Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A köztévé szerint minden nő egy szörnyeteg

2015. november 05. 09:07 györgyi 120 komment

Mit is csinálnak a nők egy párkapcsolatban? Biztos sok válasz eszébe jut, talán még kellemesek is, de azért segítünk: egy idő után elviselhetetlenek lesznek, mindenért veszekednek, azaz elsárkányosodnak. Tegnap este a Duna Worldön ugyanis nem más szerepelt feladványként Gundel Takács Gábor, Maradj talpon! című műsorában, mint az elsárkányosodik szó. Mellé magyarázatként:

párkapcsolatban élő hölgyekénél az idő múlásával jelentkező személyiségváltozás.

Személyiségváltozás! Értik? Mindenkinél! Minden egyes nő el fog romlani, kár őket elvenni! Ha esetleg ön mint férfi úgy gondolná, hogy a barátnője jó fej, akkor nem árt, ha néz egy kis közpénzből fenntartott köztévét, és hamar kiderül: most lehet, hogy jó fej, de később nem lesz az! Később majd elviselhetetlen lesz, szóltunk előre!

Ha ön nő, és azt gondolja, hogy Magyarország már megérett arra, hogy esetleg egyenrangú félként kezelje, akkor ön is nézzen egy kis köztévét, és kiderül: HAHAHA. Ja, hogy ezt a tévét a nők adójából is tartják fenn, az enyémből, meg az önéből is? HAHAHA. De mindezektől eltekintve, hogy szerepelhet ez a kérdés 2015-ben egy „műveltségi” vetélkedőben? Mi köze ennek a műveltséghez?

Vagy csak én vagyok túlságosan kötekedő? Lehet, hogy túl régóta élek párkapcsolatban?

gundel.jpg

Az adással kapcsolatban kerestük a műsor producerét, Holló Györgyit, aki szerint ez a feladvány nem bántó, őt legalábbis nem bántja, pedig ő is nő. Ugyanakkor emlékeztetett, hogy semmiről nem nyilatkozhat, forduljunk az az MTVA-hoz.

(Kép: Bajor Zsófi, Facebook)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

netrion 2015.11.05. 09:21:15

Lehet, hogy innen vették az ötletet, és viccesnek gondolták.

Terézágyú 2015.11.05. 09:30:03

"párkapcsolatban élő hölgyekénél az idő múlásával jelentkező személyiségváltozás."

ha beletennék, hogy ESETLEG jelentkező, akkor megnyugodnál?

Mit szólnál ahhoz a kérdéshez, amit esetleg egy női játékvezető tenne fel, hogy
"idősödő férfiaknál bizonyos típusú szeszesital mértéktelen fogyasztásával jelentkező testi változás"

SÖRHAS
És akkor jönnének a felháborodott férfikommentek.

Egyébként engem meg ez a szövegbe tolakodó, kikapcsolhatatlan kikareklám irritál nagyon. Emiatt hova forduljak???

Haus Fiegl Bikers 2015.11.05. 09:34:03

Jol megmondta kedves Zsofia. Ez pont olyan tema, amit nem szabad annyiban hagyni! Ezt komolyan kell venni, es mindenki monnyon le, aki a nok elsarkanyosodasaval viccelodik! Esetleg Facebook-oldal inditas ezzel kapcsolatban...?

cukkmukk 2015.11.05. 09:35:07

Szerintem túl nagy feneket kerítettünk ennek az egy kérdésnek.

Tóninéni 2015.11.05. 09:36:12

"Ja, hogy ezt a tévét a nők adójából is tartják fenn, az enyémből, meg az önéből is? "
Egyetértek veled, én csak ezt a részét nem értem a dolognak. Ha nem a te adódból menne, nem zavarna? Egy állítás vagy igaz, vagy nem. Mindegy milyen pénz áll mögötte.

Ancilla 2015.11.05. 09:40:01

Egy kicsit valóban kötekedésnek érzem ezt az írást. A vetélkedő lényege, hogy definíciók alapján szavakat kell kitalálni, melyeknek néhány betűjét megadják. A műveltségbe a szókincs gazdagsága is beletartozik, ez a feladvány ezt tette próbára. Nem hiszem, hogy bárkit is megsértett volna, inkább egy jóízűt mosolygott rajta az ember, mint az anyósvicceken. Gundel Takács Gábor nagyon jó humorral, empátiával kiválóan vezeti a műsort, s ennek a kérdésnek is elütötte az élét. Talán inkább magáról a műsorról, illetve a műsorvezetőről kellene írni.

gergo1000/2 2015.11.05. 09:44:20

"Vagy csak én vagyok túlságosan kötekedő? Lehet, hogy túl régóta élek párkapcsolatban?"
A válasz egyértelműen igen.

Jasongg 2015.11.05. 09:44:26

Szegény Györgyi magára ismert...

nullaóraharminchét (törölt) 2015.11.05. 09:45:11

Elsárkányosodás??? Ez kurva jó, használatba is vettem, Györgyike, te meg ha jól nézel ki csak írj és segítek, h ne legyél ennyire "singlykee" ❤️

2015.11.05. 09:45:19

teljesen igaza van a szerzőnek

Esőember 2015.11.05. 09:46:19

Az "elsárkányosodás" világjelenség. A klímaváltozás és a nemzetközi terrorizmus után a legfontosabb megoldandó probléma. Beszélni kell róla !!!!!!!!!!!

bré king 2015.11.05. 09:48:12

Györgyi, nálad már pont elkezdődött.

teszt123456789 2015.11.05. 09:48:29

vihar és bili találkozása

Ancilla 2015.11.05. 09:48:32

@Terézágyú: Ha a Chrome böngészőt használod, le lehet tölteni egy kiváló ingyenes reklámblokkolót (AdBlock). Minden reklámot eltüntet.

Sassika 2015.11.05. 09:49:44

A vetélkedőn elhangzott kérdést, csak az elsárkányosodott nők teszik szóvá. :)
(csak vicceltem!)

dzsedilany 2015.11.05. 09:50:22

Jézusom, egyél meg egy Snickerst... ezzel kár volt elkoptatnod a körömlakkot a körmeid végéről. Ha találsz még 9 embert az országban akit ez felháborított bocsánatot kérek.

Sir Galahad 2015.11.05. 09:52:00

Műhiszti. A szerzőnek nincs humora, kiválóan illusztrálja a feladványt.

Kövééé 2015.11.05. 09:52:29

Ez így van. Teljes mértékben, Demámikó! Smaug is egy csinos kis bögyöske volt fiatal korában... és mi lett belőle?? Naugye.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.11.05. 09:54:15

Kérjük vissza sixxt! Az se százas, de ez már túlzás :D
(Egyébként tapasztalataim szerint van benne valami, hogy házisárkány... :DD)

Gavroche11 2015.11.05. 09:55:42

Úgy tűnik, azon kevesek közé tartozom, akik inkább a szerzővel értenek egyet: ebben a formában tényleg elég szerencsétlenül fogalmazták meg a kérdést, a minimum az, hogy nyelvi szempontból pontatlan, de az is lehet - bár ehhez nem értek -, hogy pszichológiai szempontból szakmaiatlan is.
Nem valószínű, hogy ez az első olyan eset, hogy egy kérdés pontatlan, biztosan volt már rá példa, csak ennél a kérdésnél az a szerencsétlen helyzet, hogy ebben a formájában némileg tényleg sértőre sikerült emberek egy csoportjára nézve.

body_andras 2015.11.05. 10:00:13

Hajjaj, holnap ilyenkor az lehet a szalagcím, hogy a Femen aktivisták pucér csöccsel támadnak élő adásban Gundel Takácsra!
Következő milliós kérdésre javaslat: az idő múlásával kétségbeeső, reményvesztett szingli férfiak diszkrét párkereső gesztusa a hazai diszkók táncparkettjén. F*SZOZÁS.

purpleghost 2015.11.05. 10:03:38

Na, a kommentek jól illusztrálják, hol tartunk ma Magyarországon - az embereknek még bizony ilyen műsor kell.

És úgy látszik felesleges beírni a végére egy viccet, hogy talán en is elsárkányosodtam, mert ez nem előzi meg a diadalmasan beírt, eredeti kommentsorozatot, hogy "hát persze hogy téged zavar ez, Györgyike, mert magadra ismertél! HAHAHAHAHA!"

Balt 2015.11.05. 10:04:16

@Ancilla: Egyetértek.

@Jasongg: Épp ezt gondoltam én is: íme, az empirikus bizonyíték, bár még az is lehet, hogy ún. "párkapcsolat" sem szükséges hozzá. :)

Jester 2015.11.05. 10:05:07

Kiakadt a PC-méter mi? Istenem.. bárcsak ez lenne a legnagyobb baj az MTVA-val.

Gavroche11 2015.11.05. 10:07:32

@purpleghost: pontosan. Az az igazi irónia az egészben, hogy a kommentek többsége azzal akarja indokolni, hogy semmi baj nincs a kérdéssel, hogy a szerzővel kezd el némileg szexizmusba és hímsovinizmusba átcsúszva személyeskedni.

Köldök_szösz 2015.11.05. 10:09:39

Egyszer láttam egy videót ahol kivágott, "elbakizott" részleteket mutattak egy ilyen gundeles vetélkedőből és hát meg kell hogy mondjam ez az ember elég nagy öntelt paraszt tud lenni...
azóta nem is kedvelem igazán

MonsterRipper 2015.11.05. 10:10:50

Azt szeretném kérdezni, hogy hol van
>párkapcsolatban élő hölgyekénél az idő múlásával jelentkező személyiségváltozás.
Ebben írva, hogy MINDEN NŐNÉL? Az van odaírva, hogy párkapcsolatban élő hölgyeknél. Nem az, hogy minden párkapcsolatban élő hölgynél. Nem ártana megtanulni olvasni mielőtt idegbeteg femináci módon fájlaljuk a seggünket nem létező problémákon. Ha "sörhas"-ról lett volna szó, és azt írják, hogy "sokat TVző férfiaknál jelentkező jelenség", kurvára nem érezném úgy, hogy azt jelenti, hogy minden férfinak, aki gyakran néz tvt sörhasa van/lesz. Csak azon lehet megsértődni, amin az ember meg akar. Tényleg nem ártana egészséges szexuális életet élned, Györgyi.

magichorze 2015.11.05. 10:12:14

Gyorgyike, kezdesz elsarkanyosodni.

MonsterRipper 2015.11.05. 10:13:12

@Terézágyú: Haha, látom, te is a sörhassal példálóztál, pedig esküszöm nem olvastam a kommented. Egyébként egyetértek vele, látszik, hogy egy értelmes embernek egyből egy ehhez hasonló analógia fut végig az agyán.

patti79 2015.11.05. 10:15:44

rágugliztam a szóra, a nemrég múlt időszakban legalább 5 női(!!) online magazin foglalkozott az "elsárkányosodás" témakörével. Mit jelent, mik a jelei, hogy ne legyünk stb. Lényeg, hogy a szó létezik, a jelenség úgyszintén és mint ilyen simán megjelenhet egy közpénzből fenntartott vagy bármilyen vetélkedőben. Aki ezen pörög, az már baszhatja.

_Neville 2015.11.05. 10:17:00

Az lényegtelen dolgok hisztis felfújása, a bolhából elefánt kreálása egyik jele az elsárkányosodásnak.

E.Z. Anakilodi · http://hibahatar.blog.hu/ 2015.11.05. 10:19:52

Az ágyban eldeszkázodozás a többi területen elsárkányosodás. Ez lehetne egy következő kérdés válasz.

péti 2015.11.05. 10:20:22

picit off leszek. de engem meg az irritál, hogy Rábai Balázs az RTL-en minden áldott nap úgy kezdi a híradót hogy "a nap legfontosabb híre.."
Nehogy már Ő döntse el szubjektív alapon. És ha aznap egyáltalában nem történt semmi érdemleges? Persze mi számít érdemlegesnek? Kinek ez, kinek az...
Kezeljük már picit felnőttként a nézőket.

Megyko · http://www.szinkronrendezo.blog.hu 2015.11.05. 10:26:37

Na tegnap mikor ment a tévében, már gondoltam hogy poszt lesz belőle.

MonsterRipper 2015.11.05. 10:26:38

Én igazából azt sem értem, ehhez hogy jön az egyenlő félként kezelés? Mi ebben a nem egyenlő félként kezelés, kurvára nem értem. Ez egy kocsmai színvonalú humorú, "ezek a nők!" jellegű humorizálás. Ugyanúgy, ahogy "ezek a férfiak!" jellegű humorizálás is szokott lenni a televizióban. Abszolút semmi értelme ebbe bármit belegondolni, ezen felháborodni. A szerzőn és a hozzá hasonló keményvonalas feminácikon kívül SENKIT nem érdekelt ez. Senki nem háborodott fel rajta, senki nem gondolt bele többet, mint ami.

Komolyan mondom, ez mi, ez az ismételgetett "HA-HA-HA"? meg "nőkpézébőlismegy" mi a faszt számít, hogy kinek a pénzéből megy? Istenem, kb mintha egy 12 éves írta volna.
Szinte látom magam előtt, ahogy tiszta ideg hangulatban Györgyike veri a billentyűzetet, mert ő úgy érzi, hogy ez alapján nem kezelik egyenlő félként a nőket, aminek kurvára semmi értelme. Hát nem, ha esetleg valahol nem kezelik őket egyenlő félként, az pontosan az olyan komolykodó, begyöpösödött fapinák miatt van, mint Györgyi.

jet set 2015.11.05. 10:28:17

Györgyi, nálad már megtörtént. Nem értem, mire fel hisztizel.

MonsterRipper 2015.11.05. 10:31:06

@MonsterRipper: Tripla komment, de azt még szeretném hozzátenni, hogy közel sem azzal van probléma, ha valamit igazságtalannak éreznek a nők, és felszólalnak miatta. Abszolút nem azt mondom, hogy nekik el kellene tűrniük minden ilyesmit minden mennyiségben. De ez az önérzetes, színvonaltalan, tartalmatlan cikk -biztos vagyok benne- az olvasók 99%ban nem a kérdésre hívja fel a figyelmet, hanem a cikkíró szánalmas hangvételű megnyilvánulására.

Emzé Periksz 2015.11.05. 10:31:09

A politikai korrektség miatti állandó ostoba támadások miatt, mint amilyen ez is Györgyi részéről, már meg se lehet szólalni lassan nyilvánosan.

­DezInf 2015.11.05. 10:37:19

Na ja..
Elmélkednek.. A Gundelék..

Kb pont mint a Gálvölgyi... Meg a Sass Józsi.. Úgy elmélkedik pont a Gundel.

Bírom az ilyen sértődős f@szkalapokat, akik egy szórakoztató műsor viccesnek tartott beszólásain úgy kiakadnak, mintha egy társadalom tudományi műsorban mondta volna, egy párkapcsolati tanácsadó, halál komoly arccal, életviteli tanácsadásként.

Nem vazze..
Ez egy humorosnak szánt beköpés. Persze nem vicces, ez egy szint fölött, ahogy Gálvölgyi és Sass Józsi se, de ne kezdjünk már világvégét látni ebbe légyszi !

polpetti 2015.11.05. 10:39:24

Ahol a köztévébe bele lehet rúgni, ott a comment/index stb, meg is teszi. Ezt most kicsit túltoltátok, nincs ebben ennyi, de értjük a szándékot: "csúnya, gonosz köztévé". :)

Ken Adams79 2015.11.05. 10:40:47

Gondolom azzal minden (bocsánat, legtöbb) kommentelő tisztában van, hogy gyak teljesen mindegy, mit mondanak ...a fontos az, hogy MTVA!! Ez most pont olyan, hogy nagyítóval kellett keresni, talán...így bele lehet látni valamit. GRAT a cikkírónak.

Pont ezt szívta meg szegény Maksa Zoltán is, akinek az volt a legnagyobb baja, hogy a HírTV-n merte mondani.

A HVG facebook oldalán egy ilyen cikkel 150-200 kommentet el lehet érni, és egyből természetesen Orbánig és a náciig lehet eljutni.

Kulcsszavak: Náci, Orbán, MTVA, közpénz, Fidesz, Politikus

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2015.11.05. 10:42:30

Még tizenéves koromban olvastam a könyvet, sok mindenre nem emlékszem, de Györgyikének 3-4 feje már bizonyára kinőtt...

Frederick Zoller 2015.11.05. 10:44:53

Sajnos létező probléma ez a jelenség...

Zorba the Geek 2015.11.05. 10:50:34

@Györgyi: Kedves Györgyi! Megtenné kérem, hogy megossza velünk az - amúgy létező - "elsárkányosodás" kifejezésnek, az Ön számára elfogadható, egy tévévetélkedőben használható hosszúságú definícióját? ("Használható hosszúságú" értsd: szóban elmondva egy másik embernek könnyen meg kell értenie.)

Köszönöm!

Bergyilkos Bohoc 2015.11.05. 10:50:38

"Mi köze ennek a műveltséghez?" Semmi. Láttál már egy adást is? Senki nem mondta, hogy lexikális tudást felmérő kérdések lehetnek benne. Egyszerű szómegfejtős játék, mint a skandináv keresztrejtvény.

"Később majd elviselhetetlen lesz, szóltunk előre!" Nem. Csak TE szóltál előre. Kerüljétek már ezt a királyi többest, annyira röhejes. Főleg egy blogban, amiből ordít, hogy nyilvánvalóan csak a TE véleményed, nem az általad képviselt blogé.

"Vagy csak én vagyok túlságosan kötekedő?" Igen. Az egész cikk egy röhejes feminista sértődöttség, vegyítve a kötelező elemként bevetett az "én adómból fenntartott köztévé" fájdalmas és modoros dumával.

Laetus 2015.11.05. 10:50:41

Bäzmeg, hogy ez a zindex micsoda egy trágya újság ...
Címoldalon most:
"Meghalt egy AIDS-es férfi, mert rákot kapott benne egy féreg"
Elképesztő ...

Égő_Víz 2015.11.05. 10:51:11

Bármelyik oldalnak is legyen igaza, ha rendben van egy ilyen gyenge sztereotipikus vicceskedés a médiában (tökmindegy, hogy köztévé vagy sem), akkor rendben van az is, hogy akit ez sért, az cikket ír róla. A cikk stílusát kritizálók a "györgyikézéssel" és személyeskedéssel ugyan miért gondolják, hogy magasabb szinten állnak?

kovácspéterke 2015.11.05. 10:54:27

@Terézágyú: a különbség a kettő között, h a sörhas valaminek a feltétele.
a feltett kérdés pedig minden nőre vonatkozott. És kurvára gáz 2015-ben

Bergyilkos Bohoc 2015.11.05. 11:05:50

@Mrs. Jackman: Ha az a kérdés, hogy "Nők hordják (szoknya)" akkor az is baromság, mert nem minden nő hord szoknyát? Ugyan már. Nevetséges szőrszálhasogatás. Az emberek 99%-a tudja, hogyan kell értelmezni egy ilyen kérdést, anélkül, hogy felesleges toldalék szavakkal túlmagyaráznánk: a személyiségváltozás egy fajtája, ami nőknél fordul elő.

megint 2015.11.05. 11:18:44

Ezt a sertest nem tudom hogyan lehet feldolgozni. Csoportos terápiát javaslom, de vannak már jó gyógyszerek is.

sassa 2015.11.05. 11:23:16

Remélem annak idején Ferenc testvért is megfeddted a lecserélésre javasolt "öregecskedő" feleségek miatt! :-))))

Zorba the Geek 2015.11.05. 11:24:28

@Mrs. Jackman: Az elsárkányosodásnak bezzeg semmi feltétele nincs, igaz? A South Park most futó szezonján te konkrétan felvágnád az ereid.

@Bergyilkos Bohoc: Pfujj, te hímsoviniszta disznó, te! És a skót szoknya?! Azt férfiak hordják!

megint 2015.11.05. 11:29:25

Épp akartam írni, hogy sotuh parkot nehogy nézze mert akkor harakiri lesz a vége.

korxi 2015.11.05. 11:30:52

Az Index a minap ismertette a Kétfarkú Kutya Párt által kiadott Magyar Hírlap paródiát, azzal a kommentárral hogy az MH perel, mivelhogy nincs neki humorérzéke.

Na, úgy érzem hogy a Györgyike posztjából nem véletlenül jutott eszembe ez a több nappal ezelőtti eset.

hollario 2015.11.05. 11:32:16

"párkapcsolatban élő hölgyekénél az idő múlásával jelentkező személyiségváltozás."

Aljas rágalom ez az általánosítás. Akiket én ismertem, már az elején is azok voltak.

Eszter55 2015.11.05. 11:33:50

Sajnos a tévéműsorok nagyon hatnak a nézőkre, ebben a műsorban pedig itt azt mutatták be, hogy fel lehet a nőket ezzel az elsárkányosodás címkével negatív módon címkézni. Ha túl sűrűn találkozik a néző bizonyos embercsoportok lenézésével, akkor igenis egy idő után (még jobban) le fogja nézni. Bár most úgy tűnik, hogy a véleményét leíró a bolhával foglalkozik, de bizony, ebből a bolhából lehet a későbbiekben az elefánt, ezért én helyeslem, hogy meghúzta a nőkkel szemben tanúsított tisztelet/tiszteletlenség határait. Figyelmetekbe ajánlom pl. Bp-en a Rákóczi út 8. szám alatt a Gellei család által megnyitott férfi fodrászatot/borbélyüzletet, ahol KÉT nagy matrica is hirdeti az ajtón és a kirakaton, hogy nem szabad fényképezni (fényképezőgép áthúzva) és nők nem mehetnek be (egy női arc pirossal áthúzva). Eddig ez nem volt szokás ebben az országban, egyrészt a nők nem vágytak bemenni egy férfifodrászatba, másrészt senkinek sem volt gond, ha pl. a férjét valaki bent várta meg. Ez is egy bolhának tűnik, de még lehet belőle elefánt. Csodálkoztam, hogy a sajtó nem zeng a jogvédőktől, Helsinki Bizottságtól, ombudsmantól. Én ezt az "apróságot" kulturálisan visszalépésnek érzékelem. Vannak kultúrák, amelyekben pl. lehetetlennek tartom, hogy ilyen feladvány bekerülhetne egy (akár szórakoztató) tévéműsorba (lásd francia kultúra). Mielőtt bárki a sajnos Mo-on szokásos stílusban elküldene a fenébe (és most finom voltam), közlöm, hogy véleményszabadság van, és a tőled eltérő véleménynek is van létjogosultsága.

Emzé Periksz 2015.11.05. 11:37:56

@Égő_Víz: Gondold át, amit írtál még egyszer.

Bergyilkos Bohoc 2015.11.05. 11:42:47

@Eszter55: "nők nem mehetnek be (egy női arc pirossal áthúzva)"
Szerintem kicsit túlgondolod, mint Györgyike az elsárkányosodást. Érdekes, hogy nekem egyből az jutott eszembe, hogy csak férfiakat nyírnak abban a fodrászatban. Nem tartom valószínűnek, hogy a feleségemet kizavarnák, ha odajönne értem. Egyébként érdekes, hogy ez jutott eszedbe példának, és nem a csak női fitneszterem vagy a csak női fodrász.

Agape Satori 2015.11.05. 11:43:22

Nem az első mellényúlása a műsort szerkesztő bagázsnak.
Az alábbi linken olvasható hibában, nem is a tévedés maga a felháborító, hanem a szerkesztőség reakciója.
www.facebook.com/maradjtalpon.m1/posts/1093728490647125?comment_id=1093948433958464&notif_t=share_comment

2015.11.05. 11:47:07

@Eszter55:
Franciák! Ugyan már...
Azok megeszik a csigát!
A nők elsárkányásodásának (és a férfiak elhülyülésének is!) egyik félreismerhetetlen jele a humorérzék lassú, de biztos eltűnése.
Még a francia kultúrában is!

ErrorFlynn 2015.11.05. 12:00:33

Egészen addig tűnik csak ártalmatlan apróságnak, amíg az ember bele nem olvas a kommentfolyamba, ami, szokás szerint, nagyrészt kritikán aluli. Remélem, a baszatlan picsás kommentelők meg nem gondolják komolyan, hogy egy nő általános jó közérzetéhez és simulékony viselkedéséhez elég, ha időnként megdugják, mert ha komolyan gondolják, akkor vár rájuk még néhány meglepetés ebben az életben.

mikerbiker 2015.11.05. 12:00:36

@Mrs. Jackman: Ez a név nagyobb gáz....
Amúgy ha egész nap az időjárás jelentés menne a köztévén, akkor abba kötne bele a sok gyökér....mindegy mi megy csak fikázzunk le mindent...

­DezInf 2015.11.05. 12:13:07

@ErrorFlynn:

Ugyanmár..
Éppen a kommentek nyugtatják meg az embert.
Szokásos CC-s MTV basztatás kapcsán, most egy kicsit túltolta szerkesztő társaság.

Egyébként magam is kellemesen csalódtam, hogy milyen sok embernek átjött, hogy ez mekkora baromság már.

A ballb picsogás és bérrettegés sokkal jellemzőbb az indexes törzsközönségre.
Tisztelet a kivételknek.

ErrorFlynn 2015.11.05. 12:18:01

@­DezInf: Én örülök, hogy téged megnyugtatnak az "alapos kurast tudok javasolni" és " ha jól nézel ki csak írj és segítek, h ne legyél ennyire "singlykee" kommentek. bizonyára nyugodalmasabb életed van, mint nekem.

Esz/Ente 2015.11.05. 12:20:16

Györgyike....kihívás, de vállallak..:)

Mérgező Hulladék 2015.11.05. 12:30:02

@GYÖRGYI: Az utolsó négy kérdésedre a válaszok:
- nem szerepelhetne, viszont ez nem feltétlenül 'műveltségi', inkább csak simán szórakoztató (már akinek, persze), vagy legalábbis a kettő között valahol. Ez egy úgynevezett "poén" volt benne. Az eddigi (tendenciákat tekintve ez a szó akár el is hagyható) utolsó, javarészt műveltségi vetélkedőben is voltak inkább "tájékozottsági", már-már bulváros kérdések.
- semmi
- igen
- lehet.

Terézágyú 2015.11.05. 12:31:09

Egyébként a fityesztévé természetesen szar.

2015.11.05. 12:34:28

@Agape Satori: Azért mindent beleszámítva még így is az egyetlen nézhető vetélkedő a tévében, ahol nem az önjelölt celebeket folyamatos vihogását nyomják az arcunkba.
Amúgy biztos, hogy véletlenek ezek a "bakik"?
Kicsit leülni látszik a műsor, többedik évfolyam után már kevés az újdonság benne.
Most meg egy Index címlapra szerkesztve egy feminista jajkiáltás miatta?
Tudom, nem ettől lesz Grammy díjas a műsor, de egy kavics az állóvízbe sosem árt.
Nem kispályásak ezek, elhiheted...
Csodálom, hogy Sixx nem ugrott rá, bár mostanában, mintha kispadon lenne.

nénikéd 2015.11.05. 12:38:10

Hova van írva, hogy „minden”? De tényleg, hova? Például arra a kérdésre, hogy „Ralizás közbeni baleset” teljesen jó megfejtés, hogy „felborulás” függetlenül attól, hogy a legtöbben semmilyen balesetet nem szenvednek egy versenyen, akik mégis, azok sem biztos, hogy felborulnak. Így viszont az egész tényleg csak hiszti… még csak nem is kötekvés: az az én definícióm szerint jogos, csak felesleges.

kismocsokimola 2015.11.05. 12:38:57

@Haus Fiegl Bikers:

Disszociatív önazonosság-zavar esete ;)

MonsterRipper 2015.11.05. 12:42:59

@Mrs. Jackman: De nem vonatkozott minden nőre, könyörgöm. Nem az volt benne, hogy minden nő olyan. De ahhoz, hogy valaki sárkány lehessen, párkapcsolatban kell élnie, és nőnek kell lennie, mivel a házsártos feleségekre szokták ezt mondani. Tehát teljesen korrekt volt a kérdés.

Mérgező Hulladék 2015.11.05. 12:45:14

És az ütött még szöget a fejembe, hogy mit fog kezdeni mondjuk Szentgyörgyi Rómeó, ha a feleségén tapasztalja a fentebb említett személyiségváltozást :)

never again 2015.11.05. 12:47:58

Még szerencse, hogy van, aki szerint fordítva is megvan mindez:
"mutiert dein Rosenkavalier bald
nach der Hochzeit auch zum Tier. "
:D
www.youtube.com/watch?v=404oPn6tudE

2015.11.05. 12:59:37

@ErrorFlynn:
Mint ahogy ez azokra a nőkre is igaz, akik odakúrják a vacsorát az asztalra, aztán ki nem lehet őket robbantani az Édes élet meg a Barátok közt párosból.
Dugás meg a házassági évfordulón max.
És nem mind a párkapcsolati elsivárosodás miatt lett ilyen.
Vannak szép mennyiségben nők akik a férjhezmenéssel, szüléssel letudták a részükről a nagyját, bedaueroltatják a hajukat és hízásnak indulnak. A férj egy darabig púposkodik, aztán becsicskul, vagy lelép, ez már libidójától függ.

Nand 2015.11.05. 13:07:03

Nálunk eztet úgy mondják eufemizálva: zöldül és pikkelyesedik...

Komolyra fordítva a szót, pont idevág az Isztambuli szerződés véleménye a férfiakról. Az egy kicsit komolyabb..

“Violence against women and girls is one of the most systematic and widespread human rights violations. It is rooted in gendered social structures rather than individual and random acts; it cuts across age, socio-economic, educational and geographic boundaries; affects all societies; and is a major obstacle to ending gender inequality and discrimination globally.”

Minden egyes szavában vegytiszta nemi alapú rasszizmus...

load error 2015.11.05. 13:10:56

Ahogy nézem Lewis törvénye itt is játszik.
Akármennyire is jogos a konkrét kritika, vagy nem, a hozzászólók tömött sorokban igyekeznek igazolni, hogy a magyar társadalom a végletekig szexista.

Démétér 2015.11.05. 13:11:34

Van az a jelenség, amikor A viccelődik, B megbántódik. Ha A a domináns kettejük közül, akkor ez prosztó dolog tőle, ha B, akkor sajnos B az idióta. Ez van. Ha az MTV viccelődik az elvileg képviselt konzervatív szemlélet szerinti "gyengébb nemmel", akkor ez prosztó dolog. Még ha az urak ide be is írják, hogy ugyammá'. Amikor egy szabad szemmel láthatatlan támogatottságú pártocska viccelődik az egyik kormányközeli lappal, akkor a másik eset áll fenn. Csak hogy árnyaljam a fent használt párhuzamot.

Smooth 2015.11.05. 13:25:03

Tegnap véletlenül szaladtunk bele egy csodás kvízműsor néhány percébe (ha műveltségi vetélkedőknél, műsoroknál járunk), ahol a rendkívül intelligens műsorvezető (Liptáj Clamidia) közölte - és ezt azért jó tudni -, hogy a 7 liter az nem kb, hanem egészen pontosan 7 kg. Mire szerencsétlen játékos is megzavarodott már, és előugrott belőle: "ja igen, liter és kilogramm között nincs különbség"

Nézzen mindenki jó sok TV-t, különben még a végén valaki gondolkozni is fog! :D

némafilm 2015.11.05. 13:26:11

ha a nőkre kevesebb terhet rónának, a férfiak meg férfi, és nem gyermek üzemmódban léteznének, eleve nem lehetne ilyen mókás kis feladvány. természetesen vannak kivételek, tű a szénakazalban kb.

Nancsibacsi 2015.11.05. 13:31:45

"Vagy csak én vagyok túlságosan kötekedő? Lehet, hogy túl régóta élek párkapcsolatban?"
Igen. De ha visszaolvasod, amit írtál, akkor belátod te is, hogy pont egy házisárkány archeotípusa vagy.

szepipiktor 2015.11.05. 13:44:08

Istenem... Ifjú, tapasztalatlan és "ártatlan" bloggergeneráció!
Bartha András: Kézikönyv a nők elsárkányosodásáról (1988)
ALAPMŰ!!! Humorral összerakott remek elemzés, filozófia, szociológia, pszichológia!
De lássuk csak, miről is van szó:
"1988-ban jelent meg Kézikönyv a nők elsárkányosodásáról című könyve a Mezőgazdasági Könyvkiadó Vállalat gondozásában, amely az év legnagyobb példányszámban eladott könyveként bestselleré vált.
A könyvet sokan bírálták, Berkes Erzsébet az Élet és Irodalom lapjain közölt róla kritikát. Két ellenkönyv is megjelent a következő években: Pécsiné Fehér Rózsa és Várkonyiné Horn Lilla Kézikönyv… a férfiak elkígyósodásáról és ellovagtalanodásáról című könyve (1989), illetve dr. Sély Györgyi Válasz a sárkánynak című írása (1990)."
Szóval alapmű és ha egy vetélkedőben egy 50 éves mérnöknek fel lehet tenni kábszeres reppereke vonatkozó kérdést, akkor szerintem az "elsárkányosodás" téma is lehet kérdés!
Nem tudom, hogy a posztoló hölgy hány éves, de vélhetően fiatal, ezért is háborodhatott fel az egyébként valóban érdekes és tartalmas könyv "mondanivalóján"...
Nem tudom mit írna akkor Miskolczi Miklós Színlelni boldog szeretőt (szociográfia, 1981-1982) és Hazudni boldog hitvest (szociográfia, 1985) könyvei miatt....????

Szárnyasi Blanka 2015.11.05. 13:57:48

Én is kicsit túlzásnak érzem a felháborodást, pedig nagy feministának mondanak. Ugyanakkor teljesen jogos. Sajnos még mindig egy olyan országban élünk, ahol a hímsovinizmus nagy elterjedtsége az ilyen apróságokban szépen tetten érhető, úgyhogy szerintem nem árt vele foglalkozni, mert a sok kicsi bizony sokra megy. És sokat elmond, hogy ez átment egy női produceren, aki egyáltalán nem tartotta kifogásolhatónak. Egy műsor szerkesztői többek között azért dolgoznak, hogy ha bármi kifogásolhatót találnak a műsoranyagban, javítsák. Ezt hívják alaposságnak, profizmusnak.

body_andras 2015.11.05. 14:19:20

@Szárnyasi Blanka: "És sokat elmond, hogy ez átment egy női produceren, aki egyáltalán nem tartotta kifogásolhatónak. Egy műsor szerkesztői többek között azért dolgoznak, hogy ha bármi kifogásolhatót találnak a műsoranyagban, javítsák. Ezt hívják alaposságnak, profizmusnak."
Tehát a nők képtelenek alapos, profi szerkesztői munkát végezni? Hát milyen feminista tetszik lenni?

ldani7492 2015.11.05. 14:33:03

De rohadtul irigylem az olyan embereket, akiknek olyan aranyélete van, hogy egy ilyen apróság ENNYIRE ki tudja náluk vágni a biztosítékot!

Ha lehet egy jó tanácsom: azzal, ha ilyen pici baromságok miatt hisztizel, csak annyit érsz el, hogy amikor majd valami tényleg komoly dolog miatt kezdesz el ugyanígy vergődni, akkor az égvilágon senki nem fog téged komolyan venni.

ldani7492 2015.11.05. 14:38:35

@ldani7492: Bocs a dupláért, de ez lemaradt.

Mellesleg a mondat sehol nem implikálja azt, ami nálad az egész probléma gyökerét jelenti: hogy ez minden esetben előfordul. Az állítás annyi, hogy ez a változás a párkapcsolatban élő hölgyeknél jelentkezik. Azaz nem az egyedülállóaknál.

Nagyítóval keresni az indokot arra, hogy valamitől hihetetlenül sértve érezhesd magad - igen, úgy tűnik "végre" megjött hazánkba is a SJW mozgalom.

vénkujon 2015.11.05. 14:42:26

én elég sok pornót nézek, és állítom, hogy a jelenetek sorjázása közben nincs jele az elsárkányosodásnak. viszont sok a kurva

Reszelő Aladár 2015.11.05. 14:51:23

A lógó csecs miatt nem kellene tiltakozni? Az sem mindenkineél fordul elő, valaki tagadja de a gravitáció az gravitáció.
Biztos vannak nem elsárkányosodó nők, de ők nyilván a jetivel élnek...

dreia 2015.11.05. 14:56:16

Gundel sem éppen feminista. Meg lehet figyelni, hogy minél több gyereke van egy nőnek, annál inkább szimpatizál vele, kivételek persze a nagyon fiatal, még tanuló korban lévő nők. Akinek nincs gyereke, azzal fagyosabban viselkedik, pedig ki tudja, miért nincs valakinek gyereke. Lehet, hogy meddő, de ha csak egyszerűen valamiért úgy alakult az élete, arról sem tehet. Meg van, aki tudja magáról, hogy nem alkalmas szülőnek. Még sokszor rá is kérdez, aki házasodni készül, hogy mikor lesz gyerek, vagy buzdít, hogy húzzanak bele a gyerekgyártásba. Én ezen mindig megdöbbenek.

BéLóg 2015.11.05. 14:58:13

Kedves Györgyike!
Ajánlom figyelmébe a "Kézikönyv a nők elsárkányosodásáról" című könyvet Dr Bartha Andrástól, amelyet antikváriumokban kereshet (kb. 600 Ft), de megvan a neten is, letöltheti, igaz sokkal drágábban.
www.hangoskonyvek.hu/kezikonyv-a-nok-elsarkanyosodasarol-letoltheto-formatum.html
Olvassa el, aztán esetleg pukkadjon meg...

BéLóg 2015.11.05. 14:59:24

Hoppá, látom fentebb már ajánlotta valaki.

Teshow 2015.11.05. 15:09:52

Kabos Lászlónak volt egy kupléja, amit Szenes Iván írt, de a mondás állítólag eredetileg Királyhegyi Páltól származik. Így szól:
"Akinek humora van, mindent tud, akinek nincs, az mindenre képes!"

BéLóg 2015.11.05. 15:10:30

Sőt még fentebb már ezzel kezdődött.
(De én legalább linket is adtam...)

dummdumm 2015.11.05. 15:28:04

Nem értem, mit keres ez a cikk a c:c-n... általában az ilyen cikkek az MTVA-t járatják le (jogosan) és nem pedig saját magukat. Mert ez nekem csak az erőlködött kötözködés és menzesz tiszta keverékének tűnik...

Zorba the Geek 2015.11.05. 16:59:56

@Györgyi: Kedves Györgyi! Változatlanul várom válaszát!

"Megtenné kérem, hogy megossza velünk az - amúgy létező - "elsárkányosodás" kifejezésnek, az Ön számára elfogadható, egy tévévetélkedőben használható hosszúságú definícióját? ("Használható hosszúságú" értsd: szóban elmondva egy másik embernek könnyen meg kell értenie.)"

Köszönöm!

BéLóg 2015.11.05. 17:13:25

@Zorba the Geek: Na ne viccelj már! Te nem érted, Györgyike end Kó MIT kíván?
EZT a szót KI KELL TILTANI a magyar szótárból, egyszer, s mindenkorra meg kell szüntetni a létezését. Ez a szó egy botránykő, maga a megtestesült szekszizmus (sic) aljasság mocsok szörnyűség.
Ebben az esetben tehát FELESLEGES "definíciót" keresni, mert nem leszend az majd ezután és senki nem használandja sohasenem többé.

eMJe 2015.11.05. 19:09:16

Györgyi, megvan a labda? Nincs? Azért nincs, mert kiszakadt a háló, akkora öngólt rúgtál.

Szárnyasi Blanka 2015.11.05. 19:34:13

@body_andras: Természetesen nem bíráltam a producer profizmusát. Arra próbáltam rávilágítani, hogy olyan társadalomban élünk, ahol még előfordul, hogy egy nő ezt nem tartja kifogásolhatónak. Nem ismerte fel, hogy az. Ha észrevette volna, és úgy hagyja benne a műsorban, akkor valóban nem lenne profi. Egyébként meg nem állítottam, hogy a női egzisztencia velejárója lenne a professzionalizmus.

Benzoylmethylecgonine 2015.11.05. 19:46:20

Engem egyenrangú félként kezelnek. Igaz, már letettem egy-két dolgot az asztalra, és az nem a feminista picsogás volt, hogy de mert lyuk van a lábam között, és ezért jár. Hallok szexista poénokat, jókat röhögök rajtuk. Ahogy én is elsütöm a délután hazaeső, sört szisszentő és lábat asztalra felrakó sztereotípiát. Akkor is, ha szerencsére közvetlenül nem találkozom vele. Humorérzék nélkül szar lehet élni, beszűkülnek a szociális kapcsolatok.

Az elsárkányosodás kifejezésre pedig abszolút a begyepesedett, megasszonyosodott (fúúúúj, ez is mennyire pejoratív!) nők jutnak eszembe, akiket a férjük már legalább 5 éve nem sámfázott ki, ezért mindenféle pótcselekvésbe kezdenek frusztráltságukban, és kibaszott idegesítően pletykálnak meg affektálnak mindenfelé.

Szárnyasi Blanka 2015.11.05. 19:51:25

@Zorba the Geek: Mondjuk a "párkapcsolatban élő hölgyeknél az idő múlásával ELŐFORDULÓ személyiségváltozás" szerintem korrekt megfogalmazás. Adja magát. Mit kell ezen civakodni?

Zorba the Geek 2015.11.05. 20:12:44

@Szárnyasi Blanka: Kegyed lenne Györgyi, a blogpost szerzője? Ha nem, akkor nagyon szépen köszönöm, én is át tudok fogalmazni mondatokat magamtól, nem kioktatást kértem, hanem a szerző véleményét arról, hogy mi az amit nem talált volna ennyire sértőnek.

Civakodásról szó sincs, egyszerűen azt gondolom, hogyha egy élő, működő blogon a szerzőt, udvariasan megszólítják egy aktuális postjával kapcsolatban, délelőtt, 11 óra előtt 10 perccel, akkor délután 5 óra előtt 1 perccel már elvárható lenne, hogy reagáljon.

kibirjatov 2015.11.05. 21:48:54

Ha valaki elmegy a saját blog profiljába itt az indán és beadja azt a szót a blogkeresőbe hogy "elsárkányosodás", majd fog csodálkozni!
Főleg a NŐI blogokon.
Tessék kipróbálni.

Koszper Gábor 2015.11.05. 22:39:19

A probléma másik fele, hogy ilyen szó nincs.

melaena 2015.11.06. 06:57:50

1: Napalmot az MTVA-ra

2: Ha az lett volna a kerdes,hogy az idoseknel jelentkezo,elbutulassal jaro "betegseg" es a Demencia a megoldas
?Akkor az azt jelenti,hogy MINDEN idosnel jelentkezni fog a demencia ?
Nem.Azt jelenti,hogy jellemzo rajuk.
Es ez igaz.Mondjuk olyan szo, hogy elsarkanyosodas nem letezik,de ez mar masik tortenet.

Zoltán Almási 2015.11.06. 07:06:21

Minek kell a telibeleszart köztévét nézni? Minek fáradni azzal, hogy retardált magyar internetférgeknek cikket írjon valaki? Minek bassza bárki is az anyját még ebben a szétbaszott nyomorult országban? Megannyi kérdés.

2015.11.06. 18:58:56

@Zoltán Almási:
Vezetőmnek választalak, mester.

haperima 2015.11.09. 10:55:30

Ha egy fogalmat definiálok, az nem jelenti egyböl, hogy az bárkire is érvényes lenne. Ez csak a cikkíró komplexusaiból vagy üldözési mániájából eredhet, hogy ő ezt így gondolja, és erre ilyen hiszterikusan reagál. Én is élek a gyanúperrel, hogy a szerző tipikus példája a fent említett fogalomnak.

Mocsokpalánta 2015.11.16. 22:24:05

@load error: Helló, error!
Minden értelmes, egészséges ember szexista szerintem, mert szereti a szexet :-)

Ennél idiótább szó nem sok van a világon!

Reszet Elek 2016.01.08. 15:39:29

Most egy hétig nyugtalanul alszom emiatt az iszonytató szörnyűség miatt...
süti beállítások módosítása