Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

70 655 107 932 forintból foroghat Jeremy Clarksonék új autós műsora?

2015. augusztus 07. 14:00 sixx 35 komment

topgearjeremy2.jpg

Legalábbis ezt írják az angol lapok a Top Gearből kirúgott Clarkson és az őt önként követő két társa, Richard Hammond és James May új autós műsorának költségvetéséről, ami ezzel minden eddigi streamelt sorozat költségét meghaladná - igen, a House of Cards-ét is.

Az Amazon nagyot akar robbantani a sorozattal, amiből azonnal három évadot rendelt, azaz összesen 36 egyórás epizódot, melyekre 4,5 millió fontot költene darabonként az meg testvérek között is 160 millió font, azaz 248 millió dollár. Ez első ránézésre őrülten magas összeg, 6,8 millió dollárt rendes drámai sorozatokra szokás költeni, nem egy autós műsorra - ennyiből forog például a Trónok harca vagy a Netflixen a House of Cards.

De tegyük fel, hogy az Amazonnál nagyra nyitották a pénzeszsákot, és tényleg ennyiből gazdálkodhatnak Clarksonék: a jövőre az Amazonra kerülő, egyelőre cím nélküli műsor csak az Amazon Prime nevű szolgáltatásra előfizetők számára lesz elérhető, évi 80 fontos díjért. A szolgáltatásnak viszont most 40 millió előfizetője van, és ahhoz, hogy az új műsor kitermelje a költségeit, 2 000 000 újra lesz szükség. Ez annyira nem is elképzelhetetlen, hiszen amikor a Top Gear a BBC-n volt látható, világszerte 350 millió nézője volt évente, és éves szinten 50 millió fontos bevételt termelt (a BBC ugye köztévé, az angoloknál ingyen nézték).

topgear-caterham-lego-01.jpg

Jeremy Clarkson, Richard Hammond és James May ezzel minden idők legdrágább brit műsorát fogja készíteni, ami egyben a streamelt kontentgyártás történetében is mérföldkő, eddig ugyanis a Netflix House of Cards című sorozata számított a legdrágábbnak a maga 150 millió dollárjával 3 évadra, 39 részre. Andy Wilman, a műsor producere és egyébként a legtöbb, abban látható geg kitalálója szerint az új műsorhoz azért írtak alá, mert az Amazon nem szól bele a tartalomba, és mivel nincsenek hirdetők, nem kell minden szót kétszer is megrágni, nem mintha ez eddig jellemző lett volna Clarksonra, ugye. A triónak az ITV is ajánlott szerződést, de a BBC-vel kötött szerződésükben volt egy versenykizárásos kiegészítés, ami alapján nem mehettek el versenytárshoz dolgozni - az Amazon viszont nem számít annak ezek szerint (amikor a szerződést aláírták, az Amazon még csak egy online könyvesbolt volt).

Az egyórás epizódok továbbra is hasonóképpen épülnek fel majd, mint az eddigiek, sok lesz a külső forgatás, rengeteget utaznak majd, és lesznek vendégek a stúdióban, viszont a levédett, a Top Gear alapelemének számító motívumok, mint Stig vagy a Megfizethető autóban tett kör a BBC-nél maradt, ezek helyett új elemeket kell majd kitalálni. A forgatás állandó helyszínei közül a Dunsfold Aerodrome-ot sem használhatják, de ettől függetlenül nem mozdulnak ki Angliából. A nagyobb büdzsé látványosabb műsort ígér, de hogy aztán ebből mi látható majd a képernyőn, az csak 2016-ban derül ki.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

autosvilag.com 2015.08.07. 17:32:01

Azért ez elsőre elég kockázatos üzletnek tűnik. Mondjuk a korábbi évek adata alapján az 50 millió fontos bevétellel számolva a három évad akár 150 millió fontos bevételt is hozhat. Ráadásul az Amazon ugyanúgy eladhatja a műsort TV társaságoknak, ahogyan korábban a BBC. Viszont még így is soknak tűnik a 4.5 milliós részenkénti költség. Gyakorlatilag minden műsorba vásárolhatnak 3 szuper sportkocsit.

Carter8012 2015.08.07. 17:48:48

Eros tulzas, hogy az angolok ingyen nezik. Eves szinten a tv licence 145 font felszorzod kb 10 millio haztartassal...

nick papagiorgo 2015.08.07. 17:50:09

meglepőnek találnám, ha a fizetős részeket "valakik" nem töltenék le, és nem lenne elérhető "máshol".
Maga az ötlet, hogy pénzt áldoznak ebbe, amúgy dicséretes, egy Top Geart nem kellene low-budget dologgá silányítani.
(most lehet, hogy ez ellentmondásosan hangzik. Viszont a világ már csak olyan, hogy nem mindenkinek van évi 80 fontja előfizetni az amazon prime-ra, viszont a Top Geart meg szereti. Ez amúgy sem egy olyan műsor, hogy pl. fél év múlva aktualitását veszti. Amennyiben az amazon-nak bejön az üzlet, nem hiszem, hogy vonyítani fognak, hogy pl. "Nepálban" a részek kint vannak a neten, némi késéssel. Akinek van pénze, nézze azonnal, "legyen ő az első", akinek meg nincs, az meg nézi később).

nick papagiorgo 2015.08.07. 17:51:38

@Carter8012: de abból nem csak top geart néz, hanem az összes műsort.... mint ahogy Te is fizetsz a kábelszolgáltatódnak a Tv-ért, de ennek elenyésző aránya jut pl. a Barátok köztre (ha nézed, ha nem)
:)

Carter8012 2015.08.07. 18:11:20

Nem fizetek TV licenset meg kabelt sem szerencsere csak online streamekkel van dolgom. Ellenben pontositom a szamokat 24.5 millio tv licencet fizettek az elmult evben, es ugyan nem csak topgeart fizetnek belole de fizeted ha akarod nezni az "ingyenes" musort. (24.5m * £145 laza 3.5 mrd font mit neked magyar kozteve :D ez az igazi angol elet)

nick papagiorgo 2015.08.07. 18:24:26

@Carter8012: hát, ha a magyar köztévé is Top Gear meg Dr. Who szintű műsorokat fog csinálni, akkor nem is fogom sajnálni :)
(amúgy szerintem a TG meg a DW külföldre történő eladásaiból is bejött pl. pár font. TG-ből ráadásul eladták a licencet pár államnak).

2015.08.07. 18:30:57

70 csilliárd heti egy műsorért? A köztévé akkor gombokért csinálja a tizensok rádiót +tévét "azénadómból". Ezt is hasonlítsátok majd össze, amikor 89 milliárdoztok!
Addig nem kéne pampogni, amíg nem ismerjük a tényleges gyártási költségeket, mert ilyen alapon szerintem a benzin reális ára 80 Ft. Legalább is nekem ennyit érne meg...

john666 2015.08.07. 18:32:39

Kurvára szurkolok nekik, hogy még jó pár évadot éljenek meg!

thisisnotsound 2015.08.07. 18:34:31

@nick papagiorgo:
Nyugi, 1 perc alatt lesz torrent. Ezzel eddig sem volt a stream szolgáltatóknak semmi baja. Az átlag fejlett országbeli polgárnak egyrészt túl bonyolult, másrészt eszébe sem jut kalózkodni annyira semmi pénzért kap tartalmat, ebből a szolgáltató vígan megél.
A világ többi részén csak ennek töredékéért lehetne csak látható számú fizetős júzert szerezni, inkább
leszarják. Itt még a barátok közt a divat. A sok torrentes meg behozza a hasznot a közösségi oldalakon az ingyen reklámmal.

Gyulimali 2015.08.07. 18:50:36

Azért ilyen nagy a költségvetés, mert sokba kerül majd a Heathrow-t lezárni egy-egy forgatási nap miatt. :-D

humorpalanta 2015.08.07. 19:07:27

Lesznek új előfizetőik
Eladhatják a műsort csatornáknak, ebből is lehet bevételük
Ott van az Amazon boltja, mindenféle sz@r kütyüt és ketyerét ki tudnak majd bocsátani a műsor s a srácok logóival, plusz akár a megvett, de már nem használt verdákat is el tudnák adni, ha akarnák. Sőt, szerintem még a lezúzott autódarabokért is fizetnének emberek, nekik meg csak annyit kell csinálniuk, hogy kirakják a honlapra.
Nem beszélve arról, hogy az Amazont, mint márkát terjesztik majd a világban azok felé, akik nézni akarják őket. Plusz ugyebár ott is, ahova mennek. Ezek után pedig az új műsoraiknak is csinálnak nézőket, ezzel pedig visszatérünk az első ponthoz.

john666 2015.08.07. 20:26:41

@trafalgar: azért azt is érdemes lenne összevetni, hogy hányan nézik ezeket.

glad az egyetlen 2015.08.07. 20:30:33

Szerintem sokan tévúton járnak, amikor azt elemezgetik, hogy a nézettségből, hogy térül meg ez. Az az erős gyanúm a mostani trendek alapján, hogy az Amazon egyáltalán nem gyúr arra, hogy ez most kifizetődő lesz. Nem erről szól ez a dolog, hanem arról, hogy új területen megvesse a lábát és hosszútávon áttételesen profitál majd ez a dolog. Ez pont olyan, mint amikor a Google megvesz egy rakás kis céget az értéke többszörösére és senki nem gondol arra, hogy pont abból a vásárlásból kitermeli az ellenértéket.
Fura ez, hogy ez nem egyértelmű még a cikk írónak se. Ahogy az se, hogy nem azért mehet át a csapat az Amazonhoz, mert anno még csak könyvesbolt volt (ez most mit számítana?) hanem azért, mert ez nem klasszikus műsor sugárzás. Kb olyasmi mint anno a hagyományos telefonálás vs. internetes telefonálás volt. Ugyan azt csinálják, de mégse.

nick papagiorgo 2015.08.07. 21:03:16

@glad az egyetlen: ebben igazad lehet. Elvégre, évek óta szólnak arról a legendák, hogy majd eljön a szép jövő, és Te majd csak azok után a műsorok után fizetsz, amit meg is nézel. Nem csatornák után (kit érdekel pl a "prémium" csomagba belegyömöszölt Fishing&Hunting pl), hanem műsorok után.
Ez itt kb ennek a kezdete.

glad az egyetlen 2015.08.07. 21:26:03

Amúgy az is egy érdekes adalék, hogy a Prime szolgáltatásra nem is fizethet elő akárki. Ha jól tudom például mi magyarok se.

lk2 2015.08.07. 22:40:01

Mondtam én, hogy a BBC került a fasz rosszabbik oldalálra. Ennyi.

flamer 2015.08.08. 00:06:01

@trafalgar: Mondjuk az értelmes kiindulási alap, hogy az RTL Klub kevesebb, mint évi 30 milliárdból gazdálkodik.

Marmegin 2015.08.08. 00:15:18

Lehet h direkt verte pofan a tagot h kirugjak oket

2015.08.08. 06:49:50

@flamer:
Igen, valóban jó kiindulási alap. Hasonlítsd össze, hogy a saját tartalom gyártása százalékosan mennyi. Hány db csatornán kell saját tartalmat előállítani. Milyen törvényi kötelezettségek vannak. Vallási, kisebbségi, sport, hír, stb.
Azt azért megnézném, amikor az Rtl vasárnap délelőtt a gagyi, 0 forintos rajzfilmek helyett miséket közvetít saját közvetítőkocsikkal vidékről, csak azért mert a törvény előírja a vallási tartalom százalékos arányát. Rögtön kevés lenne a 30 milliárd...
Más kérdés, hogy a kiszervezett melók nem költséghatékonyak, de legalább van aki jól jár vele.

2015.08.08. 06:57:33

@john666:
Nem kétséges, hogy az a heti megjelenést többen nézik, Angliában, meg néhányan akik elérik és meg is értik a nyelvet. Így van ez a Walkind Dead-től Trónok harcáig a legtöbb világsikerrel.
De ez egy adó egy műsora, legalább is eddig az volt. Ez kerül ennyibe, nem az egész műsorfolyam tokkal-vonóval. Így már mókás az összehasonlítás.

2015.08.08. 07:03:40

@nick papagiorgo:
A Fishing & Hunting-al vigyázz! Kb. 300 000 igazolt horgász van magyarországon, és több 10 000-es a vadászok száma is. A legtöbb párt csak álmodik ilyen tagságról, ráadásul ezek tényleg fizetnek a hobbijukért, nem csak ígérgetik a tagdíjat. Csodálom, hogy még nem kapták meg a megfelelő mézesmadzagot a vezértől.

nick papagiorgo 2015.08.08. 09:08:59

@trafalgar: oké,oké, nem akartam a horgászokat megbántani :) csak eszembe jutott egy csatorna, amit én pl. egyáltalán nem nézek.
Mondjuk, régebben én is horgásztam (csak abbahagytam, amióta a napijegy árából több kiló lazacot is vehetek....). De mondjuk elég megszállott lehet az, aki a "Pisztrángfogás Alaszkában" c. háromórás műsort végignézi :)
A lényeg az, hogy tényleg a műsorokért kellene fizetni, nem az adókért. Egyből megszűnne a TV-nek a "zajláda" funkciója (be van kapcsolva, csak senki se nézi), illetve a Szent Nézettséget is objektíven lehetne mérni, nem 1000 családól következtetni a teljes népességre.

Mercel 2015.08.08. 09:19:36

@trafalgar:

Nem pampogunk a köztévének nevezett gyalázat miatt - egyszerűen krvra nem nézzük:D

De ha már így belementél..
A BBC valódi igazi közszolgálatinak nevezhető média ellenben a magyar izével ami egyrészt szar másrészt egy az egyben a hazaáruló kormanyunk kiszolgálója.
Aztán azt sem kéne elfelejteni, hogy bár az rendelkezésre álló összeg hasonló de az egyik halmot egy befektető társaság dobja össze és nem lopják szét a haverok a másik halmot lenyúlják tőlünk amiből hazugságokat gyártanak ÉS szétlopják a haverok.

De mondom nincs baj, mert a legtöbb ember konkrétan nem nézi a a hazai "köztévét" ellentétben a Top Gear-el aminek még a rommá ismételt részeit is többen nézik..:)

Mercel 2015.08.08. 09:24:55

@Gyulimali:
"sokba kerül majd a Heathrow-t lezárni egy-egy forgatási nap miatt. :-D"

Ezen jót röhögtem:D
Ráadásul képesek rá amilyen őrültek:)

Mercel 2015.08.08. 09:28:51

Egyébként én is azt gondolom, hogy az Amazon nyilván számolt megtérülést de közel sem biztos, hogy a műsor terjesztés alapján számoltak.
Ha bejön akkor ennek hosszú távú globális haszna lesz.
Ha nem akkor meg leírja veszteségnek.

Mercel 2015.08.08. 09:36:05

@sixx

Valami gond van a blog.hu / index optimalizálással.
Hetek óta lesápad a telefonom ha index.hu vagy blog.hu oldalt nézek.

Az például nem lenne hülyeség hogy ha az indexről átirányitás nem a blog.hu asztali nézetes verzióját akarná betölteni hanem a mobil verziót.

Most arról már nem beszélek, hogy az index lassan csak úgy élvezhető mobilon ha az ember fél évente új mobilt vesz. Kicsit optmalizálni kéne.:(

Mercel 2015.08.08. 09:40:13

@nick papagiorgo:

Erről itt az indexen is volt már cikk, hogy miért Nem lesz olyan, hogy kimazsolázza az ember a neki tetsző adót.

trafalgar (törölt) 2015.08.08. 10:02:18

@Mercel: Az, hogy az m1 és a Kossuth olyan amilyen, sajnálatos, de akinek nem kell a nonstop agymosás, az skippeli. De a többi adójukat azért nehéz napi gyakorlatban aktuálpolitikai hazugsággyárnak nevezni. Mihez képest hasonló a befektetési összeg? A BBC és az MTV? Számszakilag lehetséges, csak az egyik font a másik forint. Azért abban sem vagyok biztos, hogy a rommás ismételt Top Gear-okat százezrek néznék itt Magyarországon, hiszen azokon a napon a Viasaton vagy ahol ismétlik, toronymagasan kéne nyerni a nézettséget, de ilyenre nem emlékszem...
A lopás gáz. Abban teljesen igazad van.

trafalgar (törölt) 2015.08.08. 10:12:02

@nick papagiorgo:
Tök igazad van, de erre csak Pat Metheny-vel tudok felelni: This is not America. Hogyan élnének meg a csak pénzmosásra létrehozott alibitévék? Van majdnem 100 magyar nyelvű magyar csatorna ebben az ordenáré nagy országban, röhej. A NAV-nak nagyjából fingja sincs mi mennyibe kerül a tévés piacon, így annyit a költség amennyit a tulaj akar. Így éri meg csak fenntartani ezeket, nehogy már elhiggyük, hogy a bevételeikből megélnek....

Old Shatterhand is Dead 2015.08.08. 10:54:40

@trafalgar: akkor sorold mar azokat az MTVA-s musorokat, amelyek legalabb tizezredresznyi hasznot hoztak, mint a TG.
Ha te ennyi idosen keptelen vagy felfogni, hogy az embereknek nem azzal van igazan problemaja, hogy mennyibe kerul az MTVA, hanem azzal, hogy azert a penzert mit tesznek le az asztalra, akkor velhetoen egy szektatudatu idiota fideszes vagy.

trafalgar (törölt) 2015.08.08. 11:10:44

@Old Shatterhand is Dead:
Mit értesz haszon alatt? Egy olyan részben üzleti céllal létrejött műsort, ami gyakorlatilag korlátlan költségvetéssel töri rommá a Ferrarikat, Porschekat, stb., így maximális nézőszámot hozva reklámbevételeket generál, tehát bárhol eladható állítod szembe egy műsorként az MTV által törvényileg előírt műsorrenddel? Almát akarsz körtével összehasonlítani? Másrészről az MTV-nek milyen hasznot kéne hoznia? Nem ez a dolga. Ez pont olyan, hogy hozzon hasznot a János kórház, hiszen a magánkórházak is milyen jól megélnek. Fizetjük a TB-t, kicsit többet is mint 80 mrd, aztán meg mindenki látja, hogy mennyire jó az ellátás. Megjegyzem egyébként, hogy van olyan műsora az MTV-nek, nem is kevés, amely simán veri a TG magyarországi részeit, legalább is a AGB szerint.

cybericius 2015.08.08. 11:35:14

Hogyan kaphatta meg a köztévé éves büdzséjét a Top Gear?!!

(baromi jó a cím)

xclusiv 2015.08.08. 16:08:11

@trafalgar: "Megjegyzem egyébként, hogy van olyan műsora az MTV-nek, nem is kevés, amely simán veri a TG magyarországi részeit, legalább is a AGB szerint."

Az mtv érdemi nézettséggel rendelkező műrorai a következők:
- a milliárdnyi közpénzénzért megvett F1 közvetítés,
- a milliárdnyi közpénzért megvett foci eb/vb,
- a milliárdnyi közpénzért megvett foci olimpia,
- és asszem kb. ennyi.

Amúgy értem én, hogy véded itt a mundér becsületét, de hagyd már ezt az agb-s marhaságot. Amúgy a port.hu/tv alatt rákeresve a top gear-re két találatot kaptam:
PÉNTEK (augusztus 14.) 23:10
SZOMBAT (augusztus 15.) 3:15

Az ilyen idősávokban hozható nézettségtől azért nem nehezebb máskor jobbat hozni :)

Amúgy a top gear-t közvetíti a ...
M2 / PETŐFI TV

Ba Dum Tsss

xclusiv 2015.08.08. 16:28:04

@trafalgar: "Milyen törvényi kötelezettségek vannak. Vallási, kisebbségi, sport, hír, stb.
Azt azért megnézném, amikor az Rtl vasárnap délelőtt a gagyi, 0 forintos rajzfilmek helyett miséket közvetít saját közvetítőkocsikkal vidékről, csak azért mert a törvény előírja a vallási tartalom százalékos arányát. Rögtön kevés lenne a 30 milliárd..."

Nem az a kérdés, hogy kevés lenne-e (de valszeg nem lenne kevés), hanem az, hogy ha ezeket a hűde közszolgálati feladatokat megpályáztatná a zállam, akkor simán lehet hogy az RTL a köztévés költés ötödéért megcsinálná ugyanezt.

Mert spórolni amúgy lenne min. Pl. simán lehetne közvetítőkocsi helyett egy személyautót küldeni 2 operatőrrel aki felvenné a misét, a nyersanyagot a héten valaki összevágná és simán leadnák élő műsor helyett a múlt heti misét. Könyörgöm, ezersokszáz éves szövegek magyarázatáról van szó és nem az aktuális BL döntőről. Ez a tartalom nem veszít semmit az aktualitásából, frissességéből 1 hét alatt..

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.08.08. 20:03:14

@trafalgar: Milyen közszolgálati feladat van, ami profitorientált? Mondjuk azt mondani, mi nem a hirdetésből, a fix nézettségből élünk, ezért esélyt adunk olyan műhelyeknek akik számára esélyt adni ugyan kockázatos (mert mi van, ha a kutya se nézi), de sok esetben akár eladható formátumot is termel. Az így kitermelt alkotóközösségeknek már nemzetgazdasági szinten lehet haszna. Főleg akkor, ha van merchandise, sok licenc termék, stb.

A közérdek a pillanatnyi hirdetői kereskedelmi érdekkel szemben van.

Szerintem az Index háza táján örültek volna akkor, ha mondjuk felkeresik a Totalcart, hogy lenne igény egy "Totalcar: Autóőrültek" sorozatra, amit lehet szinkronizálni, külföldre eladni. Közpénzből beletolnak egy kicsit, hogy ne csak hirdető legyen. Így az olyan ötletek, mint Domsjö, stb. is beleférjen, de az olyanok is, mint a Rulettkerék, használttesztek, tartóstesztek, olyanok amik a többi autós műsorból kimarad.

Örültek volna, ha iskola kompatibilis ismeretterjesztő műsorok készülnének gyerekeknek. Méghozzá kevesebb apró hibával, mint ami a Brutális Kémiába belefért. A közoktatás segítése is közszolgálati feladat.

A nemzetiségek identitásának megőrzését segítő műsorok kapcsán a híreket, stb. hozzá tenni apróság. De sok olyan műsor lehetne, ami viszont akár más adónak is eladható, és egyes kulturákat, ahhoz kapcsolódó látnivalókat mutatja be. Országimázs, eladható műsor, nemzetiségek támogatása egyben.

A templomi közvetítés akkor is olcsó lenne, ha jól csinálják. De nem jók az egyházi műsorok sem. Ugyanis a hívőnek a TV nem pótolja a templomot. A nem hívő viszont ebből nem ismeri meg az adott vallást, az egyes keresztény egyházak közötti különbségeket.
süti beállítások módosítása