Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Keresem a családom: kellett már egy ilyen őszinte műsor a kereskedelmi tévébe

2015. november 11. 11:09 sixx 73 komment

screen_shot_2015-11-11_at_06_01_27.png

Miközben a TV2-n éppen a klasszikus családmodell széthullásáról, a házasságot kurvákkal és dzsigolókkal feldobó amerikaiakról szóló Hűtlen vágyak került képernyőre, az RTL elindította őszi műsorstruktúrájuk hetedik, új, saját gyártású műsorát, a Keresem a családom című, elsősorban nőkre kihegyezett produkcióját, amiben Lilu a világ végére is elmegy, hogy széthullott családokat egyesíthessen.

A formátum nem saját, Find My Family címen több országban is látható, mert a szétszakadt család az ugye nem magyar találmány. Arról van szó nagy vonalakban, hogy ha valakink van olyan szerette, rokona, akit nem látott évek óta, és nincs rá módja, lehetősége vagy pénze fellelni, de most már igazán szeretné vele megbeszélni, hogy ugyan, mit is akart neki mondani 1976 decemberében a soproni vasútállomásról elrohanóban, akkor ír egy levelet az RTL Klubnak, ők meg kimennek hozzá, és ha kellőképpen érdekes, tévésíthető a sztori, akkor megkeresik neki, és lesz nagy találkozás a kamerák előtt.

Meg sírás.

Ez egy olyan, őszinte érzelmekkel teli műsor, ami nagyon hiányzott már a magyar tévéből, és ezt mondom úgy, hogy az utolsó romantikus film, amin nem aludtam be, az a Trópusi vihar volt, az igazi férfibarátságról szóló, dokumentarista eszközökkel forgatott dzsungelkaland, szóval ez a könnyzacskókra, de leginkább a szívre ható formátum engem annyira nem hat meg, legalábbis elméletileg. Mert nem tudsz hűvös maradni a tévé előtt akkor, amikor egy nő az ikertestvérét keresi, aki ráadásul azt sem tudja, hogy van neki ikertestvére. Nem lehet unott arccal, esetleg szalámis zsömlét zabálva nézni, ahogy két nő, akik soha nem látták egymást, a kamerák előtt találkoznak.

Attól működik (mert működik) a Keresem a családom, hogy nem akar giccses lenni. Lilu nem könnyes szemmel, Richard Clayderman-futamokkal aláfestve ül a szereplőkkel szemben, és bőg a kezüket fogva az első percben, hanem riporterként viselkedik, kibontja a sztorijukat, meghallgatja őket, és csak akkor látod az érzelmeket az arcán, amikor valóban meghatódik, pedig biztos volt olyan pillanat mondjuk a tegnapi adás első sztorijában, hogy legszívesebben elbőgte volna magát. Egy ilyen típusú műsorban nagyon könnyű elmenni a hatásvadász, olcsó érzelmek felé, de Hadas és Máté Kriszta szerkesztők rutinos tévés újságírók, és pont úgy rakják össze a sztorikat, hogy ne billenjen át a mérleg nyelve.

Egy-egy történet úgy áll össze, hogy az a fél, aki keres valakit, elmondja, hogy mi a sztori, közben megismerjük a környezetét, gyorsan képbe kerülünk, Lilu kicsit kérdezgeti, aztán meg jöhet a nyomozás, amitől én sokkal többet vártam, mármint a képi megvalósításától, többet mutattam volna, ahogy a stáb keresi az illetőt, ahogy egyre közelebb jut hozzá, ahogy az egyik nyom a másikhoz vezet, hiszen ez adja a feszültséget, és ez az, ahogy a nézőt még jobban be lehet rántani a történetbe. Hogy kell elindulni egy ember felkutatásakor? Kihez lehet fordulni? Mi van, ha van egy címünk, de ott már nem lakóház áll, hanem stadion vagy sertéstelep? Nem a Mission Impossible zenéjére a billentyűzeten táncoló lakkozott körmöket várok, és a laoszi sikátorban felismerni vált, majd hosszas üldözés után szem elő tévesztett rokont, de valamit, ami több mint egy stábértekezlet és egy narráció, hogy “megvan”.

screen_shot_2015-11-11_at_06_00_42.png

A tegnap esti második történetben ez a motívum, a nyomozás mondjuk érthetően nem kapott nagy szerepet, hiszen akit kerestek, nem eltűnt, nem bujkált egy nigériai kisvárosban, hanem Dél-Afrikában él, régen celeb is volt, újságcikkekkel és paparazzifotókkal, mert egy magyar szépségverseny győztese volt, aki oda ment férjhez, és nagyjából 15 percnyi guglizás után én is megtaláltam volna. Maga a történet már érdekes volt a féltestvérekről és a nagy találkozás is megvolt a várható katarzissal, csak kicsit bicegett az egész.

Az, hogy a műsorban nincsenek újra felvett jelenetek (nem a vágóképekről, az utcán a kamera felé bandukoló, bőrdzsekis rockernőnek fodrászolt Liluról beszélek, hanem a lényegről az interjúkról, a találkozásokról (amikről pl. azt mondják a delikvensnek, hogy sima beszélgetés lesz Liluval, hogy megindokolhassák a kamerákat), az még zsigeribbé, szívbemarkolóbbá teszi a Keresem a családomat, az ilyen érzelmeket ugyanis nem lehet megjátszani, és ez látszik is. Nem mellesleg pedig onnan is lehet tudni, hogy nem vesznek fel interjúkat kétszer, hogy a dél-afrikai történetben van egy szegmens, amiben a Lilut mutató kamera képe kényszerűségből valami elképesztően gagyi effekttel van felturbózva (valami technikai hiba miatt), és ezt minden olyan műsorban, ahol van csapó kettő, újravették volna.

untitled_20_6.png

A műsor egyik nagy kérdése, hogy a nagyközönség számára leginkább a Való Világgal és szavazattarhálós showműsorokkal azonosított Lilu mennyire tud hiteles lenni egy számára kvázi idegen szerepben. Az első adás alapján a váltás zökkenőmentes, nincsenek modorosan rángó ajkak, megjátszott érzelemkitörések és zsebkendőbe sírás, nekem el tudta adni a műsort is és saját magát is ebben a szerepben, pedig nem én vagyok a célcsoport. Kifejezetten tetszett, hogy a Nagy Pillanatban amikor a rég nem látott rokonok összeölelkeznek, Lilu nem látható a képen, nem zokog a háttérben, elvonva a figyelmet a lényegről. Ami viszont végtelenül idegesít, az az emlékek bőröndjének nevezett kellék, amiben az egyik rokontól a másikig hurcolják az üzenetet, suta verset, diktafonra mondott bemutatkozást vagy éppen művirágot, bár az igaz, hogy ha a kamerák előtt mindezt simán a zsebéből húzná elő Lilu, az sem lenne jobb megoldás.         

Az RTL abban a sávban sugározza az adást, a 21:20-as főműsorban, ahol ilyen típusú műsort még nem adott. Nagy kockázatot vállalnak, mert ez kimondva-kimondatlanul női tartalom, és ugyan igaz, hogy a nők úgy nagy általánosságban többet tévéznek, mint a férfiak, de soha nem gondoltam volna, hogy egy országos kereskedelmi tévé ebben a sávban bepróbálná ezt a műsortípust. Aki eddig ütötte a kereskedelmi tévét, hogy ott csak a szemét és faszhelikopterezés megy, nézzen bele ebbe a műsorba, mert hibái ellenére is szerethető, és fontos produkció. Ja, és lesz róla hogyvolt is, ha valaki lemaradt volna az első adásról.

Hol látható: Keresem a családom, RTL Klub, kedd este 21:20

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

penna 2015.11.11. 11:38:52

nekem is tetszett a műsor. alapból érzelmes típus vagyok, könnyen meghatódós, könnyen bőgős, szóval, pont a célcsoport. :)
a műsor nyomozós részéből valóban nem mutattak semmit, de erre az a tippem, hogy nem akartak műhelytitkokat megosztani se a szakmával, se a nagyérdeművel. pedig bizony érdekesebb lehet egy-egy bonyolultabb kutatómunka, mint egy remekül megcsinált krimi.

Lilu valóban jó volt, értelmesen, kellemesen narrált és riporterként is megállta a helyét. mondom ezt úgy, hogy nem igazán bírom. igaz, bármikor mutatták, nekem túl lárvaarcot vágott a riportok közben. az alannyal való bőgés és a lárvaarc között emberibb lenne, ha az érzelmek megjelennének az ő arcán is.

az ikertesókhoz: szakmailag különösen érdekelt az ő sorsuk (több felbontott, sikertelen örökbefogadást láttam már), és ezeket végtelenül szomorúnak tartom. az örökbefogadó szülők kiválasztási eljárása ma már biztosan átgondoltabb, szakszerűbb, mint évtizedekkel ezelőtt lehetett, de az örökbefogadott asszony anyjának kiválasztása nagyon csúf kudarca az akkori gyermekvédelemnek. és az ő esetükben is látszik, hogy mennyire meghatározhatja mindannyiunk életét, hogy megkapjuk-e indulásnál a szeretetet, törődést, taníttatást a vér szerinti, az örökbe fogadó vagy a nevelő családtól.

a háttérben dolgozó Máté és Hadas Kriszták biztosan sokat tettek ahhoz, hogy szerencsére elkerülték a giccsbe fordulás veszélyét.

trillárom 2015.11.11. 11:53:39

Nem volt régen Friderikusznak valami ilyen családos műsora?

Nem Penny hajója 2015.11.11. 11:59:21

@trillárom: a Friderikusz-show-n belül volt egy ilyen műsorelem pár adásban. Egy idős bácsinak felkutatták az Ausztráliába kivándorolt fiát, akiről 40 éve nem hallott és láthatóan rühellte a fiát, azért mert lelépett.
Illetve egy testvérpárnak hozták el az USA-ba disszidált tesójukat, akiből valami olajkutató lett. Utóbbiaknál már őszintébb volt az öröm. Meg valami csavar is volt benne, hogy először videón játszották be a testvért, mondván, hogy nem tudott eljönni, aztán megjelent személyesen. Ja, meg ott külön kihívás volt, hogy valami trükkel el kellett csalni az érintetteket az adás felvételére.
Fura, hogy kb. 20 év távlatából ennyire emlékszem erre...

Nem Penny hajója 2015.11.11. 12:06:36

Lilunál a dél-afrikai résznél nekem is feltűnt az agyoneffektezett kép. Olyan volt, mint amikor a tinilányok egy mobilapplikációval "eltüntetik" a pattanásaikat. :) Lehet, hogy nagyon megviselte a repülőút Lilut, ott pedig nem volt lehetőség/elfelejtettek sminkelni.

Simán lehetne ennek a műsornak egy trash változata. 1. Fekete Pákó vezetné. 2. A megtalált testvérpárokkal a műsor végén mindig közölnék, hogy csak vicceltek és nem is rokonok.
Majd eladom Dörknek a formátumot.
:)

Terézágyú 2015.11.11. 12:21:19

"és nagyjából 15 percnyi guglizás után én is megtaláltam volna"

erről van szó...
az meg hogy dráma van benne, meg sírás...

hát ma már minden műsorban van dráma meg sírás, még az "Átváltoztatjuk - és a végén bombanőként megjelenik a családja előtt" műsoroktól kezdve egészen a vetélkedőműsorokig...

megint 2015.11.11. 12:22:50

Nekem nem tetszett pedig vártam. Valami kis plusz hiányzik belőle, túl gyors, nincs idő megismerni az okokat, a keserű fiatal éveket...stb.

betegesh 2015.11.11. 12:40:45

kéne csinálni bele olyat, mint Ramsay műsorában, h 3 hét múlva... "ja, hát a Mártika egy kiállhatatlan boszorka, de rossz volt hallgatni a szövegét" és így bemutatni, h tényleg mentek-e vmire. mert majd biztos engedi a nő leköltözni a testvérét Johannesburgba, tuti.

miciur 2015.11.11. 12:46:41

@Nem Penny hajója: meg volt az a végtelenül kínos adás is, amikor Lang Györgyi régi nevelőapja találkozni sem volt hajlandó Lang Györgyivel. A nevelőapa akkor ásta el magát sok-sok magyarnál, és úgy hívják, hogy Mécs Károly..

m.lena 2015.11.11. 12:48:53

Kíváncsi leszek a következő részekre, mert ez nem volt rossz kezdés.
Azzal egyetértek, hogy jobban be kellett volna mutatni a nyomozás részt, akár lehetett volna csak egy történet az adásban, és kicsit a szereplőkre is több idő jut így. Engem például végig az foglalkoztatott, hogy hogy találták meg, milyen módszerekkel az ikertestvérét, mikor a hölgy 36 évig nem tudta felkutatni. A második szál kevésbé volt számomra érdekes, mert ők akár saját maguk is megkereshették volna a másikat.

villanella 2015.11.11. 13:09:54

@m.lena: ebben az a lényeg, hogy az rtl segít, és nem csak abban, hogy keres, hanem hogy adott esetben kifizeti a dns-vételt, vagy a repülőutat johannesburgba. én innen a szobából max guglizni tudok (más még azt sem), az rtlnek kapcsolatrendszere és pénze is van, nem úgy, mint ezeknek a családoknak általában.

villanella 2015.11.11. 13:10:25

@villanella: bocs, dns analízist, hülye vagyok már. az több százezer ropi, ugye.

Terézágyú 2015.11.11. 13:14:24

És a következő részben lesz Motörhead? :)))

miciur 2015.11.11. 13:16:46

mondták, hogy volt több olyan eset is, amikor megtalálták a másik felet, DE AZ hallani sem akart a keresőről. Remélem azt is bemutatják majd, az is érdekes lehet

sixx · http://comment.blog.hu 2015.11.11. 13:17:20

@krrk: aha. a hvg-s kolléga másképp látta.

illaberek 2015.11.11. 13:28:27

@krrk: rendesen szégyelltem magam mikor olvastam azt a kritikát.. aztán betudtam annak, hogy végülis egy kilencvenes születésű fiatal.

Nekem kicsit Kepes András jutott eszembe a dél-afrikai részről. Apropó volt talán a műsor címe. Nem a hasonlóság miatt, csak mert magyar szót hallani olyan távoli helyszínen őt juttatta eszembe.

Söntésarcú Csömör 2015.11.11. 13:55:22

Ezek szerint egy tévékritikus úgy működik, hogy elfogadja a szabályokat és úgy tesz, mintha tényleg őszinte dolgokat látna, egy utolsó vágásig hatásosan kiszámított mű-drámában.

A promóból már ordított az egész hamissága, vagy mondjuk így, mesterkéltsége. Liluról meg inkább ne beszéljünk, legutóbb még traktoros parasztgazdáknak kereste a szerelmet hasonlóan hiteles manírokkal.

De mondom, ezek szerint, ha valaki elfogadja, hogy egy kereskedelmi csatornától nem várhat mást, az képes jól szórakozni. Szerintem meg emberi érzésekkel, meg drámákkal nem ebben a formában kellene elárasztani a nappalikat. Ennyi.

Söntésarcú Csömör 2015.11.11. 13:57:50

A hvg.hu-nak van igaza, aki szerint ez az igazi tévézés, az menthetetlen.

Vagy a tévé menthetetlen műfaj, az is lehet. És akkor az RTL-nek van igaza, hogy ezt a taknyot hívja műfaji csúcsnak.

Le Petit Prince · http://le-petit-prince.blog.hu/ 2015.11.11. 14:00:09

Érdekes...nekem azért többször is volt olyan érzésem, hogy erősen "megrendezett" a dolog. Amatőröknek ritkán sikerül elsőre több mondatot hibamentesen összedobni, még ha azok nem összetettek is...pláne felfokozott érzelmi állapotban. A mimikán, a testbeszéden, stb. erősen lehetett látni, hogy vagy nem elsőre felvett a jelenet, vagy nagyon alaposan instruált beállítás, illetve hogy nem érte váratlanul a helyzet, vagy az információ.
Természetesen nem is lehetett másképpen. Gyanakvó népség vagyunk, a legtöbb ember nem volna hajlandó magát puccba vágva ücsörögni egy szórakozóhelyen vagy parkban (első páciens), ha nem mondják meg neki hogy miről van szó!
Annak ellenére, hogy én itt-ott kínosnak éreztem a szitut (előre bedobták a meggyilkolt anyukát, miközben később az alany kifejezetten el szerette volna kerülni a témát!!), az ötlet jó...talán majd a későbbiekben belejönnek...a szerkesztők és Lilu is!

Akármi Áron 2015.11.11. 14:02:31

Lehet szidni is (emlékek bőröndje, pöttyet tényleg maszlagos) és lehet dícsérni is, kérdés, h milyen hatást váltanak ki bennünk sorsok, életutak, de nem hinném, h a közömbösség fog leginkább arculütni, akár a műsoridő alatt, akár a poszt olvasásakor.
Köszi Sixx teccett a poszt is, a műsor is.

shred 2015.11.11. 14:07:25

Off: én nem bírom Lilu delfinfejét a távol ülő szemeivel, annyira nem emberi az egész:(

felhasználó18 2015.11.11. 14:15:25

nekem is tetszett a műsor, hitelesnek éreztem, valóban nem tűnt túlzottan megrendezettnek.
a nyomozás része engem is jobban érdekelne.

Fehérlapos 2015.11.11. 15:08:02

A riportok közbeni nem sírós vágóképek nyilvánvalóan nem ugyanakkor készültek, amikor a riportalany éppen valami meghatót mondott. Tehát Lilu attól még bőghetett közben, de nekünk nem mutatták.

Fehérlapos 2015.11.11. 15:12:46

A homályos képek olyan hangulatúak voltak, mint a nyolvanas évek végén a videoklippek.

2015.11.11. 15:17:34

sixx annyi szart néz óraszám a kertévékben, hogy ha valamiben már nem pörgetnek faszt, azt értéknek látja.

Nagytermészetűkicsibácsi 2015.11.11. 15:25:11

Liluval kapcsolatban az egyetlen pozitívum az apja.
Soha nem felejtjük azt a '83-as C csoportos VB-t.
A műsor viszont egy felejthető ócskaság.
A mai világban aki kapcsolatba akar lépni "elveszettekkel" akkor az simán megteheti.
Ha mégsem, az azért van mert az elveszett nem akarja.
Akkor meg ne baszogassák idióta tévések műsoridőt kitöltő szarságok ürügyén.

Klown 2015.11.11. 15:32:58

Ami bosszantó volt, az eredmények közlése előtt tartott egy perces hatásszünet. Vártam is, hogy mikor jelenik meg a csík, hogy: "Szavazzon Ön is 1791-es SMS számra, hogy megtalálták-e a testvérpárt, vagy nem?" Ekkor gondolkoztam el, hogy hanyadjára vehették fel a snittet, mert ez így "real time" durva lenne. Szerintem ehhez még egy trash reality-s műsorvezető is kevés lenne... (Vagy csak egy igazán lelketlen droidot kell találni.)

Nagytermészetűkicsibácsi 2015.11.11. 15:33:41

Most nézem a HVG-n, a főszerk meg a Hadas.
Akkor egy újabb pozitívum: ezeket a sztorikat talán most nem másoktól bugázták mint anno

2015.11.11. 16:09:00

@Klown:

Ezen én is kiakadtam. Oké, megértem, hogy a nézők figyelmét próbálják még jobban fokozni ezzel, de egy ilyen szituációban szerintem szívtelenség még tovább tupírozni a szerencsétlen rokonkereső ember idegeit. Bízni kéne abban, hogy a néző számára a történet már addig is volt annyira érdekes és emberi, hogy nem kell hatásszünettel felvezetni a végeredményt, mint egy esztrádműsorban a következő adásba bejutó szereplő nevét. Feltéve, hogy ez tényleg egy igazi műsor, és nem egy amatőrökkel felvett reality, mint oly sok minden más a kora esti műsorsávban.

2015.11.11. 16:10:16

házasodik a gizda

Terézágyú 2015.11.11. 16:26:13

@field 64:
"hogy nem kell hatásszünettel felvezetni a végeredményt, mint egy esztrádműsorban"

Te ehhez nem értesz. Hatásszünet márpedig köll!

Serrin 2015.11.11. 16:29:35

Szerintem eljutottunk oda, hogy az tv2, rtl klub és társainak a saját készítésű műsorait nem szabad nézni. Kivétel talán a hiradójuk, meg az időjárásjelentés.

ethan blow 2015.11.11. 16:54:23

Mondjuk én csécsei szalonnát akartam enni helyette hagymával meg kenyérrel, de végül nem úsztam meg, asszony odakapcsolt és elkezdte nézni, én meg háttértelevíziózhattam a zsírhoz. Mire végeztem a bürkével arra lettem figyelmes, hogy elhalt a bal agyféltekém és nem találom a jobb herémet sem. Beütöttem a gugliba, hogy mi van ilyenkor, mindent elmondott, rákerestem az igazi apámra, az is meglett, kiderült, hogy évtizedek óta ugyanabban a lakásban lakunk. Be is mentem hozzá egy fröccsel, hálásan nézett rám és beleírt a végrendeletébe. Elhatároztuk, ma este megkeressük anyámat is, aki elment a Lukács Fürdőbe pénteken, azóta nincs hírünk róla. Ha ez a műsor nem lett volna, most nem lenne apám, viszont megmaradt volna a borom. Azóta is sírok, ha erre gondolok...

Macskond 2015.11.11. 17:26:31

Hát én is vártam. Menta nagy fogadkozás hogy ez más lesz.
Aztán mi volt? Jött a sok "hatásvadászat". Titok bőrönd, meg , perces szünet két mondat között.
A délafrikai szépségkirálynő meglepődése sem volt az az igazán őszinte a várakoztatás után.

Egy ilyen műsor erőssége lehetne az hogy tényleg a nyomozás lépésit mutatják be izgalmasan.
Ebből csak akkor derül ki valamicske amikor a génlabort kell reklámozni. (gondolom le volt barterezve hogy jó sokat mutatják a logót,cserébe ingyen megcsinálják a drága vizsgálatot... és amúgy valójában ezzel nekem nincs is bajom....)

Azt hogy egy ilyenre miért kell "formátumot" vásárolni azt el sem tudom képzelni. NIncs ennyi kreativ ötlet hogy egy ilyen kivitelében amúgy egyszerű műsort valaki összerakjon?
Ha a "bőröndös ötletért" fizettek akkor azt nagyon kár volt.
Érdemesebb lenne az első kapcsolat felvételt bemutatni.
"Csókolom magyar tv-től vagyunk....stb)
Ezt sajnos nem hiszem hogy nézni fogom, mert a picsogásra nem vagyok fogékony.

Akármi Áron 2015.11.11. 17:31:09

@ethan blow: Pici híja, h nem nyeltem le egészben egy nagyobbacska erdélyi szalonnát, hát köszi:)))

MCMLIX 2015.11.11. 17:47:13

@ethan blow: KÖSZÖNÖM SZÉPEN!! Ez jól esett!!!!
Manapság kevés hozzászólás vidít fel ennyire....

Le Petit Prince · http://le-petit-prince.blog.hu/ 2015.11.11. 18:04:11

Most bukott el nálam az egész "formátum"...a fikuszban lehúznak róla még egy bőrt...f*szért nem ismétlik a műsort? Híradóba nem teszik be? Tölteléknek? :(

Mr.Wario 2015.11.11. 19:20:50

Lilu kb. annyira hiteles egy ilyen műsorban, mint Balázs Pali az Operában. Legalábbis szerintem. Viszont rohamtempóban öregszik, nem vezethet örökké vidám celebugrabugráló baromságokat, ezért gondolom keresi(k) a helyét a komolyabb szerepekben. Csak..kutyából ritkán lesz szalonna.

MajdnemAraya · http://azenwin10em.blog.hu 2015.11.11. 19:58:33

Minden kedves kommentelőnek őszintén gratulálok!

Más: az iróniát milyen szmájlival szokták jelezni?

érthetetlen chris 2015.11.11. 20:08:35

"Miközben a TV2-n éppen a klasszikus családmodell széthullásáról, a házasságot kurvákkal és dzsigolókkal feldobó amerikaiakról szóló Hűtlen vágyak került képernyőre, az RTL elindította őszi műsorstruktúrájuk hetedik, új, saját gyártású műsorát, a Keresem a családom című, elsősorban nőkre kihegyezett produkcióját, amiben Lilu a világ végére is elmegy, hogy széthullott családokat egyesíthessen."

Ehej-ehej mi lesz majd itt, ha TV2 végleg Vajna kezébe kerül.

A GOT-ban azért a kurvázó Tyrion cool arc ugye sixx? :D

harcsapaprikás 2015.11.11. 20:13:05

Nem tudom, hogy miért spórolják le a tárgyragot. Helyesen családomat.

nemari 2015.11.11. 20:41:11

@Serrin: Az rtl XXI. század és Házon kívül műsorai szerintem nagyon jók, ne húzd le annyira a saját gyártást.

netrion 2015.11.11. 20:44:47

@érthetetlen chris: "A GOT-ban azért a kurvázó Tyrion cool arc ugye sixx? :D "

Tyronnál eleve nem merül fel a klasszikus családmodell, mert pária a sztoriban, akit mindenki lenéz, ezért jutnak neki csak a kurvák. Másrészt nem is a jelenben/valóságban játszódik.

érthetetlen chris 2015.11.11. 20:55:53

@netrion: Nem ez a lényeg ha egy szerencsétlen Tv2-n futó szappanoperát? (nem tudom az e sohase láttam) elítél a hirtelen konzervatív családbaráttá váló sixx akkor sok itt felszopott showmusort konzekvensen el kellene ítélnie mert nem sok szól a család szentségéről. (A GOT-ot meg imádom amúgy).

Ez a műsor meg a koncepció alapján jó is lehet, de tényleg nem a Lilunak adtam volna ennyi erővel vezethette volna Istenes Bence vagy ÉNB Joe is, hisz egyiknek gyereke lesz a másik meg hosszú idő után talált rá elveszett lányára. :D

D2 2015.11.11. 22:56:28

@sixx: Hm. Pedig kétszer is visszanéztem, hogy tényleg te írtad-e és tényleg erről a műsorról?!:O
A hvg-nek kevésbé rózsaszín a szemcsije. Ez olyan nőcis műsor.

Ancilla 2015.11.11. 23:21:44

@harcsapaprikás: Nem spórolják le a tárgyragot, tudniillik az E/1. és E/2. személyű birtokos személyjeles főnév -t rag nélkül is lehet tárgy a mondatban (megütöttem a lábam, hunyd be a szemed stb.)

Én a magam részéről egyetértek sixx-szel, nekem is tetszett a műsor. Nem értem a sok fanyalgó kommentelőt. Úgy nyilatkoznak, mintha műsorszerkesztést tanítanának valamelyik egyetemen. Miért kell mindenbe belekötni? ez a műsor elsősorban emberi sorsokról szól, akiknek meghatározta az életét valamelyik hozzátartozójuk hiánya. A hangsúly nem a nyomozáson van, hanem a két fél személyes élettörténetének a bemutatásán, majd pedig az így előkészített találkozáson. A nyomozás részleteinek megismertetése véleményem szerint átrendezné a hangsúlyokat. A szerkesztők koncepcióját miért akarják avatatlan emberek megváltoztatni? Engem pl. nem érdekelne a nyomozás (láthatok elég nyomozós filmet mindenféle csatornán). Az emberi sorsok, érzések, reagálások viszont érdekelnek - s ez a műsor ezt hivatott bemutatni.

Azt sem értem, hogy egyeseknek mi baja van Liluval. Kedves az egyénisége, kellemes a hangja, intelligens, érzékeny (még ha nem is ül ki minden érzés az arcára, mint a mexikói szappanoperák hőseinek). Tapintatosan, intelligensen, empatikusan viselkedik a riportalanyaival, nem tolja magát előtérebe, én elhiszem neki, hogy valóban, őszintén akar nekik segíteni.

Én meg fogom nézni a többi részt is, mert érdekel

2015.11.11. 23:29:13

Volt zongorázás, ha nem is Claydermann, de végigklimpírozták az egész műsort, zavaró is volt. Nagyon Barátok közt-ös, amatőr volt a sok meglepődés, a betanult, gépiesen előadott szövegek. Nagy nyomozást sem véltem felfedezni, hiszen, ha bemegy az ember az anyakönyvi hivatalba, másodpercek alatt megtudja, hogy Jane Doe mikor született Etyeken, szóval tesókutatás pipálva, a másikat már feljebb leírták (Google, a barátod). Lilu gépies, rém ronda és nem olvad meg a szájában a jégkocka. Gondolom ő és Máté Krisztina, a másik jégkirálynő, remekül megértik egymást.

2015.11.11. 23:32:08

Baráth Teréz, aki folyamatosan nyeldeste a könnyeit, annyira várta már az ikertestvérét, pl. ki sem rakta azóta sem a Facebookra, hogy hé, világ, itt van, ő, bezzeg gombákról, meg kiskacsákról posztolt. Ugyanmár!!

Ancilla 2015.11.11. 23:37:51

@Guadalupei Szűz:
1. Hol van az előírva, hogy a visszafogottabb metakommunikációjú emberek nem lehetnek műsorvezetők?

2. Lilu nem gépies, nem érzelemmentes, csak nem harsány. De tudni kell az érzelmeket olvasni akkor is, ha nem látványosak

sixx · http://comment.blog.hu 2015.11.12. 00:37:30

@érthetetlen chris: hol ítéltem el? azt írtam, hogy a TV2 az egyik, az RTL a másik irányba ment el. olvasd már el az első bekezdést, baszod.

Onereality 2015.11.12. 05:31:00

Orulok, hogy ezek szerint megszuletett egy "oszinte" musor az rtl-en ;)
Sokkal jobban orulok annak, hogy az osszes eddigi nem oszintet mar eddig sem kovettem ;)
En besokalltam a kertevek pink-libazold-melykek krealt valosagatol, de leginkabb attol, hogy oszintenek es autentikusnak probaljak eladni azt, ami eleve megrendezett.
Kabe annyira, mint a valosagshow-k beszavazoshowjai voltak.
Ertem, hogy komoly koltsegvetesu, profin osszerakott musoroknal megengedhetetlen, hogy a kontroll a pillanat hevenek/varazsanak/esetlegessegenek ;) legyen atadva, a forgatokonyvek ne legyenek megirva szorol szora, a jelenet ne legyen elore osszerakva, sokszor felveve stb.
Megertem, hogy sok Marika neni instrualas nelkul hasznalhatatlan, ot epkezlab mondatot nem tud elmondani kamera elott stb.
De nem oszinten, elore megirva, megkrealva, eljatszva meg nem erdekel semmi, aminek az lenne a lenyege, hogy ott es akkor es ugy tortenik meg, ahogy mutatjak es latom.

denes36 2015.11.12. 07:09:42

Láttam, jót röhögtem rajta. Kíváncsi vagyok, vajon hányan gondolják utólag a szereplők közül, bár sose találták volna meg a rokont.

cukkmukk 2015.11.12. 09:18:42

Akár jó is lehetett volna. Létezik ennek teljesen frankó verziója, amikor nem ennyire kínosan bénán hatásvadász az egész. Valamelyik "ismeretterjesztő" adón ment.

2015.11.12. 10:01:14

@Ancilla: Lehetnek, látod. Azért Lilut mindig csak ilyen robotszerepben láttam. Ettől függetlenül sokkal jobb, hogy nem zokogja tele a képernyőt ebben a műsorban, csak nem tud intonálni és ettől olyan rideg hatású.

Ancilla 2015.11.12. 10:22:13

Egy másik problémám. miért gondoljuk, hogy ez a műsor a nők számára van kitalálva. Ezzel tulajdonképpen azt mondjuk ki, hogy a férfiakat nem érdeklik az emberi, családi kapcsolatok, az érzelmek. Ez egy rossz és káros berögződés. s ezzel valójában belekergetjük a férfiakat abba a helyzetbe, hogy ne MERJENEK az ilyen jellegű problémák (és műsorok) iránt érdeklődni, mert az nőies, tehát ciki. Noha világ- és magyar irodalom legnagyobb "érzelemtörténeteit" férfiak írták (Rómeó és Júlia, Anyegin, Anna Karenina, Jadviga párnája stb.)

mézescsók 2015.11.12. 10:24:58

@Onereality: Spontaneitás várni ettől a műsortól naívság.
Indult az egész egy felhívással: jelentkezzenek, akik rég nem látott rokonaikat keresik. Erre nyilván sokan jelentkeztek, aztán megindult a válogatás, a rokonkeresés, utazgatás, DNS analízis, bármi, majd megtudták, hogy előkerült a régnemlátott. Aztán megszervezték a találkozót. Mindenki tudta, kivel fog találkozni, hol, mikor. milyen előzmények után. Nem kell forgatókönyvet sem írni ahhoz, hogy ne legyen természetes a nagy viszontlátás.
Majd, ha az utcasarkon botlok bele egy régen szem elől vesztettbe, akkor földbe gyökerezik a lábam. Ez műsor, ennyi spontaneitás várható tőle, több nem.

2015.11.12. 10:31:28

@Ancilla: Shakespeare, Tolstoj melegek, a Jadviga meg nem a klasszikus romantikus regény.

Ancilla 2015.11.12. 11:30:34

@Guadalupei Szűz:
Tolsztoj nem volt meleg. Szerintem valakivel összetéveszted (talán Csajkovszkijjal). Egyébként, ha egy férfi, attól még férfi! (A homoszexualitást ne keverd a transzneműséggel.)

A Jadviga párnájról senki sem állította, hogy romantikus regény. Szenvedélyes érzelmekről szól - és férfi írta. Nemcsak a romantika korában írtak emberi kapcsolatokról. Bármely stíluskorszakból föl lehet sorolni férfi írókat, akik rendkívül érzékenységgel és pontossággal ábrázoltak érzelmeket (szerelem, barátság, testvéri kapcsolatok, gyerek-szülő kapcsolat stb.). Sőt, a női lélek finom rezdüléseit is férfiak tudták talán legszebben megírni, mint pl. Falaubert, Maupassant, Csehov, Ibsen, Németh László stb.

Ezért tartom hamis, sőt káros beidegződésnek, hogy a férfiak nem szeret(he)tik az olyan műsorokat, mint pl. a Keresem a családom.

Ancilla 2015.11.12. 11:32:13

@Ancilla:
Jav.: Egyébként, ha egy férfi meleg, attól még férfi!

thrstjjtrt 2015.11.12. 13:36:56

@Ancilla:
Hagyjad, kőmacsó országban már az is furcsának számít, ha valaki jó és gondoskodó apa vagy ha nem beszél degradálóan "hátazasszonyként" a barátnőjéről/feleségéről.
A nők is generálják ezt a fajta hozzáállást.

Serrin 2015.11.12. 13:50:25

@nemari: Kivételek vannak, de kevés sajnos...

Onereality 2015.11.12. 19:57:19

@mézescsók:
ez okes is, a kritikam inkabb az osszes tobbi krealt jelensegre vonatkozott a kerteveknel, a tobbszor felvett jelenetre egy vv-ben, a bagoert barkit, barmit eljatszo talkshow, tehetsegkutato, trash meg egyeb szereplokre es musoraikra, a muhajra, a mubalhera meg a mukonnyre, ami onmagaban teljesen rendben lenne, ha nem valosagkent tologatnak folyamatosan a kepembe.
Mert igy folyamatosan mondogatnom kell, hogy koszonom, nem veszem be :)
Itt a komment cimere ugrottam ra, hogy kellett mar egy oszinte is kozejuk.
Ezt a musort Liluval nem lattam, de ugy unblokk fogyszthatonak latom, akit erdekel.

Ancilla 2015.11.13. 09:57:28

@Guadalupei Szűz: Sem ebben, sem más Tolsztoj-életrajzban nincs szó homoszexualitásról. Házasságban élt, 13 gyereke volt, házassága előtt is nőkkel volt kapcsolata.

Mindazonáltal ha így is lenne, ez nem változtat azon az állításon, amit a fentiekben a férfi írókról mondtam.

mézescsók 2015.11.13. 09:58:52

@Onereality: Így világos. Én csak ebben a műsorban gondolkodtam.
Az adás egy részét láttam, nem kötött le.

2015.11.14. 18:13:45

@Ancilla: consciousconscience.weebly.com/blog/anna-karenina-is-about-tolstoys-homosexuality

De ugye, attól, hogy házasságban élt, még lehetett homár, vagy te valami LMBT transzparens készítő vagy? Vagy csak simán imádsz szívózni?

Rémült Mazsola 2015.11.14. 19:44:14

Tudom, hogy elképesztően off, de Hadas "OKNYOMOZÓ" Krisztina hatásvadász műsorait a Hősök Terés fiaskó óta nem vagyok hajlandó nézni.
(Itt írt az index róla még anno:
index.hu/kultur/eletmod/hos/)

Mèg egyszer bocs, hogy nem egészen a műsort fikázom, hanem csak a készítőjét.

Nagytermészetűkicsibácsi 2015.11.15. 11:05:55

@Rémült Mazsola: :))) Erre utaltam én is.
"akkorát hazudott, hogy majdnem szétrepedt a dekoltázsa"
Ahányszor meglátom ezt a kellemes hangú gyönyörűséget mindig ez a sztori jut eszembe.
Azt viszont nem is gondoltam, hogy immár évtizede így van:)

Rémült Mazsola 2015.11.15. 11:11:44

@Nagytermészetűkicsibácsi: Végül még ő is maradandót alkotott, különben elég felejthető lenne az asszonyság "munkássága". :D

Azt hittem, hogy csak az én agyamba égett bele ez a 10 évvel ezelőtti fiaskó. :D
süti beállítások módosítása