendet, max. egy Kocsis Zoltán kaliberű hangszeres csodagyerek tudhat megborítani (hogy ne aktualitásokat mondjak), no és persze a Virtuózok zsüri "egyéb" inkorrekt, átláthatatlan szempontjai (tapasztalat alapján).

Az én laikus agyam szerint csak azonos évfolyamból való gyerekek, és azonos jellegű hangszeren (értsd billentyűs, fafúvós, stb) versenyezhetnek korrekten egymással. De Magyarország kis ország nem biztos, hogy évfolyamonként összejönne ilyetén módon kategorizált hangszeres, pláne évről-évre. Ezen lehetne mondjuk úgy segíteni, hogy nemzetközivé válik a verseny (versenyzők és zsüri szintjén is), de erre a belterjességtől fülledt hazai zenész világban esély sincs. Régen a karmester-versneyeknél érdekes módon meg tudott oldódni, és ezáltal is jóval kevesebb hitelességi problémák jöttek elő.

Az talán megnyugtató lehet, hogy minden művészpalánta jár egy-egy korintervallum alsó és felső végén is. Nyilván más-más kell legyen a művészi célkitűzés az intervallum két végén.

Toportyán Féreg 2016.04.16. 23:28:34

Olyan nincs, hogy komolyzene.
Klasszikus zene. Ezt így használjuk helyesen.

ebella 2016.04.17. 04:28:49

@Józsi01: Szerintem te ne beszélj degeneráltságról. Ezt üzeni neked az egyik legrégebbi magyar nemesi család utolsó sarja.

funfun 2016.04.17. 08:02:06

Én úgy emlékszem, Szenthelyi Battával együtt akart hegedűt adni, végül Batta adta át. Tehát lett volna olyan, akit Szenthelyi is simán tovább juttatott volna. Amúgy tényleg idegesítő, hogy az előadás KÖZBEN pofáznak, sőt volt, hogy a zsűri egymás közötti beszélgetése hangosabb volt, mint maga az előadás.
Egy srácot sajnálok, hogy nem hallottam, csak pár másodperc volt az előadásából, amikor megdicsérték. Bőgőn játszott.
A zongorista kisfiú szerintem annak is köszönheti a továbbjutását, hogy határon túli. Vagy elsősorban annak.
Amúgy tetszett, rövidnek találtam.

varisztor 2016.04.17. 08:43:29

@Józsi01: Ki fogod ezt nőni vagy ezzel együtt kell élned? :D

abecede 2016.04.17. 08:57:37

@Dezsike: Nyilván azért nem válaszoltak, mert ez az MTVA produkciója. Ha meg RTL-es műsor kapcsán írtál, akkor nem itt kell keresni a változást, mert ez az MTVA produkciója.

kisQtya 2016.04.17. 09:03:03

Li nekem is nagyon tetszett.
(A műsorvezetőnő pergő-pattogó hadarása zavar.)

na__most__akkor 2016.04.17. 09:03:45

Van ott más beépített szerencsétlenkedés is...

A nevek, zeneszámok VILÁGOSkék alapon FEHÉRrel vannak kiírva.
Nézi valaki egyáltalán a műsort a szerkesztők közül?

(Mielőtt elkezd valaki ekézni, jó szemem van és nagyméretű tévém...)

Unbiased 2016.04.17. 09:37:01

Hasonló a helyzet a vasárnap reggeli Családbarát magazinnal. Ott világoszöldre írják fehérrel a neveket (alá apró betűvel a foglalkozást), és gyorsan el is kapják, hogy ne legyen ideje az embernek kibogarászni az információt.

Karipapa01 2016.04.17. 10:33:31

@Józsi01: Minden blogba kell egy Józsi, aki megnyugtatja a többi kommentelőt, hogy van náluk sokkal hülyébb is! Köszönjűk Józsi01 az áldozatos, önfeláldozó tevékenységedet!

scsaba1 2016.04.17. 15:28:35

@tnsnames.ora:

Van élet a televíziós tehetségkutatókon túl is... Nagyon sok tehetséges gyerek van, versenyek is vannak bőven, csak nem vonul ki a köztévé meg egy túlmozgásos zsűri. Egyébként a legtöbb szülő (egyébként nagyon helyesen) nem akarja kitenni a gyerekét egy ilyen cirkusznak.

ooi 2016.04.17. 15:32:30

Az egész cikk hibás feltételezésre épít. Az anyuka, aki egyébként rendkívül unszimpatikus, a férjét ugatja le kétszer is, akinek a végén pacsizni kell, mint egy pincsi kutya. A műsorvezetőt azért még a hiper-domináns anyuka sem meri lepisszegni.

tnsnames.ora 2016.04.17. 17:39:12

@scsaba1: Így van, abszolút a szívemből szóltál.

Bőven lehet(ne) korrekt komoly-/klasszikus zenei versenyeket rendezni, akár itthon is. Én hiszek abban is, hogy nagyobb, kiegyensúlyozottabb, korrektebb zsürivel, átláthatóvá lehetne tenni a versenyt (kicsit például a tornához/jégtánchoz analóg módon: by the way csak ez az egy aspektus külön misét érne meg). Megmérhetőbbé válhatnának az egyes produkciók. Érthetőbb és ezáltal közelebb hozható lenne a klasszikus zene a közönséghez, értelmes, szakmai - és nem bulvár - megalapozású free-text formátumú értékelésekkel (persze ehhez művelt és beszélni tudó zenészek kellenének). Izgalmassá, emberivé tehető a verseny a szűkebb/szakmaibb és tágabb közönségnek egyaránt.

Zene mindannyiunk kincse, nemcsak a zenész szakmáé, de hogy ez így legyen, a közönségnek is meg kell tanulni verbális alapon megfogalmazni egy-egy produkcióhoz való viszonyát, hogy tudjon belőle profitálni, tudjon előrébb lépni élmény szinten egy következő produkciónál, neadjisten beszélgetni az egészről érdemben (bár ez utóbbi közel nem triviális ügy, értelmezésemben). [Érdemes hozzá ebben a kontextusban is elolvasni a fenti blogposztot, ami alatt itt kommentelgetünk: finoman szólva is fedezhetők fel benne hiátusok, problémák a szakmai kritikában. ]

Viszont ha valamire nem alkalmas a Virtuózok jelenlegi formája, az pont ez. Ez nem a közönséget emeli fel a zenéhez, hanem a gyönyörű zenét silányítja a bulvárposvány szintjére, szélsőséges külsőségeivel, manipulatív bennfentességével.

Alapjaiban kéne újragondolni, hogy van-e akkora – milliós nagyságrendű díjnyi különbség az indulók és produkcióik között. Jót teszünk-e a gyerekekkel akár a nyertessel, akár a kimaradókkal, ha ekkora pénzről van szó. Egy valaki kapjon-e kiugró mértékű pénzt-paripát-fegyvert a többiek rovására. Hiszen minden induló kisgyerek többet tett le a zene oltárán hozott áldozatával az asztalra, mint az őket körülvevő, belőlük nyerészkedő siserehad.

Nem fordítva kéne-e gondolkodni, hogyan lehetne minden gyerek nyertes, de a produkciója arányában nyertes. Jó ötlet-e a három forduló (pláne, hogy az első fordulóra hetekig hónapokig készülhet valaki, míg a további fordulókra 1-2 hét van összesen). Vagy jó ötlet a minden áron való nyertes-kihozás, mert a bulvár vért, cirkuszt, egyetlen győztest akar látni, mindegy hogy milyen úton-módon. Ha már közszolgálat ugye, neem a zenére kéne-e a legfőbb fókuszt helyezni, hogy minél inkább mindenki érthesse miről szól a verseny, urambocsá tanítva is a közönséget, hogy ne kelljen skanzenbe vonulnia a zenetörténet egy igen értékes szeletének (és nem pénz, hanem hozzállás kérdése csak).

Amíg a Szenthelyi-Batta kettős a saját privilégiumának / érdekszférájának / hatalomgyakorlási terepének tekinti az egész formátumot, addig nincs miről beszélni. És sajnos a kiszolgáltatott szegény induló gyerekek egyéb lehetőségek hiányában sokszor csak asszisztálni tudnak ehhez a bábszínházhoz. Érdemes megnézni, hogy züllik a zenészképzés az egyre nagyobb belterjességben, kik maradnak, illetve hányan mennek/kényszerülnek külföldre, mert nem képes a magyarországi légkör korrekten, horribile dictu számonkérhetően viszonyulni a tehetségekhez.

Simoni T. 2016.04.17. 19:39:44

Kíváncsi lennék, Li Canqi hogyan tudna ennél még magyarabb lenni. Kínai kislány, ja...

tnsnames.ora 2016.04.23. 17:20:14

Érdemes belegondolni mivé silányult a Virtuózok, eddig nem akartam leírni, mert nem akartam elhinni.
(1) Az egyik legnagyobb magyar torrentsite az 1.évadnál sd-ben és hd-ben is publikálta a műsort, idén már egyikben sem. Azaz vagy tévén (tévéről rögzítve) nézi valaki, vagy sehogy se.
(2) A formátum legnagyobb erényét a YT-csatornán való produkció-publikálást egyazegyben kikukázták. Ha bármi érték volt a formátumban a nézőnek, résztvevő versenyzőknek az ez volt. Most már ez sincs. Innentől tényleg 100% bábszínház az egész szegény gyerekversenyzőknek, a felnőttek sunyi játszmáihoz.
(3) www.mediaklikk.hu/virtuozok -n van egy borzasztó zavaros és hiányos klippgyűjtemény, erős szelekcióval.
Még ha akartam volna követni a 2.évadot, sem tudtam volna. Ennyit a közszolgálatról.
Tájékozódásra marad tehát a borzasztó tévéműsor, illetve a comment.com-os blogposztok ;)
Érdekes lesz a 3.évadra mi történik ebben a rettenetes negatív spirálban ;)

tnsnames.ora 2016.04.30. 17:19:23

A krónikához hozzátartozik, hogy nagyon gyenge sd-minőségben felkerült torrentoldalra is az első két, mint tudjuk nézhetetlen és értékelhetetlen elődöntő, egyelőre harmadik elődöntő nélkül.
A mediaklikk-en ismételten csak egy-egy előadás látható, borzasztó rossz és zavaros/megtévesztő tálalásban, illetve a youtube-on továbbra sincs semmi.

Donantonio 2016.05.01. 11:57:28

Tény, hogy a műsor össze-vissza van vágva. Olykor elfelejtik (?) a hangot a képpel szinkronizálni. A zsűritagok (kiváltképpen Miklosa Erika) szájára ráfagy a műmosoly (vagy csak mindig ugyanazt adják be vágóképnek), a műsorvezetők megszólalásai a produkciók közben pedig vagy valamiféle beteges kompulzió vagy a műsorszámok suta vágásának következménye. Nem hiszem - bár persze számos produkciót nem látunk -, hogy a zsűrizésben túlságosan sok lenne a részrehajlás. Erre csak akkor vehetünk mérget, ha majd Mészáros Lőrinc vagy valamelyik másik új oligarcha unokaöccse is bekerül a döntőbe. De ez idén még nem aktuális.

tnsnames.ora 2016.05.11. 15:30:26

@Donantonio:

Szerintem rossz szemszögből nézed az LFZE-s belterjes romlottságot..Általánosságban véve a korrupció egyik fajtája az, amikor havert kell helyzetbehozni ("Mészáros Lőrinc és föld") a másik, amikor a sokszoros túljelentkezés miatt csak-1-1 jelentkező vehető fel erőforráshiány miatt (az is megérne egy külön misét, hogy miért csillagrombolós költség pl.: 1-1 előkészítős hely).

Ha 2(!) szabad helyre - mint 2015-ben - jelentkeznek Magyarország területéről, amiből az egyik szabad helyet előző évről átcsúszva töltik fel, akkor biztos lehet az ember, hogy nem egzakt művészi különbségek döntenek a jelentkezők közül, hanem háttérbeli könyökharc és érdekérvényesítő képesség (ez nem a jelentkező gyerekek hibája, hanem az LFZE-n belüli legfőbbképpen rektor-fémjelezte presztízsharc-anomália torzulása).

Az LFZE-nek, mint zenei életben meghatározó intézménynek - Szenthelyi Miklós tanszélvezető-docens és Batta korábbi tanszélvezető, rektorhelyettes, kormánybiztos - mi az "érdeke" logikusan? Belterjes status quo-s zárással képviselni az intézmény felvételi és zenész-kibocsátási tevékenységét, érdeksérelem-minimalizálással. Születhetnek első ránézésre, pláne kívülről nézve, meglepő (értsd közvetlenül nem magyarázható) zsüriítéletek a Virtuózokban is, de a rendszer maga az átláthatatlanságról és inkorrektségről szól a peremfeltételei miatt.

Amikor ma már minden a versenyekről szól (zenészek életrajzaiban kitüntető helyet foglal el), milyen versenyhelyzet az, hol van bármiféle tét, amikor 1-1 embert vesznek fel évfolyamonként? Nem probléma-e ha se diverzifikáció nincs a felvételi eljárásban, se egzakt megmérhetőség, se folyamatos nemzetközi kontroll nincs ebben a belterjes magyar-specifikus szellemi pokolban?

Azt állítom, hogy a kíváló zenészek közötti szimpla sorsolás (ki nyerje a nagynyereményt) is sokkal egzaktabb, tisztességesebb, és legjobban feldolgozható a győzteseknek és veszteseknek.

Ha viszont tisztességes - sorsolás nélküli - versenyt szeretne látni valaki akkor azt gondolom
* együtt - egymással párhuzamosan - kellene kezelni a szakmai és közönség-véleményezést (és nem vagy egyik vagy másik).
* A szakmai zsűrinek nem árt nagynak,
* és/vagy nemzetközinek lenni, az unga-bungák minimalizálására
* minden értékelésnek nyilvánosnak kell lenni (nem úgy, hogy általános szépeket mondunk a versenyzőknek és aztán a háttérben döntünk),
* a zsüri tagok nem is beszélhetnek egymással (legyen vér a pucájukban felvállalni saját véleményüket)
* komplex legyen az értékelési rendszer (pl.: hibátlanság, pontosság, kottahűség, anyagerősség, elegancia, értelmezés, frazírozás, érettség, testreszabottság, hitelesség, átélés, rákoncentrálás, ihletettség, korral arányos teljesítmény satöbbi mentén), azért,hogy kikombinálhatatlan legyen a végső szakmai pontszám az egyes zsüri tagok számára, a zsűri-összesúgás maximális ignorálásával. Énkb. ezt várnám el egy egzakt hozzáértő szakmai zsűritől.

MÁS

Sorozatjunkie-ról szedett nézettségi adatok, ami sehogy sem tud előkerülni itt a blogon:

1x01 334e (7,2% SHR), 18-49: 81e (4,5% SHR)
1x02 565e (11,8% SHR), 18-49: 99e (5,2% SHR)
1x03 350e (8,2% SHR), 18-49: 58e (3,7% SHR)
1x04 356e (8% SHR), 18-49: 77e (4,5% SHR)
1x05 416e (9,5% SHR), 18-49: 72e (4,6% SHR)
1x06 380e (8,5% SHR), 18-49: 81e (4,8% SHR)
1x07 366e (8,7% SHR), 18-49: 54e (3,4% SHR)
1xFINALE 355e (8,4% SHR), 18-49: 49e (3,1% SHR)
1xGÁLA 154e (4,1% SHR), 18-49: 16e (0,9% SHR)

2×01: 345e (8,3% SHR), 18-49: 69e (4,7% SHR)
2x02: 404e (10,1% SHR), 18-49: 71e (5% SHR)
2×03: 273e (6,8% SHR), 18-49: 41e (2,9% SHR)

Nem értek hozzá, kevés az információm és tudásom médiaügyi elemzéshez

Ami feltétlen érdekes, hogy a második rész ("KICSIK") hozott egy nagy nézettségcsúcsot (igaz közel sem akkorát), ahogy az 1.évadnál is. Azaz a közönséget, mintha a "cukiságfaktor" vonzaná leginkább a "verseny-feeling" mellett (gondolom én abból, hogy a GÁLA annyira nem érdekelt senkit az 1.évadból). Amely versenyből perdöntően semmit nem érthet a közönség, ugye, a korábban taglaltak alapján.

Nekem kívülállóként úgy tűnik, hogy túl sokat áldoztak be bulvár-cirkusz révén a zene és versenyzők kárára, ami nem jön vissza nézettségben. Megfordítva megérdemelhetne egy hiteles meg komolyanvehető komolyzenei tehetségkutató tévéműsor is egy esélyt (pláne, ha közszolgálatról beszélünk), nem biztos, hogy sokkal rosszabb nézettségi-számok esnének ki a végén.

Mivel már nincs youtube-os megjelenés, így aki érdeklődő - "függését" kiélendő - kényszerítve van a gagyi/inkorrekt tévéműsorra. Pár plusz nézőért beáldozódik az n-1 kieső versenyző fáradozásainak legfontosabb ellenértéke. Így megy ez kis hazánkban, az LFZE tevőleges támogatásával.

Nagyon durván esett 2x03-ra a nézettség. Kettessel kezdődő nézettségszám egyszer sem volt az 1.évadban. A középdöntő lesz az igazi vízválasztó, visszatalálnak-e a nézők.
süti beállítások módosítása