Olvasó kérdez:
Sziasztok!
Kínzó kérdésem van a reklámszünetekkel kapcsolatban. Hátha titeket is kínoz, megkérdezem :)
Azt értem, hogy mostanában egy csomó adó összehangolja a reklámszüneteket, és ezért sokszor úgy sikerül, hogy akár mondat közben vágják el valamelyik adón a filmet. Ez még nem is annyira idegesítő, de utána szintén mondat közepétől folytatják.
Magyarországon miért nem alkalmazzák azt a kis "trükköt", amit más országokban, hogy a reklám után "visszatekerik" 7-8 mp-el a filmet, és onnan kezdik? Így nagyságrendekkel kevésbé lenne idegesítő az egész, hiszen nem kell megpróbálni visszaidézni, hogy "mi is volt az a 4 és fél szó, ami pont egy mondat elejeként elhangzott és most folytatják?
Olyan egyszerűnek tűnik a dolog. Vajon valami konkrét oka van, hogy nem csinálják, vagy csak leszarják?
Üdv,
Greg
Az RTL Magyarország sajtóosztálya válaszol:
Az RTL Magyarország kábelcsatornái közül az RTLII-n, a Film+-on és a Cool-on egy időben van reklám, vagyis úgynevezett tükörblokkokat alkalmazunk. Ezt az értékesítési modellt egyébként 2012-ben vezettük be, ami a kábelcsatornáink hatékonyságában új korszakot nyitott meg. Technikailag ezt a rendszert úgy kell elképzelni, hogy a legtöbb saját gyártású tartalmat sugárzó RTLII-höz igazodnak a Film+-on és a Cool-on is a reklámblokkok. Törekszünk arra, hogy ha egyes filmeknél és sorozatoknál a vágások a mondat közepére esnek, akkor a reklámból visszatérve lehetőség szerint néhány másodperccel korábbi tartalommal térjen vissza a műsor, ha ez dramaturgiailag indokolt. Azaz a kommentelő által felvetett megoldást magunk is gyakran alkalmazzuk.
Pécsi Norbert Sándor
sajtókapcsolati vezető
Mára is megvolt a kötelező jócselekedet.
Thomas Dantes 2015.08.06. 13:15:29
saks 2015.08.06. 13:51:34
low service 2015.08.06. 13:56:24
teszt123456789 2015.08.06. 14:15:10
Zb74 2015.08.06. 14:20:02
netrion 2015.08.06. 14:22:40
betegesh 2015.08.06. 14:23:57
Koszper Gábor 2015.08.06. 14:27:08
teszt123456789 2015.08.06. 14:27:20
ancsika 2015.08.06. 14:27:42
DHOPW42 2015.08.06. 14:30:54
netrion 2015.08.06. 14:31:11
Mondjuk ilyen emberből mindig sok lesz (sőt, talán egyre több), úgyhogy ők el fogják tartani ezt a piacot még egy ideig.
netrion 2015.08.06. 14:33:55
báró Csekonics 2015.08.06. 14:34:40
Mondjuk hasonló szónoki kérdés lenne, mint ha arra kérdeznék rá hogy a konkurenciával miért hangolják össze a reklámszünetet, mert ha RTL-en reklám van, akkor TV2-n is pillanatokon belül az lesz vagy fordítva.
báró Csekonics 2015.08.06. 14:37:41
Lehet hogy érdemesebb lenne mondjuk átállniuk az amerikai 3-4 perces szünetekre, ahol sokan nem is állnak fel a TV elől mert tudják hogy rögtön folytatódik a film / sorozat. (Persze ehhez olyan műsor is kell, aminél zavar ha a pisilés miatt lemaradtál két mondatról...)
Gyevi bíró 2015.08.06. 14:45:38
saks 2015.08.06. 15:10:48
netrion 2015.08.06. 15:35:27
Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2015.08.06. 15:57:07
de van, hogy a szavak közepén jön a reklámblokk.
Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2015.08.06. 21:26:47
Régen azért mintha figyeltek volna ,hogy nyugodtabb helyeken stb adják be a reklámot de manapság már mondatok/jelenetek közepén (legutóbb épp a gyűrűk ura ment amikor odakapcsoltam és a Balrog bunyó közepén jött a reklám...) is jön a reklám. Ez azért sokat elárul arról, hogy mi a fontosabb az adónak a film vagy a reklám. :)
ez? mi? hogy? 2015.08.06. 21:41:53
Yo! Maaan! 2015.08.06. 22:47:07
Pinton 2015.08.07. 03:59:48
Teshow 2015.08.07. 06:32:15
Természetesen a reklám. Hisz a nevükben is benne van, kereskedelmi csatorna.
A reklám tartja el őket, abból fizetik az alkalmazottakat és a filmek jogdíjait is. Persze ez visszafelé is igaz: a reklámozók meg a nézettség alapján választják az adott csatornát, az meg attól függ, mennyire izgalmas a tartalom.
Na ezért van, hogy a kertévék betegesen figyelik egymást, hogy mindig kb ugyanazt a szintet hozzák, nehogy a néző a másikat válassza. Ugyanezen okból kell a reklámblokknak is mindenhol egyszerre mennie: ha a néző a reklám alatt elkezd körbekapcsolni, és máshol érdekes tartalmat talál, akkor esetleg ott marad - vagyis máshol javítja a nézettséget!
Első a biznisz, hisz abból kell megélni, így marad a félbevágott mondat. Éppen ezért az újabb sorozatoknál már nem is kísérleteznek azzal, hogy dramaturgiailag izgalmasan, tudatosan "jelöljék" ki a reklám helyét, mint az a régi amerikai sorozatokban valóban jól látható.
Egyébként azokkal értek egyet, akik azt írták, komoly un. nagyjátékfilmet kár így nézni. A neten és a kábelszolgáltatóknál legálisan ingyen vagy fillérekért, jó minőségben elérhető szinte minden, ráadásul egyre frissebben. A reklám dramaturgiailag szétcseszi a cselekményt, és akkor oda a filmélmény. És igen, azt is be kell vallani, a régen legendás magyar szinkron egyre xarabb, ha az ember nem érti jól a nyelvet, akkor is jobb felirattal az eredeti.
Teshow 2015.08.07. 06:51:24
Ez jó felvetés!
A kereskedelmileg legizgalmasabb sávba tartozó 18-30 korosztályból nem hogy filmet, de TV-t sem néznek, az arány kb 55-45% az internet javára. Nem tudtam visszakeresni forrást, így nem teszem a tűzbe a kezem a pontos számokért, de a nagyságrend tuti OK!
Ez okoz is nem kevés fejfájást a TV csinálóknak!
Megjegyzem, egy ideje én is megszüntettem a háttér tévézést, ami érdekel, megnézem neten. Így pl egy kertévés tehetségkut.... izé... zenei show a bruttó két óra helyett 25-30 (!) percből kijön, produkció+zsüri.
koschwarz 2015.08.07. 09:15:04
moli 2015.08.07. 23:01:19
Valami? Amerika? Naná! 2015.08.09. 12:20:20