A hozzánk eljutott dokumentum alapján megírtuk, hogy a Kállay-Saunders Band képviselői (kiadófőnök, menedzser és az egyik tag a zenekarból) megegyezett A Dalt gyártó Apropó Médiával arról, hogy a cég nem követett el hibát az élő műsorban. A dokumentum szerint Kállay rendesen, C mollban hallotta a zenei alapot, miközben az adásban D mollban énekelt kétszer is, mivel megengedték neki, hogy újra elénekelje. Azóta viszont a Kállay-Saunders Band kiadó főnöke eljuttatott hozzánk egy közleményt, amiben elhatárolódik az MTI-ben is megjelent közleménytől, miközben a különböző megkérdezett háttéremberek szerint sokkal valószínűbb, hogy Kállay egyszerűen a stressz hatására énekelt rossz hangnemben, mintsem szabotálták volna az előadását.
"Ezúton én Bérczes Ádám kijelentem, hogy nem járulok hozzá a tegnap aláírt nyilatkozat oly módon történő publikálásához, melyben én és a kiadóm mint a nyilatkozat tartalmával egyetértő fél megemlítésre kerüljön.
A tegnapi nyilatkozatomat visszavonom, kizárólag azért írtam alá, mert olyan lelki nyomás alatt voltam a megbeszélésen - amit egyébként ott szóvá is tettem - amelynek hatására nem tudtam kellő alapossággal értelmezni az elkészült szöveget.
Továbbá Pacsai Márk ezúton kijelenti, hogy nem járul hozzá, hogy az ő neve és producer minősége megjelenjen abban a nyilatkozatban mint egyetértő fél, lévén a megbeszélésen nem volt személyesen jelen, így nem írta alá az ominózus nyilatkozatot.
Bérczes Ádám és Pacsai Márk"
- ezt juttatta el hozzánk Bérczes Ádám, annak az Egység Média Kiadónak a vezetője, ahová a Kállay-Saunders Band is tartozik. A március 2-i bejelentéssel látszólag pont került az ügyre, azonban Bérczes elhatárolódása a közleménytől mégis azt sugallja, hogy valami nem volt rendben az adás alatt.
A hivatalos szöveg szerint Kállay C-mollban hallotta az alapot, miközben D-mollban énekelt. Több, egymástól független énektanárral - köztük olyannal is, aki dolgozott már tévés énekműsoron - beszéltünk, és mindannyian azt mondták, hogy alapvetően nagyon ritka az olyan eset, hogy valaki saját magát jó hangnemben hallja, de egy hanggal feljebb énekel mégis. Sokan az abszolút hallást emlegetik, ami az énektanárok szerint is bonyolítja a helyzetet, de egyikük azért elárulta, hogy az abszolút hallás ugyanúgy tanulható, mint ahogy el is lehet felejteni.
Mindannyian azt mondták, hogy ilyen esetben kizárólag az énekes lehet hibás, hiszen ha profi előadóról van szó, aki már egy jól begyakorolt dallal lép fel, akkor is a jó hangnemben kezd énekelni, ha rosszat hall fülére. Ilyen esetekben például kiveszi a fülmonitort és csak a kontroll-ládára támaszkodik, de enélkül is tudnia kéne rendes hangnemben énekelni. Ettől függetlenül mindhárom ének tanár furcsának és szokatlannak találja, hogy valaki az eredeti hangnemben hallja a zenei alapot, de mégis tőle szokatlan módon, eggyel feljebb énekli végig az egészet.
Egyik tanár, illetve egy, a műsorban dolgozó forrásunk is megemlítette, hogy furcsállták, amiért Kállay csak az egyik fülébe rakta a monitort. Mindketten látták a műsort, illetve az énektanárunk több hasonló tévéadáson is dolgozott már, így inkább azt tartották valószínűnek, hogy Kállay valamilyen stressz, fáradtság, idegesség, nyomás, külső behatás vagy akár rossz étel, ital, gyógyszer vagy más szer miatt tudott ennyire más hangban énekelni.
Kállay esetében többször előkerült a szabotálás lehetősége, de arról belsős forrásunk, a tapasztalt énektanár és egy hangmérnök szakember is azt állította, hogy ugyan gyakorlatban lehetséges, hogy Kállay fülére rossz hangnemben küldik a zenei alapot, de ilyen esetben szinte biztosan szándékosságról van szó. Ennek a lehetőségét azonban két forrásunk kategorikusan elutasította, mondván az ország egyik legprofibb stúdiótechnikájával dolgoztak és annyi emberen megy keresztül az egész, hogy szinte kizárt a szándékos szabotálás lehetősége, ráadásul egyikük korábban dolgozott már ezzel a stábbal és elmondása szerint egyszerűen lehetetlen, hogy ilyen amatőr húzás megtörténhessen. Arról nem is beszélve, hogy ahhoz, hogy a kontroll-ládában más hangnemben szóljon az alap, mint a fülmonitorban konkrétan szándékos szabotálás és technikai tudás szükséges.
Az esetet tovább árnyalja, hogy állítólag a helyszínen többen is felfigyeltek Kállay furcsa viselkedésére. Amikor második alkalommal hozzákezdett volna a dalához - ezt a tévében nem lehetett látni - akkor a gitárosa hangot adott neki, de belső forrásunk szerint az is hamis volt, pontosabban alapból rossz hangnemben próbált segíteni az énekesnek, aki utána ugyanúgy rosszul adta elő a dalát.
Természetesen addig biztosat mi sem tudunk mondani, ameddig nem kerülnek ki a nyers, vágatlan hangsávok a műsorról, de mindenesetre azért furcsa, hogy mind az énekes, mind a kiadója némileg eltérően reagált a hivatalos megállapodásra, amit az MTI is kiadott.
Attila1234 2016.03.03. 09:03:20
2016.03.03. 09:04:41
huhujje 2016.03.03. 09:05:17
cukkmukk 2016.03.03. 09:09:18
Cathcart_ezredes 2016.03.03. 09:09:47
HaCS 2016.03.03. 09:11:49
Így a sokadik poszt után már csak megkérdem, megtekinthető bárhol a neten az EREDETI tv-adás felvétele? Mindenhol csak azt a szerkesztett magyarázós videót találom.
Is 2016.03.03. 09:14:13
HaCS 2016.03.03. 09:15:40
Lutriboy 2016.03.03. 09:20:02
ghck 2016.03.03. 09:21:18
Terézágyú 2016.03.03. 09:22:13
Grafitnyúl 2016.03.03. 09:24:35
GrenAbla 2016.03.03. 09:30:20
traxx 2016.03.03. 09:30:50
miciur 2016.03.03. 09:38:27
Doubledeceker 2016.03.03. 09:42:28
Én iis valami tudatmódosító szerre gyanakszom.
Izo 2016.03.03. 09:44:33
kristoof 2016.03.03. 09:45:55
Tr4nCe 2016.03.03. 09:46:15
HaCS 2016.03.03. 09:47:24
Készpénzért természetesen.
Izo 2016.03.03. 09:48:05
"a gitárosa hangot adott neki, de belső forrásunk szerint az is hamis volt"
A gitár nem élőben ment, szóval lehet, hogy nem is volt fölhangolva rendesen.
cube527 2016.03.03. 09:50:01
Pandacsöki_Boborján 2016.03.03. 09:50:35
Kállay segge alól direkt ki kellett húzni a széket, mert abszolút esélyes volt a győzelemre. A dala pont ugyanaz a magyar viszonylatban nagyon korrekt, trendi rádiós sláger színvonal, mint a Pioneer. Ráadásul ő fel tudott mutatni már egy Eurovíziós 5. helyet. Arról nem is beszélve, hogy míg a többieknek volt pár tízezer Facebook-követője, addig neki 180 (!) ezer rajongója van a közösségi oldalon. Elintézték, hogy a machinált zenei alappal hamisan énekeljen a döntőben és kész. Tudták, hogy a nézők akár őt tartják hibásnak, akár nem, egy végig hamisan énekelt produkció után senki se szavazna rá jó szájízzel.
Azért lóg ki nagyon a lóláb, mert nem arról van szó, hogy a dalban néha hamiskás volt, hanem végig konzisztensen feljebb énekelte a dalt - egyértelmű, hogy végig a fülében szóló elbaszott vacakhoz igazodott.
A zsűriből egyébként Zséda volt az, aki megpróbálta Kállayra kenni a dolgot - az ugye megvan, hogy az ő fő dalszerzője Szabó Zé, aki a Pioneer-rel volt versenyben? Az a Zséda, aki az X-Faktor több évada alatt EGYEDÜLI sztárfellépőként playbackelt, és nem merte vállalni az élő éneklést... Ez a nő nálam végleg leírta magát.
Az meg a legbeszédesebb, hogy a köztévé papírokat próbál meg mindenkivel aláíratni, és a fentiek szerint ráadásul ezt úgy, hogy komoly "lelki nyomás" alá tették az érintetteket - képzelem, miféle agymosás meg fenyegetőzés mehetett ott.
szociál · szociesatjukol.blog.hu 2016.03.03. 09:54:29
De jövőre úgy is megpróbálja, mert nem bír megülni a seggén.
duerer 2016.03.03. 09:54:48
- Lement egy adás, ami a NÉZŐ számára hibás volt.
- Ezután ujjal mutogatnak a felelősök, hogy ki baszta el.
A nézőt ez pont nem érdekli.
Sérül minden fél pozíciója, semmi értelme az egésznek.
A helyes megoldás:
- A felelősök (énekes, tévé, technikusok) EGYKÉNT elnézést kérnek, és ígérik, hogy ilyesmi nem történik meg többé.
- Néző megnyugszik, sőt még el is mormogja, hogy tökjó fejek.
A felelősök pedig a hátsó udvarban egy barátságos ketrecharcban lerendezik, hogy ki baszta el - a nyilvánosság TELJES KIZÁRÁSA mellett.
Tr4nCe 2016.03.03. 09:57:04
new_boy_on_the_block 2016.03.03. 10:00:57
HaCS 2016.03.03. 10:02:11
Köszi.
Tr4nCe 2016.03.03. 10:03:40
András Erdélyi 2016.03.03. 10:12:24
kb 1 óra 9 - 10 percnél kezdődik a KSB dala.
2016.03.03. 10:12:53
mics.1 2016.03.03. 10:14:20
traxx 2016.03.03. 10:17:45
hordalek 2016.03.03. 10:20:26
Nem értem, hogy a fészbúkos lájkok száma mit számít. Érdekel az valakit?
Amúgy meg mindegyik, aki nem magyarul énekelt, elmehet a picskülbe! Annyit finomítanék, hogy Kállayin kívűl ők legalább privátban beszélnek magyarul.
krj 2016.03.03. 10:26:08
További magyar hang 2016.03.03. 10:29:29
shred 2016.03.03. 10:34:09
duerer 2016.03.03. 10:36:46
Az énekesen véletlenül rajtamaradt egy stúdióeffekt.
Tehát az is lehet, hogy KSA jól énekelt mindent, csak egy kósza autopitch bekerült az effekt-sorba. Vagy egy ADT kórus effekt lett rosszul felparaméterezve.
Mivel amúgy is nagyon "vizes" az énekhang, lazán el tudom képzelni, hogy valami oda nem illő effekt került a presetbe és az tolta el a végleges mixet.
Az igazság akkor derül ki, ha hallható az eredeti "száraz" ének valahol.
Csak nehogy úgy járjon, mint ez itt ni:
www.youtube.com/watch?v=SOyZd3D65Z4
HaCS 2016.03.03. 10:43:30
A színpadi monitorozással képben vagy, vagy házi stúdióból származnak az ismereteid?
Csak kérdezem.
Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2016.03.03. 10:49:38
Másrészről meg maga is elmagyarázta egy videóban, hogy a gitár kezdő hangjaitól kerül képbe (hangba) és azt most nem kapta meg a fülmonitorába.
Itt:
www.facebook.com/andras.kallaysaunders.3/videos/vb.501519843/10153940807819844/?type=2&theater
Tr4nCe 2016.03.03. 10:53:47
Vipera01 2016.03.03. 10:58:09
(Mondjuk ezt most úgy mondom, mintha különösebben érdekelne az Eurovíziós, és elhinném, hogy tényleg a zene számít ott)
HunYetti 2016.03.03. 10:59:39
furo80 2016.03.03. 11:02:50
BeastBoy 2016.03.03. 11:04:57
duerer 2016.03.03. 11:11:53
Volt pár kisebb színpadi munkám, ill elég sok időt letoltam a digitális audio szakmában, hogy tudjam: elég egy rossz klikk valahol a keverőszoftverben, és kész a baj :)
Másra mutogatni pedig mindenki szeret az audio-szakmában...
Az énekes baszta el. Nem, a bőgős baszta el. Nem, a technikus baszta el.
Nem, mert nem ez volt megbeszélve, a producer baszta el.
Ezt mindig is utáltam, és gond nélkül leordítottam a stúdióban bárki fejét, ha ezzel próbálkozott.
Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2016.03.03. 11:16:40
Ahogy a fülesben hallania kellett volna.
Ami a fülesben ténylegesen szólt.
Ami Kállay szerint a fülesben szólt.
Ahogy énekelnie kellett volna.
Ahogy énekelt.
heimdall 2016.03.03. 11:21:26
Tudom, hogy ez csak az Index.hu, de azért na. Meg ugye állítólag újságíróval van dolgunk.
Grafitnyúl 2016.03.03. 11:22:54
turorudi · http://check.blog.hu 2016.03.03. 11:30:12
Steppenwolf 2016.03.03. 11:31:37
Az Eurovíziós dalválasztásban pedig soha nem játszott a facebook követők száma, sem a két évvel ezelőtti jó szereplés.
Leírták fentebb, ha hamisan megy a fülére a kontroll, kiszedi és nem zavarja tovább - ha profi előadó, mennie kell úgy is a dalnak.
Sanszosabb, hogy valami szer hatása alatt volt megint, mint amikor balhézott a hajón. Elég zavartan viselkedett végig.
2016.03.03. 11:34:32
colonel Tigh 2016.03.03. 11:35:03
Johnfive 2016.03.03. 11:40:38
dezspet 2016.03.03. 11:48:19
Jó cikk és köszi, hogy felhoztad a témát!
Egyszerű a megfejtés: a dalnak eleve kétféle verziója létezik. A stúdióban készült változat d mollban, magasabban készült, színpadon viszont vszeg mindig egy egész hanggal lejjebb énekli a dalt András. Ez egy bevett gyakorlat, stúdióban kiénekel olyan magas hangokat, amiket élőben nem vállal be. A Dalban végig c mollban énekelt, a döntőben viszont valamiért valaki a fülesbe a d moll, eredeti, magasabb verziót adta be neki, míg kifelé, és a helyszínen lévő kontroll ládákból a c moll alap szólt (hallani is lehet, hogy a magas hangokkal erőlködik kicsit). Kállay Sanders azon kevesek közé tartozik szerintem, akik kristálytisztán énekelnek, de hallhatóan őt is zavarta, hogy kintről, a monitorokból más magasságban szól a dal. De nem tudta, tudhatta, hogy a közönség mit hall, ezért nem volt mit tennie, végül abban énekelte végig a dalt, amit a fülesben hallott. Nem ismerem őt személyesen, de több száz koncerttel a hátam mögött, nincs más megoldás erre. Az összes énektanár, meg akiket megkérdeztél hülyeséget beszél, bocs. Ennek semmi köze az abszolút halláshoz, olyan nincs, hogy valaki végig egy hanggal feljebb énekel ahhoz képest, amit a fülmonitorban hall. Akkor se, ha - ahogy talán sugallod - iszonyúan be van tépve. A kérdés csak az, hogy valaki szándékosan szívatta e meg őt, vagy ekkora baki történt a háttérben. Ez utóbbi szinte biztosan kizárható, mert azt feltételezi, hogy valaki két külön eszközből játszotta le a dalt, tökéletesen egyszerre indítva a két felvételt. Ilyen nem történik véletlenül. Mint ahogy, még egyszer, olyan sincs, hogy valaki végig szinte tökéletesen egy hanggal feljebb énekeljen. Az, hogy az egyik füléből esetleg kivette a fülest, csak azt bizonyítja, hogy hallotta, hogy a kinti felvétellel (a színpadi monitorban) valami nem stimmel, de végül is nem mert más hangnemben énekelni, mint amit a fülesben hallott, mert azt gondolhatta, hogy a színpadi kontroll nem stimmel. Ez ugyanis három külön rendszer: füles, színpadi kontroll és ami a közönség felé szól (sőt, négy, ha külön veszem a tv-ben sugárzott alapot). Szóval nincs más megoldása a dolognak, mint hogy valaki szándékosan megszívatta őt.
Secnir 2016.03.03. 11:49:57
Zoltán Almási 2016.03.03. 11:51:19
HaCS 2016.03.03. 12:24:11
Leírom nagyjából technikailag hogy áll össze egy ilyen tv-adás keverőrendszere.
Nem tudom itt pontosan mi a helyzet, de optimális esetben minden sáv három helyre érkezik meg három külön keverőbe, melyek közül egy az adásba kerülő hangért, egy a helyszíni nézőtéri hangért, ill. egy a színpadi monitorrendszerért felel.
Az "effektezés" a gyakorlatban úgy néz ki, hogy az effektek nem az énekhang mögé vannak sorba téve, hanem az effektlánc egy külön stereo, vagy az effektek egyenként egy-egy stereo sávba külön érkeznek meg. Ezeket keveri hozzá a nyers sávhoz a helyszínen a hangmérnök. A lényeg, hogy ezt az effektláncot alapesetben a helyszínen csak az egyik gép dolgozza ki, a másik csak sávokként megkapja, ergo a helyszínen mindenhol ugyanaz az effektlánc hallható.
Ha valami okból, produkció kérésére vagy fene se tudja mégis külön effektláncot kell összeállítani a monitorrendszerhez (itt azért már többen felvonják a szemöldöküket), akkor jön a következő gond. A hangmagasság szabályzásáért felelős effekt(pitch) színpadi produkcióban nem igazán használatos. Nincs kint csak úgy egy gombon, amire rá lehet könyökölni, vagy elgombázni. Elő kell hívni, be kell illeszteni a láncba, sávokról bemenő jelet adni stb. Meg lehet oldani, de olyan isten nincs, hogy véletlenül bennmarad, vagy mellényúl valaki. Emellett nem zenei hangokra van megadva, és nem is olyan egyszerű csak úgy fülre pont egy nagy-szekundot állítani.
Apropó bemenő jel. Az effektlánc ebben az esetben csak az énekes hangjának színezésére szolgál. Készen hozott zenei alapba akár stereo, akár sávonkénti az anyag soha nem nyúlkál bele az ember. Honnan tudhatná, mi volt a koncepció. Ennélfogva az ilyen sávokon ki van kapcsolva minden, az effektláncba sincs bekapcsolva. Még egy véletlen hiba kéne.
Ha még hozzáveszem, amit az úriember a videóban állít. Ahhoz hogy a fülében más hangnemben szóljon a dal, mint a lába előtt lévő ládában még egy stereo sávot létre kell hozni a monitorkeverőn. Emellett komoly szaktudást és előkészületet igényel a folyamat, és mindenképp van nyoma. Épp ezért nem is hiszem, hogy egy komoly hangmérnök ilyen macerás ostobaságra vetemedne. Ha tényleg ki akartak volna szúrni szegénnyel, akkor kb. négy olyan mód jutott most hirtelen eszembe, ami ennél sokkal egyszerűbb és szinte nyomtalan.
Nem voltam a helyszínen, nem tudom mi történt pontosan. Lehet, hogy valóban volt technikai hiba, de olyan természetű "hiba", amit az úriember a videóban próbál valahogyan megfogalmazni szerintem teljességgel kizárt.
magyaridióta · http://magyaridiot.blog.hu 2016.03.03. 12:26:28
amúgy Butch Cassidy likes this.
jaaskinnen (törölt) 2016.03.03. 12:44:36
Kytia 2016.03.03. 12:47:11
CsakMintTe 2016.03.03. 12:47:55
CsakMintTe 2016.03.03. 12:52:02
Kytia 2016.03.03. 12:57:24
Ahogy a fülesben hallania kellett volna. - C-moll
Ami a fülesben ténylegesen szólt. - D-moll
Ami Kállay szerint a fülesben szólt. - D-moll
Ahogy énekelnie kellett volna. - C-moll
Ahogy énekelt. - D-moll
HaCS 2016.03.03. 13:02:07
Emellett ez a vádaskodó videó különböző címeken minden áldott nap kikerül az Index főoldalra úgy, hogy lehet senki nincs a szerkesztőségben, aki értené miről is beszél ez az ember. Ha mégis értik, annál rosszabb.
Feltűnő, hogy a kiadó, meg a (videóban is szereplő) zenei producer keltik itt a médiahisztit, nem András. Náluk nem a hírnév, meg a karrier a tét, hanem simán a készpénz.
joessa84 2016.03.03. 13:16:30
Aki tanult zenész (!) (aki tanult a hangképzés fiziológiai és pszichikai alapjairól, aki tanult ének-hangképzést, akinek zenei hallása kifinomult, aki tisztában van a zenei artikulációval, aki a zenei intonálás biztonságos technikájával rendelkezik), annak első hallásra feltűnt Kállay S. A. rendkívül bizonytalan előadásmódja, aki folyamatosan felfelé intonált - így "sikerült" neki a félre-éneklés. Amit gondolom nem készakarva tett, de az intonálás bizonytalansága eredményezte ezt.
Pacsai M. szerint Kállaynak abszolút hallása van: nos, ezt kétlem, mert aki ilyen hallással rendelkezik, az mindenféle segédeszköz (pl. hangvilla, bármely hangszer hangja) nélkül képes felismerni (meghallani) és intonálni egy adott hangnemben.
Hallgassa meg zenei szakember (nem hangmérnök) az első taktusokat többször: az eredeti dallam hangköz-tartása nem azonos a döntő első és másodszori előadásával, de ez azért van, mert Kállay állandóan felfelé intonált, aki a már az első T1 (tiszta prím) leéneklésével felfelé ment, majd a K3 (kis terc) dallamugrást majdnem N3 (nagy terc) ugrássá tette (lebegtette a K3-at), és lehetne folytatni a sort hangról hangra. Voltak találkozási pontok (azonos hangmagasságok) a zenekarral és a szólistával is, de Kállay ezekhez sem tudott igazodni.
Azt mondja a P. M. hangmérnök (Kállay-dal zeneszerzője), hogy tisztán énekelt végig, "csak" feljebb. Mint tanult zenész , ezt a mondatát kikérem magamnak. Én azon is lerökönyödtem (már korábban is), hogy Kállay-nak a hangképzése szörnyű, csak erőlködve nyomja a hangokat.
Az énekhang a legegyszerűbb transzponáló hangszer, de ez, ha nem avatott kézben működik, akkor ilyen hangzást produkálhat, amilyet 2x is (sajnos) hallhattunk.
Röviden arról is szót ejtek, hogy a legkisebb érzelmi behatás is meg tudja változtatni az intonálást egy verseny-helyzetben: amikor egy érzelem erősebb a belső hallásnál (pl. ki tudja mit tett előtte, mit ivott, -hogyan élte meg, hogy az előtte fellépők ("ellenfelek) milyen zenei teljesítményt nyújtottak,- mennyire volt túlzó az akarása a győzelemre,- a koncentrálást mennyire vette komolyan - stb.).
Végül: ha semmi nem szólt volna a fülmonitorban, akkor hogyan tudta, hogy mikor kell elkezdeni? Ugyanis nem volt időbeli elcsúszás a dalkezdés és a folytatás között, de intonálás-beli különbség az volt, de ez Kállay rossz intonálásának (lebegtette a hangközöket) köszönhető. Sajnálom, hogy a zsűri, aki szakértőnek titulálja magát, ezeket nem hallotta meg, és még a legjobb 4-be is betették a hallottak ellenére! Versenyen nincs olyan, hogy 2x előadhatja valaki a produktumát!
Sajnálom, ha Kállay lezártnak tekinti az ügyet, könnyebb ezt nyilatkozni: nem nézem hülyének, de ha ő nem képes meghallani a felvételek alapján, hogy mit - hol hibázott, akkor csak sajnálni tudom, egy igazi zenész felismeri az előadás hibáit, mert azokból tud tanulni. Nagyon nagy hibának tartom a Pacsai M. által internetre feltett videót, - az MTVA helyében jogi lépéseket is fontolgatnék.
joessa84 2016.03.03. 13:22:01
Szabinho 2016.03.03. 13:33:05
joessa84 2016.03.03. 13:40:07
Az sem jelent semmit, hogy KSA előtte és utána tisztán lenyomta-e vagy sem, vagy akár holnap tisztán előadja-e. Itt kizárólag a döntő 2 felvételét kell hangról hangra meghallgatni, az eredeti dallam hangköz-tartását összehasonlítani a 2 döntős felvétellel, a dal kottáját (mint biztos dallam-lejegyzést a hangköz arányokról) összehasonlítani a hallottakkal: pl. ahol k3-t kell énekelni, ott valóban k3-t énekelt-e, és így tovább.
onderon 2016.03.03. 13:47:05
duerer 2016.03.03. 13:48:30
Előveszem a legszebb anti-csajozós hangomat, és ráordítok az egybegyűltekre, hogy "nem érdekel, hogy mi történt, kijavítjátok a hibát, van rá fél óra".
Van, aki megsértődik, vele általában nem dolgozom többet. :(
Van, aki megérti, hogy a helyzetet akarom megoldani, és jó barátok leszünk. :)
És ami a legfontosabb: minden zárt ajtók mlögött történik.
Nem a közönség feladata tudni erről, nem a közönség feladata megoldani azt.
A közönség feladata a szórakozás, nekünk profiknak pedig a szórakoztatás.
Show must go on.
Kytia 2016.03.03. 13:59:19
Biztos nagyon nagy zenész vagy, gratulálok. Ugyanakkor kissé visszavehetnél. Zenei hallása pedig mindenkinek van (merthogy ugyanazzal a füllel halljuk a zenét is, mint mást), csak akik nem zenélnek, azoknál nem látszik/nem feltétlenül tudják produktumba átforgatni. Ezt meg te tudhatnád, ha már olyan okos vagy.
kis.herceg 2016.03.03. 13:59:57
balos pacsirta 2016.03.03. 14:03:18
dreamy3 2016.03.03. 14:51:15
Egész pontosan ha hangnemekről van szó:
c-moll (Esz-dúr) 3b előjegyzés
d-moll (F-dúr) 1b előjegyzés
Tehát most akkor 1 hanggal feljebb énekelt (transzponált), vagy másik hangnemben énekelt? Mert egy másik hangnemben is lehet ugyanazzal a hanggal kezdeni, csak itt pl. 2 fél hang különbség lenne.
Ez azért nem mindegy, inkább kérdezzék meg a zenetanárokat, hogy valóban c-moll helyett d-moll-ban énekelt, nem pedig 1 hanggal felfelé transzponálva?
Slepy 2016.03.03. 15:03:20
immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2016.03.03. 15:26:33
balambher 2016.03.03. 15:54:20
Nem láttam a műsort, ezért csak találgatni tudok. Vagy az volt, hogy a kedves előadónak egyszerűen rossz a hallása - mert ha valaki izgul, akkor hamisan fog énekelni, nem pedig tisztán csak éppen rossz hangnemben.
Vagy még ami elképzelhető, hogy a torka megszokta, hogy azt a dalt mindig egy bizonyos hangnemben énekli el, és itt nem abban hangzott fel az alap, a torka pedig magától hozta, amit megszokott. De ehhez az kell, hogy tényleg nagyon sokszor (többszáz), és tényleg mindig ugyanott (rezgésszámot tekintve) szólaljon meg.
psmith 2016.03.03. 16:16:22
mládenka 2016.03.03. 16:40:37
Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2016.03.03. 16:40:56
De ez az egész tényleg kit érdekel? ölég hamisan énekelt, ennyi
Kocc 2016.03.03. 16:53:56
Philip F. Queeg 2016.03.03. 17:13:47
Hát apám, nem semmi vetítögép vagy.
:DDDD
doublecross 2016.03.03. 19:32:39
André Goodfriend 2016.03.03. 21:18:47
Figyuzzka 2016.03.03. 22:06:04
Írd be a képen látható betűket 2016.03.03. 22:34:33
aki egy sms-t küld be ilyen műsorokra, azoktól 4 évre meg fogom vonni a szavazati, kommentelési és internethasználati jogot, amikor hatalmora kerülök. Aki 2-t küld be, annak 2-szer 4 évre.
Aki 20-at küld be, mint te, annak (mivel már írástudó vagy) ez elégge életfogytignak fog kinézni.
Aki a dalt-t nézi, vagy ide küld be sms-t, annak mindezt kétszeres szorzóval.
IDIÓTA!
Világvevő 2016.03.04. 00:30:12
azszép 2016.03.04. 01:02:15
ez az arc még mindig tehetségkutatókban nyomja? megélhetésitehetségkutatós? (bocs MHSZ, nem tudom hol a kötőjel mostanába)
félreértés ne essék, nem a bőrszinével van bajom. mondjuk a tetkói elég bénák. ötletként, stílusként tetszenének, de a keménytől igen messze vannak, ilyen figurák levonós tetkóként mehetnének ovodásokra kb
turorudi · http://check.blog.hu 2016.03.04. 01:10:53
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.03.04. 03:28:16
Ellenben olyan énekesek vannak itt, akiket nem csak az adott műsorból ismerhet.
Engem csak az zavar, hogy a tehetségkutatók kapcsán az a fontos, hogy "kit lehet eladni", ki lesz érdekes a bulvárhoz. Az énektudást ma már lehet szoftveresen is pótolni, és sokszor így születnek a legendák, hogy ki az aki stressz hatása alatt sem hibázik... Igen, tudom, régen is volt, hogy más énekelt (akár élőben), mint aki a színpadon tátogott, mindig lehettek frontemberek akik ének és zenei tudása legenda volt. De jóval kevésbé van meg az az érzés, hogy mindaz amit hallunk "igazi".
És lehet, hogy az adott előadó őstehetség, de akkor is az jut eszembe, hogy bár mindenki azt mondja egy hangnemmel így elmászni furcsa, ha viszont software korrigálja az énekhangot, ott elég lehet hozzá egy elírás is.
Ahhoz, hogy higgyünk a produkcióban, pont ezért kell tisztázni, hogy mi is történt, hogy sikerült pont így elmászni...
Fax 2016.03.04. 05:25:52
Szánalmas ez a zsebnácizás... Nem érezted az iróniát te marha ?
svédmasszőr 2016.03.04. 06:35:07
brummicsek 2016.03.04. 07:01:57
JMXFAN 2016.03.04. 21:24:50
Van ilyen... lattam mar... es megdobbentoen sokaig kepesek az (nem csak az) enekesek ezt tartani ha olyanok a korulmenyek... most is olyan volt..
évisokk 2016.03.04. 21:27:13
Amúgy már uncsi a téma, nem nyert és kész!
Inkább Freddienek kéne ütős (nem szó szerint) :D ötleteket gyűjteni a jobb színpadi megjelenéshez, koreográfiához.. Stockholmban kevés lesz a jóképűség/érdekes hangúság.
Hajrá Freddie!!