Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Scully munkája csak feleolyan értékes, mint Mulderé?

2016. január 23. 13:22 sixx 101 komment

gillian-anderson-beverly-hills-10-01-2016-001.jpg

Vasárnap este mutatkozik be az USA-ban a feltámasztott X-Akták új évada (egy napra rá, a Cool adásá meg magyarul is látható lesz), az, amitől a Fox azt várja, hogy majd olyan nézettséget hoz, hogy a heti Hany Istók- és lápiembervadászatot idegen lények utáni kajtatással megfűszerezett teljes évadot termeljen ki őszre. Hat részük lesz eldönteni, ha fogadni kellene, meglesz a nézettség, és utána már csak attól függ minden, hogy sikerül-e megegyezni az alkotókkal és színészekkel.

Mármint az anyagi kérdésekben.

És akkor most mondunk egy olyat, hogy a hímsovinizmus adja a másikat: amikor felkérték a színészeket ehhez a hatrészes minihez, Gillian Andersonnak kapásból feleannyi lóvét kínáltak, mint David Duchovnynak, amin Amderson annyira nem is lepődött meg, hiszen így volt az eredeti sorozat és a filmek esetében is. A színésznő szerint annak idején három évadnak kellett eltelnie, mire a gázsija elérte Duchovnyét.

Sőt, állandóan azt az utasítást kaptam, hogy a kamera előtt mindig maradjak a háttérben, David mögött fél méterrel. Namármost nekem ehhez kurvára nincs türelmem, és ugyan nem emlékszem, mikor szűnt meg ez a fajta megkülönböztetés, de van rá egy fogadásom, hogy ez én kiállásom és nagy szám kellett hozzá.

Az új sorozatra Anderson csak akkor írt alá, amikor garantálták neki, hogy ugyanannyit kap, mint Duchovny.

Eszem megáll, de komolyan. Az, hogy a kilencvenes években ezt megcsinálták, azt mondom, belefért, de eltelt húsz év!

A Fox nem kommentálta a hírt.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kövééé 2016.01.23. 13:52:13

Scullynak nem az a dolga, hogy ugyanannyit keressen mint Mulder. xD

Emmet Ray 2016.01.23. 13:53:34

azért Duchovny mögött van egy 7 évados sikeres Kaliforgia is, a fiatalabb generáció is ismeri, Andersonnak azóta nem volt átütő produkciója, szerintem normális, hogy többet ajánlottak neki, nem kéne hímsovinizmust kiáltani egyből

2016.01.23. 13:54:54

:) Jó sztori! bírom a csajt, húsz év eltelt, és gyönyörűbb mint valaha! :)
Máshol is forgat: Star Citizen
www.youtube.com/watch?v=HUhRXJOnJes

Gurtart 2016.01.23. 14:04:53

@Kövééé: inkább teljesítse ki a női princípium legmagasabb fokát, nem holmi zöld lényeket hajkurászni... :)

cacodaemon 2016.01.23. 14:23:38

@Gazzlower: Na igen, de miért szerepelt Scully kevesebbet?

Hegyirablo 2016.01.23. 15:01:12

Az biztos semmit nem nyom a latba, hogy Duchovny kategóriákkal ismertebb színész, mint Anderson. Csak egy példát hozva, jól nézett volna ki, ha Daisy Ridley ugyanannyit kap a Star Warsban, mint Harrison Ford. Kár nemi kérdést belelátni ebbe.

Vincenzo6 2016.01.23. 15:03:27

Oké. Tehát ha valaki nő, akkor ugyanannyit kell érnie. Ha Lilu szerepelne egy hollywoodi produkcióban, akkor törvényszerű, hogy meg kellene kapja Bruce Willis sztárgázsiját, ugye? Az árat a kereslet, meg a kínálat alakítja közösen. Duchovny most nagy név, a potenciális nézőgenerációk jelentős része rajong érte, Gillian Anderson meg a kutyát nem érdekli. Csak egy unalmas szőke átlagszínész(nő) Amerikából. Ebbe hímsovinizmust látni annyira beteges, hogy nem is értem, egy magára valamit is adó blogon hogy jelenhet meg. Óvodás hergelés a fiúk/a lányok a jobbak sílusban.

2016.01.23. 15:12:38

Hogy mennyi jogos azt nem tudom, csak mert nő tuti nem pont ugyanannyit ér.
A Californication nem volt rossz sőt, de a The Fall is érdekes volt, és szerintem jól játszott benne Gillian. Fele kicsit erősnek tűnik, de valójában persze annyit ér amennyit ki tud csikarni, biznisz iz biznisz...

sixx · http://comment.blog.hu 2016.01.23. 15:14:44

@Vincenzo6: @Hegyirablo: a sorozatban mindketten főszereplők, ezért az azonos bérezés nem is olyan ördögtől való babonaság. a Ford-Ridley példa nem áll meg, Duchovny és Anderson között nincs akkora szakadék, és ezt te is pontosan tudod. De legyen más véleményetek, sőt, csak próbáljátok már meg értelmes keretek közé szorítani, mert kurvára unom a törölgetést.

2016.01.23. 15:15:16

@Vincenzo6: Ha neked unalmas, átlagos, tipikus amerikai tucatszínésznő akkor szerintem még nem láttad képernyőn és csak trollkodsz.

Pepe135 2016.01.23. 15:28:44

CSak épp David szerepelt máshol is! pl Kaliforgia...
Az X akták meg rá épül!
Ha Gilian játszik, ok, ha nem, nélküle is meg lehetne csinálni az évadot! Ennyi.

MAJD ÉN MEGMONDOM MI VAN 2016.01.23. 15:41:43

Az X-Akták Mulder nélkül elképzelhetettlen, Scully nélkül simán mehet, erre ugye volt is példa. Az X-Akták húzóneve nem Scully.
Sixx írja, h mindketten főszereplők...NEM
Mulder egyedül is elvinné a sorozatot ehhez nem fér kétség, ugyanez Scullyval? Nevetséges, és nem azért mert nő. Scully egy kiegészítő a sorozatban ha tetszik sixxnek, ha nem, de ezt az induláskor el is mondták. Tököm tudja már, h milyen riport volt, mert van ennek már vagy 20 éve.
Azt meg előttem már leírták páran, h a 2 színész nincs egy kategóriában, konkrétan Anderson sehol sincs Duchovnyhoz képest, ennyi.
Én is azon a véleményen vagyok, h ebből nemi kérdést csinálni nem más, mint ostobaság, turbófemináciskodás.
Van még kérdés?

bgp 2016.01.23. 15:46:02

@MAJD ÉN MEGMONDOM MI VAN: Ha megadják neki az azonos gázsit, akkor meg is érdemli.
Ha meg emiatt kirúgják, akkor meg azt érdemli :D

ChristianTroy 2016.01.23. 15:48:25

@sixx: Duchovny mögött ott egy Kaliforgia nevű kultúrsorozat, míg Anderson mögött nincs közel sem ekkora sikersorozat. Pont nem érdekli a befektetőket, hogy mindketten főszereplők, ha közülük csak az egyik maradt első vonalban. Anderson másodvonalas színésznő lett az utóbbi 15 évben. Hannibal mellék-mellék szerep miatt nem fog top fizetést kapni. Ez van.

sixx · http://comment.blog.hu 2016.01.23. 15:49:15

@MAJD ÉN MEGMONDOM MI VAN: ezt elmondhatták volna mondjuk az amerikai tévéakadémiának is, mármint hogy Scully csak egy díszítőelem. nem akarsz írni nekik?

1999 Nominated
Primetime Emmy Outstanding Lead Actress in a Drama Series
The X Files (1993)
For playing: "Dana Scully".
1998 Nominated
Primetime Emmy Outstanding Lead Actress in a Drama Series
The X Files (1993)
For playing: "Dana Scully".
1997 Won
Primetime Emmy Outstanding Lead Actress in a Drama Series
The X Files (1993)
For playing: "Dana Scully".
1996 Nominated
Primetime Emmy Outstanding Lead Actress in a Drama Series
The X Files (1993)
For playing "Dana Scully".

Ingr Sth 2016.01.23. 15:52:10

@Pepe135: hahaha, LOL
David Duchovny az utolsó 2 évadban elvétve szerepelt (leginkább csak az utolsó két részben)..
Gillian Anderson az X-akták után: Bleak House, Any Human Heart (ezekért BAFTA-ra jelölték), Great Expectations, Hannibal, The Fall - utóbbi kettő hatalmas siker; persze nem Magyarországon, nem csodálom, hogy nem is hallottál róla.

André Goodfriend 2016.01.23. 15:52:27

Mindenki keressen annyit, mint David Duchovny!
Senki sem alávalóbb, mint ő, úgyhogy az állam mindenkinek biztosítson legalább olyan szintű éves jövedelmet, mint amit ő kap!

Ja várjá má: David Duchovny kapjon annyit, mint Jennifer Lawrence!
vagy Gillian Anderson kapjon annyit mint Jennifer Lawrence!

és minden focista kapjon annyit, mint Cristiano Ronaldo!

Aki meg nem akarja megadni az: hátrányos megkülönböztető, fajgyűlölő, végül pedig fasiszta!

Ingr Sth 2016.01.23. 15:54:00

@MAJD ÉN MEGMONDOM MI VAN: hahahaha... David Duchovny az utolsó 2 évadban elvétve szerepelt (leginkább csak az utolsó két részben)..

sixx · http://comment.blog.hu 2016.01.23. 15:55:34

@ChristianTroy: kultúrsorozat? az mi? ha kultsorozatra gondolsz, akkor rendben. a Kaliforgia, amit én is imádtam az első 3 évadban (de ettől még végignéztem), nagyjából 7-800 000 nézős átlagot tudott, ami elég karcsú. Amderson Hannibalja pl. 1,5 milliós átlaggal ment, a Crisis című sorozata 4,5 millióval, a The Fall a briteknél 3,5 milliós átlagot tudott. Csak a miheztartás végett.

sixx · http://comment.blog.hu 2016.01.23. 15:57:52

@sixx: és tényleg csak a vicc kedvéért, de az X-Aktákért Duchovnyt csak kétszer jelölték Emmyre, Adersont meg négyszer, és egyszer nyert is.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.01.23. 16:03:14

@MAJD ÉN MEGMONDOM MI VAN: "Az X-Akták Mulder nélkül elképzelhetettlen, Scully nélkül simán mehet, erre ugye volt is példa."

Több olyan rész készült, amiben Mulder nem volt (teljes évadok a végefele), mint amennyiben Scully nem volt Anderson szülése miatt...

Ingr Sth 2016.01.23. 16:08:45

Merő ostobaság azt állítani, hogy "Scully egy kiegészítő" és hogy ne lenne mindkét karakter főszereplő...
Scully nélkül egyszerűen nem lett volna 10. évad. Pont.

Johny Firpo 2016.01.23. 16:09:22

Anderson szerintem sem egyenértékű színész Duchovny-val - amellett, hogy a The Fall-t azért vártam és szerettem is és persze őt is szívesen nézem - de hogy X-files nem lenne nélküle az is biztos, így tényleg elég cigány húzás volt a csatorna részéről, hogy bepróbálkoztak nála a fele lóvéval. Épp erről szólt az X-files (főleg a kezdeti évadok sikere után), hogy ők egyenő felek voltak, kiegészítették egymást, a kapcsolatuk miatt vált olyan érdekessé és izgalmassá az egész történet.

ChristianTroy 2016.01.23. 16:12:38

@sixx: Anderson nevét kevered azzal, hogy résztvevője volt egy sorozatnak. The Fall sorozata finoman sem hozta az áttörést a modoros hanglejtésével, amit én elsőre azt hittem csak vmi álca, de végig ez maradt és nem hozott áttörést a karrierjében. Jah és az hogy "Anderson Hannibálja" meg gyorsan felejtsd el, mindketten tudjuk ha ott más van akkor is a Hannibal Hannibal marad Mikkelsen miatt. Ő meg marad a kispadon, hamár a Fall sem hozott. Crisis? Cobra 11 nem lesz? Teljesen reális a fizetése, és felesleges femnista aktuális korszellemet keverni hozzá.

csipkefa 2016.01.23. 16:13:27

Az elmúlt években Duchovny-ról szinte hallani sem lehet, míg Anderson rengeteg sikeres sorozatban játszott.

Döbbenetes, hogy alapból nem gondoljátok, hogy mindkettőjüknek alapból ugyanannyi gázsi járna.

csipkefa 2016.01.23. 16:17:19

@ChristianTroy Attól, hogy neked valami nem tetszett, nem egyenes következménye annak, hogy az nem is olyan jó.

Michael Fassbender avatarjával mondjuk meg sem kellene lepődnöm, hogy ilyeneket írsz. Aki felnéz valakire, aki nőket ver, az sem gondolkodhat másként.

sixx · http://comment.blog.hu 2016.01.23. 16:18:59

@ChristianTroy: a Kaliforgiát minek tekinted? mármint kultúrsorozaton túl, amit még mindig nem tudok, hogy mi. sikernek? mert nem az. mit tett le ezen kívül Duchovny az asztalra? Az Aquariust?

grainos1 2016.01.23. 16:23:17

@sixx: Azért ezek az elismerések elsősorban a sorozat sikerének szóltak. A sikeres sorozatokat mindig megszórják díjakkal, függetlenül attól, hogy mennyire érdemesek rá. Ettől függetlenül én bírtam Scully-t, keressen az a szegény angol nő, aki megformálja!:)

jog-ász 2016.01.23. 16:23:28

scully végignyomott egy pár európai filmet, sorozatot, ahogy idősebb egyre jobb, kíváncsi lennék nélküle menne-e az x akták..ok nem hollywood-i sztár, én konkréten a hajsza c sorozat óta csak miatta várom az x aktákat.
a kaliforgia sztem nem kult.sorozat, csak volt egy rakás évada, főleg a szex miatt.

ivxmm 2016.01.23. 16:25:01

én arra szavazok, hogy ganéság, hogy a nők nem érnek annyit, úgy általában se.

érdekes módon ezen döntések mögött 99.99 százalékban ffi nemű döntéshozók vannak.

maszkulin világban élünk, olyan is.

köszönöm a lehetőséget.

ChristianTroy 2016.01.23. 16:25:19

Kaliforgiát igen. A karaktert, amivel ki tudott törni Fox Mulder szerepéből, míg Anderson most is ugyanazt a blézeres karaktert játsza a filmjeiben, mint 15 éve Scully.

gumirocker 2016.01.23. 16:32:18

@Emmet Ray: De, volt.... pld. a Hannibal Lecter pszichológusnője is ő volt.

Ingr Sth 2016.01.23. 16:41:32

@ChristianTroy: "blézeres karakter"? Ha arra gondolsz, hogy számos erős, magabiztos, intelligens női karaktert játszott azóta is, nos igen. (Talán nem csoda, hogy 9 év Agent Scully után ilyen felkérésekkel találják meg.)
Érdemes megemlíteni Anderson színházi munkásságát is. Blanche DuBois-t kevesen tudnák hozni, így. Még a hollywood-i színésznők sem.

garnéla mák 2016.01.23. 16:41:41

@MAJD ÉN MEGMONDOM MI VAN: IMDB szerint Anderson 201 epizódban szerepelt, Duchovny 184-ben. Pedig Duchovny nem szült a sorozat idején.

Tom Tuttle Tacomából, Washington államból 2016.01.23. 16:43:50

Felkérték, elfogadta ennyiért. Kérhetett volna többet is, ha nélkülözhetetlen úgyis megadták volna neki.
Rosszul gondolom?

ChristianTroy 2016.01.23. 16:48:32

@garnéla mák: Igen határozottan belerakadt a blézeres karakterbe, amit nevezhetünk intelligensnek, erősnek, feministának vagy olyannak aki a Fall sorozatban beosztott rendőrrel dugatja magát, hogy erőt mutasson, ez akkor is ugyanaz a beragadt karakter. Én nem vagyok Anderson ellen, de semmiképp sincs az első vonalban már tényleg 15 éve.

scsaba1 2016.01.23. 16:57:54

@Hegyirablo:

Jó, de Mark Hamil már csak nem kap kevesebbet, mint Ford.
Egyébként csak gratulálni tudok Foxnak... Ilyen baromságot 2015-ben.

rockjano 2016.01.23. 16:59:42

Szerintem meg kurvára fizessenek ugyan annyit a nőnek mint a pasinak.

Azta rohadt életbe….

scsaba1 2016.01.23. 17:09:51

@MAJD ÉN MEGMONDOM MI VAN:

Baromság. Talán az első két évadban talán meg lehetett volna csinálni, de utána annyira összenőtt a két karakter, hogy öngyilkosság lett volna a csatorna részéről. Eleve a dinamika is úgy volt felépítve kettőjük között, hogy a fantaszta "mindenelmélet"-hívő Mulder, és az örök szkeptikus Scully. A feltámasztás meg nettó esélytelenség bármelyikük nélkül, amit kár kockáztatni ilyen nyomi, kisstílű húzásokkal.

scsaba1 2016.01.23. 17:12:48

@jog-ász:
A Kaliforgia szerintem is eléggé túlértékelt.

Ingr Sth 2016.01.23. 17:20:39

@ChristianTroy: Nem értek egyet azzal, hogy beleragadt abba a karakterbe. Köztudott, hogy a színészek abból a "felhozatalból" válogathatnak, amivel megkeresik őket. Jórészt szerencse kérdése is, hogy ki miben tud remekelni. Sem Anderson, sem Duchovny nem tudott 100%-osan kitörni a Mulder/Scully skatulyából, valószínűleg nem is lehetséges.
Egyikőjük sem "első vonalas" (bármit is jelentsen ez) hollywoodi színész és nagy valószínűséggel nem is akarnak azok lenni. (Ahogy számos interjúban elhangzott, Andersonnak a színház a prioritás. Duchovny pedig többnyire rockzenészekkel a háta mögött "bohóckodik" a színpadon.)

A vitatkozás arról, hogy melyikőjük a jobb színész, ki tett le többet az asztalra, teljesen meddő, az pedig, hogy egyesek erre próbálják visszavezetni, (vagy bármi mással bizonygatni) hogy miért járna Andersonnak kevesebb gázsi... egyszerűen döbbenetes és borzasztóan szomorú.
Az X-akták Mulder és Scully karakterekre épül, ugyanúgy az egyikre mint a másikra. A sorozatnak 2 főszereplője van. Természetesenek kell lennie, hogy ugyanannyit visznek haza a színészek.

(UI: a The Fall-ban a nyers szexjelenetnek nem az "erőmutogatás" volt a célja.)

Emmet Ray 2016.01.23. 17:31:33

@scsaba1: a Kaliforgia annyira jó, hogy Duchovny azóta már inkább Hank Moody, mint Mulder ügynök. de megadom a pontot sixxnek, hogy az utolsó 4 évad a hétből már gyengébb

Cockwarrior 2016.01.23. 17:34:41

Értelmetlen ez a vita szerintem.
A Fox felmérte szerintük ki mennyiért vállalná és e szerint tettek ajánlatot.
Emmy és egyéb díjak egyebek szart se számítanak.
Bruce Willis utoljára a "Moonlighting-ért" kapott egy Aranyglóbuszt még 87-ben és azóta 2 Razzie-t is begyűjtött, még is a drágák közül való, habár az új filmjei mind szarok, a legutóbbi is 3,8-on áll IMDB-n. Ebből is látszik, hogy a népszerűség, vagy hogy valaki mennyire tud eladni valamit nem függ a díjaktól.
Amágy a Forbes lista szerint Adam Sandler a 6. legjobban fizetett színész 2015-ben 41Milla USD-vel, pedig ott aztán rendesen van gagyi film a repertoárban.
A Fox úgy vélte a csaj ennyiért is vállalja, vagy innen akarták megkezdeni az alkudozást.
A sávos fizetés, hogy adott munkakörben ne legyen nagy differencia a fizuk között max multik alaklmazottainál van, itt egyedi szeződést kötnek mindenre.
Ha nem tetszik a csajnak az ajánlat nem fogadja el ennyi.

ChristianTroy 2016.01.23. 18:00:06

@Ingr Sth: Mindkettő szereplő mögött menedzser van és ezen a szinten már a szerencsefaktornak nincs olyan szerepe. Nem is kényszerből csinálják és válogathatnak.
Én pedig pont azt mondom hogy Duchovny kitört Hank Moody-val a Mulder szerepből (ezt nem csak én mondom), és ez Andersonnak nem sikerült, de láthatóan nem is nagyon törte magát a filmszerepei szerint. Jah hogy Duchovny rockszenészekkel bohóckodik a háta mögött? Igen és milyen jól tette Mulder után!
Az meg hogy "egyszerűen döbbenetes és borzasztóan szomorú" hogy kevesebbet keres, piacgazdaság van ott csak igazán, harcolja ki a bérét ha úgy érzi ő többet megér. Pontosan felmérték, hogy mennyiért vállalja el, ha meg olyan erős nőt játszik, akkor tárgyaltak volna keményebben. Miért lenne természetes, hogy ugyanannyit kap vki? Ez nem egyoldalú, hogy aládtolnak egy blankettaszerződést te meg aláírod. Ez ilyen bölcsész áldozat szerep szinten ok, de filmes versenyszférában? Sportban sem kapnak ugyanannyit a játékosok ugyanazért a posztért, még ha egy csapatban is játszanak. Üzlet ez nem pedig hímsovinizmus.

Sadist 2016.01.23. 18:05:39

Valaki árulja már el, hogy a pornószínésznők miért keresnek sokkal többet, mint a férfi kollégáik? Pedig a férfiaknak még jóval több munkájuk is van egy-egy jelenetben.
Meg úgy egyáltalán a férfiaknak miért kell többet fizetniük egy dugásért, mint a nőknek?

onderon 2016.01.23. 18:11:58

Anderson egy senki,, Ducovny meg egy kurva nagy rocksztár a Californication óta.

csi szi 2016.01.23. 18:18:22

Az tény, hogy a nők kevésbé kemények átlagosan, ha fizetési igényről, arról való alkudozásról van szó, olyan munkakörökben, ahol egyéni "gázsik" vannak, ezért keresnek átlagosan kevesebbet. Ettől még röhejes a sok feminista hisztispicsáskodás a "pay gap"-ről persze (ami egyébként is kamu, mert az állítás az, hogy a nők pontosan ugyanazért a munkáért kapnak kevesebbet, mint a férfiak, ha így lenne, minden mocskoskapistalista cég nőket foglalkoztatna, mert nem ellensége a saját pénzének).

sans paraben 2016.01.23. 18:25:16

@Emmet Ray: játszott filmekben (pl. az oscar-díjas az utolsó skót királyban), a vállán visz egy angol sorozatot, a the fall-t, játszott egy csomó másikban is, nem szólva a hannibalról. miről beszélsz?

Ingr Sth 2016.01.23. 18:27:49

@ChristianTroy: Persze, hogy válogatnak - bizonyos keretek között. (Anderson számtalanszor beszélt arról, hogy a komikus szerepekkel nem bombázzák..)
Valóban, a Californication elegendő ideig (7 évad) futott.. - imádtam és többször láttam az összes évadot, de véleményem szerint is túlértékelt.
Félreértés ne essék. Mindkét színészt nagyon nagyra tartom. Érdeklődéssel követem Duchovny Hell and Highwater turnéját (szerintem is jól tette a zenélést), úgy mint Anderson jótékonysági munkáját vagy a színházi szerepeit.

Továbbra sem gondolom, hogy természtes, hogy 2 embernek ugyanazért a munkáért nem ugyanazt a bért kínálják fel.
Köztudomású, hogy néhány évad után ugyanazt a gázsit kapta minkét színész már a 90-es években is... Ja és természetesen végül a 10. évadért is.
("Sources told the Hollywood Reporter Anderson and Duchovny ultimately took home equal pay for the event series."
www.thedailybeast.com/articles/2016/01/22/gillian-anderson-i-was-offered-half-duchovny-s-pay-for-the-x-files-revival.html)

mortullus 2016.01.23. 18:30:28

Ha nem lenne Scully, ki a t*k*m nézne X-aktákat? Kb. senki.

sixx · http://comment.blog.hu 2016.01.23. 18:32:21

komolyan, itt senki nem tud olvasni? benne a posztban, hogy ugyanannyit kapnak.
Az új sorozatra Anderson csak akkor írt alá, amikor garantálták neki, hogy ugyanannyit kap, mint Duchovny

Sadist 2016.01.23. 18:34:30

@sixx: Akkor miért megy a hiszti?

ChristianTroy 2016.01.23. 18:39:08

@Ingr Sth: Várjunk, azt nem tudhatod, hogy nem ugyanazt a bért kínálták fel nekik én sem tudom. Itt a nevek is brandek, ez nem bányászmunka, ugyanazért a munkáért nem adnak ugyanolyan bért, ahogy két autómárkáért sem ugyanazt az árat.

Abban az egyben biztos vagyok, hogy 2016-ban Hank Moody neve sokkal többet mond, mint a bbc-s Stella Gibson, vagy Dr. Bedelia Du Maurier.

Bergyilkos Bohoc 2016.01.23. 18:39:12

Szerintem felesleges az életmű hasonlitgatás, amikor józan paraszti ésszel is belátható, hogy ki a fajsúlyosabb karakter. Magyarul ha úgy alakulna, Mulder vagy Scully nélkül működne jobban az X-akták.

Ingr Sth 2016.01.23. 18:43:23

@ChristianTroy: ??
"Gillian Anderson: I Was Offered Half Duchovny’s Pay for ‘The X-Files’ Revival"

Gillian Anderson a fizetését az X-akták 10. évadáért nem Gillian Anderson-ért kapta, hanem Dana Scully-ért.
David Duchovny a fizetését az X-akták 10. évadáért nem David Duchovny-ért kapta, hanem Fox Mulder-ért.

Bergyilkos Bohoc 2016.01.23. 18:55:18

@mortullus: Máshogy mondom, mert jellemzően mindent tűpontosan el kell magyarázni, különben belekötnek.
Melyik szereplővel lenne nagyobb a nézettség. Azt nem mondd, hogy mind a két esetben abszolút nulla lenne az eredmény.

mortullus 2016.01.23. 18:58:39

@Bergyilkos Bohoc: Mittudomén, hogy milyen lenne a nézettség. Egyet tudok, hogy egy Scully nélküli X-aktákat én biztos nem néznék meg.

Ingr Sth 2016.01.23. 19:03:14

@ChristianTroy: Persze, hogy beszélhetünk brand-ekről, sőt. Lehet, hogy nem voltam egyértelmű: ebben az esetben a két brand Dana Scully és Fox Mulder.

Abban az egyben biztos vagyok, hogy 2016-ban Fox Mulder és Dana Scully ugyanannyit mond / ér / jelent...

kódex 2016.01.23. 19:06:59

Mekkora magadtól elszállt fasz vagy te, Sixx... Ha nem lennél, ki kéne találni. :)

Ingr Sth 2016.01.23. 19:09:09

@Bergyilkos Bohoc: de :D
az eredmény nulla lenne.. - leszámítva azt a masszív rajongóbázist, aki akkor is nézné, ha sem Mulder, sem Scully nem szerepelne benne :D

(jaaa, talán mégis: elég jól ment a sorozat 2000 körül is, amikor Duchovny gyakorlatilag nem szerepelt benne...)

ChristianTroy 2016.01.23. 19:16:36

@Ingr Sth: Igen ebben igazad van, de ez max kifele az, a menedzserek és a producerek nem az akkori Mulderben vagy Scully-ban gondolkodnak, én ezt nem hiszem el és amint látszik tényleg nem. Ők már a mai Mulderben és Scully-ban max, akik voltak az azóta eltelt 14 évben. És ez most szépen ki is derült.

HanSoloIsReallyDead 2016.01.23. 19:20:01

Az a lényeg, hogy lesz új évad, a szinkronok maradtak, Scully dögös mint volt.. Mi kell még? Hat résznél több...

ChristianTroy 2016.01.23. 19:22:44

@csipkefa: nőket ver Fassbender és én is nőket verek, mert Fassbender az avatarom és ha Fassbender az avatarom felnézek rá. Nem bízod a véletlenre a logikád és a tudást látom:) Én drukkolok Neked esküszöm! :)

Ingr Sth 2016.01.23. 19:24:08

@ChristianTroy: Valóban, kiderült: ugyanannyit vittek haza... :)

ChristianTroy 2016.01.23. 19:34:25

Anno biztosan, én hiszek nekik :)

Ingr Sth 2016.01.23. 19:36:56

@ChristianTroy: igen, úgy a 90-es években, mint 2016 :)

ChristianTroy 2016.01.23. 19:38:54

@Ingr Sth: De akkor meg mindenki boldog! Anderson sem duzzog a sarokban:) Én meg legfőképp, mert egyébként nagyon megérint a milliárdos tételek hisztije :)

balfa 2016.01.23. 19:49:24

@Sadist: a férfiak keresnek többet

Ingr Sth 2016.01.23. 19:52:51

@ChristianTroy: Valóban :)
A "milliárdos tételek hisztije" engem sem, hanem az elv..

scsaba1 2016.01.23. 20:06:24

@Ingr Sth: Jó, de ott lehetett sejteni, hogy majd valamikor visszatér kopaszra borotválva, amnéziásan, egy uborkával a seggében. (Ezt egyébként azóta is eljátsszák egy rahedli sorozatban, ha már minden ötletet elsütöttek és elkezd laposodni az egész.)
Ebben a szituban meg manapság minden médiás oldal a címlapon harsogná, hogy Scully nélkül indul az új X-akták, amire a rajongók cirka 70%-a csalódottan legyintene.

mulholland2 2016.01.23. 21:14:51

@Emmet Ray: Na hagyjuk már a hímsoviniszta baromságaidat. A Hannibálban és a Hajszában már bebizonyította Anderson, hogy igen jó színésznő. Továbbá az X-akták-ban nincs igazán Mulder Scully nélkül. Tehát ha együtt viszik a show-t akkor igen is megilleti ugyanaz az összeg mint David Duchovny-t

fa1 2016.01.23. 21:41:36

Van egy olyan érzésem hogy az én fizetésem még a felét se éri el Scullyénak, szal ez hátrányos megkülönböztetés, és nekem jogaim vannak!!! :)

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2016.01.23. 22:13:29

Hinnnye! Himsovinizmus, hogy a stúdió próbált spórolni. Mert a stúdiók alapból nem mindig a lehető legkevesebbet adják a színészeknek, mi? Amúgy Duchovny ismertebb név, és Mulder hiába nem volt benne az eredeti széria utolsó évadaiban, az ő karakterének a neve kategóriákkal jobban összeforrt az X-Aktákkal, mint Scullyé. Innentől kezdve nem csoda, hogy alapból kevesebb fizuval próbálkoztak be nála.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2016.01.23. 23:00:13

Szóval a sok hozzászólónak, akik ezt nem érzik hímsovinizmusnak: Lehet, hogy Duchovny perpillanat ismertebb, mint Anderson, de az X-Aktákat érintően egyenrangúak (sőt, ha már: Anderson több részben szerepelt, tehát még jobban is kötődik a sorozathoz). Benne van a cikkben is, az eredeti sorozat vége felé már egyenrangú pénzt kaptak. Ezt a sorozatot csak úgy volt érdemes újraéleszteni, ha mind a ketten benne vannak, Scully nélkül feleannyian se várnák a holnapi, holnaputáni rajtot, és ezt a stúdió is ugyanilyen jól tudja, ezt bizonyítja az is, hogy beadták a derekukat, és végül egyforma pénzt kapnak. De az, hogy előtte mégis bepróbálkoztak azzal, hogy feleannyi pénzt adjanak, mint Duchovnynak, nem nagyon magyarázható mással, mint férfigőgből eredő tengermély lenézéssel.

Mondom ezt férfiként.

naillignosredna 2016.01.23. 23:29:01

Duchovny ismertebb??? Hol?
LOL

Kirei 2016.01.24. 00:00:01

Én is azon a véleményen vagyok h olyanba is férfisovinizmust látnak egyesek amiben nincs..

az pl h utasításba kapta h mindig fél méterrel Mulder mögött járjon a szerepéből is adódhatott.. már nem emlékszem olyan tisztán, de nem úgy volt h Scully feladata volt h megfigyelje Muldert és jelentéseket írjon róla? Mintha ő lett volna a racionális szkeptikus aki folyton visszafogta Muldert akit hajtott a hév.. így lényegében kísérgetnie kellett.. és ez nem azért volt mert Mulder volt a felsőbbrendű férfi aki felette állt, hanem mert ő távolságot tartott az esetektől szó szerint és átvitt értelemben is szemben Mulderrel aki nagyobb vehemenciával csörtetett a tetthelyekre.

Szóval Scully lényegében átíratta a szerepét a női egyenjogúság jegyében.

csipkefa 2016.01.24. 01:48:42

@Fedor: Végre valaki tudta értelmezni a szöveget. Köszönjük :)

Sadist 2016.01.24. 03:32:01

@balfa: Nem jól tudod, csávó. A pornószínésznők jóval többet kapnak, mint a férfi pornószínészek. Egyedül a melegpornósok gázsija közelíti meg a sima heteró nőkét.

Mazzzzu 2016.01.24. 05:45:47

amúgy, Scully minden egyes X-akták epizódban szerepelt. A sorozat ment DD nélkül, az -eddig- utolsó két évadban annyira mellékszereplő, hogy sok részben csak a nevét említik. Az, hogy a Fox bepróbálta a fele lét, elég gáz, de szerencsére halad a világunk és GAnak már nem kell szó nélkül elfogadnia. és szerintem ez jó, Kettejük közül ő vitte egyedül a sorozatot és nem hinném, hogy kisebb színész lenne mint DD.

Ez a Californication kult sorozatozás, meg már HankMoody, meg kilépett a skatulyából, az elég röhejes.. a kaliforgia annak köszönheti a hájpját, hogy aaa mer aaa kúúrnak benne meg pucér csajok mekkora királyság, meg hűde életbölcsesség, meg még kúrás.... az első három éved jó volt abból is, de Hank se vetkőzte le Foxot és sajnos a Kaliforgia méltatlan arra a hypera amit kap.

a pynás 2016.01.24. 06:26:44

Azért nem kell félteni Andersont sem, ő is színész. Nem ő alkudozik, hanem az ügynöke. És amikor azt mondja, hogy fele annyit ajánlottak neki, az jelentheti azt is, hogy fele annyi forgatási napra diszponálták, de a napi gázsija ugyanannyi volt.

lobster thermidor 2016.01.24. 06:48:40

Andersonnak pont annyi gázsi jár, mint D.D. - nek, mert nélküle nem teljes értékű a sztori. A korábbi sorozatban rendesen éltek is a Scully, és Mulder között folytonosan lebegtetett érzelmi szállal.
Az egy másik kérdés, hogy Gillien egy vonzó, érett szépség, ezért már a puszta megjelenése is dob a sorozaton.

Prinzessin Erbsen 2016.01.24. 07:50:27

Na ez pont akkora vihar a biliben mint a feketék oskárja. Filmiparban nem darabra mérik a színészeket.

Ez a nick még nem létezik 2016.01.24. 10:19:25

Ez ugyan szubjektív vélemény, de felőlem aztán lecserélhették volna Gillian kisasszony bárkire, de főleg egy olyan nőre, akire jobb ránézni, sokkal inkább értékeltem volna. Ja, ilyen mocskos szexista vagyok :), na meg annyira nem éreztem erősnek sem Scully karakterét, sem Gillian alakítását. Hank...akarom mondani Mulder viszont sokkal inkább főszereplő és gyenge remake íze lett volna, ha az ő szerepét másnak adják. És bár én az X-Aktákat nem tartom egy nagy valaminek, a filmek meg még annyira sem voltak jók, de a Californication az nálam azért egy nagyon erős sorozat, a hangulata, a stílusa miatt és főleg a Duchovny által megszemélyesített karakter miatt, így én sokkal nagyobb húzónévnek tartom, és ez bizony nagyobb gázsit szokott jelenteni. De nem azért mert ő férfi!

the.curious.cat 2016.01.24. 19:46:20

tökmind1 h az x-akták előtt v után kinek hogy ment a szekere, ez a sorozat kettejükkel együtt vált népszerűvé, két mondhatni ellentétes világnézetű karakterrel, amelyeket a sorozat folyamatosan ütköztetett, és ez volt az egyik lényeges eleme a szériának - a másik persze az esetek, amelyeken keresztül ezek a vélemény különbségek találkoztak, vagy épp formálták a másikat. (s ezek nagyon is ismerősek voltak a nézők számára - hit kontra tudomány. "i want to believe". a mondat ami kapocs kettejük közt.)
ahogy hallottam a maga idejében (90s) nagyon is újítónak számított hogy a smallscreenen egy érvelő, intelligensen gondolkodó női karakter jelent meg, kvázi egyenrangú társként egy férfi mellett, aki nem a cicababa szerepet töltötte be. a tisztelet kölcsönös volt mind a tudásuk, mind emberségük miatt. társak voltak, nem egyik a másik alárendeltje -az hogy ki milyen áldozatot hozott a másikért azt nem feltétlen sorolnám az alárendeltséghez, dönthettek volna másként, a lehetőség megvolt, ám a késztetés is, hogy egy bizonyos úton haladjanak tovább. a sorozatnak megvolt a maga küldetése: ablakot nyitni az alternatívákra, kiszélesíteni a látókört, befogadóbbnak lenni, és nemcsak az elvont, absztrakt dolgokra... a tehetség nemtől, kortól, rassztól független -csak úgy mint a rosszindulat.

Démétér 2016.01.25. 00:32:50

1. A cikkben szerepel, hogy ugyanannyit kapnak. A "piacgazdaság majd eldönti" érvre ott a válasz. Eldöntötte. 2. Aki fölényeskedik, hogy "miért nem alkudozott Anderson keményebben", az - mint látható - tán olvassa el, hogy de igen, alkudozott, ez az alku, megkapta.

Ezek a cikkek, bár az átlag magyar kommenter csodásakat hisztizik miatta, épp arról szólnak, hogy a színésznők is elkezdtek keményebben alkudni, és sikerrel. Ezeket a keményebb alkukat látjátok.

teszt123456789 2016.01.25. 08:51:20

@ChristianTroy: A szó, amit kerestél: kultsorozat

Eldoron 2016.01.25. 11:34:44

Honnan tudjátok hogy lenne új X-akták évad? 2: ha nem lesz (mert máshol semmi utalás sincs rá, ez most egy különleges dolog), akkor jöhetne a 3. film azért

sixx · http://comment.blog.hu 2016.01.25. 12:11:30

@Eldoron: onnan, hogy tegnap este volt a premier az amerikai fox csatornán, ma este meg lesz a coolon itthon is.

Eldoron 2016.01.25. 13:02:17

Félreértettél... honnan veszitek hogy ezután be akarnak rendelni új évadot ha jó a nézettség
süti beállítások módosítása