Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (404) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16484) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Beszéljünk még egy kicsit az Emmy-gáláról

2015. szeptember 28. 13:30 sixx 2 komment

g-pte67-2015-0284.jpg

Az Indexen három cikkben is foglalkoztunk az idei tévés puccparádéval (nem én, a kollégák, mert én éppen szabin voltam), de egy bőrt erről a rókáról mág le lehet húzni, szóval jöjjön most egy elemzésféleség arról a díjátadóról, amin rekordot döntött a Trónok harca.

Nem mindenki járt jól

A Mad Men nekem kimaradt ugyan, mert a pilot után úgy voltam vele, hogy jó, meg szép, meg látom benne a potenciált, de pont ugyanannyira érdekelt, mint a Downton Abbey, így elraktam az évadokat későbbre, azát amikor a Tévéakadémia meg elkezdte megszórni nevezésekkel, és minden szaklap odáig meg vissza volt érte, akkor már késő volt belekezdeni. Ezért nem tudom, mennyire jogos az, hogy szegény Elizabeth Mosst hatszor is jelölték Peggy Olson szerepéért Emmy-díjra, de egyszer sem kapta meg. Az mindenesetre fura, hogy vannak olyan ikonikus szerepek, amikért az istenek nem adtak díjat: Hugh Laurie -House, Steve Carrell - The Office, Michael C. Hall - Dexter, Davod Duchovny - X-akták, Jerry Seinfeld - Seinfeld, Christine Baranski - A férjem védelmében, Connie Britton - Friday Night Lights, Amy Poehler - Parks and Recreation. Jon Hamm győzelme a legjobb drámai színlész kategóriában kicsit nekik is járt - Hamm nyolc jelölésből vitt végre haza egy szobrot.

Idén egyébként olyan erős volt a mezőny, hogy kész csoda lett volna, ha az egyes kategóriákban olyan győztesek születnek, akikkel mindenki egyetért. Ettől függetlenül én nagyon szívesen láttam volna az Emmy-t Taraji P. Henson vagy Tatiana Maslany kezében, nem mintha Viola Davis ne érdemete volna meg, mert zseniális volt ő is, de nekem a másik kettő egy hangyafasznyival jobban tetszett. Matt Weiner, a Mad Men alkotója is tuti sík ideg volt akkor, amikor a legjobb drámának nem az ő sorozatát hanem a Trónok harcát választották, de erről majd egy kicsit később. És ha már itt tartunk: Peter Dinklage díja szerintem nem az évadbak vagy egy epizódnak szólt, hanem a sorozatnak, mintha az Akadémia mindenképpen szerette volna rekorddöntőre kihozni az idei gálát, és figyelmen kívül hagyta, hogy Jonathan Banks mekkorát játszott a Better Call Saulban. Sebaj, jövőre ő fog nyerni.

Miért pont az eddigi legegyenetlenebb évadért kapott annyi díjat a Trónok harca?

Az egyik, kézenfekvő magyarázat, hogy az Akadémia tagjai is ugyanazt olvassák és látják, amit mi, és ez befolyásolja őket. Amikor a sorozat műsoron van, naponta legalább 2-300 írás születik róla, a Facebookon, az Instagramon és a Twitteren is nagyon aktívak, van külön Tumblrjük is, és Snapchaten is kommunikálnak - az HBO PR-osztálya nagyon érti a dolgát. Nem lehet nem észrevenni a sorozatot, és még csak ha meg sem nézték, az Akadémia tagjai akkor is pontosa tudják, hogy ez egy olyan sorozat, amit szeretnek az emberek és beszélnek róla, screen_shot_2015-09-27_at_13_12_14.pngazaz ha nyer sok díjat, az az Emmynek is jó. Az is lehet, hogy a 3. és 4., mellőzött évadért kompenzáltak, ez jellemző a díjátadókra, gondoljunk csak bele Denzel Washington és Halle Berry Oscarjára, amit egy évben kaptak meg, két tök átlagos szerepért, jelzésértékkel.

A 12 díjból ugyan nyolcat a technikai és kreatív stáb vitt el, de aki ezeket lebecsüli, nem ért a tévézéshez. Nagyon is fontos, hogy stimmeljen a kép és a hang, hogy szép legyen a kép és hiteles a jelmez, ezek nélkül a legjobb színész és rendező is csak kínlódik. David Nutter egyébként joggal kapta meg a rendezői díjat, az egyik legmegbízhatóbb és legrutinosabb tévés, ráadásul az évadzárót igencsak jól összerakta, ezt maguk az írók is elismerték. Azok az írók, akik egyébként az ötödik évadra nagyon nem lehetnek büszkék.

Viola Davis megnyerte a közösségi médiát is

A gála nézettsége ugyan soha nem látott mélységbe zuhant (11,9 millió néző), de Viola Davist ez cseppet sem érdekli, gondolom, ahogy egyébként az sem nagyon, ami a statisztikusokat viszont nagyon is: amikor megnyerte a legjobb drámai színésznőnek járó szobrot, a nagy közösségi média site-ok forgalma fellendült, és az egész gála alatt nem volt más olyan esemény, amire ennyi reakció érkezett volna. Összesen 6,9 millió felhasználó 14 millió bejegyzést írt Emmy-ügyben aznap éjjel egyébként.

Se díjátadók, se szobrok, se műsorvezető: a gála 1 perc 20 másodercben

(Elnézést, nem tudtam kihagyni.)

A legjobb bejátszás egy reklám volt

Az Apple Musicé. Komolyan.

Messze még a forradalom

  1. HBO: 43 díj
  2. NBC: 12 díj
  3. Comedy Central: 8 díj

Hiába jelölték 34 díjra a Netflixet, ha csak 4-et kapott meg, de nem járt jobban a többi új szolgáltató vagy alternatív kontentforrás sem: az Amazin öt díjat nyert és kész, passz. Összesen nem nyert annyi díjat a többi tévé és szolgáltató, mint amennyit az HBO, azaz az Emmynél továbbra is a kábel a király, és ez még egy ideig így is lesz. A Netflixnek és az Amazonnak először a network tévét kell legyőznie, de ehhez is kell még vagy 3 év szerintem, és majd csak utána eshetnek neki az HBO-nak, amit utolérni 2025 előtt nem fognak, erre van egy láda söröm. Az okról fentebb már írtam, de megismétlem: az Akadémia 19 000 szavazati joggal rendelkező tagja a mai napig a minőség szó szinonimájának tekinti az HBO-t, amivel semmi probléma nincsen, mert igaz is, de az nem, hogy a kábelgigász lenne az egyetlen olyan adó, ami minőséget tud produkálni, mert ez így nem igaz.

Volt pár biztos befutó és néhány nagy meglepetés is

Volt bizony, az senkinek meg nem fordult a fejében, hogy nem Julia Louis Dreyfus fog nyerni az Alelnökért, ahogy Jon Hamm szobrát is borítékolni lehetett. Jeffrey Tambor sajtója annyira jó volt, hogy a Transparent főszereplőjeként nem veszíthetett, ráadásul a pali zseniális volt a szerepben. Komoly pénzt nem tettem volna Udo Azuba legjobb drámai mellékszerepért járó szobra ellen sem, egyben ugye történelmet írt, mert ugyanezért a szerepért tavaly vígjáték kategóriában kapott díjat.

amy-poehler-schumer-emmys.jpg

A pofáraesések között az első a Modern családé, ami idén egy díjat sem kapott, és Louis CK is csak egyet vihetett el az öt jelölésből. Amy Schumer sajtója jó volt, de csak egy javarészt ismeretlen színésznőről van szó, aki nem tett még le semmit az asztalra, mégis elvitt egy díjat a legjobb szkeccsshow-ért. Aminek én személy szerint legjobban örültem, az Regina King győzelme volt a legjobb női mellékszerepért a tévéfilmek/minik kategóriában, nagyon régóta járt már neki ez a szobor, én már a Southlandért neki követeltem párszor. Másik nagy kedvencem, a Last Week Tonight with John Oliver viszont lemaradt a legjobb varieté kategória első helyéről, mert a távozó Jon Stewart megkapta egyelőre utolsó Emmy-díját, de sebaj, Oliver jövőre tuti nyertes lesz.

A fontos nyertesek:

Legjob dráma: Game of Thrones
Legjobb drámai színész : Jon Hamm, Mad Men
Legjobb drámai színésznő: Viola Davis, How to Get Away With Murder
Legjobb vígjáték: Veep
Legjobb vígjátékszínész: Jeffrey Tambor, Transparent
Legjobb vígjátékszínésznő: Julia Louis-Dreyfus, Veep
Legjobb minisorozat: Olive Kitteridge
Legjobb színész (mini, tvfilm): Richard Jenkins, Olive Kitteridge
Legjobb színésznő (mini, tvfilm): Frances McDormand, Olive Kitteridge
Legjobb mellékszereplő (dráma): Peter Dinklage, Game of Thrones
Legjobb mellékszereplőnő (dráma): Uzo Aduba, Orange is the New Black
Legjobb mellékszereplő (vígjáték): Tony Hale, Veep
Legjobb mellékszereplőnő (vígjáték): Allison Janney, Mom
Legjobb vendégszereplő (dráma): Reg E Cathey, House of Cards
Legjobb vendégszereplőnő (dráma): Margo Martindale, The Americans
Legjobb vendégszereplő (vígjáték): Bradley Whitford, Transparent
Legjobb vendégszereplőnő (vígjáték): Joan Cusack, Shameless
Legjobb tévéfilm: Bessie, HBO
Legjobb doku: The Jinx, HBO
Legjobb reality-vetélkedő: The Voice
Legjobb varieté: The Daily Show
Legjobb reality-műsorvezető: Jane Lynch, Hollywood Game Night
Legjobb forgatókönyv (dráma): David Benioff and DB Weiss, Game Of Thrones
Legjobb forgatókönyv (vígjáték): Simon Blackwell, Armando Iannucci, Tony Roche, Veep
Legjobb rendezés (vígjáték): Jill Soloway, Transparent
Legjobb rendezés (dráma): David Nutter, Game of Thrones

Címkék: tv elemzés emmy

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jtb 2015.09.29. 11:49:09

- A Mad Ment nem kell sajnálni, az első négy évadáért megnyerte a legjobb drámasorozatnak járó szobrot.

- A dráma főszereplőnő kategória idén olyan gyilkos volt hogy nem bántam volna ha egy hatos holtversenyben mindenki kap szobrot. Tavaly a dráma férfi főszereplő kategória volt ennyire kemény.

- Louis CK semmit nem nyert idén. Se Primetime díjat se Creative Emmy díjat.

- Nick Offerman Ron Swansonja nemhogy ikonikus szerep és nem nyert semmit, de soha nem is jelölték, szvsz ez legalább olyan szomorú.

- Elég szívás, hogy ezt az Emmyt nézték a legkevesebben evör, mivel én az elmúlt pár évben most szórakoztam legjobban és a díjazásokkal is idén értettem legjobban egyet.

sixx · http://comment.blog.hu 2015.09.29. 14:02:10

@jtb: gigli a te barátod.

Won
Primetime Emmy Outstanding Writing for a Variety Special
Louis C.K.: Live at the Comedy Store (2015)
süti beállítások módosítása