Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Senki sem felelős a Maradj talpon! felvételén meghalt néző esetében

2016. február 17. 09:08 györgyi 68 komment

A Maradj talpon! vetélkedő szeptember 22-i forgatásán a műsor egyik statisztája, a 32 éves Dobos Kinga az egyik szünetben rosszul lett, majd nem sokkal később meghalt. Élettársa halála ügyében panaszt tett Boda Sándor, a tisztifőorvosi hivatal most lezárult vizsgálata szerint azonban senki sem hibázott.

A fiatal nő élettársa, Boda Sándor szintén statisztaként volt jelen, szerinte a cukorbeteg Kinga az inzulinhiány miatt vesztette életét. Ugyan Kingáért előbb esetkocsi, majd mentőhelikopter érkezett, sem a forgatáson jelen lévő egészségügyi személyzetnél, sem a mentőknél nem volt inzulin - írja a Bors. Az OMSZ szerint azonban a mentőjárműveken, valamint a men­tőhelikopteren az inzulin nem rendszeresített gyógyszerkészítmény.” Az OMSZ a szakmai protokollok és szabályok, valamint az elvárható gondosság és körültekintés követelménye alapján végezte a beteg ellátását, így a szakmai szabályok megszegése nem állapítható meg. Fellebbezésre nincs lehetőség.” - szól a határozat.

Boda Sándor megtámadja a döntést. Azóta Finnországba költözött és jelenleg ügyvédet keres.

gundel_takacs_gabor_mtva.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ritmizáló algoritmus 2016.02.17. 09:14:57

mindenképpen pénzt akarok a nőm után, mert az feledteti a keletkezett űrt... többek között, ezért sem nézek tévét

cukkmukk 2016.02.17. 09:55:21

"a mentőjárműveken, valamint a men­tőhelikopteren az inzulin nem rendszeresített gyógyszerkészítmény" Hát ez baromi nagy hiba. Már szinte bűn.

mikimackó 2016.02.17. 09:55:55

elég lenne ásó, lapát a mentőben, egyből el is földelhetik a pácienst !!!

Mr.paksimogyoró 2016.02.17. 10:51:49

Sajnálom a nőt, és a párját is, de ha cukorbeteg, miért nincs NÁLA inzulin?

Raven1975 2016.02.17. 10:52:03

Az inzulin rendszeresített gyógyszerkészítmény a mentőautókban! Már csak azért említem, mert annak idején mikor még élt a mamám, nem egyszer mentették meg a mentősök az életét, teljesen lezuhant a cukorszintje, de sajnos már nincs közöttünk! :-(

briggancs 2016.02.17. 11:33:35

Maradjunk annyiban, hogyha valaki cukorbeteg, akkor legyen nála mindig cukor meg inzulin. Ez nem a mentőszolgálat, meg az ügyelet, meg nemtudom mi dolga, hanem a beteg saját személyes felelőssége.

ErrOr 2016.02.17. 11:36:36

Nincs szükség a mentőkben inzulinra, magas cukor esetén infúzióra kötik. A magas cukor hosszú órák alatt alakul ki, ott inkább a nő és a férj felelőssége vizsgálható. Hypoglikémia esetén meg szőlőcukor kell.

Lady Ann 2016.02.17. 11:50:45

Hm, ha srác nyilván tudta, hogy a barátnője cukorbeteg. Így már kérdés, hogy ezt jelezte-e a segítségükre sietőknek, azok tovább adták-e a mentőknek, stb. Meg, hogy miért nem volt a lánynál inzulin.

ttom 2016.02.17. 12:03:04

@Raven1975: Ha lezuhant cukorszintre inzulint adnak, az már régen rossz. Az inzulin ugyanis arra való, hogy csökkentse a vércukrot. Ha leesik mert valaki túl sok inzulint ad be és/vagy pl. órákig nem eszik, iszik, akkor cukrot kell neki adni (pl. szőlőcukor, cukros ital).

cerebella 2016.02.17. 12:05:47

De igen, van felelős: ő maga. Ha cukorbeteg, akkor legyen nála mindig minden cucc, amire szüksége lehet. Elhiszem, hogy a családnak ez tragédia, de nem mindig más a hibás. A pénz meg persze jól jönne nekik...

cerebella 2016.02.17. 12:08:24

@ErrOr: "A magas cukor hosszú órák alatt alakul ki".

Ez baromság. Attól függ, hogy az elfogyasztott ételnek/italnak milyen a glikémiás indexe. Minél magasabb, annál gyorsabban emeli a vércukorszintet. Ehhez elég lehet akár néhány perc is.

Cuhavidéki 2016.02.17. 12:09:36

@ErrOr:
1.) a cukorbeteghez különleges elsősegélykészletet kell alkalmazni. Erre egy minta:
Pl: www.diabetesforecast.org/2014/06-jun/tips-on-creating-a-first-rate.html
2.) Az inzulin kifogyása után két óra alatt kialakulhat a ketoacidózis.
Hiperglikémia előfordulhat rebound hatásra is, hipoglikémiát követően.
A ketoacidózis észlelése után sürgősen meg kell a kezelést kezdeni, életveszélyes helyzet alakulhat ki.
www.diabetesselfmanagement.com/managing-diabetes/blood-glucose-management/diabetic-ketoacidosis/
Elsősorban az 1-es típusú cukorbetegek a veszélyeztetettek, újabban a 2-es típusúaknál is előfordulhat ketoacidózis (minél radikálisabb a kezelés).

Raven1975 2016.02.17. 12:17:17

@ttom: Pontosan tudom mire való az inzulin és én fogalmaztam félreérthetően. Elnézést kérek :)

Cuhavidéki 2016.02.17. 12:17:53

@ttom: Raven csak annyit mondott, hogy megmentették a mamája életét. Kóma közeli alacsony vércukor esetén nem elég a cukros víz, glükagon injekciót kell beadni.
Sajnos előfordul, hogy a gyógyszertárban sem tartanak, hűtőben kell/kellene tartani.
www.diabet.hu/info.aspx?web_id=&sp=169

aronsatie 2016.02.17. 12:26:00

Mit keres Gundel Takács fotója a cikk végén?
Nem ő az áldozat, se nem Boda Sándor, de még csak nem is a mentőszolgálat illetékese.

ttom 2016.02.17. 12:32:13

@Raven1975: @Cuhavidéki:
Semmi gond. :) Igen, a "teljesen lezuhant a cukorszintje" egy kicsit félreérthető volt, nem derült ki hogy ez az inzulinadás következménye vagy kiváltó oka volt, vagy egy független gondolat. :) Csak emiatt írtam, hogy tiszta legyen.

Pista Erős 2016.02.17. 12:32:42

Maradjunk annyiban, legalább 20 féle inzulinkészitmény van, mindenkinél eltérő kezeléssel-nem hiszem hogy egy mentő fel lenne készítve erre vagy kellene. A ketoacidózis napok-hetek alatt kialakuló szövödmény, nem is annyira az inzulinhiány mint a dehidratáltság okozza-szinte minden cukorbetegnek hónapokokn keresztül 30-50 közötti vércukra, de nincs keton a vizeletükben, régen nem volt ritka 1-2 év eltelte a cukorbetegség kezdete és a kezelés megkezdése között,. De lehet 3-as vércukorszint mellett ketoacidózis-hányás miatt. Akár nem cukorbetegeknél is. Egyébként ketontesztcsík inzulin, szőlőcukor mellett alap!!!

Csipyke 2016.02.17. 12:38:56

@Mr.paksimogyoró: bingo, vagy az elettarsnal. Ettol fuggetlenul sajnalom.

Pista Erős 2016.02.17. 12:43:47

@cerebella: ez baromság, a szőlőcukor!!!nem emeli néhány perc alatt a vércukrot. Bár 100a glikémiás indexe, nyálkahártyáról felszívódik, és azonnal a véráramba kerül. De lényegtelen, mert a ketoacidózis a kiszáradás következménye, nem amagas vércukornak,
folyadékfogyasztással megelőzhető.

cerebella 2016.02.17. 12:48:49

@Pista Erős: de igen, a szőlőcukor gyorsan emeli a vércukorszintet, ezért kell azt ennie a cukorbetegnek, ha leesett a vércukra.
A ketoacedózisról meg szót sem ejtettem, összetévesztesz valakivel...

ErrOr 2016.02.17. 13:03:38

@cerebella: 25 fölötti cukorról beszélünk. Mire a hiperglikémia miatt valaki meghal az órák, napok kérdése.

ErrOr 2016.02.17. 13:05:38

@Pista Erős: a kiszáradásnak a magas vércukorszint miatti folyadékvesztés az oka

kissiú 2016.02.17. 13:19:04

Valóban nincs inzulin a mentőn. Jómagam minden kómás, hyperhlikémiás beteget infúzióval kezeltem, volt aki még a kórházba érés előtt (30-60 perc) ébreszthetővé vált.

A túl gyors vércukorcsökkentés igen veszélyes, agyödémát, agytörzsi beékelődést okozhat, ezért az inzulinterápiát inkább a fekvőbetegintézményre bízza az OMSZ.

A másik ok inkább hagyományos: régen, amíg nem volt vércukormérő, és a háziorvos találkozott egy eszméletlen cukorbeteggel, tilos volt inzulint adni. Inkább glükózt, ha volt. Ok: ha egy hyperglikémiásnak tovább emeli glükózzal, az nem sokat oszt vagy szoroz. De ha egy hyposnak tovább csökkentené, azzal halált is okozhatna. De mondom, ez inkább törénelem.

Neville Copperpot 2016.02.17. 14:08:36

@cukkmukk: a cukorbetegeknek (altalaban) van annyi esze, h nem megy sehova az a motyesz nelkul amin az elete mulik (i.e. inzulin).

alprazolam 2016.02.17. 14:18:37

egy fillért sem fog tudni kiperelni senkiből.

szoknyavadász · http://szoknyavadasz.blog.hu 2016.02.17. 15:31:33

Ocsmány dolog, hogy már a cikk címe azt sugallja: ha meghalt a néző, akkor felelős KELL. Az pedig még ocsmányabb, hogy odatettétek Gundi fényképét illusztrációnak. Szegénynek annyi köze sincs ehhez a halálesethez, mint a comment.comnak a média mélyrepüléséhez.

cselaxi 2016.02.17. 16:08:37

@Mr.paksimogyoró: Én ezt a szrságot 47 éve nyomom (kicsit vagyok több...), de Insulin és MÉRŐKÉSZÜLÉK nélkül legfeljebb a sarki boltba megyek le.

2016.02.17. 16:10:04

Azért elég szomorú, ha kijön a mentős és egy ilyen, azt gondolnám rutin ügyben, nem tudnak segíteni.
A jogi takarózás egyenesen ocsmány dolog.

cselaxi 2016.02.17. 16:11:40

@ErrOr: Nekem, 8 évesen (60-as évek vége), kórházban 1.040 volt a cukrom, ez a mostani mértékegységgel cca. 58. Bejött a főorvos, és a nővéreket kérdezte, hogy nem kómáltam-e be.

cselaxi 2016.02.17. 16:16:26

Én úgy vettem észre, hogy úgy vagyunk szocializálva, annyira tele vagyunk indulatokkal, hogy -kis túlzással- már szinte mindenért akasztani akarunk.
Szerintem, ha ezen egy kicsit is tudnánk változtatni, le tudnánk győzni magunkat, előrébb jutnánk.

Kondom Keselyű 2016.02.17. 16:26:01

Szerintem eleg morbid a gundi foto a cikk vegen.
en biztosan nem raknam be.

isti75 2016.02.17. 16:38:59

Hogy jön ide a penz???

Neduddgi 2016.02.17. 16:47:20

@randomgenerator: Pontosan mi ebben a rutin ügy? Egy cukorbeteg napi inzulin adagjának beállítása kórházi feladat. Ott is eltart néhány hétig, mire sikerül, tekintve, hogy egyénileg kell mindenki számára megtalálni a megfelelő készítménykombinációt(van vagy 20-30 féle, amiből lehet válogatni...) valamint a napi adagokat. Olyan nincs, hogy valakinek az extrém magas cukrára mindenféle laborvizsgálatok (pl. ionok) nélkül, találomra benyomunk egy adag valamilyen inzulint. Egy rendszeresen karbantartott cukorbetegség egyetlen tévéfelvétel alatt, izgalmak és meleg stúdió mellett sem okozhat olyan állapotot, amiben meg kell halni. Ha pedig már napok/hetek óta el volt hanyagolva, akkor az 1. nem rutin ügy, 2. nem a mentők felelőssége.

Az _alacsony_ vércukorszint helyszíni ellátása ellenben valóban rutin ügy: ha beteg eszméletén van, akkor valamilyen cukros folyadékkal kell megitatni, vagy szőlőcukorral megetetni, ha meg már elájult, akkor infúzióban glükóz. De semmiképp sem inzulin.

Angyal Balázs 2016.02.17. 16:47:33

@aronsatie: Viszont legalább ijesztő feje van.

2016.02.17. 16:50:36

@szoknyavadász: Innen már csak egy lépés, hogy keresnek egy szerencsétlent, aki ennek a műsornak, vagy bármilyen más mtv-s műsor nézése alatt hunyt el és kibasszák a főoldalra.
Az állami média miatt hullnak az emberek!
Ugyanaz a stílus mind az ellenfélé, egy szót sem szólhatnak egymásra.

BéLóg 2016.02.17. 17:09:35

Mi köze ennek a halálesetnek Gundel Takács Gáborhoz? Azt hiszem semmi. A képét ide kitenni a legnagyobb bunkóság.
Mi köze egy halálesetnek (ha az nem munkahelyi baleset) ahhoz, hogy az hol következett be? Vesszenek az utcák, az utak, a nyilvános helyek, a közterek, de természetesen leginkább vesszen az MTVA mert ott még a zemberek is meghalnak.
Tényleg, egy vélhetően a szerencsétlenül járt nő súlyos felelőtlensége miatt történt haláleset kapcsán is KÖTELEZŐ az MTVA-t gyalázni?
Szánalmasak vagytok, de tényleg.

nick papagiorgo 2016.02.17. 17:52:40

Megértem a szerencsétlen koma fájdalmát, meg hogy emiatt mindenképp valami felelőst akar keresni.
De azért józanul véggigondolva, átesik a ló túlsó oldalára, amikor perelget. Az élettársát ez nem hozza vissza. Az OMSZ eljárásait vélhetőleg nem fogják újraírni, csak ezért. Tehát ezért az esélye a nyerésre kb 0. Esetleg eletetgetheti a Borsot meg a többi bulvárújságot pár évig ezzel az esettel, kb ennyi. Meg a hülyéknek lesz jó, hogy "az MTV nemcsak sz*r, de már az embereket is öldösik benne" meg egyéb ilyen "enyhén" túlzó dolgokat mondjanak.

2016.02.17. 18:01:04

Sőt, állítólag 20 liter vér sincs a mentőszemélyzetnél minden vércsoport számára, sőt májat, illetve szívet sem tartanak maguknál.
Hallatlan, nem?

nick papagiorgo 2016.02.17. 18:03:31

Ja, meg ha már kiköltözött Finnországba, esetleg, mielőtt perel, megkérdezhetné, hogy ott rendszeresítve van-e az inzulin a mentőkocsikban.
Ha nincs az két dolgot jelenthet: vagy őket is lehet perelni, vagy ő a hülye.
Azért én ezt meglépném a nagy per előtt.

otgorbebogre 2016.02.17. 18:45:24

@Raven1975: lezuhant a cukorszintje es inzulint adtak neki ?? azzal vegleg megoltek volna..

otgorbebogre 2016.02.17. 18:46:31

@icipicicsipa: azert cukorbeteghez tobbszor kell menni valoszinu es az inzulin kb egy ampullaban elfer. igazan nem lenne tetel ha lenne naluk.

BéLóg 2016.02.17. 19:17:04

@otgorbebogre: Nem vagyok szakember ezért csak a véleményekre hivatkozom. Mintha leírták volna:
HA leesett a cukra, az inzulin megölné, ergó nem kell.
HA felment a cukra, infúzióval meg effélével kell kezelni, hisz NEM tudhatják hogyan és miként állították be a páciens megfelelő értékét.
Ez a poszt értelmetlenül rúg bele mindenkibe KIVÉVE a szerencsétlen nő pénzéhes barátját. De hát éppenséggel abból is ki tud hozni a C:C egy MTVA/Gundel/Orbán/Eü/akárkit fikázó topikot, ha egy kutyát elüt egy autó a tévészékház előtt.
Nem aljasság ez GTG képével "reklámozott" az mtva megöli a statisztáit cikk?
Úgy tudom a Maradj Talpon az MTVA kevés jó és nézett műsorainak egyike. Eléggé kilóg a lóláb a "pártatlan" újság szoknyája alól, miért is kell a kettő kombinációjából témát fabrikálni?
Hisz így mindenki jóljár. A nyertes megkapja a 30 ezüstöt az uszításért ÉS még a kötelező mtva gyalázás is le van tudva.

piszkosfred 2016.02.17. 19:33:11

Igen, ez teljesen egyertelmuen sajat felelosseg. Egyreszt - ahogy mar sokan emlitettek - megfelelo eszkozok (inzulin, vercukormero) nelkul egy lepest sem. De ha mar megis megtortent, akkor a kislanynak ereznie kellett, hogy valami nincs rendben (meg joval azelott, hogy akar csak kozelebe kerult volna ennek az allapotnak), es ekkor nem rohantak haza inzulinert azonnal? Na nemar. Hihetetlen milyen felelotlen emberek vannak.

daytona500 2016.02.17. 20:28:05

Faszkalapok vagytok mind. Remélem a mentős, ha értetek megy, mert elcsúsztál a kádban / leestél a létráról, háztetőről, hipót ittál vagy akármi, akkor higgadtan elmagyarázza, hogy a saját személyes felelősséged, hogy nem esel el a kádban mert kapaszkodsz, kikötöd magad, a hipót meg nem iszod meg. Ha meg infarktusod van eléd tesz egy könyvet, hogy nem baszod szét az érrendszeredet kolbásszal érted, hülyegyerek? Könnyen jár a pofátok ilyenkor, szálljatok magatokba és reménykedjetek, hogy sohasem kell ügyvédet keresnetek ilyen miatt!

szolzsenyicin, az első szovjet antibiotikum 2016.02.17. 21:18:28

@Raven1975:
ha lezuhant a cukra, akkor cukrot (glukózt) adtak. Az inzulin tovább csökkentené a vércukorszintet...

Dr_utcai_arcos 2016.02.17. 21:40:41

@daytona500: He??? Rossz gyógyszert vettél be? Itt kb majdnem mindenki a mentős mellett van. ÚÚÚÚSZAAAA.....

Reszelő Aladár 2016.02.17. 22:06:28

Annyit még ki lehetne találni, hogy a cukros viseljen egy dögcédulát magán valahol, amin el lehet infót helyezni a mentősnek.
Tragédia ami történt, de amíg ki nem derül, hogy valaki tiltotta volna hogy beadja magának a szurit, addig felesleges próbálkozni.
Az meg életszerűtlen, hogy a bizti boy ne engedte volna ki, ha megkéri.

Dagda 2016.02.17. 23:05:51

Tapsolni (6-10 órákat ülni 3000 Ft-ért) nem az megy, aki anyagilag jól áll.
Ezért nekem igen fura, hogy a párja halála után az ember nagy hirtelen kiköltözik Finnországba és "ügyvédet keres". Én elég jól keresek, de nem engedhetném meg magamnak, hogy kiköltözzek Finországba...

Egyébként pedig minden részvétem mellett: a cukorbetegeknek tisztában kell lenniük a betegségükkel és minden eshetőségre fel kell készülniük: víz, narancslé, szőlőcukor, gyógyszer stb. És tudniuk kell, ha olyan helyre mennek dolgozni, ahonnan órákig nem állhatnak fel és nem ehetnek-ihatnak, akkor erről előre kell tájékoztatniuk a munkaadót.

Mert gondolom ilyesmi lehetett: ő evett-ivott volna, de nem lehetett, a cucca kint volt, késő volt már, mire hozzájutott és a szervezete felmondta a szolgálatot. Ez tisztán az ő felelőssége, nem lenne szabad ilyen helyzetbe hoznia magát vagy szólnia kellene, hogy beteg és hadd vigye be magával a dolgait. Ha pedig ezért nem alkalmazzák... azért sem szólhat egy szót sem.

Tragédia, de ezért nem hibáztatható a stúdió.

Dagda 2016.02.17. 23:08:27

@daytona500: mennyire igazad lenne, ha nem tudta volna magáról hogy cukorbeteg... de tudta és vannak szabályok, amiket ha betart, sosem eshet komolyabb baja.
És az itt kommentelőknek igaza van. Azon az illetőn már nem segíthet senki, de talán van itt, aki ezt olvassa és később, amikor cukorbeteg lesz, már tudni fogja, milyen kockázata van annak, ha leszarja, amit az orvos mond.

Lutriboy 2016.02.17. 23:23:37

A mentőknek igaza van abban, hogy egy eszméletlen cukrosnak nem adhatnak inzulint. Ugyanakkor OTT VOLT a párja, aki tudta, hogy mire lenne szüksége a betegnek, de azt mégsem tudták neki biztosítani. Szomorú ez így.

ajatrollah 2016.02.17. 23:54:26

van a családban cukorbeteg, tudom, hogy mivel jár. az is oké, hogy a beteg felelőssége időben beadni magának a cuccot, de baszki, történhetnek olyan dolgok, amik felborítják ezeket a rutinokat. stressz, izgalom, fáradtság, sőt még az időjárás hatására is felborulhat a rend és lehet szüksége külső segítségre egy betegnek. erre mondjátok ti azt, hogy "így járt"? nem azért van mentőszolgálat, hogy segítséget nyújtson amikor kell? 600.000 nyilvántartott cukorbeteg van ebben az országban, mégcsak nem is kuriózum ez az állapot, ennek ellenére ellátatlanul képes meghalni egy fiatal ember.
sajnálom, szívből.

BéLóg 2016.02.18. 00:10:06

@daytona500: Te olyan sötét vagy mint a fekete test etalon a fizikában, öcsém.
Tök mindegy mi volt a szerencsétlenség oka, a MENTŐSÖK nem hibáztak azzal hogy nem volt náluk inzulin amint ezt a cikk sugallja.
Mivel egyáltalán nem pontos az információ, de abbóül indulunk ki hogy a hölgynek nem leesett, hanem felment a cukra (csak EKKOR kellhet inzulin), úgy a mentősök ezt a problémát enélkül is megoldhatták volna. De ahogy hiába dobog a szíved, ha egyszer több mint X percig nem kaptál oxigént, gyakorlatuilag halott vagy. úgy gondolom az illetővel is valami ilyen történt. MIRE megjött a segítség MÁR késő volt. Még ha lett is volna inzulin.
De itt a Zindexen még csak nem is ez a fő gond, hanem hogy "Gundel takáts Gábor" (lásd a címkézést!) meg Maradj Talpon.
Ami még a borsos bulvárnál is lejjebb rakja a lapot EBBEN az esetben.

piszkosfred 2016.02.18. 00:12:05

@ajatrollah: Igen, de ahogy leirtak elottem ez nem azonnal tortenik. Ha elfelejti/felborul, stb... azzal pontosan tisztaban van, es orai (!) vannak cselekedni, amit ezekszerint nem tett meg. Sajnalom nagyon, de az o felelossege (mondom ezt ugy, hogy 30+ eve elek inzulinnal, atestem mar sokfele helyzeten, olyanokon is amit emlitettel, de el nem tudom kepzelni hogy fajulhat ez idaig, ha valaki tisztaban van a dolgaival)

krcsirke 2016.02.18. 04:20:01

Részvétem a hozzátartozóknak!
Részemről remélem, azért a jövőben majd jobban odaügyelnek erre a lehetőségre is a mentősök, egy volt munkatársamnak egyszer eltűnt az inzulinja a szekrényéből, hát amiket átélt, míg egy családtagja hozott neki másikat, senkinek se kívánom. Itt se tudjuk a pontos hátteret, így ítélkezni felesleges. Szomorú az eset.

Benzoylmethylecgonine 2016.02.18. 06:39:54

Őszintén sajnálom, 32 évesen egy jól karbantartható betegségben meghalni tragikus.

Ugyanakkor kár a mentőkre vagy a segítségre kenni. A DKA-t vagy már hiperglikémiát nem kezelnek sehol sem inzulinnal azonnal, ezért sem kötelező tartani maguknál. Ennek a legfőbb oka, hogy az inzulin egy veszélyes szer, ami a közhiedelemmel ellentétben nemcsak a vércukorszintre, de az ionháztartásra is hatással van. Egy hiperglikémiás beteg a cukorvizelés miatt nagyon ki van száradva, ionokat vesztett, és a jó ég sem tudja, hogy mennyi a Na+, K+, Ca+, stb. szintje. A ráküldött inzulin ezt tovább rontja, és szívritmuszavarokat, szívmegállást okozhat, az ilyen beteget újraéleszteni sem lehet. Ezeket nincs lehetőség a mentőben megvizsgálni (egy EKG-t tud nézni a mentő, aztán vagy látja az ioneltérést vagy nem), és hibázik az a szakember, aki vakon elkezd egy agresszív szert adni, mint az inzulin. Az ilyen beteget stabilizálni kell, fel kell pakolni a mentőbe, és amilyen gyorsan csak lehet, intenzívre tenni. A sürgősségi protokollok szerint a DKA-s vagy HHS-es beteget az első órában tölteni kell (vagyis a kiszáradást megoldani), utána szigorú ionkontroll mellett inzulint indítani. Tehetik, mert irtó ritka, hogy valakinél jó glukózkontroll mellett egyszercsak hirtelen(!) kialakul bármelyik, és belehal néhány órán belül. Itt valami más baj is lehetett, amiről nem tudunk... (Vö. a gyerekek cukorbetegsége is rendszerint több napos tünetek után derül ki, illetve a fiatal cukorbetegeknél is egy jó fosós-hányós betegség is napok alatt csinált bajt.)

2016.02.18. 07:07:17

Nekem volt cukorbeteg kollégám nem is egy. Egyik sem tett egy lépést sem soha még a vécére sem az inzulinja nélkül.
Az egyik férfi kollégám rendszeresen valakivel együtt ment ki a mellékhelyiségbe, mert vele már előfordult, hogy a wc-ben lett rosszul és egyedül volt, nem volt nála az inzulinja. Mire megtalálták a munkatársak már majdnem késő volt, szerencséje volt. Azóta mindig valaki elkisérte ha hívta a szükség.

De ennek ellenére akkor is felháborítónak tartom, hogy egy mentőben, vagy egy felszerelt orvosi szobában nincs legalább egy fiola inzulin vészhelyzetre, mikor egyre több a cukorbeteg ember! Az az egy fiola most megmentette volna ennek a nőnek az életét!
Ilyen esetben mindenféle hülye szabályzatra hivatkozni és az elhunytat hibáztatni mert mér'mentodahabeteg annyira tuskómagyar, hogy arra nem is találok szavakat!

2016.02.18. 07:42:52

@Dagda: Már megbocsáss, de nem érzed a helyzet tragikus voltát? Legközelebb ki se megy a mentő a cukroshoz, mert minek. Inzulint nem adhat, meg mire odaér már késő lesz. Hát kösz b+!

Benzoylmethylecgonine 2016.02.18. 07:44:32

@Lady Scarlett: szerintem inkább ne háborodj fel, különösen, ha nem tudsz semmit egy DKA-s beteg (ha valóban az volt) sürgősségi ellátásához. Ha egy inzulinnal megpakolt szállító kocsi jön érte, akkor sem adhattak volna be neki egy cseppet sem, mert a protokoll (nagyon helyesen) nem engedi. Persze a laikusnak magas vércukor = adjunk inzulint, mert há' az úgy működik. Ha így működne, akkor nyolc általánossal is lehetne kocsin vonulni vagy intenzív terápiát folytatni. Hiszen olyan egyszerű, miért nem jutott az OMSZ-nek meg annak a sok okos embernek az eszébe...!
Nem, nem így működik.

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2016.02.18. 08:58:05

Ritka szenzációhajhász szösszenet, de a mélypontot a cikk végére biggyesztett Gundi fotó adja. Mi a f.sz köze van neki ehhez az esethez???? Ritka gusztustalan állatfaj vagytok ti ott a comment.com-nál... :(

cukkmukk 2016.02.18. 09:48:24

@Neville Copperpot: Oké, de azért ne kiáltsuk ki szerencsétlent öngyilkosnak. Hibázott, ha nem volt nála? Hibázott. Mentőben mentőhelikopterben nem volt? Szerintem ez több mint hiba.

É2I 2016.02.18. 10:19:55

Bár hogy is, de az is elképzelhető, hogy itt senki sem volt hibás. Mennyi ember hal meg naponta hirtelen minden előmény nélkül? Vagy éppenséggel mindent megtesznek érte, mégis a halál győz?
Tudom mennyire fájhat, de ... , de nincs de :(

évisokk 2016.02.18. 11:02:36

A cukorbetegség nagyon alattomos, az is baj, ha felszalad, de az is, ha leesik.
Tragédia, hogy 1 fiatal lány meghalt, de úgy gondolom, nem a cukorbetegség lehetett a fő ok. Minden cukorbetegnél elvileg van 1 kártya -jó esetben kitöltve-, amin szerepel a betegség, a szedett gyógyszerek, a kezelőorvos elérhetősége, hozzátartozó telefonszáma.

Györgyi! Én sem értem, miért kellett a cikkhez kapcsolni Gundi fotóját?!? Neki aztán tényleg semmi köze nem volt az esethez.

Pista Erős 2016.02.18. 12:29:43

@otgorbebogre: van legalább 20 féle inzulin. És személyre szabott inzulinadagolás. a fiamnak 0,6-0,7 egységgel csökkentjük a vércukrát, egy egység megölné, pennel 1 egység a legkisebb adható mennyiség. Vannak gyerekek akik napi szinten nem kapnak 1 egységnél több inzulint. Van aki több száz egységet ad magának, lehet nála lehet 20egységgel érhető el a 2 mmol csökkenés. Nehéz lenne belőni egy protokolt. Ráadásul a leggyorsabb inzulin 1,5-2órával beadás után kezd hatni, nem használható életmentésre. 20-as vércukorból jó esetben 12-24 óra alatt kell normál szintet csinálni. Nem az a fél óra a döntő míg a mentő kórházba ér vele.

daytona500 2016.02.18. 13:21:23

@BéLóg: Neked meg a kurva anyádat, annyira sötét vagy te fasz. Ki beszélt arról, hogy inzulin kellett neki vagy sem? Problémád van az egyszerű szövegértéssel? Általános iskola te csököttagyú vadbarom. Azt mondjátok, hogy aki cukorbeteg és nem hord magánál inzulint az megérdemli a halált. Faszkalap. Erről volt szó. Függetlenül attól hogy kinél volt vagy nem inzulin és hogy segített-e volna rajta vagy sem. Mégegszer meg ne szólalj hanem szállj magadba te pökhendi tuskó.

BéLóg 2016.02.18. 23:43:21

@daytona500: Szia. Gyógyszert bevetted? Érteni értesz magyarul?
Lófaszt mondjuk hogy aki nem hord magánál inzulint az megérdemli a halált. Segghülye, csak hogy EGYENÉRTÉKŰ legyek a fasságoddal meg a baromságoddal. NEM erről volt sdzó. Te, ggessjef értetted így azt amit senki más sem.
Azt hiszed aki cukorbeteg, az egyik pillanatban még él a másikban meg nem? Az a szerencsétlen nő nyilvánvalóan súlyosan figyelmetlenül órák alatt érte el azt az állapotot amikor már nem volt visszaút.
te pedig tényleg akkora Schwanzhut vagy hogy még azt sem vetted észre hogy nem vagyok egyedül az irántad való lesújtó véleménnyel. Szóval tudod, ha mások szerint is tevagyahülye, akkor talán NEKED kellene elgondolkodnod. Persze csak ha van mivel.

Egyébként a kurvaanyámon kívül a szádra vehetnéd az apám faszát is te valóban fizikai sötétség. Azt pedig hogy megszólaljak-e nem a teféle ordenáré mocskoktól fogom megkérdezni.
Azt hiszem az ilyen véglényektől mint te még a pökhendi tuskó is dícsérő jelző, már ha innen a pökhendi tuskó magasságbólletekintek a bányászbéka szaros segge alatti bányában lapuló tökéletes szellemi fényhiányra.
De legalább értem hogy sikerült ÉPPEN MOST felfedezni a gravitációs hullámokat! Te voltál az a fekete lyuk aki akkorát zuhantál hogy az az egész téridő kontinuumban hullámokat gerjesztett.

Samppa 2020.06.05. 16:21:32

@cukkmukk: igen,súlyos hiba.Tisztifőorvos a válszában arra hivatkozott,hogy “2006- os régi eü.miniszteri rendelet van érvényben”,miszerint mentőjárműveken Mo.- on inzulin nincs rendszeresítve.” Holott rengeteg a cukorbeteg Mo.- on.1- es fiatalkori és 2- és tipusú időskori.”Minden a legnagyobb rendben volt,a protokoll és a szakmai szabályok.” Kérdeztem az OMSz oszt.vez.helyettest,azt felelte,hogy “igen,miután elhunyt,de nem értik hogy miért adott be a Váradi mentő Kft- től ügyeletet teljesítő ápolói végzettségű férfi nagy adag nyugtatót.”Így a mentő helikopter hiába jött,Kinga elaludt örökre.Ügyvédek is kussolnak,hiába írtam mindenkinek,rengeteg ügyvédnek is,itt el lett tusolva az egész.Eü.meg Tv ellen nagyon kicsi esély is lenne.A Váradi mentő Kft pedig kétszeri tértivevényes levélre sem adta ki az elsősegély dokumentumot.Vajon miért,ha tiszta a lelkiismeretük.Mo.jobban teljesít.Hol,miben?

Samppa 2020.06.05. 17:54:17

@Samppa: @cukkmukk: Sajnos ott fogyott ki az inzulin a tollból,műsorfelvételi szünetben még nem volt rosszul,az ügyeletes férfiápoló(Váradi mentő Kft) megmérte a vérnyomást és a cukorszintet,a vérnyomás alacsony volt,a cukor 20.De ezért nem lett volna szabad meghalnia.Az ápoló felhívta a mentőket,de még a tv stúdió címét sem tudta elmondani,Rákospalotai határút helyett Rákos-patak utcát mond(megszereztem az OMSz- től a felvételt kb 2 hónapi harc után)nyugodtan cseverészett az ápoló és a diszpécser,végén kiderült hogy ismerik egymást.Amikor Kinga cukorbeteg lett 2014 januárban és bekerült a Jahn Ferenc kórházba(hírhedt hely)31.5- del abba se halt bele,ebbe a 20- as szintbe se halt volna bele.Azért halt meg,mert az ápolói végzettségű férfi akit a Tv a Váradi mentő Kft- től bérelt,gondolom olcsón,az OMSz ig.helyettes elmondása szerint nagy adag nyugtatót adott be,így elaludt örökre,hiába jött már a helikopter.Ott a Tv stúdióban,nem engedték,hogy megnézzem a holttestet.Még taxit is rendeltek.2 hölgy a Dibiem casting ügynökségtől ott maradt,hogy majd jön egy specialista(vajon ki,szerveket kivenni?)Este szüleivel elmentünk az újpesti pusztulat Károly kórházba,mert a rendőrséget hívtuk,nem értesítettek hova tűnt a holttest.Ott a portásnál semmiféle regisztráció nem volt.Azt mondta,hogy ilyen holttestről nem tud.Ott veszekedtünk vele,erre kerített 2 dolgozót,kinytották a bonctermet,így kiderült hogy ott volt.De ott sem nézhettük meg.Másnap reggel anyjának ott egy orvos azt mondta,nem érti hogy miért volt véres a holttest orra.De megnézni nem engedte.Ruházata,táskája eltűnt,senki nem tudta hol van.3 nap múlva került elő a TV stúdióból.A bizonyos 2 hölgy akik ott őrizték a holttestet rá pár hónapra eltűnt a Dibiem castingtől,majd a másik is.Szerintem ők pontosan tudnak mindent,miért halt meg Kinga,mert az ápoló és ők voltak ott ketten,a statiszták pedig 170- en bent a stúdióban és várták,hogy mikor kezdődik el a felvétel.Már soha nem kezdődött el.Amiket újságok írtak,hogy helikopter vitte el Kingát,hazugság,írtam is nekik,mert el sem vitte.Rendőrség,kerületi,fővárosi,legfőbb ügyészség,Orbán,Adler,Emberi erőforr miniszter,Ombutzman mindenkinek írtam,hiába.Mindent elutasítottak.Ki tudja,milyen nagykutya üzemelteti a Váradi mentő Kft- t(Érd Sédutca 20)de voltam ott,egy pusztulat telephely,mentőkkel.Körzeti orvos is azt mondta,hogy ha pert indítanék is(amit egy ügyvéd se vállalt eddig)Mo.- on egészségügy ellen pert senki nem nyert.Egy ügyvéd annyit mondott,hogy szerinte itt mindent eltusoltak,polgári pernek nem látja értelmét.Még azzal az ügyvéddel is beszéltem személyesen,aki írta a “Kik vagytok ti istenek” könyvet.Ő is azt mondta,hogyha ő kikérné a Váradi Kft- től az elsősegély dokumentumot,nincs biztosíték hogy nem lenne hamis.Mai internetes világban mindent tudnak hamisítani.Ezen kívül bekell tudni mindent bizonyítani,de hogyan?Az emberi erőforrás miniszter,(Balog)a titkár azt írta,elképzelhető,hogy műhiba történt,polgári pert indíthatok.Igen azt is elhúznák vagy 20 évig,tudják ezek.Legfőbb ügyésznek hogy írtam kétszer is,nem a Polt Péter válaszolt,hanem egy kirendelt az is Balog.Elutasította,nem úgy látja ő sem amit én beadtam,hogy itt foglalkozás körében elkövetett gondatlan halált okozó bűncselekmény történt.Még megemlítem,hogy amikor Kinga 2014- ben bekerült a Jahn Ferenc kórházba,7. napon szombaton du.mire oda értem,bedobták a zártosztályra az őrültek közé.Vasárnap reggel tudtam elérni a betegjogi képviselőt,ő tudta elintézni,hogy kitették a normál pszihiátriára.Hétfőn anyjával együtt leordítottunk mindenkit,majd 4 tagú konzíliumi bizottsági döntés után “menekíthettem “haza.Elmondása szerint,mivel nagytűvel vette az ápoló az ujjából a vért,nagyon bedagadt,nem engedte,ezért oda hívott egy pszihiátaer vén asszonyt és bedobták.Egy szemetes zsákban megkaptam a ruháit,onnan elmentem a Teveu.- ba,rendőrs.nem foglalkozott velem.Kinga elmondása szerint,már ott eltették volna láb alól.Vacsorát nem kapott így leesett 4- re a vércukra,de egy öreg néni adott neki cukrot,akit állítólag rokonai juttattak oda,ilyen is van sajnos.Azt mondta,mentőket kórházat látni sem akar.Az sem kizárt,hogy valami dulakodás volt,azért lett véres a holttest orra.Bepánikolt,hogy ő abba a halálkórházba nem megy stb.és benyomta valaki a káliumot mint egy kutyának.Én még arra is gondolok,telefonon is ledumálhatták tajszám alapján,hogy ő hát ez az a lány aki volt a zártosztályon és hozzátartozói balhéztak,így elaltatták.Ott volt egyedül a gazember eü.kel szemben.Ők nem fognak egymás ellen vallani.Mo.mentő akkor tud segíteni,ha alacsony a cukorszint,de ha magas,nem,mert ahhoz inzulin kell ami nincs,De hozhattak volna útközben patikából is,tudták milyen tipusú kell,mert a kórházi zárót oda adtam az ügy. ápolónak.5 évet éltünk együtt,nagyon sajnálom,csak a cicájával jöhettem Finno.- ba.Finnben van inzulin a mentőknél,érdekes.Lett volna tv riport velem,leállították.Mokka,Házonkívül.Lichy sztárügyvéd előttem hívta fel a tv2- t.Utána Lichy is eltűnt.
süti beállítások módosítása